سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

ولادت امام حسن عسگری(ع)

ایزد از بحر ولایت گهر آورده برون
یا که از برج امامت ، قَمَر آورده برون
از سپهر نبوى گشت عیان خورشیدى
که ز خفّاش وَشان دیده درآورده برون
با فروغ حسنى ، نرجس زیبا ز بطن
پسرى ثانى والا پدر آورده برون
به تماشاى گل عسکرى و نرجس بین
ماهى از آب و مه از چرخ سر آورده برون
ز طلوع رخ آن حجت دین جان بشر
مرغ بى بال و پرى بود پَر آورده برون
گر تو بر عیسَویان حقّ ز فلک عیسى را
به تماشاى رخش جلوه گر آورده برون
ایزد از بحر ولایت گهر آورده برون
یا که از برج امامت قَمَر آورده برون






تاریخ : سه شنبه 94/10/29 | 10:51 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

رعایت این نکات ساده در زمان سلامتی می تواند باعث پیشگیری از بیماری ها و در زمان بیماری، موجب بازگشت سلامتی و تسریع روند درمان شود.

زمان غذا خوردن,قانون غذا خوردن

قبل از این که سیری کامل اتفاق بیافتد، باید دست از غذا خوردن کشید

 

قانون 1: زمان غذا خوردن
انسان باید در زمان اشتهای واقعی اقدام به غذا خوردن کند و بدون اشتهای صادق غذا نخورد. این زمانی است که غذای قبلی کاملا هضم شده است و ادرار نضج پیدا کرده است. یعنی رنگ آن از بی رنگی به سمت ترنجی و پررنگ شدن رفته است. همچنین شکم از زیر سینه با ناف سبک شده است، بوی غذای قبلی در بادگلو نیست، نبض کوتاهتر شده است، حواس ظاهری تیزتر شده است و احساس تشنگی به وجود آمده است.


قانون 2: زمان دست کشیدن از غذا
قبل از این که کاملا سیری اتفاق بیافتد، باید دست از غذا خوردن کشید؛ چرا که غذا برای هضم شدن نیاز به فضای بیشتری دارد و اجزا آن از هم فاصله می گیرند. حال اگر حجم معده کاملا پر شده باشد، باعث تشویش و اختلال هضم و بروز نفخ و سوءهاضمه خواهد شد.


قانون 3: جویدن غذا و طول مدت غذا خوردن
لقمه های غذایی باید کوچک برداشته شوند تا بتوان آن ها را به خوبی جوید. جویدن کامل غذاها باعث پیشگیری از سوءهاضمه، نفخ، یبوست و بسیاری از اختلالات دیگر خواهد شد؛ چون هضم غذا از دهان آغاز می گردد. این کار باعث طول کشیدن بیشتر غذا خوردن شده و از پرخوری نیز پیشگیری می کند.

 

جویدن کامل غذا باعث پیشگیری از سوءهاضمه، نفخ و بسیاری از اختلالات دیگر خواهد شد

  
قانون 4: نوع غذاهای مصرفی و غذا برحسب مزاج های مختلف
هر چیزی خوردنی که وارد بدن می شود و وارد فعل و انفعال با بدن می شود، یا شبیه بدن می شود و جایگزین بافت و مواد از دست رفته از بدن می گردد که به آن غذای مطلق می گویند، یا اصلا قابلیت غذایی برای بدن ندارد و بدن را تحت تاثیر خود قرار می دهد و کیفیتش را تغییر می دهد؛ مثلا بدن را گرمتر یا سردتر از حد معمول خودش می کند که دوای مطلق نام دارد، مثل زنجبیل و کافور و سیاه دانه و...

بعضی موارد نیز هستند که هم حالت غذایی و هم حالت دوایی دارند. حال اگر غذایی بودن غالب باشد، غذای دوایی نام می گیرند؛ مثل کاهو، اسفناج، عدس، نخود، لوبیا و... و اگر دوایی بودن غالب باشد، دوای غذایی نام می گیرند، مانند سیر، پیاز، تره، نعناع و...

