سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

جمعیت کل زمین در فوریه 2008، 6/65 میلیارد نفر برآورد شده است . گفتنی است که جمعیت جهان همچنان در حال افزایش است و نرخ رشد کنونی تا قبل از قرن بیستم بی‌سابقه بوده است. اگر چه نرخ کنونی رشد جمعیت تقریباً نصف نرخ رشد جمعیت 2/2 درصدی در سال 1963 است. با روند کنونی پیش‌بینی می‌شود که جمعیت دنیا در سال 2050 به 9 میلیارد نفر برسد.

جمعیت کل زمین در فوریه 2008، 6/65 میلیارد نفر برآورد شده است . گفتنی است که جمعیت جهان همچنان در حال افزایش است و نرخ رشد کنونی تا قبل از قرن بیستم بی‌سابقه بوده است. اگر چه نرخ کنونی رشد جمعیت تقریباً نصف نرخ رشد جمعیت 2/2 درصدی در سال 1963 است. با روند کنونی پیش‌بینی می‌شود که جمعیت دنیا در سال 2050 به 9 میلیارد نفر برسد.





تاریخ : شنبه 90/7/23 | 1:17 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

به هنگام اشغال روسیه توسط ناپلئون دسته ای از سربازان وی ، درگیر جنگ شدیدی در یکی از شهر های کوچک آن سرزمین زمستان های بی پایان بودند که ناپلئون به طور تصادفی ، از سربازان خود جدا افتاد .

به هنگام اشغال روسیه توسط ناپلئون دسته ای از سربازان وی ، درگیر جنگ شدیدی در یکی از شهر های کوچک آن سرزمین زمستان های بی پایان بودند که ناپلئون به طور تصادفی ، از سربازان خود جدا افتاد .
گروهی از قزاق های روس، ناپلئون را شناسایی کرده و تا انتهای یک خیابان پیچ در پیچ او را تعقیب کردند . ناپلئون برای نجات جان خود به مغازه ی پوست فروشی ، در انتهای کوچه ی بن بستی پناه برد . او وارد مغازه شد و نفس نفس زنان و التماس کنان فریاد زد : خواهش می کنم جان من در خطر است ، نجاتم دهید . کجا می توانم پنهان شوم  ؟
پوست فروش پاسخ داد عجله کنید . اون گوشه زیر اون پوست ها قایم شوید و ناپلئون را زیر انبوهی از پوست ها پنهان کرد . پس از این کار بلا فاصله قزاق های روسی از راه رسیدند و فریاد زدند :  او کجاست ؟ ما دیدیم که وارد این مغازه شد . علی رغم اعتراض پوست فروش قزاق ها تمام مغازه را گشتند ولی او را پیدا نکردند و با نا امیدی از آنجا رفتند. مدتی بعد ناپلئون از زیر پوست ها بیرون خزید و درست در همان لحظه سربازان او از راه رسیدند .
پوست فروش به طرف ناپلئون برگشت و پرسید : باید ببخشید که از مرد بزرگی چون شما چنین سوالی می کنم اما واقعا می خواستم بدونم که زیر آن پوست ها با اطلاع از این که شاید آخرین لحظات زندگی تان باشد چه احساسی داشتید ؟
ناپلئون تا حد امکان قامتش را راست کرد و خشمگینانه فریاد کشید : با چه جراتی از من یعنی اپراطور فرانسه چنین سوالی می پرسی؟
محافظین این مرد گستاخ را بیرون ببرید، چشم هایش را بسته و اعدامش کنید. خود من شخصا فرمان آتش را صادر می کنم .
سربازان پوست فروش بخت برگشته را به زور بیرون برده و در کنار دیوار با چشم های بسته قرار دادند . مرد بیچاره چیزی نمیدید ولی صدای صف آرایی سربازان و تفنگ های آنان که برای شلیک آماده می شدند را می شنید و به وضوح لرزش زانوان خود را حس می کرد . سپس صدای ناپلئون را شنید که گلویش را صاف کرد و با خونسردی گفت : آماده ….. هدف …..
با اطمینان از این که لحظاتی دیگر این احساسات را هم نخواهد داشت، احساس عجیبی سراسر وجودش را فرا گرفت و به صورت قطرات اشکی از گونه هایش سرازیر شد. سکوتی طولانی  و سپس صدای قدم هایی که به سویش روانه میشد… ناگهان چشم بند او باز شد. او که از تابش یکباره ی آفتاب قدرت دید کاملی نداشت ، در مقابل خود چشمان نافذ ناپلئون را دید که ژرف و پر نفوذ به چشمان او می نگریست.
سپس ناپلئون به آرامی گفت : حالا فهمیدی که چه احساسی داشتم؟





تاریخ : شنبه 90/7/23 | 1:14 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
چگونه می‌توان در مقابل پیری پوست مقاومت کرد؟
این‌که بدانید ظاهر شما چگونه پیر می‌شود و برای پیشگیری از آن‌چه باید بکنید، می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. یکی از تغییراتی که می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد چروکیده شدن پوست گردن است و در اصطلاح به چنین حالتی گردن بوقلمونی می‌گویند.

