سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.
بر روی این کره خاکی تعداد زیادی دریاچه وجود دارند، دریاچه های زیبایی که سالانه میزبان تعداد زیادی از گردشگران و علاقه مندان به ورزش های آبی یا ماهیگری هستند.
بر روی این کره خاکی تعداد زیادی دریاچه وجود دارند، دریاچه های زیبایی که سالانه میزبان تعداد زیادی از گردشگران و علاقه مندان به ورزش های آبی یا ماهیگری هستند. با توجه به تعداد زیاد دریاچه های دنیا انتخاب یکی از این دریاچه ها کار اسانی نیست اما ما در این مطلب 10 دریاچه ی زیبای دنیا را به شما معرفی می کنیم:
1- دریاچه ی تورکانا ، اتیوپی، کنیا :
دریاچه ی تورکانا در میان شکاف دره ی بزرگ کنیا قرار دارد و چهارمین دریاچه ی قلیایی جهان است. این دریاچه یکی از زیباترین مناطق برای عکس برداری است چرا که جزیره ی مرکزی جایی که است که بخار حاصل از فرآیند تبخیر از آن بلند می شود ، قسمت دیگی از این دریاچه دریاچه ی نمک است.

2- دریاچه ی توبا ، اندونزی :
این دریاچه ی زیبا که در نزدیکی دهانه ی آتشفشان سوماترا قرار دارد به عنوان بزرگترین دریاچه ی باقی مانده از آتشفشان جهان شناخته می شود . کوه هایی که در اطراف این دریاچه قرار دارند همگی آتشفشانی هستند و قسمت هایی از آن ها توسط سنگ های مذاب آتشفشان به وجود آمده اند.
\

3- دریاچه تاهوئه ، آمریکا :
این دریاچه ی زیبا که در میان قله ی بلند کوهستان قرار دارد به عنوان بزرگترین دریاچه ی آب تازه(روان) در آمریکای شمالی شناخته می شود و دارای یک اکوسیستم قوی است. این دریاچه به عنوان یکی از مشهورترین محل های تجمع آمریکا شناخته می شود .

4- دریاچه ی بایکال ، روسیه :
این دریاچه ی زیبا بزرگترین و قدیمی ترین دریاچه ی یخچال طبیعی در جهان است. این دریاچه که به آن لقب "مروارید سیبری" داده اند در میان دره ای زیبا با مناظری باور نکردنی قرار دارد. به دلیل وسعت زیاد بایکال بعضی آن را با نام "دریای شمال" نیز می شناسند.

5- دریاچه ی اوهرید ، آلبانی، مقدونیه :
این دریاچه ی زیبا به عنوان عمیق ترین دریاچه ی کوه های بالکان شناخته می شود و به دلیل وجود اکوسیستم منحصر بفردی که دارد در فهرست آثار یونسکو نیز ثبت شده است. این دریاچه در مرز میان کشورهای آلبانی و مغدونیه قرار دارد.

6- دریاچه ی بیوا ، ژاپن :
این دریاچه که به عنوان بزرگترین دریاچه ی آب پاک (روان) ژاپن شناخته می شود مکانی است که زیبایی و سنت ها با هم جمع می شوند و محیط زیبایی خلق می کنند. در ادبیات ژاپن این دریاچه اهمیت زیادی دارد چرا که الهام بخش تعداد زیادی از شاعران ژاپنی بوده و است. این دریاچه از لحاظ تاریخی نیز اهمیت دارد و بخشی از فرهنگ ژاپن به حساب می اید.

7- دریاچه ی تِشِک پوک ، آمریکا :
این دریاچه یکی از آبی ترین و پاک ترین دریاچه های آمریکاست اما متاسفانه در سال های اخیر آب های الوده دریا به این دریاچه وارد شده اند و اکوسیستم منطقه را دچار اختلال کرده اند. دلیل این اتفاق گرم شدن کره ی زمین و بدنبال آن ذوب شدن یخچال های قطبی است. اما با این حال دریاچع ی تشک پوک هنوز یکی از زیباترین دریاچه های جهان است وهر سال میزبان تعداد زیادی گردشگر از سراسر جهان است.

8- دریاچه ی آتیتلان ، گواتمالا :
دریاچه ی آتیتلان که به عنوان عمیق ترین دریاچه در آمریکای جنوبی شناخته می شود در دامنه ی سه آتشفشان مختلف قرار دارد. به دلیل آب آبی رنگ و پاک دریاچه تصویر آسمان در آن منعکس می شود و یکی از زیباترین مناظر عکاسی را پدید می آورد. این دریاچه در پارک ملی گواتمالا قرار دارد.

9- دریاچه ی مالاوی ، مالاوی، تانزانیا، موزامبیک :
این دریاچه ی زیبا به دلیل وسعت و مکانی که در آن قرار دارد بین سه کشور تانزانیا، موزامبیک و مالاوی قرار دارد. متاسفانه به دلیل مشاجراتی که بین این سه کشور است دریاچه ی مالاوی به عنوان یکی از آثار ثبت شده در فهرست یونسکو آن طور که باید میزبان گردشگران نیست اما با این حال یکی از زیباترین دریاچه های جهان است. این دریاچه زیست گاه تعداد زیادی از ماهیان کمیاب سیکیلد است که در آب های شیرین زندگی می کنند.

10- دریاچه ی تی تی کاکا ، بولیوی، پرو :
این دریاچه که بزرگترین دریاچه ی آمریکای جنوبی است به عنوان پر ارتفاع ترین دریاچه از سطح دریا در جهان نیز شناخته می شود. در مورد این دریاچه افسانه های زیادی وجود دارد که مردم محلی به آن ها اعتقاد دارند.
منبع : lastsecondtours.com
 

 






تاریخ : دوشنبه 90/5/10 | 4:25 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
گزارش تصویری
منبع : دوربین نت





تاریخ : دوشنبه 90/5/10 | 4:24 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
برای انتخاب زیورآلات‌تان به‌دنبال رنگ‌های شاد باشید
از آن جایی که خانم‌ها به زیورآلات علاقه خاصی دارند و سنگ‌ها هم این روزها محبوبیت ویژه‌ای دارند، گفتیم خوب است زیورآلاتی از جنس سنگ را به شما معرفی کنیم.
برترین مجله اینترنتی ایران
از آن جایی که خانم‌ها به زیورآلات علاقه خاصی دارند و سنگ‌ها هم این روزها محبوبیت ویژه‌ای دارند، گفتیم خوب است زیورآلاتی از جنس سنگ را به شما معرفی کنیم. جالب است بدانید که سنگ‌ها خاصیت درمانی هم دارند، مثلا مروارید سنگ شادی و آمتیس سنگ سلسله اعصاب است. گردنبندهای این صفحات کار طراح خوب زیورآلات، بتول رضایی است، حدود قیمت گردنبندها از 30 تا 60 هزار تومان متغیر است. گردنبندهایی که در آن ها نقره به کار رفته است حدود 50 هزار تومان قیمت دارند






   یک مدل کاملا شیک و سنگین. تیرگی رنگ‌های به کار رفته در این مدل و در کنار هم نشستن رنگ‌های تند، این گردنبند را به یک مدل بسیار زیبا تبدیل کرده است. به‌خصوص این‌که می‌توانید در مهمانی‌های شب از آن استفاده کنید.






   دختر خانم‌ها  به آن علاقه دارند. به‌خصوص اگر دنبال زیورآلاتی با مهره‌های درشت هستند، این گزینه یک هدیه عالی برای آن‌هاست.






   مروارید سنگ شادی‌هاست و این گردنبند هم با به کار بردن مروارید و 2 رنگ زیبای سرخابی و آبی در کنار هم یک مدل شاد را به وجود آورده. این مدل برای دختر خانم‌های جوان خیلی مناسب است.






   لاجورد از سنگ‌های محبوب بیشتر خانم‌هاست. آبی تند این سنگ و رگه‌های بی‌نظیر طلایی‌رنگش باعث مجلل بودنش می‌شود. نشستن این سنگ زیبا در کنار فیروزه‌ای‌های به کار رفته در این گردنبند، این مدل را به مدلی تک تبدیل کرده است.






   زرد رنگی است که اسلام به آن توصیه کرده است. این رنگ شاد و این گردنبند زیبا را از دست ندهید.






   مدلی با تمام رنگ‌های شاد و سنگ‌های زیبا. اگر در لباس‌‌تان هر کدام از این رنگ‌ها به کار رفته است، گردنبند‌ ست آن را در این عکس پیدا می‌کنید.






   یک مدل ساده اما شیک و رسمی. از این گردنبند در مهمانی‌های رسمی استفاده کنید.






   اگرچه صدف و مروارید به نوعی جزو جواهرات محسوب می‌شوند و معمولا جواهرات در مراسم رسمی به کار می‌روند اما این مدل با ذکاوت طراح طوری ساخته شده که می‌شود آن را به‌عنوان یک همراه همیشگی به گردن داشت و از زیبایی‌اش لذت برد.

