سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

دعاى امام سجاد(علیه السلام) هنگام حلول ماه رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

«(1) الحمد لله الذى هدانا لحمده، و جعلنا من اهله لنکون لاحسانه من الشاکرین و لیجزینا على ذلک جزاء المحسنین (2) و الحمد لله الذى حبانا بدینه، و اختصنا بملته، و سبلنا فى سبل احسانه لنسلکها بمنه الى رضوانه حمدا یتقبله منا و یرضى به عنا (3) و الحمد لله الذى جعل من تلک السبل شهره شهر رمضان، شهر الصیام، و شهر الاسلام، و شهر الطهور، و شهر التمحیص و شهر القیام الذى انزل فیه القرآن، هدى للناس و بینات من الهدى و الفرقان‏».

سپاس خدائى را سزاست، که ما را براى سپاسگزارى خود راهنمائى نمود، و از سپاسگزاران قرار داد، تا براى احسان و نیکیش از شکرگزاران باشیم، و ما را بر آن سپاسگزارى پاداش نیکوکاران دهد، و سپاس خدائى را سزاست که دین خود را به ما عطا نمود، و ما را جزو ملت‏خویش(اسلام) اختصاص داد، و در راههاى احسان و نیکیش رهنمون کرد،تا به وسیله نعمتش در آن راهها رفته و به سوى رضا و خوشنودیش دست‏یابیم، سپاسى که آن را از ما بپذیرد، و به وسیله آن از ما خوشنود گردد.

سپاس خدائى را که رمضان را براى ما ماه تزکیه قرار داد

و سپاس خدائى را سزاست که ماه خود رمضان را، ماه صیام و روزه، و ماه اسلام، و ماه تزکیه، و ماه تصفیه و پاک کردن (از گناهان)، و ماه قیام و ایستادن (براى نماز در شبها یا به پا خاستن در احیاى اسلام و جهاد در راه خدا) را یکى از آن راههاى احسان قرار داد، آن چنان ماهى که قرآن در آن فرو فرستاده شد، در حالى که براى مردم راهنما (ى از گمراهى) و نشانه‏هاى آشکار رهبرى، و جدا کننده میان حق و باطل است.

«(4) فابان فضیلته على سائر الشهور بما جعل له من الحرمات الموفورة، و الفضائل المشهورة، فحرم فیه ما احل فى غیره اعظاما، و حجر فیه المطاعم و المشارب اکراما و جعل له وقتا بینا لا یجیز - جل و عز - ان یقدم قبله، و لا یقبل ان یؤخر عنه (5) ثم فضل لیلة واحدة من لیالیه على لیالى الف شهر و سماها لیلة القدر تنزل الملائکة و الروح فیها باذن ربهم من کل امر سلام، دائم البرکة الى طلوع الفجر على من یشاء من عباده بما احکم من قضائه‏».

خداوند ماه صیام را بر سایر ماهها برترى بخشید

پس برترى آن را بر ماههاى دیگر به سبب حرمتها و گرامى داشتنهاى بسیار و فضائل و برترى‏هاى آشکار که براى آن قرار داد، هویدا گردانید، و در آن ماه از جهت‏بزرگ داشت، آنچه را که در ماههاى دیگر حلال کرده حرام نمود، و خوردنیها و آشامیدنیها را در (روزهاى) آن منع کرد، و براى آن وقت آشکارى (معینى) قرار داد، که خداى بزرگ و توانا جائز و روا نمى‏داند که پیش انداخته شود و نمى‏پذیرد که از آن وقت‏به تاخیر افتد. سپس (عبادت و بندگى در) شب (قدر) آن را به (عبادت در) شبهاى هزار ماه برترى داد، و آن را شب قدر نامید (شبى که خداى تعالى اجلها و روزیها و هر امرى که حادث مى‏شود را مقدر مى‏فرماید) در آن شب (بسیارى از) فرشتگان و روح (که مخلوقى است‏بزرگتر از فرشته) به فرمان پروردگارشان بر هر که از بندگانش بخواهد با قضا و قدرى که محکم و استوار کرده (که تغییر و تبدیلى در آن نیست).

درود فرشتگان بر عابدان شب قدر

براى هر کارى (که خدا مقدر فرموده) فرود مى‏آیند، آن شب سلام و درود (فرشتگان) است (بر آنانى که براى نماز به پاى ایستاده یا در حال رکوع و سجودند، یا آنکه شب سلامتى و رهائى از ضرر و زیان شیاطین است) که برکت و خیر آن تا آشکار شدن روشنى صبح، دائم و پایدار است.

«(6) اللهم صل على محمد و آله و الهمنا معرفة فضله و اجلال حرمته، و التحفظ مما حظرت فیه، و اعنا على صیامه بکف الجوارح عن معاصیک، و استعمالها فیه بما یرضیک حتى لا نصغى باسماعنا الى لغو، و لا نسرع بابصارنا الى لهو (7) و حتى لا نبسط ایدینا الى محظور، و لا نخطو باقدامنا الى محجور و حتى لا تعى بطوننا الا ما احللت، و لا تنطق السنتنا الا بما مثلت، و لا نتکلف الا ما یدنى من ثوابک، و لا نتعاطى الا الذى یقى من عقابک، ثم خلص ذلک کله من رئاء المرائین، و سمعة المسمعین، لا نشرک فیه احدا دونک، و لا نبتغى فیه مرادا سواک.

