سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

برف نگرانم نمی‌کند

حصار یخ رنجم نمی‌دهد

زیرا پایداری می‌کنم

گاهی با شعر و 

گاهی با عشق...

که برای گرم شدن

وسیله‌ی دیگری نیست

جز آنکه 

"دوستت بدارم"






تاریخ : پنج شنبه 95/4/31 | 9:17 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

گفتم :
اینجـا 
تـا 
کــربـلا
چقـدر راه است؟!
گفت : آنقـدر که بگـویـی 
« السـلام علیـک یـا ابـاعبـدالله »






تاریخ : پنج شنبه 95/4/31 | 9:13 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

گریه دهخدا

غزل زیبای حافظ (که مپرس)






تاریخ : چهارشنبه 95/4/30 | 1:32 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

خواص سیب زمینی ترشی و یا شلغم شیرازی

 

میزان کالری در هر 100 گرم 76 کالری می باشد.

من یک غذای ایده آل برای مبتلایان به مرض قند می باشم ، و از بستگان گل آفتابگردان هستم .

اسم من سیب زمینی ترشی است و در بعضی از شهرستانهای ایران عزیز و گرامی ، مثل شلغم شیرازی ، یر آلماسی ، و قلقلاس شناخته و نامیده می شود .

افراد مبتلا به دیابت از آن بسیار استفاده نموده و نتیجه خوبی گرفته اند .

این گیاه خدا دادی از خانواده محترم مرکبات است که با گلهای شبیه گل آفتاب گردان ظاهر میشود .

این گیاه در بعضی از شهرستانهای ایران بعنوان میان وعده به صورت خام  با نمک صرف می شود و دارای ویتامین B3 و C و A و عناصر دیگر از جمله نشاسته و بلکه کربورهیدراتی است .

یادتان باشد چنانچه اگر خواستید بعنوان داور استفاده فرمایید با پزشگ طب سنتی مشاوره فرمایید.

این گیاه ادرار آمور هست و همچنین اشتها را زیاد خواهد نمود ،فشار خون را پایین خواهد آورد ، زود هضم میباشد ،برای زخم معده مفید است .

در ترشی بسیار استفاده می شود .

اگر خواستید یک فضای سبز داشته باشید حتما  در منزل یا بیرون منزلتان از این گیاه زیبا استفاد فرمایید ، گل این گیاه شبیه گل آفتابگردان است .






تاریخ : چهارشنبه 95/4/30 | 1:27 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()


