سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.
هواداران چاوز سرهای خود را تراشیدند+تصاویر جالب
با وجود پرسشهای بسیار درباره آینده دولت ونزوئلا و سرنوشت انتخابات ریاست جمهوری سال 2012 هواداران چاوز با تراشیدن سر خود ارادتشان را به رئیس جمهوری نشان دادند.
 
 
 
مهر:"هوگو چاوز" می گوید مرحله دوم شیمی درمانی به منظور نابودی کامل ویروسهای سرطان زا و جلوگیری از بازگشت بیماری انجام شده و وضعیت جسمانی وی رو به پیشرفت است.

تصاویر زیر رئیس جمهوری ونزوئلا را نشان می دهد که روز گذشته در کنار هوادارانش در کاخ میرا فلورس در کاراکاس ایستاد و عکس یادگاری گرفت. هواداران هوگو چاوز به منظور نشان دادن همدردی خود با رئیس جمهوری محبوبشان سرهای خود را تراشیدند تا بدین وسیله حمایت خود را از چاوز اعلام کنند.

هواداران چاوز در مراسمی به منظور دعا کردن برای بهبود اوضاع جسمانی رئیس جمهوری ونزوئلا و بازگشت وی به عرصه سیاسی کشور گردهم آمدند.

درحالکه انبوه جمعیت در حال خواندن یک سرود مذهبی بودند، آرایشگران موهای سر افرادی را که می خواستند تا حمایت خود را از چاوز نشان دهند، می تراشیدند.

تصویر زیر چاوز را نشان می دهد که در آن برای فعالیت مجدد در صحنه سیاسی ونزوئلا و بهبود اوضاع جسمانی خود دعا می کند. رئیس جمهوری ونزوئلا دراین مراسم گفت: ما مسیحی هستیم و مسیحیت باعث شده تا در کنار یکدیگر و متحد زندگی کنیم.

چاوز پرچم ونزوئلا را در آغوش گرفت و گفت: ممکن است که سومین دوره شیمی درمانی را سپری کنم، اما دیگر بیمار نیستم و دوره نقاهت را طی می کنم و قول داده ام تا زنده بمانم.

رئیس جمهوری ونزوئلا پیش از عزیمت به کوبا برای معالجه بیماری سرطان اختیاراتش را به هیئتی تحت ریاست وزیر دارایی و معاون اول خود سپرده بود.

در حالی که بیماری چاوز پرسشهای زیادی را درباره آینده دولت ونزوئلا و نیز سرنوشت انتخابات ریاست جمهوری سال 2012 این کشور به وجود آورده است، وی تاکید کرد که در انتخابات سال آتی نامزد خواهد شد.

 منبع:mehrnews.com 





تاریخ : چهارشنبه 90/6/2 | 11:57 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

خونریزی های زنانه: فوراً اقدام کنید !

به محض آغاز اولین روزهای قاعدگی، زنان چندین روز به طور مداوم خونریزی قاعدگی را تحمل می‌کنند. با این حال، سیکل های زنانه ممکن است گاهی اوقات ناقص شوند.

 

 

 به همین علت از دست دادن خون غیرعادی می‌شود. خونریزی ممکن است در روزهایی غیر از دور? قاعدگی رخ دهند، امکان دارد که خون از دست داده شده بیش از حد زیاد باشد و یا دور? آن بیش از معمول طول بکشد، یک قاعدگی عادی بین 2 تا 8 روز، بنابر شرایط هر فرد طول می‌کشد.

چنین علائمی که همیشه نگران کننده هستند و در واقع، گاهی اوقات بی اهمیت اند، ممکن است شدید شوند. در تمام موارد خونریزی ها، باید برای انجام مراقبت های ضروری و اطمینان پیدا کردن، سریعاً با پزشک مشورت کرد.

دختران بسیار جوان
تخمک گذاری نامناسب: این مشکل در بین دختران بسیار جوان، بین 10 تا 13 سال، دیده می‌شود؛ خونریزی هایی غیرعادی که ممکن است موجب عملکرد نامناسب سیکل هورمونی بشود. این علت ِ بیش از 70% موارد است. این دختران جوان از خونریزی های دردناک بافاصله و زیاد رنج می‌برند. دلیل اصلی این مشکل تخمک گذاری نامناسب است که عدم تعادل هورمون های جنسی (استروژن و پروژسترون) را با خود به همراه دارد. اولین بخش سیکل، که مربوط به ترشح استروژن است، نرمال است،

اما تخمک گذاری شرایط خوبی ندارد و بقی? سیکل به هم می‌خورد. پروژسترون، یک هورمون ضروری که طی دومین بخش از سیکل ماهانه باید ترشح ‌شود، در این شرایط غایب یا ناکافی است. این عدم تعادل باعث خونریزی بسیار زیاد به مدت 30 تا 60 روز می‌شود. در برخی موارد، خونریزی های غیر طبیعی خود به خود از بین می‌روند اما ممکن است مقدار خون بیشتر شود و این وضعیت تا حدی پیشرفت کند که باعث بروز کمبود آهن، کم خونی، بیماری های دیگر و سرگیجه شود و اینها همه به غیر از مشکلات شدید و جدی تری است که امکان دارد، بروز پیدا کنند. تجویز قرص های ضد بارداری، راه حل خوبی نیست زیرا این قرص ها باعث ظاهر شدن یک سیکل منطم می‌شوند و ممکن است بی قاعدگی ها را بپوشانند.

