سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.
نکاتی که باید به هنگام روزه داری رعایت کنیم
با شروع ماه مبارک رمضان خواب و برنامه غذایی دچار تغییراتی می‌شود گاهی اوقات این تغییرات اثر نامطلوبی روی فعالیت‌های روزانه و حتی خواب ایجاد می‌کند در صورتی که با کمی نظم می‌توان جلوی این اختلالات را گرفت

عکس تزیینی است

با شروع ماه مبارک رمضان خواب و برنامه غذایی دچار تغییراتی می‌شود گاهی اوقات این تغییرات اثر نامطلوبی روی فعالیت‌های روزانه و حتی خواب ایجاد می‌کند در صورتی که با  کمی نظم می‌توان جلوی این اختلالات را گرفت.گاهی اوقات روزه‌داران عزیز تصور می‌کنند که با کم‌خوری می‌توانند در این ماه از وزن خود کم کنند. اما این کار کاملا اشتباه است زیرا برای اینکه بتوانیم این فریضه الهی را ادا کنید باید از یک برنامه غذایی منظم پیروی کنید تا بتوانید بدون مشکل این ماه را سپری کنید. اگر برنامه غذایی و خواب منظمی نداشته باشید با مشکل کاهش انرژی مواجه خواهید شد و از انجام دادن کارهای روزانه خود عقب می‌افتید از این رو با یکی از پزشکان در این رابطه گفت‌وگویی داشتیم که بد نیست شما هم با ما همراه باشید.





خواب باید متعادل باشد

مهمترین نکته در این ماه داشتن خواب مناسب و کافی است به خاطر داشته باشید که برنامه خود را طوری تنظیم کنید که بلافاصله بعد از سحر نخوابید. میزان خواب شما باید به همان اندازه میزان خواب طبیعی باشد پس سعی کنید شب‌ها بعد از یک شام سبک حداکثر ساعت یازده به رختخواب بروید تا بتوانید سحر از خواب بیدار شوید مضاف بر اینکه خواب کافی داشته باشید.

به آن دسته از افرادی که می‌توانند بعدازظهر کمی استراحت کنند توصیه می‌شود حدود ساعت 4:30 یکی، دو ساعت خواب نیمروزی داشته باشند. نداشتن خواب کافی باعث می‌شود تا بین ساعات 10 صبح تا 12 ظهر حالت خواب آلودگی شدید داشته باشید و این خواب‌آلودگی می‌تواند روی کیفیت کار شما اثر نامطلوبی به جای بگذارد.



میزان تحرک روزانه

میزان تحرک روزانه شما باید مثل سابق و طبق معمول باشد. برای اینکه تغییری در فعالیت روزانه شما ایجاد نشود به شما توصیه می‌شود میزان بیشتری انرژی در وعده سحر کسب کنید. بدین صورت که از یکی، دو ساعت قبل از سحر شروع به خوردن مایعات، مواد غذایی هیدروکربنات و سبزیجات پخته کنید. برای اینکه دچار افت قند در طول روز نشوید آبمیوه و آب را فراموش نکنید.



وعده افطار و شام یکی نشود

بسیاری از افراد تصور می‌کنند اگر وعده افطارشان کامل و سنگین باشد ولی در عوض شام نخورند لاغر می‌شوند و برای سحری می‌توانند بهتر غذا بخورند. در صورتی که این تصور کاملا اشتباه است. از طرفی گاهی افراد به جای بیدار شدن در وعده سحری ترجیح می‌دهند که ساعت 12 یا 1 شب غذای سنگین بخورند و دیگر سحر از خواب بیدار نشوند این کار نیز اشتباه است زیرا این شام سنگین نه تنها خواب را دچار اختلال می‌کند بلکه وقتی صبح از خواب بیدار می‌شوید دهانتان بسیار بدمزه است و زودتر گرسنه خواهید شد.



روش صحیح افطار و سحری

روش صحیح غذا خوردن در این ماه این است که در وعده سحری حتما یک ساعت زودتر از خواب بیدار شوید و خوردن سحری را آغاز کنید بهتر است وعده سحری همانند صبحانه باشد با این تفاوت که کمی خرما و سبزیجات پخته به آن اضافه شود. از مصرف غذاهای سرخ‌کردنی در این وعده نیز پرهیز کنید.

