سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.
 

اطلاعات کامل درمورد هتل‌ ها و انواع آنها

شاید این پرسش برای شما بارها پیش آمده باشد که اصطلاحاتی که آژانس های مسافرتی درباره هتل ها به کار می برند به چه معنایی میباشند؟ تفاوت FB با All در چیست؟ تفاوت تخت Twin با King در چیست؟ Resort به چه معنی میباشد؟ سعی کردیم در این پست به تمامی ابهامات شما پاسخ بدهیم تا با اطلاعات کامل تری نسبت به انتخاب هتل خود اقدام نمایید. با ما همراه باشید :
متل Motel:
متل تلفیقی است از دو واژه Motor و Hotel و اساساً ماهیت بین راهی داشته و معمولاً خارج از شهرها قراردارد . در تعریف متل می توان گفت که هتلی است که در آن مسافران می توانند با خودروی شخصی وارد شده و حتی خودرو را مقابل درب اتاق خود پارک نمایند . یکی از مشخصه های اصلی متل ها عدم وجود لابی در آنهاست چرا که میهمانان به مجرد وارد شدن به متل بدون نیاز به پیاده شدن کلید اتاق خود را از رسپشن دریافت نموده و مستقیماً به سمت اتاق خود رانندگی می نمایند.
هتل پانسیون Hotel Pension:
درشهرواقع شده و تعدادی اتاق ، سالن غذاخوری ـ به اندازه ای که بتواند غذای ساکنان اتاقها را تأمین نماید ـ کتابخانه و سالن مطالعه و اتاق تلویزیون درآن پیش بینی وآماده شده است. پانسیون معمولاً اتاق را به صورت ماهانه و یا سالانه اجاره داده و مشتریان دیگری را از خارج هتل برای صرف غذا نمی پذیرد . بر همین اساس معمولاً سالن غذاخوری پانسیون فقط به اندازه احتیاج اتاق ها در نظرگرفته می شود . درپانسیون ها مقرارت خاصی وجود دارد و مسافران می بایست در ساعات معیّنی برای صرف صبحانه ، نهار و شام سرمیزحاضرشوند وتا ساعت مشخصی نیز درب ورودی پانسیون باز است.
ریزورت هتل Resort Hotel:
به هتل هایی اطلاق می شود که معمولاً نزدیک چشمه های مواد معدنی و یا ساحل قرار دارند. (هتل های مخصوص استراحت )
هتل آپارتمان Apartment Hotel:
هتل مکانى است براى اقامت تا در آن از مسافر پذیرایى شود. حال اگر امکان پذیرایى در هتل کاهش یابد ، هتل آپارتمان شکل می گیرد . در هتل آپارتمان ها وسایل آشپزى وجود دارد و نیازى به رستوران احساس نمى شود . اقامت در هتل آپارتمان بسیار شبیه به اجاره آپارتمان است با این تفاوت که قرارداد اجاره ای وجود ندارد و مسافر هر وقت بخواهد می تواند با هتل تسویه حساب نموده و آنجا را ترک نماید . بر خلاف هتل ها که دارای شرایط سختی هستند هتل آپارتمانها دارای انعطاف پذیری بالائی بوده و انواع بسیار متفاوتی دارند . معمولاً شبیه هتل ها ساخته می شوندو دارای تعداد زیادی آپارتمان می باشند . دوره اقامت در آنها بسیار متفاوت بوده و از چند روز تا چند ماه متغیر است .معمولاً قیمت آنها از هتل های هم ردیف پایین تر است مسافرینی که در آن اقامت می گزینند آنرا به مثابه خانه خود انگاشته که موقتاً از محل اصلی زندگی آنها به دور است . بنابراین هرآنچه که در خانه فراهم است ممکن است در هتل آپارتمان نیز فراهم باشد
انواع هتلها بر حسب ستاره
هتل های 2 ستاره :
تمیزی و راحتی و دکوراسیون منظم و هماهنگ از الزامات این هتل ها می باشد . ارائه رتبه دو ستاره مستلزم داشتن بعضی و نه همه موارد زیر می باشد:
خانه داری بسیار خوب ، دکوراسیون جذاب و وجود تلویزیون رنگی در تمام اتاقها ، مبلمان با کیفیت، دارای رستوران با قابلیت ارایه سرویس در هر وعده غذایی ، استخر شنا ، خدمات رسانی به اتاق ها ، ورودی هتل با ظرفیت مناسب ، تخت هایی با اندازه معمولی و بزرگتر ، سرویس حمام خوب و زیبا ، قفسه های کافی ، امکانات تفریحی ، حوله و صابون با کیفیت بالا ، پرسنل آموزش دیده و لاندری و روم سرویس .
هتل های 3 ستاره :
در هتل سه ستاره خدمات به طور کامل ارایه می گردد و به طور شایسته مدیریت می شود ، این نوع هتل ها دارای چشم انداز زیبا و امکانات گسترده اند . ارائه رتبه سه ستاره مستلزم داشتن بعضی و نه همه موارد زیر می باشد :

نظافت و خانه داری و نگهداری عالی ، هال ورودی بزرگ با طراحی جذاب ، فضای پذیرش فعال 24 ساعته ، اتاق های بزرگ و راحت ، بدون سر و صدا با نور کافی و فضای نشیمن با دکوراسیون جذاب و گاهی نقاشی روی دیوار، مبلمان با کیفیت بالا ، سیستم مرکزی تهویه هوا و سیستم حرارتی ، اتاق های مفروش شده با کیفیت بالا و دارای تشک های عالی ، ترموستات کنترل درجه دما ، سرویس حمام زیبا که بعضی از آنها دارای وسایل آرایشی ، صابون وحوله با کیفیت عالی است ، دارای سوئیت اتاق لوکس ، محدوده زمانی گسترده جهت سرویس دهی به اتاق ها ، وجود دو دستگاه تلفن در اتاق یکی کنار تخت و دیگری در حمام یا روی میز ، استخر شنا در محوطه ساختمان یا نزدیک آن ، خدمات بیدار کردن ، وجود بیش از یک رستوران با غذای عالی ، امکانات تفریحی برای میهمان از قبیل سونا ، گلف و . . . ارایه خدمات ویژشه از قبیل اتاق ملاقات ، پارک اتومبیل توسط مستخدم . 
هتل های 4 ستاره :
این هتلها نه تنها باید کلیه خدمات لازم را ارائه دهند بلکه باید از خود هویتی داشته باشند . تأمین راحتی و آسودگی میهمانان هدف اصلی کارکنان می باشد ، آنها آموزش دیده، کارآمد و آگاه و مؤدب می باشند این نوع هتل ها دارای امکانات متنوعی هستند . ارائه رتبه چهار ستاره مستلزم داشتن بعضی و نه همه موارد زیر می باشد :

