سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

پیشاپیش سال نو مبارک

یا مقلب القلوب و الابصار یا مدبرالیل و النهار
یا محول الحول و الاحوال حول حالنا الی احسن الحال
حلول سال نو و بهار پرطراوت را که نشانه قدرت لایزال الهی و تجدید حیات طبیعت می باشد
رابه تمامی عزیزان تبریک و تهنیت عرض نموده و سالی سرشار از برکت و معنویت
را ازدرگاه خداوند متعال و سبحان برای شماعزیزان مسئلت مینماییم.






تاریخ : چهارشنبه 92/12/28 | 8:20 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

چگونه کم هزینه تر سفر کنیم؟
خانـواده، عشـق، حرکـت!

تعطیلات برای بیشتر خانواده ها مزه سفر می دهد و سفر به تعطیلات مزه روزهای تازه و شادتر را داشتن، حتی اگر به جایی تکراری برویم مثل شمال یا جنوب یا شهری تاریخی و... اما مسافرت "پــــول" می خواهد و نمی توان منکر مخارج سفر شد، خصوصا اگر در زمان تعطیلات قصد سفر داشته باشیم که متاسفانه همه چیز گران تر می شود ...

اما می توانیم با توجه به بودجه ای که داریم سفری را برنامه ریزی کنیم و حتی برای مدت کوتاه چند روزه حال و هوایمان را تغییر دهیم تا روزی که اوضاع اقتصادی بهتر شود و بتوان با فراغ بال بیشتری به سفر رفت. در آستانه روزهای بهاری نوروز که بسیاری دلشان می خواهد تنی به سفر بزنند و چمدان ببندند و از خانه و شهری که هر روزِ سال در آن چشم باز کرده اند به جایی بروند، پیشنهادهایی داریم برای داشتن یک سفر ارزان قیمت تر که شامل سفرهای داخلی و خارجی می شود.


- محلی را انتخاب کنید که توریست کمتری در تعطیلات نوروز به آنجا می رود: رفتن به شهرهای شمالی در فصل نوروز یا اصفهان و شیراز و... که محل تجمع مسافران هستند برای شما که بودجه محدودی دارید، مناسب نیست در حالی که شناسایی محل هایی که کمتر شناخته شده هستند، می توانند مخارج کمتری را برای شما رقم بزنند. حتی ممکن است این شهر در شمال باشد اما شهری یا روستایی باشد که با هزینه کمتر بتوانید به آنجا سفر و اقامت کنید. می توانید از دوستانی که اهل سفر هستند و سایت های اینترنتی اطلاعات بگیرید.

- هزینه حمل و نقل را کمتر کنید: درست است که به سفر رفتن با ماشین شخصی می تواند دلپذیرتر باشد و استقلال شما را حفظ کند، اما اگر 2 نفر هستید و جایی که می خواهید بروید روستایی یا شهری کوچک است که می توانید به راحتی در آن جا به جا شوید، بهتر است فکر بردن ماشین را از سرتان بیرون کنید. مخصوصا اگر ماشین شما به خرج افتاده و امکان می دهید در راه شما را بگذارد به هیچ وجه توی جاده نیفتید. سفر رفتن با اتوبوس یا قطار انتخاب خوب و منطقی تری است.

در ضمن اگر چند نفر هستید و در یک ماشین جا می شوید همگی با یک ماشین که ایمنی بیشتری دارد به سفر بروید و پول بنزین و دیگر مخارج پیش آمده برای ماشین را بین خودتان تقسیم کنید. با این روش پول بنزین و دیگر مخارج کمتر می شود. حتی اگر تعداد زیادی هستید یک ون کرایه کنید و با آن به سفر بروید. با این روش دیگر لازم نیست خستگی رانندگی را هم تحمل کنید.

- وسایل لازم را با خودتان ببرید: قبل از اینکه چمدان ببندید، کاغذ و قلمی بردارید و وسایل ضروری که لازم دارید را بنویسید و کم کم آنها را تهیه کنید. دقت کنید وسایل و کالاهایی که لازم دارید و در خانه دارید را حتما با خودتان ببرید تا به خرج دوباره نیفتید. داروها، دستگاه فشارسنج، تست قندخون، وسایل بچه ها مخصوصا اگر کودک نوپایی دارید را فراموش نکنید، دمپایی، حتی کبریت و... را هم بردارید تا مجبور نشوید برای پیدا کردن وسیله ای از این طرف شهری که نمی شناسید به سمت دیگری بروید و از طرفی هم زمان را از دست بدهید و هم وسیله ای که در خانه داشته اید را با قیمت بیشتری بخرید.

- هواشناس باشید: اگرچه ممکن است به جنوب بروید اما شاید در طول راه هوا سرد و بارانی شود یا هوای شهری مثل اردبیل که سرد و خنک است، گرم باشد و شما احتیاج به لباس خنک پیدا کنید پس حتما هم لباس گرم و هم لباس سبک داشته باشید تا مجبور به خرید دوباره نشوید.

- مکان شناس باشید: بدون برنامه و شناسایی محلی عازم شدن به شهری و مکانی ناشناس مخصوصا با خانواده نه تنها استرس، بلکه مخارج شما را هم زیاد می کند. شاید بودجه نداشته باشید در تعطیلات نوروزی روستای ماسوله در هتلی اقامت کنید اما شاید بتوانید اتاقی امن کرایه کنید یا چند کیلومتر دورتر از محل موردنظر چادر بزنید. مسافرخانه ای تمیز پیدا کنید یا در محل های اسکان عمومی مثل مدارس که برای این فصل آماده شده اند، اسکان کنید، اما همه این حدس ها و اطلاعات را قبل سفر فراهم کنید. همراه داشتن زیرانداز و پتوی سبک سفر، پماد مخصوص نیش حشرات و پشه بند برای کودکان می تواند امنیت شما را بالا ببرد و امنیت بالاتر یعنی حفظ جان و مال شما!

- وسایلتان را تعمیر کنید: قبل از سفر از سالم بودن هر وسیله ای مطمئن شوید؛ از سلامت ماشین گرفته تا فلاسک چای که همراه می برید. خراب شدن هر وسیله ای در راه یعنی مخارج مضاعف برای شما و هرچه این وسیله بزرگ تر و حیاتی تر باشد، مشکل شما هم بزرگ تر می شود. تنبلی نکنید و از هرکس بخواهید از سالم بودن وسیله ای مطمئن شود. بررسی کردن دوربین، سالم بودن چمدان ها و قفل چمدان و هر کار ریزودرشت دیگری که سروکار شما را به تعمیرگاه و مغازه می اندازد می تواند خرج شما را کمتر کند.

- کارت شناسایی های کاربردی را بردارید: همراه داشتن کارت شناسایی مثل کارت فرهنگیان، پزشکان، کارمندان، بازنشستگان و دانش آموزی در این ایام بسیار کاربردی است. می توانید در بسیاری جاها مثل موزه ها و حتی برخی مسافرخانه ها از آنها استفاده کنید. شاید به نظرتان کمکی که تخفیف این کارت ها به بودجه شما می کند بسیار ناچیز بیاید اما در حقیقت همین تخفیف های کوچک می تواند راهگشا باشد و به بودجه کوچک شما کمک کند.

- موقعیت خود را شناسایی کنید: کارمند جایی هستید؟ بازنشسته هستید؟ در شرکت خصوصی کار می کنید؟ شاید محل کار شما و صنف شما با شرکت ها و هتل های سراسر کشور قرارداد داشته باشد. چرا از این مکان ها استفاده نکنید یا حتی چرا از آشناهای نزدیکتان و همسفرهایتان نخواهید در این زمینه به شما کمک کنند؟

- غذا نخرید: شاید با خودتان بگویید چطور می شود در مسافرت غذا نخرید؟! شما به مسافرت می روید تا استراحت کنید نه اینکه پای گاز بایستید و آشپزی کنید. منظور ما هم غذا نخریدن نیست بلکه بیشتر از همه نرفتن به رستوران است، آن هم نه برای همه روزهایی که در سفر هستید بلکه می توانید به جای هر روز غذا خوردن در رستوران های گران قیمت، 2 یا 3 وعده (بستگی به طول زمان مسافرت و بودجه تان) در رستورانی غذا بخورید که کیفیت غذایش مشهور است، نه اسم و رسم آن!

