سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

 10نقطه خارق العاده جهان در سال «2014» 

سراسر کره زمین مملو از ناشناخته هایی برای بشر است که هنوز از آن بی خبر و یا کم اطلاع میباشد. اخیراً تصاویری از نقاط بسیار جالب و دیدنی در سال جاری میلادی منتشر شده نقاط خارق العاده ای که هر روز با کشف مناطق جدیدتر به آمار آنها و ویژگیهای جذابشان افزوده می شود.

آبشار خاق العاده ایگوآزا

S A L I  J O O N

 این آبشار فوق العاده و عظیم در بزریل و در نزدیکی مرز آرژانتین واقع شده است . این آبشار به دلیل بزرگی و ویژگی منحصر به فرد جزو عجایب هفت گانه دنیا طبقه بندی شده است.
کوه نمرود

S A L I  J O O N

 این سازه یکی از ابنای تاریخی و با اهمیت در ترکیه می باشد . گفته شده است که این سازه ها یک قرن پیش از میلاد مسیح ساخته شده و به افتخار پادشاهان ایجاد شده است.
غار سانگ دونگ ،‌ بزرگترین غار دنیا

S A L I  J O O N

غار سانگ دونگ که به بزرگترین غار دنیا شهرت دارد در پارک ملی " فونگ نهاکه بنگ" در ویتنام واقع است. این غار محل عبور پرآب ترین و شدیدترین رودخانه های زیرزمینی دنیاست.
پارک ملی کوه های رنگین کمانی

S A L I  J O O N

 پارک ملی کوه های رنگین کمانی  در منطقه جغرافیایی دانگ شیا در چین. شاید نام آن کمتر به گوش کسی خورده باشد اما بدون شک یکی از زیباترین نقاط دنیا است. کوه های رنگین کمان چین که در استان گانسو این کشور قرار دارد و هر بیننده ای را میخکوب می کند. این کوه ها شبیه یک مکان تخیلی و گرافیکی هستند و هر سال گردشگران زیادی برای دیدن آنها به چین سفر می کنند.

گودال مرموز آریزونا

S A L I  J O O N

این گودال مرموز در ایالت آریزونای آمریکا واقع شده و یکی از ابنای تاریخی این کشور محسوب می شود . این گودال سری از نظر زمین شناسی ناشناخته بوده است . گفته می شود ساکنینی در این گودال در هزاران سال پیش زندگی می کرده اند و هم اکنون اجساد آنها در گودال قرار دارد . این اجساد از گودال مرموز محافظت می کنند !

دریاچه صورتی

S A L I  J O O N

این دریاچه که در کشور سنگال قرار دارد بعلت وجود رنگدانه های صورتی فراوان در جلبک سالینا به این رنگ زیبا درآمده است . این دریاچه یکی از رودخانه با حجم نمک فراوان در دنیا شناخته شده است.
صخره های زیبای کربنی

S A L I  J O O N

این زیبایی طبیعی و خارق العاده بر اثر فرسایش کربنات کلسیم در حاشیه های دریاچه های شیلی ساخته شده است. قایقی کوچک این امکان را به شما میدهد که به طبیعت فوق العاده این منطقه دست یابید.
بزرگ‌ترین چرخ دنیا

S A L I  J O O N

 بزرگ‌ترین چرخ بالابر دنیا در اسکاتلند قرار دارد. این چرخ بالابر مخصوص قایق‌ها است و در سال 2002 افتتاح شده است. این چرخ قابلیت حمل و انتقال همزمان قایق‌ها در هر چهار طرف یک دریاچه را دارد.
عظیم ترین میدان نفتی جهان

S A L I  J O O N

میدان نفتی "‌بابا گرگر‌" در شمال عراق از سال 1948 بزرگترین میدان نفتی جهان به شمار می رود . این میدان نفتی عظیم نفتی دارای شعله های آتش همیشگی در اطراف خود می باشد که غیرقابل کنترل و اطفا هستند . علت این شعله های آتش همیشگی گازهای فراوانی است که در این منطقه منتشر شده اند.
رودخانه ای زیر آب

S A L I  J O O N

این پدیده شگفت انگیز در جزیره یوکاتان در مکزیک واقع شده و یکی از مناظر طبیعی فوق العاده در جهان به شمار می آید . این پدیده زیبای طبیعی هنگامی رخ می دهد که سولفات هیدروژن مخلوط با آب شور، آب را از حد طبیعی سنگین تر کرده و آن را از سایر مولکولهای آب جدا می کند.






تاریخ : چهارشنبه 93/2/31 | 1:9 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

شگفتی های طبیعی کمتر شناخته شده

شگفتی های طبیعی تقریبا در هر کشوری وجود دارد که ما نیز قبلا در عجایب جهان با تعدادی از آن ها آشنا شدیم. در این قسمت سعی شده تا شگفتی های کمتر شناخته شده را مورد بررسی اجمالی قرار دهیم که بسیار زیبا و حیرت آور اند و به طور قطع ارزش یک بار دیدن را (چه به صورت تصویری و چه به صورت زنده!) دارند. صد البته که این لیستِ کاملی از تمام شگفتی های موجود در طبیعت نیست، اما سعی می کنیم در قسمت های بعدی به آن ها نیز اشاره ای داشته باشیم. آیا شما هم مکان زیبا و دیدنی سراغ دارید؟ پس در موردش برایمان بنویسید تا با نام خودتان در عجایب جهان منتشر کنیم.

 پانتانال برزیل

پانتانال بزرگترین تالاب جهان است. گذشته از مناظر زیبا و دیدنی اش، پانتانال منزلگاه موجودات شگفت انگیزی مانند capybaras است که نوعی مورچه خوار غول پیکر به شمار می آید.

Pantanal شگفتی های طبیعی کمتر شناخته شده

 مرداب آبی رنگ ایسلند

آب موجود در این تالاب همیشه گرم است و درجه حرارتی بین 37-39 درجه سانتی گراد دارد. ظاهرا این تالاب بخشی از جریان آتشفشانی است و آب آن پر از املاح و مواد معدنی می باشد که برای اختلالات پوستی مانند پسوریازیس بسیار خوب است. اگر بخواهید در آنجا شنا کنید با این اخطار رو به رو خواهید شد: با توجه به قوانین بهداشتی کشور ایسلند، تمامی افرادی که قصد شنا در این مکان را دارند ملزوم به استفاده از حمام عمومی قبل و بعد از ورود به آب هستند. در حالی که تالاب به خودی خود طبیعی است هر چند روز در میان آن را با آب گرمی که از نیروگاه حرارتی نزدیک می آید پر می کنند.

Blue Lagoon شگفتی های طبیعی کمتر شناخته شده

  واله د لا لونا شیلی

رفتن به واله د لا لونا به شما این اجازه را می دهد که به راحتی رویای قدم زدن روی کره ماه را عملی کنید و خود را روی سطح آن تجسم نمایید. مجموعه حیرت انگیزی از بافت ها و رنگ های زیبا در این منطقه توسط آب و باد تشکیل شده است و دریاچه های خشک شده ی آن مانند حفره های کره ماه به نظر می رسد.