 تغییراتی که روی گردن پدید می‌آید
یکی از تغییراتی که می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد چروکیده شدن پوست گردن است و در اصطلاح به چنین حالتی گردن بوقلمونی می‌گویند. در واقع پوست اطراف گردن بسیار مستعد چروک خوردن و فرسودگی است چون پوست آن نازک‌تر از پوست صورت است و از طرف دیگر، میزان کلاژن متفاوتی دارد. همچنین این قسمت در مقابل اشعه UVA و UVB نیز بسیار آسیب‌پذیر است و این اشعه‌ها می‌توانند تغییرات ظاهری فراوانی را در گردن ایجاد کنند.

 راه‌حل چیست: بهترین کار برای پیشگیری از به‌وجود آمدن چنین حالتی این است که از کرم‌ها و محصولاتی که حاوی رتینوئید هستند و  برای جلوگیری از پیری پوست صورت استفاده می‌شوند برای این منطقه نیز استفاده کنید همچنین استفاده روزانه از کرم ضدآفتاب نیز نباید فراموش شود اما بزرگ‌ترین مشکل با گردن بوقلمونی این است که درمان و اصلاح آن خیلی راحت نیست. فرض کنید گردن شما پارچه‌ای است که نیاز دارید آن را صاف کنید، می‌توانید این پارچه را اتو کنید (یعنی پوست گردن را می‌توان با لیزرهای مختلفی تا حدی درمان کرد) یا با استفاده از مواد نرم‌کننده باعث شوید که پارچه کمتر چروک شود(یعنی در این حالت نیز با کرم‌های حاوی رتینوئید پوست را تقویت کنید و میزان تولید کلاژن و الاستین را در آن بالا ببرید)، البته بعضی از جراحی‌های پلاستیک هم می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.

نکته مهم: وقتی گردن بوقلمونی به‌وجود بیاید و چروک‌های آن خیلی زیاد شود، دیگر نه لیزر در بهبود آن تاثیری دارد نه کرم‌های ضد‌چروک. پس بهتر است پول بیهوده خرج نکنید، مطمئن باشید چشمان براق و لبخند زیبای شما می‌تواند نگاه‌ها را به سمت خود جذب کند.

  موهای‌تان وز و شکننده می‌شود

وقتی سن بالا می‌رود، پوست کف سر خشک می‌شود و این باعث خشک شدن موها می‌شود، همچنین وقتی موها رنگدانه خود را از دست می‌دهند و سفید می‌شوند،  بافت آن‌ها تغییر می‌کند و وز می‌شوند.

 راه‌حل چیست: موهای شما به رطوبت نیاز دارد و بهترین کار استفاده از شامپوها و حالت‌دهنده‌هایی است که مرطوب‌کننده دارند. هر روز از یک نرم‌کننده (کاندیشنر) معمولی استفاده کنید و هفته‌ای یک‌بار نیز از یک نرم‌کننده عمیق یا ماسک‌های تقویتی مو استفاده کنید. می‌توانید این ماسک‌ها را حدود 5 دقیقه در حمام روی موهای‌تان بگذارید. همچنین برنامه غذایی خود را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که حتما در آن، همه مواد مغذی و لازم برای مو از جمله پروتئین وجود داشته‌باشد. آب به اندازه کافی بنوشید و فعالیت کافی نیز داشته‌باشید همچنین مکمل‌ها می‌تواند مفید باشد.

اگر روی پوست‌تان لک‌های پیری دیدید

لک‌های پیری هم می‌توانند رنگ روشن داشته‌باشند و هم می‌توانند تیره رنگ باشند اما اگر هرکدام از این 2 نوع لک به‌وجود بیاید به خاطر آسیب ناشی از آفتاب و مقدار زیاد ملانین پوست است.

 راه‌حل چیست: برای جلوگیری از ایجاد لک‌های پوستی، اولین قدم استفاده روزانه از کرم ضدآفتاب با SPF بالای 15 است. اگر لک‌های به‌وجود آمده روی پوست شما روشن‌ است می‌توانید با یک پوشاننده مثل کرم‌پودر یا پنکیک آن‌ها را از دید پنهان کنید اما اگر لک‌های شما تیره هستند و استفاده از کرم‌های درمانی و روشن‌کننده مفید است باید این کرم‌ها را مستقیم روی لک بمالید، مثلا کرم‌های حاوی هیدروکینون 4 درصد می‌تواند تولید ملانین در پوست را کاهش دهد و در نتیجه در عرض 4 تا 8 هفته لک‌ها را از بین ببرد. البته بهترین درمان برای از بین بردن این لک‌ها لیزر است.

