سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.
 ادیسون در سنین پیری پس از اختراع لامپ، یکی از ثروتمندان آمریکا به شمار میرفت و درآمد سرشارش را تمام و کمال در آزمایشگاه مجهزش که ساختمان بزرگی بود هزینه می کرد.

این آزمایشگاه، بزرگترین عشق پیرمرد بود. هر روز اختراعی جدید در آن شکل می گرفت تا آماده بهینه سازی و ورود به بازار شود.

در همین روزها بود که نیمه های شب از اداره آتش نشانی به پسر ادیسون اطلاع دادند، آزمایشگاه پدرش در آتش می سوزد و حقیقتاً کاری از دست کسی بر نمیآید و تمام تلاش مأموان فقط برای جلوگیری از گسترش آتش به سایر ساختمانها است. آنها تقاضا داشتند که موضوع به نحو قابل قبولی به اطلاع پیرمرد رسانده شود.

پسر با خود اندیشید که احتمالاً پیرمرد با شنیدن این خبر سکته میکند و لذا از بیدار کردن او منصرف شد و خودش را به محل حادثه رساند و با کمال تعجب دید که پیرمرد در مقابل ساختمان آزمایشگاه روی یک صندلی نشسته است و سوختن حاصل تمام عمرش را نظاره می کند.

پسر تصمیم گرفت جلو نرود و پدر را آزار ندهد. او میاندیشید که پدر در بدترین شرایط عمرش بسر میبرد.

ناگهان پدر سرش را برگرداند و پسر را دید و با صدای بلند و سر شار از شادی گفت: پسر تو اینجایی؟ میبینی چقدر زیباست! رنگ آمیزی شعله ها را میبینی؟ حیرت آور است! من فکر میکنم که آن شعله های بنفش به علت سوختن گوگرد در کنار فسفر به وجود آمده است! وای! خدای من، خیلی زیباست! کاش مادرت هم اینجا بود و این منظره زیبا را میدید. کمتر کسی در طول عمرش امکان دیدن چنین منظره زیبایی را خواهد داشت! نظر تو چیست پسرم؟

پسر حیران و گیج جواب داد: پدر تمام زندگیت در آتش میسوزد و تو از زیبایی رنگ شعله ها صحبت میکنی؟

چطور میتوانی؟ من تمام بدنم میلرزد و تو خونسرد نشسته ای؟
a
پدر گفت: پسرم از دست من و تو که کاری بر نمیآید. مأمورین هم که تمام تلاششان را میکنند. در این لحظه بهترین کار لذت بردن از منظرهایست که دیگر تکرار نخواهد شد!
در مورد آزمایشگاه و باز سازی یا نو سازی آن فردا فکر میکنیم! الآن موقع این کار نیست!

به شعله های زیبا نگاه کن که دیگر چنین امکانی را نخواهی داشت!


فردا صبح ادیسون به خرابه ها نگاه کرد و گفت: "ارزش زیادی در بلا ها وجود دارد. تمام اشتباهات ما در این آتش سوخت. خدا را شکر که میتوانیم از اول شروع کنیم."

توماس آلوا ادیسون سال بعد مجدداً در آزمایشگاه جدیدش مشغول کار بود وهمان سال یکی از بزرگترین اختراع بشریت یعنی ضبط صدا را تقدیم جهانیان نمود. آری او گرامافون را درست یک سال پس از آن واقعه اختراع کرد.

ارزش زیادی در بلاها وجود دارد چون تمام اشتباهات در آن از بین میرود.





تاریخ : چهارشنبه 91/3/31 | 11:31 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

روزی ابوریحان درس به شاگردان می گفت که خونریز و قاتلی پای به محل درس و بحث نهاد . شاگردان با خشم به او می نگریستند و در دل هزار دشنام به او می دادند که چرا مزاحم آموختن آنها شده است . آن مرد رسوا روی به حکیم نموده چند سئوال ساده نمود و رفت .

 فردای آن روز ، شاعری مدیحه سرای دربار، پای به محل درس گذارده تا سئوالی از حکیم بپرسد شاگردان به احترامش برخواستند و او را مشایعت نموده تا به پای صندلی استاد برسد .

که دیدند از استاد خبری نیست هر طرف را نظر کردند اثری از استاد نبود . یکی از شاگردان که از آغاز چشمش به استاد بود و او را دنبال می نمود در میانه کوچه جلوی استاد را گرفته و پرسید : چگونه است دیروز آدمکشی به دیدارتان آمد پاسخ پرسش هایش را گفتید و امروز شاعر و نویسنده ایی سرشناس آمده ، محل درس را رها نمودید ؟!

ابوریحان گفت : یک بزهکار تنها به خودش و معدودی لطمه میزند ، اما یک نویسنده و شاعر خود فروخته کشوری را به آتش می کشد.

شاگرد متحیر به چشمان استاد می نگریست که ابوریحان بیرونی از او دور شد .

ابوریحان بیرونی دانشمند آزاده ایی بود که هیچگاه کسب قدرت او را وسوسه ننمود و همواره عمر خویش را وقف ساختن ابوریحان های دیگر کرد .






