سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.
آلودگی هوای تهران به زیر زمین رسید:
قطعات بی کیفیت چینی در مترو، باعث آلودگی هوای این وسیله نقلیه شده و برخی کارکنان مترو بیماری ریوی و پوستی گرفته اند

هوای متروی تهران آلوده است. در بعضی از بخشها این آلودگی به حدی است که کارکنان مترو به خاطر حضور طولانی مدت در آن شرایط، دچار مشکلات و بیماری شده اند.

به گفته یکی از اعضای شورای شهر تهران، هوای داخل مترو به دلیل نبود تهویه مناسب در بخش هایی آلوده است. پروین احمدی نژاد می گوید: "به دلیل پایین بودن کیفیت قطعاتی که از کشور چین خریداری می شود شاهد افزایش آلودگی هوای مترو هستیم."

مدتی است که کارکنان بخش هایی از متروی تهران از بیماری پوستی و ریوی رنج می برند و با توجه به اینکه بارها مشکلات خود را به مسوولان شهری اعلام کرده اند تاکنون تدبیری برای این افراد اندیشیده نشده است .

شیوع بیماری پوستی در میان کارگران وکارکنان مترو سبب نگرانی آنها وخانواده هایشان شده است البته این در حالی است که برای این افراد هیچ سختی کاری در میزان حقوقشان در نظر گرفته نشده است.

قطعات چینی و بیماری ایرانی
احمدی نژاد دلیل این آلودگی را قطعات چینی می داند و از سازمان حمل و نقل ریلی تهران به خاطر انعقاد قرارداد تامین قطعات با چین، انتقاد می کند. بنا به اظهارات این عضو شورای شهر، شهرداری تهران بارها به خودروسازانی که قطعات خود را از کشور چین می خرند انتقاد دارد که به دلیل استاندارد نبودن این قطعات آلودگی هوا تشدید می شود این در حالی است که شهرداری قراردادهای بسیاری با کشور چین دارد .

به گفته احمدی نژاد، یکی از بحث های اعضای شورای شهر تهیه تمامی قطعات مورد نیاز مترو از کشور چین است.عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه اگرچه محصولات این کشور درجه بندی دارد، توضیح می دهد: "همواره شاهد آنیم که شهرداری تهران برای تهیه تمامی قطعات و نیازهای حمل و نقل عمومی با کشور چین قرارداد امضا می کند. تعجب من از این است که چرا واگن های ما از چین خردیداری می شود؟"

این عضو شورا همچنین با انتقاد از سرعت احداث تونل در متروی تهران می گوید: " از آنجا که کار حفاری متروی تهران با سرعت زیاد انجام می شود از این رو شاهد ریزش در بخش هایی از تونل هستیم. به اعتقاد من اگر کاری، کارشناسی و علمی باشد در طول زمان مردم نسبت آن راضی تر خواهند شد اما کاری که با عجله باشد قطعا مشکلاتی خواهد داشت ونارضایتی مردم افزایش می یابد."

این، اولین بار است  که موضوع آلودگی هوای مترو و بیمار شدن کارکنان آن، در رسانه ها مطرح می شود، در حالی که مسئولان نظام بهداشت و درمان کشور بارها هشدار داده بودند آلودگی هوای تهران در روی زمین، هزاران تن را به بیمارستانها کشانده و برخی از این افراد نیز فوت کرده اند.





تاریخ : پنج شنبه 90/4/30 | 9:51 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
 
تنها ملاک من برای انتخاب همسر، پول و ثروت بود و روزی که فیروزه را به عقد خودم درآوردم نفس عمیقی کشیدم و با خودم گفتم روزهای سخت زندگی تمام شده است. اما با وجود پول و ثروتی که به دست آوردم از این ازدواج خیری ندیدم.
 
مرد جوان در حالی که بغض گلویش را می فشرد به کارشناس اجتماعی کلانتری جهاد مشهد گفت: ? سال قبل با فیروزه ازدواج کردم. او دختر دایی ام است و با حمایت های مالی خانواده اش کار و بار درست و حسابی راه انداختیم. اما افسوس که از همان لحظه اول زندگی مان فیروزه ادعای بیش از حد داشت و هر موقع می خواستم حرفی بزنم سرم داد می کشید و می گفت: یادت نرود که جوان یک لاقبایی بودی و اگر پدر و مادرم زیر پر و بال تو را نمی گرفتند هنوز بدبخت و بیچاره بودی و... .

متأسفانه همسرم در تمام کارهای خانه خودش را صاحب نظر می داند و در محیط کار نیز برخورد بسیار تحقیرآمیزی با من دارد. حدود ? ماه قبل یک روز به سبب مشکل کوچکی که به وجود آمده بود در حضور چند نفر شخصیتم را لگد مال کرد و چون جوابش را دادم مرا از محل کار بیرون انداخت و گفت دیگر حق نداری به سر کار بیایی.

فیروزه آبروی مرا نزد اقوام و آشنایان به باد داده است و جلوی همه می گوید از سر دلسوزی تن به این ازدواج داده است. همسرم معتقد است که اگر بچه دار شویم نخواهد توانست کارهایش را انجام بدهد و از این مسئله نیز فراری است او با روحیه خشن خود عذابم می دهد و هزار و یک ایراد روی من گذاشته، متأسفانه فیروزه نقش خود را به عنوان یک زن فراموش کرده است و یک بار که حرف از طلاق به میان آوردم برادرانش آن چنان کتکم زدند که تا چند روز نای حرف زدن و راه رفتن نداشتم.

مرد جوان با چشمانی اشک بار ادامه داد: ? ساله بودم که پدرم فوت کرد و مادرم به هر بدبختی که بود مرا با آبرومندی بزرگ کرد و به دانشگاه فرستاد. پس از آن که فوق دیپلم گرفتم به خاطر مادرم از سربازی معاف شدم و سپس تصمیم گرفتم ازدواج کنم.

تنها ملاک من برای انتخاب همسر، پول و ثروت بود و روزی که فیروزه را به عقد خودم درآوردم نفس عمیقی کشیدم و با خودم گفتم روزهای سخت زندگی تمام شده است. اما با وجود پول و ثروتی که به دست آوردم از این ازدواج خیری ندیدم.

همسرم در تمام لحظات زندگی احساس برتری و خودخواهی دارد و مرا به چشم یک کارگر و غلام حلقه به گوش می بیند. الان پشیمان هستم و می خواهم او را طلاق بدهم. کاش با یک دختر ساده و بی ریا ازدواج کرده بودم و با دسترنج خودم زندگی ام را می ساختم و این قدر تحقیر نمی شدم.

همسرم دیشب در اتاق را به رویم قفل کرد و با عصبانیت گفت: چرا بدون اجازه او به خانه مادر پیرم رفته ام. من که دیگر واقعا به آخر خط رسیده ام از پنجره خانه فرار کردم و شب را در پارک خوابیدم.

