سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

حقایقی که درباره عید غدیر خم نمی دانستید

تقریباً همه مسلمانان داستان به امامت رسیدن حضرت علی علیه السلام را می دانند. روزی که پیامبر اکرم اسلام (صلی الله علیه و آله) هنگام برگشت از سفر حج، نزد یاران خود، علی را به عنوان جانشین و ولی مومنین اعلام کرد. روایات زیادی درباره عید غدیر و اتفاقی که در آنجا رقم خورد عنوان شده است. بسیاری از علما و تاریخ دانان این واقعه را ثبت نموده و تحلیل کرده اند. اما سوال اینجاست که آیا اطلاعات ما درباره عیدغدیر خم کافی است یا خیر.

درباره عید غدیر چه می دانیم؟

در فرهنگ ما مسلمانان شیعه، روزهای پر خیر و برکتی به عنوان عید یاد شده اند. مانند روز عید غدیر خم. در تاریخ هجدهم ماه ذی حجه بود که رسول خدا، حضرت محمد (ص) در راه برگشت از سفرش به خانه خدا، در مکانی به نام غدیر، از همراهانش خواست تا به سخنانش گوش فرا دهند. در آن روز پیامبر اسلام، جانشینی علی علیه السلام را در جمع خاندان بین هاشم و مسلمانان مکه و مدینه اعلام کرد. و تمام حاضرین با این حضرت پیمان بیعت بسته و امامت را به او تبریک گفتند.

تاریخدانان و علمای زیادی صحت این واقعه را در کتب و نوشته های خود تایید کرده اند. حتی نقل شده است پیامبر اکرم (ص) بعد از معرفی علی به عنوان امام مسلمانان، عمامه از سر خود برداشته به عنوان تاجی بر سر حضرت علی گذاشته اند. و فرموده اند: «عمامه، تاج عرب است»

معنای غدیر چیست؟

معنای لغوی کلمه غدیر در زبان عربی، آبگیر یا گودالی است که در آن آب باران گرد آمده باشد. محلی که واقعه به امامت رسیدن حضرت علی در آن اتفاق افتاده است، یک گودال بزرگ یا همان غدیر بوده است که به دلیل شکل خُم مانند آن، که شبیه به خُم رنگرزان بوده است، غدیر خُم نامگذاری شده و تا امروز بر سر زبان ها مانده است.

گرچه در مورد عید غدیر بین مسلمان شیعه و سنی اختلافاتی است، اما بنظر می رسد روز زیارت پیامبر(ص) از خانه خدا، جمعه و پس از روز عرفه بوده است. و واقعه غدیر خم که نیز دو روز بعد اتفاق افتاده است در روز یکشنبه هجدهم ذی حجه ثبت شده است. فتال نیشابوری در دست نوشته های خود آورده است که بعد از گذشت پنج ساعت از روز، حضرت جبرئیل بر پیامبر نازل شد و پیام رسالت را برای او آورد.

چه اتفاقی در مراسم افتاد؟

در نقل قول های مختلف آمده که در روز مراسم غدیر خم، حدود 1300 تا 120 هزار نفر حضور داشته اند که البته این اعداد و ارقام در روایات مختلف ، تغییر کرده اند. به نظر می رسد آماری که در نوشته های موجود در پنج قرن اول آمده موثق تر باشد. بیشترین تعداد جمعیتی که در روایات اولیه آمده است هفده هزار نفر بوده و آمار بالاتر مربوط به روایات بعد از آن تاریخ است.

حضرت محمد (ص) که از طرف جرئیل به وی وحی شده بود تا پیام الهی را به گوش مردم برساند، جلوی چشم سران قبائل و مردم مسلمان، دست حضرت علی را در دستش گرفت و به بالا برد، و او را به عنوان جانشین و امام مسلمین معرفی کرد. فرمود: « هرکس من امام او هستم، زین پس علی امام اوست» گفته می شود حتی ابوبکر و عمر نیز در این مراسم با حضرت علی (علیه السلام) دست بیعت داده و امامت به حق او را پذیرفتند.

