سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.














































تاریخ : دوشنبه 90/8/30 | 6:21 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

چطور هله هوله خوری را کم کنیم ؟

چطور هله هوله خوری را کم کنیم ؟
استرس، پرخوری، تغذی? نامتعادل، مشغولیت و گرفتاری و ... جزء دلایل متعددی هستند که افراد را به هرزه خوری سوق می‌دهند....

چه طور هرزه خوری مان را کم کنیم؟ 7 توصی? واقعاً مؤثر
ما در این نوشتار ترفندهایی برای مبارزه با هرزه خوری به شما پیشنهاد می‌دهیم!
در واقع، هرزه خوری و ریزه خوری بین وعده های غذایی یکی از دام هایی هستند که ما را به تل? چاقی می‌اندازند. هر چه این میان وعده ها چرب تر و شیرین تر باشند، فواید غذایی کمتری برای ما با خود به همراه دارند. آنها کالری های بی محتوا و بیهوده ای هستند که فوراً ذخیره می‌شوند و افزایش می‌یابند، در حالیکه سیرمان هم نمی‌کنند!
برای کنترل وزن و حتی برای کم کردن اندکی وزن، ریزه خواری باید به موارد استثنایی و جزیی محدود شوند.

 

1)بر روی چیزی که می‌خورم، تمرکز می‌کنم.
هنگام غذا خوردن، باید بر چیزی که می‌خورید، تمرکز کنید. بی شک بلعیدن یک ساندویچ هنگام خرید کردن، غذا خوردن در مقابل کامپیوتر برای جلو افتادن کار، یا غذا خوردن هنگام بازی کردن، به هیچ وجه تأیید نمی‌شوند.

اگر هنگام غذا خوردن حواس تان پرت است، در فرستادن پیام سیری به مغز دچار خطا می‌شوید. بالعکس، اگر شما هنگام غذا خوردن تمرکز داشته باشید، احساس سیر شدن برای تان تأمین خواهد شد، و این حالت به راحتی شما را تا وعد? غذایی بعد حفظ می‌کند، بدون اینکه نیازی به ریزه خواری داشته باشید!

2)من به آهستگی غذا می‌خورم.
روشی دیگر برای افزایش حس سیری آهسته و آرام غذا خوردن است. به خاطر داشته باشید که جویدن حس سیری را ایجاد می‌کند. بنابراین شما باید خوراکی هایی را انتخاب کنید که نیاز به جویدن داشته باشند، یعنی خیلی نرم نباشند!

3)مصرف خوراکی های شیرین را کم می‌کنم.
مصرف زیاد قند برای سلامتی مضر است (منجر به بیماری های دیابت، سکت? قلبی، سرطان می‌شود). از سوی دیگر خوردن مواد قندی (قند واقعی یا جایگزین ها) تمایل به مصرف شیرینی ها را با خود به همراه دارد. بنابراین باید این چرخ? معیوب را متوقف کنید. مصرف شیرینی جات، بیسکویت ها، کیک ها و دسرهای شیرین را محدود کنید. خوردن این خوراکی ها را به مناسبت های مهم اختصاص دهید.

4)هنگام غذا خوردن، بیشتر می‌خورم.
برای جلوگیری از ریزه خواری، حجم وعده غذایی تان را به میزان منطقی افزایش دهید، خصوصاً میزان سبزیجات را. سبزیجات سرشار از آب و فیبر هستند، بنابراین قدرت سیرکنندگی بسیار بالایی دارند. علاوه بر این، گوارش را تسهیل می‌کنند و برای سلامت عمومی بدن بسیار مفیداند!

5)آب بسیار زیادی می‌نوشم.
نوشیدن آب به طور منظم و در تمام طول روز، کمک می‌کند که از حس نیاز به ریزه خواری دور شوید. در کنار نوشیدن زیاد آب، از نوشیدن سوداها پرهیز کنید، حتی اگر لایت باشند! سودا تشنگی را فرونمی‌نشاند و تمایل به مصرف مواد قندی را با خود به همراه دارد.

6)به سراغ مواد خام و سوپ ها می‌روم.
ترک عادات آسان نیست. زمان هایی از روز را که بیشتر به ریزه خواری می‌گذرانید، شناسایی کنید، این زمان ها را از قبل پیش بینی کنید و برای جلوگیری از ریزه خواری، در این زمان ها به سراغ خوراکی هایی بروید که بیشترین فایده را برای سلامتی و تناسب اندام تان داشته باشند. در این زمان ها می‌‌توانید خودتان را با میوه ها و سبزیجات خام، سوپ های مختصر و ماست طبیعی مشغول کنید.
اگر چنین خوراکی هایی در یخچال محل کارتان داشته باشید، می‌توانید در مقابل خوراکی های چرب و شیرین مقاومت کنید و میان وعده هایی از خوراکی های سالم داشته باشید، راهش همین است! 

