سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

 لطفا تا باز شدن کامل عکسها شکیبا باشید






تاریخ : دوشنبه 91/3/8 | 11:39 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

عدو شود سبب خیر گر خدا خواهد...

امسال در سالگرد شهادت پیشوای دهم شیعیان جهان، امام بر حق، حضرت الهادی النقی علیه السلام، ایران اسلامی به همراه شیعیان سایر کشورها کاری کردند کارستان. عطر یاد آن امام چنان در کوی و برزن پیچید که کسی نمونه ای برای آن به یاد ندارد.

هر کس با هر توانی که داشت به میدان آمد و چون با اخلاص قدم در این معرکه نهاده بودند خدا هم کاری کرد که همگان در این معرکه حماسه ساز شدند.

اقدام سخیف و سفیهانه یک عنصر معلوم الحال گرچه تلخ بود و قلب دینداران و دلباختگان حضرت نقی علیه السلام، امام  پاکی ها را زخمی کرد؛ اما آنچه که این خراش را التیام بخشید شکوه ارداتی بود که امسال عاشقان حضرتش به آستانش ورزیدند.

محکومیتهای گسترده

محکومیت آن بی ادبی در سطحی گسترده و فراگیر، یکپارچه ‌ترین اقدامی بود که انجام شد. اقدامی که همبستگی ما در دفاع از ارزشهای عزیزتر از جان را به رخ دشمن کشید.

این حجم گسترده از محکومیتها در برابر آن هتاکی پیام دیگری هم داشت؛ پیامی که امیدواریم شیاطین عالم شنیده باشند و زین پس مراقب کج رفتاری‌های خود با ما باشند و آن اینکه: ما تربیت یافتگان مکتب عاشورا همیشه بیدار و لبیک گویان به ندای امام خود و آماده باش در دفاع و حمایت از امامان عزیز و ارزشهای خود هستیم.

قدری تحمل کن که در پایان هر پاراگراف تاریخی که در آن شاهد زورآزمایی حق و باطل هستیم در نهایت حق و حق مداران پیروزند و باطل و باطل گرایان نیست و نابود شده و از حیثیت ساقط می‌شوند

اقامه عزا

بر همگان عیان شد عزایی که امسال برای امام هادی علیه السلام اقامه شد در سالهای گذشته بی نظیر بود و به جرات می توان گفت که مراسمهای امسال هم از نظر تعداد و هم از نظر فراگیری قابل قیاس با گذشته نبود که به این رشد چشمگیر، کیفیت بالاتر امسال را هم باید اضافه کرد.

عزاداری

 

 

از اقدامات شایسته و درخور تحسین امسال، قرائت همگانی زیارت جامعه کبیره در مساجد سراسر کشور بود که در شب شهادت امام هادی علیه السلام برگزار شد.

در فضای مجازی  

از دیگر عرصه هایی که سربازان امام هادی علیه السلام از آن غفلت نکرده و وارد شدند و در آن معرکه هم معرکه داری کردند فضای مجازی بود.

پایگاه اطلاع رسانی هادی نت

از زیباترین کارهای انجام شده در این زمینه، راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی هادی نت بود. این سایت که «شبکه محبان اهل بیت علیهم السلام» نام دارد پل ارتباطی میان میلیونها دوستار امام هادی علیه السلام و سایر حضرات معصومین علیهم السلام است که با یک بار سر زدن به آن، جذب فضای دلنشینش خواهید شد.

سایت

 

 

دهه بزرگداشت در فضای مجازی

جمعی از وبلاگ‌نویسان، کاربران شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های خبری از روز 22 فروردین‌ماه با پیام حجت‌الاسلام و‌المسلمین علیرضا پناهیان «دهه بزرگداشت امام علی النقی علیه السلام در فضای مجازی» را به منظور نشر معارف اهل بیت علیهم السلام در فضای مجازی آغاز کردند.

این جمع قرار گذاشتند در بازه زمانی 22 تا 31 فروردین‌ماه در توان خود به تولید محتوا پیرامون شخصیت امام دهم شیعیان در فضای مجازی بپردازند.

 

در داستان اخیر هم دشمنان اهل بیت علیهم السلام با هدف قرار دادن امام هادی علیه السلام خواستند تا به زعم خود ارزش آن امام پاکی ها را پایین بیاورند که دیدیم نتیجه عکس آن شد که فکر می کردند. «نقی» را محور کار قرار دادند، تا نورش را خاموش کنند؛ اما همه جا پر از نقی و پاکی شد و نور آن امام طهارت همه جا را شدیدتر از گذشته پر کرد؛ عطر یادش ما را به هوش آورد و خلاصه بیش از گذشته به او دل دادیم و دلداده اش شدیم

رزمایش بزرگ سایبری

قرارگاه سایبری عاشورا، دومین رزمایش بزرگ سایبری خود را با موضوع پاسداشت مقام امام نقی علیه السلام در فضای مجازی برگزار کرد. این رزمایش بزرگ که از سی اردیبهشت آغاز و تا پنج خرداد سال جاری ادامه داشت هدفش تکریم مقام والای امام هادی علیه السلام و مقابله با موج توهین به ائمه اطهار به خصوص امام هادی علیه السلام توسط عده ای افراد ضد دین در داخل و خارج از کشور برگزار شد.

در عرصه فرهنگی و هنری

بعد از ظهر روز جمعه (سالروز شهادت امام هادی علیه السلام) با همت سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران و با حضور گسترده مردم، ویژه برنامه شهادت امام هادی علیه السلام با عنوان «سلسله موی دوست» در تالار وزارت کشور برگزار شد.

کنفرانس

 

 

در این مراسم و در حضور جمعی از هنرمندان و اقشار مختلف مردم، برنامه‌های متنوعی همچون سخنرانی حجت‌الاسلام شهاب مرادی، اجرای برنامه توسط محمد اصفهانی در سوگ امام هادی علیه السلام، قرائت فرازهایی از زیارت جامعه کبیره و مسابقه فرهنگی برگزار شد.

در این سوگواره، حلقه «هنرمندان ارادتمند حضرت امام هادی علیه السلام» با هدف ابراز ارادت هنرمندان به آن حضرت تشکیل شد.

این اخبار و خبرهای فراوانی از این دست ما را به یاد این فراز از نامه امام امیرالمومنین علیه السلام می اندازد که در جواب معاویه نوشت:

«قُلْتَ إِنِّی کُنْتُ أُقَادُ کَمَا یُقَادُ الْجَمَلُ الْمَخْشُوشُ حَتَّى أُبَایِعَ»؛ گفتى که مرا مثل شتر مهار زده، کشیدند و بردند تا بیعت کنم.

«وَ لَعَمْرُ اللَّهِ لَقَدْ أَرَدْتَ أَنْ تَذُمَّ فَمَدَحْتَ وَ أَنْ تَفْضَحَ فَافْتَضَحْتَ»؛ به خدا قسم، خواستى سرزنش کنى، تعریف و تمجید کردى و خواستى رسوا کنى خود رسوا شدى.

این حجم گسترده از محکومیتها در برابر آن هتاکی پیام دیگری هم داشت؛ پیامی که امیدواریم شیاطین عالم شنیده باشند و زین پس مراقب کج رفتاری‌های خود با ما باشند و آن اینکه: ما تربیت یافتگان مکتب عاشورا همیشه بیدار و لبیک گویان به ندای امام خود و آماده باش در دفاع و حمایت از امامان عزیز و ارزشهای خود هستیم

در داستان اخیر هم دشمنان اهل بیت علیهم السلام با هدف قرار دادن امام هادی علیه السلام خواستند تا به زعم خود ارزش آن امام پاکی ها را پایین بیاورند که دیدیم نتیجه عکس آن شد که فکر می کردند. «نقی» را محور کار قرار دادند، تا نورش را خاموش کنند؛ اما همه جا پر از نقی و پاکی شد و نور آن امام طهارت همه جا را شدیدتر از گذشته پر کرد؛ عطر یادش ما را به هوش آورد و خلاصه بیش از گذشته به او دل دادیم و دلداده اش شدیم.

در طرف دیگر، خواستند مفتضح کنند، خود مفتضح شدند و این جای تعجب ندارد چرا که بر همه عیان است دشمن نقی و طهارت؛ ناپاکی و پلیدی است.

بعد امیرالمومنین علیه السلام فرمود:

«وَ مَا عَلَى الْمُسْلِمِ مِنْ غَضَاضَةٍ فِی أَنْ یَکُونَ مَظْلُوماً مَا لَمْ یَکُنْ شَاکّاً فِی دِینِهِ وَ لَا مُرْتَاباً بِیَقِینِهِ»؛ تا مادامى که مسلمان، شک در دینش و تردید در یقینش نداشته باشد مظلوم بودن برایش خوارى و عیب به حساب نمى‏آید.[1]

به نظر معنای این سخن امام علیه السلام با توجه به مطلب قبلی که فرمودند، این باشد که:

عیب و خواری از آن کسی است که اهل دین و ایمان نباشد و الّا اگر کسی اهل دین و ایمان بود و در آن محکم و استوار گام برمی داشت از خطر خواری در امان است و کسی نمی تواند او را ذلیل و عیب دار نشان دهد چرا که مومن عزیز است به نور ایمان.