افطار: افطار خود را با یک شیر ولرم آغاز کنید و بعد چای، خرما و مقداری سوپ میل کنید. دو ساعت بعد شام سبکی میل کنید تا تحمل شما برای روزه‌داری افزایش پیدا کند.

با آب افطار نکنید: گاهی اوقات تشنگی باعث می‌شود تا به محض افطار شدن سریعا یک لیوان آب سرد بنوشید در صورتی که این کار اشتباه است زیرا معده خالی است و دمای معده حدود 37 تا 38 درجه است. وقتی آب سرد وارد معده می‌شود، معده دچار اسپاسم شده و خودش را جمع می‌کند. بنابراین به مقداری زمان نیاز دارد تا دوباره به حالت عادی بازگردد و از شوک خارج شود به اصطلاح دچار قولنج می‌شود و می‌تواند مشکل سوهاضمه را  ایجاد کند. اگر تشنگی شما زیاد است با یک لیوان آب ولرم افطار خود را شروع کنید.



دلیل سردرد‌های رمضان

افرادی که قبل از ماه مبارک رمضان از سردردهای شدید رنج می‌بردند سردردشان ارتباطی به ماه رمضان ندارد. اما تغییر در زمان خواب و کم خوابی، کاهش مصرف چای و آب، استرس، کاهش استفاده از سیگار و قهوه در افراد عادی می‌تواند سردرد ایجاد کند. بنابراین به افراد توصیه می‌شود از یک هفته قبل از شروع ماه مبارک رمضان مصرف این مواد را کم کنند تا در طول این ماه با مشکلی مواجه نشوند.



روزه و بیماری های خاص

به طور معمول سکته‌هایی که اتفاق می‌افتد معمولا سکته‌های مغزی و قلبی هستند که به طور معمول بین ساعات 3 صبح و یک بعدازظهر اتفاق می‌افتد اما ممکن است در ماه مبارک رمضان زمان بروز سکته به ساعت 12 ظهر تا 6 بعدازظهر تغییر کند اما لازم است بدانید روزه نقشی در سکته ندارد. چه بسا در این ماه برخی از بیماری‌ها روند بهبود بهتری دارند مثل انواع سرطان‌ها زیرا در اکثر اوقات افزایش وزن و چاقی و عدم تغذیه مناسب عامل اصلی بروز سرطان‌هاست. اما روزه‌داری باعث می‌شود میزان چربی و قند خون کاهش پیدا کند و سیستم دفاعی بدن تقویت شود بنابراین سیستم دفاعی با توانمندی بیشتر به جنگ بیماری‌ها می‌رود.



مایعات زیاد بخوریدگرسنگی نکشید

به طور کلی تغذیه در این ماه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و انتخاب نوع موادغذایی به شما کمک می‌کند تا در طول روز احساس گرسنگی و تشنگی نداشته باشید. انتخاب نوع غذاها در وعده سحری بسیار مهم است باید برنامه خود را طوری تنظیم کنید که حتما مقادیر فراوانی مایعات بنوشید و از خوردن غذاهای سنگین پرهیز کنید بهتر است در وعده سحری از غلات و سبزیجات پخته و حبوبات بدون پوست استفاده کنید. زیرا این موادغذایی دیرتر هضم می‌شود و آب بیشتری در خودشان ذخیره می‌کند. بنابراین با مشکل افت قند خون در طول روز مواجه نخواهید شد.



فست فودها در افطار

بهتر است افطار خود را با مایعات ولرم آغاز کنیم و در طول مدتی که تا زمان سحری وقت دارید هر نیم ساعت یا یک ساعت یکبار آبمیوه‌های طبیعی و آب بنوشید. مصرف غذاهای پرپروتئین را محدود کنید. غذاهایی مثل گوشت موجود در فست‌فودها و ترکیبات کالباس‌ها و سوسیس‌ها و نمک‌ها آب بیشتری می‌طلبند علاوه بر این چون در روزهای تابستان به سر می‌بریم و هوا گرم است بدن به آب بیشتری نیاز دارد بنابراین خوردن این مواد غذایی باعث می‌شود تا در طول روز دچار تشنگی شدیدی شویم.



