سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.
حقایقی درباره گوشت و تخم مرغ و قهوه
حتما شما هم چیزهای عجیب و غریبی درباره خوراکی‌های مختلف و مضرات آنها خوانده و شنیده‌اید. خیلی از اینها را باور می‌کنید و بعضی‌هایش را هم خرافات می‌دانید. با خواندن این مطلب متوجه خواهید شد که این مواد غذایی تا چه حد فواید دارند و در چه مواردی به شما ضرر می‌رسانند.
افسانه 1

تخم‌مرغ برای شما بد است

  •   این یک مثال از نیت خوب و دانش ضعیف است. سال‌های سال کارشناسان تغذیه گفته‌اند که تخم‌مرغ غذای سالمی نیست.

 روی‌هم‌رفته تخم‌مرغ‌های محلی یکی از غنی‌ترین منابع کلسترول در رژیم غذایی انسان است و از آنجا که کلسترول سبب انسداد سرخرگ‌ها می‌شود طبیعتا باید احتمال حمله قبلی و سکته را افزایش دهد. درست است؟

خیر! درست نیست. مطالعات گسترده نشان می‌دهد که این نظریه پر از ابهام و اشکال است. اما چطور چنین چیزی ممکن است؟ این امر به این برمی گردد که تنها 25 درصد از کلسترول خون از غذاهای معمولی فراهم می‌شود. 75 درصد دیگر، زمانی که شما چیز‌برگر، دونات و دیگر منابع چربی اشباع‌شده -‌که در تخم‌مرغ بسیار کم است‌- را مصرف می‌کنید، توسط کبد تولید می‌شود.

 تخم‌مرغ همچنین مملو از مواد مغذی مفید است که می‌توانند هرگونه آسیبی که کلسترول موجود در آن ایجاد می‌کند را جبران کند. این مواد مغذی شامل چربی اشباع، اسید فولیک، ویتامین‌های B و مواد معدنی است. اگر بخواهید می‌توانید تخم‌مرغ‌هایی بیابید که سرشار از اسیدهای چرب بسیار مفید امگا3 هستند.

تخم‌مرغ می‌تواند در یک رژیم غذایی متعادل جای گیرد. در واقع حتی دو تخم‌مرغ در روز میزان کلسترول اکثر مردم را بالا نخواهد برد. به یاد داشته باشید که هر تخم‌مرغ کوچک حاوی حدود 200 میلی‌گرم کلسترول است و متخصصان پیشنهاد می‌کنند حداکثر تا 300 میلی‌گرم در روز کلسترول مصرف کنید.





افسانه 2

قهوه سرطان می آورد

  •  قهـــوه یکی دیگر از خوراکی‌هایی است که به اشتباه در وعده صبحانه خطرناک خوانده شده است.

 مثلا در اواخر دهه 70 میلادی محققان گزارش کردند که کافئین موجب رشد کیست در بافت پستان می‌شود. این یافته نگرانی‌ها را برای زنانی که به طور مکرر در بدن‌شان کیست تولید می‌شد افزایش داد؛ تا جایی که تصور می‌شد که این کیست‌ها به سرطان سینه منجر خواهد شد. سپس در سال 1981 طی پژوهشی در هاروارد، افزایش سرطان پانکراس درکسانی که قهوه زیاد می‌نوشیدند یافت نشد.
 
به هر حال دانشمندان بعدی نیز هیچ ارتباطی بین این دو نیافتند. همین‌طور مطالعات جدی‌تری در تعیین احتمال سرطان‌های دیگر در میان افرادی که قهوه زیاد می‌نوشند، بی‌نتیجه ماند. در برخی موارد حتی نتیجه معکوس مشاهده شد.

برای مثال مروری بر 17 مطالعه که بین سال‌های 1990 تا 2003 انجام شده بود، 24 درصد کاهش احتمال سرطان روده را در افرادی که به‌طور منظم قهوه بدون کافئین و چای می‌نوشند، نشان داد. نوشیدن قهوه همچنین نوعی حفاظت در برابر بیماری‌های دیگر، شامل پارکینسون و دیابت نوع دو است.

از سوی دیگر برخی مردم نگرانند که مصرف زیاد کافئین منجر به بالا رفتن فشار خون شود که مطالعه بر روی بیش از 155هزار زن نشان داده که در میان قهوه‌نوشان قهار، هیچ‌گونه افزایشی در فشار خون دیده نمی‌شود.






افسانه 3

غذاهای کم چرب سالم‌ترند

  •  آیا غذای کم چرب سالم تر است؟ این چیزی است که همه ما به شدت به آن اعتقاد داریم، اما ممکن هم هست که درست نباشد.

 اخیرا یک مطالعه نشان داده که شما ممکن است با داشتن یک رژیم کاملا بدون چربی، حفاظت و پیشگیری بدن در مقابل بیماری‌های مهمی را از دست بدهید. این امر به این دلیل است که بدون مقدار معینی چربی در یک وعده، دستگاه گوارش نمی‌تواند بسیاری از مواد مغذی در سالاد را جذب کند.