باز نشر اختصاصی: مجله اینترنتی Bartarinha.ir






تاریخ : دوشنبه 90/5/10 | 4:22 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
این اشعه ماورای بنفشی که این روزها حسابی به جان همه افتاده بدجوری خطرناک است؛ برای این‌که به‌صورت و پوست آسیب نزند می‌شود از کرم‌های ضد‌آفتاب، دستکش و کلاه‌هایی با لبه‌های بزرگ استفاده کرد اما چشم‌ها و پوست اطراف‌شان جزو حساس‌ترین قسمت‌هایی هستند که اشعه ماورای بنفش می‌تواند به‌راحتی به آن‌ها آسیب بزند.
برترین مجله اینترنتی ایران



این اشعه ماورای بنفشی که این روزها حسابی به جان همه افتاده بدجوری خطرناک است؛ برای این‌که به‌صورت و پوست آسیب نزند می‌شود از کرم‌های ضد‌آفتاب، دستکش و کلاه‌هایی با لبه‌های بزرگ استفاده کرد اما چشم‌ها و پوست اطراف‌شان جزو حساس‌ترین قسمت‌هایی هستند که اشعه ماورای بنفش می‌تواند به‌راحتی به آن‌ها آسیب بزند؛ آسیب‌هایی که کمترین‌شان چروک دور چشم است و بیشترین شان آب مروارید.  حالا که اوضاع خطرناک شده برای چشم‌ها هیچ کاری نمی‌شود کرد به جز اینکه یک عینک آفتابی خوب را به آنها هدیه بدهید. عینک آفتابی از آن وسایلی است که باید برایش پول خوبی خرج کنید چون مستقیما با سلامت شما در تماس است، پس لطفا خسیس نباشید.



به جنگ ماورای بنفش‌بروید

 «افزایش خطرناک میزان اشعه ماورای بنفش در تهران.» همین یک جمله برای همه ما کافی بود تا سریعا همه اخبار مربوطه را دنبال کنیم و ببینیم راه‌چاره چیست.  ماورای بنفش این روزها به دشمن درجه یک تهرانی‌ها تبدیل شده، تهرانی‌ها با سلاح‌های مختلفی به جنگ این مهمان ناخوانده رفته‌اند تا بلکه بتوانند خودشان را از شرآن خلاص کنند. 

برای پوست صورت همچنان کرم‌های ضد‌آفتاب بیشتر از قبل توصیه می‌شوند و باید هر 4 ساعت یک بار تمدید شوند. برای محکم کاری، استفاده از کلاه‌های آفتابی با لبه‌های بزرگ انتخاب دیگری است که پیش روی تهرانی‌ها گذاشته شده. از طرف دیگر باید از دستکش هم استفاده کنیم چون هر چه باشد دست‌ها هم در معرض سوختگی قرار دارند. به خانم‌ها هم توصیه می‌شود در این هوا آرایش کمتری داشته باشند اما یک گزینه دیگر هم هست که باید توجه خیلی ویژه‌ای به آن داشت؛ عینک آفتابی! چون از قرار معلوم این میزان ماورای بنفش می‌تواند به‌راحتی به چشم‌ها آسیب برساند، دورشان را چروک کند و از آن بدتر باعث آب مروارید شود.  ممکن است خیلی از شما عینک آفتابی داشته باشید و خیلی‌های دیگرتان هم به‌دنبال خرید آن باشید. جزو هر کدام از این 2 دسته که هستید بد نیست این مطلب را بخوانید. در این مطلب علاوه بر اینکه طبق روال معمول پیشنهادهایی برای داشتن ظاهری زیبا و آراسته برای‌تان داریم، نکاتی هم راجع به استاندارد بودن عینک‌ها و انتخاب فریمی مناسب برای صورت‌تان خواهید خواند و برای تکمیل کردن این پرونده با جدیدترین و محبوب‌ترین فریم‌های ری- بن آشنا می‌شوید.

یادتان باشد شاید قیمت عینک‌های مارک‌دار و شناخته شده بالاتر باشد اما در عوض خیال‌تان راحت است که یک عینک مناسب و استاندارد را برای یک مدت طولانی انتخاب کرده‌اید. در نهایت برای تهیه این عینک‌ها حتما به سراغ مراکز شناخته شده بروید. ساعت 10صبح تا 2بعدازظهر ساعات اوج وجود ماورای بنفش در هواست! با عینک آفتابی جدیدتان خوش بگذرد!



یو وی 400 یعنی چه؟

یک عینک آفتابی خوب و استاندارد باید اصطلاحا یو وی 400 باشد یعنی بتواند 99درصد اشعه‌های ماورای بنفش را بگیرد و بلوکه کند. پس اگر قصد دارید به خرید عینک آفتابی بروید حتما این نکته را درنظر بگیرید. روی بعضی از عینک‌های آفتابی این عدد نوشته شده است اما گول نخورید! چون لزوما نوشته شدن این عدد روی دسته‌های عینک به معنی واقعی بودنش نیست. چاره راه انتخاب یک فروشگاه خوب و مجهز به دستگاه تست‌کننده ماورای بنفش است.



پیشنهادهایی برای فصل تابستان

  •   تابستان امسال از آن تابستان‌هایی است که آدم می‌ماند از فرط گرما به کجا پناه ببرد! از آن‌هایی که به راحتی می‌تواند آدم را گرمازده و خانه‌نشین کند. می‌گویند در شهرهای جنوبی کشور، زندگی شب‌ها شروع می‌شود؛ از بس که در روز هیچ کس نمی‌تواند پایش را از خانه بیرون بگذارد.  زندگی شب ها شروع می‌شودامسال وضع بقیه نقاط ایران هم دست کمی از آنها ندارد!
  •    انتخاب لباس مناسب برای این فصل سوزان احتیاج به دقت ویژه‌ای دارد و باید دور لباس‌هایی که در ساخت پارچه‌های‌شان از الیاف مصنوعی استفاده شده است را خط بکشید؛ این الیاف نه تنها باعث می‌شوند تعریق بدن‌تان به‌خوبی انجام نشود بلکه می‌توانند باعث آسیب‌های پوستی هم بشوند. ساده‌ترین‌شان اصطلاح عرق سوز شدن است که این روزها زیاد می‌شنویم.
  •    سعی کنید تا جایی که می‌توانید از پارچه‌های طبیعی استفاده کنید. لباس‌های نخی بپوشید، از کتان استفاده کنید و برای پایین نگه داشتن دمای بدن‌تان تا جایی که می‌توانید آب بنوشید. در این شماره برای خانم‌های سایز بزرگ پیراهن‌هایی را به‌عنوان پیشنهاد معرفی می‌کنیم که در عین بزرگ بودن و پوشیدگی بسیار خنک و راحت هستند. در این پیشنهادها نکاتی که برای افراد سایز بزرگ ضروری است را هم گنجانده‌ایم.
  •   برای خانم‌هایی که به زیورآلات علاقه خاصی دارند هم طی چند شماره پیشنهادهای خوبی داریم؛ پیشنهادهایی که هم زیبا هستند و هم به‌دلیل سنگ‌هایی که در ساخت‌شان به کار رفته شده، خواص درمانی دارند؛ به عبارت دیگر یک تیر و 2 نشان هستند.
  •    همان‌طور که پوشش درون خانه خیلی مهم است، پوشش بیرون از منزل هم اهمیت اهمیتش در این فصل گرم بیشتر هم می‌شود. برای همین لباس‌هایی که در شماره‌های تابستانه سیب سبز معرفی می‌شوند پیشنهادهایی هستند که برای این فصل مناسبند. دراین شماره مانتوهای متنوعی را پیشنهاد داده‌ایم و سعی کرده‌ایم رنگ‌های روشن‌تر را بین آن‌ها قرار دهیم تا مانع جذب نور خورشید و گرمای آن‌ شوند و در عین حال جنس پارچه‌ها هم خنک و راحت باشد. امیدواریم که دوست داشته باشید.





 استاندارد باشید

با اینکه بعضی از فروشگاه‌ها به دستگاه‌های تست‌کننده ماورای بنفش مجهز هستند اما به جز فروشگاه‌های معتبر و شناخته شده ممکن است بقیه فروشگاه‌ها استاندارد را رعایت نکنند. بعد از اینکه به فروشگاه معتبری رفتید، زمان تست عینک خودتان کنار فروشنده بایستید و از او بخواهید تمام قسمت‌های شیشه را مورد آزمایش قرار دهد. این نکته را فراموش نکنید که تمام قسمت‌های عینک آفتابی باید به یک میزان جلوی اشعه ماورای بنفش را بگیرند؛ نه اینکه یک قسمت شیشه 50 درصد را بلوکه کند و یک قسمتش 90 درصد را.



   وقتی چشم می‌سوزد؟

مدل‌های تقلبی زیادی در بازار هست چون خیلی‌ها حاضر نیستند برای عینک‌شان پول خرج کنند. چینی‌ها هم وارد عرضه کردن محصولاتی با ظاهر زیبا اما غیراستاندارد شده‌اند.

خیلی از افرادی که اطلاعات زیادی ندارند هم جذب خرید این نمونه‌ها می‌شوند. مثال بارزش همین دستفروش‌هایی است که عینک‌های رنگارنگ و زیبا را با قیمت‌هایی حول و حوش 7 تا 12 هزار تومان می‌فروشند. محض سلامت خودتان هم که شده گول این مدل‌ها را نخورید! لطفا!



   شیشه پولاریزه‌ یعنی چی؟

یک عینک آفتابی استاندارد علاوه بر اینکه باید یو وی 400 داشته باشد بهتر است از زیر ابروها تا نزدیک گونه‌ها را بپوشاند. از طرف دیگر خوب است که عینک شما شیشه‌هایی پولاریزه داشته باشد؛ پولاریزه بودن شیشه‌ها باعث می‌شود جلوی تابش مستقیم آفتاب گرفته شود. مثل این می‌ماند که خطوطی افقی روی سطح شیشه هجوم خطوط مستقیم اشعه ماورای بنفش را بشکند.