بین منابع شیعه و سنی درباره عید غدیر اختلافات کمی وجود دارد. دلیل نادیده گرفته شدن دستور پیامبر برای امامت حضرت علی (علیه السلام) ، اتفاقات و اختلافاتی است که پس از مرگ ایشان و بعد از واقعه آن روز بوجود آمده است.






تاریخ : دوشنبه 98/5/28 | 9:46 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
حضرت امام باقر(علیه السلام) :

اسلام بر پنج پایه استوار شده است: نماز، زکات، روزه، حج و ولایت و به هیچ چیز به اندازه آنچه در روز غدیر به ولایت تاکید شده، ندا نشده است.

آغاز علی بود و علی حُسن ختام

او اول و آخر است به دین اسلام

در عید غدیرخم فرستد صلوات

هر کس که و را علی ولی گشت و امام

عید سعید غدیر خم مبارک باد






تاریخ : دوشنبه 98/5/28 | 9:41 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

حدیث فضیلت روز عرفه
امیر مؤمنان علی(ع) درباره راز وقوف در عرفات فرمود:
«عرفات، خارج از مرز حرم است و مهمان خدا باید بیرون دروازه، آن‌قدرتضرع کند تا لایق ورود به حرم شود».[1]
 امام سجاد(ع) در حدیثی فرمود:
عصر روز عرفه و ظهر روز دهم که حاجیان در منا حضور دارند، خدای سبحان به فرشتگان مباهات می‌کند و می‌فرماید: «اینان بندگان من هستند که از راه‌های دور و نزدیک با مشکلات بسیار به اینجا آمده و بسیاری از لذت‌ها را بر خود حرام کرده و بر شن‌های بیابان‌های عرفات و منا خوابیده‌اند و این‌گونه با چهره‌های غبارآلود، در پیشگاه من اظهار ناتوانی و خواری می‌کنند. اینک به شما اجازه دادم تا آنان را ببینید. آنگاه فرشتگان حق به اذن خداوند بر دل‌ها و اسرار نهان آنها آگاه می‌شوند.[2]
از امام صادق(ع) سؤال شد: عرفات را چرا عرفات نامیده‌اند؟

حضرت فرمود: «جبرئیل، حضرت ابراهیم را روز عرفه به این مکان آورد، چون ظهر فرا رسید، جبرئیل گفت: ای ابراهیم! به گناه خود اعتراف کن و مناسکت را بیاموز! چون جبرئیل گفت اعتراف کن! این سرزمین عرفات نامیده شد».[3]
پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید:
«خداوند در هیچ روزی به اندازه روز عرفه، بندگان خود را از آتش جهنم آزاد نمی‌کند».[4]
«در میان گناهان، گناهانی است که جز در عرفات بخشیده نمی‌شود».[5]
«هنگامی که مردم در عرفات وقوف می‌کنند و حاجت‌های خود را با گریه و زاری درخواست می‌کنند، خداوند نزد فرشتگان به این مردم افتخار می‌کند و به فرشتگان خطاب می‌کند: آیا نمی‌بینید که بندگان من از راه‌های دور و غبارآلود به‌سوی من آمده‌اند و مالشان را در راه من خرج کرده‌اند و بدن‌ها را خسته کرده‌اند؟ به عزت و جلالم سوگند! گناهکارانشان را به نیکوکارانشان می‌بخشم و آنها را از گناه پاک می‌کنم، مانند روزی که از مادر متولد شده‌اند».[6]
«آنگاه که در عرفات وقوف کنى، چنانچه گناهانت به تعداد شن‌های شنزار یا ستارگان آسمان یا قطره‌های باران باشد، خداوند آنها را خواهد بخشید».[7]
نقل است از رسول خدا(ص) پرسیدند:‌