تاریخ : چهارشنبه 91/3/31 | 11:6 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
اگر دنبال راه‌های آسانی برای کاهش وزن و دستیابی به تناسب اندام هستید، این توصیه ها را جدی بگیرید
 تاکنون در مورد فواید صبحانه خوردن مطالب زیادی شنیده‌ایم؛ اینکه باعث تمرکز فکری و افزایش یادگیری می‌شود و... به تازگی هم در مورد تأثیر صبحانه خوردن بر کاهش وزن و تناسب‌اندام خبرهایی به گوش رسید؛ محققان به این نتیجه رسیده‌اند صبحانه خوردن می‌تواند فرد را برای مدتی سیر نگه دارد و مانع از پرخوری او در وعده ناهار شود البته اگر میزان پروتئین مصرفی در وعده صبحانه بیشتر باشد، مدت زمان سیری افزایش می‌یابد و در کنترل اشتها و وزن تأثیر زیادی دارد؛ البته راه‌های دیگری هم برای کنترل اشتها و جلوگیری از بروز چاقی وجود دارد که چندان هم سخت نیستند و با رعایت این نکات نه تنها تناسب اندام‌تان را حفظ خواهید کرد، بلکه سبک زندگی سالم‌تری هم خواهید داشت.

سبد غذاهای روز مره را تغییر دهید

  •  سعی کنید هر از گاهی، یک میوه جدید را امتحان کنید. تازه یا خشک بودنش مهم نیست! مهم این است که بدون شکر میل کنید و جایی برای میوه‌ها در سبد غذایی روزمره‌تان باز کنید!
  •  روزانه حداقل یک فنجان سبزیجات غیر‌نشاسته‌ای با برگ سبز تیره مثل بروکلی، اسفناج و کاهو استفاده کنید.
  •  قبل از وعده‌های اصلی غذا، سالاد میل کنید.
  •  روزانه حداقل 2 میان وعده سالم شامل 2 گروه غذایی داشته باشید. مثلا یک سیب به همراه یک لیوان شیر کم‌چرب یا نصف فنجان ماست کم چرب به همراه نصف فنجان تمشک.
  •  با استفاده از سبزیجات غیر‌نشاسته‌ای، سالاد رنگارنگ برای خود درست کنید.
  •  سعی کنید هر چند وقت یک‌بار یک رنگ سبزی را امتحان کنید تا تنوع کافی در سبزیجات مصرفی خود داشته و اشتهایتان برای خوردن غذای سالم بیشتر شود.
چند کلک برای ترک عادات بد!

  •  میان‌وعده‌ای برای خود برنامه‌ریزی کنید که حداکثر تا 100 کالری داشته باشد، مثلا 2 عدد بیسکویت کوچک یا 4 تکه کوچک شکلات؛ حداکثر 3-2 بار در هفته از این مواد استفاده کنید.
  •  در هر وعده چند قاشق از غذایتان را در بشقاب باقی بگذارید یا قبل از شروع غذا خوردن، مقدار غذای خود را با قاشق اندازه کنید.
  •  اگر قبل از خواب یا بعد از شام می‌خواهید چیزی بخورید، از خود سؤال کنید آیا واقعا گرسنه‌اید؟ اگر جوابتان منفی بود، سریع دندان‌هایتان را مسواک بزنید، نخ دندان بکشید و دهانتان را با دهان‌شویه بشویید تا به روز خود پایان دهید!
  •  به جای اینکه ساندویچ خود را کامل بخورید، نصف آن را میل کرده و با میوه تازه یا سبزی‌های خام و پخته خودتان را سیر کنید.
  •  هنگام غذا خوردن تمام وسایلی که حواس‌تان را پرت می‌کند، خاموش کنید؛ حتی موبایل‌تان! و فقط بر غذا خوردن تمرکز کنید.
  •  یخچال و فریزر خود را پاک‌سازی کنید و تمام مواد‌ غذایی غیر‌مفید را دور بریزید.
  •  با خودتان فکر کنید که چه غذاهایی را باید بیشتر مصرف کرده و مصرف چه غذاهایی را باید محدود کنید.
مضرها  را با مفیدها جایگزین کنید

  •  آجیل را ترجیحا خام و بدون نمک به‌عنوان میان‌وعده استفاده کنید؛ با اینکه چربی موجود در آجیل از نوع چربی‌های مفید است ولی کالری زیادی دارد و نباید بیش از یک بار در هفته مصرف شود.
  •  غلات سبوس‌دار مانند یک برش نان سنگک را در تمام وعده‌های غذایی خود بگنجانید.
  •  در مصرف گوشت به‌خصوص گوشت قرمز زیاده‌روی نکنید و سعی کنید از پروتئین‌های گیاهی مانند لوبیاها و غلات سبوس‌دار استفاده کنید.
  •  در هفته حتما یک یا 2 بار ماهی مصرف کنید؛ البته برای طبخش از یک روش سالم استفاده کنید که نیازی به آرد سوخاری و سرخ کردن نداشته باشد!
  •  برای افزایش فیبر مصرفی، به جای آبمیوه از میوه کامل استفاده کنید.
  •  فقط سر سفره یا میز، غذا میل کنید و از خوردن غذا در آشپزخانه یا هنگام جمع کردن میز بپرهیزید.
  •  اضافه غذای فرزندان‌تان را استفاده نکنید و در غذایشان شریک نشوید.
با مفیدها دوست شوید!

  •  یک بطری آب کنارتان بگذارید تا 8 لیوان آب مورد نیاز بدن‌تان را بی‌دردسرتر در طول روز تامین کنید و نیاز به یادآوری دیگران و... نداشته باشید.
  •  حداقل یک یا 2 فنجان شیر بدون چربی یا یک‌درصد چربی بنوشید. می‌توانید شیر را به تنهایی، همراه با غلات یا در قهوه و سایر غذاها به کار ببرید.
  •  یک کاسه سوپ بخورید؛ سوپی که بر پایه سبزیجات بوده و آبکی باشد؛ خوردن این سوپ‌ها به کاهش وزن کمک می‌کند.
  •  حداکثر یک ساعت بعد از بیدار شدن از خواب صبحانه بخورید؛ این صبحانه می‌تواند شامل یک فنجان شیر کم‌چرب همراه با یک نوع غلات سبوس‌دار مثل کورن فلکس یا نان‌های سبوس‌دار باشد.