پژوهشگران دانشگاه آیووا این پدیده را از طریق درخواست از چند داوطلب برای صرف سه نوع مختلف سالاد به عنوان شام نشان دادند. هریک از این سالادها شامل کاهو، برگ اسفناج، هویج رنده شده و سیب‌زمینی بود. ولی نفر اول سالاد خود را با سس ایتالیایی بدون چربی، نفر دوم با سس کم‌چرب و نفر سوم با سس‌های قدیمی پرچرب صرف کردند. سپس محققان، از داوطلبان نمونه خون گرفته و میزان کاروتینوئید در خون آن‌ها اندازه‌گیری شد. پس از صرف سالاد با سس بدون چربی، در بدن دواطلب تنها مقدار کمی کاروتینوئید جذب شده بود.

داوطلبی که سس کم‌چرب مصرف کرده بود نیز مقدار کمی کاروتینوئید جذب کرده بود؛ درحالی که بدن نفر سوم، مقدار زیادی از این رنگدانه‌ها را پس از صرف سالاد با سس پرچرب جذب کرده بود.

نکته:‌ لازم نیست سبزیجات و یا سالاد خود را در روغن شناور کنید، ولی یک تا دو قاشق سوپ‌خوری سس، کار خود را به خوبی انجام خواهد داد.





افسانه 4

آجیل بسیار چاق‌کننده است

  •  همه روی چاق کننده بودن آجیل ها اتفاق نظر دارند، اما این مسئله تا چه حد به حقیقت نزدیک است؟

 می‌خواهید خود را از یک ماده بسیارمفید محروم کنید؟ البته خشکبار حاوی میزان بالایی چربی است، ولی اکثر آن از نوع چربی مفید است. مثلا بادام زمینی بو داده، سه تا چهار برابر چربی غیراشباع بیشتر نسبت به چربی اشباع دارد. تحقیقات اخیر نشان داده‌ که خوردن آجیل به عنوان بخشی از رژیم غذایی سالم می‌تواند حتی در کاهش وزن موثر باشد. پژوهشگران بر این باورند که چربی موجود در آجیل به افراد کمک می‌کند که احساس سیری کنند و پروتئین موجود در آن کالری بیشتری برای هضم شدن مصرف می‌کند. علاوه بر آن، مصرف غذاهایی با پروتئین بالا به آزاد شدن هورمونی که موجب کاهش گرسنگی است، منجر می‌شود.

غلظت بالای چربی‌های سالم آجیل، آن‌ها را به یک راه بی‌ضرر جهت رفع گرسنگی، بدون بالا رفتن کلسترول یا دیگر چربی‌های خون تبدیل می‌کند. به علاوه آجیل‌ها منبع عظیمی از فیبر هستند که مواد مغذی فراوانی را از جمله ویتامین E، منیزیم، اسید فولیک و مس فراهم می‌کنند. تعجبی ندارد که افرادی که خشکبار را در رژیم غذایی خود جای داده‌اند، از سلامت کافی برخوردارند. برای مثال احتمال ابتلا به حملات قلبی در زنانی که بیشتر روزهای هفته تنها یک انس (حدود 31 گرم) آجیل مصرف می‌کنند، 35 درصد کمتر از آن‌هایی است که از مصرف آجیل خودداری می‌کنند.

آیا ساندویچ‌هایی با کره بادام‌زمینی را ترجیح می‌دهید؟ پنج روز در هفته یک ساندویچ با کره بادام‌زمینی بخورید (ترجیحا با نان غلات) و به این ترتیب احتمال دیابت نوع 2 را تا 21 درصد در بدن خود کاهش دهید!




افسانه 5

میوه و سبزیجات خام مغذی‌تر از انواع پخته‌اند

  •  این ایده به اندازه کافی منطقی به نظر می‌رسد. آیا این معقول نیست که میوه‌ها و سبزیجات را در حالت طبیعی خودشان مصرف کنیم؟

 بعضی از هواداران غذاهای خام این تئوری را به نهایت رسانده و از خوردن لوبیا اگر جوشانده یا بخارپز شده و یا در معرض هرگونه حرارتی قرار گرفته باشد پرهیز می‌کنند. البته این تئوری که پختن غذا، مواد مغذی موجود در آن را کاهش می‌دهد تا حدودی صحیح است. طرفداران غذاهای خام معتقدند که حرارت، آنزیم‌های موجود در مواد غذایی را (که موجب هضم بهتر آن‌ها می‌شوند) از بین می‌برد. پختن، همچنین فیبرها را نیز شکسته و روند جریان آن‌ها در بدن را تسهیل می‌کند. اکتفا کردن مطلق به میوه و سبزیجات خام، در صورتی که هدف شما سلامت بیشتر باشد، حتی می‌تواند نتیجه عکس بدهد.

محققان آلمانی پژوهشی روی زنان و مردانی که رژیم خام‌خواری داشتند انجام داده و دریافتند که میزان کل کلسترول و تری‌گلیسرید در بدن آنها پایین آمده. گرچه رژیم خام‌خواری کلسترول HDL آن‌ها را کاهش داده، اما میزان هوموسیتین (نوعی آمینواسید که با حمله قلبی و سکته در ارتباط است) را نیز کاهش داده است.

دانشمندان در سال‌های اخیر کشف کرده‌اند که پختن در واقع میزان ترکیبات مهم را در برخی میوه‌ها و سبزیجات بالا می‌برد. برای مثال سس کچاپ پنج تا شش برابر بیشتر از گوجه خام دارای آنتی‌اکسیدان لیکوپن است که آن را در پیشگیری از بیماری‌هایی مثل سرطان پروستات بسیار موثر می‌دانند.