خانه داری و نگهداری فوق العاده از هتل ، اتاق و فضای سبز ، طراحی ساختمان بصورت خاص و جالب ، هال ورودی لوکس، مبلمان بسیار خوب ، فضاهای عمومی ، آثار هنری ، کیفیت بالای فرش و گل تازه ، چشم انداز محیط طبیعی و فوق العاده ، فضای مناسب و دکوراسیون جذاب برای پذیرش ، رزوراسیون بسیار سریع و کارآمد ، کارکنان متعهد با یونیفرم ، وجود دربان ، مدیریت متخصص ، تجهیزات عالی رستوران و غذاهای متنوع ، خدمات رسانی عالی به اتاقها ، وجود اتاقهای بزرگ با نور کافی و مبل مناسب و زیبا ، دارای تلویزیون و دکوراسیون عالی و تزئین شده با کارهای هنری ، دو تلفن یکی در کنار تخت و دیگری روی میز ، دارای تشک راحت و پتوی اضافه و تخت های بزرگ و معمولی، سرویس دهی بصورت دو مرتبه در روز به اتاق ها ، حمام بسیار تمیز با صابون وسایل آرایش و حوله ، جعبه کمک های اولیه ، آیینه مناسب جهت اصلاح و آرایش، سیستم خشک کن دست ، در اختیار قرار دادن لباسهای راحت به میهمانان ، سیستم روشنایی هوشمند در حمام و اتاق خواب و سایر امکانات مثل حمل و نقل ، روزنامه رایگان و ...
هتل های 5 ستاره:
این نوع هتل ها در ردیف اول قرار دارند . قوانین واستاندارد مربوط به هتل پنج ستاره و کیفیت آن همواره باید ثابت نگه داشته بشود . ارائه رتبه پنج ستاره مستلزم داشتن بعضی و نه همه موارد زیر می باشد :

معماری و دکوراسیون زیبا و منحصر به فرد ، نگه داری و خانه داری منحصر به فرد و مستمر ، دارای بیش از 100 اتاق ، هال ورودی ، اتاق مهمان ، فضای عمومی تزئین شده با کارهای هنری ، مفروش شده با کیفیت بالا ، لابی بسیار زیبا ، دفتر پذیرش بسیار منظم در فضای کافی و آرام ، دارای نگهبان و سرویس 24 ساعته ، پرسنل آموزش دیده و متعهد ، تزئین اتاقها با استفاده از اشیاء عتیقه ، دارای 3 تلفن ( کنار تخت ، روی میز و داخل حمام ) ، تمیز کردن اتاق بصورت دو مرتبه در روز ، سرویس حمام زیبا و مدرن ، دارای رستوران عالی و غذاهای متنوع و سرویس غذا دهی ، امکانات رستوران جذاب ، سرویس حمل و نقل ، مغازه و فروشگاه پوشاک ، یخچال در داخل اتاقها با انواع .

کارکنان در هتل 5 ستاره : بسیار مرتب و یونیفرم پوشیده با لباسهای شیک ، مؤدب وآگاه و کارآمد و روابط عمومی خوب ، نسبت به رفع نیازهای مهمانان متعهد هستند و بسیارعالی سرویس می دهند . دارای مدیر حرفه ای و متخصص ، سازگاری و هماهنگی سرویس ها ، تداوم نگهدارى وخانه داری بی عیب و نقص اجزاء اصلی و اساسی برای حفظ درجه 5 ستاره می باشند .

نکته مهم : نکته مهم درباره ستاره هتل ها و هتل آپارتمان ها اینست که « هتل ها را از یک تا 5 ستاره طبقه بندی می نمایند در حالی که مهمانپذیر ها، مهمانسراها و هتل آپارتمان ها را از یک تا 3 ستاره طبقه بندی می نمایند . به تعبیرى دیگر هتل آپارتمان 3 ستاره با هتل 5 ستاره برابرى مى کند و این دو نوع از مراکز اقامتى از نظر کیفیت و خدمات دهى در گروه خودشان بهترین هستند.»
انواع هتل:
هتل تجارتى Commercial Hotel
هتل حومه شهر Sub-urban Hotel
هتل شهرى Urban Hotel
هتل با فضاى بازمیانى Atrium Hotel
هتل بزرگ Meca Hotel
هتل گرد همایى Convention Hotel
هتل فرودگاه Air port Hotel
هتل مسکونى براى مهمانانى که اقامت طولانى دارند Lodging Type Hotel
هتل بازیهاى شبانه Night Clup Hotel
هتل سوپر لوکس Super Lux Hotel
هتل تمام سوئیت Suite Hotel
هتل باسوئیت هاى یک طبقه هاى پراکنده BungalowSuite Hotel
متل بین راهى Motel
متل متوسط میان راه Motor inn
هتل ارزان قیمت Budget inn
هتل تفریحى Resort Hotel
هتل آپارتمان Apartment Hotel
هتل مالکیت زمانى مشترک Time Sharing Hotel
هتل مالکیت مشترک Condominium Hotel
پانسیون Boarding House
مهمانسرا Guest House
مسافر خانه، استراحتگاه Hostel
خوابگاه Dormitory
هتل کازینو Hotel Cazino
 انواع اتاق های موجود در هتلها
سوئیت اداری Office Suite
سوئیت کنفرانس Conference Suite
سوئیت کوچک Mini Suite
سوئیت معمولی Junior Suite
سوئیت دو لوکس Deluxe Suite
سوئیت دوبلکس Doublex Suite
سوئیت مسافرین مهم Vip Suite
سوئت مجلل Imperial Suite
سوئت محصور Pent house Suite
سوئت ماه عسل Fiesta Suite
سوئیت ماه عسل (برای اقامت ) Dolcevita Suite
سوئیت یک نفره Single Suite
کابانا Cabana
استودیو Studio
آپارتمان Apartement
بنگلو Bungalow
اتاق های دور Remote Function
اتاق های تو در تو Connected Room
اتاق با بالکن Balcony Room
اتاق با استخر خصوصی Room With Private Pool
اتاق ضیافت Banquet Room
اتاق خانواده Family Room
واحد های فامیلی Family Units
اتاق معمولی با حمام Room With Bath
اتاق با چشم انداز جنگل Woods View Room
اتاق معمولی بدون حمام Room Without Bath
اتاق نشیمن یا سالن پذیرایی Parlor
انواع اتاق
اتاق یک نفره : اتاق یک نفره که سینگل نامیده می شود . دارای یک تخت می باشد و اختصاراً با علامت SGL نشان داده می شود .

اتاق دو نفره : اتاق دو نفره که دبل یا توئین نامیده می شود . دبل یعنی اتاقی که یک تخت دو نفره به هم چسبیده دارد و توئین اتاقی است که دو تخت مجزا دارد و اختصاراً با علامت DBL نشان داده می شود .

اتاق سه نفره :اتاق سه نفره که تریپل نامیده می شود . دارای 3 تخت تک نفره و یا یک تخت تک نفره و یک تخت دونفره به هم چسبیده می باشد و اختصاراً با علامت TPL نشان داده می شود .

سوئیت Suite: به اتاقی گفته می شود که قسمت جلوی آن مختص پذیرایی و پشت آن اتاق خواب قرار گرفته است ، در بعضی از هتل ها قسمت پذیرایی در پایین و چند پله بالاتر اتاق خواب و حمام قرار دارد ( دوبلکس ) البته می توان در سوئیت یک آشپزخانه کوچک نیز دایر نمود .

آپارتمان Apartment :عبارت است ازیک هال و پذیرایی با یک ، دو و یا سه اتاق خواب که هر کدام دارای دو تخت است . در صورتی که دواتاقه باشد، معمولاً یک اتاق ( دبل ) یک تخت دو نفره و اتاق دیگر توئین، دو تخت یک نفره خواهد داشت .هر آپارتمان یک حمام مشترک دارد و یک آشپزخانه کوچک.معمولاً در قسمت پذیرایی به تعدادکافی صندلی یا مبل راحتی وجود دارد.

استودیو Studio : به اتاقهایی گفته می شود که در بدو ورود به شکل اتاق پذیرایی دیده می شود ولی در صورتی که مبلها یا کاناپه ها را به صورت تختخواب در آورند حکم اتاق خواب را خواهد یافت، از این رو روزها اتاق پذیرایی و شبها اتاق خواب است .البته کاناپه ها طوری ساخته شده اند که می توان بالش و پتو و ملحفه را داخل آن جای داد. اتاق استودیو حمام نیز دارد، استودیو می تواند آشپزخانه کوچکی نیز داشته باشد .

