سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 





تاریخ : چهارشنبه 90/6/23 | 9:1 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

این جاده دهه 1930 توسط زندانیان جنگ پاراگوئه ساخته شد. یونگاس با اسم مستعار "جاده مرگ” تنها مسیری است که از اعماق جنگل آمازون و رشته کوه های بلند آَندز و دره های عمیق آن می گذرد تا دو شهر لاپاز و کورویکو را به هم متصل کند. رانندگی در طول مسیر جاده یونگاس همانند رانندگی بر روی ترن هوایی است. در بعضی از نقاط ارتفاع جاده به 3600 متر از سطح دریا می رسد حال آنکه دره ای با عمق 2800 متر به فاصله چند سانتی متر از کنار جاده می رسد.

 

 











تاریخ : چهارشنبه 90/6/23 | 8:59 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

دلفین ها حیوانات باهوش و شادی هستند. آنان بسیار بازی گوش اند و البته گاهی اوقات میشنویم که کمک های بسیار مهمی به انسانهایی که در دریا گرفتار شده اند میکنند. دانستنیهای بسیار جالبی در باره مغز، ویژگی جسمی و رفتار این موجود بامزه( از نظر رفتار) وجود دارد که در اینجا به 10تا از اینها اشاره شده. 
 
::   کوچکترین دلفین دریاها پرپیز در دریای کرتز زندگی میکند که طولش 1.5 متر و وزنش 50 کیلوگرم میباشد. بزرگترین نوع دلفین در اُرکا وجود دارد که جنس نر آن تا 8 متر رشد میکند و وزنش تا 6 تن هم میرسد.

www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

::   دلفین ها گوشهای(سن سرهای شنوایی) بسیار قوی دارند بطوری که میتوانند فرکانس های خیلی ضعیفی را دریافت کنند که از انسان و یا هر موجود دیگری بعید است.

::   دولفین ها بصورت گروهی (کوچک و بزرگ) زندگی میکنند، که برخی از این گروه ها شامل 1000تا 8000 هزار دلفین میباشد و در هر گروه دلفین های ماده در مرکز قرار میگیرند و توسط دلفین های نر محاصره میشوند.
::   دلفین های آزاد تنها نیمی از مغز خودشان را مورد استفاده قرار میدهند و این در مورد دلفین هایی که در باغ وحش متولد میشوند هنوز ثابت نشده است.

::   دلفین ها از دسته پستانداران میباشند و برای قدرت ماهیچه هایشان به اکسیژن جو نیاز دارند.جالب اینه که آنها فقط 0.5 ثانیه از اکسیژن هوا تنفس میکنند و میتوانند 15 دقیقه نفس خود را حبس کنند. دلفین های باتل نوز(نوع خاصی از دلفین ها) 2 تا 3 دقیقه بینی خود را از آب بیرون می آورند تا بتوانند نفس خد را بیشتر حبس کنند.

www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

::   دلفین ها با ایجاد صداهایی به شکل تلگراف یا موسیقی با هم ارتباط برقرار میکنند. سن سرهای شنوایی آنها میتوانند صدایی با بسامد 250Hz تا 200KHz را دریافت کنند با این توانایی آنان قادرند تصویر دقیقی از جزئیات زیر دریا را به دقت نقشه یا عکس به هم ابلاغ کنند هرچند فاصله آنها خیلی زیاد باشد.     

www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

::   ماهی، هشت پا و صدف از غذاهای مورد علاقه دلفین ها هستند. هرگاه هر کدام از آنان به منبع غذایی میرسد با ایجاد صداهایی دیگر دلفین ها را باخبر میکند تا شکاری دسته جمعی داشته باشند، این نوع شکار دلفین ها بسیار مفید برای ماهی گیران و دیگر شکارچیان دریا نیز میباشد.

www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

::   دلفین ها برای بقای نسل یا چیزی شبیه آن جفت گیری نمیکنند بلکه این کار سبب آرامش آنان میشود. زمان جفت گیری دلفین ها تنها 15 تا20 ثانیه طول میکشد و مدت زمان بارداری دلفین ماده 10 تا 12 ماه( بسته به نوع دلفین) به طول می انجامد و سپس بچه دلفین 9 ماه از شیر مادر تغذیه میکند تا کاملا رشد کند.

www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

::   دلفین ها شنا گران، غواصان، شیرجه زنان خیلی ماهری هستند. برخی میتوانند 40 کیلومتر را در نیم ساعت طی کنند و 300 متر به عمق دریا بروند و 6 متر به بیرون از سطح آب بپرند و البته نوع خاصی از آنان (باتل نوز) میتوانند 30 دقیقه نفس خودشان را حبس کنند.

:: دلفین ها کمکهای زیادی به انسانها میکنند. اونها به ماهی گیران کمک میکنند تا ماهی بیشتری را صید کنند، به غواصان کمک میکنند تا کشتی های غرق شده را پیدا کنند، از غرق شدن شنا گران در دریا جلوگیری میکنند و حتی به پزشکان کمک میکنند تا خیلی از مشکلات رفتاری کودکان را درمان کنند.