خدایا توفیق روزه با ترک معاصى به ما عطا فرما

بار خدایا بر محمد و آل او درود فرست، و شناسائى برترى آن را (بر ماههاى دیگر) و بزرگ داشتن حرمت و حقش را (که قیام و ایستادگى بر آن واجب است) و دورى گزیدن از آنچه را که منع و حرام کرده‏اى به ما الهام نما، و ما را به روزه داشتن آن به وسیله باز داشتن اندام از گناهان و به کار بردن آنها به آنچه تو را خوشنود مى‏گرداند یارى فرما، تا با گوشهامان سخن بیهوده گوش ندهیم، و با چشمهامان به سوى بازى (کارهائى که انسان را از مقصود باز دارد)، نشتابیم. و تا دستهامان را به حرام دراز ننمائیم، و با پاهامان به سوى آنچه منع و حرام گشته نرویم. و تا شکمهامان نگاه ندارد و گرد نیاورد جز آنچه (خوردنى و آشامیدنى) که تو حلال و روا گردانیده‏اى. و زبانهامان گویا نشود جز به آنچه (قرآن مجید و گفتار پیامبر اکرم و ائمه معصومین علیهم السلام) تو خبر داده و بیان فرموده‏اى (اشاره به آداب روزه دارى و پرهیز از گناهان در حال روزه‏دارى است) و رنج نکشیم جز در آنچه (عبادت خدا و خدمت‏به خلق) که به پاداش تو نزدیک گرداند، و به جا نیاوریم جز آنچه که از کیفر تو نگاه دارد.

سپس همه آن کردارها را از ریا، و خودنمائى خود نمایان و از سمعه و شنیدن شنوندگان خالص و پاکیزه گردان که از آن کسى را با تو شریک نگردانیم، و جز تو در آن مقصود و خواسته‏اى نطلبیم.

«(8) اللهم صل على محمد و آله، وقفنا فیه على مواقیت الصلوات الخمس بحدودها التى حددت و فروضها التى فرضت،و وظائفها التى وظفت، و اوقاتها التى وقتت (9) و انزلنا فیها منزلة المصیبین لمنازلها الحافظین لارکانها المؤدین لها فى اوقاتها على ما سنه عبدک و رسولک صلواتک علیه و آله فى رکوعها و سجودها و جمیع فواضلها على اتم الطهور و اسبغه و ابین الخشوع و ابلغه.

بار خدایا توفیق نمازگزاردن کامل به ما مرحمت فرما

بار خدایا بر محمد و آل او درود فرست،و ما را در آن بر اوقات نمازهاى پنجگانه با حدود و احکامش، که مقرر نموده‏اى و واجباتش که واجب کرده‏اى و شروط و اوقاتش که شرط و تعیین گردانیده‏اى آگاه فرما. و ما را در نماز همچون کسانى قرار ده که مراتب شایسته آن را دریافته و ارکان و جوانب آن را نگهدارندگانند. آن را در اوقات خود به همان طریقى که بنده و فرستاده تو که درودهایت‏بر او و بر آل او باد، در رکوع و سجود و همه فضیلتها و درجات رفیعه‏اش قرار داده، با کاملترین طهارت و پاکى، و رساترین خشوع و فروتنى به جا آورنده‏اند.

«(10) و وفقنا فیه لان نصل ارحامنا بالبر و الصلة،و ان نتعاهد جیراننا بالافضال و العطیة، و ان نخلص اموالنا من التبعات و ان نطهرها باخراج الزکوات و ان نراجع من هاجرنا، و ان ننصف من ظلمنا و ان نسالم من عادانا حاشا من عودى فیک و لک فانه العدو الذى لا نوالیه و الحزب الذى لا نصافیه‏».

خدایا در این ماه احسان بارحام و جیران و تزکیه اموال توفیقمان ده

و ما را در آن ماه توفیق ده که با نیکى فراوان و بخشش، به خویشان خود نیکى کنیم و با احسان و عطا از همسایگان جویا شویم، و دارائیهامان را از مظالم و آنچه از راه ظلم و ستم به دست آمده خالص و آراسته نمائیم، و آنها را با بیرون کردن زکاتها پاک کنیم (که رسول خدا صلى الله علیه و آله فرموده: «ملعون کل مال لا یزکى‏» از خیر و نیکى دور است هر مال و دارئى که زکوة آن داده نشود) و به کسى که از ما دورى گزیده باز گردیم (به او بپیوندیم) و به کسى که به ما ظلم و ستم نموده از روى (آنچه که مقتضى) انصاف و عدل(است) رفتار کنیم و با کسى که به ما دشمنى نموده آشتى نمائیم، جز کسى که در راه تو و براى تو با او دشمنى شده باشد، زیرا او دشمنى است که او را دوست نمى‏گیریم، و حزب و گروهى است که با او از روى دل دوستى نمى‏کنیم.

