سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

اعجاب انگیزترین ساختمان های دنیا

عجیب ترین ساختمان های دنیا

معرفی عجیب ترین ساختمان های دنیا

خانه‌ی ماشینی آقای فوقل­قایتر!

عجیب ترین ساختمان های دنیا

این خانه‌ی عجیب و غریب متعلق به یک طراح آلمانی به نام مارکوس فوقل­قایتر است و در حومه‌ی شهر سالزبورگ ساخته یا بهتر است بگوییم، پارک شده است. خانه‌ی آقای فوقل­قایتر علیرغم نمای خارجی فانتزی و تا حدی خنده‌دار، از یک طراحی داخلی مدرن و کاملاً اصولی برخوردار است.

 ساختمانی به شکل سبد

عجیب ترین ساختمان های دنیا
علیرغم اینکه در ایالت اوهایو اثر زیادی از معماری انتزاعی و مفهومی و یا کلاً هر چیز جالب دیگری دیده نمی‌شود، در کمال تعجب دفتر مرکزی شرکت تولید سبد لانگ­برگر در نیوآرک اوهایو، خود به شکل یک سبد غول‌آسا ساخته شده است که دیدن آن برای گردشگران باذوق خالی از لطف نیست.

خانه‌ی صخره‌ای

عجیب ترین ساختمان های دنیا
خانه‌ی صخره‌ای دقیقاً همان چیزی است که با شنیدن اسمش به ذهن خطور می‌کند. این خانه که با تراشیدن یک صخره‌ی سنگی یکپارچه ساخته شده است، یکی از تأثیرگذارترین جاذبه‌های گردشگری پرتقال است و همیشه موردتوجه رسانه‌ها قرار دارد.

 WonderWorks (واندر وُرکز)

عجیب ترین ساختمان های دنیا
ساختمان واندر ورکز به معنای لفظی کارهای شگفت‌انگیز، یک مرکز تفریحی با محوریت برگزاری نمایشگاه‌های علمی است. گردانندگان این مرکز شعار (اجازه بدهید تخیلتان خارج از محدوده عمل کند) را برای معرفی خود برگزیده‌اند که با توجه به طراحی بسیار جالب و حیرت‌انگیز ساختمان واندر ورکز می‌توان ادعای آن‌ها را به‌راحتی پذیرفت.

 Atomium (اَتومیوم)

عجیب ترین ساختمان های دنیا
این ساختمان در سال 1958 توسط مهندس موتزارت برای نمایشگاه بین‌المللی بروکسل طراحی شد و دو برادر معمار به نام‌های آندره و ژان پولاک ساخت آن را به عهده گرفتند. اَتومیوم اعجاب‌انگیزترین ساختمان در تمام اروپا محسوب می‌شود. سازندگان اَتومیوم شعار (از رؤیاپردازی برای داشتن آینده بهتر در ابعاد انسانی نهراسید) را سرلوحه‌ی کار خود قرار داده بودند و نتیجه کار آن‌ها هنوز هم برای افراد زیادی الهام‌بخش است.

خانه‌ای به شکل توپ گلف

عجیب ترین ساختمان های دنیا
در محلی بین صحرای وسیع کالیفرنیا و اولین نشانه‌های تمدن در آریزونای شمالی، یک خانه‌ی کاملاً غیرمعمول به چشم می‌خورد. این خانه که در شهر یوکای آریزونا واقع‌شده ابتدا به‌عنوان یک راهنمای توریستی ساخته شد ولی تدریجاً به دلیل طراحی مشابه توپ گلف، خود به یک مرکز جذب توریست تبدیل شده است.

هتل ریوگ­یانگ

عجیب ترین ساختمان های دنیا
این ساختمان که در سال 2008 توسط نشریه‌ی اسکویر به‌عنوان بدترین ساخته‌ی دست انسان در تاریخ معرفی شد، یک هتل 105 طبقه است که ساخت آن بیشتر از 20 سال پیش متوقف شد و پای هیچ مسافری به آن نرسید. ناگفته نماند که هتل ریوگ­یانگ در کره‌ی شمالی واقع شده است.

 Le Palais Idéal (لو پاله ایدیال)

عجیب ترین ساختمان های دنیا
از لو پاله ایدیال به معنای کاخ آرمانی، همیشه به‌عنوان تحسین‌برانگیزترین نماد سادگی در هنر معماری یاد می‌شود. کاخ آرمانی توسط مردی به نام فردیناند چوا و در مدت 33 سال ساخته شده است . او که یک پستچی معمولی بود، این ساختمان را فقط به کمک دست و با استفاده از سنگ و مصالح ساختمانی طبیعی در روستای اوتخیوه فرانسه بنا کرد.

ساختمان اپرای والنسیا

عجیب ترین ساختمان های دنیا

این ساختمان که در شهر والنسیای اسپانیا بنا شده، همیشه به خاطر شکل غیرمعمولش موردتوجه قرار می‌گیرد. ظاهری این ساختمان مشابه یک کلاه‌خود است که این مسئله به‌صورت همزمان، گردشگران علاقه‌مند به هنر و معماری را به خود جذب می‌کند.

خانه‌ی خیال

عجیب ترین ساختمان های دنیا

خانه‌ی خیال در اسپانیا واقع شده است و ظاهر آن داستان‌های کودکانه را خاطر بیننده می‌آورد. این خانه درواقع یک موزه و نمایشگاه برای ساخته‌ها و اموال شخصی آنتونی گائودی به شمار می‌آید.

 خانه‌ای به شکل لوکوموتیو

عجیب ترین ساختمان های دنیا

این خانه که شکل یک لوکوموتیو بخار با ظاهری غیرعادی را دارد، در سال 2006 توسط یکی از اعضاء آکادمی علوم غیرطبیعی آمریکا ساخته شده است و هرساله در مناسبت‌هایی خاص مثل جشنواره‌ی مردِ سوزان به نمایش گذاشته می‌شود. البته گاهی اوقات می‌توان آن را در حال تردد در اطراف کالیفرنیا مشاهده کرد.

خانه‌ی هابیت‌

عجیب ترین ساختمان های دنیا

این خانه توسط یک خانواده‌ی ولزی که از علاقه‌مندان کتاب‌های فانتزی- تخیلی جی آر تالکین و به‌خصوص ارباب حلقه‌ها هستند و به‌افتخار محبوب‌ترین شخصیت‌های این مجموعه کتاب یعنی هابیت‌ها ساخته شده است.

