سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

درست به همان اندازه که این روز را دوست داریم، استرس و اضطراب زیادی هم داریم. باتوجه به بالا رفتن شدید قیمت‌ گل و شکلات و جواهرات به مناسبت این روز، فشار و استرس برای پیدا کردن هدیه مناسب غیرقابل‌اجتناب است. البته تمام سعی ما این است که هدیه را از صمیم قلب به عشقمان بدهیم و می‌دانیم که عشق باارزش‌ترین قسمت این اتفاق است. اما بااینحال، کنترل استرسمان کمی دشوار است.

بااینکه احساس می‌کنید باید حتماً در این روز به عشقتان هدیه‌ای بدهید اما منطقتان را فراموش نکنید. در زیر به 7 کاری که باید شدیداً از انجام آن در این زمان از سال خودداری کنید اشاره می‌کنیم:

قرض کردن برای خرید هدیه
به هر قیمتی که شده باید از قرض گرفتن پول برای خریدن هدیه روز عشق خودداری کنید. درست است که مواقع اضطراری پیش می‌آید اما این مربوط به مواقعی است که آن پول اهمیت خیلی زیادی در زندگیتان دارد و روز عشق جزء این اتفاقات و مواقع نیست. هر چقدر هم که همسرتان را دوست داشته باشید، اما این بدهی ارزشش را ندارد چون یک روز خوشحالیتان با هفته‌ها یا شاید ماه‌ها استرس مالی شما برابر خواهد بود. پس سعی کنید به اندازه بودجه‌تان هدیه بخرید.

هزینه کردن بیشتر از آنچه خودتان دوست دارید
روز عشق رویدادی برای جشن گرفتن عشق و دلدادگی است نه مادیات. با در نظر داشتن این واقعیت، سعی کنید راه‌هایی غیرمادی برای نشان دادن عشقتان و خوشحال کردن همسرتان در این روز پیدا کنید. یک شام خوشمزه درست کنید. یک شب را در کنار هم تنها در خانه سپری کنید و جشن بگیرید. با هم به پارک یا هر تفریگاه دیگر بروید. نباید احساس کنید که خسیس‌بازی درآورده‌اید یا اینکه به همسرتان بی‌توجهی کرده‌اید. فقط می‌خواهید برای یکبار هم که شده منطقی عمل کنید.

بیش از اندازه انتظار داشتن
اگر می‌بینید که امیدوارید یک انگشتر الماس فوق‌العاده در این روز هدیه بگیرید، وقتش رسیده که از این افکار دست بکشید. خیلی وقت‌ها بدون اینکه متوجه شویم همسرمان را در حد استانداردهای فوق‌العاده غیرعادی بالا می‌گیریم. سعی کنید ارزیابی منطقی از وضعیت همسرتان داشته باشید و انتظاراتتان را نیز براساس آن ارزیابی قرار دهید.

دلسوزی برای خود اگر در این روز تنهایید
بیشتر اوقات افراد مجرد در روز عشق احساس ناراحتی می‌کنند. اگر احساس کردید که چنین حسی به شما هم دست داده است، سعی کنید چند نفر از دوستان مجردتان را دور خود جمع کنید و با هم خوش بگذرانید. می‌توانید حتی استقلالتان را جشن بگیرید! حتی لازم نیست پول هم خرج کنید. یک غذای خوشمزه بپزید و در کنار هم لحظات خوشی داشته باشید.

بیش از اندازه خود را درگیر این روز کردن
به جای اینکه مدام به جزئیات این روز، اینکه چه بخرید، چه بپوشید، کجا بروید و اینها، فکر کنید، سعی کنید از لحظاتتان لذت ببرید. البته باید برای این روزتان برنامه‌ریزی داشته باشید اما لازم نیست آنقدرها هم خودتان را درگیر کنید چون با اینکار فقط وقت و پول زیادی را هدر خواهید داد. سعی کنید آرامش خودتان را حفظ کنید، خودتان باشید و سعی کنید خوش بگذرانید. نگذارید روز عشق به منبع استرس برایتان تبدیل شود.

هزینه کردن برای غذا و هدایایی که از بین می‌روند
چرا پولتان را صرف خرید گل و شکلات کنید که طی چند روز خراب می‌شوند؟ سعی کنید هدایایی بخرید که دوام بیشتری داشته باشند.

به گردن گرفتن همه مسئولیت مالی
روابط قوی مستلزم مصالحه هستند. به جای اینکه فکر کنید باید همه هزینه‌های یک قرار ملاقات مجلل را بپردازید، سعی کنید هزینه‌ها را تقسیم کرده و با هم برای این روز برنامه‌ریزی کنید. بااینکه سورپرایز کردن همدیگر خیلی جالب است اما با هم ساختن یک اتفاق هم به همان اندازه لذت‌بخش است. اگر از نظر مالی و زمانی احساس فشار می‌کنید، میتوانید مسئولیت این رویداد را با هم تقسیم کنید. بالاخره هر چه که باشد در عشق واقعی همه چیز باید تقسیم شود.

خط آخر
بدون شک روز عشق یکی از زیباترین و هیجان‌انگیزترین روزهای سال است. پس به جای اینکه آن را به روز پراسترس و فشار تبدیل کنید، سعی کنید بااستفاده از نکاتی که در بالا اشاره کردیم، همه چیز را راحت‌تر بگیرید تا بتوانید عشق رابطه‌تان را بهتر احساس کنید. هر کاری که می‌کنید سعی کنید با منطق جلو بروید و برای لذت یک روزه خیلی احساسی نشوید.

مردمان دات نت






تاریخ : چهارشنبه 90/11/26 | 8:24 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

می خواهم بخوابم، اما نمی توانم

 

داشتن تخیلی فعّال و خلاق، نعمتی بزرگ و فوق العاده است. با این حال، گاهی اوقات هنگامی که می خواهیم بخوابیم، این قوه خلاق اصلا خوشایند نمی باشد؛ در واقع، می تواند آزار دهنده نیز باشد. اماجای هیچ نگرانی نیست، زیرا روش های برای حل این مشکل وجود دارد.
درواقع بیداری شما میتواند دلایل متعددی داشته باشد مثلا در برخی موارد، شما ممکن است بیدار بمانید، چون در رابطه با مشکلی شخصی فکر می کنید و بابت آن نگرانید؛ مانند مشکلات ایجاد شده در محل کار، یا جر و بحث با دوستی صمیمی.
این مقاله به شما کمک می کند تا با وجود مشغله های ذهنی فراوان، باز هم خوابی آرام داشته باشید.

مراحل آرام کردن ذهن:

1. سنتی ترین روش برای کنار آمدن با ذهنی پر مشغله در نیمه شب، شمردن است. برای انجام این روش، گوسفندها انتخابی مناسب بشمار می آیند، اما شما می توانید هر چیزی را که دوست دارید انتخاب کنید. منطقی که پشت این رویکرد قرار دارد، می گوید که خسته کردن ذهن، سبب به خواب رفتن می شود. بنابراین، برای رسیدن به این هدف، چیزهای خسته کننده (مانند گوسفند) بهتر و مناسب تر می باشد.

2. روش دوم، تمرکز بر یک موضوع خاص می باشد، یک موضوع خسته کننده؛ و هدف از آن متوقف ساختن ذهن شما از سریع حرکت کردن می باشد. این روش، نیاز به تمرین بیشتری دارد، زیرا تخیل شما ممکن است این کار را دوست نداشته باشد.

بهتر است در مورد چیزی فکر کنید که تا حد امکان از سر شما دور باشد، مانند انگشت کوچک پای چپ خود. سعی کنید انگشت پای خود را احساس کنید و تنها درباره ی این انگشت فکر کنید. اگر فکرتان منحرف شد، باز هم به انگشت پا بر گردید.

