سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.
کشتی گردشی نوعی کشتی مسافری است . کشتی شناور بزرگی است که برای حمل مسافر و بار بر روی آبهای آزاد یا رودخانه و دریاچه‌های پهناور استفاده می‌شود . بیشتر تمدنهای بشری در کنار آبراهها شکل گرفته و مسلما قایق و بعدتر کشتی وسیله‌ای مهم برای تردد و حمل و نقلشان بوده است.
 





تاریخ : شنبه 90/6/26 | 12:2 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
چشم انداز شهر های مهم دنیا
در بسیاری از موقعیت ها، افق حقیقی به وسیله درختان، ساختمان‌ها و کوه‌ها تیره و مبهم به نظر می رسد. در این تصاویر افق در شهرها و کشورهای مختلف دنیا را مشاهده می کنید.
افق خط آشکار و قابل رویتی است که آسمان را از زمین جدا می سازد. در بسیاری از موقعیت ها، افق حقیقی به وسیله درختان، ساختمان‌ها و کوه‌ها تیره و مبهم به نظر می رسد. در این تصاویر افق در شهرها و کشورهای مختلف دنیا را مشاهده می کنید.
New York City, United States

New York City, United States 

New York City, United States

San Diego

San Diego

Chicago

Seattle, Washington

Seattle, Washington
 

Philadelphia

Melbourne, Australia
 

Sydney

Paris, France

Dubai, United Arab Emirates

Moscow, Russia

Frankfurt, Germany

Sibiu, Romania

Singapore, Marina Square

Lviv, Ukraine

Kuala Lumpur, Malaysia

Sao Paulo, Brazil





تاریخ : شنبه 90/6/26 | 12:0 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
فستیوال دیدنی مجسمه های شنی (3)
فستیوال مجسمه های شنی هر ساله در کشورهای مختلف دنیا برگزار می شود که هنرمندان و علاقه مندان زیادی از سراسر دنیا در این فستیوال جالب شرکت می کنند .
در این پست تصاویر جدیدترین فستیوال مجسمه های شنی را مشاهده می کنید.





تاریخ : شنبه 90/6/26 | 11:57 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
آرتور اش قهرمان افسانه ای تنیس هنگامی که تحت عمل جراحی قلب قرار گرفت، با تزریق خون آلوده، به بیماری ایدز مبتلا شد. طرفداران آرتور از سر تا سر جهان نامه هایی محبت آمیز برایش فرستادند.
آرتور اش قهرمان افسانه ای تنیس هنگامی که تحت عمل جراحی قلب قرار گرفت، با تزریق خون آلوده، به بیماری ایدز مبتلا شد.
طرفداران آرتور از سر تا سر جهان نامه هایی محبت آمیز برایش فرستادند.
یکی از دوستداران وی در نامه خویش نوشته بود: "چرا خدا تو را برای ابتلا به چنین بیماری خطرناکی انتخاب کرده؟"
آرتور اش، در پاسخ این نامه چنین نوشت:...
در سر تا سر دنیا
بیش از پنجاه میلیون کودک به انجام بازی تنیس علاقه مند شده و شروع به آموزش می کنند.
حدود پنج میلیون از آن ها بازی را به خوبی فرا می گیرند.
از آن میان قریب پانصد هزار نفر تنیس حرفه ای را می آموزند
و شاید پنجاه هزار نفر در مسابقات شرکت می کنند
پنج هزار نفر به مسابقات تخصصی تر راه می یابند.
پنجاه نفر اجازه شرکت در مسابقات بین المللی ویمبلدون را می یابند.
چهار نفر به مسابقات نیمه نهایی راه می یابند.
و دو نفر به مسابقات نهایی.
وقتی که من جام جهانی تنیس را در دست هایم می فشردم هرگز نپرسیدم که "خدایا چرا من؟"
و امروز وقتی که درد می کشم، باز هم اجازه ندارم که از خدا بپرسم :"چرا من؟"
منبع : داستانک





تاریخ : شنبه 90/6/26 | 11:51 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
گزارش تصویری
تاکنون 5 فروند از هواپیمای بلوگا ساخته شده است که ایرباس پنجمین فروند را به ‏عنوان هواپیمای پشتیبان و نیز برای جابجا کردن بارهای سفارشی از خارج کمپانی در ‏نظر گرفته است .
تصاویر زیر از هواپیمای ابَر ترابری شرکت هواپیما سازی "ایرباس "  موسوم به «نهنگ بلوگا» که مدل تغییر یافته A300-600 است و برای حمل و نقل قطعات بزرگ هواپیما بین کارگاه‌های مختلف ایرباس بکار می‌رود.
قطعات این هواپیما  همانند دیگر هواپیماهای مدل ایرباس در کشورهای مختلف اروپایی ساخته می شود اما در نهایت تنها در دو شهر هامبورگ آلمان و تولوز فرانسه مونتاژ می شود . این هواپیما در واقع ساخت چهار کشور اروپایی آلمان ، بریتانیا ، فرانسه و اسپانیا است . بال ها و چرخ دنده هواپیمای نهنگ بلوگا در بریتانیا ، دم هواپیما و درهای آن در اسپانیا ، بدنه آن در آلمان و دماغه و اجزای داخلی آن در فرانسه ساخته می شود.
قطعات هواپیمای ایرباس تا میانه های دهه 1990 بیشتر از طریق زمینی جابجا و منتقل می شد اما به واسطه بزرگتر شدن بدنه و حجم قطعات هواپیما ، نیاز به انتقال هوایی و ساختن هواپیمایی برای انتقال قطعات بزرگ و حجیم هواپیمای ایرباس برای مونتاژ در فرانسه بیش از پیش احساس می شد . پیش از دهه 1990  کمپانی ایرباس برای انتقال هوایی قطعات حجیم خود مثل بال ها و... از هواپیمای " سوپر گوپی " استفاده می کرد ، اما در سال 1996 برای نخستین بار با طراحی و ساخت هواپیمای بولگا این مهم از طریق این هواپیمای غول پیکر صورت گرفت.
 