منبع: تابناک





تاریخ : پنج شنبه 90/4/30 | 9:49 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
 
ین گزارش نگاهی است به مانتوهای تابستانه که حال و هوای تابستان بیش از هر چیز در آن‌ها به چشم می‌خورد. اتفاق متفاوتی که در این طراحی‌های تابستانه افتاده، تاکید بر پارچه‌های خنک و سبکی است که در کنار بازی با رنگ و طرح برای تابستان گرم امسال بسیار مناسبند.
 


بازی با پارچه‌ها را از کودکی شروع کرد و حاصل همه تلاش‌های کودکانه‌اش دامن پرچینی شد که برای نخستین بار وقتی که فقط 10 سالش بود برای خودش دوخت... عشق به دنیای رنگارنگ پارچه‌ها و خلق تصویری تازه از آن‌ها از همان روزهای کودکی همیشه با او بود تا امروز که با وجود تحصیلات در رشته گرافیک و تمام تجربه‌هایی که در زمینه دکوراسیون داخلی دارد باز هم طراحی لباس و بازی با طرح و نقش برای آفریدن طرح‌هایی نو را،؛طرح‌هایی که برای زیباتر نشان داده شدن طرح و رنگ به قامت افراد بریده می‌شوند حرفه‌ اصلی خودش قرار داده است. مهسا مرعشی طراحی است که امروز از نگاه متفاوتش به دنیای طرح و رنگ برای ما می‌گوید. این گزارش هم نگاهی است به مانتوهای تابستانه او که حال و هوای تابستان بیش از هر چیز در آن‌ها به چشم می‌خورد.



گرافیک در طراحی لباس

«با وجود تمام عشق و علاقه‌ام به طراحی لباس، در رشته گرافیک تحصیل کردم. چون احساس می‌کردم با زیر و بم اصول خیاطی و طراحی کم و بیش آشنا هستم اما آنچه حالا برای جان دادن به کارها به آن نیاز دارم نگاهی متفاوت است به دنیای پارچه‌ها و بافت‌ها. این‌که کدام بافت را در کنار بافت دیگر به کار ببرم و این‌که کدام طرح را با طرح دیگر ترکیب کنم که نتیجه نهایی همانی شود که باید باشد. این شد که در رشته گرافیک تحصیل کردم....» خانم مرعشی به پشتوانه نگاه متفاوت‌شان به دنیای طراحی، هنر گرافیک را با دانش دوخت با هم آمیختند و حاصل تمام تلاش ایشان هم لباس‌هایی شد که به قامت افراد بریده می‌شوند.



وقتی که قاعده‌ها شکسته می‌شوند

«لباس درست مثل یک تابلوی نقاشی است که اگر با تمام زیبایی‌اش در قابی درست ننشیند جلوه‌اش را از دست می‌دهد.» این دیدگاه خانم مرعشی به موضوع طراحی لباس باعث شد که همه قاعده‌های معمول را در هم بشکند و به سایزهایی برسد که دقیقا مطابق با اندام خانم‌های ایرانی طراحی شده‌اند.:«وقتی که من تصمیم گرفتم طراحی و دوخت لباس را شروع کنم دنبال این بودم که بتوانم به تمام خانم‌های ایرانی برای انتخابی که برازنده آن‌هاست کمکی کرده باشم. خود من به‌عنوان یک خانم بارها بارها تمام بازارهای لباس را زیرو‌رو کرده بودم اما دریغ از لباسی که بتواند من را آن‌طور که باید و شاید راضی کند. همیشه سایز و برش لباس‌ها در اوج زیبایی خالی از ایراد نبود. تحقیق و بررسی به من نشان داد که این ایرادها ناشی از ‌تناسب‌نداشتن سایزهای موجود با سایز متناسب با اندام ما ایرانی‌هاست بنابراین فکر کردم که اگر قرار است من طرح‌های متفاوتی ارائه بدهم این طرح‌ها باید در سایز و اندازه هم متفاوت باشند تا به نتیجه دلخواه برسم. بنابراین الگوهایی را ارائه دادم که اصلاح شده سایزهای موجود است و درست مطابق با سایزهای ایرانی. یعنی سایزهایی که در کنار سایزهای موجود گرالاور، مولر و.... ویژه ما ایرانی هستند.»



نگاهی متفاوت‌ به زیبایی

خانم مرعشی نگاه متفاوتی به دنیای دوخت و طراحی لباس دارند ایشان معتقدند، لباس زیبا لباسی است که روی بدن بنشیند و متناسب اندام ما بریده و دوخته شود. این نگاه باعث شده که همه در مجموعه‌های پیشنهادی ایشان به طرح و مدلی برسند که درست به قامت آن‌ها بریده شده و با اندام آن‌ها هماهنگی لازم را دارد.:« لباس زیبا به‌نظر من لباسی است که متناسب با قامت و اندام ما بریده و دوخته شده باشد. در این صورت حتی به یک لباس کاملا ساده هم می‌توان گفت، لباسی زیبا. من زیبایی را صرفا در مدل‌های شلوغ و فانتزی نمی‌بینم».خانم مرعشی معتقدند، آنچه یک لباس را زیباتر نشان می‌دهد، کاربردی بودن آن است. اگر قرار باشد کاربرد لباس پشت طرح‌های نامانوس آن گم شود بدون شک زیبایی لباس را هم زیر سوال می‌برد.:«من اصولا سعی می‌کنم لباس‌ها را طوری طراحی کنم که هم کاربردی باشند هم زیبا یعنی اگر قرار باشد در طرحی، کاربرد لباس فدای زیبایی شود ترجیح می‌دهم اصلا آن طرح را فراموش کنم. ببنید اگر پوشیدن لباسی در من یا شما احساس آرامش ایجاد نکند طبیعی است که زیبایی آن پشت ناملایمتی‌هایش گم می‌شود. اصلا من معتقدم اگر ما در لباس راحت نباشیم زیبایی هم برای آن تعریفی ندارد.»



به لطافت حریر

اتفاق متفاوتی که در طراحی‌های تابستانه برند مهسا افتاده، تاکید بر پارچه‌های خنک و سبکی است که در کنار بازی با رنگ و طرح برای تابستان گرم امسال بسیار مناسبند. تاکید خانم مرعشی در انتخاب پارچه‌های طرح‌های تابستانی سبکی و خنکی پارچه‌ها و حتی پارچه‌های درشت بافتی است که هم زیبایی مانتوها را دوچندان می‌کنند هم راحتی آن‌ها را.:« من در طراحی‌های تابستانه تمام سعی‌ام را به خرج دادم تا به انتخاب‌هایی مناسب با فصل برسم. در این میان حتی از پارچه‌های حریر هم به دلیل راحتی و سبکی بی‌اندازه‌شان استفاده کردم. این پارچه‌ها به علت تنوع رنگ، طرح و همچنین جنس متفاوتی که دارند به راحتی می‌توانند با یک آستر بسیار ظریف ترکیب شوند و در عوض در طراحی نهایی مانتو، زیبایی و خنکی را با هم داشته باشند.»