ورزشکاران چگونه روزه بگیرند؟

آن دسته از ورزشکارانی که حرفه‌ای ورزش می‌کنند باید در برنامه غذایی خود کمی تغییرات ایجاد کنند و برای تأمین انرژی مورد نیاز خود از کربوهیدرات‌ها، غلات و حبوبات بدون پوست استفاده کنند. زمان فعالیت ورزشی آنها باید 2ساعت بعد از افطار باشد و کمی بعد از ورزش شام خود را میل کنند. درضمن به خاطر داشته باشند که حتما افطار سبکی داشته باشند که می‌تواند شامل یک لیوان شیر ولرم، چند عدد خرما و مقداری سوپ مقوی باشد.





تاریخ : چهارشنبه 90/6/2 | 12:43 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 تبلیغات تلویزیونی گیر ندهید!

در منزل جلوی تلویزیون نشسته‌اید که تبلیغات تلویزیون شروع می‌شود و  عروس خانمی با دیدن لیبل فرش و حساب پس انداز طرف مقابل بله بلندی می‌گوید و یا در میهمانی تمام کمالات و شخصیت دختر خانم در جلسه خواستگاری با طعم یک چای سنجیده می‌شود.

برخی می‌گویند چرا خانم‌ها باید در تبلیغات به مانند شخصیت بی اراده‌ای به نظر بیایند که با دیدن و ارائه یک محصول بله بگویند و یا با عطر یک محصول مانند چای سنجیده شوند و برخی نگران تحریف‌های آداب و رسومی نظیر خواستگاری و تهیه جهیزیه‌اند که دست آویز تبلیغ یک محصول شده است.

ابراهیم فیاض، جامعه شناس و عضوهیات علمی دانشگاه تهران نظر دیگری دارد. او این تبلیغات را برای تحکیم خانواده و تشویق جوانان به امر ازدواج مفید می‌داند و آثار منفی این تبلیغات را خیلی کم عنوان می‌کند.

این استاد دانشگاه تهران دغدغه دیگری را در پاسخ خود  مطرح می کند که بالا رفتن سن ازدواج و هجمه‌های شبکه‌های ماهواره ای است. این جامعه شناس در مورد استفاده از خانم‌ها در تبلیغات تلویزیونی به برنا گفت: اگر زن، تنها در این تبلیغات مورد بحث واقع می شد و از زیبایی و بدن او بهره گرفته می شد، اشکال داشت،

این جامعه شناس افزود: زن زیباست و رابطه مستقیمی با خانه، فرهنگ، دکوراسیون و شهرسازی و زیباسازی،دارد. مرد خیلی در این مسایل دخالت ندارد. زن سنگ زیرین خانواده است و حضور زن اگر در کنار مرد و خانواده مطرح شود، اشکالی ندارد چرا که یکی از هنرهای خانم‌ها در مسایل زیبایی شناسی خانواده است. حتی اگر به بهانه این باشد که سنتی دست کاری شود و یا مسایلی را به آن اضافه کنند؛ مانند سنت خواستگاری. مشکل الان جامعه این است که خواستگاری و رسم و رسومات آن در حال نابودی است. ازدواج‌ها خیابانی و اینترنتی شده و افرادی که قبلا خواستگاری می‌رفتند و چند روز را صرف رفت و آمد می‌کردند، الان کمتر گرایشی به این مساله دارند و دوست دارند سریع‌تر و راحت تر به سرانجام کار برسند. باید مراقب بود که دچار مدرنیسم نشویم. مدرنیسم تمام مسایل را برهنه و لخت و بی چارچوب کرده و مروج رابطه جنسی مستقیم در ارتباطات اجتماعی افراد است و مقید به رسومات خانوادگی نیست. زن‌های امروزی در ایران که دچار مدرنیسم شدند، مشروب و سیگار زیادی مصرف می‌کنند و دچار روابط جنسی آزاد شده اند،چرا که مشروب و رابطه جنسی رابطه مستقیمی با هم دارند.