خانه رقصان یا فِرِد و جینجر

عجیب ترین ساختمان های دنیا

خانه رقصان یکی از زیباترین ساخته‌های اشتراکی دو معمار نامدار، ولادو میلانیچ و فرانگ گری محسوب می‌شود. شکل ظاهری این خانه به‌نوعی تداعی‌گر دو زوج در حال رقص است و در ابتدا به‌منظور گرامیداشت فرد آستر و جینجر راجرز (هنرپیشه‌های محبوب دهه‌ی 40 و 50) 
توسط سازندگانش خانه‌ی فرد و جین جر نامیده شد.

کتابخانه‌ی عمومی کانزاس سیتی

عجیب ترین ساختمان های دنیا

به عقیده ساکنان محلی این ساختمان بهترین کتابخانه‌ی دنیا است. البته این مسئله بی‌دلیل نیست زیرا از اولین مراحل طراحی نظرات و طرح‌های پیشنهادی شهروندان موردتوجه قرار گرفت. تا چندی پیش علیرغم ترافیک زیاد، پارک خودرو روبروی این ساختمان به‌هیچ‌وجه مجاز نبود تا تأثیر نمای خاص آن برای جذب مردم به کتابخانه کاهش پیدا نکند و اهمیت کتاب خواندن به ساکنان محلی یادآوری شود.

خانه‌ی مواج

عجیب ترین ساختمان های دنیا

ساخت خانه‌ی مواج در سال 2003 آغاز شد و حدود یازده ماه به طول انجامید. سازنده‌ی لهستانی این خانه، در طراحی آن از آثار و عکس‌های هنری یان مارسین شانسر و پر دالبرگ الهام گرفته است.






تاریخ : دوشنبه 94/3/25 | 7:5 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

مردی با خود زمزمه کرد: خدایا با من حرف بزن

یه سار شروع به خواندن کرد؛

 اما مرد نشنید!

http://imgdl1.topnop.ir/uploads/201206/tpn5306/large/oOef1OpySS.jpg

مرد فریاد برآورد خدایا با من حرف بزن.......

آذرخش در آسمان غرید؛

 اما مرد اعتنایی نکرد!



مرد به اطراف خود نگاه کرد و گفت : تو کجایی ؟؟؟؟

بگذار تو را ببینم ......

ستاره ای درخشید؛

اما مرد ندید !



مرد فریاد کشید " خدایا یک معجزه به من نشان بده " .....

کودکی متولد شد؛

 اما مرد باز  توجهی نکرد!



مرد در نهایتِ یأس فریاد زد: خدایا خودت را به من نشان بده و بگذار تو را ببینم ...

از تو خواهش می کنم ......

پروانه ای روی دست مرد نشست و او پروانه را پراند و به راهش ادامه داد..!!!

 Click to view full size image

ما خدا را گم می کنیم ......

در حالی که او در کنار نفَس های ما جریان دارد...

پس هیچ وقت نا امید نباشیم.






تاریخ : یکشنبه 94/3/24 | 7:19 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

تکرار کلمات در قرآن

دنیا (یکی ازنام های زندگی): 115، آخرت (نامی برای زندگی پس از این جهان): 115

ملائکه:    88     ،     شیاطین: 88

زندگی:     145  ،          مرگ: 145

سود: 50          ،          زیان: 50

ملت (مردم):50،      پیامبران: 50

 ابلیس(پادشاه شیاطین): 11    ،       پناه جوئی از شرّ ابلیس: 11

مصیبت:  75       ،         شکر: 75

صدقه: 73          ،     رضایت: 73

فریب خوردگان (گمراه شدگان):  17  ،     مردگان (مردم مرده): 17

مسلمین: 41       ،      جهاد : 41

طلا: 8          ،   زندگی راحت: 8

جادو: 60       ،              فتنه: 60

زکات: 32       ،            برکت: 32

ذهن : 49      ،                 نور: 49

زبان: 25        ،      موعظه (گفتار، اندرز): 25

آرزو:   8         ،              ترس: 8

آشکارا سخن گفتن (سخنرانی): 18     ،       تبلیغ کردن: 18

سختی: 114       ،         صبر: 114

محمد (صلوات الله علیه):  4   ،   شریعت (آموزه های حضرت محمد (ص)): 4

مرد: 24             ،            زن: 24

و نیز جالب خواهد بود به دفعاتی که کلمات زیر در قرآن ظاهر شده اند نگاهی داشته باشیم:

نماز: 5

ماه: 12

روز: 365

دریا : 32 ، زمین (خشکی): 13

دریا  +  خشکی  = 32+ 45 = 13

 دریا = % 71..11=45/(32)

 خشکی =  % 28.89=45/(13)

 =100% دریا ( 71.11 %) + خشکی( (28.89%

دانش بشری به تازگی اثبات نموده که آب 71?111 % و خشکی 28?889 % از کره زمین را فراگرفته است.

آیا می توان گفت که این ها همه بر حسب اتفاق در قرآن مجید آمده است؟!






تاریخ : یکشنبه 94/3/17 | 6:58 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 

بزرگترین ساعت نجومی دنیا

بزرگترین ساعت نجومی دنیا

تاریخ را تا 761 سال قبل ورق بزنید. حالا، سال 660 هجری است و زمان حکومت اسماعیلیان. دورانی که خواجه نصیر، دانشمند جوان توس در کنار تمام فعالیت های علمی و فلسفی اش، سنگ بنای بزرگترین برج نجومی دنیا را هم گذاشته است.

برج 25 متری رادکان که مهم ترین جزئیات تقویم خورشیدی را برای منجمان دوران مشخص خواهد کرد.

تا چند سال قبل تصور می شد که برج رادکان، آرامگاه یکی از ایلخانیان باشد، اما تحقیقات بعدی باستان شناسان مشخص کرد که این برج بلند با کلاهک جالبش، تنها برجی است که توانایی تعیین چهار فصل، سال کبیسه و آغاز نوروز را دارد. برجی که در شهر چناران استان خراسان رضوی قرار گرفته و ارتباطی با برج رادکانی که در مینو دشت استان گلستان قرار گرفته ندارد. چرا که برج رادکان گلستان فاقد هر ویژگی نجومی است و تنها یک برج آرامگاهی به شمار می رود.