چه کسی از اهل عرفات، گناهش از همه بزرگ‌تر است؟ حضرت فرمود: «کسی که عرفات را درک کرده باشد و گمان کند خداوند او را نیامرزیده است».[8]
امام سجاد(ع) در روز عرفه صدای نیازمندی را شنید که گدایی می‌کرد. به او فرمود:«وای بر تو! آیا در مثل چنین روزی از غیر خدا درخواست می‌کنى، درحالی‌که در این روز برای بچه‌هایی که در شکم مادران هستند، امید سعادت و خوشبختی می‌رود».[9]
امام باقر(ع) فرمود: «هیچ‌کس (چه نیکوکار و چه بدکار) در عرفات وقوف نمی‌کند، مگر اینکه خداوند دعایش را مستجاب می‌کند».[10]






تاریخ : یکشنبه 98/5/20 | 12:44 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

6 خوشبوی تسکین دهنده

داروهای شیمیایی در کنار منفعتی که به بدن می‌رسانند، عوارض جانبی هم دارند. محققان به‌دنبال یک جایگزین طبیعی و بی‌عارضه هستند.

اسانس روغنی

مطالعات روزافزون نشان داده‌اند که مصرف بی‌رویه داروهایی مانند آسپرین، ایبوپروفن و استامینوفن می‌تواند تاثیر منفی بر سلامت انسان داشته باشد. به‌همین سبب استفاده از یک مسکن طبیعی مثل اسانس روغنی می‌تواند گزین? خوبی باشد.

به گزارش مجله دلتا؛ اگر درد چه به‌صورت مزمن یا هر از گاهی شریک زندگی شما شده است، احتمالاً در پی روش‌هایی موثر و بی‌خطر برای کنترل یا از بین بردن آن هستید.

داروهای ضدالتهاب غیر استروئیدی بدون نسخه برای تسکین درد در دسترس هستند، اما نیازی نیست تا وابستگی شدیدی به آن‌ها داشته باشید.

این در شرایطی است که زندگی روزانه همراه با درد نیز بی‌تردید تجرب? خوبی نیست.

اسانس‌های روغن‌های طبیعی یکی از گزینه‌هایی هستند که می‌توانید برای تسکین درد و کسب آرامش به روشی طبیعی مد نظر قرار دهید. افزون بر این، اسانس روغنی می‌تواند فواید دیگری مانند تقویت حافظه، تمرکز و حتی سم‌زدایی خانه را در پی داشته باشد.

اسانس روغنی اسطوخودوس

اسانس روغنی

اسطوخودوس از گل‌هایی بنفش و رایحه‌ای بسیار خوش برخوردار است و صدها سال است که به واسط? فواید سلامت و درمانی مختلف خود که فقط محدود به تسکین درد نمی‌شوند، مورد استفاده قرار می‌گیرند. مصریان باستان از اسطوخودوس در مومیایی کردن اجساد و یونانیان باستان از آن برای بهبود بی‌خوابی و کمردرد استفاده می‌کرده‎اند.

امروزه، روغن اسطوخودوس به واسط? اثر آرامش‌بخش طبیعی خود، شناخته شده است. اما از این روغن برای بهبود زخم‌ها و عفونت‌ها قارچی نیز استفاده می‌شود.

در یک مطالعه، نشان داده شده است که روغن اسطوخودوس، مقدار مسکن مورد نیاز کودکان پس از عمل برداشت لوزه را کاهش داده است.

اسانس روغنی رزماری

اسانس روغنی

زمانی‌که دربار? رزماری فکر می‌کنید، ممکن است بیشتر خورش یا غذاهای حاوی گوشت در ذهن شما نقش ببندد، اما این گیاه دارویی فوایدی بیشتر از بهبود عطر و طعم غذاها را ارائه می‌کند.

مطالعه‌ای بالینی در سال 2013 نشان داد که روغن رزماری میزان درد ناشی از ترک داروهای مخدر را در افراد کاهش داده است. همچنین، این ماده به‌واسطه کمک به تسکین سردرد و توانایی شل‌کنندگی ماهیچه شناخته شده‌است.