یک آزمایش خون و تعیین جدول دمای بدن باعث تشخیص آسان تخمک گذاری و کیفیتش و پی بردن به کم خونی احتمالی می‌شود. استفاده از پروژسترون طی 10 روز از سیکل ماهانه باعث شکل گرفتن سیکل های منظم و کاهش خونریزی می‌شود.

موردی بسیار نادر و کمیاب:
علت برخی خونریزی ها ممکن است وجود بیماری انعقاد خون (مشکلاتی در فاکتورهای انعقادی و پلاکت ها) باشد. در این مورد، سیکل ها مرتب اند اما حجم خون بسیار زیاد و فراوان است. وانگهی، یک جراحت نیز ممکن است باعث یک خونریزی شدید شود. درمان این مشکل هورمونی نیست، خونی است. یک دیستروفی تخمدانی نیز گاهی اوقات در بین دختران 14 تا 18 ساله می‌تواند یکی از عوامل خونریزی باشد. این مشکل ِ عملکردِ تخمدانی باعث خونریزی های بافاصله و پرمویی می‌شود. علت آن هم بی نظمی هورمونی است که به وسیل? پروژسترون درمان می‌شود و در صورت نیاز آنتی آندروژن هم برای کاهش موها لجاظ می‌گردد.  

شما یک زن جوان هستید
بین زنانی که بیشترین مشکلات هورمونی را دارند، تمام بخش های دستگاه تناسلی (گردنه رحم، واژن، رحم) باعث بروز خونریزی می‌شوند. به یاد داریم که خونریزی های فراوان و مکرر از دست دادن آهن را با خود به همراه دارند و می‌توانند باعث کم خونی بشوند؛ اولین علائم کم خونی عبارتند از: خستگی، بی خوابی، نفس تنگی و کاهش مقاومت در برابر عفونت ها. بنابراین ضروری است که در موارد خونریزی های غیر طبیعی با پزشک مشورت کنید و پس از انجام آزمایش های مورد نیاز ( تعیین میزان هورمونی، تجزیه و تحلیل خون و سونوگرافی) به درمان بپردازید.

مشکلات هورمونی:
دلایل این مشکلات عبارتند از: استرس، تخم گذاری و سندروم قبل از قاعدگی. استرس: هورمون های جنسی تحت کنترل مغز هستند، خصوصاً توسط دو ساختار هیپوفیز و هیپوتالاموس، که این دو در مقابل هر تغییر روانی (شوک، اضطراب و حتی سفر) به شدت واکنش نشان می‌دهند. هر گونه استرسی ممکن است تعادل هورمونی را برهم زند و باعث خونریزی شود. در این شرایط، باید علت ها را بیابید و حذف شان کنید، البته با صبر و آرامش. تخمک گذاری: خونریزی های جزیی ممکن است هنگام تخمک گذاری بروز پیدا کنند. آنها بی نظم و قاعده هستند و به سادگی به عنوان واکنش رحم در مقابل تغییرات هورمونی این دوره تعبیر می‌شود.
درمان پروژسترونی یا قرص های ضد بارداری می‌توانند خونریزی های این سیکل میانی را از بین ببرند.
 سندروم قبل از قاعدگی:
سندروم قبل از قاعدگی، گاهی اوقات باعث خونریزی های قهوه ای رنگ قبل از آغاز قاعدگی می‌شود. این سندروم در بین زنان مختلف با شیوه های متفاوتی خود را نشان می‌دهد. سندروم قبل از قاعدگی که چند روز قبل از قاعدگی آغاز می‌شود، ویژگی ها و علائم بسیار متفاوتی دارد: خستگی، سر درد، جوع (گرسنگی)، افسردگی، تحریک پذیری، بی خوابی، احساس فشار در سینه ها و ... . احتمالاً علت این مشکلات وجود مقدار بیش از حد استروژن است که با استفاده از یک درمان پروژسترونی که تعادل هورمونی را مجدداً برقرار می‌کند، معالجه می‌شود.

داروهای ضد بارداری:
قرص های ضد بارداری هم ممکن است مسئول خونریزی باشند. اگر از ابتدای تجویز، این داروها به میزان کم مصرف شوند، با بدن سازگار خواهند شد. خونریزی بیشتر در درمان با استروژن های ضعیف و پروژسترون های خالص مشاهده می‌شود. بعد از چند سال، استفاده از این داروها، غشاء مخاطی که رحم را می‌پوشاند نازک و حساس می‌شود و بنابراین به سادگی دچار خونریزی می‌گردد. یک قرص مناسب تر، خونریزی را متوقف خواهد کرد. آی یو دی، که در تماس دائم با رحم قرار دارد ممکن است باعث ایجاد خونریزی شود، به ویژه اینکه می‌تواند قاعدگی های بسیار شدید و خونریزی زیاد ایجاد می‌کند. با این حال باید تحت معاینه قرار بگیرید، ممکن است علت خونریزی های شدید شما حاملگی خارج از رحم باشد.