این قانون می گوید فردی که سالم است و سوءمزاجی ندارد، نباید بطور روزمره به غیر از غذاهای مطلق، غذایی دریافت کند. چرا که در درازمدت باعث بروز سوءمزاج (خارج شدن از حالت اعتدال مزاج و سلامتی) خواهد شد. بهترین غذاهای مطلق شامل نان گندم خوب پخته شده، گوشت های معتدل مثل گوسفند و بز و گوساله و ماهی، شیرینی های ملایم و طبیعی، میوه هایی مثل انجیر و انگور است. اکثر غذاهای مطلق، طبع معتدلی دارند و برای کسانی که سالم هستند و مزاجشان خیلی از اعتدال دور نیست، مناسب است.

اما کسانی که مزاجشان از اعتدال فاصله دارد و با خوردن غذاهای گرم یا سرد اذیت می شوند، باید غذاهای ضدمزاج خودشان را دریافت کنند. یعنی از غذاهای دوایی و در مرحله بعد دواهای غذایی استفاده کنند. اگر کسی دارای غلبه سردی است و با خوردن ماست، ترشی ها، کاهو، خیار و گوجه دچار سستی بدن، آبریزش دهان، پرخوابی و کندی ذهن می گردد؛ اولا باید میزان مصرف این مواد را کاهش دهد (نه این که کلا حذف کند) و ثانیا مُصلحات مناسب آن- ها را به کار ببرد، مثلا ماست را با اندکی نعناع یا پونه یا زنیان میل کند و ثالثا در هر گروه غذایی غذاهای مناب طبع خودش را انتخاب کند.

برای نمونه به جای کاهو و خیار و گوجه، از هویج رنده شده و کرفس استفاده کند. در فردی نیز که دارای غلبه گرمی است و با خوردن ادویه زیاد (که معمولا طبع گرمی دارند، مانند دارچین، فلفل، زنجبیل و...) و شیرینی جات و غذاهای پرچرب، دچار خارش بدن، خشکی دهان، تشنگی زیاد و... می شود؛ انتخاب غذاهای مناسب در هر گروه غذایی ضروری است.  

طب سنتی,قانون طلایی طب سنتی

بعد از خوردن غذا، در حالت آرامش قرار بگیرید تا هضم به درستی صورت بگیرد

 

قانون 5: سکون بعداز غذا
بعد از خوردن غذا لازم است که بدن در حالت آرامش قرار بگیرد تا هضم به درستی صورت بگیرد. بدترین چیز برای هضم غذا، حرکت های شدید است؛ یعنی ورزش بعد از غذا مناسب نیست. اما حرکت های خفیف که باعث انحدار (پایین رفتن) غذا و قرار گرفتن آن در قعر (تَه) معده می شوند، کمک به هضم بهتر غذا می کنند. به همین منظور توصیه شده است که بعد از غذا چند قدم راه رفته شود و سپس چند دقیقه به پهلوی راست و بعد مدت طولانی تری به پهلوی چپ دراز کشیده شود. موقع برخاستن نیز از پهلوی راست بلند شوید.

اما حرکت قبل از غذا به دفع فضولات بدن و افزایش حرارت غریزی برای هضم و جذب بهتر غذا کمک می کند.


قانون 6: مراعات عادت و لذت در امر تغذیه
به تعبیر حکمای طب سنتی، عادت حکم طبیعت ثانویه را دارد و توجه به آن در هر امری لازم و ضروری است. در بحث تغذیه نیز اگر فردی به غذایی عادت دارد و با میل و رغبت فراوان آن را می خورد، طبیعت بدنش آن را بهتر هضم و جذب می کند. البته دو نکته در این جا هست؛ یکی این که فرد عادت به مصرف غذاهای بد داشته باشد که طبق این قاعده فکر می کند تکرار همین روش خوب است! که در این جا باید به مرور عادتش را تغییر دهد.

دوم این که معمولا اکثر افراد در مقابل غذای لذیذ و خوشمزه، کنترل شهوت خود را از دست می دهند و پرخوری می کنند که خود باعث بروز عوارضی می گردد. در مجموع اگر دو غذا موجود بودند که هر دو کیفیت خوبی داشتند، بهتر است غذایی که فرد از آن لذت بیشتری می برد، بخورد؛ به شرط افراط نکردن در مصرف!


قانون 7: عدم مداومت بر یک نوع غذا و رعایت تنوع غذایی در زمان صحت
دریافت زیاد غذاهای شور باعث خشکی بدن و مشکلات چشمی می گردد، زیاد خوردن غذاهای ترش موجب پیری زودرس و کم خونی می شود، مصرف زیاد شیرینی ها باعث انسداد کبدی (مثل کبد چرب) و رخوت و سستی معده می شود.