«(11) و ان نتقرب الیک فیه من الاعمال الزاکیة بما تطهرنا به من الذنوب، و تعصمنا فیه مما نستانف من العیوب حتى لا یورد علیک احد من ملائکتک الا دون ما نورد من ابواب الطاعة لک و انواع القربة الیک (12) اللهم انى اسئلک بحق هذا الشهر، و بحق من تعبد لک فیه من ابتدائه الى وقت فنائه، من ملک قربته او نبى ارسلته او عبد صالح اختصصته ان تصلى على محمد و آله، و اهلنا فیه لما وعدت اولیائک من کرامتک و اوجب لنا فیه ما اوجبت لاهل المبالغة فى طاعتک و اجلعلنا فى نظم من استحق الرفیع الاعلى برحمتک.

و ما را توفیق ده که در آن به سوى تو تقرب جسته نزدیک شوم، به وسیله کردارهاى پاکیزه و آراسته که ما را به آن از گناهان پاک کنى (بیامرزى) و در آن ما را حفظ کرده و نگاهدارى از اینکه بخواهیم عیوب و زشتیها (کردارهاى ناشایسته) را از سر گیریم، تا هیچ یک از فرشتگانت (که نویسندگان اعمال هستند گناهان ما را) بر تو پیشنهاد ننمایند، جز آنکه کمتر باشد از اقسام طاعت و بندگى براى تو، و انواع تقرب به سوى تو که ما به جا آوردیم.

خدایا در این ماه توفیق تقرب به پیشگاهت‏بما مرحمت فرما

بارخدایا از تو درخواست مى‏نمایم به حق این ماه و به حق کسى که در آن از آغاز تا انجامش در عبادت و بندگى براى تو کوشیده، از فرشته‏اى که او را مقرب ساخته‏اى، یا پیغمبرى که فرستاده‏اى، یا بنده شایسته‏اى که برگزیده‏اى، که بر محمد و آل او درود فرستى و ما را در آن براى کرامت و ارجمندى که به دوستانت وعده داده‏اى سزاوار گردان، و آنچه که براى کوشش کنندگان در طاعت و فرمانبریت واجب و لازم کرده‏اى براى ما لازم نما،و به رحمت و مهربانیت ما را در صف کسانى (انبیاء و اوصیاء علیهم السلام) که سزاوار بالاترین مرتبه (بهشت) هستند قرار ده.

«(13) اللهم صل على محمد و آله، و جنبنا الالحاد فى توحیدک، و التقصیر فى تمجیدک، و الشک فى دینک، و العمى عن سبیلک، و الاغفال لحرمتک، و الانخداع لعدوک الشیطان الرجیم (14) اللهم صل على محمد و آله، و اذا کان لک فى کل لیلة من لیالى شهرنا هذا رقاب یعتقها عفوک او یهبها صفحک فاجعل رقابنا من تلک الرقاب، واجعلنا لشهرنا من خیر اهل و اصحاب (15) اللهم صل على محمد و آله،و امحق ذنوبنا مع امحاق هلاله، و اسلخ عنا تبعاتنا مع انسلاخ ایامه حتى ینقضى عنا و قد صفیتنا فیه من الخطیئات، و اخلصتنا فیه من السیئات‏».

خدایا در این ماه از سهل‏انگارى‏ها و فریب شیطان حفظمان فرما

بار خدایا، بر محمد و آل او درود فرست، وما را در توحید و یگانگیت از عدول و بازگشتن (شرک آوردن آشکار و نهان) و در بزرگ داشتنت از تقصیر و کوتاهى و در دینت (اسلام) از شک و دو دلى و از راهت (به دست آوردن رضا و خوشنودیت) از کورى (گمراهى) و براى حرمتت (آنچه قیام به آن واجب است) از سهل انگارى،و از دشمنت (شیطان رانده شده) فریب خوردن، دور گردان. بار خدایا بر محمد و آل او درود فرست، و هرگاه در هر شب از شبهاى این ماه براى تو بندگانى باشد که عفو و بخشیدنت آنها را آزاد مى‏نماید، یا گذشتت ایشان را مى‏بخشد پس ما بندگان را از آن بندگان قرار بده، و ما را براى این ماه، از بهترین اهل و یاران (برگزیدگان) قرار ده. بار خدایا بر محمد و آل او درود فرست، و با کاسته شدن ماه آن گناهان ما را بکاه، و با بپایان رسیدن روزهایش بدیها و گرفتاریهاى ما را از ما بکن تا اینکه این ماه از ما بگذرد در حالى که ما را از خطاها پاکیزه گردانیده و از بدیها خالص و آراسته ساخته باشى.

