سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

نـقاشی های شگفت انگیـز "Bob Ross"

کمتر کسی است که تا اندازه ای به هنر نقاشی علاقمند باشد و نام باب نورمن راس، نقاش آمریکایی و مجری تلویزیون به گوشش نخورده باشد. او که متولد 1942 و درگذشت 1995 میلادی بود، با آرامش و شکیبایی‌ای که داشت، سازنده و مجری برجسته? برنامه? معروف تلویزیونی "لذت نقاشی" شد بطوریکه که این برنامه دوازده سال ادامه داشت و مارک تجاری باب راس برای کتابها و وسایل هنری اش موفقیت های را برایش به ارمغان آورد. وی زاده اورلاندو فلوریدا در امریکا بود. پس از ده سال کار در نیروی هوایی امریکا، به کار جنبی خود که نقاشی تجاری بود پرداخت و سبک عامه پسند موفقی را ارایه کرد، که نقاشی رنگ خیس روی خیس بود.
او در برنامه هایش به همه ثابت کرد که همه می توانند مانند او نقاشی بکشند! باب راس با شخصیت شکیبا و فروتن خود و با کلام شیوا و استفاده از استعاراتی مانند: "این ابر کوچولو داره اونجا شادی می کنه"، "شاد باشی کوه کوچولو" و ... قدم بقدم ما را با روح آرام و دیدگاه زیبای خود از زندگی آشنا می کند. او با گفتن "این مخلوقات کوچک خدا دارن اونجا برای خودشون زندگی می کنن" بما یاد آوری می کند که هر چیزی و هر کسی به دوست نیاز دارد، حتا یک بوته یا درخت.  برنامه های تلویزیونی باب راس در ایران از سال 1380 در صدا و سیما آغاز به پخش شدند و در این مدت بینندگان بسیاری را با خود همراه کردند و عملا سطح هنر نقاشی ایران را بالا بردند. هر چند که باب در سن 52 سالگی در گذشت اما می توان تصور کرد که او با همان موهایی که مانند برگهای یک درخت بر سر او سایه انداخته، آرام و با همان صدای آرام، به فرشتگان تعلیم نقاشی می دهد! و بسیاری از نقاشان آماتور ایرانی به روح او به پاس خدماتش درود می فرستند. 


  
  
   
  
  
  
    
   
  
  
  
    
   
  
  
  
    
   
  
   
  
    
   
  
  
  
    
   
  
  
  
   
  
  
  
    
   
  
  
 






تاریخ : پنج شنبه 90/12/25 | 7:59 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
 روغن کنجد یکی از روغن های گیاهی است که متخصصان تغذیه، مصرف آن را به تمام گروه های سنی توصیه می کنند. برخی می گویند این روغن را هم می توان برای سرخ کردن به کار برد و هم برای طبخ غذا و البته نوع بودارش طعم دهنده سالاد است. برای روشن شدن موضوع، بهتر است با ما همراه شوید.


مصرف کنندگان اولیه

اولین بار مردم ناحیه جنوبی هند از این روغن برای طبخ غذاهایشان استفاده کردند اما این روغن در میان ژاپنی ها، کره ای ها و چینی ها نیز طرفداران فراوانی ارد به همین دلیل می توان آن را جزیی از آشپزی آسیای جنوب شرقی دانست.

مزیت کاهش چربی و فشار خون

روغن کنجد منبع ویتامین E است به همین دلیل مصرف آن کلسترول خون را کاهش می دهد. اسیدهای چرب غیراشباعی که در این روغن وجود دارد، آن را به یک عامل کنترل کننده چربی خون تبدیل کرده و کسانی که چربی خون و فشار خون بالا دارند، بهتر است که این روغن برای تهیه غذاهای روزانه شان استفاده کنند.

سایر خواص

روغن کنجد ضداضطراب و ضدیبوست است و افراد مبتلا به اسهال نباید از آن استفاده کنند اما می توان یک قاشق مرباخوری از آن را در غذای فردی که به یبوست دچار است، ریخت تا خشکی مزاجش برطرف شود.

برای آشپزی


این روغن به دلیل مقاومت بالا در برابر حرارت، هم می تواند برای پخت و پز به کار رود و هم برای سرخ کردن. البته دو نوع بودار و بدون بوی آن در دسترس است که می توان نوع بودارش را برای تهیه کیک و شیرینی و سالاد به کار برد و نوع بدون بو را برای طبخ غذا.