در ایران، شاید هیچ کس به اندازه مهندس «منوچهر آرین»، پژوهشگر نجوم باستانی روی اسرار برج شگفت انگیز رادکان پژوهش نکرده باشد. مهندس آرین که نتایج بررسی های خود را در کتاب «نگاهی دیگر به برج ها» گردآوری کرده، معتقد است که این برج سند استوار کار علمی خواجه نصیرالدین طوسی، منجم بزرگ ایران است و تاریخ منقوش بر کتیبه برج هم سال 660 هجری قمری را نشان می دهد که همزمان با اتمام ساخت بناهای وابسته به رصد خانه مراغه است.

مهندس آرین در بررسی هایی که داشت، موفق شد در نوشته های کهن جغرافیا و تاریخ حافظ ابرو خوافی سندی محکم پیدا کند که به ویژگی های نجومی برج رادکان اشاره داشت:

«قریه رادک خواجه نصیر را آنجا برجی بوده است که دوازده دریچه داشته است. در هر برجی که ماه نو شدی از یک دریچه می نموده است.»

خواجه نصیر هم در زیگ ایلخانی می آورد: «تاریخ فرس از کسور و کبایس خالی است و سال آن سیصد و شصت وپنج روز باشد و ماه ها سی روز و پنج روز زیادتی بر سیصد و شصت بعضی در آخر آبان و منجمان در آخر سال گیرند. در قدیم تاریخ بختنصر همچنین بوده است. و از جهت آنکه سال ها و ماه های این تاریخ از کسور خالی است، منجمان این تاریخ بیشتر بکار دارند...»

راز رادکان

برج رادکان 12 دیوار خشتی پهن و بلند دارد که برج را به 12 بخش 30 درجه ای تقسیم می کنند. یعنی هر دیواره 30 درجه از زاویه افق را در برمی گیرد. این در حالی است که دیوارها دو به دو با هم موازی هستند و بر هر کدام از آنها، 365 ترک نی ستونی وجود دارد که برج را به 36 ترک 10 درجه ای تقسیم می کنند.

با این حساب، مشخص است که انتخاب مکان درها و دریچه ها در برج رادکان نمی تواند اتفاقی باشد. معماران بنا، دو دیوار موازی از 12 دیوار اولیه این برج را در راستای نصف النهار ساخته اند و راستای درها هم در امتداد طلوع زمستان و غروب تابستان است. جایی در پهنه برج که می توان با توجه به آنها چهار فصل، سال کبیسه و آغاز نوروز را تعیین کرد.در حقیقت این درها طوری تعبیه شده اند که پس از حرکت 60درجه ای خورشید در افق، نور خورشید از دو در می گذرد و طلوع آغاز زمستان و غروب آغاز تابستان در افق برج دیده می شود. این راستاها پیش از بنای برج طراحی شده و اگر زمانی دیدید که طلوع از میان درها دیده می شود و به اوج جابجایی خود می رسد، باید بدانید که یلدا گذشته و آن روز شروع زمستان و دی ماه است.

برج رادکان بزرگترین ساعت نجومی دنیا

برج رادکان بزرگترین ساعت نجومی دنیا

در این دو تصویر می توانید طلوع یلدایی و غروب تابستانی ببینید. نور خورشید طوری می تابد که از میان دو در عبور کرده و در نتیجه زمان دقیق شروع این دو فصل را معین می کند. تصویر راست مربوط به شروع زمستان و تصویر چپ مربوط به شروع تابستان است.

در زیر گنبد بنا هم 12 دریچه وجود دارد که به منجمان امکان پیدا کردن آغاز 4 ماه تعیین کننده سال یعنی فروردین، تیر، مهر و دی را می داد و به این ترتیب، آنها می توانستند شروع هر فصل را با قطعیت اعلام کنند. اما امکانات تشخیصی برج رادکان به همین جا ختم نمی شود و در تمام سال، زمانی که خورشید به اوج خود می رسد، می توان آفتاب و سایه را بر 2دیوار برج دید که به یک اندازه می شوند و نیم روز نجومی یا هنگام اذان ظهر را نشان می دهند.

راه دسترسی

برای دیدن برج نجومی رادکان که این روزها در دست مرمت است، باید به استان خراسان رضوی سفر کنید و به 74 کیلومتری شمال مشهد بروید. جایی در 26 کیلومتری شمال چناران، می توانید با کمک تابلوهای راهنما این برج را پیدا کنید.






تاریخ : شنبه 94/3/16 | 11:33 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
لاپلاس: تخته هایی باریک با سوراخ ها و پوسیدگی های بسیار که با کابل های زنگ زده سرپا نگه داشته شده و تا چشم کار می کند ادامه پیدا کرده است.  گذرگاه هایی که گاهی بر روی رودخانه ای خروشان و گاهی بر روی پرتگاهی عمیق قرار دارند و با هر حرکت باد این سو و آن سو می روند.

 با گذاشتن اولین قدم در خطرناک ترین گذرگاه ها می توان صدای ضربان قلب خود را شنید. کمتر کسی جرأت عبور از این گذرگاه ها را دارد به غیر از آن دسته ماجراجویانی که به دنبال خطر هستند. آنها قدم در راهی می گذارند که ممکن است هیچ بازگشتی نداشته باشد. تصاویر آنها را مشاهده کنید.

ال کامینیتو دل ری، اسپانیا


ترسناکترین گذرگاههای دنیا!!

 این گذرگاه در واقع مسیری متروک در امتداد دیوار ال چورو و دیوار بزرگ سنگی آلور است که به دستور پادشاه برای جابجایی کارگران، خدمه، نیروهای شاه آلفونسوی هشتم ساخته شد، به خاطر اینکه شاه نیز برای عبور از بین این دو آبشار دائما از این مسیر استفاده می کرد این مسیر به گذرگاه کوچک شاه معروف شد.

ترسناکترین گذرگاههای دنیا!!

عرض کل این مسیر کمتر از یک متر بوده و گاهی حتی به کمتر از 50 سانتی متر می رسد. این در حالی است که ارتفاع آن از سطح رودخانه گادالهورس 107 متر است. ال کامینیتو دل ری به خاطر اتفاقات بیشمار و تعداد کشته شدگان بسیار زیاد آن، یکی از خطرناک ترین گذرگاه های دنیا لقب گرفته است و به همین خاطر تا سال 2000 عبور از آن ممنوع اعلام شده بود اما ماجراجویانی که تنها به دنبال خطر هستند این هشدارها را جدی نگرفته و باز هم از آن گذر کردند تا اینکه مسیر دوباره ایمن سازی شده و بازگشایی شد. با این حال باز هم نمی توان آن را محلی مناسب برای عبور دانست.


پلکان مرگ، پرو

ترسناکترین گذرگاههای دنیا!!

