سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.
یک مطلب خواندنی
برای پاسخ به این پرسش باید عقربه های زمان را به عقب بچرخانیم و به گذشته های دور برویم. یعنی زمانیکه نخستین بار دکمه لباس ساخته شد و این دکمه کالایی لوکس و گرانبها به شمار می رفت و تنها مردمان طبقه مرفه اجتماع استطاعت خرید آنرا داشتند.
چون بیشتر مردم با دست راست کار می کنند به همین سبب دکمه های لباس را سمت راست میدوزند تا افرادی که به اصطلاح راست دست هستند به آسانی بتوانند دکمه های لباس خود را باز کرده یا ببندند. البته این موضوع در مورد لباس های مردانه کاملا صادق است اما بانوان چطور؟
چرا با آنکه بیشتر خانم ها مانند آقایان راست دست هستند دکمه لباسشون سمت چپ دوخته شده است؟
برای پاسخ به این پرسش باید عقربه های زمان را به عقب بچرخانیم و به گذشته های دور برویم. یعنی زمانیکه نخستین بار دکمه لباس ساخته شد و این دکمه کالایی لوکس و گرانبها به شمار می رفت و تنها مردمان طبقه مرفه اجتماع استطاعت خرید آنرا داشتند. این در حالی بود که زنان اشرافی در آن زمان هیچگاه لباس خود را شخصا به تن نمی کردند بلکه خدمتکاری داشتند که این کار را برایشان انجام می داد.
چون خدمتکار برای بستن یا گشودن دکمه لباس بانوی خود می بایستی مقابل او قرار می گرفت دوزندگان لباس زنانه معمولا دکمه لباس را در سمتی قرار می دادند که خدمتکار بتواند به راحتی با دست راست خود آنها را باز کرده یا ببندد! از این رو دکمه لباس زنان را سمت چپ می دوختند.
هر چند امروزه استفاده از دکمه عمومیت یافته و دیگر از آن خدمتکاران خبرینیست با این حال هنوز هم این اصل به قوت خود باقی مانده و دکمه های لباس هایزنانه سمت چپ دوخته می شود.





تاریخ : چهارشنبه 90/6/2 | 9:56 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
طنز اجتماعی
ازدواج در ایران دارای رسوم و قواعدی است که برخی از آن‌ها منحصر به فرهنگ ایرانی است. این رسوم در طول تاریخ به دفعات تغییر کرده‌اند و در میان اقوام، ادیان و مذاهب، و حتی طبقات اجتماعی گوناگون به فراخور متفاوت هستند.
 
منبع : bo2aks.com





تاریخ : چهارشنبه 90/6/2 | 9:55 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
آلبومی از دوران کودکی همه ما

چوبین خیلی وقته که مادرش رو پیدا کرده و دنبال یه وامه تا ازدواج کنه!



حنا خانوم دکتر شده، مادرش هم از آلمان برگشته کنارش!



خپل رو از باغ گل‌ها انداختنش بیرون, اون‌جا یه برج 1000 طبقه ساختن! (چند روز پیش کنار یه سطل آشغال دیدمش - خیلی لاغر شده!)



خانواده‌ی دکتر ارنست همسایه مونن، هر سه تا بچه‌اش رفتن خارج، همسر دکترخیلی مریضه!



رابین‌هود رو توی اسلام‌شهر گرفتنش - به جرم شرارت!- هفته‌ی دیگه اعدامش می‌کنن!



سوباسو و کاکرو قهرمان جهان شدن، خب که چی؟!



کایوت، بالاخره ردرانر رو گرفت ولی از شانس بدش آنفولانزای مرغی گرفت و مرد!



هیچ‌کی نفهمید گالیور عاشق فلرتیشیاست!



لوک خوش‌شانس طی یه بدشانسی، اشتباهی تو یه صحنه قتل دستگیر شد و نتونست خودشو تبرئه کنه و الان هم سلولی دالتون ها شده!



مارکو پولو تو میدون راه‌آهن یه باقالی پلویی زده ، می‌گن کارش خیلی گرفته!



گربه‌سگ عمل کردن و جدا شدن!



ملوان زبل الان دیگه یه دزد دریایی معرف شده در خلیج عدن!



آقای پتی‌بل تو میدون شوش یه بنک‌دار کله‌گنده‌س!



معاون کلانتر از یه بانک اختلاس کرد و فرار کرد رفت خارج !



آقای نجار الان به جرم قطع غیرمجاز درختان تحت تعقیبه و وروجک هم قایم شده!




پت و مت دکترای مهندسی عمران گرفتند و الان جزو هیئت علمی دانشگاهند!







تاریخ : چهارشنبه 90/6/2 | 9:53 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
ماجراهای کرم کوچولویی به اسم کرمولک
یکی بود یکی نبود. کرمولک، یک کرم کوچولو بود که با پدرو مادرش در یک باغچه کوچولو در حیاط خانه‌ای زندگی می‌کرد. کرم کوچولو برخلاف بقیه دوستاش خیلی کرم تنبلی بود وهمیشه یک جایی زیر سایه لم می‌داد و بازی بچه‌های دیگر را نگاه می‌کرد.
 


یکی بود یکی نبود. کرمولک، یک کرم کوچولو بود که با پدرو مادرش در یک باغچه کوچولو در حیاط خانه‌ای زندگی می‌کرد. کرم کوچولو برخلاف بقیه دوستاش خیلی کرم تنبلی بود وهمیشه یک جایی زیر سایه لم می‌داد و بازی بچه‌های دیگر را نگاه می‌کرد. هرچقدر دوست‌هایش به او می‌گفتند که با آنها بازی کند، همیشه با خمیازه می‌گفت: «نه، من خسته‌ام، باید استراحت کنم، شما بازی کنید.»  مادر و پدر کرمولک خیلی نگران بودند، چون او خیلی تپل شده بود. مادرش مدام به او می‌گفت: «پسرم، قند عسلم، خوبه کمی ورزش کنی، گاهی وقتا نرمش کنی، تا کمی لاغر بکنی، خودت رو راحت بکنی.»



اما کرمولک گوشش بدهکار نبود، هرروز صبح که از خواب پا می‌شد تا شب که می‌خواست بخوابد همه‌اش یک گوشه‌ای دراز کشیده بود وهله‌هوله می‌خورد، شب هم که می‌شد خسته و کسل می‌رفت بخوابد تا دوباره صبح شود و شروع کند به خوردن.  کرمولک قصه ما آن‌قدر شکمو بود که حتی شب‌ها هم خواب غذا‌های رنگارنگ می‌دید. او آن‌قدر خوراکی‌های مختلف می‌خورد که دیگر دقت نمی‌کرد که الان دارد چه می‌خورد. فقط و فقط خوراکی می‌خورد. تا این‌که یک روز که زیر سایه یک گل نشسته بود، دید که باغبان مهربان وسط باغچه یک بوته کاشت. از این بوته چند دانه کوچولوی سبز رنگ آویزان بود، کرمولک بی‌توجه به بوته جدید به خواب بعد از ظهرش ادامه داد...  روز‌ها می‌گذشت و دانه‌های سبز بوته جدید تبدیل به میوه‌های دراز و تپل قرمز رنگی شدند که رنگ زیبای‌شان باغچه را هم زیبا‌تر کرده بود. کرمولک هم با دیدن رنگ زیبای این میوه‌های عجیب دلش ضعف می‌رفت تا یک گازی به آنها بزند.  او نمی‌دانست نام این میوه چیست ولی احساس می‌کرد باید خیلی خوشمزه باشد. از طرفی آن‌قدر تنبل بود که نمی‌توانست از بوته بالا برود واز میوه‌های خوشرنگ و بامزه‌اش بخورد. او شب‌ها خواب آن میوه‌ها را می‌دید که بسیار شیرین و خوشمزه بودند. خواب می‌دید در بالای بوته نشسته و دارد همه را یک جا می‌خورد.



بالاخره یک شب کرمولک تصمیم گرفت وقتی قرص ماه کامل شد آرام و یواشکی کنار بوته برود و از آن میوه‌ها بخورد. شب که شد کرمولک آرام و بی سروصدا از خانه بیرون رفت و آرام آرام رفت تا رسید به بوته. کمی به این طرف وآن طرف نگاه کرد و بعد به سختی از بوته بالا رفت، تا این‌که رسید به اولین میوه زیبا.  چشم‌هایش را بست و با خوشحالی دهانش را تا آنجا که می‌توانست باز کرد و یک گاز بزرگ به آن زد اما...  به محض گاز زدن به آن میوه دهانش سوخت، انگار آتش گرفته بود، از شدت سوزش قرمز شد و شروع کرد به جیغ کشیدن.  چون درخانه کرمولک باز بود، پدرو مادرش صدایش را شنیدند و به کمکش رفتند. آنها دیدند کرمولک یک فلفل قرمز بزرگ را گاز زده و دارد می‌سوزد، مادرش برایش آب آورد، اما کرمولک آنقدر دهانش سوخته بود که اشک چشمانش تمام نمی‌شد، پدرو مادرش او را به خانه بردند.



