سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

اصول خرید لباس عروس :

1 - اگر قدتان بلند نیست -لباس پرنسسی نپوشید :


لباس های پرنسسی بیشتر برای عروس خانم های قد بلند مناسب اند چون دامن این لباس ها خیلی پف دار است و خود به خد قد شما را کوتاه تر جلوه می دهد . بنابراین اگر شما ریز نقش هستید یا قد چندان بلندی ندارید بهتر است به کمک خانم صاحب مزون به دنبال مدل هایی بگردید که به اندام شما مثل شمع بنشیند .

اگر خیلی ظریف و کوچک باشید در لباس عروس های حجیم و پف دار گم خواهید شد . اگر ریز نقش و چندان و چندان قد بلند نیستید -لباس عروس های بلند ماکسی شما را قد بلند تر نشان میدهد .

2 : با اقایان نروید دنبال لباس عروسی !:

خریدن لباس عروس ذوق و سلیقه و حوصله میخواهد باید برای این کار وقت بگذارید . مطمئن باشید که پشیمان نمی شوید . چون اولین و آخرین باری است که این کار را انجام خواهید داد. پف دار ترین و دنباله دار ترین لباس هایی راکه در عمرتان دیده اید  امتحان کنید . شاید لباس عروس ایده ال شما همان لباسی باشد که فکر اش را هم نمی کنید .
 توصیه ما این است که با یک خانم به خرید لباس عروس بروید نه با اقای داماد . اقایان اصولا حال و حوصله خرید ندارند و مطمئن باشید وقتی شما لباس عروس سوم را امتحان میکنید برای اینکه از این خرید کسل کننده خلاص شوند به شما خواهند گفت این لباس بهترین لباس است اما اگر سر فرصت و حوصله لباس عروس دلخواهتان را انتخاب کردید میتوانید همسرآینده تان را سورپرایز کنید . به همین سادگی .

3 : لباس عروس خودش زیباست :

به بالاتنه لباس عروسی که میخواهید بخرید خوب دقت کنید . بالته های خیلی تنگ ممکن است اندام شما را بزرگ نشان بدهند و این در یک مهمانی زنانه چندان جالب نیست . سفیدی لباس عروس به اندازه کافی شما را مرکز توجه قرار میدهد . لازم نیست زیاده روی کنید و خودتان را برای به یاد ماندنی شدن به زحمت زیادی بیندازید و مدل های فوق العاده را انتخاب کنید.

4 : لباسی متناسب با اندام خودتان انتخاب کنید:

لباس عروسی که روی جا رختی زیباست لزوما روی اندام شما زیبا نیست . نکات قوت و ضعف اندام شما بهترین راهنما برای انتخاب لباس عروس ایده ال شماست . میتوانید با کمک یک خیاط ماهر لباسی رابدوزید که برای اندام شما ایده ال است و شما را بسیار رویایی در آن شب به یاد ماندنی نشان خواهد داد . لباس عروس ایده ال شما حتما وجود دارد . مهم این است که شما بتوانید ان را پیدا کنید .

5 :چه رنگی را تر جیح می دهید ؟

از قدیم ها در ذهن بیشتر ما لباس عروس سفید بوده است ولی خیلی هم به این قانون نا نوشته اعتماد نکنید اگر سری به مزون های دوخت لباس عروس بزنید  می بینید که بدتان نمی آید لباس عروس هایی با رنگ کرم,نباتی و حتی بژ سفارش دهید . بد نیست رنگ این لباس عروس ها را هم روی پوست تان امحان کنید .
شاید شما در یک لباس عروس کرم خیلی زیباتر از یک لباس عروس سفید به نظر برسید . دقت کنیداگر لباس عروس تان در این رنگها انتخاب می کنید حتما باید تورتان را هم در همین مایه ها و تونالیته های رنگی انتخاب کنید.

6 : فصل عروسی هم مهم است :

اگر شما در فصل زمستان و پاییز قصد دارید جشن ازدواجتان را برگزار کنید باید دور خرید لباس عروس های دنباله دار را خط بکشید . چون در این فصول هوا بارانی و برفی می شود و شما حتما دوست ندارید با یک لباس عروس گلی وارد مجلس شوید . لباس عروس بدون دنباله برای این فصول مناسب ترند ولی اگر باز هم تمایل دارید که این لباس عروس های دنباله دار را انتخاب کنید .حداقل لباس های دنباله داری را برگزینید که میتوانید پارچه دنباله دار ان را جدا کنید و هنگام رسیدن به سالن ان را دوباره به لباس عروستان وصل کنید .