کانکتد روم Connected Room : دو اتاق تودرتو را می گویند، هر دو اتاق به راهرو اصلی هتل راه دارد و هر کدام به تنهایی یک اتاق کامل است و حمام جداگانه ای هم دارد، این دو اتاق به وسیله یک در از وسط به هم متصل است. چنانچه یک خانواده چهار نفره ، چنین اتاقی را درخواست نماید ، بچه ها در یک اتاق و پدر و مادر در اتاق دیگر اقامت خواهند نمود ، بدون این که درب راهرو اصلی را باز کنند، دو اتاق از درب وسط می توانند با هم در ارتباط باشند.
کابانا Cabana :اتاقی است هم کف، که پنجره آن به محوطه ای باز می شود که متصل به استخر شناست. ساکن چنین اتاقی می تواند برای تعویض لباس از اتاق مخصوص خود استفاده نماید .

فیستا سوئیت Fiesta Suite : این نوع سوئیت ها معمولاً در هتل هائی قرار دارند که دارای سالن عروسی است و پس از پایان مجلس عروسی ، برای استراحت و خواب در اختیار عروس و داماد قرار می گیرد . معمولاً مخارج این سوئیت قبلاً جزو هزینه های مجلس عروسی منظور گردیده و حساب جداگانه ای ندارد .

اتاقهای دیگری هم در هتلها و متلها وجود دارند که بنا به علاقه وتمایل مسافران دراختیار آنان گذاشته می شود که عناوین آنها در جدول "انواع اتاق " آورده شده است .
انواع تخت در هتل
تخت سالن پذیرایى- کاناپه قابل تبدیل به تخت Bed- parlor
کاناپه تبدیل به تخت Bed-Studio=Convertible Sofa
کاناپه تبدیل به تختخواب Convertible Couch
مبل تختخوابشو Sleeping Couch
تخت دیوارى Folding-up bed
تخت تاشو Roll-A-Way-Bed
یک تخت یکنفره Single
دو تخت جداى تکنفره Twin
یک تخت دونفره Double
یک تخت دونفره و دو تخت تکنفره Twin Double
تخت دونفره بزرگ Queen Size
تخت بزرگ King Size
تخت دوبل دوبله Double- Double Bed
تخت با تشک آبى Water Bed
تخت دو طبقه Bunk Beds

انواع تخت های موجود در اتاق های هتل در جدول "انواع تخت " آورده شده است لیکن در اینجا لازم است مسافرین با تخت اضافه و تخت بچه بیشتر آشنا گردند .
 
اکسترا بد Extra Bed ـ تختخواب تاشو
چون تعداد افراد بعضى از خانواده ها زیاد و بیش از تعداد تختخوابهاى اتاق است، ناچار استفاده از تخت اضافى ناگزیر خواهد بود . تختخوابهاى اضافى را اکسترابد مى نامند. این تختها در طبقات هتل وجود دارد و براساس فرمى که رسپشن به خانه دارى مى دهد، در اختیار اتاقها گذاشته مى شود. این تختها از نوع تاشو مى باشند و علت این که بایستى طى صدور فرمى تحویل شود این است که بابت تخت اضافى، وجه اضافى از مسافر دریافت مى شود که به حساب اتاق منظور مى گردد. از این فرم نسخه اى نیز به کشیر (صندوق ) مى رود تا وجه تخت اضافى به حساب اتاق نوشته شود .
تختخواب بچه
مسافرینى که بچه همراه مى آورند، معمولاً نیاز به تختخواب بچه دارند، زیرا تختخوابهاى مسافرین براى بچه مناسب نیست و احتمال دارد بچه از روى تختهاى معمولى و مخصوص بزرگسالان به زمین بیافتد . این نوع تختها هم طى فرمى که قبلاً اشاره شد به اتاق ، اضافه مى شود و وجه اضافى نیز به حساب منظور مى گردد. تختخواب بچه ،رو تشکى مشمع نیز دارد که مانع از رسیدن رطوبت از بچه به تشک مى شود.
انواع سرویس در هتل ها
O.R) Only Room): یعنی اتاق جهت اقامت بدون هیچگونه وعده غذائی.

B.B) Bed Breakfast): یعنی اتاق جهت اقامت همراه با یک وعده صبحانه در روز.

H.B) Half Board): یعنی اتاق جهت اقامت همراه با یک وعده صبحانه و یک وعده نهار یا شام. مثلاً سرویس H.Bدر دبی معمولاً به یک وعده صبحانه و یک وعده نهار اطلاق گردیده در حالی که همان سرویس در ترکیه (منطقه آنتالیا و منطقه دریای اژه) به یک وعده صبحانه و یک وعده شام اطلاق می گردد.

F.B) Full Board): یعنی اتاق جهت اقامت همراه با یک وعده صبحانه ، یک وعده ناهار و یک وعده شام. در بعضی از هتل ها این سرویس بصورت سرویس Full board plus یعنی اتاق جهت اقامت همراه با یک وعده صبحانه ، یک وعده ناهار ، یک وعده شام هنگام صرف ناهار و شام ارائه می گردد .

ALL ) َAll Inclusive): یعنی اتاق جهت اقامت همراه با تمام وعده های غذائی شامل صبحانه ، ناهار ، عصرانه و شام و  . این سرویس معمولاً در هتل های واقع شده در شهرهای ساحلی نظیر کوش آداسی ، بودروم ، مارماریس ، آنتالیا و . . . ارائه می گردد و بسته به نوع ارائه شده مثلاً تولید داخل یا خارج کشور و اینکه در چه ساعاتی از شبانه روز ارائه می گردد دارای واژه های متفاوتی است نظیر Ultra All Inclusive و Maximum All Inclusive. در بعضی از هتل هائی که چنین سرویسی ارائه می گردد استفاده رایگان از ورزشهای آبی از قبیل جت اسکی ، اسکی روی آب ، غواصی ، ماساژ و . . . برای یکبار در طول اقامت جزئی از سرویس می باشد .
اصطلاحات مربوط به سن مسافر
بزرگسال Adult : به افراد بیش از 12 سال اطلاق می گردد و با علامت اختصاری ADL نشان داده می شود .

اطفال 2-6 سال Child: کودکانی هستند که معمولاً در هتل ها به آنها تخت اختصاص نمی یابد و با علامت اختصاری CHD2-6 نشان داده می شود .

اطفال 6-12 سال Child: کودکانی هستند که معمولاً در هتل ها به آنها تخت از نوع سفری اختصاص می یابد و با علامت اختصاری CHD6-12 نشان داده می شود .

نوزاد Infant: به کودکان زیر دوسال اطلاق می گردد که معمولاً در هتل ها به آنها تخت اختصاص نمی یابد و با علامت اختصاری INF نشان داده می شود .





تاریخ : سه شنبه 93/4/31 | 7:37 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
فرصـت های زنـدگی را دریابـیم ...

 وقت طلاست و زمان، گرانبهاترین گوهر عمر است؛ گرچه نیازهای آدمی بیشمار است

و بسیاری از فرصت ها در گذر زمان از دست می روند اما جسم و روح ما نیازهایی دارد

که با برآوردن آنها آرامش هر چه بیشتر را در زندگی به ارمغان می آورد.

فرصت ها را دریابیم و دریغ نکنیم از زمانهایی که چه زود می گذرند ...