 مادرش او را دوباره به تختش برد وبه او گفت: «تو امشب کار بدی کردی که بی‌اجازه از خانه بیرون رفتی، اگر برایت اتفاقی می‌افتاد من و پدرت خیلی غصه می‌خوردیم.» کرمولک گفت: «مامان جونم آخه من چند روزی بود میوه‌های این بوته را می‌دیدم و خیلی دلم می‌خواست از اون بخورم، ولی نمی‌دونستم اسمش چیه و اینقدر تنده، واسه همین دیگه طاقتم تموم شد.»  مادر کرمولک گفت: «تو باید سوال می‌کردی! اگر از من یا پدرت می‌پرسیدی ما بهت می‌گفتیم که این بوته، بوته فلفله و نباید به اون نزدیک بشی، یادته بهت می‌گفتم آنقدر شکمو نباش، کمتر هله‌هوله بخور وکمی ورزش کن، اگر به حرفم گوش می‌دادی به دردسر نمی‌افتادی، شکمو بودن تو باعث شد آنقدر اذیت بشی، ولی حالا اشکالی نداره. به جاش یاد گرفتی از این به بعد هر چیزی رو که نمی‌دونی بپرسی و در مورد کاری که می‌خوای بکنی خوب فکر کنی.»  کرمولک کوچولو اشکهاشو پاک کرد و به مادرش گفت: «مامان جونم قول می‌دم از این به بعد پسر خوبی باشم، هله‌هوله کمتر بخورم وهر چیزی هم که نمی‌دونم از شما بپرسم. قول می‌دم از فردا ورزش کنم و دیگه شکمو نباشم.»  کرمولک از فردای اون روز به قولش عمل کرد و شروع کرد به ورزش کردن، او دیگر هله‌هوله نمی‌خورد. به جایش غذاهایی می‌خورد که مقوی وسالم بودند. در کنار همه اینها کرمولک لاغر شده بود و حالا که دیگر خیلی تپل نبود می‌توانست با دوستاش بازی کند.





تاریخ : چهارشنبه 90/6/2 | 9:51 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
تمام نکاتی که باید پیش از ثبت‌نام کوچولوها در استخر بدانید
شنا یکی از بهترین ورزش‌هایی است که می‌توانید به کودک‌تان یاد بدهید. گرمای تابستان را فقط آب‌تنی و شنا قابل تحمل می‌کند. ضمن آن‌که در میان آموزش‌های مختلف تابستانی به کودکان ورزش شنا جایگاه ویژه‌ای دارد.



شنا یکی از بهترین ورزش‌هایی است که می‌توانید به کودک‌تان یاد بدهید. گرمای تابستان را فقط آب‌تنی و شنا قابل تحمل می‌کند. ضمن آن‌که در میان آموزش‌های مختلف تابستانی به کودکان ورزش شنا جایگاه ویژه‌ای دارد. این ورزش جدای از این‌که همزمان باعث تقویت اندام‌ها و عضلات می‌شود به رشد استخوان‌بندی کودک نیز کمک می‌کند. این ویژگی را باید به امکان تنفس بهتر کودکان اضافه کرد زیرا شنا باعث افزایش حجم ریه‌ها می‌شود. در کنار تمام این موارد، الگوی خواب شبانه کودکانی که شنا می‌کنند نیز بسیار منظم می‌شود و بالاخره این‌که نخستین چیزی که می‌توانید بعد از مدتی شنا در کودک خود مشاهده کنید، اعتماد به نفس و احساس استقلالی است که در کودک رشد پیدا می‌کند. در کنار تمام این موارد نکات مهمی در مورد شنای کودکان و سلامت استخرهای مخصوص آن‌ها وجود دارد که دکتر اکبر کوشانفر، متخصص کودکان آن‌ها را توضیح می‌دهد.



با ترس کودک از آب چه کنیم؟

در تابستان که همه آب‌تنی و شنا را تفریح مناسبی برای این فصل می‌دانند، ممکن است این تفریح مناسب به مذاق برخی کودکان خوش نیاید و احساس ترس از آب مانع لذت بردن از آب‌تنی و استخر شود. هر چند آب ماده‌ای است که کودک آن را به‌خوبی می‌شناسد چون 9ماه پیش از تولد در آب زندگی کرده است، با این حال وسعت استخر، سرو صدای دیگران و... می‌تواند عواملی برای ایجاد ترس باشد. نکته مهم آن است که نباید کودک را مجبور کرد در آب بپرد بلکه باید به او زمان داد تا به‌تدریج با آب آشتی کند. چنانچه کودک ترس از آب داشته باشد، والدین باید در وان حمام یا زیر دوش او را با آب بیشتر آشنا کنند تا آب برایش مطلوب و دوست داشتنی باشد.



   استخر روباز یا سرپوشیده؟

استخرهای روباز به‌دلیل قرار گرفتن در معرض آفتاب و خاصیت ضدعفونی‌کنندگی نور خورشید انتخاب مناسبی هستند اما به شرط آن‌که مراقب آفتاب سوختگی‌های ناشی از قرار گرفتن در معرض آفتاب هم باشید. پوست ظریف و حساس کودکان نباید در مدت زمان طولانی در معرض نور مستقیم قرار گیرد. توصیه می‌شود کودکان بیش از 15 دقیقه در معرض آفتاب قرار نگیرند تا از خطرات آفتاب سوختگی در امان بمانند. نکته مهم در مورد استخرهای روباز آن است که در ماه‌های تیر و مرداد و بین ساعت‌های 10 صبح تا 2 بعداز‌ظهر به‌علت درجه حرارت زیاد برای استفاده کودکان مناسب نیست. از سوی دیگر استخرهای سرپوشیده نیز احتمال تشدید آسم را در کودکان مبتلا زیاد می‌کنند که علت آن نیز کلر موجود در این استخرهاست. بهتر است هنگام استفاده کودکان مبتلا به آسم، والدین دقت بیشتری داشته باشند.



   وقتی به دریا می روید...

زمانی که کودک‌تان نزدیک ساحل بازی می‌کند، به او جلیقه نجات مناسب جثه‌اش بپوشانید. برای پیدا کردن جلیقه نجات مناسب کودک‌تان باید به برچسب روی آن توجه کنید. در این برچسب اطلاعات لازم در مورد وزن و سایزی که برای جلیقه مناسب است، نوشته شده. برای بچه‌های زیر 5 سال، باید جلیقه‌ای انتخاب کنید که بین پاها یک تسمه و محافظ سر هم داشته باشد. این یقه محافظ، سر کودک را بالا و صورت او را خارج از آب نگه می‌دارد. جلیقه‌های شناور، تیوپ‌ها و بازوبندهای بادی وسایل مناسبی برای جلوگیری از غرق شدن کودک نیستند.



   مواظب چشم کوچولو‌ها باشید!

از آن‌جا که استخر مورد استفاده عموم قرار می‌گیرد، برای پیشگیری از رشد قارچ‌ها، عفونت‌ها و میکروب‌ها در آب، این مکان باید کاملا ضدعفونی شود. به همین دلیل از ماده ضدعفونی‌کننده کلر در استخرها استفاده می‌شود، ضمن آن‌که هفته‌ای 2 بار آب استخر تعویض می‌شود. کلر استخر در افراد عادی مشکلی ایجاد نمی‌کند ولی در برخی کودکان یا بزرگسالان که زمینه حساسیت دارند ممکن است عفونت و قرمزی چشم را به‌دنبال داشته باشد. باکتری‌های موجود در آب می‌توانند قرنیه را ملتهب کرده و چشم کودک را قرمز و متورم کنند. در این شرایط کودک حتما باید به چشم پزشک مراجعه کرده و تا درمان کامل از استخر استفاده نکند. در برخی دیگر از کودکان نیز ممکن است در بازگشت از استخر سرفه‌های حساسیتی، خارش گلو و درصورت داشتن آسم شروع علائم آن بعد از استفاده از استخر به‌وجود آید. بنابراین به کودکانی که چنین مشکلاتی دارند توصیه می‌شود با احتیاط از استخرها استفاده کنند.



