سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از پوکی استخوان

پوکی استخوان از جمله بیماری‌هایی است که می‌توان با روش‌های بسیار ساده خطر بروز آن را کاهش داد. رژیم غذایی متعادل از جمله این روش‌هاست...

 

پوکی استخوان یا استئوپروز حالتی است که در آن استخوان شکننده شده و احتمال شکستگی با ضربات کوچک افزایش می‌یابد و از گرفتاری‌های شایع در جوامع بشری است که معمولا بعد از سن 35 سالگی روند آن در انسان آغاز می‌شود.

رژیم غذایی متعادل است که در آن موارد زیر رعایت شود:
-‌ شیر و فرآورده‌های آن: شیر از جمله منابع غنی کلسیم است. لبنیات مانند ماست، دوغ، پنیر و کشک نیز سرشار از کلسیم هستند.

فرآورده‌های کم چرب نیز به اندازه فرآورده‌های پرچرب دارای کلسیم هستند پس بهتر است از لبنیات کم چرب استفاده شود تا از اضافه وزن نیز جلوگیری شود.

روزانه باید 2 تا 3 لیوان شیر مصرف شود. در صورت عدم تحمل شیر، ماست و پنیر و کشک جایگزین‌های خوبی هستند. یک لیوان ماست یا دو قطعه پنیر (به اندازه دو قوطی کبریت) تقریبا معادل یک لیوان شیر، کلسیم دارند.
افرادی که نمی‌توانند از مواد غذایی حاوی کلسیم استفاد کنند یا غذاهای کلسیم‌دار به میزان کافی نمی‌خورند باید با تجویز پزشک قرص کلسیم دریافت کنند.

- سبزی‌ها: برخی سبزی‌ها مانند جعفری، کلم بروکلی، اسفناج، ریحان و نعناع حاوی مقادیر زیادی کلسیم هستند اما به طور کلی توصیه می‌شود روزانه 3 تا 5 سهم از انواع سبزی‌ها مصرف شود.( هر یک سهم سبزی شامل نصف لیوان سبزیجات پخته یا یک لیوان سبزی خام است).

- میوه‌ها: سعی کنید روزانه 2 تا 4 وعده میوه مصرف کنید. (یک عدد سیب متوسط یا یک عدد موز، یا یک بشقاب کوچک انگور را معادل یک وعده میوه محسوب کنید).

توجه کنید در صورتی که قسمت عمده روز را خارج از منزل می‌گذرانید و امکان استفاده از انواع میوه‌ها برای شما وجود ندارد، می‌توانید از برگه خشک شده میوه‌ها مانند برگه هلو و زردآلو، آلبالو و یا انجیر خشک استفاده کنید. در صورت استفاده از میوه‌جات خشک شده اعتدال را رعایت کنید؛ چرا که محتوای قند آنها به دلیل فشرده و بدون آب بودنشان بالاتر است.

- ماهی، تخم مرغ، گوشت و سویا: سعی کنید حداقل هفته‌ای دو بار ماهی مصرف کنید. در صورتی که بیماری خاصی مانند چربی خون بالا و ... ندارید سعی کنید دل، جگر، قلوه و تخم مرغ را در حد اعتدال مصرف کنید. انواع گوشت‌های کم چربی را در حد اعتدال در برنامه غذایی خود قرار دهید. سویا به دلیل داشتن ترکیباتی مشابه استروژن می‌تواند موثرتر باشد بنابراین سعی کنید سویا را در برنامه غذایی روزانه خود وارد کنید.

- حبوبات: سعی کنید انواع حبوبات مانند عدس، نخود و لوبیا قرمز را در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهید.

- شیرینی‌ها: شیرینی‌ را به مقدار کم مصرف کنید، خیلی از آنها حاوی مقادیر بالایی چربی هستند. بنابراین سعی کنید از دسرهایی که منبع خوب کلسیم هستند و در ترکیبات آنها شیر یا ماست به کار رفته مانند انواع بستنی‌های کم چرب یا ماست‌های میوه‌ای، استفاده کنید.