تاریخ : چهارشنبه 91/3/31 | 11:4 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

10علت تعجب‌ آور افسردگی  

اگر می خواهید از افسردگی دور شوید از این عوامل دوری کنید:



1. هوای تابستان:

اختلال عاطفی فصلی بیشتر با افسردگی زمستانی شناخته شده است که افراد زیادی را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. اما برای تعدادی از این افراد، این نوع افسردگی در تابستان اتفاق می‌افتد. افسردگی هوای گرم زمانی اتفاق می‌افتد که بدن یک تاخیر برای وفق یافتن با فصل جدید را تجربه می‌کند. این می‌تواند به‌خاطر عدم توازن در شیمی مغز و هورمون ملاتونین باشد.


2. مصرف دخانیات:

خیلی وقت است که کشیدن سیگار و سایر دخانیات یکی از عوامل افسردکی معرفی شده است اما داستان این هم مثل داستان اول مرغ بوده یا تخم‌مرغ است: افرادی که در معرض افسردگی قرار دارند بیشتر به کشیدن سیگار روی می‌آورند. اما گفته می‌شود که نیکوتین بر فعالیت انتقال‌دهنده‌های عصبی در مغز اثر می‌گذارد و موجب بالا بردن سطح دوپامین و سروتونین (که مکانیزم عمل داروهای ضدافسردگی نیز هست) می‌شود. این می‌تواند ذات اعتیادآور دارو و تغییرات خلق‌وخو که با آن همراه است و همچنین اینکه چرا افسردگی با ترک سیگار همراه است را توضیح دهد. خودداری از کشیدن سیگار و ترک آن می‌تواند به متوازن کردن موادشیمیایی مغز شما کمک کند.


3. بیماری تیروئید:

وقتی غده تیروئید نتواند هورمون تیروئید کافی تولید کند، به آن کم‌کاری تیروئید گفته می‌شود و افسردگی یکی از علائم آن است. این هورمون چندکاره است اما یکی از مهمترین وظایف آن عمل کردن بعنوان یک انتقال‌دهنده عصبی و تنظیم سطح سروتونین در بدن است. اگر علائم جدیدی از افسردگی را در خود مشاهده می‌کنید—مخصوصاً اگر همراه با حساسیت به سرما، یبوست و خستگی باشد—بد نیست که یک آزمایش تیروئید انجام دهید. کم‌کاری تیروئید با دارو قابل درمان است.
 


4. عادات بد خواب:

جای تعجب نیست که کمبود خواب می‌تواند منجر به آسیب‌پذیری شود اما می‌تواند احتمال بروز افسردگی را نیز افزایش دهد. در یک تحقیق که در سال 2007 انجام گرفت مشخص شد که وقتی به شرکت‌کننده‌های سالم کمبود خواب اعمال شد، بعد از مشاهده تصاویر ناراحت‌کننده، فعالیت مغزی بیشتری داشتند تا آن دسته از شرکت‌کنندگان که خواب کافی داشتند. و این درست شبیه به واکنشی است که افراد افسرده دارند. اگر به اندازه کافی نخوابید، وقت کافی برای شارژ کردن دوباره سلول‌های مغزی نداشته و مغز خوب کار نخواهد کرد و یکی از عوامل مختلفی که می‌تواند موجب افسردگی شود همین است.
 


5. فعالیت بیش از حد در فیسبوک:

وقت زیادی را در چت‌روم‌ها و وبسایت‌های اجتماعی می‌گذرانید؟ تحقیقات زیادی نشان می‌دهند که این می‌تواند با افسردگی مرتبط باشد، مخصوصاً در نوجوانان. معتادان به اینترنت با ارتباطات انسانی واقعی در کشمکش هستند و معمولاً همراهی ندارند و دیدگاهشان به دنیا تا حدی غیرواقعی است. برخی متخصصین حتی آن را "افسردگی فیسبوکی" می‌نامند. در یک تحقیق که در سال 2010 انجام گرفت، محققان دریافتند که حدود 2/1% از افراد بین 16 تا 51 سال زمان بی‌اندازه‌ای را در اینترنت سپری می‌کنند و این افراد بیشتر در معرض ابتلا به افسردگی متوسط تا شدید هستند. اما محققان این نکته را نیز خاطرنشان کردند که مشخص نیست استفاده زیاد از اینترنت موجب افسردگی می‌شود یا نه یا اینکه افراد افسرده تمایل بیشتری برای گذراندن وقت خود در اینترنت دارند یا نه.
 


6. اتمام برنامه تلویزیونی یا فیلم:

وقتی چیز مهمی تمام می‌شود، مثل یک برنامه تلویزیونی، فیلم یا یک بازسازی بزرگ در خانه، می‌تواند در برخی افراد افسردگی را تحریک کند. در سال 2009 برخی طرفداران آواتار احساس افسردگی و حتی میل به خودکشی را گزارش کردند زیرا دنیای ساختگی فیلم، واقعی نبوده است. واکنش مشابهی به سری‌های آخر فیلم هری‌پاتر گزارش شده است.


7. محل زندگی:

بحث بر سر اینکه زندگی شهری بهتر است یا روستایی بحثی بی‌پایان است اما تحقیقات نشان می‌دهد که افرادی که در شهر زندگی می‌کنند تا 39% بیشتر در معرض اختلالات روحی هستند تا آنها که در نواحی روستایی زندگی می‌کنند. تحقیقی که در سال 2011 انجام گرفت، برای این مسئله توضیح ارائه می‌دهد: شهرنشینان در بخشی از مغز که استرس را تنظیم و تعدیل می‌کند فعالیت بیشتری دارند و مقدار بیشتر استرس می‌تواند موجب اختلالات روانی شود. میزان افسردگی در کشورها و شهرهای مختلف نیز متفاوت است. افسردگی برخی کشورها شایع‌تر می‌باشد.
 