   استخر بزرگسالان امن است؟

بدون شک استخر بزرگسالان و کودکان با هم متفاوت است. یکی از واضح‌ترین تفاوت‌ها هم عمق آن است که عاملی خطرناک برای کودکان به حساب می‌آید. عمق زیاد استخر می‌تواند موجب خفگی و غرق‌شدگی در کودک شود. علاوه براین کلر موجود در استخر بزرگسالان باعث آسیب مخاطی و عوارض طولانی مدت شده و بیماری‌های قارچی بزرگسالان را نیز به کودکان منتقل می‌کند. می‌توان در قسمت‌های کم عمق یا استخرهایی که با عمق کم در کنار استخرهای بزرگسالان وجود دارد و تنها تا بالای زانوی کودکان 2 تا 4 ساله است، به آموزش شنای کودکان پرداخت.



   چه کنیم تا قارچ نگیرد؟

قارچ‌های استخر به‌دلیل نشستن کنار استخر به‌وجود می‌آید. اگر فردی مبتلا به قارچ باشد و در کنار استخر نشسته باشد، فرد دیگری که از آن مکان استفاده می‌کند، می‌تواند مبتلا شود.  باید به کودکان یاد داد قبل و بعد از استخر دوش بگیرند و حتما از لوازم شخصی مانند کلاه و حوله استفاده کنند تا دچار مشکل نشوند.



   چه سنی مناسب  آموزش شناست؟

سوال اصلی پدر و مادرها در مورد ورزش شنا، سن دقیق آموزش آن به کودک است. سن مناسب برای آموزش شنا در کودکان را معمولا 4 سالگی می‌دانند. دلیل آن نیز ضریب هوشی کودک و اندام‌های اوست. او در این سن آمادگی ذهنی و جسمی لازم را برای آموزش دارد. در واقع وضعیت حرکتی کودک به‌گونه‌ای است که استعداد آموزش شنا را پیدا می‌کند. بهتر است کودک قبل از 4 سالگی به همراه پدر و مادر فرصت آشنایی با آب را پیدا کند و به زور و اجبار وارد آب نشود چون در مواجهه با آب خطراتی مانند غرق شدن متوجه کودکان است و به همین دلیل والدین باید مراقبت لازم را در این مورد انجام دهند و ایمنی کافی را برای کودک هنگام شنا فراهم کنند.



   وقتی استخر سرماخوردگی می‌آورد

یکی از اتفاقات قابل پیش‌بینی اما غیرقابل پیشگیری در استخرهای شنا ابتلای کودکان به بیماری‌های ویروسی است. به هر حال استخرها محیط‌های اجتماعی هستند که به‌علت تماس مستقیم بچه‌ها با یکدیگر باید احتمال ابتلای آن‌ها را به بیماری‌های ویروسی داد. از آن‌جا که کودکان در استخر با کودکان دیگر بازی و شنا می‌کنند، در معرض ویروس‌های سرماخوردگی قرار دارند. بنابراین توصیه می‌شود اگر کودکی مبتلا به اسهال و استفراغ یا سرماخوردگی است، تا بهبود کامل از استخر استفاده نکند.



  چه کودکانی نباید شیرجه بزنند؟

اگر کودک سابقه برونشیت یا گوش درد دارد باید در شنا کردن کمی محتاط‌تر عمل کند. این کودک نباید در آب شیرجه برود. استفاده از دماغ‌گیر هم برای او ضروری است چون پنس‌ها مانع ورود احتمالی آب از راه مجاری بینی به سینوس‌های او و تحریک احتمالی آن‌ها می‌شود. اگر کودک سابقه گوش درد دارد باید با پنبه‌ای آغشته به روغن مجرای خارجی گوشش را چرب کرد تا آب درصورت داخل شدن در گوش او باقی نماند. این کودک باید بلافاصله بعد از شنا حتما گوشش را خشک کند.



   تشخیص استخر سالم از آلوده

انتخاب استخر برای سپردن کودک به آن بسیار مهم است. به‌دلیل حساسیت بیشتر کودکان توصیه می‌شود، والدین کودکان‌شان را به استخرهای مخصوص کودکانی بسپارند که از سلامت آب آن اطمینان دارند. در مورد افرادی که از استخر خانگی استفاده می‌کنند مسئول ساختمان معمولا باید نظارت کامل بر نظافت آن داشته باشد.

 در استخرهای عمومی هم والدین باید از مدیریت استخر در مورد سلامت کامل آب سوال کنند، مثل این‌که آیا هفته‌ای 2بار آب استخر عوض می‌شود و کلر به اندازه کافی دارد یا خیر.  نکته مهم دیگر، ‌شنا نکردن در رودخانه‌هایی است که در اطراف شهر قرار دارند و افراد در پیک‌نیک از آن‌ها استفاده می‌کنند. خانواده‌ها باید توجه داشته باشند آب‌های راکد رودخانه‌ها اغلب آلودگی انگلی دارند. بنابراین نباید در این آب‌ها شنا کنند و اگر شنا کردند حتما در بازگشت به خانه از مواد شوینده برای شست‌و شو استفاده کنند.



   اگر آب استخر را خورد چی؟

گاهی اوقات کودکان هنگام نفس کشیدن در استخر مقداری آب می‌خورند که اگر آب استخر تمیز باشد، معمولا مشکلی پیش نمی‌آید و مقدار کلر بلع شده نیز چندان خطرساز نیست اما در استخرهای آلوده و رودخانه‌ها که انواع میکروب‌ها زیست می‌کنند، درصورت خوردن آب می‌توان انتظار مشکلاتی از قبیل اسهال و استفراغ را در کودکان داشت.



   با دست‌شویی کودک چه کنیم؟

معمولا کودکان 4 سال به بالا کنترل ادرار و مدفوع را دارند،اما در نهایت این وظیفه والدین است که مراقب این مسئله در مورد کودکان باشند. بهتر است کودکان قبل از ورود به استخر به دست‌شویی بروند و بعد به شنا بپردازند. همچنین باید به کودکان آموزش داد، هنگام نیاز به دست‌شویی حتما از دست‌شویی‌های موجود در استخر استفاده کنند.  در واقع والدین باید مرتب کودک را زیرنظر داشته باشند تا به‌طور ناخواسته در آب ادرار یا مدفوع نکند.





   خوردنی‌ها و نخوردنی‌های قبل از شنا

توصیه می‌شود کودکان چه قبل و چه بعد از شنا در استخر، غذاهای سنگین و فست‌فودهایی مانند سوسیس و کالباس نخورند. همچنین چون در استخر فعالیت کودکان زیاد است و در فصل تابستان آفتاب شدید است، کودکان آب بدن‌شان را از دست می‌دهند و به همین دلیل بهتر است مقدار آب از دست رفته جایگزین شود.معمولا آب یا آبمیوه‌های طبیعی مانند آب سیب و آب پرتقال گزینه‌های مناسبی برای بعد از شنا هستند.



   دمای مناسب برای آب استخر چند درجه است؟

آب استخرها باید درجه حرارت مناسبی برای کودکان داشته و نه خیلی سرد و نه خیلی گرم باشد و کمی از درجه حرارت بدن کمتر باشد، زلال و شفاف باشد و خانواده‌ها حتما مطمئن باشند که هر 2 یا 3 روز یک‌بار آب تعویض می‌شود. در واقع علاوه بر سلامت آب، دمای آن نیز باید بین 25 تا 30 درجه باشد.



   هفته‌ای چند روز شنا کنند؟

روند استفاده از استخر در کودکان بستگی به میزان علاقه و البته امکانات آن‌ها دارد. ورزش شنا یکی از ورزش‌های مفید است چون اندام‌ها و تمام عضلات بدن در آن حرکت می‌کند. بهتر است کودکان حدود 2ساعت در روز و هفته‌ای 3 تا 4روز از استخر استفاده کنند.





تاریخ : چهارشنبه 90/6/2 | 9:50 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
چگونه با پینوکیوی کوچولو برخورد کنید
همه بچه‌ها در سنین خاصی این عادت را پیدا می‌کنند اما مهم این است که راه برخورد با این رفتار طبیعی را یاد بگیرید و کاری کنید که تبدیل به یک عادت غیرطبیعی نشود!