7)خوراک روزانه ام را به سه وعده واقعی و یک میان وعده تقسیم می‌کنم.
آخرین راه حل برای جلوگیری از هرزه خواری، ترتیب دادن وعده های غذایی واقعی است.
خوراک روزانه تان را تقسیم کنید: 3 وعد? غذایی به اضاف? یک میان وعد? صبحگاهی یا عصرگاهی (البته شکی نیست میزان خوراک روزانه تان نباید افزایش یابد!) برای خودتان تنظیم کنید. از قبل یک میان وعده (غلات، لبنیات، میوه) برای خود پیش بینی کنید، این کار مانع از تمایل به ریزه خواری و خوردن مواد خوراکی چرب و شیرین و کالری های بی محتوا می‌شود.
و به عنوان آخرین توصیه: با استرس مبارزه و به طور مرتب ورزش کنید! 
تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ





تاریخ : دوشنبه 90/8/30 | 2:59 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

ریزش مو: به درمان های معجزه آسا اعتماد نکنید!(1)

ریزش مو: به درمان های معجزه آسا اعتماد نکنید!(1)
مو نقش مهمی در زیبایی ظاهری دارد، هم برای زنان و هم برای مردان. علت ریزش مو هر چه که باشد، فرد را نگران می‌کند....
ریزش مو در بین زنان و مردان مشکلی جدی است. ممکن است این ریزش مو واکنشی به مشکلات مختلف (دارو، مشکلات تیروئیدی، استرس، کمبود آهن و غیره) بدن باشد، اما اغلب موارد است آلوپِسی مردانه است که با افزایش سن و عوامل ژنتیکی رابط? مستقیم دارد. اگرچه درمان های متعددی برای این مشکل وجود دارد اما فقط مینوکسیدیل و فیناسترید در برخی موارد تأثیری از خود نشان داده اند. درمان جراحی توسط پیوندهای جزئی یا روش های دیگر می‌توانند به عنوان آخرین روش برای دست یابی مجدد زیبایی پیشنهاد ‌شوند.

مو معیار زیبایی ؛ ریزش مو
 از سوی دیگر می‌دانیم که امروزه به علت تمایل روز افزون به زیبایی، تعداد مشاوره ها به خاطر این مشکل در حال افزایش است، در حال حاضر درمان های جدید و مؤثرتری برای مبارزه با ریزش مو وجود دارد.

رشد مجدد مو
مو از دو بخش تشکیل شده است: ساقه و ریشه. جنس ساق? مو از کراتین است، کراتین پروتئینی است که درترکیب ناخن ها و ساخت بخش عمیقی از پوست وجود دارد. ریشه که به شکل پیاز است، در پوست فرورفته و باعث چسبندگی مو به پوست سر می‌شود. فلیکول پیلوسباسه که حاوی غد? سباسه (که سبوم تولید می‌کند) است و همچنین عضل? پیلو آرکتور به مو ضمیمه می‌شوند.

یک دسته مو حاوی 100.000 تا 150.000 تار مو، با تراکم 250 تا 300 مو در هر سانتی متر مربع است. موها در ماه به طور متوسط 1 سانتی متر رشد می‌کنند و طول عمر هر تار مور بین 2 تا 6 سال است. باید بدانید که از دست دادن 25 تا 100 تار مو در روز طبیعی است. در یک فرد هم می‌توانیم موهایی را ببینیم که در حال رشد هستند و هم موهایی را که در حال ریزش اند؛

این روند توجیه کنند? وجود یک چرخ? مو است که شامل سه دوره می‌شود. طولانی ترین مرحله «آناژن» یا مرحل? رشد مو است که حدوداً سه سال طول می‌کشد. بعد از این مرحله، مرحل? «کاتاژن» یا مرحل? استراحت فرامی‌رسد که خیلی کوتاه (2 تا 3 هفته) است. چرخه با مرحل? «تلوژن» یا مرحل? ریزش که یک دور? حدوداً 3 ماهه است، به پایان می‌رسد.

بنابراین تمام موها در یک زمان در یک مرحله قرار ندارند: در یک دور? زمانی، بیش از 75% موها در مرحل? رشد قرار دارند، 1% در مرحل? استراحتند و کمتر از 25% در مرحل? ریزش. رشد موها تحت تأثیر عوامل مختلفی مثل فصول، عوامل ژنتیکی و عوامل هورمونی قرار دارد. در نهایت، چرخ? رشد مو هم مانند تمام اعضای بدن پیر می‌شود: چرخ? مو از پنجاه سالگی به بعد کوتاه و رشد موها آهسته می‌شود.