وی هر تبلیغی که در جهت ترویج ایجاد خانواده باشد را مثبت بر شمرد و گفت: این تبلیغات اتفاقا خوب عمل می کند. اگر تبلیغ خانواده را انجام دهیم، تبلیغ زن محوری داشته باشیم و در تمام تبلیغات حتی آشپزی، دکوراسیون خانه و زیبا شناسی تاثیر زیادی بر تحکیم و تشکیل خانواده در جامعه دارد. در بحث زیبایی یک خانم، باید نشان بدهیم که اگر تحریکی از سوی او ایجاد بشود، کجا باید ارضا شود باید نشان داد ارضای این تحریک باید در خانواده باشد. باید سعی کنیم رابطه جنسی در قالب خانه و خانواده و ازدواج را در تبلیغات، فرهنگ کنیم. در شبکه‌های ماهواره ای مانند فارسی وان دو و سه بیشتر سرمایه ها بر روی ترویج رابطه جنسی مستقیم و بدون هیچگونه آداب و رسوم و مبالات است.

فیاض با تاکید بر این مطلب که ازدواج در سن پایین به خصوص در سن جوانی و 18 سالگی را باید ترویج داد، ادامه داد: یکی از دانشجوهای من رتبه یک کنکور در فوق لیسانس بود و در 23 سالگی با وجود مخالفت خانواده خود و همسرش ازدواج کرد. ولی الان الگویی برای خانواده‌های فامیل شده و زندگی خوبی دارد و خانواده هایشان به آنها در زندگی کمک می کنند. مشکل امروز جامعه ذهنیت‌هایی است که در مورد اجرایی شدن طرح ازدواج در سن پایین، در جامعه فکر  می کنیم و همین مساله کار ما را دچار مشکل کرده است. بچه‌های ما به هر راهی می افتند غیر از راه اصلی که راه ناجوری است و تبلیغات هم آنقدر نیست که افراد را ترغیب کند.

این استاد دانشگاه با اشاره به این مطلب که شبکه ای مانند فارسی وان از اوایل سال در فیلم‌هایی که پخش می کند در حال ترویج هم جنس بازی است ادامه داد: آنچه که من را در مورد آینده نگران می‌کند، هم جنس بازی و تبلیغاتی است که برخی از شبکه‌های ماهواره ای روی آن مانور می دهند. اگر اولین خاطرات و حافظه‌های جنسی در دوره‌های نوجوانی و جوانی در قالب ازدواج شکل بگیرد، دختر و پسری که اولین بلوغ جنسی و رابطه شان در چارچوب درست باشد، دیگر حافظه گناهی برایشان نمی‌ماند که تکرار گناه کنند. اگر سن ازدواج پایین بیاید فرد تا آخر عمر همسرش را بهترین و زیباترین شخص می‌داند و دیگر رابطه‌ای خارج از خانواده ندارد و طلاق و همسرکشی در جامعه و قتل‌های خشن نظیر پل مدیریت اتفاق نمی‌افتد.

وی با اشاره به این مطلب که هم در تبلیغات و هم در فیلم ها باید آموزش رمز و رازهای زنانه برای تسخیر مردها به طور غیر مستقیم داده شود گفت: این حیله‌ها و دلربایی‌های زنانه می تواند در قالب حجاب و متانت به جوانان آموزش داده شود. جذب افراد در دنیای مدرنیسم به طور جنسی است در حالی که انسان امروزی ذاتا عشق و صداقت و رابطه عاطفی شدید را دوست دارد و نه رابطه جنسی صرف. تبلیغ برای ازدواج زود باعث می شود که یک خانواده به مرور زمان به ایجاد خویشاوند منجر شود که مولد محبت و مهربانی در جامعه است.

وی در آخر افزود: سن ازدواج بالا رفته و اگر این تبلیغات در پایین آمدن آن کمک کند خوب است و اشکالی ندارد و مسایل حاشیه‌ای مربوط به این تبلیغات به مرور کمرنگ می‌شود.

منبع: برنا





تاریخ : چهارشنبه 90/6/2 | 12:42 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
مجید جمالی‌فش در دادگاه:
عامل ترور شهید علی‌محمدی در جلسه دادگاه گفت: بعد از این ترور قرار بود 5 ترور دیگر هم انجام دهم.
 
جلسه محاکمه مجید جمالی‌فش، عامل ترور شهید علی‌محمدی که از صبح امروز آغاز شده بود دقایقی قبل با اعلام ختم رسیدگی از سوی قاضی صلواتی به پایان رسید.

