سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

تصاویـری از رومانتیـک ترین رستـوران های دنیـا
 لطفا تا باز شدن کامل عکسها شکیبا باشید











































































تاریخ : پنج شنبه 91/3/11 | 9:30 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
نکاتی راجع به آپاندیسوظیفه اصلی آپاندیس کمک به هضم مواد غذایی گیاهی است و به همین علت این عضو در بدن موجودات گیاهخوار در مقایسه با دیگر موجودات بزرگ‌تر است.

از این رو بسیاری از زیست‌شناسان بر این باورند آپاندیس از بقایای موجودات گیاهخوار است. در حقیقت تصور می‌شود این اندام با گذشت زمان تحلیل رفته و کارکرد اصلی خود را از دست داده است.

اگرچه زمانی عضوی حیاتی برای بدن بوده، اما بتدریج اهمیت و نقش آن در متابولیسم بدن کمتر شده است.

آپاندیس یا روده کور زائده‌ای کوچک و انگشتی شکل است که در قسمت ابتدای روده بزرگ و به عبارتی در محل تلاقی روده بزرگ و روده کوچک قرار گرفته است.

این زائده از یک انتها بسته است و انتهای دیگر آن به روده بزرگ ختم می‌شود. اگرچه ممکن است موادی که از روده بزرگ عبور می‌کند وارد آپاندیس شود، اما برای موادی که وارد آن می‌شود هیچ راه گریزی وجود ندارد.

آپاندیس دارای پوششی است که موادی را ترشح می‌کند. مهم‌ترین علت ابتلا به آپاندیسیت، انسداد دهانه آپاندیس است. اگر به هر علتی نظیر به دام افتادن مواد عبوری از روده بزرگ در دهانه آپاندیس یا ابتلا به عفونت‌های میکروبی یا ویروسی دهانه آپاندیس مسدود شود، فشار داخل این زائده به علت تجمع مواد ترشحی از دیواره پوششی داخل آن افزایش می‌یابد و در نتیجه بتدریج آپاندیس ملتهب می‌شود.

التهاب این عضو، در خونرسانی به آن اختلال ایجاد می‌کند و در صورتی که فرد پس از ظاهر شدن علائم اولیه بموقع تحت درمان قرار نگیرد، بافت آپاندیس مرده می‌شود و حتی ممکن است آپاندیس ناگهان ترکیده و پیامدهای ناگواری را برای فرد همراه داشته باشد.

حدود شش درصد از افراد در طول زندگی به آپاندیسیت مبتلا می‌شوند و میزان شیوع آن در 10 تا 30 سالگی بیشتر است.

بررسی‌های انجام شده نشان داده است آپاندیس هیچ عملکرد شناخته شده‌ای در بدن ندارد اما باید توجه داشت این عضو که محل استقرار شماری از سلول‌های لنفاوی است و پادتن‌هایی را در روده ترشح می‌کند، بخشی از سیستم ایمنی بدن را تشکیل می‌دهد.

 اگرچه در افرادی که آپاندیس آنها برداشته شده است نیز هیچ عوارضی دیده نشده و بدن آنها بدون وجود آپاندیس نیز می‌تواند به کارکردهای حیاتی خود ادامه دهد.


منبع : Jamejamonline.ir





تاریخ : پنج شنبه 91/3/11 | 7:40 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

فواید بی نظیری از سبزی خوردن

فواید بی نظیری از سبزی خوردن
سبزی‌هایی که اشتهای افراد را برمی‌انگیخت و میل به خوردن غذا را دوچندان می‌کرد، اما حالا دیگر حضور این سمبل شادابی و طراوت سفره کمرنگ شده است.
 تا چندی پیش سبزی‌خوردن پای ثابت اکثر سفره‌های ایرانی بود. وقتی سفره پهن می‌شد اولین چیزی که در مرکز سفره خودنمایی می‌کرد، یک سبد پر از انواع سبزی‌های تازه به همراه پیازچه و تربچه‌نقلی? قرمزرنگی بود که همچون گل جلوه می‌کرد؛ سبزی‌هایی که اشتهای افراد را برمی‌انگیخت و میل به خوردن غذا را دوچندان می‌کرد، اما حالا دیگر حضور این سمبل شادابی و طراوت سفره کمرنگ شده است.

انواع سس‌های سفید، قرمز، خردل، ترشی‌های مختلف و انواع چیپس‌ها و اسنک‌های سبزیجات جایگزین این جلوه طبیعت شده‌ است.

حال وضعیت به گونه‌ای شده است که عده‌ای از خانم‌های جوان خواص تغذیه‌ای و درمانی سبزی‌ها را نمی‌دانند و حتی برخی از اقلام آن را نمی‌شناسند بنابراین بد نیست با برخی از انواع سبزی‌خوردن آشنا شده و به خواص تغذیه‌ای آن پی ببریم و این اطلاعات را به نسل بعد خود نیز انتقال دهیم.

تره؛ کاهنده فشار و کلسترول خون

این سبزی ساقه ندارد و از نظر خواص تغذیه‌ای شبیه به سیر و پیاز است، اما طعم و بوی ملایم‌تری دارد. تره 2 نوع دارد؛ برگ‌های یکی کوتاه و نازک بوده و اغلب در بهار و تابستان می‌روید، دیگری تره‌فرنگی است که برگ‌های پهن، قوی و بلند داشته و پیاز آن مشخص است.