8. داشتن گزینه‌های انتخابی زیاد:

داشتن گزینه‌های زیاد برای انتخاب کار را سخت می‌کند. البته این برای آندسته از افراد که در خرید معمولاً اولین چیزی که نظرشان را جلب می‌کند می‌خرند مشکل به شمار نمی‌رود. اما افرادی هستند که در صورت زیاد بودن گزینه‌های انتخاب، وقت بسیار زیادی را صرف بررسی چندباره هر گزینه می‌کنند تا بهترین را انتخاب کرده باشند. تحقیقات نشان می‌دهد که این سبک برخورد موجب ایده آل‌گرایی و افسردگی می‌شود.

9. نخوردن ماهی:

مصرف کم اسیدهای چرب امگا3 که در ماهی سالمون و روغن‌های گیاهی یافت می‌شود می‌تواند موجب بالا رفتن احتمال ابتلا به افسردگی شود. در یک تحقیق که در سال 2004 انجام گرفت رابطه‌ای بین مصرف کم ماهی، افسردگی در خانم‌ها مشخص شد اما در آقایان این مسئله دیده نشد. این اسیدهای چرب انتقال‌دهنده‌های عصبی مثل سروتونین را تنظیم می‌کنند که می‌تواند علت ماجرا باشد. مکمل‌های روغن ماهی هم می‌تواند کمک کند؛ حداقل یک تحقیق تایید کرده است که این مکمل‌ها به کاهش افسردگی در افراد مبتلا به اختلال دوقطبی کمک کرده است.
 


10. روابط خواهربرادری ضعیف:

بااینکه داشتن رابطه بد با هرکسی می‌تواند موجب افسردگی شود اما در یک تحقیق آمریکایی که در سال 2007 انجام شد، مشخص گردید که مردهایی که قبل از سن 20 سالگی با خواهربرادرهای خود کنار نمی‌آمدند، در سالهای بعد و بزرگسالی بیشتر در معرض ابتلا به افسردگی قرار داشته‌اند. بااینکه مشخص نیست چه چیزی در رابطه خواهربرادری اینقدر مهم است، اما محققان حدس می‌زنند که این روابط می‌تواند با توانایی برقراری ارتباط افراد با هم‌سالان خود مرتبط باشد. صرفنظر از دلیل آن اما کشمکش زیاد بین خواهر و برادرها می‌تواند فرد را تا قبل از سن 50 سالکی در معرض ابتلا به افسردگی قرار دهد.






تاریخ : چهارشنبه 91/3/31 | 8:8 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

مشخصات امنیتی و قابل بررسی اسکناس ها و ایران چک به شهروندان کمک می‌کند تا به راحتی اسکناس‌های واقعی را از موارد تقلبی و جعلی آنها تشخیص دهند.

 

 

در اسکناس‌های چاپ شده توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موارد متعددی از خصوصیات امنیتی وجود دارد که تشخیص آنها با اندکی دقت به راحتی امکان پذیر خواهد بود.

در بیشتر موارد بهتر است به یک خصیصه اکتفا نکرده، بلکه موارد بیشتری را جهت حصول اطمینان بیشتر بررسی نمائید. البته باید این امر را نیز در نظر گرفت که نگهداری و استفاده از اسکناس‌های جعلی پیگرد قانونی دارد.

اسکناس

 

** مشخصات اسکناس دو هزار تومانی

- نخ امنیتی

نخ امنیتی این اسکناس از نوع پنجره ای با روکش فلزی است و آرم بانک مرکزی نیز در زمینه آن به چشم می خورد، این نخ درون خمیره کاغذ می باشد و فقط بخش هایی از آن در سطح کاغذ نمایان است.

- ریز چاپ برجسته

ریز چاپ برجسته با نوشته "بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران" که با استفاده از وسایی بزرگ نمایی (ذره بین) به سادگی قابل ر?یت می باشد.

- ریز حروف برجسته منفی، مثبت

ریز حروف برجسته جمله "جمهوری اسلامی ایران " بصورت مثبت و منفی در طرح گنجانده شده که با استفاده از ذره بین به سادگی قابل ر?یت می باشد.

- نشانه برجسته برای تشخیص نابینایان

علامت مخصوص در گوشه اسکناس بطور برجسته برای شناسایی آن توسط افراد نابینا بصورت سه دایره که به آسانی قابل لمس می باشد.

- واتر مارک

در بیشتر موارد بهتر است به یک خصیصه اکتفا نکرده، بلکه موارد بیشتری را جهت حصول اطمینان بیشتر بررسی نمائید. البته باید این امر را نیز در نظر گرفت که نگهداری و استفاده از اسکناس‌های جعلی پیگرد قانونی دارد

تصویر حضرت امام (ره) بصورت سه بعدی در خمیره کاغذ وجود دارد که برای ر?یت آن باید اسکناس را در مقابل تابش نور مستقیم قرار داد.

- طرح زمینه خطی

کلیه طرح های زمینه این اسکناس بصورت خطی و با رنگ های متفاوت می باشد.

اسکناس

 

- تصویر مکمل

این قسمت از اسکناس در مقابل نور، نمایشگر عدد 20000 است.

- ریز متن برجسته

ریز متن برجسته عدد 20000 روی گنبد که با ذره بین قابل ر?یت می باشد.

- چاپ برجسته

بخش هایی از این اسکناس دارای چاپ برجسته می باشد که برجستگی این سطوح در مقایسه با چاپ های دیگر به سادگی بوسیله انگشتان دست قابل لمس است.

