سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.
اگر مشکل گوارشی دارید بخوانید
شاید شما هم جزو افرادی باشید که از درد معده، آروغ زدن‌های مدام، نفخ معده و ناراحتی در ناحیه شکم خود خسته شده‌اید. آمار ارائه شده از طرف مرکز پیشگیری و کنترل امراض آمریکا نشان می‌دهد میانگین مراجعه‌های سالانه به مراکز پزشکی و بیمارستان‌ها برای حل مشکلات دستگاه گوارشی به 42 میلیون نفر می‌رسد. به‌طور معمول، غذاهای پخته شده عامل اصلی مشکلات گوارشی هستند زیرا گرما، آنزیم‌های طبیعی موجود در خوراکی‌های خام را که به هضم غذا کمک می‌کنند از بین می‌برد و باعث کاهش 13 درصدی آنزیم‌های موجود در بدن انسان طی یک دهه می‌شود که این امر خود نیز موجب کهولت و پیری انسان می‌شود. کسانی که از مشکل روده تحریک پذیر،  سوزش سر دل، رفلاکس یا زخم معده رنج می‌برند، نسبت به غذاها و نوشیدنی‌های گوناگون واکنش‌های مختلف نشان می‌دهند. به عقیده متخصصان 10 ماده غذایی وجود دارد که معده نسبت به آنها حساسیت نشان می‌دهد و می‌توانند مشکلات گوارشی را وخیم‌تر کنند.


اگر ترش می‌کنید این چای و آدامس ممنوع

نعنا

درحالی‌که قرص نعنا فواید بسیاری دارد و به حل مشکلات گوارشی کمک می‌کند اما در عین حال می‌تواند تاثیر معکوس نیز داشته باشد و علایم سوزش سر دل را تشدید کند. نعنا با شل کردن دریچه تحتانی مری،  ماهیچه‌ای که در انتهای مری واقع شده و در واقع دروازه معده محسوب می‌شود احتمال برگشت غذا از معده به مری(رفلاکس معده)را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود اسید معده از مری بالا برود. یادتان باشد هرچیزی که نعنا داشته باشد مثل چای آدامس و قرص نعنا همین ویژگی را دارد.


اگر نمی‌خواهید عفونی شوید

آب گاز دار یا آب‌میوه

در هر 30 گرم از هر دو نوع نوشیدنی، سه‌چهارم قاشق چای خوری شکر وجود دارد. حتما بارها شنیده‌اید که برخی افراد، دچار عدم‌تحمل قند موسوم به لاکتوز هستند اما عدم‌تحمل فروکتوز هم یکی دیگر از علل اساسی سندرم روده تحریک پذیر است. به‌طور کلی 30درصد بزرگسالان، دچار سوء جذب فروکتوز هستند یعنی بدن آن‌ها کمتر از 25 گرم فروکتوز (تقریبا 6 قاشق) در هر نوبت جذب می‌کند. هرچه را که بدن قادر به جذب آن نیست، مثل اسفنج عمل می‌کند که آب را جذب روده‌های شما می‌کند و در همین حال موجب بروز عفونت در معده می‌شود.


از قدیم توصیه کرده‌اند که...

لوبیا

لوبیا می‌تواند در روده ایجاز گاز کند زیرا شامل اولیگوساکارید است، نوعی قند مرکب شامل مولکول‌هایی که برای روده کوچک خیلی بزرگ هستند. علاوه بر این، بدن قادر نیست این قند مرکب را تجزیه کند زیرا آنزیم کافی برای این کار ندارد. به‌همین‌دلیل در معده ایجاد اتساع می‌کند و سپس فرد احساس ناراحتی می‌کند.


بهتر است هنگام خوردن میان وعده، نوشیدنی‌های گرم مثل چای یا آب گرم همراه با آب لیمو میل کنید و نوشیدنی‌های خنک را بگذارید بین وعده‌های غذایی اصلی


با غذا یخ نخورید

نوشیدنی‌های یخی (همراه غذا)

سوء هاضمه لزوما بر اثر ترشح فراوان اسید معده ایجاد نمی‌شود بلکه اغلب به‌دلیل کمبود آن و هضم نامناسب غذا ایجاد می‌شود. بخش عمده‌ای از گوارش مربوط به اسید معده و آنزیم‌های گوارشی می‌شود. آنزیم‌های گوارشی در دمای معینی فعالیت دارند(حدود 38‌درجه سانتی‌گراد) و نوشیدنی‌های یخ و انواع محصولات یخ زده می‌توانند مانع فعالیت آنها و موجب سوءهاضمه شوند. پس بهتر است هنگام خوردن میان وعده، نوشیدنی‌های گرم مثل چای یا آب گرم همراه با آب لیمو میل کنید و نوشیدنی‌های خنک را بگذارید بین وعده‌های غذایی اصلی.


دشمن محبوب زخم معده

قهوه

اسید‌های موجود در قهوه می‌توانند موجب آسیب‌رسیدن به جداره معده و در نتیجه تولید هیدروکلریک اسید اضافی شوند که این امر منجر به سوء هاضمه و رفلاکس معده می‌شود، به‌ویژه در کسانی که مبتلا به زخم معده یا مستعد سوزش سر معده هستند. شما می‌توانید روزی یک فنجان چای شیرین بیان را جایگزین قهوه کنید. شیرین بیان برای درمان زخم و آرام‌کردن معده نیز استفاده می‌شود.


