سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.
آغاز اکران یک فیلم ضداخلاقی در آمریکا
این فیلم، روابط غیراخلاقی بین دو دختر نوجوان را روایت می کند که در پارتی هایی با مشروب، رقص و موسیقی های تند شرکت می کنند.
 
روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارش امروز 20 آگوست (29 مرداد) خود از اکران فیلمی با صحنه های غیراخلاقی که داستان آن را ماجرای دو دختر همجنس باز ایرانی تشکیل می دهد در سینماهای آمریکا خبر داد.

این فیلم، روابط غیراخلاقی بین دو دختر نوجوان را روایت می کند که در پارتی هایی با مشروب، رقص و موسیقی های تند شرکت می کنند.


اکران این فیلم از روز جمعه در سینماهای نیویورک و لس آنجلس شروع شده است.

سازنده این فیلم ضداخلاقی، پیشتر هم فیلم "ش..." را با همین موضوع روی پرده سینماهای آمریکا برده بود.





منبع: مشرق نیوز





تاریخ : سه شنبه 90/6/1 | 1:43 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
چه چیز بهتر از یک روسری ساتن؟
ساتن‌های براق بهترین گزینه‌ها برای شب‌ها هستند. همین روسری‌ها را اگر در  روز سرتان کنید یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات را انجام داده‌اید. در زیر توصیه‌هایی برای هماهنگ کردن این روسری‌ها با لباس‌هایتان می‌خوانید.






  یک طرح مناسب برای خانم‌هایی که در حال سپری کردن دهه سوم زندگی‌شان هستند این مدل را با مانتوی قهوه‌ای هماهنگ کنید.
  • قیمت حدود:  30 هزار تومان






  رنگ‌های ملایم به کار رفته در این روسری با زبان خودش می‌گوید که مناسب دختر خانم‌های نوجوان است.
  • قیمت حدود:  30 هزار تومان






  این مدل آراسته و رسمی را در مراسم‌های رسمی و جدی استفاده کنید. سعی کنید در تیپتان رنگ سفید هم به کار ببرید.
  • قیمت حدود:  30 هزار تومان






  ورساچه یکی از بهترین طرح‌های ممکن را پیاده کرده که حالا‌حالا‌ها قدیمی نمی‌شود. از این مدل در هرسنی که هستید لذت ببرید.
  • قیمت حدود:  30 هزار تومان






  مشکی و قرمز دو رنگی هستند که به خوبی در کنار هم قرار می گیرند. با مانتوی مشکی این روسری را به سر کنید.
  • قیمت حدود:  30 هزار تومان







  یک مدل کم‌نظیر و بسیار دوست داشتنی. افرادی که سخت‌پسند هستند این مدل را به راحتی می‌پسندند.
  • قیمت حدود:  30 هزار تومان






  آبی زنگاری جزو رنگ‌های شیک و اصیل به حساب می‌آید. خانم‌هایی با روحیه سنتی این مدل را می‌پسندند.
  • قیمت حدود:  30 هزار تومان






  آبی رنگ آرامش است؛ خانم‌هایی با روحیه ملایم از این رنگ استقبال می‌کنند.
  • قیمت حدود:  30 هزار تومان






  از  این مدل خانم‌هایی استفاده کنند که به دنبال این هستند که با یک تیر دونشان بزنند چون با یک تا زدن به دو طرح دست‌پیدا می‌کنند.
  • قیمت حدود:  30 هزار تومان





تاریخ : سه شنبه 90/6/1 | 1:42 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
چند ریزه کاری آشپزخانه ای
تصمیم می‌گیرید، سالاد بیشتر بخورید که اضافه وزن پیدا نکنید اما آن‌قدر سس مایونز و سس‌های آماده و چرب بازار را به سالادتان می‌زنید و چربی وارد بدن‌تان می‌کنید که چاقی ناشی از خوردن سالاد از یک پرس چلوکباب هم بیشتر می‌شود.

تصمیم می‌گیرید، سالاد بیشتر بخورید که اضافه وزن پیدا نکنید اما آن‌قدر سس مایونز و سس‌های آماده و چرب بازار را به سالادتان می‌زنید و چربی وارد بدن‌تان می‌کنید که چاقی ناشی از خوردن سالاد از یک پرس چلوکباب هم بیشتر می‌شود. مایونز زدن به سالاد یا استفاده از سس‌های آماده سالاد، به دلیل این است که بلد نیستید سس کم کالری برای سالادتان درست کنید. با این روش‌ها می‌توانید چند سس خوشمزه برای سالادتان درست کنید.



 عسل و لیمو

یک‌چهارم فنجان آبلیموی تازه، یک قاشق غذاخوری عسل و یک موسیر خرد شده را با هم مخلوط کنید و به آرامی نصف فنجان روغن زیتون را به آن اضافه کنید تا کاملا با هم مخلوط شوند. در آخر سس را با نصف قاشق چایخوری نمک و یک‌چهارم قاشق چای‌خوری فلفل سیاه مزه‌دار کنید.



  سرکه ایتالیایی

سه‌چهارم فنجان روغن زیتون، یک چهارم فنجان سرکه قرمز، 2 قاشق غذاخوری جعفری ریز خرد شده و یک قاشق غذاخوری آویشن خرد شده را با هم مخلوط کنید و روی سالاد بریزید. این سس را می‌توانید با ساندویچ هم مصرف کنید.





     بالزامیک و خردل

یک سوم فنجان روغن زیتون، 3 قاشق غذاخوری سرکه بالزامیک، 2 قاشق غذاخوری سس خردل را با نصف قاشق چای‌خوری نمک و یک چهارم قاشق چای‌خوری فلفل سیاه مخلوط کنید و روی سالاد بریزید. این سس اشتهاآور است.



  ریحان و سیر

نصف فنجان ریحان خرد شده، یک حبه سیر له شده، نصف قاشق چای‌خوری نمک، 2 قاشق غذاخوری آبلیموی تازه و یک سوم فنجان روغن زیتون را با هم مخلوط کنید. این سس خوشمزه را علاوه بر سالاد، می‌توانید روی پاستا هم بریزید.



     سبزی ها

2 هویج بزرگ، یک موسیر، یک تکه کوچک زنجبیل، 2 قاشق غذاخوری سرکه و یک قاشق‌غذاخوری سس سویا را در غذاساز بریزید و یک دقیقه بزنید تا خوب مخلوط شوند. بعد یک قاشق غذاخوری کنجد و یک سوم فنجان روغن زیتون را به مخلوط اضافه کنید. این سس طعم غذاهای چینی دارد.





    لیمو و موسیر

یک‌چهارم فنجان روغن زیتون، یک چهارم فنجان آبلیموی تازه، 2 قاشق غذاخوری شکر و یک موسیر خرد شده را با هم مخلوط کنید و در نهایت آن را با نمک و مقداری که دوست دارید فلفل سیاه مزه‌دار کنید.





