سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

بخوان دعای فرج را دعا اثر دارد                دعا کبوتر عشق است و بال و پر دارد

بخوان دعای فرج را و عافیت بطلب                 که روزگار بسی فتنه زیر سر دارد

بخوان دعای فرج را و ناامید مباش                     بهشت پاک اجابت هزار در دارد

بخوان دعای فرج را که صبح نزدیک است      خدای را، شب یلدای غم سحر دارد

بخوان دعای فرج را به شوق روز وصال                   مسافر دل ما، نیت سفر دارد

بخوان دعای فرج را که یوسف زهرا             ز پشت پرده ی غیبت به ما نظر دارد

بخوان دعای فرج را که دست مهر خدا           حجاب غیبت از آن روی ماه بر دارد




+ امام زمان(عج) به یکی از دوستان خود که از آن حضرت پرسیده بود، آقاجان! قربانتان بشوم، چرا با اینکه ما این همه دعای فرج را می خوانیم شما نمی آیید؟

فرمودند: شما که دعای فرج را نمی خوانید! شما دعای سلامتی من را می خوانید(اللهم کن لولیک الحجة بن الحسن...) شما باید دعای الهی عظم البلاء... را زیاد بخوانید!

+ دعای فرج، دعایی است که در نهایت درماندگی و گرفتاری شخص منتظر بیان شده و حضرت ولیعصر(عج) آن را به محمدبن ابی لیث که از ترس کشته شدن به حرم امام موسی بن جعفر(ع) پناه برده بود، آموخته اند..






تاریخ : دوشنبه 94/2/21 | 9:24 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 اصطلاح «ترش کردن» در بین مردم جامعه زیاد رواج دارد. عده‌ای این حالت را بعد از خوردن غذا دارند، عده‌ای هنگام خواب و گروهی هم به طور مداوم. ترش کردن فقط یک علامت است و گاهی علائم دیگری نیز همراه با آن وجود دارد. ترش‌کردن به نوبه خود بیماری محسوب نمی‌شود، ولی اگر نادیده گرفته شود و فرد نسبت به درمان آن اقدام نکند، می‌تواند در آینده به بیماری خطرناکی تبدیل شود.

 بیماری ریفلاکس چگونه بیماری‌ای است؟

غذا داخل دهان جویده و سپس وارد لوله‌ای به نام مری می‌شود، این لوله به معده متصل است. داخل معده اسیدی است و اگر اسید معده به مخاط مری برخورد کند، باعث بروز علائمی در فرد خواهد شد. این افراد معمولا با شکایت ترش کردن به پزشک مراجعه می‌کنند. اسفنکتر مری ـ که این عضو را از معده جدا می‌کند ـ هنگام عبور غذا به طرف معده باز می‌شود. اسفنکتر طبیعی و سالم بعد از عبور غذا باید بسرعت بسته شود ولی گاهی این اتفاق نمی‌افتد و اسفنکتر باز می‌ماند و اسید وارد مری می‌شود. این پدیده «ریفلاکس» نام دارد و به خودی خود بیماری محسوب نمی‌شود.

 چه موقع می‌گوییم فرد به بیماری ریفلاکس مبتلا است؟

همه ما ریفلاکس را چند بار در زندگی‌مان تجربه کرده‌ایم، مثلا وقتی غذای تند می‌خوریم، ترشی مصرف می‌کنیم که حاوی سرکه زیادی است یا پرخوری می‌کنیم. این ریفلاکس‌ها موقتی است و خیلی زود از بین می‌رود، اما وقتی ریفلاکس دو بار در هفته یا هر روز تکرار شود، به طوری که قفسه سینه یا جناغ دچار سوزش شدید شود، می‌گوییم فرد مبتلا به بیماری ریفلاکس است و نیاز به درمان دارد.