اسانس روغنی نعناع بیابانی

اسانس روغنی

بیشتر افراد نعناع بیابانی را به‌عنوان محصولی که رایحه‌ای آن موجب تقویت هوشیاری و تمرکز انسان می‌شود، می‎شناسند.

برخی افراد با ریختن چند قطره اسانس روغنی نعناع بیابانی روی شقیقه‌های خود از آن برای تسکین سردرد تنشی استفاده می‌کنند. همچنین، می‌توان از این روغن در حمام بخار و تنفس عمیق استفاده کرد.

اسانس روغنی اُکالیپتوس

اسانس روغنی

رایحه اُکالیپتوس شاید بیشتر به‌عنوان یک ضد احتقان قوی شناخته شود، اما مطالعه‌ای در سال 2013 نشان داد افرادی که طی سه روز و برای 30 دقیقه در روز رایحه روغن اکالیپتوس را استشمام کرده بودند، تسکین چشمگیر درد پس از انجام عمل جراحی زانو را تجربه کردند.

دو رایحه مسکن درد دیگر

میخک

میخک به‌طور سنتی به‌عنوان درمانی برای دندان درد استفاده می‌شود. نتایج یک مطالعه نشان داد که ژل میخک به اندازه ژل بنزوکائین در تسکین درد ناشی از دندان درد موثر بوده است.

زنجبیل

زنجبیل هزاران سال است که به‌عنوان یک گیاه دارویی در پزشکی سنتی هندی و به‌عنوان یک ماد? غذایی ضد التهاب طبیعی استفاده می‌شود.

مطالعات نشان داده‌اند که زنجبیل ممکن است موجب بهبودی سریع و کاهش التهاب ناشی از ورزش می‎شود.

طی یک بررسی تحقیقاتی، پژوهشگران دریافتند که مصرف 2 گرم زنجبیل در روز برای حداقل 5 روز می‌تواند درد ماهیچه که پس از انجام ورزش‌های مقاومتی ایجاد می‎شود را کاهش دهد.

خربزه ؛ شیرینی بهشتی

علت نام‎گذاری این میوه شیرین به نام “خربزه” ریشه ادبی دارد. در زبان فارسی میانه، خربزه به نام خربوچک یا خربوژک خوانده می‎شده که “خر” در فارسی به معنای بزرگ و کلمه “بوچینه” به معنای چیدنی بودار یا خیار است و خربزه به معنی “خیار یا چیدنی بزرگ و معطر” است.

خربزه

خربزه از میوه‌های تابستانی خوشمزه و شیرین است که بومی کشور ایران بوده و در دنیا به نام پرشین ملون (Persian melon) یا خربزه ایرانی نیز مشهور شده است. برای دانستن خواص خربزه با ما همراه شوید.

به گزارش مجله دلتا؛ گیاه خربزه دارای بوته کوتاه و میوه گرد یا کشیده است و از صیفی‌جات محسوب می‎شود.

انواع خربزه

خربزه مشهدی که بومی ایران و استان خراسان است، با ظاهر کشیده و پوست و گوشت زرد رنگ و بسیار شیرین است.

خربزه آناناسی، بومی آمریکا است و به شکل کشیده با گوشت زرد تیره مایل به نارنجی و بسیار شیرین است.

خربزه تلخ یا کارلا که طعم بسیار تلخی داشته اما به دلیل خواص بی‌نظیرش مصرف می‌شود، از جمله خواص خربزه تلخ می‌توان به کاهش کلسترول بد، دفع سنگ کلیه، کاهش وزن، سلامت کبد، تقویت سیستم ایمنی بدن اشاره کرد و برای دیابتی‌ها نیز مفید است.

ارزش غذایی هر 100 گرم خربزه برابر با 34 کالری است. از نظر طب سنتی طبع خربزه گرم و خشک است.