3. می توانید موضوع دیگری را نیز تصور کنید، و آن دوچرخه سواری کردن است. مسیری خاص در محله ی خود را که به طور معمول در آن راه رفته، رانندگی کرده، یا دوچرخه سواری می کنید، تصور کنید (برای مثال، از خانه ی خود به محل کارتان یا مرکز شهر). تصور کنید که در امتداد این جاده در حال دوچرخه سواری هستید، و این کار رو واقعا و با تمام جزئیاتش تصور کنید.

در حالیکه دوچرخه سواری می کنید، نگاهی به اطراف خود کنید، به خانه ها، مغازه ها، درخت ها، و تمام چیزهایی که در مسیرتان با آنها رو به رو می شوید. انجام این کار بسیار خسته کننده می باشد و به احتمال زیاد شما بیش از صد متر را نتوانید تصور کنید (زیرا شما به خواب خواهید رفت).

با کمی تمرین، می توانید بیش از صد متر را نیز در خیال خود تصور کنید.

4. روش خوب دیگری نیز وجود دارد: تصور کنید که یک میلیارد تومان برنده شده اید؛ آن را در خیال خود مصرف کنید. محاسبه کنید که قیمت یک قایق، یک اتومبیل شیک، یک خانه ی رویایی، کارهای خیریه و غیره، چقدر خواهد بود. تصور جالبی است، این طور فکر نمی کنید؟!!

5. همچنین، می توانید تلاش کنید تا ذهن خود را قبل از خوابیدن آرام نمایید. انجام جدول کلمات متقاطع، جدول ساداکو، یا کمی خواندن (کتاب یا روزنامه)، ممکن است ذهن شما را آرام کرده و به راحتی به خواب روید.

توجه: برای برخی افراد، این کار نتیجه ی بالعکس دارد. ممکن ایت سبب شود تا آنها بیشتر بیدار بمانند، بخصوص اگر در حال خواندن کتابی هیجان انگیز باشند. یکی از بهترین انتخاب ها برای خواندن قبل از خواب، خواندن کتاب هایی هیجان انگیز است که قبلاً آنها را خوانده اید و از پایان ماجراها اطلاع دارید. بهتر است بدانید که خواندن کتاب های کدام ژانر شما را بیدار نگاه می دارد و کدام ژانر به خواب می برد.

6. به جای آنکه بر ذهن خود تمرکز کنید، ممکن است دوست داشته باشید که بر بدن خود تمرکز نمایید. پیش از خوابیدن کمی نرمش کنید (برای مثال، کمی راه بروید) یا کمی یوگا کار کنید تا بدنتان برای خوابیدن آماده شود. البتّه، انجام این کارها، بر روی برخی افراد اثر معکوس دارد.

7. قبل از خوابیدن کمی مراقبه (مدیتیشن)، انجام دهید. مراقبه ذهن شما را آرام می کند و برخی از انواع آن به شما یاد می دهد تا ذهن خود را به طور کامل از افکار مزاحم پاک کنید.

8. تلاش کنید، داستانی با جزئیات کامل در ذهن خود بسازید؛ داستانی که شما را جلب خود می کند. مطمئن باشید قبل از به پایان رسیدن داستان، به خواب خواهید رفت. 9. بر هر دم و بازدم خود تمرکز کنید. آرام تر نفس بکشید و از نفس کشیدن خود لذّت ببرید. بر این موضوع تمرکز کنید که نفس کشیدن، چه کار لذت بخشی است و چقدر خوب است که می توانید نفس بکشید.

هنگامی که آرام تر نفس می کشید، ضربان قلب شما نیز آرام تر می شود، و در نتیجه ذهن و بدن شما نیز آرام خواهد شد.

10. ذهن خود را از تمامی افکار پاک کنید، و بر موضوعاتی تمرکز کنید که به خالی ماندن ذهن شما از افکار کمک می کنند. اگر فکری خواست وارد ذهن شما شود، مانع ورودش شوید و فقط استراحت کنید.


11. ذهن خود را از افکاری که شما را بیدار نگاه می دارند، پاک کنید. یک کیسه ی زباله را تصور کنید. افکاری که بر ذهن شما غالب هستند و اجازه نمی دهند تا به خواب روید را از ذهن خود پاک کرده و در این کیسه قرار دهید.

حال که این فکر از ذهن شما خارج شده است، فکر دیگری شما را به خود مشغول می کند. این فکر را نیز در کیسه ی زباله قرار دهید. این کار را ادامه دهید تا زمانی که فکری در ذهن تان باقی نماند. حال سر کیسه را گره زده و آن را تا جایی که می توانید از ذهن خود دور نگاه دارید. حال زمان خوابیدن است.

12. میان وعده ای کوچک خورده و لیوانی شیر گرم بنوشید. گرسنه نبودن به شما کمک می کند تا درباره ی گرسنگی فکر نکنید. این به معنای پُرخوری نیست. می توانید یک عدد موز یا کمی نان گرم بخورید، اما مواد غدایی نمکی مصرف نکنید. زیرا نمک شما را تشنه کرده و مانع از به خواب رفتن شما می شود.

13. یک بطری آب در کنار رختخواب خود بگذارید، و هر زمان که احساس تشنگی کردید، جرعه ای از آن بنوشید.

14. بر روی فعالیت های مورد علاقه ی خود تمرکز کنید (برای مثال، بیسبال، فوتبال یا غیره). خود را در درون بازی قرار دهید.

15. برخی افراد توانایی عجیب اما شگفت انگیزی در استفاده از "رویاهای پشتیبان" دارند. اما رویاهای پشتیبان چیست؟ رویایی است که بارها و بارها آزمایش شده است و ثابت شده که چون یک لالایی آرام، افراد را به خواب می برد. برای مثال، یکی از عیب های خود را تصور کنید و تلاش نمایید تا به نحوی آن را تغییر داده و به سمت درستی هدایت کنید. نترسید؛ این تجربه شگفت انگیز خواهد بود.

16. تصور کنید که می توانید هر چیزی را در رابطه با خود تغییر دهید (چشم ها، مو، قدرت افسانه ای و غیره). تصور کنید اگر بتوانید کاری را انجام دهید، آن کار را انجام می دهید.

17. به آرامی خود را بی حس کنید. از انگشت کوچک پای راست خود شروع کنید تا به موهای سر برسید. این کار به احتمال زیاد شما را به خواب خواهد برد. اگر خوابتان نبرد، بار دیگر این کار را شروع کنید، اما این بار آهسته تر. اگر دچار خارش شدید، سعی کنید از آن چشم پوشی نمایید یا اینکه این کار را بار دیگر انجام دهید.

18. به موسیقی ملایمی گوش دهید تا به آرامی به خواب روید. موسیقی سبب می شود تا شما از فکر کردن دست بکشید و این یعنی آرام شدن ذهن و در نهایت به خواب رفتن. موسیقی را به اندازه کافی بلند کنید که حضورش را احساس نمایید، اما نه آنقدر بلند که تمرکز شما را بر هم زند.

نکات راهنمایی کننده

• به گزارش سلامت نیوز هنگامی که تصمیم به خوابیدن گرفتید، و هنگامی که در رختخواب دراز کشیدید، صدای "تیک تیک" یک ساعت را در ذهن خود تصور کنید؛ تیک اول برای دم و تیک دوم برای بازدم. به خاطر بسپارید که این کار نباید استرسی به شما وارد آورد و نباید آن را به مثابه ی یک رقابت بدانید. اگر ذهن شما به سادگی منحرف می شود، باز از اول شروع کنید. این کار نیز به تمرین دارد.

• داروهایی (اعم از سنتی و جایگزین) نیز وجود دارد که مردم با مصرف آنها می توانند به خوب خوابیدن خود امیدوار شوند. ملاتونین دارویی است که بسیار توصیه می شود، چون کاملا طبیعی و غیر اعتیادآور است. در حالیکه داروهای سنتی در بدن، از طریق مواد شیمیایی کار خود را انجام می دهند، داروهای جایگزین مشخصی وجود دارند که سعی دارند تا به طور مستقیم با ذهن به تعامل بپردازند.