حرارت، برخی از مواد مغذی به ویژه ویتامین‌های محلول در آب را از بین می‌برد، مثلا پختن میوه و سبزیجات، میزان ویتامین B6، ویتامین C و به خصوص فولیک‌اسید را کاهش می‌دهد.

نهایتا: اگر محصولات خام را ترجیح می‌دهید همان‌طور مصرف کنید، ولی از خوردن سبزیجات بخارپز شده یا جوشیده شده نترسید‌.


افسانه 6

سبزیجات  تازه مفیدتراز انواع کنسرو شده اند

  •   میوه‌ها و سبزیجات تازه، مغذی‌تر از نمونه‌های فریز شده و کنسرو شده هستند.

 گرچه غذاهایی که شما در بخش تولید می‌یابید، مسیر طولانی‌ای را از لحظه چیده شدن طی کرده، روزها حتی هفته‌ها در حال انتقال از مزرعه یا باغ میوه بوده‌اند. در طول حمل و نقل و ذخیره، آنزیم‌های طبیعی در میوه‌ها و سبزی‌های تازه آزاد شده که موجب کاهش مواد مغذی آنها می‌شود. در مقابل، غذاهایی که تازه‌تازه و با سرعت بالا فریز می‌شوند، قسمت اعظم ویتامین‌ها و مواد معدنی در آن‌ها حفظ می‌شود. دکتر داگلاس، استاد تغذیه دانشگاه فلوریدا می‌گوید: «در برخی از میوه‌ها و سبزیجات، شما با فریز کردن، میزان مواد مغذی بیشتری را در آنها ذخیره می‌کنید!»

در این زمینه داستان های زیادی وجود دارد اما لزوما منطبق با حقیقت نیست. مثلا در سال 1992 یک موسسه پژوهشی در آمریکا ادعا کرد  که مثلا حبوبات منجمد حاوی دو برابر ویتامین C نسبت به انواعی که از بقالی خریداری می‌شود هستند و برخلاف باور عموم کنسرو کردن تاثیر قابل‌توجهی در کاهش میزان مواد مغذی میوه‌ها و سبزیجات ندارد. با وجود این‌که گرما مقداری از ویتامین‌ها را از بین می‌برد، محصولات کنسرو شده‌ای (نظیر اسفناج و کدو تنبل) نیز هستند که میزان بالاتری ویتامین A نسبت به نمونه‌های تازه خود دارند!اگرچه این اخبار تا حد زیادی سفارشی به نظر می‌رسد.

البته شرکت‌های تولیدکننده موادغذایی در همه جای دنیا تبلیغات زیادی روی محصولات خود انجام می‌دهند، اما واقعیت این است که با همه پیشرفت‌ها، محصولات تازه غذایی چیز دیگری هستند. این افسانه تا حد زیادی حقیقت دارد





تاریخ : چهارشنبه 90/6/2 | 9:39 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
توصیه‌هایی ساده برای کاهش وزن
نکته‌هایی جالب درباره اینکه لبخند چه معجزه‌ای می‌تواندبه همراه داشته باشد./ همه‌ی ما به سمت افرادی که لبخند می زنند کشیده می‌شویم. لبخند یک کشش و جذبه فوری ایجاد می‌کند.
 



فواید لبخند

  •  لبخند جذابتان می کند

همه‌ی ما به سمت افرادی که لبخند می زنند کشیده می‌شویم. لبخند یک کشش و جذبه فوری ایجاد می‌کند.
  •  لبخند حال و هوایتان را تغییر می‌دهد

دفعه بعدی که احساس بی‌حوصلگی و ناراحتی کردید، لبخند بزنید. لبخند به بدن حقه می زند!
  •  لبخند زدن استرس را از بین می‌برد

وقتی استرس دارید، لبخند بزنید. با این کار استرس‌تان کمتر می‌شود و می‌توانید برای بهبود اوضاع وارد عمل شوید.
  •  لبخند زدن سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند

به این دلیل عملکرد ایمنی بدن تقویت می‌شود که شما احساس آرامش بیشتری دارید. با لبخند زدن از ابتلا به آنفولانزا و سرماخوردگی جلوگیری کنید.
  •  لبخند زدن فشارخون‌تان را پایین می‌آورد

وقتی لبخند می‌زنید، فشارخون‌تان به طرز قابل توجهی پایین می‌آید. لبخند بزنید و خودتان امتحان کنید.
  •  لبخند زدن چهره‌ را جوان‌تر نشان می‌دهد

عضلاتی که برای لبخند زدن استفاده می‌شوند صورت را بالا می‌کشند. پس نیازی به کشیدن پوست صورت‌تان ندارید! فقط کافیست همیشه لبخند بزنید.
  •  لبخند زدن باعث می‎شود موفق به نظر برسید

به نظر می‌رسد افرادی که لبخند می‌زنند اعتماد به نفس بالاتری دارند و در کارشان بیشتر پیشرفت می کنند.
  •  لبخند زدن مثبت‌اندیش‌تان می‌کند

لبخند بزنید! حالا سعی کنید بدون از بین رفتن آن لبخند به یک مساله‌ی منفی فکر کنید. خیلی سخت است. وقتی لبخند می‌زنیم بدن ما به بقیه بدن پیغام می فرستد که «زندگی خوب پیش می‌رود». پس با لبخند زدن از افسردگی، استرس و نگرانی دور بمانید.