تاریخ : چهارشنبه 90/6/23 | 8:56 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
این عکس ها را حتما ببینید

کلیسای جامع سنت باسیل در مسکو

شهر باستانی «ماچو پیچو» در پرو

صخره وسیع و تک سنگی آیرز در قلمرو شمالی استرالیا

کوه فوجی در ژاپن

بنای بزرگ سنگی و باستانی استون‌هنج در جنوب انگلستان

قلعه زیبای Neuschwanstein در بایرن آلمان

دهانه کوه بهشت در نیوزیلند
مجسمه های مرموز جزیره ایستر در مثلث پلینزی کشور شیلی

هتل های آنگکور وات در کامبوج ویتنام

قلعه سبوس در رومانی

کوه اورست در مرز تبت و نپال

کلیسای سنت پیترز واتیکان در رم ایتالیا

دهکده مونت سنت میشل در فرانسه

یادبود ملی کوه راشمور در داکوتای جنوبی آمریکا

آبشار ویکتوریا بین زامبیا و زیمبابوه

پارک ملی گراند کانیون در ایالت آریزونای آمریکا


Mismi Nevado در پرو

مجسمه بودای بزرگ در کاماکورا توکیو در ژاپن

نپتون و کاخ ورسای در فرانسه

چشمه Trevi در رم ایتالیا

دماغه امید نیک در آفریقای جنوبی

شهر پترا در اردن

مجموعه مسکونی Sagrada Familia در بارسلونا اسپانیا
هرم چیچن ایتزا در مکزیک

غار دوران پارینه سنگی Lascaux در فرانسه


کوه جدول در آفریقای جنوبی





تاریخ : چهارشنبه 90/6/23 | 8:51 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
انیشتین برای رفتن به سخنرانی ها و تدریس در دانشگاه از راننده مورد اطمینان خود کمک می گرفت. راننده وی نه تنها ماشین او را هدایت می کرد بلکه همیشه در طول سخنرانی ها در میان شنوندگان حضور داشت.
انیشتین برای رفتن به سخنرانی ها و تدریس در دانشگاه از راننده مورد اطمینان خود کمک می گرفت. راننده وی نه تنها ماشین او را هدایت می کرد بلکه همیشه در طول سخنرانی ها در میان شنوندگان حضور داشت بطوریکه به مباحث انیشتین تسلط پیدا کرده بود! یک روز انیشتین در حالی که در راه دانشگاه بود با صدای بلند گفت که خیلی احساس خستگی می کند.
راننده اش پیشنهاد داد که آنها جایشان را عوض کنند و او جای انیشتین سخنرانی کند چرا که انیشتین تنها در یک دانشگاه استاد بود و در دانشگاهی که سخنرانی داشت کسی او را نمی شناخت و طبعا نمی توانستند او را از راننده اصلی تشخیص دهند. انیشتین قبول کرد، اما در مورد اینکه اگر پس از سخنرانی سوالات سختی از وی بپرسند او چه می کند، کمی تردید داشت.
به هر حال سخنرانی راننده به نحوی عالی انجام شد ولی تصور انیشتین درست از آب درامد. دانشجویان در پایان سخنرانی شروع به مطرح کردن سوالات خود کردند. در این حین راننده باهوش گفت: سوالات به قدری ساده هستند که حتی راننده من نیز می تواند به آنها پاسخ دهد. سپس انیشتین از میان حضار برخواست و به راحتی به سوالات پاسخ داد به حدی که باعث شگفتی حضار شد!





تاریخ : چهارشنبه 90/6/23 | 8:48 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
نسخه‌ای برای درمان افسردگی زنان
بسیاری از خانم‌ها وقتی احساس افسردگی و خستگی می‌کنند یا فشار روحی دارند، سعی می‌کنند تا با خوردن مواد خوراکی مثل ماکارونی و پنیر، شیرینی و بیسکویت‌های شکلاتی، جوجه سرخ‌شده و امثال این‌ها به‌خودشان تسلی خاطر دهند و از لحاظ احساسی آرامش بیشتری پیدا کنند اما باید بدانید که خوردن چنین مواد‌غذایی تنها برای چند دقیقه کوتاه حال شما را بهتر می‌کند.
برترین مجله اینترنتی ایران

بسیاری از خانم‌ها وقتی احساس افسردگی و خستگی می‌کنند یا فشار روحی دارند، سعی می‌کنند تا با خوردن مواد خوراکی مثل ماکارونی و پنیر، شیرینی و بیسکویت‌های شکلاتی، جوجه سرخ‌شده و امثال این‌ها به‌خودشان تسلی خاطر دهند و از لحاظ احساسی آرامش بیشتری پیدا کنند اما باید بدانید که خوردن چنین مواد‌غذایی تنها برای چند دقیقه کوتاه حال شما را بهتر می‌کند اما بعد از آن حالت‌های منفی و مضر مصرف این مواد‌غذایی روی دیگر خود را نشان می‌دهد. مسلما خوردن چنین غذاهایی به جز بالا و پایین آوردن فشار خون یا به هم ریختن سیستم بدن، نتیجه بهتری نخواهد داشت. مصرف بیش از حد یک نوع غذا یا کمبود گونه‌ای از مواد‌غذایی در زمان کوتاه یا طولانی روی حالت روحی انسان تاثیر می‌گذارد. این مطلب را بخوانید تا بدانید زمانی که حال‌تان بد است چه کار باید بکنید.



کره موزی بخورید

 اگر با استرس یا افسردگی درگیر هستید و می‌خواهید دوباره آرامش خاطرتان را به دست بیاورید، می‌توانید با مصرف بعضی از مواد خوراکی به سلامت روحی واقعی برای مدت طولانی دست پیدا کنید. تحقیقات نشان می‌دهد، مصرف موز به همراه کره بادام‌زمینی جانشین مناسبی برای بیسکویت و شیرینی است و به انسان کمک می‌کند مشکلات روحی را از خود دور کند و عوارض و اثرات منفی آن را به‌طور چشمگیری کاهش دهد. «کیتی سویفت»، مدیر شرکت «غذا و طب» در مرکز پزشکی «مایند ـ بادی» واشنگتن می‌گوید: «این‌که چه غذایی را برای خوردن انتخاب می‌کنید قطعا در حالت روحی شما تاثیر می‌گذارد. »