• مصرف کافئین خود را کاهش دهید.

• شکلات، مواد خوراکی شیرین، و همچنین نوشیدنی های شیرین را تا حد امکان مصرف نکنید. مواد شیرین، شما را بیدار نگاه می دارند. در عوض، نان و شیر مصرف کنید. مصرف مواد شیرین، بخصوص در مورد کودکان، می تواند موجب کابوس های شبانه شود. مصرف بیش از اندازه ی مواد شیرینی می تواند احساس بیماری را در شما ایجاد نماید.

• اگر در پاکسازی افکار ذهن خود دچار مشکل هستید، فقط تصور کنید که آنها را درون توالت انداخته اید، پاره پاره کرده اید، و یا در خاک مدفون ساخته اید. برخی افراد با انجام این کار، خواب آرامی را تجربه می کنند.

• روش دیگری نیز وجود دارد: تمامی افکار مزاحم خود را در یک جعبه قرار دهید، سپس این جعبه را از پنجره به بیرون پرتاب کنید؛ اگر برخی از این افکار باز به ذهن شما باز گشتند، فقط جعبه را به یاد آورید. 


هشدارها

• بی خوابی می تواند مشکلی جدی به شمار آید، و اگر بر این باورید که عدم توانایی در خوابیدن، تاثیری منفی بر سلامتی شما خواهد داشت، حتماً به پزشک مراجعه نمایید.

• اگر با مشکلات خواب به طور مداوم سر و کار دارید و از آن رنج می برید، باید با پزشک خود مشورت نمایید، زیرا ممکن است بیماری جدّی داشته باشید.

• به ذهن خود اجازه ی سرگردانی ندهید. نکته ی اصلی در تلاش برای خوابیدن با داشتن تصوری عجیب و غریب این می باشد: بر یک موضوع خاص تمرکز کنید. اگر به ذهن خود اجازه سرگردانی دهید، ممکن است در پایان متوجه شوید در حال فکر کردن به موضوعی هستید که از آن فرار می کردید.

• درد مزمن می تواند چرخه ی خواب را بر هم زده و شما را دچار بی خوابی نماید. اگر از دردی مزمن رنج می برید، فراموش نکنید که قبل از خواب داروی خود را مصرف نمایید. اگر نیمه شب باید داروی خود را مصرف کنید، بدون آنکه از جای خود بلند شوید یا بخواهید لامپی را روشن کنید، دارو را بخورید. چیزهایی که به آنها نیاز دارید

• یک رختخواب راحت

• یک نوشیدنی آرامش بخش (به عنوان مثال، یک لیوان شیر)

• یک بالش با اندازه ی مناسب

سلامت نیوز






تاریخ : سه شنبه 90/11/25 | 7:36 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

سینمای ما - مراسم اختتامیه سی امین دوره جشنواره فیلم فجر یکشنبه شب در حضور سینماگران و مدیران سینمایی و حضور پر شور مردم سینمادوست در تالار وحدت تهران برگزار شد و برگزیدگان چهار بخش مسابقه سینمای ایران، فیلم‌های اول، مستندهای بلند و مواد تبلیغی جوایز خود را دریافت کردند. اسامی برگزیدگان و نامزدهای بخشهای مختلف سی‌امین جشنواره فیلم فجر به این شرح است:

بهترین فیلم:
دیپلم افتخار: «روزهای زندگی» به تهیه کنندگی سعید سعدی و سیما فیلم / «ضد گلوله» به تهیه کنندگی رضا رخشان
دیگر نامزدها: «ملکه» سیدابوالقاسم حسینی و بنیاد سینمایی فارابی، «نارنجی‌پوش» داریوش مهرجویی، «پل چوبی» علی سرتیپی و مهدی داوری، «بوسیدن روی ماه» منوچهر محمدی

بهترین کارگردانی:
سیمرغ بلورین: پرویز شیخ‌طادی برای «روزهای زندگی»
دیگر نامزدها: داریوش مهرجویی «نارنجی‌پوش»، محمدعلی باشه‌آهنگر «ملکه»، همایون اسعدیان «بوسیدن روی ماه»، مانی حقیقی «پذیرایی ساده»

بهترین فیلمنامه:
سیمرغ بلورین: مصطفی کیایی برای «ضدگلوله»
دیگر نامزدها: «بوسیدن روی ماه» همایون اسعدیان، «روزهای زندگی» پرویز شیخ‌طادی، «ملکه» محمدرضا گوهری و محمدعلی باشه‌آهنگر، «نارنجی‌پوش» وحیده محمدی‌فر و داریوش مهرجویی،

بهترین بازیگر مرد:
سیمرغ بلورین: ‌فرهاد اصلانی برای «خرس» و «زندگی خصوصی»
دیگر نامزدها: حمید فرخ‌نژاد «گشت ارشاد» و «روزهای زندگی»، رضا عطاران «خوابم می‌آد»، حسین یاری «یک سطر واقعیت»، میلاد کیمرام «ملکه»، مصطفی زمانی «یه عاشقانه ساده»

بهترین بازیگر زن:
سیمرغ بلورین: هنگامه قاضیانی برای «روزهای زندگی»، دیپلم افتخار بهناز جعفری برای «تلفن همراه رئیس جمهور»
دیگر نامزدها: لیلا حاتمی «نارنجی‌پوش»، مهناز افشار «پل چوبی»، شیرین یزدان‌بخش «بوسیدن روی ماه»، ترانه علیدوستی «پذیرایی ساده»

بهترین بازیگر مکمل مرد:
سیمرغ بلورین: اکبر عبدی برای «خوابم می‌آد»
دیگر نامزدها: حمیدرضا آذرنگ «ملکه»، ساعد سهیلی «گشت ارشاد»، افشین هاشمی «بی‌خداحافظی»، پولا کیمیایی «گشت ارشاد»، احمد مهرانفر «یه عاشقانه ساده»

بهترین بازیگر مکمل زن:
سیمرغ بلورین: یکتا ناصر برای «یکی می‌خواد باهات حرف بزنه»
دیگر نامزدها: ویشکا آسایش «برف روی کاج‌ها»، شبنم مقدمی «بوسیدن روی ماه»، میترا حجار «نارنجی پوش»، بیتا فرهی «در انتظار معجزه»

بهترین فیلمبرداری:
سیمرغ بلورین: امیر کریمی برای «روزهای زندگی»، دیپلم افتخار: حسن پویا برای «راه بهشت»
دیگر نامزدها: علیرضا زرین‌دست «ملکه»، حسین جعفریان «بوسیدن روی ماه»، تورج منصوری «پل چوبی»

بهترین تدوین:
سیمرغ بلورین: هایده صفی‌یاری برای «نارنجی‌پوش»
دیگر نامزدها: وارژ کریم‌مسیحی و مهدی سعدی «روزهای زندگی»، سعید شاهسواری «بی‌خداحافظی»، مهدی حسینی‌وند «گیرنده»، نیما جعفری جوزانی «ضد گلوله»

بهترین موسیقی:
سیمرغ بلورین: حسین علیزاده برای «ملکه»، دیپلم افتخار: ناصر چشم‌آذر برای «گشت ارشاد»
دیگر نامزدها: محمدرضا علیقلی «روزهای زندگی»، فردین خلعتبری «یک روز دیگر»، بردیا کیارس «سلام بر فرشتگان»

بهترین طراحی صحنه و لباس:
سیمرغ بلورین: عباس بلوندی برای «ملکه»
دیگر نامزدها: علی نصیری‌نیا «روزهای زندگی»، پروین صفری «پل چوبی»، شهرام قدیری‌فر «‌شور شیرین»، لیلا حاتمی «پله آخر»

نامزدهای بهترین چهره‌پردازی:
سیمرغ بلورین: عباس صالحی برای «روزهای زندگی»
دیگر نامزدها: سعید ملکان «ملکه»، ایمان امیدواری «خوابم می‌آد»، رسول سیدعربی «آمین خواهیم گفت»، عبدالله اسکندری «یه عاشقانه ساده»