مواظب باشید اسیدی نشوید

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی می‌تواند مری را تحریک کند، نشانه‌های بیماری رفلاکس اسید یا سوزش سر معده را همراه داشته باشد و حتی باعث تشدید سوزش سر معده شود. این میوه آبدار و خوشرنگ به‌شدت اسیدی است و ترشح اسیدهای گوارشی اضافی در معده را برمی‌انگیزد. در نتیجه این اسیدها می‌توانند به مری راه پیدا کنند، حساسیت آن را تشدید کنند یا به دیواره مری آسیب برسانند. خوراکی‌هایی که با گوجه فرنگی پخته می‌شوند مثل سس گوجه فرنگی، سس پیتزا و سس سالسا همه از این دسته‌اند.


شما می‌توانید روزی یک فنجان چای شیرین بیان را جایگزین قهوه کنید. شیرین بیان برای درمان زخم و آرام‌کردن معده نیز استفاده می‌شود


سالاد ممنوع برای افراد حساس

کلم بروکلی

کلم بروکلی جزو سبزی‌هایی است که تولید گاز کرده  و افرادی را که سندرم روده تحریک پذیر دارند،دچار مشکل می‌کند. بروکلی در دسته بندی فیبرهای محلول جا می‌گیرد و فیبری است که تا رسیدن به روده  بزرگ، جایی که دستگاه گوارش تولید گاز می‌کند، تجزیه نمی‌شود. علاوه بر این، بروکلی حاوی مقدار اندکی رافینوز یا شکر حبوبات است که تجزیه آن هم تولید گاز می‌کند. این ماده در لوبیا هم یافت می‌شود.


اگر آنزیم ندارید

لبنیات

طبق برآوردهای انجام شده 30 تا 50‌میلیون نفر از بزرگسالان آمریکایی قادر به تحمل لاکتوز نیستند. انسان‌ها تنها گونه‌ای از موجودات هستند که قادرند بعد از شیر مادر باز هم شیر بخورند و بسیاری از افراد با قدم گذاشتن به دوران بزرگسالی دیگر توانایی هضم لاکتوز،  (قند موجود در شیر) را ندارند. عدم‌تحمل لاکتوز به کمبود آنزیم لاکتاز در بدن برمی‌گردد که توسط سلول‌های جداره روده کوچک تولید می‌شود. بنابراین هر لاکتوزی که هضم نمی‌کنید تبدیل به طعمه‌ای برای باکتری روده شده و موجب تولید گاز توسط باکتری می‌شود. شیر، بستنی، پنیر و محصولات لبنی‌ که برچسب بدون لاکتوز خورده‌اند مشکل شما را حل می‌کنند. همین‌طور می‌توانید شیر حاوی لاکتاز مصرف کنید و پنیر‌های سفت، زیرا به‌طور طبیعی نسبت به پنیرهای نرم، لاکتوز کمتری دارند.


زخم معده دارید؟

 روغن غذا را کم کنید

غذای چرب


غذاهای بسیار چرب مثل غذاهای سرخ شده علایم رفلاکس اسید و سندرم روده تحریک پذیر را افزایش می‌دهند. به این علت که غذاهای چرب دیرتر در بدن تجزیه می‌شوند، بنابراین مدت زمان بیشتری در معده می‌مانند، در نتیجه بدن به‌طور خودکار اسید معده بیشتری برای کمک به گوارش ترشح می‌کند. به‌خاطر داشته باشید که به‌طور کلی پرخوری نیز می‌تواند عمل هضم غذا را به تاخیر بیندازد و باعث شود معده اسید بیشتری ترشح کند.


انسان‌ها تنها گونه‌ای از موجودات هستند که قادرند بعد از شیر مادر باز هم شیر بخورند و بسیاری از افراد با قدم گذاشتن به دوران بزرگسالی دیگر توانایی هضم لاکتوز،  (قند موجود در شیر) را ندارند


اسید اضافه در مری

شکلات

شکلات، خوراکی دوست داشتنی‌ است که خوردنش شب و روز نمی‌شناسد و ثابت شده برای سلامت قلب و عروق مفید است و خطر سکته را کاهش می‌دهد. اما در عین حال موجب سوءهاضمه و سوزش سر دل می‌شود. شکلات حاوی تئوبرومین،  ترکیبی است که به‌طور طبیعی در بسیاری از گیاهان مثل کاکائو، چای و قهوه یافت می‌شود. این ترکیب قادر است ماهیچه انتهای مری را شل کند و باعث تراوش اسید معده به مری شود. شکلات همچنین حاوی کافئین است، عامل دیگری که باعث می‌شود معده، اسید اضافه تولید کند.





تاریخ : پنج شنبه 90/4/30 | 10:6 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
ظروف سرامیکی پیشنهادی ما
سرامیک‌‌ها قابلیت رنگ‌آمیزی بالایی دارند، به همین علت شما می‌توانید با توجه به رنگی که دوست دارید یا رنگی که در آشپزخانه و وسایل آشپزخانه‌تان غالب است ظروف سرامیکی مورد علاقه‌‌تان را خریداری و استفاده کنید، از دیدن این همه رنگ و تنوع حتما ذوق‌زده می‌شوید.




قرمز، سبز، زرد و...

هر رنگی که بخواهید می‌توانید در این کلکسیون پیدا کنید، فقط تصور کنید چه رنگی می‌تواند آشپزخانه شما را زیباتر کند.