آرام دختری 5 ساله است که چند وقتی است حرف‌های عجیب و غریبی می‌زند. مثلا می‌گوید که گربه دوچرخه‌اش را خراب کرده! اگر از او بپرسم چرا دندان‌هایت را مسواک نمی‌زنی‌ می‌گوید، مربی مهدکودک‌شان گفته نباید دندان‌های‌شان را مسواک بزنند! خوب این مسائل برای من قابل تشخیص است و می‌فهمم که دخترم دروغ می‌گوید ولی در مورد خیلی چیزهای دیگر نمی‌توانم واقعیت حرف‌هایش را بفهمم. به علاوه، نگران دروغگویی او هم هستم. چرا آرام، دروغ می‌گوید و برای درست شدن این رفتار او چه باید بکنم؟



   دروغگویی طبیعی است؟


بچه‌ها به دلایل مختلفی دروغ می‌گویند. در بسیاری از موارد این رفتار، تنها بخشی از روند طبیعی رشد آن‌هاست. همه بچه‌ها گاه‌گاهی دروغ می‌گویند. اما برای این‌که بدانید با دروغگویی آن‌ها چطور برخورد کنید باید به سن آن‌ها توجه کنید. علاوه بر آن، برخورد شما به موقعیت خاص و موضوعی که کودک در مورد آن دروغ گفته و قوانینی که برای خانواده خودتان درنظر گرفته‌اید هم بستگی دارد.





    قصه‌های دروغی

کودکان پیش‌دبستانی از خودشان داستان‌هایی را سر هم می‌کنند که حقیقت ندارند یا چیزهایی را که واقعا اتفاق افتاده بسیار بزرگ و اغراق‌آمیز تعریف می‌کنند. در این سن، بچه‌ها در اوج خیالبافی هستند و هنوز کاملا تفاوت بین خیال‌‌ها و واقعیت را نمی‌دانند. کودک معمولا چیزی راتعریف می‌کند که واقعا دوست دارد اتفاق بیفتد. وقتی کودک شما از این قبیل داستان‌ها تعریف می‌کند، 2گونه می‌توانید عکس‌العمل نشان دهید: نخست این‌که فقط گوش کنید و هیچ حرفی درباره راست یا دروغ بودن ماجرا نزنید و دوم این‌که سعی کنید، کمی واقعیت به داستان کودک‌تان اضافه کنید: مثلا اگر پسرتان می‌گوید من می‌توانم با دوچرخه‌ام از اینجا تا دریا بروم، بگویید:«دوست داری که بتوانی بروی. مگه نه؟»





  چرا پیش‌دبستانی‌ها دروغ می‌گویند؟

دروغ گفتن در بین بچه‌های پیش‌دبستانی بسیار شایع است. کودکان در این سن حتی نمی‌‌دانند که دروغ گفتن کار بدی است و به همین دلیل والدین در این سن نباید کودکان را به دلیل دروغ گفتن تنبیه کنند. برعکس باید از این فرصت برای آموزش این موضوع که دروغگویی کاری اشتباه است، برای کودک استفاده کنند.



   وقتی می‌فهمند دروغگویی اشتباه است

 وقتی بچه‌ها به سن مدرسه نزدیک می‌شوند، یعنی از 6، 7 سالگی، دیگر کاملا می‌فهمند که دروغگویی کار نادرستی است. در این زمان کم‌کم باید با آن‌ها جدی‌تر برخورد کنید و اصول و قوانین روشنی برای راستگویی در خانه وضع کنید. در این سن، حتی می‌توانید از سیاست تنبیه و تشویق برای راستگویی فرزندتان استفاده کنید. بچه‌ها در این سن به چند دلیل دروغ می‌گویند:
  •     برای فرار از تنبیه: بسیار پیش می‌آید که بچه‌‌ها کار نادرستی کرده‌اند و برای این‌که از تنبیه دنبال آن فرار کنند، دروغ می‌گویند.
  •     برای تاثیر گذاشتن روی دیگران: ممکن است بچه‌ها برای خوب جلوه دادن خودشان، داستانی را مثل بچه‌های پیش‌دبستانی سر هم کنند یا حقیقت را اغراق‌آمیز جلوه دهند. آن‌ها همچنین از این شیوه برای جلب توجه و تشویق دیگران استفاده می‌کنند.
  •     برای به دست آوردن چیزی که می‌خواهند.
  •     برای دفاع از دیگران: در این سن بچه‌ها بسیار نسبت به دوستان و اعضای خانواده وفادار هستند و برای این‌که از آن‌ها دفاع کنند، دروغ می‌گویند.
  •     برای‌ این‌که می‌بینند والدین دروغ می‌گویند: وقتی بچه‌ها شاهد دروغ گفتن بزرگ‌ترها، به ویژه افراد مهمی مثل والدین و معلم‌شان هستند، خودشان نیز به دروغگویی رو می‌آورند.



     چطور بفهمیم بچه‌ها دروغ می‌گویند؟

این‌که بفهمید چه وقت فرزندتان راست می‌گوید و چه وقت دروغ، چندان کار ساده‌ای نیست اما نشانه‌هایی وجود دارد که با کمک آن‌ها می‌توانید این موضوع را تشخیص دهید:
  •  حالت چهره: وقتی کودک راست می‌گوید، حالت چهره‌اش آرام و عادی است، در حالی که موقع دروغ گفتن اضطراب دارد و این اضطراب در چهره آن‌ها می‌تواند مشخص باشد.
  •  واضح بودن جملات: باید به آنچه فرزندتان می‌گوید، کاملا گوش دهید. وقتی کودک دروغ می‌گوید، جملاتش نامفهوم و باورنکردنی هستند و با یکدیگر هم‌خوانی ندارند.
  •    پاسخ‌های ناگهانی: وقتی بچه‌ها دروغ می‌گویند، همان لحظه داستان را می‌سازند و بنابراین نوعی شتابزدگی در پاسخ‌های آن‌ها دیده می‌شود، اگر می‌خواهید حقیقت را بدانید، چند سوال اضافه‌تر بپرسید.



  دروغ‌های مصلحتی!

یکی دیگر از دلایل دروغگویی بچه‌ها در این سن، آن است که به آنچه می‌خواهند برسند یا از چیزی که دوستش ندارند، فرار کنند. به عبارتی، آن‌ها مانند آدم‌بزرگ‌ها برای رسیدن به منفعت‌شان دروغ می‌گویند! اما تفاوت آن‌ها با آدم‌بزرگ‌ها این است که نمی‌دانند این کار اشتباه است. در چنین موقعیت‌‌هایی نباید بیش از حد عکس‌العمل نشان دهید بلکه باید به کودک‌تان بگویید این کار اشتباه است و گفتن حقیقت مهم‌تر از همه چیز است. با وجود آن‌که در این سن، بچه‌ها نمی‌دانند دروغگویی اشتباه است اما شما باید از این فرصت برای آموزش آن‌ها استفاده کنید. به کودک‌تان بگویید از این‌که او به شما راست می‌گوید خوشحال هستید و او را تشویق به راستگویی کنید.



راه چاره چیست؟

برای این‌که عادت کودک‌تان به دروغگویی را از بین ببرید، باید چند نکته را رعایت کنید:
  •     با او دوست باشید: بچه‌هایی که رابطه خوب و صادقانه‌ای با والدین خود دارند، کمتر دروغ می‌گویند.
  •     با دروغ برخورد کنید: باید قوانین روشنی برای راستگویی و تنبیهات مشخصی برای دروغگویی داشته باشید. البته قبل از این‌که این قوانین را اجرا کنید باید کاملا آن‌ها را به کودک شناسانده و توضیح دهید. دقت کنید که تنبیه شما در مورد کارهای غلط کودک با تنبیه شما در مورد دروغگویی تفاوت داشته باشد و اگر کودک رفتار غلطی را انجام داده اما حقیقت را به شما می‌گوید، تنبیه او باید کمتر از وقتی باشد که هم کار نادرست را انجام داده و هم در مورد آن به شما دروغ گفته است. به این ترتیب، کودک تشویق می‌شود که حقیقت را بگوید.
  •     ثابت‌قدم باشید: اگر قرار است دروغگویی تنبیهی به‌دنبال داشته باشد، هر بار کودک دروغ می‌گوید باید با همان تنبیه مواجه شود. این‌که با بعضی از دروغ‌ها برخورد کنید و با بعضی نه، کودک را گیج می‌کند. اگر قصد دارید یک بار او را به دلیل دروغگویی تنبیه نکنید، باید این را به او بگویید. مثلا بگویید: «خودت می‌دانی که جریمه دروغگویی در خانه ما این است که از بستنی بعد از شام خبری نیست، ولی چون بعدش خودت حقیقت را گفتی و چون امروز به مامان کمک کردی، جریمه‌ات را می‌بخشم.»
  •     به دروغگو جایزه ندهید: اگر کودک بتواند با دروغ گفتن به خواسته‌هایش برسد، بیشتر دروغگویی را ادامه خواهد داد. بنابراین وقتی متوجه دروغگویی فرزندتان شدید، باید حتما او را از منفعتی که دنبالش بوده محروم کنید و به او توضیح دهید چون دروغ گفته، به خواسته‌اش نمی‌رسد.
  •     کودک را خجالت ندهید:وقتی فرزندتان دروغ می‌گوید، باید به او بگویید:«من از این کارت خوشم نمی‌آید» نه این‌که «من از تو خوشم نمی‌آید» یا «من تو را دوست ندارم.» کودکان باید بفهمند به دلیل رفتارشان است که تنبیه می‌شوند، نه به دلیل این‌که خودشان آدم بدی هستند، والدین آن‌ها را دوست ندارند.
  •     کودک را به دام نیندازید: وقتی می‌دانید او کار اشتباهی کرده نباید به‌دنبال اعتراف گرفتن باشید، مثلا نباید از او بپرسید: «این کار، کار تو بود؟» وقتی جواب را می‌دانید، پرسش‌های شما نه تنها کمکی به حل مشکل نمی‌کند بلکه کودک را در وضعیتی قرار می‌دهد که دروغ بگوید. خیلی از بچه‌ها در چنین موقعیت‌هایی برای فرار از تنبیه دروغ می‌گویند.