 آیا سوزش سر دل یا جناغ سینه تنها علامت این بیماری است؟

ریفلاکس با علائم دیگری نیز همراه است. سکسکه، آروغ زدن، حالت تهوع و استفراغ، خونریزی، درد قفسه سینه، اشکال در بلع، سرفه‌های مزمن و تشدید بیماری‌های تنفسی مانند آسم از علائم دیگری است که بیماران مبتلا به ریفلاکس به آن دچارند.

 

سرطان مری بیماری خطرناکی است

 علت بیماری ریفلاکس چیست؟

علت آن هنوز بدرستی مشخص نشده و امروزه تعداد بیمارانی که به این دلیل به پزشک مراجعه می‌کنند، روبه افزایش است. یکی از مهم‌ترین دلایل وجود ریفلاکس، چاقی است و چاقی معضل مهمی در همه جوامع به خصوص جامعه ماست. محققان مواردی مانند خوردن مداوم غذاهای ترش و اسیدی، چاقی زیاد، استرس (اگر فرد مضطرب و پراسترسی هستید حتما به فکر راه‌حل باشید، چون استرس نقش مهمی در ایجاد بیماری ریفلاکس و تشدید آن دارد)، پوشیدن لباس‌های تنگ و سفت، خوردن کافئین زیاد، مصرف سیگار و الکل و... را در بروز بیماری ریفلاکس موثر می‌دانند.

 شما چه راهکارهایی را برای کاهش ابتلا به ریفلاکس پیشنهاد می‌کنید؟

کنترل این بیماری معمولا چند ماه طول می‌کشد. برای درمان نیز باید از داروهای آنتی‌اسیدی استفاده کرد که معمولا به مدت یک تا دو ماه تجویز می‌شود. درمان دارویی به تنهایی اثری ندارد و بیمار باید حتما رژیم غذایی سالم و بی‌خطری را در پیش بگیرد.

 رژیم غذایی بیماران مبتلا به ریفلاکس باید چگونه باشد؟

مهم‌ترین راه برای کنترل و درمان این بیماری این است که هر کس به غذاهای مصرفی‌اش دقت کند؛ یعنی بداند با خوردن کدام غذا دچار علائم ریفلاکسی می‌شود. مثلا اگر با خوردن نوع خاصی از مرکبات دچار سوزش سر دل می‌شود آن را کنار بگذارد. افرادی که ریفلاکس شدید دارند به خیلی از غذاها حساسیت نشان می‌‎دهند.

 غذاهای ممنوع در مبتلایان به ریفلاکس عبارتند از:

غذاهای کافئین‌دار مانند کاکائو، چای، قهوه، مرکبات، گوجه فرنگی، همه غذاها و میوه‌های ترش، ادویه‌جات و فلفل، الکل و سیگار. این افراد باید از بستن کمربند خودداری کنند و وزن خود را کاهش دهند. غذاها نباید حجیم و آبدار باشد، از خوردن آب همراه با غذا پرهیز کنند، وعده‌های غذایی را تقسیم کنند و به جای سه وعده غذایی در روز، آن را به شش وعده غذایی برسانند.

بعد از غذا بلافاصله دراز نکشند و سعی کنند حداقل دو تا سه ساعت قبل از خواب غذای خود را میل کنند. هنگام خواب سر خود را حداقل 20 الی 30 سانتیمتر بالاتر از سطح تشک قرار دهند. از خوابیدن روی پهلوی راست پرهیز کنند. همچنین عده‌ای معتقدند خوردن عسل طبیعی قبل از غذا می‌تواند به روند سریع بهبود کمک کند.

 

استرس نقش مهمی در ایجاد بیماری ریفلاکس دارد.

 اگر با مصرف دارو بیماری بهبود پیدا نکرد، چه؟

حداقل بیمار باید یک یا دو دوره دارو مصرف کند. داروهای تجویزی اسید معده را خنثی می‌کند و باعث قوی شدن اسفنکتر مری می‌شود. مرحله بعدی انجام آزمایش است.