تره به دلیل پتاسیم بالایی که دارد ادرارآور خوبی بوده و سموم را دفع و از فشار و کلسترول بد خون می‌کاهد. منیزیم آن از بروز سرطان روده و پروستات جلوگیری کرده و اگر به همراه غذا میل شود سوءهاضمه را درمان کرده، از سوزش معده کاسته و یبوست دائمی و بواسیر را بهبود می‌بخشد.

همچنین ناراحتی‌های طحال را برطرف کرده و برای نقرس و درد مفاصل مفید است، همچنین تمایلات جنسی را افزایش می‌دهد.

تره به دلیل مواد خشبی نفاخ است. بر این اساس هر چقدر ظریف‌تر و جوان‌تر باشد قابلیت هضم بهتری داشته و مواد مغذی آن بهتر جذب می‌شود.

تربچه با سلول‌های سرطانی می‌جنگد

این سبزی برگ‌های پهن و کرک‌دار داشته و دارای انواع ترب سفید، سیاه و قرمز است. ترب طبیعت گرم دارد و کمی نفاخ است. به دلیل دارا بودن مواد گوگرددار خاصیت ضدعفونی‌کنندگی فراوانی دارد، همچنین اشتهاآور خوبی است.

ویتامین C فراوان آن در رفع بیماری‌های دهان و پیوره موثر است و از پوسیدگی دندان‌ها می‌کاهد. این ویتامین در برگ تربچه چندین برابر بیشتر است و اگر به همراه غذا خورده شود، به جذب آهن کمک می‌کند.

براساس تحقیقات انجام‌شده، تربچه سلول‌های سرطانی بدن را از بین برده و در بهبود عوارض شیمی‌درمانی موثر است.

همچنین به دلیل دارا بودن ید برای بیماران مبتلا به گواتر مفید است و با تنظیم سوخت و ساز بدن، گردش خون را بهبود می‌بخشد و برای دفع سنگ کلیه و کیسه صفرا مفید است.

ریحان؛ آرامبخش و خواب‌آور

این سبزی بسیار معطر و خوشبوست. ضد یبوست، ضدتشنج، رفع‌کننده سردردهای عصبی (میگرن) و سرگیجه است و به دلیل ترکیبات آرامبخش برای رفع بی‌خوابی‌های اضطرابی موثر بوده و مسکن خوبی به شمار می‌رود.

ریحان، شیر مادران شیرده را زیاد می‌کند و برای رفع التهاب کلیه مفید است. این سبزی نفاخ نیست و اسپاسم‌های معده را برطرف می‌کند.

شاهی؛ محرک فعالیت کلیه‌ها

این سبزی طبیعت معتدلی دارد. به دلیل دارا بودن ویتامین‌هایA و C جزء آنتی‌اکسیدان‌های قوی بوده و برای دفع رادیکال‌های مضر بدن مفید است. همچنین پایین‌آورنده قند خون بوده و لکه‌های قهوه‌ای و کک و مک ناشی از تماس مستقیم با نور خورشید را رفع می‌کند.

براساس تحقیقاتی که در دانشگاه پزشکی شهید بهشتی انجام شده است، شاهی چربی و کلسترول بد خون را کاهش می‌دهد و روغن‌های فرار آن برای مخاط تنفسی، آسم، برونشیت و سرفه‌های مزمن مفید است.

ترکیبات موجود در این سبزی محرک فعالیت کلیه‌ها بوده و دافع سنگ کیسه صفرا، مثانه و کلیه است و فوق‌العاده برای دردهای مفصلی و نقرس مفید است.

جعفری؛ خون‌ساز و قاعده‌آور

این سبزی سرشار از ویتامین و املاح معدنی آهن، کلسیم و فسفر است. عادت ماهانه را تنظیم و خون را تصفیه می‌کند، همچنین روده‌ها را ضد عفونی می‌کند.

مصرف جعفری به دلیل دارا بودن آهن گیاهی در غذای روزانه افراد کم‌خون یا بچه‌هایی که روند رشد ضعیفی دارند توصیه می‌شود.

این سبزی بادشکن خوبی است و درد و پیچش شکم را رفع می‌کند. جعفری بیماری‌های کبدی، تنگی نفس و علائم یائسگی زودرس را رفع کرده و جویدن آن به رفع بوی بد دهان و گازهای تخمیری معده کمک می‌کند.

ترخون؛ جانشین مناسب نمک

این سبزی عطر تندی دارد و کمی تلخ است. وجود چند برگ ترخون در سبزی سفره اشتها را تحریک و نفس را خوشبو می‌کند.

بوی تند آن موجب مهار رشد میکروب‌های پوست و کاهش بوی بد بدن می‌شود. ترخون به جهت اسانس تندی که دارد جایگزین مناسب نمک بوده و مصرف آن به همراه غذا برای بیماران قلبی، افراد مبتلا به فشار خون یا اشخاصی که رژیم غذایی بی‌نمک دارند توصیه می‌شود.