اما خرید کنسرو، همراه داشتن بیسکویت، کیک، پنیر، آب جوش و دم کردن چای، کشمش و... می تواند هزینه شما را بسیار پایین بیاورد البته اگر قصد سفر داشته باشید نه قصد ملامت کردن خود و همسفرانتان به علت بودجه محدودی که دارند.

- مثل همه باشید: الان وقت خاص بودن نیست و این به معنای وخامت اوضاع هم نیست. به هر حال شما آنقدر سلامت هستید و بودجه دارید که به سفر بروید تا حالتان بهتر شود پس دست از خاص بودن به معنای رفتن به مکان های خاص، پوشیدن لباس های آنچنانی و مارک دار و گشتن در فروشگاه های معروف شهرها بردارید و با توجه به بودجه ای که دارید نقشه مسیر مسافرتتان را حتی اگر یک شهر و روستاست تعیین کنید.

- زیادی سوغاتی نخرید: شما بسیاری از خریدهایتان و خرج های اضافی را حذف کرده اید تا به سفر بیایید پس غیرمنطقی نباشید و به قول امروزی ها جوگیر نشوید و وسایلی که با کیفیت بهتر و قیمت مناسب تر در شهر خودتان پیدا می شود را به عنوان سوغاتی و یادگاری نخرید.

- بچه ها را توجیه کنید: اگر فرزندانتان به سن و سالی رسیده اند که متوجه موقعیت زندگی شما می شوند برای آنها توضیح دهید که می خواهید به مسافرت بروید اما نمی توانید مثل همیشه خرج اضافه داشته باشید. حتی با آنها در میان بگذارید که ترجیح می دهند به مسافرت بیایند یا همین بودجه را خرج کنند. در مورد گروه سنی خردسالان اما توضیح این موضوع و توجیه آنها مشکل است. در این رابطه می توانید خواسته آنها را کنترل کنید. اگر بودجه برای خرید اسباب بازی، لباس و... ندارید برنامه گشتن در فروشگاه ها و... را حذف کنید. طبیعتا هر بچه ای دلش می خواهد آنچه را که می بیند داشته باشد اما اگر این موارد را حداقل در سفر نبیند بهانه داشتن آنها را نمی گیرد.

- دفترچه بیمه با خودتان ببرید: همراه داشتن دفترچه بیمه نه تنها لازم بلکه بسیار ضروری است؛ چه سالمند باشید چه میانسال و چه پدر و مادر فرزندی، باید دفترچه بیمه تان را همراه داشته باشید تا اگر اتفاقی افتاد مجبور به پرداخت هزینه درمان مضاعف نشوید.

- روزهای خاص را پیدا کنید: برخی موزه ها روزهایی را به بازدید رایگان اختصاص می دهند. ممکن است این مورد درباره موزه ها، سینماها و جاهای دیدنی دیگر هم صدق کند پس کمی حوصله به خرج دهید، پرس وجو کنید و هزینه سفرتان را کاهش دهید.

- چمدانتان را گم نکنید: گم کردن هر چیزی یعنی خرج اضافی و اضافه تر از آن به هم ریختن اعصاب و سردرگمی! پس بهترین راه این است که به جای برداشتن چند ساک و چمدان یک چمدان بردارید تا بتوانید حواستان را به آن بدهید یا اگر هر فردی یک چمدان دارد به او گوشزد کنید مسوول وسایلش خودش است. اگر با گروه یا وسیله عمومی به سفر می روید حتما کارت اسمتان را روی چمدانتان نصب کنید. کار بهتر هم این است که ساکی خریداری کنید که با دیگر ساک ها و کیف ها متفاوت است. با این روش کسی اشتباهی وسیله شما را بر نخواهد داشت.

- از طبیعت لذت ببرید: اگر بودجه محدودی دارید بهتر است محلی که برای مسافرت انتخاب می کنید طبیعت باشد نه شهرهای بزرگ، مخصوصا در ایام تعطیل مانند عید که مسافران بسیاری مهمان این شهرها هستند. رفتن به طبیعت نه تنها اثر بهتری می تواند روی روحیه شما بگذارد که اگر جانب اطمینان را رعایت کنید، هزینه کمتری هم دربرخواهد داشت.

- تور مناسبی پیدا کنید: اگر می خواهید به سفر بروید، بودجه محدودی دارید و در ضمن حوصله جستجو و بلیت گرفتن را ندارید و حتی تنها هستید، می توانید یک تور داخلی چند روزه مطمئن پیدا و ثبت نام کنید و چمدانتان را ببندید و به سفر بروید.

آنها سبک و راحت سفر می کنند؛ ما سخت و سنگین

به گفته دکتر حسین باهر؛ رفتارشناس، عضو انجمن پزشکی گروه سلامت اجتماعی فرهنگستان علوم پزشکی : معمولا مردم کشورهای پیشرفته، برعکس ما ایرانی ها، خیلی راحت و سبک سفر می کنند. به طورکلی در بیشتر کشورهای پیشرفته، تسهیلاتی مانند وسایل نقلیه مطمئن، رستوران های بین راهی مناسب، جاده های خوب، هتل ها و متل هایی با درجه های مختلف برای افرادی با درآمد مالی متفاوت، برای رفت وآمد و مسافرت وجود دارد و تمام این تسهیلات باعث می شوند که سفر برای آنها راحت باشد. مردمان بیشتر کشورهای پیشرفته فقط با در دست گرفتن یک ساک حاوی لوازم شخصی به سفر می روند اما اگر ما ایرانی ها بخواهیم به یک سفر یکی دو روزه هم برویم، آنقدر اسباب و اثاثیه با خودمان جمع می کنیم و تشریفات مختلف می چینیم که گاهی از سفر پشیمان می شویم یا به خاطر سختی های سفر، قید چیدن برنامه مسافرت برای ایام تعطیل را می زنیم. این در حالی است که سفر کردن می تواند باعث تغییر خلق وخو و رسیدن به آرامش روانی پس از طی روزهای سخت و متمادی کاری در طول سال باشد. به طور کلی می توان سخت سفر کردن و راحت نگرفتن مسافرت در میان ایرانی ها را به چند دلیل اصلی که در ادامه به آنها اشاره می کنیم، ربط داد:

- در کشور ما، امکانات لازم و کافی در مقصد سفر و بین راه نسبتا کم و ناکافی است.

- امکان ایجاد مشکل یا حادثه غیرمترقبه به دلیل عدم آمادگی لازم در جاده ها وجود دارد.

- بیشتر مردم به دلیل حساب و کتاب های اقتصادی، ترجیح می دهند وسایل اولیه و مورد نیاز را با خود همراه ببرند تا در مقصد یا بین راه مجبور به خرید کالاهای مورد نیازشان با قیمتی بالاتر نباشند. در این صورت به همه افراد پیشنهاد می شود کالاهایی سبک و ساده را برای سفر همراه داشته باشند؛ مثلا ظرف های سبک تر که حجم کمتری اشغال می کنند یا موادغذایی کنسروی که تهیه و آماده کردن آنها در سفر ساده باشد. ضمن اینکه در چند روز سفر باید از دیدن مکان های جدید لذت برد و خیلی در قید و بند خورد و خوراک نبود. مثلا می توان وعده های غذایی را کمتر و محدود به خوراکی هایی سبک و سالم مانند نان و پنیر، سیب زمینی پخته یا سایر غذاهای ساده کرد. به این ترتیب، نیاز به رفتن به رستوران و پرداخت هزینه های سنگین و گاهی هم مصرف غذاهای ناسالم از بین می رود و سفر کمی ساده تر می شود.


