سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.































































 






تاریخ : دوشنبه 90/5/10 | 7:55 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()








































 






تاریخ : دوشنبه 90/5/10 | 7:50 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()































 






تاریخ : دوشنبه 90/5/10 | 7:44 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

کوتاه ترین راه بری اینکه نخواهی چیزی را به خاطر بسپاری ، نگفتن دروغ است.

کوتاه ترین راه برای رسیدن به آرزوها ، واقع بین بودن است.

کوتاه ترین راه برای غیبت نکردن آن است که عیوب خود را مثل عیب دیگران ، ببینی .

کوتاه ترین راه برای داشتن جسمی سالم ، اعتدال در خوردن است ، نه زیاد و نه کم.

کوتاه ترین راه برای یافتن یک دوست ، توجه به علایق طرف مقابل است.

کوتاه ترین راه مبارزه با ترس ، روبه رو شدن با آن ترس است.

کوتاه ترین راه عشق ورزیدن ، نگاهی است خالص و بی ریا توام با عشق.

کوتاه ترین راه برای رهایی از افسردگی ، فکر کردن به چیزهای خوب است.

کوتاه ترین راه برای رسیدن به ثبات ، آن است که بر آن چه ایمان داری پافشاری کنی ، حتی اگر یک لشکر مخالف داشته باشی.

کوتاه ترین راه برای رسیدن به تکامل ، انتقاد پذیریی است.

کوتاه ترین راه برای دروغ نگفتن ، شجاع بودن است.

کوتاه ترین راه برای آینده نگری ، قناعت است.

کوتاه ترین راه برای حسرت نخوردن ، آن است که همیشه در حال زندگی کنی.

کوتاه ترین راه برای حل یک مساله ، فهمیدن درست صورت مساله است.

کوتاه ترین راه برای رسیدن به آرامش ، آن است که کمتر به چیزهایی که نداری فکر کنی.

کوتاه ترین راه برای اثبات دوستی ات به یک دوست ، آن است که شنوده خوبی باشی.

کوتاه ترین راه برای فاش نساختن راز دیگران آن است که هرگز به رازشان گوش ندهی.

کوتاه ترین راه برای تحقیر نکردن دیگران این است که فقط چند لحظه خودت را جای آنها قرار دهی.

کوتاه ترین راه برای رسیدن به قدرت واقعی ، تقویت هر چه بیشتر منطق است.

کوتاه ترین راه مقابله با دشمنان آن است که هرگز خونسردی ات را از دست ندهی.

کوتاه ترین راه غلبه بر مشکلات ، کوچک و ناچیز شمردن آنها است.

کوتاه ترین راه برای دانستن یک ارتباط سالم ، داشتن فکر و اندیشه سالم و قلب پاک است.






تاریخ : دوشنبه 90/5/10 | 7:22 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

تــصــــــاویر بیـــــنظیر از حیــــــوانات
 www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 منبع:ایران ویج






تاریخ : دوشنبه 90/5/10 | 7:10 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 

 

 

 

 

10 تا از عجیب ترین اتفاقات در زیر آب

 

 




 

1- کنده کاری روی کدو حلوایی زیر آب

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

این کار ممکن است خیلی عجیب به نظر برسد. اما حکاکی روی کدو حلوایی در زیر آب یکی از جالب ترین رقابتها در آمریکاست. در این رقابت از فلوریدا، کارولینای جنوبی، تاها و پنسیلوانیا شرکت کنندگانی حضور داشتند. شرکت کنندگان به عمق کمتر از 30 feet، یعنی جایی که قرار است روی کدو حلوایی ها به شکل ظریف کنده کاری شود و آنها به شکل فانوس دریایی دربیایند می روند. تمام ابزار و وسایل برای شرکت کنندگان در این رقابت فراهم است. فقط کافی است که ایده های زیبا داشته باشند و آنها را روی کدو حلوایی ها پیاده کنند. ممکن است این کار برای خیلی ها خنده دار باشد، اما واقعیت این است که کنده کاری روی کدو حلوایی در زیر آب کار بسیار سخت و دشواری است. زیرا 2 قانون مهم در زیر آب حکمفرماست یکی نیروی رانش است که باعث می شود اجسام به سمت بالا کشیده شود و دیگری هم قانون سوم نیوتن است. طبق این قانون برای هر عمل عکس¬العملی است.