توصیه‌هایی ساده برای کاهش وزن

خنده = ده دقیقه نرمش ایروبیک!

  • حین صحبت کردن قدم بزنید. این قانون را برای خود تصویب کنید که هر بار تلفن همراه یا منزل شما، زنگ می‌خورد در حین صحبت کردن در خانه قدم بزنید. به این ترتیب روزی 5 تا 10 دقیقه به تحرک تان افزوده می‌شود.
  •  به جای فرستادن نامه به دوستان و اقوام، به دیدن آنها بروید. بررسی‌ها نشان داده است کسانی که به جای رفتن و ملاقات کردن دوستان‌شان، به آنها نامه می‌فرستند یا زنگ می‌زنند طی 10 سال 5 کیلو به وزن‌شان اضافه می‌شود.
  •  جلوی تلویزیون دمبل بزنید. اگر صبح‌ها عادت به دیدن تلویزیون دارید، یک وزنه بردارید و هر بار که آگهی تبلیغاتی پخش می‌شود دمبل بزنید. همین حرکات کم و کوتاه نتایج شگرفی در دراز مدت دارند.
  •  در منزل زمان استفاده از کامپیوتر، روی یک توپ بزرگ نشسته کار کنید. به این ترتیب ماهیچه‌ها و پاهای شما برای حفظ تعادل مجبورند بیشتر فعالیت کنند.
  •  در محل کار یک لیوان کوچک داشته باشید. وقتی لیوان شما کوچک باشد مجبورید برای خوردن آب یا چائی، چند مرتبه از روی صندلی بلند شوید و مسافتی را بپیمایید.
  •  کالری مصرفی را محاسبه کنید. برخی دستگاه‌ها مثل قدم‌شمار وجود دارد که با محاسبه میزان مسافت و سرعت حرکت، میزان کالری مصرفی را مشخص می‌کند. این دستگاه‌ها می‌توانند مشوق خوبی برای شما باشند.
  •  اگر کار شما به گونه‌ای است که نمی‌توانید به اندازه کافی تحرک داشته باشید، زمان تحرک خود را به 2 قسمت در روز تقسیم کنید. این کار سبب تحریک بهتر متابولیسم می‌شود.
  •  بخندید! برای هر بار خندیدن، دیافراگم 100 حرکت انجام می‌دهد که مساوی 10 دقیقه انجام ایروبیک است. خندیدن محرک متابولیسم و شادی بخش است.
  •  ایستاده کار کنید. سعی کنید هر چند ساعت یک بار، 10 دقیقه ایستاده کار کنید. به این ترتیب هم سلامت کمرتان تضمین می‌شود و هم کالری بیشتری می‌سوزانید.
  •  اندام‌ها را تکان دهید. وقتی پشت میز کارتان هستید سعی کنید پاها، دست‌ها، انگشتان، مچ و ... را تکان دهید. این کار به سوزاندن بیشتر کالری کمک می‌کند.





تاریخ : چهارشنبه 90/6/2 | 9:37 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
همه خانم‌ها با دستمال گردگیری مشکل دارند. بیشتر دستمال‌ها پرز می‌دهند و بعد از گردگیری روی سطح پرز باقی می‌گذارند.


   همه خانم‌ها با دستمال گردگیری مشکل دارند. بیشتر دستمال‌ها پرز می‌دهند و بعد از گردگیری روی سطح پرز باقی می‌گذارند. بعضی از آن‌ها هم خوب آب را به‌خودشان جذب نمی‌کنند و لکه روی سطح باقی می‌گذارند. به جای این‌که سراغ دستمال‌های جادویی چینی بروید و با هزینه زیاد آن‌ها را خریداری کنید، می‌توانید خودتان پارچه‌ای مناسب گردگیری درست کنید. از یک پارچه فروشی مقداری متقال بخرید. در یک قابلمه آب بریزید و کمی وازلین در آب بریزید. متقال را به اندازه‌هایی که لازم دارید تکه‌تکه کنید و در آب بیندازید. وقتی آب به جوش آمد، پارچه را درآورید. این پارچه برای گردگیری بهترین چیز است نه پرز می‌دهد نه لک به جا می‌گذارد. با خرید یک متر پارچه متقال، می‌توانید تعداد زیادی دستمال برای خودتان درست کنید.






تاریخ : چهارشنبه 90/6/2 | 9:36 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
ظرف 3 روز نفخ شکم را از بین ببرید
این برنامه غذایی به شما کمک می‌کند، تا از مصرف موادغذایی که باعث نگهداری آب و جمع شدن گاز در شکم می‌شود، پرهیز کنید و با نوشیدن مقادیر فراوانی آب و ترکیبات گیاهی به جنگ پف‌ها و ورم‌ها بروید.
 

روز اول:

 صبحانه: یک فنجان کوچک ماست بدون چربی که با یک دوم فنجان بلوبری و 2قاشق غذاخوری گردو یا بادام خردشده، مخلوط شده باشد یک لیوان چای نعنایی و یک لیوان آب.

 ناهار: 86گرم سینه بوقلمون و کاهو و گوجه‌فرنگی را داخل 2برش نان جو بگذارید، (می‌توانید مقداری خردل یا سس مایونز بدون چربی نیز به آن اضافه کنید) یک عدد موز و آب به مقدار دلخواه.

