سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.
سایت اعلام «قیمت مرجع» ظرف دو هفته آینده به‌صورت آزمایشی در تهران شروع به کار می‌کند و از ابتدای فصل نقل‌وانتقال، همه مالکان آپارتمان‌های مسکونی، همه متقاضیان خرید مسکن می‌توانند با مراجعه به این سایت، ارزش روز واحد موردنظر خود را رویت کنند.
دنیای اقتصاد: سایت اعلام «قیمت مرجع» ظرف دو هفته آینده به‌صورت آزمایشی در تهران شروع به کار می‌کند و از ابتدای فصل نقل‌وانتقال، همه مالکان آپارتمان‌های مسکونی، همه متقاضیان خرید مسکن و همه مشاوران‌املاک -در شهر تهران- می‌توانند با مراجعه به این سایت، ارزش روز واحد موردنظر خود را رویت کنند.

جزئیات تازه از طرح «اعلام قیمت مرجع برای معاملات مسکن در پایتخت» حکایت از انتظار تغییر و تحول اساسی در بازار املاک مسکونی دارد.

پیش‌تر گفته شده بود دسترسی به این سایت فقط از طریق بنگاه‌های املاک ممکن خواهد بود؛ اما با آخرین تصمیم‌گیری مسوولان طرح مقرر شده این شیوه فقط در چند روز اول راه‌اندازی سایت اجرا ‌شود؛ به طوری که بعد از آن، هر یک از دو میلیون و 200 هزار مالک واحد مسکونی در شهر تهران با ورود به سایت «قیمت‌مرجع» و ارائه کدپستی ملک به سایت، بتوانند هر لحظه و از هر کجا قیمت‌ رسمی و در عین حال واقعی ملک خود را بی‌واسطه دریافت کنند.

سایت «قیمت مرجع» چون دولتی است، قیمت‌هایی که این سایت برای آپارتمان‌های موجود تهران اعلام می‌کند «رسمی» است؛ اما با تفاوتی که بین این سیستم قیمت‌گذاری با سیستم قیمت‌گذاری سایر کالاها ایجاد شده، اعتماد عمومی به قیمت‌مرجع در بازار مسکن به مراتب بیشتر از قیمت‌هایی که همه ساله برای کالاهایی از جمله خودرو تعیین می‌شود، خواهد بود.

وزارت راه‌وشهرسازی در عین حال نرخ‌هایی را که در سایت «قیمت‌مرجع» تحت عنوان ارزش واحدهای مسکونی قرار می‌دهد، دستوری تعیین نمی‌کند. قیمت‌ مرجع از روی قیمت واحدهایی که یک فصل قبل فروخته شده، محاسبه و اعلام عمومی می‌شود.بنابراین قیمت‌ مرجع برآیند واقعی از نبض بازار مسکن است و برای سه طرف معامله –خریدار و فروشنده و مشاور املاک- قابل‌قبول خواهد بود.

دو ویژگی جدید سایت «قیمت‌مرجع»

طرح اعلام «قیمت مرجع» علاوه‌بر اینکه قیمت واحدهای مسکونی تهران را شفاف می‌کند و قیمت‌گذاری سلیقه‌ای توسط دلالان و مالکان واحدهای فروشی را محدود می‌کند، با امکاناتی که در آن دیده شده از یک‌سو باعث حذف مراجعه‌های غیرمفید –مراجعه‌هایی که فقط به قصد اطلاع از قیمت‌ها انجام می‌شود و قصد خرید در آن دیده نمی‌شود- به بنگاه‌های املاک می‌شود و از سوی دیگر حباب موجود در قیمت واحدهای نوساز را زودتر از حباب سایر واحدها تخلیه می‌کند.

در این سایت هم امکان رویت قیمت واقعی ملک مسکونی از طریق کد پستی فراهم است و هم اینکه متقاضیان خرید، امکان جست‌وجو در نقشه GIS شهر تهران برای یافتن آپارتمان مناسب با قدرت‌خریدشان را دارند.

طرف تقاضا در بازار مسکن تهران از ابتدای تابستان به جای مراجعه به بنگاه‌های املاک می‌تواند از طریق سایت «قیمت‌مرجع» محله موردنظر خود را به همراه سن بنای درخواستی وارد سایت کند و قیمت واحد مسکونی مشابه آنچه تمایل به خرید دارد را در سایت مشاهده کند.این روش جست‌وجو، سیگنال غلطی که مراجعه‌های متعدد مردم به بنگاه‌های املاک، روانه ذهن دلالان می‌کند را از بین می‌برد و زمینه حباب‌سازی قیمت را نیز کور می‌کند.

در بازار معاملات مسکن معمولا با مشاهده تعداد زیاد مشتری، تصور رونق در ذهن دلالان بوجود می‌آید و برخی از این واسطه‌ها به فروشنده‌ها القا می‌کنند که «قیمت بالاتر، متقاضی دارد».

ویژگی دوم این سایت اثرگذاری آنی آن بر بازار فروش واحدهای نوساز است.

هم‌اکنون تعداد آپارتمان‌های نوساز در بازار فروش تحت تاثیر ساخت‌وسازهای پررونق دو سال اخیر افزایش پیدا کرده، اما مالکان این واحدها قیمت عرضه را نسبت به سال گذشته حداقل 15 تا 20 درصد افزایش داده‌اند.

با این حال تا پیش از فصل تابستان پیش‌بینی می‌شود قیمت‌های فعلی نوسازها به محض رونمایی از سایت قیمت‌مرجع شکسته ‌شود.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه‌وشهرسازی در این باره به «دنیای‌اقتصاد» گفت: ساختمان‌های نوساز در تهران اغلب پرواحد هستند و فروش همه واحدها همزمان آغاز می‌شود. از طرفی، قیمتی که سامانه ما به مردم اعلام می‌کند برای گروه‌های 70 تا 80 واحدی در هر پارسل از شهر تهران است. بنابراین زمانی که کاربر سامانه درخواست خرید واحد نوساز را در یک محله وارد می‌کند، احتمال اینکه قیمتی که به او اعلام می‌شود متعلق به یکی از واحدهای ساختمان مدنظر خریدار باشد، زیاد است.