«(16) اللهم صل على محمد و آله،و ان ملنا فیه فعدلنا و ان زغنا فیه فقومنا،و ان اشتمل علینا عدوک الشیطان فاستنقذنا منه (17) اللهم اشحنه بعبادتنا ایاک، و زین اوقاته بطاعتنا لک، و اعنا فى نهاره على صیامه، و فى لیله على الصلة و التضرع الیک، و الخشوع لک، و الذلة بین یدیک حتى لا یشهد نهاره علینا بغفلة، و لا لیله بتفریط (18) اللهم و اجعلنا فى سائر الشهور و الایام کذلک ما عمرتنا و اجعلنا من عبادک الصالحین الذین یرثون الفردوس هم فیها خالدون، و الذین یؤتون ما اتوا و قلوبهم و جلة، انهم الى ربهم راجعون، و من الذین یسارعون فى الخیرات و هم لها سابقون‏».

خدایا ماه رمضان را براى ما ماه عبادت و طاعت قرار بده

بار خدایا بر محمد و آل او درود فرست. و اگر در آن از حق برگردیم ما را (بر آن) بازگردان و اگر در آن عدول نموده براه کج رفتیم ما را به راه راست آور، و اگر دشمن تو شیطان ما را احاطه کرده فرا گیرد از او رهائیمان ده. بار خدایا ماه رمضان را از عبادت، و پرستش ما مملو و پر گردان، و اوقات آن را به طاعت و فرمانبرى ما براى تو آراسته نما و ما را در روزش بروزه داشتن و در شبش به نماز و زارى بسوى (درگاه) تو و فروتنى و خوارى در برابر تو، یارى فرما تا روزش بر ما به غفلت و بیخبرى و شبش به تقصیر و کوتاهى (در عمل) گواهى ندهد. بار خدایا ما را در باقى ماهها و روزها تا زمانى که زنده‏مان مى‏دارى همچنین (بطورى که براى ماه رمضان درخواست‏شد) قرار ده، و ما را از بندگان شایسته‏ات بگردان که (الذین یرثون الفردوس هم فیها خالدون، (سوره 23، آیه 11) آنان بهشت را به میراث مى‏برند در حالى که در آن جاوید هستند گفته‏اند: بهشت مسکن و جایگاه پدر ما حضرت آدم على نبینا و آله و علیه السلام بوده پس هرگاه به فرزندان او داده شود مانند آن است که از او به آنها ارث رسیده) و از آنانى قرار بده که آنچه (صدقات) را مى‏دهند در حالى که دلهاشان از (اندیشه) بازگشت‏به سوى پروردگارشان ترسان است و از آنان که در نیکیها مى‏شتابند، و ایشان براى آن نیکیها بر دیگران پیشى گیرنده‏اند.

«(19) اللهم صل على محمد و آله فى کل وقت و کل اوان و على کل حال عددما صلیت على من صلیت علیه، و اضعاف ذلک کله بالاضعاف التى لا یحصیها غیرک انک فعال لما ترید».

خدایا درود بیکران و بى حد خود را بر محمد و آل او فرست

بار خدایا درود فرست‏بر محمد و آل او، در هر هنگام و هر زمان و بر هر حال به شماره درودى که فرستاده‏اى بر هر که درود فرستاده‏اى، و چندان برابر همه آنها به چندان برابرى که جز تو آنها را نتواند شمرد، زیرا تو هر چه را بخواهى بجا آورنده‏اى انجام کار، تو را ناتوان نمى‏گرداند و مانعى آن را باز نمى‏دارد. (1)

پى‏نوشت:

1-صحیفه سجادیه، ص 282، فیض الاسلام‏روزه، درمان بیماریهاى روح و جسم صفحه 6.

سید حسین موسوى راد لاهیجى


 





تاریخ : یکشنبه 90/5/9 | 9:1 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

دعاى امام على(علیه السلام) هنگام رؤیت هلال رمضان

امیر المؤمنین (علیه السلام) مى‏فرماید: آنگاه که دیدى هلال (ماه رمضان) را فلا تبرح، خشم نگیر و عصبانى نشو، و «قل اللهم انى اسالک خیر هذا الشهر، و فتحه و نوره، و نصره،و برکته، و طهوره، و رزقه، و اسئلک خیر ما فیه و خیر ما بعده، و اعوذ بک من شر ما فیه و ما بعده، اللهم ادخله علینا بالامن و الایمان، و السلامة و الاسلام، و البرکة و التقوى، و التوفیق لما تحب و ترضى‏» (1) و بگو بار پروردگارا خیر و خوبى در این ماه را از تو مى‏خواهم و همچنین فتح و پیروزى (بر شیطان) و نورانیت، و یارى (بر روزه‏دارى) و برکت و طهارت، و روزى این ماه را از تو مى‏طلبم، و از تو خیر آنچه در این ماه هست و بعد از ماه مسئلت مى‏نمایم، و به تو پناه مى‏آورم از شر و بدى آنچه در این ماه مى‏باشد، و آنچه بعد از آن است، بار پروردگارا این ماه را با امن و امان و ایمان به تو و سلامت نفس و نعمت اسلام، و برکت و تقوى و توفیق یافتن به آنچه تو دوست مى‏دارى و راضى مى‏گردى بر ما وارد گردان (که همه اوصاف شایسته را در این ماه داشته باشیم).

پى‏نوشت:

1- من لا یحضره الفقیه، ص 100.