 چه آزمایشی؟

می‌توان با خوراندن ماده‌ای به نام «باریم» به بیمار مسیر آن را توسط عکس دنبال کرد و از چگونگی وضعیت دستگاه گوارش اطمینان حاصل کرد. آزمایش دیگر، بردن لوله‌ای نازک از بینی بیمار داخل مجرای نای است تا بتوان شدت اسیدیته محیط را اندازه گرفت و آخر استفاده از روش آندوسکوپی برای دیدن مستقیم جدار مری، اسفنکتر و معده است.

 اگر بیماری درمان نشود چه عارضه‌ای ایجاد می‌کند؟

اسید معده به‌تدریج باعث التهاب جدار مری خواهد شد، بافت پوششی مری تغییر شکل داده و شبیه بافت معده خواهد شد. این پدیده اصطلاحا «مری بارت» نام دارد. مری بارت می‌تواند زمینه را برای وجود بیماری سرطان مری مهیا کند. سرطان مری بیماری خطرناکی است که اگر به موقع تشخیص داده نشود باعث مرگ بیمار خواهد شد.

بیمارانی که مبتلا به مری بارت هستند باید تحت نظر قرار بگیرند. امروزه درمان‌های مناسبی برای افرادی که به درمان‌های دارویی و رژیمی پاسخ نمی‌دهند، وجود دارد، ولی جراحی آخرین خط درمانی است و فقط برای آن گروه از بیمارانی که به هیچ درمان دارویی ورژیم غذایی پاسخ نمی‌دهند به کار می‌رود و به همه بیماران توصیه نمی‌شود.

 توصیه شما چیست؟

اگر دچار سوزش جناغ یا سوزش سردل هستید، حتما به پزشک مراجعه کنید. گاهی سوزش سردل ممکن است نشانه وجود بیماری قلبی باشد و حملات حاد قلبی ممکن است علائمی مانند بیماری‌های گوارشی ایجاد کند. فهمیدن تفاوت این دو به عهده پزشک است. همچنین در افرادی که دچار زخم معده هستند نیز سوزش سردل مشاهده می‌‌شود.

منبع:jamejamonline.ir






تاریخ : سه شنبه 94/2/15 | 9:12 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

یک پلنگ تیزپا و قدرتمند، اگر با هزار کیلومتر سرعت هم بدود؛ باز نمی تواند؛ به پرواز درآید. ولى، یک گنجشک کوچک با کمترین سرعت هم پرواز می کند. زیرا براى پرواز نیاز به بال داریم؛ نه قدرت و سرعت!
بالِ پرواز ما انسان ها، ذهن ماست. موفقیت، هیچ ربطى به هیکل، زیبایى، جنسیت، قدرت، سن و سال، داخلى و خارجى بودن ندارد!
درصد موفقیت انسان ها بستگى به درصد استفاده از قدرت ذهنشان دارد.

به قول مولانا:


رهِ آسمان درون است؛ پرِ عشق را بجنبان
پرِ عشق چون قوى شد؛ غم نردبان نماند






تاریخ : سه شنبه 94/2/15 | 7:17 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

یک ضد انگل طبیعی با خواص بسیار

خواص منحصر به فرد پوست درخت بلوط

خواص منحصر به فرد پوست درخت بلوط

پوست درخت بلوط خواص درمانی منحصر به فردی دارد.