این در حالی است که برای اطلاع از قیمت‌مرجع ساختمان‌های چند سال ساخت، سامانه ممکن است قیمت ساختمان مجاور یا ساختمان نزدیک به واحد موردنظر خریدار را به او اعلام کند.

«قیمت‌مرجع» بیانگر واقعیت بازار مسکن

علی چگینی، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه‌وشهرسازی با تشریح اهدافی که مقرر شده سامانه «قیمت‌مرجع» دنبال کند، گفت: برای آنکه بتوانیم بازار مسکن را شفاف کنیم تا همه بازیگران حوزه مسکن اطلاعات دقیق‌تر و واقعی از بازار داشته باشند، بررسی‌هایی را انجام دادیم و به این جمع‌بندی رسیدیم که می‌شود از روی اطلاعات سامانه رهگیری معاملات مسکن، سامانه جدیدی به‌صورت مکان‌محور راه‌اندازی کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ماهانه بین 15 هزار تا 20 هزار معامله آپارتمان در تهران توسط سامانه رهگیری انجام می‌شود و قیمت فروش این واحدها نیز در سامانه ثبت می‌شود، افزود: اطلاعات سامانه رهگیری معاملات مسکن یک مجموعه اطلاعات فراگیر است و به لحاظ نمونه آماری بیان‌کننده واقعیت بازار مسکن تهران است. از همین رو وزارت راه‌و‌شهرسازی تصمیم گرفت برای کنترل قیمت مسکن، قیمت‌های این سامانه را از طریق سامانه کدپستی در اختیار متقاضیان خرید قرار دهد.

چگینی با توضیح بیشتر درباره نحوه استفاده از قیمت‌مرجع گفت: در سامانه جدید که ترکیبی از سامانه رهگیری و سامانه کدپستی و نقشه‌ GIS شهر تهران است، اطلاعات همه آپارتمان‌های موجود در شهر تهران که تعداد کل آنها حدود دو میلیون و 200 هزار واحد مسکونی است به همراه قیمت واقعی خرید‌وفروش واحدها موجود است.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن تصریح کرد: در سامانه اعلام قیمت‌مرجع نقشه GIS تهران به 31 هزار پارسل –پارسل کوچک‌تر از محله است- تقسیم شده که هر پارسل بین 70 تا 80 واحد مسکونی را شامل می‌شود. با توجه به تراکم ساختمان‌های موجود و جدید تهران، ممکن است دو ساختمان مسکونی در یک خیابان یک پارسل را تشکیل دهد که در این صورت قیمتی که سامانه اعلام می‌کند؛ همگن و ملموس خواهد بود.


سامانه چه قیمتی را اعلام می‌کند؟

چگینی در ادامه گفت‌وگو با «دنیای‌اقتصاد» درباره نحوه اعلام قیمت مرجع در سامانه بلوک‌بندی قیمت مسکن گفت: این سامانه بعد از درخواست کاربر و ارائه کدپستی از سوی کاربر، قیمت‌های همه واحدهایی که در محدوده کدپستی طی فصل بهار فروخته شده را برای متقاضی نمایش می‌دهد؛ به طوری که هر تعداد واحد مسکونی طی این فصل خرید‌وفروش شده است، قیمت تک‌تک آنها نمایش داده می‌شود.این مسوول بازار مسکن در وزارت راه‌وشهرسازی تاکید کرد: نحوه اعلام قیمت‌مرجع براساس نوع درخواست کاربر متفاوت است.

قیمت‌ها در سه گروه نوساز، واحدهای بالای 5سال و واحدهای با عمر کمتر از 5 سال و همچنین متناسب با امکانات ساختمان به‌صورت میانگین قیمتی، بیشترین قیمت و کمترین قیمت اعلام می‌شود. چگینی با اشاره به اینکه قیمت‌مرجع واحدهای مسکونی به همراه نقشه هوایی محل موردنظر به کاربر اعلام می‌شود، گفت: کاربر با رویت نقشه هوایی، موقعیت دقیق محل را به صورت عکس واقعی به همراه خیابان‌های اطراف و فضای‌شهری می‌تواند، ببیند.


گام بعد از قیمت‌مرجع چیست؟

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه‌وشهرسازی در پاسخ به اینکه «چه تضمینی برای استفاده هر سه طرف معامله ملکی از اطلاعات قیمت‌مرجع وجود دارد؟» گفت: گام اول شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی درباره قیمت واقعی املاک مسکونی در تهران است. با راه‌اندازی این سامانه، مردم با اطلاعات مستند و تسلط کامل بر قیمت‌ها وارد بازار خرید می‌شوند و ابهام قبلی آنها مرتفع می‌شود، اما اگر قرار باشد باز هم بازار به هم بریزد، دولت در گام بعدی با استفاده از اطلاعات به‌دست آمده، طرح‌های کنترلی همچون مالیات و جریمه‌های تعزیراتی را وارد بازار می‌کند.

چگینی در تشریح طرح‌های مالیاتی و تعزیراتی گفت: در خیلی از کشورهای پیشرفته امروزی، بعد از جنگ‌جهانی دوم زمانی که رشد جمعیت و متقاضی مسکن معضل جدی این کشورها بود، دولت‌ها در بازار مسکن دخالت کردند و سقف قیمتی برای فروش و اجاره خانه‌ها تعیین کردند و موفق هم بودند.

نام سایت این هفته مشخص می‌شود

این مقام مسوول در وزارت راه‌وشهرسازی درباره اسم سایت اعلام قیمت‌مرجع، گفت: سه گزینه برای نامگذاری سایت پیشنهاد شده که اسم نهایی این هفته بعد از تایید وزیر اعلام می‌شود. 