تاریخ : سه شنبه 90/6/1 | 1:41 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
ایرانگردی
شهرستان بُناب یکی از شهرستان‌های استان آذربایجان شرقی است که در جنوب غربی این استان واقع شده‌است. مرکز این شهرستان شهر بناب می‌باشد.
شهرستان بُناب یکی از شهرستان‌های استان آذربایجان شرقی است که در جنوب غربی این استان واقع شده‌است. مرکز این شهرستان شهر بناب می‌باشد.
بناب دارای 25 اثر تاریخی ثبت‌شده در فهرست آثار ملی ایران است که از این میان، 8 اثر مورد حفاظت قرار گرفته‌است. از مهم‌ترین آثار تاریخی این شهر می‌توان به مسجد مهرآباد، حمام مهرآباد و مسجد میدان (گزاوشت) اشاره کرد.
این شهرستان به شهر دوچرخه ایران معروف می باشد وهر ساله همایش بزرگ دوچرخه سواری با حضور بیش از30 هزار دوچرخه سوار
برگزار شده ودر آخر به قید قرعه جوایزی نیز اهدا می گردد. اما دوچرخه و دوچرخه سواری بحث اصلی گزارش ما نیست، بلکه بوی کباب خوشمزه بناب ما را به یاد این شهرستان انداخته است.
کباب بناب غذای سلطنتی دوران قاجار، امروزه به یک غذای سنتی در سراسر کشور تبدیل شده و بهترین برند کباب ایرانی محسوب می شود. این درحالی است که هنوز این غذا به عنوان غذای بومی و سنتی مردم بناب به رسمیت شناخته نشده و به ثبت معنوی نرسیده است.
"کباب بناب" غذایی است که نه تنها امروزه به غذای محبوب مردمان ایران زمین تبدیل شده، بلکه نشانی از غذای سنتی و تاریخ و شهر مردم بناب دارد که با دیدن هر باره این اسم در ذهن ها خاطره اش را یاد آور می شود.
درحالی کسی نشانی از این غذای محبوب که تاریخ و نامش با مردم بناب گره خورده، نمی گیرد که تصویر بناب یادآور همسایگی کباب پزی ها و قصابی ها در هر خیابان و کوچه بازاری است و فضای جالب و منحصر به فردی برای جذب گردشگر به این شهر می دهد.
بناب، شهر کبابی های سنتی
با ورود به بناب آنچه در نگاه نخست بیش از هر چیز دیگری توجه هر تازه واردی را به خود جلب می کند، تکرار تصاویر مشابه از همسایگی کباب پزی ها و قصابی هایی است که صف به صف همچون قطار از سر هر خیابان و کوچه بازاری کنار هم چیده شده اند.
در شهر کمتر غذا خوری یا فست فود دیده می شود و هر چه هست کباب پزی است که در آن جز کباب چیز دیگری سرو نمی شود.
بناب، شهری با 101 کبابی است و شاید تعداد فست فودهای این شهر به تعداد انگشتان دست هم نرسد!
کباب غذای ثابت مردمان بناب بوده و کباب پزی ها همواره شاهد رفت و آمد مشتریان همیشگی خود هستند و علی رغم افزایش روز افزون تعداد کباب پزی ها در این شهر، هیچگاه در خاطرات "کبابی ها" کسادی بازار ثبت نشده است.
صمد آشپز باشی بنیان گذار سبک طبخ کباب بناب
گرچه پیشینه کباب بناب به دوران قاجار مربوط می شود اما سابقه طبخ نوع جدید آن به 75 سال پیش باز می گردد. طبخ نوع جدید و خاص "کباب بناب" سابقه 75 ساله داشته و صمد آشپزباشی بنیان گذار آن بود.
کباب سنگکی شکل و پر ادویه، سبک صمد آشپزباشی
سبک طبخ کبابی که صمد آشپزباشی پایه گذاری کرد با طبخ کنونی آن خیلی تفاوت دارد و کباب های آن زمان سنگکی شکل و تا حدی گرد و پر ادویه بودند و سیخ ها در آن زمان کوتاه و پهن بوده و در حدود 13 سانت پهنا داشتند که صمد کباب را به شکل سنگک فرم داده و با سبزی های معطر و فلفل و ادویه های تند می پخت.
شهرت کباب بناب در نوع طبخ آن بود که گوشت را با سبزی های معطر در تخم مرغ خوابانده و بنا به ذائقه مشتری با گوشت گوساله و یا گوشت مرغ کباب می پختند و تمام مراحل پخت به صورت دستی و بر روی زغال بود که بر لذت آن می افزود واین درحالیست که امروزه تمامی مراحل مکانیزه شده است.
کباب بناب علی رغم تغییراتی که در نوع پخت آن ایجاد شده با کبابی که در شهرهای دیگر به نام کباب بناب پخت می شود تفاوت بسیاری دارد و به شیوه رایج پخت آن در بناب نیست.
کباب بناب، غذای سلطنتی دوران قاجار
کباب بناب نه تنها متعلق به مردم این شهر بوده و صمد آشپزباشی مبتکر این سبک طبخ کباب است، بلکه در تاریخ نیز پیشینه ای بلند دارد و به دوران قاجار باز می گردد. کباب بناب غذای سلطنتی دوران قاجار بود.
صمد آشپزباشی در دوران جوانی در تهران و کرج کار می کرد و اغلب سفرا و وزرا و دولتمردان آن روزگار مشتری وی بودند.
قشر مرفه جامعه و اشراف مشتری صمد آشپزباشی بودند و کباب پزی وی شاهد رفت و آمد روزانه دولتمردان آن روزگار بود که البته در آن روز و روزگار گوشت گران بوده و قشر عادی جامعه کمتر می توانستند چنین غذایی را به صورت مستمر مصرف کنند.
تقاضای بالای مشتریان عامل افزایش روز افزون کباب پزی ها در بناب
علی رغم اینکه کباب بناب دیگر به سنت پیشینه خود طبخ نمی شود اما همچنان محبوبیت خود را در این شهر حفظ کرده و بناب هر روز شاهد افزایش تعداد کباب پزی  ها بوده و کبابی ها بدون نگرانی از کمبود مشتری به فعالیت خود ادامه می دهند.
مسئول امور صنفی کباب پزان بناب از افزایش روز افزون کباب پزی ها در این شهر خبر داده و علت این امر را در تقاضای بالای مشتریان و تمایل به صرف این غذای سنتی عنوان می کند که علی رغم تعداد بالای کباب پزی در بناب تمام کبابی ها بدون دغدغه از کمبود مشتری فعالیت می کنند.
کباب یکی از غذاهای سنتی و قدیمی این شهر بوده که از دیر باز در سنت و فرهنگ مردمان این خطه از ایران زمین جاودانه شده و کسبه در نیمه روز برای صرف نهار دکانهای خود را تعطیل کرده و به کباب پزی ها می روند.
این غذای سنتی نه تنها مورد استقبال مردم این شهر بوده بلکه کارمندان و کارگرانی که در سفرها و رفت و آمدهای کاری خود از بناب عبور می کنند نیز مشتریان ثابت کباب پزی های این شهر هستند و این چنین بازار کباب پزان در بناب همواره پر رونق است.
 
"کباب بناب" فرصتی برای جذب گردشگر به بناب
بناب، شهری است که با ساماندهی مناسب کباب پزی ها و فراهم آوردن شرایط مناسب برای پذیرایی از گردشگران، می تواند در توسعه صنعت گردشگری و ترویج فرهنگ و سنت های این خطه از ایران زمین همت بگمارد.
ایرانی های مقیم کشورهای خارجی که برای تجدید خاطرات به بناب آمده و سفارش کباب سنتی می دهند، از مواردی است که کباب پزان این شهر در تجربه های کاری خود به آنها اشاره می کنند.
پیشینه کباب بناب نه تنها ریشه در تاریخ مردمان این شهر داشته بلکه از سوی دیگر، قالب فرهنگی و بافت شهری بناب نیز با این غذای سنتی از دیرباز گره خورده که ثبت معنوی آن نه تنها گامی در راستای معرفی فرهنگ و سنت این خطه از ایران زمین است بلکه می تواند با اندکی سرمایه گذاری و تبلیغات مناسب فرصت مناسبی برای جذب گردشگر فراهم کند.
منبع : مهر





تاریخ : سه شنبه 90/6/1 | 1:39 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
ده راه برای ضد ضربه شدن ازدواج شما
چرا بعضی از ازدواج‌ها برای همیشه دوام می‌آورند اما بعضی دیگر در کشمکش غرق می‌شوند و در نهایت هم محکوم به شکست هستند. آخرین تحقیقات روانشناسان اگر توسط زوج‌ها جدی گرفته شود قطعا می‌تواند کمک شایانی در حفظ ازدواج باشد.

چرا بعضی از ازدواج‌ها برای همیشه دوام می‌آورند اما بعضی دیگر در کشمکش غرق می‌شوند و در نهایت هم محکوم به شکست هستند. آخرین تحقیقات روانشناسان اگر توسط زوج‌ها جدی گرفته شود قطعا می‌تواند کمک شایانی در حفظ ازدواج باشد. کافی است سرنخ‌های کوچک را کمی جدی بگیرید. سرنخ‌هایی که می‌تواند در یک عکس قدیمی دوران دبیرستان شما وجود داشته باشد و یا حتی در یک مبل راحتی اتاق نشیمنتان خودنمایی کند. 10راه برای داشتن یک ازدواج ضدضربه.



برای آشتی پیش قدم شوید

آیا شما کسی هستید که بعد از جروبحث قدم اول را برای عذرخواهی کردن برمی‌دارد؟ جدیدترین تحقیقات نشان می‌دهد که اگر یکی از شما دو نفر بلافاصله بعد از جروبحث برای آشتی قدم برمی‌دارید و اخم کردن را کنار می‌گذارید پس ازدواج محکمتری نسبت به دیگر زوج‌هایی دارید که هیچکدام حاضر نیستند برای پایان دادن به یک دعوا پیشقدم شوند و از دل دیگری در بیاورند.



گذشت هم اندازه دارد

گذشت اتفاق بسیار جالب توجهی است.  خیلی از زنان از آنچه که می‌خواهند به راحتی چشم‌پوشی می‌کنند تا همسرانشان را خوشحال کنند اما تحقیقات اخیر نشان داده گذشت بیش از حد گاهی اوقات دردسرسازی می‌شود. با این وصف زنانی که کمتر از حقوق طبیعی و منطقی خود چشم‌پوشی می‌کنند ازدواج‌های موفق‌تری نسبت به بقیه دارند.



با هم بخندید

این یک نشانه خوب است. خندیدن استرس را کم می‌کند. این را بدانید که اگر کمتر بخندید استرس بیشتری خواهید داشت و همین مسأله می‌تواند تأثیر مستقیمی روی زندگی زناشویی شما داشته باشد. بنابراین سعی کنید این استرس را از بین ببرید. برای این کار دم دست‌ترین راه را انتخاب کنید. مثلا هفته‌ای یکبار یک فیلم کمدی اجاره کنید و هر دو با هم تماشا کنید تا در واقع به لحاظ روحی هر چند روز یکبار ریکاوری کرده باشید. این ریکاوری همان خندیدن با یکدیگر است.



جملات مثبت را از هم دریغ نکنید

معمولا هر چند وقت یکبار به همسرتان «بله» می‌گویید؟ یا یک واژه مثبت دیگر. روانشناسان بر این باورند که تعداد جمله‌های مثبت و منفی که در یک محاوره معمول بین شما و همسرتان رد و بدل می‌شود تأثیر بسزایی در دوام زندگی زناشویی شما دارد. اگر در مقابل هر یک جمله نه چندان خوشایندی که هر از گاهی بین شما و همسرتان رد و بدل می‌شود 5جمله زیبا و دوست‌داشتنی به یکدیگر بگویید شک نکنید که زندگی مشترک شما با دوام‌تر خواهد شد.



شما شروع کنید، او تمام

جمله‌هایی که از شما و همسرتان شنیده می‌شود به خوبی نشان می‌دهد که چقدر شبیه هم هستید. شما جمله‌ای را شروع می‌کنید و همسرتان ناخودآگاه آن را همانطور تمام می‌کند که شما انتظارش را داشتید. این یعنی اوج شباهت. اگر این اتفاق برای شما می‌افتد بدانید که بسی خوشبخت هستید.



لبخند بزنید

تحقیقات اخیری در هندوستان روی 650نفر از مردمان میانسال نشان داده آن عده که در عکس‌های دوران نوجوانی‌شان بیش از بقیه لبخند به لب دارند در زندگی زناشویی خود موفق‌تر بوده‌اند و البته خبر بد برای آن دسته از افرادی که در دوران نوجوانی همواره روی مودهای بی‌حوصلگی بوده‌اند و کمتر لبخند به لب داشته‌اند اینکه زندگی زناشویی آن در خطر است!