 

 

2- ترتیب دادن مهمانی 500 نفره زیر آب

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

مجری تلویزیون آقای Adrian Chiles مسئول برگزاری یک مهمانی 500 نفره در زیر آب بود. هدف او از برگزاری همچین مهمانی، آوردن اسم خود در کتاب ثبت رکوردهای گینس به عنوان اولین برگزارکننده مهمانی در زیر آب بود. در کتاب گینس به طور دقیق ذکر شده که برای چه تعداد از مهمانان نوشیدنی سرو شده و یا چه تعداد از مهمانان غذای دریایی سفارش داده اند. همه مهمانان باید لباس مخصوص به تن داشته باشند. از هر 20 مهمان هر 20 دقیقه یکبار پذیرایی می شود و آنها می توانند غذای مورد علاقه خود را میل کنند. اما چطور یک نفر می تواند زیر آب غذا بخورد؟ اول از همه شما باید وسیله تنفسی که قبلاً داخل دهانتان گذاشته بودید را بیرون بیاورید و با عجله به سمت غذا بروید. بعد از آن وسیله تنفسی را داخل دهانتان گذاشته و دکمه ای را که روی آن است فشار بدهید تا آبی که داخل دهانتان رفته بیرون بیاید و بتوانید به راحتی نفس بکشید. همه مطالبی که در زیر آب باید بدانید مثل نحوه استفاده از وسیله تنفسی، نحوه غذا خوردن یا چگونگی نفس کشیدن توسط متخصصین به شما آموزش داده می شود. عواید حاصل از این کار که حدود 200000 پوند یا 400000 دلار بود را به یک موسسه خیریه نگهداری از کودکان، یک آسایشگاه معلولین، مرکز نگهداری از بیماران سرطانی و یک موسسه علمی قلب در بریتانیا اختصاص دادند.

 

 

3- تشکیل جلسه اعضای کابینه زیر آب

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

در سال 2009، اعضای کابینه مالدیو، جهت آگاه کردن مردم از خطرات ناشی از گرم شدن زمین تصمیم گرفتند جلسه ای در زیر آب تشکیل دهند. به همین منظور رئیس جمهور محمد ناشید، به همراه 13 تا از مقامات دولتی برای تشکیل جلسه به زیر آب رفتند. آن ها به زیر دریاچه ای به اسم Girifushi رفتند. این دریاچه در جزیره ای است که بیشتر حالت نظامی دارد و از آن برای تعلیمات نظامی استفاده می شود. مهم ترین موضوعی که راجع به آن در این جلسه صحبت شد بالا آمدن سطح آب دریاها بود که دلیل آن ذوب شدن تدریجی یخ های قطبی است. این اتفاق طی سال های آینده ممکن است برای مجمع الجزایری که اطراف اقیانوس هند واقع شده بسیار خطرناک باشد. این مجمع الجزایر حدوداً 7 feet از سطح دریا بالاتر است. در انتهای این جلسه رئیس جمهور، معاون رئیس جمهور، منشی جلسه و 11 عضو دیگر بیانیه ای را خطاب به دیگر کشورها مبنی بر توقف انتشار دی اکسید کربن امضاء کردند.

 

 

4- جشنواره موسیقی  زیر آب

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

جشنواره موسیقی در زیر آب یک برنامه عادی نیست. بیش از 500 شناگر و غواص برای شرکت در بیست و هفتمین فستیوال موسیقی، خود را به National Marine Sanctuery در فلوریدا می رسانند. موزیسین ها برای شرکت در این مسابقه لباس های عجیب و غریب که بیشتر شبیه لباس های بالماسکه است را می پوشند. آنها برای هر کدام از اجراهایشان یک اسم گذاشتند مثل الویس پریسلی، باب مارلین و جوس استون کرب. ابزارهای موسیقی که در این فستیوال از آنها استفاده می شود بیشتر شبیه حیوانات دریایی است. مثلاً گیتارها همه شبیه به ستاره دریایی هستند. در طول برگزاری جشنواره، حیوانات زیر آب هم از این صداها لذت می برند. هدف از برگزاری این فستیوال عجیب و غریب ارزش نهادن به دریا و اقیانوس و همچنین همه عواملی است که سبب شده سواحل آمریکای شمالی یکی از زیباترین صخره های مرجانی را داشته باشد. Bill Becker کارگردان این جشنواره خطاب به BBC اعلام کرده که: در طول برگزاری جشنواره خیلی به ما خوش گذشت. ما لباس های عجیب و غریب پوشیدیم. اما یک چیز خیلی مهم است و آن نگهداری و محافظت از صخره های مرجانی است.