روزه، درمان بیماریهاى روح و جسم صفحه 13

سید حسین موسوى راد لاهیجى

 






تاریخ : یکشنبه 90/5/9 | 8:59 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

دعاى پیامبر(ص) هنگام رویت هلال رمضان

صدوق علیه الرحمه در کتاب من لا یحضره الفقیه آورده «و کان رسول الله صلى الله علیه و آله اذا اهل هلال شهر رمضان استقبل القبلة و رفع یدیه و قال: «اللهم اهله علینا بالامن و الایمان،و السلامة و الاسلام، و العافیة المجللة و الرزق الواسع، و دفع الاسقام، اللهم ارزقنا صیامه و قیامه و تلاوة القرآن فیه، و سلمه لنا، و تسلمه منا و سلمنا فیه‏» (1)

رسول الله(صلى الله علیه و آل) هنگامى که رویت هلال رمضان مى‏فرمود، رو به قبله مى‏نمود و دستهاى مبارکش را بلند مى‏کرد.و مى‏گفت: پروردگارا این ماه را بر ما نو گردان به امن و امان، و سلامتى و اسلام، و تندرستى شایان تشکر، و روزى فراخ، و بر طرف ساختن دردها و ناملایمات، بار پروردگارا روزى کن ما را روزه و قیام براى عبادت، و تلاوت قرآن در این ماه، و او را براى ما سالم و تمام گردان، و او را از ما سالم بدار، و ما را در این ماه سالم و تندرست فرما.

پى‏نوشت:

1- من لا یحضره الفقیه، ج 2، ص 100.

روزه، درمان بیمارهاى روح و جسم صفحه 13

سید حسین موسوى راد لاهیجى

 






تاریخ : یکشنبه 90/5/9 | 8:58 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

خطبه پیامبر(ص) در روز آخر شعبان

سلمان فارسى رحمه الله فرمود: «خطبنا رسول الله صلى الله علیه و آله فى آخر یوم من شعبان، فقال یا ایها الناس قد اظلکم شهر عظیم مبارک، شهر فیه لیلة خیر من الف شهر، جعل الله صیامه فریضة و قیام لیله تطوعا، من تقرب فیه بنافلة من الخیر کان کمن ادى فریضة فیما سواه، و هو شهر الصبر، و الصبر ثوابه، الجنه، و شهر المواسات و شهر یزاد فى رزق المؤمن، و شهر اوله رحمة،و اوسطه مغفرة، و آخره عتق من النار، و هو للمؤمن غنم و للمنافق غرم‏» (1)

ماه رمضان براى مؤمن سود و براى منافق خسران است

حضرت سلمان فرمود: در روز آخر شعبان پیامبر(صلى الله علیه و آله) براى ما خطبه‏اى در فضیلت ماه رمضان قرائت فرمود: و در خطاب خویش به ما فرمود: اى مردم براستى سایه افکنده بر سر شما ماه بزرگ مبارکى، ماهى که در او شبى است که از هزار ماه بهتر است، که خداوند روزه‏اش را فرض و واجب نموده، و به پا داشتن عبادات شبش را به طور استحباب مقرر فرموده است، کسى که تقرب بجوید به خداوند،به انجام نافله خیرى، مثل آن است که در غیر ماه رمضان فریضه‏اى انجام داده باشد، و این ماه ماه صبر است، و صبر هم اجر و ثوابش بهشت است.

و ماه روزه، ماه مواسات و برابرى است، و ماهى است، که رزق مؤمن در او زیاد مى‏گردد، و ماهى است که اولش رحمت و وسطش مغفرت و آمرزش، و آخرش آزادى از آتش جهنم است، و این ماه براى مؤمن بهره و منفعت است، و براى منافق خسارت و ضرر.

پى‏نوشت:

1- مستدرک الوسائل مرحوم نورى نقل از وقایع الایام، ص 436.

روزه، درمان بیماریهاى روح و جسم صفحه 69

سید حسین موسوى راد لاهیجى






تاریخ : یکشنبه 90/5/9 | 8:56 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
بر اساس آئین نامه اجرایی قانون وصول مطالبات معوق ایران از کشورهایی چون سودان و کره شمالی، هیئت مذاکره کننده کشورمان می تواند به جای پول، کارخانه و پروژه های تولیدی این کشورها را طلب کند.
بر اساس آئین نامه اجرایی قانون وصول مطالبات معوق ایران از کشورهایی چون سودان و کره شمالی، هیئت مذاکره کننده کشورمان می تواند به جای پول، کارخانه و پروژه های تولیدی این کشورها را طلب کند.

با توجه به سیستم اداره این کشورها، میزان اجرایی شدن این دستور جای تامل دارد.

منبع: شفاف





تاریخ : یکشنبه 90/5/9 | 8:46 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
گرند گفت: «در ابتدا کارم را با طراحی لباس دختران آغاز کردم و به اینجا رسیدم، در حال حاضر شبکه های نمایش لباس را تماشا می کنم. شاید زمانی که 21 ساله شدم در پاریس به عنوان خیاط لباس های زنانه مشغول به کار شوم.»
یک پسر 12 ساله آمریکایی سفری را از تگزاس آغاز کرد تا ملاقات میشل اوباما، همسر رئیس جمهور آمریکا، طرح لباسی را که برای وی آماده کرده را به میشل ارائه دهد و چندان دور از انتظار نیست که وی این طرح را بپذیرد.