 خط‌هایی روی پاها به‌وجود می‌آید

وقتی سن بالا می‌رود خط‌هایی در اطراف پوست قوزک پا، پشت زانو و ران‌ها به‌وجود می‌آید. گاهی این خط‌ها آبی رنگ می‌شوند، هنوز به‌طور دقیق علت این خط‌ها مشخص نشده‌است البته تا حدی این خط‌ها و رگ‌های به‌وجود آمده روی پوست تحت تاثیر ژنتیک و هورمون‌ها هستند. چاقی یا نشستن یا ایستادن زیاد هم می‌توانند باعث شوند این رگ‌ها و خط‌ها روی پوست شما بیشتر شوند.

 راه‌حل چیست: اگر این خط‌ها و رگ‌های روی پوست کمرنگ باشند به راحتی می‌توانید با یک کرم پوشاننده آن‌ها را پنهان کنید، مثلا یک کرم برنزه‌کننده پاها، پودرهای مات و غیرشفاف می‌توانند مفید باشند، اما بهترین درمان برای از بین بردن این خط‌ها لیزر است. می‌توان با لیزر در عرض 2 هفته خط‌های روی پوست را بسیار کم‌رنگ کرد البته روش‌های دیگری نیز وجود دارد که با مراجعه به پزشک از آن‌ها آگاه خواهید شد.

  با خطوط اطراف دهان چه کنید

شاید بتوان گفت یکی از نگرانی‌های بسیاری از خانم‌ها به‌وجود آمدن چروک‌های دور لب‌هاست اما آیا می‌دانید علت چیست؟ حرکت دادن و جمع کردن مداوم لب‌ها،  اثرات ناشی از خورشید، کم شدن چربی زیر پوست و کلاژن و الاستین و... همه می‌توانند در شکل دادن پوست تاثیر داشته ‌باشند. علاوه بر این‌ها کم شدن اسید هیالورونیک نیز در ایجاد این چروک‌ها تاثیر دارد.

 راه‌حل چیست: اول از همه اگر سیگاری هستید سیگار را ترک کنید، درکل در هر شرایط جمع کردن لب‌ها مثل آب‌نبات خوردن و... می‌تواند در تشدید این چروک‌ها تاثیر داشته‌باشد. استفاده از کرم ضدآفتاب و کرم‌های حاوی رتینوئید در منطقه بین لب‌ها و بینی می‌تواند از بیشتر شدن این چروک‌ها جلوگیری کند چون به پوست کمک می‌کند که کلاژن بسازد و در نتیجه محکم‌تر شود. اگر چروک‌های این منطقه برای‌تان آزاردهنده شده است، می‌توانید درمان‌های لیزری را آغاز کنید.

    پوست‌تان بیشتر از گذشته خشک و قرمز می‌شود
بسیاری از افراد در دوران جوانی و نوجوانی مصرف کرم ضد‌آفتاب اهمیت چندانی برای‌شان ندارد و بدون هیچ محافظی پوست‌شان را در معرض نور خورشید قرار می‌دهند اما آن محافظت نکردن‌ها و بی‌احتیاطی‌ها در دوران پیری اثر خودشان را روی صورت نشان می‌دهند و روی پوست پر از لکه‌های قرمز رنگ ظاهر می‌شود و در بعضی‌ افراد نیز درکل پوست حالت سرخی پیدا می‌کند. البته یائسگی نیز در به‌وجود آمدن این تغییرات سهم بسیاری دارد به‌خصوص در ایجاد خشکی‌های شدید پوستی و لکه‌های قرمز رنگ.

 راه‌حل چیست: اگر پوست‌تان قرمز شده‌است می‌توانید با یک آرایش ملایم رنگ پوست را متعادل کنید؛ به این روش که اول از یک کرم مرطوب‌کننده بسیار ملایم و سبک حاوی جاذب‌های اشعه‌های خورشید استفاده کنید. حالا اگر لکه‌های قرمز شما زیاد است باید با یک پوشاننده‌ با رنگ زمینه سبز (درسته سبز) روی لکه‌ها و قسمت‌های قرمز پوست را بپوشانید. سپس با یک برس مخصوص آرایش – چون رنگ پوست را بهتر متعادل می‌کند- از یک کرم‌پودر با زمینه بژ استفاده کنید.

روزاسه(نوعی بیماری مزمن پوستی که در آن لکه‌های قرمزی روی بینی و پیشانی به‌وجود می‌آید) نیز با آنتی‌بیوتیک‌های موضعی و خوراکی و گاهی نیز با لیزر برطرف می‌شود. البته اگر مبتلا به روزاسه هستید باید بدانید، استرس و نور آفتاب یا غذا و نوشیدنی‌های تند می‌تواند پوست شما را خراب‌تر کند. بهترین کار این است که هنگامی که خارج از منزل هستید آب یخ نیز به همراه داشته‌باشید و مرتب صورت‌تان را خنک کنید، همچنین بهتر است تمام کرم‌ها یا لوسیون‌های مخصوص صورتی که می‌خرید مخصوص پوست‌های حساس باشد. البته حواس‌تان باشد که اصلا روی صورت‌تان لیف نکشید.