پلکان مرگ یکی از مشهورترین و خطرناک ترین گذرگاه های به جا مانده از اینکاهای ماچوپیچو است که برای رسیدن به آن باید راهی طولانی و پرخطر را پشت سر گذاشت. اما مهمترین بخش سفر به ماچوپیچو عبور از این پلکان است. 

ترسناکترین گذرگاههای دنیا!!

 اینکاها محاسبه گران دانایی بوده و از اولین اقوامی هستند که برای بالا رفتن، از پله هایی که تنها یک سمت آنها داخل دیوار است و سمت دیگر روی هوا رها است استفاده کرده اند. این پله ها به خاطر شکل خاصشان به «پله های شناور» شهرت دارند، فقط کافی است تصور کنید در بالای کوهی با ارتفاع 2438 متر قرار دارید و برای رسیدن به قلعه اینکاها باید از پله های شناور هم بالا بروید. یک لغزش کوچک کافی است تا هرگز موفق به دیدن قلعته اینکاها نشوید.


پل کشوا چاکا، پرو

ترسناکترین گذرگاههای دنیا!!

بسیاری اعتقاد دارند که کشوا چاکا آخرین پل طنابی به جا مانده از اینکاها (ساکنان باستانی پرو) در پرو است. برای ساخت این پل، اینکاها از الیاف طبیعی و محلی استفاده کرده بودند که بسیار محکم بوده و تا به امروز به جا مانده است. با این حال هر سال ماه ژوئن مردم محلی جمع شده و این پل را بازسازی می کنند تا از بین نرود.

ترسناکترین گذرگاههای دنیا!!

 در حالی که پل تازه تر و ایمن تری در نزدیکی پل کشوا چاکا ساخته شده است اما بیشتر بازدیدکنندگان مایلند از این پل گذر کنند حتی اگر جانشان هم به خطر بیفتد. این پل دست ساز 35 متر طول داشته و در ارتفاع 67 متری از رودخانه آپوریماک قرار گرفته است.


دروازه بهشت، چین

ترسناکترین گذرگاههای دنیا!!

دروازه بهشت که به «روح ژانجیاجی» نیز شهرت دارد، پلی با ارتفاع 1520 متر است که روی کوه تیانمن چین ساخته شده تا بازدیدکنندگان نمایی کامل از پارک جنگلی را پیش رو داشته باشند.  فقط ارتفاع این پل وحشتناک نیست بلکه تمام پل دروازه بهشت، از جنس شیشه ساخته شده است تا بتوان زیر پا را به خوبی تماشا کرد.

سخت ترین شرایط برای ساخت ترسناکترین گذرگاه دنیا

ترسناکترین گذرگاههای دنیا!!

همچنین بدترین بخش گذر از این پل، عبور از دستکم 999 پله است که از طریق آنها می توان به بلندترین قسمت پل رسید و این به معنی راه رفتن روی شیشه در ارتفاع 1520 متری با پاهایی است که پس از پیمودن این تعداد پله، لرزان هستند.

این پل تنها یک متر عرض دارد و برای جلوگیری از لیز خوردن بازدیدکنندگان به آنها پاپوش هایی داده می شود تا روی کفش های خود بپوشند. نباید فراموش کرد که این پل، ساخت چین است پس برای زنده ماندن نباید روی آن دوید و حرکات پرشی انجام داد.

گذرگاه فرشتگان، آمریکا

ترسناکترین گذرگاههای دنیا!!

قله فرشتگان که در گذشته به معبد «آئولوس» شهرت داشت، مسیری طولانی، صخره ای و بسیار باریک دارد که در پارک ملی یوتا قرار گرفته است. 

ترسناکترین گذرگاههای دنیا!!

مسیر 4 کیلومتری از داخل پارک و منطقه گروتو آغاز شده و تا ارتفاع 1762 متری ادامه پیدا می کند. این قله آنقدر بلند، دور از دسترس و بکر است که کوهنوردان معتقدند تنها فرشتگان به آنجا رفت و آمد دارند. «فردریک فیشر» کسی بود که در حدود 100 سال پیش این پارک را کشف کرد. او مسیر فرشتگان را کوتاه ترین و در عین حال خطرناک ترین مسیر رسیدن به قله توصیف کرده است که به خصوص 804 متر آخر آن فوق العاده باریک، با صخره های نوک تیز و لغزنده است.

در بعضی از نقاط باریکی مسیر به کمتر از 50 سانتی متر هم می رسد. همچنین در مسافت زیادی از مسیر هیچگونه نرده و تجهیزات ایمنی برای جلوگیری از سقوط کوهنوردان قرار نداشته یا بر اثر فرسودگی از بین رفته است.

گذرگاه یوسمیت، آمریکا

ترسناکترین گذرگاههای دنیا!!

در ارتفاع 1443 متری دره یوسمیت و 2696 متری از سطح دریا، گذرگاه یوسمیت قرار دارد. این گذرگاه تا سال 1865 متروکه اعلام شده بود و تا آن زمان هیچکس قدم در این راه نگذاشته بود. جورج اندرسون اولین کسی بود که در سال 1875 از گذرگاه یوسمیت عبور کرده و به قله رسید. البته به غیر از مسیر 13 کیلومتری، کوهنوردان باید از صدها پله گرانیتی نیز عبور کرده و کیلومترها راه را طی کرده تا بازگردند.

ترسناکترین گذرگاههای دنیا!!

آخرین مرحله صعود به قله، مسیری 121 و عمودی است که خطرناکترین بخش یوسمیت به حساب آمده و برای بالا رفتن از آن باید از دو کابل فلزی نصب شده در راه استفاده کرد. تا به حال تعداد کسانی که جان خود را در این مسیر از دست داده اند بسیار کم و انگشت شمار بوده است ولی سالانه صدها نفر از کوهنوردان در این مسیر دچار آسیب دیدگی های جدی می شوند.


پل تریف، سوئیس

ترسناکترین گذرگاههای دنیا!!

صعود به آلپ به خودی خود کار دشوار و بسیار خطرناکی است چه برسد به اینکه طنابی با ارتفاع 100 متری روی یک پرتگاه مرگ آور، تنها راه رسیدن به سمت دیگر کوه نیز باشد.

ترسناکترین گذرگاههای دنیا!!