Valle de la Luna شگفتی های طبیعی کمتر شناخته شده

  کولکا کانیون پرو

کولکا کانیون در حدود دو برابرِ عمق گرند کانیونِ آمریکا را دارد و ساکنان قدیمی خود که قبل از اینکا ها به آنجا پای گذاشته بودند را حفظ کرده است و مکانی مورد پسند باستان شناسان و گردشگران می باشد. چشمه های متعددی در این منطقه قرار گرفته که قنات های آن را همیشه پر آب نگه می دارد.

Colca Canyon شگفتی های طبیعی کمتر شناخته شده

 وای او تاپو نیوزیلند

وای او تاپو یکی از عجیب ترین مکان های نیوزیلند می باشد. بعد از سه ساعت پیاده روی با صحنه ای حیرت انگیز رو به رو خواهید شد، دریاچه ای رنگی که حتما نیاز است آن را ببینید تا باورش کنید! همچنین مکان هایی برای استخر گل و لای و مکانی طولانی برای پیاده روی در آنجا تعبیه شده است. استخر معروفی نیز وجود دارد که یکی از جاذبه های معروف وای او تاپو است و با حلقه های نارنجی طبیعی احاطه شده است.

Wai o Tapu شگفتی های طبیعی کمتر شناخته شده

  دره جیوژایگو چین

معنی واژه جیوژایگو به زبان بومی “نه روستا” می باشد که آن را از نه روستایی که در درّه ای در تبت قرار دارند، الهام گرفته است. مسیر دره با رودخانه ای زیبا، دریاچه و کوه های پوشیده از برف پوشیده شده است. این مکان به عنوان یکی از عجایب مهم طبیعی دنیا طبقه بندی شده است.

Jiuzhaigou Valley شگفتی های طبیعی کمتر شناخته شده

  Tsingy de Bemaraha ماداگاسکار

Tsingy de Bemaraha مکانی شگفت انگیز و خیره کننده از سنگ های آهک است و معنی آن به زبان بومی سرپرست گروه می باشد. با آمدن به این مکان زیبا شما می توانید جنگل حرا و حیوانات و پرندگان شگفت انگیز آن را نیز مشاهده نمایید.

Tsingy de Bemaraha شگفتی های طبیعی کمتر شناخته شده






تاریخ : چهارشنبه 93/2/31 | 12:31 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()


         13 عادت روزمره که باعث پیری میشود
  

آیا پیر شدن ظاهریتان سریعتر از پیر شدن سنیتان است؟ اگر از تصویری که در آینه میبینید راضی نیستید، شاید زمان آن رسیده که بعضی عادتهای روزمره تان را بررسی کنید. غذاهایی که میخورید و حتی نحوه خوابیدنتان میتواند پیرترتان کرده و طول عمرتان را هم کم کند. در این مقاله متخصصین درمورد متداولترین عادتهایی که باعث پیر شدن میشود و راهکارهایی برای از بین بردن آن صحبت میکنند.

 
چند کار را همزمان انجام میدهید

 
اگر لیست کارهای روزانه تان به نظر هیچوقت کوتاه نخواهد شد، ممکن است استرس زندگی پرمشغله تان برای بدنتان مسموم باشد. خیلی ها فکر میکنند انجام همزمان کارهای مختلف خیلی خوب است اما با این روش نه تنها کاری پیش نمیبرند بلکه استرس بیشتری هم برای خود تولید میکنند. تحقیقات مختلفی نشان میدهد که استرس مزمن تولید رادیکالهای آزاد که مولکولهایی بی ثبات هستند و به سلولها آسیب رسانده و متهم اصلی در پیری هستند، را در بدن تحریک میکند. به جای اینکه سعی کنید همه کارها را یکجا انجام دهید، سعی کنید در هر لحظه فقط روی یک کار تمرکز کنید و بعد از اتمام آن سراغ کار بعدی بروید.

 
بی اندازه شیرینی جات میخورید

 
به جز اینکه با خوردن شیرینی جات وزنتان را بالا میبرید، صورتتان را هم پیرتر میکنید .مولکولهای قند در درون بدن خود را به فیبرهای پروتئینی در هر سلول میچسبانند. این فرایند مخرب که گلیکاسیون نامیده می شود موجب از دست رفتن شفافیت پوست، ایجاد حلقه های تیره زیر چشم، پف کردگی، افزایش چین و چروکهای صورت و بزرگتر شدن روزنه های روی پوست میشود. اگر میخواهید شادابی و جوانی خود را حفظ کنید، شیرینی جات را برای بقیه بگذارید.

 
شبها کمتر از 5 ساعت میخوابید

 
کم خوابی نه تنها باعث ایجاد پف سیاه زیر چشمهایتان میشود، بلکه طول عمرتان را هم پایین می آورد. خواب مطلوب بین محدوده هفت ساعت است. اگر علائم کم خوابی مثل نداشتن انرژی در طول روز، کند شدن ذهن، مشکل در توجه و تمرکز یا افزایش وزن را در خود مشاهده کردید، حتماً زودتر بخوابید.

 
زیاد تلویزیون تماشا میکنید

 
اینکه چند روز پشت سر هم بنشینید سریال محبوبتان را تماشا کنید یک چیز است، اینکه مدام پای تلویزیون نشسته باشید چیزی دیگر. در یک مجله پزشکی ورزشی بریتانیایی تحقیقی منتشر شده بود که بر روی 11000 استرالیایی 25 سال به بالا انجام گرفته بود، مشخص شد که به ازای هر یک ساعت تماشای تلویزیون، 22 دقیقه از سن متوسط افراد بزرگسال کاسته میشود. علاوه بر این، افرادیکه به طور متوسط شش ساعت در روز تلویزیون تماشا میکردند، 5 سال کمتر از آنهایی که تماشا نمیکرده اند زندگی کردند.

 
این تاثیر بیشتر بخاطر نشستن و غیرفعال بودن است. وقتی بیشتر از 30 دقیقه پشت سر هم مینشینید، بدنتان شروع به اندوختن چربی در سلولهایتان میکند که احتمال چاق شدنتان را بالا میبرد. چه برای تماشای تلویزیون نشسته باشید و چه پشت میز کارتان، هر 30 دقیقه یکبار بلند شده و کمی در اطراف قدم بزنید.

 
بیشتر زمان روز را مینشینید

 
خطرات سبک زندگی نشسته کاملاً مشخص است: آنهایی که بیشتر روز خود را روی صندلی مینشینند بیشتر در معرض ابتلا به بیماریهای کلیوی، بیماریهای قلبی-عروقی، سرطان و چاقی مفرط هستند.

 
به طور طبیعی ورزش منظم به پیشگیری از این مشکلات سلامتی کمک کرده و باعث میشود طولانی تر زندگی کنید. در یک تحقیق مشخص شد آنهایی که 150 دقیقه یا بیشتر از هفته خود را ورزش میکردند، 10 تا 13 سال بیشتر از افراد کم فعالیت زندگی کردند.