قرآن کریم با صراحت تمام می فرماید: مومنین عزیزند: «وَ لِلَّهِ الْعِزَّةُ وَ لِرَسُولِهِ وَ لِلْمُ?ْمِنینَ؛ عزت و اقتدار براى خدا و پیامبر او و م?منان است‏.»[2]

الحمدلله که بار دیگر نتیجه یک عمل به ظاهر ضد فرهنگی و اعتقادی علیه شیعه و مقدسات او؛ نتیجه ای عکس بر علیه طراحان و مجریان آن داشت. و این تحقق همان وعده الهی است که در قرآن کریم فرمود: «فَاصْبِرْ إِنَّ الْعاقِبَةَ لِلْمُتَّقین‏»[3] قدری تحمل کن که در پایان هر پاراگراف تاریخی که در آن شاهد زورآزمایی حق و باطل هستیم در نهایت حق و حق مداران پیروزند و باطل و باطل گرایان نیست و نابود شده و از حیثیت ساقط می‌شوند.م:تبیان






تاریخ : دوشنبه 91/3/8 | 7:34 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

گرمازدگی یک بیماری مرتبط با گرما است که ممکن است بعد از چند روز در معرض درجه حرارت بالا بودن و به دنبال آن کم آبی بدن ایجاد شود. این کم آبی زمانی رخ می دهد که مایعات کافی مصرف نشود و یا عدم تعادل مایعات و الکترولیت ها به علت تعریق بیش از حد رخ داده باشد.

 

 

 

 

گرمازدگی

 

دو نوع گرمازدگی وجود دارد :

1- کاهش آب: تشنگی بیش از حد، ضعف، سردرد و حتی از دست دادن هوشیاری از علائم آن است.

2- کاهش نمک. نشانه ها شامل تهوع و استفراغ، گرفتگی عضلانی مکرر و سرگیجه است.

اگرچه گرمازدگی در حد دیگر بیماری مرتبط با گرما، یعنی شوک گرمایی نمی باشد، ولی باز حائز اهمیت است.

بدون درمان مناسب، گرمازدگی می تواند منجر به شوک شود که می تواند به مغز و دیگر اعضای حیاتی بدن آسیب بزند و حتی منجر به مرگ شود.

علائم گرمازدگی

گیجی

تیره رنگ شدن ادرار (که نشان دهنده کم آبی بدن است)

سرگیجه

غش

خستگی

سردرد

گرفتگی عضلانی                                                                                   

حالت تهوع

پوست رنگ پریده

تعریق شدید

تند شدن ضربان قلب

بدون درمان مناسب، گرمازدگی می تواند منجر به شوک شود که می تواند به مغز و دیگر اعضای حیاتی بدن آسیب بزند و حتی منجر به مرگ شود

 

 

درمان گرمازدگی

 

اگر دچار علایم گرمازدگی شدید، ضروری است که به سرعت از محیط گرم خارج شده و  ترجیحا در یک محیط مطبوع استراحت نمایید. اگر شما در بیورن از منزل هستید و نمی توانید به داخل ساختمان بروید، سعی کنید نزدیک ترین مکان خنک و سایه دار را بیابید.

نوشیدن آب

 

سایر توصیه ها عبارتند از :

- مقدار زیادی نوشیدنی های غیر کافئین دار و غیر الکلی بنوشید.

- لباس های تنگ و یا غیر ضروری را درآورید.

- دوش آب سرد بگیرید.

- درخواست پنکه و یا حوله سرد از دیگران نمایید.

اگر چنین اقداماتی در عرض 30 دقیقه کمک کننده نبود، با یک پزشک تماس بگیرید.

بعد از بهبود از گرمازدگی، احتمالا حساسیت بیشتری نسبت به درجه حرارت بالا در طول هفته بعد از آن در شما ایجاد می شود. بنابراین بهتر است از آب و هوای گرم و ورزش های سنگین دوری کنید تا زمانی که پزشک به شما بگوید که می توانید فعالیت های طبیعی قبلی خود را انجام دهید.

عوامل خطر برای گرمازدگی

گرمازدگی به شاخص حرارت وابسته است، یعنی این که در شرایط رطوبت نسبی و درجه حرارت خاص تا چه میزان احساس گرما می کنید. رطوبت نسبی 60 درصد و یا بیشتر مانع تبخیر عرق می شود و در نتیجه مانع توانایی بدن در از دست دادن حرارت می شود.

خطر بیماری ناشی از گرما به طور چشمگیری در شاخص گرمایی 90 درجه یا بیشتر افزایش می یابد. پس توجه به گزارش های هواشناسی از نظر شاخص حرارت مهم است. به ویژه باید به یاد داشته باشید که شاخص گرما در زیر نور مستقیم آفتاب بیشتر است.

اگر شما در مناطق شهری زندگی می کنید ، ممکن است در برخی شرایط، به خصوص اگر شرایط جوی راکد و کیفیت بد هوا وجود داشته باشد، در معرض خطر بالایی از گرمازدگی باشید.  آسفالت و بتون در طول روز حرارت را ذخیره می نمایند و به تدریج آن را در شب آزاد می کنند ، در نتیجه منجر به ایجاد دماهای بالاتر شبانه می شوند.

از نوشیدن مایعات حاوی کافئین مثل قهوه خودداری کنید، چرا که می توانند باعث از دست دادن بیشتر مایعات و بدتر شدن وضعیت گرمازدگی شوند

 

 

دیگر عوامل خطر مرتبط با گرمازدگی عبارتند از :

 

- سن: نوزادان و کودکان تا سن 4 سالگی و بزرگسالان بالای 65 سال ، بسیار آسیب پذیر هستند، زیرا تنظیم حرارت بدن خیلی آهسته تر از افراد دیگر در آن ها صورت می گیرد.

- وضعیت سلامتی بدن: بیماری های قلب، ریه، بیماری کلیوی ، چاقی و یا کمبود وزن ، فشار خون بالا، دیابت، بیماری های روانی، آنمی داسی شکل، اعتیاد به الکل، آفتاب سوختگی و در هر شرایطی که تب رخ دهد.

- داروها: شامل داروهای ادرارآور، آرام بخش، محرک ، قلبی و داروهای کنترل فشار خون و داروهای روانی است.

پیشگیری از گرمازدگی

وقتی که گرمای هوا زیاد است، بهتر است در یک محیط خنک باقی بمانید. اگر ضروری است که در خارج از منزل باشید، می توانید با در نظر گرفتن نکات زیر از بروز گرمازدگی جلوگیری کنید :

- لباس های نخی و نازک با رنگ روشن و گشاد بپوشید و از کلاه های لبه‌دار استفاده کنید.

- استفاده از کرم های ضد آفتاب با فاکتور حفاظت خورشیدی (SPF) 30 یا بیشتر سودمند است.

- نوشیدن مایعات زیاد برای جلوگیری از کم آبی بدن توصیه می شود. حداقل هشت لیوان آب یا آب میوه در روز مصرف نمایید. از آنجا که گرمازدگی می تواند به علت کاهش نمک هم باشد، گاهی توصیه می شود از نوشیدنی های پر املاح استفاده نمایید.

از نوشیدن مایعات حاوی کافئین خودداری کنید، چرا که می توانند باعث از دست دادن بیشتر مایعات و بدتر شدن وضعیت گرمازدگی شوند. م:تبیان






تاریخ : دوشنبه 91/3/8 | 7:33 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

بالاخره مجلس هشتم به کار خود پایان داد و مجلس نهم کار خود را آغاز کرد؛ نمایندگانی که با رای بالای مردم به مجلس راه یافته اند و حال باید دید برای مردم چه خواهند کرد؟ آنچه در اولین روز مجلس گذشت را در این مطلب بخوانید.

 

مجلس شورای اسلامی

آغاز نهمین دوره مجلس شورای اسلامی صبح دیروز(یکشنبه) با پیام مقام معظم رهبری رسما کلید خورد.

علیرضا مرندی رییس سنی مجلس نهم(که تا زمان انتخاب هیات رییسه اداره جلسه را بر عهده دارد) در ابتدای جلسه تعداد حاضران را 262 نفر اعلام کرد و بر این اساس منتخبین مجلس نهم در حالی در اولین ساعات آغازین روز رسمی فعالیت خود گرد هم آمدند که 26 نفر از همکارانشان در ابتدای جلسه غایب بودند.

به رسم آیین نامه داخلی مجلس هیات رییسه سنی متشکل از علیرضا مرندی 73 ساله رییس و جراره و حسن نژاد 31 ساله دبیر در اولین جلسه علنی مجلس در جایگاه هیات رییسه مستقر شدند.

افتتاحیه رسمی مجلس نهم با قرائت پیام مقام معظم رهبری توسط حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی همراه بود.

در بخشی از این پیام به منتخبان جدید مجلس توصیه شده در جایگاه خطیری که با رأی مردم به دست آورده‌اند، تنها به مسئولیت الهی و اَدای وظیفه سنگین نمایندگی از ملّت بیندیشند و انگیزه‌ها و حُب و بُغض‌های شخصی و گروهی و طائفی و محلی را در قانونگذاری که مهمترین وظیفه مجلس شورای اسلامی است و نیز در نظارت بر اجرای قانون و البته نیز در موضع‌گیری‌هائی که فضای کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد، دخالت ندهند.