فیبروم ها:
فیبروم ها، غده هایی از بافت ماهیچه ای هستند که در جداره های داخلی یافت می‌شوند. این مشکل تقربیاً رایج است، متخصص زنان به طور اتفاقی در جریان معاین? سالیانه به وجود آنها در یک پنجم زنان، پی می‌برد. تا زمانی که فیبرم ها خونریزی ایجاد نکنند، بی خطر تلقی می‌شوند. تشخیص آنها و سپس انجام مراقبت توسط آزمایش های مرتب و مخصوص زنان (آزمایش خون، سونوگرافی و...) کافی است. در این موارد، هنگامی که قاعدگی های شدید مدت زیادی طول می‌کشند و همراه با لخت? خون هستند، به هیچ وجه کم اهمیت نیست. این خونریزی ها در ایام غیر از قاعدگی ماهانه ظاهر نمی‌شوند. بنابراین درمان دارویی پیشنهاد می‌شود. اگر درمان دارویی کافی نباشد، جراحی گزین? بعدی است.

اگر نیاز باشد ، با توجه به سن و درخواست بیمار، ممکن است فیبرم ها از بدن خارج شوند. پولیپ ها: پولیپ ها نیز غددی هستند که در رحم وجود دارند و می‌توانند باعث بروز همه نوع خونریزی بشوند: خونریزی خارج از دور? قاعدگی (متروراژی) و یا خونریزی های بسیار زیاد و طولانی مدت (منوراژی). پولیپ ها ابتدا توسط سونوگرافی و سپس از طریق هیستروسکوپی تشخیص داده می‌شوند. این پولیپ ها باید خارج شوند زیرا در غیر این صورت ممکن است تبدیل به تومورهای بد خیم یا حتی سرطان رحم شوند.

خونریزی های دیگر به علت ابتلا به بیماری های کلی رحم هستند، از جمله: عفونت آندومتر (التهاب پرده های مخاطی رحم به علت عفونت) و آدنومیوزیس (تومورهای خوش خیم که باعث ایجاد عفونت ادراری می‌شوند).

شما باردار هستید

خونریزی در سه ماه? اول: در ابتدای بارداری، خونریزی ها بیشتر مربوط به سقط جنین غیر عمد هستند، به علت نابه‌هنجاری جنین، تخمک جدا شده و سپس خارج می‌شود به این ترتیب جنین سقط می‌شود. در جریان ده هفت? اول بارداری، سقط جنین تنها علت خونریزی نیست، در این شرایط مشاهد? وضعیت جنین توسط سونوگرافی ضروری است.

دیده شده است که برخی افراد خونریزی بر اثر سقط جنین را با خونریزی های قاعدگی اشتباه می‌گیرند. در اغلب موارد درمان بی فایده است، به جز در موارد خونریزی های بسیار شدید. اگر سقط جنینن طبیعی است، باید گذاشت که این اتفاق به آرامی بیافتد. استراحت، استفاده از داروهای ضد تشنج و سونوگرافی بیمار را از لحاظ روانی تسکین می‌دهند و آرام می‌کنند.  

زمانی که سونوگرافی سقط جنین را نشان نمی‌دهد و جنین صحیح و سالم است، جدا شدن جفت جنین بدون شدت یا یک جراحت کوچک در گردن? رحم که به خاطر بارداری حساس شده نیز می‌توانند باعث خونریزی شوند. این موارد مهم نیست و با گذشت زمان و مراقبت، خونریزی متوقف می‌شود. گاهی اوقات، در 1 تا 2% موارد، تخمک به جای قرار گرفتن در رحم، ممکن است در سطح مجرا (98% موارد) بالا بیاید یا در حفر? شکم قرار گیرد (2% موارد) و یا حتی در موارد بسیار استثنایی وارد تخمدان شود. این جابه‌جایی های غیر طبیعی که در کمین زنان جوان است، امکان دارد باعث ایجاد عفونت یا جراحت شود.

این مشکلات غالباً توسط خونریزی از ابتدای بارداری نمایان می‌شوند. سونوگرافی و میزان هورمونی منجر به تشخیص می‌شوند. اگر فرد تازه باردار شده و جنین هنوز توسط سونوگرافی قابل مشاهده نیست، باید منتظر بماند و در این مدت به خوبی از خود مراقبت کند. اگر بارداری خارج از رحم مشاهده شود، درمان دارویی یا جراحی در نظر گرفته می‌شود. امروزه، بارداری خارج از رحم زود تشخیص داده می‌شود بنابراین از بروز مشکلات شکمی جلوگیری به عمل می‌آید.

خونریزی های سه ماه? دوم و سوم: با پشت سر گذاردن سه ماه? اول، خونریزی بسیار کمتر دیده می‌شود. با این حال، ممکن است خونریزی هایی به علت مشکلات رحم دیده شوند. مانند فیبرومی که باعث سقط جنین می‌شود یا باز بودن بیش از حد گردن? رحم که جنین را در موقعیت بدی قرار می‌دهد. برخی بیماری های مادر نیز مقصراند، از جمله: پرفشاری خون و بیماری های نقص ایمنی. 
شما یائسه شده اید
زمانی که قاعدگی ها تمام می‌شوند، همیشه خونریزی ها نگران کننده هستند. اغلب اوقات، علت این خونریزی ها، درمان هورمونی جایگزین است. اگر درمان مناسب فرد نباشد یا وی خوردن یک قرص را فراموش کند، ممکن است که خونریزی شروع شود. علاوه بر این ممکن است، علت خونریزی بیداری فیبروم، پولیپ، یک بیماری رحمی یا حتی عفونت شدید رحم باشد. هدف از انجام آزمایش ها تشخیص سرطان گردن? رحم قبل از پیشرفت جدی آن است. به همین علت، امروزه این مورد بسیار نادر است. سرطان های بدن? رحم به طور کلی زمانی تشخیص داده می‌شوند که این سرطان به کندی در حال پیشرفت است.