  نمایی از برداشت نمک دریایی
خواص نمک دریایی برای پوست و مو
نمک علاوه بر ارزش غذایی در بهداشت و سلامت پوست و مو تاثیر بسیاری داشته و با داشتن منابع معدنی نقش بسیار مهمی در شادابی و جوانسازی پوست و مو دارد.
 نمک دریایی و فواید فوق العاده آن برای سلامت پوست ومو
 یکی از مهمترین منابع طبیعی برای زیبا سازی و بهداشت پوست و مو استفاده از نمک دریایی است که به وفور در دریاها یافت می شود.این منبع مقوی در ایجاد تعادل، محافظت و بازگرداندن پوست به حالت طبیعی موثر است. یکی از بزرگترین تفاوت های نمک دریا و نمک معمولی، محتوای معدنی آنهاست. نمک دریا مملو از مواد معدنی همچون منیزیم، کلسیم، سدیم و پتاسیم است که همگی نقش بسیار مهمی در سلامت و عملکرد پوست و ارتباط سلولی ما دارند. زمانی که تعادل مواد معدنی پوست به هم می ریزد علائمی مانند خشکی و سوزش بروز پیدا می کند، به ویژه درصورتی که هوا سرد و خشک باشد.
 درواقع نمک دریا باعث می شود پوست سدی حفاظتی برای خود ایجاد کند. به این ترتیب ارتباط بین سلولی نیز افزایش پیدا کرده و آبرسانی به این ارگان مهم راحت تر انجام می شود، درنتیجه روند پیری کندتر خواهد شد. این عنصر معدنی به شما کمک می کند پوستی نرم تر، دندان هایی روشن تر و ناخن های سالم تری داشته باشید. ما راه های استفاده از این ماده حیاتی و طبیعی را برای هرچه زیباتر شدن به شما نشان می دهیم.
 نمک درمانی
فواید شگفت انگیز نمک برای پوست ومو
 ماسک ضدخشکی بسازید
 عسل و نمک دارای خواص ضدالتهابی برای تسکین پوست و از بین بردن جوش و سوزش هستند. این دو ماده همچنین به روند تولید چربی و حفظ رطوبت در لایه های مختلف پوست کمک می کنند.
 امتحان کنید: دو قاشق چای خوری نمک را با چهار قاشق چای خوری عسل مخلوط کنید تا یک مایه خمیری به دست آید. این مایه را به همه جای صورت به جز نواحی دور چشم بمالید و 10 تا 15 دقیقه صبر کنید. قبل از شست وشو، لیف حمام را در آب بسیار گرم خیس کنید و به آرامی روی صورت بکشید. اجازه دهید 30 ثانیه صورت تان با این لیف به خوبی خیس شود سپس به آرامی انگشتان تان را به حالت دایره وار روی صورت بکشید و از پوست لایه برداری کنید. در آخر، پوست تان را با آب ولرم بشویید. این ماسک به پیشگیری از خشکی پوست کمک زیادی می کند.
 با منافذ باز خداحافظی کنید
یکی از کاربردهای مهم نمک، کوچک کردن منافذ عمیق پوست و ایجاد تعادل بین تولید چربی و خنثی کردن باکتری هاست. درواقع همین باکتری ها هستند که پوست را مستعد جوش و آکنه می کنند.
 