متهم در پایان جلسه و در بیان آخرین دفاعیات خود گفت: قبول دارم کار اشتباهی کردم. از دادگاه می‌خواهم به این نکته توجه داشته باشد که من در ذاتم فرد جنایتکاری نبودم چراکه اگر اینگونه بود 5 تروری که قرار بود بعد از این ترور انجام دهم، عملی می‌کردم.

وی ادامه داد: می‌دانم که این حرف دلیلی بر بی‌گناهی من نیست و می‌دانم که کار اشتباهی انجام داده‌ام؛ در حال حاضر هم با اینکه می‌دانم دیر شده است اما پشیمان هستم.

قاضی صلواتی ختم جلسه را اعلام کرد و گفت: در مهلت قانونی حکم را صادر و نتیجه را به طرفین پرونده به ابلاغ خواهد کرد.

منبع: فارس





تاریخ : چهارشنبه 90/6/2 | 12:40 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
در طول یک ماه گذشته که اسفندیار رحیم مشایی رئیس دفتر ریاست جمهوری در جلسات هیات دولت غایب است، همواره جای وی در سمت چپ احمدی نژاد که محل استقرار مشایی بود خالی می ماند که در جلسه روز گذشته، مجتبی ثمره هاشمی این صندلی را پر نموده است.
 
در طول یک ماه گذشته که اسفندیار رحیم مشایی رئیس دفتر ریاست جمهوری در جلسات هیات دولت غایب است، همواره جای وی در سمت چپ احمدی نژاد که محل استقرار مشایی بود خالی می ماند که در جلسه روز گذشته، مجتبی ثمره هاشمی این صندلی را پر نموده است.

جلسه جدید


قبلاً


منبع: آینده





تاریخ : چهارشنبه 90/6/2 | 12:39 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
نگاهی به غزل‌های دیروز و متلک‌های امروز؛
متاسفانه آزارهای خیابانی را می توان در 2 گروه کلامی و فیزیکی خلاصه نمود که بر اساس شخصیت و پایگاه اجتماعی افراد، گروه بندی آزارها تعیین می‌شود.
شاید شما این جملات را تا به حال شنیده باشید:«خانم ببخشید مستقیم از کدوم طرفه؟! خانم شماره کفشمو بدم؟!»متلک گویی یکی از آسیب های اجتماعی است که از گذشته  رنجش خاطر بانوان را به دنبال داشت.

این متلک گویی خیابانی امروزه اما  شکل دیگری به خود گرفته و کار تا به آنجا پیش رفته که پا از تکه پرانی‌های ساده گذشته و مطالبی خلاف عفت عمومی مطرح می‌شود.

متلک گویی‌ها محتوای جنسی به خود گرفته است
دکتر مجید ابهری متخصص علوم رفتاری، آسیب شناس اجتماعی پژوهشگر و استاد دانشگاه دراین باره گفت: متلک گویی از آسیب‌های خیابانی آزار دهنده برای قشر بانوان است. متاسفانه آزارهای خیابانی را می توان در دو گروه کلامی و فیزیکی خلاصه نمود که بر اساس شخصیت و پایگاه اجتماعی افراد، گروه بندی آزارها تعیین می شود.

این آسیب شناس ادامه داد: با توجه به افزایش ظواهر نامناسب بعضی زنان و کم رنگ شدن ارزش‌های اخلاقی و دینی در برخی از جوانان امروزی با نوع گستاخانه تر آزارهای کلامی مواجه شده ایم. اگر تا دیروز این گونه الفاظ جنبه سربه سر گذاشتن، شوخی یا جلب توجه زنان بود؛ امروزه آزارهای کلامی با محتوای جنسی باعث وحشت و گریز رفتاری می شود. از نگاه رفتارشناسی استفاده از این گونه عبارت ها نشانه ضعف تربیت خانوادگی و کمرنگ شدن ارزش های اخلاقی در جامعه است.