- نوشیدنی‌ها: روزانه 1/5 تا 2 لیتر یعنی حدود 6 تا 8 لیوان آب و مایعات بنوشید.

البته در این باره به توصیه‌هایی زیر توجه کنید:
- بهتر است دوغ را جایگزین نوشابه کنید.

- مصرف زیاد قهوه موجب پوکی استخوان می‌شود. در مصرف آن اعتدال را رعایت کنید.

- سعی کنید چای کمرنگ مصرف کنید چرا که برای سلامت استخوان مفیدتر است.

- از مصرف بیش از حد گوشت، نمک و الکل خودداری کنید.

- درفصل زمستان که کمتر از خانه خارج می‌شوید و کمتر در معرض نور آفتاب قرار می‌گیرید، باید مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین «د» را افزایش دهید.

- با افزایش سن از توانایی پوست برای ساختن ویتامین «د» کاسته می‌شود. بنابراین لازم است در افراد مسن از دارو برای تامین مقادیر کافی ویتامین د استفاده شود.
منبع : Hamshahrionline.ir





تاریخ : چهارشنبه 90/6/2 | 11:38 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 برای روزه گرفتن سحری نمی خورید؟

به روزه‌داران توصیه کرد از مایعات فراوان به ویژه آب به میزان حداقل دو لیتر در فاصله افطار تا سحر استفاده کنند...

 


عضو مرکز تحقیقات بیوشیمی و تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: حذف وعده سحری در ایام ماه مبارک رمضان موجب بروز عوارض جدی بر متابولیسم و سلامتی بدن می‎شود.
به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خراسان - دکتر محمد صفریان با اشاره به این‌که برخی افراد برای کاهش وزن خود اقدام به حذف وعده سحری در ایام ماه مبارک رمضان می‌کنند، اظهار داشت: این امر موجب بروز اختلالات در متابولیسم بدن، کاهش شدید قند خون، بروز عوارض بر دستگاه گوارش و فعال شدن مکانیزم صرفه جویی در بدن می‌شود.

استادیار گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص تاثیر روزه بر روی وزن افراد گفت: به طور کلی روزه گرفتن باعث کاهش وزن نمی‌شود و بعضا افراد به دلیل کاهش فعالیت روزانه، مصرف بیشتر مواد غذایی و شیرینی دچار اضافه وزن می‌شوند.

عضو مرکز تحقیقات بیوشیمی و تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در صورتی که افراد خواهان کاهش وزن هستند، باید میزان غذای مصرفی خود را به میزان 10 تا 15 درصد کاهش دهند.
وی با اشاره به این‌که فاصله بین سحر و افطار حدود 16 ساعت است، اظهار داشت: بهتر است روزه‌داران در زمان سحر از مواد غذایی حاوی مواد پروتئینی، کربوهیدرات و قندهای طبیعی همچون شیر و خرما، برنج‌های مخلوط و گوشت مرغ استفاده کنند.
منبع :Isna.ir





تاریخ : چهارشنبه 90/6/2 | 11:36 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
جسد زن صیغه ایی بر ترک موتورسیکلت!
وقتی موتورسیکلت به دست اندازی رسید ناگهان گوشه چادر زنانه ای که روی جسد قرار داشت کنار رفت و پای انسانی نمایان شد...
 
 
خراسان: مردی که جسد زن صیغه ای خود را بر ترک موتورسیکلت بسته بود و قصد داشت آن را در محلی پنهان کند، برای فرار از چنگ شهروندانی که به او مشکوک شده بودند 2 تن را با چاقو مجروح کرد.

این ماجرا از آن جا آغاز شد که سرنشینان یک خودروی سواری در جاده قدیم قوچان به راکب موتورسیکلتی که چیزی شبیه یک جسد را روی ترک موتورسیکلت بسته بود مشکوک شدند و به تعقیب موتورسیکلت پرداختند. موتور سوار نیز بدون توجه به شک شهروندان همچنان به مسیر خود ادامه داد تا این که با ورود به یکی از خیابان های بولوار توس به سمت روستای نوری حرکت کرد. در همین هنگام وقتی موتورسیکلت به دست اندازی رسید ناگهان گوشه چادر زنانه ای که روی جسد قرار داشت کنار رفت و پای انسانی نمایان شد. شک سرنشینان خودرو با مشاهده پای جسد دیگر به یقین تبدیل شد و قبل از آن که موتورسوار وارد روستا شود آن ها جلوی موتورسیکلت پیچیدند.