آبی‌هایی از جنس آسمان

این سرویس‌ها همه آبی هستند اما آبی‌هایی متفاوت، آبی دریایی، آبی فیروزه‌ای، آبی آسمانی و... شما کدام را می‌خواهید؟




سفید اما متنوع

سرامیک‌های سفید شاید تک‌رنگ باشند ولی می‌توانند طرح‌های متفاوتی داشته باشند و نظر شما را به خود جلب کنند.








تاریخ : پنج شنبه 90/4/30 | 10:4 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
 
محمدرضا شریفی‌نیا این روزها حال و روز خوشی ندارد! مدتی است شایعه شده او با بازیگر سینمای ایران «رز رضوی» ازدواج کرده و حتی ماه عسل‌شان را هم در مکه گذرانده‌اند!
 


محمدرضا شریفی‌نیا این روزها حال و روز خوشی ندارد! مدتی است شایعه شده او با بازیگر سینمای ایران «رز رضوی» ازدواج کرده و حتی ماه عسل‌شان را هم در مکه گذرانده‌اند! حالا راست یا دروغش به گردن راوی، اما این‌که از سیر تا پیاز زندگی یک هنرمند شناخته شده را به حراج بگذاریم، کار درستی است؟ محمدرضا شریفی‌نیا در واکنش به این صحبت‌ها چنین گفته: «چه خوب است خبرنگاران، همان‌گونه که برای گرفتن یک مصاحبه یا خبر کاری، بارها و بارها با هنرمندان تماس می‌گیرند و تا نرسیدن به مقصود دست از تلاش برنمی‌دارند، قبل از انتشار اخبار مربوط به زندگی خصوصی آدم‌ها نیز همین سماجت را برای تایید خبر به کار گیرند تا باعث اشاعه اطلاعات غلط نشوند. سرک کشیدن در زندگی خصوصی مردم کار ناشایستی است اما انتشار خبر کذب گناهی نابخشودنی‌تر است. امیدوارم از این پس نسبت به انتشار اخبار نادرست از زندگی دیگران همان‌گونه رفتار کنید که مایل هستید با زندگی خودتان رفتار شود.» البته قبل از این اتفاقات، چند وقت پیش وقتی محمدرضا شریفی‌نیا به همراه دخترش ملیکا برای دیدن کنسرت یکی از گرو‌ه‌های مشهور پاپ به سالن برج میلاد رفته بودند، به دلایل نامعلومی از سوی ‌مردم حاضر در مراسم به شدت هو شدند، به‌طورى که با کمک مسئولان برگزارى کنسرت از یکى از در‌هاى اضطرارى سالن به سرعت خارج شدند!





تاریخ : پنج شنبه 90/4/30 | 10:1 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

می‌توانیدکانون خانواده‌تان را گرم کنید

آیا تا به حال شده با اعضای خانواده دور هم جمع شوید و از اتفاقات و مسائل روز خود با هم صحبت کنید؟ صحبت کردن در هر رابطه‌ای به‌خصوص روابط خانوادگی اهمیت زیادی دارد. این مطلب به شما کمک می‌کند با صحبت‌کردن پیوند خانوادگی پایداری داشته باشید.
برترین مجله اینترنتی ایران


تلفن همراه خاموش، حالا صحبت کنید

 زمانی را برای صحبت با خانواده در نظر بگیرید، امروزه مردم با مشغله‌های کاری زیاد و برنامه‌های از پیش تعیین شده خود درگیر هستند. والدین با عجله‌ از محل کار به خانه می‌روند تا فرزندان‌شان را به کلاس‌های تمرین فوتبال، درس موسیقی و کلاس‌های فوق برنامه و تفریحی که این روزها مرسوم شده برسانند و قبل از همه این‌ها به دلیل کمبود وقت از رستورانی که سرراه‌شان به منزل وجود دارد برای ناهار، غذای آماده بخرند. بنابراین طبیعی است که فرصت زیادی برای صحبت با فرزندان‌شان پیدا نمی‌کنند و در عوض بچه‌ها انجام تکالیف خود به همراه دوستان‌شان را به صحبت با پدر و مادرها ترجیح می‌دهند درنتیجه این خانواده‌ها دچار بحران روابط خانوادگی می‌شوند. پس این وسط چه کاری از دست‌تان برمی‌آید؟ شما می‌توانید با کم کردن تعداد فعالیت‌هایی که خانواده درگیر آن هستند، فرصتی را برای صحبت ایجاد کنید. چنین موقعیت‌هایی می‌تواند در بهتر شدن روابط موثر باشد. اگر معمولا زمان زیادی را پشت فرمان برای رفتن به جایی می‌گذرانید رادیو، ضبط و تلفن همراه را خاموش کنید و از این زمان برای انجام فعالیت‌های روزانه خود استفاده کنید که بهترین آن می‌تواند صحبت با سایر اعضای خانواده باشد.





برای همه وقت بگذارید

 با هرکدام از فرزندان‌تان زمان خاصی را سپری کنید و به آن‌ها بفهمانید برای‌شان ارزش قائلید و به آن‌ها فکر می‌کنید. به آن‌ها نشان دهید که مشغله و گرفتاری‌های روزانه باعث نمی‌شود آن‌ها را از یاد ببرید. نوجوانان معمولا از خوردن همبرگر در رستوران یا رفتن به جاهای موردعلاقه‌شان لذت می‌برند اما اغلب فرزندان کوچک‌تر از خرید در فروشگاه خوشحال می‌شوند به‌خصوص وقتی به آن‌ها اجازه می‌دهید، خوراکی و دسرهای موردعلاقه خود را انتخاب کنند. همسر یا اعضای بزرگ‌تر خانواده که در نزدیکی شما هستند را هم فراموش نکنید. با همسرتان در بیرون از منزل قرار بگذارید، به دیدن پدرو مادرتان بروید و اوقاتی را نیز با آن‌ها سپری کنید. چنین کارهای ساده‌ای می‌تواند روابط خانوادگی شما را پایدارتر سازند.



