سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

اعجاب انگیزترین ساختمان های دنیا

عجیب ترین ساختمان های دنیا

معرفی عجیب ترین ساختمان های دنیا

خانه‌ی ماشینی آقای فوقل­قایتر!

عجیب ترین ساختمان های دنیا

این خانه‌ی عجیب و غریب متعلق به یک طراح آلمانی به نام مارکوس فوقل­قایتر است و در حومه‌ی شهر سالزبورگ ساخته یا بهتر است بگوییم، پارک شده است. خانه‌ی آقای فوقل­قایتر علیرغم نمای خارجی فانتزی و تا حدی خنده‌دار، از یک طراحی داخلی مدرن و کاملاً اصولی برخوردار است.

 ساختمانی به شکل سبد

عجیب ترین ساختمان های دنیا
علیرغم اینکه در ایالت اوهایو اثر زیادی از معماری انتزاعی و مفهومی و یا کلاً هر چیز جالب دیگری دیده نمی‌شود، در کمال تعجب دفتر مرکزی شرکت تولید سبد لانگ­برگر در نیوآرک اوهایو، خود به شکل یک سبد غول‌آسا ساخته شده است که دیدن آن برای گردشگران باذوق خالی از لطف نیست.

خانه‌ی صخره‌ای

عجیب ترین ساختمان های دنیا
خانه‌ی صخره‌ای دقیقاً همان چیزی است که با شنیدن اسمش به ذهن خطور می‌کند. این خانه که با تراشیدن یک صخره‌ی سنگی یکپارچه ساخته شده است، یکی از تأثیرگذارترین جاذبه‌های گردشگری پرتقال است و همیشه موردتوجه رسانه‌ها قرار دارد.

 WonderWorks (واندر وُرکز)

عجیب ترین ساختمان های دنیا
ساختمان واندر ورکز به معنای لفظی کارهای شگفت‌انگیز، یک مرکز تفریحی با محوریت برگزاری نمایشگاه‌های علمی است. گردانندگان این مرکز شعار (اجازه بدهید تخیلتان خارج از محدوده عمل کند) را برای معرفی خود برگزیده‌اند که با توجه به طراحی بسیار جالب و حیرت‌انگیز ساختمان واندر ورکز می‌توان ادعای آن‌ها را به‌راحتی پذیرفت.

 Atomium (اَتومیوم)

عجیب ترین ساختمان های دنیا
این ساختمان در سال 1958 توسط مهندس موتزارت برای نمایشگاه بین‌المللی بروکسل طراحی شد و دو برادر معمار به نام‌های آندره و ژان پولاک ساخت آن را به عهده گرفتند. اَتومیوم اعجاب‌انگیزترین ساختمان در تمام اروپا محسوب می‌شود. سازندگان اَتومیوم شعار (از رؤیاپردازی برای داشتن آینده بهتر در ابعاد انسانی نهراسید) را سرلوحه‌ی کار خود قرار داده بودند و نتیجه کار آن‌ها هنوز هم برای افراد زیادی الهام‌بخش است.

خانه‌ای به شکل توپ گلف

عجیب ترین ساختمان های دنیا
در محلی بین صحرای وسیع کالیفرنیا و اولین نشانه‌های تمدن در آریزونای شمالی، یک خانه‌ی کاملاً غیرمعمول به چشم می‌خورد. این خانه که در شهر یوکای آریزونا واقع‌شده ابتدا به‌عنوان یک راهنمای توریستی ساخته شد ولی تدریجاً به دلیل طراحی مشابه توپ گلف، خود به یک مرکز جذب توریست تبدیل شده است.

هتل ریوگ­یانگ

عجیب ترین ساختمان های دنیا
این ساختمان که در سال 2008 توسط نشریه‌ی اسکویر به‌عنوان بدترین ساخته‌ی دست انسان در تاریخ معرفی شد، یک هتل 105 طبقه است که ساخت آن بیشتر از 20 سال پیش متوقف شد و پای هیچ مسافری به آن نرسید. ناگفته نماند که هتل ریوگ­یانگ در کره‌ی شمالی واقع شده است.