 موتورسوار که کنترل خود را از دست داده بود نقش زمین شد و رهگذران با مشاهده جسدی روی موتورسیکلت، بلافاصله او را محاصره و از فرارش جلوگیری کردند اما موتورسوار که خود را در معرض دستگیری می دید با بیرون آوردن یک قبضه چاقو به سمت شهروندان حمله کرد تا با ترساندن آنان از محل بگریزد. این گزارش حاکی است: با آن که وی 2 تن از شهروندان را با چاقو مجروح کرد ولی شهروندان وظیفه شناس باز هم در مقابل او مقاومت کردند و موضوع را به مرکز فوریت های پلیسی اطلاع دادند. دقایقی بعد ماموران گشت کلانتری آبکوه خود را به روستای نوری رساندند و مرد 35 ساله را دستگیر کردند. ماموران انتظامی سپس با قاضی علی اکبر صفائیان(قاضی ویژه قتل عمد) تماس گرفتند و او را در جریان حمل جسدی با موتورسیکلت قراردادند. مقام قضایی پس از صدور دستوراتی برای حفظ صحنه حادثه، خود نیز به محل عزیمت کرد.

 با حضور قاضی ویژه قتل عمد، بررسی ها در این باره آغاز و جسد زن جوان که حدود 31 سال سن داشت به پزشکی قانونی حمل شد. موتورسوار مذکور که برای انجام بازجویی به کلانتری آبکوه هدایت شده بود ادعا کرد جسد مربوط به همسر صیغه ای او می باشد اما تاکنون مدارکی که بتواند ادعای او را ثابت کند ارائه نداده است. وی در اعترافات خود به قاضی صفائیان گفت: به اتهام سرقت موتورسیکلت زندانی شدم و زمانی که دوران محکومیتم را سپری می کردم همسرم از من طلاق گرفت.

 بعد از آزادی از زندان با مقتول آشنا شدم و او را صیغه کردم. وی در ادامه اعترافاتش افزود: من خانه ای داشتم که آن را فروختم و با بخشی از پولم منزلی را در بولوار بهمن منطقه خواجه ربیع رهن کردم و بقیه پولم را دست بنگاه داری سپردم تا با آن کسب و کار کند. اما هر از گاهی به بنگاه دار زنگ می زدم و از او می خواستم تا مبلغی از پولی را که دستش دارم به همسر صیغه ای ام بدهد که او هم این کار را می کرد ولی بعد از مدتی متوجه شدم که همسرم با همدستی فرد دیگری قصد دارد پول های مرا بالا بکشد به همین دلیل شب یکشنبه با او به مشاجره پرداختم و وقتی که همسرم قصد داشت بدون توجه به حرف های من از منزل بیرون برود ابتدا چند سیلی به صورتش زدم و سپس با مشت به بینی اش کوبیدم که خون از آن فواره زد و به حالت نیمه بیهوش روی زمین افتاد. وی ادامه داد: من پیکر او را به داخل اتاق کشاندم و روی تشک انداختم تا این که روز بعد تصمیم گرفتم جسد او را به خارج از شهر ببرم که مورد ظن شهروندان قرار گرفتم و دستگیر شدم.