باید هنگام بروز هر گونه خونریزی غیر عادی، سریعاً اقدام کنید. گاهی اوقات، خونریزی های کم و بی اهمیت، شدید می‌شوند و ممکن است در تمام دوره های زندگی یک دیده شوند. بنابراین باید خیلی سریع با پزشک تان مشورت کنید؛ چه برای اطمینان پیدا کردن از سلامتی و چه برای درمان مشکل.
تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ





تاریخ : چهارشنبه 90/6/2 | 11:55 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

آیا زیاد عرق می کنید؟

احتمالاً تا به حال، تعرق را در خود دیده و حس کرده اید. تعرق بیش از حد غالباً ناخوشایند و آزاردهنده است، هم برای خود فرد و هم برای دیگران؛

آیا می‌دانید که چه طور باید عوامل تعرق بالا را از بین ببرید؟

 و نباید نسبت به آن بی تفاوت ماند. پس چه طور می‌توانیم میزان عرق کردن را کم کرده و راحتی و آرامش را بازیابیم؟
من پودر تالک در کفش هایم می‌ریزم
 درست
غلط
تالک پودری جذب کننده است، بنابراین رطوبت را از بین می‌برد. از آنجایی که باکتری ها و قارچ ها از محیط های گرم و مرطوب لذت می‌برند، پودر تالک راه حل مناسبی برای خشکاندن و محدود کردن تکثیر آنهاست.  ضمناً، با استفاده از این پودر بوهای بد هم از بین می‌روند !

لباس های چرم و کتان را ترجیح می‌دهم
 درست
غلط
فیبرهای طبیعی مانند کتان و چرم به خوبی عرق را جذب می‌کنند (برخلاف مواد ترکیبی)، و به این ترتیب مانع تکثیر میکروب هایی که عامل بوی ناخوشایند هستند، می‌شوند. اما امروزه، اجناس جدید ِ «تنفس کننده» ای وجود دارند (رطوبت را جذب می‌کنند و اغلب خاصیت ضد باکتری دارد)، که مورد استفاده، خصوصاً برای ورزشکاران قرار می‌گیرند.

من آب یخ می‌نوشم
درست
 غلط
نوشیدنی آب یخ یا برعکس نوشیدن مایعات خیلی گرم توصیه نمی‌شوند زیرا تفاوت زیاد دما باعث افزایش قابل توجه تعرق بدن می‌شود. علاوه بر این، باید از تمام عواملی که دمای داخلی بدن را افزایش می‌دهند هم اجتناب کرد، مانند: الکل، ادویه ها، استرس و... . 

دو روز پشت سر هم یک کفش را نمی‌پوشم
 درست
غلط
پوشیدن کفش ها، به طور متناوب و یک روز در میان باعث می‌شود که آنها به خوبی خشک شوند. همچنین، شما هر روز می‌توانید کفش هایی کاملاً خشک به پا کنید. با این کار، بوهای نامطبوع را کم کرده و عمر کفش های تان را هم طولانی تر می‌کنید.

من موهای زائد زیر بغلم را به طور مرتب می‌زنم
 درست
غلط
موها مولکول های بودار عرق را در خود نگه می‌دارند. ضمناً این موها سطح مکملی می‌سازند که محل مناسبی برای رشد و تکثیر باکتری ها خواهد بود. بنابراین تراشیدن یا زدن این موها، اید? خوبی برای کاهش دادن بوهای ناخوشایند بدن است. 

من از زاج سفید استفاده می‌کنم
 درست
غلط
زاج سفید دئودرانتی بدنی است که عرق کردن را خنثی می‌کند، مانع رشد و تکثیر باکتری ها می‌شود و بنابراین بوهای ناخوشایند را از بین می‌برد. این سنگ طبیعی و بدون بو، بر روی پوست مرطوب مالیده می‌شود.

در تابستان کفش های بسته می‌پوشم
درست
 غلط
برعکس، تا جایی که برایتان ممکن است کفش های باز و هواگیر را در الویت قرار دهید. اما از خریدن اجناس پلاستیکی اجتناب کرده و به جای آن از کفش های چرم بهره ببرید، چرم رطوبت و در نتیجه بو را کم می‌کند.

من لباس های چسبان را ترجیح می‌دهم
درست
 غلط
لباس های گشاد که قابلیت نفوذ هوا را دارند، رطوبت را برعکس لباس های تنگ و چسبان کم می‌کنند. در مورد رنگ ها هم، فراموش نکنید که رنگ های تیره گرما را در خود نگه می‌دارند. بنابراین باید رنگ های روشن را انتخاب کنید.

من پاهای داغم را در آب می‌گذارم
 درست
غلط
قرار گرفتن طولانی مدت در گرما فعالیت غدد مولد عرق را تحریک می‌کند. پس بهتر است که پاهای تان را در آب بگذارید یا با آب خنک دوش بگیرید یا حمام کنید به این ترتیب روند تعریق را کند خواهید کرد.

من از یک ضد عرق استفاده می‌کنم
 درست
غلط
ضد عرق هایی که از املاح آلومینیوم تهیه شده اند، حجم عرق و انتشار آن را کم می‌کنند. این ضد عرق ها غالباً حاوی اسید سالسیلیک هستند که خاصیت ضد باکتری دارد و بوهای نامطبوع را کم می‌کند.
در حالی که دئودرانت ها فقط آنتی باکتری هستند.
تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ





تاریخ : چهارشنبه 90/6/2 | 11:52 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

آش گندم بی گوشت مخصوص سفره ی افطار!