درختان بلوط عمری طولانی دارند که گاه به دو هزار سال نیز می ‌رسد؛ در ایران گونه‌ های بسیاری از آن بومی رشته‌ کوه‌ های البرز و زاگرس هستند. چوب این درخت از مرغوب ترین چوب ‌هاست.
بسیاری از ما از سابقه ی درخشان بلوط در پزشکی بی خبریم؛ قرن هاست که از خواص دارویی پوست درخت بلوط استفاده می شود و علم مدرن هم به ما کمک می کند تا درک بهتری از مواد فعال این گیاه بدست آوریم. پوست درخت بلوط یک ماده ی قابض قوی است و به توقف خونریزی های داخلی کمک می کند، ادرارآور، ضد تهوع و ضداستفراغ، تب بر و ضدسم است.
پوست درخت بلوط حاوی 15 تا 20 درصد تانن است که بیشتر خواص آن به دلیل وجود همین ماده ی فعّال است. کورستین دیگر ماده ی فعال موجود در پوست این درخت است.  تانن با پروتئین بافت ها ترکیب می شود،‌ آنها را قوی تر می کند و در برابر حمله ی باکتری ها و عفونت ها مقاوم می سازد. این خاصیت باعث می شود که پوست بلوط برای مشکلات مربوط به معده و گوارش و سلامت پوست مفید باشد. کورستین به استحکام رگ های خونی کمک می کند.
پوست بلوط حاوی مواد معدنی منگنز، پتاسیم، منیزیم، کلسیم، آهن و روی و ویتامین B12 و مواد مغذی دیگری است که می توانند به درمان برخی از بیماری ها کمک کنند.

خواص پوست بلوط

قابض

این گیاه یکی از قوی ترین گیاهان قابض است. پوست این درخت به استحکام بیشتر رگ های خونی و سفت شدن بافت ها کمک می کند و برای مشکلاتی که شامل خونریزی یا ترشحات دیگر می شود، مفید است و با خاصیت قابضی که دارد از جریان مایع جلوگیری می کند. به همین جهت، از پوست درخت بلوط برای درمان اسهال، خونریزی بینی، خونریزی های شدید قاعدگی، بواسیر، رگ های واریسی و استفراغ استفاده می شود.
می توانید پوست درخت بلوط را برشته کنید، آن را آسیاب کنید و یا دمنوش آن را درست کنید. پوست بلوط خاصیت قابضی دارد و با اینکه خونریزی یا ترشح را قطع می کند، اما این درمان یک درمان موقت برای علائم بیماری است و مشکل اصلی را به طور کامل درمان نمی کند.

ادرارآور

پوست درخت بلوط ادرارآور است و به دفع مایعات اضافی بدن کمک می کند. اطبّای سنتی از این خاصیت برای دفع سنگ کلیه و رفع عفونت های ادراری استفاده می کردند. محققان بر این باور هستند که این حرکت مایعات در بدن به بهبود عملکرد کبد و کلیه ها کمک می کند و خلط گرفتگی را برطرف می سازد. باز هم تأکید می کنیم که پوست بلوط، مشکل اصلی را درمان نمی کند و فقط علائم را برطرف می کند.

خواص منحصر به فرد پوست درخت بلوط

خواص منحصر به فرد پوست درخت بلوط

ضد انگل/ ضد باکتری

تانن موجود در پوست بلوط به دفع انگل ها از بدن کمک می کند. تانن به عنوان یک ماده ی ضدانگل و انگل زدا، کرم های بالغ را می کشد و خاصیت ادرارآوری آن به دفع این مواد از طریق مدفوع کمک می کند. تانن دارای خاصیت ضد عفونی کنندگی قوی است که با باکتری ها مقابله می کند و از به وجود آمدن و پیشرفت عفونت جلوگیری می کند. این خاصیت همراه با خاصیت ادرارآوری، پوست درخت بلوط را به یک درمان سنتی مؤثر برای عفونت های ادراری تبدیل کرده است.

تهیه ی داروهای موضعی

می توان از دم کرده ی پوست درخت بلوط به صورت موضعی برای شستن و ضدعفونی کردن جراحت ها هم استفاده کرد. این ترکیب به توقف خونریزی کمک می کند و لایه ی محافظ و ضدعفونی کننده ای را بر روی جراحت ایجاد می کند و به بهبود زخم بدون خطر عفونت کمک می کند. از دم کرده ی پوست بلوط برای شستشوی بواسیر استفاده می شود که به دلیل خواص ضدعفونی کنندگی و قابضی آن می باشد. خمیر تهیه شده از پودر پوست بلوط، ‌آب و آرد  به خارج شدن نیش حشرات یا مار، تراشه ها و سم گیاهان سمی کمک می کند و این به دلیل قابض بودن پوست بلوط است.