تاریخ : چهارشنبه 91/3/17 | 12:52 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

اگر شما هم کارتان دائما با کامپیوتر سروکار دارد، مطمئنا با دردهایی همچون گردن‌درد، سوزش یا خستگی چشم و گاهی هم سردرد آشنایی دارید. در این ایمیل قصد داریم روش‌هایی برای جلوگیری از خستگی و آسیب به چشم هنگام کار کردن با کامپیوتر را آموزش دهیم.


 

وضعیت قرارگیری مانیتور خود را تنظیم کنید

تنظیم صحیح وضعیت قرارگیری مانیتور می‌تواند خستگی چشم را به میزان زیادی کم کند. مانیتور باید به گونه‌ای قرار گیرد که فاصله آن از چشم شما بین 50 تا 75 سانتی‌متر باشد.

ضمنا بالاترین قسمت مانیتور باید هم سطح و در راستای چشم شما باشد. به گونه‌ای که نگاهتان هنگام کار با مانیتور باید رو به پایین باشد نه بالا.

نورپردازی را به درستی تنظیم کنید

منظور از نورپردازی، تنظیم نور مانیتور نیست. منظور تنظیم نور محیطی اتاق است. نورهای فلورسنت در شرکت‌ها به‌وفور مورد استفاده قرار می‌گیرند. بازتاب این نور در مانیتور باعث خستگی چشم شما می‌شود.

نور خانه یا شرکت هیچ گاه نباید از روبرو یا پشت سرتان به صورت مستقیم به نمایشگر بتابد. چراکه به این ترتیب چشم شما خسته می‌شود.

بهتر است به جای نور مهتابی از چراغ‌های رومیزی استفاده کنید و آنها را طوری تنظیم کنید که از کنار به صورت غیر‌مستقیم به مانیتور بتابد.

از قانون 20-20-20 استفاده کنید

هر 20 دقیقه به یک شی که در فاصله حداقل 20 فیتی (6 متری) شما قرار دارد، 20 ثانیه نگاه کنید.

این راه همچون ورزشی برای چشم شما بوده و چشم شما را از آسیب دیدن و خستگی در امان می‌دارد. اگر فراموش می کنید که هر 20 دقیقه این کار را انجام دهید، برنامه استراحت چشم را روی سیستم ویندوزی یا مک خود نصب کنید.

از عینک‌های مخصوص کار با کامیپوتر استفاده کنید

نور مصنوعی حاصل از لامپ‌ها به اضافه نور مانیتور و همچنین نور طبیعی محیط، به چشم شما فشار می‌آورد. پس بهتر است به روشی جلوی این همه نور را بگیرید.

بهترین راه برای جلوگیری از ورود این حجم نور به چشم شما، استفاده از عینک‌های مخصوص کامیپوتر یا Gunnar است. این عینک‌ها مجهز به شیشه‌های کمرنگ زرد هستند و نور آبی ساتع شده از مانیتور را خنثی می‌کنند.

این عینک کمی درشت‌نمایی نیز می‌کند و امکان مطالعه متون را ساده‌تر می‌نماید. قیمت عینک Gunnar معادل 80 دلار است.

تنظیمات را طوری تغییر دهید که چشمتان اذیت نشود

زمانیکه وسایل شما در قسمت‌های مختلف میز کارتان گسترده شده، چشم شما با نگاه کردن به هریک از آنها، دائما در حال تنظیم کردن خودش است. برای جلوگیری از این موضوع بهتر است وسایلی که بیشتر به آنها نگاه می‌کنید را در یک راستا و نزدیک به هم قرار دهید. به طور مثال، کیبورد خود را کاملا به مانیتور نزدیک کنید تا زمانیکه نگاهتان دائما از کیبورد به مانیتور تغییر می‌کند نیاز به تنظیم نداشته باشد و کمتر خسته شود.






تاریخ : سه شنبه 91/3/16 | 11:37 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 

بهترین نصیحت های پدرانه
بهترین نصیحتی که پدرم به من کرده و او هم خود از پدرش شنیده این است که در شب اقدام به رفع و رجوع مشکلات نکنم چرا که در شب خاصیتی هست که موجب می شود مشکلات وجهه بغرنج تری پیدا کنند .
مری یوسن Mary Usen  از نیویورک گفته است : 
 پدر من اهمیت مرتب کردن رختخوابم در هر صبح را به من آموخت . شش ساله بودم  و او به من نشان داد که افراد در ارتش چگونه تختخوابشان را مرتب می کنند  و بدین منظور هر روز تختخواب مرا چک می کرد . امروزه تختخوابم تنها چیز موجود در زندگیم می باشد که همواره مرتب و منظم می باشد . 

مونیک سیترون استامپلمن  Monique Citron Stampleman   از نیویورک گفته است :  
شاد بودن چقدر مهم است . پدر من هرگز خسته نبود ؛ او اغلب روی سرش می ایستاد تا سه فرزندش را تحت تاثیر قرار دهد و با انجام کارهای ساده  این چنینی این زندگی یکنواخت و بی هیجان ما را شور و هیجان می بخشید . به عنوان مثال یک بار ما را ترغیب کرد یکی از داستانهای پر مخاطره ژول ورن به نام سفری به ماهی فروش ( با اختاپوس زنده اش ) را تجسم کنیم . پدرم آموخت که زندگی وقتی قرین شادی گردد بهتر خواهد بود  و دیگران را همراه ما می سازد .  

هیلاری هیندل Hilary Heindl  از ماساچوست گفته است :
اکثر صبح ها زمانی که پدرم مرا به مدرسه می رساند این ضرب المثل را تکرار می کرد " کلاهت را بپا " منظورش این بود که قدر و منزلت خودت را فراموش نکن .  بارها در طول زندگی این ضرب المثل را مورد استفاده قرار دادم . این ضرب المثل انگیزه بخش من برای اتمام روابط خطرناک بود و خاطر نشان می کرد که  در کار، تواناییهای خودم را دست کم نگیرم . به یمن این نصیحت حکمت آمیز اجازه ندادم عدم خودباوری مانعی برای تحقق اهدافم گردد .  