فرصتی برای دعا

alt

نیایش با خدا کمک می کند تا غبار غم از دلت زدوده شود


زمانی برای دوستان



داشتن دوستان واقعی نیمی از خوشبختی است


وقتی برای کار



کار سرمایه ای همیشگی برای سعادتمندی است


زمانی را برای فکر کردن



تفکر سالم منبع قدرت و انرژی جسم است


وقتی برای مطالعه



دانش اندوزی در کسب آگاهی هر چه بیشتر است


زمانی برای گوش دادن



یک موسیقی گوش نواز تعادل روحی و عاطفی را دو چندان می کند


فرصتی برای خنده



بارهای سنگین زندگی تنها با داروی خنده، سبک تر می شوند


نگاهی هم به عشق



عشق اصلی ترین طعم شیرین زندگی است


زمانی را برای رویا



سفر به عالم خیال، اعتماد به نفس را قوت می بخشد


فرصتی هم برای بازی

alt

نشاط و شادابی، ماندگارترین خاطرات جوانی است که هرگز از یاد نمی رود





تاریخ : یکشنبه 93/4/29 | 7:31 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

اعمال شب‌های قدر

یا علی

شب نوزدهم:

اولین شب از شب‌های قدر است و شب قدر همان شبی است که در تمام سال شبی به خوبی و فضیلت آن نمی‌رسد و عمل در آن بهتر است از عمل در هزار ماه و در آن شب تقدیر امور سال رقم می‌خورد و ملائکه و روح که اعظم ملائکه است در آن شب به اذن پروردگار به زمین نازل می‌شوند و به خدمت امام زمان علیه‌السلام مشرف می‌شوند و آنچه برای هر کس مقدر شده است بر امام علیه السلام عرض می‌کنند.

اعمال شب قدر بر دو نوع است: یکی آن که در هر سه شب انجام می‌شود و دیگر آن که مخصوص هر شبی است.

اعمالی که در هر سه شب مشترک است:

1- غسل. (مقارن غروب آفتاب، که بهتر است نماز عشاء را با غسل خواند.)

2- دو رکعت نماز وارد شده است که در هر رکعت بعد از حمد، هفت مرتبه توحید بخواند و بعد از فراغ هفتاد مرتبه اَستَغفُرِاللهَ وَ اَتوبُ اِلَیهِ و در روایتی است که از جای خود برنخیزد تا حق تعالی او و پدر و مادرش را بیامرزد.

3- قرآن مجید را بگشاید و بگذارد در مقابل خود و بگوید: اَللّهُمَّ اِنّی اَسئَلُِکَ بِکِتابِکَ المُنزَلِ وَ ما فیهِ اسمُکَ الاَکبَرُ و اَسما?ُکَ الحُسنی وَ ما یُخافُ وَ یُرجی اَن تَجعَلَنی مِن عُتَقائِکَ مِنَ النّار. پس هر حاجت که دارد بخواهد.

4- مصحف شریف را بگیرد و بر سر بگذارد و بگوید:

اَللّهمَّ بِحَقِّ هذاالقُرآنِ وَ بِحَقِّ مَن اَرسَلتَه بِه وَ بِحَقِ کُلِّ مومنٍ مَدَحتَه ُ فیهِ وَ بِحَقِّکَ عَلَیهِم فلا اَحَدَ اَعرَفُبِ بِحَقِّکَ مِنکَ.

ده مرتبه بگوید: بِکَ یا الله

ده مرتبه: بِمُحَمَّدٍ

ده مرتبه: بِعلیٍّ

ده مرتبه: بِفاطِمَةَ

ده مرتبه: بِالحَسَنِ

ده مرتبه: بِالحُسَین ِ

ده مرتبه: بِعلیّ بنِ الحُسین

ده مرتبه: بِمُحَمَّدِ بنِ عَلِیٍّ

ده مرتبه: بِجَعفَر بنِ مُحَمَّدٍ

ده مرتبه: بِموُسی بنِ جَعفَر ٍ

ده مرتبه: بِعلیِّ بنِ مُوسی

ده مرتبه: بِمُحَمَّدِ بنِ عَلِیٍّ

ده مرتبه: بِعَلِیِّ بنِ مُحَمَّدٍ

ده مرتبه: بِالحَسَنِ بنِ عَلِیٍّ

ده مرتبه: بِالحُجَّةِ.

پس از این عمل هر حاجتی که داری طلب کن.

5- زیارت امام حسین علیه السلام است؛ که در روایت آمده است که چون شب قدر می‌شود منادی از آسمان هفتم ندا می‌کند که حق تعالی آمرزید هر کسی را که به زیارت قبر امام حسین علیه السلام آمده است.

6- احیا داشتن این شب‌ها. در روایت آمده هر کس احیا کند شب قدر را گناهان او آمرزیده شود هر چند به عدد ستارگان آسمان و سنگینی کوه‌ها و وزن دریاها باشد.

7- صد رکعت نماز بخواند که فضیلت بسیار دارد، و افضل آنست که در هر رکعت بعد از حمد ده مرتبه توحید بخواند.

8- این دعا خوانده شود: اَللّهُمَّ اِنّی اَمسَیتُ لَکَ عَبدًا داخِرًا لا اَملِکُ لِنَفسی وَ اَعتَرِفُ...

اعمال مخصوص هر شب قدر

شب نوزدهم:

1- صد مرتبه "اَستَغفُرِاللهَ رَبی وَ اَتوبُ اِلَیه".

2- صد مرتبه " اَللّهُمَّ العَن قَتَلَةَ اَمیرَالمومنینَ".

3- دعای "یا ذَالَّذی کانَ..." خوانده شود .

4- دعای " اَللّهَمَّ اجعَل فیما تَقضی وَ..." خوانده شود.

شب بیست و یکم:

فضیلتش زیادتر از شب نوزدهم است، و باید اعمال آن شب را از غسل و احیاء و زیارت و نماز، هفت قل هو الله و قرآن بر سر گرفتن و صد رکعت نماز و دعای جوشن کبیر و غیره در این شب به عمل آورد، در روایات تاکید شده در غسل و احیاء و جدّ و جهد در عبادت در این شب و شب بیست و سوم.

امام صادق علیه‏ السلام فرمود:« تقدیر امور و سرنوشت‌ها در شب قدر، یعنی شب نوزدهم، تحکیم آن در شب بیست و یکم، و امضا ‏آن در شب بیست و سوم صورت می‏گیرد.» (وسائل الشیعه، حرّ عاملی، دار الاحیاء التراث، ج 7، ص259)

شب بیست و سوم شب شریفی است ،طبق روایت امام صادق علیه السلام در این شب تقدیرات ما امضا می شود،پس بکوشیم با عبادت و خاکساری به درگاه خداوند متعال ،بهترین تقدیرات را از او خواسته و تمنّا کینم آنچه از خیر هست برای ما امضا شود و شرور با نگاه رحمت خداوند مهربان از زندگی ما دفع شوند.