   لطفا تخمه بخورید

خانم «گییل پلتز» از شهر گراهام وقتی در دانشگاه مشغول تحصیل بود متوجه شد که راه‌های طبیعی بسیاری برای غلبه بر استرس و افسردگی وجود دارد. بنابراین درباره این موضوع شروع به تحقیق کرد و به این نتیجه رسید که چقدر انتخاب غذا و مواد خوراکی در حالت روحی انسان تاثیرگذار است.  او شروع به خوردن غذاهایی مثل ماهی، دانه‌ آفتابگردان و مواد خوراکی غنی از منیزیم کرد و متوجه شد که حال روحی‌‌اش بسیار بهتر است. ‌حال این خانم و گروهی از محققان دانشگاهی توضیح می‌دهند، مواد‌غذایی حاوی منیزیم با تولید سروتونین ماده شیمیایی در مغز باعث سلامت روحی و افزایش انرژی در انسان می‌شود. معمولا مقدار ناکافی از عنصر منیزیم در بدن خانم‌ها موجب بروز برخی مشکلات می‌شود. بنابراین شما خانم‌ها می‌توانید با مصرف مواد خوراکی‌ حاوی منیزیم نیاز بدن خود را به این ماده تامین کنید. بادام، پسته، آووکادو، اسفناج، تخم‌کدو و آفتابگردان، سویا، ماهی قزل‌آلا، صدف خوراکی و حبوباتی مثل گندم، ‌جو، برنج قهوه‌ای و لوبیا سرشار از منیزیم هستند. خانم «گییل پلتز» می‌گوید: «باید حواس‌تان باشد که بعضی از غذاها تاثیر بهتری روی استرس و وضعیت افسردگی شما می‌گذارد. اگر می‌خواهید تاثیر چنین غذاهایی را در روحیه‌تان ببینید باید به‌طور مرتب از چنین موادغذایی استفاده کنید، همانطور که من از این غذاها به‌طور منظم استفاده می‌کردم.»



   شیرینی‌های سالم را بشناسید

بسیاری از خانم‌ها برای کاهش وزن، با حفظ کربوهیدرات‌ها این اشتباه را تکرار می‌کنند. وقتی ناراحت یا مضطرب هستیم بیشتر دوست داریم تا غذاهای حاوی کربوهیدرات (مثل شیرینی‌ها) را بخوریم. این به این دلیل است که کربوهیدرات، سروتونین تولید می‌کند و احساس آرامش و راحتی بیشتری در ما به‌وجود می‌آورد. مطمئن باشید، قند خون شما با خوردن تکه‌ای کیک به دلیل عذاب وجدانی که برای خوردن آن پیدا می‌کنید به سرعت پایین می‌آید. شما باید هر روز مقداری کربوهیدرات مصرف کنید تا مغزتان انرژی کافی را ذخیره کند اما این بدان معنا نیست که در خوردن شیرینی‌ها زیاده‌روی کنید. وقتی می‌گوییم کربوهیدرات یعنی قندهای ساده در غیراین‌ صورت دچار افت شدید قندخون می‌شوید. نشاسته، انواع حبوبات، سبزی‌ها (سیب‌زمینی شیرین بهترین گزینه است) و لوبیا حاوی کربوهیدرات هستند. سعی کنید از مجموعه کربوهیدرات‌ها مثل گیاهان که قندخون را تنظیم می‌کنند و اثرات منفی را در روحیه انسان از بین می‌برند، استفاده کنید.





   چربی خوردن به نفع شماست

دکتر سویفت می‌گوید: «باید به این نکته توجه داشت که حذف کامل چربی به‌عنوان دستور غذایی برای حفظ سلامت تصوری نادرست است. متاسفانه بسیاری از مردم فکر می‌کنند، حذف کامل چربی در برنامه غذایی‌شان تغذیه‌ای سالم خواهند داشت اما اگر این‌طور فکر می‌کنید بدانید که در اشتباه هستید. روغن‌های گیاهی به‌دلیل حفظ مایع غشای سلولی برای سلامت مغز بسیار مهم و ضروری هستند. مغز انسان بسیار توانمند است و باید از نوع درستی از چربی تغذیه کند. چربی‌های مفید در خوراکی‌هایی مانند آووکادو، انواع دانه‌های گیاهی و روغن زیتون یافت می‌شود.»





   ماهی بخورید تا افسرده نشوید

شاید شنیده باشید که از امگا3 (اسیدچرب اشباع نشده) برای درمان بسیاری از ناراحتی‌ها استفاده می‌کنند. دانشمندان به این نتیجه دست پیدا کردند، افزایش مصرف امگا3 در برنامه غذایی موجب کاهش افسردگی و فشارهای روحی- روانی می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد، افرادی که از امگا3 کمتری استفاده می‌کنند به‌خصوص خانم‌های باردار و شیرده که از این ماده در برنامه غذایی‌شان استفاده نمی‌کنند با مشکلات افسردگی شدیدتری روبه‌رو می‌شوند. ماهی آزاد، قزل‌آلا، ماهی ساردین، گردو، گیاه شاهدانه و دانه‌های گیاهی غذاهای سرشار از امگا3 هستند.





   خوشمزه‌ترین خوراکی ضداسترس

«آرلین لی» از جمله کسانی بود که با تغییر برنامه غذایی‌اش و اضافه کردن انواع کربوهیدرات‌ مثل برنج قهوه‌ای، گندم، نان جو، پاستای گندم و سبزی و انواع حبوبات توانست استرس و فشار روحی خود را از بین ببرد. به علاوه او به جای خوردن 3 وعده سنگین غذا در طول روز آن را به 4 یا 5 وعده سبک تغییر داد و به‌دنبال آن پس از گذشت حدود 2 ساعت در هر وعده، میوه یا دسر نیز می‌خورد. او برای نگه داشتن برنامه غذایی‌اش مقداری آجیل و دانه‌های گیاهی را نیز مصرف می‌کرد. خانم لی می‌گوید: «من برنامه غذایی‌ام را تغییر دادم و این موضوع روی حالت روحی و استرسم تاثیر بسیار مثبتی گذاشت و آرامش روحی که از این تغییر به دست آوردم، باعث شد تا انرژی‌ام به‌طور قابل توجهی زیاد شود.» «بونی تابدیکس»، سخنگوی اتحادیه بین‌المللی تغذیه می‌گوید: «ترکیب کربوهیدرات‌ها به همراه پروتئین باعث کاهش افسردگی و فشارهای روحی می‌شود و اثرات منفی آن را از بین می‌برد. بنابراین برای ذخیره انرژی می‌توانید بیشتر از این مواد مغذی استفاده کنید. پیشنهاد او برای وعده‌های غذایی سبک مواد خوراکی مثل پنیر کم‌چرب، شیرینی‌های گندمی، نان جو یا ماست هستند.» او  در ادامه می‌گوید: «حتی یک فنجان سرشیر هم ترکیب کربوهیدرات و پروتئین دارد و می‌تواند وعده غذایی سبکی برای رفع گرسنگی باشد.»