حضرت آیت الله خامنه ای در این پیام مجلس شورای اسلامی را یک رکن اساسی کشور و نظام اسلامی عنوان کرده و افزودند: همه آنچه در نظام اسلامی برجسته و شاخص است باید در مجلس تبلوُر و انعکاس یابد؛ ایمان، شجاعت، پیشگامی، ایستادگی بر مبانی نظام، ایستادگی در برابر دشمنان، روزآمدی و نوآوری، وحدت و انسجام ملی، کار و تلاش فداکارانه، به میدان آوردن همه ظرفیت فردی و جمعی، نشانه‌هائی است که می‌توان یک مجلس موفق را با آن شناسائی کرد.

در بخشی از این پیام به منتخبان جدید مجلس توصیه شده در جایگاه خطیری که با رأی مردم به دست آورده‌اند، تنها به مسئولیت الهی و اَدای وظیفه سنگین نمایندگی از ملّت بیندیشند و انگیزه‌ها و حُب و بُغض‌های شخصی و گروهی و طائفی و محلی را در قانونگذاری که مهمترین وظیفه مجلس شورای اسلامی است و نیز در نظارت بر اجرای قانون و البته نیز در موضع‌گیری‌هائی که فضای کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد، دخالت ندهند

منتخبان نهمین دوره مجلس شورای اسلامی همچنین در اولین جلسه رسمی علنی این دوره از مجلس سوگند یاد کردند که در انجام وظایف وکالت، امانت و تقوا را رعایت کنند.

متن سوگند نمایندگان که توسط مرندی، رییس هیات رییسه سنی قرائت شد و نمایندگان آن را تکرار کردند، به شرح ذیل است:

«بسم‏ الله‏ الرحمن‏ الرحیم‏ من در برابر قرآن مجید به خدای متعال سوگند یاد می‌کنم و با تکیه بر شرف انسانی خویش تعهد می‌کنم که پاسدار حریم اسلام و نگهبان دستاوردهای انقلاب اسلامی ملت ایران و مبانی جمهوری اسلامی باشم. همچنین ودیعه‌ای که ملت به ما سپرده به عنوان امینی عادل پاسداری کنم، و در انجام وظایف وکالت، ‌امانت و تقوا را رعایت نمایم و همواره به استقلال و اعتلای کشور و حفظ حقوق ملت و خدمت به مردم پایبند باشم، از قانون اساسی اطاعت کنم و در گفته‌ها و نوشته‌ها و اظهار نظرها استقلال کشور و آزادی مردم و تامین مصالح آنان را مدنظر داشته باشم.»

احمدی نزاد

 

گفتنی است تعدادی از غایبین ابتدای جلسه علنی مجلس تا زمان تحلیف خود را به مجلس رساندند. اما بازهم 10 نفر از منتخبان در زمان تحلیف حضور نداشتند و ناگزیرند در اولین جلسه حضور خود در مجلس مراسم تحلیف را به جا بیاورند.

پس از سخنان علیرضا مرندی رییس سنی و ارائه گزارش معاون اجرایی مجلس، مصطفی محمد‌نجار‌ وزیر کشور، با ارائه گزارشی از روند برگزاری انتخابات مجلس نهم به مشارکت 64 درصدی مردم در این انتخابات اشاره کرد و گفت: در مرحله اول و دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در بسیاری از حوزه‌ها فاقد شکایت بودیم و سایر حوزه‌ها شکایتی که بتواند به مبانی برگزاری انتخابات خدشه وارد کرده و صحت آن را زیر سوال ببرد، دریافت نشده است؛ بنابراین وزارت کشور با درک اهمیت و حساسیت این دوره از انتخابات و با عنایت به نقش مجلس در چرخش مسئولیت‌ها و توزیع متوازن در صحنه سیاسی کشور و قانونگذاری برای اولین بار تمهیدات ویژه‌ای را به کار بست.

وزیر کشور به راهیابی 223 نفر از نامزدها به مجلس در دور اول اشاره کرد و افزود: در مرحله دوم انتخابات که در سطح 33 حوزه برگزار شد، 65 نفر از میان 130 نامزد به مرحله دوم راه یافتند.

به گفته نجار،  13 درصد نمایندگان فعلی با سابقه نمایندگی قبلی بوده و 5 درصد سابقه نمایندگی ادوار گذشته را دارند که از میان آنها جوان‌ترین 30 سال و مسن‌ترین 73 سال را داراست و بالغ بر نیمی از منتخبین میان سنی 40 تا 50 سال می‌باشند.

وزیر کشور در ادامه ارائه گزارش کار خود در مورد انتخابات مجلس نهم گفت که‌ مجموعا 66 درصد نمایندگان حاضر در مجلس نهم نمایندگان جدید هستند.

 

 


محمود احمدی نژاد رییس جمهور نیز در اظهاراتی د جلسه افتتاحیه مجلس نهم با طرح این سوال که ملت برای چه ما را برگزیده،  گفت: من و شما شانی جز خدمتگزاری نداریم. باید یادمان باشد که ما آقابالاسر مردم نیستیم و همه ما نوکر مردم هستیم. چه شما که هر کدام مورد اعتماد حوزه‌های انتخابیه قرار گرفته‌اید و چه بنده، شان و افتخار همه ما این است که نوکر مردم هستیم. تکلیف همه ما هم مشخص است، باید ببینند که ملت و آقای او چه می‌خواهد.

با پایان سخنان احمدی نژاد میهمانان لشگری و کشوری حاضر در مجلس، جلسه را ترک کردند تا منتخبین مردم به دستور کار جدی تر خود یعنی تعیین شعب بپردازند. گفتنی است شعب 15 گانه مجلس قرار است اعتبارنامه نمایندگان را بررسی کنند و نحوه حضر نمایندگان در کمیسیون های تخصی مجلس نیز از دیگر اقدامات شعب خواهد بود

رییس جمهور به اصل 57 قانون اساسی در خصوص استقلال قوا نیز اشاره کرد و افزود: هر کدام از قوا مستقل و زیر نظر رهبری اداره می‌شوند نه دخالت مجری در مقننه درست است و نه برعکس آن. هر کدام در مرز خودشان باید حرکت کنند اما همدل،‌ مکمل، برادر و در یک راستا. البته جایگاه رییس‌جمهور به عنوان برگزیده ملت در اجرای قانون اساسی در جای خود محفوظ است.

احمدی نژد اضافه کرد که هرگز تلاش برای گرفتن اختیارات بیشتر و دخالت در امور دیگران به نفع کشور نخواهد بود و این فقط تخریب‌کننده است.

او در ادامه همدلی را رمز موفقیت دانست و گفت: ‌همه باید کمک کنند و مسئولیت بپذیرند و هر کس در حد نقش خود در تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها و تاثیرگذاری‌ها باید مسئولیت بپذیرد.

مجلس الشورى الإسلامی

 

با پایان سخنان احمدی نژاد میهمانان لشگری و کشوری حاضر در مجلس، جلسه را ترک کردند تا منتخبین مردم به دستور کار جدی تر خود یعنی تعیین شعب بپردازند. گفتنی است شعب 15 گانه مجلس قرار است اعتبارنامه نمایندگان را بررسی کنند و نحوه حضر نمایندگان در کمیسیون های تخصی مجلس نیز از دیگر اقدامات شعب خواهد بود.بدین ترتیب، اولین جلسه علنی نهمین دوره مجلس شورای اسلامی به پایان رسید و منتخبان نهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای تجدید پیمان با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و شهدا راهی حرم مطهر امام راحل شدند.

البته این پایان فعالیت روز اول مجلس نهمی ها نبود و نمایندگان پس از بازگشت از حرم مطهر امام خمینی(ره) به مجلس برگشتند تا در قالب 15 شعبه اعتبار‌نامه منتخبان را مورد بررسی قرار دهند.

دومین جلسه علنی مجلس امروز(دوشنبه) و با دستور کار انتخاب هیت رییسه برگزار می شود؛ اگرچه اصولگرایان تاکنون به نتیجه واحدی در مورد ریاست مجلس نرسیده اند و به نظر می رسد بر خلاف روال اصولگرایان، رقابت برای انتخاب رییس مجلس نهم به درون صحن علنی پارلمان کشیده خواهد شد.

گفتنی است در دوره هشتم مجلس که همانند این دوره علی لاریجانی و غلامعلی حداد عادل کاندیدای ریاست مجلس بودند، پیش از برگزاری جلسه علنی مجلس برای انتخاب رییس، فراکسیون اصولگرایان در تصمیمی داخلی رای به ریاست لاریجانی داد و بر همین اساس حداد عادل از کاندیداتوری برای ریاست در صحن علنی اجتناب کرد.م:تبیان






تاریخ : دوشنبه 91/3/8 | 7:31 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

در این مقاله قصد داریم با کولر گازی، نحوه سرماسازی، انواع کولر گازی و مقایسه کولر گازی و آبی آشنا شویم.
کولر گازی یکی از سیستم‌های خنک کننده است زیرا به سرعت از گرمای محیط می‌کاهد در این مقاله می‌خواهیم چگونگی سرما سازی انواع کولر گازی و مزایا و معایبش را نسبت به کولر آبی بازگو کنیم پس با ما همراه باشید.

چگونگی سرما سازی

در کولر گازی، همانند یخچال، از فرایند تبدیل گاز به مایع به وسیله افزایش فشار و در نتیجه تولید سرما که در اثر تبدیل مایع به گاز ایجاد می‌شود استفاده می‌شود.