 عینک تقلبی چه صدماتی به شما می‌زند؟

یادتان می‌آید یک آزمایش خیلی ساده داشتیم که می‌گفت در نور زیاد مردمک چشم‌ها تنگ می‌شوند و در نور کم مردمک‌ها گشاد می‌شوند؟ دقیقا در مورد عینک دودی هم این موارد صدق می‌کند.  حالا فکرش را بکنید به جای یک عینک استاندارد، نمونه تقلبی‌اش را خریداری کرده باشید؛ شیشه‌هایش هم مشکی و تیره باشند. در این حالت مردمک‌های چشم‌های‌تان باز باز می‌شوند و آماده برای ورود اشعه ماورای بنفش! آن هم در بدترین شکل ممکن. این مورد یکی از حالت‌هایی است که آسیب‌های جبران ناپذیری به چشم‌ها وارد می‌کند. پس مواظب باشید.



  چگونه عینک تقلبی را بشناسید؟

همه عینک‌های تقلبی را که نمی‌شود با قیمت پایین‌شان تشخیص داد. خیلی از این عینک‌ها با قیمتی معادل قیمت اصل‌شان فروخته می‌شوند اما بدون خواص اصل!  رئیس انجمن علمی اپتومتری ایران نحوه تشخیص مدل غیراستاندارد را این طور توضیح می‌دهد که اگر انگشت خود را روی شیشه عینک آفتابی بکشیم و در این حال شیشه به داخل فرو برود، متوجه خواهیم شد که عینک آفتابی غیراستاندارد است البته غیراستاندارد بودن عینک آفتابی علائم دیگری هم دارد که متاسفانه بیشترشان بعد از خرید مشخص می‌شوند. علائمی مثل سوزش، خارش، سردرد، خشکی چشم و پستی و بلندی دید علامت‌های خطر هستند.





 اگر صورت گرد دارید...

دو  نکته درباره صورت‌های گرد صادق است؛ اولی این‌که اگر پیشانی کشیده‌ای دارید و گردی صورت‌تان با چاقی آن همراه نشده استفاده از فریم‌های گرد، بزرگ و پهن گزینه مناسبی برای شما به حساب می‌آید اما در غیراین صورت بهتر است دور فریم‌های گرد را خط بکشید. نکته دوم اینکه اگر دوست دارید شکل کلی صورت‌تان را از حالت گرد بودن در بیاورید باید حواس بیننده را با استفاده از یک فریم مستطیل شکل پرت کنید. معمولا فریم‌های مستطیل شکل برای صورت‌های گرد مناسب هستند. نکته‌ای که باید در اینجا درنظر داشته باشید این است که اندازه شیشه‌های عینک دودی‌تان نباید کوچک باشد چون در آن صورت تمام نقشه‌های‌تان نقش بر آب می‌شود!



  چه مدل‌هایی بخریم؟

فریم عینک‌تان را چه آفتابی باشد و چه طبی با توجه به فرم کلی صورت‌تان انتخاب خواهید کرد. صورت‌ها شکل‌های مختلفی دارند، بعضی‌ها به شکل قلب هستند، بعضی‌ها گرد و بعضی‌ها کشیده، البته این‌ها شکل‌های معمول هستند. معمولا فرم ایده‌آل یک صورت به شکل قلب است، البته برای خانم‌ها. برای آقایان داشتن صورتی استخوانی با فکی که به نسبت کل صورت بزرگ‌تر باشد ملاک زیبایی محسوب می‌شود. بنابراین خیلی مهم است که شما مدلی را انتخاب کنید که به‌صورت‌تان بیاید و آن را به شکل ایده‌آل نزدیک‌تر بکند.



 اگر صورت کشیده دارید...

فریم‌های مثلث شکل برای صورت‌هایی که گونه دارند و استخوانی به حساب می‌آیند ،فریم‌های مناسبی هستند. البته آقایانی که چانه‌های کوچکی دارند بهتر است به سراغ این مدل‌ها نروند. در کل این نوع فریم‌ها نوعی ابهت و زیبایی به چهره می‌دهند و به خاطر گوشه‌دار بودن‌شان، به شخصیت استفاده‌کننده آن‌ها نظم و قدرت می‌دهند.





 چه رنگ پوستی، چه فریمی؟

این که پوست صورت‌تان چه رنگی است تاثیر زیادی بر انتخاب رنگ شیشه و قاب آن دارد. معمولا برای افرادی که رنگ پوست‌شان روشن است بهتر این است که دور فریم مشکی و شیشه مشکی را کلا خط بکشند! بر عکس برای آنها استفاده از قاب‌های روشن و شیشه‌های متمایل به بنفش و قهوه‌ای توصیه می‌شود. افراد با هر رنگ پوستی که دارند خوب است بدانند اگر می‌خواهند عینکی بخرند که بتوانند در تمام فصل‌های سال از آن استفاده کنند بهتر است به سراغ رنگ سفید نروند. سفید از آن رنگ‌هایی است که اگر چه در فصل تابستان جلوه خوبی دارد اما در بقیه فصل‌ها کمتر قابل استفاده است.



  چه زمانی شیشه فتوکرومیک‌ بزنید؟

خیلی از افرادی که از عینک طبی استفاده می‌کنند، برای محافظت از چشم‌های شان در برابر نور‌خورشید عینک‌های فتوکرومیک را ترجیح می‌دهند. عینک فتوکرومیک در برابر نور خورشید تیره می‌شود و نمی‌گذارد اشعه ماورای بنفش به چشم‌های فرد استفاده‌کننده برسد. این‌که درصد تیرگی عینک شما چقدر باشد، بستگی به محیط کار یا فضایی دارد که بیشتر اوقات‌تان را در آن می‌گذرانید. اگر در محل کارتان میزان نور خورشید زیاد است به این معناست که باید شیشه تیره‌تری را انتخاب کنید. البته نه سر خود! بلکه با مشورت چشم پزشک‌تان.





  خطر آستیگمات شما را تهدید می‌کند!

گفتیم که وقتی از شیشه عینک‌ دودی‌تان به منظره‌ای نگاه می‌کنید نباید آن پستی و بلندی داشته باشد. دلیلش هم این است که اگر با عینک آفتابی‌تان فضا را ناهموار می‌ببینید به این معناست که شیشه عینک شما تراش مناسبی نخورده است و خیلی از عینک‌های غیراستاندارد اینگونه هستند. تراش نامناسب شیشه باعث شده، چشم آستیگمات شود و در حالت حاد منجر به انحراف چشم‌تان موقع نگاه کردن به اطراف می‌شود. برای اطمینان از استاندارد بودن می‌توانید، عینک آفتابی‌تان را پیش یک متخصص چشم ببرید و از او بخواهید با دستگاه لنزومتر لنز عینک را چک کند.



  هنگام خرید عینک لبخند بزنید

بهترین پیشنهادی که برای تمام فصل‌ها قابل استفاده است، شیشه‌های قهوه‌ای است. فریم این عینک می‌تواند به رنگ خودش باشد یا رنگ‌هایی مثل قرمز و زرشکی.

معمولا فریم‌های تیره برای صورت‌هایی که رنگ‌شان تیره است مناسب‌تر هستند. می‌توانید در انتخاب عینک‌تان به سراغ تضاد بروید، یعنی رنگ فریم و قاب را طوری انتخاب کنید که در مجموعه رنگ‌های متضاد قرار بگیرند. برای مثال شیشه‌ای که به بادنجانی متمایل باشد و قابی که مشکی باشد ترکیبی زیبا را ایجاد می‌کنند. شیشه مشکی و قاب نقره‌ای یا حتی طلایی هم گزینه مناسبی محسوب می‌شود. موقع امتحان فریم عینک حتما با آن بخندید چون بالا رفتن گونه‌ها می‌تواند بعضی از فریم‌ها را روی صورت‌تان جا به جا کند. نکته آخر درمورد جنس دسته و قاب فریم‌هاست؛ در مجموع جنس فلز برای قاب یک عینک آفتابی نوعی حالت مجلل و رسمی بودن به آن می‌دهد اما سایر جنس‌ها این حالت رسمیت را از آن می‌گیرند و مدل عینک را به مدلی تبدیل می‌کنند که در عین زیبایی و شیک بودن این قابلیت را دارد که در همه جا از آن استفاده شود. به همین دلیل بهتر است جوان‌ها به سراغ گزینه دوم بروند.



برای کودکان چه عینکی بخرید؟

بچه‌ها به‌خصوص در فصل تابستان عاشق بیرون رفتن و بازی کردن بیرون از محوطه خانه هستند. ممکن است خیلی‌های شان را در کلاس‌های تابستانی ثبت نام کرده باشید و همین مسئله باعث می‌شود آن‌ها در معرض نور خورشید قرار گیرند. همان قدر که استفاده از عینک آفتابی برای بزرگ‌ترها واجب است، برای بچه‌ها هم اهمیت دارد. حتی اهمیتش بیشتر می‌شود وقتی که بدانید قرنیه چشم بچه‌ها شفاف‌تر از بزرگسالان است و به همین‌دلیل اشعه‌های مضر را خیلی سریع‌تر و راحت‌تر از بزرگسالان عبور می‌دهد. هر چقدر هم که اصرار کردند، نگذارید از عینک‌های فانتزی با شیشه‌های نامناسب استفاده کنند. از چشم پزشک کودک‌تان بخواهید، جایی مناسب برای تهیه عینک آفتابی کودکان به شما معرفی کند و هر چه زودتر برای خرید به آن جا بروید.