- یکی دیگر از مشکلات مربوط به سخت سفر کردن، این است که اقامت در هتل ها و متل ها برای ما ایرانی ها به خوبی جا نیفتاده است. یعنی گاهی برخی از خانواده ها به دلیل مشکلات اقتصادی و گران بودن هزینه هتل، ترجیح می دهند چادر و وسایل مخصوص خواب را هم در کنار لوازم لازم برای پخت و پز و شستن ظرف ها با خود همراه داشته باشند و به جای پرداخت هزینه اضافی برای اقامت در هتل یا مسافرخانه، در پارک ها، کمپ های تعیین شده از سوی شهرداری هر استان یا حتی کنار خیابان چادر بزنند و به این ترتیب، هزینه های سفرشان را تا حدی کاهش دهند. البته گاهی افرادی که از نظر مالی امکان اقامت در هتل یا مسافرخانه را دارند هم ترجیح می دهند یا در سفر چادر بزنند یا با کرایه خانه های شخصی کمی هزینه سفرشان را پایین بیاورند و در این صورت به نظر می رسد که این مساله، یک مساله فرهنگی و نشان دهنده نهادینه نشدن فرهنگ استفاده از مکان های اقامتی برای سفر باشد.

- برخی از افراد هم در ایام تعطیل به منزل اقوام و دوستان خود در شهرهای دیگر می روند و برای اینکه زحمت کمتری به آنها بدهند، مقداری از وسایل مورد نیاز را با خود همراه می برند. البته توصیه می شود از آنجا که هر خانواده ای برای ایام تعطیل خود برنامه ای دارد، هرگز سرزده به منزل اقوام و دوستان خود در شهرهای دیگر نروید و آنها را در تنگنا قرار ندهید. اگر قرار است عید را در خانه آشناهایتان بگذرانید، حتما با دعوت قبلی این کار را انجام دهید زیرا در غیر این صورت اسباب دردسر و ناراحتی آنها را در تعطیلات فراهم کرده اید.






تاریخ : چهارشنبه 92/12/28 | 8:10 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
تاریخ : چهارشنبه 92/12/28 | 8:5 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 

ضمن تبریک پیشاپیش عید نوروز , جدیدترین اس ام اس های تبریک عید نوروز 93 اس ام اس و پیامک تبریک نوروز 93

فرا رسیدن نوروز باستانی ، یادآور شکوه ایران و یگانه یادگار جمشید جم

بر همه ایرانیان پاک پندار ، راست گفتار و نیک کردار خجسته باد . . .

.
.
.

گشت گرداگرد مهر تابناک ، ایران زمین / روز نو آمد و شد شادی برون زندر کمین

ای تو یزدان ، ای تو گرداننده ی مهر و سپر / برترینش کن برایم این زمان و این زمین . . .

عید نوروز بر شما مبارک

.
.
.

بوی جان می آید اینک از نفس های بهار

دستهای پر گل اند این شاخه ها ، بهر نثار

با پیام دلکش " نوروزتان پیروز باد "

با سرود تازه " هر روزتان نوروز باد "

شهر سرشار است از لبخند ، از گل ، از امید

تا جهان باقی است این آئین جهان افروز باد . . .

.
.
.

پیام نوروز این است

دوست داشته باشید و زندگی کنید ، زمان همیشه از آن شما نیست . . .

.
.
.

اگر چه یادمان می رود که عشق تنها دلیل زندگی است

اما خدا را شکر که نوروز هر سال این فکر را به یادمان می آورد

پس نوروزتان مبارک که سالتان را سرشار از عشق کند . . .

.
.
.

نوروز اگر وقت دیدار است مردم

امسال بر داغی گرفتار است مردم

حرمت نگه دارید پای سفره عید

چون مهدی زهرا عزادار است مردم . . .

.
.
.

نوروز ، یادگار ماندگار یاران دیروز این دیار

و پاسداشت پاکی ها ، نیکی ها و پهلوانی ها بر همه ایرانیان نیکوسرشت خجسته باد . . .

.
.
.

عقل تکرار را نمی پذیرد ، اما احساس آری

طبیعت نیز دوستدار تکرار است

طبیعت را ساخته اند از تکرار

تکرار بهار مبارک . . .

متون ادبی و رسمی تبریک عید نوروز

و انتهای این قصه‌ی سرد و سفید

همیشه سبز خواهد بود

تا رسیدن سال نو ، تنها یک سلام خورشید باقی ست . . .

هزاران تبریک

.
.
.

هموطن نوروز تو پیروز باد / ای وطن هر روز تو نوروز باد

بعد از این هر روز بهتر روز ما / جاودانه تا ابد نوروز ما . . .

.
.
.

جملات مودبانه تبریک عید نوروز

خداوندا ، در این آخرین روزهای سال

دل مردمان این سرزمین را چنان در جویبار زلال رحمتت شستشو ده

که هر کجا تردیدی هست ایمان

هر کجا زخمی هست مرهم

هر کجا نومیدی هست امید

و هر کجا نفرتی هست عشق جای آنرا فرا گیرد ، آمین . . .

نوروز 1393 بر شما مبارک


.
.
.

سال 1393 با جمعه آغاز می شود و با جمعه پایان می پذیرد

کاش سال 93 سال ظهور آقا امام زمان (عج) باشد . . .

اَللّهمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج

.
.
.

یا زهرا (س)

هر سال منم عبد عطایت مادر

خوشبخت شدم من از دعایت مادر

نوروز که قابلی ندارد بی‌بی

صد عید ، الهی به فدایت مادر . . .

.
.
.

باز نوروزی دیگر و باز فاطمیه‌ای دیگر

و باز سالی جدید و بهاری دیگر در راه

و باز امامی‌ منتظرتر از روزی دیگر

و امسال نوروزی فاطمی داریم

در نوروز فاطمی ایامتان خدایی و متعالی . . .

.
.
.

بر چهره گل نسیم نوروز خوش است

در صحن چمن روی دلفروز خوش است

از دی که گذشت هر چه گویی خوش نیست

خوشباش و ز دی مگو که امروز خوش است . . .

.
.
.

این عید پر از عطر دل انگیز خداست / سرشار ترین آینه ی خاطره هاست

نوروز خوشت همیشه رنگین با عشق / آراسته با دلی که همراه خداست . . .

.
.
.

اشعار ویژه عید نوروز

اینک بهار تا دروازه هاى شهر رسیده و رستاخیز دوباره درگیتى دمیده

و من در دعایی خاضعانه به درگاه مدبر هستی ، احسن الحال را برای شما آرزو میکنم . . .

.
.
.

جملات سنگین ویژه عید نوروز

دستان پرنوازش بهار ، طبیعت خفته را از خواب بیدار می سازد

و زمین و درخت رازهای رنگارنگ و عطرآگین خویش را نثار نگاه ما می کنند .

در سال جدید خورشیدی

سبزی ، شادی ، کامیابی ، بهره وری ، اثربخشی فعالیتها و بهروزیتان را از درگاه ایزد منان آرزومندم . . .

.
.
.

پروردگارا ، در این روزهای پایانی سال

به خواب عزیزانمان آرامش ، به بیداریشان آسایش ، به زندگیشان عافیت

به عشقشان ثبات ، به مهرشان وفا ، به عمرشان عزت

به رزقشان برکت ، و به وجودشان صحت عطا بفرما ، آمین

سال نو بر شما مبارک

.
.
.

براستی رسیدن این عید سعید باستانی همراه با روئیدن جوانه ها و درختان

و نو شدن جسم ها و جانهای عاشقان را تبریک و تهنیت گوییم .