تاریخ : یکشنبه 94/2/13 | 12:35 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

انواع چای و خواص درمانی آن ها

 

رفع عفونت ادراری با یک لیوان چای

رفع عفونت ادراری با یک لیوان چای

عفونت مجاری ادراری به دنبال عوامل داخلی و خارجی ایجاد می شود و امری شایع به خصوص میان بانوان است.

عفونت مجاری ادراری در نتیجه ی اختلال در عملکرد کیسه ی صفرا و کلیه ها رخ می دهد و برخی اوقات باعث به وجود آمدن سنگ کلیه،‌ سنگ کیسه ی صفرا و بیماری های دیگر مربوط به مجاری ادراری می شود.
در سال های گذشته، طب سنتی درمان های مختلفی را ارائه کرده است اما طرفداران طب جایگزین، درمان های گیاهی را برای عفونت مجاری ادراری پیشنهاد می کنند. اگر از خوردن قرص خسته شده اید، درمان های غیرشیمیایی را امتحان کنید و یک چای را برای کمک به درمان بیماری خود انتخاب نمایید.

چای ها چه می توانند بکنند؟

هدف اصلی نوشیدن چای ها این است که عفونت از بدن شما خارج شود. حتی اگر بیماری شما عامل باکتریایی یا میکروبی داشته باشد یا به دنبال بیماری دیگری (سرماخوردگی،‌ آنفولانزا، برسام، اِدِم ریه، اسهال) ایجاد شده باشد، مواد فعال موجود در چای ها می توانند به بازیابی سلامت شما در مدت کوتاهی کمک کنند.
به این منظور، چای هایی که انتخاب می کنید باید حاوی میزان مناسبی از مواد مغذی، آنزیم های طبیعی، روغن های فرار، اسیدها و مواد معدنی همچون آهن، سدیم، منگنز و منیزیم باشند.

چای های مؤثر برای عفونت مجاری ادراری   

اگر نمی دانید که چه چای هایی برای عفونت مجاری ادراری مفید هستند، ما چند مورد را در اینجا داریم:

•    چای بابونه

رفع عفونت ادراری با یک لیوان چای

رفع عفونت ادراری با یک لیوان چای

این نوش داروی عالی را به هیچ وجه از دست ندهید و همیشه در قفسه ی گیاهان دارویی خود، بابونه را داشته باشید. بابونه حاوی ترکیبات ضدعفونی کننده و آنتی باکتریال است که می توانند عفونت ها را نابود کنند.
چای بابونه برای درمان تهوع، استفراغ، اضطراب، میگرن، بی اشتهایی، کم خونی،‌ ضعف و بسیاری از مشکلات دیگر هم مفید است. این چای طعم مطبوع و عطر دلپذیری دارد. چای بابونه کاملاً بی خطر است پس با خیال راحت آن را مصرف کنید.

•    چای ابریشم ذرت

رفع عفونت ادراری با یک لیوان چای

رفع عفونت ادراری با یک لیوان چای

این چای بیشتر به خاطر خواص درمانی آن استفاده می شود. چای ابریشم ذرت یک آرام بخش عالی است که در مدت کوتاهی، استرس را از شما دور می کند.
با این حال، از آن جایی که این چای بسیار ادرارآور و مسهل است، مراقب باشید که بیش از حد از آن مصرف نکنید. نوشیدن یک یا دو فنجان از این چای به مدت یک هفته (نه بیشتر)، معجزه خواهد کرد.

•    چای نعناع

رفع عفونت ادراری با یک لیوان چای

رفع عفونت ادراری با یک لیوان چای

چای نعناع هم کاملاً شناخته شده است و برای رفع مشکلات مختلف همچون اسهال، تهوع، استفراغ، مشکلات باروری خانم ها و اختلال در عملکرد دستگاه تنفسی از آن استفاده می شود.
این چای هم بی خطر است پس نگران هیچ چیز نباشید. اگر در فکر ترک کردن قهوه هستید، چای نعناع جایگزین بسیار مناسبی است.