هرچه غذای موجود در هر وعده ساده تر باشد، هضم آن بهتر صورت می گیرد؛ ولی در وعده های مختلف باید تنوع غذایی رعایت گردد. برای نمونه برخی خوراکی ها هستند که یک مدت محدودی در سال هستند و بعد از آن فصلشان می گذرد و بهتر است در همان موقع دریافت شوند. مخصوصا که برای تهیه آن ها از مواد شیمیایی زیادی استفاده می شود. مثل خیار درختی تولید شده در زمستان که پر از سموم و مواد شیمیایی است!  

 

هرچه غذای موجود در هر وعده ساده تر باشد، هضم آن بهتر صورت می گیرد

 
قانون 8: پرهیز از پرخوری
از طرفی هم دریافت زیاد غذا و عادت به این امر، انسان را از صفای دل و روحانیت خارج کرده و به سمت بهیمیت می برد. در روایت هست که خدا از هیچ چیز به اندازه شکم پر بدش نمی آید!


قانون 9: رعایت ترتیب در غذاها
یک نوع دیگر تقسیم بندی غذاها در طب سنتی ایرانی، تقسیم آن ها به غذاهای لطیف و کثیف است. غذاهای لطیف اجزای از هم فاصله دارتری دارند و به راحتی هضم می شوند و زودتر هم در بدن تحلیل می روند. اما غذاهای غلیظ بافت متراکم تری دارند و همین طور بافت سفت و محکمی در بدن تولید می کنند و دیرتر تحلیل می روند. کسانی که بیشتر کارهای فکری دارند و فعالیت بدنی کم تری دارند، باید بیشتر غذاهای لطیف مصرف کنند، دچار سوءهاضمه و مشکلات دیگر می گردند. ولی ورزشکاران و افراد دارای فعالیت بدنی زیاد مانند کارگردان باید غذاهای غلیظ بیشتری دریافت کنند تا دچار ضعف  جسمانی نشوند.

مثال هایی از غذاهای طیف: کاهو، سیب، انار، نان گندم، نان جو، گوشت گوسفند و بز، ماهی، مرغ، سوپ ساده سبزیجات، آش برنج، عسل و...

مثال هایی از غذاهای غلیظ: رشته و غذاهایی که با رشته درست می شوند مثل آش رشته، ماکارانی، لازانیا، ته دیگ، غذاهای شیرین و چرب مثل حلوا، سس ماینوز، سیب زمینی و تخم مرغ آب پز و سالاد الویه، گوشت گاو و گوشت های فریزری، غذاهای سرخ کرده مثل کتلت و کوکو و...


قانون 10: رعایت ناسازگاری های غذایی
در طب سنتی ایرانی بعضی غذاها با هم ناسازگارند؛ یعنی نباید همزمان مصرف شوند. اگر کسی یک بار این ها را با هم مصرف کرد و عارضه ای برایش پیش نیامد، در صورت تکرار این عادت، باید منتظر بروز عوارض جبران ناپذیری باشد. برای نمونه مصرف همزمان گوشت ها به ویژه گوشت طیور با لبنیات (مثل ماست) به شدت نهی شده است و تکرار این عادت غذایی موجب بروز بیماری های پوستی مثل ویتیلیگو (برص) و دردهای مفاصل می شود.

برخی از موارد ناسازگار با هم:
•    لبنیات با ترشی ها
•    لبنیات با میوه ها مثل شیرموز
•    نوشیدن آب و مایعات بعد از میوه ها
•    ماهی با تخم مرغ   

 

مصرف زیاد شیرینی ها باعث انسداد کبدی و رخوت و سستی معده می شود

 

قانون 11: رعایت حال معده
بعضی افراد هستند که حجم معده شان کم بوده و توانایی دریافت غذای زیاد در یک وعده را ندارند. بنابراین باید حجم غذای هر وعده را کاهش داده و بر تعداد وعده ها بیافزایند. از طرفی برخی افراد می باشند که حرارت معده شان بالاست و غذاهای لطیف در معده آن ها می سوزد. این افراد باید غذاهای غلیظ بیشتری مصرف کنند.

