سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.
زمانی‌که نوزادی به دنیا می‌آید تعریف زندگی شما برای همیشه عوض می‌شود: احساسات شما بیشتر شده و با حس مادری یا پدری آشنا می‌شوید، درمی‌یابید که چه میزان توانایی دارید.

 


زمانی‌که نوزادی به دنیا می‌آید تعریف زندگی شما برای همیشه عوض می‌شود: احساسات شما بیشتر شده و با حس مادری یا پدری آشنا می‌شوید، درمی‌یابید که چه میزان توانایی دارید. اگر فرزند اول شما باشد کسب تجربیات و یادگیری نکته‌های مربوط دشوارتر و عمیق‌تر خواهد بود.

هم‌زمان با تولد یک نوزاد، سبک زندگی و دکوراسیون خانه تغییر می‌کند. چیدمان و دکوراسیون خانه باید از هر لحاظ امن و متناسب با نیازهای نوزاد باشد. در چندین شماره آتی قصد داریم به صورت دنباله‌دار مطالبی را برایتان مطرح کنیم. شاید به‌نظر بیاید که این مطالب برای همه افراد کاربردی و ممکن نباشد، اما سعی شده به چالش‌های بی‌شماری که ممکن است همه والدین جوان در تدارک دیدن محیطی مناسب برای نوزاد خود با آنها مواجه شوند پرداخته شود. با خواندن این مطالب می‌آموزید که چگونه با حفظ سبک و سلیقه خود، فضای خانه را برای استقبال از نوزادی دوست داشتنی مهیا سازید و به او بگویید به دنیای جدید خوش آمدی!
 

 



اتاق نوزاد

پیش از اینکه برای نوزاد خود نام انتخاب کنید باید به فکر یک برنامه‌ریزی درست برای اتاق او باشید. ممکن است در حال حاضر اتاقی مجزا و ایده‌آل را در خانه برای نوزاد خود در نظر داشته باشید و در مورد وسایل لازم، رنگ‌آمیزی و نوع چیدمان اتاق نوزاد ایده‌هایی نیز در ذهن‌تان باشد، اما این سوال مهم وجود دارد که از کجا باید آغاز کرد؟!

بهتر است اتاق را با تمام شرایطش به‌خوبی بشناسید و بهترین راه برای شناخت خوب اتاق این است که وقت زیادی را در آن سپری کنید. میزان نور موجود در آن را ارزیابی و دمای اتاق و نحوه ارتباط آن به فضاهای دیگر خانه را بررسی کنید. هم‌چنین کنج‌ها و قسمت‌هایی از اتاق را که باید در چیدمان به آنها توجه شود در نظر بگیرید.

پس از اینکه کاملا به شرایط و ویژگی‌های اتاق واقف شدید و آنها را مورد بررسی و ارزیابی قرار دادید، زمان انتخاب وسایل و لوازم اتاق فرا می‌رسد. ایمن بودن وسایل و لوازم اتاق نوزاد در اولویت قرار دارد. هم‌چنین فراموش نکنید که این کار تنها یک تجربه عملی نیست بلکه شما قرار است قلب و خانه خود را برای یک مرحله مهم در زندگی آماده کنید.

از فرایند آماده‌سازی اتاق برای نوزاد لذت ببرید. ذهن خود را باز کنید و پذیرای ایده‌های ناب و زیبا برای داشتن دکوراسیون و چیدمانی هرچه زیباتر و اصولی‌تر باشید. از استفاده رنگ‌ها و ایده‌های جدید نترسید و از این فرصت برای آوردن زندگی جدید به خانه خود استفاده کنید.


 

 



 


 


با توجه و رعایت اصول کار را آغاز کنید

شرایط هرچه که باشد فرقی نمی‌کند، اتاق نوزاد به چهار عنصر ضروری نیاز دارد: تخت‌خواب نوزاد، یک میز برای تعویض پوشک و لباس نوزاد، یک صندلی و مقدار کافی فضای ذخیره‌سازی. این چهار عنصر مهم علاوه بر اینکه باید کاربردی و اصولی طراحی و ساخته شده باشند، بلکه باید به نحوی باشند که دوست‌شان دارید و هنگام استفاده از آنها برای رسیدگی به کارهای نوزاد لذت ببرید. سپس دیگر وسایل و اشیاء اتاق را دورتادور این عناصر اصلی قرار دهید.

در نهایت مهم‌ترین و اصلی‌ترین هدف شما برای طراحی و چیدمان اتاق نوزاد ایجاد فضایی است که برای نوزاد گرم و راحت و دوست‌داشتنی باشد و شما نیز در آن احساس راحتی کنید. بنابراین آن را ساده اما اصولی و کاربردی تدارک ببینید و اجازه دهید تا فضای اتاق نوزادتان بازتاب‌دهنده شخصیت شما و تمام آنچه دوستش دارید باشد.