ریزش مو، خصوصاً فقط بخشی از موهای سر، می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد، از جمله: دلایل هورمونی، دارویی، بیماری یا تهاجمات فیزیکی یا شیمیایی. 

ریزش مو منتشرشونده به عنوان پاسخ یک محرک
برخی حوادث ممکن است آلوپسی شدید را با خود به همراه داشته باشند. برخی از این حوادث عبارتند از: تب خیلی بالا، شوک جراحی، خون دماغ شدید، یک کمبود قابل توجه، حادثه ای سخت یا یک شوک روحی روانی بسیار سنگین.

خوشبختانه، موهایی که به این دلایل دچار ریزش شده اند، بعد از چند ماه دوباره رشد می‌کنند.علاوه بر این باید ریزش مو بعد از زایمان را هم یادآور شویم، که خانم ها ممکن است بعد از تولد نوزاد طی چند هفته، 30 تا 50% موهای شان را از دست بدهند.

این ریزش مو ممکن است شدید باشد و از چند هفته تا چند ماه طول بکشد. اما بازهم به هیچ وجه خطر طاسی وجود ندارد. آلوپسی، به تدریج (بیش از دو ماه)، منتشر می‌شود، در این مورد باید دنبال علت کلی گشت، خصوصاً علل هورمونی یا کمبودها که شایع ترین علل در بین خانم ها هستند.

در واقع، دلایل آلوپسی مزمن بیشتر به علت کم کاری یا پرکاری تیروئید و کمبود آهن هستند. زمانی که این مشکلات پیش آیند، اغلب همراه با نشانه های بالینی دیگری نیز هستند که تشخیص را راحت تر می‌کنند. در تمام موارد، تشخیص باید با استفاده از آزمایش خون صورت بگیرد (جستجو دربار? کم خونی، میزان فریتین و آزمایش تیروئید).

اگر علت آلوپسی تشخیص داده شود و درمان مناسب اتخاذ گردد، موها مجدداً می‌رویند، اما ممکن است ریزش مو علت دیگری داشته باشد مانند آلوپسی مردانه. برخی داروها هم ممکن است علت ریزش مو باشند، زیرا آنها باعث اختلال در چرخ? مو می‌شوند. ضمناً، بعضی  از داروهای ضد سرطان یا ضد میتوزی به طور خودبه‌خود باعث ریزش مو می‌شوند. البته بقی? داروها فقط در مواد اندکی ریزش مو را با خود به دنبال دارند. بعد از دور? درمان با این داروها، موها مجدداً می‌رویند و رشد می‌کنند. 

ریزش مو به علت آسیب
بسیاری از آسیب ها نیر ممکن است، باعث ریزش مو در یک ناحی? محدود شوند. گاهی اوقات آنها مجدداً می‌رویند، در صورت حمله ای شدید به پوست سر مثلاً به واسط? فر کردن مو یا استفاده از مواد فرکننده یا مواد باز کنند? فر، هم ممکن است مو دچار ریزش شود.

توجه! بافت ها یا شینیون های خیلی سفت هم ممکن است باعث ریزش مو شوند. اگر وقتی موها می‌ریزند از خود سطح صاف و بدون مویی باقی می‌گذارند، باید به وجود طاسی یا عفونت قارچی مشکوک شد، و برای رفع مشکل مراجعه به پزشک ضروری است. در واقع، این آسیب ها موارد نادری نیستند چرا که حدود 2% افراد جامعه به آنها مبتلا می‌شوند، خصوصاً نوجوانان و جوانان. این نوع ریزش مو ناگهانی و شدید است و سطح به سطح پیشرفت می‌کند. علاوه بر این، ریزش مو ممکن است مناطق مودار دیگر را نیز درگیر کند. 
نوع دیگری از ریزش مو وجود دارد که به آن اثر زخم هم گفته می‌شود و بنابراین شناخته شده هستند. این مورد در زمان برخی بیماری های عفونی (قارچی، باکتریایی، ویروسی، انگلی)، تومورها، لوپوس اریتماتوز مزمن، لیکن پلان، جراحت های سوختگی ها یا پرتو یونیزان دیده می‌شود.

تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ





تاریخ : دوشنبه 90/8/30 | 2:58 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

یک رسم عجیب در هند: مبجور کردن دختران به تن فروشی به عنوان عبادت!!

یک رسم عجیب در هند: مبجور کردن دختران به تن فروشی به عنوان عبادت!!
در برخی از روستاهای هندوستان، دختران نوجوان توسط خانواده هایشان مجبور به تن فروشی می شوند. این سنتی است که به عنوان یک تکلیف مذهبی...
 