 شام: یک عدد آووکادو (معادل 114 گرم) را خرد کرده و با 2فنجان مخلوط سبزیجاتی مثل هویج، قارچ و لوبیای سبز مخلوط کنیدو در 2قاشق چایخوری سس سویای کم سدیم و نصف قاشق غذاخوری زنجبیل تازه چرخ شده یا خرد شده تفت دهید. یک قاشق غذاخوری روغن کانولا یا روغن زیتون به مواد خود اضافه کنید و مخلوط را خوب تفت دهید. این مخلوط را با یک دوم فنجان برنج قهوه‌ای و هر میزان آب که دوست دارید، میل کنید.

 میان وعده: یک دوم فنجان آب سیب طبیعی و 28گرم شکلات تلخ.





روز دوم:

 صبحانه:  4عدد سفیده تخم‌مرغ را با مقداری قارچ و گوجه‌فرنگی به صورت املت بپزید. این املت را با یک برش نان جوی تست شده، یک فنجان توت‌فرنگی تازه و با چای زنجبیل میل کنید.

 ناهار: یک دوم فنجان برشتوک غنی از غلات را با سه چهارم فنجان پنیر کم چربی خردشده و یک فنجان میوه خردشده مخلوط کنید و با یک لیوان چای نعناع و آب میل کنید.


 شام: 114 گرم ماهی سالمون کبابی شده را همراه با یک دوم فنجان اسفناج بخارپز شده، مخلوط کنید. یک عدد سیب‌زمینی متوسط را نیز بپزید و کنار غذای خود در بشقاب سرو کنید. آب نیز به مقدار دلخواه می‌توانید بنوشید.

 میان وعده: یک ظرف ماست بدون چربی و 28گرم گردو



روز سوم:

 صبحانه: یک عدد تخم‌مرغ را با مقداری پنیر کم چربی املت کنید و با یک برش نان تست شده جو میل کنید. به عنوان نوشیدنی می‌توانید از چای نعناع، رازیانه، زنجبیل و یا آب استفاده کنید.

 ناهار: یک کاسه سوپ سبزیجات یا سوپ مرغ به همراه یک برش نان جو یا یک کف دست نان سنگک و یک تکه شکلات تلخ می‌تواند وعده ناهار شما باشد.
به عنوان نوشیدنی می‌توانید چای نعناع یا آب میل کنید.

 شام: 143 گرم سینه مرغ کبابی شده و یک فنجان لوبیای سبز پخته شده و یک دوم فنجان برنج پخته وعده شام را تشکیل می‌دهد.

 میان وعده: یک ظرف کوچک ماست بدون چربی یا کم چربی که با یک دوم فنجان بلوبری مخلوط شده باشد و 3عدد بیسکویت رژیمی یا ساقه طلایی.





تاریخ : چهارشنبه 90/6/2 | 9:36 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
کنجکاوی‌های کودکان را بی‌جواب نگذارید!
در جامعه امروزی یک جبر رسانه ای وجود دارد. به همین دلیل باید آموزش‌های جنسی را از زمان مدرسه آغاز کرد و در هر مقطع تحصیلی (راهنمایی و دبیرستان) یک سری آگاهی را در اختیار نوجوانان قرار داد.
 
دکتر ابراهیم فیاض جامعه شناس در خصوص بلوغ زودرس به لزوم آموزش مسائل جنسی در مدارس تاکید کرد و افزود: در جامعه امروزی یک جبر رسانه ای وجود دارد. به همین دلیل باید آموزش‌های جنسی را از زمان مدرسه آغاز کرد و در هر مقطع تحصیلی (راهنمایی و دبیرستان) یک سری آگاهی را در اختیار نوجوانان قرار داد.

آنهادر این سنین کنجکاوی های زیادی دارند و برای گرفتن پاسخ آنها به هم سن و سالان و رسانه ها روی می آورند؛ چه بهتر است که این آموزش ها توسط خانواده ها و مدرسه به آنها آموزش داده شود.


وی با اشاره به رشد روزافزون رسانه های جمعی تاکید کرد: با رشد روزافزون رسانه های جمعی سواد عمومی بالا رفته و آگاهی های این افراد درباره مسائل جنسی بیشتر می شود. افراد در خانواده و مدرسه درباره این مسائل سوال می کنند و کنجکاوند که باید آنها را پاسخ داد.

وی درباره بلوغ زودرس که در بین نوجوانان بوجود می آید گفت: اطلاعات و آگاهی در تمام زمینه های بشری بالا رفته بخصوص در زمینه مسائل جنسی که یکی از مهمترین مسائل انسانی است که در برخی مواقع باعث ایجاد بلوغ زودرس می شود.

فیاض با مقایسه برنامه های صدا و سیما در اوایل انقلاب و حال به تغییر در مقتضیات زمان اشاره می کند و می گوید: برنامه های تلویزیونی صدا و سیما ابتدای انقلاب را با الان مقایسه کنید این مسائل به شکل مستقیم و غیرمستقیم مطرح می‌شود. برای مثال سریال "پنج کیلومتر تا بهشت" را در نظر بگیرید که تمام مسائل در این فیلم مطرح می‌شود. این چنین فیلم ها دراوایل انقلاب اصلا دیده نمی‌شد نوع روابط نشان داده شده تغییر کرده‌ است که این از مقتضیات تاریخی است و تکنولوژی مقتضیات زمانی را می سازد.