کولر گازی

این دستگاه عمدتاً از یک بخار کننده که وظیفه‌اش جذب گرمای هواست، یک کمپرسور که وظیفه‌اش افزایش دمای بخار ماده سرمازاست، یک کندانسور و یک دمنده تشکیل شده است. این دستگاه دارای مصرف بسیار بالای انرژی است.

انواع کولرهای گازی

کولرهای گازی معمولاً در سه مدل ساخته می‌شوند:

کولرهای یک تکه یا پنجره‌ای
کولرهای دو تکه (اسپلیت)
کولر های پرتابل (قابل حمل)

در کولرهای یک تکه ای یا پشت پنجره ای به ابعاد پنجره و کولر دقت کنید

کولرهای یک تکه دیواری، یا پشت پنجره‌ای، خیلی متداول و مورد توجه می‌باشند و به آسانی در داخل قاب پنجره نصب می‌شود. ولی به علت نوع کمپرسور آن مصرف برق

بیشتری نسبت به انواع دیگر آن دارد.

ولی در کولرهای اسپلیت که دو تکه هستند در هنگام خرید به دستگاه خارجی و محل نصب آن و چگونگی اتصال آن‌ها به هم را هم مد نظر قرار دهید.

مقایسه کولر گازی و آبی

کولرهای گازی بر خلاف کولر های آبی رطوبت محیط را افزایش نمی‌دهد پس در مناطق مرطوب کارایی زیادی می‌توانند داشته باشند. از این جهت برای محیط‌های شرجی بسیار مناسب است.

کولر گازی نام مصطلح فارسی است که به کلیه دستگاه‌های شامل چرخه سرمایش مبتنی بر تراکم و انبساط گاز اطلاق می‌شود. نام انگلیسی این گونه تجهیزات Air Conditioner است.

سیستم‌های سرمایشی موجود در ایران و مصارف برق آن‌ها

سیستم‌های سرمایشی که در ایران مورد استفاده قرار می‌گیرند در نقاط مختلف متفاوت می‌باشند. از جمله این سیستم‌ها که عمدتاً در مناطق جنوب و شمال کشور به علت آب و هوای گرم و مرطوب مورد استفاده قرار می‌گیرند، کولر گازی می‌باشد.

حدود 70 درصد از خانوارهای ایرانی در فصل گرما از کولر های آبی و یا گازی برای خنک کردن محیط زندگی خود استفاده می‌کنند. توان کولرهای آبی در حدود 500 وات و در مورد کولرهای گازی بالغ بر 2000 وات است.

کولرهای آبی در مناطقی که رطوبت هوا بالا است، مانند شمال و جنوب کشور از کارایی خوبی برخوردار نیستند، لذا در این مناطق از کولرهای گازی به طور گسترده استفاده می‌شود. لکن در مناطقی که شرایط آب و هوایی برای استفاده از کولر آبی مساعد است، استفاده از کولر گازی اشتباه است.

در مورد کولرهای آبی نیز می توانید با رعایت مواردی مثل سایه بان مناسب برای کولر و استفاده از دور کند به جای روشن و خاموش کردن های پی در پی و استفاده از دور تند می توانید مصرف برق این کولرها را تا حد قابل توجهی کاهش دهید.

در ضمن تفاوت اصلی کولرهای گازی و آبی علاوه بر ساختار و نظام کاری آنها نبود ترموستات در سیستم کنترلی کولر آبی می باشد که بتواند زمان روشن بودن کولر را با توجه به دمای محیط مدیریت کند که این خود عیب بزرگی محسوب می شود و سبب می شود تا در فصول گرم مثل تابستان به علت رشن ماندن کولر در تمامی ساعات شب سبب سرما خوردگی و بیماری افراد استفاده کننده از این نوع کولر شود که البته کولر گازی این مشکل را ندارد و خوشبختانه این مشکل با استفاده از کلید هوشمند کولر آبی قابل حل می باشد.

مصرف بالای انرژی الکتریکی در کولرهای گازی، اهمیت بهینه سازی و کنترل مصرف انرژی الکتریکی را در این وسایل ایجاب می‌نماید.

مقدار انرژی مصرفی در کولرهای گازی تابع عوامل مختلفی است که از مهم‌ترین عوامل تأثیر گذار بر مصرف انرژی الکتریکی کولرهای گازی می‌توان به محل نصب، سرویس و نگهداری مناسب و تناسب ظرفیت برودتی کولر با فضای مورد استفاده (از لحاظ مساحت، دما و رطوبت) اشاره نمود.

توصیه های کاربردی:

1. برآورد ظرفیت مناسب

لازم است در موقع خرید کولر گازی به مساحت فضایی که نیاز به برودت دارد توجه نماییم. در جدول زیر ظرفیت مورد نیاز کولر گازی به نسبت مساحت فضای مورد استفاده، درج شده است.

ظرفیت BTU/h

مساحت (مترمربع)

9000

37-32

10000

41-37

12000

50-41

14000

64-50

18000

91-64

24000

117-91

چنانچه فضای مورد نظر آفتاب‌گیر باشد به ظرفیت‌های مندرج در جدول بالا، 10 درصد اضافه می‌گردد و اگر فضای مورد نظر سایه باشد،10 درصد از ظرفیت مذکور کم خواهد شد و چنانچه کولر صرفا برای آشپزخانه بکار می‌رود، می‌توان از یک رده بالاتر استفاده کرد.

هنگام خرید دستگاهی را انتخاب کنید که دارای علامت استاندارد و برچسب انرژی باشد و با توجه به برچسب انرژی دارای بالاترین درجه کار آیی و بازدهی باشد.

نسبت بازده انرژی E.E.r:

نسبت توان خروجی به توان ورودی هر دستگاه برقی، بازده انرژی خوانده می‌شود و در کولرهای گازی این رقم از حاصل تقسیم ظرفیت سرمایشی کل به توان ورودی موثر، بدست می‌آید و به E.E.r موسوم است.

در هنگام خرید کولر گازی، در کاتالوگ آن به ضریب E.E.r، رتبه انرژی و کلاس کولر با توجه به شرایط اقلیمی منطقه توجه فرمایید. هرچه این شاخص‌ها بالاتر باشند، کارایی کولر بیشتر است. برای کولرهای با ظرفیت کمتر از Btu/h 20000، می‌بایست E.E.r حداقل برابر با 7/10 باشد.

2. نوع کمپرسور:

کمپرسور مهم‌ترین قسمت کولر است. در حال حاضر سه تکنولوژی برای ساخت کمپرسور به کار می‌رود. جدول زیر ویژ‌گی‌های هر یک را نشان می‌دهد:

نوع کمپرسور

تحمل حرارت

مصرف برق

میزان سر و صدا

توان

پیستونی (reciprocal)

+++++

+

+

کم و متوسط

اسکرول (scroll)

++++++

++++

+++++

بالا

روتاری (موشکی)

++

++++++

++++++

کم تا زیاد

نتیجه می‌گیریم:

اگر در یک منطقه‌ی گرمسیری زندگی می‌کنید و به توان خنک کنندگی بالا (بیش از 24000 btu )نیاز دارید، کمپرسورهای اسکرول بهترین انتخاب هستند.

اگر در یک منطقه‌ی گرمسیری زندگی می‌کنید و به توان خنک کنندگی بالا (بیش از 24000 btu )نیاز ندارید، کمپرسورهای پیستونی بهترین انتخاب هستند. چنانچه کولر را در محلی نصب می‌کنید که تابش مستقیم آفتاب ندارد و هوا به خوبی در آن جریان دارد، کمپرسورهای روتاری (از نوع تروپیکال) گزینه‌ی مناسبی هستند.

اگر در یک منطقه‌ی معتدل مرطوب زندگی می‌کنید، کمپرسورهای روتاری گزینه‌ی مناسبند.

3. برند و کشور سازنده‌ی کولر :

سراغ برند‌هایی مطمئن بروید، ولی همه چیز یک برند خوب و خرج کردن پول زیاد نیست.

با توجه به جریان مصرفی بالا، نصب کولر گازی می‌بایست توسط تکنسین مجرب صورت پذیرد.

نصب اینورتر در کولرهای گازی پنجره ای باعث افزایش راندمان آن‌ها می‌شود.

تمیز بودن کندانسورکولر به لحاظ عبور جریان هوا تا میزان زیادی از جریان برق مصرفی کولر می‌کاهد.

نصب کندانسور کولرهای گازی در سایه باعث جلوگیری از اتلاف میزان قابل توجهی از انرژی مصرفی آن‌ها خواهد شد.

در صورت امکان کولر گازی را در مسیر باد نصب کنید، زیرا این کار باعث انتقال حرارت بهتر در کندانسور شده و در نتیجه افزایش بازده و کاهش مصرف انرژی حاصل خواهد شد.

سعی شود محوطه پشت کولر دارای فضای مناسبی جهت گردش هوا باشد.

درزگیری مناسب اطراف کولر، قرار نداشتن در معرض تابش مستقیم خورشید، سرویس به موقع و تمیز نمودن فیلترهای هوا و رادیاتور، تأثیر به سزایی در کاهش مصرف انرژی الکتریکی دارند.

در شهرهای جنوبی کشور که دارای آب و هوای بسیار گرم و مرطوب هستند، کاشتن یک اصله درخت در نزدیکی کولر گازی، حدود 10 تا 15 درصد کاهش مصرف انرژی الکتریکی را به همراه خواهد داشت. علاوه بر اینکه کاشتن درخت در مجاورت ساختمان‌ها باعث زیبایی و عایق سرما و گرمای ساختمان نیز می‌گردد.