 

 

5- کارت بازی زیر آب

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

غواصان بعد از 36 ساعت کارت بازی در زیر آب توانستند رکورد جدیدی در دنیا به نام خود ثبت کنند. 16 شناگر بصورت نوبتی بازی می کردند تا بتوانند ماسک های اکسیژن را با هم عوض کنند. این مسابقه در استخر Geiselhoering در آلمان برگزار شد. Eric Schlegelmilch مسئول برگزاری این مسابقه می گوید: ما امتیازها را هر 1 ساعت یکبار بررسی می کنیم. مسئولین برگزاری این مسابقه اسم خود را در کتاب ثبت رکوردهای گینس ثبت کردند.

 

 

6- مسابقه تنیس زیر آب

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

آیا تا به حال چیزی راجع به تنیس بازی با کوسه ها شنیده بودید؟ با نگاه کردن به تصویر بالا متوجه می شوید که این حیوانات عاشق بازی کردن هستند. اما اشتباه نکنید! آقایی که در عکس بالا مشغول بازی کردن با کوسه است طعمه او نیست بلکه انسان بسیار باهوش و مسئول برگزاری یکسری مسابقات دیگر در آکواریوم لندن است. با دیدن تنیسی که جنس آن از پوست کوسه بود فکر برگزاری این مسابقه به ذهن Dunlop رسید. این فکر بسیار جالبی است که یک نفر را داخل آب بیندازیم و از او بخواهیم که در یک مسابقه با کوسه شرکت کند و بعد از آن احساسش را از این کار بپرسیم. البته اگر زنده مانده باشد!


7- برگزاری مراسم عروسی زیر آب

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

April Pignato & Michael Curry از نیویورک سیتی در ژوئن 2010 با هم ازدواج کردند. عروس یک لباس سفید غواصی و داماد هم یک لباس غواصی قدیمی مشکی پوشیده بود. آنها تصمیم گرفتند که مراسم ازدواج خود را در Atlantis Marine World در Riverhead N.Y برگزار کنند. هر دو آنها شناگران ماهرانی بودند و چون در آنجا تعداد زیادی کوسه وجود داشت عروس و داماد توسط قفس هایی محافظت می شدند. آنها ماسک اکسیژن زده بودند و با میکروفون با دوستان و آشنایانشان صحبت می کردند.


8- هاکی بازی کردن زیر آب

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

هاکی بازی است که مردم اطلاعات کمی راجع به آن دارند. بازی هاکی در زیر آب، در فصل زمستان که هوای بیرون آب خیلی سرد است برای شناگران بسیار لذت بخش است. این بازی برای اولین بار در بریتانیای کبیر و در سال 1950 انجام شد. برای انجام این بازی فقط یک لوله تنفسی، دستکش و یک چوب لازم است. مهم ترین عامل در این بازی،‌ نگه داشتن نفس به مدت طولانی است. در این بازی از صفحه های که وزن آنها بیشتر از یک کیلوگرم است استفاده می شود. این بازی بسیار سخت و طاقت فرساست و فقط شناگرانی که بسیار ماهر هستند می توانند در این مسابقه شرکت کنند. امروزه، این بازی تقریباً در سراسر دنیا انجام می شود. حتی بعضی از کشورها برای شرکت در مسابقات تیم ملی دارند.


9- بلعیدن شمشیر زیر آب

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

در روز جمعه، 18 می 2007، Dan Meyer برای بلعیدن شمشیر به میان کوسه ها و سفره ماهی های خطرناک به زیر آب در آکواریوم Ripleys رفت تا اسم خود را به عنوان اولین نفری که در زیر آب شمشیر قورت داده ثبت کند. مسئول آکواریوم Ripley معتقد است که این کار Dan Meyer به معروفیت و شهرت این آکواریوم کمک بسیار زیادی کرده است. Meyer برای این که هنر خود را بیشتر نشان بدهد یک وسیله آهنی تیز که طول آن 30 اینچ بود و توسط بیش از 80 کوسه احاطه شده بود را به یکباره داخل دهان خود فرو برد.