چه رنگ چشم‌هایی عینک می‌خواهند؟

حتما شما هم چیزهایی درباره تاثیر رنگ چشم در میزان‌عبور نورشنیده‌اید. واقعیت این است که رنگ چشم‌های روشن در معرض نور آفتاب به نسبت رنگ‌های تیره بیشتر آسیب می‌بیند. چون شفافیت بیشتری دارد و میزان بیشتری از اشعه‌های مضر را از خود عبور می‌دهد. بنابراین اگر رنگ چشم‌های‌تان آبی، سبز، عسلی یا هر کدام از زیرمجموعه‌های رنگ‌های روشن است، نیاز شما به استفاده از عینک دودی مناسب خیلی بیشتر از سایران است. تا جایی که می‌توانید سعی کنید، در ساعات اوج وجود ماورای بنفش در معرض آفتاب قرار نداشته باشید. یعنی از ساعت 10 صبح تا4  بعد‌از‌ظهر!

باز نشر اختصاصی: مجله اینترنتی Bartarinha.ir






تاریخ : دوشنبه 90/5/10 | 4:8 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

10 اقتصاد برتر نوظهور در دنیا

 

 

این روزها در دنیای اقتصاد و کسب و کار با نام کشورهایی برخورد می کنیم که تا پیش از این یا اصلا خبری از آنها در اقتصاد دنیا نبود یا خیلی کم با نامشان برخورد می کردیم.

در این ایمیل با 10 کشور برتر در زمینه اقتصاد نوظهور آشنا می شویم.

این کشورها با پیشرفت های اقتصادی خود در سال های اخیر در جمع برترین اقتصادهای نوظهور قرار گرفته اند.


1.    چین

شنیدن نام چین در رده نخست هر نوع رده بندی، به ویژه اگر اقتصادی باشد، دیگر چندان تعجب آور نیست. پرجمعیت ترین کشور دنیا اینبار رده نخست اقتصادهای برتر نوظهور از آن خود کرده است.

چینی ها که بالاترین تولید ناخالص ملی دنیا را پس از آمریکا به میزان 4/99 تریلیون دلار در اختیار دارند، پس از آزادسازی در سال 1987، توانستند اقتصاد خود را به شدت بالا بکشند و حالا از جمله کشورهای تعیین کننده در اقتصاد جهان به شمار می روند.

گزارش گلوبال ورلد ریپورت نشان می دهد تا سال 2015 چین با پیشی گرفتن از ژاپن دومین اقتصاد برتر دنیا خواهد بود.

 

2.    هند

دومین کشور پرجمعیت دنیا، دومین اقتصاد نوظهور هم هست. صندوق بین المللی پول پیش بینی کرد که تولید ناخالص ملی هند تقریبا به رقم قابل توجه 1/3 تریلیون دلار برسد و این یعنی هند در رده یازدهم بزرگترین اقتصادهای حال حاضر دنیا قرار می گیرد.
هندی ها با 467 میلیون نفر نیروی کار،  بین تمامی کشورهای جهان در رده دوم قرار دارند.

 

3.    روسیه

دوازدهمین قدرت برتر اقتصادی دنیا به لحاظ تولید ناخالص ملی، سومین اقتصاد برتر نوظهور هم هست. این کشور پهناور که از مواهب طبیعی زیادی از جمله نفت و گاز سود می برد، بیشترین رشد اقتصادی خود را مدیون توجه به بازار در کنار استفاده درست از منابع  و مواهب خدادادی می داند.

میانگین درآمد ماهانه روس ها که در سال های نه چندان دور کمتر از 500 دلار بود، حالا به حدود 1000 دلار در ماه رسیده است. همین امر حکایت از پیشرفت اقتصادی چشمگیر کشوری دارد که بیشترین منابع گاز طبیعی جهان در آن است.

 

4.    برزیل

 

اقتصاد سرزمین فوتبال و قهوه، به لحاظ تولید ناخالص ملی، هشتمین قدرت برتر به شمار می رود. بازارهای نسبتا آزاد و بها دادن به اقتصاد داخلی از جمله دلایلی است که برزیل را به رده چهارم برترین اقتصادهای نوظهور رسانده است.

این کشور با رشد 5 درصدی در تولید ناخالص ملی، یکی از سریع ترین رشدهای اقتصادی در سطح جهان را داشته است.


5.    ترکیه

عضو گروه G20 به عنوان هفدهمین قدرت اقتصادی دنیا به لحاظ تولید ناخالص ملی، پنجمین اقتصاد نوظهور دنیاست.

اصلاحات گسترده اقتصادی که از سال 1983 در این کشور آغاز شد، زمینه این رشد در اقتصاد همسایه غربی کشورمان را فراهم کرد.

روابط نزدیک ترکیه با دیگر اقتصادهای نوظهور باعث ایجاد بازارهای گسترده برای فروش کالاهای ترک در این کشورها شده است.

 

 

6.    مکزیک

امروز اقتصاد مکزیک، یازدهمین اقتصاد برتر دنیاست. بعد از دهه 1990، اقتصاد و فناوری با سرعت هرچه تمام تر در این کشور توسعه پیدا کرد.

اکنون اقتصاد مکزیک نه تنها اقتصادی نوظهور در دنیا است بلکه در جمع برترین ها قرار دارد.

اقتصاد این کشور متشکل از صنعت و خدمات است و بخش خصوصی هم حضور پررنگی در آن دارد.

 

7.    اندونزی

یکی دیگر از اعضای گروه G20 که بزرگترین اقتصاد فعلی جنوب شرق آسیا هم محسوب می شود، در سال های اخیر با همت دولت به رشد بسیار بالایی دست یافته است.

خدمات عمومی، صنعت و کشاورزی از جمله پایه های اقتصاد اندونزی به شمار می روند.

 

8.    لهستان

برخلاف دیگر اقتصادهای جهان، اقتصاد لهستان، اقتصادی با درآمد بالاست و رتبه ششم در اروپا را به خود اختصاص داده است.
تنها کشوری که در تولید ناخالص ملی کاهش به خود ندیده، از رشد اقتصاد بسیار سریعی برخوردار است. میزان رشد اقتصادی این کشور معادل 6% است.

 

9.    امارات متحده عربی

امارات متحده عربی، کشور کوچک حاشیه خلیج فارس و همسایه جنوبی کشورمان از جمله کشورهایی است که تغییرات سریعی را در اقتصاد خود دیده است.

شاخص های اجتماعی-اقتصادی بسیاری از جمله سرانه تولید ناخالص ملی و سرانه مصرف انرژی در این تغییرات سریع نقش مهمی ایفا کرده اند.



10 تایلند

مهمترین دلیل جای گرفتن تایلند در جمع 10 قدرت اقتصادی برتر نوظهور صادرات این کشور است.

صادرات این کشور به دیگر کشورها 2/3 تولید ناخالص ملی این کشور را تشکیل می دهد.

 

منبع: راهنمای بانکی






تاریخ : یکشنبه 90/5/9 | 11:10 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 

برای ازدواج، دو نوع تحقیق وجود دارد؛ تحقیق اولیه و تحقیق اصلی.تحقیق اولیه مختصر است و قبل از اجازه‌گرفتن برای خواستگاری انجام می‌شود و مسئله همتایی خانواده‌ها از جهت اجتماعی ، فرهنگی و دینی مد نظر است. سؤالات اولیه درباره سن ، تحصیلات، خدمت نظام وظیفه، شهر محل زندگی و... در همان تماس تلفنی برای قرار خواستگاری پرسیده می‌شود.
 تحقیق اصلی پس از خواستگاری و جلسات گفتگوی پسر و دختر و با هدف رفع ابهامات انجام می‌شود.
 
 
موضوعات قابل طرح در تحقیق
 
1- خانواده
 
2- رفتار فردی و اجتماعی: سوالاتی از قبیل:
 
- صفت بارز اخلاقی او چیست؟
 
- آیا عصبانی می‌شود؟
 
-هنگام این حالت چه عکس‌العملی نشان می‌دهد؟
 
-رفتار اجتماعی او را چگونه می‌بینید؟
 
-کدام صفات اخلاقی را در او بیشتر می‌بینید؟
 
- عصبانیت او را در چه مواقعی دیده‌اید؟
 
-با چه افرادی (چه تیپ شخصیتی) رفت‌وآمد می‌کند؟-معاشرت او با دیگران چگونه است؟
 
- اجتماعی است یا منزوی؟
 
-تا چه حد به خانواده و دوستان خود وفادار است؟
 
- چقدر به تعهدات خود پایبند است؟
 
- تلاش او برای کسب روزی حلال چگونه است؟ و...
 