 در پی اعترافات این مرد جوان و به دستور مقام قضایی، ماموران تجسس کلانتری آبکوه به منزل متهم به قتل در خواجه ربیع رفتند و به بررسی چگونگی درگیری آن ها پرداختند این در حالی بود که خون زیادی روی تشک پهن شده در منزل مشاهده می شد. هنوز پزشکی قانونی درباره علت دقیق مرگ این زن 31 ساله اظهارنظری نکرده است. بنابراین گزارش، پس از دستگیری متهم به قتل اعضای خانواده دیگری نیز به کلانتری آبکوه مراجعه کردند در این هنگام زن جوانی به ماموران گفت: می ترسم متهم خواهرم را کشته باشد اما متهم گفت: نه! خواهر شما در جاده قدیم قوچان و منزل فلانی است و بدین ترتیب اعضای این خانواده با خیال راحت به منزل بازگشتند اما این موضوع که آیا متهم زن دیگری هم اختیار کرده بود یا نه! ماجرایی است که تحت بررسی قرار دارد. شایان ذکر است: قاضی صفائیان پس از شنیدن اعترافات متهم، دستور قرار بازداشت موقت وی را صادر کرد و بدین ترتیب تلاش ماموران کلانتری آبکوه برای کشف زوایای پنهان این پرونده جنایی آغاز شد.


منبع:khorasannews.com 





تاریخ : چهارشنبه 90/6/2 | 11:35 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
 
   
 
عکس یادگاری دیکتاتورهایی که یکی‌پس‌از دیگری سقوط می‌کنند
حسنی مبارک از مصر، معمر قذافی از لیبی، علی عبدالله صالح از یمن و بن علی از تونس.
 
 
 
 
 
منبع:aftabnews.ir





تاریخ : چهارشنبه 90/6/2 | 11:32 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
کلاهبرداری از راه نان صلواتی
مرد کلاهبرداری که از طریق سفارش پخت نان صلواتی از دو نانوا کلاهبرداری کرده بود تحت تعقیب پلیس قرار گرفت.
 
 
مشرق: یکی از مالباخته‌ها در شکایتش به ماموران گفت: هفته قبل فردی با شماره ای اعتباری با من تماس گرفت و خود را کارمند اتحادیه نانوایان معرفی کرد. او از من خواست تا 700 نان را به صورت صلواتی در اختیار شهروندان قرار دهم و سپس این فرد پول را به حسابم واریز می کند.

چندی قبل دو نانوا با مراجعه به پلیس آگاهی بجنورد از فردی ناشناس به اتهام کلاهبرداری شکایت کردند. یکی از مالباخته ها در شکایتش به ماموران گفت: هفته قبل فردی با شماره ای اعتباری با من تماس گرفت و خود را کارمند اتحادیه نانوایان معرفی کرد. او از من خواست تا 700 نان را به صورت صلواتی در اختیار شهروندان قرار دهم و سپس این فرد پول را به حسابم واریز می کند.

مرد نانوا ادامه داد: مرد ناشناس پس از پختن نانها با من تماس گرفت و خواست برای دریافت پول به عابر بانک مراجعه کنم. وقتی برای دریافت پول به عابر مراجعه کردم متوجه نبودم که به جای دریافت پول، هشت میلیون و پانصد هزار ریال به حساب مرد کلاهبردار واریز می کنم.

یکی دیگر از مالباخته ها نیز در این باره به ماموران گفت: متهم هفت میلیون و پانصد هزار ریال از من کلاهبرداری کرده است. او به بهانه پخت نان صلواتی این پول را از حسابم خالی کرد.

در ادامه کارآگاهان تلاش خود را برای شناسایی مرد کلاهبردار آغاز کردند اما به دلیل اعتباری بودن تلفن تماس گیرنده تا کنون ردی از متهم به دست نیامده است. تحقیقات پلیسی برای دستگیری متهم ادامه دارد.


منبع:mashreghnews.ir 





تاریخ : چهارشنبه 90/6/2 | 11:28 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 ابو علی سینا فیلسوف بزرگ ایران
1 شهریور روز پزشک مبارک باشد

www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

 

روزی جوانی از نزدیکان پادشاه گرگان، به بیماری سختی دچار شد و پزشکان در علاج او درماندند تا سرانجام طبیب جوانی به نام بوعلی(ابن سینا) را که به تازگی به گرگان رسیده و گروهی از بیماران را شفا داده بود بر بالین او بردند.