بهترین صدابرداری:
سیمرغ بلورین: ساسان نخعی برای «بوسیدن روی ماه»
دیگر نامزدها: نظام‌الدین کیایی «نارنجی‌پوش»، رضا تهرانی «روزهای زندگی»، پرویز آبنار«بی‌خداحافظی»، عباس رستگارپور «ملکه»

بهترین صداگذاری:
سیمرغ بلورین: محمدرضا دلپاک برای «خرس»، دیپلم افتخار: فرامرز ابوالصدق برای «روزهای زندگی»
دیگر نامزدها: امیرحسین قاسمی «ملکه»، پرویز آبنار «بی‌خداحافظی»، مهران ملکوتی «ضد گلوله»

بهترین جلوه‌های ویژه بصری:
سیمرغ بلورین: کامران سحر خیز، امیر سحرخیز، سیدهادی اسلامی برای «سلام بر فرشتگان، دیپلم افتخار: حسن ایزدی برای «ملکه»
دیگر نامزدها: فرهاد یوسفی، سعید حاجی‌میری «بیداری»، حسین افشار «راه بهشت»، حسین صفا «روزهای زندگی»

بهترین جلوه‌های ویژه میدانی:
سیمرغ بلورین: محسن روزبهانی برای «‌روزهای زندگی»
دیگر نامزدها: محسن روزبهانی «ملکه»، و «ضد گلوله»، جواد شریفی‌راد «شور شیرین»، عباس شوقی «خوابم می‌آد»، حمید رسولیان «گشت ارشاد»، حمید سلیمانی «راه بهشت»

جایزه ویژه هیئت داوران:
داریوش مهرجویی برای «نارنجی‌پوش»

بهترین فیلنامه اقتباسی:
علی مصفا برای «پله آخر»

سیمرغ زرین دبیر جشنواره:
رسول صدرعاملی برای فیلم «در انتظار معجزه» و همچنین به تهیه‌کننده فیلم «شور شیرین»

فیلم منتخب تماشاگران در بخش بین‌الملل:
«ملکه»
 


+++ بخش نگاه نو/ مسابقه فیلم‌های اول

بهترین فیلم: سیمرغ بلورین:
«گیرنده» محمد قهرمانی و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی
دیگر نامزدها: محمدرضا تخت کشیان و جواد فرحانی «خوابم می‌آد»، عبدالحسین و محمد ابوالحسنی «تهران 1500»، حسن علیمردانی و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی «سلام بر فرشتگان»، ابراهیم اصغری «پنج‌شنبه آخر ماه»

بهترین کارگردانی: سیمرغ بلورین: رضا عطاران برای «خوابم می‌آد»، لوح تقدیر: مانلی شجاعی‌فرد برای «میگرن»،
دیگر نامزدها: مهرداد غفارزاده «گیرنده»، فرزاد اژدری «سلام برفرشتگان»، پیمان معادی «برف روی کاج‌ها»

بهترین فیلمنامه:
دیپلم افتخار: اکبر روح، مهرداد موفق یامی و مهرداد غفارزاده برای «گیرنده»
دیگر نامزدها: علی مینایی و ابراهیم اصغری «پنجشنبه آخر ماه»، پیمان معادی «برف روی کاج‌ها»، مجید اسماعیلی «داستان سامرا»

بهترین بازیگر مرد:
دیپلم افتخار: سعید راد برای «گیرنده»، لوح تقدیر: ناصر گیتی‌جاه برای «خوابم می‌آد»،
دیگر نامزدها: رضا عطاران «خوابم می‌آد»، محمود پاک‌نیت «پنجشنبه آخر ماه»، امین حیایی «پیشونی سفید»

بهترین بازیگر زن:
دیپلم افتخار: مهناز افشار برای «برف روی کاج‌ها»
دیگر نامزدها: نیکی کریمی «من همسرش هستم»، باران کوثری «بغض»، هنگامه قاضیانی «میگرن»، پانته‌آ بهرام «میگرن»

بهترین دست آورد هنری یا فنی: دیپلم افتخار: کارگروهی جلوه‌های رایانه‌ای فیلم «تهران 1500»، لوح تقدیر: روانبخش صادقی برای «فیلادلفی»
دیگر نامزدها: سیدمحمود صدیقی «داستان سامرا»، امیر سحرخیز، کامران سحرخیز و سیدهادی اسلامی «سلام بر فرشتگان»
مواد تبلیغی
بهترین عکس: سیمرغ بلورین: جواد جلالی «بدرود بغداد»، دیپلم افتخار:آرزو اتحاد برای «سیزده 59»
دیگر نامزدها: مهرداد امینی «ورود آقایان ممنوع»، مریم تختکشیان «زندگی با چشمان بسته»، مهدی دلخواسته «پایان نامه»
بهترین پوستر: دیپلم افتخار:احسان برابادی برای «اینجا بدون من»
دیگر نامزدها: محمد روح‌الامین «اینجا بدون من»، امیرشیبان خاقانی «مرهم»، بهزاد خورشیدی «یه حبه قند»، عبدالحمید خزایی برای فیلم «شکارچی شنبه»، «آقا یوسف» در بخش بین‌الملل
بهترین آنونس: دیپلم افتخار:مهدی سعدی برای «اینجا بدون من»
دیگر نامزدها: نازنین مفخم «گلچهره»، میثم مولایی «یه حبه قند»، امیرشیبان خاقانی «ورود آقایان ممنوع» و «مرهم»

+++ بخش سینما حقیقت/ مستند:

بهترین فیلم مستند:
سیمرغ بلورین: «در جست‌وجوی پلنگ ایرانی» فتح‌الله امیری و صداوسیمای مرکز مازندران
دیگر نامزدها: «مهرجویی کارنامه چهل ساله» مانی حقیقی، فرهاد توحیدی، «بهترین مجسمه دنیا» حبیب‌ احمدزاده
بهترین کارگردانی: سیمرغ بلورین: مانی حقیقی برای «مهرجویی کارنامه چهل ساله»
دیگر نامزدها: «بهترین مجسمه دنیا» حبیب احمدزاده، «در جست‌وجوی پلنگ ایرانی» فتح‌الله امیری، «اپیزود هملت در مجموعه‌ی کهریزک چهارنگاه» محسن امیریوسفی، «خلیج فارس» ارد عطارپور
بهترین تصویربرداری: دیپلم افتخار: محمد لطیفیان برای «وقتی ابرها پایین می‌آیند»
دیگر نامزدها: «البرز» ارسطو مداحی گیوی، «دیلمان بهشت نیاکان» محمدرضا قوام‌پور
بهترین تدوین: دیپلم افتخار: بهمن کیارستمی و پیمان خاکسار برای «اپیزود هملت در مجموعه‌ کهریزک چهارنگاه»
دیگر نامزدها: «بهترین مجسمه دنیا» مجید شتی، «وقتی ابرها پایین می‌آیند» معین کریم‌الدینی و «مهرجویی کارنامه چهل ساله» بهمن کیارستمی، پیمان خاکسار و مانی حقیقی
بهترین تحقیق و پژوهش: دیپلم افتخار: ارد عطارپور و سعید ملیح برای «خلیج فارس»
دیگر نامزدها: «1559» محمدرضا ابوالحسنی، «در جست‌وجوی پلنگ ایرانی» باقر نظامی بلوچی، محمدصادق فرهادی‌نیا، یزدان سینکایی، رحمان اسحاقی تیموری.

جایزه ویژه هیئت داوران بخش مستند: «بهترین مجسمه دنیا» حبیب‌ احمدزاده

 






تاریخ : دوشنبه 90/11/24 | 1:59 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

پیدا کردن شماره تلفن خود با ماشین حساب

  دی نیوز - ابتدا یک ماشین حساب آماده کنید تا با هم پیش رویم.ماشین حساب موبایل هم می شود.