3- دوستان
 
4- مسئولیت‌پذیری
 
5- رعایت حقوق دیگران
 
6- اعتقادات مذهبی
 
7- توانمندی‌های فرد
 

 

از چه کسانی تحقیق کنیم
 
1- تحقیق از آشنایان
بستگان شخص‌ از روحیات‌، اخلاق و کردار او باخبرند. می‌توان درباره فرد مورد نظر از آنها تحقیق کرد. البته این به تنهایی کافی نیست چون ممکن است خویشاوندان‌، مصلحت‌اندیشی کنند.
2- تحقیق از دوستان
دوستان نزدیک فرد که مدتی با او در تماس و معاشرت و دوستی بوده‌اند منابع خوبی برای تحقیق هستند. دوستی محصول همرنگی و تفاهم است و معمولا افراد درستکار با افراد ناشایست و بی‌بندوبار دوست نمی شوند. درواقع دوستان هرکس تا حدی منعکس‌کننده روحیات او هستند.
3- تحقیق از محل کار یا تحصیل
این افراد ممکن است مطالبی درباره شخص مورد نظر بدانند که حتی خویشان و دوستان نزدیک او ندانند. این روش تحقیق از دو روش پیش بهتر نیست اما کامل کننده آنهاست. از این طریق ما قادر به شناخت فرد در زمینه‌هایی هستیم مانند: نحوه برخورد او با ارباب رجوع، نحوه مراوده با همکاران، همکاری و سازش با دیگران و پایبندی به اعتقادات دینی.
4- تحقیق از همسایه ها
این رایج ترین روشی است که افراد با آن تحقیق می کنند. با تحقیق در محل کار و تحصیل می‌توان به شناختی از فرد و روحیات او دست یافت، اما با تحقیق در محل زندگی او، امکان شناخت خانواده هم میسر می‌شود. البته مشروط بر آنکه اعضای خانواده او در محل سکونت فرد مورد نظر حضور داشته باشند و علاوه بر آن مدتی از زمان سکونت آنها در آن محل گذشته باشد تا همسایگان به شناختی هرچند نسبی از آن خانواده رسیده باشند.
از همسایگان در مورد اخلاق در خانه، سابقه دعوا و یا رفتار بد در محله پرس‌وجو کنید اما مواظب باشید که جزئیات خواستگاری و ارتباط با آنها را بر ملا نکنید؛ چون ممکن است همسایه‌ها بعدا مزاحمت ایجاد کنند.
5- تحقیق از معرف
در مورد ازدواج هایی با حضور یک معرف، اگر فردی که دختر و پسر را به هم معرفی می‌کند، نسبت به اهمیت کار خود آگاه باشد و آن را با شناخت کافی نسبت به روحیات دو طرف انجام دهد، منبع خوبی برای شناخت و تحقیق خواهد بود.
6- صحبت با فرد مورد نظر
بعد از همه این راه ها می توان جلساتی برای گفتگوی خانوادگی، مهمانی های خصوصی با حضور خانواده دختر و پسر و جلسات گفتگوی دو نفره عروس و داماد ترتیب داد تا با هم بیشتر آشنا شوند.
قرار نیست نظرتان در تحقیقات هم‌جهت با شخص منبع تحقیق باشد. شما برای کشف حقیقت آمده‌اید نه برای ایجاد ارتباط و تفاهم هرچند ارتباط مناسب و حسن‌تفاهم. می‌تواند به طرف مقابل اطمینان دهد و نکات مهمی بیان کند

 
نکات مهم در تحقیق
سعی کنید با همکار و هم‌مغازه‌ای او قرار ملاقاتی بگذارید و از دوستان او راجع به خصوصیات روحی‌اش سؤال کنید.
 از مسافرت‌ها و جاهایی که با هم رفته‌اند و از علایق او بپرسید؛
موقعیت آنها و اینکه به چه اسم و عنوانی مشهورند،
چقدر با همسایگان ارتباط دارند
و اینکه چه چیزهایی بیشتر برایشان مهم است.
قرار نیست نظرتان در تحقیقات هم‌جهت با شخص منبع تحقیق باشد. شما برای کشف حقیقت آمده‌اید نه برای ایجاد ارتباط و تفاهم .هرچند ارتباط مناسب و حسن‌تفاهم می‌تواند به طرف مقابل اطمینان دهد و نکات مهمی بیان کند.
تغییر و تحول در زندگی فرد خود نشانه‌هایی از حالات و روحیات اوست. در تحقیق به این مسئله توجه کنید.
کسی که برای تحقیق می‌رود، می‌تواند با موضوع دیگری غیر از ازدواج سؤالاتی بپرسد. سپس موضوعات را به‌طور مستقیم بیان کند.
موضوعاتی که برایتان اهمیت بیشتری دارد به محقق تأکید کنید و از او بخواهید اهمیت موضوع را بروز ندهد.
اگر هنگام گفتگو با افراد مختلف به تناقضی رسیدید، تحقیق در آن زمینه را با دقت بیشتر و به‌دور از حساسیت ادامه دهید.

منبع: جام






تاریخ : یکشنبه 90/5/9 | 10:52 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

توصیه های تغذیه و بهداشتی در ماه رمضان

 

 

در ماه مبارک رمضان ، رژیم غذایی ما نباید به نسبت قبل خیلی تغییر کند و در صورت امکان باید ساده باشد . رژیم غذایی همچنین باید طوری تنظیم شود که بر روی وزن تأثیر زیادی نداشته باشد . البته اگر فرد دچار اضافه وزن می باشد ، ماه رمضان فرصت مناسبی است تا وزن به حالت طبیعی برگردد .

با توجه به ساعات طولانی ناشتا بودن ، باید غذاهایی را مصرف کنیم که به کندی هضم می شوند مثل غذاهای حاوی فیبر زیاد . غذاهای دیرهضم معمولاً چند ساعت در دستگاه گوارش می مانند در حالیکه غذاهای سریع الهضم فقط 1 تا 2ساعت در معده باقی می مانند .

 

غذاهای دیر هضم

* غذاهای دیر هضم عبارتند از : حبوبات و غلات مثل جو ، گندم ، جو دوسر ، لوبیا ، عدس ، آرد،‌ غلات برنج با پوست و غیره ( که کربوهیدراتها نامیده می شوند ) .

 


غذاهای سریع الهضم

* غذاهای سریع الهضم عبارتند از : غذاهایی که حاوی قند ، آرد سفید و غیره هستند ( که به این گروه کربو هیدراتهای تصفیه شده گفته می شود ).

 


غذاهای فیبردار

* غذاهای حاوی فیبر عبارتند از : غذاهای حاوی سبوس ، گندم سبوس دار ، غلات و حبوبات ، سبزیها مانند لوبیای سبز ، نخود ،‌ذرت ،‌ اسفناج ، برگ چغندر ، میوه های با پوست ، میوه خشک شده مثل برگه زردآلو ، انجیر ،‌ آلو خشک ، بادام و غیره .
* غذاهای مصرفی باید در حالت تعادل با یکدیگر باشند . و از همه گروههای غذایی مثل میوه ، سبزیجات ،‌گوشت ، مرغ ، ماهی ، نان ، حبوبات و محصولات لبنی در رژیم غذایی باید وجود داشته باشد . غذاهای سرخ شده باید محدود شوند زیرا باعث عدم هضم ، سوزش سردل و اختلال در وزن می شوند .

 


از چه چیزهایی پرهیز کنیم ؟

* 1 - غذاهای سرخ کردنی و چرب
* 2- غذاهای حاوی قند زیاد
* 3 - خوردن غذای زیاد بخصوص هنگام سحر
* 4 - خوردن چای زیاد هنگام سحر ، چای باعث افزایش ادرار شده و از این طریق نمک های معدنی که در طول روز بدن به آنها نیاز دارد دفع می شوند .
* 5 - سیگار : اگر شما نمی توانید سیگار را به یکباره قطع کنید از هفته های قبل از ماه رمضان شروع به مصرف کم آن کنید .

 

چه غذاهایی را مصرف کنیم ؟

* 1 - مصرف کربوهیدراتهای مرکب در سحر که مدت طولانی تری هضم می شوند و باعث می شوند که شما کمتر گرسنه شوید .

* 2- حلیم یک منبع عالی پروتئین بوده و از غذاهائی است که دیر هضم می شود .

* 3- خرما یک منبع عالی قند ،‌فیبر ، کربوهیدرات ، پتاسیم و منیزیوم می باشد .

* 4- مغز بادام غنی از پروتئین و فیبر بوده و حداقل چربی را دارا می باشد .

* 5- موز یک منبع خوب پتاسیم ، منیزیوم و کربو هیدرات می باشد .

* 6-مصرف زیاد آب یا آب میوه در صورت امکان در فاصله بین افطار و زمان خواب باعث تأمین آب مورد نیاز بدن می شود .

 

یبوست

* یبوست می تواند باعث ایجاد بواسیر و شقاق های دردناک مقعد شود و باعث سوء هاضمه به همراه نفخ می شود .
* علل یبوست : مصرف کربوهیدراتهای تصفیه شده ، مصرف کم آب و میزان ناکافی فیبر در غذا از علل عمده یبوست می باشند .


* درمان : اجتناب از مصرف زیاد کربوهیدراتهای تصفیه شده ، افزایش مصرف آب ، استفاده از سبوس در نانها ، استفاده از آردهای قهوه ای .

 

سوء هاضمه و نفخ

* علل : پرخوری ، مصرف زیاد غذاهای چرب و سرخ شده ، غذاهای تند و غذاهایی که ایجاد نفخ می کنند مثل تخم مرغ ،‌ کلم ، عدس ،‌ نوشابه های گازدار


* درمان : از پرخوری اجتناب کنید ، آب میوه یا آب بنوشید . از غذاهای سرخ کردنی اجتناب کنید .