10- رقصیدن زیر آب

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

در 27 اکتبر 2006، 74 شناگر و غواص برای رقصیدن به زیر آب در رودخانه ای که در پارک المپیک سیدنی بود رفتند. این شناگران به مدت 10 دقیقه درز زیر آب بودند. عواید حاصل از این کار به یک خیریه اختصاص داده شد.
منبع:ایران ویج






تاریخ : دوشنبه 90/5/10 | 7:4 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

10 نمونه از جالبترین حیوانات منقرض شده




 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

1.تیرانوزاروس رکس (انقراض: 65 ملیون سال قبل)

تیرانوزاروس رکس یکی از بزرگترین جانوران گوشت خوار است که تا به حال روی زمین زندگی کرده است. بلندی این حیوان (از سر تا دم) به بیش از 13 متر و قد آن به 5 متر می رسید و احتمالاً حدود 7 تن هم وزن داشته است. تیرانوزاروس هم مانند سایر دایناسورهای هم خانواده ی خود حیوان گوشت خواری بود که بر روی دو پا راه میرفت با جمجمه ای بسیار بزرگ که تعادل آن را به کمک دمی بسیار بلند و سنگین حفظ می کرد. در مقایسه با پاهای بلند و بسیار قوی عقبی، پا های جلویی این حیوان بسیار کوچک بودند و تنها دو انگشت داشتند.
فسیل تی رکس در شمال آمریکا و در صخره هایی که در اواخر دوره ی کرتاسه تشکیل شده اند، پیدا شده یعنی بین 65?5 تا 68?5 ملیون سال پیش. این حیوان یکی از آخرین دایناسورهایی است که قبل از انقراض دوران سوم کرتاسه وجود داشته است. بیش از 30 گونه ی مختلف تی رکس شناسایی شده که بعضی از آنها اسکلت های نسبتاً کاملی داشته اند. برخی محققان علاوه بر اسکلت، بافت نرم هم یافته اند. فراوانی مواد فسیلی به محققان امکان داده است تحقیقات قابل توجهی در بسیاری از جنبه های زیست شناسی این حیوان، از جمله تاریخچه ی زندگی وبیو مکانیک آن انجام دهند.


 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

2. کواگا: نیمی گورخر نیمی اسب ( انقراض از سال 1883 میلادی)

کواگا، یکی از مشهور ترین حیوانات منقزض شده ی آفریقایی، از زیر گونه های گورخر دشت های آفریقا بود که زمانی به تعداد زیاد در ایالت کیپ و بخش های جنوبی ایالت آزاد ارنج در آفریقا یافت می شد. این حیوان به خاطر داشتن خط های مشخص، تنها در نیمه ی جلویی بدن ، از سایر گورخر ها قابل تمایز بود. در قسمت میانی راه های روی بدن حیوان محو می شدند و راه های تیره تر پهن تر می شدند و نهایتاً قسمت عقبی بدن حیوان قهوه ای ساده بود. اسم این حیوان یک کلمه ی قبیله ای آفریقایی به معنی گورخر است. این اسم نوعی نام آوا است چون گفته می شود که شبیه صدای کواگا است.
این حیوان در اصل به عنوان یک گونه ی مستقل به نام اکواس کاگا در سال 1788 طبقه بندی شده بود. در طول50 سال بعد از آن گورخر های بسیاری توسط طبیعت شناسان وسیاحان معرفی شدند. به خاطر تنوع زیادی که در طرح پوست این حیوان وجود دارد ( هیچ گورخری شبیه دیگری نیست) دانشمندان طبقه بندی با تعداد زیادی از گونه های مختلف مواجه شدند و هیچ راهی هم وجود نداشت که مشخص کند کدام یک گونه ی اصلی ، کدام زیر گونه و کدام گونه های مختلف طبیعی هستند. بسیار پیش از اینکه این سردرگمی حل شود، کواگا تا بخاطر گوشت، پوست و خوراک ذخیره در انبارهای خانگی ، تا حد انقراض شکار شده بود. احتمالاً آخرین کواگای آزاد تا اواخر دهه ی 1870 شکار شده بود وآخرین نمونه در اسارت در تاریخ 12 اگست 1883 در موزه ی آرتیس مجیسترا در شهر آمستردام درگذشت. کواگا اولین موجود منقرض شده ای بود که بر روی DNA او آزمایش انجام شد. آخرین تحقیقات ژنتیکی مشخص کرده اند که کواگا یک گونه ی مستقل نبوده بلکه از نژاد گورخر انشعاب یافته.