طراحی این مانتو، ناخودآگاه لباس‌های سنتی ایرانی به‌علت فرم آستین‌ها یا حتی شاید طراحی متفاوت یقه را در ذهن ما زنده می‌کند. اما ویژگی مهم آن گشادی قسمت جلو و کمر قابل تنظیمی است که زیر یقه تعبیه شده که ضمن از بین بردن محدودیت سایز، شکل و شمایل متفاوتی به آن می‌دهد.



این مانتو رها و کاملا گشاد است با یقه‌ای آزاد که چگونگی تنظیم آن دست خود شماست. مدل سرشانه‌ افتاده هم محدودیت سایز را از بین می‌برد اما درکنار همه این موارد این مانتو یک انتخاب دو رو است که علاوه بر تنوعی که در پوشش به شما می‌دهد بازی رنگ‌ها را به زیبایی به تصویر می‌کشد.



این مانتو برای شما دقیقا حکم یک لباس را دارد. یک لباس کاملا رسمی که حتی در مجالس هم شما را از پوشیدن یک لباس مجزا بی‌نیاز می‌کند. آن هم از این‌رو که مدل اصلی آن از یک لباس مجلسی الهام گرفته شده اما با کمی تغییر روی آن، حالا نقش یک مانتو را برای شما بازی می‌کند.



راز گره‌ها

 ویژگی متمایز‌کننده دیگر طراحی‌های برند مهسا بازی با گره در همه مانتوهاست. در این مانتوها هیچ نشانی از دکمه دیده نمی‌شود و هر چه هست نوار و گره است که به شکل‌های مختلف روی متن اصلی لباس طراحی شده‌اند. این گره‌ها گاهی روی لباس خود نمایی می‌کنند و خودشان به نوعی بخشی از طراحی به شمار می‌روند و گاهی هم پنهان  هستند و بدون این‌که دیده شوند نقش مهار‌کننده مانتو را بازی می‌کنند. راز این گره‌ها هم جدا از ابتکار و خلاقیت خانم مرعشی، راحتی است که در مانتوها ایجاد می‌شود. این راحتی علاوه‌بر این‌که از نظر اندازه دست شما را در انتخاب باز می‌گذارد، خلاقیت‌تان را هم شکوفا می‌کند چون می‌توانید با گره‌ها بازی کنید و به مدل‌های متفاوتی در یک مانتو برسید.



این مانتو ترکیبی است از 2 پارچه متفاوت که از نظر جنس و بافت، در عین تفاوت، با هم هم‌خوانی دارند. ویژگی این مانتو غیراز فرم مشخص آن مدل یقه‌ای است که به شکل‌های مختلف و بنابر سلیقه خود شما تنظیم می‌شود.



جنس این مانتو از پارچه‌های حریر است. این جنس پارچه ضمن راحتی و خنکی که به مانتوی انتخابی شما می‌دهد روی آزادی طرح هم تاکید دارد. البته با یک آستر نخی بسیار خنک هم ترکیب شده تا شما را به پوشش دلخواه‌تان برساند. یقه باز این مانتو دست شما را باز می‌گذارد تا هر طور که دوست دارید آن را تنظیم کنید.



جامعه ما رنگ را انتخاب می کند

تنوع رنگ‌ در قالب مدل‌ها و طرح‌های متفاوت یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که در مانتوهای تابستانه مهسا به چشم می‌خورد. نگاه خانم مرعشی هم به این دنیای پر از رنگ از این قرار است: «به انتخاب رنگ خاص و تعریف آن برای زمان و سال خاصی معتقد نیستم. حتی چندان میلی به تکرار مدل‌ها، روی رنگ‌هایی که اروپایی‌ها به‌عنوان رنگ سال انتخاب می‌کنند، ندارم چون معتقدم، این نیاز جامعه خود ماست که باید رنگ سال و فصل را تعریف کند. بنابراین در انتخاب‌ رنگ‌ها هم بیشتر دنبال حسی می‌روم که از حال و هوای جامعه و محیط اطرافم می‌گیرم. ضمن این‌که چهره افراد و سلیقه آن‌ها برای من یکی از مهم‌ترین فاکتورهای تعیین‌کننده رنگ است. البته باید اعتراف کنم به اعتقاد من مدل و چگونگی طراحی لباس پابه‌پای انتخاب رنگ در رسیدن به نتیجه نهایی نقش دارد و حتی می‌تواند خیلی از رنگ‌های سنگین را سرحال‌تر کند.»



این مانتو از آن انتخاب‌هایی است که ناخودآگاه حس لباس‌های باستانی را در ذهن شما زنده می‌کند. آن هم به دلیل طراحی پارچه که یادآور جقه‌های آشنای ایرانی است و البته مدل آستین‌ها که لباس‌ قجری را در ذهن تداعی می‌کند. در عین حال طرح اصلی آن از پالتوهای نظامی قدیمی  ایرانی الهام گرفته شده است.



این پانچو یک انتخاب مناسب برای زمانی است که به یک مراسم رسمی دعوت شده‌اید و فقط به یک پوشش سبک و راحت احتیاج دارید که تا مقصد لباس شما را بپوشاند. این پانچو درست مانند یک شنل روی لباس مجلسی‌تان قرار می‌گیرد و به شما اجازه می‌دهد که تا مقصد راحت باشید.



باز هم یک مانتو زیبا که می‌تواند برای شما نقش یک لباس مجلسی را بازی ‌کند. جدا از طراحی این مانتو که از لباس‌های مجلسی الهام گرفته شده طراحی یقه و جنس آن هم به‌گونه‌ای است که به زیبایی می‌تواند شما را از یک لباس مجلسی بی‌نیاز کند.



زیبایی و راحتی در کنار هم

راز گشادی و آزادی مانتوهای برند مهسا، در نگاه متفاوتی است که خانم مرعشی به زیبایی دارد. به اعتقاد او ترکیب مناسب یک لباس است که ظاهر یک فرد را متناسب‌تر نشان می‌دهد و اتفاقا لازمه این ترکیب مناسب هم هرگز تنگی لباس نیست. گشادی و یک لباس، البته به شرط این‌که یک گشادی تعریف شده باشد نه صرفا یک مدل کلوش کیسه مانند یا حتی پرچین، دست طراح را باز می‌گذارد که به یک ترکیب مناسب برسد؛ ترکیبی که در عین راحتی، فرم و ترکیب داشته باشد و جای کمر دامن و حتی سرشانه مانتو در آن تعریف شده باشد. این نوع طراحی یعنی طراحی مانتوهایی که در عین گشادی، فرم دارند ابهامی در مدل نهایی ایجاد می‌کند که اتفاقا همین ابهام در متناسب‌تر نشان دادن اندام پوشنده لباس بسیار تاثیر‌گذار است.