 
از کرمهای چشم استفاده نمیکنید

 
یکی از مهمترین محصولات آرایشی که باید استفاده کنید، یک کرم زیر چشم خوب برای به تاخیر انداختن چین و چروک هاست. پوست زیر چشمها نازکتر از پوست قسمتهای دیگر صورتتان است و خیلی سریعتر پیر شدنتان را نشان میدهد. مرطوب نگه داشتن این ناحیه سالها از عمر ظاهریتان کم میکند.

 
موثرترین کرمهای زیر چشم حاوی رتین A، نوعی ویتامین A، میباشد. سایر عوامل مهم آن عبارتند از نرمکننده ها و مرطوب کننده هایی که رطوبت، آنتیاکسیدان، اسید هیالورونیک و ویتامین C را در این ناحیه نگه میدارد. اینها ساخت کلاژن و الاستین را برای سفت کردن پوست و کاهش خطوط دور چشمها تقویت میکند.

 
از کرم ضدآفتاب استفاده میکنید اما فقط در مسافرتها

 
رانندگی، باغبانی و رفتن حتی تا سر کوچه بدون ضدآفتاب بسیار بیشتر از تخریبی که یک روز گذراندن کنار دریا دارد به شما آسیب میزند.

 
علت اصلی تقریباً هر نوع پیری زودرس روی صورت قرارگیری در معرض اشعه فرابنفش است.  این اشعه حتی در زمانهایی که هوا ابری یا بارانی است هم وجود دارد. با استفاده از کرم ضدآفتاب با SPF بین 30 تا 50 در  زمانهایی که از خانه بیرون میروید از پوستتان محافظت کنید. 

 
زیاد آرایش میکنید

 
سایه چشم آبی به کنار، آرایش زیادی هم شما را پیرتر نشان میدهد. استفاده از لوازم آرایشی، مخصوصاً محصولات آرایشی چرب، منافذ پوستتان را میبندد. علاوه بر این، استفاده بیش از حد از محصولات پوستی عطردار، موادشیمیایی و عوامل الکلی با از بین بردن روغنهای طبیعی پوست، پوستتان را خشک میکند و باعث ایجاد چین و چروک زودرس روی پوست میشود. برای راهنمایی بیشتر با متخصص پوستتان صحبت کنید.

 
دمر میخوابید و صورتتان را در بالشت فرو میبرید

 
دمر یا یکطرفه خوابیدن طوریکه صورتتان را در بالشت فرو ببرید میتواند روی پوستتان ایجاد چروک کرده و موجب پیری زودرس میشود. بافتهای پیوندی و کلاژن موجود در پوست صورت با بالا رفتن سن ضعیف تر میشود. به همین دلیل وقتی شبهای پیاپی به یک سمت صورتتان میخوابید، صورتتان دیگر به سرعت زمانی که جوان بودید برنگشته و صاف نمیشود. این چینهای ایجاد شده بخاطر بالشتتان دائمی خواهد شد. بنابراین بهتر است به پشت خوابیده و از روکشهای بالشت ساتن استفاده کنید که پوستتان صاف بماند.

 
خانهتان را خیلی گرم نگه میدارید

 
وقتی بیرون از خانه سرد است، ممکن است وسوسه شوید که داخل خانه را حسابی گرم کنید. چه شومینه و چه شوفاژها را روشن کنید، هر دو رطوبت هوای خانه را میگیرند. این موجب خشک و ملتهب شدن پوستتان میشود که به مرور زمان منجر به پیری خواهد شد. استفاده از یک مرطوب کننده هوا با خشکی هوا مقابله کرده و از خارش و پوسته پوسته شدن پوستتان جلوگیری میکند. گذاشتن یک حوله مرطوب روی شوفاژ یا یک کاسه آب سرد در اتاق، مقداری از رطوبت از دست رفته را برمیگرداند. 

 
با نی نوشیدنی مینوشید

 
نوشیدن نوشیدنیهای تیره رنگ با نی میتواند از ایجاد لکه بر روی دندانهایتان جلوگیری میکند اما همانطور که جمع کردن چشمها باعث ایجاد چین و چروک در اطراف چشمهایتان میشود، جمع کرند لبهایتان هم موجب ایجاد چروک زودرس دور دهانتان میشود. این اتفاق با کشیدن سیگار هم روی میدهد. از اینرو بهتر است نوشیدنیهایتان را از بطری داخل لیوان ریخته تا موقع نوشیدن از جمع کردن لبها خودداری کنید.

 
کل چربیها را از برنامه غذاییتان حذف میکنید

 
برای حفظ حس جوانی و ظاهر شاداب کمی چربی لازم است. اسیدهای چرب امگا3 که در ماهیهای چرب (مثل سالمون) و بعضی آجیلها (مثل گردو و بذر کتان) یافت میشود پوست را نرم نگه داشته و قابلیت ارتجاعی پوست را حفظ میکند و درنتیجه از بروز چین و چروک جلوگیری کرده و برای سلامت قلب و مغز نیز مفید است. آکادمی تغذیه و رژیم درمانی توصیه میکند که حداقل دو بار در هفته از ماهی در وعده های غذایی خود استفاده کنید.

 
قوز میکنید

 
ساعتها پشت سر هم پشت کامپیوتر نشستن به مرور زمان باعث ایجاد فرمی زشت و قوزمانند در ستون فقراتتان میشود.  

 
ستون فقرات به طور طبیعی شکلی S مانند متوازن دارد تا بتواند بدن را ثابت نگه داشته و از بدن محافظت کند. بد نشستن و ایستادن و قوز کردن ستون فقرات را از این حالت طبیعی خود دور کرده و درنتیجه عضلات، دیسک کمر و استخوانها دچار فشار میشوند. درنتیجه آن معمولاً دچار درد و خستگی میشوید و ستون فقرات  دچار پیری و بدشکلی دائمی میشود. با چک کردن و توجه به فرم بدنتان در طول روز (گوشها، شانه ها و لگن در حالت نشسته باید در یک خط صاف قرار گیرند) سعی کنید بدنتان را همیشه در وضعیت مطلوب نگه دارید.





تاریخ : چهارشنبه 93/2/31 | 12:16 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

عکس های زیبا






تاریخ : چهارشنبه 93/2/31 | 7:29 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

سوتی های معماری!

 

بهترین مکان برای ناودان

 






تاریخ : چهارشنبه 93/2/31 | 7:23 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 

10روش برای اینکه در زندگی خوش شانس باشیم 

بهترین راه برای خوش شانس بودن در زندگی مثبت نگری و تجسم موفقیت در زندگی است, اگر نمی دانید چطور خوش شانس باشید این 10 راه را در زندگی تان امتحان کنید.