این 4 نکته حال روح‌تان را خوب می‌کند

 1- اگر می‌خواهید به تعادل روحی برسید، برنامه غذایی‌تان را کامل کنید یعنی چربی، کربوهیدرات، پروتئین و مواد مغذی مفید دیگر را در وعده‌های غذایی روزانه خود بگنجانید و یادتان باشد که به مقدار کافی مایعات بنوشید.

  2- وعده‌های غذایی‌تان را حذف نکنید در عوض به‌جای وعده‌های سنگین، وعده‌های سبک بیشتری را در برنامه غذایی خود جای دهید. دکتر تابدیکس می‌گوید: «به هیچ عنوان برنامه غذایی‌تان را حذف نکنید به علاوه سعی کنید تا برنامه تغذیه منظمی داشته باشید و از میوه و سبزی‌ها برای داشتن تغذیه‌ای سالم استفاده کنید. گاهی اوقات خانم‌ها وعده‌های غذایی‌شان را کم می‌کنند اما نمی‌دانند که این مسئله چه عوارض جانبی برای سلامت و حالت روحی آن‌ها دارد.»

 3- اگر تصمیم گرفتید که دیگر هله‌و هوله نخورید به جای آن غذاهای سالم و فیبردار مثل سبزی‌ها را انتخاب کنید اما اگر حالت روحی‌تان به همان صورت باقی ماند و تغییر نکرد حتما به متخصص تغذیه مراجعه کنید تا با دستور غذایی مناسب شما را راهنمایی کند.

  4- دکتر سویفت می‌گوید: «گاهی اوقات ممکن است با آن‌که غذایی که انتخاب می‌کنید طبیعی و از لحاظ غذایی مقوی باشد اما تاثیر چندانی روی خلق و خوی‌تان نگذارد و در این صورت با متخصص تغذیه مشورت کنید تا رژیم غذایی‌تان را بررسی کند و گزینه‌های بهتری را به شما معرفی کند. علاوه براین می‌توانید، به‌مدت یک هفته خوردن موادی که گلوتن دارد مثل غلات، گندم و جو را امتحان کنید و ببینید که مصرف چنین غذاهایی چطور در روحیه شما تاثیر می‌گذارد.

منبع: Bartarinha.ir






تاریخ : چهارشنبه 90/6/23 | 8:46 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
10 بهـشت روی زمین
«این‌ها جاهایی است که باید پیش از مرگ ببینید»، در بسیاری از نقاط دنیا دفاتری وجود دارد که اولویت اول آن‌ها اطلاع‌رسانی و مشورت در حوزه سفر است. آ‌ن‌ها به شما می‌گویند، مقصدی که انتخاب می‌کنید چه نیازهایی از شما را برطرف می‌کند؛ موضوعی که در ایران چندان رونق پیدا نکرده است.
برترین مجله اینترنتی ایران
 «این‌ها جاهایی است که باید پیش از مرگ ببینید»، جادا گریوز و ناتاشا بلیر، برندگان جایزه «بهترین نویسندگان حیطه گردشگری در سال‌های 2006 و 2009» مطلبی نوشته‌اند که عنوان آن «این‌ها زیباترین جاهای جهان هستند» است. آن‌ها در مطلب خود آورده‌اند از همین امسال برنامه‌ریزی کنید تا طی 5، 10 یا 15 سال همه این نقاط را ببینید، آن گاه است که می‌توانید بگویید زیباترین جاهای جهان را دیده‌اید، این شما و این 10 پیشنهاد عالی...



آگاهانه سفر کنید

بعضی‌ها معتقدند، سفر «زنگ تفریح» زندگی است و عده‌ای معتقدند که سفر «خودزندگی» است اما به‌نظر می‌رسد که ما سفر را چندان جدی نمی‌گیریم، مثلا برای خرید یک تلویزیون یا ماشین لباسشویی از چند نفر تحقیق می‌کنیم ولی آیا تا به حال برای انجام یک سفر با بنگاهی مشورت کرده‌ایم؟

در بسیاری از نقاط دنیا دفاتری وجود دارد که اولویت اول آن‌ها اطلاع‌رسانی و مشورت در حوزه سفر است. آ‌ن‌ها به شما می‌گویند، مقصدی که انتخاب می‌کنید چه نیازهایی از شما را برطرف می‌کند؛ موضوعی که در ایران چندان رونق پیدا نکرده است. مثلا خیلی‌ها برای چندمین‌بار به شمال می‌روند و از همان مسیر تکراری عبور می‌کنند، در همان رستوران تکراری غذا می‌خورند و شاید هم از اقامت تکراری نیز رنج ببرند. پس بهتر است برای سفر هم تحقیق کرد که به‌نظر می‌رسد این امر بر عهده بنگاه‌های مسافرتی و آژانس‌های گردشگری است. بعد از ماه رمضان موج دوم سفرها آغاز می‌شود، شاید شما هم مسافر باشید. پیشنهاد جدی ما این است که حتما پیش از سفر مشورت کنید؛ شما به تنهایی سفر می‌کنید یا با خانواده، برای تفریح می‌روید یا خرید، جذابیت‌های تاریخی برای شما اهمیت دارد یا طرفدار دنیای مدرن هستید و ده‌ها سوال دیگر را بدانید و بعد مسافرت کنید.