تاکنون 5 فروند از هواپیمای بلوگا ساخته شده است که ایرباس پنجمین فروند را به ‏عنوان هواپیمای پشتیبان و نیز برای جابجا کردن بارهای سفارشی از خارج کمپانی در ‏نظر گرفته است .  
بلوگا توانایی حمل بارهایی به حجم 1500 مترمکعب و وزن 42 تن را تا برد 900 ناتیکال مایل دارد که با سبکتر شدن ‏بار این مسافت نیز افزایش می یابد . برای مثال بار 40 تنی تا 1500 ناتیکال مایل و بار ‏26 تنی تا 2500 ناتیکال مایل .‏ بخش بار دارای ارتفاع و پهنایی برابر با 7 متر بوده و طول قابل استفاده ای تا نزدیک به ‏38 متر است بطوریکه این هواپیما با داشتن محفظه باری با این ابعاد توانایی حمل 2 ‏هلیکوپتر شینوک با روتورهای تا شده بدون نیاز به دمونتاژ و مونتاژ را دارد.‏
به دلیل قرار گرفتن عرشه اصلی بار در ارتفاع 5.5 متری ، بلوگا به تجهیزات ویژه ‏فرودگاهی جهت بارگیری و تخلیه بار نیاز دارد که این امر با طراحی پلتفورم 100 تنی ‏بارگیری و تخلیه حل شده است . بلوگا دارای دو موتور توربوفن جنرال الکتریک ‏CF6-80C2A8‎‏ بوده که سرعت پیمایشی ‏برابر 0.7 ماخ رادر حداکثر ارتفاع 35000 پا امکان پذیر می سازد .
منبع : عصر ایران





تاریخ : شنبه 90/6/26 | 11:48 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
راه‌هایی برای این‌ که بدنی خوشبو داشته باشید
وقتی شما زیاد عرق می‌کنید دردسرهای‌تان آغاز می‌شود چون در منزل و محل کار دائم نگران بوی بدن‌تان بوده یا دائم نگران هستید که این لکه‌های زرد عرق روی لباس‌‌های شما اثر بگذارند، اما چاره چیست؟
 
برترین مجله اینترنتی ایران

تا حالا عرق از سر، صورت و دست‌تان چکیده است؟ آن‌قدر که کلافه شده‌اید و حتی گاهی نیز در مقابل دیگران خجالت هم کشیده‌اید؟ احتمالا بسیاری از ما در فصل تابستان این مورد را تجربه کرده‌ایم. تعریق زیاد، ناراحتی شایعی است که در بسیاری از افراد معمولی هم دیده می‌شود، تنها بعضی از افراد بیشتر از دیگران عرق می‌کنند و بعضی‌ها غدد عرق‌ شان با کمترین تحریک، فعال می‌‌شود. چنین تعریقی بیشتر در جوانان و افراد میانسال دیده می‌شود، در واقع وقتی دمای بدن افزایش می‌یابد، این عرق کردن نوعی مکانیسم دفاعی بدن است، بنابراین اینگونه جا افتاده‌است که تعریق بیشتر در فصول گرم است اما بعضی از افراد حتی در فصول سرد سال نیز تعریق زیادی دارند. دکتر امیرهوشنگ احسانی، متخصص پوست و مو هر آنچه لازم است درباره تعریق و راه‌های درمان آن بدانید در این مطلب به شما می‌گوید.



عرق بدن انسان بو ندارد و بدبو نیست ولی تعریق در مناطق خاصی از جمله زیر بغل و کشاله ران بوی بد می‌گیرد و این به‌دلیل میکروب‌های خاصی است که در چین‌های پوست یعنی زیر بغل و کشاله ران وجود دارد و عرق را تجزیه می‌کنند و تجزیه عرق باعث به‌وجود آمدن یک بوی بد می‌شود و در نتیجه فرد احساس ناخوشایندی پیدا می‌کند.برای افرادی که به شکل بدبویی تعریق پیش می‌آید باید داروهایی تجویز شود که هم میزان عرق را کم کند و هم میزان میکروب‌های سطح پوست را کاهش دهد تا تجزیه عرق پیش نیاید و بویش آزاردهنده نشود. البته در کنار این درمان‌ها شست‌وشوهای مکرر و استفاده از صابون‌های آنتی‌باکتریال هم موثر است.



 چه زمانی برای تعرق به پزشک مراجعه کنید؟

بعضی افراد تقریبا در بیشتر سال دچار تعریق می‌شوند اگر در این حالت تمام بدن به‌طور مداوم عرق کند، بهتر است که بررسی‌های پزشکی انجام شود، یعنی باید به لحاظ مسائل داخلی مورد معاینه قرار بگیرند. مهم‌ترین تست در این حالت تست‌های تیروئیدی است به‌خصوص از نظر پرکاری عملکرد تیروئید.
ولی تعریق بعضی از افراد به‌طور منطقه‌ای است یعنی مناطق خاصی از بدن‌شان است که به‌طور مداوم عرق می‌کند، بعضی کف دست‌های‌شان، زیر بغل، کف پاهای‌شان و بعضی دیگر پیشانی‌شان. این افراد به‌طور بیمار گونه‌ای حتی زمانی که هوا چندان هم گرم نیست عرق می‌کنند و خیلی اوقات این تعریق آنقدر شدید می‌شود که آزاردهنده می‌شود و در فعالیت‌های اجتماعی روزانه نیز اختلال به‌وجود می‌آورد. در این حالت اعصاب سمپاتیک فعالیت‌شان افزایش می‌یابد که باعث تحریک بیشتر فعالیت غدد عرق می‌شود و در نتیجه فرد دچار تعرق زیاد می‌شود و پزشک می‌تواند راه‌حل‌هایی را به این افراد پیشنهاد کند.