 

دعاى شب بیست و سوّم

یا رَبَّ لَیْلَةِ الْقَدْرِ وَجاعِلَها خَیْراً مِنْ اَلْفِ شَهْرٍ وَرَبَّ اللَّیْلِ وَالنَّهارِ

اى پروردگار شب قدر و قرار دهنده آن بهتر از هزار ماه و پروردگار شب و روز

وَالْجِبالِ وَالْبِحارِ وَالظُّلَمِ والاْنْوارِ وَالاْرْضِ وَالسَّماَّءِ یا بارِئُ یا

و کوهها و دریاها و تاریکى ها و روشنیها و زمین و آسمان اى پدیدآرنده اى

مُصَوِّرُ یا حَنّانُ یا مَنّانُ یا اَللّهُ یا رَحْمنُ یا اَللّهُ یا قَیُّومُ یا اَللّهُ یا بَدیعُ یا اَللّهُ یا اَللّهُ یا

صورت بخش اى عطابخش اى نعمت ده اى خدا اى بخشاینده اى خدا اى پاینده اى خدا اى نوآفرین اى خدا اى خدا

اَللّهُ لَکَ الاْسْماَّءُ الْحُسْنى وَالاْمْثالُ الْعُلْیا وَالْکِبْرِیاَّءُ وَالاْ لاَّءُ اَسْئَلُکَ

اى خدا از آن توست نامهاى نیک و نمونه هاى والا و بزرگى و نعمتها از تو خواهم که

اَنْ تُصَلِّىَ عَلى مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ وَاَنْ تَجْعَلَ اسْمى فى هذِهِ اللَّیْلَةِ

درود فرستى بر محمد و آل محمد و قرار دهى نام مرا در این شب در زمره

فِى السُّعَداَّءِ وَرُوحى مَعَ الشُّهَداَّءِ وَاِحْسانى فى عِلِّیّینَ وَاِسائَتى

سعادتمندان و روحم را با شهیدان و احسان و نیکیم را در بلندترین درجات و گناهم را

مَغْفُورَةً وَاَنْ تَهَبَ لى یَقیناً تُباشِرُ بِهِ قَلْبى وَایماناً یُذهِبُ الشَّکَّ

آمرزیده و یقینى به من ببخشى که همیشه با دلم همراه باشد و ایمانى به من بدهى که یکسره شک و تردید را

عَنّى وَتُرْضِیَنى بِما قَسَمْتَ لى وَ اتِنا فِى الدُّنْیا حَسَنَةً وَفِى الاْخِرَةِ

از من دور کنى و بدانچه نصیبم کرده اى خوشنودم سازى و بده به ما در دنیا نیکى و نعمت و در آخرت نیز

حَسَنَةً وَقِنا عَذابَ النّارِ الْحَریقِ وَارْزُقْنى فیها ذِکْرَکَ وَشُکْرَکَ

نیکى و نگاهمان دار از عذاب آتش سوزان و روزیم کن در این شب ذکر خود و سپاسگزاریت

وَالرَّغْبَةَ اِلَیْکَ وَالاِْنابَةَ والتَّوبَةَ والتَّوْفیقَ لِما وَفَّقْتَ لَهُ مُحَمَّداً وَ الَ

و شوق و بازگشت و توبه بسوى خودت را و موفقم بدار بدانچه موفق داشتى بدان محمد و آل

مُحَمَّدٍ عَلَیْهِمُ السَّلامُ

محمد علیهم السلام

و روایت کرده محمّد بن عیسى به سند خود از صالحین : که فرمودند مکرّر مى کنى در شب بیست و سیّم از ماه رمضان این دعا را در حال سجود و قیام و قعود و بر هر حالى که هستى در تمام ماه و هر چه ممکنت شود و هر زمانى که حاضر شود تو را یعنى یادت آید این دعا در روزگار حیاتت مى گوئى بعد از ستایش کردن حقّ تعالى به بزرگوارى و فرستادن صلوات بر پیغمبر صلى الله علیه و آله :

 

 اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى اباَّئِهِ فى

خدایا باش براى ولى خود (فلان پسر فلان )حضرت حجت فرزند امام حسن عسکرى درودهاى تو بر او و بر پدرانش باد در

هذِهِ السَّاعَةِ وَفى کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقاَّئِداً وَناصِراً وَدَلیلا

این ساعت و در هر ساعت یار و مددکار و نگهبان و رهبر و یاور و راهنما

وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ اَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً       

و مى خوانى نیز :و دیده بان تا او را از روى میل و رغبت مردم در روى زمین سکونت دهى و بهره مندش سازى زمانى دراز

یا مُدَبِّرَ الاُْمُورِ یا باعِثَ مَنْ فِى الْقُبُورِ یا مُجْرِىَ الْبُحُورِ یا مُلَیِّنَ

اى تدبیرکننده کارها اى برانگیزنده هرکه در گورها است اى روان کننده دریاها اى نرم کننده

الْحَدیدِ لِداوُدَ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمدٍ وَافْعَلْ بى کَذا وَکَذا

آهن براى حضرت داود درود فرست بر محمد و آل محمد و بکن نسبت به من چنین و چنان

و به جاى این کلمه حاجات خود را بخواهد

اللَّیْلَةَ اللَّیْلَةَ

 همین امشب همین امشب

و بلند کن دستهاى خود را به سوى آسمان یعنى در وقت گفتن یا مُدَبِّرَ الاُْمُورِ تا آخر و بگو این دعا را در حال رکوع و سجود و ایستاده و نشسته و مکرّر کن آنرا و بگو آنرا نیز در شب آخر ماه رَمَضان .






تاریخ : پنج شنبه 93/4/26 | 1:19 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

س ام اس های شب قدر   


شب قدر، شبی که باید به یاد روی محبوب عزیز، آن یار پنهان رخسار، با دردمندی‌های عاشقانه نالید و دیدار او را از خدای طلبید.

 

*************اس ام اس شب های قدر ***************

 

شب قدر، شبی که شیاطین در بند اسارتند و آدمیان ایمن از آنها.

 

*************اس ام اس شب های قدر ***************

 

شبی که در آن خطاب می‌آید: کجایند جوانمردان شب‌خیز که در آرزوی دیدار، بی‌خواب و بی‌آرام بوده‌اند و در راه عشق شربت بلا نوشیده‌اند، تا خستگی ایشان را مرهم گذاریم و اندر این شب قدر ایشان را با قدر و منزلت گردانیم؛ که امشب، شب نوازش بندگان است و وقت توبه گنهکاران.

 

*************اس ام اس شب های قدر ***************

 

شبی است که «لیلة البراتش» خوانند: دوش وقت سحر از غصه نجاتم دادند و اندر آن ظلمت شب آب حیاتم دادند چه مبارک سحری بود و چه فرخنده شبی آن شب قدر که این تازه براتم دادند

 

*************اس ام اس شب های قدر ***************

 

شب قدر، فصل نزول آیات رحمانی بر بوستان جان‌های روحانی است.

 

*************اس ام اس شب های قدر ***************

 

شب قدر، گاه رویش جوانه‌های الغوث الغوث بر عرصه لب‌های تائب است.

 

*************اس ام اس شب های قدر ***************

 

شب قدر، بهترین منزلگاه نیایش‌گران سرسپرده به مهر حق است.

 

*************اس ام اس شب های قدر ***************

 

شب قدر، وقت شناخت قدر خویش است.

 

*************اس ام اس شب های قدر ***************

 

شب قدر، بهترین گاه آرایش صحیفه دل مؤمنان به زیور ذکر خداست.

 

*************اس ام اس شب های قدر ***************

 

شب قدر، بزرگ‌ترین میدان‌گاه سبقت گرفتن اولاد آدم در خیرات است.

 

*************اس ام اس شب های قدر ***************

 

شب قدر، آوای ایمان را در گوش جان انسان‌ها ترنم می‌کند.

 

*************اس ام اس شب های قدر ***************

 

شب قدر، فاصله مُلک و ملکوت را به حداقل ممکن می‌رساند.

 

*************اس ام اس شب های قدر ***************

 

شب قدر، گشاینده پنجره کشف و شهود بر منظر روح عارفان است.

 

*************اس ام اس شب های قدر ***************

 

شب قدر، لاله‌ای شکفته در کویر شب‌های عادی سال است.

 

*************اس ام اس شب های قدر ***************

 

آی فقیران غنی، کجایید که شبهای قدر آمده است؟!

 

*************اس ام اس شب های قدر ***************

 

تشنه ام این رمضان تشنه تر از هر رمضانی شب قدر آمده تا قدر دل خویش بدانی لیله القدر عزیزی است بیا دل بتکانیم سهم ما چیست از این روز همین خانه تکانی

 

*************اس ام اس شب های قدر ***************

 

تقدیری سراسر خیر، برکت، خرسندی، سلامت، خوشبختی، سعادت دنیا و آخرت، توشه شب قدرتان باد.