 


ضعف ( افت فشار خون )

* علائم :افزایش تعریق ، ضعف ، خستگی ، کم شدن انرژی ، سرگیجه بخصوص هنگام برخاستن ، ظاهر رنگ پریده و احساس افتادن علائم افت فشار خون می باشند که بیشتر هنگام بعد از ظهر اتفاق می افتد .
* علل : مصرف کمتر مایعات و کاهش مصرف نمک


* درمان : به مکانهای گرم نروید و مصرف نمک و مایعات را افزایش دهید .
* توجه : افت فشار خون باید با گرفتن فشار خون در هنگام بروز علائم تأیید شود . افراد دارای فشار خون بالا ممکن است در طول ماه رمضان نیاز به تنظیم مجدد داروهای خود توسط پزشک داشته باشند .

 

سردرد

* علل : عدم مصرف کافئین و تنباکو ،‌انجام کار زیاد در طول روز ، کم خوابی و گرسنگی که معمولاً در طول روز بیشتر شده و در انتهای روز بدتر می شود . سردرد وقتی با افت فشار خون همراه شود می تواند منجر به سردرد شدید و حالت تهوع قبل از افطار شود .


* درمان :
در طول یکی دو هفته قبل از ماه رمضان بصورت تدریجی کافئین و تنباکو را قطع کنید . چای سبز و بدون کافئین ممکن است جایگزین خوبی باشد . همچنین برنامه خود را در طول ماه رمضان طوری ترتیب دهید تا خواب کافی داشته باشید .

 


کاهش قند خون

* ضعف ، سرگیجه ، خستگی ،‌کاهش تمرکز ،‌ تعریق زیاد ، احساس لرز ، عدم توانائی برای فعالیت های فیزیکی ، سردرد ، طپش قلب از علائم کاهش قند خون می باشند .
* علل در افراد غیر دیابتی :خوردن مقدار زیاد قند مثل کربوهیدراتهای تصفیه شده مخصوصاً در هنگام سحر باعث می شود که بدن مقدار زیادی انسولین تولید کرده و باعث افت قند خون بشود .


* درمان :خوردن غذا هنگام سحر و محدود کردن نوشیدنی ها و غذاهای حاوی قند .
* توجه : افراد دیابتی ممکن است به تنظیم مجدد داروهای خود در ماه رمضان احتیاج داشته باشند و
باید با پزشک خود مشورت کنند .

 

انقباضات عضلانی

* علل:مصرف ناکافی غذاهای حاوی کلسیم ، پتاسیم و منیزیوم


* درمان :خوردن غذاهای غنی از مواد معدنی فوق برای مثال : سبزیجات ، میوه جات ، محصولات لبنی ، گوشت ، خرما
* توجه : افراد تحت درمان فشار خون بالا و افراد دچار سنگ کلیه باید با پزشک خود مشورت کنند .


زخم معده ،‌ سوزش سردل ، التهاب معده

* افزایش سطح اسید در معده خالی در ماه رمضان باعث تشدید مسائل فوق می شود . این شکل بصورت احساس سوزش در ناحیه معده و زیر دنده ها ظاهر شده و می تواند بطرف حلق گسترش یابد . غذاهای تند ، قهوه و کوکاکولا این حالت را بدتر می کنند .
* درمانهای طبی برای کنترل سطح اسید در معده وجود دارند وافراد مبتلا قبل از روزه گرفتن باید با پزشک خود مشورت کنند .

 

سنگ کلیه

* سنگ کلیه ممکن است در افرادی که آب کم می نوشند ایجاد شود . بنابراین مصرف زیاد مایعات برای جلوگیری از تشکیل سنگ ضروری می باشد .

 

درد مفاصل

* علل : در طول ماه رمضان که نمازهای بیشتری خوانده می شود فشار روی مفاصل زانو افزایش می یابد . در افراد مسن و یا افراد دچار التهاب مفاصل این مسئله باعث درد ، سفتی ، تورم و احساس ناراحتی می شود .


* درمان : وزن را کم کنید تا زانوها مجبور نباشند وزن بیشتری را تحمل کنند . قبل از ماه رمضان اندام تحتانی را ورزش دهید تا برای فشار اضافی وارده آماده باشند . آمادگی بدنی باعث می شود تا نماز راحت تر خوانده شود .

 

تغذیه صحیح در روزه داری

گرفتن روزه چه فوایدى براى بدن و سلامتى دارد؟

- روزه دارى مى تواند به تغذیه مناسب کمک شایانى نماید، بدن انسان براى حفظ سلامتى خود همواره مقدارى از چربى موادغذایى را در نقاط مختلف ذخیره مى کند به مرور زمان چربى هاى ذخیره شده تغییر رنگ داده و فشرده مى شوند و احتمال اینکه مورد استفاده مجدد قرار بگیرند بسیار کمتر مى شود. روزه دارى حتى در افراد لاغر و یا با وزن طبیعى به بدن فرصتى مى دهد تا این چربى ها را از ذخایر آن آزاد کرده و مصرف نماید و پس از پایان روزه دارى به جاى آن چربى هاى تازه و مناسب ترى را جایگزین نماید. غذا خوردن سبب مى شود خون فراوانى به دستگاه گوارش سرازیر شود که به دنبال آن بى حالى و کاهش توان فعالیتهاى دقیق فکرى اتفاق مى افتد. روزه با استراحت دادن به دستگاه گوارش و فرستادن خون کافى به سراسر بدن بالاخص به سیستم اعصاب مى تواند به سلامتى بدن کمک شایانى بنماید. از نظر روانى هم روزه دارى بسیار مفید است چرا که مبارزه با خود در زمینه جلوگیرى از خوردن سبب افزایش اعتماد به نفس مى شود که عامل اساسى در پیشگیرى از مشکلات روانى است.

چه غذاهایى براى سحرى و چه غذاهایى براى افطارى مناسب است و اساساً آیا بدن میان این دو وعده تفاوتى از لحاظ موادغذایى که مورد استفاده قرار مى گیرد قائل شد یا خیر؟

- بسیارى از افراد معتقدند هنگام سحرى بایستى از موادغذایى که انرژى بالایى دارند استفاده کنند تا در طول روز احساس گرسنگى نکنند به خاطر همین مسأله خوردن غذاهاى چرب را ترجیح مى دهند ولى بایستى توجه داشت که به دنبال مصرف موادغذایى پرچرب، تشنگى شدیدى عارض شده که باعث ایجاد مشکلات عدیده اى در این افراد مى گردد. از طرف دیگر عده اى موادقندى را ترجیح مى دهند که ذکر این نکته ضرورى است که مصرف مواد قندى و شیرینى به مقدار زیاد و در یک وعده باعث افزایش ناگهانى هورمون انسولین در خون شده و با توجه به اینکه این هورمون باعث کاهش قند خون مى گردد ممکن است عوارضى چون سرگیجه، بى حالى، پرخاشگرى، عصبانیت و ضعف ناگهانى به وجود آید. پس بهتر است در وعده غذایى سحرى از موادغذایى استفاده شود که بتواند هم انرژى روزانه را تأمین کند و هم از افت ناگهانى قند خون جلوگیرى کند و مهمتر از همه اینکه باعث ایجاد تشنگى شدید نشود.
آیا مى شود سحرى را به طور کلى حذف کرد؟
بسیارى از افراد هستند که وعده سحرى را به دلیل مختلف از جمله عدم توانایى در بیدار شدن صبحگاهى حذف مى کنند. بایستى توجه داشت که در روزهاى عادى فاصله زمانى بین دو وعده غذایى شام و صبحانه روز بعد حدود ??ساعت است که تقریباً هفت ساعت از آن در حالت خواب مى گذرد. در ماه مبارک رمضان هم بایستى سعى شود همین حداکثر فاصله زمانى بین وعده هاى غذایى رعایت شود. در صورت عدم مصرف موادغذایى در سحرى و حذف آن فاصله بین وعده افطار و شام تا وعده افطار بعدى حدود ??-??ساعت مى شود که خالى ماندن دستگاه گوارش و نداشتن منبع انرژى براى این مدت زمان طولانى بسیار مضر است چرا که کلیه فعل و انفعالات بدنى از جمله روند ترشح اسید و آنزیمهاى گوارشى، عدم در دسترس بودن آب براى فعل و انفعالات حیاتى و اتمام انرژى به علت مصرف یک وعده غذا دچار اختلال شده وعوارض مختلفى چون سوزش سردل، زخم معده، عدم تمرکز فکرى، بیخوابى و عصبانیت دیده مى شود. چرا که در این حالت در کمترین زمان فعالیت (شب) بیشترین غذا خورده مى شود و در بیشترین زمان فعالیت (طول روز) که بدن ما نیازمند به سوخت و ساز فعال براى انجام فعالیتهاى روزمره هست هیچ گونه منبع انرژى در دسترس نیست و این مسأله سبب افت در میزان و کیفیت فعالیتهاى مورد نیاز مى گردد.

تفاوت بین وعده سحرى و افطارى را لطفاً بفرمایید.