1. از فرصت ها آگاه باشید

“من باور عمیقی به شانس دارم, و فهمیده ام هر چقدر سختر تلاش کنم بیشتر شانس می آورم” – Thomas Jefferson

اگر مثل یک زاهد گوشه نشین خودتان را در خانه حبس کنید, چقدر احتمال می دهید که شانس به شما روی بیاورد. احتمالش زیاد نیست. اگر بیرون نروید و کاری انجام ندهید, خودتان را در منجلابی از عذاب پیدا می کنید که عاری از هر گونه فرصت است. دوست دارید خوش شانس باشید؟ زندگی موسسه خیریه نیست, پس دست بکار شوید.

2. موفقیت هایتان را تجسم کنید

“شانس پیش نیاز آمادسازی جلسه فرصت است.” – Lucius Annaeus Seneca

فکر می کنید چقدر خوب از پس یک مصاحبه کاری و یا ورزشی بر بیایید, اگر افکارتان با دلایلی پر از شکست پر شده باشد, شانس به سراغتان نخواهد آمد. بهترین ورزشکاران قبل از اینکه مسابقه را شروع بکنند, خودشان را می بینند که در مسابقه برنده شده اند. بهترین کمدین ها قبل از اینکه پا بروی صحنه بگذارند تصور می کنند جمعیت از خنده در حال انفجار است. اگر دارید به یک مصاحبه شغلی می روید, تصور کنید که چقدر با ملاحضه دارید پاسخ هایشان را می دهید. اگر برای قرار خاصی دارید آماده می شوید, تصور کنید که چطور طرف مقابل شما را با کلاس/خوش تیپ/جذاب/خوش مشرب خواهد دید. قبل از اینکه موفقیت اتفاق بیافتد باید خودتان آن موفقیت را در چشم ذهنتان ببینید.

3. بروی چیزهای مثبت تمرکز کنید

“بهترین شانس, شانسی است که آنرا خودتان بوجود می آورید.” – Douglas MacArthur

متاسفانه اتفاق بدی برایم پیش آمد: هفته گذشته, موتور ماشینم در راه رفتن به آپارتمانم از کار افتاد. چرخ های خودرو من بجای اینکه یکدفعه از حرکت بایستد و ریپ بزند کم کم متوقف شد. و این را مدیون مکانیک بدی هستم که ماشینم را تعمیر کرده بود, و من بابت این کارش خیلی خوشحال هستم. در حالیکه وقتی تعمیر می کرد اصلا احساس رضایت خاطر نداشتم: من خیلی خوش شانس بودم. رانندگی من به خانه در آن شب یک سفر 30 دقیقه ای بین ایالتی بود. حالا تصورش را بکنید ماشین ها با سرعت 100 کیلومتر در بزرگراه پشت سر من می آمدند و ناگهان اتومبیلم متوقف می شد, چه حادثه بدی می توانست برای من و دیگران پیش بیاید. امکانش بود که دیگر اینجا نباشم که این مطلب را بنویسم. به همه چیز با دید مثبت نگاه بکنید, حتی اتفاقات بد.

4. به ندای دلتان گوش دهید

“خوش بینی مرا از موقعیت هایی نجات داد که حتی فکرش را هم نمی توانم بکنم. اگر بدنبال غرایزتان بروید و به خوش بینی تان ادامه بدهید, خلاقیتتان را دنبال کنید. موفقیت هم خودش می آید.”Jimmy Buffett

نگاه کنید, همه ما بعضی اوقات تصمیمات بدی می گیریم, پس به نفعتان است که قاطعانه تصمیم بگیرید. به غریزه تان اعتماد کنید و اجازه بدهید بینش تان شما را راهنمایی کند. بله البته, شما می توانید برای هر تصمیمی که در زندگی تان می گیرید کلی تقلا کنید, اما هیچ تضمینی وجود ندارد که تمام این شور و مشورت های اضافی در نهایت به موفقیت تان ختم شود.

5. با زندگی روبرو شوید

“بسیاری از ما فکر می کنیم خوش شانسی حق ماست, و بد شانسی خیانتی در حق مان.” – William Feather

نکته: نه, نمی توانید هر چه می خواهید داشته باشید. بله, گهگاهی شکست خواهید خورد. زندگی جوانمردانه نیست. باید با آن روبرو شوید.

6. دوباره تلاش کنید

“بخاطر بسپارید که گاهی اوقات نرسیدن به چیزهایی که می خواهید خودش بمنزله نوعی خوش شانسی است.” – Dalai Lama XIV

فقط بخاطر اینکه نقشه تان شکست خورده است نباید فکر کنید که ایده بدی داشتید — این شکست فقط می تواند بخاطر نحوه بد عملکردتان باشد و یا اینکه روش هایتان نیاز به تحول دارد. هر چه بیشتر بیاموزید و رشد کنید, خوش شانس تر و موفق تر خواهید بود.

 

7. افکار منفی و استرس را کاهش بدهید

“نکته ای در مورد شانس وجود دارد…تا خودتان نتیجه اش را به چشم نبینید نمی توانید بگویید خوب بوده است و یا بد.” – Alice Hoffman

بخاطر داشته باشید زمان باعث می شود چیزهایی که خارج از کنترلتان است به مرور از سر راهتان کنار برود, پس دیگر به این چیزها فکر نکنید. بسیاری از ما وقتی راه می رویم, مدام زیر لب با حالت استرس واری صحبت می کنیم. اگر استرس زیادی دارید و نمی توانید درست فکر کنید, فقط درها را باز کنید و فرصت ها یکی پس از دیگری بدون هیچ مخاطره ای به سمتتان می آیند. مرتبه بعدی که احساس بدی داشتید, این سوالات را از خودتان بپرسید.

8. در زمان حال زندگی کنید

“وقتیکه با شانسی روبرو می شوید, خودتان باعث بوجود آمدنش بوده اید.” – Bruce Springsteen

خیلی ساده است که آنقدر در دنیای کوچک خودمان غرق شویم که نسبت به اشخاص, مکان ها, و چیزهای پیرامونمان بی اعتنا شویم. اگر بتوانید توانایی زندگی در لحظه حال را در خودتان گسترش بدهید, اینکار به شما کمک می کند تا متوجه فرصت هایی بشوید که اگر به آنها توجه نکنید مانند نسیمی از کنارتان عبور خواهند کرد.

9. در مورد همه چیز کنجکاو باشید

“کنجکاوی و شگفتی، از ویژگی‌های شکوهمند روح انسان به شمار می‌رود.” – مک کلندون

کنجکاوی درهایی را بروی تان باز خواهد کرد که قبلا بسته بودند. چونکه کنجکاوی چشم انداز تازه ای را بروی زندگی تان خواهد گشود, و شما را با توانایی حل مسائل که دیگران ممکن است به آن دست نیابند مسلح می کند. هر چقدر خلاقیت و نوآوری بیشتری داشته باشید, شانس بیشتری برای خودتان می توانید بوجود بیاورید.

10. به پشتکارتان ادامه بدهید

“شانس سود سهام عرق ریختن است. هر چقدر بیشتر تلاش کنید و عرق بریزید, خوش شانسی بیشتری بدست می آورید.” – Ray Kroc

تا زمانیکه چیزی را ترک نکنید آنرا از دست نمی دهید, پس از کاری که می کنید دست بر ندارید.