 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

3. تای لاسین: ببر تاسمانی ( انقراض از سال 1936 میلادی)

تای لاسین بزرگترین جانور گوشت خوار کیسه دار در دوران مدرن بود. این جانور بومی استرالیا و گینه نو بود و تصور می شود که در قرن بیستم منقرض شد. در نزد عموم به نام ببر تاسمانی ( به خاطر پشت راه راه) و همچنین گرگ تاسمانی و در محاوره به نام ببر تاسی یا تازی شناخته شده است. او آخرین گونه از نژاد خود بود.
تای لاسین در سرزمین اصلی خود استرالیا، هزاران سال قبل از اینکه اروپاییان در آن قاره مستقر شوند منقرض شده بود؛ اما در جزیره ی تاسمانیا زنده مانده بود. شکار گسترده و پاداش برای آن دلیل اصلی انقراض آن بوده اما بیماری، آمدن سگ ها و تجاوز انسان به زیست گاه آنها میتواند از جمله سایر عوامل موءثر باشد. با وجود اینکه این حیوان رسماً به عنوان منقرض معرفی شده اما هنوز گزارش می شود که دیده شده.


 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

4. گاو دریایی استلر: جانور بی دفاع ( انقراض از سال 1768 میلادی)

این حیوان که قبلاً در سواحل آسیاتیک دریای حاشیه ی اقیانوس آرام، از ژاپن تا کالیفرنیا پیدا شده بود، درسال 1741 توسط طبیعت شناس جورج استلر کشف شد. گاو دریای تا حدود 8 متر رشد می کرد و حدوداً 3 تن وزن داشت. بسیار بزرگتر از نهنگ های کوچک دریایی بود و تقریباً شبیه یک خوک آبی بسیار بزرگ با دست هایی تنومند و دمی شبیه نهنگ بود. بر اساس گفته های استلر ” این حیوان هرگز به ساحل نمی آید و همیشه درون اب زندگی میکند. پوست بدنش مثل درخت بلوط سیاه و ضخیم است. سرش در مقایسه با بدن کوچک است ، دندان ندارد ولی به جای آن دو استخوان سفید تخت یکی در بالا و یکی در پایین دارد.” با توجه به سرعتی که آخرین گروه آنها از بین رفت، احتمالاً ورود انسان ها به منطقه دلیل انقراضاین حیوان بوده است. هنوز هم گزارش های پراکنده ای ازدیده شدن یک حیوان گاو شکل دریایی در دریاهای حاشیه ی اقیانوس آرام و گرینلند وجود دارد بنابراین احتمال دارد که هنوز گروه کوچکی از این حیوان وجود داشته باشند ولی این مسأله هنوز ثابت نشده است.


 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

5. گوزن ایرلندی: بزرگترین گوزنی که تا به حال وجود داشته (انقراض حدود 7700 سال قبل)

الک ایرلندی یا گوزن بزرگ، در اوراسیا از ایرلند تا شرق دریاچه ی بایکال می زیست. عمر جدید ترین بقایای به دست آمده از این حیوان تا 7700 سال پیش تخمین زده می شود. این حیوان به خاطر اندازه ی بسیار بزرگش (حدود2?1متر ارتفاع تا شانه) و به ویژه بخاطر داشتن بزرگترین شاخ ها معروف است (حداکثر 3?65 متر پهنای شاخ ها و حدود 40 کیلو وزن آنها بوده است).
بحث در مورد دلیل انقراض آنها بیشتر بر روی اندازه ی شاخ هایشان متمرکز است. برخی معتقدند شکار بوسیله ی انسان عامل اصلی انقراض گوزن ایرلندی است همان طور که در مورد بسیاری از بزرگ جانداران ماقبل تاریخ صحت دارد؛ اما این فرضیه نیز وجود دارد که اندازه ی بسیار بزرگ شاخ ها باعث محدودیت حرکتی نرها در مناطق جنگلی می شد یا اینکه در هر صورت این شاخ ها به درستی با محیط تطابق نیافتند. در هر صورت، شواهد شکار بی رویه مبهم است وگوزن ایرلندی به عنوان موجودی که درپهنای یک قاره زندگی میکرده می توانسته همراه با انسان تکامل بیابد و با حضور انسان ها خو بگیرد.