دلهامان را نزدیک ، دستهامان را به همدیگر بدهیم

و در سال جدید با یاری هم منظری زیبا و زندگی خاطره انگیز خلق کنیم . . .

نوروز 1393 بر شما مبارک

.
.
.

خداوندا

چنان کن سالِی که در راه است، سالِ ما باشد / سعادت، بختِ نیکو، حال خوش، در فال ما باشد

پلیدی ها و زشتی های دنیا ، سهمِ اهریمن / قشنگیها و خوبیهای دنیا ، مالِ ما باشد

پریشان حالی و اندوه ، صد فرسنگ از ما دور / رفاه و امن و آرامش ، رفیق حال ما باشد

قطار زندگی ، که گه گاه خط عوض می کرد / پس از این روی ریلِ بهترین آمال ما باشد

سیاهی گم شود در سالِ کهنه ، سالِ نو / سال ِ طلوع آفتاب ، از مشرق ِ اقبال ما باشد . . .

.
.
.

فروردین است و روز فرودین / شادی و طرب را کند تلقین

ای دو لب تو چو می مرا ده / کان باشد رسم روز فرودین . . .

.
.
.

تنها خداست که میداند

"بهترین"

در زندگیت چگونه معنا میشود!

من در سال نو آن بهترین را برایت آرزو میکنم.

نوروزت مبارک

.
.
.

و بر آمد بهاری دیگر

مست و زیبا و فریبا ، چون دوست

سبدی پیدا کن

پر کن از سوسن و سنبل که نکوست

همره باد بهاری بفرست

پیک نوروزی و شادی بر دوست . . .

سال نو بر شما مبارک

.
.
.

خدایا

پنجره ای برای تماشا و حنجره ای برای صدا زدن ندارم ، امیدم به توست

پس بی‌آنکه نامم را بپرسی و دفترهای دیروزم را ورق بزنی

رحمتت را در روزهای پایانی سال بر همه جاری کن . . .

آمین

.
.
.

بهار آمد که تا گل باز گردد / سرود زندگی آغاز گردد

بهار آمد که دل آرام گیرد / ز درد و غصه ها فرجام گیرد . . .

بهار 1393 بر شما مبارک

.
.
.

عید ، عودتی است تا با این بازگشت دوباره

بتوانیم کمی از کاستی های خود را هر چند که بی ارزش باشند ، جبران کنیم . . .

.
.
.

برآمد باد صبح و بوی نوروز / به کام دوستان و بخت پیروز

مبارک بادت این سال و همه سال / مبارک بادت این روز و همه روز . . .

عید نوروز مبارک

.
.
.

ای صبح فرح افزا ، نوروز مبارک باد / ای نگهت شادی زا ، نوروز مبارک باد

ای خوب و ای یکتا ، نوروز مبارک باد / ای شوق و سرور ما ، نوروز مبارک باد . . .

دوبیتی ویژه تبریک عید

سیب شود رویتان ، سرخ و سپید و قشنگ / سبزشود جانتان ، سبز و بلند و کمند

سیرشود کامتان ، ازکرم کردگار / سکه شود کارتان ، روزیتان برقرار

ماهی عمرت بود ، پرحرکت و پرتلاش / غم بشود سنجدی ، رخت ببندد یواش

پر زحلاوت شود ، چون سمنو زندگی / غرق سعادت شود ، شیوه این بندگی

سال نو مبارک

.
.
.

بـیامد شاهد شیرین نوروز / بنازم سفره ای هفت سین نوروز

زچشم ابر نیسا نی دراین فصـل / بریزد اشـک مشک آگین نوروز . . .

شعر تبریک عید

عید است ولی بدون او غم داریم / عاشق شده ایم و عشق را کم داریم

ای کاش که این عید ظهورش برسد / اینگونه هزار عید با هم داریم

اللهم عجل لولیک الفرج

سال نو مبارک

.
.
.

آریاییان بهار را "به آر" معنی کرده اند

یعنی آورنده ی بهترین ها

بهارتان پر از شادی . . .

.
.
.

زمستان رفت و بهار آمد

تردیدی نبود ، بهار سرنوشت زمین است

استبداد میرود و آزادی می آید

تردیدی نیست

آزادی سرنوشت این زمین است

نوروز 93 مبارک

.
.
.

آسمان غرق خیال است کجایی آقا

اولین جمعه سال است کجایی آقا

یک نفس عاشق اگربودزمین،می فهمید

عاشقی بی تو محال است،کجایی آقا

یاعلی مدد پیشاپیش سال نو مبارک

.
.
.

یا مقلب القلوب و الابصار یا مدبرالیل و النهار

یا محول الحول و الاحوال حول حالنا الی احسن الحال

حلول سال نو و بهار پرطراوت را که نشانه قدرت لایزال الهی و تجدید حیات طبیعت می باشد

را به تمامی عزیزان تبریک و تهنیت عرض نموده و سالی سرشار از برکت و معنویت

را از درگاه خداوند متعال و سبحان برای شماعزیزان مسئلت مینماییم .

.
.
.

عمری با حسرت و اندوه زیستن نه برای خود فایده ای دارد و نه برای دیگران

باید اوج گرفت تا بتوانیم آن چه را که آموخته ایم با دیگران نیز قسمت کنیم

اوج پیشرفت و پیروزی و امید را در سال جدید برای شما آرزومندم . . .

.
.
.

جملات ناب تبریک عید نوروز

لحظات از آن توست آبی ، سبز ، سرخ ، سیاه ، سفید

رنگهایی را که بایسته است بر آنها بزن

روزهایت رنگارنگ

سال 1392 مبارک . . .

.
.
.

درشکفتن جشن نوروز ، برایت در همه‌ی سال سر سبزی جاودان

و شادی اندیشه ای پویا و آزادی و برخورداری از همه نعمتهای خدادادی آرزومندم . . .

نوروز 1393 مبارک

.
.
.

نوروز پاسداشت عشقهای کوچکی است که زنده مانده اند

و روز تعظیم در برابر عشق های بزرگی که عظمت را کوچک می دانند

پس به تو در نوروز سلام می کنم ، که بزرگترین عشق این کوچکی . . .

.
.
.

سلام به قاصدکهای خبر رسان که محکوم به خبرند

و سلام به شقایقهایی که محکوم به عشقند

و سلام به شکوفه هایی که با شکفتن خود خبر از بهار میدهند

.
.
.

بهترین جملات تبریک عید نوروز

ماه من چهره برافروز که آمد شب عید

عید بر چهره چون ماه تو می باید دید

نوبت سال کهن با غم دیرینه گذشت

سال نو با طرب و غلغله شوق دمید . . .

نوروز 1393 بر شما مبارک

.
.
.

نوروز این رفاقت را نگاهبانی می کند

که باور کنیم قلبهامان جای حضور دوستانمان هستند . . .

عید نوروز بر شما مبارک

.
.
.

"بهار" ?بستر مهر است و دفتر معرفت

قصه هستی است ، ?حکایت دلبستگی ها و فراموشی خستگی ها

بهاران با تمام رمز و راز و زیباییش مبارک . . .

.
.
.

زندگی وزن نگاهی است که در خاطر ما می ماند

نوروز جشن نکوداشت نگاه تو ست پس نوروز بر تو فرخنده باد . . .

.
.
.

بنام خدای بهار آفرین / بهار آفرین را هزار آفرین

به جمشید و آیین پاکش درود / که نوروز از او مانده در یاد بود . . .

نوروز 93 مبارک
.
.
.

امروز جمال تو بر دیده مبارک باد / بر ما هوس تازه پیچیده مبارک باد

گل‌ها چون میان بندد بر جمله جهان خندد / ای پرگل و صد چون گل خندیده مبارک باد

نوروز رخت دیدم خوش اشک بباریدم / نوروز و چنین باران باریده مبارک باد . . .

.
.
.