وینفرد نوروود  Winifred Norwood  از ماینی Maine  گفته است :
در اوایل دهه 1960 که من در حال بزرگ شدن بودم پدرم مطمئن شد که هر آنچه را که یک مرد باید بتواند انجام دهد را من یاد گرفته ام . او به من یاد داد چگونه از لوازم برقی استفاده کنم ، برای نصب آنتن رادیو به پشت بام بروم. او می خواست من تشخیص دهم که می توان زن باشم اما کاملا متکی به خود و مستقل .

کارولین ژوریس Carolyn Juris  از نیویورک گفته است :
وقتی برای اولین بار پا به دنیای کار گذاشتم پدرم به من گفت به خاطر داشتن نام معاون شرکت به اندازه از یاد نبردن نام کار فرما اهمیت دارد . اگر شما چیزی نیاز داشته باشید این درخواست شما به گوش کارفرما نخواهد رسید مگر اینکه با کسی که برنامه های رییس را مدیریت می کند رابطه خوبی داشته باشید و این فرد کسی نیست به جز معاون و دستیار رییس . بعد از مدتی که خودم به عنوان دستیار شرکتی کار کردم اقرار می کنم مطلبی که پدرم گفت کاملاً صحت دارد . 

کیم پریوس بلومبرگ  Kim Prywes Bloomberg  از شیکاگو، ایلینویس  Illinois گفته است : 
 پدرم می گوید " اگر می خواهی کاری انجام شود آن را به فرد پر مشغله ای بسپار تا آن را انجام دهد .او پزشک کوشا  و سخت کوشی است که تلاش می کند بیمارانش را خوب بشناسد. با فرزند بزرگش توپ بازی می کند و سرگرمی های بی شمارش را دنبال می نماید . در زندگی شخصی ام دریافتم هر زمان که مشغله ام بیشتر می باشد فعالتر و خلاقتر می شوم . 

لارا کار وینتون LaraCarr-Winton  از آلاباما  Alabama  گفته است :
پیش از ازدواج پدرم توصیه کرد که هرگز شکایت همسرم را نزد دوستان نبرم اگر مشکلاتمان را با همسرمان حل نکنیم زمینه دلخوری های پنهان فراهم می شود  و باعث می شود که دوستان نسبت به همسرم دیدگاه خوشایندی نداشته باشند . با رعایت این راهنمایی پدرم، ازدواج موفقی داشتم . 

جسیکا بار- گابریل Jessica Bar-Gabriel  از آلبرتا Alberta  گفته  است :
به دلیل اینکه تلفن دارد زنگ می خورد مجبور نیستید آن را جواب دهید . پدرم همواره احساس می کرد اگر در کنار دوست یا عضو خانواده ای هست آن فرد به شخص آن سوی خط ارجحیت دارد . او به من آموخت که بدون توجه به شرایط، بر روی افرادی که در کنارشان هستم تمرکز کنم .چرا که آنها شایسته دریافت توجه کامل من هستند . 

لائورا سینرود Laura Sinrod  از نیویورک گفته است :  
بهترین نصیحتی که پدرم به من کرده و او هم خود از پدرش شنیده این است که در شب اقدام به رفع و رجوع مشکلات نکنم چرا که در شب خاصیتی هست که موجب می شود مشکلات وجهه بغرنج تری پیدا کنند . اگر چه گاهی اوقات این موضوع را رعایت نکردم اما در این سالها گذر زمان  بر درستی این پند صحه گذاشت . تاریکی شب می تواند باعت شود که کوچکترین موانع نفوذ ناپذیر و غیر قابل عبور به نظر آیند . 

کریستین موناکو  Kristin Monaco  از واشینگتن دی سی گفته است :  
به یمن حرفهای پدرم دانستم که قبل از آنکه شروع به قلمه زدن کنم میانگین زمان آخرین یخبندان در منطقه ای که زندگی می کنم را بررسی کنم . آرزو دارم حیاط خانه ام روزی به مانند حیاط خانه او رشک برانگیز شود . 

ایمی کنبی Amy Canby  از کلورادو  Colorado  گفته است :
پدرم می گفت برای جلوگیری از بروز افسردگی می بایست همواره چشم انتظار تحقق اتفاق خوبی باشید . حالا زمانی که بد خلق می شوم به آن چیز خوب فکر می کنم  این چیز خوب می تواند یک تفرجگاه آفتابی ، سفر  و ... باشد .





تاریخ : سه شنبه 91/3/16 | 11:32 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
Darryl Trott نقاش این گل ها با آبرنگ به نرمی و لطافتی رسیده است که با دیگر ابزارهای نقاشی نمی توان به آن رسید. این هنرمند که متولد استرالیا است از سن خیلی پایین وقتی که 6 سال داشت و اولین جعبه آبرنگ را برای کریسمس هدیه گرفت تحت تاثیر نقاشی های آبرنگ قرار گرفت. او از همان سن کم می دانست که با کمک دستان هنرمند و جعبه آبرنگش چگونه ترکیب بندی طبیعی ای را در نقاشی به کار برد. اما او تحت نظر استادش Ruth Tuck آموزش دید و عشق به گل ها از آنجا در او سرچشمه گرفت.

http://www.seemorgh.com/uploads/1391/03/Watercolor_Paintings_by_Darryl_Trott_.jpg

http://www.seemorgh.com/uploads/1391/03/Watercolor_Paintings_by_Darryl_Trott_1.jpg

http://www.seemorgh.com/uploads/1391/03/Watercolor_Paintings_by_Darryl_Trott_2.jpg

http://www.seemorgh.com/uploads/1391/03/Watercolor_Paintings_by_Darryl_Trott_3.jpg

http://www.seemorgh.com/uploads/1391/03/Watercolor_Paintings_by_Darryl_Trott_4.jpg

نقاشی آبرنگ

http://www.seemorgh.com/uploads/1391/03/Watercolor_Paintings_by_Darryl_Trott_6.jpg