متلک گویی ریشه در عقده های دوران کودکی دارد
سمیه حداد رنجبر مدرس دانشگاه و روانشناس علوم تربیتی اشاره می‌کند که ریشه‌های متلک پراکنی ها مربوط به عقده‌های درونی دوران کودکی است. عقده های درونی که در دوره حساس رشد در افراد ایجاد شده و این احساسات منفی خود را به صورت متلک گویی نشان می دهند. معمولا پشت این متلک گویی‌ها تفکر خاصی وجود ندارد. کودکانی که در خانواده‌هایی که پدر و مادر سخت گیر بزرگ شده اند، دچار این معضل شده و در بزرگسالی بیشتر به این آسیب های اجتماعی تمایل نشان می دهند.

خانم‌ها با سکوت شخصیت خود را به اثبات برسانند
بعضی از افراد در مقابله با این متلک ها واکنش متقابل از خود نشان می دهد که در نهایت منجر به مشاجره‌های لفظی در معابر عمومی می شود. مجید ابهری متخصص علوم رفتاری درباره نحوه برخورد با این نابهنجاری می گوید: بانوان باید بدون توجه به این گونه رفتارهای غیر اخلاقی به راه خود ادامه داده و به جای همکلام شدن و پاسخ گویی با سکوت شخصیت خود را به اثبات برسانند. در صورت تداوم این گونه آزارها به مأمورین نیروی انتظامی مراجعه و از مساعدت آنها استفاده کنند. این روش بسیار بهتر و معقول تر از مواجه فردی است.

رسانه ها آموزش دهند
این پژوهشگر و استاد دانشگاه به لزوم آموزش این افراد توسط رسانه ها تاکید می کند و ادامه می‌دهد: رسانه ها از جمله تلویزیون و رادیو زیان های اینگونه رفتار و آثار تخریبی را باید بیان نمایند. مردانی که با این رفتار زشت باعث آزار دیگران می شوند باید بدانند که این امکان وجود دارد در کوچه و خیابان دیگری ناموس خودشان مورد تعرض کلامی قرار بگیرد. بنابراین دفاع و حمایت عابرین از بانوان عفیف که مورد تعرض قرار می گیرند می تواند کنترل اجتماعی را در جامعه همگانی نمایند.

منبع: برنا





تاریخ : چهارشنبه 90/6/2 | 12:36 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
سخنگوی وزارت امور خارجه ایتالیا گفته است که : "رژیم قذافی به پایان رسید. 40 سال دیکتاتوری روبه پایان است و این روند، پیامی روشن و مهم به تمام دیکتاتورها در این منطقه به شمار می‌رود."





تاریخ : چهارشنبه 90/6/2 | 12:34 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
گوشی موبایل،جان یک مرد را در مشهد گرفت!+عکس
به راستی جان یک انسان ارزشمند تر است یا یک گوشی موبایل...
 
 
تابناک (ارسالی کاربران): به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد مقارن ساعت 10:12 دقیقه صبح روز جمعه مورخ 28/5/90 طی تماس اهالی یک مورد حادثه چاه افتادگی درون یک گاوداری  در جاده خین عرب به مرکز فرماندهی آتش نشانی (125) اعلام گردید.
در پی دریافت خبر بلافاصله گروه امداد و نجات شیفت ( ب ) ایستگاه 7 آتش نشانی مشهد به محل حادثه واقع در روستای گزین در فاصله 10 کیلومتری شهر مشهد اعزام شدند.
نجاتگران آتش نشانی  پس از رسیدن به محل مشاهده کردند قطر گلویی این چاه بسیار تنگ است و امکان ورود نجاتگر به درون چاه نیست .

علی اخلاقی فرمانده نجات ایستگاه 7 آتش نشانی مشهد به ما گفت: نجاتگران بی درنگ وارد عملیات شده و با استفاده از کمپرسور هیدرولیک اقدام به تخریب دهانه چاه برای ورود نجاتگر نمودند و سپس یکی از اتش نشانان با استفاده از تجهیزات ویژه نجات به درون چاه رفته و پیکر بی جان مرد جوانی راکه در عمق 15 متری این چاه جان باخته بود را از درون چاه خارج نمود.

 

 

 

 




محمد اختر شناس افسر نگهبان آتش نشانی شهر مشهد پس از بررسی محل درباره چگونگی وقوع این حادثه گفت: یکی از کارکنان این گاوداری به دلیل نامعلومی گوشی تلفن همراهش به داخل این چاه فاضلاب می افتد که برای بیرون اوردن آن قصد ورود به درون چاه را داشته اما به دلیل کوچک بودن دهانه این چاه همکار دیگرش که لاغر تر بوده به وسیله یک رشته طناب وارد چاه میشود .