تاریخ : چهارشنبه 90/6/2 | 9:48 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
پیشنهاد هایی برای یک تابستان شاد
شما می‌توانید با انجام اقداماتی ساده، زمینه را برای دور ماندن از رخوت و تنبلی در این فصل و داشتن روزهایی پر هیجان و شاد مهیا سازید. در این مطلب برای شما پیشنهادهایی داریم که شما را در این زمینه کمک خواهند کرد.
 

زمان آن رسیده که خود و خانه‌تان را برای استقبالی گرم از فصل زیبای تابستان آماده کنید. شما می‌توانید با انجام اقداماتی ساده، زمینه را برای دور ماندن از رخوت و تنبلی در این ماه و داشتن روزهایی پر هیجان و شاد مهیا سازید. در این مطلب برای شما پیشنهادهایی داریم که شما را در این زمینه کمک خواهند کرد:

 

 



خداحافظی با بهار 

اقدامات ساده برای به‌روز رسانی دکوراسیون و تطبیق آن با فصل جدید تا حد زیادی موثر است. برای مثال، استفاده از رنگ‌های روشن‌ و حذف هر آنچه گرما و حرارت را ایجاد می‌کند؛ مانند پرده‌های ضخیم و سنگین و جایگزین کردن آن‌ها با پرده‌های سبک و نازک، حذف فرش‌های بزرگ و سنگین و هم‌چنین جایگزین کردن گل‌های شاداب و تازه با شمع‌ها، از جمله اقدامات مناسب برای تابستانی کردن دکوراسیون خانه‌ است. هرچه بیشتر از رنگ‌های ختک مانند سبز و آبی در خانه بیشتر استفاده کنید، فضای خانه‌تان در فصل گرم، خنک و خوشایند شده و احساس حاکم بر دکوراسیون تلطیف می‌شود.


 



نقاشی قسمت‌هایی از خانه 

یکی از کارهایی که برای ورود به فصل تابستان زیاد توصیه می‌شود، رنگ‌آمیزی قسمت‌هایی از خانه مانند در ورودی و چهارچوب‌های پنجره‌هاست. این کار ساده می‌تواند تاثیر زیادی بر افراد بگذارد و تحول محسوسی را در دکوراسیون خانه ایجاد کند. توصیه می‌کنیم برای این کار از رنگ‌های روشن و خنک استفاده کنید.


 

 



دعوت تابستان به داخل خانه

شیشه پنجره‌ها را به خوبی تمیز و شفاف کنید و پرده‌های نازک و سبک را جایگزین پرده‌های سنگین و ضخیم کنید. بگذارید درخشش نور آفتاب تابستانی به داخل خانه بیاید و فضای خانه شما را روشن و باز کند. ساعاتی از روز پرده‌ها را کنار بزنید و پنجره را باز کنید تا کمی هوای تابستانی به داخل بیاید و دکوراسیون داخلی خانه شما نیز رنگ و بوی تابستان به خود بگیرد.


 

 



تغییر جلوه کابینت ها

یکی از ساده‌ترین اما تاثیرگذارترین روش‌ها برای تغییر جلوه دکوراسیون آشپزخانه، استفاده از پوشش جدید برای کابینت‌ها و تعویض دستگیره‌های آنهاست. شما می‌توانید به فروشگاه بروید و ورقه‌هایی که روی در کابینت چسبانده می‌شوند را به هر رنگ و مدلی که دوست دارید خریداری کنید و آنها را روی در کابینت‌های خود بچسبانید.


 

 



روشن کردن فضا

هالوژن‌های بالای کابینت‌ها را در صورت خرابی یا سوخته بودن تعویض کنید. شیشه‌های پنجره‌ها را که پس از باران‌های زیبای بهاری لک شده‌اند کاملا تمیز و براق کنید تا در فصل تابستان بتوانید پرده‌ها را به راحتی کنار بزنید و پذیرای نور گرمابخش خورشید در خانه‌تان باشید.


 

 



تعویض شیر آب

اگر سال‌های زیادی است که از شیر آب‌های فعلی در آشپزخانه و سرویس بهداشتی استفاده کرده‌اید، دیگر زمان آن رسیده که آنها را با یک نوع جدید و مدرن‌تر عوض کنید. نصب یک شیر آب جدید می‌تواند جلوه و حتی احساس دکوراسیون آشپزخانه و سرویس بهداشتی شما را به کلی دگرگون کند و سبب شود احساس خوشایندی هنگام استفاده از آن داشته باشید.


 

 



پاکسازی کمدها و قفسه ها

کمدها، قفسه‌ها و کشوها را بازدید کنید. وسایل و لباس‌های بهاره را جمع‌آوری کرده و وسایل و لباس‌های تابستانی را جایگزین آنها سازید. از این فرصت جایگزینی استفاده کنید و ضمن این کار، دستی هم به سرو گوش فضاهای ذخیره‌سازی بکشید و آنها را منظم و مرتب بچینید.


 

 



برای میهمانی آماده شوید 

در این فصل به دلیل تعطیلی مدارس و افزایش اوقات فراغت و هم‌چنین بلند بودن روزها، میهمانی‌ها بیشتر می‌شود. خود را برای پذیرایی از میهمان‌ها آماده کنید. نوشیدنی‌های خنک و شیرین تهیه کنید. فضای باز خانه و حیاط را تمیز و تجهیز به فضای نشیمن راحت کنید و وسایل لازم برای سرگرمی، بازی و تجهیزات پذیرایی و تهیه کباب را مهیا سازید.


 

 



رسیدگی به دستگاه‌های تهویه هوا 

وقت آن رسیده تا کولر آبی، گازی و پنکه سقفی خانه را سرویس و راه اندازی کنید. برای اینکه این وسایل در فصل گرما انرژی کمتری را صرف کنند و بازدهی خوبی داشته باشند به تعویض پوشال و فیلترها بپردازید تا بتوانید با کمک آن‌ها در تابستان، هوایی مطبوع و خنک در خانه‌تان داشته باشید.


 

 



تدارک مواد غذایی و وسایل مورد نیاز

به مقدار کافی کابینت‌ها و یخچال خانه خود را از ملزومات و مواد غذایی مورد نیاز در تابستان پر کنید. تجهیزات و وسایل لازم برای رفتن به پیک نیک را تهیه کنید و در دسترس قرار دهید.






تاریخ : چهارشنبه 90/6/2 | 9:48 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
پیشنهادهایی در خصوص چیدمان اتاق شما
اتاق خواب هر فرد پناهگاهی دنج و راحت برای اوست که می‌تواند پس از روزی پرکار و خسته‌کننده در آن به آرامش برسد و روزی زیبا و پرانرژی را شروع کند.


اتاق خواب هر فرد پناهگاهی دنج و راحت برای اوست که می‌تواند پس از روزی پرکار و خسته‌کننده در آن به آرامش برسد و روزی زیبا و پرانرژی را شروع کند. برای داشتن اتاق خوابی با دکوراسیون رویایی و آرام، باید و نباید‌ها وجود دارد که در این مطلب قصد داریم تعدادی از مهم‌ترین آن‌ها را برایتان مطرح کنیم.

 

از فضای اتاق خواب فقط برای خواب و استراحت استفاده کنید. تا حد امکان سعی کنید فضای خواب و استراحت خود را از هرگونه وسیله‌ای که برای کاری به جز آن است خالی نگه‌دارید. برای مثال وسایلی مانند میز اتو، تریدمیل، کامپیوتر و... نباید در فضای اتاق خواب به چشم بخورد. اگر ناچار هستید چنین وسایلی را در اتاق خواب خود قرار دهید، حتم‍ا آن‌ها را با کمک پارتیشن و جداکننده، از فضای خواب جدا کنید تا هنگام استراحت از دید شما خارج باشد. اگر هم می توانید آن‌ها را در کمدها و فضاهای ذخیره‌سازی پنهان کنید.  