انواع رسانه های دیجیتال، اینترنت، کتاب مقتضیات زمان را عوض می کنند و باید به دنبال یک نوع جواب با توجه به شرایط زمانه بود.

وی ادامه می هد: رسیدن به بلوغ زودرس به نوعی اجتناب ناپذیر است اما باید طوری آموزش داده شود که به سمت انحراف کشیده نشود و کنجکاوی ها  هم پاسخ داده شود.

اگر فرزندی از مادر سوال کند که من چطور به دنیا آمدم نباید به او گفت خفه شو! یا بزرگ شدی می فهمی. این مسائل را در دایره المعارف هایی که برای کودکان وجود دارد پاسخ داده شده است.


آموزش های جنسی باید به صورت شخصی آموزش داده شود و در رسانه های عمومی مطرح نشود.

وی در پاسخ به آسیب هایی که در نتیجه بلوغ زودرس ایجاد می شود گفت: اگر این کنجکاوی ها جواب داده نشود استفاده جنسی از کودکان در جامعه زیاد می شود.

منبع: برنا





تاریخ : چهارشنبه 90/6/2 | 9:35 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
وقتی همسرتان به مأموریت می‌رود
چند کیلومتر فاصله و کمی دور بودن، برای خیلی‌ها به معنای پایان یک رابطه است. دور بودن مشکلات خودش را دارد و برای خیلی‌ها حل این مشکلات کار آسانی نیست.

چند کیلومتر فاصله و کمی دور بودن، برای خیلی‌ها به معنای پایان یک رابطه است. دور بودن مشکلات خودش را دارد و برای خیلی‌ها حل این مشکلات کار آسانی نیست. اگر شما هم به خاطر یک شرایط خاص از هم فاصله گرفته‌اید و چاره‌ای جز تحمل این دوری ندارید، باید بیش از پیش مراقب ارتباط‌تان باشید. یادتان نرود که وارد شدن به محدوده سراشیبی خیلی زودتر از آنچه انتظار دارید رابطه شما را ویران می‌کند. نگذارید این فاصله مکانی بین شما نیز شکاف بیندازد و از هر راهی که می‌توانید برای زنده نگه داشتن این رابطه تلاش کنید.



نیازهای‌تان را بنویسید

رابطه شما در چه سطحی است؟ آیا در مرحله آشنایی به سر می‌برید یا این‌که نامزد شده‌اید؟ آیا دوره عقد را می‌گذرانید یا این دوری بعد از عروسی شما اتفاق افتاده است؟ رابطه شما در هر مرحله‌ای که باشد، میزان انتظارات و نیازهای شما نیز فرق خواهد کرد. قطعا اگر در دوره نامزدی به سر می‌برید، نیاز کمتری به حمایت حضوری او خواهید داشت و نبودنش از این نظر برای‌تان مشکل کمتری ایجاد می‌کند تا این‌که ازدواج کرده باشید یا مسئولیت خانه و فرزندی را به تنهایی به دوش داشته باشید. از طرف دیگر باید مشخص کنید که این دوره چه مدت طول می‌کشد. آیا یک پروژه چند هفته‌ای است یا ماموریتی است که گاه به گاه پیش می‌آید یا این‌که شرایطی است که ممکن است ماه‌ها و سال‌ها ادامه داشته باشد؟ با برآورد زمانی، شما می‌توانید مدت انتظارتان را مشخص کرده و پیش‌بینی کنید که در این مدت زندگی شما چه شکلی به‌خود خواهد گرفت. محدوده‌های مالی‌تان را می‌توانید تعیین کرده و با آگاهی از این‌که چه زمان‌هایی می‌توانید همدیگر را ببینید، برنامه زندگی‌تان را معین کنید.



از هم بی‌خبر نمانید

از تمامی راه‌های ارتباطی استفاده کنید. شاید به خاطر شرایط کاری فرصت محدودی برای ارتباط با هم داشته باشید و شاید هم به خاطر مکان متفاوت و امکانات متفاوتش راه‌های ارتباطی محدودی برای شما باقی بماند. برای مثال، ممکن است در منطقه‌ای که همسر یا نامزدتان زندگی می‌کند، تلفن همراه خوب آنتن ندهد یا تلفن ثابت وجود نداشته باشد اما دسترسی به اینترنت مشکلی نداشته باشد. شما می‌توانید از طریق دوربین لپ‌تاپ‌تان او را ببینید و با یک هدفون کوچک صدایش را بشنوید. دیدن تغییرات ظاهری در این مدت می‌تواند شما را نزدیک به هم نگه دارد اما این ارتباط هم مشکلات خودش را دارد. سرعت پایین اینترنت و اختلالات شبکه ممکن است در آغاز برای‌تان آزار‌دهنده باشد اما یادتان نرود شما از هر طریقی که برای‌تان ممکن است باید این رابطه را زنده نگه دارید.



برنامه او را می‌دانید؟

سعی کنید از برنامه روزانه یکدیگر مطلع باشید و از زمان‌بندی‌هایی که در طول روز دارید هم آگاه شوید؛ برای مثال این‌که همسرتان چه ساعتی در جلسه اداری است، چه ساعتی را با دوستان یا همکارانش می‌گذراند و چه زمانی را نیاز به استراحت دارد. یا این‌که خود شما چه زمانی را با خانواده یا دوستان‌تان می‌گذرانید، در چه ساعاتی مشغول به کارید یا این‌که چه ساعاتی از روز را به خاطر بودن در یک کلاس یا انجام برخی کارها در دسترس نیستید. نگذارید بی‌خبری از شرایط یکدیگر، شما را حساس و بهانه‌گیر کند یا این احساس را برای‌تان به‌وجود بیاورد که تنها هستید یا این‌که فراموش شده‌اید.