 شنونده خوبی باشید

فراموش نکنید که گوش دادن به صحبت‌های دیگران مهم‌تر از حرف زدن است. بنابراین سعی کنید، شنونده صبوری باشید تا این‌که بخواهید بیشتر صحبت کنید. نکته مهم دیگر این است که قبل از این‌که چیزی بگویید خوب به آن فکر کنید. گاهی اوقات اولین واکنشی که والدین به‌خصوص در شنیدن  حرف‌های فرزندشان نشان می‌دهند، سرزنش و دعوای فرزندان است. بهتر است از این کار پرهیز کنید. چنین واکنشی نتیجه خوبی نخواهد داشت و اگر قبل از این‌که فرزندتان حرفش را تمام کند ناخودآگاه از او عصبانی شدید و سرش داد کشیدید، به سرعت عذرخواهی کرده و ناراحتی او را برطرف کنید و به او اطمینان دهید که برای شنیدن بقیه حرفش آماده هستید و با آرامش رفتار خواهید کرد.



سایت خانوادگی داشته باشید

 برای تقویت روابط خانوادگی حتی می‌توان از فناوری‌های کامپیوتری هم استفاده کرد. شما اگر کامپیوتری در منزل دارید که کارتان را با آن انجام می‌دهید، می‌توانید هرماه شرح حالی از خانواده خود را نیز تهیه کنید. از آن‌ها بخواهید، در نوشتن مطالب شخصی و شرح حال خود با شما همکاری کنند و بعد نسخه‌ای از آن را برای هر کدام چاپ کنید. حتی می‌توانید یک سایت یا وبلاگ خانوادگی ترتیب دهید. این روش در مورد خانواده‌هایی که فرزندان‌شان مستقل داشته و کمتر در دسترس قرار دارند کاملا موثر است. علاوه بر این از فرصت نوشتن استفاده کنید و به کسانی که دوست‌شان دارید یادآوری کنید که به یادشان هستید. مثلا اگر یک روز بعدازظهر پسرتان امتحان دارد با فرستادن ایمیل در وقت ناهار به او بگویید که در کنارش هستید و می‌دانید او به خوبی از عهده این کار برمی‌آید.



 فرزندان همیشه دوست دارند غذا را درکنار همه اعضای خانواده بخورند. بنابراین سعی کنید در پایان فعالیت‌های روز همگی سرسفره دورهم جمع شوید. از این فرصت استفاده کنید تا راجع به آنچه که در طول روز برای دیگران اتفاق افتاده صحبت کنید





خانواده‌تان را مثل یک تیم شکل دهید

 سعی کنید کودک‌تان را تا رختخوابش همراهی کنید. فیلم‌های خانوادگی تهیه کنید. به مناسبت ایام تعطیل و برخی مراسم مذهبی مهمانی‌های کوچک برگزار کنید و خانواده را مثل یک تیم دورهم جمع کنید. با گذشت زمان چنین مهمانی‌هایی به سنت خانوادگی تبدیل می‌شود. معمولا خانواده‌ها از برگزاری مهمانی به گرمی استقبال می‌کنند. اگر خانواده شما تا به‌حال چنین مراسمی برگزار نکرده چرا از همین الان شروع نمی‌کنید؟! سعی کنید ماهی یک‌بار به پارک و برای گردش به فضای باز بروید. هرسال تابستان مکان مشخصی را برای تفریح درنظر بگیرید. پایداری روابط خانوادگی روی اعضای خانواده تاثیر مثبتی می‌گذارد. فرزندان احساس صمیمیت بیشتری می‌کنند و مشکلات‌شان را راحت‌تر با پدرومادر در میان می‌گذارند و از هم‌سالان‌شان تاثیر منفی کمتری می‌گیرند. بنابراین پیوند قلبی عمیقی بین اعضای خانواده به وجود می‌آید. هیچ‌وقت دیر نیست، از همین الان دست به کار شوید.

باز نشر اختصاصی: مجله اینترنتی Bartarinha.ir






تاریخ : پنج شنبه 90/4/30 | 10:0 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
 
انتخاب بهترین مکان از بین تمامی مکان های دیدنی کاری بسیار سخت و دشوار است. اما می توانید مطمئن باشید که هر یک از مقاصد زیر را انتخاب کنید پشیمان نخواهید شد و سفری رویایی و دیدنی را پیش روی خواهید داشت
 