- طرح مخفی

با تغییر زاویه اسکناس به نحوی که روی اسکناس بصورت افقی در مقابل چشم قرار گیرد در سمت چپ تصویر حضرت امام (ره) طرح مخفی بصورت عدد 20000 نمایان می گردد.

- مرکب فلورسنت

با تابش نور ماورای بنفش به قسمت روی اسکناس؛ رنگ امضاء وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل بانک مرکزی از مشکی به سبز فسفری تغییر می یابد.

قسمت هایی از طرح متمرکز شده در وسط اسکناس به رنگ فسفری آبی و سبز تغییر می کند.

الیاف نامرئی در خمیره کاغذ نیز به رنگهای فسفری آبی، قرمز، سبز و زرد نمایان خواهند شد.

رنگ شماره سریال از قرمز به طلایی تغییر خواهد کرد، ضمن آن که با تابش نور ماورای بنفش به قسمت پشت اسکناس بخشهایی از بالای میدان نقش جهان همچنین خطوط محوطه میدان و گنبد مسجد به فیروزه ای فسفری تغییر رنگ خواهند داد.

اسکناس

 

** مشخصات امنیتی اسکناس 000 100 ریالی

چاپ بر جسته روی اسکناس در سه رنگ قهوه ای، سبز یشمی و سبز روشن بوده و شامل پرتره حضرت امام (ره)، بوردر و نوشته ها می باشد که با انگشتان دست به راحتی قابل لمس است.

ریز چاپ روی اسکناس به شکل ریز چاپ برجسته و ریز نوشته می باشد.

علامت مخصوص روشندلان به صورت چهار دایره برجسته در گوشه سمت چپ و پایین اسکناس به رنگ قهرهای چاپ شده است.

کلیه نقوش اسکناس به صورت خطی و با استفاده از سیستم طراحی امنیتی، طراحی شده اند که شامل طرح های گیلوش و مدالین ( طرح هندسی تکراری ) و ریز نوشته ها می باشد.

بخشی از عدد ارزشی اسکناس به عنوان طرح مکمل در روی اسکناس و بخش دیگر در پشت ان چاپ شده است.

ریز چاپ برجسته در پشت اسکناس که بر روی گنبد آرامگاه سعدی قرار دارد.

اسکناس

 

مشخصه طرح مخفی در بوردر پایین اسکناس به صورت برجسته چاپ شده است که با قرار دادن اسکناس در راستای چشم به شکل تقریبا افقی و در مقابل نور، عدد لاتین 100000 ریالی قابل لمس است.

چاپ برجسته پشت اسکناس در سه رنگ قهوه ای، سبز زیتونی تیره و سبز روشن و شامل آرامگاه سعدی، بوردر و نوشته های اسکناس می باشد که با انگشتان دست براحتی قابل لمس است.

تصویر سه بعدی حضرت امام (ره) به عنوان واتر مارک در خمیره کاغذ قرار گرفته است.

واتر مارک بسیار روشن عدد لاتین 100000 در زیر واتر مارک تصویر اصلی (الکترو تایپ).

نخ امنیتی پنجره ای از نوع هولوگرام با عرض 5/2 میلیمتر شامل آرم بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در طول نخ که در مقابل نور با تغییر زاویه بصورت هفت رنگ دیده می شود و عدد لاتین 100000 در روی آن قابل مشاهده خواهد بود.

** ایران چک

از مهمترین مشخصه های ایران چک ها این است که زمانی ایران چک ها کپی می شود تمام ویژگی های امنیتی خود را از دست می دهد.

همچنین از دیگر ویژگی های امنیتی ایران چک ها واترمارک یعنی(تصویر مخفی در وسط کاغذ) است و همچنین نخ امنیتی که اگر در داخل دستگاه کپی قرار بگیرد این نخ به رنگ سیاه در می آید.

رنگ این ایران چک ها بنفش و در ابعاد 75 در160 میلیمتر است.

** مشخصات روی چک:

اسکناس

 

مزین به تصویر بارگاه حضرت امام رضا (ع) در سمت راست، واترمارک تصویر فردوسی در سمت چپ و در خمیره و کاغذ که در مقابل نور از دو طرف ایران چک قابل ر?یت می باشد.

نخ امنیتی پنجره‌ای که از نوع هولوگرام و با نوشته 500,000 به صورت بی رنگ در بطن نخ می باشد.

نخ امنیتی پنهان که درون کاغذ قرار گرفته و از نوع فلورسنت و با نوشته بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است.

فیبرهای مرئی که در سطح چک پراکنده است و بدون هیچگونه ابزاری قابل مشاهده است.

طرح مخفی در قسمت کتیبه بالا، عبارت (IRAN CHEQUE 500000) که با تغییر زاویه دید در حالتی که ایران چک به صورت افقی در مقابل چشم قرار گیرد قابل ر?یت می باشد.

کلیه نقاطی که به رنگ بنفش و آبی روی ایران چک نشان داده شده است چاپ برجسته می باشند که با انگشتان دست به سهولت قابل لمس و شناسائی است.

دارای شماره امنیتی فارسی در قسمت بالا سمت راست که در مقابل اشعه ماوراء بنفش به رنگ طلایی تغییر می یابد.

همچنین دارای شماره سریال (MICR) با قابلیت کنترل ماشینی درقسمت پائین سمت چپ می باشد.

برای چاپ آرم بانک مرکزی در قسمت وسط سطح چک از مرکب حرارتی استفاده شده به گونه ای که با لمس انگشتان دست و افزایش گرما طرح مذکور ناپدید و پس از سردشدن مجدد ظاهر می گردد.