یقه این مانتو نقطه عطف آن است. آن هم از این‌رو که به‌دلیل طراحی متفاوتش به شکل‌های مختلف و صرفا با کمک یک گره قابل تنظیم است. از طرف دیگر به اندازه کافی گشاد و راحت هم هست تا شما در آن هرچه‌‌قدر که بخواهید احساس راحتی کنید.



این مانتو هم از جنس حریر است و به طبع خنک و بسیار راحت. مدل تونیک مانند این مانتو به شما اجازه می‌دهد که به آن حتی به چشم یک لباس کامل هم نگاه کنید. کمربند آن هم دست شما را باز می‌گذارد که آن را هر طور که دوست‌دارید تنظیم کنید.





تاریخ : پنج شنبه 90/4/30 | 9:48 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
جوانی که روح‌الله داداشی را از پا درآورده است در اولین اعترافات خود مدعی شد نه خود او و نه همراهانش نمی‌دانستند فردی که با وی درگیر شده‌اند قوی‌ترین مرد ایران است.
جوانی که روح‌الله داداشی را از پا درآورده است در اولین اعترافات خود مدعی شد نه خود او و نه همراهانش نمی‌دانستند فردی که با وی درگیر شده‌اند قوی‌ترین مرد ایران است.

متهم در اعترافات اولیه خود اینطور گفت: شب حادثه به همراه دو نفر از دوستانم داخل یک پراید در حال حرکت بودیم که پشت چراغ قرمز آینه ماشینمان با آینه اتومبیل آزرا مرد تنومندی برخورد کرد.

وی افزود: بین‌مان درگیری لفظی پیش آمد. وقتی چراغ سبز شد شروع به حرکت کرد ولی ما که از برخورد وی ناراحت شده بودیم او را تعقیب کرده و در خیابان پونه که مکانی نسبتا خلوت بود جلوی او پیچیدیم. وقتی وی پیاده شد و من جثه او را دیدم آنقدر ترسیدم که بی‌اختیار دستم به چاقو رفت. آنقدر از هیکل وی ترسیده بودم که بی‌اختیار چند ضربه چاقو به او زدم. وقتی روی زمین افتاد و دیدم خون زیادی از گلوی وی در حال ریختن است و مردم نیز با خبر شده‌اند بلافاصله آنجا را ترک کرد. بعد از این جنایت بود که تازه فهمیدیم کسی که او را با چاقو زده‌ام روح الله داداشی قوی‌ترین مرد ایران است.

منبع: جهان نیوز





تاریخ : پنج شنبه 90/4/30 | 9:47 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
 
تخم‌مرغ‌ها و یک قاشق مرباخوری سس را با هم مخلوط کنید. روغن کنجد را در ماهیتابه‌ای داغ بریزید و روی شعله بگذارید.
 


مواد لازم :
  • تخم‌مرغ زده شده: 2 عدد
  • سس سویا: یک قاشق مرباخوری
  • روغن کنجد: یک قاشق غذاخوری
  • سیر له شده: یک حبه
  • روغن مایع: یک قاشق غذاخوری
  • کرفس حلقه شده: یک‌دوم فنجان
  • قارچ تازه خرد شده: یک فنجان
  • برنج پخته: 2 فنجان
  • هویج ریز خلال شده: یک عدد
  • سس سویا: 2 قاشق غذاخوری
  • کنسرو نخودفرنگی: یک‌دوم فنجان
  • پیازچه خرد شده: یک‌چهارم فنجان


روش تهیه :

تخم‌مرغ‌ها و یک قاشق مرباخوری سس را با هم مخلوط کنید. روغن کنجد را در ماهیتابه‌ای داغ بریزید و روی شعله بگذارید. مخلوط تخم‌مرغ و سیر را بریزید، بهم بزنید تا بپزند. املت را تکه تکه کنید و کنار بگذارید، روغن مایع را در ماهیتابه بریزید و روی شعله متوسط تا زیاد بگذارید. سپس کرفس را به آن اضافه کرده و یک دقیقه سرخ کنید. قارچ را هم اضافه کنید و یک تا 2 دقیقه تفت دهید تا نرم شوند. برنج پخته، هویج، پیاز خردشده و نخود را مخلوط کنید. 2 قاشق سس روی مخلوط بپاشید و 4 تا 6 دقیقه روی حرارت بگذارید. کمی بهم بزنید و املت را هم اضافه کنید. (به این غذا می‌توانید 12 عدد میگو اضافه کنید.)






تاریخ : پنج شنبه 90/4/30 | 9:45 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
سفر به ترسناک‌ترین نقطه کشور
آیا در ایران منطقه‌ای ملقب به «مثلث برمودا» وجود دارد؟ آیا تا به حال از بیابانی به نام «ریگ جن» چیزی شنیده‌اید؟ منطقه‌ای کویری و پر از تپه‌های ماسه‌ای که در جنوب سمنان، شرق دریاچه نمک، شمال چوپانان و اناراک و غرب جندق قرار دارد." ریگ جن" منطقه‌ای کویری و دارای تپه‌های ماسه‌ای در کویر مرکزی ایران است و به دلیل وسعت زیاد و نداشتن چشمه یا چاه آب، در گذشته‌های دور، محل عبور کاروان‌ها نبوده و فقط در سال‌ها اخیر، چند گروه از محققان و سیاحان به آن منطقه رفته‌اند.


فرو رفتن در گل و لجن در «ریگ جن»، شاید یکی از خطرناک‌ترین اتفاقاتی باشد که ممکن است گریبانگیر مسافران ناوارد شود و آنها را به کام مرگ بکشاند. سال‌های متمادی، هیچکس جرات آنکه ب9 «ریگ جن» سفر کند و راز این کویر اسرار‌آمیز را کشف کند، نداشت، یا اگر حتی جراتش را هم داشت،‌ به دلیل ناآشنایی با منطقه در راه می‌ماند، اما بالاخره چند سال پی، طلسم «ریگ جن» توسط علی پارسا،‌کویر‌شناس مقیم آمریکا شکسته شد. او به همراه آقای میرانزاده، رئیس وقت پارک ملی کویر، با هواپیما بر افراز ریگ جن رفتند تا ثابت کنند که هیچ چیز شگفت‌انگیزی در ریک جن وجود ندارد.

علی پارسا، اما یک سال بعد، با ماشین وارد «ریگ جن» شد و بعد از آن بسیاری از کویرنوردان از «ریگ جن» گذشتند. البته با تجهیزات کامل، که نه گرفتار روح شدند و نه جن زده!

مهمترین مسئله اینکه اگر تا به حال کویر نوردی نکرده‌اید و به اصطلاح حرفه‌ای نیستید، برای اولین تجربه، به هیچ عنوان «ریگ جن» را برنگزینید که در این صورت، رفتنتان با خودتان است و برگشتنتان با خدا، حتی اگر هم حرفه‌ای هستید، حتماً به طور گروهی به این منطقه سفر کنید. بهترین وسیله برای سفر به این منطقه جیپ‌های سبک وزن است، نقشه را هم فراموش نکنید، چون سفر به «ریگ جن» بسیار خطرناک است.