تاریخ : شنبه 90/7/23 | 1:14 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

فیلی که بالای درخت گیر کرد!






تاریخ : شنبه 90/7/23 | 1:9 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
اگر دوره آشنایی پس از خواستگاری را می‌گذرانید...
وقتی ماجرای ازدواج برای دختران جوان پیش می‌آید فرقی نمی‌کند که روش انتخابی سنتی باشد یا مدرن چون ممکن است به ازدواج منتهی بشود یا نشود. جدا از هزاران دلیل برای موفقیت آمیز نبودن ازدواج، یکی از دلایل شایع حتی در دوران آشنایی این است که آقایان جوان به ناگاه از ازدواج پشیمان می‌شوند و عقب می‌کشند. 
وقتی ماجرای ازدواج برای دختران جوان پیش می‌آید فرقی نمی‌کند که روش انتخابی سنتی باشد یا مدرن چون ممکن است به ازدواج منتهی بشود یا نشود. جدا از هزاران دلیل برای موفقیت آمیز نبودن ازدواج، یکی از دلایل شایع حتی در دوران آشنایی این است که آقایان جوان به ناگاه از ازدواج پشیمان می‌شوند و عقب می‌کشند. اینجاست که سوال پیش می‌آید، آقای جوان را چه شده و دختر خانم باید چه کند؟

گاهی خانم‌های جوان آنقدر دلگیر می‌شوند که دیگر دوست ندارند به آشنایی مجدد یا ازدواج تن بدهند.اما ماجرا از این قرار است که در مورد آقایان- که به سیاره‌ای متفاوت از سیاره از خانم‌ها تعلق دارند- سو‌ءبرداشت شده است و از طرف دیگر خانم‌ها برای آن‌که بتوانند عاشق واقعی خود را پیدا کنند، سردرگم شده‌اند.

به‌نظر می‌رسد خانم‌ها، ارتباطی دو بعدی با آقایان دارند یعنی حسی دوگانه که ترکیبی از عشق و نفرت است. به عبارتی زنان ایده‌ها و عقاید آقایان را دوست دارند اما از واقعیت موجود در پس پرده رفتار و عقاید آن‌ها متنفرند! وقتی نامزدشان زنگ می‌زند، احساسات داغ او را دوست دارند اما وقتی یادشان می‌افتد که بعد از 3 روز به او زنگ زده (که البته این قضیه بسیار شایع است!) احساس نفرت می‌کنند. اینجا مسئله‌ای که مطرح می‌شود این است که دختر خانم نمی‌تواند تصمیم بگیرد چه شرایطی را واقعا در وجود آقا دوست دارد و چه خصوصیتی به‌نظر او نفرت‌انگیز است.

 تفاوت از زمین تا آسمان است

باید بپذیریم مردان و زنان کاملا با هم متفاوتند. ممکن است آقایان و خانم‌ها در غذای مورد علاقه، رنگ دلخواه و مدل لباس نظرات یکسانی داشته باشند و حتی به زبانی مشترک صحبت کنند اما وقتی پای ذات و رفتارهای برگرفته از سرشت مطرح می‌شود کاملا با هم متفاوتند. طرز دیدگاه این 2 جنس نسبت به زندگی و مسئولیت‌های‌شان متفاوت است در نتیجه ارتباطات و تفکرات‌شان هم با هم فرق می‌کند. به این نکته مهم خوب توجه کنید که «زنان و مردان هیچ کدام بر دیگری برتری ندارند بلکه فقط با یکدیگر فرق دارند.»

درست همین قضیه ریشه وجود عشق و نفرت همزمان در روابط آن‌هاست. معمولا ما انسان‌ها همانطور بادیگران رفتار می‌کنیم که تمایل داریم با خودمان رفتار شود با این امید که آنچه را می‌خواهیم از آن‌ها دریافت کنیم. اکثر خانم‌ها نیازهای عمیق خود را که برطرف نشده است بارها و بارها در ذهن می‌پرورانند به این امید که مرد رویاهای‌شان سر برسد و این نیازها و آرزوها را برآورده کند.وقتی این اتفاق برای دخترخانم نمی‌افتد و آرزوها برآورده نمی‌شود به این دلیل که حتی اگر یک «آقای همه چیز تمام» هم سر راه خانم قرار بگیرد باز هم کاستی و نقصی در وجودش به‌عنوان یک انسان دیده می‌شود، آن‌وقت است که دختر خانم زمین و زمان را به‌هم می‌ریزد که چرا به‌دست آوردن عشق واقعی این قدر سخت و دست نیافتنی است و به‌تدریج آقا پسر که اصلا از ماجرا خبر ندارد به دشمنی تمام عیار تبدیل می‌شود.