 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

6. ببر خزری سومین گونه ی بزرگ در جهان ( انقراض از سال 1970 میلادی)

ببر خزری یا ببر ایرانی غربی ترین زیر گونه ی ببر است که در ایران، عراق، افغانستان، ترکیه، مغولستان، قزاقستان، قفقاز، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان پیدا می شد تا اینکه بظاهراً در دهه ی 1970 میلادی منقرض شد. ببر خزری سوین ببر بزرگ جهان از بین تمام گونه های شناخته شده ی ببرها بود.
بدن این زیرگونه بسیار ستبر و کشیده بود با پاهایی قوی، پنجه هایی پهن و بزرگ و چنگالهایی بلند. گوش های این حیوان کوتاه و کوچک بودند و بر روی نوک آنها مویی وجود نداشت. روی گونه ها پوشیده از مو بود و موی بقیه جاهای بدن بلند و ضخیم بود. رنگ این حیوان شبیه ببر بنگال بود. جنس نر این حیوان بسیار بزرگ بود و بین 169 تا 240 کیلو وزن داشت. جنس ماده چندان بزرگ نبود و حدود 85 تا 135 کیلوگرم وزن داشت. هنوز هم گاهی ادعا میشود که این ببر دیده شده است.


 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

7. اروچس: نوعی گاو بسیار بزرگ ( انقراض از سال 1627 میلادی)

یکی از مشهور ترین حیوانات منقرض شده ی اروپا اروچ یا اروس نوعی گاو بسیار بزرگ بودند که ابتدا درحدود دو ملیون سال قبل در هندوستان بوجود آمدند و سپس به خاور میانه، آسیا و حدود 250000 سال پیش به اروپا رسیدند.
در قرن 13 میلادی محدوده ی این حیوان به لهستان ، لیتوانی ، مولداوی، ترانسیلوانیا و پروس شرقی رسید. حق شکار حیوانات بزرگ بر روی هر ملکی محدود به اشراف و به تدریج خانواده سلطنتی بود. همچنان که جمعیت اروچس کاهش یافت است ، شکار متوقف شد اما دادگاه سلطنتی هنوزبه شکار بان هایی احتیاج داشت تا زمین های باز برای چریدن حیوان وجود داشته باشد. این شکار بان ها درازای خدمات خود از پرداخت مالیات معاف بودند وشکار غیر قانونی حیوان حکم اعدام داشت. در سال 1564 شکار بان ها می دانستند که بر اساس آمار سلطنتی تنها 38 حیوان باقی مانده است. آخرین اروچس که ماده بود در سال 1627 در جنگلی در لهستان درگذشت. جمجمه ی این حیوان هم اکنون درشهر استکهلم سوئد است.


 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

8.ماهی گیرک بزرگ: بزرگترین پرنده در نوع خود ( انقراض از سال 1844 میلادی)

ماهی گیرک بزرگ تنها گونه از خانواده ی ماهی گیرک های غیر پرنده ی بزرگ اقیانوس اطلس است که تا زمان های اخیر زنده مانده بود، اما امروزه منقرض است. این جانور همچنین به نام پنگوئن نیز معروف بوده است.
ماهی گیرک غیر پرنده ی بزرگ با قدی حدود 30 تا 34 سانتی متر و وزنی حدود 5 کیلوگرم در دسته های بسیاردر جزیره های شرق کانادا، گرین لند، ایسلند، نروژ، ایرلند وبریتانیا پیدا می شد. اما نهایتاً در اثر شکار بی رویه منقرض شد. بقایای یافته شده در فلوریدا مشخص کرده اند که تا قرن 14 میلادی این پرنده ها گاهی با توجه به خطرات موجود، در زمستان به سرزمین های جنوبی می رفتند.


 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

9. شیر غار: یکی از بزرگترین شیر هایی که تا به حال وجود داشته است ( انقراض 2000 سال قبل)

بر اساس یافته ها از فسیل جانور و نقاشی های ماقبل تاریخ، شیر غار که به عنوان شیر غار اروپایی یا اوراسیایی هم شناخته شده است، گونه ای منقرض شده از شیر است. این گونه بسیار بزرگ بوده است. بلندی قد یک شیر نر بالغ که بقایای آن در سال 1985 درآلمان پیدا شد تا شانه 1?2 متر و طول بدنش بدون احتساب دم 2?1 متر بود یعنی حدوداً 5 تا 10 درصد بزرگ تر از شیر های امروزی. احتمالاً حدود 10000 سال پیش و در دوره ی یخبندان منقرض شده ، البته نشانه هایی نیز وجود دارد که تا 2000 سال پیش هم در بالکان وجود داشته است.