برای سفر به «ریگ جن» حداقل باید به اندازه دو هفته آب، بنزین، غذا و وسایل فنی ماشین را به همراه داشته باشید. در ضمن، بلد محلی را فراموش نکنید، چون محلی‌ها معمولاً آدم‌های کار کشته‌ای هستند و علاوه بر تعیین مسیر، حتی در شرایط سخت، خیلی خوب می‌توانند راهنمایی‌تان کنند. بخشی از منطقه، نسبتاً مسطح‌تر است با تپه‌ها کوچک‌تر، بنابراین عبور از آن نسبتاً آسان به نظر می‌رسد ولی با کمی پیشروی، با کم شدن ارتفاع به اراضی باتلاقی می‌رسید که اینجا تقریباً جنوب منطقه است. اصرار برای عبور از این اراضی باتلاقی می‌رسید که اینجا تقریباً جنوب منطقه است. اصرار برای عبور از این اراضی باتلاقی می‌رسید که اینجا تقریباً جنوب منطقه است. اصرار برای عبور از این اراضی باتلاقی بی‌فایده است،بنابراین بهتر است از سمت شمال غربی به حرکتتان ادامه دهید. وقتی آخرین کوه‌هایی که 2300 متر ارتفاع دارند را رد کردید، به بخش شمالی «ریگ جن»می‌رسید. از اینجا، کوه دماوند را هم می‌توانید ببینید. با ادامه این مسیر، به پارک ملی کویر می‌رسید.

اگر شما مسیر دیگری را می‌پسندید، می‌توانید با استفاده از نقشه و راهنما، مسیر جدیدی را تجربه کنید،‌ اما تمام سختی‌ها و بالا و پایین‌ها، یک طرف و آسمان پرستاره شب‌هایی ریگ‌ جن هم یک طرف. خوابیدن روی شن‌های روان، روی تپه‌ای بلند و چشم‌ دوختن به آسمانی که حتی یک نقطه سیاه ندارد و شهاب سنگ‌هایی که هر از گاهی مثل تیر فرشتگان حافظ زمین، که شیاطین را از نزدیک شدن به زمین باز می‌دارند، تمام خستگی روزانه و در شن و باتلاق فروفتن را از تن شما می‌زداید!

محلی‌های این منطقه، چوپان‌ها و ساربان‌ها معتقدند که اگر کسی پایش به ریگ جن برسد، بلافاصله ناپدید و توسط ارواح و موجودات ماورایی به قلب ریگ‌جن فرستاده می‌شود!

یکی از کاوشگران می‌گوید که حتی شتر‌های اهالی کویر هم وقتی به این منطقه می‌رسند، می‌ایستند و به هیچ عنوان حرکت نمی‌کنند!

آیا واقعاً این منطقه مثلث برمودای ایران است؟ «آلفونز گابریل» اتریشی و یک کاوشگر سوئدی قصد داشتند این منطقه را کشف کنند، اما هیچ کدام نتوانستند از این بخش از کویر عبور کنند و ناچار به سمت یزد برگشتند.

صدای عجیب و غریب و ترس‌آوری که از این بیابان برهوت شنیده می‌شود را می‌توانید در یک فایل صوتی بشنوید.


ریگ جن، شگفت‌انگیز‌ترین اسرار‌آمیز‌ترین و ترسناک‌ترین منطقه ایران است، با باتلاق‌های سهمگین که مرگ را برای هر موجودی زنده‌ای به ارمغان می‌آورد. اتفاقات بی‌پاسخ و توجیه نشده بسیاری در این منطقه روی داده است و نمکزار‌های این منطقه محل قتل و دفتن موجوات زنده بسیاری بوده است.





تاریخ : پنج شنبه 90/4/30 | 9:44 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
از شر بوی بد عرق خلاص شویم
 
با گرم شدن هوا و نزدیک‌شدن فصل تابستان تعریق به یکی از مشکلات اصلی سلامت تبدیل می‌شود، عرق کردن پدیده‌ای است که امروزه نظر بسیاری از پزشکان را به خود جلب کرده است.

با گرم شدن هوا و نزدیک‌شدن فصل تابستان تعریق به یکی از مشکلات اصلی سلامت تبدیل می‌شود، عرق کردن پدیده‌ای است که امروزه نظر بسیاری از پزشکان را به خود جلب کرده است. شاید برای شما اتفاق افتاده باشد که به قصد میهمانی از منزل خارج شده‌اید،‌ اما به حدی عرق کرده‌اید که خجالت می‌کشید در میهمانی ظاهر شوید زیرا احساس می‌کنید بوی بد می‌دهید.افرادی که زیاد عرق می‌کنند،‌ همیشه در صدد هستند تا به نحوی از شر این ماجرا خلاص شوند. زیاد نگران نباشید ما به شما چند راه کار خانگی برای کاهش بوی بد پیشنهاد می‌کنیم.



بدن خود را تمیز نگه دارید

حداقل روزی یک مرتبه دوش بگیرید، حتی اگر لازم بود می‌توانید دفعات دوش گرفتن‌تان را بیشتر کنید. شستن بدن و عرق باعث کاهش میزان باکتری‌های روی پوست می‌شود. عرق به تنهایی بویی ندارد، اما به طور طبیعی باکتری‌های بسیار کوچکی روی پوست زندگی می‌کنند که وقتی با عرق مخلوط می‌شوند، بوی بدی تولید می‌کنند. بنابراین شستن مناطقی که بیشتر مستعد عرق کردن هستند، مانع از ایجاد بوی بد بدن می‌شود.



از صابون‌های ضدباکتری استفاده کنید

استفاده از صابون‌های ضدباکتری باعث کاهش تعداد باکتری‌ها و کاهش بوی عرق می‌شود.  حتما هنگام خرید صابون و یا ژل حمام به برچسب آن دقت کنید که حتما روی آن نوشته شده باشد، ضدباکتری.



خود را کاملا خشک کنید

هر وقت از زیر دوش بیرون آمدید. بدن خود را با حوله کاملا خشک کنید،‌ به خصوص مناطقی را که بیشتر مستعد تعریق هستند. باکتری‌هایی که باعث بوی بد بدن می‌شوند،‌ در پوست خشک کمتر تولید مثل می‌کنند و تولید آنها کم می‌شود.



از اسپری‌های بدن استفاده کنید

به محض اینکه از زیر دوش بیرون آمدید و بدن خود را خشک کردید،‌ از اسپری‌های خوشبوکننده برای زیربغل خود استفاده کنید. اسپری‌ها نمی‌تواند از تعریق جلوگیری کنند،‌ اما حداقل مثل یک ماسک روی بوی باکتری‌ها را می‌پوشانند. هنگام خرید اسپری‌ها محصولاتی را انتخاب کنید که قوی‌تر باشند و روی برچسب آنها این موضوع ذکر شده باشد. دو وعده در روز صبح و عصر اسپری را استفاده کنید و اگر زیاد عرق می‌کنید یکبار نیز در شب استفاده کنید.