علل فـرار آقا پسـرها!

از بین هزاران دلیل برای فراری دادن آقا پسرها که خانم‌ها مرتکب آن می‌شوند این چند دلیل در سنجش مرکز مشاوره ما (دکتر جان گری) شایع‌ترین بوده است. توجه کنید که شاید بعضی از این دلایل به‌نظر شما خانم‌ها اصلا ناراحت‌کننده نباشد اما به‌دلیل تفاوت‌های شخصیتی بین خانم‌ها و آقایان این موضوعات می‌تواند برای آقایان غیرقابل تحمل باشد.

1. دروغ، فراری‌دهنده بزرگ

عامل شماره یک قطع هر نوع ارتباطی نداشتن ‌صداقت است. در نظر سنجی‌ها بی‌اعتمادی به طرف مقابل عامل 50 درصد جدایی‌ها بوده است اما بسیاری از مردم درک نمی‌کنند که حتی دروغ‌های کوچک هم به اندازه یک خیانت بزرگ رابطه را به‌هم می‌زند. به‌خصوص در اوایل آشنایی اگر روی واقعیت سرپوش گذاشته شود همیشه این شک را ایجاد می‌کند که نکند به طرف مقابل نتوان اعتماد کرد. اگرچه این موضوع برای خانم‌ها هم حیاتی است اما برای آقایان که کمی جدی‌تر به قضایا نگاه می‌کنند مرگ آور است.‌ مثلا دروغی کوچک، نگفتن سن و سال درست حتی در حد چند ماه، کمتر گفتن نرخ خرید و ایجاد تصویری نادرست و اغراق‌آمیز حتی از گذشته اگرچه برای خانم‌ها هم ناراحت‌کننده است اما برای آقایان غیرقابل تحمل به‌حساب می‌آید ، چون حس می‌کنند به شعورشان توهین شده کفری می‌شوند و با تکرار این روند در نخستین فرصت تصمیم می‌گیرند بدون توضیح از خیر این رابطه بگذرند.

2. رفتارهای مسموم

بسیاری از زنان نمی‌دانند که باید بگذارند نامزدشان خودش در روند آشنایی پیش برود و به عبارتی برای بودن در کنار همسرش برنامه بریزد چون به این واقعیت آشنا نیستند که مردان به‌صورت دوره‌ای باید خلوت خصوصی خود را داشته باشند. بعد از ساعت‌ها با هم بودن اگر نامزدتان می‌خواهد به خلوت خود برود نباید آن را به‌هم بزنید یا بخواهید دائما آقا پسر جوان در ارتباط دورادور با شما باشد. ما به این فرآیند یعنی نزدیک بودن به آقا و بعد کمی فرصت تنها بودن را به او دادن، خاصیت نوارکشی می‌گوییم. وقتی آقا در این مرحله است باید بگذارید تنها باشد. این مسئله در مراحل آغازین ارتباط که معمولا دخترخانم‌ها دوست دارند بسیار گرم باشد برای آقایان جوان خسته‌کننده و عذاب آور است و گاهی کاسه صبرشان را لبریز می‌کند.
برعکس هم صادق است. اگر بیش از حد خودمان را بی‌نیاز به آقا نشان دهیم و نسبت به محبت‌ها و ابراز علاقه او خودمان را عادی جلوه دهیم راه را برای گریز او باز گذاشته‌ایم.

3. درک نکردن متقابل

و باز هم از هر 3 نفر شرکت‌کننده در سنجش یک نفر معتقد بود، بی‌احترامی و حساس نبودن نسبت به طرف مقابل هم از عوامل پایان‌دهنده ارتباط است. در اکثر موارد خانم‌ها شاکی‌ هستند که آقا به نیازها، درد‌دل‌ها و علائق آن‌ها توجه کافی نشان نمی‌دهند و بسیاری از مسائلی را که برای آن‌ها مهم است فراموش می‌کند. خانم‌ها باید توجه کنند نیازهای اساسی آقایان و خانم‌ها کاملا متفاوت است و آنچه برای زنان نیازی اساسی است برای آقایان در رده‌های پایین‌تر اولویت است. آقایان به پذیرش، تحسین و تشویق نیاز دارند و خانم‌ها به درک، احترام و تایید اهمیت می‌دهند. به همین دلیل بی‌احترامی به خواست‌ها یا حساس نبودن به خواست‌های‌شان ناراحت‌کننده است و اگر دائم از این موضوع شاکی باشند رابطه به‌هم می‌ریزد مگر این‌که تفاوت نیازها را بشناسند و از راهش وارد شوند.