این سبزی اعصاب را تقویت کرده و به هضم غذاهای پرچرب کمک می‌کند و یک آرامبخش ملایم است. ترخون سم‌زدای خوبی است و موجب تسکین درد و رفع مشکلات قاعدگی از جمله تهوع و ضعف می‌شود. این سبزی قدرت دفاعی بدن را بالا برده و از شدت بیماری‌های ویروسی می‌کاهد.

گشنیز؛ کاهنده قند خون

 این سبزی طبیعت سردی دارد و بوی خوشایندی ندارد. چینی‌ها این سبزی را جعفری چینی می‌نامند. گشنیز فشار و قند خون را کاهش داده، عطش و تهوع را رفع می‌کند و مسکن خوبی است. تقویت‌کننده قلب، مغز و معده است. ضد اسپاسم، معرق و محرک اشتهاست و بهترین داروی کبد و طحال است.

 این سبزی جوش‌های پوستی و دهانی ناشی از گرمی غذاها را رفع کرده و تمایلات جنسی را ملایم می‌کند. مقدار زیاد آن خواب را پریشان، عادت ماهیانه را نامنظم و مصرف‌کننده را دچار گیجی، بی‌حسی و خوابی عمیق می‌کند.


منبع : Jamejamonline.ir





تاریخ : پنج شنبه 91/3/11 | 7:35 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

پدر یعنی ...

پدر یعنی ...
پدرها وانمود می کنند هدیه ای که شما برای آنها تهیه کرده اید و بیش از همه دوست دارید، بهترین هدیه دنیاست و همواره لبخند بر لب دارند.
1 - تنها زمانی که بزرگ شوید و از او دور شوید ( زمانی که با خانه پدری وداع کرده و به خانه خودتان می روید ) تنها در این زمان است که پی به بزرگی وی خواهید برد  و بزرگی اش را کاملاً ارج خواهید گذارد . 

 
 2 - پدر شما هرگز بی صبری نمی کند ، شک نمی کند شکایت نمی کند و در عوض همواره امیدوار است ، کار می کند  و با خوشحالی منتظر می ماند.
 
 3 - پدرها وانمود می کنند هدیه ای که شما برای آنها تهیه کرده اید و بیش از همه دوست دارید، بهترین هدیه دنیاست و همواره لبخند بر لب دارند. 
  
4 - هر چه بزرگتر می شوم به نظرم رنجهای پدرم بیشتر می شود . 
 
5 - پدر دوست دارم اوقاتم را متبرک به حضور شما گردانم .
6 - تاثیر حضور یک پدر بیشتر از صد مدیر مدرسه است . 
 
7 - واژه پدر نام دیگر عشق است . 
 
8 - برای گوشهای من هیچ موسیقی خوشایندتر از موسیقی واژه پدر نیست.
 
9 - به نظر من در دوران کودکی هیچ نیازی به اندازه نیاز به حمایت پدر قدرت اهمیت ندارد . 
  
 
10 - او نقشی به نام نقش پدری را اتخاذ کرد تا فرزندش  افسانه ای بی نهایت مهم به نام " حامی " داشته باشد. 
 





تاریخ : پنج شنبه 91/3/11 | 7:30 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