آبرنگ

نقاشی آبرنگ

http://www.seemorgh.com/uploads/1391/03/Watercolor_Paintings_by_Darryl_Trott_9.jpg

http://www.seemorgh.com/uploads/1391/03/Watercolor_Paintings_by_Darryl_Trott_10.jpg

نقاشی آبرنگ

نقاشی آبرنگ





تاریخ : سه شنبه 91/3/16 | 10:37 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
























تاریخ : سه شنبه 91/3/16 | 9:55 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

روزی به رهی مرا گذر بود

خوابیده به ره جناب خر بود

از خر تو نگو که چون گهر بود

چون صاحب دانش و هنر بود

گفتم که جناب در چه حالی؟

فرمود که وضع باشد عالی

گفتم که بیا خری رها کن

آدم شو و بعد از این صفاکن

گفتا که برو مرا رها کن

زخم تن خویش را دوا کن

خر صاحب عقل و هوش باشد

دور از عمل وحوش باشد

نه ظلم به دیگری نمودیم

نه اهل ریا و مکر بودیم

راضی چو به رزق خویش بودیم

از سفر? کس نان نه ربودیم

دیدی تو خری کشد خری را؟

یا آنکه برد ز تن سری را؟

دیدی تو خری که کم فروشد ؟

یا بهر فریب خلق کوشد ؟

دیدی تو خری که رشوه خوار است؟

یا بر خر دیگری سوار است؟

دیدی تو خری شکسته پیمان؟

یا آنکه ز دیگری برد نان؟

دیدی تو خری حریف جوید؟

یا مرده و زنده باد گوید؟

دیدی تو خری که در زمانه

خرهای دیگر پیش روانه؟

یا آنکه خری ز روی تزویر

خرهای دیگر کشد به زنجیر؟

هرگز تو شنیده ای که یک خر

با زور و فریب گشته سرور؟

خر دور ز قیل و قال باشد

نارو زدنش محال باشد

خر معدن معرفت کمال است

غیر از خریت ز خر محال است

تزویر و ریا و مکر و حیله

منسوخ شدست در طویله

دیدم سخنش همه متین است

فرمایش او همه یقین است

گفتم که ز آدمی سری تو

هرچند به دید ما خری تو

بنشستم و آرزو نمودم

بر خالق خویش رو نمودم

 






تاریخ : سه شنبه 91/3/16 | 8:14 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
1- گمونم اسب سفید شاهزاده منو کشتن و باهاش سوسیس درست کردن وگرنه امکان نداشت اینقده دیر کنه
2- می گن پول چرک کف دسته؛ دست ما هم که کلا آنتی باکتریال!

3- مدرسه: سه سیب داریم، دو تای دیگر از علی می گیریم، حالا چندتا سیب داریم؟

مشق شب: اگر یک هندوانه سه کیلویی را بین پنج نفر تقسیم کنیم به هر یک چه مقدار می رسد؟

امتحان: علی 12 موز دارد، قطار او هفت دقیقه تاخیر دارد، وزن خورشید را حساب کنید!

4- ترمینال همون ترمینال اما رفتن کجا و اومدن کجا

5- حتی مزخرف ترین چیزهای ممکن بعدها به خاطره های شیرین تبدیل میشن

مثلا صدای مودم دایل آپ موقع کانکت شدن

6- ملت فکر می کنن در اتاقای ما، مثه در یخچال خود به خود بسته میشه. پشت سرشون نمیبندنش

7- هرکس به طریقی دل ما می شکند! اما تو خیلی خلاقیت به خرج دادی، آفرین.

8- اوضاع اونقدر عجیبه که هرکی از هر دهه ای هست فکر می کنه جزو نسل سوخته است!

9- بعضی وقتا دلم واسه مامانم می سوزه وقتی میان تو اتاقم و غرق دنیای مجازی میشم و اون تنها نشسته تلویزیون می بینه. چه نسل بی عاطفه ای شدیم ما

10- همیشه دود سیگار به سمتی میره که نمی خوای، دقیقا مثه مسیر زندگی ما...

11- ای کاش الانم مثل بچگی بزرگترین نگرانیم این بود که وقتی آدامس می خرم عکسش تکراری نباشه...!

12- وقتی این نوشته های سوزناک بعضیا رو می خونم که از رفتن عشقشون دارن پر پر می شن، دلم می خواد برم عشقشونو پیدا کنم، دوتا بزنم تو گوشش، بگم الاغ! داری می کشیش بدبختو! برگرد

13- در تاریخ تنقلات همه جور آدمی داشتیم از آدم نابغه ای که بستنی رو اختراع کرد تا اون آدم ناتوانی که تخمه ژاپنی رو به آجیل اضافه کرد

14- به علت گرانی بانک مرکزی به مناسبت روز مرد کارت های آفرین صد آفرین و هزار و سیصد آفرین همسر خوب و نازنین چاپ کرد

15- پیرمردهای 90 ساله هم توی جمعشون به همدیگه میگن «بچه ها»

16- یه آهنگ توی پلی لیستت هست که همیشه ازش رد میشی اما هیچ وقت پاکش نمی کنی

17- انگیزه چک کردن میس کال ها:

پنج درصد اهمیت کسی / کسانی که تماس گرفتن

95 درصد خلاص شدن از اون آیکون اعصاب خردکردن نشون دهنده میس کال

18- رفته بودیم یه جا مهمونی، صاحب خونه یه دختر ملوس داشت، سه، چهار سالش بود، دیوار راستو می رفت بالا! نازش کردم، بوسیدمش و بهش با لحن بچگونه گفتم: خاله دون، چن سالته عجیییجم؟ اسمتو بهم میگی خانونمه خوججل؟

چند ثانیه تو چشام نگاه کرد، بعدش خیلی جدی گفت: خب مثل آدم حرف بزن ببینم چی میگی...!

19- خواستم خونه عشقو تو قلبت بسازم اما شهرداری مجوز نداد!