موجب افتخار است که شادباش وتبریکات اینجانب

زودتر از نسیم روح بخش نوروز خدمتتان تقدیم شود .

سال نو بر جنابعالی و خانواده محترم مبارک باد . . .

.
.
.

باز عالم و آدم و پوسیده گان خزان و زمستان خندان و شتابان به استقبال بهار میروند

تا اندوه زمستان را به فراموشی سپارند و کابوس غم را در زیر خاک مدفون سازند

و آنگه سر مست و با وجد و نشاط و با رقص و پایکوبی با ترنم این سرود

طرب انگیز نوروز و جشن شکوفه ها را بر گذار می نمایند . . .

.
.
.

قداست ایران ، بلندی دماوند ، اصالت نوروز ، قدرت آرش ، شرافت کاوه

غیرت بابک ، نجابت مازیار ، زیبایی شیرین ، عشق فرهاد ، شکوه جمشید

عمر پرسپولیس ، منش کورش ، پندار نیک ، گفتار نیک ، کردار نیک را

از اهورای پاک برایتان در این نوروز سفید آرزو میکنم . . .

.
.
.

آمد بهار و گل رخ من در سفر هنوز / خندید و ابر چشم من از گریه تر هنوز

آمد درخت گل به بر امّا چه فایده؟ / کان سرو گلعزار نیامد به بر هنوز

اللهم عجّل لولیک الفرج

.
.
.

و باز گرمای ملایم و فرحبخش روز های آفتابی بهار در باغ و راغ و کشتزار ها به سبزه و گلها

و درختان بشارت میدهد تا از خواب سنگین زمستان بیدار شوند و روح تازه بخود گیرند

و آنگاه این نوای جانبخش را ساز بدارند . . .

اس ام اس سنگین دوستانه تبریک عید نوروز

سرخوش آن عیدی که آن بانی نور/ از کنار کعبه بنماید ظهور

قلبها را مهر هم عهدی زند/ از حرم بانک انا المهدی زند . . .

پیشاپیش فرارسیدن سال نو برشما و خانواده محترم مبارک باد

.
.
.

در لحظه ای که زیبا ترین ملودی ها ازآسمان جاری است

به فردا گوش بسپار و دل انگیزترین موسیقی عالم را دریاب

آغاز سمفونی بهار مبارکباد . . .

.
.
.

و باز نسیم گوارای گیسوان مشک بوی بته های گلاب را با آهنگ موزون تکان میدهد

تا با لالهء خوش عذار و نرگس و ریحان و گل های دشتی همزمان جوانه زنند

و ترانه عشق را به گوش عشاق برسانند و آنگاه در چمنها و دشت و دمن طوفان برپا کنند . . .

.
.
.

بهار را بهانه کرده ایم تا به همه ی کسانی که دوستشان داریم سلامی بکنیم

نامتان در اندیشه و مهرتان در قلب . . .

.
.
.

جملات ناب و جدید تبریک عید

مژده ای دل که دگرباره بهار آمده است

خوش خرامیده و با حسن و وقار آمده است

به تو ای باد صبا می دهمت پیغامی

این پیامی است که از دوست به یار آمده است

شاد باشید در این عید و در این سال جدید

آرزویی است که از دوست به یار آمده است . . .

.
.
.

رونق عهـــد شبابست دگــر بوستان را / میرسد مـــژده گل بلبل خوش الحان را

ای صبا گر به جوانان چمـن بـاز رسی / خدمت ما برسان سرو گل ریحـــان را

عید باستانی نوروز بر شما مبارک

.
.
.

خداوندا تقدیر دوستان را در سال آینده به گونه ای قرار بده که در پایان سال

از گذشته خود افسوس نخورند . . .

.
.
.

خدا یا زمان در گذر است

و مخلوقات در تغییر

و سال جدید در شرف حلول

و به ناچار ?تغییر تغییر تغییر

پس برایت ارزومندم که زندگیت به بهترینها تغییر کند . . .

عید پیشاپیش مبارک

.
.
.

با خوبی ها و بدی ها ، هرآنچه که بود ، برگی دیگر از دفتر روزگار ورق خورد

برگ دیگری از درخت زمان بر زمین افتاد ، سالی دیگر گذشت

روزهایت بهاری و بهارت جاودانه باد

سال نو مبارک

.
.
.

در مطلع دوباره بهار چشمتان از هرچه زیبایی لبریز

دلتان از هرچه تازگی مملو و وجودتان از هرچه ناملایمات مصون

و ظل توجهات حضرت دوست بر بام زندگیتان همواره گسترده باد . . .

سال نو مبارک

.
.
.

ای خدای دگرگون کننده دلها و دیده ها ، ای تدبیر کننده روز و شب

ای دگرگون کننده حالی به حالی دیگر

حال ما را به بهترین حال دگرگون کن

سال نو مبارک

.
.
.

سال نو و بهاری نو را فرصتی برای تازه شدن و بازنگریستن بر چگونه زیستن میبینم

برای وجود نازنینت در این فرصت نو ، شوری نو برای ساختن و بهتر زیستن آرزو میکنم

امیدوارم همیشه سلامت و سرزنده و مهربان و روشن بین باقی بمانی . . .

نوروز بر شما مبارک

.
.
.

سال نو ، از آغوش مطهر خداوند فرا میرسد وقلب من نیایش می کند:

خدایا!

مرا متبرک کن تا هر روز که در راه رسیدن به «تو» گام بر میدارم . . .

.
.
.

آنان که هر روز تدارک اردوی آسمانی میبینند ، پر شکوهترین اوقات فراغت را دارند

پرشکوه ترین تعطیلات نصیبتان باد . . .

.
.
.

عید نوروز را به

گلهای یاس بهشت آرزوهایم ، پدر و مادر عزیزم

که عطرشان پایدار و مهرشان ستودنی است ، تبریک می گویم . . .

نوروز 1393 بر شما مبارک

.
.
.

سال خود را با بهترین 7سین آغاز کنید:

سلام قولا" من رب الرحیم

سلام علئ موسى و هارون

سلام علئ ابراهیم

سلام علئ نوح فى العالمین

سلام علئ المرسلین

سلام علئ إلیاسین

سلام هی حتى مطلع الفجر

.
.
.

یا مقلب قلبمان سنگی شده ، عاری از احساس دلتنگی شده

یا محول حالمان را حال کن ، خشکسالیهایمان خوش سال کن

باز گردان شادی دیروز را ، بعد از این پیروز کن نوروز را . . .

نوروز پیشاپیش خجسته باد

.
.
.

زندگی "باغی"است ، که باعشق "باقی" است

"مشغول دل" باش ، نه"دل مشغول"

بیش تر"غصه های ما" ، از"قصه های خیالی ماست

"پس بدان اگر"فرهاد" باشی ، همه چیز "شیرین"است

واپسین روزهای اسفند ماه‌ات خوش . . .

.
.
.

در آستانه فرا رسیدن "عید نوروز باستانی" و طمطراق پیک بهاران و آغاز سال نو

تبریک و تهنیت صمیمانه را تقدیم شما و خانواده محترمتان داشته

و در پرتو الطاف بیکران خداوندی ، سلامتی و بهروزی

طراوت و شادکامی ، عزت و کامیابی را آرزومندیم . . .

نوروز بر شما مبارک

.
.
.

عطر نرگس، رقص باد ، نغمه شوق پرستوهای شاد

خلوت گرم کبوتران مست ، نرم نرمک میرسد اینک بهار ، خوش به حال روزگار . . .

سال نو بر شما مبارک






تاریخ : سه شنبه 92/12/27 | 7:39 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 

اس ام اس های چهار شنبه سوری سال 93

اس ام اس و پیامک چهارشنبه سوری


آخرین سه شنبه سال خورشیدی را با بر افروختن آتش

و پریدن از روی آن به استقبال نوروز می رویم

سرخی تو از من ، زردی من از تو

جشن باستانی چهارشنبه سوری مبارک

.
.
.