اگر ارزشش را دارد، تحمل کنید

باید در مورد این دوری با یکدیگر توافق کنید. این دوری چه دستاوردهایی برای زندگی شما خواهد داشت و چه آسیب‌هایی به آن خواهد زد. آیا این تصمیم ارزشش را دارد و می‌تواند کمکی به آینده شما بکند. اگر شما در شرایطی قرار دارید که نمی‌توانید این وضعیت را تغییر دهید پس آن را بپذیرید. ممکن است همسرتان با از دست دادن این کار نتواند فعالیت موفق دیگری را انجام دهد پس باید فکر از دست دادنش را از سر بیرون کنید. اما ممکن است موقعیتی برای شما وجود داشته باشد که بتوانید بدون آسیب زدن به زندگی‌تان در کنار یکدیگر نیز باشید. این‌جاست که باید به این فکر کنید که آیا توان کنار آمدن با آنچه از دست می‌دهید را دارید یا خیر؟ شاید هم شما بتوانید در این مدت همراه همسرتان شوید و با او به آن منطقه بروید اما قبل از احساسی تصمیم گرفتن، باید همه جوانب موضوع را بررسی کنید. شرایط کاری، موقعیت شهری، شرایط آب و هوایی و حضور کسانی که در کنارتان باشند و با شما وقت بگذرانند همگی از مواردی هستند که باید به دقت بررسی شده و در تصمیم‌گیری‌تان بی‌تاثیر نباشند.



لطفا بهانه نگیرید

شرایط همدیگر را درک کنید. شما مسئولیت زیادی به دوش‌تان است و قطعا دلتنگی هم آزارتان می‌دهد. اما همسرتان هم دور از تمام کسانی که دوست‌شان دارد مشغول کاری است که تنها سرگرمی‌اش در آن شرایط است. هر دوی شما دلایلی را برای ناراحت بودن یا بهانه‌گیر بودن دارید اما در مقابل تنها کسانی هستید که می‌توانید با تمام وجود همدیگر را درک کنید. سعی کنید در این دوره از هر راهی برای شاد و آرام کردن یکدیگر استفاده کنید. محبت‌تان را هم در این درک کردن نشان دهید و هم در حرف‌های‌تان. سعی کنید به خاطر موضوعات کوچک گلایه نکنید و از قهر کردن در زمانی که از هم دور هستید جدا پرهیز کنید. تنها پشتیبانی از یکدیگر است که می‌تواند شرایط شما را در این دوره قابل تحمل کند پس حامی یکدیگر باشید.



همسرتان را غافلگیر کنید

برای اثبات محبت‌تان دنبال شیوه‌ای خاص نگردید. درست است که رفتارتان و درک متقابل‌تان بزرگ‌ترین ابزار برای اثبات این محبت است اما شما باید برای غافلگیر کردن همسرتان کمی خلاقیت هم داشته باشید. یک پیامک در میانه روز، هنگامی که فشار کاری همسرتان را خسته کرده، یک ای‌میل محبت آمیز و پر از شادی در آغاز روز و بسیاری راه‌های دیگر می‌تواند به همسرتان ثابت کند که زندگی‌تان در این شرایط هم طراوت گذشته را دارد. شما حق دارید که در این دوره دلتنگ شوید اما مدام گفتن این موضوع می‌تواند همسرتان را نگران کند و به او برای به‌وجود آوردن چنین شرایطی احساس عذاب وجدان دهد. شاید بد نباشد زمانی که شرایطش را دارید، یک دیدار غیرمنتظره را ترتیب دهید و او را با حضورتان غافلگیر کنید. البته قبل از چنین تصمیمی شرایط او و خودتان را درنظر بگیرید و بی‌گدار به آب نزنید.





تاریخ : چهارشنبه 90/6/2 | 9:33 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

گوشه هایی از مراسم نیایش و احیای
شب نوزدهم و شب بیست و یکم
ماه مبارک رمضان در سراسر ایران

 لطفا تا باز شدن کامل عکسها شکیبا باشید
در صورتی که هر یک از عکس ها باز نشد بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه Show Picture را انتخاب کنید






































































































































 

 






تاریخ : چهارشنبه 90/6/2 | 9:26 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

موذن زاده زنده شد!

اذان
< classid="clsid:d27cdb6e-ae6d-11cf-96b8-444553540000" width="350" height="50" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,40,0">

آنچه اینک با گوش جان نیوشا هستید قطعه ای برگزیده از بانگ ملکوتی اذان است که گفته می شود با صدای نوه مرحوم مؤذن زاده اردبیلی در مراسم یادبود و سالگشت آن مرحوم اجرا شده است. این اذان سنتی بنا بر سبک قدیمی موذن زاده ها آمیخته با اشعار و مدح و ثنای خدا و اهل بیت علیهم السلام است.