در برخی از روستاهای هندوستان، دختران نوجوان توسط خانواده هایشان مجبور به تن فروشی می شوند. این سنتی است که به عنوان یک تکلیف مذهبی در میان مردم برخی از نقاط هندوستان مرسوم شده اما اکنون بیش از آنکه یک آئین مذهبی به حساب آید، به عنوان شیوه امرار معاش خانواده های فقیر و پرجمعیت مورد استفاده قرار می گیرد.
پوجا، دختری است که در منطقه بهاراتپور، هندوستان حدود 13 سال سن دارد. مانند تمام هم سالانش به مدرسه می رود و به بازیهای کودکانه علاقه دارد. در میان خنده های معصومانه اش، او از آرزوهایش می گوید و اینکه چگونه می خواهد در آینده یک هنرپیشه شود.
اما در پس لبخندهای کودکانه اش، اراده ای پولادین و عزمی راسخ نهفته است. او اولین دختر خانواده است که به مدرسه رفته و مصمم شده این رسم غلط را زیر پا بگذارد. دختران بسیار کمی در اطراف او هستند که شهامت انجام چنین کاری را داشته اند.
مادر پوجا این شانس را نداشته است. پریا، اکنون در انتهای سی امین دهه از زندگی خود قرار دارد. او وقتی همسن پوجا بود مجبور به تن فروشی شد.
داستانهای اینچنینی، سرنوشت مشابه بسیاری از دختران منطقه بهاراتپور در ایالت راجستان واقع در غرب هندوستان است. جایی که دختران نوجوان به محض رسیدن به سن بلوغ به بهایی اندک فروخته می شوند.
مقامات "برنامه هندوستان"، بنیاد خیریه ای که در این منطقه برای ریشه کن کردن این سنت فعالیت می کند می گویند، این سنت پیش از این در بین روستائیان منطقه بسیار رایج بوده اما اکنون دیگر خانواده های معدودی هستند که دست به این سنت غیرانسانی می زنند.
هنرمند نام آشنای سینمای هندوستان، آنیل کاپور، که یکی از حامیان این بنیاد است، می گوید: "زنانی که توسط بنیاد، مورد توانبخشی قرار گرفته اند، می خواهند اطمینان یابند که دختر دیگری از خانواده آنها به این کار مجبور نخواهد شد.این اقدام هرچند کوچک، مطمئنا گامی است که در مسیر صحیح برداشته می شود. اصلاح طرز فکر روستاییان اصلی ترین هدف ماست.حالا که زنان و دختران، خودشان تشکلی را علیه این سنت شیطانی تشکیل داده اند، من امیدوار و خوشبینم که موفق به از بین بردن این سنت غلط خواهیم شد."
اغلب دختران جوان و نوجوان توسط پدران و برادرانشان وادار به تن فروشی می شوند. از نظر آنان این کار هیچ اشکالی ندارد.
آنها معتقدند، این یک سنت کهن است که از نسل های گذشته برای آنها به ودیعه گذاشته شده است. قدمت این عمل به فرهنگ دِوداسی برمی گردد.( دِوداسی به معنای خادم خداوند است.)
بر اساس نظام دوداسی، دختران به نام مذهب، زندگی خود را وقف ارتباطات جنسی می کردند.آنها موظف بودند، زندگی خود را صرف ارائه خدمت به مردانی از طبقه بالاتر نمایند. دختران باید از شاهزادگان و اشراف زادگان با رقص و آواز پذیرایی می کردند. رفته رفته، این سنت به وسیله امرار معاش تبدیل شد.
در این میان، پول عاملی تعیین کننده است. در این روستای خواب زده، تعدادی از اهالی از طریق کشاورزی و عده دیگری نیز از طریق کارگری امرار معاش می کنند. درآمدها بسیار پایین است و گذران زندگی برای اهالی بسیار مشکل.
در واقع اینجا یکی از محرومترین مناطق هندوستان به شمار می رود. فرستادن یکی از دختران خانواده برای تن فروشی به نوعی خلاص شدن از شر یک نان خور اضافه نیز هست و از نظر مادی برای خانواده های پرجمعیت مفید به نظر میرسد.
یکی از زنانی که وادار به این کار شده می گوید، برای هر روز کار حدود 20 دلار درآمد دارد. این مقدار پول، برای خانواده ای که گاهی حتی روزی یک دلار هم درآمد ندارد، مبلغ زیادی به حساب می آید.
مقامات بنیاد خیریه "طرح هندوستان" می گویند، اقداماتی انجام داده اند که در سایه آنها پدیده شوم اجبار دختران به تن فروشی به تدریج در حال کاهش است. این بنیاد اخیرا چهار مدرسه را در این منطقه راه اندازی کرده است.
بگیاشیری دنگل، مدیر اجرایی بنیاد خیریه "طرح هندوستان" می گوید: "بازگرداندن زنانی که به تن فروشی آلوده شده اند، کار بسیار سختی است، زیرا آنها به درآمد حاصل از این کار عادت کرده اند."
بنیاد برای آنها جلسات مشاوره برگزار می کند و آنها را به انتخاب راه های دیگر کسب درآمد تشویق می کند. در برخی از موارد، بنیاد به بعضی از آنها برای تامین حداقل درآمد لازم برای گذران زندگی کمک می کند. مثل خریدن گاو برای زنان بی سرپرست، تا این افراد بتوانند با فروش شیر حاصل از گاو و کسب درآمد ناچیز امرار معاش نمایند.
پوجا می گوید، از اینکه می تواند به مدرسه برود خیلی خوشحال است. در تمام مدتی که ما مشغول بازدید از روستا بودیم، این پوجا بود که ما را راهنمایی می کرد. او با غرور و افتخار کلاس های درس روستا را به ما نشان می داد. امیدواریم پوجا و دیگر کودکان این سرزمین گرفتار سنت جاهلی پدران و مادران خود نشوند و برای رسیدن به رویاهایشان تلاش کنند، تا بلکه بلای هستی سوز جهل و نادانی از دیارشان رخت بربندد که نادانی مادر همه مصائب است.