ضروری ترین اسیدهای چرب

روغن کنجد از روغن های غیراشباع است. ارزش غذایی این روغن بسیاری بالاست زیرا بیشترین اسیدهای چرب آن «لینولییک اسید» (امگا 6) و «لینولنیک اسید» (امگا 3) هستند که هر دوی آنها از اسیدهای چرب ضروری اند و دریافت روزانه شان به علت اینکه بدن قادر به تولید آنها نیست و باید از طریق رژیم غذایی به بدن برسند، توصیه می شود.

کنجد و هزار خاصیت

این دانه روغنی خواص بسیاری دارد و روغن آن نیز از این دانه ها به دست می آید. کنجد سرشار از کلسیم است و آهن فراوانی دارد به طوری که با خوردن 100 گرم از آن، بدن 670 میلی گرم کلسیم و 10 میلی گرم آهن دریافت می کند. به همین دلیل مصرف این دانه به کسانی که گوشت و لبنیات کمی استفاده می کنند، توصیه می شود. می توان نتیجه گرفت که این روغن در مقایسه با سایر روغن ها املاح بیشتری دارد.

یک نکته، یک یادآوری

فراموش نکنید که هر گرم از این روغن 9 کیلو کالری انرژی دارد و هر قاشق مرباخوری اش یک واحد روغن محسوب می شود و دارای 45 کیلو کالری انرژی است بنابراین نباید با وجود مغذی بودن آن، در مصرفش زیاده روی کرد.





تاریخ : پنج شنبه 90/12/25 | 7:44 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
درمانگران چینی از این گیاه دارویی خوش رنگ و گران‌قیمت و از خواص کم نظیر آن برای درمان بسیاری از بیماری‌های روحی و جسمی بهره می‌برند. این درمانگران با تعیین دوز مصرفی مناسب از زعفران برای بیمارشان به او کمک می‌کنند تا بیماری را پشت سر بگذارد.




همه ما در طول هفته بارها از زعفران، این گیاه خوش آب و رنگ و خوش عطر برای تزئین و خوش رنگ کردن موادغذایی و سفره‌های غذای خود استفاده می‌کنیم اما شاید در کنار جنبه‌های تزئینی و خوش عطری این گیاه قرمز رنگ، کمتر به خواص درمانی و اثرات مثبت آن در بهبود و درمان دردهای ناشی از قاعدگی، دردهای شکمی بعد از زایمان و افسردگی توجه کرده باشید. درمانگران چینی اما از این گیاه دارویی خوش رنگ و گران‌قیمت و از خواص کم نظیر آن برای درمان بسیاری از بیماری‌های روحی و جسمی بهره می‌برند. این درمانگران با تعیین دوز مصرفی مناسب از زعفران برای بیمارشان به او کمک می‌کنند تا بیماری را پشت سر بگذارد.
جذب حداکثر مواد مغذی

چینی‌ها بر این باورند که مصرف به اندازه زعفران به همراه موادغذایی در یکی از وعده‌های غذایی می‌تواند تاثیر زیادی در بهبود جریان گردش خون در بدن داشته باشد. به این ترتیب اعضای خانواده با خوردن زعفران در کنار غذا با بهبود و تسهیل جریان گردش خون در بدن قادرند بیشترین موادمغذی موجود در غذا را به سلول‌های مختلف در نقاط مختلف بدن برسانند و جذب مواد مغذی را افزایش دهند.
تسکین دردهای دوره قاعدگی

درمانگران چینی با تجویز زعفران برای خانم‌هایی که از دردهای دوره‌های ماهانه اعتراض دارند، به کاهش دردهای دوره ماهانه آن‌ها کمک می‌کنند. مصرف این گیاه دارویی به‌صورت شربت یا در کنار غذا به دلیل خواص ضد‌دردی که دارد موجب کاهش دردهای قاعدگی به‌ویژه در خانم‌ها و دخترانی است که خونریزی دوران قاعدگی آن‌ها به تعویق افتاده است.
2 هدف با یک تیر