تاریخ : شنبه 90/7/23 | 1:8 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()



50 خاصیت میوه معروف پاییزی

خداوند متعال در هر فصلی میوه‌های متناسب با آن فصل را آفرید تا آدمی بر اساس نیازهای جسمی خود از میوه‌ها استفاده کند. محققان طب قرآنی بر این عقیده‌اند که انار به عنوان یک میوه بهشتی از این جهت در فصل پاییز به بار می‌نشیند که فصل پاییز فصل خزان درختان و گرفتگی آسمان است و برای جلوگیری از افسردگی و نگرانی دانه‌های انار بسیار مفید بوده و موجب شادابی می‌شوند.

همچنین پزشکان و متخصصان تغذیه خواص انار را به 50 مورد تقسیم کرده‌اند:

1. پوست و ریشة انار ضدکرم

2. انار معتدل، مقوی، ملین، ادار آور و ضد تشنگی

3. اگر بعد از غذا انار شیرین خورده شود رنگ چهره زیبا و غذا آسان هضم می‌شود.

4 کسانی که لاغر هستند خوردن انار برای آن‌ها مفید است البته نوع شیرین آن

5 انار شیرین برای کسانی که یرقان دارند مفید است، یک ساعت قبل یا بعد از غذا میل شود.

6 انار شیرین سرفه را تسکین می‌دهد و صدا را باز می‌کند (برای کسانی که آواز می‌خوانند)

7. انار شیرین خارشهای بدن را تسکین می‌دهد.

8.  طبع انار ترش سرد است.

9.  مقوی معده و کبد است، البته انار شیرین

10. کسانی که زخم معده دارند انار ترش ممنوع است. به طور کلی زیاده‌روی در مصرف انار ترش امکان به وجود آمدن زخم معده را دارد.

11.  جهت درمان زخمهای دهان روزی چندبار آب انار ترش را در دهان نگه داشته و مزمزه نمایید.

12.  جهت درمان زخم داخل بینی یا گوشت اضافی روی زخم‌ها آب انار ترش را بجوشانید تا غلیظ شود، سپس با عسل مخلوط نمایید و بر روی آن‌ها بمالید.

13. رب انار مقوی بدن و چاق کننده است.

14. رب انار یبوست می‌آورد.

15. خوردن انار غم و اندوه را از بین می‌برد.

16. کسانی که میل به خوردن خاک و چیزی دیگر دارند با خوردن رب انار از بین می‌رود.

17. خانمهای حامله اگر در دوران حاملگی رب انار بخورند ویار آن‌ها از بین می‌رود.

18. برای از بین بردن ترشحات سادة زنانگی از دمکردة گل انار روزی 2 استکان استفاده شود. 5 گرم گل خشک در 200 سی‌سی آب جوش 20 دقیقه دم کرده، بنوشید.

19. برای کسانی که خروج مقعد دارند پوست انار خشک یا تازه را در آب بجوشانند صاف کرده و بعد از هر بار اجابت مزاج در داخل آب نیمگرم یا سرد آن بنشینند. برای کسانی که بواسیر دارند این عمل مفید است.

20. کسانی که کرم دارند حدود سه یا چهار گرم پوست انار را با یک لیوان آب گرم میل نمایند. بهتر است یبوست نداشته باشند اگر چنانچه یبوست دارند یک روز قبل از خوردن پودر پوست انار مسهل یا سوپ‌های ملایم بخورند و 2 ساعت بعد از خوردن پودر پوست انار مقداری سوپ میل شود.

21. کسانی که کم خون هستند یا احساس خستگی زیاد می‌کنند از دم کرده یا جوشاندة برگ انار به عنوان چای استفاده (10 گرم در 250 سی‌سی آب) کنند.

22 دم کردة برگ انار می‌گرن را برطرف می‌نماید. 5 عصر و آخر شب یک لیوان میل شود. 5 گرم گل انار در یک لیوان آب جوش دم کرده.

23. برای درمان کرم کدو بین 60 تا 90 گرم پوست خشک کردة ریشه با ساقة انار را در 2 لیوان آب به مدت 2 شبانه روز خیس کرده سپس با حرارت ملایم آن را جوشانده تا آب به یک لیوان برسد، سپس صاف نموده در 2 یا 3 نوبت با کمی عسل مخلوط کرده میل شود. بعد از آن بیمار هنگام اجابت مزاج بر روی یک ظرف آب نیم گرم بنشیند تا کاملاً کرم کدو که همانا سر آن می‌باشد دفع گردد زیرا اگر سر آن باقی بماند مجدداً رشد می‌نماید. اما برای از بین بردن کرم کدو داروهای شیمیایی البته زیر نظر پزشک بهتر است.

24. در موقع خوردن جوشانده پوست انار از خوردن روغن کرچک خودداری شود. زیرا ممکن است ایجاد مسمومیت نماید.