 برای کاهش عرق صورت چه کنید؟

درمان تعریق بیش از حد صورت از همه سخت‌تر است و یکی از جاهای بسیار مشکل برای درمان است چون نمی‌توان از دستگاه یونوتوفورزیس استفاده کرد و آمپول بوتاکس نیز در این منطقه کاربردی ندارد و باید فقط با محلول‌های ضد‌عرق تا حدی تعریق را کنترل کرد.  از طرف دیگر، شستن مداوم صورت تا حدی تعریق را کم می‌کند ولی مقدارش چندان زیاد( بیش از 15تا 20درصد) و بنابراین راه‌حل مناسبی نیست. این افراد برای این‌که ظاهر بهتری داشته باشند و مدام پوست‌شان برق نزند می‌توانند از ضد‌آفتاب‌های بسیار کم چرب استفاده کنند، ضد‌آفتاب نباید خیلی آبکی باشد که با تعریق شسته شود، ضد‌آفتاب‌هایی که مخصوص ورزشکارهاست می‌تواند برای این افراد خوب و موثر باشد.



 بوتاکس برای درمان عرق

روش سوم برای درمان تعریق استفاده از آمپول‌های بوتاکس است‌. بوتاکس علاوه بر این‌که عضله را فلج می‌کند و در درمان چین و چروک‌ها تاثیر دارد برای درمان تعرق زیاد نیز کاربرد دارد. این دارو روی گیرنده‌های تحریک‌کننده عرق قرار می‌گیرند و مانع از تحریک این غده توسط محرک‌های عرقی می‌شوند. این روش درمانی درصورتی‌که در محل مناسب تزریق شود، کاملا بی‌خطر است و باید حتما تحت نظر پزشک با تجربه باید انجام شود. البته اثر این دارو موقتی است و بعد از مدتی غدد عرق حدودا 5 تا 6 ماه به حالت قبلی خود برمی‌گردند و لازم است تزریق تکرار شود. البته در ناحیه زیر بغل. چون این ناحیه تکنیک ساده‌ای دارد و درد چندانی هم ندارد اما استفاده از این روش در کف دست و پا با مشکلاتی همراه است. از آنجا که مقدار مصرف این سم در دست و پا زیاد است تزریق در این نواحی معمولا با درد شدید و حتی غیرقابل تحملی همراه است. بنابراین بهتر است قبل از تزریق، این نواحی کاملا بی‌حس شوند تا تحمل آن ساده‌تر شود.



 کاهش تعریق ضرر ندارد؟

تمام درمان‌ها در کم کردن تعریق خلاصه می‌شود و برای بسیاری این سوال پیش می‌آید که آیا تعریق کم ضرر ندارد؟ اول باید بگویم که ضرری ندارد و نکته دیگر این‌که این کم کردن تعریق در سطح وسیع نیست یعنی وقتی تعریق کف دست یا پای فرد کم شود این به این معنا نیست که تعریق جاهای دیگرش نیز کم می‌شود.
جاهای دیگر بدن تعریق می‌کند و آن مقدار عرقی که باید از بدن خارج شود از مناطق دیگر می‌رود بنابراین هیچ عارضه‌ای وجود ندارد.



 چگونه عرق بدون بو می‌شود؟

وقتی پزشکی برای فرد داروهای آنتی‌باکتریال خوراکی و موضعی تجویز می‌کند در واقع می‌خواهد میکروب‌ها را از بین ببرد و در نتیجه فرد عرق می‌کند ولی بوی بد عرقش کم می‌شود.





  بوتاکس در حرکت دست‌ها اختلال ایجاد می‌کند؟

از آن جا که بوتاکس خیلی سطحی تزریق می‌شود هیچ اختلالی در حرکات فرد به‌وجود نمی‌آید البته ممکن است در همان روزهای اول فرد نتواند اجسام ظریف را با دستش بگیرد یا در بستن دکمه و زیپ شلوار مشکل پیدا کند اما بعد از 2 یا 3 هفته کاملا بهبود می‌یابد.تزریق بوتاکس در کم کردن تعریق کف دست حدود 80‌درصد موثر است و در کم‌کردن تعریق زیر بغل تا 90‌درصد می‌تواند بهبوددهنده باشد.





ساده‌ترین درمان تعرق کف پا و دست

کسانی که کف پا یا دست‌شان تعریق بیش از حد دارد ابتدا باید با تجویز پزشک از داروهای خاصی استفاده کنند. در سر دسته این داروها محصولاتی به نام آلومینیوم کلراید با غلظت‌های 20 و 25 درصد است این نوع داروها غدد عرق را می‌بندد و باعث کم کاری غدد عرق می‌شوند، می‌توانید از اسپری‌های ضدعرق قوی که حاوی 10 تا 15 درصد هگزاهیدرات کلرید آلومینیوم هستند، استفاده کنید و دسته دوم داروهایی هستند، از موادی مانند فرمالین با درصد بسیار کم گرفته می‌شوند این دارو‌ نیز غدد عرق را می‌بندند و بدن دیگر عرق روش دیگر برای کم کردن عرق استفاده از دستگاه خاصی به اسم «یونوتوفورزیس» است،  روش کار با این دستگاه به این طریق است که بیمار دست و پایش را درون محلولی در دستگاه قرار می‌دهد، از این محلول جریان برق عبور می‌کند و این جریان برق باعث بسته‌شدن غدد عرقی دست و پا می‌شود. در واقع جریان الکتریسیته به‌طور موقت کار غدد عرق را متوقف می‌کند. اثر این دستگاه تنها تا زمانی است که فرد از آن استفاده می‌کند و بعد از مدتی استفاده نکردن از دستگاه تعرق دوباره به حالت اول باز خواهد گشت.