 

از طراحی دکوراسیونی با سبکی متفاوت از سبک دکوراسیون دیگر قسمت‌های خانه برای اتاق خواب خود نهراسید. اتاق خواب یک فضای کاملا مجزا و خصوصی است و هیچ لزومی ندارد که دکوراسیون آن هم‌خوانی و تناسبی با دکوراسیون دیگر قسمت‌های خانه داشته باشد.  

 

تخت‌خواب در اصل مهم‌ترین وسیله در هر اتاق‌خواب است که مرکزیت اتاق را تشکیل می‌دهد. درخصوص انتخاب تخت تا می‌توانید وقت بگذارید و تختی را انتخاب کنید که هم از لحاظ استاندارد ساخت و هم از لحاظ زیبایی، کامل و ایده‌آل باشد. از لحاظ ظاهری پیشنهاد می‌کنیم یک تخت‌خواب ساده و در عین حال شیک را انتخاب کنید؛ زیرا سادگی هیچ‌گاه با مرور زمان سبب دلزدگی و یکنواختی نخواهد شد، هم‌چنین با وجود یک تخت‌خواب ساده، اتاق خواب شما همیشه مرتب به نظر می‌آید.  

به ملحفه تشک تخت و روبالشی خود بسیار توجه کنید، زیرا این دو عنصر اگرچه زیر روتختی پنهان می‌شوند، اما به دلیل اینکه بیشترین تماس را با پوست شما در طول شبانه‌روز دارند از اهمیت زیادی برخوردارند. هم‌چنین می‌توانند تاثیر زیادی بر روحیه شما بگذارند. به همین دلیل برای انتخاب علاوه بر کیفیت، زیبایی و رنگ آن‌ها را نیز در نظر بگیرید. توصیه می‌کنیم از رنگی برای ملحفه استفاده کنید که هم مورد علاقه‌تان و هم متناسب با رنگ دکوراسیون اتاق‌خواب‌تان باشد.  

استفاده از بالش‌ها و کوسن‌های متعدد روی تخت از دیگر ایده‌های مناسب و موثر برای هرچه بیشتر کردن آرامش و راحتی در اتاق خواب است، زیرا نه تنها استفاده و لمس آن‌ها، بلکه تنها تماشای آن‌ها می‌تواند فرد را آرام کند و به خوابی عمیق فرو ببرد.

 

آرامش روح و جسم خود را با استشمام رایحه‌ای ملایم و خوش تکمیل کنید. این رایحه خوش را می‌توانید با روشن کردن یک عود یا چند شمع معطر در فضای اتاق خواب خود جاری سازید و لذت ببرید.

 

برای پوشش پنجره اتاق خواب پرده‌ای را انتخاب کنید که هم بتواند جلوی ورود نور را به اتاق کاملا بگیرد و هم بتوان در مواقع لزوم آن را کنار زد تا نور طبیعی راه به داخل یابد و اتاق را روشن کند.

از رنگ‌هایی مانند نارنجی، زرد، قرمز و دیگر رنگ‌های شاد و تند در اتاق خواب استفاده نکنید، زیرا این رنگ‌ها شادی‌آور و محرک هستند و برای اتاق خواب که تنها به آرامش مطلق و سکون نیاز دارد مناسب نیست. بهترین گزینه رنگ‌های آرام‌بخش و تسکین‌دهنده‌ از قبیل آبی، سبز و رنگ‌هایی با زمینه خاکی است. از رنگ‌ها، پارچه‌ها و وسایلی در اتاق‌خواب‌تان استفاده کنید که از دیدن آن‌ها لذت ببرید و خسته نشوید.

 از انباشتن و پرکردن کمد‌ها در اتاق خواب بپرهیزید. شجاعت به خرج دهید و وسایل و لباس‌هایی را که دیگر از آن‌ها استفاده نمی‌کنید بیرون بریزید و لباس‌ها و وسایلی را که در فصل بعدی مورد استفاده قرار می‌گیرد نیز به انباری ببرید. تنها وسایلی را در کمد اتاق خود قرار دهید که می‌دانید در حال حاضر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با استفاده و نصب قفسه‌ها و طبقه‌ها در اتاق خواب می‌توانید برای همه وسایل خود جایی مرتبط و مخصوص در نظر بگیرید و چیدمان اتاق خود را هرچه منظم‌تر و در نتیجه آرام‌تر کنید. 

استفاده از وسایل کشودار نیز از دیگر پیشنهادهای بسیار مفید و کاربردی در اتاق خواب است.

قفسه کتابخانه یکی از مهم‌ترین و الزامی‌ترین نوع قفسه‌بندی در اتاق خواب است. این قفسه‌ها علاوه بر سازماندهی فضا به دکوراسیون نیز عمق می‌دهند و نوعی تکنیک به حساب می‌آیند.

اگر تمایلی به پوشاندن کامل کف اتاق با فرش یا موکت ندارید و می‌خواهید کف‌پوش اتاق پدیدار باشد، توصیه می‌کنیم حتما قالیچه‌ای کوچک اما نرم در کنار تخت خود پهن کنید تا وقتی که از تخت پای خود را روی زمین می‌گذارید احساس گرما و لطافت کنید.

 

با استفاده از گیاهان زنده و شاداب، نشاط را برای خود به ارمغان بیاورید.

پیشنهادهایی در خصوص چیدمان زوایای متفاوت اتاق خواب:

زاویه اول:

برای خلق یک فضای لوکس، آینه قدی، میز توالت، و دراور را در یک گوشه قرار دهید.

زاویه دوم:

چنانچه مطالعه یکی از کارهای مهم روزانه شما به حساب می‌آید یک کاناپه راحت در مقابل یا کنار کتابخانه در اتاق قرار دهید.

 

زاویه سوم:

با قراردادن مبل راحت و یک میز کوچک در گوشه‌ای از اتاق، فضایی را برای نوشیدن یک فنجان چای و استراحت مهیا کنید.

اتاق خوابی با چنین چیدمان می‌تواند زیبایی و راحتی را با هم و در کنار هم داشته باشد.






تاریخ : چهارشنبه 90/6/2 | 9:47 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
چرا باید دیوار قرمز داشت؟!
همه دوست دارند هر از گاهی تغییری در محیط زندگی یکنواخت‌شان ایجاد کنند اما با این هزینه‌های عجیب و غریب، اختصاص دادن یک هزینه جدا برای تغییر دکوراسیون منزل خیلی منطقی به‌نظر نمی‌رسد.با تغییر رنگ یکی از دیوارهای خانه می‌توانید حال و هوای منزل‌تان را به کلی عوض کنید. باور نمی‌کنید؟


همه دوست دارند هر از گاهی تغییری در محیط زندگی یکنواخت‌شان ایجاد کنند اما  با  این هزینه‌های عجیب و غریب، اختصاص دادن یک هزینه جدا برای تغییر دکوراسیون منزل خیلی منطقی به‌نظر نمی‌رسد. بهتر است به فکر تغییرات آسان‌تر و کم‌هزینه‌تر باشید. بعضی وقت‌ها عوض کردن روکش کوسن‌ها یا روکش‌هایی که روی مبل پهن می‌کنید یا تغییر ساده چیدمان تابلوهای منزل‌تان می‌تواند یک تغییر ساده و کم خرج باشد اما اگر دنبال تغییر عمیق‌تری هستید باید کمی زحمت بیشتری به‌خودتان بدهید. چند قوطی رنگ بردارید و بعضی از دیوارهای منزل‌تان را رنگ کنید یا روی آن‌ها طرح بیندازید. بهترین قوطی رنگی که بتوانید یک دیوار متوسط را با آن رنگ کنید کمتر از 01 هزار تومان برای‌تان خرج برمی‌دارد. به همراه آن به یک قلم‌مو یا رول برای رنگ‌آمیزی نیاز دارید که بعضی از آن‌ها روی دیوار طرح هم می‌اندازند. اگر لازم باشد می‌توانید با خرید چند شابلون 3، 4 هزار تومانی راحت‌تر روی دیوار طرح بیندازید. تنها کاری که باید بکنید این است که طرح و رنگ را درست انتخاب کنید. برای این کار، این مطلب به شما کمک خواهد کرد.



   مناسب‌ترین رنگ برای نقاشی خانه

  •      وقتی رنگ دیوارها سبز می‌شود...