بوعلی جوانی را دید که زار افتاده. نشست و نبض او را گرفت و گفت: ” مردی را بیاورید که کل محلات گرگان را بشناسد.”
آن فرد مورد نظر وارد می شود و شروع به شمردن اسامی محلات گرگان می کند و در همان حال بوعلی دست بر نبض بیمار می نهد.
تا آن مرد می رسد به محلی که نبض بیمار در آن حالت حرکتی غریب می نماید.
بوعلی دستور می دهد اسامی کلیه کوی های آن محل را برشمارد. آن کس ، نام کوی ها را سر می دهد تا می رسد به نام کویی که باز آن حرکت غریب در نبض بیمار باز می آید.

پس بوعلی می گوید: اسامی منازل آن کوی را برشمارد.
منازل را می خواند تا می رسد به اسم سرایی که این حرکت غریب نبض تکرار می شود.بوعلی می گوید نام اهل منزل را بردهد.
تا رسید به نامی که همان حرکت، حادث می شود.

آنگاه بوعلی روی به همراهان بیمار می کند و می گوید:” تمام شد. این جوان در فلان محل، در فلان کوی و در فلان سرا، بر دختر فلانی، عاشق است و داروی او وصال آن دختر است.”

بیمار هرچه خواجه بوعلی می گفت می شنید. از شرم سر در جامه خواب کشید و چون مورد سئوال واقع شد، همچنان گفت که بو علی گفته بود.

 


مروری کوتاه بر سرگذشت ابوعلی سینا
پزشک و فیلسوف ایرانی

www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
ابوعلی حسین بن عبدالله معروف به ابوعلی سینا در سال 370 هجری قمری درخرمیشن از توابع بخارا متولد شد. او پزشک ، ریاضیدان ، فیلسوف و منجم بزرگ ایرانی بود . پدرش عبدالله در دستگاه سامانیان محصلی مالیات را عهده داربود و مادرش ستاره نام داشت. وی در بلخ پرورش یافت و قرآن و سایر علوم را آموخت. استاد وی عبدالله ناتلی بود که از رجال مشهور قرن چهارم هجری به شمار می رفت. او در هجده سالگی، چنانچه خود نوشته است، همه علوم را فرا گرفته بود. در بیست و یک سالگی دست به تالیف و تصنیف زد، در بیست و دو سالگی پدرش را ازدست داد و خود متصدی شغل پدر گردید.

اما به علت نابسامانی اوضاع سیاسی ، بخارا را ترک نمود و به گرگانج پایتخت امرای مامونیه خوارزم و نزد خوارزمشاه علی ابن مامون و وزیرش ابوالحسین احمدبن محمد سهیلی رفت. در این هنگام، محمود غزنوی بر خوارزم نفوذ یافته بود و از دانشمندان دربارخواسته شد که به غزنین به خدمت سلطان محمود بروند. ابوعلی سینا که از تعصب آن پادشاه خبردار بود ، به همراهی ابوسهیل مسیحی از خوارزم گریخت و از راه ابیورد و طوس به قصد گرگان حرکت کرد تا به قابوس بن وشمگیرکه به عنوان یاریگر و حامی دانشمندان شهرت یافته بود، بپیوندد. اما وقتی که پس از مشقات بسیار بدان شهر رسید، قابوس مرده بود.

ابوعلی سینا ناچار به قریه ای در خوارزم بازگشت. اما پس از مدت کوتاهی دوباره به گرگان رفت و این بار ابوعبید جوزجانی، یکی از با وفاترین شاگردانش به خدمت او پیوست و در این سفر بود که کتاب « المختصرالاوسط» و کتاب «المبدا» و «المعاد» و بخشی از کتاب معروف «قانون» و «نجات» را تالیف کرد.

ابوعلی سینا در حدود سال 405 هجری قمری به ری رفت و فخرالدوله دیلمی را که بیماربود، معالجه کرد. ولی مدت زیادی در آن شهرباقی نماند و در اوایل سال بعد به قزوین و از آنجا به همدان رفت و حدود نه سال در آن شهر به سر برد. در این جا مورد توجه شمس الدوله دیلمی قرار گرفت و در سال 406 هجری قمری به وزارت رسید و تا سال 411 هجری قمری در این مقام باقی ماند.