25. جوشاندة پوست انار جهت ترشحات سفید خانم‌ها مفید است.

26. از ترکیب گلهای له شدة انار با روغن کنجد برای سوختگی استفاده می‌شود.

27. طبع انار سرد و‌ تر است.

28. پوست آن سرد و خشک است.

29. انار شیرین طبیعت سرد، معتدل و کمی‌تر دارد.

30. انار تولید کنندة اخلاط صالح است. همانا دو گونه خلط وجود دارد یکی مفید و دیگر غیر مفید که انار تولید کننده نوع مفید آن است.

31. برای رفع درد سینه یا سرفه خشک سر انار را سوراخ کرده سپس روغن بادام شیرین داخل آن ریخته و روی آتش بگذارند تا روغن جذب شود آن‌گاه بخورند بسیار خوب است.

32. انار ترش نیروی جنسی را کاهش می‌دهد.

33. عصارة گل انار و گلاب برای ورم چشم مفید است. بصورت ضماد با احتیاط مصرف شود.

34. گل انار با آب بارهنگ برای زخمهای آلات تناسلی آقایان مفید است. گل انار + عرق بید + عرق بیدمشک + عرق کاسنی + بارهنگ سپس زخم را بشویید.

35. به جای گل ما می‌توانیم از پی سفید داخل انار استفاده کنیم. (مورد شماره 34)

36. کسانی که می‌خواهند نوزادی زیبا داشته باشند در دوران حاملگی در فواصل غذا و ظهر و شب انار بخورند.

37. خوردن انار مستی را رفع می‌کند.

38. انار جهت صفرا و تب صفراوی مفید است. قبل از غذا میل شود.

39. بهترین موقع خوردن انار صبح ناشتا با کمی گلپر است.

40. جوشاندة گل انار درمان کنندة پیوره و خون ریزی لثه می‌باشد.

41. پودر پوست انار برای التیام زخمهای کهنه مفید است.

42. کسانی که مزاج گرم دارند انار ترش برای آن‌ها مفید است.

43. اگر انار با دانه خورده شود از صدا کردن شکم جلوگیری می‌کند.

44. امام صادق (ع) می‌فرمایند: بخورید انار را با پرده‌های وسط آن تا معده را صیقل دهد و هوش را زیاد کند.

45. حضرت علی (ع) می‌فرمایند: به کودکان خود انار دهید تا زود‌تر به سخن آیند.

46 کسانی که بیماری قند دارند از انار استفاده کنند.

47. اگر آب انار را با شکر و نشاسته و صمغ عربی و روغن بادام بجوشانیم و نیم گرم میل شود باز کنندة ادرار و تقویت کنندة دستگاه ادرار و مثانه است.

48. انار دفع کنندة مضرات دخانیات می‌باشد.

49. اگر انار را با پوست و دانه به طور سالم بپزند و سپس کوبیدة آن را در محل خارش بگذارند خارش را برطرف می‌کند.

50. اشخاصی که دارای طبع سرد و‌تر هستند بعد از خوردن انار کمی زنجبیل با نبات بخورند.






تاریخ : شنبه 90/7/23 | 1:5 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

برای دریافت هر یک از والپیپرها در سایز بزرگ بر روی آن کلیک کنید.
 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 






تاریخ : شنبه 90/7/23 | 12:59 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

 SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

 






تاریخ : شنبه 90/7/23 | 12:56 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

12 نکته برای فکر کردن مانند افراد موفق

نارنجی: استیو جابز، لری پیچ، بیل گیتس و… همه اینها افراد موفق و هوشمند در دنیای فناوری به حساب می آیند. تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که این افراد چگونه فکر کرده اند و چطور توانسته اند به موفقیت شان برسند؟

شاید شما هم جزو کسانی باشید که علاقمند هستند پا به درون این دنیای بزرگ برای رقابت و پیشرفت بگذارید. اگر چنین است بد نیست با 12 فرمول مهم برای پیشرفت در این مسیر آشنا شوید.

برای فکر کردن وقت بگذارید:
اگر می خواهید بهتر فکر کنید باید روی آن کار کنید و وقت بگذارید. باید در هفته یک زمان مشخص برای فکر کردن داشته باشید. اکثر افراد موفق و مدیران خوب بخشی از زمان شان را به فکر کردن اختصاص می دهند. برای مثال آقای دن کتی هر دو هفته یک بار، یک زمان نیم روز را به فکر کردن اختصاص میدهد و هر ماه یک روز کامل را به این کار اختصاص می دهد. همچنین او هر سال هم دو یا سه روز را به صورت کامل به فکر کردن اختصاص می دهد.

انرژی تان را در جای درست مصرف کنید:
از قانون 80/20 استفاده کنید. باید هشتاد درصد از انرژی تان را روی 20 درصد کارهای مهم تر صرف کنید. فراموش نکنید که شما نمی توانید به همه چیز و همه کار برسید و مهم این است که درست انتخاب کنید.