افرادی که پس از تصادف یا وارد آمدن ضربه‌ای به بدن‌شان دچار تورم و درد بدن می‌شوند، می‌توانند با مصرف زعفران در کنار غذا یا به‌صورت شربت به کاهش میزان تورم ناشی از ضربه و بهبود دردهای‌شان کمک کنند. علاوه بر این زعفران به‌دلیل خواص نشاط‌بخشی که دارد علاوه بر بهبود جریان گردش خون که در نهایت منجر به تسکین و بهبود درد و کاهش تورم بیمار می‌شود می‌تواند روحیه بیمار را نیز تحت‌تاثیر قرار داده و به لحاظ روحی او را قوی کرده و به شرایط عادی بازگرداند. در حقیقت مصرف زعفران برای این افراد علاوه بر برطرف کردن نگرانی بیمار، ترس او را نیز بر طرف می‌کند.
شادی خانوادگی

میزان مجاز مصرف زعفران در روز برای افراد یک تا 3 گرم است. بنابراین خانم‌های خانه باید دقت داشته باشند که برای تهیه غذا در وعده‌های غذایی تنها تا 3 گرم اجازه استفاده از زعفران را دارند و مصرف بیش از اندازه زعفران حتما باید با تجویز پزشک یا درمانگر طب سنتی صورت گیرد زیرا مصرف بی‌رویه این گیاه دارویی عوارض جانبی متعددی به همراه دارد. بنابراین توصیه ما این است که فقط در یکی از وعده‌های غذایی روزانه خود از زعفران استفاده کنید فقط مراقب باشید که از میزان مجاز آن بیشتر مصرف نکنید. استفاده مداوم از این گیاه خوش آب و رنگ خواص مختلفی دارد که یکی از آن‌ها افزایش نشاط و شادمانی اعضای خانواده است.
چه افرادی زعفران نخورند!

مصرف روزانه یک تا 3 گرم زعفران به‌عنوان حد مجاز مصرف این گیاه دارویی شناخته می‌شود و افرادی که تمایل به مصرف بیشتر این گیاه خوش آب و رنگ دارند باید حتما تحت نظارت پزشک یا درمانگر خود آن را مصرف کنند. با این وجود برخی از افراد هستند که حتی مصرف مقدار مجاز زعفران برای آن‌ها مضر است.این افراد عبارتند از:
  •  افرادی که با مشکل تعریق کف دست روبه‌رو هستند باید از مصرف زعفران پرهیز کنند یا مقدار آن را به حداقل برسانند چون مصرف زعفران تعریق کف دست این افراد را بیشتر می‌کند.
  •  مصرف زعفران به افرادی که چاق بوده یا دچار اضافه وزن هستند به هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود. این ادویه اشتهاآور بوده و مصرف مداوم آن منجر به افزایش وزن می‌شود.
  •  افرادی که مصرف زعفران در آن‌ها بیشتر از حد مجاز شود معمولا با علائمی مثل تهوع، استفراغ، درد شکم و خونریزی در مدفوع روبه‌رو می‌شوند. این افراد علاوه بر این افزایش ضربان قلب را نیز تجربه می‌کنند که در این حالت بهتر است فورا با پزشک خود تماس بگیرند.
با طلای سرخ چاق شوید

زعفران یکی از گران‌قیمت‌ترین ادویه‌ها در ایران است که به‌عنوان یک چاشنی خوش‌رنگ و خوش عطر برای تزئین غذاها و زیباتر کردن آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ادویه به‌دلیل ظاهر مناسبی که به غذا می‌بخشد و به‌دلیل خواص اشتها آوری که در خود دارد برای افرادی که تمایل به اضافه وزن و افزایش اشتها دارند بسیار مناسب است. مصرف اندازه مجاز زعفران که به طلای سرخ در جهان معروف است موجب افزایش اشتها در افراد لاغر و کم اشتها شده و به مرور به رسیدن آن‌ها به وزن ایده‌آل کمک می‌کند.

م: برترین ها






تاریخ : پنج شنبه 90/12/25 | 7:35 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

مواد غذایی تند فواید بسیاری برای بدن دارند و کاهش وزن، تنها نمونه‌ای از این خواص است.

در این بخش به بررسی برخی از خواص مواد غذایی تند برای بدن می‌پردازیم که شاید تا به حال از آن‌ها اطلاعی نداشته‌اید.


1- برای کاهش وزن مفیدند.

فلفل‌های چیلی حاوی یک ترکیب شیمیایی به نام "کپسایسین” هستند که عملکرد متابولیسم را سرعت بخشیده، از این رو به بدن کمک می‌کنند تا کالری‌ها را سریع‌تر بسوزانند.