ساخت یک خانه تمام هوشمند ایرانی

ساخت یک خانه تمام هوشمند ایرانی
گروهی از محققان مرکز رشد دانشگاه شهید بهشتی با استفاده از نرم افزار گوشی های هوشمند سیستمی را برای کنترل روشنایی، مصرف بهینه انرژی و کنترل تردد در منزل عرضه و بدین وسیله یک خانه هوشمند تمام عیار را اجرایی کردند.
مهر: گروهی از محققان مرکز رشد دانشگاه شهید بهشتی با استفاده از نرم افزار گوشی های هوشمند سیستمی را برای کنترل روشنایی، مصرف بهینه انرژی و کنترل تردد در منزل عرضه و بدین وسیله یک خانه هوشمند تمام عیار را اجرایی کردند.
میلاد ذوقی از محققان این پروژه تحقیقاتی در گفتگو با خبرنگار مهر، ساختمانهای هوشمند را سازه هایی معرفی کرد که کنترل و مدیریت آن به صورت اتوماتیک صورت می گیرد و افزود: در این طرح سیستم یکپارچه ای را عرضه کردیم که قادر است کلیه وسایل و ابزار آلاتی که در منزل موجود است را توسط اینترنت و نرم افزارهای گوشی های همراه و تبلت هوشمند کنترل و مدیریت کند.
وی با اشاره به قابلیت های این سیستم یکپارچه، اضافه کرد: با استفاده از این نرم افزارها می توان روشنایی ها، هواسازها، فن کویل ها، سیستم های امنیتی ساختمانها و تاسیسات مکانیکی و برقی سازه ها را مدیریت و کنترل کرد.
ذوقی به بیان جزئیات این طرح پرداخت و خاطر نشان کرد: این سیستم هوشمند شدت روشنایی و طرز روشن شدن لامپها را کنترل می کند به گونه ای که قادر به کنترل هوشمند روشنایی محیطهایی که فردی در آن نیست و همچنین کریدورها و راهروها از طریق موبایل است.
وی با تاکید بر اینکه در این روش نیازی به کلید و پریز و یا سوئیچ خاصی نیست، اظهار داشت: علاوه بر این در این سیستم می توان تردد افراد، باز و یا بسته بودن درب وردی ساختمانها، پارکینگ، کنترل آسانسور و کنترل دوربین های مدار بسته و گرداندن آن را مدیریت کرد.
این محقق در این باره توضیح داد: برای این منظور با لمس کردن صفحه گوشی و یا تبلت هوشمند می توان تصاویر دریافتی دوربین های امنیتی را مشاهده کرد و از طریق اینترنت از محیط کار با آیفون درب ورودی ارتباط برقرار و رفت و آمد کودکان و یا افراد دیگر را کنترل کرد.
وی مصرف بهینه انرژی را از دیگر قابلیت های سیستم عرضه شده نام برد و یادآور شد: کاربر با استفاده از سنسورها و آپشن های سیستم می تواند میزان استفاده از سیستم های برقی و همچنین پرده های موتور دار برای کنترل نور خورشید در محوطه اتاق را کنترل کرد. به این ترتیب که در طول روز که رفت و آمدی در محیط مسکونی نیست می توان نسبت به خاموش کردن لامپها و روشنایی ها و خاموش کردن سیستم تهویه به صورت اتوماتیکی اقدام کرد.
محقق سیستم هوشمند خانه، اضافه کرد: این سیستم را می توان به صورت "سناریوی بیدار شدن از خواب" برنامه ریزی کرد به این ترتیب که راس ساعت تعیین شده سیستم گرمایشی و یا سرمایشی فعال شود. این امر سبب می شود که دمای اتاق بیش از اندازه سرد و یا گرم نشود.
ذوقی کنترل لوزم صوتی و تصویری را از دیگر مزایای این سیستم ذکر کرد و گفت: امروزه در هر خانه ای لوازم صوتی و تصویری متعدد چون رادیو، تلویزیون و پخش کننده های مختلف وجود دارد که هر کدام از این سیستم ها کنترل مخصوص به خود را دارند، در سیستم عرضه شده کلیه کنترل ها در گوشی یا تبلت هوشمند قرار داده شده است ضمن آنکه کنترل آیفن های صوتی و تصویری نیز از این طریق امکانپذیر است.
وی همچنین با تاکید بر اینکه با استفاده از این سیستم می توان لوازم الکتریکی مکانیکی داخل آشپزخانه را کنترل کرد، اظهار داشت: در آشپرخانه ها لوازمی چون ماکروویو، اجاق گاز، یخچال و هود وجود دارد که این دستگاهها بخش اعظمی از انرژی را مصرف می کنند. با استفاده از روش ارائه شده می توان در محیط کار به منظور گرم کردن غذا مایکروویو را روشن و یا خاموش کرد. علاوه بر این کنترل روشن و خاموش کردن چای ساز و قهوه جوش و همچنین قطع کردن اتوماتیک گاز و فر به همگام احساس نشتی در این سیستم پیش بینی شده است.
این محقق از کاربردی شدن این سیستم هوشمند خبر داد و افزود: پایلوت این طرح در دانشگاه شهید بهشتی اجرایی شده است.
منبع:mehrnews.com





تاریخ : پنج شنبه 91/3/11 | 7:23 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

زیبـاترین و دیدنی ترین آبشـارهای جـهان !
آبشار یکی از پدیده‌های زمین‌شناسی است که در آن آب یک رودخانه از یک فلات یا ارتفاع با سرعت زیاد به پایین یک دره یا دامنه می‌ریزد. رودهایی که در مناطق کوهستانی جاری اند، آبشارهای متعدد دارند. آبی که در امتداد دامنه جاری است، از روی قطعه سنگ‌ها و لبه‌های سنگی زیادی می‌گذرد و آبشارهای کوچکی تشکیل می‌دهد. در مناطق ساحلی به‌ندرت آبشار دیده می‌شود اما اگر رود از ارتفاعی به دریا بریزد، در آن محل نیز آبشار تشکیل خواهد شد.
نمایش خیره کننده و پر سروصدای سرازیر شدن آب در مقابل نور خورشید، تشکیل رنگین کمان دیدنی و جذابیت های متفاوت آن، آبشارها را از زیبایی های دیگر طبیعت مستثنی نموده است ... در ادامه ایمیل تصاویر برخی از آبشارهای جذاب دنیا را مشاهده می کنید :


 لطفا تا باز شدن کامل عکسها شکیبا باشید
در صورتی که هر یک از عکسها باز نشد بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه Show Picture و یا Reload Image را انتخاب کنید