پل تریف با طولی 170 متری طولانی ترین و تنها پل موجود در کوه آلپ است که روی دره تریف جورج قرار دارد. مکانی که بیشترین رفت و آمد را داشته و هر سال در حدود 20 هزار کوهنورد و توریست از روی آن عبور می کنند. با اینکه این پل دائما در حال مرمت است و چوب های شکسته آن با تکه های سالم تعویض می شوند اما با کوچکترین وزش باد به این سو و آن سو حرکت می کند. نگاه کردن به پایین از روی این پل، انسان را به لرزه درمی آورد و تنها راه گذر از روی آن نگاه کردن به روبرو یا مناطر باشکوه اطراف است.


هوآشان، چین

ترسناکترین گذرگاههای دنیا!!

یکی از خطرناکترین گذرگاه های دنیا هوآشان نام دارد که در چین قرار دارد. این کوه در شهر هوآیین قرار دارد و آنقدر زیباست که به کوه بهشتی نیز معروف است. در این رشته کوه، پنج قله وجود دارد که تنها راه رسیدن به این پنج قله، فقط یک راه است که آن هم مسیری بسیار باریک و با سراشیبی شدید است.  

در کنار این جاده، نرده ای نیز ساخته شده بود که در گذر ایام بسیار فرسوده شده و حتی در بعضی نقاط قطع شده است. این گذرگاه یکی از مسیرهایی است که تا به حال بیشترین تعداد کشته شدگان را داشته و سطح ایمنی آن صفر است.

ترسناکترین گذرگاههای دنیا!!

 آمار کشته شدگان این مسیر تا 100 نفر در سال نیز اعلام شده است، عرض 30 سانتیمتری، تخته های پوسیده و زنجیرهای زنگ زده که در جاهایی پاره شده اند تنها راه صعود را آنقدر خطرناک کرده اند که شاید هر کسی جرأت رد شدن از آن را نداشته باشد. عبور از بین این همه خطر، تنها برای دیدن منظره ای بی نظیر از جنگل ها و کوه های سرسبز اطراف صورت می گیرد. وقتی از فاصله ای دور به این کوه نگاه کنید به دلیل داشتن پنج قله، آن را به صورت گل می بینید و به خاطر همین در زمان قدیم به این کوه «تای هوآشان» گفته می شد که به زبان چینی نام نوعی گل است.


پل هوساینی، پاکستان

ترسناکترین گذرگاههای دنیا!!

پل طنابی هوساینی در پاکستان از آن دسته پل هایی است که تنها یک فرد با دل و جرأت می تواند از روی آن گذر کند اما باید بدانید که اهالی دهکده هونزا برای رفتن به شهرها و دهکده های اطراف مجبور هستند تا هر روز و شاید روزی چند بار از روی این پل عبور کنند. این پل روی رودخانه خروشانه بوریت قرار گرفته است که اگر کسی در آن سقوط کند، زنده ماندنش امری محال خواهد بود.

ترسناکترین گذرگاههای دنیا!!

به دلیل فرو ریختن بیشتر چوب های پل اول، پل دیگری در کنار آن اما درست با همان مشخصات ساخته شد که باز هم از لحاظ ایمنی بهتر از پل اول نبود. حالا این پل ها با تمام خطراتشان به یکی از مکان های دیدنی پاکستان به خصوص برای افراد ماجراجو تبدیل شده است.


پلکان هایکو، هاوایی

ترسناکترین گذرگاههای دنیا!!

پس از طی 3923 پله آهنی می توان به ارتفاعی 853 متری و جایی در میان ابرها رسید. پلکان هایکو که در جزیره اوهایو هاوایی قرار دارد قبلا جزئی از سیستم ارتباطات رادیویی ارتش بوده که در سال 1943 ساخته شده است تا سربازان بتوانند به راحتی بالا رفته و آنتن هوایی را نصب یا تعمیر کنند.

ترسناکترین گذرگاههای دنیا!!

البته این پلکان امروزه دیگر مورد استفاده قرار نمی گیرد و به خاطر ارتفاع بسیار زیاد، فرسودگی استفاده از آن برای مردم ممنوع است، با اینحال افراد زیادی وجود دارند که بدون توجه به هشدارها و علامت های نصب شده اقدام به بالا رفتن از پله ها می کنند. تا سال 2012، هشت نفر در این مسیر جان خود را از دست داده و حداقل 42 نفر نیز به شدت زخمی شده اند.

ترسناکترین گذرگاههای دنیا!!





تاریخ : شنبه 94/3/16 | 11:28 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

جملات زیبای تبریک نیمه شعبان

آقا بیا تا زندگی معنا بگیرد

شاید دعای مادرت زهرا بگیرد

آقا بیا تا با ظهور چشم هایت

این چشم های ما کمی تقوا بگیرد

.

.

.

اگرچه…

او یوسف دلربای زهراست/ با هیچ گهر خریدنی نیست

با دیده ی از گناه لبریز/ آن روی چو ماه دیدنی نیست

ولی…

تو مگو ما را بدان شه بار نیست/ با کریمان کارها دشوار نیست.

.

.

.

این دیده نیست قابل دیدار روی تو/ چشمی دگر بده که تماشا کنم تو را

تو در میان جمعی و من در تفکّرم/ کاندر کجا روم و پیدا کنم تو را

 

.

.

.

بخوان دعای فرج را دعــــــــــا اثــــــر دارد دعا کبوتر عشق است و بال و پر دارد

بخوان دعای فرج را و عـافــیــت بـطـلـــب که روزگار بســـی فتنه زیر ســـر دارد

بخوان دعای فرج را کـه یـوسـف زهــــــرا ز پشت پرده ی غیبت به ما نظـر دارد

بخوان دعای فرج را به یاد خیمه ی سبز که آخرین گل سرخ از همه خبـــر دارد

.

.

.

بــوی عـطــر یــار دارد جمـعه ها

وعــــده دیـــدار دارد جمــعه ها

جمــعـه هـا دل یاد دلبـر مـی کنـد

نغمه یا ابـن الـحسن سـر مـی کنـد

.

.

.

غروب پنجشنبه بی قرارم / شبیه جمعه ها چشم انتظارم

فقط یک جمعه می آئی ولی من / تمام جمعه ها را دوست دارم …

.

.

.

این عشق آتشین ز دلم پاک نمی شود

مجنون به غیر خانه ی لیلا نمی شود

بالای تخت یوسف کنعان نوشته اند

هر یوسفی که یوسف زهرا نمی شود

.

.

.

پر از عطشم، مرا تو دریایی کن

سرشار از احساس و تماشایی کن

هر چند که ما بدیم و پیمان شکنیم

ای خوب بیا دوباره آقایی کن

.

.

.