چنانکه مستحضرید اطلاق عنوان اذان بر اینگونه اذان های آمیخته با مدیحه سرایی اندکی احتیاط و استبعاد دارد از این رو در ذیل نوشتار حاضر، فایل صوتی این اذان زیبا را با ویرایش و حذف مناجاتها و مدایح قرار داده ایم و صدالبته به جهت حفظ ارزش، اصالت و حقوق اثر، اصل فایل تصویری این اثر فاخر(ویژه موبایل) نیز بدون هیچ گونه ویرایش در اختیار شما کاربران عزیز قرار گرفته است.

 

قایل صوتی

Download

فایل تصویری

Download

________________________

شکوری_کارشناس بخش قرآن






تاریخ : سه شنبه 90/6/1 | 2:15 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 

< classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000" width="550" height="700" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,40,0">
 کلیپ های شهادت امام علی علیه السلام 
 نواهنگ های شبهای قدر 
 نواهنگ های شهادت امیرالمومنین علیه السلام 
 کتابخانه علوی 
 آخرین روزهای زندگی امام علی(علیه السلام) 
 پیشگامى در اسلام 
 سبب دوستی و محبت امام علی در دل ها چیست؟ 
 على را قدر پیغمبر شناسد 
 رفق و مدارای امام علی علیه السلام 
 شهادت و وصیت امام على علیه السلام 
 قرآن ناطق 
 امام علی(علیه السلام)، مهربانی برای یتیمان 
 فرازی از ویژگیهای حضرت علی(علیه السلام) در تفسیر صافی 
 امام علی علیه السلام و تربیت فرزند 
 5 عمل برای درک بهتر شب قدر 
 وظایف ما در شب‌های قدر 
 این نکات را فراموش نکنید! 
 فضایل شب قدر 
 پاداش اعمال شب قدر 
 چرا شب قدر، قدر نامیده می‌شود؟ 
 شب قدر مختص زمان پیامبر است؟ 

زمزمه احساس

   ابر رحمت در مصیبت على(علیه السلام) 
   در سوگ امیر مؤمنان 
   شیر خدا 
   عزاى على 
   پیامک (اس ام اس) شهادت حضرت علی (علیه السلام) 

واگویه های دل

   کسى که در میدان و مسجد با خدا بود 
   على «صالح المؤمنین‏» است 
 لیست محصولات شب قدر (ویژه مشترکین ایرانسل) 
 محصولات شهادت حضرت علی علیه السلام (ویژه مشترکین ایرانسل) 

ویژه نامه های گذشته

   محراب شکسته 
   باران رحمت 
   آفتاب سرخ محراب 
   محراب خون گرفته 
   غروبی فروزان 
   شب سرفرازی 
 تصاویر ویژه 

 

طراح و گرافیست : سمیه ظهرابی

  

تهیه و تنظیم : بخش عترت و سیره تبیان

 

 

 

 

 

 

منبع:تبیان





تاریخ : سه شنبه 90/6/1 | 2:13 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
رییس آزمایشگاه ایمونوهماتولوژی و انجماد خون سازمان انتقال خون از شناسایی نادرترین گروه خونی دنیا در ایران به نام آر.اچ. دی 17 خبر داد.
 
رییس بخش ایمونوهماتولوژی سازمان انتقال خون با بیان این که تاکنون یک نفر در بروجرد شناسایی شده که دارای گروه خونی آر.اچ.دی است، ادامه داد: البته باید گفت شناسایی خون های نادر تا زمانی که افراد به هر دلیلی برای دادن آزمایش به مراکز درمانی مراجعه نکنند یا نیاز به خون نداشته باشند، امکان‌پذیر نخواهد بود.

رییس آزمایشگاه ایمونوهماتولوژی و انجماد خون سازمان انتقال خون از شناسایی نادرترین گروه خونی دنیا در ایران به نام آر.اچ. دی 17 خبر داد.

با اشاره به کشف یک گروه خونی نادر  به نام آر.اچ. دی 17 در بروجرد، اظهار داشت: گروه خونی آر.اچ.دی که نادرترین گروه خونی در جهان است، در ایران شناسایی شد.

رییس بخش ایمونوهماتولوژی سازمان انتقال خون با بیان این که تاکنون یک نفر در بروجرد شناسایی شده که دارای گروه خونی آر.اچ.دی است، ادامه داد: البته باید گفت شناسایی خون های نادر تا زمانی که افراد به هر دلیلی برای دادن آزمایش به مراکز درمانی مراجعه نکنند یا نیاز به خون نداشته باشند، امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی با بیان این که شناسایی گروه های نادر پیش از بروز مشکل برای فرد دارنده آن می تواند از مشکلات احتمالی در مواقع بحرانی جلوگیری کند، گفت: شناسایی زن بروجردی، دارای خون نادر طی انجام آزمایش‌های بارداری صورت گرفت که مشخص شد وی دارای این گروه خونی نادر است.

مقدم با اشاره به اهدای خون زن بروجردی در راستای ذخیزه سازی، افزود: در برنامه ملی خون‌های نادر، افراد با گروه‌های خونی نادر شناسایی شده و قبل از اینکه به خون احتیاج پیدا کنند از آنها خونگیری و با سیستم اتوماسیون پیشرفته پردازش شده و  به مدت 30 سال نگهداری می‌شود تا در موقع نیاز در اختیارشان قرار گیرد.

منبع: برنا





تاریخ : سه شنبه 90/6/1 | 2:3 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<   <<   61   62   63   64   65   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">