این ترکیب شیمیایی با افزایش حرارت بدن نقش مهمی را در افزایش ضربان قلب ایفا می‌کند.

علاوه برآن، تحقیقات نشان داده افرادی که غذاهای تند می‌خورند معمولا مقدار کمتری غذا می‌خورند از این رو مقدار وزنشان را بیش‌تر تحت کنترل دارند.

2- برای قلب مفیدند.

فلفل‌های چیلی به خاطر این که می‌توانند از لخته شدن خون در رگ‌ها پیشگیری کنند برای قلب مفیدند. علاوه بر آن ترکیب کپسایسین در برابر التهاب (یکی از عوامل خطرساز برای حملات قلبی شناخته شده) موثر است.

3- سرعت گردش خون را افزایش می‌دهند.

غذاهای تند سرعت گردش خون را افزایش داده و فشارخون را کاهش می‌دهند. فلفل‌های چیلی از آن جا که حاوی ویتامین A و C هستند باعث تقویت دیواره رگ‌های خونی نیز می‌شوند.

4- ضدسرطان هستند.

تحقیقات نشان داده مصرف منظم غذاهای تند، احتمال خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهند.

ترکیب کپسایسین رشد سلول‌های سرطانی را کند کرده و در بسیاری موارد، بدون آسیب رساندن به سلول‌های سالم اطراف، باعث از بین رفتن سلول‌های سرطانی می‌شود.

5- عملکرد گوارش را تقویت می‌کنند.

فلفل‌های چیلی با افزایش جریان خون در معده و نیز افزایش لایه موکوس باعث تقویت سیستم گوارشی می‌شوند.

همچنین کپسایسین در نابودی باکتری اچ پیلوری (نوعی باکتری که باعث زخم معده می‌شود) موثر است.

6- از ابتلا به آنفلوآنزا پیشگیری می‌کنند.

کپسایسین با افزایش تعریق بدن، نشانه‌های آزاردهنده آنفلوآنزا را از بین می‌برد.

غذاهای تند، گرفتگی بینی را رفع کرده و سینوزیت و دیگر علائم آنفلوآنزا را کاهش می‌دهند.

7- به خواب بهتر کمک می‌کنند.

محققان استرالیایی طی تحقیقات خود به این نتیجه رسیدند، افرادی که به طور منظم غذاهای تند مصرف می‌کنند، راحت‌تر به خواب رفته و زودتر و سرحال‌تر، از خواب بیدار می‌شوند.

8- استرس و افسردگی را از بین می‌برند.

فلفل‌های قرمز، سطح هورمون اندورفین و سرتونین را افزایش داده و باعث حذف درد می‌شوند و به این ترتیب فرد احساس راحتی می‌کند. این هورمون‌ها ضد استرس و افسردگی هستند.

9- باعث راحتی تنفس می‌شوند.

غذاهای تند، مانند یک اکسپکتورانت عمل کرده و مصرف آن برای افرادی که مبتلا به آسم، برونشیت‌های مزمن، سینوزیت و دیگر بیماری‌های تنفسی هستند توصیه می‌شود.






تاریخ : پنج شنبه 90/12/25 | 7:31 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

سرزمین ایران در مقوله تنوع زبانی و قومی درجهان با 24درصدی همانندی در رتبه شانزدهم قرار دارد.

در ایران اگرچه فارسی زبانان با بیش از 60درصد جمعیت اکثریت دارند ولی وجود شش قومیت عمده در درون این واحد ملی و تاثیرات گسترده آنها بوسیله تحولات تاریخی واقعیت مشهودی است. 



































تاریخ : چهارشنبه 90/12/24 | 2:16 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
 لاینل واترمن، داستان آهنگری را می گوید که پس از گذراندن جوانی پر شر و شور تصمیم گرفت روحش را وقف خدا کند. سال ها با علاقه کار کرد، به دیگران نیکی کرد، اما با تمام پرهیزگاری، چیزی درست به نظر نمی آمد. حتی مشکلاتش مدام بیشتر می شد.
یک روز عصر، دوستی که به دیدنش آمده بود، از وضعیت دشوارش مطلع شد. گفت: "واقعاً عجیب است، درست بعد از اینکه تصمیم گرفتی مرد خداترسی شوی، زندگیت بد تر شده. نمی خواهم ایمانت را ضعیف کنم، اما با وجود تمام تلاش هایت در مسیر روحانی، هیچ چیز بهتر نشده".
آهنگر بلافاصله پاسخ نداد. او هم بارها همین فکر را کرده بود و نفهمیده بود چه بر سر زندگی اش آمده. اما نمی خواست دوستش را بی پاسخ بگذارد، شروع کرد به حرف زدن، و سرانجام پاسخی را که می خواست یافت.