آبشار اسوارتیفوس، ایسلند


آبشار نیاگارا، آمریکا


آبشار پلیتویس، کرواسی


آبشار آگرابیس، آفریقای جنوبی


آبشار مونتمورنسی، کبک، کانادا


آبشار ایکازو، آرژانتین


آبشار کورسونلو، آنتالیا، ترکیه


آبشار جاگالا جوآ، استونی


آبشار تامارین، موریس


ویرجینیا نیاگارا، کانادا


آبشار "آب سیاه"، ایالات متحده


آبشار تنگه جورج، آمریکا


رنگین کمان آبشار پارک ملی Vailuku، آمریکا


آبشار بارنی، آمریکا


آبشار تاگانوک، آمریکا


آبشار پایین یلوستون، آمریکا


آبشار بارون، استرالیا


آبشار ال نیکو، کوبا


آبشار راین، سوئیس

آبشار پارک ملی ریسگتس، ایالات متحده


آبشار اروان، تایلند



آبشار گیودلفوس، ایسلند، اروپا


آبشار ال لیمون، شبه جزیره سامانا، جمهوری دومینیکن


آبشار ویکتوریا، زیمبابوه


آبشار آنجل (Angel Falls)، ونزوئلا


آبشار سل دوک، آمریکا


آبشار بورگس، آمریکا


آبشار "دم اسب"، آمریکای شمالی و کارائیب


آبشار یوسمیتی، آمریکا


آبشار بزرگ رودخانه پوتوماک، واشنگتن، آمریکا


آبشار مارگون، واقع در محدوده یاسوج و شیراز در ایران






تاریخ : چهارشنبه 91/3/10 | 11:36 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

داستانک؛ دلقک

روزی مردی نزد پزشک روانشناس معروف شهر خود رفت. وقتی پزشک او را دید دلیل آمدنش را پرسید، مرد رو به پزشک کردو از غم های بزرگی که در دل داشت برای دکتر تعریف کرد.

مرد گفت: دلم از آدم ها گرفته از دروغگویی ها، از دورویی ها، از نامردی ها، از تنهایی، از خیلی ها از… مرد ادامه داد و گفت: از این زندگی خسته شده ام، از این دنیا بیزارم ولی نمی دانم چه باید کنم، نمی دانم غم هایم را پیش چه کسی مداوا کنم

پزشک به مرد گفت: من کسی را می شناسم که می تواند مشکل تورا حل نمایید. به فلان سیرک برو او دلقک معروف شهر است. کسی است که همه را شاد می کند، همه را می خنداند، مطمئنم اگر پیش او بروی مشکلت حل می شود. هیچ کسی با وجود او غمگین نخواهد بود.

مرد از پزشک تشکر کرد و در حالی که از مطب پزشک خارج می شد رو به پزشک کرد و گفت: مشکل اینجاست که آن دلقک خود منم...






تاریخ : چهارشنبه 91/3/10 | 10:28 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
مردم از مصرف گوشت دام‌هایی که در غیر از کشتارگاه‌های دام ذبح شده‌اند و فاقد مهر سازمان دامپزشکی هستند جدا خودداری کنند.
خبرگزاری فارس: مدیر امور دام جهاد کشاورزی آذربایجان‌ شرقی گفت: مردم از مصرف گوشت دام‌هایی که در غیر از کشتارگاه‌های دام ذبح شده‌اند و فاقد مهر سازمان دامپزشکی هستند جدا خودداری کنند.
 
 سیدرضا ثقلینی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با مصرف این گوشت‌ها ممکن است در صورت وجود آلودگی عامل آن از طریق گوشت به مصرف‌کننده منتقل شود.

وی افزود: نگهداری این گوشت‌ها به مدت 48 ساعت در دمای صفر تا چهار درجه سانتی‌گراد موجب از بین رفتن ویروس‌های منتقل‌کننده بیماری‌های مشترک دام و انسان می‌شود که ممکن است در گوشت وجود داشته باشد.

وی اضافه کرد: بر اثر نگهداری گوشت تازه به مدت 48 ساعت در یخچال پدیده جمود نعشی اتفاق می‌افتد، این پدیده باعث می‌شود گلیکوژن به اسیدلاکتیک تبدیل شود و PH گوشت کاهش پیدا کرده که در این PH اکثر ویروس‌های احتمالی بیماری‌زا از بین می‌روند.

ثقلینی با بیان اینکه لازم است افراد برای خرد کردن و تکه تکه کردن گوشت نیز از دستکش استفاده کنند تا از تماس احتمالی با ترشحات بیماری‌زا جلوگیری شود، ادامه داد: تب کریمه کنگو، نوعی بیماری ویروسی است که ممکن است از طریق گوشت آلوده به انسان منتقل شود؛ هرچند بیشترین راه انتقال این بیماری از طریق تماس افراد با دام آلوده هنگام ذبح عنوان شده است.

وی در راستای پیشگیری از بیماری تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو، به قصابان و سلاخان و کارکنان کشتارگاه‌ها هشدار داد و افزود: این افراد با رعایت کامل مسائل بهداشتی و توجه به هشدارها و توصیه‌های دامپزشکان و مسئولان فنی بهداشتی در کشتارگاه‌ها می‌توانند اقدام به ذبح و شقه کردن دام کنند و سلامت خود را تضمین کنند.

وی با بیان اینکه در کشتارگاه‌ها رعایت مسائل ایمنی استفاده از دستکش، روپوش، کلاه، عینک و ماسک الزامی است و باید در حین کار از خوردن، آشامیدن و سیگار کشیدن خودداری شود، ادامه داد: بیماری تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو با نام علمی سی.سی.اچ.اف (C.C.H.F) برای نخستین بار در منطقه اکراین و پس از آن در منطقه کنگو مشاهده شد و هم اکنون در سه قاره آسیا، آفریقا و اروپا بومی شده است.