خوب بخوابید

خواب شبانه بد می‌تواند روز شما را خراب کند. چطور؟ کاملا طبیعی است وقتی خوب نمی‌خوابید روز بعد اعصاب و روان‌تان به هم ریخته است و در نتیجه هیچ بعید نیست در آن روز خاص روابط خانوادگی‌تان را هم درست به خاطر بی‌حوصلگی به تنش بکشانید. اگر این بدخوابی‌ها تکرار شود آنوقت تنش هم به جز لاینفک زندگی شما تبدیل خواهد شد. پس سعی کنید شب‌ها کامل و منظم بخوانید.



جملات رومانتیک فراموش نشود

«من آشغال‌ها را بیرون گذاشتم»، «من ظرف‌ها را شستم» گاهی اوقات این جملات می‌توانند بسیار رمانتیک باشند به خصوص وقتی مخاطب شما همسرتان باشد. بهتر است در کارهای خانه مشارکت وجود داشته باشد چون اگر همه امورخانه تأکید می‌کنیم همه امور فقط به عهده یکی از شما دونفر باشد آن فرد به مرور زمان احساس بی‌ارزش بودن می‌کند این موضوع برای زندگی شما خطرناک خواهد بود.



از تو متشکرم

خوشبختی گاهی فقط در سه کلمه خلاصه می‌شود.«از تو متشکرم» همسرانی که در قبال کارهی کوچکی که برای هم انجام می‌دهند از این سه کلمه استفاده می‌کنند و به زبان ساده قدردان زحمات ریز و درشت یکدیگر هستند زندگی محکم‌تری خواهند داشت. اگر بابت کاری از شما قدردانی شود طبیعی است که مایل به تکرار آن هستید. خوب دقت کنید. این اتفاق به یک مکانیزم چرخشی در زندگی شما تبدیل می‌شود. این هم درست همان چیزی خواهد بود که لازمه خوشبختی شماست.



شبیه هم باشید

زوج‌هایی که عادت‌های مشابهی دارند زندگی بادوام‌تری خواهند داشت و در واقع ازدواج آنها موفق‌تر خواهد بود. اگر بین یک زن و شوهر فقط یکی از آنها سیگاری باشد احتمال جدایی بین آنها خیلی بیشتر از زوج‌هایی است که یا هر دو سیگاری هستند یا هر دو کلا سمت سیگار نمی‌روند. عادت‌های مشابه حتی به شکل منفی زندگی زناشویی را بادوام‌تر می‌کند.



تلفن ها را کوتاه کنید

وقتی در طول روز همسرتان سرکار است بدنیست یکی، دوباری با یک تلفن کوتاه احوال او را بپرسید. البته تأکید بر تلفن کوتاه است آن هم حداکثر دوبار در روز چه اینکه بیشتر از این ممکن است اوضاع را خراب کند. زنگ بزنید و برای یک دقیقه فقط حالش را بپرسید و یک خسته نباشید به او بگویید. حرف‌های بیشتر را بگذارید برای وقتی که او به خانه بازمی‌گردد. اگر پای تلفن مکالمه را طولانی کنید آن هم بدون توجه به اینکه همسرتان سرکار است و از هر موضوعی حرف بزنید هم او را کلافه کرده‌اید هم دیگر حرفی برای شب هنگام که به خانه برمی‌گردد و باقی نگذاشته‌اید.





تاریخ : سه شنبه 90/6/1 | 1:39 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
ورود آقایان را روی هوا زدم
رامبد جوان این‌روزها حال و روز خوشی دارد؛ او در سومین تجربه کارگردانی‌اش در سینما، فیلم «ورود آقایان ممنوع» را روی پرده‌ دارد که بیش از 3 میلیارد تومان فروش داشته؛ افتخاری که شاید برای کارگردانان بزرگ این‌ روزهای سینمای ایران هم هر چند سال یکبار نمی‌افتد!



در کل بهترین عنوانی که می‌توان برای او به کار برد، «غیرقابل پیش‌بینی» است. رامبد جوان این‌روزها حال و روز خوشی دارد؛ او در سومین تجربه کارگردانی‌اش در سینما، فیلم «ورود آقایان ممنوع» را روی پرده‌ دارد که بیش از 3 میلیارد تومان فروش داشته؛ افتخاری که شاید برای کارگردانان بزرگ این‌ روزهای سینمای ایران هم هر چند سال یکبار نمی‌افتد! ‌این مطلب، گزیده‌ای است از صحبت‌های کارگردان موفق و خوشحال سینمای ایران‌. زمانی که خسته و کوفته از سر تمرین تئاتر جدیدش «زنی از گذشته» آمده بود و در کافه گالری تئاتر ایرانشهر در حال نوشیدن قهوه و خوردن کیک شکلاتی بود ما را با دنیایی از سؤالات روبه‌روی خود می‌دید.



نمایش «زنی از گذشته» در تئاتر ایرانشهر

3-2 ماه پیش «محمد عاقبتی» نمایشنامه‌ای را به‌صورت جداگانه هم برای من فرستاد و هم برای سحر دولتشاهی. از آن‌جا که اصولا خیلی تنبل هستم، ابتدا سحر نمایشنامه را خواند و با محمد عاقبتی برای همکاری به توافق رسید و بعد من نمایشنامه را خواندم که چون خیلی خوب بود، من هم پذیرفتم در این نمایش در کنارشان باشم. این نمایش را «رولند شیمل فینیگ»، نمایشنامه‌نویس معاصر آلمانی نوشته که بسیار کارش خوب است و این نمایشنامه را در کشورهای دیگری همچون آلمان، انگلیس و بسیاری از کشورهای اروپایی روی صحنه برده‌اند که همگی‌شان با استقبال زیادی روبه‌رو شده‌اند. «زنی از گذشته»، داستان خانواده‌ای است که در حال اسباب‌کشی هستند و در این گیرودار، زنی وارد خانه‌شان می‌شود که عشق دوران نوجوانی و جوانی مرد خانواده بوده است. این زن با ورودش به این خانواده، زندگی همه را تحت‌تاثیر قرار داده و با مشکلات زیادی روبه‌رو می‌کند.

در نمایش «زنی از گذشته»، محمد عاقبتی نقش مرد خانواده را برای من درنظر گرفته است. در کل کارهای محمد عاقبتی را خیلی دوست دارم و به نظر من همیشه بهترین‌ کارها را انجام داده است. دلم می‌خواهد در همه کارهای خوبی که ساخته یا اجرا می‌شوند، من هم به نوعی دخیل باشم، حتی اگر قرار باشد یک مستند خوب در آفریقا هم ساخته شود، دوست دارم من هم آن‌جا باشم(خنده). در کل تیم بازیگرانی که محمد عاقبتی برای «زنی از گذشته» انتخاب کرده، بسیار قوی هستند؛ پانته‌آ بهرام، الهام کردا، سعید چنگیزیان و سحر دولتشاهی.



پیشنهاد می‌کنم همه این تئاتر را ببینند

از 9 مردادماه نمایش «زنی از گذشته» راس ساعت 18:30 در سالن شماره یک تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه رفته و پیشنهاد می‌کنم تمام کسانی که دوست دارند یک تئاتر متفاوت و جذاب را ببینند، به تماشاخانه ایرانشهر بیایند و لحظاتی خوش و ایده‌‌آل را آن‌جا تجربه کنند. همان‌طور که می‌دانید این روزها تماشاخانه ایرانشهر برای علاقه‌مندان به تئاتر به نوعی تبدیل به یک پاتوق فرهنگی مناسب شده است زیرا در کنار سالن‌های بسیار مجلل و با امکانات، کافه‌گالری بسیار مناسب و ایده‌آلی دارد که می‌توان در آن قهوه‌ای نوشید و با دیگران معاشرت کرد و یکسری امکانات دیگر. از آن‌جا که گروه‌های تئاتری اجراکننده در تماشاخانه ایرانشهر به بخش خصوصی تعلق دارند‌ (برعکس گرو‌ه‌هایی که در تئاتر شهر اجرا می‌روند و هزینه‌های‌شان را دولت تامین می‌کند)، تمام هزینه‌ها را خودشان تامین می‌کنند و برای پرداخت هزینه سالن هم، مثلا از درآمد، 50 درصد گروه برداشت می‌کند و مابقی را سالن‌دار که البته این رقم متغیر است.



دیوانه‌ام بازی کنم؟

واقعا به این نتیجه رسیدم که وقتی در کاری کارگردان هستم، دیگر فکر بازی در همان کار را از سرم بیرون کنم چون خیلی سخت است هر 2 کار را بخواهی همزمان انجام بدهی و باید فشار زیادی را تحمل کنی و انرژی زیادی صرف کنی. به‌نظرم وقتی بازیگرهای خوبی در کارت داری، دیوانگی محض است بخواهی خودت هم در آن بازی کنی. از طرفی در «ورود آقایان ممنوع» هم نقشی نبود که واقعا بخواهم وسوسه شوم بازی کنم، اگر هم می‌خواستم خودم در کار بازی کنم، باید در فیلمنامه دست می‌بردیم که کار اشتباهی بود. در پاسخ به این‌ سوال که چرا همسرم (سحر دولتشاهی) هم در این کار حضور نداشت، باید بگویم نه من طرحی برای حضور سحر دولتشاهی در این کار داشتم و نه خودش. از طرفی تنها نقشی که با ارفاق می‌شد برای سحر درنظر گرفت، نقشی بود که «بهاره رهنما» بازی کرده بود که به‌نظرم با توجه به شرایط، بهاره گزینه بهتری برای آن نقش بود. هنگام روند انتخاب بازیگر برای شروع کارهایم، من به سحر دولتشاهی به دید یک بازیگر نگاه می‌کنم و او را در قالب کاراکتر مورد نظرم می‌سنجم و خیلی حرفه‌ای به قضیه نگاه می‌کنم، نه اینکه حتما چون همسرم است باید در کارهایم نیز حضور داشته باشد. خودش هم اینگونه نیست.