 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

10. دودو: نمونه ی اولیه از گونه های منقرض شده ( انقراض از اواخر قرن 17 میلادی)

دودو یک مرغ غیر پرنده بود که در جزیره ی موریتانی زندگی می کرد. قد این پرنده که از خانواده ی کبوتران بود به حدود یک متر می رسید، از میوه ها تغذیه می کرد و لانه ی خود را روی زمین می ساخت. دودو از نیمه یا اواخر قرن 17 میلادی منقرض شده است. معمولاً از آن به عنوان نمونه ی اولیه از گونه های منقرض شده استفاده می شود چون انقراض آن در زمان تاریخ مدون بشر اتفاق افتاد و مستقیماً ناشی از فعالیت های انسانی بود. صفت ” مرده مثل دودو” یعنی صد درصد مرده. و جمله ی ” راه دودو را رفتن” یعنی منقرض یا منسوخ شدن یا تبدیل شدن به چیزی از گذشته.






تاریخ : دوشنبه 90/5/10 | 6:56 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 

و اینهم فرشی از یکصد میلیون سکه (100.000.000) بمبلغ 1 میلیون دلار آمریکا که در مرکز راکفلر برای تماشای عمومی قرار داده شده است!

منبع: عصر ایران





تاریخ : دوشنبه 90/5/10 | 11:13 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
تاریخ : دوشنبه 90/5/10 | 11:8 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
در صورت ابلاغ رییس جمهوری، عملیات اجرایی روسازی راه‌آهن سریع‌السیر اصفهان- قم- تهران طی هفته جاری آغاز می‌شود.
در صورت ابلاغ رییس جمهوری، عملیات اجرایی روسازی راه‌آهن سریع‌السیر اصفهان- قم- تهران طی هفته جاری آغاز می‌شود.

یک کنسرسیوم بخش خصوصی متشکل از شرکت‌های داخلی و خارجی برای انجام عملیات روسازی مسیر قطار سریع‌السیر اصفهان، قم، تهران اعلام آمادگی کرده است.

در این راستا، این شرکت تابستان سال گذشته اولین درخواست ورود قطارهای سریع‌السیر را اعلام کرده و در اوایل سال جاری تفاهم‌نامه‌ای با وزارت راه و شهرسازی و شرکت ساخت و توسعه‌ی زیربناهای حمل و نقل کشور، تهیه شده است.

دکتر محمدعلی بابرشمس - نماینده این کنسرسیوم بخش خصوصی - به حمایت‌های وزیر راه و شهرسازی برای اجرای این پروژه اشاره و اضافه کرد: مطالعات اولیه‌ی این طرح را انجام داده و تا مرحله‌ای پیش رفتیم، اما زیرسازی انجام شده توسط پیمانکاران از نظر ما در برخی مناطق با مشکل مواجه است.

وی دولتی‌بودن پروژه را از مشکلات آن اعلام و اظهار کرد: دولت برای اجرای این پروژه به دانش و سرمایه نیاز دارد و در این راستا بخش خصوصی باید وارد شود.

نماینده‌ی این کنسرسیوم بخش خصوصی با اشاره به این‌که برای ساخت و راه‌اندازی این پروژه که در دوخط اجرا می‌شود با روش BOT اقدام می‌کنیم، تصریح کرد: بنابه برنامه‌ی در نظر گرفته شده قرار شده این پروژه طی چهار سال به بهره‌برداری برسد و نظر ما این است که پروژه را 8 سال ضمانت کنیم.

بابر شمس به برنامه در نظر گرفته شده برای ورود چندین واگن پرسرعت به کشور اشاره و خاطرنشان کرد: با هدف اشتغال و انتقال دانش فنی، تولید این واگن‌ها را با وزارت راه و شهرسازی مطرح کرده و به دنبال تاسیس آموزشگاه علمی هستیم.

وی به صرفه‌جویی در مصرف انرژی با راه‌اندازی قطارهای سریع‌السیر در مسیر اصفهان- قم - تهران اشاره و اضافه کرد: برای تامین انرژی واگن‌های سریع‌السیر در این مسیر از گاز و هم‌چنین ترکیب گاز و انرژی خورشیدی استفاده می‌کنیم.