10 :  پارک ملی «دریاچه پلیتوریچ» در کرواسی

هنرمندی رنگ و نور طبیعی

به‌طور معمول توریست‌های سراسر جهان، حتی آن‌هایی که حرفه‌ای هستند چیز زیادی در مورد این دریاچه نمی‌دانند. این دریاچه، درواقع از 16 دریاچه کوچک و چند جزیره بسیار کوچک در دل آن‌ها و آبشارهای فوق‌العاده در گوشه و کنار آن شکل گرفته است. در طول روز شما طیف باور نکردنی از رنگ‌های آبی و سبز گرفته تا نقره‌ای و قرمز را در این محل به طور طبیعی خواهید دید. فصل تابستان برای تماشای زیبایی‌های حضور حیوانات در این محل که در قلب کواسی واقع است فصل مناسبی است، اما اگر در زمستان به این پارک سر بزنید، از مشاهده تصویرهای عجیب و غریب شکل گرفته با یخ شگفت‌زده خواهید شد. یکی از توریست‌هایی که به این منطقه سفر کرده آن را تجسم فوق‌العاده‌ای از، رنگ و صدای طبیعت توصیف کرده است.



9 :  بورو بادور، اندونزی

در طلوع و غروب آفتاب شگفت‌زده شوید

این بنا به صورت مکان مقدس بودائیان در مرکز جاوه درآمده است اما کسی نمی‌داند واقعا ]i ساخته شده است. براساس اطلاعات یونسکو، یکی از پادشاهان سلسله سالیندرای جاوه،‌ در فاصله بین سال‌های 750 تا 840 میلادی این بنا را ساخته است اما خب برای لذت بردن از این بنا لازم نیست زیاد در مورد تاریخ بدانید. کافی است به سنگ‌های خاکستری رنگی که در اوج سلیقه کنار هم قرار گرفته‌اند تا یک شاهکار معماری را خلق کنند دقیق نگاه کنید. هر بخش از مجموعه بناها و مجسمه‌ها براساس اصول دین بودایی ساخته شده است. به‌رغم سال‌ها درگیری نظامی در اطراف این مجموعه بناها، هیچ‌کدام از این بناها و مجسمه‌ها آسیب ندیده است. بهترین زمان برای بازدید از بورو بادور در ماه می است؛ زمانی که هوا در اوج لطافت و تمیزی است. حتما تلاش کنید تا شاهد طلوع و غروب خورشید در این مکان جادویی باشید.





8 :  تاج محل، هندوستان

عظمت جزئیات

احتمالا درمورد این بنای تاریخی در هندوستان زیاد شنیده‌اید؛ بنایی سرخ و سفید با سنگ که طراحی و عظمت آن شگفت‌زده‌تان می‌کند. این بنا درواقع بنای یادگاری است که یکی از شاهان هند برای بزرگداشت خاطره همسرش در شمال هند ساخت؛ این شاه مغول که همسر محبوبش «ممتاز محل» را از دست داده بود بهترین معماران عصر خود را به خدمت گرفت تا این بنا به یکی از مشهورترین بناهای جهان بدل شود. بهترین زمان برای سفر به این منطقه ماه‌های اکتبر تا مارس است که هوا آن‌قدر گرم نیست که نتوانید پیاده‌روی در اطراف این بنا داشته باشید. یادتان باشد همه کارشناسان امر توریست پیشنهاد می‌دهند یک روز، از صبح زود تا غروب آفتاب را در این محل بگذرانید تا بازی رنگ و نور را در این فضای غریب کاملا حس کنید. دکتر فارمر، متخصص توریسم می‌گوید: «آنچه در تاج محل جلب توجه می‌کند عظمت بنا یا قرینه بودن شگفت‌انگیز یا آن مناره‌های زیبا نیست بلکه جزئیات شگفت‌انگیزی است که هرکدام از آن‌ها در اوج خلاقیت شکل گرفته‌اند. این محل بنایی عظیم است که از هزاران جزئیات فوق‌العاده سنگین شکل گرفته است.»





7 : جزایر مرجانی، استرالیا

3 هزار گونه گیاهی و جانوری زیرآب

جزایر مشهور استرالیا که به نام جزایر مرجانی،‌ ساحل شگفتی‌ها و بهشت سنگی هم شهرت دارد درواقع یک منطقه خاص نیست، حتی می‌گویند کل سواحل استرالیا که بالغ بر 200 هزار کیلومتر مربع است را می‌توانید جزو این سواحل حساب کنید. جالب است بدانید تنها موجود زنده‌ای که از فضا قابل رویت است همین جزایر مرجانی غول‌پیکر است. به هر نقطه از این جزایر که نگاه کنید از سواحل عسلی رنگ، دریای آبی و جزایر غول آسای سبز رنگ شگفت‌زده خواهید شد اما یادتان باشد زیبایی اصلی روی آب نیست، زیر آن است، یک ماسک غواصی بگیرید و به زیر آب بروید تا حدود 3 هزار گونه گیاهی و جانوری عجیب و غریب که در این جزایر مرجانی زندگی می‌کنند را کشف کنید. حدفاصل ماه‌های ژوئن تا اکتبر، سواحل کوئیزلند در استرالیا، بهترین محل برای لذت بردن از عظمت طبیعت است؛ در ماه‌های دیگر،‌گرما و سرما تا حدودی شما را اذیت خواهد کرد.