افرادی که معده سستی دارند و غذا در آن نمی ماند تا هضم کامل بیابد و سریع عبور می کند؛ باید قبل از غذا مقداری قابضات (مثل رب به یا سیب یا انار) میل کنند. کسانی هم که معده ضعیفی دارند و هر غذایی بخورند، بلافاصله دچار نفخ و سنگینی و احساس پری معده می شوند، باید بعد از غذا مقداری از شربت های مقوی معده بنوشند؛ مثلا مقداری شربت جالینوس (یا سکنجبین سفرجلی) که از عصاره میوه به، زنجبیل، عسل و سرکه درست شده است.






تاریخ : چهارشنبه 94/10/23 | 9:18 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

«شعری با تمام حروف البفا برای خدا»

خیلی جالبه...با تمام حروف الفبا یه مصرع شعر خطاب به خدا گفته .

شعر هم خیلی قشنگ و پر معناست .

الف) الا یا ایها الاول به نامت ابتدا کردم

 ب) برای عاشقی کردن به نامت اقتدا کردم

پ) پشیمانم پریشانم که بر خالق جفا کردم

ت) توکل بر شما کردم بسویت التجا کردم

ث) ثنا کردم دعا کردم صفا کردم

ج) جوانی را خطا کردم زمهرت امتناع کردم

 (چ) چرایش را نمیدانم ببخشا که خطا کردم

ح) حصارم شد گناهانی که آنجا در خفا کردم

خ) خداوندا تو میدانی سر غفلت چه ها کردم

 د) دلم پر مهر تو اما چه بی پروا گناه کردم

 ذ) ذلالم داده ای اکنون که بر تو اقتدا کردم

ر) رهت گم کرده بودم من که گفتم اشتباه کردم

 ز) زبانم قاصر از مدح و کمی با حق صفاکردم

 س) سرم شوریده میخواهی سرم از تن جدا کردم

ش) شدی شافی برای دل تقاضای شفا کردم

ص) صدا کردی که ادعونی خدایا من صدا کردم

 ض) ضعیف و ناتوانم من به در گاهت ندا کردم

 ط) طلسم از دل شکستم من که جادو بی بها کردم

ظ) ظلمت نفس اماره که شکوه بر صبا کردم

ع) علیمی عالمی بر من ببخشا که خطا کردم

غ) غمی غمگین به دل دارم که نجوا با خدا کردم

 ف) فقیرم بر سر کویت غنی را من صدا کردم

ق) قلم را من به قرآن کریمت مقتدا کردم

 ک) کتابت ساقی دلها قرائت والضحی کردم

 گ) گرم از درگهت رانی نمی رنجم خطا کردم

 ل) لبم خاموش و دل را با تکاثر آشنا کردم

 م) مرا سوی خود آوردی از این رو من صفا کردم

ن) نرانی از درگهت یا رب که الله راصدا کردم

و) ولی را من تو می دانم تورا هم مقتدا کردم

ه) همین شعرم به درگاهت قبول افتد دلم را مبتلا کردم

ی) یکی عبد گنهکارم اگرعفوم کنی یارب غزل را انتها کردم






تاریخ : پنج شنبه 94/10/3 | 7:44 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

خواص میوه ها در طب سنتی

 , میوه‌ها و سبزی‌ها در طب سنتی دارای مزاج‌های مختلف است و اگر افراد مزاج خود را بشناسند و میوه وسبزی را با توجه به مزاج خود مصرف کند, از بروز بیماری‌ها پیشگیری می‌کنند.

خواص انجیر

ناصر رضایی‌پور متخصص طب سنتی عنوان کرد: انجیر دارای طبیعت گرم و تر بوده و میوه‌ای بسیار مغذی است.

ــ انجیر چاق‌کننده, ملین و کاهنده خشم است. برای بهبود درد و خشونت سینه و تکرر ادرار مفید است، همچنین تقویت کننده کبد نیز است.

ــ انجیر همراه با بادام و پسته, افزاینده قدرت تعقل و مقوی بدن‌های ضعیف است.

خواص خیار

ــ خیار سرد و تر است, برای تسکین حرارت صفرا و خون و التهاب‌های احشا یا سیستم گوارش مفید است.

ــ خیار برای سردمزاجان مضر است و باید آن را با سیاه‌دانه, زنیان, عسل و معجون‌های گرم بخورند. گرم‌مزاجان بهتر است خیار را با سکنجبین مصرف کنند.

خواص انگور

این متخصص طب سنتی بر این عقید‌ه است که انگور دارای طبیعت گرم و تر و مقوی بدن است. خون متعادل تولید می‌کند, و برای کم‌خون‌ها مفید است.

