سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

می‌توانیدکانون خانواده‌تان را گرم کنید

آیا تا به حال شده با اعضای خانواده دور هم جمع شوید و از اتفاقات و مسائل روز خود با هم صحبت کنید؟ صحبت کردن در هر رابطه‌ای به‌خصوص روابط خانوادگی اهمیت زیادی دارد. این مطلب به شما کمک می‌کند با صحبت‌کردن پیوند خانوادگی پایداری داشته باشید.
برترین مجله اینترنتی ایران


تلفن همراه خاموش، حالا صحبت کنید

 زمانی را برای صحبت با خانواده در نظر بگیرید، امروزه مردم با مشغله‌های کاری زیاد و برنامه‌های از پیش تعیین شده خود درگیر هستند. والدین با عجله‌ از محل کار به خانه می‌روند تا فرزندان‌شان را به کلاس‌های تمرین فوتبال، درس موسیقی و کلاس‌های فوق برنامه و تفریحی که این روزها مرسوم شده برسانند و قبل از همه این‌ها به دلیل کمبود وقت از رستورانی که سرراه‌شان به منزل وجود دارد برای ناهار، غذای آماده بخرند. بنابراین طبیعی است که فرصت زیادی برای صحبت با فرزندان‌شان پیدا نمی‌کنند و در عوض بچه‌ها انجام تکالیف خود به همراه دوستان‌شان را به صحبت با پدر و مادرها ترجیح می‌دهند درنتیجه این خانواده‌ها دچار بحران روابط خانوادگی می‌شوند. پس این وسط چه کاری از دست‌تان برمی‌آید؟ شما می‌توانید با کم کردن تعداد فعالیت‌هایی که خانواده درگیر آن هستند، فرصتی را برای صحبت ایجاد کنید. چنین موقعیت‌هایی می‌تواند در بهتر شدن روابط موثر باشد. اگر معمولا زمان زیادی را پشت فرمان برای رفتن به جایی می‌گذرانید رادیو، ضبط و تلفن همراه را خاموش کنید و از این زمان برای انجام فعالیت‌های روزانه خود استفاده کنید که بهترین آن می‌تواند صحبت با سایر اعضای خانواده باشد.





برای همه وقت بگذارید

 با هرکدام از فرزندان‌تان زمان خاصی را سپری کنید و به آن‌ها بفهمانید برای‌شان ارزش قائلید و به آن‌ها فکر می‌کنید. به آن‌ها نشان دهید که مشغله و گرفتاری‌های روزانه باعث نمی‌شود آن‌ها را از یاد ببرید. نوجوانان معمولا از خوردن همبرگر در رستوران یا رفتن به جاهای موردعلاقه‌شان لذت می‌برند اما اغلب فرزندان کوچک‌تر از خرید در فروشگاه خوشحال می‌شوند به‌خصوص وقتی به آن‌ها اجازه می‌دهید، خوراکی و دسرهای موردعلاقه خود را انتخاب کنند. همسر یا اعضای بزرگ‌تر خانواده که در نزدیکی شما هستند را هم فراموش نکنید. با همسرتان در بیرون از منزل قرار بگذارید، به دیدن پدرو مادرتان بروید و اوقاتی را نیز با آن‌ها سپری کنید. چنین کارهای ساده‌ای می‌تواند روابط خانوادگی شما را پایدارتر سازند.



 شنونده خوبی باشید

فراموش نکنید که گوش دادن به صحبت‌های دیگران مهم‌تر از حرف زدن است. بنابراین سعی کنید، شنونده صبوری باشید تا این‌که بخواهید بیشتر صحبت کنید. نکته مهم دیگر این است که قبل از این‌که چیزی بگویید خوب به آن فکر کنید. گاهی اوقات اولین واکنشی که والدین به‌خصوص در شنیدن  حرف‌های فرزندشان نشان می‌دهند، سرزنش و دعوای فرزندان است. بهتر است از این کار پرهیز کنید. چنین واکنشی نتیجه خوبی نخواهد داشت و اگر قبل از این‌که فرزندتان حرفش را تمام کند ناخودآگاه از او عصبانی شدید و سرش داد کشیدید، به سرعت عذرخواهی کرده و ناراحتی او را برطرف کنید و به او اطمینان دهید که برای شنیدن بقیه حرفش آماده هستید و با آرامش رفتار خواهید کرد.



سایت خانوادگی داشته باشید

 برای تقویت روابط خانوادگی حتی می‌توان از فناوری‌های کامپیوتری هم استفاده کرد. شما اگر کامپیوتری در منزل دارید که کارتان را با آن انجام می‌دهید، می‌توانید هرماه شرح حالی از خانواده خود را نیز تهیه کنید. از آن‌ها بخواهید، در نوشتن مطالب شخصی و شرح حال خود با شما همکاری کنند و بعد نسخه‌ای از آن را برای هر کدام چاپ کنید. حتی می‌توانید یک سایت یا وبلاگ خانوادگی ترتیب دهید. این روش در مورد خانواده‌هایی که فرزندان‌شان مستقل داشته و کمتر در دسترس قرار دارند کاملا موثر است. علاوه بر این از فرصت نوشتن استفاده کنید و به کسانی که دوست‌شان دارید یادآوری کنید که به یادشان هستید. مثلا اگر یک روز بعدازظهر پسرتان امتحان دارد با فرستادن ایمیل در وقت ناهار به او بگویید که در کنارش هستید و می‌دانید او به خوبی از عهده این کار برمی‌آید.



 فرزندان همیشه دوست دارند غذا را درکنار همه اعضای خانواده بخورند. بنابراین سعی کنید در پایان فعالیت‌های روز همگی سرسفره دورهم جمع شوید. از این فرصت استفاده کنید تا راجع به آنچه که در طول روز برای دیگران اتفاق افتاده صحبت کنید





خانواده‌تان را مثل یک تیم شکل دهید

 سعی کنید کودک‌تان را تا رختخوابش همراهی کنید. فیلم‌های خانوادگی تهیه کنید. به مناسبت ایام تعطیل و برخی مراسم مذهبی مهمانی‌های کوچک برگزار کنید و خانواده را مثل یک تیم دورهم جمع کنید. با گذشت زمان چنین مهمانی‌هایی به سنت خانوادگی تبدیل می‌شود. معمولا خانواده‌ها از برگزاری مهمانی به گرمی استقبال می‌کنند. اگر خانواده شما تا به‌حال چنین مراسمی برگزار نکرده چرا از همین الان شروع نمی‌کنید؟! سعی کنید ماهی یک‌بار به پارک و برای گردش به فضای باز بروید. هرسال تابستان مکان مشخصی را برای تفریح درنظر بگیرید. پایداری روابط خانوادگی روی اعضای خانواده تاثیر مثبتی می‌گذارد. فرزندان احساس صمیمیت بیشتری می‌کنند و مشکلات‌شان را راحت‌تر با پدرومادر در میان می‌گذارند و از هم‌سالان‌شان تاثیر منفی کمتری می‌گیرند. بنابراین پیوند قلبی عمیقی بین اعضای خانواده به وجود می‌آید. هیچ‌وقت دیر نیست، از همین الان دست به کار شوید.

باز نشر اختصاصی: مجله اینترنتی Bartarinha.ir






تاریخ : پنج شنبه 90/4/30 | 10:0 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">