7 : مدل های عجیب و غریب نخرید

فقط همین امشب لباس عروس در تن شماست و قرار است سالها بعد لباس عروستان را که در آن شب رویایی به تن کرده اید در عکس های عروسیتان تماشا کنید ولی دقت کنید که لباس عروسی را برگزینید که بعدا خجالت نکشید ان را به دیگران نشان دهید برخی از مدل ها ی لباس عروس سال های سال کهنه نمیشوند و همیشه زیبا هستند بنابر این به سراغ انتخاب این مدل ها بروید






تاریخ : سه شنبه 90/6/22 | 2:17 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

رادیو نفتی ، هر چند برای ما که در فضای اینترنت تنفس می کنیم ، واژه عجیبی است اما در گذشته های نه چندان دور که برق و باتری همه گیر نبود ، برخی خانواده های اعیان از نفت برای روشن کردن رادیوهایشان استفاده می کردند!

روش کار رادیو نفتی این گونه بود که نفت در مخرن یک چراغ نفتی ریخته می شد و حرارت چراغ ، پره هایی که اطراف شعله آن بودند را گرم می گرد و این حرارت در فرایندی تبدیل به انرژی محدود الکتریسیته می شد و رادیو را به کار می انداخت.
نمونه ای از این رادیوهای نفتی ، هم اکنون در مرکز مطالعات هوراند که در زمینه انرژی های نو و مشخصاً انرژی خورشیدی فعالیت می کند ، موجود است که تصاویری از آن را می بینید:










تاریخ : سه شنبه 90/6/22 | 2:5 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 اما سوال اینجاست لواشک‌های صنعتی از چه موادی تشکیل می‌شوند؟ آیا این محصولات خاصیتی هم دارند؟ چه فرقی میان لواشک‌های خانگی و صنعتی وجود دارد؟ آیا لواشک‌های بی‌نام و نشان بیماری‌زا هستند؟
لواشک از چه موادی تشکیل شده؟
 معمولا برای تهیه لواشک از یک، دو یا چند نوع میوه با درجه رسیدگی نسبی که عطر، طعم، رنگ و خواص تغذیه‌ای و درمانی آنها ظاهر شده ولی کمی ترش‌مزه باشند، استفاده می‌شود. انواع آلوها، سیب، گلابی، زرشک، لیمو، زغال‌اخته و انار از جمله این میوه‌ها هستند که بر اثر ترکیب آنها با هم رنگ و طعم لواشک ایجاد می‌شود. معمولا در لواشک‌های صنعتی علاوه بر میوه از پکتین (ژلاتین گیاهی) برای ایجاد قوام، از اسیدهای آلی و نمک برای ایجاد طعم ترش و شور آن و افزایش ماندگاری و از شکر (گلوکزو ساکاروز) برای تعدیل طعم ترش و شیرین شدن و در برخی لواشک‌هایی که از میوه‌های خشک تهیه می‌شوند، از آب و دی‌اکسیدگوگرد استفاده می‌شود.
لواشک خاصیت دارد؟
اگرپایه لواشک‌ها میوه باشد، خواص تغذیه‌ای و درمانی آنها را باید با توجه به نوع میوه آنها شناخت. به طورمعمول همه لواشک‌ها حاوی فیبر و ملین و مسهل بوده و محرک حرکات روده‌اند. رنگدانه‌های آنتی‌اکسیدانی آنها تا حدودی به دفع رادیکال‌های مضر و سمی بدن کمک می‌کند و حاوی درصد اندکی ازریزمغذی‌هاست. معمولا جوشاندن، تغلیظ و خشک کردن مقدار زیادی از ریز مغذی‌ها بویژه ویتامین C لواشک را کاهش می دهد.
فرق میان لواشک خانگی با صنعتی چیست؟
لواشک‌ها اگر به صورت بهداشتی و خانگی تهیه شوند، به دلیل آن که نسبت به لواشک‌های صنعتی از نمک، شکر، اسید و مواد نگهدارنده تهیه نمی‌شوند، خواص تغذیه‌ای و درمانی موثرتری داشته و مصرف مرتب آنها می‌تواند تا حدود زیادی برای سلامت مفید باشند. ولی عاملی که موجب شده تا کمتر به فواید لواشک‌های خانگی پرداخته شود، آن است که برای خشک کردن این نوع لواشک‌ها از فضای آزاد استفاده می‌شود. وجود حشرات موذی آلوده، گردو غبار خاک، میکروب‌های هوازی، ذرات سرب معلق درهوای شهری و فضولات پرندگان و چارپایان درمناطق روستایی همگی از جمله عواملی هستند که توجه ما را به مصرف لواشک‌های صنعتی معطوف می‌کند. مهم‌ترین ویژگی لواشک‌های صنعتی معتبر آن است که به وسیله دستگاه‌های مجهز و بر اساس قوانین بهداشتی زیر نظر متخصصان این امردر مدت زمان مشخصی تهیه و خشک می‌شوند.
لواشک بی‌نام و نشان بیماری‌زاست ؟
لواشک‌های فله‌ای و بی‌نام ونشان یا نامعتبری که طعم‌های غیرواقعی و رنگ‌های جذاب دارند، به دلیل آن که پایه اصلی آنها میوه نیست، طعم و رنگ طبیعی ندارند و حاوی طعم‌دهنده‌ها و رنگ‌های شیمیایی غیرمجاز با دوز مصرف بالا هستند. اکثر حجم این محصولات را آرد، نشاسته، اسید، مواد رنگی یا در صورت استفاده، میوه‌های له شده و کپک زده تشکیل می‌دهد. این محصولات اکثرا ظاهرسالم و خوش آب و رنگی دارند و اغلب مصرف‌کنندگان آن، دانش‌آموزان هستند که در راه مدرسه، آنها را خریداری و مصرف می‌کنند. متاسفانه افزودنی‌های غیرمجاز این نوع محصولات، شیمیایی و سمی است و مقدار اندکی از آن می‌تواند به بروز مسمومیت‌ها و حساسیت‌های شدید بخصوص در کودکان در حال رشد منجر شود.
توصیه‌ها
1 ـ لواشک‌های صنعتی حاوی اسیدیته بالایی هستند. مکیدن آنها به مدت طولانی باعث فرسایش سطح مینای دندان و پوسیدگی زود هنگام می‌شود. از طرفی، مصرف مکرر این خوراکی می‌تواند باعث افزایش ترشح اسید معده و سوزش معده شود.