ماجرایی که «ورود آقایان ممنوع» داشت، این بود که  یک مدیر مدرسه (خانم دارابی) بالاخره باید یکسری تغییرات در ظاهر و رفتارش اتفاق می‌افتاد که افتاد و از موضع مردستیزی و دشمنی‌اش با مردان، پایین آمد. بعد از تغییر در ایده‌ها و تفکراتش، بالاخره مجبور شد آقای جبلی را به‌عنوان نخستین مدرس مرد مدرسه‌اش استخدام کند و قانون ورود آقایان ممنوع را در مدرسه‌اش بشکند. چیزی که باید اتفاق می‌افتاد، این بود که تماشاگران تصور کنند خانم دارابی و آقای جبلی بنا به نقشه‌ای که بچه‌های مدرسه برای‌شان کشیده بودند، عاشق هم شوند و با یکدیگر ازدواج کنند. در طول بدنه فیلمنامه، ما دکتر (مانی حقیقی) و خانم معلم ادبیات (بهاره رهنما) را هم معرفی کرده بودیم و پایانش را باید با یکسری اتفاقات خوشایند و شاد تمام می‌کردیم. این اتفاق افتاد اما نه آن‌طور که تماشاچی انتظار داشت بلکه دکتر و خانم دارابی به هم رسیدند و آقای جبلی و خانم معلم ادبیات که شاید کمتر کسی تصورش را داشت. در فیلمنامه اصلی هم از ابتدا قرارمان همین بود.



ورود آقایان را روی هوا زدم

واقعیت این است که امروز آمار استقبال از فیلم «ورود آقایان ممنوع» آن‌قدر زیاد بوده که خودمان‌ هم باورمان نمی‌شود! این قضیه برای ما بسیار لذت‌بخش است البته از ابتدایی که شروع به ساخت این فیلم کردیم، می‌دانستیم موفق خواهد شد. اصلا وقتی فیلمنامه «پیمان قاسم‌خانی» را خواندم، آن را روی هوا قاپیدم و گفتم «امکان ندارد این فیلم را من نسازم!» فیلمنامه پیمان بسیار قوی و جذاب بود، به علاوه اینکه شخصیت‌پردازی فوق‌العاده‌ای نیز داشت؛ مثلا پیمان شخصیت خانم دارابی (ویشکا آسایش) را بسیار خوب پرداخت کرده بود؛ کاری که تا به امروز در سینمای کمدی ما برای یک خانم اتفاق نیفتاده. همچنین دیالوگ‌های زیبا، موقعیت‌های خوب و...؛ مگر یک کارگردان برای ساخت فیلمش چه چیزی از فیلمنامه می‌خواهد؟ فیلمنامه پیمان واقعا تمیز و حرفه‌ای بود. البته وقتی پیمان نسخه نهایی فیلمنامه را به من داد، حجم دیالوگ‌ها و تعداد سکانس‌ها خیلی بیشتر از اینی بود که امروز می‌بینیم.  وقتی نشستیم و صحبت کردیم، با رضایت خود پیمان، یک بخش بزرگ از فیلمنامه که مربوط به یک خیریه بود و یکسری اتفاقات جالب در آن می‌افتاد را درآوردیم و چند سکانس را حذف کردیم و یکی، ‌دو سکانس را کوتاه‌تر گرفتیم، تا نتیجه‌اش فیلمی بشود که امروز می‌بینیم. وقتی فیلمنامه‌نویس خوبی مثل پیمان قاسم‌خانی داشته باشی، خیلی راحت کارت پیش خواهد رفت، چراکه پیمان آدمی است که می‌توانی به راحتی نظرت را راجع به قسمت به قسمت فیلمنامه‌اش بدهی و همچنین خودش کمال همکاری را برای رسیدن به ایده‌آل‌ترین شکل ممکن انجام خواهد داد. در «ورود آقایان ممنوع» هم پیمان یا تلفنی با ما  در ارتباط بود یا می‌آمد سر صحنه و تصحیح‌هایی که فیلمنامه لازم داشت را انجام می‌داد.



مانی حقیقی جای حمید فرخ‌نژاد را گرفت

وقتی پیمان فیلمنامه «ورود آقایان ممنوع» را به من داد، تاکید کرد نقش آقای جبلی (معلم شیمی) را منحصرا برای «رضا عطاران» نوشته؛ وقتی خودم فیلمنامه را خواندم، مطمئن شدم کسی غیراز عطاران از پس این نقش برنمی‌‌آید. اواخر پاییز بود که فیلمنامه به دست من رسید و ما از ماه فروردین کار را کلید زدیم، در این مدت هم با رضا عطاران صحبت کردیم و به توافق رسیدیم تا زمان فیلمبرداری، سر کار دیگری نباشد. درباره ویشکا آسایش هم پیمان قاسم‌خانی به من پیشنهاد داد نقش خانم دارابی را به او بدهیم، البته قبلا چند بار سعی کرده بودم با ویشکا آسایش همکاری داشته باشم اما هر بار به دلایلی این اتفاق نیفتاد. بعدها متوجه شدم بهاره رهنما، ویشکا آسایش را برای این نقش مناسب دیده بود و به پیمان گفته و پیمان هم به من گفته بود! حتی مانی حقیقی را هم پیمان به من پیشنهاد داد. البته برای نقش دکتر، پیمان ابتدا حمید فرخ‌نژاد را پیشنهاد داد که با او تماس گرفتیم و او هم موافقتش را اعلام کرد اما با تهیه‌کننده بر سر مسائل مالی به توافق نرسیدند و مجبور شدیم به یک نفر دیگر فکر کنیم و بعد از کلی بررسی، با پیمان، به این نتیجه رسیدیم که مانی حقیقی بهترین گزینه ممکن است. واقعیت این است که روند  انتخاب بازیگر، یک کار گروهی است که به‌شدت نیاز به هم‌فکری دارد. یعنی از تهیه‌کننده و کارگردان بگیرید تا طراح صحنه، گریمور، منشی صحنه و... باید در قالب یک گروه خوب و هماهنگ باشند تا کار به نتیجه برسد. اما در نهایت، مثل همه کارهای دیگر یک پروژه، این کارگردان کار است که پیشنهاد اطرافیانش را بررسی می‌کند و تصمیم می‌گیرد.



اگر واقعا همه چیز زندگی دست خودم بود، فاکتوری به نام مرگ را از آن پاک می‌کردم؛ کاری می‌کنم هیچ‌وقت نمیرم چون خیلی لذت‌بخش است آدم زنده بماند و ببیند چه اتفاقاتی می‌افتد و آدم‌های دیگر و نسل‌های بعدی چه شکلی‌اند و...





فیلم جدیدم پاییز شروع خواهد شد

این‌روزها به همراه پیمان قاسم‌خانی و مانی حقیقی در حال شروع فیلم جدیدمان هستیم که احتمالا پاییز امسال جلوی دوربین می‌رود و تمام سعی‌مان بر این است که به جشنواره فیلم فجر برسد. ماجرای این فیلم از آن‌جا شروع شد که من یک فیلم را دیدم که خیلی از آن خوشم آمد، بعد به مانی حقیقی توصیه کردم فیلم را ببیند و او هم دید و خیلی خوشش آمد، بعد رفتیم سراغ پیمان قاسم‌خانی و او را هم کشیدیم داخل تیم‌مان. الان هم هر چند روز یک بار جلسات 3 نفره‌ای می‌گذاریم که در آن راجع به داستان و چگونگی ساختنش بحث و تبادل‌نظر می‌کنیم. قرار است مانی حقیقی فیلمنامه اصلی را بنویسد و پیمان قاسم‌خانی چون فیلمنامه آقای کمال تبریزی دستش است و زیاد وقت ندارد، بازنویسی کلی فیلمنامه مانی را انجام دهد. شک ندارم فیلمی که قرار است بسازیم، بسیار قوی‌تر از نمونه اصلی‌اش که همان فیلمی است که من دید‌ه‌ام خواهد شد چون بارها چه به‌صورت تک‌نفره و چه به‌صورت گروهی دور هم نشسته‌ایم و تمام حفره‌هایی که به‌نظرمان فیلمنامه داشت را تصحیح کرده‌ام و قصد داریم یک فیلمنامه بسیار قوی با چفت و بست درست و حسابی‌ای را بسازیم. ‌



چند کار متوسط و ضعیف داشتم اما حالا...

خودم هم قبول دارم بعد از کارگردانی چند کار متوسط یا ضعیف، با فیلم‌های «پسر آدم، دختر حوا» و «ورود آقایان ممنوع»، توانستم توانایی‌هایم را به معرض نمایش بگذارم؛ تغییر آنچنانی در تفکراتم به‌وجود نیامد اما مسلما سال به سال آدم رشد می‌کند، پخته‌تر می‌شود و دیگر دستش می‌آید که چگونه باید مخاطب را جذب و راضی نگه دارد. چیزی که در «ورود آقایان ممنوع» به من قوت قلب می‌داد و حاضر شدم برای این کار زحمت بکشم، فیلمنامه خوب و کامل پیمان قاسم‌خانی بود که به نوعی تضمین موفقیت فیلم نیز بود. فکر می‌کنم تمام فیلمنامه‌های پیمان که در این سال‌ها ساخته شده‌اند، همه‌شان از بهترین‌های سینمای ایران بوده‌اند؛ مثلا «مارمولک» در نوع خودش یک شاهکار بود که اگر با ناملایمات روبه‌رو نمی‌شد، به‌نظرم امروز هم رکورددار فروش سینمای ایران بود یا «نان، عشق، موتور 1000» هم فیلم بسیار خوبی بود.