6 : گرندکانیون، آمریکا

منظره‌ای از فیلم‌های وسترن

احتمالا منظره‌های بسیاری از گرندکانیون را در فیلم‌های وسترن یا اکشن دیده‌اید، اما مناطق کوهستانی - بیابانی گرندکانیون آن‌قدر وسیع هستند که نمی‌توان عظمت آن‌ها را در عکس‌ها و فیلم‌ها به تصویر کشید. در منطقه گرندکانیون، رودخانه، کوه‌های سنگی، صخره‌های عظیم،‌ چشم‌اندازهای طبیعی و درختان و گیاهان عجیب و غریب را کنار هم پیدا می‌کنید. تئودوروزولت، رئیس جمهور آمریکا در زمان جنگ جهانی دوم گفته بود: «تمام آمریکایی‌ها باید حتی برای یک‌بار هم که شده گرندکانیون را ببینند.» بهتر است که در تابستان به این پارک حفاظت شده آریزونا نروید، بهتر است که در ماه‌های مارس تا می یا سپتامبر و نوامبر به این منطقه سفر کنید تا گرمازده نشوید.





5 :  قصر ورسای، فرانسه

باغی به نام ماری آنتوانت

زمانی مجموعه قصر‌های ورسای محل زندگی شاه، ملکه و شاهزاده‌های فرانسه بود، اما حالا این مجموعه شگفت‌انگیز معماری به شکل موزه‌ای سمبلیک درآمده است. در بازدید از این مکان می‌توانید از تالارها و باغ‌های اعجاب‌ برانگیز دیدن کنید. تالار وسیع و زیبای موسوم به تالار آینه‌ها که قرارداد ختم جنگ جهانی اول در آن منعقد شد، باغ‌های فرانسوی که در آن مارپیچ‌های سبز فوق‌العاده و انواع گل‌های عجیب از نقاط مختلف جهان در آن گرد آمده‌اند، باسیان دی آپولون یا چشمه آپولون و باغ موسوم به باغ ماری آنتوانت مکان‌هایی است که همگی می‌توانند شما را شگفت‌زده کنند. اوایل تابستان بهترین زمان برای بازدید از این منطقه است به‌خصوص که نمایشگاه‌ها و کنسرت‌های موسیقی زیادی در این مقطع در آن برگزار می‌شود.





4 : ماچوپیچو، پرو

هماهنگی طبیعت و انسان

ماچوپیچو را شهر عجایب می‌شناسند، شاید حالا نتوان این منطقه 12 هکتاری را یک شهر نامید، اما باغ‌ها، بالکن‌ها و مارپیچ‌های بی‌نظیر این منطقه عظیم هر بازدیدکننده‌ای را شگفت‌زده می‌کند. این منطقه کوهستانی در دل ابرها قرار می‌گیرد. این منطقه در دل کوه‌های اوروبامبایرو،‌ همان شهر معروف «شهر گمشده اینکاها» است که مجسمه مشهور «مجسمه خورشید» در آن قرار داشت. به هرحال این منطقه، ردپایی از تاریخ تمدن عجیب اینکاهاست که هر بیننده‌ای را به تعجب وامی‌دارد. دکتر مفتسوبیستا، مورخ و سیاح مشهور می‌گوید:« شاید با نگاه کردن به عکس‌های ماچوپیچو فکر کنید که این نشانه‌هایی از یک تمدن ویران‌شده است اما وقتی پا به آنجا می‌گذارید افسون می‌شوید، این ناحیه هماهنگی باورنکردنی طبیعت و ساخته‌های دست انسان است. محیط ماچوپیچو تمام انسان‌ها را سحر می‌کند...»




3 :  مجسمه رامسس دوم،

مجسمه‌هایی باورنکردنی

طی 67 سال حکومتش، فرعون رامسس دوم یادگارهای بسیاری از خود به جا گذاشت که شاید مشهورترین آن‌ها مجسمه ساخته شده در دل کوه‌ها در جنوب مصر است که آن را مجسمه‌های سنگی فرعون می‌نامند؛ این مجسمه‌ها در کنار شهر ابوسیبل قرار دارد و به همین دلیل به این اسم هم نامیده می‌شوند. این مجسمه‌ها 4 مجسمه نشسته روی تخت هستند که عظمت آن‌ها شما را شگفت‌زده می‌کند اما در این منطقه شما می‌توانید آثار باستانی دیگری هم ببینید که نشان‌دهنده پیروزی‌های ارتش باستانی مصر بر ارتش‌های لیبی، سوریه و نومیاست. در کنار این مجسمه‌ها مجسمه نفرتی تی، محبو‌ب‌ترین همسر فرعون هم هست. بهترین زمان دیدن این مجسمه‌ها از 20 فوریه تا 20 اکتبر است که در آن نورخورشید به گونه‌ای به مجسمه‌ها می‌تابد که بهترین منظره را پیش چشم شما قرار می‌دهد.





2 :  دیوار بزرگ، چین

بزرگ‌ترین ساخته دست بشر

می‌گویند فضانوردان از بالاتر از جو می‌توانند دیوارچین را با چشم غیرمسلح ببینند، اما مسئله به این سادگی‌ها نیست، این نکته نباید شما را از بازدید از دیوار چین پشیمان کند. این دیوار 6 هزار کیلومتری در شمال چین عظیم‌ترین ساخته بشر از آغاز تاریخ تا کنون است. در طول این دیوار انواع و اقسام محیط‌های طبیعی را می‌بینید،‌ بخشی از آن تنها در فاصله یک ساعتی پکن است، بخش دیگر در دل مناطق جنگلی است و بخشی در دل بیابان قرار گرفته است. در هر فصل از سال‌ که به این منطقه سفر کنید می‌توانید از زیبای‌های آن‌ها استفاده کنید، اما یادتان باشد که در برخی ماه‌های سال، به‌خصوص در تعطیلات چین، میزان بازدیدکننده‌ها در مناطقی که به‌طور عام توریست‌ها را به آنجا می‌برند آن‌قدر زیاد است که شلوغی ممکن است نگذارد شما لذت کامل را از این منطقه ببرید.