برق مصرفی کولرهای گازی همزمان با استفاده از لامپ‌های کم مصرف (به دلیل تشعشع حرارتی کمتر این لامپ‌ها) به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

تمامی کولرهای گازی دارای درجه تنظیم دما (ترموستات) هستند؛ لذا با توجه به اینکه بهترین درجه برودت منزل در فصل تابستان بین 20 تا 25 درجه سانتی‌گراد است، می‌بایست از سرد کردن بیش از حد محل سکونت خودداری کرد.

اتاق‌های خواب را از 25 درجه سانتی‌گراد خنک‌تر نکنید.

استفاده بی مورد و یا همزمان از وسایل خانگی گرمازا مانند اجاق، سماور، لامپ رشته ای … باعث افزایش بار گرمایی محیط می‌شود، که این امر زمان کار کولر گازی را جهت رسیدن به برودت مطلوب، افزایش داده و در نتیجه منجر به مصرف بیش از اندازه انرژی الکتریکی در کولر گازی خواهد شد. بنابراین کارهایی نظیر پخت و پز، اتوکشی و … را در ساعاتی انجام دهید که گرمای هوا کمتر است.

در تابستان معمولاً سه منبع عمده گرمای ناخواسته در منزل وجود دارد؛ گرمای هوای خارج که از طریق سقف و دیوار هدایت می‌شود، گرمایی که از لامپ‌ها و لوازم خانگی انتشار می‌یابد و نور خورشید که از راه پنجره ها به داخل می‌تابد. با استفاده از سایبان، پرده کرکره و یا پرده پارچه ای با رنگ روشن، می‌توان نور خورشید را به سمت بیرون منعکس نمود.

تعویض کمپرسور کولرهای قدیمی و استفاده از کمپرسور پربازده برای افزایش بازده کولر مفید می‌باشد.

هنگام روشن بودن کولر گازی از بکار گیری دستگاه رطوبت گیر بپرهیزید، زیرا رطوبت گیر باعث افزایش حجم برودتی و کاربرد بیشتر کولر می‌شود.

به ازای هر درجه کاهش دمای ترموستات کولر، حدود 3 تا 5 درصد از مصرف برق می‌توان کاست.

با توجه به پارامترهای بالا لازم است به چند نکته اشاره کنیم و نتیجه مطلوب را بگیریم

توجه داشته باشید که بعد از انتخاب برند مورد نظرتان به سایت اینترنتی آن برند رفته و کامل‌ترین اطلاعات را از این طریق کسب کنید.

موتور برخی کولر های گازی برای مناطق جغرافیایی ساخته شده اند. مثلاً برخی از آن‌ها ویژه مناطق گرم و مرطوب هستند که قیمت بالاتری دارند.

اگر شما در جایی مثل تهران زندگی می‌کنید نیازی به این گونه کولر ها ندارید. پس قبل از خرید، نوع استفاده را تعیین کنید تا دچار ضرر نشوید.

در هنگام خرید مراقب ضمانت نامه ها باشید و به تاریخ شروع ان دقت کنید با اینکه محدوده ضمانت‌ها محدود است ولی مراقب باشید ضرر نکنید.

در هنگام خرید به خدمات پس از فروش و دفاتر آن‌ها، میزان پشتیبانی، دفترچه فارسی و (cd) راهنما و از همه مهم‌تر مراکز مجاز نصب دقت کنید.

لازم به ذکر است توجه فرمایید که مطالب فوق فقط جهت اطلاع رسانی می‌باشد و مسئولیت هر گونه استفاده از این مطلب بر عهده خودتان است






تاریخ : یکشنبه 91/3/7 | 10:1 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

18 تــــونل منـــحصر به فــــرد در جــــــهان

1. تونل لائردال
محل: سون اوگ فیوردان، نروژ

پیش زمینه: حدوداً 5,000 انفجار مختلف در جریان مرحله ی ساخت این تونل انجام شده. تونل لائردال به طول 15 مایل در زیر کوه های نروژ قرار دارد و طولانی ترین زمان ساخت تونل را تا به حال داشته است.
دلیل منحصر به فرد بودن: معمولاً رانندگی در تونل ها یکنواخت و خسته کننده است مخصوصاً اگر حدود 20 دقیقه طول بکشد. بنابراین گروه روانشناسان و مهندسان برای ایجاد تمرکز هرچه بیشتر در رانندگان تلاش کردند. پروفسور یوسف هشاش از دانشگاه ایلینویز می گوید "عکس العمل روانی یک فرد در تونل بسیار مهم است و باعث می شود افرادی که از امکانات تونل استفاده می کنند از کسانی که آنها را در نظر نمی گیرند جدا شوند. با توجه به طول این تونل، فضای آن باید با دقت و شبکه ی نور رسانی مناسب طراحی شود." برخی از راه حل هایی که در این تونل استفاده شده عبارتند از قوس های نور آبی و پیچ های ملایم که باعث می شوند حواس راننده متمرکز باشد. علاوه بر این تونل لائردال از قسمت های مختلفی تشکیل شده که مسافران با گذشتن از آنها احساس می کنند که از تونل های کوچک تری عبور کرده اند.
www.iranvij.ir| گروه اینترنتی ایران ویج‌

2. تونل کانال
محل: کوکلز، فرانسه

پیش زمینه: عموماً آن را به نام چانل می شناسند و انگلستان را به فرانسه متصل می کند. این تونل 31 مایلی که در سال 1994 تکمیل شده بیش از 20 میلیارد دلار هزینه داشته است.
دلیل منحصر به فرد بودن: ایده ی تونل زدن بین انگلستان و فرانسه از سالها پیش وجود داشته است. پروفسور هشاش می گوید "قبلاً هم تلاش شده بود که تونلی در اینجا ساخته شود اما به دلایل متعدد فنی و سیاسی ساخت آن متوقف شد." بعد از تولد تکنولوژی جدید و در نظر گرفتن منافعی که دو کشور در صورت مرتبط بودن داشتند، این پروژه ی عظیم آغاز شد. به دلیل طول زیاد این تونل، طراحان یک تونل کوچک تر هم برای مواقع اضطراری مثل آتش سوزی یا تصادف ساختند.

3. تونل زیون مونت کارامل
محل: دره ی زیون، ایالت یوتاه

پیش زمینه: این بنا در پارک ملی کوه زیون در ایالت یوتاه و همچنین پارک ملی برایس کنیون دیده می شود.
دلیل منحصر به فرد بودن: یک سری پنجره ی تزئینی در دو طرف این تونل زیبایی آن را بیشتر کرده اند و رانندگان می توانند از تماشای مناظر لذت ببرند. پروفسور هشاش می گوید "وقتی از زیون به سمت برایس می روید از تونلی به این زیبایی عبور می کنید و میتوانید اشکال صخره ها و مناظر زیبا را تماشا کنید." از آنجایی که این تونل از بین سنگ های ماسه ای ساخته شده و سنگ های ماسه ای نوعی سنگ نرم هستند لازم بوده که مهندسان در طول 80 سال گذشته چندین بار بنای آن را تقویت کنند؛ آنها کمربند های بتنی به این تونل اضافه کرده اند و یک سیستم مراقبت 24 ساعته برای آن قرار داده اند.
 
www.iranvij.ir| گروه اینترنتی ایران ویج‌

4. تونل قاچاق
محل: تیجوانا، مکزیک

پیش زمینه: تبهکاران همیشه از تونل برای انجام کارهای خلاف خود استفاده کرده اند از سرقت بانک گرفته تا جابجایی مواد مخدر. در طی دهه ی گذشته چندین تونل زیرزمینی در آمریکا پیدا شده اند که به کانادا و مکزیک میرسند.
دلیل منحصر به فرد بودن: در ماه دسامبر گذشته مأموران دولتی آمریکا و مکزیک یک تونل 300 متری پیدا کردند که به آمریکا می رسید. البته این تونل هنوز تکمیل نشده است اما مجهز به سیستم روشنایی و برق، تهویه و حتی آسانسور می باشد. گفته می شود که این تونل در طی 2 سال گذشته ساخته شده است.