به گزارش فاکس نیوز، گرند موور برنده بهترین طراحی در میان همکلاسی های خود در مدرسه محل سکونتش، در مسابقه ای که می تواند باعث شود میشل در مراسم جمع آوری کمک در ایالت یوتا لباس طراحی شده توسط گرند را بپوشد، پیروز شد.

گرند گفت: «در ابتدا کارم را با طراحی لباس دختران آغاز کردم و به اینجا رسیدم، در حال حاضر شبکه های نمایش لباس را تماشا می کنم. شاید زمانی که 21 ساله شدم در پاریس به عنوان خیاط لباس های زنانه مشغول به کار شوم.»

روز گذشته گرند درخواست ملاقات با میشل اوباما را داشت البته نه در مورد مباحث سیاسی، بلکه برای صحبت در مورد لباسی که طراحی کرده بود.

طی ملاقات روز سه شنبه، میشل گفت که مایل به دیدن لباس طراحی شده از سوی گرند است و این امر می تواند یک گام دیگر برای این طراح 12 ساله باشد.

منبع: عصرایران





تاریخ : یکشنبه 90/5/9 | 8:43 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
با هدف کاهش آلودگی محیط زیست
در حالی که آلودگی هوا و گرمای زمین هر روز در حال افزایش هستند، نیاز به اختراع و استفاده از محصولاتی با مصرف انرژی کمتر و البته امکان حذف ذرات آلاینده و مضر هم بیشتر می‌شود.
در حالی که آلودگی هوا و گرمای زمین هر روز در حال افزایش هستند، نیاز به اختراع و استفاده از محصولاتی با مصرف انرژی کمتر و البته امکان حذف ذرات آلاینده و مضر هم بیشتر می‌شود.

لپ‌تاپ جدید PlantBook همان محصولی است که می‌تواند همه این امکانات را داشته باشد. این لپ‌تاپ مکانیسمی دارد که از مکانیسم جذب آب توسط درخت بامبو الهام گرفته است. این لپ‌تاپ که طراحی سازگار با محیط زیست دارد، با آب کار می‌کند و با حذف گازهای مضر برای محیط زیست و انسان‌ها، گاز اکسیژن را ساطع و منتشر می‌کند. این درست همان کاری است که هر گیاهی انجام می‌دهد.


انرژی برق مورد نیاز این لپ‌تاپ در هنگام قرار گرفتن در آب و از طریق الکترولیز بدست می‌آید.

نکته جالب توجه درباره این نوت بوک مجهز بودن آن به نمایشگری با دو روکش است که به راحتی می‌تواند در یک بطری یا ظرف آب خارجی هم قرار بگیرد. به این ترتیب لایه رویی انرژی خورشیدی را گرفته و ذخیره می‌کند و لایه زیری انرژی مورد نیازش را از الکترولیز در آب تامین می‌کند تا به این ترتیب تمام انرژی این لپ‌تاپ از عناصر طبیعی گرفته شده و در مقابل اکسیژن هم منتشر کند.


این لپ‌تاپ برای انرژی مورد نیازش هیدروژن موجود در آب را لازم دارد. اگر این لپ‌تاپ را به صورت خاموش داخل آب قرار بدهید به سرعت شارژ کامل می‌شود. علاوه بر اینها طراحی ظاهری این لپ‌تاپ کاملا منحصر به فرد و متفاوت است و به این دلیل هم می‌تواند نظر کاربران و خریداران را به خودش جلب کند.

با این همه اما هنوز قیمت و زمان عرضه این لپ‌تاپ سازگار با محیط زیست اعلام و منتشر نشده است.








منبع: دنیای اقتصاد





تاریخ : یکشنبه 90/5/9 | 8:40 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
هر کو دور ماند از اصل خویش/ بازگردد روزگار وصل خویش
منبع : تابناک 





تاریخ : یکشنبه 90/5/9 | 8:22 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
جدیدترین کیف های جادار و ساده
تابستان فصل تغییر ظاهر است به‌خصوص برای جوان‌ترها. معمولا رنگ لباس‌ها و سایر وسایل از رنگ‌های تیره به سمت رنگ‌های روشن می‌روند.
برترین مجله اینترنتی ایران

تابستان فصل تغییر ظاهر است به‌خصوص برای جوان‌ترها. معمولا رنگ لباس‌ها و سایر وسایل از رنگ‌های تیره به سمت رنگ‌های روشن می‌روند. کیف و کفش هم از این قاعده مستثنا نیستند. در این مطلب مدل‌های جدید و جوان‌پسندی از کیف و کفش را برای‌تان آورده‌ایم. مدل‌های جدید اغلب بزرگ هستند و از رنگ‌های مات در آن‌ها استفاده شده است.