1 : نورشمالی، قطب

سینمای طبیعت

این صرفا یک پدیده طبیعی است که بشر در آن هیچ نقشی ندارد. این اتفاق وقتی می‌افتد که ذرات خورشیدی به قطب مغناطیسی زمین برخورد می‌کند و مجموعه‌ای باورنکردنی از رنگ‌ها را تشکیل می‌دهند. به‌نوعی می‌توان این پدیده را رنگین‌کمانی عظیم از نور و رنگ دانست که میان زمین و آسمان پلی می‌زند. دکتر ماگتوس و هدالر، متخصص زمین‌شناسی می‌گوید: «در یک شب تاریک و ساکت به تماشای این نور بنشینید تا کاملا شگفت‌زده شوید، تقریبا تمام کسانی که برای اولین‌بار نور شمالی را در چنین شرایطی می‌بینند در جای خود میخکوب می‌شوند.» بهترین جاها برای دیدن این نور منطقه آلاسکا، یا کالیاری در کانادا هستند.

منبع:Bartarinha.ir






تاریخ : چهارشنبه 90/6/23 | 8:41 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
یک سردار دفاع مقدس:
میرشکار با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم نحوه ورود غربی‌ها به میان خانواده‌ها و جامعه ایرانی را بررسی کنیم، یادآور شد: چرا ما نباید از همین روش‌ها استفاده کرده و قرآن و آموزه‌های اسلامی را در غرب رواج دهیم.
یکی از سرداران هشت سال دفاع مقدس استان مازندران گفت: 666 هزار سایت شیطان‌پرستی علیه ایران و اسلام فعالیت می‌کنند.

سردار علیجان میرشکار صبح امروز در ششمین یادمان شهدا در مسجد امیرالمومنین قائمشهر اظهار داشت: اگر از رهنمودهای ولی‌فقیه استفاده نکنیم کشور مورد تهاجم فرهنگی یا جنگ نرم قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی غربی‌ها خواستند را درگیر جنگی دیگر کنند و در نتیجه هشت سال جنگ تحمیلی را بر ما وارد کردند، اما پس از پیروزی ایرانیان، بحث ایران‌هراسی، اسلام‌هراسی و گروه‌هایی مثل طالبان و حمله به جهان اسلام را بوجود آوردند.

میرشکاری در ادامه علت پیدایش شبکه‌های فارسی وان و زمزمه را تغییر در فرهنگ زنان فارسی زبان همچون ایران، افغانستان، تاجیکستان دانست و افزود: غربی‌ها معتقدند اگر بخواهند خاورمیانه آرام شود باید ایران براندازی و احتمال حمله نظامی اسرائیل به ایران به وجود آید.

وی از فعالیت 666 هزار سایت شیطان‌پرستی در ایران خبر داد.

میرشکار با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم نحوه ورود غربی‌ها به میان خانواده‌ها و جامعه ایرانی را بررسی کنیم، یادآور شد: چرا ما نباید از همین روش‌ها استفاده کرده و قرآن و آموزه‌های اسلامی را در غرب رواج دهیم. وقتی جنگ تمام شد فتنه 88 را ایجاد کردند تا فرصت برای بازسازی به ایران ندهند و امروز هم می‌گویند حمله نظامی به ایران صورت می‌گیرد که اگر جلوی اینها را نگیرد احتمال برنامه‌های بعدی وجود دارد

این فرمانده هشت سال دفاع مقدس اذعان داشت: در زمان جنگ یکی از دلایل طولانی شدن آن کارشکنی امثال بنی‌صدر برای دولت شهید رجایی بود که امروز باید این امر درس عبرتی باشد تا دوباره به دام توطئه و تفرقه گرفتار نشویم.





تاریخ : چهارشنبه 90/6/23 | 8:36 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
سایت ای بی سی نیوز نوشت: " دبی دامپیر" موفق شد پس از 9 هفته تمرینات مقدماتی نظامی را در ارتش کانادا با موفقیت به پایان برساند.
سایت ای بی سی نیوز نوشت: " دبی دامپیر" موفق شد پس از 9 هفته تمرینات مقدماتی نظامی را در ارتش کانادا با موفقیت به پایان برساند.

این مادربزرگ 56 ساله که موفق به یافتن شغل مناسب نشده بود، تصمیم گرفت با گذراندن دوره های نظامی به استخدام ارتش دربیاید.

وی هم اکنون عنوان مسن ترین سرباز ذخیره ارتش کانادا را از آن خود کرده و مصصم است دوره های پیشرفته نظامی را نیز بگذراند.