2ـ لواشک‌های صنعتی کالری زیادی دارند. در تهیه این محصولات از شکر یا خرمای تغلیظ شده به مقدار زیاد استفاده می‌شود. مصرف این محصول برای مبتلایان به دیابت و اضافه وزن توصیه نمی‌شود.

3 ـ بر خلاف تصور عامه‌، لواشک کسی را لاغر نمی‌کند بلکه لواشک‌ها با افزایش ترشح بزاق و اسید معده، غذا و چربی موجود درآن را زودتر هضم می‌کند و به گرسنگی زود هنگام و افزایش اشتها و چاقی منجر می‌شود.

4 ـ لواشک‌های صنعتی به دلیل نمک زیاد برای مبتلایان به فشار خون بالا، بیماران کلیوی و قلبی ـ عروقی محدودیت مصرف دارد و اصلا توصیه نمی‌شود.
توجه
هنگام خرید این فرآورده به تاریخ مصرف، شماره پروانه بهداشت، نام ونشان سازنده و مواد به کار رفته در آن توجه کنید. لواشک‌هایی که از لفاف نایلونی خود جدا نمی‌شوند و طعم و مزه ترکیبات موجود در نایلون را به خود گرفته‌اند، سالم و بهداشتی نیستند. لواشک باید به رنگ طبیعی میوه به کار رود یا کمی تیره‌تر از آن باشد و بو و مزه طبیعی میوه را بدهد.
برخی لواشک‌ها در بازار تحت عناوین مختلف با پروانه بهداشت و تاریخ مصرف تقلبی عرضه می‌شوند. براین اساس، ازخرید لواشک‌های نامعتبر خودداری و این محصول را در خانه تهیه کنید. یکی از راه‌های شناخت لواشک‌های تقلبی عطر و طعم قوی و رنگ غیر طبیعی آنهاست.