ما در جهانی زندگی می کنیم که هر گوشه ی آن زیبایی های خاص خود را دارد. در قسمت های قبلی توضیح دادیم که انتخاب بهترین مکان از بین تمامی مکان های دیدنی کاری بسیار سخت و دشوار است. اما می توانید مطمئن باشید که هر یک از مقاصد زیر را انتخاب کنید پشیمان نخواهید شد و سفری رویایی و دیدنی را پیش روی خواهید داشت . بعضی از این مقاصد برای شما شناخته شده و بعضی از آن ها هم ناشناخته می باشد. با ما باشید تا با تعدادی دیگر از مکان های دیدنی و زیبای جهان آشنا شوید:
1- آبشارهای ایگوازو - برزیل، آرژانتین
آبشار ایگوآزو در کشور برزیل با ارتفاع 82 متر و عرض 2700 متر، پنجمین آبشار بلند دنیا به شمار می‌رود. این آبشار بر روی رود ایگوآزو واقع شده که از شهر کوریتیبای برزیل آغاز شده و پس از طی مسیر چند صد کیلومتری وارد مرز برزیل و آرژانتین می‌شود. ایگوآزو در سال 2009 به عنوان یکی از نامزد‌های عجایب هفت‌گانه‌ی طبیعت معرفی شد.
2- دره ی سوات - پاکستان
دره سوات یکی از شهرستان‌های واقع در استان مرزی شمال غربی پاکستان است. این منطقه در 100 کیلومتری اسلام آباد پایتخت پاکستان قرار دارد. بخش علیای سوات نیز در میان رشته کوه هندو کش واقع شده است. پایتخت دره سوات سایدو شریف نام دارد اما مهم ترین شهر این منطقه مینگورا است. دره سوات پیشتر دولت سوات نام داشت و از ایالات تابع حکومت استعماری بریتانیا در هندوستان بود این منطقه در زمان استعمار بریتانیا دارای یک فرمانروای محلی بود. سوات که تا پیش از سال ???? یکی از امیرنشین‌های ایالت مرزی شمال غربی بود در این سال منحل شد. دره سوات منطقه‌ای که کو‌ه‌های مترفع در آن واقع شده، این منطقه همچنین دارای مراتع سرسبز و دریاچه‌هایی با آبی صاف و زلال است. در مجموع دره سوات یک جاذبه طبیعی محسوب شده و گردشگران ‌آن را تحت عنوان سوئیس پاکستان می‌شناسند.
3- چمنزارهای رویایی - پاکستان
دریاچه ی سیف الملوک در مناطق شمالی دره ی کاغان در کنار منطقه ای به نام نران قرار دارد. داستان نام گذاری دریاچه به این نام داستانی است شنیدنی که توسط شاعر معروف صوفی "میان محمد بخش" سروده شده است. داستان در مورد یک شاهزاده ی پارسی است که عاشق و شیفته ی یک پری دریایی در این دریاچه می شود. مردم محلی معتقدند زیبایی دریاچه به خاطر وجود پریانی است که در قرص کامل ماه به درون دریاچه می آیند.
4- یخچال طبیعی بالتورو - پاکستان
یخچال طبیعی بالتورو با حدود 70 کیلومتر طول یکی از طولانی ترین یخچال های طبیعی در جهان است که توسط کوهستان های عظیم احاطه شده است. این یخچال هم در منطقه ی بلتستان واقع شده است.
5- آبدره ی سوگنه - نروژ
آبدره ی سوگنه یا سوگنه فیورد با طولی حدود 203 کیلومتر و حداکثر عمق 1300 متری بزرگترین آبدره ی نروژ و دومین آبدره ی بزرگ جهان است. این آبدره در منطقه ی سوگنه اوگ فیوردانه قرار دارد. علت نام گذاری این آبدره منطقه ی سنتی و قدیمی سوگنه در نروژ است..
6- دره ی یوسمیت - آمریکا
این دره که درون پارک ملی یوسمیت قرار دارد یکی از دلایل محبوبیت این پارک بین گردشگران است. منظره های زیبا و طبیعت بکر این منطقه نمایی بسیار زیبا در اختیار گردشگران و عکاسان قرار می دهد، علاوه بر این تغییر رنگ این دره در طول سال همراه با فصول مختلف یکی از دیدنی ترین صحنه های دنیاست. این دره قسمتی از پارک ملی یوسمیت در کالیفرنیای آمریکاست که در کوهستان های سیرا نوادا قرار دارد.
7- آبشارهای نیاگارا - آمریکا،کانادا
آبشارهای نیاگارا ترکیبی از دو آبشار بسیار بزرگ و یک آبشار کوچک‌تر می‌باشد که بر رودخانه نیاگارا واقع است. از لحاظ موقعیت جغرافیایی آبشار نیاگارا در مرز ایالت نیویورک در آمریکا و کانادا در جنوب استان انتاریو بین دو شهر نیاگارا فالز اونتاریو و نیاگارا فالز نیویورک قرار دارد. آبشار بزرگ‌تر اصطلاحاً به آبشار کانادایی یا آبشار نعل اسب معروف است و آبشار کوچک‌تر به آبشار آمریکایی معروف است. علت اصلی شهرت آبشار نیاگارا نه به علت ارتفاع آن بلکه به علت عریض بودن آن است. به طور متوسط نزدیک به ??? هزار متر مکعب آب از آبشارها در دقیقه سرازیر می‌گردد. آبشارهای نیاگارا در بیست دقیقه‌ای شهر بوفالو آمریکا و نود دقیقه‌ای شهر تورنتو کانادا قرار دارد.
8- قله ی کلیمانجارو - تانزانیا
قله کلیمانجارو با ???? متر ارتفاع بلندترین کوه آفریقاست. این کوه آتشفشانی نیمه خاموش است که دارای سه دهانه ی آتش فشانی به نام های کیبو، ماونزی و شیراست. این قله در کشور تانزانیا و در مرز این کشور با کنیا قرار دارد. این کوه جزو قلل هفتگانه دنیاست و بلندترین آن ها به شمار می‌رود.
9-جزایر مامانوکا - فیجی
جزایر مامانوکا که در فیجی قرار دارند از نوع آتشفشانی هستند و در غرب نادی به سمت جنوب جزایر یاساوا واقع شده اند. این جزایر که مورد علاقه ی بسیاری از گردشگران هستند شامل 20 جزیره است که البته 7 تای آن ها در فصل های پ اب به زیر آب می روند! مالولو لایلای مرکز گردشگری مامانوکاست؛ جالب است بدانید که لوکیشن اصلی فیلم معروف cast away با بازی تام هنکس جزیره ی مونوریکی بود که یکی از 20 جزیره ی مامانوکاست.
10- صحرای بزرگ - آفریقا
صحرای آفریقا بزرگ‌ترین صحرای گرم جهان در شمال آفریقا با مساحتی حدود ? میلیون کیلومتر مربع و قدمتی معادل دو و نیم میلیون سال واقع شده است. این صحرا از غرب به اقیانوس اطلس، از شمال به کوه‌های اطلس و دریای مدیترانه، دریای سرخ و مصر در شرق و از جنوب به سودان و دره ی رود نیل محدود می‌شود. صحرای بزرگ آفریقا قاره را به دو قسمت شمال و منطقه آفریقای سیاه تقسیم می‌کند. انسان در لبه‌های صحرا به مدت ?????? سال زیسته است.در طول آخرین دوره یخبندان این منطقه بسیار مرطوبتر بود، چیزی همانند وضعیت امروزی شرق آفریقا. آثار حکاکی انسان شامل جانوران آبی مثل کروکدیل در این محل یافت شده است. سنگواره‌های دایناسور هم آثار دیگری است که کاوشگران در این بخش یافته‌اند. اما امروزه به جز نواحی کوچکی در اطراف درهی رود نیل و بخش‌های مجزای کوچک دیگر، این ناحیه عاری از پوشش گیاهی سبز است. حدود دو و نیم میلیون نفر در این ناحیه زندگی می‌کنند که اکثراً مردمان کشورهای موریتانی، مراکش و الجزایر هستند. البته لازم به ذکراست که در حدود ???? سال پیش صحرا دارای آب و هوای مرطوب بوده و فسیل های جاندارانی مثل تمساح که بدون آب نمی تواند زندگی کند یافت شده است. مشاهده ی غروب افتاب در این بیابان یکی از محبوبترین و زیباترین لحظات برای گردشگران است.
 