 این پاسخ آهنگر بود: "در این کارگاه، فولاد خام برایم می آورند و باید از آن شمشیری بسازم. می دانی چطور این کار را می کنم؟ اول تکه فولاد را به اندازه جهنم حرارت می دهم تا سرخ شود. بعد با بی رحمی، سنگین ترین پتک را بر می دارم و پشت سر هم به آن ضربه می زنم، تا اینکه فولاد، شکلی را بگیرد که می خواهم. بعد آن را در تشت آب سرد فرو می کنم، و تمام این کارگاه را بخار آب می گیرد. فولاد به خاطر این تغییر ناگهانی دما، ناله می کند و رنج می برد. باید این کار را آنقدر تکرار کنم تا به شمشیر مورد نظرم دست یابم. یک بار کافی نیست."


آهنگر مدتی سکوت کرد، سیگاری روشن کرد و ادامه داد: "گاهی فولادی که به دستم می رسد، نمی تواند تاب این عمل را بیاورد. حرارت، ضربات پتک و آب سرد، تمامش را ترک می اندازد. می دانم از این فولاد هرگز تیغه شمشیر مناسبی در نخواهد آمد."

باز مکث کرد و بعد ادامه داد: "می دانم که خدا دارد مرا در آتش رنج فرو می برد. ضربات پتکی را که زندگی بر من وارد کرده پذیرفته ام و گاهی به شدت احساس سرما می کنم انگار فولادی باشم که از آبدیده شدن رنج می برد. اما تنها چیزی که می خواهم این است:

خدای من!
از کارت دست نکش تا شکلی را که تو می خواهی، به خود بگیرم.
با هر روشی که می پسندی، ادامه بده.
هر مدت که لازم است، ادامه بده،
اما هرگز مرا به کوه فولادهای بی فایده پرتاب نکن."





تاریخ : چهارشنبه 90/12/24 | 2:15 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

تماشا: مجله فوربس فهرست 100 نفر از پولدارترین ستاره های جهان در عرصه های مختلف سینما، موسیقی، کتاب، ورزش و... را منتشر کرده که اسامی ستاره های سینمای هالیوود در این میان بیش از بقیه عرصه ها به چشم می خورد. در این فهرست «اپرا وینفری»، مجری مشهور تلویزیون آریکا و یکی از چهره های مطرح در هالیوود با 290 میلیون دلار درآمد طی سال گذشته میلادی پولدارترین آنها و «ناتالی پورتمن» با تنها 8 میلیون دلار درآمد در جایگاه نود و نهم این فهرست قرار دارد.




«استیون اسپیلبرگ» با 107 میلیون دلار درآمد، «لئوناردو دی کاپریو» با 77 میلیون دلار درآمد، «جیمز کامرون» با 70 میلیون دلار، «کریستوفر نولان» با 53 میلیون دلار درآمد، در این فهرست پرکارترین و پولدارترین های هالیوود در سال 2011 میلادی را تشکیل می دهند و به ترتیب در رده ششم، دوازدهم، پانزدهم، بیست و چهارم و بیست و هفتم این فهرست قرار دارند.

اسامی دیگر هالیوودی های فهرست پولدارترین های جهان به شرح زیر است:

«چارلی شین» و «آدام سندلر» با 40 میلیون دلار درآمد به طور مشترک در جایگاه سی و نهم، «ویل اسمیت» با 36 میلیون درآمد در جایگاه چهل و ششم، «تام هنکس» با 35 میلیون دلار درآمد در جایگاه چهل و هفتم، «بن استیلر» با 34 میلیون دلار در جایگاه پنجاه و پنجم، رابرت دونی جونیور» با 31 میلیون دلار درآمد در جایگاه پنجاه و هشتم، «آنجلینا جولی» و «سارا جسیکا پارکر» با 30 میلیون درآمد در جایگاه شصت و یکم، «جنیفر آنیستون»، «ریس ویتراسپون» و «مارک والبرگ» با 28 میلیون دلار درآمد به طور مشترک در جایگاه شصت و چهارم، «جنیفر لوپز» با 25 میلیون دلار درآمد در جایگاه هفتاد و یکم، «برد پیت»، «جولیا رابرتز»، «رابرت پاتینسون» و «کریستین استوارت» با 20 میلیون دلار درآمد به طور مشترک در جایگاه هفتاد و چهارم، «کاترین هیگل» با 19 میلیون دلار درآمد در جایگاه هشتاد و دوم، «کامرون دیاز» با 18 میلیون دلار درآمد در جایگاه هشتاد و سوم، «ساندرا پولاک» و «استیو کارل» با 15 میلیون دلار درآمد به طور مشترک در جایگاه هشتاد و پنجم، «تینا فی» با 13 میلیون دلار درآمد در جایگاه نودم و «ناتالی پورتمن» با 8 میلیون دلار درآمد در جایگاه نود و نهم قرار گرفته اند.






تاریخ : چهارشنبه 90/12/24 | 2:13 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
پیش نویس طرح بازنشستگی کارمندان دولت با هر میزان سابقه خدمت و نیز طرح استخدام نیمه وقت بانوان در این معاونت تدوین شده است.
ایرنا: معاون حقوقی و امور مجلس معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهور گفت: پیش نویس طرح بازنشستگی کارمندان دولت با هر میزان سابقه خدمت و نیز طرح استخدام نیمه وقت بانوان در این معاونت تدوین شده است.

عبدالعلی تاجی افزود: این پیش نویس به کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ارائه شده و در صورت موافقت نمایندگان، این پیشنهاد در قالب یک طرح و به عنوان بندی از لایحه بودجه سال 1391 قابل بررسی خواهد بود.

وی با بیان اینکه برخی از کارمندان تمایل دارند برای مثال با 20 سال سابقه و 20 روز حقوق بازنشسته شوند، اما در قانون مدیریت خدمات کشوری چنین حکمی وجود ندارد، اظهار کرد: از این رو پیش نویسی در معاونت توسعه مدیریت تهیه شده که قانون مدیریت خدمات کشوری به نوعی اصلاح شده و کارمندان بتوانند با هر سابقه کاری بازنشسته شوند.

تاجی در عین حال افزود: طبیعی است که مدت زمانی به عنوان کف سابقه خدمت تعیین خواهد شد؛ مانند 15 سال یا شبیه آن.





تاریخ : چهارشنبه 90/12/24 | 2:11 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

کانال Corinth در یونان، یک مسیر منحصر بفرد عبور کشتی است که بین دو دریاچه Aegean و Ionian قرار گرفته است.
ایده ساخت کانال به دوران قدیم برمی گردد . اسکندر ، جولیوس سزار و کالیگولا (امپراطور روم) هر کدام بدنبال کندن این کانال بودند.حتی نرو این کار را در سال 67 میلادی آغاز کرد.
اماعملیات اصلی حفر کانال، در اواخر قرن 19 توسط مهندسان فرانسوی تحت قرارداد دولت وقت یونان انجام شد.
این کانال به طول 6.3 کیلومتر و عرض 21 تا 25 متر، از جاذبه های توریستی یونان است.
عمق آب در داخل کانال، حدود 8 متر  و ارتفاع سطح آب تا بالاترین نقطه دیواره های کناری، 90 متر است.
 

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون





تاریخ : چهارشنبه 90/12/24 | 11:41 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 

ادرار گربه زیر نور سیاه میدرخشد.

 تعداد چینیهایی که انگلیسی بلدند از تعداد امریکایی هایی که انگلیسی بلدند بیشتر است.

دوئل کردن در پاراگوئه آزاد است به شرط اینکه طرفین خون خود را به گردن بگیرند .

 فیلها تنها حیواناتی هستند که نمیتوانند بپرند .

 هر بار که یک تمبر را میلیسید 1/15 کالری انرژی مصرف میکنید .

 فوریه سال 1865 تنها زمانی بود که ماه کامل نشد .

 کوتاهترین جمله کامل در انگلیسی am است .

 اگر عروسک باربی رازنده تصور کنید سایزش 33-23-39 . قدش 2متر و 15 سانتیمتر خواهد بود با گردنی 2 برابر بلندتر از یک انسان نرمال.

 تمام خرسهای قطبی چب دست هستند .