منبع: parsine.com





تاریخ : دوشنبه 90/8/30 | 2:57 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

5 نوشیدنی کاهش دهنده وزن را بشناسید !

5 نوشیدنی کاهش دهنده وزن را بشناسید !
نوشیدن یک فنجان قهوه در صبح می تواند منجر به افزایش کافئین و سرکوب احساس گرسنگی شود.
 راز کاهش وزن، این نیست که تنها به محتویات بشقاب غذا نگاه کنید. نوشیدنی های محبوب زیادی هستند که بخاطر وجود کربوهیدرات فراوان، کار را خراب می کنند. برخی آبمیوه ها و نوشابه های انرژی زا از این جمله هستند. اما در این مطلب قصد داریم به معرفی پنج نوشیدنی مطلوب و خوش طعم بپردازیم که به کاهش وزن شما کمک شایانی می کنند.
1- آب
همه می دانیم آب یکی از بهترین عوامل کمک به کاهش وزن است. اما شاید با خود بگویید: «نمی شود که همیشه آب نوشید!» شاید حرف شما صحیح باشد. اما اگر می خواهید نوشیدنی شما علاوه بر سلامتی منجر به افزایش وزنتان نشود، آب گزینه ای عالی است. می توانید برای تنوع بخشیدن به طعم آب، چند قطره از یک لیمو را در آن بچکانید. حتی ترکیب مقداری آب گوجه فرنگی با آب نیز می تواند نوشیدنی ای سالم، خوش طعم و گوارا باشد. امتحانش کنید.
2- آب سبزیجات
آیا می دانید که فیبر موجود در سبزیجات، یکی از بهترین گزینه ها در افزایش سوخت و ساز بدن و کاهش وزن، به حساب می آید؟ آب سبزیجات، می تواند علاوه بر تامین فیبر بدن، بخاطر داشتن طعم های تند و مخصوص، حس چشایی شما را در جهت مثبت، تحریک کند.
3- چای شیرین نشده
قدرت چای سبز در افزایش میزان سوخت و ساز بدن و کمک به کم کردن وزن، ثابت شده است. می توانید آن را به صورت سرد یا گرم، به همراه مقداری عسل و یا شیرین کننده دیگری که قند کمی دارد، بنوشید. البته چای قرمز و اولونگ (چای سنتی چینی) هم همانند چای سبز، حاوی آنتی اکسیدان هایی هستند که می توانند علاوه بر کمک به کاهش وزن، سموم انباشت شده در بدن را پاکسازی کنند.
4- قهوه
نوشیدن یک فنجان قهوه در صبح می تواند منجر به افزایش کافئین و سرکوب احساس گرسنگی شود. البته مصرف مقدار زیاد آن زیاد خوب نیست، اما مصرف آن به افزایش سوخت و ساز بدن کمک می کند. همچنین اضافه کردن شیر و مقدار بسیار کمی شکر به قهوه، توصیه می شود.
5- شیر کم چرب
شیر، یکی از بهترین نوشیدنی ها برای بدن است. منبعی عالی از پروتئین ها، ویتامین D و کلسیم که می تواند به رشد و استحکام استخوان ها کمک شایانی نماید. البته شیر کم چرب و بدون خامه.