عوارض جانبی  

اگر از چای های مختلف درست استفاده کنید، صد در صد بی خطر هستند. با این حال، مصرف بیش از اندازه ی توصیه شده در روز، می تواند مشکلاتی همچون اسهال، ناراحتی معده یا جوش پوستی را در پی داشته باشد.
قبل از شروع مصرف،‌ با یک متخصص گیاهان دارویی یا پزشک خود مشورت کنید تا اطلاعات بیشتری به دست آورید و از خطرات احتمالی آن ها آگاه شوید.
اگر موافقت پزشکی دارید، یکی از این چای ها را که با طبع و مزاج شما سازگارتر است انتخاب کنید و از فواید فوق العاده ی آن بهره ببرید.

دارو های گیاهی


برچسب‌ها: چای های متنوع, انواع چای های گیاهی, چای های مفید گیاهی, انواع چای برای درمان
+ نوشته شده در  یکشنبه سیزدهم اردیبهشت 1394ساعت 12:40  توسط   |  نظر بدهید

دمنوش انار یک ضد سرطان در دسترس

دمنوش انار چیست؟ دمنوش انار از عصاره ی گرفته شده از دانه ی انار یا از دانه های خشک شده یا تازه ی انار گرفته می شود.
از آب انار به عنوان یک نوشیدنی و مکمل غذایی استفاده می شود. آب انار سرشار از آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها است.
دمنوش انار معمولاً به چای سیاه، چای سبز یا دمنوش های گیاهی دیگر اضافه می شود تا دمنوشی ترکیبی به دست آید.این دمنوش از جمله دارو های گیاهی است که در طب سنتی مورد استفاده قرار می گرفته است.

نحوه ی آماده کردن دمنوش انار  

1-    با استفاده از آب انار

آب انار طبیعی را گرم کنید و اگر خواستید آن را شیرین کنید. می توانید آب انار را به چای سبز، چای سیاه یا هر دمنوش گیاهی دیگری اضافه کنید.

2-   با استفاده از دانه های خشک شده

مواد لازم

•    100 گرم دانه ی انار
•    6 لیوان آب
•    یک قاشق چای خوری عسل یا شکر

زمانی که آب به جوش آمد، دانه های انار را به آن اضافه کنید و حرارت را کم کنید. بگذارید تا 3 دقیقه دم بکشد. دمنوش را از روی حرارت بردارید و 10 تا 15 دقیقه صبر کنید. سپس، چای را صاف و نوش جان کنید.

3-    با استفاده از دانه های تازه ی انار

دانه های انار را جدا کنید. دانه های انار را در مخلوط کن بریزید یا در هاون بکوبید. آب را بجوشانید و دانه ها را به آن اضافه کنید، حرارت را کم کنید و بگذارید 3 دقیقه دم بکشد. دمنوش را از روی حرارت بردارید و 10 تا 15 دقیقه صبر کنید. سپس، چای را صاف کنید و بنوشید.

دمنوش انار، طعم سلامتی

دمنوش انار، طعم سلامتی

فواید دمنوش انار

از دوران های کهن، از انار به عنوان نمادی از ازدواج، باروری، فراوانی و عدالت استفاده می شد.

از دانه های انار، آب نار و سس های درست شده از دانه های آن به عنوان یک تقویت کننده ی قلب استفاده می شد.

امروزه، از دمنوش انار برای بهبود سلامت قلب، درمان افسردگی و حفظ تعادل و سلامت ذهنی، و ارتقای عملکرد دستگاه ایمنی استفاده می شود. ویتامین ها و آنتی اکسیدان های موجود در انار دستگاه ایمنی را تقویت می کنند.