در اسکناس‌های چاپ شده توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موارد متعددی از خصوصیات امنیتی وجود دارد که تشخیص آنها با اندکی دقت به راحتی امکان پذیر خواهد بود

طرح see through (نوع اول) در سمت چپ ایران چک عدد 500,000 در پشت و روی چک بصورت عمودی و ناقص چاپ گردیده که با قراردادن چک در مقابل نور عدد 500,000 بطور کامل ر?یت می‌شود.

مرکب ضد کپی - درطرح see through (نوع دوم) واقع در زیربارگاه حضرت امام رضا(ع) مرکب نارنجی رنگ در کپی رنگی از ایران چک به رنگ قهوه‌ای کم رنگ تغییر می یابد.

** مشخصات پشت ایران چک:

در سمت چپ قسمت وسط عدد 50 بصورت نامرئی وجود دارد که با تابش اشعه ماوراء بنفش قابل رویت است.

قسمت هایی از پشت چک در مقابل اشعه ماوراء بنفش به رنگ سبز روشن تغییر می‌یابد

 

منبع: مشرق نیوز






تاریخ : سه شنبه 91/3/30 | 8:23 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

50 تـصویـر از رویـایی تـرین سـواحل جـهان

عکاسان حرفه ای می دانند که در هنگام عکاسی از سواحل، برخی از قوانین مهم و دستورالعمل ها را باید دنبال کنند. از رعایت نقطه کانونی افق گرفته تا اهمیت زمان بندی و استفاده از فیلتر، تا تحت تاثیر نور زیبا و گسترده ی آفتاب و اصوات و حرکات آرامبخش جزر و مد بتوانند چشم اندازی زیبا و خیره کننده را به تصویر بکشند ...

در ویترین زیر 50 چشم انداز از سواحل معروف دنیا از قبیل : هاوایی، بورا بورا، ایبیزا، سیشل، تاهیتی و ... را خواهید دید که امید است شما اعضای خوب پرشین استار از آنها لذت ببرید.






































































































تاریخ : سه شنبه 91/3/30 | 11:3 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

مجموعه ای از آثـار نقـاشی لئـوناردو داوینـچی

لئوناردو داوینچی (15 آوریل 1452 - 2 مه ‌1519) دانشمند و هنرمند ایتالیایی دوره رنسانس است که در رشته‌های نقاشی، ریاضی، معماری، موسیقی، کالبدشناسی، مهندسی، تندیسگری، و هندسه برجسته بود. عده‌ای از محققان ایتالیایی با تحقیق بر روی اثر انگشت بازسازی شد? وی، او را دارای ریش? عربی و اهل خاورمیانه برشمرده‌اند. داوینچی را کهن‌الگوی "فرد رنسانسی" دانسته‌اند. وی فردی بی‌نهایت خلاق و کنجکاو بود. او نظریات خود را در مجموعه یادداشت هایی که بالغ بر هزاران صفحه می باشند، ثبت کرده است. او طرحهای مبتکرانه‌ای را برای ساخت سلاحهایی مانند توپ‌های بخار، ماشین‌های پرنده و ادوات زرهی ارائه کرده بود، هرچند که بسیاری از آنها هرگز ساخته نشدند.

داوینچی اولین طراح هواپیما و صدها اثر معماری دیگر به‌شمار می‌رود. یکی از طرح‌های ابتکاری او لباس غواصی و زیر دریایی جنگی است. او همچنین مسلسل، تانک نظامی، ساعتی که به ساعت داوینچی معروف است، کیلومتر شمار و چیزهای دیگر را طراحی یا اختراع کرد و با استفاده از خط معکوس برای طراحی‌های خود یادداشت‌هایی را نوشته است، که آنها را فقط در آینه می‌توان خواند. شهرت جهانی داوینچی بیشتر به‌خاطر نقاشی‌های "مونالیزا" مشهور به لبخند ژوکوند و "شام آخر" است.




























































تاریخ : سه شنبه 91/3/30 | 10:47 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

بر آنکه با سرمایه اش فقط زمین می خرد

روزی خواهد آمد که با خود بگوید :

برای چنین روزهای مبادایی،

کاش قطعه ای آسمان می خریدم . . .

.

.

.

بعد از بگو مگو:

اونی که اول معذرت خواهی‌ کنه شجاع ترینه!

اونی که اول می‌بخشه قوی ترینه!

اونی که زودتر فراموش می‌کنه خوشبخت ترینه!

.

.

.

اشتباه اصلی ما در زندگی.

هزاران کار غلطی نیست که انجام میدهیم،

بلکه هزاران کار درستی است که برای اشخاص غلط انجام میدهیم

.

.

.

آنهایی که بی عاطفه هستند

روزگاری بسیار عاشق بودند . . .

.

.

.

آنچه که آسان بدست آید، همیشه نخواهد ماند

و آنچه که همیشه خواهد ماند، آسان بدست نخواهد آمد . . .

.

.

.

اگر مشکلات شما در زندگی به بزرگی یک کشتی است

هرگز فراموش نکنید که نعمتهایتان به وسعت یک اقیانوس است . . .

.

.

.

هنگامی که در زندگی اوج میگیری، دوستانت می فهمند تو چه کسی بودی

اما هنگامی که در زندگی، به زمین می خوری، آنوقت تو میفهمی که دوستانت چه کسانی بودند

.

.

.

"خشم" احساسی است که باعث می شود زبان شما سریع تر از "عقلتان" کار کند.

.

.

.

اگر توانایی تحسین توانایی های کسی را نداری

حق ایراد گرفتن از ضعف های کسی را هم نداری . . .

.

.

.

خوشبختی فرجه ای است در فاصله دو بدبختی . . .

.

.

.

تا کنون هیچ کسی به خاطر "بخشیدن" فقیر نشده است . . .

.

.

.