امیدوارم این 10 قدم به شما کمک کند تا در زندگی تان خوش شانس باشید. اگر دوستی دارید که فکر می کند بد شانس است, این مطالب را به او منتقل کنید!






تاریخ : دوشنبه 93/2/29 | 11:55 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

                  11 چیزی که باید بخاطر آنها خودتان را ببخشید 

«آدم‌های ضعیف هیچوقت نمی‌توانند ببخشند. بخشش خصوصیت افراد قوی است.» -- گاندی

 
کینه و تلخی مثل سم می‌مانند: اگر به آنها اجازه دهید، اسیرتان کرده و شما را به عقب میکشد تا جایی که دیگر حتی خودتان را هم نمی‌شناسید.

 
انسان‌ها موجودات پرغروری هستند، که این یکی از دلایلی است که نمی‌توانند اشتباهات، ناراحتی‌ها و طردشدگی‌هایشان را فراموش کنند. اما زمانی که اذیت‌ها و ناراحتی‌ها اسیرتان کرد، به محیط اجازه می‌دهید کنترل بیشتری نسبت به خودتان به شما پیدا کند. 

 
به همین دلیل همیشه باید بخشش را انتخاب کنید. در زیر به 11 مورد از چیزهایی که باید خودتان را بخاطر آنها ببخشید اشاره می‌کنیم:

 
1. بخاطر گذشته‌تان، خودتان را ببخشید.

 
خیلی ساده است که اجازه دهید اشتباهات گذشته لحظه حالتان را نابود کند اما این سریع‌ترین راه به سمت افسردگی و ناراحتی است. خیلی مهم است که به خاطر داشته باشید که همه انسان‌ها اشتباه می‌کنند. مهم این است که از اشتباهاتتان درس بگیرید و خودتان را برای تجربیات آینده آماده کنید.

 
2. بخاطر روابط شکست‌خورده‌تان، خودتان را ببخشید.

 
مسائل احساسی مسائل ساده‌ای نیستند. اگر بخواهید به احساساتتان اجازه دهید، شما را عقب کشیده و فرصت‌های عشقی آینده را از شما می‌گیرند. باید سعی کنید روی زمان حال تمرکز کنید -- نه اشتباهات گذشته‌تان -- تا بتوانید آینده‌ای بهتر برای خودتان بسازید.

 
3. بخاطر ضعف‌هایتان، خودتان را ببخشید.

 
روز بدون شب نمی‌تواند وجود داشته باشد؛ همینطور روشنایی بدون تاریکی. درمورد ما هم همینطور است، بدون دانستن ضعف‌هایمان، نمی توانیم به نقاط قوتمان پی ببریم. باید نقص‌هایتان را در آغوش بکشید و یاد بگیرید خودتان را همانطور که هستید بپذیرید.

 
4. بخاطر اشتباهات جزئی‌تان، خودتان را ببخشید.

 
در خیابان با کسی برخورد کردید؟ بند کفشتان زیر پایتان گیر کرد؟ هیچ اشکالی ندارد! اتفاق‌هایی بدتر از این هم ممکن است بیفتد پس سعی کنید به این اتفاق‌ها از دید طنز نگاه کنید.

 
5. بخاطر آدم‌هایی که قضاوتشان کردید، خودتان را ببخشید.

 
آدمها خیلی متفاوتند، از آدمهای درون‌گرا تا برون‌گرا، آدمهای هنری تا آدمهای بیزنسی. این تفاوت‌ها ایجاد سوءتفاهم و قضاوت کردن درمورد رفتارهایی از دیگران که مطابق با هنجارهای ما نیست را راحت‌تر می‌کند. همه این کار را می‌کنند، پس نگران نباشید.

 
6. بخاطر امیدها و آرزوهای نابود‌شده‌تان، خودتان را ببخشید.

 
اگر تابحال اینکار را نکردید، همیشه زمان‌هایی برای سرمایه‌گذاری کردن در آرزوهایتان را دارید.  پشیمانی‌ها و افسوس‌هایتان درمورد چیزهایی که دوست داشتید داشته باشید را فراموش کنید و اولین قدم‌ها برای رسیدن به هدفتان را بردارید. این قدم‌ها هرچقدر هم که کوچک باشند مهم نیست، همین که کمی تلاش کنید، امیدها و آرزوهایتان هیچوقت نخواهند مرد.

 
7. بخاطر انتقاداتی که از خودتان کردید، خودتان را ببخشید.

 
گاهی اوقات ما بدترین منتقد خودمان می‌شویم اما نترسید، همه ما اینطور هستیم. به جای اینکه فکرتان را صرف این مسئله کنید، سعی کنید زمزمه‌های منفی با خودتان را بشناسید و به محض اینکه به ذهنتان آمدند آن را متوقف کنید.

 
8. بخاطر پل‌هایی که پشت سر خراب کرده‌اید، خودتان را ببخشید.

 
وقتی آدم‌ها تغییر می‌کنند، روابط هم تغییر می‌کنند. گاهی‌اوقات خراب کردن پل‌ها پشت سر برای سلامت فکری‌تان مفید است. اما اگر اینطور هم نباشند، همیشه راهی برای درست کردن روابط برهم‌خورده وجود دارد.

 
9. بخاطر کاستی‌هایتان در محل‌کار، خودتان را ببخشید.

 
همه نمی‌توانند در همه کار عالی باشند. این چیزی است که نه تنها در زندگی خصوصی‌تان بلکه در کارتان هم به خاطر داشته باشید. به جای اینکه روی چیزهایی که در آن خوب نیستید تمرکز کنید، توجهتان را به نقاط قوت خود در کار معطوف کنید.

 
10. بخاطر زمان‌هایی که خودخواهی کردید، خودتان را ببخشید.

 
همه آدمها نیاز دارند که زمان‌هایی خودخواه باشند، چه در دنبال کردن آرزوهایتان باشد، چه در پیشرفت شخصی و چه در تغییرات کاری. این چیزی نیست که بخواهید بخاطر آن خجالت بکشید.

 
11. بخاطر وقت‌هایی که تنبلی کردید، خودتان را ببخشید.

 
همه نمی‌توانند همیشه فعال باشند. اگر زمان‌هایی بوده که دوست داشته‌اید فقط استراحت کنید و دست به هیچ کاری نزنید، نیازی نیست بخاطر آن احساس گناه کنید.

 






تاریخ : دوشنبه 93/2/29 | 7:31 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

عکس های بامزه از بچه های کوچولو

 

مامانم گفته به کیک دست نزنم!






تاریخ : یکشنبه 93/2/28 | 9:42 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
مکان هایی زیبا در دنیا که در حال نابودی هستند !