   قد کوتاه‌ها نخرند

اگر چاق هستید دور این کیف را خط بکشید. خانم‌هایی که چاق هستند نباید از مدل‌های افقی استفاده کنند. بر عکس این مدل به درد دختر خانم‌هایی می‌خورد که لاغر هستند و قد بلند. این کیف را با کفشی هم‌رنگ خودش هماهنگ کنید.

 همیشه موقع خرید کیف به‌خاطر داشته باشید که زیبایی‌اش به تنهایی کافی نیست. باید کفشی داشته باشید که با آن هماهنگ شود.





   به رنگ دریا

 برای ترکیب شدن با رنگ سفید هیچ رنگی بهتر از رنگ این کیف نیست؛ هم مدلش زیباست و هم طرح و رنگی کاملا شاد و تابستانه دارد. آن را با یک شال سفید همراه کنید و از نتیجه لذت ببرید.





   منظم باش

کیفی کاملا مناسب برای آن‌هایی که روحیه‌ای فعال دارند. اصولا چنین ترکیب رنگ‌هایی آدم را به یاد انضباط و فعالیت ارتش‌ها می‌اندازد. برای این کیف از کفشی به رنگ دسته‌هایش استفاده کنید.





   برای مامان‌ها

این مدل مناسب برای مامان‌هاست؛ مامان‌هایی که باید همیشه مجهز به انواع و اقسام وسایل بچه‌ها باشند و کیف بچه به تنهایی کافی نیست. مامان‌ها تمام‌وقت با کیف‌شان کار دارند. طراحی زیپ‌ها طوری است که دسترسی به محتوای کیف‌ها را ساده می‌کند.





   ساده اما شیک

اگر از دوستداران چرم هستید و مدل‌های ساده را هم دوست دارید به سراغ این مدل بروید. البته نمی‌توانید وسایل زیادی را در آن قرار دهید. از این مدل در مهمانی‌های شب استفاده کنید. 





   یک کیف جوان‌پسند

یک کیف جوان‌پسند البته کوچک فقط به کار آن‌هایی می‌آید که خرت و پرت‌های زیادی ندارند. در غیراین صورت از مدل‌های دیگر این صفحات استفاده کنید.

باز نشر اختصاصی: مجله اینترنتی Bartarinha.ir






تاریخ : یکشنبه 90/5/9 | 8:15 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
برای یک ماهه شما برنامه داریم
این برنامه غذایی به «Zone» معروف است که نام مبدع آن را یدک می‌کشد و یکی از ساده‌ترین برنامه‌های کاهش وزن است که در آن به جنسیت، سطح فعالیت و درصد چربی بدن فرد توجه شده است.
برترین مجله اینترنتی ایران

امکان ندارد وارد جمعی شویم و هنگام خوردن غذا بحث رژیم چاقی و لاغری نشود. در این موارد،‌ از آن‌جا که همه ما تجربه داشتن رژیم در برهه‌ای از زندگی را داشته‌ایم، سختی‌های آن را به خاطر می‌آوریم  اما آیا می‌دانستید رژیم‌گرفتن در تابستان آسان‌تر است؟ این فصل به 2 دلیل در کاهش وزن به ما کمک خواهد کرد؛ دلیل اول گرماست. فصل تابستان و گرمای شدید روزهای طولانی و آفتابی شاید بهترین زمان برای کاهش وزن باشد. علاوه بر گرما، میوه‌ها و سبزی‌های متنوع و گوناگون این فصل، شما را ترغیب خواهند کرد به لاغری فکر کنید. برنامه جامعی برای لاغری در تابستان برای شما طراحی کرده‌ایم که در دنیا و به خصوص درمیان ستارگان طرفداران زیادی دارد.



  مزیت‌های این رژیم غذایی

این برنامه غذایی به «Zone» معروف است که نام مبدع آن را یدک می‌کشد. در این برنامه غذایی که در آن به جنسیت، سطح فعالیت و درصد چربی بدن فرد توجه شده است، 40 درصد کالری دریافتی از طریق کربوهیدرات‌ها، 30 درصد از طریق پروتئین و 30 درصد به وسیله چربی‌ها تامین می‌شود. دلیل نامگذاری زون به این نام آن است که در اصل این واژه به معنای تعادل هورمونی است. وقتی میزان انسولین نه زیاد باشد و نه کم و سطح گلوکاگون نیز بالا نباشد، مواد شیمیایی ضدالتهابی شروع به آزادشدن کرده و مانند آسپرین عمل می‌کنند. در اصل زمانی که میزان کربوهیدارت‌ دریافتی محدود شود و با 85 تا 100 گرم پروتئین بدون چربی متعادل شده و در هر وعده غذایی به تدریج مصرف شود، سطح انسولین و گلوکاگون در بدن ثابت می‌ماند. ویژگی این برنامه تناسب 30-30-40 است که در تمام وعده‌های غذایی مورد توجه قرار گرفته و رعایت می‌شود.



این برنامه یکی از ساده‌ترین برنامه‌های کاهش وزن است چون به هیچ‌عنوان آ‌ن‌ها احساس گرسنگی نمی‌کنند که این به دلیل تعادل هورمون‌هاست.