اگر هیچ درمانی جواب ندهد!

روش آخر برای درمان تعرق کف پا و دست نوعی جراحی خاص است، در این روش جراح سیستم اعصاب سمپاتیک ناحیه مورد یعنی کف پا یا کف دست را تخریب می‌کند. البته این شیوه درمان حتما باید توسط پزشک جراح انجام شود نه متخصصان پوست اما مشکل این جراحی این است که ممکن است، تعریق در نواحی دیگر افزایش یابد و این عمل فقط در مواردی توصیه می‌شود که بدن به درمان‌های اولیه مثل دارو و دستگاه یونوتوفورزیس و آمپول بوتاکس جواب ندهد.





 مام زیر بغل باعث خارش می شود؟

خب از آنجا که درجه حساسیت افراد متفاوت است، امکان بروز چنین حساسیتی با هر ترکیبی وجود دارد و لازمه درمان این مشکل، قطع مصرف محصول و درمان اختصاصی است. شایع‌ترین عارضه‌ای که ممکن است ایجاد شود، درماتیت‌های (التهاب‌های) موضعی ناشی از تحریک پوستی توسط این مواد است که این مورد بیشتر در ارتباط با نمک‌های آلومینیوم است که در نواحی زیر بغل و گاه دست‌ها و پاها (محل‌های مصرف) ایجاد می‌شود. با کاهش دفعات مصرف یا استفاده از ترکیبات ملایم‌تر و نیز استفاده از آن در پوست بدون عرق و به‌خصوص شب‌ها که عرق کردن کمتر است، ضمن این‌که موجب اثر بیشتر و عوارض کمتر می‌شود، آسیب کمتری نیز به البسه وارد می‌کند.





  چرا باید پاها را شست؟

یکی دیگر از مشکلات پا باز هم در فصل گرم سال ایجاد زخم‌ها و التهاب‌های دردناک در بین انگشتان پاست. این مشکل هم به‌دنبال تعریق زیادی در پا ایجاد می‌شود. به‌طور کلی محیط مرطوب و گرم بهترین محیط برای رشد باکتری‌ها و قارچ‌هاست. بین انگشتان پا هم دقیقا همین 2 مشخصه را دارد. بنابراین رشد قارچ‌ها در این نواحی بسیار رایج و از طرفی ساده‌تر است‌؛ اما باز هم جای نگرانی نیست. این مشکل هم به سادگی قابل درمان است. برای مقابله با آن لازم است بعد از هربار که پا را از کفش خارج می‌کنیم، پا شسته شود و بعد از شست و شو کاملا خشک شود. خشک کردن مرحله بسیار مهمی است که معمولا بسیاری از ما آن را رعایت نمی‌کنیم و در حقیقت با وجود شست‌و‌شو رطوبت لازم برای رشد میکروب‌ها را فراهم می‌کنیم! بنابراین بعد از هر شست‌و‌شو لازم است بین انگشتان کاملا خشک شود.



  از کدام ضد‌عرق استفاده کنیم ؟

در همه اسپری‌ها و ضدعرق‌ها از صابونی گرفته تا ژلی و... ترکیباتی از آلومینیوم با غلظت‌های بسیار پایین وجود دارد که تعریق را کم می‌کنند،  علاوه بر این ترکیباتی از آنتی‌باکتریال‌ها دارند که میکروب‌های ایجاد‌کننده بوی بد را از بین می‌برند. بین مدل‌های مختلف این ضدعرق‌ها از صابونی تا رولی یا اسپری یا... تفاوت چندانی بین مواد اصلی و موثر وجود ندارد بنابراین این‌که کدام را انتخاب کنید کاملا وابسته به سلیقه خودتان است. گاهی می‌شنویم بعضی می‌گویند این ضدعرق‌ها باعث تحریک غدد لنفاوی و سرطان سینه و... می‌شوند،  در این مورد جای هیچ‌گونه نگرانی نیست به شرط این‌که از آن دسته دئودورانت‌ها و مام رولت‌هایی استفاده کنیم که مجوز وزارت بهداشت دارند این مجوز نشان می‌دهد که روی این مواد آزمایش‌های لازم انجام شده و از فیلترهای خاصی گذشته‌اند و فاقد هرگونه احتمال سرطان زایی هستند پس با انتخاب درست جای هیچ نگرانی نیست.



    تعریق زیاد پوست را بهتر می‌کند؟

گاهی می‌شنویم که می‌گویند عرق کردن زیاد باعث بهتر شدن پوست می‌شود یا تعریق صورت سبب به‌وجود آمدن جوش می‌شود ولی بین این‌ها هیچ ارتباطی وجود ندارد و تمام این حرف‌ها نادرست است.



  دوش آب سرد چه تاثیراتی دارد؟

بهتر است در فصل گرم سال از دوش گرفتن با آب سرد و خنک غافل نمانیم. این دوش گرفتن‌های مکرر بدن را خنک می‌کنند و طبیعی است که هر چه دمای بدن کمتر شود میزان تعریق هم کمتر می‌شود البته دوش آب سرد زمانی می‌تواند در کاهش تعریق موثر واقع شود که تعریق ناشی از بیماری نباشد. پس قبل از هر اقدامی بهتر است به‌دنبال تعریق زیاد به متخصص پوست مراجعه کرده و از علت آن آگاه شوید. علاوه بر این‌ها باید بدانید تعریق زیاد و تجمع ترشحات عرق زمینه‌ساز بروز حساسیت‌های پوستی، بیماری‌های قارچی و... می‌شود، بنابراین استفاده از مام، دئودورانت، صابون، کرم و ژل‌های شست‌وشو به‌طور مرتب در فصل گرما توصیه می‌شود.