سبزی خورد شده را همراه با ادویه جات به آن اضافه کرده و یک ساعت دیگر با حرارت ملایم بگذارید بپزد تا خوب جا بیفتدو هنگام سرو...
 
مواد لازم برای پنج نفر:
 
گندم پوست کنده                                                            نصف پیمانه
جوپوست کنده                                                                یک سوم پیمانه
نخود                                                                             یک سوم پیمانه
عدس                                                                           یک سوم پیمانه
ماش                                                                            یک سوم پیمانه
لوبیاسفید، قرمز، چیتی، چشم بلبلی از هر کدام                  یک سوم پیمانه
سبزی آش                                                                     1 کیلو گرم
نمک، فلفل قرمز، زیره، آویشن، زردچوبه، پونه                      به میزان لازم
روغن زیتون                                                                   به میزان لازم
طرز تهیه:
 حبوبات و غلات را 24 ساعت قبل بخیسانید و بعد همه ی آنها را به مدت یک ساعت جداگانه بپزید سپس سبزی خورد شده را همراه با ادویه جاتی که گفته شد به آنها اضافه کرده و یک ساعت دیگر با حرارت ملایم بگذارید بپزند تا خوب جا بیفتد و هنگام سرو به دلخواه باروغن زیتون میل کنید.

« هرسه شنبه با یک مطلب غذایی یا درمانی گیاهی سالم به طور اختصاصی با ما همراه باشید »
تهیه و تدوین : گروه سبک زندگی سیمرغ - کانون سلامت/  رودابه رونق





تاریخ : چهارشنبه 90/6/2 | 11:50 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
دختری که اعتماد کرد و زندگی‌اش تباه شد!
مرد جوانی که پس از سرقت فیلم و عکس‌های خصوصی و خانوادگی یک دختر جوان به بهانه پس دادن آنها، این دختر را مورد آزار و اذیت قرار داده بود، در شهریار دستگیر شد.
 
 
 جام‌جم: رسیدگی به این پرونده روز 18 مرداد امسال با شکایت دختری مبنی بر آزار و اذیت از سوی یک مرد جوان، در دستور کار ماموران اطلاعات ـ امنیت پلیس شهریار قرار گرفت.

شاکی در اظهاراتش به پلیس گفت:‌ چندی پیش با مردی جوان در یکی از بوستان‌های شهر آشنا شده و ارتباطمان شکل گرفت. وی به من ابراز علاقه می‌کرد. یک روز این فرد به بهانه این‌که قصد دارد چند آهنگ را از گوشی تلفن همراهش به تلفنم انتقال دهد،‌ به طرز ماهرانه‌ای عکس و فیلم‌های خصوصی و خانوادگی مرا از تلفن همراهم سرقت کرد.شاکی اضافه کرد:‌ پس از چند روز با مرد جوان اختلاف پیدا کرده و ارتباطمان قطع شد تا این‌که وی با من تماس گرفت و تهدید کرد که اگر به ارتباطم با او ادامه ندهم، عکس و فیلم‌های خانوادگی‌ام را پخش خواهد کرد.

شاکی اضافه کرد: ابتدا حرف‌هایش را نپذیرفتم، اما در بررسی از گوشی تلفن همراهم و مشخصاتی که از سوی این جوان ارائه می‌شد، متوجه سرقت عکس و فیلم‌ها شدم.دختر جوان در رابطه با دام شیطانی‌ای که در آن گرفتار شده بود، گفت:‌ از ترس این‌که خانواده ام از موضوع اطلاع پیدا نکنند،‌ ماجرا را با آنها در میان نگذاشتم و با التماس از مرد جوان می‌خواستم تا عکس و فیلم‌های سرقت‌ شده‌ام را پس دهد اما او ‌توجهی نکرد.

وی اضافه کرد: یک روز به بهانه این‌که قصد تحویل دادن عکس و فیلم‌ها را دارد، مرا به خانه‌ای در جنوب شهر دعوت کرد. به محض حضور در آنجا مرد هوسران زندانی‌ام کرد و به زور و تهدید مرا مورد آزار و اذیت قرار داد. روز بعد مرا سوار خودرویی کرد و با توقف در حاشیه جاده از خودرو بیرون انداخت و متواری شد.

با تشکیل پرونده قضایی در این زمینه، تحقیقات ماموران برای دستگیری مرد هوسران آغاز و پاتوق‌های احتمالی‌اش زیرنظر گرفته شد.جستجوها ادامه داشت تا این‌که 2 روز پیش مخفیگاه متهم فراری در شهریار شناسایی و متهم دستگیر شد.

سرهنگ یارندی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان تهران و البرز با اشاره به این خبر گفت: با هماهنگی قضایی مخفیگاه متهم موردبازرسی دوباره قرار گرفت و فیلم و عکس‌های مسروقه متعلق به شاکی نیز کشف و ضبط شد.

بنابراین گزارش، متهم به اتهام سرقت عکس و فیلم‌های متعلق به شاکی و خانواده‌اش و آزار و اذیت دختر جوان با قرار بازداشت موقت روانه زندان شد. تحقیقات تکمیلی در این زمینه ادامه دارد.


منبع:jamejamonline.ir 





تاریخ : چهارشنبه 90/6/2 | 11:47 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
راننده تاکسی سابق،مالک فروشگاه‌های زنجیره‌ای در دبی!
میکی جاگتیانی میلیاردری هندی است که کسب و کار خود را در امارات را‌ه‌اندازی کرده است.
 