سبز به شما آرامش و سرزندگی را با هم می‌دهد. با این رنگ هم می‌توانید تمدد اعصاب پیدا کنید و هم امیدوارتر باشید. این رنگ به راحتی در خانه شما می‌نشیند و می‌تواند فضاهای کوچک را بزرگ‌تر از چیزی که هستند نشان دهد. سبز روشن برای اتاق‌خواب بهترین رنگ است و شما را آرام می‌کند. سبز برای اتاق کار هم رنگ بسیار مناسبی است، خستگی را از تن‌تان بیرون می‌برد. استفاده از کمی رنگ سبز در راهرو ورودی خانه حس خوبی به مهمانان نوروزی شما خواهد داد و استقبال شما را پررنگ‌تر نشان خواهد داد. فراموش نکنید که استفاده از سبز تیره و کدر درست برعکس سبز روشن شما را افسرده خواهد کرد. سبز به راحتی با رنگ‌های دیگر ترکیب می‌شود. سبز روشن در کنار سفید فضا را سرد می‌کند اما سبز در کنار قهوه‌ای و نارنجی خانه شما را گرم‌تر نشان خواهد داد. اگر می‌خواهید ترکیب شادی با سبز درست کنید می‌توانید آن را به همراه زرد یا بنفش استفاده کنید.



  •     آبی آبی،  مهتابی!

آبی یکی از پرطرفدارترین رنگ‌هاست و تقریبا همه آن را دوست دارند. رنگ آبی می‌تواند حس‌های متفاوتی به شما بدهد. آبی روشن آرامش شما را زیاد می‌کند و تمرکزتان را افزایش می‌دهد اما آبی تیره می‌تواند اعتماد به نفس را تقویت کند. این رنگ سرد است و می‌تواند فضایی را که دارید بزرگتر از چیزی که هست نشان دهد. علاوه‌بر این می‌تواند برای محل استراحت شما مثل اتاق‌خواب‌تان رنگ مناسبی باشد. در اتاق‌خواب باید از طیف‌های خواب‌آور آبی مثل لاجوردی یا آبی‌طوسی استفاده کنید. برای سرویس بهداشتی هم آبی مناسب‌ترین رنگ است چون هم فضا را بزرگ نشان داده و هم به آن آرامش می‌دهد. در اینجا بهتر است از طیف‌هایی شبیه فیروزه‌ای استفاده کنید. آبی برای اتاق کار هم رنگ مناسبی است و به آن انرژی می‌دهد مخصوصا اگر آن را با رنگ‌های شاد دیگر ترکیب کنید. ترکیب آبی تیره با نقره‌ای، انتخاب خوبی برای اتاق نشیمن شماست. برای اتاق پذیرایی هم ترکیب دیوارهای فیروزه‌ای روشن با مبلمان طلایی حس فوق‌العاده‌ای به محیط می‌دهد. فقط دقت کنید آبی برای اتاق بچه‌ها مناسب نیست چون تحرک آن‌ها را کم می‌کند. برای آشپزخانه هم مناسب نیست چون جلوی اشتها را می‌گیرد.



  •       بنفش برای کجا مناسب است؟

رنگ بنفش حس‌های بد مثل ترس، مشغله‌های ذهنی و ناآرامی را از شما می‌گیرد. این رنگ برای بیشتر جاهای خانه مناسب است. فقط توجه کنید، بنفش تیره فضا را کوچک‌تر نشان می‌دهد. برای طراحی یک اتاق مدرن می‌توانید مثلا یکی از دیوارهای اتاق نشیمن را بنفش تیره کرده و از وسایل آبی یا قرمز برای تکمیل آن استفاده کنید. اگر آرامش دادن به فضا برای‌تان مهم‌تر است، می‌توانید دیوارها را یاسی کرده و آن را با قهوه‌ای تکمیل کنید. برای اتاق غذاخوری بهتر است بنفش را با قرمز و برای اتاق خواب آن را با نقره‌ای یا سفید ترکیب کنید. بنفش برای آشپزخانه رنگ زیاد مناسبی نیست. ترکیب بنفش و صورتی برای اتاق دختران جوان ترکیب بسیار مناسبی است. ترکیب آن با طلایی هم فضا را باشکوه می‌کند.



  •    صورتی چه حسی به شما می‌دهد؟

صورتی رنگ شادی و احساسات عاشقانه است. حس شادی را به خانه‌تان می‌دهد و افسردگی و گوشه‌گیری را از شما دور می‌کند. برای اتاق دختر‌بچه‌ها صورتی بهترین رنگ است. به‌خصوص اگر آن را با رنگ‌های شاد دیگر مثل قرمز و زرد ترکیب کنید. البته بر خلاف چیزی که فکر می‌کنید صورتی فقط برای اتاق دختربچه‌ها مناسب نیست. شما هم می‌توانید از ترکیب صورتی با قهوه‌ای برای رنگ‌آمیزی اتاق خواب‌تان استفاده کنید. صورتی برای آشپزخانه مناسب نیست و اشتها را کم می‌کند. این رنگ همراه با قهوه‌ای و کمی سبز ترکیب پخته و مناسبی برای اتاق نشیمن شما درست می‌کند. صورتی با سیاه و طوسی، ترکیبی عاشقانه درست می‌کند اما ترکیب صورتی با آبی روشن فضا را سرد می‌کند. برای جلوگیری از این سردی می‌توانید کمی بنفش تیره یا سبز به این ترکیب اضافه کنید.



  •     برای شما که دیوار زردرنگ دارید...

این رنگ به شما شور، نشاط و امیدواری می‌دهد. رنگ زرد حس شروع دارد و به خانه شما گرما و روشنی می‌دهد. زرد می‌تواند اتاق شما را بزرگ‌تر و روشن‌تر نشان دهد؛ به همین خاطر برای فضاهای کوچک که قرار است شاد نشان‌داده شوند، رنگ مناسبی است. این رنگ برای اتاق ناهارخوری هم مناسب است و به فضای شما حس دوستی می‌دهد. حتی اگر دوست ندارید دیوارهای نشیمن را زرد کنید، می‌توانید یک گلدان پر از گل‌های زردرنگ روی میز ناهار‌خوری بگذارید و معجزه آن را ببینید اما برای اتاق‌خواب مناسب نیست چون ممکن است باعث بی‌خوابی شود. زرد برای سرویس بهداشتی هم رنگ مناسبی است. زرد به‌راحتی با رنگ‌های دیگر هماهنگ می‌شود اما بین همه آنها آبی از همه مناسب‌تر است. ترکیب این 2 رنگ اتاق شما را شبیه آسمان آفتابی می‌کند.



  •      اگر دیوارتان قهوه‌ای شود...

این رنگ به فضای شما گرما، قدرت و ثبات می‌دهد. قهوه‌ای رنگ طبیعت است و احساسات طبیعی را به خانه می‌آورد. در یک اتاق بی‌روح ترکیب دیوارهای گرم با وسایل چوبی تیره می‌تواند به فضا گرما دهد. قهوه‌ای در آشپزخانه می‌تواند به فضا عمق دهد. اگر وسایل نشیمن شما چوبی است، رنگ‌زدن یکی از دیوارها به رنگ قهوه‌ای تیره می‌تواند جلوه خاصی به اتاق دهد. می‌توانید این رنگ را با حصیر یا قالیچه‌های پوستی تکمیل کنید. ترکیب قهوه‌ای با نارنجی و سبز خانه شما را پاییزی و زیبا کرده و گرمای این رنگ را چند برابر می‌کند.



  •     چرا باید دیوار قرمز داشت؟

قرمز رنگ گرمی است که هیجان و انرژی را به فضا می‌دهد. اگر احساس می‌کنید فضای خانه شما کسل‌کننده شده می‌توانید از این رنگ در بخشی از خانه استفاده کنید. این رنگ به فضای شما عمق می‌دهد؛ فقط زیاده‌روی نکنید، استفاده زیاد از این رنگ امکان دارد شما را عصبی کند. قرمز برای آشپزخانه مناسب است چون اشتها را زیاد می‌کند. برای نشیمن هم مناسب است چون فضا را گرم می‌کند. فقط فراموش نکنید این رنگ تند خانه شما را کوچک‌تر نشان خواهد داد. اگر فضای کمی دارید، بخش کوچکی از دیوار را این رنگ بزنید یا روی دیوار طرح‌های قرمز رنگ بیندازید. ترکیب قرمز با سبز فضا را شاد و بهاری می‌کند. ترکیب آن با قهوه‌ای و نارنجی حس پاییز به خانه شما می‌دهد. بهترین همراه با قرمز برای آشپزخانه زرد است اما ترکیب قرمز با سفید، خانه شما را تبدیل به یک خانه زیبا، کلاسیک و گرم خواهد کرد.