مکان های شگفت انگیزی در این جهان بزرگ وجود دارند که باید دید. اگر اهل سفر هستید این نقاط دیدنی را در لیست خود قرار دهید بخصوص که ممکن است تا چندی دیگر وجود خارجی نداشته باشند! اخیرا زیاد شنیده ایم که یک سری تغییرات آب و هوایی به وجود آمده که تبعات جدی روی محیط زیست داشته است. در ادامه ما مکان هایی که به علل تغییرات آب و هوایی در معرض خطر نابودی هستند را به شما دوستان معرفی می کنیم.
جزایر مالدیو (Maldives)

alt

یک مجموعه باشکوه از جزایری که در اقیانوس هند قرار دارد و 80 درصد آن کمتر از یک متر بالاتر از سطح آب می باشد. بالا آمدن سطح آب و تغییر شرایط جوی بیشتر مناطق پر جمعیت آن را تا پایان قرن تهدید می کند.
دریای آرال (Aral Sea)

alt

برای مدت طولانی دریای آرال یکی از چهار دریاچه بزرگ دنیا بوده است. اما با توجه به تصمیم گیری های نامناسب در زمان اتحاد جماهیر شوروی تغییرات در وضعیت آن ایجاد گردیده و امروزه به کمتر از 10% وسعت اصلی آن کاهش پیدا کرده است.( عکس: دریای آرال در سال های 1989 و 2007)
ونیز (Venice)

alt

ونیز در زمانی که شهری ایستاده روی آب بود، یکی از بزرگترین امپراتوریهای دریایی دنیا نامیده می شد
گرونینگن (Groningen)

alt

این شهر دانشگاهی 1000 ساله یکی از اولین شهرک های هلندی بود که در نبرد با دریا و به علت ترکیب فرسایش خاک در اثر استخراج گاز و تغییرات سطوح آب در حال نابوی است.
قطب شمال (Arctic Ice Pack)

alt

دمای متوسط اطراف قطب شمال دوبرابر سایر مناطق دیگر درحال افزایش می باشد. بعضی گزارش ها بیان کرده اند که قطب شمال تا سال 2015 کاملا بدون یخ خواهد شد.
جزیره گرینلند (Greenland)

alt

زیر بنای این جزیره به علت کاهش یخها در معرض خطر می باشد. یکی از نگرانی های اصلی کمپانی هایی هستند که با ذوب یخ سعی در استخراج منابع زیرزمینی دارند.
دیواره بزرگ مرجانی (Great Barrier Reef)

alt

با افزایش درجه حرارت آب، (طبق پیش بینی ها تا پایان قرن 2 درجه افزایش) یکی از بزرگترین اکوسیستم های مرجانی کره زمین نابود می شود یعنی محل زندگی 1500 گونه از انواع ماهی ها.
یخچال طبیعی کاپرون اتریش (Kaprun Glacier )

alt

در حالیکه یکی از جذابترین مناطق برای افرادی است که تمایل به برنزه کردن پوست خود دارند اما با آب رفتن این یخچال طبیعی تاثیرات بلند مدتی روی مناطق اطراف آن خواهد گذاشت که یکی از آنها نابودی پیست اسکی بزرگ آن می باشد.
دلتای می سی سی پی (Mississippi Delta)

alt

طوفان کاترینا باعث شده که نگرانی ها درباره تغییرات آب و هوایی و افزایش سطح آب به وجود بیاید که می تواند روی دلتای می سی سی پی هم اثر گذار باشد و انتظار می رود که این روند ادامه پیدا کند.
باربادوس (Barbados)

alt

یکی از اولین کشورهایی که به طور جدی دچار تغییرات آب و هوایی شده بود باربادوس است که مشکل انبوه جمعیت و زمینهای کم ارتفاع را داراست. کوچکترین افزایشی در سطح آب می تواند نتایج فاجعه باری در بر داشته باشد.
پارک ملی اورگلیدز (Everglades National Park)

alt

یکی از منابع اصلی آب شیرین در فلوریدا و دارای اکوسیستم بسیار حساس می باشد. اگر روند فعلی همچنان ادامه داشته باشد، 10 تا 50 درصد آبهای شیرین اورگلیدز با بالارفتن سطح آب دریا با نمک دریا مخلوط شده و از بین می رود.
 
وراکروز مکزیک (Veracruz, Mexico)

alt


یکی از منابع تولید قهوه در دنیاست که با تابستانهای بسیار گرم و زمستانهای بسیار سرد به آرامی تولید قهوه را در این منطقه با مشکل جدی مواجه می کند.






تاریخ : شنبه 93/2/27 | 1:4 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
10 انسان مشهور با خصوصیات اخلاقی عجیب و غریب در طول تاریخ!!

شهرت و تاریخ به راحتی می‌تواند تصویر واقعی یک مرد را خراب کند. جنبه‌ها‌ی انسانی (و گاهی اوقات جنبه‌ها‌ی منفی) از افراد مشهور درگذشته ممکن است فراموش شود. در این مقاله سعی شده است  به 10 چهره بسیار مشهور و خاص نگاهی بیندازیم و تلاش کنیم جنبه‌ها‌ی عادی شخصیت‌ها‌ی آنها را برایتان فاش سازیم.
10-  بنجامین فرانکلین
 
اولین کنگره قاره ای از 
بنجامین فرانکلین (1790- 1706)، به نام یک ریسک یا خطر امنیتی نام برده است و بین روزهای 5 تا 26 اکتبر سال 1774 لازم دانسته برای رفت و آمد در فیلادلفیا با 3 بادیگارد رزمی ‌مسلح بدون برانگیختن هیچ گونه شکی همراه شد. البته انتظار نمی‌رود این افراد شهروندان دیگر را از دست فرانکین محافظت کنند. از آنها انتظار می‌رود که اسرار کنگره را افشاگری‌ها‌ی فرانکلین و فاش شدن برای عموم دور کنند. کنگره در نهایت در طول ماه‌ها‌ی آخر قبل از جنگ داخلی آمریکا سازش کرد، و حضور بریتانیا در کلونی‌ها‌یی که آشکار، وسیع و کاملا تحمل ناپذیر بودند عادی بود. هرکس از هر دو گروه این را می‌دانست.
فرانکلین علاقه داشت به بارهای متعددی در فیلادلفیا رفت و آمد کند، و وقتی که او مشروب می‌خورد در شرایط خاص دوست نداشت با هیچ کسی حرف بزند. بادیگارش بعدها شهادت داد که او بعد از خوردن 10 آبجوی قوی کاملا سرکش و پرسر صدا می‌شد.
  9- فقط یک قدیسه نبود 
 
قدیسه فرانسیس از آسیسی (1181 تا 1266) قدیسه حامی ‌ایتالیا و حامی‌ حقوق حیوانات بود. او به خوبی برای پرندگان موعظه و سخنرانی می‌کرد. همه نوع افسانه اسرارآمیز در مورد او وجود دارد مثل اینکه: او از 4 زخم استیگما (ناشی از به صلیب کشیدن) رنج می‌برد (تنها حضرت عیسی 5 زخم در بدن داشت). او در روزهای جوانی‌اش در هیئت یک راهب مسافرت می‌کرد تا بتواند سلطان الکامل عرب را متقاعد کند که اگر او اعتقاد به حمایت خدا دارد باید خودش را در آتش بیندازد. او یک بار شهر «گوبیو» در ایتالیا را از شر گرگی نجات داد که به مردم و گاوهایشان حمله می‌کرد. روش او برای این کار این بود که گرگ را به شهر آورد و آن حیوان را غسل تعمید داد! و جالب این بود که گرگ دیگر حتی یک مرتبه هم مزاحم مردم شهر نشد.