 

 



اصول ایمنی

  • خلق یک محیط بدون خطر و ایمن باید از نخستین اولویت‌ها برایتان باشد. برنامه‌ریزی برای این‌کار یعنی صرفه‌جویی در زمان و پیش‌گیری از داشتن استرس‌های آزاردهنده در آینده نزدیک.
  • می‌توانید یک ردیاب دود و منواکسید کربن را در نزدیکی اتاق نوزاد فعال کنید. 
  • تمام پریزهای برق را با درپوش بپوشانید. 
  • از نصب پرده‌های قدی در اتاق کودک بپرهیزید. زیرا کودکی که توانایی چهاردست و پا حرکت کردن را داشته باشد می‌تواند آن را بکشد. 
  • وجود ریسمان‌های بلند و آویخته شیدها و کرکره‌ها در اتاق کودک خطرناک است؛ زیرا کودک می‌تواند آن را بکشد. این ریسمان‌ها را طوری در ارتفاع نگه دارید که در دسترس کودک نباشد. 
  • برای پنجره‌ها حفاظ نصب کنید و از محکم بودن حفاظ‌ها مطمئن شوید. 
  • اطمینان حاصل کنید که جای جعبه‌های اسباب بازی‌های سنگین که در ارتفاع قرار دارند محکم و ثابت است. 
  • برای رادیاتورها، حفاظ در نظر بگیرید. 
  • از قرار دادن چراغ‌های زمینی خودداری کنید.




ایمنی تخت‌خواب نوزاد

  • تخت‌خواب نوزاد حتما باید دارای حفاظ باشد اما شکاف بین حفاظ‌ها و تخت‌خواب نباید زیاد باشد.  
  • ارتفاع نرده‌های حفاظ تخت باید حداقل 66 سانتی‌متر بالاتر از تشک تخت باشد.
  • از تخت‌خواب‌هایی که حفاظ آن به‌سادگی پایین می‌آید خودداری کنید. حفاظ تخت باید به خوبی در جای خود جفت شود و برای برداشتن آن نیاز به مقداری فشار باشد.
  • اطمینان حاصل کنید که تشک تخت به خوبی در فریم خود جا بیافتد.
  • هرگز تخت‌خواب را نزدیک پنجره قرار ندهید. زیرا هم نور آفتاب بسیار قوی است و سبب سوختگی پوست نوزاد می‌شود و هم کودک در ماه‌های بالاتر برای رسیدن به پنجره از تخت‌خواب بالا می‌رود.
  • از قرار دادن بالش، اسباب‌بازی و هر شیء که کودک بتواند برای بالا رفتن از حفاظ روی آن بایستد در تخت‌خواب خودداری کنید.



ایمنی میز تعویض پوشک و لباس نوزاد

میزی با سطح باز و صاف را در نظر بگیرید و بهتر است میز دارای حفاظ‌هایی برای محافظت بیشتر از نوزاد باشد.

وجود فضاهای ذخیره‌سازی متعدد و قابل دسترس، در اطراف میز ضروری است. شما باید یک دست‌تان مراقب نوزاد و دست دیگر به سمت فضای ذخیره‌سازی برای آوردن وسایل مورد نیازتان باشد. از این‌رو در دسترس بودن فضاهای ذخیره‌سازی لازم است.

برای روی سطح میز نیاز به یک پد نرم دارید تا نوزاد را برای تعویض پوشک و لباس روی آن بخوابانید.

ارتفاع میز باید متناسب با قد شما باشد طوری‌که کاملا احساس راحتی با آن کنید.

میز کاملا باید در جای خود ثابت بایستد. برای این‌کار می‌توانید آن را به دیوار پیچ کنید.

 

 


 


استفاده از بافت‌ها و رنگ‌های قوی در اتاقی با دکوراسیون سفید رنگ می‌تواند آن را از بی‌روح شدن و کسلی دور کند. در این تصویر استفاده از کاغذ دیواری و قالیچه‌ای با طرح‌های ساده بر جذابیت بصری این اتاق کودک افزوده است.

قرار دادن یک صندلی زیبا و بسیار راحت در اتاق نوزاد ممکن است در وهله اول یک کار دکوراتیو محسوب شود اما در اصل یک کار ضروری است زیرا مادر به آن صندلی برای مراقبت‌های شبانه و شیر دادن به نوزاد نیاز دارد.

 

 

یک فضای ذخیره‌سازی با قسمت‌های تفکیک شده و گنجایش کافی، به مقدار زیادی به کاربردی بودن فضا و راحتی مادر کمک کند.

یک تخت نوزاد که تماما به رنگ سفید است، احساسی لطیف و پاک به اتاق نوزاد می‌دهد. هم‌چنین استفاده از رنگ لیمویی برای دیوارها بر افزایش میزان و قدرت نور طبیعی در فضا کمک می‌کند و محیط را گرم و خوشایند می‌سازد.

 

 

این نمونه‌ای از یک میز تعویض ساده اما اصولی و کاربردی است. وجود یک پد روی میز و فضاهای ذخیره‌سازی در دسترس، از مهم‌ترین ویژگی‌های این میز تعویض است.

استفاده از وسایل ساده و اساسی می‌تواند یکی از بهترین تصمیم‌ها باشد. در این تصویر تخت‌خوابی که می‌تواند به راحتی از تخت‌خواب یک نوزاد به تخت‌خواب یک کودک نوپا تبدیل شود و دراوری ساده که برای سال‌های زیادی می‌تواند به خوبی استفاده شود نمونه‌ای از این وسایل ساده و کاربردی است.

 

 

در این تصویر نمونه‌ای از یک تخت نوزاد مناسب را مشاهده می‌کنید که دارای تاج و برد پایین پایه بلند و ایمن است و حفاظ‌‌های اطراف آن توسط پدر و مادر برای دسترسی آسان‌تر به نوزاد پایین کشیده می‌شود.

در این تصویر برای رادیاتور از حفاظ استفاده شده است که دسترسی کودک را به آن غیر ممکن می‌سازد. این کار به گونه‌ای انجام شده که علاوه بر جنبه کاربردی و ایمنی جنبه دکوراتیو نیز دارد.






تاریخ : سه شنبه 90/6/1 | 1:36 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">