تیزر تبلیغ تلویزیونی «ورود آقایان ممنوع» را خودم ساختم. اینکه خیلی‌ها می‌گویند سابقه نداشته در تلویزیون اینقدر راحت خط قرمزها را رد کنی و در تیزر تبلیغاتی فیلم قسمت‌هایی را بگذاری که هیچ‌کس تصورش را نمی‌کند اجازه نمایشش را بدهند، قبول ندارم. به‌نظرم این خود تیزرسازها هستند که از ترس رد کردن خط قرمزها، خیلی چیزها را از تیزرشان می‌زنند و نتیجه‌اش را می‌بینیم که اصلا خوب درنمی‌آید. خود من هم بارها تا لبه این خط قرمزها رفته‌ام اما چون تجربه کاری زیادی در زمینه ساخت تیزرهای تبلیغاتی تلویزیونی دارم، دیگر همه چیز دستم آمده است. حدود یک سالی می‌شود تیزر تبلیغاتی نساخته‌ام اما آخرین تیزری که ساختم، برای یک شرکت لوازم خانگی و تلفن همراه بود که یک شعار به‌یادماندنی هم برایش طراحی کردیم که هنوز هم از آن استفاده می‌کنند.





کاش می‌شد هیتلر و بروسلی را  کتک می‌زدم!

واقعا خیلی دوست دارم دوران کودکی آدم‌های مشهور زیادی را ببینم که چگونه بوده‌اند و کجا زندگی می‌کرد‌ه‌اند. به‌ویژه 3 نفر؛ آدولف هیتلر، موتزارت و بروسلی! چون هر 3 نفر این‌ها آدم‌های جالب و عجیبی هستند؛ حتی دوست داشتم خودم هم بچه بودم و همبازی‌شان می‌شدم! فکر اینکه اگر این اتفاق می‌افتاد و من هم می‌دانستم قرار است وقتی بزرگ شوند چه شخصیت‌هایی بشوند، چقدر وسط بازی‌مان کتک‌شان می‌زدم، خیلی کیف دارد! بروسلی را هم آنقدر در بچگی می‌زدم که عقده‌ای شود(خنده!) دوست داشتم اگر فرصت می‌شد یک شب شام در کنار شکسپیر باشم، محبوبش که همواره از آن حرف می‌زده هم در کنارمان باشد و ببینم چه شکلی بوده.



بانجی جامپینگ، کابوس روز و شب من

خیلی دوست دارم شهامت پریدن از بانجی جامپینگ را یک روزی به دست بیاورم. حتی چند‌بار هم تو ذهنم تا مرز اتفاقش رفته‌ام اما ترسیده‌ام و تند از پله‌هایش آمده‌ام پایین! تصور پایین پریدن یا ایستادن آن بالا هم عذابم می‌دهد و مرا می‌ترساند! حتی خطرناک‌ترین کار زندگی‌ام تا ‌امروز، فکر کردن به بانجی جامپینگی بوده که ارتفاعش هم خیلی زیاد است(خنده!)



توطئه فامیلی نگرفت، چون...


معتقدم  سریال «توطئه فامیلی» کار نسبتا خوبی از آب درآمد و وقتی عکس‌العمل‌های مردم را در اماکن عمومی می‌بینم، متوجه می‌شوم نظر مثبتی روی کار داشته‌اند. مطمئنا اگر سریال من هم مانند سریال‌های دیگر هر شب و بدون وقفه پخش می‌شد مخاطب ارتباط بهتری با آن برقرار می‌کرد و قلاب‌شان به یکدیگر چفت می‌شد اما مسئولان تشخیص دادند به‌صورت یک‌شب درمیان آن را پخش کنند و چون برای ایام نوروز آن را ساخته بودیم و 15 قسمت بیشتر نداشت، مسلما مخاطبان کمتری کار را می‌دیدند. «توطئه فامیلی» یک داستان دنباله‌دار داشت که اگر یک نفر از بین قسمت‌ها، فقط یک قسمت را هم از دست می‌داد، دیگر سر درنمی‌آورد چه اتفاقاتی در آن افتاده و سردرگم می‌شد. به‌نظر من یک‌شب درمیان پخش کردن این سریال به مجموعه کار آسیب زد.





تاریخ : سه شنبه 90/6/1 | 1:37 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
زمانی‌که نوزادی به دنیا می‌آید تعریف زندگی شما برای همیشه عوض می‌شود: احساسات شما بیشتر شده و با حس مادری یا پدری آشنا می‌شوید، درمی‌یابید که چه میزان توانایی دارید.

 


زمانی‌که نوزادی به دنیا می‌آید تعریف زندگی شما برای همیشه عوض می‌شود: احساسات شما بیشتر شده و با حس مادری یا پدری آشنا می‌شوید، درمی‌یابید که چه میزان توانایی دارید. اگر فرزند اول شما باشد کسب تجربیات و یادگیری نکته‌های مربوط دشوارتر و عمیق‌تر خواهد بود.

هم‌زمان با تولد یک نوزاد، سبک زندگی و دکوراسیون خانه تغییر می‌کند. چیدمان و دکوراسیون خانه باید از هر لحاظ امن و متناسب با نیازهای نوزاد باشد. در چندین شماره آتی قصد داریم به صورت دنباله‌دار مطالبی را برایتان مطرح کنیم. شاید به‌نظر بیاید که این مطالب برای همه افراد کاربردی و ممکن نباشد، اما سعی شده به چالش‌های بی‌شماری که ممکن است همه والدین جوان در تدارک دیدن محیطی مناسب برای نوزاد خود با آنها مواجه شوند پرداخته شود. با خواندن این مطالب می‌آموزید که چگونه با حفظ سبک و سلیقه خود، فضای خانه را برای استقبال از نوزادی دوست داشتنی مهیا سازید و به او بگویید به دنیای جدید خوش آمدی!
 

 



اتاق نوزاد

پیش از اینکه برای نوزاد خود نام انتخاب کنید باید به فکر یک برنامه‌ریزی درست برای اتاق او باشید. ممکن است در حال حاضر اتاقی مجزا و ایده‌آل را در خانه برای نوزاد خود در نظر داشته باشید و در مورد وسایل لازم، رنگ‌آمیزی و نوع چیدمان اتاق نوزاد ایده‌هایی نیز در ذهن‌تان باشد، اما این سوال مهم وجود دارد که از کجا باید آغاز کرد؟!

بهتر است اتاق را با تمام شرایطش به‌خوبی بشناسید و بهترین راه برای شناخت خوب اتاق این است که وقت زیادی را در آن سپری کنید. میزان نور موجود در آن را ارزیابی و دمای اتاق و نحوه ارتباط آن به فضاهای دیگر خانه را بررسی کنید. هم‌چنین کنج‌ها و قسمت‌هایی از اتاق را که باید در چیدمان به آنها توجه شود در نظر بگیرید.

پس از اینکه کاملا به شرایط و ویژگی‌های اتاق واقف شدید و آنها را مورد بررسی و ارزیابی قرار دادید، زمان انتخاب وسایل و لوازم اتاق فرا می‌رسد. ایمن بودن وسایل و لوازم اتاق نوزاد در اولویت قرار دارد. هم‌چنین فراموش نکنید که این کار تنها یک تجربه عملی نیست بلکه شما قرار است قلب و خانه خود را برای یک مرحله مهم در زندگی آماده کنید.

از فرایند آماده‌سازی اتاق برای نوزاد لذت ببرید. ذهن خود را باز کنید و پذیرای ایده‌های ناب و زیبا برای داشتن دکوراسیون و چیدمانی هرچه زیباتر و اصولی‌تر باشید. از استفاده رنگ‌ها و ایده‌های جدید نترسید و از این فرصت برای آوردن زندگی جدید به خانه خود استفاده کنید.


 

 



 


 


با توجه و رعایت اصول کار را آغاز کنید

شرایط هرچه که باشد فرقی نمی‌کند، اتاق نوزاد به چهار عنصر ضروری نیاز دارد: تخت‌خواب نوزاد، یک میز برای تعویض پوشک و لباس نوزاد، یک صندلی و مقدار کافی فضای ذخیره‌سازی. این چهار عنصر مهم علاوه بر اینکه باید کاربردی و اصولی طراحی و ساخته شده باشند، بلکه باید به نحوی باشند که دوست‌شان دارید و هنگام استفاده از آنها برای رسیدگی به کارهای نوزاد لذت ببرید. سپس دیگر وسایل و اشیاء اتاق را دورتادور این عناصر اصلی قرار دهید.

در نهایت مهم‌ترین و اصلی‌ترین هدف شما برای طراحی و چیدمان اتاق نوزاد ایجاد فضایی است که برای نوزاد گرم و راحت و دوست‌داشتنی باشد و شما نیز در آن احساس راحتی کنید. بنابراین آن را ساده اما اصولی و کاربردی تدارک ببینید و اجازه دهید تا فضای اتاق نوزادتان بازتاب‌دهنده شخصیت شما و تمام آنچه دوستش دارید باشد.


 

 



اصول ایمنی

  • خلق یک محیط بدون خطر و ایمن باید از نخستین اولویت‌ها برایتان باشد. برنامه‌ریزی برای این‌کار یعنی صرفه‌جویی در زمان و پیش‌گیری از داشتن استرس‌های آزاردهنده در آینده نزدیک.
  • می‌توانید یک ردیاب دود و منواکسید کربن را در نزدیکی اتاق نوزاد فعال کنید. 
  • تمام پریزهای برق را با درپوش بپوشانید. 
  • از نصب پرده‌های قدی در اتاق کودک بپرهیزید. زیرا کودکی که توانایی چهاردست و پا حرکت کردن را داشته باشد می‌تواند آن را بکشد. 
  • وجود ریسمان‌های بلند و آویخته شیدها و کرکره‌ها در اتاق کودک خطرناک است؛ زیرا کودک می‌تواند آن را بکشد. این ریسمان‌ها را طوری در ارتفاع نگه دارید که در دسترس کودک نباشد. 
  • برای پنجره‌ها حفاظ نصب کنید و از محکم بودن حفاظ‌ها مطمئن شوید. 
  • اطمینان حاصل کنید که جای جعبه‌های اسباب بازی‌های سنگین که در ارتفاع قرار دارند محکم و ثابت است. 
  • برای رادیاتورها، حفاظ در نظر بگیرید. 
  • از قرار دادن چراغ‌های زمینی خودداری کنید.