افسانه‌ها‌ی زیادی نیز در مورد بستر مرگ او وجود دارد. گفته شده فرانسیس قبل از مرگ از الاغش به خاطر اینکه بار زندگی او را به دوش می‌کشیده تشکر کرده و الاغ هم بعد از شنیدن تشکر او گریه کرده!! سنت فرانسیس تنها یک قدیسه زنده نبود- او مردی متواضع و فروتن بود. او به کشیش شدن و گذراندن تمام عمرش در نقش یک راهب رضایت نداد، چراکه خودش را شایسته این مقام نمی‌دانست. حالا چه کسی می‌تواند حدس بزند که غذای مورد علاقه قدیس فرانسیس چه بود؟ او پای مرغ سرخ شده را خیلی دوست داشت! غذای دیگر مورد علاقه اش غوزک پای خوک بود!
8- جنگ بین تسلا و ادیسون
 
احتمالا شما هم در مورد نفرت این دو نفر نسبت به یکدیگر زیاد شنیده اید. گفته شده که تنها دلیل اینکه هیچ کدام از این دو نفر جایزه نوبل فیزیک را نبردند این بود که آنها هر چیزی را تحت سلطه قدرتهای قابل توجه خود می‌خواستند تا بتوانند طرف مقابل را خراب کنند. بالاخره وقتی تسلا جریان متناوبی را برای قصد منحصر به فردش از جریان مستقیم روبه بالای ادیسون کشف کرد، این جنگ و دعوا شدت یافت. DC واقعا بدون کارآرایی بوده و نیاز به کابلی با پهنای بیشتر از دور مچ انسان دارد تا بتواند انرژی کافی برای یکی از ساختمانهای منهتن را فراهم کند. بنابراین تعداد زیادی از این کابل‌ها‌ را در ساختمان‌ها‌ی منهتن انبار کردند و تمامشان به سیستم مرکزی رشته‌ها‌ی منبع انرژی متصل شدند.

تسلا فکر کرد که این منظره زشت وحشتناکی را ایجاد خواهد کرد. او به اتاق هتلش رفت، محاسبات ریاضی انجام داد، طراحی‌ها‌ را مرتب کرد و بالاخره جریان  الکتریسیته AC را اختراع کرد. رشته سیم‌ها‌یی که امروز ما در وسایل خانگی مان استفاده می‌کنیم دقیقا با همان پهنایی هستند که او در اولین آزمایشات خود استفاده کرد. ACخیلی سریع پیش می‌رود، و تقریبا ادیسون را ورشکسته کرد. کسی که با شخصیتی منزوی و فوق‌العاده افسرده و بی عاطفه مبارزه می‌کرد. او از روی عمد و در ملا عام از الکتریسیته AC برای کشتن یک فیل استفاده کرد. او فیل را از باغ وحش برونکس آورده بود، او فیل را با گاری از پارک عمومی‌ خارج کرده و خبرنگاران را برای گزارش خبر فراخواند. تا ثابت کند اختراع تسلا چقدر می‌تواند خطرناک باشد. تنها یکی از آن کابل‌ها‌ی عظیم برای چیره شدن به فیل کافی بود.
انتقام او موثر واقع نشد، اما عجیب اینکه دلیلش این بود که برای فیلم همان موقع اتفاق خطرناکی نیفتاد، و البته این یکی از علاقه و خصویات اخلاقی او بود که برای انتقام گرفتن از آدم‌ها‌ حیوانات را زجر می‌داد، امری که اغلب اوقات در آن ناموفق بود.
7- مردی که گربه‌ها‌ را دوست نداشت

یوهانس برامس (1897- 1833)، آهنگساز و پیانیست برجسته آلمانی، از گربه‌ها‌ بیزار بود. یکی از محبوب‌ترین سرگرمی‌های او این بود که کنار پنجره اتاقش می‌نشست، پنجره را باز می‌گذاشت و با تیر و کمانی که خودش ساخته بود به گربه‌ها‌ی ولگردی که در خیابان می‌گشتند تیر می‌زد! او به مرور مهارت خیلی زیادی در این کار کسب کرد!
  6- سختی‌ها‌ی تدریس
 
من با شما شرط می‌بندم که نمی‌توانید نام کسی که این جملات را نوشته حدس بزنید، "نظم و انظباطی که قرار است من به اکثر دانش آموزان بیاموزم رقت انگیز است. آنها اغلب می‌گوید که تکالیفشان را فراموش می‌کنند، به راستی آنها در هنگام انجام دادن تکالیف گیج می‌شوند. آنها نمی‌خواهند چیزی یاد بگیرند،‌ من هم نمی‌توانم این میل را به آنها تزریق کنم. ملت ما محکوم به فناست" جواب:
 ارسطو (384 تا 322 قبل از میلاد). من فکر می‌کنم که تاریخ هرگز تکرار نمی‌شود.
5- رئیس جمهوری که نمی‌شد سربه سرش گذاشت
 
 در اینجا یک نقل قول از فیلم «اره ماهی» می‌آوریم: «توماس جفرسون یکبار در محوطه چمن کاخ سفید به مردی شلیک کرد» این گفته نباید حقیقت داشته باشد. شما باور دارید که ‌ها‌لیوود هم حرف راست می‌زند؟!
البته حقیقت چیز دیگری است، رئیس جمهوری که واقعا اینگونه بود 
اندرو جکسون نام داشت. شاید شما فکر کنید که مردم تا حدی او را می‌شناسند که بهش بد و بیراه بگویند! او در زمان ریاست جمهوری‌اش بین 7 تا 8 دوئل داشت که در دوره‌ها‌ی قبل از او امری رایج بود و چندین اسلحه هم در صندوقش نگهداری می‌کرد.