  •      جای شما بودیم، رنگ نارنجی می‌زدیم

نارنجی رنگ شادی و نشاط است و استفاده درست از آن مثل نوشیدن یک لیوان آب‌پرتقال تازه شما را سرحال می‌کند! نارنجی فضا را گرم کرده و علاوه‌بر شادی، حس اعتماد‌به‌نفس و امنیت به شما می‌دهد. این رنگ برای آشپزخانه و اتاق غذاخوری رنگ مناسبی است. اشتها را زیاد می‌کند و فضایی صمیمی ایجاد می کند. اگر می‌خواهید یک اتاق نشیمن مدرن داشته باشید، می‌توانید دیوارها را نارنجی کم‌رنگ کرده و از مبلمان سفید برای دکور کردن فضا استفاده کنید. اگر هم می‌خواهید نشیمن گرمی داشته باشید، می‌توانید نارنجی را با لوازم قهوه‌ای هماهنگ کنید. بهتر است از این رنگ در اتاق‌خواب استفاده نکنید چون آرامش را از فضا می‌گیرد. اگر دنبال فضایی شاد و سرزنده هستید ترکیب نارنجی با آبی را امتحان کنید.





تاریخ : چهارشنبه 90/6/2 | 9:44 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
این تست جالب را انجام دهید
به گفته ی روانشناسان همه ی ما به نحوی تحت تاثیر رنگها هستیم و خود واقعیمون رو با این رنگها نشون می دیم.برای اسم هر فرد رنگ مخصوصی وجود داره که می تونه بر زندگیش تاثیر بذاره.
به گفته ی روانشناسان همه ی ما به نحوی تحت تاثیر رنگها هستیم و خود واقعیمون رو با این رنگها نشون می دیم.برای اسم هر فرد رنگ مخصوصی وجود داره که می تونه بر زندگیش تاثیر بذاره.اینکه شما بدونید برای اسمتون رنگ مخصوصی وجود داره و می تونید راز شخصیتی خودتون رو از لابلای اون پیدا کنید می تونه بسیار جالب باشه؛پس به موارد زیر به ترتیب ذکر شده کاملا توجه کنید :
 
 
برای اینکه با چگونگی موضوع آشنا بشید یه مثال میزنم :
اسم و فامیل خودتون رو روی برگه ی کاغذ بنویسید تا بر اساس حروف و اعداد ذکر شده در بالا
برای هر کودوم،به رنگ مربوطه دست پیدا کنید؛مثال:
مهدی قاسمیان
م4 ه8 د4 ی3 ق8 الف1 س1 م4 ی3 الف1 ن5
حالا اعداد رو با هم جمع می کنیم: 42=4+8+4+3+8+1+1+4+3+1+5
باز دوباره این دو عدد رو با هم جمع میکنیم: 6=2+4
عدد شش مربوط به رنگ نیلی هست.اگه عدد بدست اومده از 9 بیشتر بود،
باز دوباره اون دو عدد رو با هم جمع کنین.
حالا میتونین مشخّصات خودتون رو بخونین...
صورتی

دارای قدرت جسمی بالایی هستید.به خاطر اراده ی بالایی که دارید می توانید رؤیاهایتان را به راحتی به واقعیّت تبدیل کنید.با مسؤلیتها به راحتی کنار می آیید و می توانید دیگران را در حلّ مشکلاتشان راهنمایی کنید.از نظر عاطفی فردی قوی و عمیق هستید.صمیمیت بیش از اندازه با دیگران برایتان سخت است.


قرمز

بسیار جاه طلب بوده و گاهی برای رسیدن به اهداف خود ممکن است از دیگران نیز مایه بگذارید. قرمز رنگ حیات و جسارت است.همیشه تلاش دارید که آشکارا به فعّالیت بپردازید و مورد توجّه قرار بگیرید.بسیار خونگرم هستید و به سادگی تحریک می شوید.ممکن است در اوج شادی نیز ناگهان و با کوچکترین بهانه ای اخمهایتان در هم رفته و به لاک خود فرو بروید.باید سعی کنید که از انرژی فوق العادّه تان در جهت مثبت استفاده کنید. 

زرد
بسیار تیز هوش هستید.شخصیتی بسیار خوش بین و فعّال دارید.هرگز در ابراز آنچه می خواهید بر زبان بیاورید،کم نمی آورید.به خاطر زنده دلی،ابتکار و مستعد بودنتان،در برقراری ارتباطی خوب با دیگران،همیشه دور و برتان پر از دوستان مختلف خواهد بود.با وجودی که روحیه ی بسیار شادی دارید،هرگز احساس رضایت نخواهید کرد؛مگر اینکه شادی هایتان را با دیگران تقسیم کنید.تنها ایرادی که ممکن است داشته باشید قدرت تخیّل و تجسّم بیش از اندازه تان است که گاهی شما را در خود غرق می کند.اگر نتوانید انرژی و توانتان را در مسیر درستی هدایت کنید، در آخر خواهید دید بیشتر کارهایی که با هدفی مشخّص شروع کرده اید،ناتمام مانده اند.

طلایی
در هر چیزی،فقط حدّ بالای آن می تواند رضایت خاطر شما را برآورده کند.از طرف دیگر،رفتار و کلامتان چنان جذّابیتی دارد که به ندرت ممکن است کسی با شما آشنا شود ولی شیفته تان نشود!دانش و آگاهی شما نسبت به زندگی غیر قابل توصیف است.به هر چیزی با خوش بینی زیاد نگاه می کنید.می توانید معلّم خوبی باشید و تمام تجربیاتتان را به دیگران نیز انتقال دهید. شرایط منفی را می توانید به بهترین موفّقیّت ها تبدیل کنید.

نیلی

زندگی شما بیشتر به زندگی عارفان شباهت دارد.با عشق و علاقه ای که به پاکی و زیبایی های دنیا دارید،می توانید توان و شادی فوق العادّه ای به افراد افسرده ببخشید.علاوه بر روحیه و شخصیت نوع دوست و انسان پروری که دارید،از یک حسّ ششم بسیار قوی برخوردارید که از این طریق نیز می توانید به راحتی از مشکلات مردم با خبر شوید.

سبز

برای شما خیلی مهم است که برنامه ی روزانه داشته باشید.نظم و انضباط برای شما اهمّیّت ویژه ای دارد.به ندرت ممکن است زندگیتان آشفته و بی هدف باشد.دیگران اغلب برای گرفتن راهنمایی های جدّی نزد شما می آیند.برای حلّ مشکلات دیگران به شدّت حرص می خورید.تکامل شخصیتی برایتان بسیار حائز اهمّیّت است و برای وسعت بخشیدن به دانش خود هرگز از آموختن دست بر نمی دارید.ترجیح می دهید به جای از شاخه ای به شاخه ی دیگر پریدن،روی هدف ثابتی به فعّالیّت بپردازید. 

بنفش

عاشق کند و کاو و جستجو در عمق هر پدیده هستید و شاید هم به همین دلیل،عشق به علوم ماوراءالطّبیعه در شما به حدّ کافی رشد کرده است.این باعث شده به رشته هایی چون فلسفه روی آورید.هیچ اتبفاقی را به راحتی قبول نمی کنید مگر آنکه خودتان شخصا آن را تجربه کرده باشید.برای حلّ مشکلات نیز راه حل را در درون خود می جویید.عاشق تنهایی هستید و هماهنگ شدن با دیگران کمی برایتان مشکل است.

آبی

به احتمال قوی،دیگران شما را شخصی بدون تعارف و غیر تشریفاتی می دانند و شاید هم به همین دلیل برایشان جالب توجّه هستید.آزادی برایتان ارزش زیادی دارد و هرگز نمی توانید در محیطی کار کنید که به شما تحکم می شود و یا زیر نظر قرار دارید.اگر این همه دنبال تنوبع هستید،به این دلیل است که اعتقاد زیادی به حقیقت دارید و برای همین زندگی با تمام مشکلات و سختی هایش برای شما ارزشی فوق العادّه دارد.


نارنجی
شوخ طبعی و بذله گویی بخصوصی را که به ارث برده اید،باعث شده محبوب دیگران باشید.دیگران از بودن با شما لذّت برده و انرزی مثبت می گیرند.سعی می کنید همیشه لیوان را از نیمه ی پر آن ببینید و با بذله گویی خاصّ خود،محیط را برای انجام کاری مثبت فراهم سازید. آماده ی کمک به دیگران هستید.
منبع : روزنه





تاریخ : چهارشنبه 90/6/2 | 9:42 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<   <<   61   62   63   64   65   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">