تاریخ : سه شنبه 90/6/22 | 2:0 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

بنابر مطالعه ای که توسط فرانسوی ها و بر روی 2000 فرانسوی 24 تا 48 ساله انجام شده، تناسبی منطقی بین وزن و کیفیت اسپرم وجود دارد. نتایج تحقیق روز دوشنبه، 4 ژوئیه در کنگره ای پیرامون تولید مثل در استکهلم سوئد، اعلام شد. 
قدرت باروری: ارتباط بین اضافه وزن و کیفیت اسپرم
در پایان سال 2010، دکتر پل کوهِن و گروهش از دپارتمان زایش از منظر طب به همراه لابراتوار ایلو- اونی لب، حجم اسپرم های 1940 فرد بزرگسال را تجزیه و تحلیل کردند. PH اسپرم ها، غلظت نطفه بر حسب میلی لیتر، تعدادشان و تحرک شان مورد بررسی قرار گرفت.
نتایج موازی با شاخص تود? بدنی ِ هر یک از شرکت کننده ها در این مطالعه بود. نتیج? به دست آمده، چنین است: هر چه شاخص تود? بدنی بالاتر باشد، کیفیت نطفه ها پایین تر خواهد بود. 
پدیده ای قابل بازگشت
علاوه بر این، مردی که اضافه وزن دارد تعداد نطفه هایش در هر میلی لیتر انزال، 10% کمتر از مردی است که شاخص تود? بدنی نرمالی دارد. این کاهش در بین اشخاصی که چاقی مفرط دارند به 20% هم می‌رسد. محققان حدس می‌زنند که ارتباط بین وزن و ناباروری به علت آثار هورمونی و چربی بیش از حد است که تغییر و تحول غدد درون ریز را با خود به همراه دارد.  
خوش بین باشید، این پدیده قابل بازگشت است: 300 نفر از بیماران لاغر شدند و کیفیت اسپرم های شان به حالت عادی بازگشت.
در تمام موارد، این مطالعه می‌تواند نظرات پزشکان را برای کمک به زوج هایی که می‌خواهند باردار شوند، اصلاح کند.






تاریخ : سه شنبه 90/6/22 | 1:58 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

آیا به کرات سرفه می کنید؟

بعضی مواقع پس از خوب شدن سرماخوردگی، تب و درد عضلات از بین می رود اما سرفه های ممتد ماندگار است...

علت سرفه چیست؟
به جز سرماخوردگی علت کهنه شدن سرفه ممکن است برونشیت، سینوزیت، آلرژی، ذات الریه و... باشد که در بیشتر مواقع این سرفه های عذاب آور به مدت حداقل 3هفته با بیمار می ماند.

برای درمان و رفع این سرفه ها به مطلبی از سایت «MSN» توجه کنید.

*از دستگاه مرطوب کننده استفاده کنید. این دستگاه با مرطوب کردن هوا، دستگاه تنفسی ملتهب را تسکین می دهد.

*مصرف آب همیشه برای بدن مفید است و باعث بهبود عملکرد بدن و سیستم ایمنی می شود. اگر چه آب ولرم و خنک هر 2 برای رفع گلودرد مفید است اما آب خنک باعث کاهش ورم گلو نیز می شود.

*عسل طبیعی خاصیت ضدویروسی دارد و در درمان سرفه موثر است.

*سیر و زنجبیل، هر 2خاصیت دارویی قوی دارد و باعث تسکین سرفه می شود. شما می توانید هر یک از این مواد را خام بجوید یا تکه ای از زنجبیل یا چند حبه سیر را با آب بجوشانید و روزی 2یا3بار میل کنید.

*روی حرارت کم پیاز خرد شده را با مقدار زیادی عسل طبیعی گرم کنید سپس یک قاشق از مواد را میل کنید یا این که تنها عسل را در انتهای گلو نگه دارید. برای نیم ساعت نیز چیزی نخورید.

*مصرف روزانه مخلوطی از مقداری عسل و کمی فلفل سیاه مفید است.

*عسل برای کودکان زیر یک سال توصیه نمی شود.
منبع : salamatnews.com





تاریخ : سه شنبه 90/6/22 | 1:56 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

این ویتامین شما را از بیماری قلبی دور نگه می دارد

دربار? تأثیر امگا 3 در زمین? افسردگی و اضطراب، بسیار صحبت شده است. اما در اصل، موضوع اولی? تحقیقات، آثار پیشگیران? امگا 3 بر بیماری های قلبی عروقی بود...