در سال 412 هجری قمری شمس الدوله درگذشت و پسرش سماالدوله به جای او نشست. سماالدوله مانند پدر می خواست که ابوعلی سینا وزارت را قبول کند، اما شیخ نپذیرفت و توسط معاندان به مدت چهار ماه در حبس به سر برد. وی در این مدت، تعدادی از کتب و رسالات مهم خود را تالیف نمود. شیخ الرئیس بعد از رهایی از حبس باز مدتی در همدان بود و آنگاه ناشناخته با شاگردش ابوعبید جوزجانی به اصفهان نزد علاء الدوله کاکویه رفت. آن پادشاه او را به گرمی و احترام بسیار پذیرفت.

 ابوعلی سینا از این زمان تا آخر عمر در خدمت علاء الدوله کاکویه بود. در نخستین جمعه ماه مبارک رمضان شیخ الرئیس را روی تخت روانی که با دو اسب کرند حمل می شد ، نهاده بودند. رفته رفته غروب افق را می پوشاند. عصر بود و بانگ موذن مومنان را به نماز دعوت می کرد.
همچنانکه ابوعلی سینا دست لرزانش را به سمت شاگردش دراز می کرد، سرفه های شدید و پی در پی پیکرش را می لرزاند و چند قطره خون در کنار لبانش پدیدار شد، و فقط قدرت یافت این چند کلمه را ادا کند :
«فرمانروایی که طی این سالها جسم مرا به این خوبی اداره می کرد ، متاسفانه در وضعی نیست که به کارش ادامه دهد. گمان کنم وقت آن رسیده که خیمه ام را بر چینم ».


ابوعبید با چهره خیس از اشک سعی کرد چیزی بگوید ، ولی کلمه ای از دهانش خارج نشد. نمی فهمید و نمی خواست بفهمد.
شیخ الرئیس نفس نفس می زد و بعد از مدتی مکث ، فرمود :
« سعی کن نوشته هایم را جمع آوری کنی . آنها را به تو می سپارم . خداوند هر سرنوشتی را که استحقاق دارد، برایش تعیین می کند».

ساکت شد . پلکهایش را بر هم گذاشت و در همان حال گفت :
« ابوعبید، دوست من ، اکنون برایم قرآن بخوان . چند آیه از قرآن تلاوت کن» .

آن روز اول ماه رمضان سال 428 هجری قمری بود . شیخ الرئیس ابو علی سینا در حالت بیماری در حالیکه تنها پنجاه و هفت سال از عمرش می گذشت، درهمدان دار فانی را وداع گفت و در همانجا مدفون شد. آرامگاه او اکنون در آن شهر است.

در مشرق زمین فلسفه یونانی هیچگاه مفسری با عمق و دقت ابوعلی سینا نداشته است. ابوعلی سینا فلسفه ارسطو را با آرای مفسران اسکندرانی و فلسفه نو افلاطونی تلفیق کرد و با نبوغ خاص خود آنها را با نظر یکتا پرستی اسلام آموخت و به این طریق، در فلسفه مشایی مباحثی آورد که در اصل یونانی آن سابقه نداشت.

منبع:ایران ویج

 






تاریخ : چهارشنبه 90/6/2 | 11:0 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
سرمایه داری در نزدیکی مسجد قلعه فتح الله کابل رستورانی ساخت که در آن موسیقی و رقص بود و برای مشتریان مشروب هم سرو می شد.
ملای مسجد هر روز در پایان موعظه دعا می کرد تا خدا صاحب رستوران را به قهر و غضب خود گرفتار کند و بلای آسمانی بر این رستوران نازل یک ماه از فعالیت رستوران نگذشته بود که ...
رعد و برق و توفان شدید شد و رستوران به خاکستر تبدیل گردید.
ملا روز بعد با غرور و افتخار نخست حمد خدا را بجا آورد و بعد خراب شدن آن خانه فساد را به مردم تبریک گفت و اضافه کرد: اگر مومن از ته دل از خداوند چیزی بخواهد، از درگاه خدا ناامید نمی شود.
اما خوشحالی مومنان و ملای مسجد دیری نپایید.
صاحب رستوران به محکمه شکایت برد و از ملای مسجد خسارت خواست.
ملا و مومنان چنین ادعایی را نپذیرفتند .
قاضی دو طرف را به محکمه خواست و بعد از این که سخنان دو جانب دعوا را شنید، گلویی صاف کرد و گفت : نمی دانم چه بگویم ؟!سخن هر دو را شنیدم؛
یک سو ملا و مومنانی هستند که به تاثیر دعا و ثنا ایمان ندارند 
وسوی دیگر مرد شراب فروشی که به تاثیر دعا ایمان دارد...
منبع : داستانک