 به عوامل محیطی و بیرونی مثل رژیم‌های غذایی و یا حتی ژنتیک مربوط می‌شود.



کمد لباس خود را تمیز نگه دارید

اگر زیاد عرق می‌کنید، مرتبا لباس‌های خود را عوض کنید. اگر پاهایتان  نیز عرق می‌کند،‌ حتما جوراب‌های خود را تعویض کنید و پودرهای خوشبوکننده داخل کفش خود بریزید و سعی کنید بیشتر پابرهنه در خانه راه بروید. لباس‌های کثیف خود را هیچ وقت دوباره داخل کمد نگذارید، زیرا بوی عرق به لباس‌های و فضای داخل کمد منتقل خواهد شد.



امان از غــذاهای بـَد بـو

فلفل قرمز دارای ماده شیمیایی به نام کپساسین است که گیرنده عصبی در دهان را تحریک می‌کند و باعث فریب سیستم عصبی می‌شود. در این حالت بدن همانند زمانی عمل می‌کند که شما در گرمای 90 درجه قرار گرفته‌اید و هیپوتالاموس در مغز سیگنال‌هایی تولید می‌کند که باعث فعالیت غدد تعریق می‌شود. عرق به پوست می‌رسد و تبخیر می‌شود. غذاها و نوشیدنی‌های گرم مثل قهوه داغ، چای داغ و سوپ داغ نیز با وجود اینکه دمای داخل و مرکزی بدن زیاد نیست باعث تعریق می‌شوند.



بوی سیر، بوی پیاز

غذاها و موادغذایی بودار مثل سیروپیاز نیز دارای ترکیباتی هستند که وارد جریان خون و بدن شده و در نهایت از طریق ادرار،‌ تنفس و یا تعریق خارج می‌شوند. سیر دارای ماده شیمیایی است که بویی شبیه سولفور دارد. سولفور بویی شبیه تخم‌مرغ گندیده دارد. ترکیبات سولفور تعریق را بیشتر و باعث بوی بد عرق می‌شود. بروکلی، کاهو و جوانه‌ها نیز دارای ترکیباتی هستند که بوی عرق را تشدید می‌کنند. ادویه‌هایی مثل کاری و زیره سبزه نیز بوی بدی روی پوست ایجاد می‌کنند. هیچ راهی برای خلاصی از بوی این موادغذایی وجود ندارد. ولی بهتر است به جای اینکه خام خورده شوند آنها را بپزید و بعد بخورید.



بخوریم یا نخوریم؟

غذایی که می‌خورید روی بوی بدن شما تأثیرگذار است. برخی غذاها مثل فلفل قرمز و یا غذاهای ادویه‌دار،‌ باعث افزایش بوی عرق می‌شوند و غذاهایی مانند سیر و پیاز باعث افزایش میزان تعریق شده و بویی مثل بوی «رزگندیده» تولید می‌کنند. بنابراین از خوردن این مواد غذایی پرهیز کنید.



تشدیدکننده‌ها

آشپزی یکی از کارهایی است که بوی بد بدن را تشدید می‌کند. حتما شنیده‌اید که خیلی از خانم‌ها از بوی بد قورمه‌سبزی حرف می‌زنند. در این راستا به شما توصیه می‌کنیم با توجه به اینکه اصولا در هنگام غذا درست کردن به سبک ایرانی، تهیه پیازداغ از اصول کار است، طوری این کار را انجام بدهید که خودتان، لباستان یا محیط اطرافتان این بو را به خود جذب نکنند.
استفاده از یک هود قوی برای آشپزی مهمترین کاری است که می‌توان انجام داد. به جز این باید در هنگام آشپزی، لباسی به تن داشته باشید که جاذب بوی شدید پیاز نباشد. توصیه ما این است که هرگز بعد از حمام با حوله غذا درست نکنید، چون با آلوده شدن حوله به این بو مدت‌ها مجبورید با این شرایط کنار بیایید. کمی انضباط به خوشبو ماندن ما کمک خواهد کرد. این توصیه را از یاد نبرید.



خب، حالا چه طور کمتر عرق کنیم؟

زیاد عرق کردن فرد را در شرایط ناراحت‌کننده و خجالت‌‌آوری قرار می‌دهد،‌ تا آنجا که شاید از رفتن به میهمانی،‌ کلاس ورزش یا مکان‌های دیگر اجتماعی پرهیز کند. فاکتورهای مختلفی مثل چاقی،‌ بیماری‌های دیابت،‌ فعال بودن غده تیروئید، یائسگی و یا مصرف برخی از داروها می‌تواند باعث عرق کردن شود. استرس نیز یکی از عوامل اصلی تعریق است. برای اینکه از تعریق جلوگیری کنید باید بدن خود را خنک نگه دارید،‌ استرس را خود دور کنید.





تاریخ : پنج شنبه 90/4/30 | 9:43 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
نمونه کامل کنترل یک شرکت تجاری
 
چند شرکت محدود تجاری می توانند در جهان امروز همانند مک دونالد از رشد باثبات برخوردار باشند؟ مک دونالد ابتدا با محصول ساده یعنی همبرگر شروع و تنوع آن را با گذشت زمان زیاد کرده است .
 
چند شرکت محدود تجاری می توانند در جهان امروز همانند مک دونالد از رشد باثبات برخوردار باشند؟ مک دونالد ابتدا با محصول ساده یعنی همبرگر شروع و تنوع آن را با گذشت زمان زیاد کرده است .

تاریخچه:
ری کراک 57 ساله با دشواریهای جدی روبه رو بود و در طول زندگی همواره آرزوی ثروتمندشدن را داشت. او به محض بازگشت از جنگ جهانی اول بلافاصله برای ثروتمندشدن دست به کار شد. در سال 1937 او وارد عرصه جدید یعنی مخلوط کن مخصوص شد که شش مواد را با هم مخلوط می کرد. او با مخترع آن وارد معامله شد و سپس خود را به عنوان عرضـه کننده انحصاری مخلوط کن مطرح کرد. 20 سال در این کار سپری کرد ولی ثروتمند نشد. در سال 1954 کراک از سان برناردینو کالیفرنیا سفارش هشت دستگاه مخلوط‌کن همبرگر را دریافت کرد. این سفارش حالت غیرعادی داشت. لذا او تصمیم گرفت که خود راسـاً به محل برود و کار مخلوط کن را ملاحظه کند .


موقعی که ری کراک به محل رسید خیلی تعجب کرد زیرا صف طولانی برای خرید همبرگر ایجاد شده بود واو میزان بازار همبرگر را 250 هزار دلار تخمین زد . علاوه بر آن، او تحت تاثیر سرعت انجام کار و تمیزی محیط کار قرار گرفت. مک دونالد همبرگر معمولی را به قیمت 15 سنت می فروخت .