 

*************اس ام اس شب های قدر ***************

 

خبر آوردند که امشب از هزار شب بهتر است و یک اتفاق ویژه می افتد و آن اینکه امشب دست ملکوت به طرف زمین کشیده می شود.

 

*************اس ام اس شب های قدر ***************

 

کجایید خاکیان سدره نشین و زمینیان آسمانی که ملکوتیان امشب شیفته شمایند؟!

 

*************اس ام اس شب های قدر ***************

 

شب قدر، سرنوشت یکسال ما تعیین می شود. این شبها را از دست ندهیم. برای تعجیل در فرج مولایمان دعا کنیم.

 

*************اس ام اس شب های قدر ***************

 

فرشته ها برای آزادی انسان ها از دستان شیطان و بخشش معاصی و بردن آنها به ملکوت مسابقه داده و منتظر ندای بنده خدا هستند. (اللهم لبیک) مرا دعا کنید.

 

*************اس ام اس شب های قدر ***************

 

شب قدر است و من قدری ندارم چه سازم توشه قبری ندارم

 

*************اس ام اس شب های قدر ***************

 

مبادا لیله القدرت سرآید گنه بر ناله ام افزون تر آید مبادا ماه تو پایان پذیرد ولی این بنده ات سامان نگیرد.

 

*************اس ام اس شب های قدر ***************

 

خدایا قدر ما را به قدر مولاعلی(ع) نزدیک فرما.

 

*************اس ام اس شب های قدر ***************

 

الهی آن شب که همه قرآن به سر می کنند ما را توفیق بده قرآن را به دل کنیم.

 

*************اس ام اس شب های قدر ***************

 

امشب تمام آینه ها را صدا کنید گاه اجابت است رو به سوی خداکنید ای دوستان آبرودار در نزد حق درنیمه شب قدرمرا هم دعا کنید

 

*************اس ام اس شب های قدر ***************

 

چون نامه جرم ما به هم پیچیدند بردند به دیوان عمل سنجیدند بیش ازهمگان گناه مابود ولی ما را به محبت علی(ع)بخشیدند. با عرض تسلیت در لیالی قدر این حقیر را ازدعای خیرخویش فراموش نکنید.التماس دعا

 

*************اس ام اس شب های قدر ***************

 

مارا به دعا کاش فراموش نسازند رندان سحر خیز که صاحب نفسانند

 

*************اس ام اس شب های قدر ***************

 

از عرش صدای ربنا می آید آوای خوش خدا خدا می آید فریاد که درهای بهشت باز کنید مهمان خدا سوی خدا می آید

 

*************اس ام اس شب های قدر ***************

 

گویند کریم است و گنه می بخشد گیرم که ببخشد زخجالت چه کنم.

 

*************اس ام اس شب های قدر ***************

 

یا رب ز تو امروز عطا می طلبم هشیاری و بخشش خطا می طلبم مقبولی روزه و نماز و طاعات از درگه لطفت به دعا می طلبم.

 

*************اس ام اس شب های قدر ***************

 

ز مردم دل بکن یاد خدا کن خدا را وقت تنهایی صدا کن در آن حالت که اشکت می چکد گرم غنیمت دان و ما را هم دعا کن

 

*************اس ام اس شب های قدر ***************

 

خیر، برکت، خرسندی، سلامت، خوشبختی و سعادت دنیا و آخرت، توشه شب قدرتان باد.






تاریخ : پنج شنبه 93/4/26 | 1:16 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

تلفن‌ های همراهی که نباید بخرید

ب سایت معتبر فون‌آرنا فهرست تلفن‌های همراه ضعیف سال 2014 را که نباید دنبال خرید آن‌ها رفت منتشر کرد.

 این فهرست شامل گوشی‌های تلفن‌همراه زیر است :

 1- HTC Desire 310

 تلفن‌ های همراهی که نباید بخرید

علت انتخاب : قیمت بالا نسبت به امکاناتی که دارد

 2- Nokia X (اولین گوشی اندرویدی نوکیا)

 تلفن‌ های همراهی که نباید بخرید

علت انتخاب : سخت افزار بسیار ضعیف

 3- Alcatel OneTouch

 تلفن‌ های همراهی که نباید بخرید

علت انتخاب : قیمت بالا نسبت به امکاناتی که دارد

 4- Sony Xperia M2

تلفن‌ های همراهی که نباید بخرید

 علت انتخاب : قیمت بالا نسبت به امکاناتی که دارد

 5- Samsung Galaxy Grand Neo

 تلفن‌ های همراهی که نباید بخرید

علت انتخاب : سخت افزارهای ضعیف / نمایشگر بی کیفیت / قیمت بالا

 6- Sony Xperia E1

تلفن‌ های همراهی که نباید بخرید

علت انتخاب : بدنه ضعیف / سخت افزار های ضعیف 


 7- Samsung Galaxy Ace Style

 تلفن‌ های همراهی که نباید بخرید

علت انتخاب : سخت افزارهای ضعیف / نمایشگر بی کیفیت / طراحی تکراری و نامناسب






تاریخ : چهارشنبه 93/4/25 | 10:52 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

برای حافظه خوب چه غذایی بخوریم!

  لطفا تا باز شدن کامل عکسها شکیبا باشید

پزشکان توصیه می‌کنند به جای خوردن قرص‌های ویتامین، بهتر است غذاهای مناسب خورده شود تا مغز سالم بماند و عملکرد خوبی داشته باشد.

مصرف قرص برای بهبود حافظه یک فریب بزرگ است؛ این در حالیست که برخی از مواد غذایی اثرات بهتری روی مغز انسان می‌گذارند و برای انسان مفیدتر هستند.
اول باید بدانید این مواد غذایی را نباید سرخ کرد زیرا ویتامین‌ها و عناصر کمیاب خود را از دست می‌دهند اما آنهایی که پختنی هستند را می‌توانید با بخار یا حرارت 40 درجه بپزید.

S A L I  J O O N

ماهی چرب
شاه ماهی، ساردین، ماهی آزاد و ماهی تن حاوی مقدار زیادی امگا 3 هستند که کمک می‌کند سلول‌های مغزی مرمت شوند و سلول‌های عصبی عملکرد درستی داشته باشند.

S A L I  J O O N

حبوبات
لوبیا، عدس، نخود و کلاً حبوبات حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات هستند که از افت ناگهانی مغز جلوگیری می‌کنند و به دلیل قندی که دارند به مدت طولانی قند مغز را تهیه می‌کنند.

S A L I  J O O N

موز و آلو
موز و آلو غنی از منیزیم و ویتامین B6 هستند که می‌توانند ارتباط بین سلول‌های عصبی را بهبود بخشند و موجب تسریع واکنش مغز شوند.

S A L I  J O O N

شکلات
شکلات دارای آنتی‌اکسیدان است و از مغز محافظت می‌کند تا آسیب نبیند.

S A L I  J O O N

چای سبز
چای سبز دقیقاً همان اثرات شکلات را دارد و کالری آن اندازه است پس چای سبز را شیرین نکنید.

S A L I  J O O N


آووکادو
آووکادو سرشار از ویتامین E است و دارای قوی‌ترین آنتی اکسیدان است که مغز را از پیری محافظت می‌کند و هنگامی که مغز شروع به خراب شدن می‌کند در عملکرد مغز بسیار اثرات مفیدی دارد.