خربزه

خواص خربزه

  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • افزایش سلامت قلب و کاهش فشار خون
  • خاصیت ضد سرطان
  • کاهش استرس
  • افزایش سطح سلامت چشم
  • مفید برای بیماران دیابتی
  • پاک‌کننده کلیه
  • افزایش بهبود و عملکرد ریه
  • درمان بی‎خوابی
  • کاهش دهند? دردهای قاعدگی
  • کاهش وزن و لاغری
  • مفید برای ترک سیگار
  • مفید برای زن باردار
  • کمک به درمان دندان‌درد
  • دارای خواص
  • کاهش‌دهند? درد ناشی از آرتریت
  • کمک به هضم بهتر غذا
  • کمک به دستگاه گوارش
  • منبع سرشار از فیبر
  • مفید برای درمان یبوست
  • کمک به حرکات روده
  • مرطوب‌کنند? پوست
  • کمک به تولید کلاژن و درخشندگی پوست
  • دارای خاصیت ضدپیری
  • کمک به درمان اگزما
  • جلوگیری از ریزش مو
  •  افزایش‌دهند? رشد مو
  • نرم‌کننده مو
  • یک نرم کننده عالی برای مو (می‌توانید ماسک خربزه برای مو را امتحان کنید)

خواص خربزه در طب سنتی

  • تخم خربزه بوداده ادرارآور و تقویت‌کنند? میل جنسی است.
  • تخمه خربزه برای دفع کرم‌های روده مفید است.
  • تخم خربزه سرفه، تب و سوءهاضمه را برطرف می‌کند.
  • خربزه رنگ صورت را روشن کرده و تشنگی، سوءهاضمه، سل، یبوست و کم خونی را درمان می کند.
  • مادران برای افزایش شیر خود خربزه مصرف کنند.
  • دم‎کرده پوست خربزه برای دفع سنگ مثانه مفید است.
  • دمنوش ریشه خربزه به قطع استفراغ کمک می‎کند.

عوارض جانبی و مضرات خربزه

  • مصرف بیش از اندازه خربزه ممکن است باعث نفخ و درد روده و معده شود.
  • مصرف خربزه قبل از غذا یا خوردن خربزه کال باعث بروز اسهال و ورم روده می‎شود.
  • خوردن خربزه با انبه، پنیر یا عسل مضر است، خربزه با عسل باعث درد شدید معده شده و در صورت عدم دسترسی به مراکز درمانی ممکن است منجر به مرگ شود.
  • خربزه برای سرماخوردگی و سینه درد مضر است.
  • مصرف زیاد خربزه برای افراد دیابتی و افراد مبتلا به چاقی مضر است.





تاریخ : یکشنبه 98/5/13 | 12:44 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

8 حقیقت تکان دهنده در مورد مضرات وای فای

استفاده از وای فای بسیار متداول شده و تقریباً هیچ‌کجا از دست این امواج در امان نیستیم.

مضرات وای فای

 

از سال 1997که استفاده از وای فای  شروع شد، محققان ده‌ها مطالعه در مورد عوارض آن بر سلامتی کاربران انجام  داده اند. نتایج این مطالعات روشن و البته تکان‌دهنده بود؛ مضرات وای فای  بسیار است و می‌تواند بر سلامت انسان به‌ویژه روی کودکان تأثیر منفی بگذارد.

به گزارش مجله دلتا؛ سازمان جهانی بهداشت نیز اعلام کرده است که امواج منفی ناشی از دستگاه‌های وای فای در سرطان‌زایی تاثیر دارند. بااین‌حال 10 خطر بالقوه ناشی از استفاده از وای فای ازاین‌قرار است:

ایجاد اختلال در بی‌خوابی

آیا تابه‌حال بعد از استفاده از وای فای  اتفاق نیفتاده تا تلاش بیشتری برای خوابیدن کنید؟ مطالعات حاکی است که  کسانی که در معرض تابش الکترومغناطیسی تلفن‌های همراه قرار می‌گیرند،  به‌طور قابل‌توجهی سخت‌تر از سایرین به خواب می‌روند و تنظیم خواب‌شان مختل  می‌شود. بسیاری از سیگنال‌های وای فای می‌تواند خواب را مختل کنند.  محرومیت از خواب البته تنها مشکل نیست، بلکه به دنبال آن فشارخون بالا و   افسردگی نیز رخ می‌دهد. محققان توصیه می‌کنند که قبل از شروع خواب برای  کاهش مضرات وای فای را خاموش شوند.