اگر با مصرف شیر مشکل دارید، می توانید آن را به همراه مقدار کمی قهوه و یا کاکائو مصرف کنید. شیرکاکائو بهترین نوشیدنی انرژی زا است.

منبع :shafaf.ir    





تاریخ : دوشنبه 90/8/30 | 2:57 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

عجیب ترین لحظه‌های فرش قرمز جشنواره کن (+عکس)

عجیب ترین لحظه‌های فرش قرمز جشنواره کن (+عکس)
در جشنواره های سینمایی همیشه اتفاقات جالب و عجیبی افتاده است که فراموش نشدنی هستند. در اینجا هم عجیب ترین لحظه های جشنواره کن را آورده ایم که هیچ وقت از یادها نمی‌روند...

گربه چکمه پوش
2011- آنتونیو باندراس و سلما هایک بر روی پاهای ضخیم شخصیت اصلی فیلمشان «گربه چکمه پوش» جست و خیز می کنند.

جشنواره کن
2009- سازندگان انیمیشن «بالا» کنار خانه بزرگ ساختگی همراه با بادکنک های بزرگ خیلی کوچک به نظر می‌رسند.

جیم کری
2009- فرش قرمز جالب فیلم «سرود کریسمس» با بازی جیم کری که در زمستان برگزار شد.

http://www.seemorgh.com/uploads/4can.jpg

2008- جک بلک جلوی یک سری پاندای بامزه انیمیشن «پاندای کونگ فو کار» مهارت های رزمی خودش را به نمایش می گذارد.
http://www.seemorgh.com/uploads/5can.jpg
2007- «جری سینفلد» برای مراسم فیلم «زنبور عسل» خودش را به شکل زنبور درآورده  و با «کریس راک» عکس می اندازد.

http://www.seemorgh.com/uploads/6can.jpg

2006- سازندگان فیلم Over the Hedge  یک کرکس زنده و واقعی را روی فرش قرمز آورده اند.

http://www.seemorgh.com/uploads/7can.jpg

2005- «نیک پارک» و بقیه عوامل انیمیشن «نفرین خرگوشی» جلوی مجسمه بزرگ گرومیت ژست گرفته اند.

جک بلک و آنجلینا جولی

2004- «جک بلک»، «آنجلینا جولی» و «ویل اسمیت» بر روی کوسه بادی «داستان کوسه» قایق سواری می کنند.

آرنولد شوارتزینگر
2003- آرنولد شوارتزینگر در کنار ربات فیلم «ترمیناتور
تهیه و ترجمه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ





تاریخ : دوشنبه 90/8/30 | 2:55 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

عجیب ترین لحظه‌های فرش قرمز جشنواره کن (+عکس)

عجیب ترین لحظه‌های فرش قرمز جشنواره کن (+عکس)
در جشنواره های سینمایی همیشه اتفاقات جالب و عجیبی افتاده است که فراموش نشدنی هستند. در اینجا هم عجیب ترین لحظه های جشنواره کن را آورده ایم که هیچ وقت از یادها نمی‌روند...

گربه چکمه پوش
2011- آنتونیو باندراس و سلما هایک بر روی پاهای ضخیم شخصیت اصلی فیلمشان «گربه چکمه پوش» جست و خیز می کنند.

جشنواره کن
2009- سازندگان انیمیشن «بالا» کنار خانه بزرگ ساختگی همراه با بادکنک های بزرگ خیلی کوچک به نظر می‌رسند.

جیم کری
2009- فرش قرمز جالب فیلم «سرود کریسمس» با بازی جیم کری که در زمستان برگزار شد.

http://www.seemorgh.com/uploads/4can.jpg

2008- جک بلک جلوی یک سری پاندای بامزه انیمیشن «پاندای کونگ فو کار» مهارت های رزمی خودش را به نمایش می گذارد.
http://www.seemorgh.com/uploads/5can.jpg
2007- «جری سینفلد» برای مراسم فیلم «زنبور عسل» خودش را به شکل زنبور درآورده  و با «کریس راک» عکس می اندا
http://www.seemorgh.com/uploads/6can.jpg

2006- سازندگان فیلم Over the Hedge  یک کرکس زنده و واقعی را روی فرش قرمز آورده
2005- «نیک پارک» و بقیه عوامل انیمیشن «نفرین خرگوشی» جلوی مجسمه بزرگ گرومیت ژست گرفته اند.