امگا 3 و بیماری های قلبی عروقی؛
و در این زمینه، امگا 3 قوی ترین پیشگیری کننده بوده است.
امگا 3 و پیشگیری از عود آنفارکتوس
مطالعات، خیلی زود فواید امگا 3 در بین بیمارانی را که برای اولین بار دچار آنفارکتوس میوکارد شده بودند، به اثبات رساند. همچنین، این تحقیق نشان داد که 2 بار خوردن ماهی در هفته، خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را تا 32% کاهش می‌دهد.
این فایده کاملاً مرتبط است با اسیدهای چرب غیر اشباع چند حلقه ای؛ این چربی های مفید در ماهی های چرب موجود است.
امگا 3 در مقابل آسیب های قلبی عروقی محافظت تان می‌کند
مطالعات بر روی افرادی که دچار آسیب های قلبی عروقی نشده بودند هم قدرت امگا 3 را نشان داده است. به طور مثال، اسیدهای چرب غیر اشباع چند حلقه ای (از خانواد? امگا 3) با غلظت بالا، تا 44% خطر صدمات کرُنری را کاهش می‌دهد. به بیان دیگر، مصرف زیاد امگا 3 خطر آنفارکتوس کمابیش شدید را پایین می‌آورد.
امگا، ضد کلسترول

کلسترول بالا به عنوان عامل شماره 1 خطر بروز سکت? قلبی شناخته می‌شود. در سال 2005، یک تجزیه و تحلیل گسترده آثار امگا 3 و استاتین را با هم مورد مقایسه قرار داد. استاتین دارویی است که از گذشته برای کاهش میزان کلسترول تجویز می‌شده است. این تحقیق ثابت کرد که امگا 3 دو برابر بیشتر از استاتین مؤثر بوده است !
بنابر مطالعه ای دیگر، همراه شدن استاتین با امگا 3، 19% در کاهش تعداد صدمات قلبی عروقی مؤثرتر از استاتین به تنهایی است.
به طور کلی، امگا 3 برای سرخرگ ها بسیار مفید است، در تنظیم ضربان قلب سهم دارد، التهاب عروق خونی را کم می‌کند و غلظت خون را پایین می‌آورد. بنابراین هیچ تعجبی ندارد که امگا 3 خطر مرگ بر اثر بیماری های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد.
اما چرا، امگا جزء داروها نیست؟
امگا 3 اسیدهای چرب طبیعی هستند که در مواد غذایی یافت می‌شوند. و مانند یک مولکول که توسط یک لابراتوار دارویی به تازگی کشف یا ساخته شده باشد، دارای حق انحصاری نیست. بنابراین، سودش برای صنعتی شدن محدود است.
اما هم? ما آزادیم که مصرف امگا 3 را از راه تغذیه یا استفاده از یک مکمل، افزایش دهیم. زیرا، کپسول های حاوی امگا 3 مؤثری وجود دارند. برخی از برندها در بورس هستند، اما فقط به شرطی می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند که توسط پزشک یا متخصص قلب، تجویز شده باشند.
ما باید در هفته، دو تا سه بار ماهی را در کنار تغذیه مان مصرف کنیم. ضمناً خوب است بدانید که روغن کلزا منبع خوبی از امگا 3 است؛ می‌توانید این میزان امگا 3 را به واسط? مصرف خشکباری مانند بادام نیز تکمیل کنید ...
تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ





تاریخ : سه شنبه 90/6/22 | 1:54 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

بیدارماندن با قهوه تنهایک‌توهم‌ذهنی‌است!

اثر بیدار ماندن قهوه یک توهم ذهنی است و تنها اثر واقعی کافئین موجود در این نوشیدنی اثری است که بر روی "روان" می گذارد.