5. تونل مرمره
محل: استانبول، ترکیه

پیش زمینه: ساخت این تونل بین قاره ای در سال 2004 شروع شد اما کشف شهر زیر زمینی بیزانتین و موانع دیگر تکمیل شدن آن را به تأخیر انداخته است.
دلیل منحصر به فرد بودن: این اولین تونل لوله ای غوطه ور درآب است که دو قاره را به هم متصل می کند. تونل مرمره در زیر تنگه ی بوسفرقرار دارد تا بخش اروپایی استانبول را به بخش آسیایی مرتبط کند. این تونل که در عمق 180 متری قرار دارد عمیق ترین تونل لوله ای در جهان است.
www.iranvij.ir| گروه اینترنتی ایران ویج‌

6. تونل تایمز
محل: لندن، انگلستان

پیش زمینه: این تونل با طول 400 و عمق 23 متر در نگاه اول چندان جالب توجه نیست. اما تونل تایمز سنگ بنای مهندسی تونل است.
دلیل منحصر به فرد بودن: این تونل اولین تونل زیر آبی بوده و برای اولین بار از مفهوم پوششی در تونل سازی استفاده شده است. تونل پوششی وسیله ای است که توسط سر مارک ایزامبارد برونل ایجاد شد؛ در این روش تونل یک بنای حمایتی موقت است و بوسیله ی آن کارگران به راحتی یک سیستم دائمی را در زیر آب ایجاد می کنند. ساخت این تونل در اوایل قرن نوزدهم چنان دستاورد بزرگی بود که بازدیدکنندگان برای دیدار از آن پول پرداخت می کردند و برنامه های هنری مثل کنسرت و میهمانی ها در ساختمان نیمه تمام آن برگذار می شد. وقتی ساخت این تونل در سال 1843 به پایان رسید، ملکه ویکتوریا به خاطر خدمات برونل در زمینه ی مهندسی به وی نشان شوالیه ای اعطا کرد.
www.iranvij.ir| گروه اینترنتی ایران ویج‌

7. تونل سیکان
محل: هونشو، ژاپن

پیش زمینه: این تونل 33,5 مایلی جزیره ی هونشو را به جزیره ی هوکایدو متصل می کند و ساخت آن در سال 1988 به پایان رسیده است.
دلیل منحصر به فرد بودن: این تونل در عمق 787 متری از سطح دریا قرار دارد و بنابراین عمیق ترین تونل جهان است.همچنین با طول 33,5 مایل، طولانی ترین تونلی است که در حال حاضر مورد استفاده است. به دلیل وجود صخره های آتش فشانی و اکوسیستم دریا مهندسان مجبور بودند از تجهیزات خاصی برای کندن این تونل استفاده کنند.
www.iranvij.ir| گروه اینترنتی ایران ویج‌

8. تونل جزیره ی یربا بوئنا
محل: خلیج کالیفرنیا

پیش زمینه: جزیره ی یربا بوئنا یک تکه زمین خالی از سکنه در خلیج سان فرانسیسکو، بین اوکلند و سانفرانسیسکو است. یک پل 5 لاینی در یک طرف و 2 پل معلق هم در طرف دیگر این جزیره قرار دارد.
دلیل منحصر به فرد بودن: این تونل با عرض 23 متر بزرگ ترین تونل یک رشته ای در جهان است و در سال 1936 ساخته شده است. پروفسور هشاش معتقد است که ساخت این تونل در مقایسه با ساخت یک پل، کم هزینه تر و بهترین راه گذشتن از جزیره است.
www.iranvij.ir| گروه اینترنتی ایران ویج‌

9. تونل های نفوذی
محل: مرز بین کره ی شمالی و جنوبی

پیش زمینه: در دهه ی 1970 میلادی، 3 تونل مجزا در زیر منطقه ی مرزی بین دو کره ی شمالی و جنوبی ایجاد شدند که همگی از طرف کره ی شمالی کنده شده بودند. تونل چهارمی هم در سال 1990 کشف شد.
دلیل منحصر به فرد بودن: سومین تونل نفوذی در فاصله ی 26 مایلی سئول در کره ی جنوبی در واقع مسیر زیر زمینی کره ی شمالی برای حمله ی نظامی بزرگی به کره ی جنوبی بوده است. این تونل ها به قدری بزرگ هستند که یک ارتش نظامی به راحتی از آنها می گذرد. تخمین زده می شود که حدود 20 نمونه از این تونل ها در فاصله ی 2 کشور وجود داشته باشد تا در زمان درگیری دو کره از آنها استفاده شود.
www.iranvij.ir| گروه اینترنتی ایران ویج‌

10. تونل طبیعی
محل: پارک ایالتی تونل طبیعی، ایالت ویرجینیا

پیش زمینه: ساخت این تونل میلیون ها سال قبل و زمانی که اسید های کربونیک شروع به خوردن سنگ آهک و دولومیت بستر آن نمودند آغاز شده. مقاله ای که در سال 1832 در مجله ی زمین شناسی چاپ شده، اولین سند در مورد وجود این تونل است.
دلیل منحصر به فرد بودن: این تونل با عرض 60 متر قابلیت جا دادن قطار را در خود دارد بنابراین در سال 1906 خط آهن مسافربری جنوبی را از داخل این تونل کشیدند. امروزه از این تونل برای جابجایی مسافران استفاده نمی شود اما حمل زغال سنگ به طور مرتب ادامه دارد. به خاطر حالت خارق العاده ی این تونل طبیعی، برخی آن را هشتمین عجایب جهان خوانده اند.
www.iranvij.ir| گروه اینترنتی ایران ویج‌

11. تونل یادگار آیزن هاور- جانسون
محل: کلیر کریک، ایالت کلورادو

پیش زمینه: این تونل 1,67 مایلی به فاصله ی یک ساعت از غرب دنور و در میان کوه های راکی قرار دارد؛ این تونل در سال 1973 ساخته شده و در مقایسه با مسیر جاده ای، یک ساعت سریع تر به مقصد می رسد.
دلیل منحصر به فرد بودن: عوامل زیادی باعث می شوند این تونل مهم باشد، از جمله اینکه در ارتفاع 3400 متری قرار گرفته و یکی از بلند ترین تونل های جهان است، علاوه بر این طولانی ترین تونل کوهستانی آمریکا نیز می باشد. همچنین این تونل در جایی قرار دارد که آب های اقیانوس آرام واطلس از هم جدا می شوند.

12. مجموعه ی کوهستان چه ین
محل: ال پاسو، ایالت کلورادو

پیش زمینه: درعمق کوه های چه ین یک مجموعه ی نظامی شبیه به یک شهر وجود دارد که زمانی مرکز دفاعی نیروی هوا و فضای آمریکا بوده است.این مجموعه که در دوران جنگ سرد ساخته شده بسیار مجهز است و توانایی مقابله با انفجارهای اتمی را نیز دارد.
دلیل منحصر به فرد بودن: کارمندان این مجموعه هرروز یک مسیر 600 متری را از درون تونل طی می کنند تا به محل کارشان برسند درون این تونل درهای بسیار بزرگ 25 تنی وجود دارد و تمام تونل از دل سنگ های گرانیتی کنده شده است. گرانیت سنگ بسیار سختی است و بنابراین برای ساخت یک بنای حفاظتی بسیار مناسب است. این مجموعه در سال 1966 ساخته شده است.

13. راه آهن پستی
محل: لندن، انگلستان

پیش زمینه: از اوایل قرن نوزدهم شهر لندن یک خط آهن زیر زمینی ایجاد کرده و از آن تنها برای رساندن بسته های پستی استفاده می کند.
دلیل منحصر به فرد بودن: طول این خط آهن 37 کیلومتر است و 70 متر زیر زمین و به دور از سر و صدا و شلوغی ماشین ها در خیابان های لندن قرار دارد. در زمان اوج استفاده از این سیستم قطار های برقی چیزی حدود 4 میلیون نامه را در طول روز جابجا می کردند. این قطار ها در زمانی کمتر از 30 دقیقه 10 کیلومتر حرکت می کنند و در طول مسیر خود در 9 ایستگاه توقف می کنند. استفاده از این تونل ها به تدریج کم شد تا اینکه در سال 2003 به دلیل هزینه ی بالا به کلی بی استفاده ماند.
www.iranvij.ir| گروه اینترنتی ایران ویج‌

14. خط آبی خلیج توکیو
محل: شهر کاواساکی، ژاپن

پیش زمینه: در منطقه ی زلزله خیز، پلی به طول حدود 5 کیلومتر در ادامه ی یک تونل 9 کیلومتری ساخته شد. این سازه در سال 1997 افتتاح شد و دو شهر کاواساکی و کیسارازو را با فاصله ی 45 دقیقه به هم مرتبط می کند.
دلیل منحصر به فرد بودن: وجود یک پل در ادامه ی تونل چیز عجیبی نیست و در سراسر جهان وجود دارد اما آنچه که این سازه را متمایز می کند وجود مکان های استراحت بزرگی است که بر روی یک جزیره ی مصنوعی و در ورودی این تونل ساخته شده اند. این جزیره ی مصنوعی به نام اونی هوتارو که به معنی "کرم شبتاب دریایی" است صرفاً به عنوان استراحتگاه ساخته شده و شامل مغازه، رستوران و سکو هایی برای تماشای مناظر اطراف است.
www.iranvij.ir| گروه اینترنتی ایران ویج‌

15. شبکه ی تونلی پت
محل: تورنتو، کانادا

پیش زمینه: زمستان های کانادا بسیار سخت و خشن هستند اما وجود یک شبکه ی تونلی در زیر زمین که بزرگ و گرم باشد راه مناسبی برای رسیدن به مرکز شهر تورنتو در هوای سرد زمستان است. روزانه بیش از 100 هزار مسافر از درون این شبکه ی تونلی که شبیه به یک فروشگاه بزرگ است عبور می کنند. در این مجموعه بیش از 1200 مغازه وجود دارد.
دلیل منحصر به فرد بودن: برخی از شهر های دیگر نیز سیستم مشابهی را دارند اما تونل زیرزمینی تورنتو از همه بزرگ تر و به طول 25 کیلومتر است. علاوه بر این توجه به عوامل روان شناختی هم در ساخت این تونل نقش داشته اند چون افراد پیاده از این مجموعه استفاده می کنند. شهر تورنتو در دهه ی 1990 یک سیستم نشانه گذاری برای این تونل ابداع کرد و حروفی که هر یک رنگ های مختلفی دارند، جهت مشخصی را نشان می دهند. وقتی افراد در این تونل از قسمت های قرمز رنگ عبور کنند به این معنی است که به سمت جنوب در حال حرکت هستند و وقتی رنگ نارنجی را می بینند یعنی به طرف غرب می روند.
www.iranvij.ir| گروه اینترنتی ایران ویج‌