پیشاپیش آغاز مانور جنگ جهانی سوم

و شبیه سازی انفجار های قاره ای

و آزمایش بمب های اتمی

بر تو مسئول ویژه برگزاری مراسم مبارک !

.
.
.

آتش روشن کردم و عهد کردم تا خاموش شدنش دعایت کنم

میدانم به آنچه میخواهی میرسی ، چرا که من هر بار یک هیزم اضافه میکنم !

چهارشنبه سوریت مبارک

.
.
.

پاکستانیه سوار تاکسی میشه ، تا میاد شاسی بمب بزنه راننده میزنه زیر خنده ، میگه چه مرگته؟

راننده میگه ولک منو یاد چارشنبه سوری های آبودان انداختی :))

.
.
.

اینقد بدم میاد از اینایی که چارشنبه سوری میرن از رو آتیش میپرن

چارشنبه سوری باید جوری باشه دیوارا رو بیاری پایین 2 تا خونه خراب شه ! :))

.
.
.

نیازمندیها قبل از چهار شنبه سوری !

هواپیمای اختصاصی جهت عبور و مرور در شب چهار شنبه سوری موجود است !

.
.
.

نیازمندیهای شب چهار شنبه سوری :

ضد هوایی با قابلیت انهدام هواپیما در رنگ های مختلف موجود است !

.
.
.

اگه این خارجیا میدونستن ما تو چهارشنبه سوری چه رعب و وحشتی ایجاد میکنیم

کلا هالووین رو میبوسیدن و میزاشتن کنار !

.
.
.

رسانه ملی با پخش پیام "مگه عروسی باباته ؟"

می‌تونه از شدت آتش بازی در چارشنبه سوری کم کنه !

.
.
.

ایرانیان شب سرد را به آتش می کشند به امید روزهای گرم و نیک

بهارتان همچون آتش اهورایی

چهار شنبه سوریتان خجسته و نکو . . .

.
.
.

خوبه پاکستانیا چارشنبه سوری ندارن وگرنه خدا میدونه چی میشد !

.
.
.

آتش روشن کردم وعهدکردم تا خاموش شدنش دعایت کنم

میدانم به آنچه میخواهی میرسی چرا که من هربار یک هیزم اضافه میکنم!

چهارشنبه سوریت مبارک

.
.
.

بشد «چارشنبه» هم از بامداد / بدان باغ که امروز باشیم شاد

چهارشنبه سوری گرامی باد

.
.
.

چهارشنبه سوری رو پاکستانیا یاد ایرانیا دادن !

بچه های ما از این کارا نمیکردن همش روز عشق روز محبت روز سپندارمزگان داشتیم ما ! :))

.
.
.

خداجون

یه کاری کن امشب که از رو آتیش میپره

یخ دلش آب شه بهم بگه دستتوبده به من باهم بپریم!

.
.
.

آگاهان خبر می دهند با نزدیکی به شب چهارشنبه سوری

جنبش داف استریت در حال شکل گیری است !

.
.
.

آژانس هسته ای اگه نحوه استفاده از ترقه های چهارشنبه سوری رو از نزدیک ببینن

دیگه اجازه غنی سازی گوگرد نوک کبریت هم بهمون نمیدن !

.
.
.

هر سال چهارشنبه‌ سوری کلی آدم کور و کر و ناقص می‌شن

بقیه هم سردرد و ضعف اعصاب میگیرن

همه هم توافق دارن که اسم اینو بذارن جشن !

.
.
.

شعر جالب جهار شنبه سوری

تق تق تق فش فشه، فاصلمون کم بشه / هیزم و نفت و آتیش، دوست دارم خداییش

سیب زمینی به سیخه، عکس گلت به میخه / غماتو بیار فوتش کن، کینه داری شوتش کن !

هوا بهاری میشه، سرما فراری میشه / زردی ازت دور بشه، هر چی میخوای جور بشه !

پیشاپیش 4شنبه سوری و سال نو مـبــارک :)

.
.
.

چهار شنبه سوری روز ملی مبارزه با آرامش

اعصاب بر شما ترقه بازان گرامی مبارک باد !

ستاد روانی شدگان چهار شنبه آخر سال !

.
.
.

امشب شب چهارشنبه سوریه و میخوام بیاد توکه نیستی

بالون آرزویی به آسمون بفرستم

و آرزویم را هم که دگر تمام مردم شهر میدانند

توهم بگو آمین

.
.
.

توصیه ایمنی چهارشنبه سوری :

فقط با ساپورت میشه راحت از رو آتیش پرید !

شلوار کردی که آتیش میگیره شلوار جینم که ممکنه جر بخوره ! :))

.
.
.

سلامتی بچه های قدیم که از این ترقه قرمزا میزاشتن زمین

بعد با آجر میزدن روش !

.
.
.

بیا در غروب آخرین سه شنبه سال برای گردگیری افکارمان

آتشی بیافروزیم کینه ها را بسوزانیم زردی خاطرات بد را به آتش

و سرخی عشق را از آتش بگیریم آتش نفرت را در وجودمان خاموش کنیم

.
.
.

سرخ میشوی، وقتی میشنوی: دوستت دارم

زرد میشوم، وقتی میشنوم: دوستش داری

چهارشنبه سوری راه انداختیم سرخی تو از من

زردی من از تو همیشه من میسوزم و همیشه تو میپری

.
.
.

بیا در غروب آخرین سه شنبه سال برای گردگیری

افکارمان آتشی بیافروزیم کینه ها را بسوزانیم

زردی خاطرات بد را به آتشو سرخی عشق را از

آتش بگیریم آتش نفرت را در وجودمان خاموش کنیم

.
.
.

ما بی پولا چارشنبه سوری فوت میکنیم تو کیسه فریزر بعدشم میترکونیم

.
.
.

انگـــــــاری غلغله ی محشـره چارشنبه سوری

گوشم از بمب و ترقّـــــــه کره چارشنبه سوری

از اراذل خیابونـــــــــــا همگی محشــــــــر خـر

لات ولوت بازار و خــر تو خـــره چارشنبه سوری

گاهی دعوا میشه و اونچه میشــــــــه ردّ وبدل

فُحشای فابریک و خوار مادره چارشنبه سوری !

.
.
.

با توجه به نزدیک شدن چهارشنبه سوری

قبل از پریدن از روی آتش به موارد زیر توجه کنید:

1 سایز خشتک

2 زاویه پرش

3 استفاده از شورت مامان دوز در زیر شلوار

4 دوری از هر گونه هیجان و جو زدگی علی الخصوص جلوی دخترا

5 فاصله مناسب تا شعله های آتش در هنگام پرش

6 توکل به خدا

آبروی شما آبروی ماست .... ستاد پیشگیری از حوادث غیر مترقبه !

.
.
.

چنین گفت زرتشت:

" که سوزانید بدی را درآتش ، تا ز آتش برون آید نیکی"

پس تو نیز چنین کن

4شنبه سوریت مبارک
.
.
.

دستانت را به من بده تا با هم از رو آتش بپریمم!

آنان که سوختند ، همه تنها بودند!

چهارشنبه سوری مبارک

.
.
.

سلامتیه اونایی که براشون مثل آتیش چهارشنبه سوری بودیم

همه وجودمون تو آتیش عشقشون سوخت

تا اونا با شادی از رومون بپرن و رد بشن

.
.
.

سرخ میشوی، وقتی میشنوی : دوستت دارم

زرد میشوم، وقتی میشنوم : دوستش داری

چهارشنبه سوری راه انداختیم

سرخی تو از من، زردی من از تو

همیشه من میسوزم و همیشه تو میپری . . .

.
.
.

چهارشنبه سوری در پیش روی ماست

همه بدبختی ها در پشت

روزای خوش همه در پیش

چه غوغا میکنه آتیش !