20- ینی فک کنم مسوولان یوفا با مسوولان دانشگاه ما هماهنگ کردن که از روز شروع فرجه ها بازی های یورو 2012 رو شروع کنند و اختتامیه اش هم همزمان با اتمام امتحانات ماست.

مراقب باشید بچه ها که من دو سال پیش تو جام جهانی داغون شد امتحانام!

21- این عذاب وجدان گرفتن ها در روزای آخر تعطیلات کاملا نرمال و از علایم سلامتی دانشجویان و دانش آموزان است

22- هر امتحانی سه فاز دارد: فاز فرجه ها که عموما به فنا می رود

فاز ایام امتحانات که عموما به فکر کردن راجع به راه کارهای تقلب می گذرد

فاز بعد از امتحانات که به پاچه خواری اساتید و التماس سپری می شود

23- راوی قصه عاشق دخترک شده بود، قصه را طول می داد تا شاهزاده قصه کمی دیرتر برسد

24- یادمان باشد اگر قاطرمان تنها شد، طلب عشق ز هر کره الاغی نکنیم

25- شما یادتون نمیاد، همین دو ساعت پیش ساعت چهار بود

26- خرخون مجرم نیست، بیمار است. بیایید با خرخون ها مثل بیماران رفتار کنیم...! (ستاد حمایت از بیماری های خیلی خاص)

27- تو «اسم فامیل»، سر غذا دعوامون می شد می رفتیم پیش بزرگ ترها تاییدیه می خواستیم که مثلا شهادت بدن گیلاس پلو داریم یا نه!

موز پلو حتی...!

28- لیوان آب باس شعور داشته باشه وقتی از بیرون میای و پهن زمینی خودش بیاد بگه منو بخور، این دانشمندا چه غلطی می کنند من نمی دونم

29- بچه که بودیم همش اون خانوم مجری مهربونه بودا... خانوم رضایی،

می گفت: شما... ما هم می گفتیم: ما؟

می گفت: بله شما که نزدیک تلویزیون نشستی، یکم برو عقبن تر بشین!

مام می رفتیم عقب. بعد می گفت: یکم عقب تر!

ماهم تا نزدیکای در ورودی می رفتیم عقب که نکنه لج کنه کارتون نشوننده!

یه همچین اسکلایی بودیم ما...

30- وقتی پنج ثانیه قبل از آلارم موبایل بیدار می شم و اونو خاموش می کنم احساس می کنم بمب خنثی کردم

31- من همه کتابامو دو دور کامل خوندم، تو چطور؟ (ستاد ایجاد وحشت میان دانشجویان در فصل امتحانات)

32- مقدار تعطیلی بیشتر = اتلاف وقت بیشتر

عمرا وقتی تعطیل می شی بشینی درس بخونی

33- ما بچه بودیم یه بازی بود به نام: «همه ساکت بودند ناگهان خری گفت»... صدبرابر پلی استیشن 3 لذت داشت!

34- استاد: وقتی بزرگ شدی چه می کنی؟ شاگرد: ازدواج! استاد: نخیر منظورم اینه که چی می شی؟ شاگرد: داماد! استاد: اوه! منظورم این است وقتی بزرگ شدی چی به دست می آری؟ شاگرد: زن! استاد: بله! وقتی بزرگ شدی برای پدر و مادرت چی می گیری؟ شاگرد: عروسی می گیرم! استاد: پسر جان پدر و مادرت در آینده از تو چه می خوان؟ شاگرد: نوه!

35- در جهان سوم رمز موفقیت پنهان کردن منابع کسب اطلاعاته

Wincenzo Delafonte: وسط میدون تجریش احساس کردم یه مردی تو فاصله 20 متریم زل زده بهم و داره میاد سمتم، منم چشم تو چشم شدم و به مسیرم ادامه دادم، بهم رسیدیم و یهو دستشو کرد تو کیفش و یه کاغذ داد دستم
آگهی کاشت مو بود
اولش خیلی بهم برخورد اما بعدا گفتم طفلکی چقدر منتظر یه کچل بوده که رد شه

36- سیمین: فرقی نداره کسی که باهاش حرف می زنی، پلی تکنیک می خونه یا آزاد از رودهن. از نظر خودش سختگیرترین استادا و بالاترین سطح علمی رو دانشگاه اونا داره





تاریخ : سه شنبه 91/3/16 | 7:45 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

چند قورباغه از جنگلی عبور می کردند که ناگهان دو تا از آنها به داخل گودال عمیقی افتادند.

بقیه قورباغه ها در کنار گودال جمع شدند و وقتی دیدند که گودال چقدر عمیق است به دو قورباغه دیگر گفتند: که دیگر چاره ای نیست شما به زودی خواهید مرد.


دو قورباغه این حرفها را نشنیده گرفتند و با تمام توانشان کوشیدند که از گودال بیرون بپرند. اما قورباغه های دیگر مدام می گفتند: که دست از تلاش بردارند چون نمی توانند از گودال خارج شوند و خیلی زود خواهند مرد. بالاخره یکی از دو قورباغه تسلیم گفته های دیگر قورباغه ها شد و دست از تلاش برداشت. سر انجام به داخل گودال پرت شد و مرد.

 اما قورباغه دیگر با تمام توان برای بیرون آمدن از گودال تلاش می کرد. هر چه بقیه قورباغه ها فریاد میزدند که تلاش بیشتر فایده ای ندارد او مصمم تر می شد تا اینکه بالاخره از گودال خارج شد. وقتی بیرون آمد. بقیه قورباغه ها از او پرسیدند: مگر تو حرفهای ما را نمی شنیدی؟

 معلوم شد که قورباغه ناشنواست. در واقع او در تمام مدت فکر می کرد که دیگران او را تشویق می کنند.