ــ افرادی که معده‌های سرد و باددار دارند باید پس از مصرف انگور از دمنوش رازیانه یا زیره استفاده کنند. آب خوردن پس از مصرف انگور بسیار مضر است.

خواص کاهو

کاهو سرد و تر است و خون خوب و رقیقی تولید می‌کند, خواب‌آور خوبی است و خوردن آن با سرکه محرک اشتهاست. البته زیاده‌روی در مصرف آن برای قوای جنسی مضر است.






تاریخ : پنج شنبه 94/10/3 | 7:39 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

کدام میوه ها را باید کامل خورد

خیلی از ما زمانی که می‌خواهیم از میوه‌ها و سبزیجات استفاده کنیم، از روی ناآگاهی یا طبق عادت پوست یا برگ آنها را جزو ضایعات حساب کرده و دور می‌ریزیم. بی‌خبر از این‌که نمی‌دانیم همین پوست و برگ می‌تواند مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی داشته باشد که در بعضی موارد این میزان حتی بیشتر از مقداری است که در بخش‌های مورد استفاده وجود دارد.
با استفاده از این قسمت‌ها نه‌تنها می‌توانیم مواد مفید بیشتری به بدنمان برسانیم، بلکه در هزینه‌ها هم صرفه‌جویی خواهیم کرد.
برگ بروکلی
یکی از قسمت‌هایی که تقریبا همیشه از دستش می‌دهیم برگ بروکلی است. همه می‌دانیم که گل بروکلی سرشار از آنتی‌اکسیدان و ویتامین‌های C، A، E، کلسیم و منیزیم است، اما قسمتی که مدنظر ماست، برگ‌های این گیاه بوده که در هر 30 گرمش 90 درصد دوز روزانه مورد نیاز ویتامین A قرار دارد.
از نظر ویتامین C هم هر 30 گرم بروکلی 43 درصد از دوز روزانه مورد نیاز این ویتامین را شامل می‌شود.
برگ‌ها و پوست هویج
همه ما عادت کرده‌ایم پوست هویج را هنگام استفاده بتراشیم، اما اگر بدانید که همین قسمت بیرونی چقدر خواص دارد دیگر تنها به شستن آن بسنده می‌کنید. در رابطه با برگ‌های هویج هم باید گفت که این قسمت سرشار از کلروفیل است. کلروفیل منبعی غنی از منیزیم است و فشار خون را تنظیم می‌کند و به قوی شدن استخوان‌ها و عضلات کمک می‌کند
خواص برگ‌های هویج به همین جا ختم نمی‌شود، این قسمت سرشار از پتاسیم و ویتامین K هم است.  
برگ چغندر
دفعه بعد که چغندر می‌خرید برگ‌های آن را بیرون نریزید. بشورید و در انواع سالاد و سوپ استفاده کنید.
هم طعم شیرین و خوبی به خوراک می‌دهد و هم سرشار از فولات، بتاکاروتن و آنتی‌اکسیدان است و مصرف آن روی پوست، مجاری ادراری و کیسه صفرا تاثیرات مثبت دارد.
پوست کیوی
پوست زبر و خشن کیوی سرشار از فیبر است. حتی اگر خوردن و جویدن آن برایتان مشکل است، به فکر سلامتی‌‌تان باشید و تلاش کنید کیوی را با پوست بخورید. کیوی سرشار از ویتامین E و C است، اما جالب است بدانید بخش عمده ویتامین E موجود در این میوه در پوستش ذخیره شده است.
کیوی را خوب بشویید و سپس با پوست بخورید.
پوست هندوانه
پوست هندوانه، همانی که نه مزه‌ای دارد و نه بوی خاصی، اما سرشار از منیزیم و سیترولین است.
سیترولین در بدن به آرجینین تبدیل می‌شود و آرجینین هم برای دستگاه گردش خون و دستگاه ایمنی بسیار مفید است.
دانه‌های کدو تنبل  
دانه‌های کدو یا همان تخم کدو را که همه می‌شناسیم، اما شاید از خواص جالب و مفیدش چیزی ندانید.
این تخمه جادویی سرشار از منیزیم بوده و برای پوکی استخوان، پروستات، انگل‌زدایی، کاهش کلسترول و پیشگیری از سرطان مفید است.
هسته آناناس
هسته آناناس قسمت وسط و سفت میوه است که بیرون می‌اندازیم، اما باید بدانید که این هسته سرشار از بروملین بوده و خاصیت ضد التهابی دارد.
پوست مرکبات
پوست تلخ مرکبات منبع غنی از انواع ویتامین‌هاست. خوردن پوست مرکبات برای همه ممکن نیست، پس بهتر است برای ترشی یا مربا کردن از آنها استفاده کنید.
در ضمن می‌توانید از این پوست‌ها درون غذا و سوپ هم استفاده کنید.