تاریخ : چهارشنبه 90/6/2 | 10:1 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
هواپیمای جدید هواپیمایی امارات
به تازگی شرکت هواپیماسازی فرانسوی «ایرباس» نمونه‌ای را روانه بازار کرده که میزان خدمات پرواز را تا حد یک هتل 5 ستاره رسانده است. در واقع هنگامی که به مقصد پایانی می‌رسید به هیچ وجه مایل به خروج از هواپیما نیستید!
 
می‌توان حدس زد که با شنیدن واژه «پرواز» فوراً چه چیزی در ذهن شما تصویر می‌شود: ساعاتی خسته کننده و طاقت‌فرسا! به ویژه اگر در پروازی بین قاره‌ای باشید که گاهی بیش از 12 ساعت طول می‌کشد.
به تازگی شرکت هواپیماسازی فرانسوی «ایرباس» نمونه‌ای را روانه بازار کرده که میزان خدمات پرواز را تا حد یک هتل 5 ستاره رسانده است. در واقع هنگامی که به مقصد پایانی می‌رسید به هیچ وجه مایل به خروج از هواپیما نیستید! 
در این هواپیما مسافران معمولی و بیزنس کلاس از ورودی‌های جداگانه وارد هواپیما شده و در دو طبقه جداگانه جا می‌گیرند. میزان امکانات این مدل هواپیما برای مسافران معمولی به اندازه مسافران فرست کلاس سایر مدل‌ها است.
در این هواپیما به تمامی مسافران جوراب‌های راحتی، ماسک خواب و برچسب اعلام وضعیّت (بیداری یا خواب به منظور آگاه‌سازی خدمه و راحتی شما) داده می‌شود. تک‌تک صندلی‌ها می‌تواند به یک تخت‌خواب تمام قد تبدیل شود!
تک‌تک مسافران یک صفحه نمایش لمسی، یک پریز برق، دو درگاه یو اس بی، یک تلفن ماهواره‌ای، اینترنت پر سرعت، ریموت کنترل ماساژ (چرا که تک‌تک صندلی‌ها علاوه بر تخت، صندلی ماساژ نیز هست)، تنظیمات صندلی (گرما، سرما، ارتفاع، ....) در اختیار دارند. و صد البته این‌ها تنها امکانات مسافران معمولی است!
برای مسافران بیزینس کلاس امکانات دیگری نیز تدارک دیده شده که از آن جمله می‌توان به دو حمام (به هر مسافر وسایل استحمام ویژه خودش را می‌دهند)، دو بار، 10 اتاق استراحت (با شرایط هوایی مطبوع برای رفع خستگی و کسالت) و منوی ویژه‌ از انواع غذاها اشاره کرد.
شرکت هواپیمایی امارت چند نمونه از این مدل را در خطوط هوایی خود گذاشته است.
منبع : روزنه





تاریخ : چهارشنبه 90/6/2 | 9:59 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
مدلهای جدید چفیه عربی در عربستان
در عربستان سعودی تعدادی از جوانان با هدف تغییر مدل چفیه یا همان کوفیه، طرح های جدیدی ارائه داده و خواستار تغییر مدل آن شدند.
در عربستان سعودی تعدادی از جوانان با هدف تغییر مدل چفیه یا همان کوفیه، طرح های جدیدی ارائه داده و خواستار تغییر مدل آن شدند.

این اقدام جوانان سعودی نیز در فضای مجازی جهان عرب حرف و حدیث های بسیار زیادی به وجود آورده و موافقان و مخالفان بسیار زیادی را پیدا کرده است.