چهار شنبه سوری مبارک

.
.
.

د?گه کم کم با?د منتظره عکسا? چهارشنبه سور?

دوستان باش?م با موضوع :

من و ترقه |:

من و اصغر ترقه ?ه روز خوب |:

من و ممد بمب? |:

من و باروت |:

من در حال کباب شدن |:

من و مسعود دهنمک? درحال بمب گذار? |:

من و عشقم در حال انفجار |:

من و دوستان در حال ات?ش گرفتن |:

ا?نجا م?دان جنگه .. ا? ?و ?و پ? ام س? |:.






تاریخ : سه شنبه 92/12/27 | 7:34 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

       بلندترین آبشار ایران

عید کجا بریم... آبشار پیران در نزدیکی روستای شالان و 9 کیلومتری سرپلذهاب در استان کرمانشاه واقع است

این آبشار که ارتفاع آن حدود صد متر است، از فراز صخره ای بسیار عظیم به پایین سرازیر می‌شود. در نزدیکی آبشار پیران، ویرانه‌های قصر یزدگرد قرار دارد که قدمت آن به دوران ساسانی می‏‌رسد.از جمله جاذبه های این آبشار، فرود کوهنوردان از بالای سخره و ارتفاعات آبشار به پایین است. به طوری که هر سال تعداد زیادی کوهنورد به منطقه زیبا سفر می‌کنند.برای رفتن به آبشار پیران باید از سرپل‌ذهاب حدود 9 کیلومتر به سمت روستای شالان رفت و با حدود یک ربع پیاده‌روی به منطقه زیبایی که آبشار در آن واقع شده می‌رسیم.

برای دیدن این آبشار از دو مسیر میتوان استفاده نمود. مسیری که به پای آبشار منتهی میگردد از شمال شهر سر پل ذهاب به سمت روستای پیران رفته و با دور زدن این روستا به پارکینگی در شرق آن ختم میشود. از این نقطه تا پای آبشار هم مسافتی در حدود 1500 متر را باید با پای پیاده طی کرد که در حال حاضر حدود دو سوم از آن به صورت سنگفرش مناسبی بهسازی شده است.

مسیر دیگر از منطقه ریجاب گذشته و در کنار روستای ژالگه به بالای صخره های مشرف بر آبشار ختم میشود. موقعیت مکانی این نقطه به گونه ایست که منظره و نمایی بسیار زیبا از آبشار را از روبروی آن به نمایش می گذارد…

 





تاریخ : دوشنبه 92/12/26 | 9:55 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
تاریخ : دوشنبه 92/12/26 | 7:20 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
شمارش معکوس مرگ ویندوز XP آغاز شده ...

دست از سر اکس‌پی بردارید؛ امنیت‌تان در خطر است

اگر هنوز از ویندوز اکس‌پی استفاده می‌کنید و امنیت زندگی دیجیتال برای‌تان مهم است، به فکر سیستم عامل تازه‌ای باشید. سفره XP برای هکرها به زودی رنگارنگ‌تر هم خواهد شد. سیستم عامل‌های متن باز نیز گزینه‌های مناسبی هستند. چراکه پشتیبانی از ویندوز XP از یک ماه دیگر قطع خواهد شد و از این پس با استمرار استفاده از این نسخه ویندوز خطر گسترش بدافزارها افزایش می‌یابد.

بالاخره پس از نزدیک به یک سال اطلاع‌رسانی به روز اتمام پشتیبانی از ویندوز XP نزدیک می شویم؛ مایکروسافت از زمان انتشار اولین خبر در مورد قطع پشتیبانی از ویندوز XP، دائماً از روش‌های مختلف سعی کرده است به کاربران هشدار دهد که از نسخه‌های جدید‌تر ویندوز استفاده کنند و با ویندوز XP خداحافظی کنند.

به نقل از فوت و فن؛ مایکروسافت نزدیک به یک سال پیش (در پاییز 2012) اعلام کرده که از هشتم آوریل 2014 (19 فروردین 1393) دیگر بسته‌های به‌روزرسانی را برای ویندوز اکس‌پی منتشر نمی‌کند. با این حساب، حتی اگر از نسخه اصلی و ثبت‌شده ویندوز استفاده می‌کنید هم، باید کم‌کم به فکر سیستم عاملی جدید باشید؛ البته اگر به حریم خصوصی خود اهمیت می‌دهید و نمی‌خواهید درهای زندگی دیجیتال‌تان را به روی هکرها باز بگذارید.

نسخه اکس‌پی ویندوز در بیست‌ویکم اکتبر 2001 به بازار عرضه شد. این سیستم عامل از معماری امنیتی به اعتقاد کارشناسان "پوسیده‌ای" استفاده می‌کند که بستن حفره‌های امنیتی آن برای کدنویسان مایکروسافت هم آن‌قدر زمان‌بر شده که از لحاظ اقتصادی ادامه این روند برای این کمپانی به‌صرفه نیست. در دنیای کامپیوتر، فناوری‌ای که 12 سال از عمر آن می‌گذرد، به زبان عامیانه متعلق به "عصر تیرکمان سنگی" است.

این سیستم عامل مدت‌هاست که به لقمه چرب هکرها تبدیل شده است. انتظار می‌رود که مجرمان اینترنتی با شنیدن خبر "توقف پشتیبانی امنیتی از XP"، برای نفوذ به دستگاه‌های مبتنی بر این سیستم عامل، انگیزه تازه‌ای هم یافته باشند.

کمپانی مایکروسافت، طراح ویندوز، در اکتبر 2012 اعلام کرد که این سیستم عامل در مقایسه با ویندوز هفت در یک بازه زمانی مشخص حدودا دو برابر بیشتر مورد حمله هکری قرار گرفته است.

پایان ارائه آپدیت‌های امنیتی برای XP به این معنی است که حفره‌های امنیتی آن باز خواهد ماند و هکرها به‌سادگی می‌توانند از آسیب‌پذیری‌های موجود در سیستم‌های مبتنی بر این سیستم عامل? برای حمله و نفوذ به آن‌ها استفاده کنند. به این ترتیب? می‌توان گفت اکس‌پی به زودی از ناامن‌ترین سیستم‌های عامل در سراسر جهان خواهد بود.

 هنوز 7/ 38 درصد اکس‌پی کار وجود دارد

مایکروسافت قصد داشت اکس‌پی را در سال 2011 از رده خارج کند? اما با توجه به پراکندگی گسترده این سیستم عامل در جهان، این تصمیم با سه سال تأخیر اجرایی می‌شود. شاید نگاهی به کامپیوترهای اطرافیان این حس را تداعی کند که ویندوز اکس‌پی مدت‌هاست از خانه‌ها و میزهای کار و لپ‌تاپ‌های کاربران رخت بر بسته؛ اما آمار رسمی از واقعیت دیگری حکایت می‌کند.

مایکروسافت بر پایه داده‌های دریافتی از اپلیکیشن‌های اینترنتی برآورد می‌کند که هنوز 7/ 38 درصد از رایانه‌های فعال در جهان از نسخه اکس‌پی ویندوز استفاده می‌کنند. با این حساب تنها نسخه هفت 45 درصد پراکندگی بیشتری نسبت به اکس‌پی دارد.