نوشیدن قهوه تنها بر روی بعضی از افراد اثر بی خوابی یا بیدار ماندن دارد و در سایر افراد یا بی تاثیر بوده و یا حتی باعث یک خواب آرام می شود.
اکنون گروهی از دانشمندان دانشگاه "ایست" در لندن دریافتند که اثر بیدار ماندن قهوه یک توهم ذهنی است و تنها اثر واقعی کافئین موجود در این نوشیدنی اثری است که بر روی "روان" می گذارد.
این محققان به منظور دستیابی به این نتایج بر روی 88 داوطلب بین سنین 18 تا 47 سال که عادت داشتند حداقل دو فنجان قهوه در روز بنوشند تحقیق کردند.
به گروهی از این افراد قهوه بدون کافئین داده شد درحالیکه در مورد بدون کافئین بودن قهوه به آنها اطلاعاتی ارائه نشد و به گروه دوم قهوه عادی داده شد اما به آنها گفته شد که قهوه بدون کافئین است.
براساس گزارش هافینگتون پست، سپس خلق و خو، زمانهای واکنش و کارایی ذهنی تمام داوطلبان اندازه گیری شد.
نتایج این تحقیقات نشان داد در افرادی که به آنها گفته شده بود قهوه بدون کافئین خورده اند باوجود اینکه قهوه واقعاً کافئین داشت اثرات بهتر واکنش مشاهده نشد. اما  افرادی که فکر می کردند قهوه نرمال خورده اند فعالیت و تحرک بیشتری از خود نشان دادند.
به این ترتیب این دانشمندان نتیجه گرفتند که احساس سرحال بودن و تحرک داشتن پس از نوشیدن یک فنجان قهوه تنها یک اثر ذهنی است و این نوشیدنی همانند یک داروی بی اثر (پلاسیبو) رفتار می کند.

منبع : dadna.ir





تاریخ : سه شنبه 90/6/22 | 1:52 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
:اخبار رسیده از لندن پایتخت انگلیس حاکی از آن است که فروشنده یک لباس فروشی با هدف تبلیغ و جلب مشتری بیشتر، مانکنی شبیه به "معمر قذافی" دیکتاتور سابق لیبی در مقابل فروشگاه قرار داد. 
گفته می شود این فروشنده انگلیسی که "پیتر تولی" نام دارد، به رغم اینکه هدفش از این کار جذب مشتری بیشتر بوده اما در پی این اقدام نیروهای امنیتی انگلیس فورا این فرد را بازداشت کردند. 

این فروشنده بد شانس که صاحب فروشگاه "پارتی تاون" است، مانکن شبیه به قذافی را با لباس هایی مانند دیکتاتور سابق لیبی پوشانده بود. 
وی به اتهام تلاش برای ترساندن مردم با استفاده از مانکن شبیه به دیکتاتور لیبی، بازداشت شد اما خودش طی اظهاراتی گفت: به هیچ وجه چنین هدفی نداشتم و فقط می خواستم بر تعداد مشتریان خود بیفزایم.





تاریخ : سه شنبه 90/6/22 | 1:50 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
گرچه بسیاری از کودکان در روزهای طولانی تابستان ممکن است تا آخر شب بیدار بمانند، با شروع مدارس در فصل پاییز باید به برنامه معمول خواب و بیداری‌شان بازگردند.
 
کارشناسان می‌گویند خواب کافی برای موفقیت تحصیلی و رفاه کلی کودک ضروری استکودکان 3 تا 5 ساله به 11 تا 13 ساعت خواب شبانه نیاز دارند. برای کودکان پنج تا 12 ساله دست کم 10 تا 11 ساعت خواب شبانه لازم است.
به گزارش هلث دی دکتر کریستین آویس، استادیار بیماری‌‌های اطفال و متخصص خواب در دانشگاه آلباما در آمریکامی‌گوید: "محرومیت از خواب بر حافظه، داوری، گستره توجه، پایداری عاطفی و حتی دستگاه ایمنی کودک اثر منفی می‌گذارد."
آویس می‌گوید: "باور نادرست رایجی وجود دارد که نوجوانان نیاز به خواب کمتری دارند و تنها هفت تا هشت ساعت خواب برای آنها کافی است، اما در واقع نوجوانان نیاز به 9 ساعت خواب در شبانه‌روز دارند." به گفته او نوجوانان بیش از سایر گروه‌های سنی در مدارس در معرض محرومیت از خواب قرار دارند.
یک نظرسنجی که بوسیله بنیاد خواب آمریکا انجام شد، نشان داد 60 درصد کودکان و نوجوانان (زیر 18 سال) از خستگی در طول روز شکایت دارند. به علاوه 15 درصد از آنها گفتند که در مدرسه به خواب می‌روند.
کارشناسان می‌گویند باید زودتر از شروع مدارس، کودکان را عادت داد که زودتر به تختخواب بروند تا هنگام شروع مدرسه دچار خواب‌آلودگی روزانه نشوند و گذر از ایام تعطیلات به سال تحصیلی به طور تدریجی و ملایم صورت گیرد.
 