1.هفت رقم شماره ی تلفن خود را در نظر بگیرید.

2.حالا سه رقم اول آن را وارد ماشین حساب کنید.یعنی اگر تلفن شما 1234567 باشد 123 را در ماشین حساب وارد کنید.

3.حالا این سه رقم را در 80 ضرب کنید و حاصل را با 1 جمع کنید.

4.عدد به دست آمده را در 250 ضرب کنید.

5.حالا چهار رقم پایانی تلفن خود رابا عدد به دست آمده جمع کنید. یک بار دیگر چهار رقم پایانی شماره ی خود را با آن جمع کنید.

6.عدد 250 را از حاصل به دست آمده کم کنید.

7.حالا حاصل را تقسیم بر 2 کنید.





تاریخ : دوشنبه 90/11/24 | 10:8 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

‌‌‌آرامگاه ها و بناهای تاریخی مشهد

آرامگاه فردوسی
این بنای تاریخی در شهرک تاریخی توس و در 25 کیلومتری غرب مشهد واقع و از جمله مراکز دیدنی و تاریخی مشهور است .
صاحب آرامگاه ، حکیم ابوالقاسم فردوسی شاعر حماسه سرای بزرگ فارسی است که در سال 329 ق. در روستای پاژ از آبادی های تابران متولد شده است . و در مدت سی سال شاهنامه را که یکی از شاهکارهای ادبی و حماسی جهان به شمار می رود به نظم آورده است . تاریخ وفات حکیم ابوالقاسم فردوسی را سال 411 ق. نوشته اند و او را در همان آبادی و در باغی که متعلق به خود او بود به خاک سپردند . در عهد قاجاریه بنایی آجری برفراز مقبرة او احداث شد که تا سال 1305 ق. برجا بود . در سال 1313 ش. بنای دیگری ساخته شد که تا سال 1344 ش. وجود داشت و سپس بنای کنونی ساخته شد . کار ساخت این بنا در سال 1347 ش. خاتمه یافت .
درمجموعة تاریخی – فرهنگی فردوسی ، علاوه بر ساختمان آرامگاه یک موزه و کتابخانه نیز وجود دارد . در موزة آرامگاه آثار ارزنده ای از خطاطان و شاعران ایرانی و نمونه هایی از صنایع دستی و یادگارهای هنری و تابلوهای سنگی زیبا در معرض نمایش است .
این مجموعة تاریخی – فرهنگی با بلواری زیبا و جدیدالاحداث به مشهد متصل می شود و به دلیل اهمیت تاریخی و جاذبه های سیاحتی ، یکی از مراکز مهم جذب گردشگران است و تحت نظر سازمان میراث فرهنگی خراسان نگهداری و اداره می شود .

هارونیه
این بنای قدیمی در ابتدای شهرک تاریخی توس و در حاشیة بلواری که به آرامگاه فردوسی منتهی می شود قرار دارد و عنوان یک اثر تاریخی همواره در معرض بازدید و مطالعة باستان شناسان و پژوهشگران است . دربارة تاریخ ساخت هارونیه نظرات مختلفی ابراز شده و قدمت آن را بعضی به حدود قرن هشتم و هفتم هجری قمری و حتی برخی به قبل از آن رسانده اند .
هارونیه مرتفع ترین ساختمان قدیمی موجود در شهرک تاریخی توس است که از آجر و ماسه و ملاط و گچ ساخته شده است و تزئینات آن منحصر به مقرنس ها و کاربندی های گچی در داخل و قاب ها و چین و شکن های رویة بیرونی است . ورودی اصلی بنا در قسمت جنوبی و دو مدخل دیگر در قسمت شرقی و غربی ساختمان است. در مرکز بنا صحن مربع شکلی است که با گنبدی دوپوشه به ارتفاع 7/24 متر مزین است . بنای هارونیه در سال های اخیر مرمت و اطراف آن فضاسازی شده و به عنوان یکی از مراکز دیدنی – تاریخی مشهد مورد بازدید زائران و مسافران است .
آرامگاه امیر غیاث الدین ملک شاه ( مسجد هفتاد و دو تن )
این بنای قدیمی که در گذشته مسجد شاه نام داشت و در تقاطع بازار بزرگ قالی فروش ها واقع بود، اکنون درجنوب غربی صحن جدید الاحداث جامع رضوی قرار دارد و از بناهای عهد تیموری و آرامگاه یکی از امرای محلی خراسان به نام امیر غیاث الدین ملکشاه است. بنای آرامگاه با توجه به تاریخ اتمام بقعه که سال 855ق. است، درزمان تسلط ابوالقاسم بابر (861-852ق.) از پسران بایسنغر، نوه شاهرخ تیموری احداث شده است. آرامگاه شامل یک ایوان و دو مناره و گنبد کاشیکاری می باشد که ارتفاع یکی از مناره ها 20 و دیگری 40/15 متر است . درچهار ضلع اتاق زیرگنبد و اطراف ایوان و مناره ها و در ترنج ها اشعار مناجاتیه و اسماءالله و احادیثی مرقم است و نام معمار بنا بر اساس کتیبه موجود ، شمس الدین محمد تبریزی است. مدخل آرامگاه دارای دری با تاریخ ساخت 115 ق. است.
تا مدت ها تصور می شد که بنای مذکور ، ساختمان مسجد است تا آن که پس از تحقیقات مرحوم عبدالحمید مولوی مشخص شد که بنا مقبره ملکشاه از امرای تیموری است. این آرامگاه با شماره 186 درزمره آثار تاریخی استان خراسان ثبت شده و هم اکنون توسط اداره کل میراث فرهنگی استان دردست مرمت است.

آرامگاه نادری
آرامگاه و موزه نادری درزاویه شمال غربی چهارراه شهدا و در میان باغی مشجر و محصور در نرده هایی به شکل تبر قرار گرفته است. بنای نسبتاً قدیمی باغ که شامل ساختمان آرامگاه و سکوی سنگی مجسمه و موزه می باشد در مرکز باغ و کتابخانه عمومی و مقبره کلنل محمد تقی پسیان در جوار آرامگاه واقع است.
آرامگاه متعلق به نادرشاه مؤسس سلسله افشاریه است و ساختمان کنونی که درسال 1338 ش. احداث شده شامل چند سالن و اتاق است که به بخش های اداری آرامگاه و موزه اختصاص دارد. مجسمه نادر بر فراز سکویی سنگی درجنوب ساختمان نادر را سوار بر اسب و تبر زین بر دست درحال تاختن به همراهی سه سرباز به نمایش گذاشته است. این بنا که به همت انجمن آثار ملی و با طراحی مهندس سیمون احداث شده ، درسال 1342 ش. گشایش یافته است.مجسمه مفرغی نادر دارای 5 متر ارتفاع و 14000 کیلوگرم وزن است که توسط کارخانه برونی ایتالیا ساخته شده است. درموزه جنب آرامگاه تعداد زیادی از لوازم رزمی و دیگر وسایل قدیمی درمعرض تماشای علاقه مندان است.
نزدیکی این مجموعه فرهنگی – تاریخی به حرم مطهر ، و باغ سرسبز و مصفا با درختان انبوه و تراکم سبزه و گل و گیاه و موزه و کتابخانه علامه طباطبایی ومقبره کلنل پسیان و دیگر تزئینات آن باعث شده است آرامگاه و موزه نادری به عنوان یکی از مکان های مهم گردشگری درمشهد مطرح باشد.