تاریخ : سه شنبه 91/3/16 | 7:39 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

میلاد حضرت امام محمد تقی(ع) 

شکوفه‌ی باغ رضوان

شادیم که قلب شیعه شاد است امشب        کار همه بـــــر وفق مـــراد است امشب

درهاى بهشــــــت آرزو باز شــــده است         چون شام ولادت جـــــــواد است امشب

امروز، روز عید و شادی است. یکی از روزهای خوب و شاد خدا؛ روزی که همه شیعیان اهل بیت علیهم‌السلام، دل‌هایشان غرق نور و شادمانی است. امروز، روز تولد امام نهم شیعیان، امام محمد تقی (علیه‌السلام) فرزند بزرگوار امام رضا (علیه‌السلام) است.

حضرت امام رضا (علیه‌السلام) براساس نصبی که از پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) و امیر م?منان علی (علیه‌السلام) به او رسیده بود، فرزند خود را به جواد، زکی، و تقی ملقب فرمودند. این امام همام نیز مانند امامان دیگر، با بهره‌مندی از علوم توحیدی و دریافت حقایق ملکوتی، قطره‌هایی از دریای علم و حکمت را در صحنه‌های مختلف زندگی به نمایش گذاشته‌اند.

امام محمد تقی (علیه‌السلام) می‌فرمایند: سه چیز است که هر کس آن را مراعات کند، پشمیان نگردد: اجتناب از عجله، مشورت کردن و توکل بر خدا در هنگام تصمیم گیری. (مسند الامام الجواد، ص 247)





تاریخ : پنج شنبه 91/3/11 | 10:35 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 در این پاپیروس‌ها به 48 نوع زخم که پزشکان آن زمان آنها را شناخته و تقسیم‌بندی کرده‌اند، اشاره شده است.» این مقدمه‏ای بر وجود زخم و تلاش انسان‏ها برای درمان آنها از زبان دکتر مهرداد خوانساری، متخصص جراحی عمومی، فلوشیپ لاپاروسکوپی و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی است که در همین رابطه با ایشان به گفت‏وگو نشسته‏ایم.
سلامت: آقای دکتر! زخم‌ها چند نوع هستند؟

زخم عبارت است از گسیختگی یک اپی‏تلیوم یا پوشش در هر قسمتی از بدن اعم از پوست، مخاط دستگاه گوارشی و... که براساس نوع زخم در هر قسمتی از بدن، درمان‌ها متفاوت خواهند بود. پس زخم‌ها می‏توانند در نقاط مختلفی از بدن چه در ارگان‏های داخلی مانند دستگاه گوارش یا در ارگان خارجی مانند پوست ایجاد شوند اما به طورکلی زخم‌ها را به دو نوع حاد و مزمن تقسیم‌بندی می‌کنیم.

سلامت: کمی درباره این زخم‏ها توضیح می‏دهید؟

بله، برای تعریف زخم حاد و مزمن بهتر است در ابتدا به روند ترمیم یک زخم پس از ایجاد آن بپردازم. هر زخمی 4 مرحله را طی می‏کند. در اولین ثانیه‌های ایجاد زخم در بدن روند ترمیم زخم آغاز می‌شود. به این صورت که سلول‌های التهابی به سمت مرکز زخم حرکت می‌کنند و به نوعی آن را مورد حمله قرار می‌دهند. این‌کار با 2 هدف انجام می‌شود؛ اول پاک‌کردن باکتری‌ها و آلودگی‌ها از محل که معمولا از روز اول تا روز چهارم زمان می‌برد و دوم ترشح واسطه‌های التهابی که در مرحله دوم زخم به کار می‌آید. در واقع روند ترمیم زخم فیزیولوژیک و در عین حال هورمونی است؛ یعنی هم فیزیولوژی طبیعی بدن و هم هورمون‌ها در ترمیم آن نقش دارند.

مرحله دوم معمولا از روز چهارم تا دهم یا دوازدهم بعد از ایجاد زخم طول می‌کشد. در این مدت سلول‌های التهابی‌ای که وارد حفره زخم شده‌اند شروع به تکثیر می‌کنند تا داربستی تشکیل بدهند و زخم را از آن داربست آکنده کنند تا ترمیم زخم ادامه پیدا کند. مرحله سوم ترمیم زخم از روز دهم تا دوازدهم طول می‏کشد. در این مرحله حمله سلول‌ها و تکثیر آنها نظم و انضباط خاصی پیدا می‌کنند. به این صورت که بدن زوائد را از زخم برداشت می‌کند و زخم همانند بافت‌های اطرافش شکل می‌گیرد که اصطلاحا به این مرحله Modeling یا مرحله «تغییر زخم» می‌گویند.

سلامت: این عوامل مشابه تجربه همه از زخم است؟

بله، همه ما زخم را تجربه‌ کرده‌ایم و شما دیده‌اید که هر زخمی در ابتدا التهابی دارد که در روز سوم و چهارم کمتر می‏شود و مقداری برجستگی پیدا می‌کند و سپس در عرض 6 تا 12 ماه زخم مدل خود را تغییر می‌دهد تا به بافت همسایه خود نزدیک شود. مرحله آخر برداشت اضافه‌ها از زخم و همان چیزی است که ما اصطلاحا به آن «جوشگاه» یا «اسکار زخم» می‌گوییم. جوشگاه به مرور زمان از بین خواهد رفت و به یک بافت طبیعی تبدیل خواهد شد. البته جوشگاه زخم می‌تواند براساس ژنتیک ادامه پیدا کند و از بین نرود یا به طور کامل محو شود.

سلامت: اگر هنگام ترمیم زخم اتفاقی بیفتد که این مراحل پشت‌سر هم انجام نشود، چه پیامدی خواهد داشت؟

در این صورت زخم حاد به یک زخم مزمن تبدیل می‌شود که درمان‌های خاص خود را می‌طلبد. به همین دلیل تلاش ما این است که زخم حاد را در روند ترمیم طبیعی خودش نگه داریم و اجازه ندهیم که زخم، مزمن شود. زیرا در این صورت مجبوریم از تکنیک‌های خاصی استفاده کنیم تا آن را درمان کنیم.