ایمنی تخت‌خواب نوزاد

  • تخت‌خواب نوزاد حتما باید دارای حفاظ باشد اما شکاف بین حفاظ‌ها و تخت‌خواب نباید زیاد باشد.  
  • ارتفاع نرده‌های حفاظ تخت باید حداقل 66 سانتی‌متر بالاتر از تشک تخت باشد.
  • از تخت‌خواب‌هایی که حفاظ آن به‌سادگی پایین می‌آید خودداری کنید. حفاظ تخت باید به خوبی در جای خود جفت شود و برای برداشتن آن نیاز به مقداری فشار باشد.
  • اطمینان حاصل کنید که تشک تخت به خوبی در فریم خود جا بیافتد.
  • هرگز تخت‌خواب را نزدیک پنجره قرار ندهید. زیرا هم نور آفتاب بسیار قوی است و سبب سوختگی پوست نوزاد می‌شود و هم کودک در ماه‌های بالاتر برای رسیدن به پنجره از تخت‌خواب بالا می‌رود.
  • از قرار دادن بالش، اسباب‌بازی و هر شیء که کودک بتواند برای بالا رفتن از حفاظ روی آن بایستد در تخت‌خواب خودداری کنید.



ایمنی میز تعویض پوشک و لباس نوزاد

میزی با سطح باز و صاف را در نظر بگیرید و بهتر است میز دارای حفاظ‌هایی برای محافظت بیشتر از نوزاد باشد.

وجود فضاهای ذخیره‌سازی متعدد و قابل دسترس، در اطراف میز ضروری است. شما باید یک دست‌تان مراقب نوزاد و دست دیگر به سمت فضای ذخیره‌سازی برای آوردن وسایل مورد نیازتان باشد. از این‌رو در دسترس بودن فضاهای ذخیره‌سازی لازم است.

برای روی سطح میز نیاز به یک پد نرم دارید تا نوزاد را برای تعویض پوشک و لباس روی آن بخوابانید.

ارتفاع میز باید متناسب با قد شما باشد طوری‌که کاملا احساس راحتی با آن کنید.

میز کاملا باید در جای خود ثابت بایستد. برای این‌کار می‌توانید آن را به دیوار پیچ کنید.

 

 


 


استفاده از بافت‌ها و رنگ‌های قوی در اتاقی با دکوراسیون سفید رنگ می‌تواند آن را از بی‌روح شدن و کسلی دور کند. در این تصویر استفاده از کاغذ دیواری و قالیچه‌ای با طرح‌های ساده بر جذابیت بصری این اتاق کودک افزوده است.

قرار دادن یک صندلی زیبا و بسیار راحت در اتاق نوزاد ممکن است در وهله اول یک کار دکوراتیو محسوب شود اما در اصل یک کار ضروری است زیرا مادر به آن صندلی برای مراقبت‌های شبانه و شیر دادن به نوزاد نیاز دارد.

 

 

یک فضای ذخیره‌سازی با قسمت‌های تفکیک شده و گنجایش کافی، به مقدار زیادی به کاربردی بودن فضا و راحتی مادر کمک کند.

یک تخت نوزاد که تماما به رنگ سفید است، احساسی لطیف و پاک به اتاق نوزاد می‌دهد. هم‌چنین استفاده از رنگ لیمویی برای دیوارها بر افزایش میزان و قدرت نور طبیعی در فضا کمک می‌کند و محیط را گرم و خوشایند می‌سازد.

 

 

این نمونه‌ای از یک میز تعویض ساده اما اصولی و کاربردی است. وجود یک پد روی میز و فضاهای ذخیره‌سازی در دسترس، از مهم‌ترین ویژگی‌های این میز تعویض است.

استفاده از وسایل ساده و اساسی می‌تواند یکی از بهترین تصمیم‌ها باشد. در این تصویر تخت‌خوابی که می‌تواند به راحتی از تخت‌خواب یک نوزاد به تخت‌خواب یک کودک نوپا تبدیل شود و دراوری ساده که برای سال‌های زیادی می‌تواند به خوبی استفاده شود نمونه‌ای از این وسایل ساده و کاربردی است.

 

 

در این تصویر نمونه‌ای از یک تخت نوزاد مناسب را مشاهده می‌کنید که دارای تاج و برد پایین پایه بلند و ایمن است و حفاظ‌‌های اطراف آن توسط پدر و مادر برای دسترسی آسان‌تر به نوزاد پایین کشیده می‌شود.

در این تصویر برای رادیاتور از حفاظ استفاده شده است که دسترسی کودک را به آن غیر ممکن می‌سازد. این کار به گونه‌ای انجام شده که علاوه بر جنبه کاربردی و ایمنی جنبه دکوراتیو نیز دارد.






تاریخ : سه شنبه 90/6/1 | 1:36 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
شاهکار رسانه ملی در ماه رمضان
به این پلانها توجه کنید‌: 2 دختر به یک پسر غریبه اجازه ورود به خانه می دهند، دختر با پسر خرید می‌روند، دختر با پسر سوار ماشین می‌شوند، پسر حرف احساسی به دختر بزند، به هم لبخند بزنند، با هم قرار بگذارند، شماره رد و بدل کنند و زنگ بزنند و ... حال به نظر شما کار دیگری هم مانده سیمای ایران به دختر و پسرها یاد بدهد؟
در حالی که مسئولان کشور با هشدارهای مکرر و تند نسبت به عواقب پخش سریالها و فیلم های سینمایی هالیوودی بر اخلاق جامعه ابراز نگرانی می کنند، پخش سریال های ماه مبارک سیمای جمهوری اسلامی نشان داد که برخی از این برنامه ها که با خیال راحت پخش می شود، به رغم تفاوتهای ظاهری، از نظر مضمون تفاوت چندانی با آن سریالها ندارد.

سریالهای امسال ماه مبارک رمضان در شبکه های اول، دوم و سوم سیما از نظر موضوع و خط داستان تفاوت چندانی با اغلب آثار هالیوودی که از نظر ما موجب انحراف جامعه می گردد، ندارد.

موضوع سریال سقوط یک فرشته که از شبکه اول سیما پخش می شود، وسوسه یک دختر مذهبی و چادری از خانواده ای اصیل توسط یک پسر خوش تیپ و خوش پوش با بهترین اتومبیل و امکانات رفاهی است که موجب لغزش دختر، اختلاط با پسر و عدم پایبندی وی به حریم خانواده می گردد.


به این پلانها توجه کنید‌: 2 دختر به یک پسر غریبه اجازه ورود به خانه می دهند، دختر با پسر خرید می‌روند، دختر با پسر سوار ماشین می‌شوند، پسر حرف احساسی به دختر بزند، به هم لبخند بزنند، با هم قرار بگذارند، شماره رد و بدل کنند و زنگ بزنند و ... حال به نظر شما کار دیگری هم مانده سیمای ایران به دختر و پسرها یاد بدهد ؟ آیا این سریالها بدتر از سریالهای ماهواره نیستند ؟

تاکنون که ده قسمت از این سریال پخش شده، روابط میان این دختر و پسر با جذابترین شکل و زیباترین وسایل و لباسها به تصویر کشیده شده و در واقع به پخش یک تصویر رویایی از عبور از مرزهای اخلاقی خانواده پرداخته است.

جالب اینجاست که دختری که مخالف این اختلاط است، از زیبایی کمتری نسبت به دختری که عاشق پسر همسایه شده است، برخوردار می باشد.

احتمالا در چند قسمت بعد که زمان دادن پیامهای اخلاقی سریال می رسد، دختر از کرده خود نادم شده و متوجه می شود سرانجام این رابطه غیر اخلاقی بد است.

اما ظاهرا برنامه سازان سیما متوجه نیستند که در یک مجموعه دهها قسمتی، ممکن است بسیاری از بینندگان تمامی قسمتها را ندیده و احتمالا به دلیل پرداخت ناشیانه و مستقیم بخشهای اخلاقی و پیام دار سریال، از ادامه تماشای آن صرف نظر کنند و صرف اینکه سرانجام داستان یک سریال دارای پیام اخلاقی است، دلیلی بر این گونه پرداختن جذاب به مسایل غیراخلاقی، آن هم در ساعات پربیننده خانواده ها وجود ندارد.

از سوی دیگر در سریال تلویزیونی شبکه دوم سیما "سی امین روز "نیز شاهد وجود مثلها و مربعهای عشقی هستیم.

پسری که عاشق دختری بود و بعد در یک نزاع، شوهر دختر به قتل رسیده و اکنون برادر شوهر دختر، عاشق اوست؛ اما دختر از عشق قدیمی پسر به خود آگاه شده است.

همزمان دخترعمو و نامزد سابق این پسر نیز برای به دست آوردن او رقابت می کنند.

در سریال 5 کیلومتر تا بهشت از شبکه سوم نیز اختلاط نادرست دختر و پسر، به بهانه روح بودن آنها به تصویر کشیده شده و صرف از نظر از ساختار بسیار ضعیف و سراسر تناقض فیلمنامه، دختر یک کشاورز ساده که 20 سال است با مرگ مغزی نگه داشته شده به ارتباط و سینما رفتن با قهرمان سریال می پردازد و حتی رفتن به اتاق خواب دختر هم سوژه سریال می شود!

این نوع سوژه ها را در بسیاری از فیلمهای هالیوودی و بالیوودی می توان یافت و جالب اینکه در اکثر قریب به اتفاق این آثار هم پیام اخلاقی وجود دارد.