خانه آرزوهایم

کلبه ای است کوچک در دشت شقایقها

که تو را کم دارد

راستی کی می آیی ؟

.

.

.

خستگان عشق را ایام درمان خواهد آمد – غم مخور آخر طبیب دردمندان خواهد آمد

.

.

.

زهی خجسته زمانی که یار باز آید

به کام غم‏زدگان غم‏گسار باز آید

اگر فدای امام زمان نخواهد شد

ز سر چه گویم و سر، خود چه کار باز آید

.

.

.

سؤالی ساده دارم از حضورت

من آیا زنده‌ام وقت ظهورت؟

اگر تو آمدی، من رفته بودم

اسیر سال و ماه و هفته بودم

دعایم کن دوباره جان بگیرم

بیایم در حضور تو بمیرم

.

.

.

عصر یک جمعه دلگیر،

دلم گفت: بگویم، بنویسم

که چرا عشق به انسان نرسیدست،

چرا آب به انسان نرسیدست،

و هنوزم که هنوز است، غم عشق به پایان نرسیدست

بگو حافظ دل‌خسته ز شیراز بیاید،

بنویسد که هنوزم که هنوز است،

چرا یوسف گم‌گشته به کنعان نرسیدست و

چرا کلبه احزان به گلستان نرسیدست

عصر این جمعه دلگیر،

وجود تو کنار دل هر بی‌دل آشفته شود حس

کجایی گل نرگس؟

.

.

.

هر روزی که می گذرد، یک روز به ظهور امام زمان نزدیک تر می شویم؛ اما به خود امام زمان چطور؟

.

.

.

قطعه‌ی گمشده‌ای از پر پرواز کم است

یازده بار شمردیم، یکی باز کم است

این همه آب که جاری است نه اقیانوس است

عرق شرم زمین است که سرباز کم است.

(اللهم عجل لِولیکَ الفَرَج)

.

.

.

طلوع نزدیک است اگر بخواهیم

ظهور تو زیباتر از ظهور همه‌ی زیبایی‌هاست

چشم به راه زیباترین بهاریم

خدایا انتظار چقدر دیر می‌گذرد

با صد نگاه خسته، صدا می‌زنیم تو را

بیایید همه منتظر آمدنش شویم

.

.

.

عصر انتظار، ولادتت را به جشن گرفته است، ای گل نرگس

چشمان منتظر ما، خیس از اشک شوق میلاد توست، مهدی زهرا

خجسته باد میلاد مولود نجات

.

.

.

قطعه گمشده‌ای از پر پرواز کم است

یازده بار شمردیم و یکی باز کم است

این همه آب که جاری است نه اقیانوس است

عرق شرم زمین است که سرباز کم است

.

.

.

در گوش سحر طنین حزب‏اللَّه است

خورشید ز عزم عاشقان آگاه است

اى منتظران سرود وحدت خوانید

فرزند محمد و على در راه است

.

.

.

بر چهره‏ ى دلگشاى مهدى، صلوات

بر قامت دلرباى مهدى، صلوات

تا پرده ز رُخ گرفت، قدسى نفسان

خواندند: به رو نماى مهدى، صلوات






تاریخ : دوشنبه 94/3/11 | 10:44 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

اس ام اس ولادت امام زمان (عج) نیمه شعبان 

امام زمان |mypishvaz.ir

استفاده از مطلب با ذکر صلوات برای سلامتی و فرج آقا امام زمان (عج)

 

جلوه گل عندلیبان را غزلخوان می کند

نام مهدی صد هزاران درد درمان می کند

مدعی گوید که با یک گل نمی آید بهار

من گلی دارم که دنیا را گلستان می کند

ولادت امام زمان (ع) مبارک باد

 

طلوع نزدیک است اگر بخواهیم

ظهور تو زیباتر از ظهور همه‌ی زیبایی‌هاست

چشم به راه زیباترین بهاریم

خدایا انتظار چقدر دیر می‌گذرد

با صد نگاه خسته، صدا می‌زنیم تو را

بیایید همه منتظر آمدنش شویم

 

برخیز که حجت خدا می آید

رحمت زحریم کبریا می آید

از گلشن عسگری گذر کن که سح

بوی گل نرگس از فضا می آید

ولادت امام زمان(ع) مبارک باد

 

ای منتظران گنج نهان می آید

آرامش جان عاشقان می آید

بر بام سحر طلایه داران ظهور

گفتند که صاحب الزمان می آید

ولادت امام زمان(ع) مبارک باد

 

قدم ‌هایت بوسه‌گاه چشم‌هایمان ای گل نرگس

جشن میلادت کاش به ضیافت ظهور می‌پیوست

میلاد نرگس پنهان گرامی باد

 

سر راهت در انتظارم

برده هجرت صبر و قرارم

جز ظهورت ای گل زهرا

به خدا حاجتی ندارم

 

همه هست آرزویم که بیینم از تو رویی

چه زیان تو را که من هم برسم به آرزویی

به کسی جمال خود را ننموده‏ای و ببینم

همه جا به هر زبانی بود از تو گفتگویی

 

ای ماه فاطمه!

به آن امید که از افق نور بازگشت تو را دریابم،

همه شب ستاره می شمارم تا صبح دیدارت فرا رسد . . .

 

میلاد مهدی (عج) تصنیف سرخ ترانه های انتظار

بر عموم مسلمین جهان مبارک باد

 

خجسته باد بزم قدسیان در صبحی که

آفتاب زمین و آسمان به زیر سقف خانه نرگس طلوع می کند

 

یا مهدی(عج)!

ای نقطه شروع شفق، ای مجری حق!

میلاد تو، قصیده بی انتهایی است که تنها خدا بیت آخرش را می داند

بیا و حُسن ختام زمان باش!

 

شد نیمه ی شعبان و جهان گشت جوان

از مقدم پاک آن ولی سبحان

آن پرده نشین کاخ وحدت امروز

بنمود رخ از پرده و گردید عیان

ولادت امام زمان(ع) مبارک باد

 

ای وارث تاج و تخت محمود بیا

مرآت صفات پاک معبود بیا

خلق آرزوی بهشت موعود کنند

والله تویی بهشت موعود بیا

عید شعبان مبارک باد

 

مـژده‌ی آمـدنت قیمـت جـان می‌ارزد

تاری از موی تو آقـا به جهـان می‌ارزد

السلام علیک یا صاحب الزمان

بهترین هدیه به امام زمان عج ترک یک گناه است


بر منتظرین مژده بده منتظر آمد

از مهد بقا مهدى ثانى عشر آمد

ای منتظران گنج نهان می آید

آرامش جان عاشقان می آید

بر بام سحر طلایه داران ظهور

گفتند که صاحب الزمان می آید

میلاد امام زمان بر شما مبارک

 

عصر انتظار، ولادتت را به جشن گرفته است، ای گل نرگس

چشمان منتظر ما، خیس از اشک شوق میلاد توست، مهدی زهرا

خجسته باد میلاد مولود نجات


آمدنت چون رستاخیز، عدل گستر است و چون سپیده صبح

نوید آغازی دوباره برای همه خوبی هاست

میلاد مهدی موعود مبارک باد


میلادت مبارک باد، ای سپیده پنهان که اهل زمین در آرزوی بوی بهشتی تو،

هماره دعای فرج را زمزمه می کنند . . .