   کسانی که کف سرشان عرق می‌کند

درمان تعریق کف سر نیز بسیار مشکل است، در این منطقه نمی‌توان به راحتی دارو تجویز کرد و تنها راه این است که فرد در محیط‌هایی قرار بگیرد که تعریق کمتری داشته ‌باشد. استحمام هر روزه می‌تواند تا حدی کمک‌کننده باشد ولی راه‌حل خیلی مؤثری نیست.



  چرا تعریق لباس ‌را زرد می‌کند؟

همان طور که گفتیم روی پوست میکروب‌هایی وجود دارد و این میکروب‌ها موادی از عرق را تجزیه می‌کنند که در بافت پارچه نفوذ می‌کند و باعث ایجاد رنگ زرد در لباس می‌شود، اگر از داروهای آنتی‌باکتریال استفاده شود این میکروب‌ها کم می‌شود و در نتیجه نه لباس بو می‌گیرد و نه رنگ، البته استفاده از ضد‌عرق‌ها نیز به‌‌دلیل وجود مواد آنتی‌‌باکتریال تا حدی موثر است بهترین زمان برای استفاده از مواد خوشبوکننده و ضد‌تعریق زیر بغل، بعد از استحمام است تا مجاری غدد بسته شود و با کاهش تعریق و از بین رفتن میکروب‌ها دیگر لباس شما رنگ نگیرد، البته استفاده از مواد خوشبوکننده برای بچه‌ها توصیه نمی‌شود.

منبع: Bartarinha.ir






تاریخ : شنبه 90/6/26 | 11:44 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
نمونه‌هایی از بهترین چینی های این روزهای بازار
ظروف چینی شاید متنوع‌ترین ظروف در بین ظروف آشپزخانه یک کدبانو باشند زیرا این ظروف علاوه بر مدل و قالبی که طراحی می‌شوند می‌توانند به دلیل قابلیت‌های خاص ظروف چینی، نقش و نگارهای بسیاری داشته باشند درست مثل یک تابلوی نقاشی که به نقاشش اجازه می‌دهد هر نقشی را که می‌خواهد نقاشی کند.
برترین مجله اینترنتی ایران
ظروف چینی شاید متنوع‌ترین ظروف در بین ظروف آشپزخانه یک کدبانو باشند زیرا این ظروف علاوه بر مدل و قالبی که طراحی می‌شوند می‌توانند به دلیل قابلیت‌های خاص ظروف چینی، نقش و نگارهای بسیاری داشته باشند درست مثل یک تابلوی نقاشی که به نقاشش اجازه می‌دهد هر نقشی را که می‌خواهد نقاشی کند. این ظروف را با دقت نگاه کنید و اگر تصمیم به خرید دارید بدانید بسیاری از هنر نمایی‌های طبیعت که تا به حال دید‌ه‌‌اید توسط طراحان باهوش روی ظروف پیاده شد‌ه‌اند و شما می‌توانید با توجه به سلیقه‌تان آنچه را که می‌خواهید در میزبانی‌تان استفاده کنید.





بالتیمــور

سیاه و سفید، 2 رنگی هستند که در کمال ضدیت همیشه همراه هم بوده و کنتراستی زیبا در آثار هنری خلق می‌کنند؛ اتفاقی که در طراحی این ظروف هم افتاده است.





لیموی تازه

این ظرف‌ها هر کدام رنگ‌هایی دارند که  هر رنگ انرژی را انتقال می‌دهد پس شما می‌توانید در کنار این انرژی، هنر میزبانی‌تان را بیشتر به رخ بکشید. مطمئن باشید این ظرف‌ها پر از انرژی مثبت هستند.





میــوه‌ای

مزه یا شکل کدام میوه را دوست دارید؟ در طراحی این ظروف از میوه‌های مختلفی استفاده شده است سیب، انگور و گلابی فقط چند نمونه از این میو‌ه‌ها هستند. انتخاب با شماست.





نقطه قرمزی

شاید طرح‌های خلاقانه و مدرن را بیشتر دوست  داشته باشید و ترجیح می‌دهید، نقش و نگار ظروف آشپزخانه‌تان از این نوع سبک‌ها باشند. خیال‌تان راحت باشد که باز هم سلیقه شما فراموش نشده و این ظروف برای شما طراحی شده‌اند.





فکر صورتی

 صورتی از آن رنگ‌هایی است که در دنیای خودش هزاران رنگ دارد و یک هنرمند فقط با استفاده از این رنگ از این مجموعه می‌تواند یک تابلوی زیبا بکشد که این  اتفاقی  است که در طراحی این ظروف افتاده است.



چینی های لعاب‌دار

ظروف چینی درصورتی که پوشش لعاب مناسبی داشته باشند، ظروف مناسبی برای صرف غذا هستند. پوشش استاندارد شده لعاب این ظروف بر ترکیبات غذایی تاثیری نداشته و می‌توان آن‌ها را برای نگهداری و مصرف مواد‌غذایی گرم و سرد به کار برد. این ظروف برای حرارت دادن غذا قابل استفاده نیستند.



استاندارد را فراموش نکنید

با توجه به آن‌که برای اعطای نشان استاندارد، بسیاری از  آزمون‌های شیمیایی، فیزیکی و حتی استحکام روی ظروف انجام می‌شود، بنابراین هنگام خرید این ظروف، انتخاب انواعی که نشان استاندارد دارند، مناسب است. در هنگام خرید، باید وضعیت پوشش لعاب روی تمام سطح در تماس با ماده غذایی، بررسی شود. براساس قانون مواد خوردنی و آشامیدنی، ظروف شکستنی مورد استفاده برای مواد‌غذایی باید تمیز، بدون ترک‌خوردگی و لب‌پریدگی باشند و از به کار بردن ظروف چینی که دچار آسیب‌هایی مانند لب‌پریدگی و خراش‌های عمیق که با آسیب دیدن لعاب همراه است، پرهیز شود. با توجه به آن‌که درصد جذب آب در ظروف چینی کمتر است، این ظروف به انواع معمول ظروف سرامیک ترجیح داده می‌شوند.