موافقان تغییر مدل کوفیه معتقدند که این اقدام نوعی ابتکار و تنوع بوده و بلامانع است. اما مخالفان چنین اقدامی معتقدند که این کار به فرهنگ عربی ضربه وارد می کند زیرا شکل و شمایل پوشش اصیل مرد عربی را تغییر داده و به مرور زمان از بین خواهد برد.

این مخالفان بر این باورند که ارائه چنین طرح هایی با هدف از بین بردن فرهنگ و تمدن اصیل عربی انجام می گیرد و عامل اصلی آن را اندیشه های غربی که دارای تمدنی کوتاه مدت است، می دانند.

گفتنی است بررسی های اولیه خبرنگاران و تحلیل گران مسائل جهان عرب نشان می دهد که تغییر مدل کوفیه با استقبال کمی از سوی مردان عرب مواجه شده و اندک افرادی که با آن موافق بوده اند از افراد جوان هستند که در اصل اعتقاد زیادی به این کوفیه و اصیل بودن آن ندارند بلکه از آن تنها به عنوان پوششی تزئینی برای زیبایی استفاده می کنند.


چفیه یا کوفیه چیست؟
چفیه یا کوفیّه (به زبان عربی: کوفیّة‎) یکی از بخش‌ های پوشاک سنتی عربی است.

کوفیه دستمال بزرگی است که اعراب از آن به عنوان سربند استفاده می ‌کنند تا از سر آنان در برابر آفتاب و شن محافظت کند. کوفیه را با رشته ‌ای به نام عقال بر سر می‌ بندند که در مجموع کوفیه و عقال نامیده می‌شود. نام کوفیه در لهجه محلی "گتره" است.

منبع: تابناک





تاریخ : چهارشنبه 90/6/2 | 9:58 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
لاس وگاس پیشتاز است!
گرچه از هر نوع دسته بندی می توان تعدادی از هتل های جهان را نام برد ولی تصاویری که خواهید دید 20 نمونه از بزرگترین هتل های جهان است که گنجایش آنها بین 3000 تا 7500 اتاق می باشد!
 
گرچه از هر نوع دسته بندی می توان تعدادی از هتل های جهان را نام برد ولی تصاویری که خواهید دید 20 نمونه از بزرگترین هتل های جهان است که گنجایش آنها بین 3000 تا 7500 اتاق می باشد!
20. هتل مونت کارلو در لاس وگاس امریکا با 3،002 اتاق



19. هتل Mirage در لاس وگاس امریکا با 3،044 اتاق



18. دهکده بندر دیزنی نیواورلئان ریورساید و محله فرانسوی با 3،056 اتاق



17. هتل Caesars Palace در لاس وگاس امریکا با 3،340 اتاق



16. Hilton Hawaiian Village در هونولولو مرکز ایالت هاوایی در امریکا با 3،386 اتاق



15. هتل فلامینگو در لاس وگاس امریکا با 3،565 اتاق



14. هتل Shinagawa Prince در توکیو ژاپن با 3،680 اتاق


13. سیرک سیرک در لاس وگاس امریکا با 3،774 اتاق



12. هتل Bellagio در لاس وگاس امریکا با 3،993 اتاق



11. هتل Aria Resort در لاس وگاس امریکا با 4،004 اتاق



10. هتل Excalibur در لاس وگاس امریکا با 4،008 اتاق



9. هتل Ambassador City Jomtien در پاتایا تایلند با 4،219 اتاق



8. هتل Mandalay Bay در لاس وگاس امریکا با 4،332 اتاق



7. هتل Luxor در لاس وگاس امریکا با 4،408 اتاق



6. هتل Encore در لاس وگاس امریکا با 4،570 اتاق




5. هتل Wynn در لاس وگاس امریکا با 4،570 اتاق



4. آسیا آسیا در دبی با 6،500 اتاق



3. هتل ونیزی در لاس وگاس امریکا با 7،117 اتاق



2. هتل MGM در لاس وگاس امریکا با 7،372 اتاق



1. هتل Izmaylovo در مسکو با 7،500 اتاق







تاریخ : چهارشنبه 90/6/2 | 9:57 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<   <<   56   57   58   59   60   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">