یعنی با وجود پرداخت صحنه های غیراخلاقی، پیام اکثر این آثار این است که خانواده محکم ترین جا برای روابط زناشویی و عشقی است و خیانت و روابط نامشروع فرجام نامطلوبی خواهد داشت و کمتر فیلمی است که در میان صدها آثار تولیدشده هالیوودی سرانجام خیانت را خوش نشان دهد.


اگر بناست که تنها به دلیل پیام اخلاقی آثار تولیدی خودمان آنها را پخش کنیم، به جای تولید پرهزینه این اثار که دقیقه ای چندصدهزار تومان هزینه دارد، تولیدات هالیوودی را به صورت فله ای خریداری و سپس با استفاده از فن آوری تغییر پوشش و سانسور صحنه های اخلاقی انها را پخش کنیم.

اتفاقا تجربه پخش سریال سالهای دور از خانه (اوشین) نشان داد مدیر دوبلاژهای ایرانی مهارت بیشتری از کارگردانان ما در اخلاقی کردن سریال ها دارند و با تغییر داستان و سانسور می توانند آثار بسیار مفیدی ارائه کنند.

این در حالی است که تجربه سالهای قبل سیما در ارائه آثار موفقی چون "صاحبدلان"، "اغما" و "میوه ممنوعه" نشان دادند که اگر تولید سریالهای مناسبتی به جای تولیدهای شتابزده و غیر کارشناسی، به کارگردانان و نویسندگان توانمند سپرده شود، آثار فاخری پیدید می آید.

یا در ژانر مجموعه های طنز نیز آثار کارگردانانی نظیر رضا عطاران با "متهم گریخت" یا سهیلی زاده با "رانت خوار کوچک" به مراتب بهتر از سریال طنزی است که در رمضان از شبکه پنجم سیما پخش شده است.

منبع: آینده





تاریخ : سه شنبه 90/6/1 | 1:36 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
جدیدترین گوشی سری N
اینکه هر روز ما شاهد یک فناوری یا یک محصول جدید هستیم، موضوع جدیدی نیست. اما باید پذیرفت که نوکیا بیشتر از هر شرکت دیگری در ارائه این فناوری‌ها به بازار نقش داشته است. بنابراین جای تعجب ندارد که باز هم نوکیا با یک خبر جنجالی وارد بازار رسانه شده باشد؛ بله، ارائه یک گوشی جدید از سری N.
برترین مجله اینترنتی ایران



اینکه هر روز ما شاهد یک فناوری یا یک محصول جدید هستیم، موضوع جدیدی نیست. اما باید پذیرفت که نوکیا بیشتر از هر شرکت دیگری در ارائه این فناوری‌ها به بازار نقش داشته است. بنابراین جای تعجب ندارد که باز هم نوکیا با یک خبر جنجالی وارد بازار رسانه شده باشد؛ بله، ارائه یک گوشی جدید از سری N. این گوشی از نظر طراحی و فناوری حرف تازه‌ای برای مخاطبان نوکیا دارد. این شرکت ادعا می‌کند که گوشی مذکور تحول بزرگی در صنعت تلفن‌ همراه ایجاد خواهد کرد. دلیل این ادعا را هم باید تغییرات زیادی دانست که در امکانات گوشی‌های سری N به وجود آمده است.





  شیشه منحنی ضدخش

در N9، از آنجا که کاربر هیچ نیازی به کلید خانه ندارد، فضای بیشتری برای درخشیدن برنامه‌ها ایجاد شده است. صفحه‌نمایش 9/3 اینچ AMOLED آن از شیشه منحنی ضدخش ساخته شده است. بدنه پلی‌کربناتش هم بهترین عملکرد آنتن‌دهی را دارد. به عبارت دیگر، با این گوشی بهترین دریافت سیگنال و کیفیت صدا و نیز کمترین تماس‌های ناموفق را خواهید داشت.





  طراحی

 N9 طراحی جدیدی دارد که در آن کلید خانه (HOME) با یک حرکت ساده کار می‌کند. کافی است انگشت خود را روی صفحه‌نمایش بکشید تا این گوشی شما را به خانه ببرد. وقتی شما در حال استفاده از برنامه‌های دیگر هستید هم با یک حرکت کششی روی لبه صفحه‌نمایش به خانه می‌رسید.

3 کلید اصلی روی صفحه‌‌نمایش وجود دارد تا دسترسی به برنامه‌ها، به‌روز بودن با اعلام‌ها و شبکه‌های اجتماعی و جابه‌جایی بین فعالیت‌ها راحت و سریع‌تر صورت بگیرد. طراحی N9 ظرافت و دقت بالایی دارد. این گوشی با اینکه ظاهرا شبیه دیگر گوشی‌های نوکیاست اما تفاوت‌های بسیاری با اعضای خانواده‌اش دارد. بدنه آن تنها از یک قطعه پلی‌کربنات ساخته شده و به شیشه‌ای منحنی به صورت یکپارچه متصل است. صفحه‌‌نمایش این گوشی به شکلی است که رابط کاربری درست روی سطح گوشی شناور به نظر می‌رسد. N9 از جدیدترین فناوری‌های دوربین، مسیریابی و صدا بهره می‌برد. شرکت نوکیا این گوشی را دارای بهترین طراحی برای استفاده از یک تلفن می‌داند و سخت‌افزار و نرم‌افزار آن را طوری طراحی کرده است که بهترین باشد. مسئولان این شرکت می‌گویند که کلید خانه را با ایجاد یک حرکت ساده دوباره اختراع کرده‌اند؛ با یک حرکت کششی از لبه صفحه‌نمایش. این تجربه گام جدیدی در درک فناوری است.  جزئیاتی که از N9 یک محصول متفاوت می‌سازند، طراحی صنعتی، تجربه کاربری تمام‌صفحه و چارچوب برنامه‌نویسی عالی Qt هستند.





  دوربین، نقشه‌ها و امکانات چندرسانه‌ای

دوربین 8 مگاپیکسل کارل‌زایس با فوکوس اتوماتیک، لنز واید، کیفیت ضبط ویدئویی HD با دریچه دیافراگم بزرگ و سطح کارایی بالا در شرایط کم‌نور از نوکیا N9 یکی از بهترین موبایل‌های دوربینداری را می‌سازند که تاکنون تولید شده‌اند.  نقشه نوکیا N9 از امکانات مسیریابی رایگان برای رانندگان و عابران پیاده همراه با راهنمایی‌های صوتی برخوردار است. با وجود نرم‌افزار اختصاصی Drive در آن می‌توانید سوار ماشینتان شوید و بی‌درنگ مسیریابی به مقصد مورد نظر خود را آغاز کنید.

شما می‌توانید تصاویر ویدئویی را با فرمت عریض 16:9 تماشا کنید. از آنجا که N9 اولین گوشی هوشمند با فناوری رمزگشایی دالبی ‌دیجیتال‌ پلاس و همین‌طور فناوریِ پس از پردازش هدفون‌های دالبی است، تجربه صدای ساراند را با هر هدفونی برای‌تان فراهم می‌کند.





  فناوری بی‌سیم

N9 به جدیدترین فناوری بی‌سیم یعنی NFC مجهز است. شما به کمک آن می‌توانید تصاویر و ویدئوهای خود را با دیگر گوشی‌ها یا دستگاه‌ها از طریق لمس آنها، با هم به اشتراک بگذارید. فقط یک بار لازم است این گوشی را با لوازم جانبی بلوتوثدار مانند بلندگوی موسیقی بی‌سیم Nokia Play 360° که به NFC نیز مجهز است، متصل کنید. پس از آن می‌توانید موزیک ساراند را تنها با یک ضربه کوچک تجربه کنید.



  رنگ‌ها و حافظه

نوکیا N9 در سه رنگ مشکی، سرخابی و آبی موجود است. این گوشی اواخر سال جاری با دو حافظه 16 و 64 گیگابایت به بازار خواهد آمد.





تاریخ : سه شنبه 90/6/1 | 1:34 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
آموزش نوآوری و تفکر خلاق
به طور کلی خلاقیت فرایندی است که طی زمان ادامه داشته و ابتکار، انطباق‌پذیری و تحقق از خصوصیات بارز آن به شمار می‌آیند و می‌تواند جوابگویی برای مشکلات باشد.
 
 1- مقدمه
آرامش زندگی در گرو برآوردن نیازهاست. نیازها به طور کلی به 5 گروه تقسیم می‌شوند:

نیازهای فیزیولوژیکی/ نیاز به امنیت/ نیازهای اجتماعی/ نیاز به احترام/ نیاز به خودیابی

که به ترتیب نیازهای اولی نیازهای رده پایین و نیازهای آخری نیازهای رده بالا به حساب آمده و نیاز به خودیابی حد بالای نیازهاست.

برآورده شدن مناسب نیازها شرط لازم برای به وجود آمدن آمال و آرزوهاست. به عنوان مثال یک فرد گرسنه و آواره هرگز به فکر پرواز بر فراز کوه‌ها نخواهد افتاد. بسیاری نیز معتقدند که خلاقیت در نیاز متولد می‌شود همان گونه که بسیاری از اختراعات بزرگ نه محصول تعریف مشکلی خاص بلکه برای برآورن نیازی خاص به وجود آمده‌اند.

2- اصول اولیه خلاقیت

به طور کلی خلاقیت فرایندی است که طی زمان ادامه داشته و ابتکار، انطباق‌پذیری و تحقق از خصوصیات بارز آن به شمار می‌آیند و می‌تواند جوابگویی برای مشکلات باشد. برخی از محققان اصولی برای مشخص شدن مرزهای خلاقیت تعریف نموده‌اند:

اول اینکه خلاقیت متضمن پاسخ یا مفهومی نو باشد یا آن که احتمال وقوع آن بسیار کم باشد. اما باید توجه داشت که نو بودن و اصالت با آن که شرط لازم خلاقیت است اما کافی نیست. زمانی یک پاسخ را می‌توان بخشی از یک فرایند خلاقیت به شمار آورد که تا اندازه‌ای با واقعیت مطابقت داشته یا اصولاً واقعی باشد.