    زود لاغر شوید

در این برنامه بر مصرف سبزی‌های برگ سبز،‌ چربی‌های اشباع‌نشده، پروتئین کم‌چربی و میوه تاکید شده است. با این وجود ممکن است میزان پروتئین این برنامه از نظر برخی کم باشد. به هر حال در این برنامه مصرف محصولات حیوانی کم و تولیدات گیاهی زیاد است. مزیت دیگر این رژیم آن است که بدون محدودیت شدید در دریافت کالری می‌توان به‌راحتی وزن کم کرد؛ هرچند مصرف کربوهیدرات پایین باعث کاهش سطح انرژی می‌شود. در این برنامه ممکن است فیبر کمی به شما برسد و درنتیجه ایجاد یبوست کند ولی این اشکال را می‌توان با خوردن سبزی‌هایی که فیبر فراوانی دارند جبران کرد.



  خودتان  را برای کالری کم آماده کنید

معمولا افرادی که به دنبال رژیم‌غذایی کم کربوهیدرات هستند از دنبال کردن این برنامه لذت می‌برند. افرادی که این برنامه را دنبال کرده‌اند اذعان می‌کنند، این برنامه یکی از ساده‌ترین برنامه‌های کاهش وزن است چون به هیچ‌عنوان آ‌ن‌ها احساس گرسنگی نمی‌کنند که این به دلیل تعادل هورمون‌هاست.

 کنترل گرسنگی مقدار کالری تولیدی را در حد  مشخصی نگه می‌دارد تا کاهش وزن اتفاق بیفتد. در این برنامه غذایی به جنسیت، سطح فعالیت و درصد چربی بدن فرد توجه خاصی شده است. افراد با این رژیم، کربوهیدرات موردنظر را از میوه سبزی و چربی لازم را نیز از روغن زیتون دریافت می‌کنند. نهایت کالری دریافتی روزانه در این رژیم 1300 است که در آن هر وعده غذایی حدود 500 کالری و میان‌وعده‌ها 100 کالری است.

از آن‌جا که اصولی‌ترین راه کاهش وزن، دریافت کالری کمتر به همراه ورزش است، در این برنامه غذایی نیز برای به دست آوردن نتیجه بهتر، باید فعالیت بدنی داشته و ورزش کنید. اگر عزم‌تان را برای کاهش وزن جزم کرده‌اید پس بهتر است 30دقیقه ورزش طوری که عرق کنید و ضربان قلب‌تان بالا برود را فراموش نکنید.



چه بازیگرانی این رژیم را گرفتند؟

یکی از معروف‌ترین افرادی که با استفاده از این برنامه توانسته وزن کم کند، مانوئل اوریب معروف است؛ فردی که زمانی با 560 کیلوگرم وزن به عنوان سنگین‌وزن‌ترین مرد جهان معرفی شد. او که ده‌ها سال با رژیم‌های شکست‌خورده متعدد دست و پنجه نرم کرده و در راه رسیدن به کمی کاهش وزن حتی تن به جراحی لیپوساکشن داده است، در برهه‌ای از زندگی‌اش طی 2 سال توانست با این برنامه غذایی 184 کیلوگرم از وزنش بکاهد او مدعی است، پیروی از این رژیم توانست تاثیر مثبتی برایش داشته باشد. در حال حاضر رژیم غذایی مانوئل شامل 2 هزار کالری است که به 6 وعده تقسیم می‌شود.

با نگاهی به لیست انواع رژیم‌های غذایی، می‌توان بسیاری از ستاره‌های سینما را ذیل نام این رژیم قرار داد. به همین دلیل بسیاری از متخصصان تغذیه این برنامه را به نوعی برنامه‌ای فراگیر می‌دانند.

  •  جنیفر آنیستون یکی از همان ستاره‌هایی است که این رژیم را همراه با ورزش اجرا می‌کند. فهرست ستاره‌هایی که از این برنامه پیروی می‌کنند، گسترد‌ه‌تر از این‌هاست. افرادی چون
  •   دمی‌مور، جانت جکسون، سارا جسیکا پارکر از پیروان سرسخت این رژیم غذایی هستند و به نظر می‌رسد موفق هم عمل کرده‌اند. به هرحال همه این افراد تحت فشار قابل توجهی هستند و باید راهی برای حفظ وزن بدن‌شان در حالت ایده‌آل بیابند.
  •  سیدنی کرفورد: مدل معروف دهه 90 یکی از طرفداران پروپاقرص این رژیم است. او می‌گوید: «این رژیم شامل 5 وعده غذایی کم پروتئین است. میان‌وعده‌های من را میوه و آجیل تشکیل می‌دهد. با این رژیم هفته‌ای یک کیلوگرم کم می‌کنید ضمن آن‌که روزانه باید 8 لیوان آب مصرف کنید. فراموش نکنید داشتن انگیزه قوی مهم‌تر از برنامه است چون نتیجه‌ای که به همراه دارد، بسیار ارزشمند است.»





تاریخ : یکشنبه 90/5/9 | 8:10 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<   <<   11   12   13   14   15   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">