مصلای مشهد
از جمله آثار تاریخی مشهد، ساختمان قدیمی مصلی است که در حاشیه ضلع شمالی خیابان نواب صفوی و در ابتدای بلوار 22 بهمن واقع است و تحت نظارت سازمان میراث فرهنگی خراسان حفاظت و اداره می شود.
این بنا از یادگارهای دوره صفویه است و معرف سبک معماری اسلامی این دوره می باشد. بنای مصلی که به منظور برگزاری تجمعات مذهبی و به ویژه برگزاری نمازهای عید فطر و قربان ایجاد شده است شامل یک ایوان مرتفع در وسط و دو رواق در دو طرف می باشد. طبق کتیبه موجود در بدنه بنا، این ساختمان درعهد شاه سلیمان صفوی و به سال 1087 قمری بنا شده است. پوشش ظاهری ساختمان از آجر است و داخل ایوان با تزئینات گچ و محرابی درداخل ایوان مزین می باشد و بر روی کتیبه های حاشیه محراب و اطراف ایوان مرتفع و موزه قرآن ، اشعاری مکتوب است که از تاریخ بنا در 1086 و 1087 ق. خبر می دهد . این بنا با قدمت حدود چهارصد سال ، یکی از آثار ارزشمند فرهنگی – تاریخی شهر مشهد است.

حمام شاه
این بنا تاریخی که در گذشته در حاشیه بازار بزرگ و جنب مسجدی به همین نام قرار داشت ، اکنون با توسعه حریم حرم رضوی در جنوب غربی صحن جامع رضوی واقع و به عنوان یک بنای تاریخی منتسب به شاه عباس اول صفوی ، در دست بازسازی است.
بخش های مختلف این حمام قدیمی از جمله سربینه ، گرم خانه و سقف های گنبدی اندرونی و بیرونی با همان ساختار قدیمی پس از بازسازی در معرض تماشای علاقه مندان خواهد بود. بزرگ ترین و زیباترین بخش حمام سربینه آن است که به صورت مربع احداث شده و هشت ستون سنگی پوشش گنبدی را برپا داشته اند.
این حمام قدیمی از آثار مهدی قلبی بیگ ، میر آخورباشی شاه عباس صفوی است که سازنده آن را وقف آستان قدس رضوی کرده است و سال تأسیس آن به روایت کتیبه از میان رفته 1027 قمری بوده است.

مدرسه عباسقلی خان
این مدرسه درابتدای خیابان نواب صفوی و حاشیه زیر گذر قرار دارد و از جمله مدارس قدیمی دایر است که توسط عباسقلی خان بیگلربیگی در 1077 ق. احداث شده است . سردر این مدرسه درسال های اخیر درجریان توسعه حریم حرم مطهر و تعریض خیابان نواب صفوی ، به عنوان یکی از آثار تاریخی – مذهبی ، بدون تخریب شکل ظاهری به عقب کشیده شد و اکنون در حاشیه ضلع جنوبی خیابان واقع شده است.
ساختمان مدرسه از نوع چهار ایوانی و از آثار معماری عهد صفویه می باشد و بخش های مختلف آن با مقرنس و کاشی کاری و گچبری های بسیارزیبا تزیین یافته است.
مدرسه عباسقلی خان از جمله آثار معماری مشهد و تحت نظارت سازمان میراث فرهنگی خراسان است این مدرسه در حال حاضر یکی از مراکز حوزه علمیه مشهد به شمار می آید و به سبب نزدیک بودن به حرم مطهر ازاهمیت ویژه برخوردار است.

برج اخنگان (اخنجان)
این بنای تاریخی که به میل اخنجان نیز شهرت دارد در 22 کیلومتری شمال مشهد و در روستایی به همین نام قرار دارد و در تابلوی اداره میراث فرهنگی خراسان این بناگور گوهرتاج ، خواهر گوهرشاد ، همسر شاهرخ میرزا تیموری معرفی شده است.
این اثر تاریخی درچند کیلومتری تابران و در حاشیه جاده ای که از آرامگاه فردوسی به پاژ (زادگاه فردوسی) متصل می شود، در مجاورت روستایی به همین نام واقع شده و از آثار تاریخی توس است.
ساختمان به شکل برج و به ارتفاع 9/17 متر و میلهای کنار جاده های قدیمی و دارای قاعده ای استوانه ای و پوششی مخروطی و پرشکن می باشد. پیکره اصلی آن آجری است و بر روی بنا پوششی گچی وجود دارد و به قطعات کاشی مستطیل و چند ضلعی و ستاره ای با نقوش برجسته و متنوع در رنگ های لاجوردی و فیروزه ای مزین است . اهالی اخنگان و اطراف بر این باورند که میل اخنگان گور یک دختر هندی است که در این محل دارای آب و ملک پدری بوده است . برج اخنگان با شماره 431 در فهرست آثار تاریخی خراسان ثبت و از جمله بناهای تاریخی شهر مشهد است که مورد بازدید علاقه مندان و پژوهشگران قرار می گیرد.

مصلای طرق
این بنای قدیمی که اکنون در حاشیه روستای طرق و در 14 کیلومتری شرق مشهد قرار دارد، باقی مانده ساختمان مصلایی است که درسال 837 ق. درکنار دیگر بناها احداث شده و محل برگزاری اجتماعات مذهبی بوده است.
این محل درسفرهای کاروانی قدیم ، منزل و مکان توقف موقت به شمار می آمد و به همین دلیل چندین کاروانسرا و رباط به وسیله صفویان در آن ایجاد شده بود که در سفرنامه ها به آن ها اشاره شده است . این مصلی شامل یک تالار که بر روی آن گنبدی قرار داشته و یک ایوان مرتفع و محراب بوده است.
درنزدیکی طرق ، تپه ای به نام نادری با حدود 350 متر ارتفاع وجود دارد که بقایای سفال ، کوزه شکسته و خشت های خام در آن دیده شده است و حکایت از قدمت این منطقه تاریخی دارد.

مقبره و رباط ارسلان جاذب ( ایاز )
درحدود 40 کیلومتری جنوب شرقی مشهد و در منطقه سنگ بست و شرق جاده و جنب ایستگاه راه آهن مشهد – تهران ، مقبره ای وجود دارد که به ارسلان جاذب ، سپهسالار توس و سردار سلطان محمود غزنوی منسوب می باشد. وی از ممدوحان فردوسی شاعر بزرگ ایران است و ظاهراً پس از وفات در سال 419 یا 420 ق. در این مکان مدفون شده است . این محل درقدیم محل تلاقی شاهراه نیشابور به مرو و قهستان و هرات به مشهد بوده و اهمیت داشته است .
این بنا تاریخی که به میل ایاز معروف می باشد ظاهراً همتایی درطرف دیگر ساختمان داشته و جزو رباط بزرگی بوده که در فاصله سال های 389 تا 421 ق. درزمان حکومت ارسلان درتوس ساخته شده و بنایی گنبددار با مناره است .
ساختمان شامل اتاقی مربعی شکل است که دیوارهای داخلی آن با نقش آجری و در اصل با رنگ های روشن زینت یافته و در بالای دیوارحاشیه دار ، کتیبه ای به خط کوفی و با رنگ آبی درزمینه گل وجود دارد . داخل گنبد با نقوش آجری مزین است و چهار در و روزنه هایی در اطراف آن تعبیه شده است.
مناره آجری درنزدیک بنا و دارای کتیبه ای به خط کوفی است . این اثر تاریخی که با شماره 164 درفهرست آثارتاریخی ایران ثبت شده است ، تحت نظر سازمان میراث فرهنگی خراسان نگهداری می شود.

پاژ
این روستا که زادگاه فردوسی نامدار حماسه سرای ایران می باشد در 15 کیلومتری شمال شهر مشهد و در سه فرسنگی شرق تابران توس و در مسیر جاده مشهد کلات قرار گرفته و در جلگه ای واقع دردامنه جنوبی کوه های هزار مسجد و درنزدیکی اژدرکوه و سفید کوه می باشد و باغ های انگور اطراف آن را فرا گرفته است .
روستای پاژ مرکز دهستان تبادکان است و حدود 150 خانوار جمعیت دارد. شغل اصلی ساکنان این روستا کشاورزی است. خانه های قدیمی پاژ خشت و گلی و چینه است که اکثراً بر دامنه تپه ای بنیان شده و با تخریب و تجدید بنا به مرور زمان بر ارتفاع تپه افزوده شده است.
وجود بقایای یک قلعه در مرکز و قلعه دیگری با نام قلعه کهنه پاژ در پانصد متری این روستا و خرده سفال های به دست آمده از قرن چهارم تا دهم هجری مؤید قدمت تاریخی این روستاست .