تاریخ : پنج شنبه 90/4/30 | 9:57 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
7 + 5 نکته از کمربند که قطعا نمی‌دانید!
 
با این‌که ممکن است کمربند جزء کوچکی از هماهنگی لباس‌ به نظر بیاید اما تناسب و زیبایی آن، نقش مهمی در جلوه‌دادن سلیقه شما در لباس پوشیدن‌تان ایفا می‌کند.

با این‌که ممکن است کمربند جزء کوچکی از هماهنگی لباس‌ به نظر بیاید اما تناسب و زیبایی آن، نقش مهمی در جلوه‌دادن سلیقه شما در لباس پوشیدن‌تان ایفا می‌کند. پس بد نیست نکاتی را در مورد نحوه انتخاب کمربند بدانید.



1+6 نکته از کمربند که نمی‌دانستید

1 - اگر کمربند به پهنای انگشت شست‌تان بود معلوم می‌شود که کمربند مخصوص لباس‌های رسمی است و هر کمربندی که از این اندازه پهن‌تر باشد معمولی است و مناسب لباس‌های رسمی نیست.

2 - شما با توجه به ظاهر کمربند هم می‌توانید به نوع کاربرد آن پی ببرید مثلا: کمربندهای اسپرت معمولا رنگ‌های براق دارند در صورتی‌که کمربندهای رسمی رنگ و بافت‌هایی صاف و مات دارند.

3 - 3 رنگ اصلی برای کمربند وجود دارد، مشکی، قهوه‌ای و قهوه‌ای سوخته که بهتر است برای لباس‌های‌ رسمی از رنگ مشکی استفاده کنید،‌ البته در مورد کمربندهای اسپرت می‌توانید با توجه به رنگ‌ لباس‌های‌تان هماهنگی رنگی را انتخاب کنید.

4 - هر کمربند برچسبی دارد که روی آن سایز کمربند نوشته شده، اندازه دور کمرتان را بگیرید و کمربندی با یک شماره بزرگ‌تر از آن بخرید مثلا: اگر اندازه دور کمرتان 33 یا 34 است اندازه کمربندتان 36 – 40 خواهد بود.

5 - کمربند همیشه باید به عنوان لوازم فرعی لباس‌تان باشد نه مهم‌ترین جزء آن. پس با این‌که دوست‌ دارید چشم دیگران را به برق کمربند‌تان خیره کنید، دنبال کمربندهایی نروید که قیمت‌شان از کفش یا کت و شلوار‌تان گران‌تر است.

6 - ساده‌ترین قانون برای هماهنگ‌کردن کمربند با لباس این است، رنگ کمربند باید همواره با کفش‌ها یکی باشد. خیلی ساده، کفشی سیاه  و براق با  یک کمربند سیاه براق، همین!

7 - چون کمربند بدن را به 2 قسمت تقسیم کرده و خط‌های افقی ایجاد می‌کند باید از رنگی که متفاوت با لباس‌های‌مان است استفاده نکنید وگرنه کوتاه‌تر و چاق‌تر نشان داده می‌شوید.



3+2 نکته که خانم‌ها بهتر است بدانند...