 اگر یک ماهی قرمز را در یک اتاق تاریک قرار دهید کم کم رنگش سفید میشود.

 اگر به طور مداوم 8سال و 7 ماه و 6 روز فریاد بزنید انرژی صوتی لازم برای گرم کردن یک فنجان قهوه را تولید کرده اید .

 در مصر باستان افراد روحانی تمام موهای بدن خود را میکنند حتی مژه و ابرو .

 کوتاهترین جنگ در تاریخ در سال 1896 زانزیبارو انگلستان رخ داد که 38 دقیقه طول کشید .

 در 4000 سال گذشته هیچ حیوانی رام نشده بود .

 هیچ وقت نمیتوانی با چشمان باز عطسه کنی .

 تعداد انسانهایی که به وسیله خر کشته میشوند از تعداد انسانهایی که در سانحه هواپیمایی میمیرند بیشتر است .

 چشمهای ما از بدو تولد همین اندازه بوده اند اما رشد دماغ و گوش ما هیچ وقت متوقف نمیشود .

 هر تکه کاغذ را نمیتوان بیش از 9 بار تا کرد .

 در هرم خئوپوس در مصر که 2600 سال قبل از میلاد ساخته شده است به اندازه ای سنگ به کار رفته که میتوان با آن دیوار آجری به ارتفاع 50 سانتیمتر دور دنیا ساخت .

 اگر تمام رگهای خونی را در یک خط بگذارند تقریبا 97000 کیلومتر میشود (در یک انسان ) .

 وقتی مگس روی یک میله فولادی مینشیند میله فولادی به اندازه دو میلیونیم میلیمتر خم میشود .

 امریکا تا 50 میلیون سال دیگر دو نیم خواهد شد .

 عدد2520 را میتوان به اعداد 1 تا 10 تقسیم نمود بدون آنکه خارج قسمت کسری داشته باشد .

 رودخانه گنگ برای هندوها مقدس است و هر سال مردم زیادی برای پاک شدن وتطهیر خود را در آن میشویند در حالیکه فاضلاب صد شهر و روستا و میلیونها تن مواد سمی و زاید کارخانه ها وارد این رودخانه میشود .

 انسان در روز به طور متوسط 15 هزار بار پلک میزند.

 آقایون در روز 40 تار مو و خانمها 70 تار مو از دست میدهند البته بیشتر آنها دوباره جایگزین میشود .

 30 برابر جمعیتی که امروز بر سطح کره زمین زندگی میکنند در زیر خاک مدفون شده اند .

 تنها قسمت بدن که در آن خون جریان ندارد قرنیه چشم است .

 با یک مداد میتوان خطی به طول 58 کیلومتر کشید .

 شبیه بودن دو اثر انگشت به یکدیگر یک به 64 میلیارد است .

 عقربها تنها موجوداتی هستند که اشعه رادیواکتیویته تاثیری به آنها ندارد و جالبتر اینکه عقربها دو دشمن دارند یکی نوعی سار و دیگری مگس .

 شیشه به ظاهر جامد به نظر میرسد ولی در واقع مایعی است که بسیار کند حرکت میکند .

 مار اناکوندا تنها نمونه افعی است که بچه میزاید .

 با از دست دادن فقط یک در صد از آب بدن احساس تشنگی میکنید .

 ناخنهای دست چهار برابر سریعتر از ناخنهای پا رشد میکند .

 دهان انسان روزانه یک لیتر بزاق تولید میکند .

 ما به طور متوسط روزانه 5 هزار کلمه صحبت میکنیم که هشتاد در صدش با خودمان است .

 در زبان عربی برای کلمه شمشیر 850 واژه مختلف وجود دارد .

 ملکه موریانه 50 بار بزرگتر از جفت مذکور است .

 افراد قبیله مبوتسی از کشور زئیر کوتاه قدترین انسانهای روی زمین هستند . قد آنها 135 تا 137 سانتیمتر است .

 چین اولین کشور جهان است که از پول کاغذی استفاده کرد .

 انگشت سبابه از سایر انگشتان دست حساس تر است .

 شن خیس از شن خشک سبکتر است .

 مغولستان بزرگترین کشور جهان است که به دریا و اقیانوس راه ندارد .

اعصابی که در بدن شما قرار دارد به اندازه زمین تا ماه است .






تاریخ : چهارشنبه 90/12/24 | 11:23 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
   1   2   3   4   5   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">