دوم خلاقیت باید گره‌ای را بگشاید یا با وضعیتی تناسب داشته و یا مقصود معینی را برآورد.

سوم، خلاقیت واقعی مشروط به دوام آن بینش ابتکاری، ارزیابی و تفسیر و رشد آن باشد. در جمله‌ای کوتاه می‌توان اینگونه بیان کرد «خیلی‌ها ایده‌های خوب دارند اما عده کمی آنها را عملی می‌کنند». همچنین یکی از عواملی که معمولاً با خلاقیت مربوط می‌دانند موضوع هوش است.

3- وجوه هوش
یک مبنای طبقه‌بندی، نوع فرایند و یا نحوه عملکرد خاصی است که انجام می‌گیرد. این نوع طبقه‌بندی شامل 5 گروه اصلی از توانش‌های هوشی می‌باشد که عبارتند از:

عوامل شناخت
حافظه
تفکر همگرا
تفکر واگرا
و ارزشیابی

شناخت، کشف و یا کشف دوباره و بازشناسی است. حافظه عبارت از حفظ آن چیزی است که درک شده است. در تفکر واگرا ما در جهات متفاوت تفکر می‌کنیم، گاهی به تفحص می‌پردازیم و گاهی در جستجوی تنوع هستیم در حالی که در تفکر همگرا اطلاعات به یک جواب درست و یا به بهترین جواب شناخته شده و قراردادی منتج می‌گردد. واضح است که یکی از توانشهای تفکر واگرا گوناگونی پاسخهایی است که تولید می‌شود. این نوع تولید تماماً زاده اطلاعات ارائه شده نیست. در اینجاست که مبحث انعطاف‌پذیری در تفکر پیش می‌آید که از مباحث اصلی خلاقیت به شمار می‌آید . با این حال در بررسی افراد خلاق این نتیجه به دست آمده است که اگر چه داشتن حد معینی از هوش لازم است ولی شرط کافی نیست و لزوماً افراد با هوش خلاق نبوده‌اند در حالی که افراد با هوش متوسط می‌توانند افراد خلاق برجسته‌ای باشند. در واقع امور خلاقیت شاید بیشتر اکتسابی باشد تا فطری و می‌توان با آموزشهایی این توانایی را در خود افزایش داد.

4- خصوصیات افراد بسیار خلاق
از مطالعه‌ی افراد بسیار خلاق موارد زیر نتیجه شده است. البته این خصوصیات شخصیتی آنهاست نه این که با این گونه رفتارها، انسان بتواند به خلاقیت برسد:

تمایل به تعریف و تمجید از خود دارند.

اشخاص خلاق مخصوصا خواهان قبول پیچیدگی و حتی بی‌نظمی در دریافت‌های خود هستند بدون آنکه نگران آشفتگی ناشی از این امر باشند. این بدان معنی نیست که آنان فی نفسه بی‌نظمی را دوست دارند بلکه پرمایگی موجود در بی‌نظمی را به کم مایگی نظم ترجیح می‌دهند. تمایل دارند نزد دیگران به داشتن نظرات تند و احمقانه شهرت داشته باشند.

کارهای آنها با اظهار نظر اینکه از موضوع پرت هستند مشخص می‌شود. شوخ‌ طبعی و بذله‌گویی از صفات بارز این افراد است. باید به این افراد کمک کرد که بدون اینکه کینه‌توز و پرخاشگر باشند جسارت خود را حفظ کنند.

5- عوامل بازدارنده‌ی خلاقیت

تلاش‌های قبل از بلوغ برای حذف خیالبافی

محدودیت‌های بازدارنده‌ی قوه تدبیر و کنجکاوی کودکان

تکیه‌ی بیش از حد به نقش جنسیت؛ تفکر خلاق مستلزم حساسیتی بیش از حد (خصوصیتی کاملاً زنانه) و وابستگی به غیر و اتکای به خود (خصلتی کاملاً مردانه) است. از همین رو یک پسر بسیار خلاق نسبت به سایر همجنسان همسال خود بیشتر دارای صفات زنانه به نظر می‌رسد .

تاکید زیاد بر پیشگیری (نحوه پاسخگویی کودکان به مسایلی که مستلزم چاره‌اندیشی فرد هنگام قرار گرفتن در وضعیتی بن‌بست است نشان می‌دهد که تأکید بر پیشگیری قوه تصور بسیاری از کودکان را از رشد باز داشته است ).

القای ترس و کمرویی

تاکید بر مهارتهای کلامی

خطری که استعداد خلاق فرد را تهدید می‌کند، قضاوت یا ارزیابی تجربه فرد نیست بلکه پیشداوری است که به تبع آن تجارب بسیاری در حوزه دریافت را نمی‌یابند. خطری که آموزشهای معمول چه در خانه و چه در مراکز آموزشی در بردارند این است که نظرات نو و احتمال وقوع اعمال جدید خیلی زود و بیش از اندازه مورد انتقاد قرار می‌گیرند.

6- عوامل تشدیدکننده خلاقیت و نوآوری
حس درونی تفکر، انسان را قادر می‌سازد شرایطی را که وجود خارجی ندارند، ‌در درون ذهن شبیه‌سازی نماید و‌ به وی این امکان را می‌دهد تا در امکانات یکسان با سایرین برای خود فرصتهای بهتری بیافریند. در واقع امور خلاقیت شاید بیشتر اکتسابی باشد تا فطری و می‌توان با آموزشهایی این توانایی را در خود افزایش داد. مجموعه عواملی که باعث تشدید و ترغیب فرد به نوآوری می‌گردند به عوامل تشدیدکننده تعبیر می‌گردند که خود به دو بخش کلی انگیزه‌ها و ابزارها تقسیم می‌شوند که در اینجا توضیح داده می‌شوند.



6-1- انگیزه‌ها
انگیزه‌های ترغیب کننده به نوآوری، می‌توانند به خصوصیات و زندگی خصوصی افراد مربوط باشد و یا اینکه به اجتماع محل سکونت فرد بستگی داشته باشد که ما در اینجا دلایل بروز هر یک را بررسی می‌کنیم.

6-1-1- انگیزه‌های بیرونی: به همه انگیزه‌هایی که از جامعه به فرد القاء می‌گردند گفته می‌شود که خود بر اثر موارد زیر ناشی می‌گردند:

بحران‌های جامعه: می‌دانیم سرچشمه خلاقیت نیاز است. اغلب مواقع اگر نیازی در زندگی بشر مشاهده نشود، الزامی به خلاقیت وجود نخواهد داشت. نیازهای بشر معمولاً به طور یکنواخت بروز می‌یابند مگر در شرایطی استثنایی مانند بحران‌های مختلف از جمله بحرانهای طبیعی چون سیل و زلزله و آتشفشان و طوفان و همچنین بلایایی که خود انسان مسب آنهاست که بارزترین آنها جنگ است. نوع و دلیل بروز یک بحران در اینجا مد نظر نیست و آنچه حائز اهمیت است هجوم سیل عظیمی از نیازها پس از وقوع بحران است که می‌تواند در جامعه سبب یک انقلاب فکری در نزد افراد گوناگون گردیده و به شکل نوآوری و خلاقیت بروز نماید.

سطح توقعات جامعه: جامعه‌ای که در آن سیر صعودی پیشرفت حاکم باشد، هر روز از طرف تک تک اعضای خود شاهد خلاقیت و نوآوری است. در این جامعه نوآوری به قشر متفکر و اندیشمند محدود نگردیده و همه مردم را شامل می‌شود بطوریکه حتی تبهکاران نیز در این جامعه هر روز به فکر خلق روشی نو در روند کاری خود می‌باشند.

6-1-2- انگیزه‌های درونی: انگیزه‌هایی که از درون شخص، منشاء می‌گیرند را انگیزه‌های درونی می‌نامند که شامل موارد زیر می‌باشند : استعداد ذاتی فرد: این امر حتی بدون وجود هر گونه محرک خارجی ممکن است آگاهانه یا ناآگاهانه صورت گیرد و با داشتن هوشی متوسط و آموختن راه‌های افزایش تفکر خلاق، کاملاً قابل دسترسی برای همه نیازهای زندگی می‌باشد.

نیازهای درونی: گاهی اوقات افراد در خود نیرویی احساس می‌کنند که همواره آنان را وا می‌دارد که در جهت کمک به دیگران و ارتقای سطح زندگی در جامعه، دست به نوآوری بزنند. این افراد از هر جنس و سن و شغلی می‌توانند باشند. به عنوان مثال خانمی در آمریکا که از آگهی های تجاری تلویزیون ناراضی بود آنها را مطابق با ذوق خود مجدداً می‌نوشت .

بحران‌های شخصی‌: بحران‌های شخصی نیز مانند بحران‌های جامعه، می‌توانند محرک بسیار قوی در امر نوآوری برای شخص باشند.

 6-2- ابزارها
برخی فاکتورهای تعیین‌کننده برای دستیابی به تفکر خلاق و جود دارند که می‌توان از آنها به عنوان ابزارهای نوآوری یاد کرد. این ابزارها عبارتند از:
  • اراده
  • اعتماد به نفس
  • کمیت
  • شبیه‌سازی
  • استمداد از دیگران
  • مجاورت/ تشابه/ تباین
  • تغییر دادن
  • فعالیتهای جنبی و . . .

این عوامل راه‌کارهایی برای آموزش نوآوری و تفکر خلاق ارائه می‌دهند. در آینده‌ی نزدیک این عوامل شرح داده می‌شوند.
منبع : creativity.ir





تاریخ : سه شنبه 90/6/1 | 1:30 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<   <<   61   62   63   64   65   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">