او از یک مورد ترور جان سالم به در برد، عامل ترور فردی دیوانه به نام ریچارد لاورنس بود که سعی داشت با دو اسلحه به او شلیک کند، که هیچ کدام از اسحله‌ها‌ عمل نکرده و سپس دیوید کراکت او را خلع سلاح کرد، البته قبل از آن لاورنس بالاخره توانست با عصایش به جکسون ضربه بزند.
واقعه مربوط به محوطه فضای سبز باغ سفید زمانی اتفاق افتاد که خبرنگار یک روزنامه ناشناس در حالیکه در بیرون از ایوان کاخ سفید ایستاده بود به بانوی اول که در حال راه رفتن در ایوان بود فحش داد. این جور موارد معمولا یکی از رایج ترین اتفاقات برای جنگ تن به تن یا دوئل در آن زمان بود، اما به عنوان یک رئیس جمهور جکسون این کار را لازم ندانست. او تفنگی را بیرون آورده و به خبرنگار شلیک کرد و خبرنگار از سمت ایوان به سمت فضای سبز پرتاب شد و درگذشت.
4- مرد رنسانس

لئون باتیستا آلبرتی (1472-1405) را شاید امروزه با عنوان آغازگر رنسانس نشناسند، اما در زمان خودش او را «مرد رنسانس» می‌دانستند. او یک نقاش، مجسمه ساز، معمار، مترجم (بخصوص زبان لاتین) نویسنده، رمزنگار و بالاخره کسی بود که اولین کتاب گرامر رسمی‌ایتالیایی را نوشت.
باوجود این امروزه او در نظر مردم عوام به عنوان یک قهرمان شهرت دارد، به خاطر کارهای برجسته‌اش که آنها حتی اگر هم مجبور هم بودند نمی‌توانستند اجرا کنند.

 
3- آهنگسازی که جنبه شوخی نداشت!
 
یوهان سباستین باخ (1750- 1685) او اغلب در دعواهای خیابانی مردم را می‌کشت. سال 1705 وقتی که باخ 20 ساله بود و تازه به عنوان نوازنده ارگ در کلیسایی در کوتن آلمان مشغول به کار شده بود، برای به دست آوردن درآمد بیشتر به تردیس خصوصی هم می‌پرداخت.
یک بار یک باسونیست بی استعداد مخصوصا او را استخدام کرد، و بعد از کمی ‌درس دادن باخ بالاخره تسلیم شد و واقعیت وحشت انگیزی را به او گفت، "واقعیت آن چیزی است که وقتی آن را می‌نوازید مثل بز ماده صدا می‌کند"  باسونیست کمی‌دلخور شد و به باخ قول داد که هیچ وقت از گفتن این حرف پشیمان نمی‌شود و سپس او ترک کرد.

بعدازظهر یک روز، باخ در حالیکه کلیسا را به قصد رفتن به خانه ترک می‌کرد در پیاده رو تنگ یک خیابان با باسونیست و دو تا از دوستانش روبرو شده و آنها با او احوالپرسی کردند. باسونیست سپس جمله‌ای با این مفهوم گفت: "حالا چه کسی بز ماده است؟" و بعد سه نفری به باخ خیره شدند.
باخ به آرامی‌ شمشیری را از غلاف درآورده و گفت: «کی دوست داره اولین نفر باشه؟»
دوستان باسونیست لحظه ای مکث کرده، منتها می‌ دانستند که گناهکارند و به سرعت متوجه اشتباهشان شده و دعوا را واگذار کرده و رفتند. باسونیست که همان جا ایستاده بود زخم چندانی برنداشت، اما لباسهایش پاره شد. باسونیست دیگر هرگز مزاحم باخ نشد! (این داستان روایت‌ها‌ی مختلفی دارد، یک نظریه جالب می‌گوید، باخ نمی‌توانسته یک شمشیر در غلاف را با خودش حمل کند مگراینکه کسی در آن محل به او شمشیر داده باشد؛ بنابراین این فرضیه که یک خنجر بزرگ بیرون کشیده باشد منطقی تر است.
2- مرد پاکدامن 84 ساله
 
واقعیت جالبی در مورد 
اسحاق نیوتن (1727ـ1643): او با هیچ زنی رابطه جنسی برقرار نکرد. از مطالعه اسناد کمی ‌که از زندگی او باقی مانده مشخص شده او در زندگی به غیر از مادرش حتی رابطه عاطفی و معمولی نیز با هیچ دختر و زنی نداشته و تنها دوستی اش یک دوستی ساده کودکانه در سن 8 سالگی با یکی از دخترهای فامیل بوده!
او فردی پروتستان و از نظر مذهبی بسیار متعصب بود و به همین دلیل داشتن رابطه جنسی قبل از ازدواج را گناه و نادرست می‌دانست. و از آنجایی که بدلیل پرداختن به مباحث ریاضی، اعمال مذهبی و درگیری‌ها‌ی فراوان ذهنی وقتش همیشه پر بود زمانی برای ازدواج کردن باقی نمی‌ماند و نمی‌توانست زنی را در زندگی‌اش شریک کند.
 
1-  مخترعی با اخلاق بد که کار کردن با او بسیار سخت بود
 
لئوناردو داوینچی (1519-1452) sniper rifle (اسلحه ای دقیق با امکانات تلسکوپی) را اختراع کرد. این اختراع واقعا بی‌مصرف بود، چراکه از همان موقع هیچ وقت این اسلحه پر و مورد استفاده قرار نگرفت. اما برای داوینچی درک این حقیقت که تمام اسلحه‌ها‌ی گرم آن روز درست و دقیق نبودند بسیار سخت بود.
 از همان زمان که اسلحه هیچ وقت پر نشد می‌شد فهمید که این اسم واقعا بی مسمی‌است. اما داوینچی نادرستی و عدم دقت در تمام اسلحه‌ها‌ی گرم آن زمان را متوجه شده بود. لوله اسلحه خیلی دقیق نبود، اما خود اسلحه مشکلی نداشت. احتمال دارد مکانیسم تیراندازی wheel-lock را نیز او اختراع کرده باشد.

Ludovico Sforza دوک میلان، داوینچی را برای اختراع کردن 
«دستگاه‌ها‌ی جنگی» استخدام کرد، اما در عوض داوینچی طرح چند دستگاه را برای او کشید با تکیه بر یک توپ چوبی که قسمت اصلی تشکیل دهنده یک تانک بود. او همچنین تصویر یک ارابه جنگی را کشید که در دو طرف چرخ‌ها‌یش خارهای وحشتناکی تعبیه شده بود. و یک طراحی شناخته شده از تفنگ فتیله ای که بر یک تلسکوپ سوار شده نیز وجود دارد.

آن تلسکوپ نقش عدسی نور شکن را داشته و چندان قوی نبوده، و فقط آنها را در مشاهدات زمینی مجهز می‌ساخت. داوینچی برای اینکه از دقیق بودن ساخته‌اش مطمئن بشود یکی از دو گلوله ای که در تفنگ فیتیله ای بود را شلیک کرد. طبق اسنادی که از دوک به دست آمده مشخص شده داوینچی برای اینکه دقیق بودن نشانه گیری اش را هم ثابت کند به سربازانی که 1000 متر دورتر سنگر گرفته بودند شلیک کرد. البته در مورد این گفته استدلال‌ها‌ی دیگری نیز هست که نشان از جعلی بودن آن دارد. با این حال صحت آن صددرصد اثبات نشده است. بد نیست بدانید یکی دیگر از اختراعات جالب داوینچی قیچی بوده است، او برای تسهیل در برش پارچه دو عدد چاقو را به هم بست تا با کمک آن پارچه اش را برش بزند!





تاریخ : شنبه 93/2/27 | 7:23 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
   1   2   3   4   5      >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">