ای مدنی برقع و مکی نقاب

سایه نشین چند بُوَد آفتاب؟

منتظران را به لب آمد نفس

ای ز تو فریاد، به فریاد رس

 

پیک صبا دارد به لب از شوق دیدار این سخن

بادا مبارک مقدمت یا سیدی! یابن الحسن

ای دل شیدای ما، گرم تمنّای تو

کی شود آخر عیان طلعت زیبای تو

گر چه نهانی ز چشم، دل نبود ناامید

می رسد آخر به هم چشم من و پای تو

نیمه ی شعبان بود روز امید بشر

شادی امروز ما نهضت فردای تو

 

امشب بوی خدا نمودم حس

نرجس دارد به دامنش نرگس

سعید و مسعود است ،حجت معبود است

گل چمن آرا ، مهدی موعود است

عید شما مبارک


گویند کسان که روز عید آمده است

این نکته بطبع من بعید آمده است

روزیست به ماعید که گویند همه

زان یار سفرکرده نوید آمده است

ولادت امام زمان(عج) مبارک

 

ای مخزن سر کردگار ادرکنی

ای هم تو نهان هم آشکار ادرکنی

بگزیده برای خویش هرکس یاری

ای در دو جهان مرا تو یار ادرکنی

میلاد امام زمان بر شما مبارک






تاریخ : دوشنبه 94/3/11 | 10:37 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

هر کس امشب را با منزه داشتن خداوند (تسبیح)، ذکر یگانگی او ، یاد بزرگی او(تکبیر)، راز و نیاز با او (دعا)، نماز، خواندن قرآن، نمازهای مستحب و آمرزش خواهی (استغفار) صبح کند، بهشت جایگاه و منزل او خواهد بود و خداوند همه آنچه را که پیش از این انجام داده و یا بعد از این انجام می‏دهد، خواهد بخشید..
مهر: نیمه شعبان علاوه بر اینکه روز و زمان خجسته میلاد امام عصر(عج) است، فرصت معنوی مناسب و ارزشمندی برای راز و نیاز با خالق هستی و نزدیکی هرچه بهتر و بیشتر به معبود و کسب برکات الهی است .

این شب از چنان اهمیتی برخوردار است که هم ردیف و هم پای شبهای قدر قرار دارد و از این موقعیت می توان چون شبهای قدر ماه مبارک رمضان، برای کسب خیرات و برکات معنوی بهره برد و نهایت تلاش را برای کسب فیض داشت.

از پیامبر اکرم در این زمینه روایتهای بسیاری نقل شده از جمله اینکه:

شب نیمه شعبان در خواب بودم که جبرئیل به بالین من آمد و گفت: ای محمد چگونه در این شب خوابیده‏ای؟ پرسیدم: ای جبرئیل مگر امشب چه شبی است؟ گفت: شب نیمه شعبان است. برخیز ای محمد، پس مرا از جایم بلند کرد و به سوی بقیع برد، در آن حال گفت: سرت را بلند کن امشب درهای آسمان گشوده می‏شوند، درهای رحمت باز می‏گردند و همه درهای خشنودی، آمرزش، بخشش، بازگشت، روزی، نیکی و بخشایش نیز گشوده می‏شوند.

... ای محمد، هر کس امشب را با منزه داشتن خداوند (تسبیح)، ذکر یگانگی او ، یاد بزرگی او(تکبیر)، راز و نیاز با او (دعا)، نماز، خواندن قرآن، نمازهای مستحب و آمرزش خواهی (استغفار) صبح کند، بهشت جایگاه و منزل او خواهد بود و خداوند همه آنچه را که پیش از این انجام داده و یا بعد از این انجام می‏دهد، خواهد بخشید... .(1)

پرسشی که با مطالعه روایتهای بالا به ذهن خطور می‏کند این است که چرا با این که در بسیاری از روایات تصریح شده که تعیین زمان مرگ مردمان و تقسیم روزی آنها در شب قدر و در ماه مبارک رمضان صورت می‏گیرد، در دو روایت یاد شده شب نیمه شعبان به عنوان زمان تقدیر امور مزبور ذکر شده است؟

مرحوم سید بن طاووس ( 664 قمری) در پاسخ به این پرسش که تفاوت شبهای قدر و شب نیمه شعبان برای تعیین سرنوشت چیست، گفته است:

"شاید مراد روایات مزبور این باشد که تعیین زمان مرگ و تقسیم‏روزی به صورتی که احتمال محو و اثبات آن وجود دارد، در شب نیمه شعبان صورت می‏گیرد اما تعیین حتمی زمان مرگ و یا تقسیم حتمی روزیها در شب قدر انجام می‏شود و شاید مراد آنها این باشد که در شب نیمه شعبان امور مزبور در لوح محفوظ تعیین و تقسیم می‏شوند، ولی تعیین و تقسیم آنها در میان بندگان در شب قدر واقع می‏شود.