 
 دنیای اقتصاد: میکی جاگتیانی میلیاردری هندی است که کسب و کار خود را در امارات را‌ه‌اندازی کرده است. وی در سال 2010 با ثروت 8/2 میلیارد دلار در رده سیصد و پنجاه و چهارم فهرست میلیاردرهای مجله فوربز قرار گرفت. میکی جاگتیانی ثروت خود را از گروه فروشگاه‌های زنجیره‌ای لندمارک بدست آورده است.

میکی موکش جاگتیانی در 15 آگوست سال 1952 در هندوستان به دنیا آمد. او دوران مدرسه خود را در شهرهای مومبای و بیروت گذراند و سپس به لندن مهاجرت کرد. میکی جاگتیانی برای ادامه تحصیل به دانشکده حسابداری لندن رفت، اما کمی‌بعد تحصیل خود را رها کرد. میکی جاگتیانی برای امرار معاش در لندن به تاکسیرانی پرداخت. او کمی‌بعد به بحرین رفت و اداره فروشگاه محصولات کودکان را که از خانواده‌اش به ارث رسیده بود، به دست گرفت. میکی جاگتیانی کسب‌وکار خود را تنها با 6000 دلاری که از خانواده‌اش به ارث برده بود، شروع کرد. وی به ‌این شکل در سال 1973 از طریق شرکت خود، شرکت لندمارک، اولین فروشگاه خود را در بحرین بازگشایی کرد. میکی جاگتیانی به تدریج بر تعداد فروشگاه‌های شرکت خود افزود و همچنین حوزه فعالیت شرکت خود را به لوازم سرگرمی، مواد‌غذایی، هتلداری و الکترونیک گسترش داد. او همچنین بخش لجستیک و توزیع شرکت خود را گسترش داد.
امروزه در حدود 24 هزار نفر در سرتاسر جهان برای فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ لندمارک مشغول به کار هستند. گروه فروشگاه‌های زنجیره‌ای لندمارک بیش از 800 فروشگاه را در 15 کشور از جمله کشورهای حوزه خلیج فارس، هندوستان، پاکستان، چین و اسپانیا، اداره می‌کند. فروش گروه لندمارک با بیش از ده برند اصلی در حدود 5/2 میلیارد دلار برآورد شده است. در حال حاضر‌این شرکت در حوزه‌های مختلفی چون مد، کفش، مبلمان، الکترونیک، مواد غذایی و هتلداری فعالیت می‌کند. گروه فروشگاه‌های زنجیره‌ای لندمارک بیشتر در بازار قشر متوسط جامعه فعالیت می‌کند که همین امر باعث سرپا ماندن ‌این شرکت در دوران رکود فروشگاه‌های زنجیره‌ای شد و در حالی که اقتصاد کشورهای حوزه خلیج فارس در رکودهای اخیر آسیب دیده بود، فروش ‌این شرکت به میزان بیست درصد افزایش داشت.
میکی جاگتیانی همچنین مالک بخشی از سهام فروشگاه‌های کالاهای لوکس ساکس در آمریکا، فروشگاه‌های دبنهامز در انگلیس و رستوران‌های زنجیره‌ای کارلوچیوز در بریتانیا است. جاگتیانی در سال 2008 وارد فهرست میلیاردرهای مجله فوربز شد.
میکی جاگتیانی با رنوکا جاگتیانی ازدواج کرده و سه فرزند دارد. وی در حال حاضر ساکن دبی، امارات متحده عربی است. همسر میکی جاگتیانی در حال حاضر بخش مد شرکت به نام اسپلش را اداره می‌کند. میکی جاگتیانی نه تنها در کسب و کار که در امور خیریه نیز فردی سرشناس است. او در سال 2000 بنیاد بین‌المللی توانمندسازی لندمارک را تاسیس کرد و از این طریق به ریشه کن سازی فقر در هندوستان کمک می‌کند.‌این بنیاد برنامه‌های توسعه تحصیلات و بهداشت‌، تامین مسکن برای کودکان بی‌خانمان،‌ ایجاد مدارس غیررسمی، کلینیک‌های عمومی ‌برای افراد بی‌خانمان و خانه سالمندان را دنبال می‌کند.

منبع:donya-e-eqtesad.com 





تاریخ : چهارشنبه 90/6/2 | 11:46 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
خودسوزی مردی در میدان انقلاب
روز گذشته ساعت 18:50 دقیقه مردی 57 ساله احتمالا به دلیل اختلافات مالی(بنا به اظهار نظر یکی از بستگان) در میدان انقلاب شهر تهران اقدام به خود سوزی کرد.
 
 
مهر:مردی 57 ساله به دلایل نامعلوم خود را روز گذشته در میدان انقلاب به آتش کشید.

به گزارش خبرنگار مهر، دیروز ساعت 18:50 دقیقه مردی 57 ساله احتمالا به دلیل اختلافات مالی(بنا به اظهار نظر یکی از بستگان) در میدان انقلاب شهر تهران اقدام به خود سوزی کرد.

پس از این حادثه اورژانس وی را به یکی از بیمارستانها منتقل کرد.