چیپس ها همواره ترد و تازه زیر گرمکن برقی قرار داشت. مشتریان زیادی وارد و خارج شده و به هیچ گونه وسایل و ملزومات زیاد نیاز نبود .

ری کراک عجیب به این کار علاقه مند شد و مدت دو روز با برداران مک دونالد کلنجار رفت تا توانست امتیاز عرضه آن را با شرط 1/9 درصد فرانشیز، دریافت دارد و در مدت فقط 22 سال، شرکت او به ثروت میلیارددلاری رسید و دوشادوش شرکتهای معظم نظیر زیراکس 63 ساله و یا آی بی ام،  46 ساله قرار گرفت .

استراتژی:
ری کراک بزرگترین فرصت را در عرضه غذا برای خانواده های مقتصد یافت که دنبال سرویس سریع، محیط تمیز و غذای با کیفیت بودند. او این نیاز و خواست را در جوک ها و شوخی های افراد، صف های مشتریان و نحوه سفارش غذاها به وضوح مشاهده و از رویکرد خود بااین عنوان دفاع کرد که رفت و آمدها و ایستادنهای بیهوده وجهه مک دونالد را تحت کنترل خانواده ها پایین می آورد. از طرف دیگر، ماشین های اتوماتیک عرضه غذای آماده نیز تحت کنترل باندهای جنایی بود و عموم مردم از آنها اکراه داشتند. لذا در چنین شرایطی، عرضه غذای آماده با کیفیت و ارزان برای جوان دوچرخه سوار و یا رانندگان ماشین ها حائز اهمیت بود .

کراک در رستورانهای تمیز و محیط خانوادگی، سرویس خوب و سریع را عرضه کرد . تمیزی محیط منجمله دستشوئیها و صمیمیت کارکنان از مزیتهای رقابتی او محسوب می شد و تلاش زیادی به عمل آمد که این مزیتها به عنوان معیار استاندارد حفظ شود. دانشگاه همبرگر مرکز آموزش ویژه مدیران و کارمندان مک دونالد، تاکید زیادی روی خدمات به مشتری دارد.


در این راستا یک دستورالعمل 350 برگی استاندارد برای تهیه غذا و استفاده از تجهیزات و امکانات وجود دارد . مثلاً در این دستورالعمل تاکید شده است که هرروز درب ها دوبار شسته شود . حتی برای پوشیدن لباس کارکنان و نحوه نگهداری موها، استاندارد وجود دارد و کارکنان مرد باید سر خود را همانند سربازان تا حد معین تراشیده و کفشهایشان را واکس بزنند تا براق شود. زنان باید کفش تیره و پاشنه کوتاه، توری سرپوشیده و آرایش مختصر داشته باشند و همگی موظف به استفاده از یونیفورم یکسان هستند .

نحوه پخت غذا کاملاً استاندارد است. یک پوند (حدود 454 گرم) گوشت باید کمتر از 19 درصد چربی داشته باشد و عرض همبرگر حدود 3/5 اینچ (2/54 سانتی متر) باشد و در هر همبرگر نباید بیش از یک چهارم اونس (حدود 30 گرم) پیاز مصرف شود. مدت زمان نگهداری غذای پخته شده توسط اداره مرکزی مشخص می شود . مثلاً چیپس هفت دقیقه، همبرگر 10 دقیقه، قهوه 30 دقیقه بعد از انقضای مدت غذا باید دور ریخته شود. بازرسان شرکت دائماً این موارد را دقیقاً بررسی می کنند تا غذاها با کیفیت یکسان عرضه شود .

مک دونالـــد تبلیغ سنتی تلویزیونـی صبح های روز شنبه را ادامه می دهد و معتقد است که به دنبال این تبلیغ یکی از بچه ها، خانواده را وادار می کند که غذا را در بیرون صرف کنند. علاوه بر تبلیغ، مک دونالد گروه دیگری را نیز تشکیل داده است که تحت عناوین مختلف نظیر روز کودک و یا از طریق شهربازیها و یا مسافرتهای تفریحی و استفاده از غذای مک دونالــد برای ناهار نسبت به جاری ساختن ایده های تبلیغی پیچیده فعالیت کنند .

رشد مک دونالد
مدیریت در گزارش سالانه 1995 واقعاً مباهات داشت زیرا فروش و سود کماکان ادامه داشته و حتی شتاب گرفته است. شرکت 2400 رستوران جدید در سال 1995 و 1800 رستوران جدید در سال قبل از آن در اطراف جهان دایر کرد .

1997 که دوسوم آنها در خارج از امریکا خواهد بود، دایر کنیم. به عبارت دیگر، ما بیش از شش رستوران در روز در سال 1995 افتتاح کردیم و در نظر داریم در سال آتی هشت رستوران در روز دایر کنیم. امکان رشد ما خیلی زیاد است زیرا هر روز 99 درصد جمعیت جهان، هنوز مک دونالد نمی خورند .

مدیریت شرکت صف طویل را که در روز افتتاح در شعبه های خارج تشکیل می شد، قدرت مک دونالد معنی کرد و اعلام می کند که نگرانی ما مواجه شدن با تقاضای زیاد است. مثلاً ما در چین، 65 رستوران مک دونالد داریم که باید به 1/2میلیارد نفر سرویس دهند. شرکت در پایان 1995 تعداد 7012 شعبه در 89 کشور جهان و منجمله 1482 شعبه در ژاپن دارد.


برگر گوسفند برای هند
گوشت برگرهای رستوران مک دونالد در هند به لحاظ رعایت احترام اکثریت هندو به گاو، از گوشت خالص و 100 درصد گوسفند تهیه شده و به احترام اقلیت مسلمان نیز گوشت خوک استفاده نمی شود .

خام خواران نیز می توانند از ساندویچ های نباتی MC NUGGETS استفاده کنند . این حرکتها منطبق با محیط و باورهای عمومی تحت عنوان هندی کردن جمعیت زیاد - از خانواده ها - سیک ها و جوانان غرب زده را سیل وار به رستوران سه طبقه کشاند. انتقادگران مهاجم نیز وجود دارد .

مانگا گاندی از نزدیکان ایندیرا گاندی نخست وزیر فقید هند، در حمایت از حیوانات گفت: من مخالف مک دونالد هستم زیرا آنها بزرگ ترین قاتل گاو در جهان هستند. ما قاتل گاو را در هند لازم نداریم. اما مشتریها اعتنایی به این حرفها نکرده و هندیهای طرفدار ادویه، فقط از کم بودن گوشت ساندویچ شکایت دارند. دومین رستوران مک دونالد بعد از دهلی، در بمبئی دایر شد و در اولین روز به 12 هزار نفر سرویس داد .