تاریخ : پنج شنبه 94/10/3 | 7:37 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 

میوه ایی با خواص عالی

انار دارای خواص آنتی اکسیدانی بسیار عالی است .
‏آنتی اکسیدان?‏انار حدود سه برابر بیشتر از سایر ?میوه ها و ?سبزیجات است.
دانه انار حاوی اسید «ellagic» و «alagin» رادیکال های آزاد کلاژنپوست را حفظ می کند و مانع از آسیب دیدگی پوست می شود.
انار با اینکه خواص فوق العاده عالی برای همه جای بدن دارد ولی پزشکان توصیه میکنند که کسانیکه سرد مزاج هستند انار شیرین بخورند و بمقدار زیاد انارترش مزه مصرف نکنند.
آب انار برای پیشگیری از سرطان مفید است، سلامت قلب را بهبود می بخشد و حتی می تواند توان جنسی را تقویت کند.
متخصصان تغذیه تاکید کرده اند که آب انار همچنین می تواند چربی های اطراف معده و شکم را در زنان و مردان چاق کاهش دهد.
این متخصصان در یک آزمایش یک ماهه ثابت کردند، میزان تشکیل سلول های چربی در اطراف شکم در افرادی که آب انار مصرف می کنند، کاهش می یابد. کسانی که آب انار می نوشند، فشار خونشان پایین می آید و بنابراین خطر بروز حملات قلبی و سکته مغزی و بیماری کلیوی در این اشخاص نیز به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می کند.
پزشکان معتقدند که آب انار می تواند مقدار اسید چرب موجود در خون موسوم به اسید چرب را کاهش دهد.
آزمایشات قبلی که روی انسان و حیوانات انجام گرفته، نشان داده است که مقدار زیادی از این اسید چرب، ذخیره چربی را در اطراف شکم افزایش می دهد و در نتیجه سبب تشدید احتمال ابتلا به بیماری قلبی و دیابت نوع دوم می شود.






تاریخ : پنج شنبه 94/10/3 | 7:33 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()


چرا گوجه وخیار را نباید با پنیر بخوریم؟

پنیر را به دلیل نوع ساختار خاصی که دارد نباید با برخی مواد غذایی خورد.

حسن اکبری متخصص آسیب‌شناسی و طب سنتی ایرانی در گفتگو با خبرنگار با اشاره به این که پنیر یک ماده پروتئینی با تب سرد است و نباید آن را با گوجه، خیار و هندوانه که تب سرد دارند، خورد اظهار کرد: بسیاری از افراد براساس عادت همیشگی در صبحانه میان وعده‌ها پنیر را با گوجه و خیار یا هندوانه می‌خورند. این امر باعث بروز بسیاری از عارضه‌ها و برخی بیماری‌ها شامل دیابت، ام اس، اختلالات عصبی، گوارشی و غیره می‌شود. به طوری که برخی از افراد پس از خوردن پنیر درچار ضعف می‌شوند این افراد باید از خوردن پنیر پرهیز کنند.
وی افزود: مصرف همزمان پنیر با خیار، گوجه، هندوانه و یا سردی‌های دیگر باعث بروز عارضه‌ها و بیماری‌ها می‌شود، این امر عمر را کوتاه می‌کند. بهتر است افرادی که تمایل به مصرف همزمان پنیر، خیار، گوجه و یا هندوانه را دارند به مقدار نصف به نصف از گردو استفاده کنند.
یعنی برابر 50 گرم پنیر، گوجه و خیار یا هندوانه از 50 گرم گردو استفاده کنند.
اکبری تصریح کرد: پنیر دارای مولکول‌های پروتئینی پیچیده است و برای تجزیه شدن نیاز به مقدار زیادی انرژی دارد. به همین دلیل هنگام تجزیه انرژی زیادی را از بدن دریافت می‌کند. مصرف همزمان پنیر با گوجه و خیار یا هندوانه که از مواد سرد هستند. باعث تشدید این فرآیند می‌شود.
این متخصص آسیب‌شناس و طب سنتی ایرانی در پایان گفت: بهتر است پنیر همراه مغز دانه‌هایی مانند گردو و یا خرما، کشمش و مواد گرم پرانرژی مصرف شود تا انرژی لازم را از این مواد دریافت کند. پنیر از لبنیات پرمصرف در سبد غذایی ما ایرانیان است و حذف آن امکان‌پذیر نیست پس بهتر است هنگام مصرف پنیر به نوع موادی که با آن استفاده می‌شود توجه شود تا مشکلی پیش نیاید.






