سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

زیره گیاهی که درمان انواع دردهاست

زیره گیاهی است به شکل بیضی شکل، با ساقه‌های توخالی و در ارتفاع 60 سانتی متر که بسیار سوزاننده است و در کشورهای مختلف جهان کشت می‌شود.

 محمد کاشانی مدرس علوم تغذیه با اشاره به خواص گیاه زیره و خاصیت درمانی آن گفت: در ایران چند نوع زیره، زیره سبز، زیره سیاه و دیگری زیره سیاه کوهی وجود دارد که در ادامه به توضیح تک تک این گونه‌ها اشاره می‌کنیم.
وی تصریح کرد: زیره سیاه کوهی علفی است که در ارتفاع 60 سانتی متر ساقه و ریشه دارد این میوه بسیار معطر است و مزه تند و سوزاننده دارد و در نقاط مختلف جهان کشت می‌شود مانند شهرهایی در کشور ایران مخصوصا کرمان،‌ شمال غرب نهاوند و نواحی مجاور البرز و کشورهایی مانند آفریقا، هندوستان، نواحی گرم اروپا و ... کشت می‌شود که مهمترین خاصیت آن ضد نفخ، درد اسپاسم را از بین می‌برد و تقریبا مشابه رازیانه است و اثر محرک معده را دارد و برای هضم غذا، ادرار آور، ضد کرم، ضد تشنج و تا حدی نیرو دهنده برای جسم است.  
وی ادامه داد: زیره سیاه برای سرطان نیز مفید است چون قدرت آنتی اکسیدانی بالایی دارد و برای کم خونی مورد استفاده قرار می‌گیرد و خواص دیگر آن صفرا آور، خلط آور، شل کننده ماهیچه‌ها و شیر مادر را افزایش می‌دهد.  
کاشانی مدرس علوم تغذیه با اشاره به زیره سبز و خاصیت اعجاب انگیز این گیاه اظهار داشت: گیاه سبز زیره در کشورهای ترکیه، ازبکستان،‌ تاجیکستان، مراکش،‌ مصر و هندوستان کشت می شود و گونه نادر این گیاه در خراسان نیز موجود می‌باشد و تمام خواصی که زیره سیاه دارد این گیاه نیز در خود دارد.  
مصرف مستقیم از گیاه زیره برای چه کسانی ضرر دارد 
محمد باقر مینایی متخصص طب سنتی در رابطه با مصرف مستقیم از گیاه زیره برای بدن ضرر دارد بیان کرد: گیاه زیره دو نوع است یکی سبز و دیگری سیاه و برای آنهایی که دارای مزاج گرم و خشک هستند استفاده مستقیم از این گیاه می‌تواند برای بدن ضرر داشته باشد.  

محمد باقر مینایی خاطر نشان کرد: زیره کمک می‌کند تا در معده هضم اول به خوبی انجام شود وقتی هضم اول انجام شد قابلیت جذب غذا برای روده سریع‌تر انجام می‌شود و همچنین برای کبد کمک لازم را انجام می‌دهد، چرا که هر چه قدر غذا بهتر هضم شود جذب هضم اول‌، دوم و سوم در بدن شکل خفیفی انجام می‌شود و آن موقع است که در بدن اختلال به وجود نمی‌آید و کبد مبتلا به ناراحتی‌های مختلف نخواهد شد بنابراین کبد به عنوان یک کمک کننده در هضم غذا برای اعضای بدن کمک کننده است






تاریخ : پنج شنبه 94/10/3 | 7:28 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">