16. تونل های سو چی
محل: سو چی، ویتنام

پیش زمینه: طول این مجموعه ی گشترده ی تونل ها بیش از 240 کیلومتر است و در جریان جنگ ویتنام و جنگ فرانسوی ها با ایندوچین از نظر استراتجیکی بسیار مههم بوده است.
دلیل منحصر به فرد بودن: این سیستم تونلی در تمام ویتنام کنده شده اما تونل سوچی در سال های اخیر به یک جاذبه ی گردشگری مهم تبدیل شده است. بازدیدکنندگان از راه های باریک عبور می کنند و حتی مرکز فرماندهی زیرزمینی، جایی که حمله های ارتشی طرح ریزی می شدند را می بینند. بعضی از این تونل ها فقط چند متر هستند در حالی که به طول بعضی از آنها اضافه شده تا توریست های بیشتری را در خود جا دهند.
www.iranvij.ir| گروه اینترنتی ایران ویج‌

17. تونل گوتارد بیس
محل: ارست فلد، سوئیس

پیش زمینه: اگر این تونل تکمیل شده باشد با طول بیش از 35 کیلومتر، طولانی ترین تونلی است که مخصوص حمل و نقل ساخته شده. کندن تونل در کوه های آلپ کار ساده ای نیست و بنابراین اتمام این تونل چندین بار به تعویق افتاده و هزینه ی آن به میلیاردها یورو رسیده است.
دلیل منحصر به فرد بودن: قطاری که این تونل حرکت می کند در تمام طول مسیر کم و بیش در یک ارتفاع قرار دارد. پروفسور هشاش می گوید " اگر بخواهید به سرعت بالایی دست یابید لازم است که شیبی در مسیر وجود نداشته باشد". با وجود اینکه هزینه ی ساخت این تونل بسیار بالا بوده است اما این پروژه نقش مهمی در افزایش تجارت بین سوئیس با ایتالیا، آلمان، اتریش و بسیاری کشور های اروپایی دیگر خواهد داشت.
www.iranvij.ir| گروه اینترنتی ایران ویج‌

18. تونل جیوسیودانگ
محل:
پارک ملی تاروکو، تایوان

پیش زمینه: این سازه ساخت دست بشر است و به نام تونل 9 پیچی هم معروف است. پیچ های این تونل اشاره ای است به شکل بدن اژدها که در فرهنگ بومی و اسطوره های چینی بسیار مشهور است.
دلیل منحصر به فرد بودن: این تونل در بین صخره ها و در طول رودخانه ای در پارک ملی تاروکو امتداد دارد. این منطقه از نظر زمین شناسی و همچنین نوعی سنگ یشم که بومی تایوان است بسیار مشهور است. دراین تونل که ساخت آن در سال 1996 به پایان رسیده است می توان گوشه ای از شکل گیری سنگ مرمر طبیعی و ریزش صخره ها را دید. البته این ریزش ها خطر چندانی ندارند اما گردشگران باید کلاه ایمنی بر سر بگذارند. م:ایران ویج






تاریخ : یکشنبه 91/3/7 | 9:53 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
دیدنی های امروز 
کودک فلسطینی در روستای نبی صالح در کرانه غربی در حال پرتاب سنگ به سمت سربازان اسراییلی

کودک فلسطینی
فستیوال سالانه گوتیک در لایپزیک آلمان
فستیوال گوتیک
نصب بزرگ ترین پوستر ملکه انگلیس در لندن
پوستر ملکه انگلیس
شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری در اسکندریه مصر
انتخابات مصر
برگزاری مانور مشترک دریایی چین و تایلند

مانور مشترک چین و تایلند
تعلیم دادن ماساژ کودک به مادران اندونزیایی
ماساژ کودک
ابر زیبا در کیپ تاون آفریقای جنوبی
ابر زیبا
یوز پلنگ یک ماهه باغ وحش ملی آمریکا در واشنگتن
یوز پلنگ
مجسمه مومی رافائل نادال تنیسور مشهور اسپانیایی در رجنتز پارک لندن
رافائل نادال
عبور کشتی ها از کنار مجسمه آزادی در ساحل نیویورک
مجسمه آزادی
مانور هوایی در نیویورک
مانور هوایی
یک نمایشگاه هنری در کی یف اوکراین
نمایشگاه هنری
بدون شرح!
بدون شرح

بدون شرح





تاریخ : یکشنبه 91/3/7 | 1:34 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
 خبر فوری فوری فوری
لطفا جهت سلامت هموطنانمون اطلاع رسانی کنید

اخیرا مشاهده شده که در مناطق شرقی کشور بدلیل ورود دامهای غیر قرنطینه وبیمار (گاو،گوسفند،شترو... )  تعدادی از هموطنانمان  حتی چند دانشجوی

پزشکی درمشهد وزاهدان بدلیل ابتلا به بیماری این دامها که بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو
نام دارد جان خود را از دست داده اند . به منظور پیشگیری از ابتلا به این بیماری 
 خطرناک که تا 50% خطر مرگ ومیر دارد ، نحوه پیشگیری ومراقبت از این بیماری را به همه کسانی که دوستشان دارید

اطلاع رسانی کنید 

توضیحی کوتاه در مورد این بیماری مهلک
علائم بیماری:  بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو از بیماریهای ویروسی قابل انتقال بین انسان و حیوان می باشد .بیماری با تب ناگهانی ، بدن درد ، کوفتگی ، ضعف ، سردرد ، درد شدید عضلات ، بی اشتهایی ، درد پشت حدقه چشم ، ترس از نور ، تهوع ، استفراغ ، گلودرد ، دل درد و تغییرات خلقی بصورت بی قراری و افسردگی ظاهر می شود .
علائم خونریزی معمولاً از روز سوم تا پنجم شروع می شود . خونریزی در مخاط ، لکه های خونریزی (پشتی) در قسمت بالای بدن ، خط زیر بغل ، محلهای تزریق و تحت فشار ایجاد می شود . خونریزی از اعضای مختلف بدن ( بینی ، لثه ، مجاری ادرار ، روده ، رحم و ... ) ایجاد می شود . بیماران بدحال از روز پنجم به بعد دچار نارسایی کبدی ، کلیوی می شوند . 

مخزن بیماری :
گوسفند ، گاو ، بز ، خرگوش وحشی ، و شتر مرغ به عنوان مخزن بیماری مطرح هستند .

راههای انتقال :
انتقال از طریق گزش کنه که یکی از راههای مهم ابتلا می باشد . کنه ها بخصوص گونه هیمالوما از طریق تخمدان آلوده در تمام مراحل رشدآلوده شده و عفونت زا می باشند . کنه بالغ ویروس را به نوزادان خود انتقال می دهد .
انسان نیز در اثر تماس مستقیم با خون و ترشحات یا بافتهای آلوده دام و یا تماس با ترشحات افراد بیمار مبتلا می شوند . در تماس نزدیک با دمهای آلوده از طریق تنفس نیز امکان ابتلا به بیماری وجود دارد .
گروههای در معرض خطر :
همه افراد جامعه احتمال ابتلا به بیماری را دارند .
گروه پرخطر شامل : دامداران ، دامپزشکان ، کارمندان کشتارگاه و کارکنان بهداشتی درمانی ( پزشک ، پرستار ، بهیار و ... ) می باشند . 
فرد مبتلا به این بیماری همیشه تب دارد و در نهایت ممکن است به‌دلیل نارسایی اعضا و خونریزی شدید جان خود را از دست بدهد. دوره کمون تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو معمولا کمتر از 2هفته پس از تماس با دام آلوده یا گزش کنه است و این علائم پس از این مدت بروز خواهد کرد و درصورت عدم انجام به‌موقع اقدامات درمانی، احتمال مرگ‌و‌میر تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو بیش از 50درصد است. البته دام آلوده علائم خاصی ندارد، فقط یک هفته تب‌دار می‌شود و بعد این تب فروکش می‌کند.
اگر دام آلوده در همان روزهای عود بیماری ذبح شود و در کنار آن سلاخ هم دستکش دستش نباشد یا دستش هنگام ذبح خراش بردارد، سریعا ویروس منتقل می‌شود. برای همین اصرار ما بر این است که 
دام‌های وارداتی حتما توسط دامپزشک معاینه شوند و بعد در اختیار کشتارگاه‌ها قرار بگیرند. 
از خریدن گوشتهای بازرسی نشده
و بدون مهر دامپزشکی (کشتار غیرمجاز) خودداری کنید .
یا به عبارتی دیگر میتوان گفت که برای مدتی از خرید 
گوشت قرمز خودداری نماییم تا در امان باشیم
1391/2/20
این خبر توسط گروهی از پزشکان تهران منتشر شده که شاهد مرگ تعدادی ار مبتلایات بوده اند
لطفا جدی بگیرید





تاریخ : یکشنبه 91/3/7 | 12:30 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
WHY MEN ARE SELDOM DEPRESSED?

 

چرا مردها بندرت افسرده می شوند؟ 

 

 
 
 

 

Men Are Just Happier People --

 

مردان اصولا آدم های شادتری هستند 
What do you expect from such simple creatures?