حسادتِ دوست ، از رقابتِ دشمن بدتر است . . .

.

.

.

در زندگی اختیار بادها دست ما نیست اما اختیار بادبان ها دست خودمان است

.

.

.

هویت و ماهیت خود را برای هیچکس تغییر ندهید.

اگر خدا با خِرَد بی انتهای خود شما را اینگونه که هستید خلق کرده

حتماً علتی داشته است . . .

.

.

.

کلید موفقیت را نمیدانم ...

اما کلید شکست این است که

سعی کنیم همه را راضی نگه داریم . . .

.

.

.

"گرفتن آزادی از مردمانی که نمی خواهند برده بمانند سخت است.

اما دادن آزادی به مردمی که میخواهند برده بمانند سخت تر است."

(مارتین لوترکینگ)

.

.

.

آرام صحبت کنید ولی سریع فکر کنید . . .

.

.

.

مردم فقط به یک طریق با شما برخورد میکنند

و آن طریقی است که شما اجازه میدهید . . .

.

.

.

نگران افرادی که پشت سر شما سخن می گویند نباشید

آنها کسانی هستند که بجای رفع کاستی های خودشان

مشغول یافتن عیوب زندگی شما می باشند . . .

.

.

.

نگرانی، مشکلات فردای شما را حل نمی کند، انرژی و توان امروزِ شما را از بین می برد.

.

.

.

هر کسی یک نابغه است

اما اگر یک ماهی را از روی توانایی او برای

بالا رفتن از درخت مورد قضاوت قرار دهید،

همه عمر خود را با این باور زندگی خواهد کرد که یک کند ذهن است!

(آلبرت اینشتین)

.

.

.

درد وابسته شدن به کسی که از او مطمئن نیستید

همیشه بیشتر از فراموش کردن اوست . . .

.

.

.

مشکل دنیا این است که احمق ها کاملاً بخود یقین دارند

در حالیکه دانایان سرشار از شک و تردیدند."

(برتراند راسل)

.

.

.

انسانهای ضعیف قدرت بخشیدن ندارند

بخشش صفت بارز انسانهای قوی است.

(گاندی)

.

.

.

هیچگاه با احساسات کسی بازی نکنید.

ممکن است بازی را ببرید اما این خطر وجود دارد که تا آخر عمرتان او را از دست بدهید.

(ویلیام شکسپیر)

.

.

.

دنیا متحمل رنج بسیار می شود

نه بخاطر خشونت افراد بد، بلکه بدلیل سکوت افراد خوب.

(ناپلئون)

.

.

.

ابراز یک کلمه دلگرم کننده به فردی درمانده

ارزشش بیشتر از ساعتها تعریف و تمجید بعد از کامیابی او است . . .

.

.

.

تغییر نکنید بخاطر اینکه آدمها دوستتان داشته باشند.

خودتان باشید و بدانید آدمهایی که لیاقتتان را دارند،

خودِ واقعی شما را دوست خواهند داشت . . .

.

.

.

اگر اعتماد می کنید مراقب باشید:

وقتی کسی پیش شما پشت سر دیگران حرف می زند

مطمئناً پیش دیگران نیز پشت سر شما حرف خواهد زد . . .

.

.

.

پیدا کردن یک دوست باوفا و صادق مانند یافتن قطره اشکی در اقیانوس است.

اگر چنین دوستانی دارید، قدرشان را بدانید . . .

.

.

.

دنبال دلتان بروید، اما "عقلتان" را هم با خود ببرید . . .

.

.

.

متوسل شدن به خشم و عصبانیت مانند این است که

قطعه زغال داغی را به قصد پرتاب به سوی کسی در دست بگیرید.

تنها فردی که می سوزد شما هستید . . .

.

.

.

عشق حقیقی، داستان رومئو و ژولیت نیست که با هم از دنیا رفتند

بلکه حکایت مادر بزرگ و پدر بزرگ است که به پای هم پیر شدند . . .

.

.

.

صورتهای خوب افول خواهند کرد.

اما سیرت خوب شما را برای همیشه زیبا نگاه می دارد . . .

.

.

.

گاهی لازم است در زندگی برخی آدمها را گم کنید تا بتوانید خودتان را پیدا کنید . . 






تاریخ : سه شنبه 91/3/30 | 10:35 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 

منبع : www.PersianMob.Net

 

 


یه جهان قاصدک ناز به راحت باشد

بوی گل ، نذر قشنگی نگاهت باشد

خداوند شب و روز تمام لحظات

پشت و پناه تو عزیزم باشد

.

.

.

دلتنگی عین یه جای شکستگی روی عینک آدمه

هر جا نگاه می کنی می بینیش

.

.

.

من آن ابرم که بارانش تو هستی / همان یوسف که کنعانش تو هستی

مسافر میشوم تا آخر عمر / در آن راهی که پایانش تو هستی . . .

.

.

.

با یاد تو زندگی کردن چه کم خرج است ، نه خواب میخواهد ، نه خوراک !

.

.

.

از فکر من بگذر خیالت تخت باشد

من می تواند بی تو هم خوشبخت باشد

این من که با هر ضربه ای از پا در آمد

تصمیم دارد بعد از این سرسخت باشد

تصمیم دارد با خودش ،با کم بسازد

تصمیم دارد هم بسوزد ، هم بسازد

.

.

.

هزار گل تقدیم به آیینه ی شکسته ای که هزار بار لبخند شما را تکرار می کند

.

.

.

این روزها آنقدر شکسته ام ، که عصا به دست راه میرود دلم !

.

.

.

دلم دل نیست ، دریا نیست ، مرداب است

که موجی هم سراغش را نمی گیرد

نه میل زیستن دارد نه می میرد

.

.

.