انار سرشار از پلی فنول ها است که با رادیکال های آزاد مقابله می کنند. میزان پلی فنول های موجود در انار از چای سبز و بلوبری هم بیشتر است. این ویژگی، انار را به یک ماده ی ضدسرطان مؤثر تبدیل کرده است.

دمنوش انار به کاهش کلسترول بد (LDL) کمک می کند، برای درمان تصلّب شراین، بیماری مزمن قلبی، ایدز، افزایش کلسترول خون، افزایش چربی خون و فشار خون بالا مفید است و خطر ابتلا به سرطان سینه ی هورمونی را کاهش می دهد.

در سال های اخیر، تحقیقات وسیعی در مورد انار صورت گرفته است. این تحقیق ها نشان می دهند که آب انار التهاب سلولی را کاهش می دهد، از رشد تومورهای پروستات جلوگیری می کند و سطح آنتی ژن اختصاصی پروستات (PSA) را کاهش می دهد، از سرطان سینه جلوگیری می کند و گسترش سلول های سرطانی سینه را متوقف می کند.

عوارض جانبی دمنوش انار

تا کنون، عوارض جانبی برای مصرف روزانه ی دمنوش انار گزارش نشده است.

به دلیل قند موجود در انار، ‌بیماران دیابتی باید در مصرف آن احتیاط کنند.

در مورد کسانی که از داروهای ضدچربی (داروهای خانواده ی استاتین ها) استفاده می کنند، دمنوش انار می تواند خطر رابدومیولیز (تخریب عضلات اسکلتی) را افزایش دهد. به همین دلیل، کسانی که از داروهای ضدچربی استفاده می کنند، باید از مصرف دمنوش انار خودداری کنند.

دمنوش انار، طعم سلامتی





تاریخ : یکشنبه 94/2/13 | 12:34 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

بهار-بیست دات کام   تصاویر زیبا سازی وبلاگ    www.bahar22.com 

همه برایم دست تکان دادند،

اما کم بودند دستانی که تکانم دادند...

 

   گفت استاد مبر درس از یــاد                     یاد باد آن چه مرا  گفت استاد

    یاد باد آن که مرا یاد آموخت                    آدمی نان خورد از دولت یـــاد 

  هیـــــچ یــادم نرود این معنی                  کـــه مرا مادر من ،نـــادان زاد  

   پـــــدرم نیز چو استـــادم دید                   گشــــت از تربیــــــت من آزاد

   پس مرا منت از استـــــاد بود                که به تعلیم من اُستـــــاد اِستاد

 هر چه می دانست آموخت مرا                 غیر یک اصــل که نا گفته نهاد

 قدر استــــاد نکو دانستن                        حیف استاد به من یاد نداد






تاریخ : سه شنبه 94/2/8 | 7:19 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

مرور گذشته ها....

تا حالا شده آرزو کنی کاش می شد
برگشت به گذشته و یه حرفهایی که
زده شده رو نزد؟ یه کارایی که انجام
شده رو انجام نداد؟ یه جاهایی که
رفتی رو نرفت؟ یه سلام هایی که
گفته شده رو جواب نداد؟ یه نگاه هایی
که رد و بدل شده رو پس گرفت؟
یه انتخابهایی که شده رو نکرد؟
یه تصمیم هایی که گرفته شده
رو عوض کرد؟ نه، خداییش! تا حالا شده
آرزو کنی برگردی و تا می تونی
گذشته رو عوض کنی؟






تاریخ : سه شنبه 94/2/8 | 7:18 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

دل خسته ام زخنده ی بی روح روزگار

        بر بوی روح بخش ِ بهاران دلم خوش است

 

   

   

 

   

 

  

 






تاریخ : شنبه 94/2/5 | 5:58 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

عمر، درحسرت ِ دیدارِ تو ، پایان آمد

           لیک عشقت به دلم ، فصل ِ بهاراست ، هنوز






تاریخ : شنبه 94/2/5 | 5:55 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

     

   

    

    

    

    

       






تاریخ : شنبه 94/2/5 | 5:51 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
   1   2      >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">