رئیس نظام دامپزشکی استان همچنین افزود: بیماری تب کریمه کنگو از طریق عدم رعایت مسائل بهداشتی و کشتار دام در غیر از کشتارگاه‌ها و اماکن غیرمجاز قابل انتقال است.

وی با بیان اینکه انواع موش، جوجه تیغی، سنجاب و خرگوش در طبیعت مخزن عامل ویروس تب کریمه کنگو هستند که کنه‌ها با گزش این حیوانات بیماری را به دام منتقل می‌کنند، اظهار کرد: علائم این بیماری در حیوانات با بروز تب همراه بوده و پس از یک هفته نیز برطرف می‌شود، اما اگر طی مدتی که بیماری در بدن دام وجود دارد مورد معاینه دامپزشک در قبل از کشتار در کشتارگاه قرار گیرد قابل شناسایی است ولی اگر حیوان در غیر از کشتارگاه ذبح شود شناسایی آن غیرممکن و خون و ترشحات آن می‌تواند باعث ابتلای انسان به بیماری تب کریمه کنگو شود.

ثقلینی با بیان اینکه پس از کشتار باید گوشت قرمز به مدت 48 ساعت در دمای بالای صفر درجه در پیش‌سردکن کشتارگاه‌ها نگهداری شود تا عوامل بیماری‌زا در اثر تغییرات PH از بین برود، گفت: طبق نظر پزشکان در صورت مراجعه به موقع بیمار مبتلا به بیماری تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو به پزشک امکان درمان دارویی برای انسان وجود دارد.

رئیس نظام دامپزشکی استان با بیان اینکه لازم است مردم گوشت قرمز مصرفی خود را از مراکز معتبر با مهر سازمان دامپزشکی خریداری کنند، ادامه داد: امیدوارم با توجه به اینکه تا این لحظه گزارشی از وجود این بیماری در آذربایجان شرقی گزارش نشده است بتوانیم این مرحله را نیز به سلامتی پشت سر گذاریم.      

تب کنگو از مشهد تا تهران/ احتمال افزایش موارد ابتلا در فصل گرما

موضوع تب کریمه کنگو به عنوان یکی از بیماریهای قابل انتقال از دام آلوده به انسان، این روزها از مشهد به تهران کشیده است. این در حالی است که مسئولان وزارت بهداشت، مشاهده مواردی از ابتلا به این بیماری در پایتخت را به شدت تکذیب می کنند.

به دنبال مشاهده مواردی از ابتلا به تب کریمه کنگو در شرق کشور، برخی شهروندان در این ایام نسبت به مصرف گوشت قرمز اندکی حساس شده اند به طوریکه سعی می کنند با وسواس و دلهره ، غذایی تهیه کنند که گوشت قرمز در آن استفاده می شود. البته مسئولان وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکی بر این نکته تاکید دارند که این بیماری فقط از طریق دامهایی که غیربهداشتی ذبح می شوند، قابل انتقال است و دامهایی که مهر و تایید دامپزشکی را دارند، هیچ مشکلی برای مصرف ندارند.

تب کنگو چیست

تب کریمه کنگو یک عفونت ویروسی است که به شدت واگیردار است. این بیماری از طریق تماس با حیوان آلوده و در هنگام ذبح حیوان و تماس با امعاء و احشاء حیوان آلوده در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی به انسان منتقل می‌شود.

بروز علائم شبیه سرماخوردگی و استخوان درد در مراحل اولیه و تب همراه با خونریزی در مراحل بعدی از نشانه های این بیماری است و کادر درمانی و افرادی که با این دسته از بیماران مواجه می شوند باید سریعا مراتب را به مراکز بهداشتی درمانی اطلاع دهند.

تکذیب تب کنگو در تهران

دکتر محمد زینلی کارشناس مسئول بیماریهای مشترک مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت اظهارداشت: شرایط بیماری تب کریمه کنگو در کشور مثل سالهای گذشته است و هیچ نگرانی از بابت این بیماری وجود ندارد.

وی، میزان مرگ و میر ناشی از تب کریمه کنگو را بین 30 تا 50 درصد عنوان کرد و افزود: موارد منجر به فوت در کشورمان کمتر از 17 درصد بوده که نشان می دهد وضعیت خوبی در کنترل بیماری داریم.

زینلی در ارتباط با اینکه گفته می شود تب کریمه کنگو در تهران نیز مشاهده شده است، گفت: این موضوع به هیچ عنوان صحت ندارد.

کارشناس مسئول بیماریهای مشترک مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت، با اعلام اینکه تاکنون 17 نفر در کشور به تب کریمه کنگو مبتلا شده اند، افزود: تاکنون 4 مورد فوتی بر اثر ابتلا به این بیماری داشته ایم که یک پزشک و قصاب در بین آنها دیده می شود.

وی با عنوان این مطلب که تب کریمه کنگو در ابتدا هیچ علامتی ندارد، گفت: بیمار ممکن است در مرحله دوم بیماری به پزشک مراجعه کند که بیماری شدید باشد و نتوان برای او کارهای درمانی انجام داد.