سلامت: آیا مزمن‌شدن زخم خطرناک‌ است؟

بله، ممکن است به خاطر وجود یک زخم مزمن عوارض خطرناکی ایجاد شود. زیرا مزمن‌شدن زخم مسایل ساده زخم‌ها را به مسایل پیچیده‌ای تبدیل می‌کند. البته هر زخمی‌ مزمن نمی‌شود بلکه عواملی وجود دارد که می‌تواند زخم حاد را به زخم‌ مزمن تبدیل کند. بسیاری از این عوامل ذاتی هستند و مربوط به خود شخص است اما بیماری‌های زمینه‌ای مانند بیماری‌هایی که در سیستم ایمنی افراد نقص ایجاد می‌کنند، مانند بیماری‌های کبدی و کلیوی، بیماری‌ دیابت، افرادی که فقر تغذیه‌ای دارند، افرادی که شیمی‌درمانی می‌شوند، افرادی که کورتیکواسترویید مصرف می‌کنند، موارد خاصی که در منطقه‌ای که زخم ایجاد شده است و خونرسانی کافی شریانی یا وریدی ندارند، مانند بیمارانی که دچار واریس‌های مزمن و شدید اندام‌های تحتانی هستند که زخم‌ آنها گاهی حتی به قطع عضو نیز منجر می‏شود، افرادی که کم‌خونی و تصلب‌شرایین دارند، افرادی که قطع نخاع هستند یا طولانی‌مدت در بستر می‏مانند و دچار زخم‌های حادی به نام «زخم‌بستر» می‌شوند که اغلب موارد مزمن می‌شود و...
بنابراین کسانی که مبتلا به این بیماری‌ها هستند باید بیشتر احتیاط و از زخمشان مراقبت کنند. رسیدگی به موقع و پیشگیری از مزمن‌شدن زخم‌ها بسیار موثر است هرچند که در بعضی از افراد نمی‌توان از مزمن‌شدن زخم پیشگیری کرد اما می‌توان آن را کنترل نمود.

سلامت: چطور از مزمن‌شدن زخم‌ها جلوگیری کنیم؟

مهم‌ترین مساله پس از ایجاد زخم در تنه یا اندام‌ها حفظ خونسردی و کنترل اوضاع است پس از آن اولین اقدام، کنترل خونریزی است که می‌توان با فشار دست یا با یک پارچه و گاز تمیز آن را کنترل کرد. مرحله دوم پانسمان ساده زخم است که آن هم کار کنترل خونریزی و درد را انجام می‌دهد.

اگر ناحیه‌ای از بدن با اشیای برنده مانند شیشه بریده شده بود، امکان عمیق‌بودن زخم زیاد است بنابراین در این موارد بهتر است سریعا به پزشک مراجعه کنید. پزشک با معاینه دقیق، نوع زخم، لبه‌های آن و وجود جسم خارجی در زخم را بررسی می‌کند. زیرا یکی از عوامل مهم تبدیل زخم‌های حاد به زخم‌های مزمن وجود اجسام خارجی در زخم است. در این صورت پزشک با توجه به زخم درمان مناسبی را آغاز می‏کند تا ترمیم صورت بگیرد و از مزمن شدن آن جلوگیری ‌شود.

سلامت: نیازی به ضدعفونی‌کردن زخم نیست؟

متاسفانه اشتباهی که افراد بعد از ایجاد زخم انجام می‌دهند، استفاده غلط از ضدعفونی‌‌کننده‌های موضعی است. ضدعفونی‌کننده‌ها که در منازل اغلب بتادین است به هیچ عنوان نباید داخل حفره زخم ریخته شود بلکه باید آن را اطراف حفره زخم استفاده کرد زیرا بتادین حاوی ید است که به شدت برای سلول‏های زایا و ترمیم‏کننده کشنده است. پس چنانچه در حفره زخم ریخته شود، قطعا باعث تاخیر در ترمیم زخم می‌شود و متعاقب آن جوشگاه و اسکار بیشتری از زخم به جا می‌ماند. بهترین شستشو‌دهنده زخم، سرم شستشو یا نرمال‌سالین است. اگر سرم در دسترس نبود می‌توان زخم را با آب تمیز شست. سپس آن را پانسمان و به نزدیک‌ترین مرکز پزشکی مراجعه کرد.

سلامت: برای از بین بردن جوشگاه یا اسکار زخم‌ها چه باید کرد؟

در روند ترمیم زخم اصطلاحی تحت عنوان ترمیم بیش از حد داریم که بدن شروع به ساختن بافت‌های اضافی در محل زخم می‌کند. معمولا جوشگاه‌ها به دو واژه جوشگاه «هیپرتروفیک» و جوشگاه «کلویید» تقسیم‌بندی می‌شوند. در جوشگاه‌ هیپرتروفیک منطقه زخم پرسلول‌ و روی زخم بزرگ و زبر می‌شود و ایجاد برجستگی می‏کند. ایجاد جوشگاه کلویید هم که عوام به آن «گوشت اضافه» می‌گویند معمولا ذاتی و ژنتیکی است و با برجستگی نرم و بد شکلی پوست در محل زخم همراه است و درمان‌های خاص خودش را دارد. بهترین راه برای محو شدن اسکار زخم‌ها مراقبت‌ خوب از زخم و اداره ترمیم درست آن است.

سلامت: در چه زخم‌هایی باید واکسن کزاز تزریق کرد؟

با توجه به واکسیناسیون کامل جوانان و نوجوانان در کشور اغلب زخم‌هایی که در بدن ایجاد می‌شود نیازی به واکسن ندارند. در موارد بسیار خاصی که زخم به شدت له شده و با خاک یا مدفوع آلوده شده است یا زخم لبه‌های ناهماهنگ دارد چنانچه بیش از 10 سال یا در موارد خاص‌تر 5 سال از واکسیناسیون فرد گذشته باشد، تزریق واکسن کزاز لازم است. در غیر این صورت نیازی به تزریق واکسن نیست.

منبع : Salamatnews.com





تاریخ : پنج شنبه 91/3/11 | 9:49 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">