قلعه حاجی تراب
درنزدیکی شهر تاریخی توس است و ویرانه های بازمانده دژ معروف به شیر خانه توس که نادرشاه در حمله به مشهد از آن جا استفاده کرده است در مشرق این روستا قرار دارد.

چهار طاقی چلاغد
درنزدیکی روستای چلاغد یا چلاغی که در حدود 20 کیلومتری جنوب شرقی مشهد و با فاصله کم در حاشیه ضلع شمالی جاده مشهد به سرخس واقع شده است ، بنای مقبره ای قدیمی وجود دارد که از نظر تاریخی دارای اهمیت است و به قولی تاریخی بنای آن به اواخر قرن تیموری یا اوایل دوره صفوی می رسد. این بنای مربع شکل با شالوده سنگی و دیوارهای آجری به ابعاد 10/9 × 36/9، درسال های اخیر توسط میراث فرهنگی مرمت شده است.

قبر میر
این مقبره متعلق به میرزا محمد جعفر رضوی ، معروف به میر (صدرالممالک) از سادات رضوی مشهد و فرزند میر محمد تقی الدین رضوی از فقهای برجسته بوده است.
شاه تقی الدین محمد رضوی عارف درمجاورت دروازه نوغان (قبرستان میر) آرامگاهی برای جد پدرش سید محمد جعفر رضوی احداث کرده است.

مقبره میرزا ابراهیم رضوی
این مقبره در مجاورت کوهسنگی و در انتهای خیابان شهید بهشتی قرار دارد و متعلق است به میرزا ابراهیم رضوی از سادات رضوی خراسان که در سال 1042 ق. در گذشته و در این محل مدفون شده است .
میرزا ابراهیم رضوی فرزند میرزا ابوالقاسم از سادات جلیل القدر بوده و در عهد شاه عباس اول صفوی می زیسته است نسب میرزا ابراهیم رضوی با 21 واسطه به امام زاده ابوجعفر موسی برقع فرزند حضرت جواد(ع) می رسد.
بنای مقبره شامل ایوانی به ارتفاع 30/8 و عرض 10/8 متر و عمق 60/11 متر است و بنا به کتیبه بالای محراب در 1047 ق. احداث شده و در 1365 به همت تولیت وقت سادات رضوی , آقای سید حسین بدیعی , مرمت شده است.

امام زاده سید یاسر و ناصر
این دو مزار در روستای گلستان که در 18 کیلومتری مشهد و در مسیر جاده مشهد طرقبه واقع شده و یکی از ییلاقات معروف بخش طرقبه می باشد, قرار دارد و متعلق به دو تن از فرزندان امام موسی بن جعفر (ع) است .این دو مقبره در گذشته دارای بنایی ساده با یک ایوانی کوچک بوده و اکنون به همت اهالی گلستان بازسازی و مرمت شده و این مزار مورد توجه اهالی منطقه و زائرین و مسافران می باشد .

مسجد ازغد
یکی از آثار تاریخی مشهد مسجد قدیمی روستای ازغد است . بنای مسجد مربوطه به عهد تیموریان می باشد که بر روی تپه ای در روستای ازغد در17 کیلومتری جنوب شرقی طرقبه از توابع مشهد واقع شده است. این بنای سنگی دارای ورودی با شبستان و ایوان مسقف و ستون چوبی است و در دوره قاجار مرمت شده است .

مزار عبدالرحمان گهواره گر
این مزار قدیمی مربوط به یکی از اقطاب سلسله ذهبیه , متوفی 777 ه.ق است .بنای آرامگاه شامل یک گنبد خانه و رواق های اطراف است و در سال 1300ق . توسط مهاجران جلایری مرمت شده است. مزارگهوارگر در روستای نوزاد از توابع بخش گلمکان می باشد که درفاصله دو کیلومتری گلمکان و در 29 کیلومتری شمال غربی طرقبه واقع شده است.





تاریخ : دوشنبه 90/11/24 | 9:35 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

عجیب و غریب‌ترین دریاچه روی کره زمین!! (+عکس)

عجیب و غریب‌ترین دریاچه روی کره زمین!! (+عکس)
دریاچه نقطه ای نزدیک شهر Osoyoos در بریتیش کلمبیا، در مرز واشنگتن قرار دارد. با دیدن این تصاویر فکر نکنید که اینجا مربوط به فیلم های تخیلی یا دست ساز انسان است بلکه....
                                                         این عکس شبیه یک تابلوی نقاشی است؟ اینگونه نیست؟!
http://www.seemorgh.com/uploads/1390/11/7-lake.jpg
دریاچه نقطه ای نزدیک شهر Osoyoos در بریتیش کلمبیا، در مرز واشنگتن قرار دارد. با دیدن این تصاویر فکر نکنید که اینجا مربوط به فیلم های تخیلی یا دست ساز انسان است بلکه در اثر رسوبات معدنی مختلف به این شکل درآمده است.
http://www.seemorgh.com/uploads/1390/11/1-lake.jpg
این دریاچه غنی از کلسیم، سدیم و سوفات منیزیم (نمک های اپسوم) و حتی نقره و تیتانیوم می باشد. هندی‌های Okanagan  که قدرهای درمانی این جا را در زمینه تولیدمثل و باروری می‌دانستند دریاچه را Kliluk نامیدند.
عکس بالا شبیه پالت یک نقاش است که از نقطه های سبزرنگ پر شده است!
http://www.seemorgh.com/uploads/1390/11/2-lake.jpg
Osoyoos در زبان  Okanagan به معنی «آب های محدود شده» است.
http://www.seemorgh.com/uploads/1390/11/3-lake.jpg
این منطقه یکی از گرم ترین بخش‌های زمین است که در تابستان حتی به 38 درجه سلسیوس هم می رسد. تا 59 سال پیش در نزدیکی آن کسی زندگی نمی‌کرد!
http://www.seemorgh.com/uploads/1390/11/4-lake.jpg
در بین اولین قبایلی که به اینجا می‌آمدند جزیره نقطه ای به خاطر قدرت های شفابخشی اش یک مکان ترسناک بود. آنها بیماری هایی نظیر زگیل،‌ بیماریهای پوستی، دردهای جسمانی و زخمهایی که در جنگ پدید می‌آمد را درمان می‌کردند. در اوایل قرن 20 دریاچه و زمین های پیرامونش جزو دارایی ارنست اسمیت و خانواده اش شد آنها تصمیم داشتند مرکز ماساژتراپی راه بیندازند.
http://www.seemorgh.com/uploads/1390/11/6-lake.jpg
دریاچه نقطه ای در طول سال تغییر رنگ می دهد برای همین تماشای آن در همه مواقع جذابیت خاصی دارد.
http://www.seemorgh.com/uploads/1390/11/8-lake.jpg
ساختن مرکز ماساژ مستلزم حفاری و تجاری کردن این منطقه بود که هندی های بومی با آن مخالف بودند. حدود 20 سال بعد تا سال 1979 آنها در تلاش بودند تا دریاچه را بخرند. اما اختلافشان با خانواده اسمیت سال 2001 حل شد. با صدها هزاران دلار آنها 22 هکتار از منطقه را خریدند.
دریاچه هنوز هم جزو املاک خصوصی محسوب می‌شود. علاقهمندان تنها می توانند از دور و از بزرگراه آن را ببینند یا از طایفه Okanagan اجازه بگیرند.

در فصل زمستان آب دریاچه تبخیر شده و به شکل نقطه‌های نقره‌ای درمی‌آید. تابستان به راحتی می‌توان روی آن قدم زد.