 سیستم عامل‌های متن باز? جای‌گزینی مناسب برای ویندوز

اگر طالب نسخه اصلی سیستم عامل هستید، اما به نسخه‌های غیرکپی دسترسی ندارید یا نمی‌خواهید برای آن هزینه کنید، سیستم عامل‌های متن باز را آزمایش کنید. با این انتخاب چند نشان را با یک تیر می‌زنید: نخست این‌که این سیستم عامل‌ها رایگان هستند و به صورت خودکار به روز می‌شوند. دوم این‌که بر خلاف دنیای سرورها، سیستم عامل‌های مبتنی بر کدهای لینوکس/ گنوم "هنوز" سهم چندانی از کامپیوترهای خانگی ندارند. این عامل انگیزه‌ای برای نفوذ هکرها ایجاد نمی‌کند. در پایگاه اینترنتی اوبونتو، می‌توان نسخه موبایل یا تبلت این سیستم عامل را هم دانلود کرد. افزون بر این، کد این سیستم عامل‌ها در دسترس است. بنابر این امکان اصلاح حفره‌های امنیتی احتمالی با سرعت بیشتر و با مشورت شمار بیشتری از کاربران و متخصصان وجود دارد.

از سوی دیگر، به ویژه نسخه‌های جدیدتر سیستم عامل‌هایی مانند "اوبونتو" یا "مینت" طیف وسیعی از سخت‌افزارها را به صورت خودکار می‌شناسند و نگرانی چندانی نسبت به از کار افتادن قطعات سیستم‌های قدیمی‌تر وجود ندارد. همچنین ظاهر دسکتاپ یا بسیاری از اپلیکیشن‌های موجود در سیستم عامل‌های متن باز تا حد بسیار زیادی به ویندوز نزدیک شده است؛ البته نسخه‌های پیش از ویندوز هشت.

در پایگاه اینترنتی نسخه‌های مختلف لینوکس می‌توان این سیستم عامل‌ها را دانلود و بدون نصب از روی حافظه فلش امتحان کرد. این کار از دل ویندوز هم امکان‌پذیر است. حتی می‌توان سیستم عامل لینوکس را در کنار ویندوز نصب و از هر دوی آن‌ها روی یک سیستم استفاده کرد.

 مشکلات و کاستی‌های اپن‌سورس

با این همه نباید فراموش کرد که با نصب سیستم عامل‌های متن باز، برخی عادات را هم باید از سر انداخت. مثلا نصب برنامه‌های جانبی روی کامپیوتر دیگر به سادگی دوبار کلیک روی فایل ".exe" نخواهد بود. برای این کار یا باید مانند تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها به سراغ فروشگاه اینترنتی سیستم عامل بروید یا برخی ظرافت‌های کدنویسی را بشناسید.

از سوی دیگر، تهیه نرم‌افزارهای مختلف برای ویندوز به ویژه در کشورهایی که در آنها موضوع کپی‌رایت چندان جدی گرفته نمی‌شود، ساده و از آن مهم‌تر بسیار کم‌هزینه است. چنین طیف وسیعی از نرم‌افزارها، آن‌گونه که از دنیای ویندوز می‌شناسیم، برای سیستم عامل‌های متن باز وجود ندارد. هر چند گرایش روزافزون کاربران به این سیستم عامل‌ها، برنامه‌نویسان را به ارائه نسخه‌های مبتنی بر لینوکس نیز سوق داده است.

روی هم رفته نسخه‌های جدید سیستم عامل‌های متن باز روز به روز کاربرپسندتر می‌شوند و با نصب سیستم عامل روی رایانه، نیازهای کاربر خانگی را برطرف می‌کنند. اما در نهایت این کاربر است که باید بسته به نیازهای خود سیستم عامل "درست" را برگزیند. یک نکته اما واضح است و آن هم این‌که سیستم عامل‌های متن باز به دلیل حاشیه‌نشینی، با تقریب بسیار بالایی به‌خصوص در مقایسه با ویندوز? از تیررس بدافزارها مصون مانده‌اند.





تاریخ : یکشنبه 92/12/25 | 1:20 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

هنرنمایی روی ماسه ها

alt






تاریخ : یکشنبه 92/12/25 | 1:12 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

10 نکته در مورد خرید آجیل

 

1-همیشه سعی کنید آجیل و دانه های روغنی را به اندازه ی مصرفتان بخرید تا همان قدر که تازه هستند از آنها استفاده کنید. آجیل به دلیل روغن زیادی که دارد خیلی زود فاسد میشود. حتما قبل از اینکه آجیل بخرید با خوردن چند دانه از آنها از کیفیت طعم و تازه بودنش اطمینان حاصل کنید اگر غیر از این بود از خریدن آجیل صرف نظر کنید.


2-در فروشگاه های بزرگ اغلب آجیل ها در ظرف های مخصوصی نگه داشته میشوند زیرا آجیل نباید در هر ظرفی نگه داری کرد. برخی از فروشگاه ها مستقیما آجیل را از کشاورزان میخرند بنابراین کیفیت آجیل بسیار بالاست اما باز هم شما قبل از خرید چند دانه از آنها را تست کنید یا از فروشندگان  بپرسید که این آجیل ها تازه هستند یا خیر.


3-آجیل هایی را که مزه ی ترش دارند و بوی نامطبوعی میدهند نخرید. حتی اگر آجیل خریدید و در منزل متوجه ترش بودن آنها شدید فورا آجیل ها را پس بدهید آجیل ترش باعث بیماری میشود.


4-همیشه سعی کنید آجیل کم نمک بخرید. دقت کنید زیرا گاهی اوقات برای پنهان کردن ترش بودن و بوی بد آجیل به آنها نمک میزنند پس سعی کنید همیشه ترجیحا آجیل خام بخرید.


5-بهترین جا برای نگه داری آجیل در یخچال یا جاهای خنک است. آجیل را باید در ظروف در بسته قرار دهید و آن را در یخچال نگه داری کنید اگر آجیل ها مازاد مصرف تان است میتوانید به مدت 3 ماه آن ها را فیریز کنید.


6-آجیل ها خیس کنید. تعجب نکنید زیرا معمولا در طی فرآیند بو دادن آجیل ها بخشی از کیفیت آجیل از بین میرود بنابراین بهتر است آنها را قبل از خوردن خیس کنید تا هم راحت تر خورده شوند و آسیب کمتری به دندان ها بزنند هم راحت تر هضم شوند. شما با شستن آجیل ها تانیک اسیدی را که به آجیل ها در فرآیند بو دادن میزنند از بین میبرید.


7-اگر آجیل ها را شستید باید آنها را در یخچال یا فریزر نگه دارید تا ترش نشوند. آجیل هایی که مثل بادام و فندق سخت تر هستند یا پوست سفت تری دارند باید به مدت 24 ساعت خیس کنید. مثلا گردو جزء آجیل های نرم است اما معمولا طعم تلخی را هنگام خوردن احساس میکنیم بهتر است گردو را 12 ساعت بخیسانیم. حتی تخمه کدو یا تخمه آفتابگردان را هم میتوانید بخیسانید تا نرم تر شوند و آسیب کمتری به دندان ها بزنند.


8-همیشه باید دقت کنید که آجیل هایی را که خیساندید فورا مصرف کنید. آجیل ها معمولا زود کیفیت شان را از دست میدهند به طور کلی باید آجیل ها زود مصرف شوند.


9-میتوانید خودتان در خانه آجیل ها را بو بدهید. آنها را در ماهی تابه یا فر قرار دهید و با دمای پایین آنها را بو بدهید در حین بو دادن آجیل ها باید با دقت به آنها نگاه کنید تا نسوزند چون آجیل های سوخته طعم بسیار بدی دارند.


10- به هر حال در ایام نوروز آجیل های فراوانی را مصرف میکنیم پس بهتر است علاوه بر خرید آن در خوردن آن هم دقت کنیم. آجیل ها را با میوه های خشک مخلوط کنید تا تنقلات سالم تری داشته باشید. میتوانید از آجیل ها و دانه های روغنی در سالادها، همراه با کباب یا سیب زمینی سرخ کرده استفاده کنید. آجیل ها را خرد کنید و در تهیه نان، بیسکوییت، نوشیدنی ها، کیک و در تهیه انواع  سس از آنها استفاده کنید.






تاریخ : شنبه 92/12/24 | 1:34 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
   1   2   3   4   5   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">