امتحان کنید: یک قاشق چای خوری نمک دریا را با 114 گرم آب گرم در یک بطری ریخته و آنقدر هم بزنید تا نمک خوب در آب حل شود، سپس محلول را روی صورت تمیز و خشک اسپری کنید فقط مراقب باشید به چشم های تان نپاشد. برای نتیجه بهتر، روزی دو بار این کار را انجام دهید.
 هم پاکسازی، هم لایه برداری!
 نمک خود یک لایه بردار طبیعی است که پوست مرده را از بدن جدا می کند، همچنین مواد معدنی موجود در آن به نرم شدن پوست و رطوبت زایی کمک می کند.
 امتحان کنید: یک چهارم فنجان نمک را با نصف فنجان روغن زیتون یا روغن نارگیل مخلوط کنید تا یک خمیر غلیظ ایجاد شود. اگر دل تان خواست می توانید 10 قطره از اسانس مورد علاقه تان را هم به آن اضافه کنید. این خمیر را می توانید در حمام با لیف روی بدن بمالید یااینکه آن را کف دست تان بریزید و به آرامی به صورت دایره ای روی پوست ماساژ دهید.
 جوانسازی پوست با نمک درمانی
 نمک به نرمی از پوست لایه برداری می کند و باعث بازسازی آن می شود. آلوورا هم به آبرسانی پوست کمک کرده و سلول ها را احیا می کند. اسطوخودوس هم ضدعفونی کننده ای طبیعی است که گردش خون را افزایش می دهد، بنابراین مخلوط این مواد می تواند معجزه کند.
 امتحان کنید: نصف فنجان نمک، یک چهارم فنجان آب آلوورای خالص یا ژل آن، یک چهارم فنجان روغن (به دلخواه)، یک قاشق غذاخوری گل اسطوخودوس و 10 قطره روغن اسطوخودوس را با هم خوب مخلوط کنید. نتیجه مخلوط کردن این مواد با هم یک خمیر غلیظ و سفت خواهد شد. اگر خمیر زیادی خشک بود چند قطره دیگر روغن به آن اضافه کنید، سپس در حمام آن را روی لیف یا کف دست ریخته و به آرامی با حرکات دایره ای پوست صورت را شست وشو دهید.
  حمام نمک بگیرید
 حمام کردن با نمک دریایی، دوده و سموم را جذب کرده و منافذ عمیق پوست را پاک می کند. مواد معدنی موجود در نمک نیز لایه حفاظتی در پوست ایجاد کرده و کمک می کند پوست مرطوب باقی بماند. به همین دلیل است که بعد از قرار گرفتن در وانی که نمک دریایی در آن قرار دارد، پوست تان چروک نمی خورد. منیزیم موجود در نمک نیز به کاهش تورم و احتباس آب در بدن کمک می کند.
 امتحان کنید: یک سوم فنجان نمک را در یک وان آب گرم بریزید و خوب آن را هم بزنید تا نمک در آب حل شود. 15 تا 30 دقیقه در این آب بمانید و بعد خودتان را بشویید.
 نمک درمانی ، نمک درمانی ، نمک و پوست صورت
درمان شوره سر با نمک دریایی
 شوره سر را درمان کنید
 نمک با تحریک گردش خون پوست سر باعث حذف تکه ها و لک های ایجاد شده در آن می شود. محتوای نمک، چربی اضافی را جذب کرده و رطوبت لازم برای جلوگیری از رشد قارچ و شوره سر را فراهم می کند.
 امتحان کنید: بخشی از موهای تان را کنار بزنید و یک تا دو قاشق چای خوری نمک روی پوست سرتان بریزید. انگشتان دست تان را مرطوب کنید و پوست سر را به آرامی برای 10 تا 15 دقیقه ماساژ دهید. در صورت امکان می توانید برای این کار از شخص دیگری هم کمک بگیرید. در آخر، موهای تان را آبکشی کرده و با شامپوی مورد علاقه تان شست و شو دهید. نتیجه این کار را خیلی سریع خواهید دید.
 خستگی تان را فراری دهید
 اگر به مهمانی رفتید و مجبور شدید برای مدت طولانی کفش پاشنه بلند بپوشید، شب پاها را در آب نمک ماساژ دهید تا زیبایی و سلامت آنها را حفظ کنید  و خستگی پاهای تان را در کنید.
 امتحان کنید: به مقدار مساوی نمک را با جوش شیرین مخلوط کنید. پاهای تان را در یک لگن آب گرم قرار دهید و خیس کنید، سپس این مخلوط را در آب بریزید و پاها را با آن اسکراپ کنید.
 نمک درمانی ، نمک و پوست صورت ، نمک و جوش صورت
ناخن های روشن با نمک دریایی
 نمک لایه شاخی پوست و ناخن را نرم می کند. جوش شیرین و لیمو هم برای کاهش زردی ناخن ها و لکه های روی ناخن گزینه های مناسبی هستند.
 امتحان کنید: در یک کاسه کوچک یک قاشق چای خوری نمک، یک قاشق چای خوری جوش شیرین، یک قاشق چای خوری آب لیمو و نصف فنجان آب گرم را با هم مخلوط کنید. ناخن ها را 10 دقیقه در این محلول خیس کنید سپس با یک برس بسیار نرم آنها را مالش دهید. در آخر نیز دست های تان را بشویید و با کرم، مرطوب کنید.
 سم زدایی کنید
 نمک می تواند علاوه بر لایه برداری به سم زدایی  از پوست نیز کمک کند. این ماده معدنی با از بین بردن مواد سمی از سطح پوست باعث می شود پوستی زیبا و نرم داشته باشید.
 امتحان کنید: کمی نمک را با آب مخلوط کنید و لایه ضخیمی از آن را روی پوست تان بمالید و 10 تا 15 دقیقه صبر کنید؛ در پایان این ماسک را روی صورت تان به صورت دایره ای بمالید و با آب سرد بشویید. بعد با آب سرد شست وشو دهید. از این کار احساس بهتری در پوست تان خواهید داشت.
 دندان های تان را جرم گیری کنید
 نمک و جوش شیرین هر دو لایه بردارهای ملایمی هستند که به حذف لک های دندان کمک کرده و باعث می شوند دندان ها سفیدتر شوند. نمک همچنین منبع طبیعی فلوراید است که برای دندان ها و لثه ها یک امتیاز محسوب می شود.
 امتحان کنید: یک قاشق چای خوری نمک و دو قاشق چای خوری جوش شیرین را با هم مخلوط کنید. مسواک تان را خیس کرده و آن را در این مخلوط غوطه ور کنید، سپس دندان ها را با آن مسواک کنید. اگر طعم و مزه آن غیرقابل تحمل بود قبل از آنکه مسواک را در این مخلوط بزنید کمی خمیر دندان روی آن بگذارید.
 دهان شویه طبیعی بسازید
 نمک یک ضدعفونی کننده طبیعی برای کشتن باکتری های موجود در دهان است. این ماده می تواند بوی بد دهان را بگیرد و التهاب لثه ها را کاهش دهد.
 امتحان کنید: نصف قاشق چای خوری نمک، نصف قاشق چای خوری جوش شیرین و یک چهارم فنجان آب نیاز دارید. نمک و جوش شیرین را در آب بریزید و خوب حل کنید، بعد یک جرعه از آن را در دهان بریزید و خوب بین دندان ها بچرخانید سپس محلول را تف کنید و جرعه بعدی را در دهان بچرخانید.
 با بخور نمک لایه برداری کنید
 نمک خود یک لایه بردار طبیعی و موثر به حساب می آید اما قبل از لایه برداری لازم است پوست آمادگی لازم را پیدا کند، بنابراین بهتر است ابتدا پوست را با نمک بخور دهید.
 امتحان کنید: به منظور باز کردن منافذ قبل از لایه برداری یک سوم فنجان نمک را در یک قابلمه کوچک از آب جوش بریزید. بعد آن را به کاسه منتقل کنید. صورت تان را 10 دقیقه در معرض این بخار قرار دهید.
درپایان تشکر می کنم از اساتیدی که این اطلاعات را دراختیار این حقیر و هم وطن نان عزیز قرارداده اند /