تاریخ : دوشنبه 90/11/24 | 8:35 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

تصاویر تاسف انگیز گود برداری غیر اصولی که موجب تخریب ساختمان 5 طبقه در تهرانپارس شد

گودبرداری غیر اصولی این بار در تهرانپارس موجب ریزش ساختمان پنج طبقه و مدفون شدن اهالی این ساختمان در زیر خاک شد.
ساعت 12:30 روز پنجشنبه ماموران آتش نشانی در جریان ریزش یک ساختمان پنج طبقه در خیابان 148 تهرانپارس قرار گرفتند. پس از حضور سه دقیقه ای آتش نشانها در محل مشخص شد 75 درصد این ساختمان به علت گودبرداری غیر اصولی خانه مجاور فرو ریخته است. بلافاصله با درخواست کمک و اعزام پنج ایستگاه آتش نشانی و گروههای نجات کار آوار برداری و نجات ساکنان خانه آغاز شد.

نیروهای آتش نشانی با کمک هلال احمر و بکارگیری تیم های آنست(سگ های زنده یاب) موفق شدند پس از 17 ساعت عملیات آوار برداری دو نفر از کشته های این حادثه را از زیر آوار بیرون آورند.

به گزارش خبرنگار مهر مستقر در محل حادثه، نیروهای آتش نشانی بی قفه در حال جستجو و آوار برداری هستند. یکی از ماموران حاضر در عملیات با مقایسه این حادثه با ریزش ساختمان 7 طبقه در سعادت آباد تهران گفت: در صورتی که این حادثه در شب رخ می داد حداقل 30 نفر از شهروندان جان خود را از دست می دادند.

یکی از آتش نشانهای حاضر در عملیات عصر روز گذشته هنگامی که متوجه حادثه می شود مراسم خواستگاری خود را رها کرده و با لباس خواستگاری در محل حاضر و اقدام به امداد رسانی می کند.

عکس/ یونس خانی (مهر)

عکس/ یونس خانی (مهر)






تاریخ : دوشنبه 90/11/24 | 8:31 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

عکس ها در حال لود شدن میباشند...  شکیبا باشید!
در صورتی که هر یک از عکس ها باز نشد بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه Show Picture را بزنید. 

 




یکتا ناصر




ویشکا آسایش




باران کوثری


پانته آ بهرام در نشست خبری فیلم بی خود و بی جهت






امین زندگانی


فرزاد حسنی




برزو ارجمند در نشست خبری فیلم پل چوبی


بهرام رادان


ماه چهره خلیلی

ماه چهره خلیلی


مهراوه شریفی نیا در نشست خبری فیلم  یک سطر واقعیت


مهراوه شریفی نیا در نشست خبری فیلم  یک سطر واقعیت


ترلان پروانه








ویشکا آسایش در نشست خبری فیلم برف روی کاج‌ها


نشان خانه سینما بر سینه باران کوثری






مریلا زارعی


 رضا عطاران در نشست خبری فیلم خوابم می آد


میلاد کی مرام در نشست خبری فیلم ملکه


پانته آ بهرام در نشست خبری فیلم بی خود و بی جهت


مهناز افشار در نشست خبری فیلم پل چوبی


مهناز افشار در نشست خبری فیلم پل چوبی


بهناز جعفری


شهره قمر در نشست خبری فیلم زبان مادری






تاریخ : دوشنبه 90/11/24 | 8:18 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

اسامی کاندیداهای بخش نگاه نو (مسابقه فیلم های اول) سی امین دوره جشنواره فیلم فجر اعلام شد. اسامی کاندیداهای مسابقه فیلم های اول اعلام شدکاندیداهای بخش نگاه نو (مسابقه فیلم های اول) در بخش های بهترین کارگردانی، بهترین فیلم، بهترین بازیگر مرد، بهترین بازیگر زن، بهترین فیلمنامه و بهترین دستاورد هنری یا فنی به شرح زیر است:
 

  •  کاندیدای بهترین کارگردانی


1- مهرداد غفارزاده برای کارگردانی فیلم گیرنده

2- رضا عطاران برای کارگردانی فیلم خوابم می آد

3- فرزاد اژدری برای کارگردانی فیلم سلام برفرشتگان

4- مانلی شجاعی فرد برای کارگردانی فیلم میگرن

5- پیمان معادی برای کارگردانی فیلم برف روی کاج ها

  •  کاندیدای بهترین فیلم


1- محمد رضا تخت کشیان و جواد فرحانی برای فیلم خوابم می آد

2- محمد قهرمانی و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی برای فیلم گیرنده

3- عبدالحسین و محمد ابوالحسنی برای فیلم تهران 1500

4- حسن علیمردانی و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی برای فیلم سلام بر فرشتگان

5- ابراهیم اصغری برای فیلم پنج شنبه آخر ماه

  •  کاندیدای بهترین فیلمنامه


1- اکبر روح، مهرداد موفق یامی و مهرداد غفارزاده برای نگارش فیلم نامه گیرنده

2- علی مینایی و ابراهیم اصغری برای نگارش فیلمنامه پنج شنبه آخر ماه

3- پیمان معادی برای نگارش فیلم نامه برف روی کاج ها

4- مجید اسماعیلی برای نگارش فیلم نامه داستان سامرا
 

  • کاندیدای بهترین بازیگر مرد


1- سعید راد برای بازی در فیلم گیرنده

2- رضا عطاران برای بازی در فیلم خوابم می آد

3- محمود پاک نیت برای بازی در فیلم پنج شنبه آخر ماه

4- ناصر گیتی جاه برای بازی در فیلم خوابم می آد

5- امین حیایی برای بازی در فیلم پیشونی سفید

  •  کاندیدای بهترین بازیگر زن


1- مهناز افشار برای بازی در فیلم برف روی کاج ها

2- نیکی کریمی برای بازی در فیلم من همسرش هستم

3- باران کوثری برای بازی در فیلم بغض

4- هنگامه قاضیانی برای بازی در فیلم میگرن

5- پانته آ بهرام برای باز ی در فیلم میگرن

  •  کاندیدای بهترین دستاورد هنری یا فنی


1- سید محمود صدیقی برای فیلم داستان سامرا

2- کارگروهی جلوه های رایانه ای فیلم تهران 1500

3- روانبخش صادقی برای فیلم فیلادلفی

4- امیر سحر خیز، کامران سحرخیز و سید هادی اسلامی برای فیلم سلام بر فرشتگان

عکس های منتخب سی امین جشنواره فیلم فجر (3)

pix2pix.org - عکس های منتخب سی امین جشنواره فیلم فجر (3) pix2pix.org - عکس های منتخب سی امین جشنواره فیلم فجر (3) pix2pix.org - عکس های منتخب سی امین جشنواره فیلم فجر (3)    

عکس های منتخب سی امین جشنواره فیلم فجر (2)

pix2pix.org - عکس های منتخب سی امین جشنواره فیلم فجر (2) pix2pix.org - عکس های منتخب سی امین جشنواره فیلم فجر (2) pix2pix.org - عکس های منتخب سی امین جشنواره فیلم فجر (2)    
سی امین جشنواره فیلم فجر (1)
pix2pix.org - عکس های منتخب سی امین جشنواره فیلم فجر (1) pix2pix.org - عکس های منتخب سی امین جشنواره فیلم فجر (1) pix2pix.org - عکس های منتخب سی امین جشنواره فیلم فجر (1)






تاریخ : دوشنبه 90/11/24 | 8:8 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

زوران اسمیلسکی سرمربی فولاد یزد با وجود سن بالایش، اما در جریان دیدار پنج شنبه تیمش مقابل ایرانجوان بوشهر دست به حرکات عجیبی زد که دوربین "حسین حیدرپور" عکاس بوشهری آنها را شکار کرده است.










این یکی دیگه خدایی آخرشه Wink
.
.
.
.
.
.
.




Wink Wink Wink Wink Wink






تاریخ : دوشنبه 90/11/24 | 7:10 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
   1   2   3   4   5   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">