اختر شناس افزود این مرد 25 ساله که نام وی محمد بوده متوجه وجود  گازهای بسیار سمی داخل چاه فاضلاب نمی شوند و به محض ورود بدرون چاه  دچار بیهوشی ناشی از گازگرفتگی می شود وبه عمق این چاه سقوط میکند ، در همین حین نفر دوم که در بالا مستقر بوده بامشاهده این صحنه بلافاصله در صدد کمک به همکار خود بر می آید که باز هم به دلیل عدم اطلاع از خطری که او را نیزتهدید میکرده قصد ورود به چاه را داشته که وی نیز دچار گاز گرفتگی میشود که بلافاصله اطرافیان متوجه میشوند واو را نجات میدهند. 

اختر شناس افزود . باحضور بموقع نیروهای اورژانس این مصدوم برای مداوا به بیمارستان منتقل میشود.  در این گزارش آمده باتوجه به نحوه  ورود .

سقوط وفوت این مرد جوان در درون چاه  که کارگر این گاو داری نیز بوده است  بنا به درخواست گروه های امدادی وحضور نیروی انتظامی تحقیقات بیشتر با حضور علی‌اکبر صفاییان بازپرس ویژه قتل، در خصوص علت این حادثه تلخ اغاز شده است .

شایان ذکر است  شیون و گریه فراوان خانواده وبستگان  متوفی  که در محل حادثه حضورداشتند فضای غم انگیزی را به وجودآورده بود.. 

براستی جان انسان ارزشمند تر است یا یک گوشی موبایل....
منبع:tabnak.ir





تاریخ : چهارشنبه 90/6/2 | 12:4 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

گوینده زن تلویزیون لیبی کلت کشید!! + عکس

در حالى که انقلابیون لیبى 95 در صد طرابلس پایتخت این کشور را به تصرف خود درآورده اند و پسران قذافى به اسارت مبارزان درآمده اند، یک خانم گوینده تلویزیون لیبى در پیش چشم بینندگان اوج مقاومت را از خود نشان داد...
در حالى که انقلابیون لیبى 95 در صد طرابلس پایتخت این کشور را به تصرف خود درآورده اند و پسران قذافى به اسارت مبارزان درآمده اند، یک خانم گوینده تلویزیون لیبى در پیش چشم بینندگان اوج مقاومت را از خود نشان داد.
خانم هاله مصراتى هنگام اجراى برنامه اى که مستقیما بر روى آنتن بود، با اشاره به نزدیکتر شدن انقلابیون و تنگ تر شدن حلقه محاصره بر بقایاى رژیم قذافى، جلوى تماشاگران هفت تیر کشید و هشدار داد که هر کس به این نقطه نزدیک شود سر و کارش با این اسلحه است.
او که با لحنى هیجان زده و ملتهب سخن مى گفت اظهار داشت: "ایناهاش.. این هفت تیر منه! امروز یا مى کشم یا کشته مى شم. شما نمى تونید هیچ یک از کانالهاى ما را بگیرید، نه شبکه جوان، نه شبکه لیبى، نه شبکه هاى دیگه، شما اصلا طرابلس را نمى گیرید، لیبى را نمى گیرید، هر کدوم از ما اسلحه نداشته باشه سپر بلاى همکارش مى شه، سنگر دیگران مى شه، ما همه آماده شهادتیم
..
 
 
هاله مصراتى طى چند ماهى که از آغاز انقلاب لیبى مى گذرد، همیشه رفتارهاى خاصى از خود نشان داده است که بعضى از آنها حالت نکته و جُک پیدا کرده اند. او اطاعت کورکورانه از قذافى را تایید مى کند و از سوى دیگر نظریات مذهبى خاصى را ابراز مى دارد.
او مى گوید شوراى امنیت سازمان ملل مرتکب حرام شده است زیرا فرزند خواندگى مى کند و فرزند خواندگى در اسلام حرام است.
این خانم گوینده هفت تیر به دست مى گوید: ما از خدا دفاع مى کنیم. سخن قرآن و دستور پیامبر (ص) در این باره روشن است.
وى قبلا گفته بود: خدا با نیروهایى که قادر به دیدنشان نیستیم قذافى را حمایت مى کند. این خانم گوینده حتى تصویر طوفان شنى را در صحرا نشان داد و مدعى شد که خدا طوفان و باران و غیره را براى کمک به قذافى فرستاده است.
هاله مصراتى که متولد طرابلس است در سال 2003 لیسانس حقوق گرفت و سپس در حقوق بین الملل فوق لیسانس دریافت کرد. او در رسانه هاى قذافى بجز گویندگى فعالیت ها و موقعیت هاى دیگرى نیز داشته و یک داستان نیز نوشته است.
 