منبع: برنا





تاریخ : چهارشنبه 90/6/23 | 8:33 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
سلاطین ثروت
فرانسوا پینو، مالک عمده سهام گروه کالاهای لوکس PPR که دارای برندهایی چون گوچی، ایو سنت لورن و پوما می‌باشد، با ثروت 6/7 میلیارد دلار شصتمین میلیاردر دنیا می‌باشد. 
این مرد ثروتمند فرانسوی متولد 21 آگوست سال 1936 می‌باشد. او رییس و مدیرعامل شرکت PPR است. این گروه در حقیقت مجموعه‌ای از چندین شرکت و برند کالاهای لوکس و دارای فروشگاه‌های زنجیره‌ای فروش این کالاها می‌باشد. فرانسوا پینو در سال 1963 این شرکت را تاسیس کرد که در حال حاضر توسط پسر او فرانسوا-هنری پینو که در سال 2009 با یکی از هنرپیشه‌های معروف به نام سلما‌هایک ازدواج کرده،‌ اداره می‌شود. این شرکت در آغاز یک شرکت تولید الوار و ابزار ساختمان‌سازی بود؛ اما در اواسط دهه 90 حوزه کاری خود را به بخش فروشگاه‌های زنجیره‌ای تغییر داد و به سرعت تبدیل به بازیگری قدرتمند در این بازار شد. 
PPR در سال 1999 با خرید سهام شرکت گوچی کنترل این گروه را به دست گرفت و با تاسیس گروهی متشکل از چندین برند معروف در کالاهای لوکس وارد مرحله‌ای جدید از توسعه گروه شد. در سال 2007 این گروه به دنبال فرصت‌های رشد جدید از طریق خرید سهام پوما، برند پیشتاز در بازار لوازم و لباس‌های ورزشی‌ بود. PPR همچنان به رشد خود در بازارهای پررونق به واسطه برند‌های بسیار مشهور و قوی خود ادامه داده است. 
PPR در سال 1988 یک شرکت متخصص در زمینه تجارت، توزیع و تولید الوار در بازار سهام پاریس بود. در سال 1990 فرانسوا پینو شرکت CFAO را که یک شرکت متخصص در زمینه توزیع تجهیزات الکتریکی و تجارت در آفریقا بود، خرید. در سال 1991 با خرید شرکت کانفوراما، این گروه وارد فعالیت‌های خرده‌فروشی شد. با خرید شرکت «او پرنتام» در سال 1992،‌ گروه پینو-پرنتام که مالک 54 درصد سهام شرکت «لا ردوت» و «فینارف» بود،‌ متولد شد. فرانسوا پینو گروه خود را در سال 1994 با شرکت لا ردوت ادغام کرده و نام گروه حاصله را به پینو-پرنتام-ردوت تغییر داد. 
این گروه همچنین در این سال شرکت «اف نک» را که یک زنجیره فروشگاه‌های محصولات سرگرمی، فرهنگی و الکترونیک بود، خرید. این شرکت بزرگ‌ترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای در نوع خود در فرانسه است. CFAO در سال 1996 شرکت SCOA، توزیع‌کننده برتر محصولات دارویی در غرب آفریقا را خرید. گروه PPR در همین سال فروشگاه‌های زنجیره‌ای لباس‌های زیر اورکانتا را راه‌اندازی کرد.
 
از سال 1997 تا 1999 این گروه با خریدن الوس (شرکت پیشتاز در بازار فروش مایحتاج منزل در اسکاندیناوی)، گسترش زنجیره اف‌نک، خرید شرکت گیلبرت (شرکت اروپایی پیشتاز در لوازم و مبلمان اداری) خرید شرکت بریلین (شرکت بزرگ آمریکایی در بازار فروش مایحتاج منزل) و ایجاد فروشگاه‌های زنجیره لوازم ورزشی به نام «مید این اسپورت» به گسترش خود ادامه داد. فرانسوا پینو سپس با خرید 42 درصد سهام گوچی توسط گروه خود، اولین گام در ورود به صنعت کالاهای لوکس را برداشت. گوچی در سال 1999 شرکت برند معروف در کالاهای لوکس، ایو سنت لورن را خریداری کرد. 
این گروه در سال 2000 شرکت فروشنده کامپیوترهای شخصی، سورکوف را نیز خریداری کرد. گروه گوچی شرکت‌های بوتگا ونتا و بالنچیاگا را در سال 2001 خرید و با شرکت‌های مک کارتنی و الکساندر کویین نیز قراردادهای شراکت امضا کرد. کانفوراما با خرید گروه امتزا، شرکت پیشتاز در مبلمان منزل در ایتالیا، وارد بازار این کشور شد. 
این گروه در سال 2003 گروه پینو بوا و شرکت گیلبرت را به شرکت‌های انگلیسی و آمریکایی فروخت و در سال‌های 2004 و 2006 نیز بخش‌هایی از گروه را مثل شرکت رکسل، بخشی از سهام شرکت فینارف، شرکت موبایل پلانت، بخشی از سهام شرکت فاست، بخش عمده سهام فرانس پرنتام و گروه اورکانتا که همگی از شرکت‌های تابعه این گروه بودند را به فروش رساند؛ اما همچنان به خرید سهام گروه گوچی ادامه داد، تا جایی که توانست کل این گروه را بخرد. این گروه همچنین در این سال فعالیت‌های خدماتی اف نک را نیز متوقف کرد. گروه PPR همچنان به فروش بخش‌هایی از گروه از سال 2007 تاکنون ادامه داده؛ اما طی این سال‌ها سهام خود در پوما را افزایش داده و همچنین از طریق شرکت ردکت، یکی از شرکت‌های تابعه خود، گروه آمریکایی یونایتد ریتیل را خریده است. این گروه همچنین بخشی از سهام شرکت ساعت‌سازی سوئیسی ژرارد پرگو را خریده است. 
در حال حاضر مهم‌ترین زیرگروه‌های PPR، گروه گوچی، پوما، کانفوراما، اف‌نک و گروه ردکت هستند. 
فرانسوا پینو، همانند دیگر افراد ثروتمند و سرشناس فرانسه مثل آقای آرنو و ژان لوک لاگاردر به ارتباطات سیاسی خود تکیه زیادی دارد. او در اواخر دهه 1980 و اوایل دهه 1990 از حمایت سخاوتمندانه بانک قدیمی کردیت لیونز در فرانسه برخوردار بود. او همچنین از دوستان صمیمی رییس‌جمهور پیشین فرانسه، ژاک شیراک است. فرانسوا پینو همواره نشان داده که قابلیت ریسک‌پذیری بالایی دارد و می‌تواند به سرعت ساختار شرکت‌های خود را عوض کند. سهام گروه او در سال گذشته به بیش از نصف کاهش یافته است. 
کلکسیون هنری وسیع شخصی او در پالاتزو گراسی در ونیز که در سال 2006 آن را خریده بود، به نمایش گذاشته شده است.





تاریخ : چهارشنبه 90/6/23 | 8:31 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<   <<   11   12   13   14   15   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">