این احتمال هم وجود دارد که تعیین و تقسیم امور یاد شده در شب قدر و شب نیمه شعبان صورت گیرد، به این معنا که در شب نیمه شعبان وعده به تعیین و تقسیم امور مزبور در شب قدر داده می‏شود. به عبارت دیگر اموری که در شب قدر تعیین و تقسیم می‏گردند، در شب نیمه شعبان به آنها وعده داده می‏شود. همچنان که اگر پادشاهی در شب نیمه شعبان به شخصی وعده دهد که در شب قدر مالی را به او می‏بخشد ... (2)

کمیل بن زیاد از یاران امام علی (ع) چنین روایت می‏کند که:

در مسجد بصره نزد مولایم امیرالمومنین نشسته بودم و گروهی از یاران آن حضرت نیز حضور داشتند، در این میان یکی از ایشان پرسید: معنای این سخن خداوند که: فیها یفرق کل امر حکیم؛ در آن شب هر امری با حکمت معین و ممتاز می‏گردد،(سوره دخان، آیه 44)چیست؟ حضرت فرمودند:

"قسم به کسی که جان علی در دست اوست همه امور نیک و بدی که بر بندگان جاری می‏شود، از شب نیمه شعبان تا پایان سال، در این شب تقسیم می‏شود. هیچ بنده‏ای نیست که این شب را احیاء دارد و در آن دعای خصر بخواند، مگر آن که دعای او اجابت شود.» پس از آن که امام از ما جدا شد، شبانه به منزلش رفتم. امام پرسید: چه شده است ای کمیل؟ گفتم ای امیرمومنان آمده‏ام تا دعای خصر را به من بیاموزی، فرمود:

بنشین ای کمیل هنگامی که این دعا را حفظ کردی خدا را در هر شب جمعه، یا در هر ماه یک شب، یا یک بار در سال یا حداقل یک بار در طول عمرت، با آن بخوان، که خدا تو را یاری و کفایت می‏کند و تو را روزی می‏دهد، و از آمرزش او برخوردار می‏شوی، ای کمیل به خاطر زمان طولانی که تو با ما همراه بوده‏ای بر ما لازم است که درخواست تو را به بهترین شکل پاسخ دهیم، آنگاه دعا را چنین انشاء فرمود...[متن دعای کمیل] (3)

امیرمومنان علی (ع) در روایتی دیگر در فضیلت شب نیمه شعبان چنین می‏گوید:

در شگفتم از کسی که چهار شب از سال را به بیهودگی بگذراند: شب عید فطر، شب عید قربان، شب نیمه شعبان و اولین شب از ماه رجب... .(4)

از امام صادق (ع) روایت شده که پدر بزرگوارشان در پاسخ کسی که از فضیلت شب نیمه شعبان از ایشان پرسیده بود فرمودند:

این شب برترین شبها بعد از شب قدر است، خداوند در این شب فضلش را بر بندگان جاری می‏سازد و از منت خویش گناهان آنان را می‏بخشد، پس تلاش کنید که در این شب به خدا نزدیک شوید. همانا این شب، شبی است که خداوند به وجود خود سوگند یاد کرده که در آن درخواست کننده‏ای را، مادام که درخواست گناه نداشته باشد، از درگاه خود نراند.

این شب، شبی است که خداوند آن را برای ما خاندان قرار داده است، همچنان که شب قدر را برای پیامبر ما قرار داده است. پس بر دعا و ثنای بر خداوند تعالی بکوشید، که هر کس در این شب صد مرتبه خداوند را تسبیح گوید، صد مرتبه حمدش را بر زبان جاری سازد، صد مرتبه زبان به تکبیرش گشاید و صد مرتبه ذکر یگانگی (لا اله الا الله) او را به زبان آورد، خداوند از سر فضل و احسانی که بر بندگانش دارد، همه گناهانی را که او انجام داده بیامرزد و درخواستهای دنیوی و اخروی او را برآورده سازد، چه درخواستهایی که بر خداوند اظهار کرده و چه درخواستهایی که اظهار نکرده و خداوند با علم خود بر آنها واقف است... .(5)

در یکی از دعاهایی که در شب نیمه شعبان وارد شده است چنین می خوانیم:

اللهم بحق لیلتنا هذه و مولودها و حجتک و موعودها التی قرنتَ إلی فضلها فضلاً فتمت کلمتک صدقا و عدلاً لامبدل لکلماتک... ؛ بار خدایا تو را می‏خوانیم به حق این شب و مولود آن، و به حق حجتت و موعود این شب، که فضیلتی دیگر بر فضیلت آن افزودی و سخن تو از روی راستی و عدالت به حد کمال رسیده و هیچ کس را یارای تبدیل و تغییر سخنان تو نیست.(6)

......

1 . ابن طاووس، علی بن موسی، اقبال الاعمال، ص 212; المجلسی، محمد باقر، بحارالانوار، ج98، ص413.
2 . همان، ص214.
3 . ابن طاووس، علی بن موسی، همان ص 220.
4 . مجلسی، محمد باقر، تفسیرالمیزان، ج94 ص87، ح12.
5 . ابن طاووس، علی بن موسی، همان، ص209; المجلسی، محمد باقر، همان، ج94، ص85، ح5; الصدوق، محمد بن علی بن الحسین، همان ج2، ص424، ح1.
6. ابن طاووس، همان ص219.






تاریخ : دوشنبه 94/3/11 | 10:34 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 

 

 


الهی!

 

رجب گذشت و ما ازخود نگذشتیم !

 

الهی تو از مابگذر

.

.

.


سلام بر شعبان و اعیادش


سلام برحسین و عباسش


سلام بر سجاد و سجودش


سلام بر موذن کربلا،علی اکبر


سلام بر نیمه شعبان و ظهور مولودش


  آغـــاز ماه رسول خدا (ص) ماه شادی آل الله مبـــــارک باد  

 







تاریخ : شنبه 94/3/2 | 8:25 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 

انگار ملائک تو را میان بوسه هایی که برای خدا فرستادم دزدیدند. عطر برگ های لیمو ، درخت توت ، کنار گارم زنگی و زیتون و میوه های کال درخت انبه باغ ها را چه زود به فراموشی سپردی؟!
چگونه توانستی آن همه خاطره را در یک لحظه تمام کنی.
همه را می بینم اما جزء تو که خاطره ای شدی ماندگار برای قلب هایی که منتظرت هستند.
گناه آسمانی که تورا به آغوش کشید و باخود برد را هرگز نخواهیم بخشید تو میان بودنت و یادت ، یادت را برایمان گذاشتی و بودنت را افسانه ساختی.

 

خانواده های محترم داغدیده؛آقایان: جنگی،بیابانی،شیردل،رحمتی،افتخاری وسایرفامیل وابسته

خاموش شدن شمع نورانی و گرما بخش، درگذشت پدری مهربان و دلسوز و فداکار  

مرحوم مغفور  مهدی جنگی را تسلیت عرض می کنیم. 

 

از خداوند یکتا، علو درجات آن بزرگوار دربهشت أعلا و مزید فضل و رحمت پروردگار بی همتا برایشان و طول عمر بازمانگان آن مرحوم را همراه با سلامتی و حسن عاقبت خواهانیم. 

 ما را در غم بزرگ خود شریک بدانید..






تاریخ : جمعه 94/3/1 | 11:30 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">