عوامل شکست ناپذیری مک دونالد
مک دونالد در سه ماهه سوم 1996 با مباهات توانست 126 سه ماهه سودآوری متوالی، را اعلام کند. عوامل این موفقیتها عبارتند از :

  • منو و غذای ساده با کیفیت یکسان و هماهنگ در هزاران شعبه؛
  • تعیین معیار و استاندارد برای تمام جنبه های عملیاتی و نظارت مستمر بر ارائه خدمات، تمیزی و پاکیزگی؛
  • صمیمیت کارکنان علی رغم انبوه مشتریان و استفاده از تجهیزات انتقال غذا؛
  • تبلیغات سنگین به ویژه برای خانواده ها و بچه ها؛
  • تشخیص محورهای مناسب تبلیغ در بازار یعنی خانواده و بچه ها و جلب رضایت آنها با ارائه غذای باکیفیت به قیمت مناسب در بهترین محلهای شهر؛

در پایان 1996 برخلاف عملیات داخل آمریکا، عملیات خارجی موتور اصلی رشد شرکت محسوب شد و 47 درصد از فروش 30 میلیارد دلاری و 54 درصد سود را به دست آورد.






تاریخ : پنج شنبه 90/4/30 | 9:41 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
درباره یک باور غلط
 
عملا” شارژ 12 ساعته کاملا” منسوخ و یک سنت پارینه سنگی است که کماکان در دهان افراد در حال گردش است.
 
یک سنتی نادرست در بین مردم ما شایع است و آن اینکه نه یاد می گیرم و نه به روز می شویم. مدتی پیش برای خرید یک دستگاه اپل آیپد به بازار مراجعه کرده بودم و با یک تصور غلط مواجه شدم که مرا بر آن داشت در این مورد توضیحاتی بدهم.
 موقع خرید این تبلت پیشرفته که همه فناوریهای روز در آن خلاصه شده است فروشنده تاکید کرد که حتما” 12 ساعت شارژ اولیه را رعایت کنید! باور کنید داشتم شاخ و دم در می آوردم. شما هم اگر ادامه مطلب را بخوانید متوجه می شوید چقدر افکارمان به دلیل به روز نبودن کهنه شده است.
در دنیای باطریها چندین فناوری وجود داشته که هر یک جای خود را به تکنولوژیهای جدید داده اند و منسوخ شده اند. مهمترین نسلهایی که در دنیای وسایل الکترونیکی شایع بوده اند به این شرح است.
الف-باطریهای نیکل کادمیوم
اینها در واقع اولین نسل تجاری باطریهای با تولید انبوه در ابزارهایی مانند موبایل و نوت بوک بودند. علامت مشخصه آنها این است که روی باطری Ni-Cd و یا خود کلمه نیکل-کادمیوم قید شده است. در دفترچه مشخصات هم عینا” نوع و توان باطری قید میشود. این نوع باطریها اکنون منسوخ شده اند.
در واقع این باطریها بودند که اولا” شارژ ابتدایی 12 ساعته نیاز داشتند و ثانیا” هر بار باید تا انتها تخلیه می شدند تا شارژ مجدد موجب از بین رفتن سلولها نشود.
تقریبا” 5 سالی میشود که دیگر این نوع باطریها به دلایل مختلفی کنار رفته اند و در محصولات جدید به هیچ وجه کاربردی ندارند.
ب-باطریهای یون لیتیومی
اینها نسل دوم تجاری باطریها در دستگاه های الکترونیکی بودند. علامت مشخصه آنها کلمه Li-On روی بدنه باطری و دفترچه مشخصات محصول است. این باطریها کماکان در موبایل و نوت بوک کاربرد دارند اما آنها هم با نسل جدیدتر در حال تعویض هستند.
کارکرد صحیح این باطریها موجب شده که نیازی به شارژ ابتدایی 12 ساعته ندارند و همچنین کاملا” برعکس باطریهای نسل قبلی به هیچ وجه نباید تا سر حد تخلیه شدن کار کنند. باید در حد 10 درصد شارژ باقیمانده مجدد شارژ شوند و سپس تا 100 درصد مجددا” شارژ گردند.
ج-باطریهای لیتیوم پلیمری
اینها نسل روز باطریها هستند که علاوه بر محدودیتهای کمتری که دارند ایمنتر و سبکتر هستند. علامت مشخصه آنها کلمه Li-Po یا Li-on-Po است. در دفترچه مشخصات محصول هم عینا” نوع باطری با عبارت لیتیوم پلیمری یا کاملتر آن یون لیتیوم پلیمر قید میگردد.
این نوع باطریها نه تنها شارژ ابتدایی 12 ساعته نیاز ندارند بلکه هیچ محدودیتی در کاربرد هم ندارند. مهمترین علامت مشخصه اینکه دستگاه شما دارای این نوع باطری است آن است که در زمان اتصال به کامپیوتر با پورت USB شارژ شود.
چون این باطریها نیازی نیست هر بار تا 100 درصد شارژ شوند سازندگان امکان شارژ با USB را در آنها قرار داده اند تا عمر باطری بهتری داشته باشند.
خوب در حال حاضر هر دستگاه الکترونیکی که بخرید به احتمال 99.9 درصد فاقد باطری نوع اول است که باطری نیکل کادمیومی بود. پس عملا” شارژ 12 ساعته کاملا” منسوخ و یک سنت پارینه سنگی است که کماکان در دهان افراد در حال گردش است.

 






تاریخ : پنج شنبه 90/4/30 | 9:40 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
 
ترسناک‌ترین ترن هوایی جهان با شیب سقوط ??? درجه که سرعت این ترن را تا ??? کیلومتر در ساعت افزایش می‌دهد.
 
اگر شما به این زودی‌ها قصد سفر به ژاپن را دارید و البته مشکل قلبی هم ندارید به شما توصیه می‌کنیم حتما به پارک تفریحی کوهستانی فوجی‌کیو سر بزنید چرا که یک جاذبه توریستی ویژه در آن قرار دارد: ترسناک‌ترین ترن هوایی جهان با شیب سقوط ??? درجه که سرعت این ترن را تا ??? کیلومتر در ساعت افزایش می‌دهد.
این ترن هوایی با نام تاکاشیبا که از شنبه هفته آینده (?? تیرماه ??) افتتاح خواهد شد، این شیب را در یک ارتفاع ?? متری ایجاد کرده است و با این اتفاق توانسته رکورد قبلی را که در اختیار ترن هوایی لی‌تیمبر فرانسه با ??? درجه شیب قرار داشت، جابجا کند.
پارک تفریحی فوجی‌کیو در منطقه کوهستانی قله فوجی‌یاما قرار گرفته و البته این ترن هوایی به طول یک کیلومتر تنها یکی از ترن هوایی‌های موجود در آن است و ?? میلیون دلار برای ساخت این ترن هوایی هزینه شده تا برای یک دور سوار شدن ??? ثانیه‌ای شما ???? دلار ناقابل از شما بگیرد.
 





تاریخ : پنج شنبه 90/4/30 | 9:38 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">