براساس اعلام مرکز اطلاع رسانی پلیس تهران، انگیزه این اقدام و جزئیات این حادثه از سوی ماموران پلیس آگاهی در دست بررسی و اقدام است.
منبع:khabaronline.ir





تاریخ : چهارشنبه 90/6/2 | 11:44 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
جزئیات قتل دو کودک در قم
متهم، امسال برای چندین بار به آگاهی منتقل شد و سرانجام پس از 3 سال از راز این قتل ها پرده برداشت و به هر سه قتل به دلیل درخواست همسرش برای جدایی از او اعتراف کرد.
 
 
 
مهر: معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی با اشاره به رشد 15 درصدی کشف قتلهای سالهای گذشته جزئیات قتل دو کودک در قم را تشریح کرد.

سرهنگ «هادی مصطفایی» معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی ناجا، با تاکید بر بکارگیری تمامی امکانات در راستای کشف سریع پرونده های جنایی افزود: در این میان، پرونده هایی وجود دارد که به سبب برخی ابهامات یا سایر شرایط ممکن است با وجود تلاش کارآگاهان، نتیجه قطعی حاصل نشود، اما پی جویی پرونده های معوقه تا حصول به نتیجه قطعی، در دستور کار پلیس آگاهی ناجا و کارآگاهان قرار دارد.

وی افزود: در 5 ماهه اول امسال 204 فقره از پرونده های معوقه سال 89 و سنوات قبل با استمرار تحقیقات و مرور و بازنگری پرونده ها منتهی به کشف شدند.

به گفته سرهنگ مصطفایی این درحالی است که در 5 ماهه سال گذشته 177 فقره قتل مربوط به سنوات گذشته کشف شده است که درمقایسه با مدت مشابه در سال قبل، 2/15 درصد رشد داشته است.

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی ناجا، به چند نمونه از پرونده ها اشاره کرد و گفت: در تیرماه 1384 مردی در منزل مسکونی اش واقع در اهواز به قتل رسید، با تحقیقات انجام گرفته، پلیس دریافت که سارقان 5 نفربودند که به انگیزه سرقت وارد منزل مقتول شده بودند.

وی ادامه داد: کارآگاهان پلیس اهواز، حین تحقیقات به فردی مظنون شدند اما او از محل سکونت خود متواری شده بود.

به گفته مصطفایی، تحقیقات برای یافتن مظنون ادامه داشت تا سرانجام در سی ام تیرماه امسال، پلیس از طریق اقدامات اطلاعاتی موفق شد این فرد را در داخل خودرو اش حین تردد در خیابان های اهواز دستگیر کند که وی پس از دستگیری به قتل با همدستی 4 تن دیگر اعتراف کرد.

این مقام انتظامی به پرونده ای دیگر در این خصوص اشاره کرد و اظهار داشت: اسفند ماه سال 1386، جسد زنی به همراه دو فرزند 8 و 11 ساله اش در حالیکه با ضربات چاقو به قتل رسیده بودند در حوالی یکی از روستاهای کرمان کشف شد و براساس تحقیقات کارآگاهان، شوهر دوم مقتوله که سرپرستی این زن و دو فرزندش را برعهده گرفته بود در مظان اتهام قرار داشت، بنابراین وی با نظر مقام قضایی بازداشت و بارها به آگاهی منتقل شد اما هربار اظهار بی گناهی می کرد.

وی افزود: متهم، امسال برای چندین بار به آگاهی منتقل شد و سرانجام پس از 3 سال از راز این قتل ها پرده برداشت و به هر سه قتل به دلیل درخواست همسرش برای جدایی از او اعتراف کرد.

سرهنگ مصطفایی در تشریح پرونده قتل دو پسربچه 9 و 10 ساله در قم نیز گفت: در خرداد ماه سال گذشته، این دو کودک برای شنا به کانال آب رفته بودند اما ساعاتی بعد اجساد آنان در محل پیدا شد.

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی کشورمان، تصریح کرد: در ابتدای امر علت مرگ خفگی حین شنا به نظر می رسید اما برای تکمیل تحقیقات، اجساد به پزشکی قانونی منتقل شدند که اعلام نتایج قطعی موکول به بررسی های آزمایشگاهی شد.

وی افزود: پزشکان در بررسی اجساد دریافتند که یکی از کودکان مورد آزار و اذیت قرار گرفته، بنابراین کارآگاهان قم دریافتند که با یک پرونده قتل روبرو هستند.

مصطفایی خاطرنشان کرد: تحقیقات پلیس ادامه داشت تا سرانجام امسال نگهبان یکی از شرکت های مجاور، شناسایی و در بازجویی ها به قتل و آزار و اذیت کودکان اعتراف کرد.

این مقام مسئول در پلیس آگاهی در تشریح پرونده قتل 4 برادر که در شیراز رخ داده بود نیز گفت: راز قتل 4 برادر که در بیستم آذرماه سال گذشته در جریان درگیری به انگیزه اختلافات قبلی و انتقام جویی در هیئت عزاداری به وقوع پیوسته بود، امسال کشف شد.

وی توضیح داد: با اقدامات اطلاعاتی پلیس، قاتل شناسایی و تحت تعقیب بود تا سرانجام در 24 مرداد ماه امسال در درگیری با پلیس کشته و زنی که سال ها همراه او بود نیز در جریان درگیری زخمی شد.

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی کشورمان، از جمله دلایل موفقیت پلیس آگاهی ناجا در کشف پرونده ها، همت و تلاش کارآگاهان، مهارت و تجربه آنان و بکارگیری تجهیزات و ابزار علمی و روش های آزمایشگاهی در بررسی صحنه جرم، برشمرد و افزود: براساس وظیفه قانونی و تعهد اخلاقی، پی جویی پرونده های جنایی تا حصول به نتایج قطعی و دستگیری مجرمان ادامه  دارد.  