تاریخ : پنج شنبه 94/10/3 | 7:29 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

زیره گیاهی که درمان انواع دردهاست

زیره گیاهی است به شکل بیضی شکل، با ساقه‌های توخالی و در ارتفاع 60 سانتی متر که بسیار سوزاننده است و در کشورهای مختلف جهان کشت می‌شود.

 محمد کاشانی مدرس علوم تغذیه با اشاره به خواص گیاه زیره و خاصیت درمانی آن گفت: در ایران چند نوع زیره، زیره سبز، زیره سیاه و دیگری زیره سیاه کوهی وجود دارد که در ادامه به توضیح تک تک این گونه‌ها اشاره می‌کنیم.
وی تصریح کرد: زیره سیاه کوهی علفی است که در ارتفاع 60 سانتی متر ساقه و ریشه دارد این میوه بسیار معطر است و مزه تند و سوزاننده دارد و در نقاط مختلف جهان کشت می‌شود مانند شهرهایی در کشور ایران مخصوصا کرمان،‌ شمال غرب نهاوند و نواحی مجاور البرز و کشورهایی مانند آفریقا، هندوستان، نواحی گرم اروپا و ... کشت می‌شود که مهمترین خاصیت آن ضد نفخ، درد اسپاسم را از بین می‌برد و تقریبا مشابه رازیانه است و اثر محرک معده را دارد و برای هضم غذا، ادرار آور، ضد کرم، ضد تشنج و تا حدی نیرو دهنده برای جسم است.  
وی ادامه داد: زیره سیاه برای سرطان نیز مفید است چون قدرت آنتی اکسیدانی بالایی دارد و برای کم خونی مورد استفاده قرار می‌گیرد و خواص دیگر آن صفرا آور، خلط آور، شل کننده ماهیچه‌ها و شیر مادر را افزایش می‌دهد.  
کاشانی مدرس علوم تغذیه با اشاره به زیره سبز و خاصیت اعجاب انگیز این گیاه اظهار داشت: گیاه سبز زیره در کشورهای ترکیه، ازبکستان،‌ تاجیکستان، مراکش،‌ مصر و هندوستان کشت می شود و گونه نادر این گیاه در خراسان نیز موجود می‌باشد و تمام خواصی که زیره سیاه دارد این گیاه نیز در خود دارد.  
مصرف مستقیم از گیاه زیره برای چه کسانی ضرر دارد 
محمد باقر مینایی متخصص طب سنتی در رابطه با مصرف مستقیم از گیاه زیره برای بدن ضرر دارد بیان کرد: گیاه زیره دو نوع است یکی سبز و دیگری سیاه و برای آنهایی که دارای مزاج گرم و خشک هستند استفاده مستقیم از این گیاه می‌تواند برای بدن ضرر داشته باشد.  

محمد باقر مینایی خاطر نشان کرد: زیره کمک می‌کند تا در معده هضم اول به خوبی انجام شود وقتی هضم اول انجام شد قابلیت جذب غذا برای روده سریع‌تر انجام می‌شود و همچنین برای کبد کمک لازم را انجام می‌دهد، چرا که هر چه قدر غذا بهتر هضم شود جذب هضم اول‌، دوم و سوم در بدن شکل خفیفی انجام می‌شود و آن موقع است که در بدن اختلال به وجود نمی‌آید و کبد مبتلا به ناراحتی‌های مختلف نخواهد شد بنابراین کبد به عنوان یک کمک کننده در هضم غذا برای اعضای بدن کمک کننده است






تاریخ : پنج شنبه 94/10/3 | 7:28 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 






تاریخ : چهارشنبه 94/10/2 | 9:24 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
تاریخ : سه شنبه 94/10/1 | 2:2 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">