 

از موجودی به این سادگی چه انتظاری داری؟ 
Your last name stays put.

 

نام خانوادگی تو باقی می ماند 
The garage is all yours.

 

تمام فضای گاراژ به تو تعلق داره 
Wedding plans take care of themselves.

 

برنامه ریزی برای عروسی خود بخود انجام میشه 
Chocolate is just another snack.

 

شکولات هم یک خوردنی دیگه ست 
You can be President.

 

می تونی رئیس جمهور بشی 
You can never be pregnant.

 

هرگز حامله نمیشی 
You can wear a white T-shirt to a water park.

 

برای رفتن به پارک آبی می تونی تی شرت سفید بپوشی 
You can wear NO shirt to a water park.

 

برای رفتن به پارک آبی می تونی اصلا هیچی نپوشی 
Car mechanics tell you the truth.

 

مکانیک اتومبیل به شما راست میگه 
The world is your urinal.

 

تمام دنیا آبریزگاه توست 
You never have to drive to another gas station restroom because this one is just too icky.

 

مجبور نیستی مصافت زیادی تا پمپ بنزین بعدی رانندگی کنی به این دلیل که دستشوئی این یکی خیلی کثیفه 
You don"t have to stop and think of which way to turn a nut on a bolt.

 

مجبور نیستی برای اینکه بدونی مهره رو از کدوم طرف روی پیچ بچرخونی مدتی فکر کنی 
Same work, more pay.

 

کار یکسان، درآمد بیشتر 
Wrinkles add character.

 

چین و چروک به تو شخصیت میده 
Wedding dress $5000. Tux rental-$100.100

 

لباس عروس 5000 دلاره، هزینه یک شب کرایه تاکسیدو فقط 100 دلاره 
People never stare at your chest when you"re talking to them.

 

وقتی با دیگران حرف می زنی به سینه ت نگاه نمی کنن 
New shoes don"t cut, blister, or mangle your feet.

 

کفش نو پای تو رو زخم نمی کنه 

 

One mood all the  time.

 

می تونی همیشه یک حالت داشته باشی 

 

Phone conversations are over in 30 seconds flat.

 

مکالمه تلفنی تو فقط سی ثانیه طول می کشه 
You know stuff about tanks.

 

خیلی چیز درباره مخزن آب توآلت می دونی 
A five-day vacation requires only one suitcase.

 

برای 5 روز مرخصی فقط به یک چمدان احتیاج داری 
You can open all your own  jars.

 

خودت می تونی در تمام بطری ها رو باز کنی 
You get extra credit for the slightest act of thoughtfulness.

 

با کوچکترین کار متفکرانه اعتبار زیادی کسب می کنی 
If someone forgets to invite you,

 

He or she can still be your friend.

 

اگر کسی فراموش کرد تو رو دعوت کنه

 

چه زن و چه مرد، بازم دوست تو باقی می مونه 
Your underwear is  $8.95 for a three-pack.

 

سه تا شورت برای تو فقط 8.95 دلار خرج داره 
Three pairs of shoes are more than enough.

 

سه جفت کفش از سرت هم زیاده 
You almost never have strap problems in public.

 

هرگز در اماکن عمومی مشکلی با بند لباس زیر نداری 
You are unable to see wrinkles in your clothes.

 

تو قادر به دیدن چروک لباست نیستی 
Everything on your face stays its original color.

 

هرچیزی روی صورت تو همیشه به رنگ طبیعی باقی می مونه 
The same hairstyle lasts for years, maybe decades.

 

یک مدل مو برای سالها، و یا ده ها سال کافیه 
You only have to shave your face and neck.

 

تو فقط باید موهای صورت و گردنت رو بتراشی 

 

You can play with toys all your life.

 

در تمام عمر می تونی با اسباب بازی بازی کنی 
One wallet and one pair of shoes -- one color for all seasons.

 

یک کیف پول و یک جفت کفش....و یک رنگ برای تمام فصلها کافیه 
You can wear shorts no matter how your legs look.

 

پاهات هر شکلی که باشن بازم می تونی شلوار کوتاه بپوشی 
You can "do" your nails with a pocket knife.

 

می تونی با چاقوی جیبی ناخن هات رو تمیز و مرتب کنی 
You have freedom of choice concerning growing a mustache.

 

برای سبیل گذاشتن اختیار تام داری 
You can do Christmas shopping for 25 relatives

 

On December 24 in 25 minutes.

 

می تونی برای 25 نفر از بستگان روز 24 دسامبر در عرض 25 دقیقه هدیه بخری





تاریخ : یکشنبه 91/3/7 | 12:23 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

طتز: اگه زن شما رئیس تان بشود، چه بلایی سرتان می آید؟!

طتز: اگه زن شما رئیس تان بشود، چه بلایی سرتان می آید؟!
اگر مایلید تا گوشه ای از عواقب شوم این وضعیت را دریابید ، این مطلب را تا آخر ، به دقت مطالعه کنید .. 
تا حالا پیش خودتان تصور کرده اید که اگر روزی زن شما ، در محل کارتان ، رئیس شما بشود ، چه عواقبی خواهد داشت ؟
اگر مایلید تا گوشه ای از عواقب شوم این وضعیت را دریابید ، این مطلب را تا آخر ، به دقت مطالعه کنید !
اگر یکروز ، چند ساعت دیر به محل کارتان برسید ...
واکنش همسر/رئیس شما : این چه موقع اومدن به سر کاره ؟ می دونی ساعت چنده ؟ چرا اینقدر دیر اومدی ؟ چیکار می کردی ؟ کجا بودی ؟ با کی بودی ؟ نکنه یه زن دیگه گرفتی ؟! خائن ! این چوب دستی من کجاست ؟! دیگه حق نداری پاتو نه توی خونه و نه تو اداره بذاری !
اگر یکروز از ارباب رجوع ، زیر میزی یا همان رشوه ، دریافت کنید ...
واکنش همسر/رئیس شما : این چه کاری بود که تو کردی ؟ چرا این کار رو کردی ؟ مگه حقوق خودت برات کافی نبود ؟ مگه خرج و مخارجت در ماه چقدره ؟ چرا خرجت اینقدر رفته بالا ؟ نکنه یه زن دیگه گرفتی ؟! خائن ! این چوب دستی من کجاست ؟! دیگه حق نداری پاتو نه توی خونه و نه تو اداره بذاری !
اگر یکروز ، تقاضای چند روز مرخصی نمایید ...
واکنش همسر/رئیس شما : چرا تقاضای مرخصی کردی ؟ دیگه چه اتفاقی برات افتاده ؟ جایی می خوای بری ؟ کجا می خوای بری ؟ چرا می خوای بری ؟ با کی می خوای بری ؟ نکنه یه زن دیگه گرفتی ؟! خائن ! این چوب دستی من کجاست ؟! دیگه حق نداری پاتو نه توی خونه و نه تو اداره بذاری !
اگر یکروز در پرونده هایی که زیر دست شماست ، اشتباهی رخ دهد ...
واکنش همسر/رئیس شما : چرا این اشتباه رو مرتکب شدی ؟ چرا توی کارت دقت نکردی ؟ چرا چند وقته که بی دقت شدی ؟ چرا اینقدر حواست پرته ؟ انگار که فکر و ذکرت یه جای دیگست ؟ حواست کجاست ؟ هوش و حواست پیش کیه ؟ به کی داشتی فکر می کردی ؟ نکنه یه زن دیگه گرفتی ؟! خائن ! این چوب دستی من کجاست ؟! دیگه حق نداری پاتو نه توی خونه و نه تو اداره بذاری !
اگر یکروز ، بعنوان کارمند نمونه اداره معرفی شوید ...
واکنش همسر/رئیس شما : از صمیم قلب بهت تبریک می گم . تو بعنوان کارمند نمونه شناخته شدی . حالا بگو ببینم ، چی شد که یکدفعه اینقدر عوض شدی ؟ چی باعث شده که اینقدر خوب کار کنی ؟ انگیزت برای خوب کار کردن چی بوده ؟ مشوقت کی بوده ؟ نکنه یه زن دیگه گرفتی ؟! خائن ! این چوب دستی من کجاست ؟! دیگه حق نداری پاتو نه توی خونه و نه تو اداره بذاری !
اگر یکروز بخواهید از کارتان استعفا دهید ...
واکنش همسر/رئیس شما : چرا می خوای استعفا بدی ؟ مگه اتفاقی افتاده ؟ پس مخارج زندگی رو چطوری می خوای تامین کنی ؟ مگه شغل بهتری پیدا کردی ؟ چه شغلی ؟ کی برات پیدا کرده ؟ نکنه یه زن دیگه گرفتی ؟! خائن ! این چوب دستی من کجاست ؟! دیگه حق نداری پاتو نه توی خونه و نه تو اداره بذاری !
امیدوارم که با خواندن این مطلب ، به عمق فاجعه پی برده باشید ! پس به شما توصیه می شود که یا زوجه ای که رئیس باشد اختیار نکنید ، یا نگذارید که خانومتان رئیس شما بشود ، و یا اگر هم یک زمانی خدایی نا کرده ، روم به دیوار ، خانوم شما رئیستان شد ، سریعا و بدون هیچگونه معطلی ، از محل اداره متواری شوید و به دنبال یک شغل دیگر بروید !...





تاریخ : یکشنبه 91/3/7 | 12:15 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<   <<   11   12   13   14   15   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">