1 - کمربندها باعث ایجاد جمع‌شدگی و چین در قسمت شکم می‌شوند و دور شکم را بزرگ‌تر از آنچه که هست، نشان می‌دهند. در نتیجه خانم‌هایی که شکم بزرگ دارند بهتر است از کمربند استفاده نکنند.

2 - پهنای کمربند و سگک‌های تزئینی می‌تواند ظاهر شما را خیلی نافرم یا برعکس بسیار متناسب نشان دهد پس هنگام خرید این 2 نکته را فراموش نکنید.

3 - اگر  استخوان‌بندی ظریف دارید حتی اگر اضافه‌وزن هم دارید از کمربندهایی با سگک‌های ظریف و کوچک استفاده کنید.

4 - اگر لاغر هستید از کمربندهای نازک و باریک استفاده نکنید چون شما را استخوانی‌تر نشان می‌دهد.

5 - اگر کمر کوتاهی دارید به‌هیچ‌وجه کمربند عریض و پهن نبندید زیرا این نوع کمربندها کمر شما را پهن و کوتاه‌تر نشان می‌دهد.


















تاریخ : پنج شنبه 90/4/30 | 9:55 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
 
شدت تصادف به حدی بود که همه 8 سرنشین خودروها دچار مصدومیت شدند که با کمک آتش‌نشانان به عوامل اورژانس حاضر در محل تحویل شدند تا سریعا به مراکز درمانی منتقل شوند.
 
فداکاری یک مرد جوان برای نجات سرنشینان خودروی پراید وی را به یک قدمی مرگ کشاند. این مرد در برابر دیدگان اعضای خانواده و نامزدش از خودرو پیاده شد تا خود را به پراید واژگون شده برساند غافل از اینکه حادثه‌ای در کمین است.

این حادثه بامداد دیروز در انتهای آزاد‌راه قم‌ـ تهران رخ داد. محمد فاتحی‌نژاد، فرمانده آتش‌نشانان گفت: 3 دستگاه خودروی سواری در مسیر جنوب به شمال این آزاد‌راه، بعد از عوارضی بشدت با یکدیگر برخورد کردند که موجب خسارت مالی فراوان به این خودروها شد.

وی افزود: شدت تصادف به حدی بود که همه 8 سرنشین خودروها دچار مصدومیت شدند که با کمک آتش‌نشانان به عوامل اورژانس حاضر در محل تحویل شدند تا سریعا به مراکز درمانی منتقل شوند.

پس از برخورد این 3 خودرو، سرنشینان خودروی پرایدی در گوشه‌ای از بزرگراه توقف کرده و مرد جوان پیاده شد و به سمت پرایدی که واژگون شده بود دوید که همزمان پرایدی با سرعت وی را زیر گرفت و از صحنه گریخت.

این گزارش حاکی است، در میان گریه و فریاد‌های خانواده این جوان فداکار، اورژانس و آتش‌نشانی با تماس شاهدان سریع به محل حادثه اعزام شدند و وی به بیمارستان انتقال یافت.






تاریخ : پنج شنبه 90/4/30 | 9:54 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
فروشندگی، منشی‌گری و ویزیتوری
 
امیر مرتضوی توصیه کرد: "برای کم کردن آسیب این گروه از بانوان که می‌خواهند مشغول فعالیت فروشندگی شوند باید از والدین و یا همسر آنان تعهد گرفته شود."
 
امیر مرتضوی توصیه کرد: "برای کم کردن آسیب این گروه از بانوان که می‌خواهند مشغول فعالیت فروشندگی شوند باید از والدین و یا همسر آنان تعهد گرفته شود."

مسئولان پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه می‌گویند برخی از مشاغل برای خانم‌ها، دارای آسیب‌های بیشتری هستند و باید به فکر چاره بود.

مقامات قضایی می‌گویند زنان فروشنده، منشی و ویزیتور بیشتر در معرض آسیب هستند. به گفته معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی، در خصوص هویت و گزینش بعضی از فروشندگان خانم آنچنان تحقیقی انجام نمی‌گیرد و زمینه برای آسیبشان فراهم می‌شود.

امیر مرتضوی توصیه کرد: "برای کم کردن آسیب این گروه از بانوان که می‌خواهند مشغول فعالیت فروشندگی شوند باید از والدین و یا همسر آنان تعهد گرفته شود."

وی با بیان اینکه دختران فراری به دلیل نداشتن مکان مورد سوءاستفاده بیشتری قرار می گیرند، توضیح داد: "زنانی که به عنوان فروشنده و یا منشی و ویزیتور در شرکت‌ها فعالیت می‌کنند، بیشتر در معرض آسیب هستند و در این میان، دختران فراری چون مکانی ندارند،‌ مورد سوء استفاده قرار می‌گیرند."

بنا به اظهارات معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی زنانی که به عنوان فروشنده و یا منشی و ویزیتور در شرکت‌ها فعالیت می‎کنند، بیشتر در معرض آسیب هستند.

گفتنی است با تاسیس معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در سال گذشته، موضوع جلوگیری از به وجود آمدن زمینه‌های جرم و بی‌قانونی در استان‌های مختلف کشور، مورد بررسی کارشناسان قرار گرفته و در همین راستا، کارگاه‌هایی نیز با حضور مسئولان قضایی و کارشناسان تشکیل شده است.

معاون قوه قضائیه در یکی از این کارگاه ها که امروز در تبریز خاتمه یافت، اظهار داشت: "اگرچه پیشگیری از جرم وظیفه قوه قضاییه است اما اگر رفتارهای دیگر مدیران و تصمیم‌سازان معطوف به این موضوع نشود، موفقیت لازم حاصل نخواهد شد."