گرمای هوا و افزایش موارد ابتلا

از سوی دیگر، دکتر آراسب دباغ مقدم رئیس کمیته بهداشت مواد غذایی جامعه دامپزشکان نیز در ارتباط با میزان شیوع تب کریمه کنگو در ماههای پیش رو، به خبرنگار مهر گفت: با توجه به اینکه بیماری از طریق کنه ها منتقل می شود، فعالیت کنه ها با گرمتر شدن هوا بیشتر شده و در نتیجه احتمال می رود موارد ابتلا به بیماری افزایش یابد.

وی با تاکید سم پاشی دامها به منظور جلوگیری از انتقال بیماریهای مشترک دام و انسان، تصریح کرد: به نظر می رسد با توجه به مشکلاتی که در تامین هزینه های سم پاشی وجود دارد، با مشکل مواجه شویم.

دباغ مقدم همچنین از قیمت گوشت قرمز در ایران در مقایسه با همسایه های شرقی به عنوان عامل و انگیزه ای برای قاچاق دام به کشور نام برد و افزود: گران بودن گوشت قرمز در کشور باعث می شود دامهای قاچاق را از مرزهای شرقی وارد ایران کنند و در نقاط پرجمعیت که تقاضا برای مصرف گوشت بالاست، توزیع شود.





تاریخ : چهارشنبه 91/3/10 | 10:25 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
خروپف کردن در خواب خطر سکته مغزی را بالا می برد و به دلیل اختلال تنفسی و در نتیجه عدم اکسیژن رسانی کافی به مغز فرد را در معرض خطر سکته مغزی قرار می دهد.

1- تا می توانید به پهلو بخوابید چراکه تا وقتی به پشت خوابیده اید کام نرم یا زبانتان به عقب رفته و مقاومت راه های تنفسی را افزایش می دهد. این امر سبب ایجاد صدای خروپف می شود و یا آن را تشدید می کند.
2- وزن خود را کم کنید چراکه افراد چاق به سبب داشتن میزان چربی بیشتر در گردن، فشار بیشتری را در مجرای تنفسی خود تحمل می کنند و در نتیجه بیشتر خروپف می کنند.

3- اگر آلرژی دارید حتما آن را درمان کنید چراکه تنفس از راه دهان به جای بینی سبب ایجاد خروپف می شود. برای درمان آلرژی می توانید از آنتی هیستامین ها استفاده کنید.

4- سیگار نکشید چون سیگار بیشترین آسیب را به مجاری تنفسی فرد وارد می سازد.

5- زیر سر خود را بلند بگذارید تا مجاری تنفسی شما به طور کامل باز بماند.


6- اگر سینوزیت مزمن دارید حتما آن را درمان کنید چون ترشحات پشت بینی سبب مسدودشدن راه های تنفسی شما می شود.

7- از بخور استفاده کنید چراکه هنگام استفاده از بخور به واسطه تنفس بخار میزان انباشتگی بینی کم می شود و انسداد راه های تنفسی برطرف می گردد. همچنین داخل کردن بخار آب گرم در بینی و تنفس مستقیم بخار برای بیرون آوردن خلط هایی که باعث انباشتگی و مسدودشدن راه های تنفسی شده اند موثر است (استفاده از حمام آب گرم قبل از خواب و یا انداختن یک حوله روی سر و گرفتن صورت روی یک کاسه آب داغ).

8- از مصرف قرص های آرام بخش و الکل قبل از خواب برای درمان خروپف جدا خودداری کنید چراکه هر دو مورد، ماهیچه های مجاری تنفسی را از تحرک بازمی دارد و با شل کردن آنها در هنگام عبور هوا، تولید صدا می کنند.

در پایان توجه به این نکته لازم است که چنانچه خروپف در دوران بارداری اتفاق بیفتد یک زنگ خطر محسوب می شود و حتما باید به پزشک زنان اطلاع داده شود چراکه عارضه خروپف در دوران بارداری، جنین را در معرض خطر کمبود اکسیژن قرار می دهد و پیش آگهی بارداری را تحت تاثیر خود قرار می دهد. همچنین بنا بر آخرین مقالات علمی دنیا خروپف کردن در خواب خطر سکته مغزی را بالا می برد و به دلیل اختلال تنفسی و در نتیجه عدم اکسیژن رسانی کافی به مغز فرد را در معرض خطر سکته مغزی قرار می دهد.

آخرین آمارها بیانگر این مطلب است که چهل درصد از بیماران مبتلا به سکته مغزی در خواب خروپف می کرده اند. در ایران نیز هم اکنون برای درمان خروپف کلینیکی راه اندازی شده است که به برطرف شدن مشکل این بیماران کمک شایانی می کند. بهتر است شما هم قبل از طلاق به راهکارهای دیگری فکر کنید.