مضر برای رشد کودکان

قرار گرفتن در معرض سیگنال‌های وای فای و تلفن همراه می‌تواند توسعه سلولی نرمال را به‌ویژه در جنین در حال رشد  دچار اختلال کند. امواج وای فای در دسته‌بندی میدان‌های الکترومغناطیسی  ماکروویو قرار دارد و ممکن است کودکان بیش از بزرگ‌سالان میزان بیشتری از  این تشعشات را جذب کنند. آنچه نگران‌کننده است، اینکه خانم‌های باردار باید  از قرار گرفتن در معرض تشعشات ماکروویو دوری کنند، چون جنین بیشتر در معرض  خطر قرار دارد.

مؤثر بر رشد سلول

مضرات وای فای

محققان آزمایشی را برای مشخص کردن تأثیر روترهای وای فای بر رشد گیاهان انجام دادند. در این آزمون برخی گیاهان در اتاق بدون وای  فای و برخی دیگر در اتاق با وای فای قرار داده شدند و نتیجه آن بود که بعد  از دو هفته هیچ‌گونه رشدی در گیاهانی که در اتاق با وای فای بودند، دیده  نشد.

کاهش فعالیت مغز

تحقیقات انجام‌شده روی آثار تابش 4G روی  مغز از طریق ام آر آی ثابت کرده است فعالیت مناطق مختلف مغز در افرادی که  در معرض این تابش هستند، کاهش می‌یابد.

کاهش باروری مردان

تحقیقات نشان داده است که قرار گرفتن در  معرض فرکانس‌های وای فای منجر به کاهش حرکت اسپرم و شکسته شدن DNA می‌شود.  البته این امواج می‌توانند تخمدان‌ها را نیز موردحمله قرار دهند و منجر به  ناباروری در زنان و مردان شوند.

افزایش استرس قلب

قرار گرفتن در معرض شبکه‌های بی‌سیم و 3G و یا تلفن‌های همراه منجر به افزایش ضربان قلب درست مانند زمانی می‌شود که فرد تحت استرس شدید قرار دارد.

ابتلا به سرطان

مضرات وای فای

اگرچه خطر ابتلا به سرطان در اثر دریافت  فرکانس‌های وای فای موردبحث است اما نمی‌توان آن را نادیده گرفت. مطالعات  حیوانی ثابت کرده است که قرار گرفتن در معرض تابش الکترومغناطیسی خطر توسعه  تومور را افزایش می‌دهد.

خشکی مخاط

اگر معمولا از خشکی بینی، گلو یا چشم‌ها  رنج می‌برید و دلیل مشخصی برای آن پیدا نمی‌کنید، ممکن است دچار حساسیت به  اشعه های الکترومغناطیس منعکس شده از منبع‌های گوناگون شده باشید. علاوه بر  خشکی مخاط، علائم دیگر حساسیت الکترومغناطیسی می‌تواند شامل تورم غشاها  بدون عوامل عفونی باشد.

چه باید کرد؟

ازآنجاکه قرار گرفتن در معرض فرکانس‌های وای فای منجر به کاهش سطح هورمون تنظیم‌کننده چرخه خواب‌وبیداری در بدن  می‌شود، مصرف این مکمل‌ها برای جبران آثار زیان‌بار وای فای بر بی‌خوابی می‌تواند کمک‌کننده باشد. بااین‌حال نباید ازنظر دور داشت که  این تنها راه نیست و ضروری است که خود را از اشعه های وای فای دور  نگاه‌داریم. برای دورماندن از خطرات وای فای باید لپ‌تاپ، موبایل و  تب‌لت‌ها ‌‌را  نزدیک بدنتان قرار ندهید و بعدازاینکه کارتان با این وسایل  تمام شد، از آن‌ها فاصله بگیرید. اگر از این دستگاه‌ها استفاده نمی‌کنید  هیچ دلیلی ندارد که از صبح تا شب در اطرافتان روشن باشند.