بابرشمس با اشاره به این‌که پس از ابلاغ رییس‌جمهوری و به نتیجه رسیدن مذاکرات پروژه‌ی قطار سریع‌السیر اصفهان- قم - تهران را آغاز می‌کنیم، اظهار کرد: این پروژه برای سرعت بهینه‌ی 300 کیلومتر در ساعت طراحی شده است.

نماینده کنسرسیوم بخش خصوصی به کاهش زمان سفر از اصفهان به تهران اشاره و اظهار کرد: با اجرای این پروژه زمان سفر از اصفهان به تهران به یک ساعت و نیم کاهش می‌یابد و با توجه به این‌که دولت به دنبال تمرکز‌زدایی از تهران است، امکان کاهش جمعیت تهران و انتقال آن به شهرهای قم و اصفهان میسر می‌شود.

وی با اشاره به صرفه‌جویی در مصرف بنزین و گازوئیل با راه‌اندازی این قطار سریع‌السیر گفت: برآورد ما برای اجرای این پروژه، 8.4 میلیارد یورو معادل 120 هزار میلیارد ریال است.

نماینده این کنسرسیوم بخش خصوصی با بیان این‌که همزمان با اجرای پروژه انتقال دانش فنی به کشور را خواهیم داشت، تصریح کرد: اگرچه زیرسازی این مسیر توسط دو شرکت پیمانکاری انجام شده است، اما مجددا مطالعاتی را درباره‌ی مسیر و مکانیک خاک انجام داده و در مناطقی که مشکل وجود داشته باشد، اقدام به انجام اصلاحات می‌کنیم.

بابرشمس با اشاره به این‌که وزارت راه و شرکت سیسترا انجام عملیات زیرسازی را تایید نکرده‌اند، گفت: قصد داریم انجام عملیات را از صفر شروع کنیم.

وی با اشاره به این‌که پیش‌بینی ما از قیمت بلیت در این مسیر در چهار سال آینده حدود 60 هزار تومان است، گفت: طی 60 سال اخیر، بخش ریلی در کشورمان از فقدان زیرساخت مناسب رنج برده است.

بابرشمس در ادامه با بیان این‌که با اجرای این پروژه قصد داریم، جنوب غرب را به شمال شرق متصل کنیم، تصریح کرد: بنا شده اجرای این پروژه روز نهم مرداد‌ماه در کمیسیون امور زیربنایی مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: پس از ورود به این پروژه به پروژه‌ی اتصال اصفهان - خوزستان وارد می‌شویم.

نماینده این کنسرسیوم بخش خصوصی با تاکید بر این‌که در مسیر اصفهان - تهران کار را با چهار قطار که هریک 6 تا 8 واگن خواهند داشت، آغاز می‌کنیم، تصریح کرد: در صورت ابلاغ رییس جمهوری عملیات اجرایی پروژه طی هفته‌ی جاری آغاز می‌شود و برآورد ما از مدت زمان بازگشت اصل و سود سرمایه 71 سال است.

شمس ادامه داد: به دلیل این‌که این پروژه از تکنولوژی‌های برتر است، پیشنهاد داده‌ایم که یک هیات حسابرس که مورد تایید وزارت راه و شهرسازی و کنسرسیوم باشد انتخاب، و هزینه‌های صورت گرفته طی انجام پروژه به عنوان سند معتبر ثبت شود.

 عملیات زیرسازی این مسیر توسط دو شرکت هراز‌راه و مترا از سال 86 آغاز شده است و به گفته‌ی مشاوران این دو شرکت عملیات اجرایی با توجه به آیین‌نامه‌ای که مشاور خارجی (سیسترا) در اختیار قرار داده است، انجام می‌شود. مشاوران این پروژه مهم‌ترین مشکل در راستای عملیات زیرسازی را آزاد‌سازی زمین‌ها مطرح و اظهار کردند حدود 200 میلیارد تومان برای اجرای عملیات زیرسازی توسط دولت اختصاص داده شده که تاکنون 80 درصد آن پرداخت شده است.

مشاوران این دو شرکت اعلام کردند که شرکت سیسترا بر این پروژه نظارت کرده و دلیل قرار‌داد با این شرکت صدور تاییده بوده است.

منبع: ایسنا





تاریخ : دوشنبه 90/5/10 | 11:4 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<   <<   11   12   13   14   15   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">