منبع: afkarnews.com





تاریخ : چهارشنبه 90/6/2 | 12:2 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
کشف 160 مرکز توزیع غذای حرام در تهران!
نایب رئیس شورای شهر تهران گفت: 160 مرکز توزیع غذای حرام در تهران کشف شده است که باید جلوی ترویج چنین رفتارهایی گرفته شود.
 
 
مهر: حسن بیادی در جلسه امروز شورای شهر تهران با بیان اینکه در اروپا سالانه 20 درصد به طرفداران غذای حلال اضافه می‌شود، گفت: نکته قابل توجه این آمار این است که افراد غیر مسلمان تشویق به خوردن غذای حلال شدند اما در تهران 160 مرکز توزیع غذای حرام وجود دارد.

وی ادامه داد: باید خانواده‌ها در این خصوص آگاه شوند. استانداری تهران نیز در این رابطه تذکراتی داده و جلوی پیشرفت این آسیب را گرفته است.

در جلسه امروز شورای شهر تهران یکی از شورایاریهای محلات در خصوص عملکرد قرآنی منطقه خود توضیحاتی دادند که در آن بر تشکیل محافل قرآنی تاکید شده بود.

معصومه ابتکار عضو شورای شهر تهران در این رابطه گفت: نمادهای قرآنی در سطح شهر بسیار است اما آنچه که جامعه ما کم دارد روح قرآن در جامعه است. مفاهیم قرآنی حلقه گمشده در روابط اجتماعی است.

وی تاکید کرد:‌ باید با ادبیات امروزی این مفاهیم را به نسل جوان منتقل کنیم همان کاری که دکتر شریعتی در اوایل انقلاب کرد که متاسفانه ما این ارتباط با نسل جدید را از دست داده‌ایم.

ابتکار ادامه داد: شورایاران ظرفیت خوبی در این زمینه دارند و شورا نیز برای گسترش چنین حرکتهایی در سطح مناطق آمادگی دارد.

محمدعلی نجفی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا نیز خواستار تهیه طرحی برای 22 منطقه شهر تهران شد که مورد موافقت تمامی اعضای شورا قرار گرفت.
 
منبع:khabaronline.ir





تاریخ : چهارشنبه 90/6/2 | 12:0 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

ماجرای بازی روح الله داداشی در مختارنامه! + عکس تست گریم

مجله رونا در جدیدترین شماره خود عکسی از روح ا..داداشی گریم شده برای بازی در مختارنامه منتشر کرده...

مجله رونا در جدیدترین شماره خود عکسی از روح ا..داداشی گریم شده برای بازی در مختارنامه منتشر کرده. برای پیگیری این موضوع با رضا استادی روابط عمومی این سریال تماس گرفتیم. استادی گفت: خیلی ها برای بازی در مختارنامه تست گریم شدند.
 
 
هر چند اطلاع زیادی از این قضیه ندارم اما مرحوم داداشی هم طبیعتا قرار بوده نقش مرد قوی هیکلی را بازی کند.از این نقش ها در مختارنامه زیاد بود که یکی از آنها را هم آیدین خطایی بدیگر قهرمان مردان آهنین بازی کرد. اما مجله رونا ماجرا را اینطور شرح داده: او قرار بود یکی از اهالی کوفه باشد که به مسلم ابن عقیل خیانت می کند. البته ما هیچ وقت او را در سریال ندیدیم چون صحنه های مربوط به او کار نشد.
 
منبع: کافه سینما





تاریخ : چهارشنبه 90/6/2 | 11:58 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<   <<   56   57   58   59   60   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">