به گفته ابراهیم رئیسی"برای پیشگیری نگاه کیفری جوابگو نیست و باید زدودن بسترهای بزه مورد توجه قرار گیرد."

برخی مسئولان قضایی می‌گویند باید زمینه‌های به وجود آمدن جرم در جامعه‌شناسایی و برای جلوگیری از وقوع جرم، برنامه‌ریزی کرد. آنها از انباشته شدن میلیون‌ها پرونده در قوه قضائیه سخن می‌گویند و امیدوارند اقدامات پیشگیرانه آنها برای کاستن از ورودی پرونده‌های بیشتر به دستگاه قضایی راهگشا باشد.






تاریخ : پنج شنبه 90/4/30 | 9:53 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
 
بلیت هواپیما و سوغات آن شهر نیز ضمیمه این مبلغ است. برخی از مجریان علاوه بر مدیر برنامه که چانه زنی‌های لازم را انجام می‌دهد، وکیل هم دارند و این قرارداد توسط وی تنظیم می‌گردد.
 
بعضی مجریان صدا و سیما در رقابت با فوتبالیست‌ها و بازیگران سینما، برای اجرای مراسم و جشن‌ها دستمزدهای کلان می‌گیرند.

نرخ این دستمزدها تا 10 میلیون تومان هم می‌رسد.

براساس این گزارش هماهنگی برخی از این آقایان و خانم‌ها، با مبالغ نجومی همراه است بویژه در برنامه‌هایی که قرار است با مشارکت نهادهای دولتی برگزار شود.

نکته جالب‌تر اینکه در بسیاری از این برنامه‌ها، قرار است مجریان درباره "نیکوکاری، کمک به همنوع، صدقه، ایثار و گذشت و..." سخنرانی کنند و مجلس را گرم کنند!

مبلغ دستمزد، باید چند روز قبل از برنامه به شماره حسابی که در اختیار میزبان و برگزار کننده برنامه قرار می‌گیرد، واریز شود و معمولاً قراردادی نیز تنظیم می‌گردد که اسکان در هتل چند ستاره مرکز استان با پذیرایی عالی (اگر برنامه در شهرستان باشد) نیز جزو مفاد قرارداد خواهد بود.

بلیت هواپیما و سوغات آن شهر نیز ضمیمه این مبلغ است. برخی از مجریان علاوه بر مدیر برنامه که چانه زنی‌های لازم را انجام می‌دهد، وکیل هم دارند و این قرارداد توسط وی تنظیم می‌گردد و کوچک‌ترین تعلل در پرداخت به موقع وجه یا کم و کاست در پذیرایی، این حق را به آقای مجری می‌دهد که برنامه را نیمه کاره رها کرده و به تهران باز گردد!





تاریخ : پنج شنبه 90/4/30 | 9:53 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
در این پیامک ها برای فریب شهروندان عنوان شده است که از طریق استخاره قرآنی شماره شما به دست آمده و می توانید با خرید این اشیاء تاریخی ثروتمند شوید و این خواست خدا بوده است.

به توصیه پلیس، مراقب اس ام اس هایی که وعده فروش اشیاء عتیقه و سکه های طلا با قیمت پائین به شما می‌دهد، باشید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، فناوری‌ها به شدت در حال ارتقاء و توسعه هستند که این امر ضمن سرعت بخشیدن به موتور صنایع و بخش های مختلف اقتصادی جهان پیرامونی خود را نیز متحول و دگرگون می‌سازد.

موبایل یا همان تلفن همراه نیز از جمله این فناوری‌های جدید به شمار می‌آید که از پدیده های نوظهور عصر الکترونیک و دنیای دیجیتال است و خصوصا در دهه اخیر به شدت جای خود را در بین افراد باز کرده است.

تلفن همراه نیز مانند سایر فناوری های نوین علاوه بر داشتن جنبه های مثبت آن می تواند آثار منفی اجتماعی و یا اخلاقی بدنبال داشته باشد.

برای گفتن یک آدرس ، شماره تلفن و ... همیشه اس ام اس بهترین گزینه است که مجرمان و افراد سود‌جو نیز از این فناوری به نفع خود و برای رسیدن به مقاصد خود اقدام به ارسال اس ام اس های مختلف برای افراد می‌کنند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان زنجان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: اخیرا افرادی با ارسال اس ام اس به تلفن همراه شهروندان ادعا می کنند که در حین کار در مزرعه در اطراف روستاهای اراک مقادیر قابل توجهی سکه تاریخی و زیر خاکی شده‌اند.

سرهنگ مصطفی طلوعی افزود: در این پیامک ها برای فریب شهروندان عنوان شده است که از طریق استخاره قرآنی شماره شما به دست آمده و می توانید با خرید این اشیاء تاریخی ثروتمند شوید و این خواست خدا بوده است.

وی ادامه داد: این افراد سودجو با سوء استفاده از اعتقادات مردم با آنان قرار ملاقات گذاشته و در اولین دیدار با نشان دادن چند سکه واقعی وی را فریب داده و در معامله اصلی با فروش سکه‌های تقلبی اقدام به کلاهبرداری از مردم می‌کنند.

این مقام مسئول به شهروندان هشدار داد: فریب اینگونه افراد متخلف را نخورند و در صورت مواجعه با این گونه اس ام اس ها مراتب را به پلیس اطلاع دهند.






تاریخ : پنج شنبه 90/4/30 | 9:52 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<      1   2   3   4   5   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">