تاریخ : یکشنبه 98/5/13 | 12:18 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

آشنایی با انواع لامپ روشنایی

نور نقش بسیار زیادی در زندگی روزمره ما ایفا می کند.

بخش زیادی از نور لازم برای زندگی انسان ها از طریق نور طبیعی آفتاب تآمین می‌شود،اما بشر برای تامین نور مورد نیاز خود از نور مصنوعی نیز استفاده می کند.منبع نور مصنوعی ساخته دست بشر است.

متداول ترین منبع نور مصنوعی لامپ ها هستند.لامپ ها انواع مختلفی دارند.

لامپ رشته ای ، لامپ فلورسنت ، لامپ led، لامپ نئون و لامپ هالوژن از انواع لامپ ها هستند که در ادامه توضیح مختصری در مورد آنها خواهیم داد.

جهت خرید مفصل رزینی روی لینک کلیک کنید.

 لامپ رشته‌ای و کاربرد آن

لامپ رشته ای

مخترع لامپ رشته ای توماس ادیسون است.لامپ التهابی یا رشته ای از یک حباب شیشه ای که درون آن یک رشته سیم قرار گرفته تشکیل شده است.داخل حباب شیشه ای معمولاً از یک گاز خنثی مثل آرگون پر شده است. زمانی که جریان الکتریکی برقرار می‌شود،رشته فلزی داخل حباب داغ شده و نور در اثر داغ شدن زیاد این رشته سیم،تولید می‌شود.

لامپ های حبابی بسیار پرمصرف هستند،به همین دلیل نباید برای روشنایی منازل بصورت دائمی مورد استفاده قرار بگیرند. بعلاوه این لامپ‌ها عمر کوتاهی دارند و در مقایسه با سایر لامپ ها قیمت ارزانتری دارند.

هالوژن نوع لامپ رشته ای که برای ساخت آن از گاز سمی هالوژن استفاده می‌شود.

از لامپ های هالوژن برای چراغ جلوی اتومبیل ها استفاده می شود. بعلاوه از این لامپ ها برای نورپردازی سقف ساختمان نیز استفاده می‌شود.این لامپ‌ها به صورت مخفی در سقف ساختمان به کار رفته و با نورپردازی زیبا،جذابیت خاصی به محیط اطراف خود میبخشند.

لامپ هالوژن

آشنایی با انواع لامپ هالوژن

لامپ هالوژن LED

لامپ هالوژن  COB

لامپ هالوژن SMD

جهت کسب اطلاعات بیشتر دراین زمینه و اطلاع از قیمت سرکابل مفصل روی لینک کلیک کنید.

لامپ فلورسنت

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم لامپ رشته ای معمولی بازدهی کم و مصرف انرژی زیادی دارد.

امروزه لامپ های فلورسنت به دلیل کم مصرف بودن و عمر بالا تر جایگزین لامپ‌های رشته ای شده‌اند. لامپ‌های فلورسنت در اندازه ها و اشکال مختلفی در بازار موجودند و از انواع آن می‌توان به مهتابی معمولی اشاره نمود.

لامپ فلورسنت

نور مهتابی سفید است و بیشتر برای فروشگاه ، کارخانه ها و واحد های کارگاهی استفاده می شود.

توجه داشته باشید برای نورپردازی منازل و مخصوصاً سالن پذیرایی باید از ترکیب نور سفید و زرد استفاده کرد.






تاریخ : یکشنبه 98/5/13 | 12:11 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">