آووکادو درختی است که ارتفاع آن به حدود 6 متر می‌رسد و در قسمت‌های گرم آمریکا و برزیل و غرب هندوستان پرورش می‌یابد؛ برگ‌های این درخت ضخیم و سبز و گل‌های آن کوچک و سبز رنگ است. میوه آن مانند گلابی و دارای پوستی سخت به رنگ سبز تیره و یا سیاه است.

S A L I  J O O N

آجیل
بادام، فندق، پسته و گردو همان خواص آووکادو را دارند و برای یک وعده غذایی کوچک مفید هستند.

 

S A L I  J O O N

اسپیرولینا
اسپیرولینا یک جلبک دریایی است که مزه خوبی ندارد اما دارای آهن و پروتئین است.

 

S A L I  J O O N

آب سبزی جو
آب سبزی جو طعم خوبی ندارد اما مغز را فعال می‌کند و سموم بدن را دفع می‌کند.






تاریخ : سه شنبه 93/4/24 | 7:39 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

10خودروی هم ‌قیمت پژو 206

خرید خودرو به عنوان یکی از نیاز های فراگیر افراد یک جامعه، در حال حاضر به معضلی برای قشر متوسط و ضعیف تبدیل شده است.

 بسیاری از مردم علی رغم نیاز شدید به وسیله نقلیه توان سرمایه گذاری بالا برای تأمین آن را ندارند و همین امر تولید و عرضه خودروهای ارزان قیمت در بازار را به یکی از عناصر غیرقابل چشم پوشی بازار جهانی خودرو تبدیل کرده است.

تولید خودروی ارزان و با کیفیت همواره یکی از دغدغه های خودروسازان در سراسر جهان بوده است. این خودروسازان به راحتی نیازهای مصرف کنندگان با توان مالی متوسط و ضعیف برای خریداری خودروی ارزان و در عین حال با کیفیت مطلوب را درک کرده و اقدام به تولید خودروهایی کرده‌اند که علی رغم دارا بودن برخی امکانات اساسی و سطح کیفی قابل قبول، قیمتی پایین داشته و نیاز مصرف کنندگان خود را تأمین می کنند.

در حال حاضر یکی از ارزان‌ترین خودروهای بازار ایران سواری پژو 206 محسوب می‌شود که این خودرو در مدل های مختلف، صندوقدار و معمولی در تیپ های مختلف به بازار عرضه می شود. با وجود اینکه در مصوبه اخیر شورای رقابت، قیمت کنونی پژو 206 معمولی در شرکت تولید کننده معادل 34.1 میلیون تومان اعلام شده است، اما این خودرو در بازار آزاد بیش از 40 و حتی 41 میلیون تومان توسط دلالان بازار خودرو قیمت گذاری شده است.

 این خودرو از زمان ورود به بازار ایران در اوایل دهه 80، تغییرات فنی زیادی را تجربه نکرده است و تقریبا مشخصات فنی آن طی سالیان دراز تولید در ایران ثابت مانده است. با احتساب قیمت دلار 3100 تومان و پوند 5360 تومان در بازار آزاد ارز کشور، و همچنین قیمت این خودرو در بازار آزاد خودروی داخلی، قیمتی بیش از 12.4 هزار دلار معادل 7.4 هزار پوند برای آن محاسبه می شود.

 طی گزارش حاضر به بررسی دیگر خودروهای خارجی با قیمتی های به میزان قابل توجهی کمتر و یا نزدیک به قیمت این خودروی پرتیراژ داخلی خواهیم پرداخت.

 به گزارش تلگراف، در حال حاضر بهترین خودروهای خارجی با قیمتی حدود 8 هزار پوند معادل 43 میلیون تومان در جهان شامل خودروهای زیر است که برخی از آنها ساخته شرکت‌های بزرگی چون پژو-سیتروئن، کیا، رنو و حتی فولکس واگن هستند.

 1. پژو 107 / سیتروئن C1

  6995 پوند انگلیس معادل 37.4 میلیون تومان

10خودروی هم ‌قیمت پژو 206

این خودرو تولید شرکت پژو-سیتروئن بوده و قیمت پایه آن 8095 پوند است که با احتساب تخفیفات 1100 پوندی ارائه شده توسط این شرکت برای خریداران، قیمت آن به 6995 پوند کاهش یافته است. این خودرو در حال حاضر یکی از جذابترین خودروهای ارزان قیمت و کوچک در بازار بین المللی محسوب می شود.

 2. سیت می

 8060 پوند معادل 43 میلیون تومان

10خودروی هم ‌قیمت پژو 206

خودروی می (Mii) تولید شده توسط شرکت خودروسازی سیت اسپانیا، یکی از خوروهای ارزان در بازار بین المللی است که از نظر کیفیت، امکانات و رانندگی در سطح قابل قبولی نسبت به خودروهای روز جهان قرار دارد. این خودرو دارای موتور سه سیلندر بوده و استفاده از آن از نظر اقتصادی نیز مطلوب به نظر می رسد. قیمت این خودرو در حال حاضر 8060 پوند است.

 3. کیا پیکانتو

 8045 پوند معادل 43 میلیون تومان، با تخفیفات 36 میلیون تومان

10خودروی هم ‌قیمت پژو 206

 این خودرو تولید شرکت کیا موتورز کره جنوبی است که با گارانتی 7 ساله این شرکت به بازار عرضه شده است. در حال حاضر شرکت کیا این خودرو را با تخفیفات از 250 تا 1250 پوند به مشتریان عرضه می‌کند که قیمت آن را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. قیمت نمایشگاهی این خودرو 7995 پوند اعلام شده است.

 4. پروتون سیوی

7995 پوند معادل 42.8 میلیون تومان

10خودروی هم ‌قیمت پژو 206

این خودرو با موتور 1.2 لیتری خود دارای 75 اسب بخار قدرت است و تولید شرکت پروتون مالزی در واقع خودروی ملی مالزی است. قیمت این خودرو معادل 7995 پوند اعلام شده است.

 5. اسکودا سیتیگو

 7990 پوند معادل 42.8 میلیون تومان

10خودروی هم ‌قیمت پژو 206

این خودروی کوچک و زیبا یکی از ارزان ترین محصولات گروه خودروسازی فولکس واگن محسوب می شود. این خودرو با موتور سه سیلندر خود کارایی مطلوبی داشته و حس خوبی را به سرنشینان آن منتقل می‌کند و قیمتی معادل 7990 پوند برای آن در نظر گرفته شده است.

 6. سوزوکی آلتو

 5999 پوند معادل 32 میلیون تومان

10خودروی هم ‌قیمت پژو 206

 این خودروی ژاپنی با قیمتی معادل 7199 پوند در بازار انگلیس عرضه می شود که با حذف برخی امکانات آن می توان با قیمتی 5999 پوند آن را خریداری کرد. آلتو به نسبت قیمت خود خودرویی با عملکرد مطلوب برای استفاده خریداران محسوب می شود.

 7. پرودا مای وی

 6999 پوند معادل 37 میلیون تومان

10خودروی هم ‌قیمت پژو 206

 این خودرو با قیمت 6999 پوند توسط شرکت پرودای مالزی تولید می شود. مای وی از نظر قیمت مناسب است اما با توجه به دیگر خودروها می توانست از ساختار بهتری نیز برخوردار باشد.

 8. داسیا لوگان

6995 پوند معادل 37 میلیون تومان

10خودروی هم ‌قیمت پژو 206

 این خودروی 5 در با قیمت ارزان فضای بسیار مناسبی را برای سرنشینان خود فراهم می‌کند. داسیا لوگان تولید شرکت داسیای رومانی بوده و با قیمتی 6995 پوندی بر پلت‌فرم ساندروی این شرکت تولید شده است.