منبع:mehrnews.com 





تاریخ : چهارشنبه 90/6/2 | 11:42 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

رابطه بین روزه و بیماری قلبی

روزه‌داری و رعایت یک برنامه غذایی صحیح با کم‌کردن عوامل خطر مانند کاهش وزن، کاهش سطح چربی‌های خون و نکشیدن سیگار سبب ...


روزه‌ موجب پیشگیری از بیماری‌های قلبی می‌شود

 رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: روزه‌داری و رعایت یک برنامه غذایی صحیح با کم‌کردن عوامل خطر مانند کاهش وزن، کاهش سطح چربی‌های خون و نکشیدن سیگار سبب پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود.

بابک عشرتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: با این حال برای کسانی که به بیماری‌های قلبی و عروقی مبتلا هستند این موضوع برای آنها متفاوت است و حتما باید با پزشک معالج خود مشورت کنند.

وی تصریح کرد: بیماری‌های قلبی طیف گوناگونی از بیماری‌های دریچه‌‌های قلبی، عروق قلب و نیز بیماری‌های عضله قلب را در بر می‌گیرد که در هر مورد و با توجه به شرایط بیمار و شدت و ضعف بیماری می‌توان در مورد روزه گرفتن یا نگرفن بیمار تصمیم گرفت.

رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی با بیان اینکه بیمارانی که دچار گرفتگی رگ‌های قلبی بوده و دارو مصرف میکنند از آنجا که عدم مصرف دارو و زمان مقرر، زندگی آنها را به مخاطره میاندازد، نباید روزه بگیرند، افزود: بیماران قلبی باید به تداخلات دارو و غذا توجه کرده و به توصیه‌های پزشک معالج خود دقیقا عمل کنند.

عشرتی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به این سوال که آیا مادران شیرده می‌توانند روزه بگیرند، خاطر نشان کرد: بر اساس شواهد موجود تا شش ماهگی که تنها منبع تغذیه‌ای نوزادن شیر مادر است بهتر است مادران روزه نگیرند، زیرا روزه‌داری موجب اختلال در شیردهی و به دنبال آن اختلال در رشد کودک می‌شود.

وی ادامه داد: مادرانی که کودکشان در سنین پس از شش ماهگی به سر می‌برند در زمان روزه داری باید رژیم غذاییشان غنی از پروتئین و ریزمغذی‌ها از جمله آهن، کلسیم و انواع ویتامین‌ها باشد که با گنجاندن گوشت، حبوبات، لبنیات، تخم‌مرغ و سبزیجات به مقدا کافی تامین شود.

رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی درباره اهدای خون در ماه مبارک رمضان نیز گفت: یکی از بهترین عباداتی که در ماه رمضان می‌توان از آن یاد کرد اهدا خون به بیماران نیازمند است که مردم باید در این ماه نیز همانند روزهای عادی به امر اهدا خون بپردازند.

به گفته وی کسانی که در ماه رمضان خون اهدا می‌کنند باید در فاصله افطار تا سحر مایعات زیادی بنوشند.

منبع : Farsnews.com





تاریخ : چهارشنبه 90/6/2 | 11:41 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
 

عامل زود عصبانی شدن در  مردان چیست ؟

محققان، در مغز سالم، تنظیم مواد شیمیایی و تحرکات عصبی و برقراری آرامش به عهده ماده شیمیایی گابا است...
 

به گفته محققان کمبود یک ماده شیمیایی به نام گابا در مغز مردان، سبب عصبانیت و تندخویی می‌شود.
 محققان دانشگاه کاردیف انگلستان اعلام کردند کمبود یک نوع ماده شیمیایی در مغز مردان، سبب تندمزاجی و تندخویی می‌شود.

به گزارش زی نیوز، مغز مردانی که زود عصبی می‌شوند فاقد یک ماده شیمیایی به نام GABA است که بین سلول‌های مغز نقش پیام رسانی دارد و رفتار فرد را کنترل می‌کند. در واقع گابا (گاما امینو اسید باتیریک) اصلی‌ترین فرستنده عصبی برای فرو نشاندن سیگنال‌های عصبی است که از رسیدن پیام‌های مربوط به اضطراب به مغز جلوگیری می‌کنند.

محققان با بررسی نحوه تصمیم‌گیری گروهی از دانش‌آموزان و اندازه گیری همزمان فعالیت مغزی آن‌ها دریافتند افرادی که فعالیت مغز در آن‌ها کاهش داشته، بیشتر در معرض تصمیم‌گیری‌های بدون فکر و عجولانه هستند.
به عقیده محققان، در مغز سالم، تنظیم مواد شیمیایی و تحرکات عصبی و برقراری آرامش به عهده ماده شیمیایی گابا است. اگر سطح گابا از میزان مورد نیاز خیلی کمتر باشد باعث بروز اضطراب، بی‌خوابی و عصبانیت می‌شود.

بر اساس گزارش، می‌توان برای تامین این ماده شیمیایی، در رژیم غذایی ماهی، سبوس گندم و یا ویتامین B6 قرار داد.
 
منبع : Salamatnews.com





تاریخ : چهارشنبه 90/6/2 | 11:40 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<   <<   56   57   58   59   60   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">