منبع:Bartarinha.ir






تاریخ : شنبه 90/6/26 | 11:40 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
محصولی جدید از نایک
این شرکت دیروز جمعه کفش جدید خود با همین عنوان را به بازار عرضه کرده است که مثل فیلم سینمایی آن دارای درخشش خاصی است که هم اکنون در سایت فروش اینترنتی ایبی حدود 1500 جفت از این کفش جدید عرضه شده است.
 
شرکت تولیدکننده لوازم ورزشی نایک کفش کتانی منحصر به فرد خود را وارد بازار کرد.

شرکت تولید کننده وسایل ورزشی نایک دیروز به شایعات گسترده درباره کفش کتانی جدید خود با الهام از فیلم بازگشت به آینده 2 پایان داد.


به گزارش تکنیوز دیلی، این شرکت دیروز جمعه کفش جدید خود با همین عنوان را به بازار عرضه کرده است که مثل فیلم سینمایی آن دارای درخشش خاصی است که هم اکنون در سایت فروش اینترنتی ایبی حدود 1500 جفت از این کفش جدید عرضه شده است.

این کفش مخصوص بیماران مبتلا به پارکینسون و کلاً کسانی که در اندامهای بدن خود لرزش دارند ساخته شده است و طوری طراحی شده که نیازی به بستن بندهای آن وجود ندارد چراکه به طور اتوماتیک بسته می شود. در حال حاضر این کفش ها به قیمت 4هزار دلار عرضه شده است.







تاریخ : شنبه 90/6/26 | 11:36 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

اهمیت ماشین عروس

یکی از مشکلاتی که بسیاری از دامادها هنگام برگزاری مراسم عروسی با آن مواجه هستند، توجه داشتن به اصل «فامیل‌کش» بودن کلیه مراحل است. یعنی داماد باید کل فامیل و خاندان را از همان لحظه ورود، له کند تا مورد حمایت خانواده عروس قرار گیرد و سال‌ها از خدمات ارزنده آن‌ها بهره‌مند شود. البته هیچ تضمینی وجود ندارد که این حمایت تا چه مدت دوام داشته باشد، اما در هر حال باید آن را جدی گرفت.
 


در ایران از آنجا که کیفیت شام و نرمی جوجه‌ها و قطر کباب و میزان خنکی نوشابه‌ها و رنگ کت پدر داماد هم در نظر بسیاری از اعضای خاندان عروس جلب توجه می‌کند، می‌توان به اهمیت اتومبیل عروس نیز پی برد. پس اگر داماد هستید، باید در انتخاب صحیح آن دقت لازم را مبذول دارید.


ماشین عروس های چند منظوره؛ از رساندن عروس و داماد تا در آوردن چشم و چال فامیل!

بعضی عروس‌خانم‌ها دوست ندارند در رویایی‌ترین شب زندگی‌شان سوار اتومبیل مردم شوند و به خودروی شخصی خود داماد بسنده می‌کنند. گاهی اوقات نیز اتومبیل بستگان دور و نزدیک به یاری دامادهایی می‌رسد که یا خودشان خودرو ندارند، یا امکانات موجود برایشان کافی نیست.
 


انتخاب خودروی عروس در کشورهای دیگر هم به همین صورت است، اما با این تفاوت که قرار نیست داماد چشم دیگران را از کاسه در بیاورد. عروس و داماد با یکدیگر رایزنی می‌کنند و به این نتیجه می‌رسند که با اتومبیل خودشان، دوست‌شان و یا در نهایت یک لیموزین در مراسم حاضر شوند.

تب برای ماشین شاسی دراز

لیموزین که در ایران بیش‌تر با نام «ماشین شش در» شناخته می‌شود، گزینه مناسبی برای اتومبیل عروس نیست. طراحی زشت این خودروها که در اصل تقلید از خارجی‌ها بوده، همین تعبیر را در ذهن مهمان‌های مراسم ازدواج‌تان تداعی خواهد کرد: «نیگا کن! رفته لیموزین اجاره کرده، اون‌وقت عروسی‌اش را توی پارکینگ خونه عمویش گرفته! وای.. وای...! خارجی! باکلاس!... هپی وِددینگ!». 

هرچند یک دستگاه لیموزین شاسی بلند لوکس واقعی نیز در ایران وجود دارد که می‌تواند دهان تمسخرکنندگان را ببند، اما اجاره آن برای 10 ساعت با راننده، یک میلیون و 200 هزار تومان را از جیب‌تان خارج می‌کند و به ازای هر ساعت اضافه‌کاری، باید مبلغ 120 هزار تومان در جیب راننده بگذارید. همچنین با توجه به دشواری رانندگی با لیموزین، هرگز نمی‌توانید آن را بدون راننده کرایه کنید.
 

 
در سال 1376، مرکز تحقیقات ایران خودرو موظف شد برای تردد سران کشور‌های اسلامی در تهران، نخستین‌ سری لیموزین داخلی را تولید کند. کارشناسان این شرکت، خودروی پژو 405 را انتخاب کردند و نقشه آن را در اتوکد باز نمودند و طول شاسی و ارتفاع سقف را کمی کشیدند تا تبدیل به لیموزین شود.