- بدن ما در زمان افطار در حالت استراحت کامل است بنابراین هنگام افطار بایستى از موادغذایى استفاده شود که به طور ناگهانى به دستگاه گوارش فشار وارد نشود بنابراین توصیه مى کنیم در زمان افطار روزه خود را با چند عدد خرما همراه با یک استکان چاى یا شیر ولرم باز کنید و بین افطارى و شام خود فاصله اى را در نظر بگیرید مثلاً در این فاصله مى توانید وضو گرفته و نمازتان را بخوانید که هم ثواب نماز اول وقت را برده و هم حرکات نماز باعث شود بدنتان کمى از حالت استراحت درآید. توصیه مى شود که شام را با غذاهاى سبک، کم قند و فیبردار مثل سوپ و سبزیجات یا سالاد که فشار چندانى به معده وارد نمى کنند شروع کرده و سپس به سراغ شام اصلى بروید. چرا که مصرف بیش از حد موادغذایى شیرین و پرچرب هنگام افطار منجر به تشنگى مى شود و مصرف نوشیدنیهاى زیاد بالاخص مایعات خنک با رقیق کردن اسید و آنزیمهاى دستگاه گوارش سبب اختلال در هضم و جذب موادغذایى مى گردد، این مسأله پیامدهاى مهمى چون درد شکم و نفخ پیش مى آورد.

براى از بین بردن یا کمتر کردن عطش شدید در این ماه چه باید کرد؟

- براى فهم این سؤال به این مثال توجه کنید. مزرعه اى را در نظر بگیرید که در کنار یک رودخانه پرآب است براى اینکه بتوانیم این مزرعه به صورت دائم آبیارى شده و از حملات احتمالى آب در فصول گوناگون در امان باشد، سدى مقابل آب مى زنیم تا بتوانیم آب را مهار کرده و با ایجاد روزنه هایى در سد به صورت دائم و کنترل شده مزرعه مان را آبیارى کنیم. در ماه مبارک رمضان نیز بایستى سدى در بدنمان بسازیم که بتوانیم آب و موادغذایى را که در سحرى مصرف کرده ایم به صورت یکنواخت ودائم در طول روز به قسمتهاى مختلف بدنمان برساند. این کار را مى توانیم با مصرف مواد غذایى پرفیبر (سبزیجات و میوه ها) انجام دهیم. این دسته از موادغذایى با احاطه سایر گروههاى غذایى خورده شده اولاً باعث مى شود آنزیمهاى گوارشى به صورت آرام آرام روى موادغذایى اثر کند و ثانیاً با کم کردن سرعت جذب مواد غذایى باعث مى شود که بدن به آهستگى و در فراخى وقت اقدام به جذب مواد غذایى بکند که هم دچار خستگى کمترى مى شود وهم از آن توفان قندى و انسولین بالاى بعد از آن جلوگیرى مى کند بنابراین توصیه مى شود در سحرى از مواد غذایى پرفیبر مثل سبزیجات و بالاخص میوه ها استفاده کنید چرا که میوه ها اولاً منبع سرشارى از فیبر هستند و ثانیاً قند موجود در میوه ها در حالت خالص و بدون فیبر هم دیرتر از قندهاى ساده جذب مى گردد که این امر سبب مى گردد فرد دیرتر احساس گرسنگى نماید. مواد غذایى پرفیبر آب زیادى را در خود جذب کرده و بدن مى تواند آن را به آهستگى جذب کند و احساس تشنگى دیرتر عارض مى گردد. یکى از مکانیسم هاى احساس گرسنگى، خالى بودن معده است فیبرها سرعت حرکت مواد غذایى را نیز کاهش مى دهند و این مسأله باعث مى شود که مکانیسم مذکور دیرتر شروع شود. مصرف آب به مقدار فراوان در وعده سحرى و بالاخص ما بین غذا توصیه نمى شود چرا که طى اشاره اى که قبلاً شد باعث رقت اسید و آنزیمهاى گوارشى شده و اختلال در روند هضم را باعث مى شود.
خانمهاى شیرده با رعایت چه تغذیه اى در هنگام روزه دارى سلامت شان تضمین مى شود؟
درکتب تخصصى تغذیه آمده است که حدود یک سوم نیاز براى ترشح شیر از ذخایر چربى بدن که در سه ماهه سوم حاملگى تشکیل شده است تأمین مى گردد و دو سوم دیگر از طریق تغذیه بایستى مهیا گردد رژیم غذایى مادر شیرده بایستى غنى از پروتئین، کلسیم، آهن و ویتامین ها باشد و در صورت لحاظ نکردن این مواد در رژیم غذایى وى دچار کمبودهاى شدید و نهایتاً عوارض خطرناکى چون پوکى استخوان، خرابى دندانها، کم خونى و ریزش مو مى شود. طبق فتاوى مراجع عظام مادران شیرده مى توانند روزه بگیرند ولى اگر بعد از چند روز احساس کردند که روزه سبب کاهش در مقدار شیر آنها شده است روزه گرفتن جایز نیست. به مادران در دوران شیردهى توصیه مى شود در وعده هاى غذایى سحرى، افطار و شام از مواد سرشار از آهن (مثل گوشت و حبوبات) و کلسیم (مثل شیر و لبنیات) بیشتر استفاده کنند و از خوردن ادویه جات، فلفل، سیر، پیاز و زیره که سبب بد بو شدن شیر مى شود پرهیز کنند چرا که مکیدن فرزند یکى از عوامل مؤثر در ترشح شیر است و بد بو شدن شیر سبب عدم مکش نوزاد شده ومنجر به کاهش یا قطع شیر مى گردد.
آیا در سنین مختلف هنگام روزه دارى باید تغذیه متفاوت باشد؟
نیازهاى تغذیه اى در سنین مختلف متفاوت است نیاز به انرژى با افزایش سن کاهش مى یابد که در ارتباط با کاهش اندازه بدن، کاهش توده چربى و کاهش فعالیت فیزیکى است. نیازهاى پروتئینى در سالمندان کمى بیشتر از افراد جوانتر مى باشد چرا که براى حفظ تعادل نیتروژنى و پیشگیرى از تعادل منفى نیتروژنى وجلوگیرى از تحلیل عضلات لازم است. با توجه به اینکه افراد سالمند به علت کم تحرکى اکثراً دچار یبوست هستند مصرف کربوهیدراتهاى پیچیده مثل سبزیجات، غلات کامل و میوه ها در وعده هاى سحرى و افطارى نسبت به سنین جوان بیشتر توصیه مى شود چرا که این گروه از مواد غذایى ذکر شده باعث جلوگیرى از یبوست مى شوند.

در افرادى که از رژیم هاى غذایى استفاده مى کنند، باید به چه صورت در مدت این ماه عمل کنند؟

افرادى که به جهت کاهش یا افزایش وزن از رژیم هاى غذایى استفاده مى کنند بایستى ناهار رژیم را در سحرى میل کنند و وعده غذایى مربوط به صبحانه رژیم را براى افطار در نظر گرفته و شام رژیم را هم در جاى خود و به جاى شام ماه مبارک رمضان استفاده کنند.

زولبیا وبامیه به صورت سنتى از قدیم سر سفره هاى افطار است، ضرورتى در مصرف آن وجود دارد؟

همانگونه که قبلاً نیز عرض کردم هنگام افطار ذخیره قندى بدن بسیار کم است و به همین دلیل بهتر است در زمان افطار با خوردن مواد قندى این کمبود جبران شود هنگام افطار توصیه مى شود زولبیا یا بامیه البته به مقدار کم مصرف شود چرا که مصرف بیش از حد آن به خاطر استفاده از روغن، کره و ماست و ادویه جات مختلف درترکیبات این نوع شیرینى جات و عدم اطمینان کافى به منابع مذکور ممکن است سبب مسمومیت هاى غذایى شود. علاوه بر آن مصرف بیش از حد زولبیا و بامیه با توجه به اینکه اشتها را کاهش مى دهد باعث عدم مصرف مواد مورد نیاز دیگر مى شود.

احتیاجات کالرى در زنان و مردان به چه میزانى است؟

لازم به توضیح است که در ماه مبارک رمضان میزان نیاز به کالرى تفاوت چندانى باحالات غیر روزه نداشته و فقط نحوه زمان بندى مصرف مواد غذایى در جهت آزاد شدن ذخایر چربى فشرده و قدیمى و جایگزین شدن آنها با بافت جدید و قابل دسترسى متفاوت است که در جدول زیر براساس وزن و میزان فعالیت نشان داده شده است.

میزان کاهش وزن در ماه مبارک رمضان تا چه حدى باید باشد؟

با توجه به اینکه در ماه مبارک رمضان در بیشترین زمان فعالیت (طول روز) کمترین مصرف مواد غذایى را داریم به همین خاطر با توجه به اینکه فعالیتهاى روزمره سبب از دست رفتن کالرى مى شود و وزن کم خواهد شد این مسأله در مورد افراد مختلف با توجه به جنس (مرد یا زن) ، وزن و سن متفاوت است ولى در حالت معمول بین ? الى ?کیلوگرم کاهش وزن وجود دارد که این کاهش قسمتى به از دست دادن کالرى و قسمتى هم به عدم دریافت مواد غذایى و آب مربوط است.