همیشه با غمت من در ستیزم / به این خاطر همیشه اشک میریزم

روی هر برگ گلی این را نوشتم / تویی امید من تنها ، عزیزم

.

.

.

دیدی ای حافظ که کنعان دلم بی ماه شد

عاقبت با عشق و غم کوه امیدم آب شد

گفته بودی یوسف گم گشته باز آید ولی

یوسف من تا قیامت همنشین چاه شد . . .

.

.

.

جدا موندن از کسی که دوستش داری فرقی با مردن نداره

پس عمری که بی تو میگذرد مرگیست به نام زندگی

.

.

.

دنیا مثل پاییزه ، هم قشنگه هم غم انگیزه

قشنگیش به خاطر توست ، غم انگیزیش به خاطر دوری از توست

.

.

.

یک چشم من از روز جدایی بگریست

چشم دگرم گفت چرا ؟ گریه ز چیست

چون روز وصال شد فرازش کردم

گفتم نگریستی نباید نگریست

.

.

.

هر روز نبودنت را بر دیوار خط کشیدم

ببین این دیوار لامروت دیگر جایی برای خط زدن ندارد

خوش به حال تو که خودت را راحت کردی

یک خط کشیدی تنها ، آن هم روی من . . .

.

.

.

نیستی همنفسم سهم دلم بی کسیه

تنهایی پر از غم و حسرت و دلواپسیه

بی تو این زنده بودن زندگی محسوب نمیشه

زخم رو قلب شکسته ام تا ابد خوب نمیشه

.

.

.

تو را انگار یک جا دیده بودم

میان خواب و رویا دیده بودم

نگاهت همچو شبنم آشنا بود

گمانم بین گلها دیده بودم

.

.

.

تو دنیایی که جای آرزوهاست

کسی جز تو منو عاشق نمی خواست

بیا تا تکیه گاه من تو باشی

دلم مثل خودت تنهای تنهاست

.

.

.

تو کی هستی که همه فکر و خیالم شده تو

تو شدی زندگی من ، همه یادم شده تو

یاد تو در خاطراتم وقتی پیدا می شود

می رود دنیا ز یادم چون که یادم شده تو

.

.

.

اینجا زمین است، زمین گرد است

تویی که مرا دور زدی!

فردا به خودم خواهی رسید

حال و روزت دیدنیست

.

.

.

دنیای آدم برفی ها دنیای ساده ایست

اگر برف بیاد هست ، اگر برف نیاید نیست

مثل دنیای من ، اگر تو باشی هستم ، اگر نباشی ...!

.

.

.

عجیب است دریا... تا آدم را غرق خود می کند آن را پس می زند!

.

.

.

دل نزد توست گر چه دوری ز برم

جویای توام اگر نپرسی خبرم

خالی نشود خیالت از چشم ترم

در قلب منی اگر چه جایی دگرم

.

.

.

هزار کلمه برجای خالی ات ریختم اما پر نشد

به گمانم از جنس بی نهایتی

.

.

.

باز دلم یاد شما می کند

یاد همان لطف و صفا می کند

این دل بی کینه همیشه تو را

بر سر سجاده دعا می کند

.

.

.

به بند دلت میاویز رخت خاطره ام را، گردبادهای فراموشی حرمت نمی شناسند...

.

.

.

ما در این شهر غریبیم و در این ملک فقیر

به مرام تو گرفتار و به یاد تو اسیر

.

.

.

هر بار که می خواهم به سمتت بیایم

یادم می افتد "دلتنگی " هرگز بهانه خوبی برای تکرار یک اشتباه نیست.

.

.

.

عشق یعنی تو مرا می رانی

من به صد حوصله می آیم باز . . .

.

.

.

حوصله ی جمع و تفریق ندارم، یه ضرب خرابتم !

.

.

.

شیشه ای مشکند... یک نفر می پرسد که چرا شیشه شکست؟

یک نفر می گوید: شاید رفع بلاست،

دیگری می گوید: شیشه را باد شکست؟

دل من سخت شکست. هیچ کس هیچ نگفت.

از خودم می پرسم: ارزش قلب من ازشیشه یک پنجره هم کمتر بود؟

.

.

.

به کجا می نگری؟ بودنت تنها نیست

تو خدا را داری ومن آرامش چشمان تو را . . .

.

.

.

پر است خلوتم از یاد عاشقانه ی او / گرفته باز دل کوچکم بهانه ی او

نسیم رهگذر این بار هم نیاورده / به دست قاصدکی نامه با نشانه ی او . . .

.

.

.

قلب کال من در فصل دست های تو می رسد

فصلی برای تمام رویاها ، دستی برای تمام فصل ها .

.

.

.

سر به هوا نیستم، اما همیشه چشم به آسمان دارم.

حال عجیبیست دیدن همان آسمان که شاید تو دقایقی پیش به آن نگاه کرده ای

.

.

.

من را از هر طرف نگاه کنی ، عاشق تو از آب در می آیم !

 






تاریخ : سه شنبه 91/3/30 | 10:33 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 



نور عترت آمد از آیینه ام
کیست در غار حرای سینه ام
رگ رگم پیغام احمد می دهد
سینه ام بوی محمد می دهد

سلام بر مبعث، بهاری‏ترین فصل گیتی!
سلام بر مبعث، فصل شکفتن گل سرسبد بوستان رسالت!
سلام بر مبعث؛ روزی که گل‏های ایمان در گلستان جان انسان شکوفا شد!
بعثت پیامبر اکرم(ص) مبارک باد.


امروز روز تکوین آیه ‏های رسالت است. روز تجلّی رحمت الهی.
عید پیامبری رسول خدا(ص) مبارک







تاریخ : یکشنبه 91/3/28 | 11:51 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
   1   2   3   4   5   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">