دکتر استفانی والاس، استادیار بیماری‌های اطفال در دانشگاه آلباما می‌گوید: "از حدود یک هفته پیش از شروع سال تحصیلی باید برنامه خواب و بیداری کودک را به تدریج تغییر داد و کودک را زودتر به تختخواب فرستاد. ممکن است در ابتدا این تغییرات برای کودک مشکل باشد، اما به تدریج کودک به آن عادت خواهد کرد و مانع بروز مشکل در روز اول شروع مدرسه می‌شود."
 
کارشناسان با توجه به اینکه ساعت‌های از دست رفته خواب ممکن است روی هم جمع شوند و برنامه خواب و بیداری کودک را به هم بزنند، توصیه می‌کنند والدین ابزارهای الکترونیکی را از اتاق کودک خارج کنند، و این اتاق را حتی‌الامکان آرام و ساکت نگهدارند.
دکتر آویس می‌گوید: " حتی خوابیدن به همراه تلویزیون باعث 20 دقیقه محرومیت از خواب در هر شب می‌شود؛ این میزان ممکن است چندان زیاد به نظر نرسد اما در طول هفته روی هم جمع می‌شود و به میزان زیادی می‌رسد."





تاریخ : سه شنبه 90/6/22 | 1:48 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

پوست مرطوب جوان تر به نظر می‌رسد
پوست مرطوب چه تفاوتی با پوست خشک دارد؟ پوست مرطوب خوش رنگ تر، برجسته تر، نرم تر و لطیف تر است. یعنی تمام ویژگی های یک پوست جوان را دارد! از سوی دیگر، تمام متخصصان پوست که شامل کسانی هم می‌شود که جراحی های تجدید جوان انجام می‌دهند، تأکید می‌کنند که تمام مراقبت های پوست بر اساس مرطوب کردن پوست بنا شده اند. آنها اضافه می‌کنند که پوست کاملاً مرطوب، بهتر از یک پوست خشک پیر می‌شود، خواه به طور طبیعی مرطوب باشد خواه با استفاده از محصولات با کیفیت مرطوب شده باشد.

پوست مرطوب کمتر و مناسب تر پیر می‌شود
روند پیر شدن پوستی  که به انداز? کافی مرطوب نیست ، فقط به علت کمبود آب پوست توجیه نمی‌شود. در واقع، مرطوب کردن است املاح (آهن، منیزیم، کلسیم و دیگر املاح) مورد نیاز پوست را برای سلامت کامل به آن می‌رساند. املاح پوست را تغذیه می‌کنند و از پوست در مقابل تهاجمات دفاع می‌کنند. پوست ضخیم تر، با دوام تر و در نتیجه مقاوم تر می‌شود.

پوست مسن نیاز به رطوبت بیشتری دارد
عنصر دیگری نیز رطوبت پوست را با سن مرتبط می‌کند: فعالیت هورمون های زنانه باعث مرطوب شدن پوست می‌شود. در حالی که زنان نمی‌توانند در تمام طول عمرشان بر این هورمون ها حساب کنند. با شروع یائسگی، این هورمون ها ناپدید می‌شوند. در نتیجه، پوست زنان یائسه رطوبت کمتری دارد.از آنجایی که یائسگی هم به عوامل دیگر پیری اضافه می‌شود، توجه به زیبایی بعد از یائسه شدن، اهمیت بسیار زیادی دارد. در غیر این صورت افسردگی حتمی است !

تنها استفاده از کرم ها کفایت نمی‌کند...
همان طور که دیدیم مرطوب کردن مبحثی بسیار مهم در ارتباط با پیری پوست است. باید بدانید که این موضوع مهم تر از آن چیزی است که همیشه تصور می‌کردید. در واقع، استفاده از یک کرم تنها راه برای مرطوب کردن پوست نیست ! 
نکت? بسیار مهم دیگر این است که وقتی  پوست تان رو به خشکی می‌گذار از محصولاتی که بیش از حد جمع کننده (لوسیون ها و برخی اوقات شیرپاک کن ها) هستند، استفاده نکنید. پاک سازی پوست را هم تا حد ممکن محدود کنید، البته نباید به طور کامل متوقفش کنید.





تاریخ : سه شنبه 90/6/22 | 1:44 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<   <<   11   12   13   14   15   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">