چه مواد غذایى را در این ماه بهتر است در رژیم غذایى و تغذیه خانواده قرار داد؟

به طور خلاصه توصیه مى شود از مواد غذایى زیر در ماه مبارک رمضان بیشتر استفاده شود:

در وعده سحرى:

از غذاهایى که داراى قندهاى مرکب هستند مثل میوه جات بیشتر استفاده شود.
- ازغذاهاى حاوى فیبر مثل سبزیجات ومیوه جات بایستى بیشتر استفاده شود.
- از موادغذایى سرخ کرده، پرچرب و شیرینى پرهیز گردد.
- از غلات و حبوبات به میزان دلخواه در ترکیبات غذاى سحرى لحاظ گردد.
- مصرف بیش از حدگوشت در سحرى توصیه نمى گردد.
- مصرف آب قبل از شروع سحرى و در مابین وعده هاى غذایى توصیه نمى شود.
- مصرف ادویه جات وغذاهایى مثل کله پاچه، سیرابى و… در سحرى توصیه نمى شود.
در وعده افطارى وشام :
- شروع افطارى بایستى با چند عدد خرما همراه کمى آب ولرم یا شیر ولرم باشد
- سعى شود بین افطارى و شام فاصله وجود داشته باشد.
- شروع افطارى با نوشیدنى هاى خنک نباشد بلکه حتماً بایست ولرم یا سوپ باشد.
- مصرف بیش از حد مواد غذایى پرچرب و شیرین در افطار سبب تشنگى شده و به دنبال آن آب زیادمصرف مى شود و در نتیجه با کاهش غلظت اسید و آنزیمهاى گوارشى موجب اختلال در هضم و جذب مواد غذایى مى شود.
در پسران ودخترانى که مى خواهند براى نخستین بار روزه بگیرند آیا تفاوتى در نوع مواد غذایى مصرفى شان وجود دارد؟
نیاز به انرژى در خانمها و آقایان متفاوت است که مربوط به میزان فعالیتهاى آنها و اثرات هورمونهاى مختلف مى باشد. در خانمها با توجه به اینکه در دوره عادات ماهیانه کمبودهایى از قبیل آهن ممکن است دیده شود میزان نیاز به برخى از مواد غذایى بیشتر است بنابراین توصیه مى شود خانمها بالاخص افرادى که تازه به سن بلوغ رسیده وتوفیق روزه دارى در ماه رمضان را کسب کرده اند نسبت به تغذیه خود دقت بیشترى نموده و با مصرف بیشتر مواد سرشار از آهن مثل پروتئینها (نسبت به آقایان) باعث جلوگیرى از عوارضى مثل کم خونى، ریزش مو و… شوند.

 






تاریخ : یکشنبه 90/5/9 | 10:34 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 

در صورتی که هر یک از عکس ها باز نشد بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه show picture را بزنید
برای ذخیره این ایمیل روی کامپیوترتان اینجا کلیک کنید

امام زاده قاسم در شمیران حدود 50 سال قبل
 

 

رهبران نهضت مشروطه خواهی در شاهرود
 

 

بانو پروین اعتصامی شاعر در زمان بازدید محمد رضا پهلوی از کتاب خانه
 

 

یک قهوه خانه قبل از انقلاب یک روز قبل از مسابقه بوکس محمد علی کلی با جو فریزر
 

 

دو زن در کنار کرسی . زمان ناصرالدین شاه
 

 

زن و دختران قاجار و کرسی و قلیان و آینه
 

 

میدان نقش حهان در زمان قاجار
 

 

بزرگ علوی متولد 1282
 

 

صحرای تاتارها
 

 

فریدون مشیری

 

فریدون مشیری در کودکی
 

 

آوازه خوانهای دوران قاجار
 

 

بانو روحبخش / آواز
 

 

بانو مرضیه در سالهای جوانی
 

 

مرحوم سیروس قایقران کاپیتان تیم ملی و یکی از اسطوره های اخلاق
 

 

تیم قدیمی پرسپولیس تهران پیروزی
 

 

خسرو گل سرخی در دادگاه
 

 

بهروز وثوقی در میان احمد سید علی و کوزه کنانی در صحنه تاتر
 


 

از مجموعه عکسهای کاوه گلستان
 

 

فرخ رو پارسا اولین وزیر زن ایران که در دولت امیر عباس هویدا وزیر آموزش و پرورش بود

 

کاخ مرمر
 

 

نمای داخلی از کاخ مرمر
 

 

صفی علی شاه و برادرش آقا رضا شمس شیخ طریقت و رئیس فرقه اسماعیلیه آقا خان محلاتی
 

 

افتتاح اولین ایستگاه راه آهن ایران مسجد سلیمان
 

 

عفت تجاری در سال 1318 در 22 سالگی اولین خلبان زن ایران
 

 

اولین عکس هوائی از قله دماوند 27 آذر 1304
 

 

اولین عکس از اهالی زنجان که گویا هم زمان با صدور فرمان مشروطیت بوده
 

 

گویا اولین عکس از نیما یوشیج میباشد که موجود است
 

 

شهر فرنگ 1945 میلادی
 

 

مراسم معروف به چپق کشان
 

 

جشن و بار عام احمد شاه قاجار 1917 میلادی
 

 

کارگران راه سازی 1927 میلادی
 

 

کاروانسرای ایرانی در سال 1881 میلادی
 

 

خسرو گل سرخی اعدامی زمان شاه که بسیار عجیب محاکمه و اعدام شد
 

 

ناصرالدین شاه در کالسکه سلطنتی
 

 

ماشین دودی 1860 میلادی
 

 

زوار امام رضا 1930 میلادی
 

 

این عکس در آمریکا به نام دانشجویان پیرو خط امام که از دیوار سفارت بالا رفته اند معرفی شده
 

 

کابینه رضا خان در سال 1921
 

 

آخرین تصویر از قلعه ساسانیان در نهاوند در زمان ناصرالدین شاه قبل از تخریب آن برای یافتن گنج
 
 

زندان شهربانی واقع درخیابان خیام دردوران رضاخانی دارای محبس عمومی، محبس نسوان و یک بازداشتگاه موقت
 

 

خیابان ژاله (مجاهدین اسلام) چهارراه آب سردار تهران در 1316شمسی
 

 

میرزا قلی خان، سفیر ایران در نیویورک به همراه همسرش
 

 

محافظ کنسولگری ایران در ایالات متحده
 

 

 
مریوان در دهه 1340
 

 

خانم سیما بینا خواننده در سالهای اولیه فعالیت هنری
 

 

محمد تقی بهار در کنار دانشجویان ادبیات
 

 

دکتر بدیع الزمان فروزانفر و ملک الشعرا بهار در کنار دانشجویان ادبیات
 

 

عبد العلی همایون بازیگر نقش سرکار استوار از کارکترهای تلوزیونی
 

 

پرویز صیاد (صمد آقا ) در کودکی
 

 

اولین تیم فوتبال ایران 1919
 

 

محمد جعفر سلماسی نخستین مدال آور ورزش ایران از بازیهای المپیک1948 وزنه برداری
 

 

بانو ایران دفتری متولد 1291 از اولین بازیگران زن تاتر در ایران
 

 

نمایی از عکاسخانه مبارکه همایونی , عکس از بالای عمارت شمس العماره
 

 

دبیرستان ایرانشهر یزد در حال احداث که معماران و گلکاران در حال ساخت و ساز اند1313
 
 

نمائی از دانش آموزان مدرسه مارکار یزد 1312 که توسط مارکار یک خیر زرتشتی ساخته شده
 

 

میدان حسن آباد سال 1336
 

 

یک مدرسه در دوران قاجار
 

 

مدرسه ایرانیان در دبی سال 1336
 

 






تاریخ : یکشنبه 90/5/9 | 10:26 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

در صورتی که هر یک از عکس ها باز نشد بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه show picture را بزنید
 

در ابتدا مطمئنا این آثار را با عکس اشتباه گرفته اید. ولی در واقع این آثار فقط با استفاده از یک خود کار عادی و توسط هنرمندی به نام خوان فرانسیسکو کاساس (Juan Francisco Casas) طراحی شده اند . او در نمایشگاه هر یک از آثارش را در حدود 3700 پوند قیمت گذاری کرده است.
 

 






تاریخ : یکشنبه 90/5/9 | 10:23 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

مبارک باد آمد ماه روزه مبارک باد آمد ماه روزه رهت‏خوش باد اى همراه روزه شدم بر بام تا مه را ببینم که بودم من به جان دلخواه روزه نظر کردم کلاه از سر بیفتاد سرم را مست کرد آن ماه روزه مسلمانان سرم مست است از آن روز زهى اقبال و بخت و جاه روزه بجز این ماه ماهى هست پنهان نهان چون ترک در خرگاه روزه بدان مه ره برد آن کس که آید در این مه خوش به خرمنگاه روزه رخ چون اطلسش گر زرد گردد بپوشد خلعت از دیباى روزه دعاها اندرین مه مستجابست فلک‏ها را بدرد آه روزه چو یوسف ملک مصر عشق گیرد کسى کو صبر کرد در چاه روزه سحورى کم زن اى نطق و خمش شو ز روزه خود شوند آگاه روزه بیا اى شمس دین و فخر تبریزتو اى سر لشکر اسپاه روزه (1)

پى‏نوشت:

کلیات دیوان شمس تبریزى با مقدمه بدیع الزمان فروزانفر صفحه 874.

روزه، درمان بیماریهاى روح و جسم

سیدحسین موسوى‏راد لاهیجى






تاریخ : یکشنبه 90/5/9 | 9:4 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<   <<   11   12   13   14   15   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">