دو سال بعد از برگزاری اجلاس سران کشور‌های اسلامی و بلااستفاده ماندن لیموزین‌هایی که نماد اشرافی‌گری و لوکس‌گرایی بود، تعدادی از آن در یک مزایده به متقاضیان حقیقی فروخته شد. از آنجا که پژو 405 خیلی قدیمی است، صاحبان جدید لیموزین‌هایشان به پرشیا تبدیل کردند و اکنون در سه زنگ سفید، مشکی و نقره‌ای در شهر مشاهده می‌شود. 
 


چون در سال 76 قرار بود این خودروها فقط برای مدتی محدود مورد استفاده قرار گیرند، مقاومت اجزای شاسی نیز بر همین اساس طراحی شده بود. اما با فروخته شدن آن‌ها، پس از مدتی شاسی ضعف خود را آشکار کرد. به همین علت است که امروز بسیاری از این لیموزین‌ها به عارضه انحنای شاسی مبتلا هستند.


چگونه اتومبیل لوکس اجاره کنیم

دورانی که لیموزین خودرویی بسیار لوکس و منحصر به فرد محسوب می‌شد، سپری شده است. امروز اتومبیل‌های سدان و شاسی بلندی اجاره داده می‌شوند که «ماشین شش در» باید جلو برود و برایشان بوق بزند و راه را باز کند. شما در صورت اجاره خودرو با راننده، دیگر نیاز به گذاشتن وثیقه ندارید. اما اگر می‌خواهید خودتان پشت فرمان بنشینید، مجبور خواهید بود یک فقره چک به انضمام یک سند، تحویل دهید. در صورتی که قیمت اتومبیل مورد نظرتان بیش‌تر از 100 میلیون تومان باشد، باید 2 فقره چک روی میز بگذارید. اگر در آنجا میزی نبود، چک را کف دست اجاره‌دهنده بگذارید. اگر دست‌های او کثیف بود، داخل جیبش بگذارید. اگر جیب نداشت، روی طاقچه بگذارید (موسسه‌ای که میز آنجا نیست و صاحبش هم جیب ندارد و دست‌هایش هم کثیف است، حتما طاقچه دارد!).
 

تقسیم‌بندی اتومبیل‌های عروس

از آنجا که تعداد کمی از اتومبیل‌های لوکس موجود است و موسسات متعددی مجبور هستند در نوبت استفاده از آن باشند، برای کرایه باید حداقل از دو هفته قبل قرارداد را منعقد کنید. خودروهای اجاره‌ای به سه گروه: 1) معمولی، 2) لوکس و 3) چشم‌کورکن تقسیم می‌شوند. برای نمونه، پژو 206، زانتیا و مزدا و حتی ماکسیما در رده معمولی قرار دارند. اتومبیل‌های بنتلی، لامبورگینی، هامر و کرایسلر از لوکس‌ترین ماشین عروس‌ها هستند.


نبش قبر فرسودگان

یکی از راه‌های جدید کسب درآمد، نبش قبر خودروهای فرسوده کلاسیک است. برخی دلالان، اتومبیل‌های فسیلی که در پارکینگ خانه‌ها یا گوشه باغ‌ها خاک می‌خورد را از وراث می‌خرند و پس از بازسازی فنی و تمیز کردن بدنه، آن را به صاحبان بنگاه‌های اجاره اتومبیل می‌فروشند.
 


با چقدر پول چی اجاره می‌دهند

هزینه کردن برای ماشین عروس، بی‌فایده‌ترین بخش مراسم ازدواج است، چون نه در شکم مهمان‌ها می‌رود و نه در شاد کردن آن‌ها سهمی دارد. حداقل کاش همان هزینه صرف لباس شود. این داستان همیشه تکرار می‌شود که آقای داماد کمی در اتوبان رانندگی می‌کند، سپس به آرایشگاه می‌رود، عروس سوار می‌شود، به باغ می‌روند و از آنجا راهی تالار می‌شوند. تمام این مراحل بیش‌تر از چند ساعت طول نمی‌‌کشد، اما بعضی‌ها حاضر هستند برای هیجان بخشیدن به آن، پول بیش‌تری خرج کنند. با توجه به این که حداقل زمان در اختیار گرفتن خودرو 10 ساعت است، برای اجاره اتومبیل عروسی که فامیل‌کش باشد، باید هزینه‌های زیر را ضربدر 10 کنید: 

خودروهای کلاسیک: 450 هزار تومان

لیموزین خارجی: یک میلیون و 200 هزار تومان

ب.ام.و X6: یک میلیون و 300 هزار تومان

سری 7 ب.ام.و: 550 هزار تومان

مرسدس کروک: 450 هزار تومان

بنتلی: 400 هزار تومان

لامبورگینی: یک میلیون و 300 هزار تومان

کرایسلر: 550 هزار تومان

هامر: 650 هزار تومان

سانتافه: 140 هزار تومان 
 


چسباندن گل روی اتومبیل

پس از انتخاب اتومبیل عروس، گل‌آرایی آن مشکل بعدی داماد است. گل‌آرایی عبارت است از گذاشتن گل روی کاپوت و صندوق‌عقب که به شیوه‌های گوناگون صورت می‌پذیرد. البته نباید فراموش کرد که تزئینات ماشین عروس، با سلقیه شخص عروس ارتباط تنگاتنگی دارد و بعضی‌ها خودشان تحت لیسانس عروس خانم، طرح زینت‌کاری را اجرا می‌کنند. 

عجیب‌ترین و نادرترین ماشین عروس، پرایدی بود که در تهران، تمام بدنه و شیشه‌هایش را به عسل آغشته کرده و سپس هزاران پر مرغ که داخل بالش از آن استفاده می‌شود را روی اتومبیل چسبانده بودند. برخی هم از بادکنک یا عروسک استفاده می‌کنند. اما در هر حال اگر شما به یک گل‌فروشی مراجعه کنید، آن‌ها بابت نصب یک پاپیون ساده که ترکیبی از گل و تور سفید است، مبلغ 180 هزار تومان از شما پول می‌گیرند.
 