 9. رنو توییزی

 6895 پوند معادل 36.9 میلیون تومان

10خودروی هم ‌قیمت پژو 206

این خودرو تولید شرکت رنوی فرانسه بوده و با پیشران الکتریکی نیروی مورد نیاز خود برای حرکت را تأمین می‌کند. این خودرو در بازار انگلستان از نظر پایین بودن قیمت در رده دوم قرار دارد.

 10. داسیا ساندرو

 5995 پوند معادل 32 میلیون تومان

10خودروی هم ‌قیمت پژو 206

 این خودرو پلت‌فرم مشترکی با خودروی داسیا لوگان داشته و محصول شرکت داسیای رومانی می باشد و از نظر اندازه کمی کوچکتر از لوگان به شمار می رود. ساندرو هم رانندگی مناسبی برای راننده فراهم کرده و هم از نظر فضای داخلی شاخص های مثبت بیشتری نسبت به دیگر رقبای خود دارد، قیمت ارزان آن نیز برای مصرف کنندگان بسیار مناسب است.






تاریخ : دوشنبه 93/4/23 | 7:42 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

میلاد امام حسن مجتبی (ع) اولین گل بوستان مرتضی علی و

فاطمه الزهرا 

را به محضر امام زمان (ع) و تمامی شیعیان جهان

تبریک و تهنیت می گوییم 

اس ام اس و پیامک های تبریک ولادت امام حسین مجتبی (ع) 22 تیر 93

میلاد حسن(ع) خسرو دین است امشب شادی و سرور مؤمنین است امشب از یمن قدوم مجتبی(ع) طاعت ما مقبول خداوند مبین است امشب 

گویند که گرد مَه، ‌زمین می‌گردد
دور فلک و عرش برین می‌گردد
خورشید، جمال مجتبی را دیده است
حیران شده است و این چنین می‌گردد
میلاد دومین اختر تابتاک آسمان ولایت مبارک

او آمده تا باور و ایمان و صفا
همراه دو صد عاطفه برما بخشد
او آمده از صلح و محبت بی شک
جانی ز ولا برتن تنها بخشد
میلاد امام حسن علیه السلام مبارک باد






تاریخ : یکشنبه 93/4/22 | 1:26 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
ده ثروتمند بزرگ سال 2014 را بشناسید

مجله آمریکایی فوربس، امسال نیز فهرست ثروتمندترین‌های سال را منتشر کرده است. در سال 2014 بیل گیتس بار دیگر خود را با ثروتی حدود 76 میلیارد دلار به صدر جدول رسانده است.
بیل گیتس

alt

ویلیام هنری گیتس سوم یکی از پایه‌گذ‌اران شرکت مایکروسافت پس از یک دوره 4 ساله بار دیگر رتبه اول ثروتمندترین مرد جهان را به خود اختصاص داد. مجله فوربس، بیل گیتس را که در دنیا به‌عنوان بنیاد‌گذار تحول در رایانه‌های شخصی مشهور است، با 76 میلیارد دلار دارایی، ثروتمندترین فرد جهان اعلام کرده است. او که 58 ساله است نخستین بار در سال 1994 در رتبه نخست فهرست ثروتمندترین افراد جهان قرار گرفت.
کارلوس اسلیم حلو

alt

مجله فوربس کارلوس اسلیم حلو بازرگان مکزیکی را در سال 2014 با ثروتی حدود 72 میلیارد دلار در مقام دوم ثروتمندهای جهان جای داده است. این در حالی است که ثروت کارلوس اسلیم حلو طی یک سال گذشته یک میلیارد دلار کاهش یافته است. او مالک شرکت‌های آمریکا کوویل، تلمکس و تا‌سل است.
آمانسیو اورتگا

alt

آمانسیو اورتگا تاجر اسپانیایی بیشتر ثروت خود را از راه سرمایه‌گذاری در بازار بورس به دست آورده است. او از جمله در صنعت مد و خرید و فروش املاک فعال است. او موسس فروشگاه‌های "زارا" و شرکت "ایندیتکس" است و رستوران‌های بسیاری دارد. او در حال حاضر با 5/ 66 میلیارد دلار به عنوان سومین فرد ثروتمند جهان شناخته می‌شود.
وارن بوفت

alt

وارن ادوارد بوفت آمریکایی، سرمایه‌گذار و تاجر است. او مدیر عامل و صاحب بیشترین سهام شرکت "برکشایر هاتاوی" است. دارایی خالص او در حال حاضر 5/ 58 میلیارد دلار برآورد شده ‌است و به این ترتیب در رتبه‌بندی مجله فوربس به عنوان چهارمین فرد ثروتمند جهان شناخته می‌شود. می‌گویند وارن بوفت به رغم ثروت بسیارش، خلق و خویی فروتنانه دارد.
لاری الیسون

alt

لارنس جوزف الیسون، بنیاد‌گذار و مدیر اجرایی شرکت نرم‌افزار اوراکل (oracle) با سرمایه‌ای حدود 48 میلیارد دلار در رتبه پنجم فهرست ثروتمندان مجله فوربس قرار گرفته است. الیسون 70 ساله املاک و مستغلات بسیاری خریده و در باره او می‌گویند: بعضی تمبر جمع می‌کنند و الیسون املاک.
چارلز کخ

alt

چارلز کخ ثروت 40 میلیارد دلاری خود را مدیون سرمایه‌گذاری در صنعت می‌داند. او اکنون رتبه ششم ثروتمندترین فرد جهان را از آن خود کرده است. چارلز کخ به همراه برادرش دیوید کخ "صنایع کخ" را مدیریت می‌کنند.
دیوید کخ

alt

پیشرفت مالی برادران کخ پس از آن بود که ارثیه بزرگی به آنها رسید. در سال 1967 پدر این دو به نام فرد کخ درگذشت و سرمایه شرکت نفت کخ را به آنها سپرد. دیوید و برادرش چارلز که 4 سال بزرگ‌تر از اوست، یکی از بزرگ‌ترین مخالفان باراک اوباما، در رسیدن به پست ریاست جمهوری آمریکا بودند. دیوید کخ با 40 میلیارد دلار هفتمین ثروتمند جهان است.
شلدون آدلسون

alt

شلدون آدلسون بزرگ‌مالک و صاحب املاک، مستغلات، هتل‌ها و کازینوهای مختلف در لاس‌وگاس ایالات متحده است. سرمایه او 38 میلیارد دلار است و به همین دلیل در رتبه هشتم ثروتمندترین فرد جهان قرار گرفته است.
کریستی والتون


خانم کریستی والتون با ثروت 7/ 36 میلیارد دلار، در جایگاه نهم ثروتمندترین فرد جهان قرار گرفته است. او بیوه جان تی. والتون است که در سال 2005 بر اثر سقوط هواپیمای شخصی در گذشت. کریستی والتون، این ثروت هنگفت را پس از مرگ همسرش به ارث برده است.
برنار آرنو

alt

برنارد آرنوی فرانسوی با دارایی خالص حدود 29 میلیارد دلاری در رتبه دهم ثروتمندترین فرد جهان قرار گرفته است. این ثروتمند 65 ساله از جمله رئیس کنسرت LVMH و همچنین شرکت‌های تولیدکننده کالاهای لوکس و کلکسیونر آثار هنری است.





تاریخ : یکشنبه 93/4/22 | 7:59 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

سمی ترین جاندارن جهان

یکی از ابزارهای کلیدی برای برخی گونه های جانوری به منظور شکار و یا دفاع از خود محسوب می شود. در ادامه این مطلب برخی از سمی ترین جاندارن جهان را معرفی می کنیم.






تاریخ : شنبه 93/4/21 | 12:32 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
   1   2   3   4      >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">