جک بلک و آنجلینا جولی

2004- «جک بلک»، «آنجلینا جولی» و «ویل اسمیت» بر روی کوسه بادی «داستان کوسه» قایق سواری می کن

آرنولد شوارتزینگر
2003- آرنولد شوارتزینگر در کنار ربات فیلم «ترمیناتور
تهیه و ترجمه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ





تاریخ : دوشنبه 90/8/30 | 2:55 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

شفاف:بقایای موجودات انسان نما با کله های 50 سانتی متری و چشم هایی بزرگتر از حد نرمال در شهر آندا.هو.آی.لی.لاس در استان جنوبی کوئیس.پیکانچی توسط رناتو داویلا ریکو.المه پیدا شده است.
 
 
  
منبع:shafaf.ir






تاریخ : دوشنبه 90/8/30 | 2:53 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

جدیدترین شاهکار ضد اخلاقی فوتبال

جدیدترین شاهکار ضد اخلاقی فوتبال
آخرین دسته گل فوتبال ایران در ادامه اتفاقات غیرفرهنگی هفته های اخیربه دعوای مربیان یک تیم مردمی در حین مسابقه برمی گردد.

 

 

جهان: آخرین دسته گل فوتبال ایران در ادامه اتفاقات غیرفرهنگی هفته های اخیربه دعوای مربیان یک تیم مردمی در حین مسابقه برمی گردد.

 هفته گذشته در جریان دیدار دو تیم شموشک نوشهر و حفاری اهواز از سری مسابقات دسته دوم فوتبال کشور درگیری شدید مربیان تیم نوشهری توجه همه را به خود جلب کرد.

ماجرا از این قرار بود که تیم نوشهری در این بازی، بیداریان سرمربی باتجربه خود را بخاطر دیسک کمر و مشکلات ناشی از این بیماری در اختیار نداشت و در این بازی که در شهر اهواز برگزار می شد، دستیاران بیداریان مسوولیت اداره تیم را عهده دار بودند اما آنها در جریان مسابقه دو تن از مربیان بر سر مسایل فنی با هم درگیری پیدا کردند و دامنه این اتفاق تا جایی بود که بازیکنان شموشک لحظاتی زمین را ترک کردند و و حدود دو دقیقه بازی تعطیل شد
این اتفاق در حالی رخ داد که تیم شموشک در بحران بسر می برد و در قعر جدول بسر می برد و در همین مسابقه نیز با شکست سنگین 5 بر صفر روبرو شدند..
منبع:jahannews.com





تاریخ : دوشنبه 90/8/30 | 2:47 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

در صورتی که عکس ها باز نمیشوند باید بالای ایمیل گزینه Show Image یا Display images below را بزنید 

در سال 1877، اولین فونوگراف توسط توماس ادیسون اختراع شد. فونوگراف اولین روش برای ضبط و پخش صدا به‌شمار می‌آمد. اختراع جدید، شهرت بین‌المللی را برای ادیسون به همراه داشت. او با فونوگراف خود به نقاط مختلف کشور سفر کرد و حتی در سال 1878 به کاخ سفید دعوت شد تا اختراع خود را برای Rutherfor B. Hayes رییس‌جمهور وقت آمریکا به نمایش بگذارد.
 


فونوگراف در زمان خود ابداع بسیار هیجان‌انگیزی به‌نظر می‌رسید، اما تنها برای یک‌بار پخش مناسب بود و کیفیت صدای وحشتناکی داشت. ده سال پس از اختراع فونوگراف، امیل برلینر گرامافون را معرفی کرد. او اولین مخترعی بود که ضبط روی سیلندرها را متوقف و این‌کار را روی دیسک‌های تخت انجام داد. اولین دیسک‌های مورد استفاده او از شیشه ساخته شده بودند. بعدا ماده مورد استفاده برای ساخت دیسک‌ها به فلز روی و در نهایت به پلاستیک تغییر پیدا کرد.


در سال 1954، I.D.E.A اولین رادیوی ترانزیستوری قابل حمل را معرفی کرد. این رادیو که با نام Regency TR-1 شناخته می‌شد، به یک تیونر AM آنالوگ مجهز بود و ابعادی معادل 1,25?5?3 اینچ داشت. در یک پیش‌بینی عجیب در مورد وقایع آینده (به‌طور خاص درباره آی‌پاد صحبت می‌کنیم)، Regency در طول سال‌ها با تنوع گسترده‌ای از رنگ‌ها عرضه می‌شد.


در سال 1962، ضبط نوار آنالوگ چند تراکی در استودیوهای صدابرداری آغاز شد. ایده یک ضبط‌کننده چند تراکی و تجربیات مربوط به آن در اواخر دهه 1940 توسط یک گیتاریست، مخترع و آهنگ‌ساز با نامLes Paul آغاز شد. گروه‌های مشهوری مانند بیتل‌ها به‌طور گسترده‌ای از این تکنیک برای ضبط موسیقی‌های خود استفاده کردند. پس از این دوره، تقریبا تمام موسیقی‌های مشهور با همین روش ضبط می‌شدند.