هرچند گل‌آرایان کار خاصی انجام نمی‌دهند، اما دامادهایی که می‌خواهند چشم و چال خانواده عروس را در بیاورند، تزئین اتومبیل را به گلفروشی‌های معروف می‌سپارند و بابت یک متر چسب نواری و 30 شاخه گل و 80 سانتی متر مفتول فلزی و یک کیلوگرم اسفنج، از 100 هزار تومان تا 600 هزار تومان می‌پردازند.


داماد چاره‌ای ندارد

از آنجا که اکنون ازدواج برای خیلی‌ها تبدیل به نان شده و با تیغ و سرنگ به جان داماد می‌افتند و از طرف دیگر چشم و هم چشمی و ضرورت فامیل‌کشی و در آوردن چشم و چال فامیل تبدیل به یک رسم واجب شده، بنابراین هیچ اخطار و هشدار و تذکری نمی‌تواند جمعیت دامادان را از هزینه‌های گزاف و بیهوده منصرف کند. این گزارش هم همینجوری نگاشته و منتشر شده است و اعتبار دیگری ندارد.






تاریخ : شنبه 90/6/26 | 11:31 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
نگاهی بر موسسات آموزش دفاع شخصی
این رشته ربطی به سن، وزن و آمادگی جسمانی ندارد. در دوره‌های مورد نظر درگیری‌های خیابانی،درگیری های خیابانی از راه دور آموزش داده می‌شود.
جملات آگهی زیر برای هرکسی جالب است«آموزش دفاع شخصی برای وکیل، قاضی و مشاغل پر دردسر که با متهم در ارتباط هستند بدوین محدودیت سنی و جنسیت؛در هر شرایطی می توان تکنیک‌ها را یاد گرفت» آگهی که اغلب برای باشگاه‌های رزمی دفاع شخصی به کار می‌رود.برای اطلاع از چند و چون این ورزش دفاعی که به گفته برخی احتیاج زیادی به آمادگی بدنی ندارد به سراغ باشگاه‌های رزمی این رشته رفتیم.

درگیری های خیابانی آموزش داده می شود/ از ترم 5 به بعد شکست مفاصل آرنج، کتف و ...
استاد این رشته درباره این رشته ورزشی توضیح می‌دهد:این رشته ربطی به سن، وزن و آمادگی جسمانی ندارد. در دوره‌های مورد نظر درگیری‌های خیابانی،درگیری های خیابانی از راه دور آموزش داده می‌شود. یاد می گیرید وقتی به شما حمله می شود با تکنیک های دفاع شخصی از خود دفاع کنید و حتی اگر این کار با چاقو یا قفل فرمان به شما حمله شد یاد می گیرید که چگونه از خود دفاع کنید؛

دوره آموزشی ما به طور کلی شش ترم دارد. این رشته ورزشی برای مقابله با درگیری و مزاحمت های خیابانی و مقابله با سلاح سرد حتی قفل و فرمان و چوب است. از ترم 5 به بعد شکستن مفاصلی مثل آرنج، کتف و ... آموزش داده شده و تعهد می گیریم افراد آموزش دیده، در خیابان موجب درگیری نشده و فقط در صورت مورد تهاجم قرار گرفتن از سوی مهاجم و سارق از خود دفاع کنند.

کسانی که مورد سرقت قرار گرفته‌اند آموزش می بینند
مسوول یکی از آموشگاه های مربوطه درباره افرادی که برای آموزش این رشته اقدام می‌کنند می گوید:در میان شاگردان ما استاد دانشگاه تهران 63 ساله و افرادی مانند وکیل و قاضی که با متهم سرکار دارند ؛حاضر هستند. اکثریت کسانی که ثبت نام می کنند یا مورد سرقت قرار گرفته یا مهاجمی به آنها حمله کرده است. قیمت هر ترم یک ماهه 300 هزار تومان است که 6 تکنیک آموزش داده می شود.

دفاع شخصی در منزل
نوع دیگری آموزش این رشته،آموزش دفاع شخصی در منزل است. برخی از موسسات برای اینکه مشتری را در اقصی نقاط کشور از دست ندهند، استادان این رشته را به درب منازل می فرستند.

باشگاه ورزشی در شرق تهران درباره نحوه آموزش این رشته در منزل توضیح می دهد: فقط یک فضای دو متری برای آموزش نیاز است که جلسه ای 30 هزار تومان بعلاوه هزینه رفت و آمد به منزل دریافت می شود. کلاس های گروهی در آموزشگاه هم برای هر جلسه 5 هزار تومان است.

استاد این باشگاه ورزشی درباره سن و سال شرکت کنندگان ادامه می دهد: در بین شاگردان کلاس هایمان کودک 8 ساله تا فرد 65 ساله حضور دارند.

فرقی بین خانم‌ها و آقایان وجود ندارد
دفاع شخصی یکی از رشته هایی است که به گفته استادان این رشته نیاز به نیروی زیادی برای یادگیری نداشته و فرق آنچنانی بین جنسیت افراد و قدرت بدنی آنها وجود ندارد.

مسوول باشگاه ورزشی که سه شعبه در تهران دارد درباره شرایط آموزش افراد در این کلاس‌های آموزشی می گوید: برای یادگیری دفاع شخصی هیچ شرایط جسمی، جنسی و صنفی وجود ندارد. خانم‌ها هم می توانند بدون اعمال کمترین نیرو حرکات را پیاده کنند. حتی در میان شاگردان افراد 60 الی 70 ساله و معلولان هم شرکت می کنند. به خاطر این‌که تکنیک آموزش داده می شود و احتیاج زیادی به نیرو ندارد.





تاریخ : شنبه 90/6/26 | 8:28 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">