تاریخ : چهارشنبه 91/3/10 | 10:20 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
سایت «تریپ ادوایزر» در گزارشی به معرفی پنج مقصد گردشگری در پنج کشور جهان پرداخته که طی سال‌های اخیر بیشترین آمار خودکشی به‌ویژه خودکشی گردشگران را به خود اختصاص داده‌اند.
خبرگزاری ایسنا: سایت «تریپ ادوایزر» در گزارشی به معرفی پنج مقصد گردشگری در پنج کشور جهان پرداخته که طی سال‌های اخیر بیشترین آمار خودکشی به‌ویژه خودکشی گردشگران را به خود اختصاص داده‌اند.


** «برج ایفل» ـ فرانسه

«برج ایفل» در شهر پاریس، پایتخت فرانسه، تا سال 1929 میلادی مرتفع‌ترین ساختمان جهان بود و در حال حاضر در کنار موزه‌ی لوور و کاخ ورسای، یکی از سه جاذبه اصلی پایتخت فرانسه به شمار می‌رود. برج ایفل توسط معماری به نام «گوستاو ایفل» در سال 1889 میلادی به عنوان هسته‌ی مرکزی نمایشگاه بین‌المللی پاریس ساخته شد.

 این برج تا 10 سال پس از ساخت بدون آسانسور بود و بازدید‌کنندگان مجبور بودند برای دیدن منظره‌ی شهر پاریس از هزاران پله بالا بروند تا این‌که در سال 1899 میلادی برج ایفل به آسانسور مجهز شد. برج ایفل در سال‌های بعدی به میله‌های حفاظتی به منظور جلوگیری از اقدام به خودکشی بازدید‌کنندگان مجهز شد، هرچند تا به حال نزدیک به 500 نفر با پرتاب کردن خود از این برج اقدام به خودکشی کرده‌اند.



** «پل گلدن‌گیت»ـ آمریکا

«پل گلدن‌گیت» روی تنگه‌ای در شمال آمریکا که خلیج سانفرانسیسکو را به اقیانوس آرام متصل می‌کند، در سال 1937 ساخته شد و تا سال 1964 با طول 2737 متر، طولانی‌ترین پل معلق دنیا به حساب می‌آمد. این پل جاذبه‌ی نخست گردشگری شهر سانفرانسیسکو و یکی از جاذبه‌های گردشگری کشور آمریکا است، اما طی سال‌های اخیر حدود 300 گردشگر با پرت‌ کردن خود از این پل و یا دو برج آن، اقدام به خودکشی کرده‌اند. این در حالیست که در زمان ساخت این پل که چهار سال به طول انجامید، 30 نفر به دلیل وزش بادهای شدید از پل سقوط کرده و جان باختند.


** «آبشار نیاگارا» ـ مرز آمریکا و کانادا

«آبشار نیاگارا» در مرز دو کشور آمریکا و کانادا که در ماه‌های اخیر با نورپردازی زیبا، رشد چشمگیر گردشگران را به همراه داشته است، ترکیبی از دو آبشار بسیار بزرگ و یک آبشار کوچک است که بر روی رودخانه‌ی نیاگارا واقع شده‌اند.

از لحاظ موقعیت جغرافیایی آبشار نیاگارا در مرز ایالت نیویورک در کشور آمریکا و در جنوب استان اونتاریوی کانادا قرار دارد و تاکنون حدود 400 نفر با پرت‌کردن خود از این آبشار، خودکشی کرده‌اند. هرچند که تعدادی از آنها زنده مانده‌اند.



** پارک ملی «گرند کنیون» ـ آمریکا

«پارک ملی گرند کنیون» در ایالت آریزونای آمریکا، یک دره‌ی رنگارنگ بریده شده توسط رودخانه‌ی کلرادو واقع در ایالت آریزونا است که از آن به عنوان یکی از تماشایی‌ترین نمونه‌های فرسایش طبیعی در جهان نام برده می‌شود. از سال‌ها قبل با راه‌اندازی یک سازه‌ به شکل نعل اسب بر روی بخشی از این دره با کف شیشه‌ای، بازدیدکنندگان این دره زیبا که بیشتر آنها گردشگر هستند، رشد چشمگیری یافته که در این میان حدود 200 تن با پرت‌کردن خود به عمق دره اقدام به خودکشی کرده‌اند.


** آبشار ویکتوریا ـ مرز زیمبابوه و زامبیا

«آبشار ویکتوریا» در مرز دو کشور زیمبابوه و زامبیا که در سال‌های اخیر به واسطه‌ی استقرار آرامش در زیمبابوه و زامبیا و برگزاری جام‌جهانی فوتبال در آفریقای‌جنوبی گردشگرانش رشد چشمگیری داشته‌اند، با 1700 متر عرض، بزرگ‌ترین آبشار جهان به شمار می‌رود.

این آبشار سال‌هاست جاذبه‌‌ اصلی گردشگری زیمبابوه و زامبیا محسوب شده و گردشگران می‌توانند با استفاده از چندین فروند هلیکوپتر، آبشار ویکتوریا را از نزدیک مشاهده کرده و یا از پارک ملی زامبزی با مساحت 56 هزار هکتار که صدها گونه‌ی جانوری و گیاهی را در خود جای داده دیدن کنند. این در حالیست که تاکنون حدود 150 نفر با پرت کردن خود از این آبشار خودکشی کرده‌اند.
 





تاریخ : چهارشنبه 91/3/10 | 10:10 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">