 Le Palais Idéal (لو پاله ایدیال)

عجیب ترین ساختمان های دنیا
از لو پاله ایدیال به معنای کاخ آرمانی، همیشه به‌عنوان تحسین‌برانگیزترین نماد سادگی در هنر معماری یاد می‌شود. کاخ آرمانی توسط مردی به نام فردیناند چوا و در مدت 33 سال ساخته شده است . او که یک پستچی معمولی بود، این ساختمان را فقط به کمک دست و با استفاده از سنگ و مصالح ساختمانی طبیعی در روستای اوتخیوه فرانسه بنا کرد.

ساختمان اپرای والنسیا

عجیب ترین ساختمان های دنیا

این ساختمان که در شهر والنسیای اسپانیا بنا شده، همیشه به خاطر شکل غیرمعمولش موردتوجه قرار می‌گیرد. ظاهری این ساختمان مشابه یک کلاه‌خود است که این مسئله به‌صورت همزمان، گردشگران علاقه‌مند به هنر و معماری را به خود جذب می‌کند.

خانه‌ی خیال

عجیب ترین ساختمان های دنیا

خانه‌ی خیال در اسپانیا واقع شده است و ظاهر آن داستان‌های کودکانه را خاطر بیننده می‌آورد. این خانه درواقع یک موزه و نمایشگاه برای ساخته‌ها و اموال شخصی آنتونی گائودی به شمار می‌آید.

 خانه‌ای به شکل لوکوموتیو

عجیب ترین ساختمان های دنیا

این خانه که شکل یک لوکوموتیو بخار با ظاهری غیرعادی را دارد، در سال 2006 توسط یکی از اعضاء آکادمی علوم غیرطبیعی آمریکا ساخته شده است و هرساله در مناسبت‌هایی خاص مثل جشنواره‌ی مردِ سوزان به نمایش گذاشته می‌شود. البته گاهی اوقات می‌توان آن را در حال تردد در اطراف کالیفرنیا مشاهده کرد.

خانه‌ی هابیت‌

عجیب ترین ساختمان های دنیا

این خانه توسط یک خانواده‌ی ولزی که از علاقه‌مندان کتاب‌های فانتزی- تخیلی جی آر تالکین و به‌خصوص ارباب حلقه‌ها هستند و به‌افتخار محبوب‌ترین شخصیت‌های این مجموعه کتاب یعنی هابیت‌ها ساخته شده است.

خانه رقصان یا فِرِد و جینجر

عجیب ترین ساختمان های دنیا

خانه رقصان یکی از زیباترین ساخته‌های اشتراکی دو معمار نامدار، ولادو میلانیچ و فرانگ گری محسوب می‌شود. شکل ظاهری این خانه به‌نوعی تداعی‌گر دو زوج در حال رقص است و در ابتدا به‌منظور گرامیداشت فرد آستر و جینجر راجرز (هنرپیشه‌های محبوب دهه‌ی 40 و 50) 
توسط سازندگانش خانه‌ی فرد و جین جر نامیده شد.

کتابخانه‌ی عمومی کانزاس سیتی

عجیب ترین ساختمان های دنیا

به عقیده ساکنان محلی این ساختمان بهترین کتابخانه‌ی دنیا است. البته این مسئله بی‌دلیل نیست زیرا از اولین مراحل طراحی نظرات و طرح‌های پیشنهادی شهروندان موردتوجه قرار گرفت. تا چندی پیش علیرغم ترافیک زیاد، پارک خودرو روبروی این ساختمان به‌هیچ‌وجه مجاز نبود تا تأثیر نمای خاص آن برای جذب مردم به کتابخانه کاهش پیدا نکند و اهمیت کتاب خواندن به ساکنان محلی یادآوری شود.

خانه‌ی مواج

عجیب ترین ساختمان های دنیا

ساخت خانه‌ی مواج در سال 2003 آغاز شد و حدود یازده ماه به طول انجامید. سازنده‌ی لهستانی این خانه، در طراحی آن از آثار و عکس‌های هنری یان مارسین شانسر و پر دالبرگ الهام گرفته است.






تاریخ : دوشنبه 94/3/25 | 7:5 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">