در دهه 70 و 80 میلادی، شرکت سونی به‌عنوان سلطان کوچک‌سازی محصولات الکترونیکی در نظر گرفته می‌شد. آن‌ها اولین سیستم موسیقی قابل حمل مستقل خود یعنی پخش‌کننده کاست TPS-L2 Walkman را در سال 1979 عرضه کردند.نوآوری اصلی واکمن به اندازه آن مربوط می‌شد که تنها اندکی از خود نوار کاست بزرگ‌تر بود. این محصول به یک هدفون سبک و قابل حمل مجهز بود و برای کار از باتری‌های AA استفاده می‌کرد. واکمن اولیه با قیمت 33000 ین به‌فروش می‌رسید که معادل 274 دلار امروزی است.


با غلبه CDها بر نوارهای کاست در هر دو حوزه کیفیت صدا و محبوبیت، شرکت سونی احساس کرد که نیاز دارد خط محبوب واکمن خود را با نسل جدیدی به‌روزرسانی کند.در سال 1984 یعنی یک‌سال پس از معرفی دیسک‌های فشرده، این شرکت پخش‌کننده CD قابل حمل خود با نام D-50 را معرفی کرد که اولین پخش‌کننده موسیقی دیجیتال قابل حمل به‌شمار می‌آید.این محصول که تنها کمی از یک قاب CD‌ بزرگ‌تر بود، تمام کیفیت صوتی عالی که ضبط‌های دیجیتال قادر به تامین آن بودند را فراهم می‌کرد.


برخلاف چیزی که اکثر مردم تصور می‌کنند، اولین پخش‌کننده موسیقی با حافظه Solid State توسط شرکت‌هایی مانند اپل، دیاموند یا کریتیو معرفی نشد. در واقع یک شرکت کره‌ای با نامSaeHan Information Systems برای اولین بار چنین محصولی را ارایه کرد که بعدا با نام Eiger Labs. به آمریکا راه پیدا کرد. MPMan اولین پخش‌کننده MP3 تاریخ بود. این ابزار به 32 مگابایت حافظه مجهز بود که در زمان خود حجم بسیار بالایی محسوب می‌شد. MPMan همچنین توانایی ذخیره‌سازی 8 تراک موسیقی با طول متوسط را داشت.


در ماه اکتبر سال 2001، شرکت اپل با معرفی آی‌پاد بزرگ‌ترین شوک را به رسانه موسیقی وارد کرد. محبوبیت آی‌پاد به‌سرعت افزایش یافت و در طول یک دوره 7 ساله بیش از 14 نسخه مختلف از آن با خصوصیات و قابلیت‌های متفاوت معرفی شدند. آی‌پاد کار خود را با مدل کلاسیک شروع کرد که ظرفیت‌های مابین 5 تا 40 گیگابایت داشتند.
 


با توجه به انفجار چشمگیر بازار مدیاپلیرهای قابل حمل، مایکروسافت نیز تلاش کرد تا سهمی از این بازار را به‌دست آورد. اولین نسل از پخش‌کننده‌های دیجیتال این شرکت با نام Zune توسط مایکروسافت توسعه یافته و با همکاری نزدیک شرکت توشیبا تولید شد.با وجود تلاش‌های گسترده مایکروسافت، Zune نتوانست به همان سطح از محبوبیت مدیاپلیرهای دیگری مانند آی‌پاد دست پیدا کند. به‌رغم شایعات مختلفی که از سال 2010 درباره نسخه دوم این ابزار وجود داشت، هنوز Zune 2 به بازار راه پیدا نکرده است.


پس از عرضه بسیار موفق گوشی‌های آی‌فون، شرکت اپل تصمیم گرفت همان اینترفیس لمسی را در خط مدیاپلیرهای مشهور و محبوب آی‌پاد خود نیز تجربه کند. نتیجه این تصمیم، عرضه آی‌پاد تاچ بود که در سال 2007 روانه بازار شد و از نظر ظاهری شباهت بسیار زیادی به آی‌فون داشت، اما فاقد قابلیت‌های ارتباطی سلولی آن بود. آخرین نسل از آی‌پاد تاچ از همان سیستم عامل iOS مورد استفاده در آی‌فون 4 بهره می‌گیرد.

مجله شبکه






تاریخ : دوشنبه 90/8/30 | 2:37 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
   1   2   3   4   5   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">