تاریخ : چهارشنبه 95/4/30 | 1:26 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

میگویند:
زمان، آدمها را عوض می‌کند،
اشتباه نکن!
زمان،حقیقت آدمها را روشن میسازد،
زمان، قیمت رفاقت ها را معلوم میکند،
زمان،" عشق "را از " هوس "جدا میسازد،
و راستی را از دروغ..
اشتباه نکن!
زمان هرگز آدمها را عوض نمیکند..!!!!






تاریخ : سه شنبه 95/4/29 | 12:33 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

ذهن ما مانند یک تلویزیون با صدها شبکه است:
و این ما هستیم که تصمیم می گیریم روی کدام شبکه باشیم!
شبکه رنجش،
شبکه بخشش،
شبکه نفرت،
شبکه مهربانی
شبکه شادمانی،
یا شبکه برنامه تکراری دیروز!
تصمیم ما همان کنترل یا ریموت ماست.??
پس، لحظاتت را با انتخاب بهترین شبکه ها زیبا کن






تاریخ : سه شنبه 95/4/22 | 8:53 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

هم اکنون که در حال نفس کشیدن هستیم.
شخص دیگری دارد نفسهای آخرش را میکشد.
پس دست از گله و شکایت برداریم
و بیاموزیم چگونه با داشته هایمان زندگی کنیم.






تاریخ : سه شنبه 95/4/22 | 8:27 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

v  

وقتی که خانه نیستم

کلید را دم پله اول

زیر همان گلدان سفال همیشگی گذاشته ام

رویایت اگر آمد

 

پشت در نمی ماند






تاریخ : سه شنبه 95/4/22 | 8:14 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

دوستان خوبم :
من دستهایم انقدر بزرگ نیست
که چرخ دنیا را به کامتان بچرخانم
اما یکی هست که بر همه چیز تواناست
از او تمنای لحظه های زیبا برایتان دارم …

               






تاریخ : سه شنبه 95/4/22 | 8:13 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
   1   2   3      >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">