مهم ترین کارها و اهداف را در زندگی تان مشخص کنید و هشتاد درصد از وقت و انرژی تان را به آن اختصاص دهید.

افراد باهوش خودشان را در مقابل تفکرات متفاوت قرار می دهند:
این مهم است که خودتان را در مقابل تفکرات و عقاید مخالف خودتان قرار بدهید. سعی کنید با کسانی ارتباط داشته باشید که تفکرات و ایده های شما را به چالش می کشند و با آنها مخالفت می کنند. این موضوع سبب می شود که اشکلات کار خودتان را بهتر پیدا کنید و تفکر منطقی تری داشته باشید.

ایده داشتن و عمل کردن: تفاوت از زمین تا آسمان
داشتن فکر خوب و ایده های زیاد شاید سخت نباشد. اما تمام آنها زمانی ارزش دارند که به آنها عمل کنید. رویا پردازی به تنهایی ارزش زیادی ندارد و کار شما وقتی ارزشمند است که به آنها عمل کنید. در طرف دیگر باید بدانید که هر ایده ای طول عمر خودش را دارد. اگر دیر برای اجرایش بجنبید ممکن است تاریخ مصرف اش گذشته باشد.

ایده های خام نیاز به پخته شدن دارند:
هیچ وقت دنبال ایده ای که ناگهانی به ذهن تان رسیده، نروید. کمی زمان بگذارید و روی آن فکر کنید. بسیاری از ایده های ناگهانی که در ابتدا طلایی به نظر میرسند، با ساعاتی تفکر به نظر خنده دار و غیر منطقی می آیند. هر ایده ای را باید تحت بررسی قرار بدهید و نکات مثبت و منفی اش را بررسی کنید. اگر در نهایت نتیجه مثبت بود آن وقت می توانید دنبالش بروید.

افراد باهوش با افراد باهوش می چرخند!
اگر می خواهید خوب فکر کنید سعی کنید در ارتباطات اجتماعی تان با افرادی زندگی کنید و سروکار داشته باشید که آنها هم خوب فکر می کنند و انسان های باهوش به شمار می آیند. کمک آنها سبب می شود که شما هم ایده ها و تفکرات بهتری را پرورش بدهید.

این جمله معروف را شنیده اید که «هر انسانی را می توان از روی دوستش شناخت؟» واقعیت این است که اطرافیان روی فکر کردن شما تاثیر می گذارند بنابراین آنها را با دقت انتخاب کنید.

عقاید عمومی را قبول نداشته باشید:
اگر عموم مردم چیزی را قبول داشته باشند دلیل نمی شود که شما هم آن را قبول کنید. در بسیاری از موارد اکثرا مردم موردی را بدون فکر کردن قبول می کنند چون افراد زیادی آن عقیده را قبول دارند. (که آن هم نتیجه فکر نکردن است) بسیاری از ایده های نو و محصولات با قبول نکردن تفکرات عامه به موفقیت رسیده اند. بنابراین در مورد هر ایده و عقیده ای خودتان فکر کنید و به تفکرات عامه توجه نداشته باشید.

برای اینکه متفاوت فکر کنید کارهای متفاوت انجام بدهید:
روش های متفاوتی برای انجام کارهایتان امتحان کنید. با افراد جدیدی آشنا شوید و کتاب های مختلفی بخوانید. حتی کتاب هایی که ممکن است به نظرتان خسته کننده بیایند. نکته در اینجا است که خودتان را در برابر جریان ایده ها و تفکرات مختلف قرار بدهید تا یک بعدی فکر نکنید.

ایده های شما همیشه درست نیست:
نباید این تفکر را داشته باشید که همیشه درست فکر می کنید و کار درست را انجام می دهید. برای نظرات دیگران هم ارزش قایل شوید و سعی کنید از اشتباه هایتان درس بگیرید. همه ما در زندگی مرتکب اشتباه های زیادی می شویم.

برای روزتان برنامه ریزی کنید:
افراد زیادی برای هر روزشان برنامه ریزی می کنند. اما افراد باهوش برای روز، هفته، ماه و آینده طولانی مدت شان برنامه مشخص دارند. کسی که دارای هدف و برنامه است هیچ کاری را بدون دلیل انجام نمی دهد. آنها حتی در مهمانی و تفریح هم به دنبال یادگیری و نزدیک شدن به هدف هایشان هستند.

«انجام میدهم» و «می توانم» افعال شما هستند
افراد خلاق خودشان را صرف ایده ها می کنند آنها از سختی کشیدن لذت می برند. از شکست ترسی ندارند و سعی می کنند با دیگر افراد خلاق ارتباط داشته باشند. می توان روی حرف آنها حساب کرد و منفی فکر نمی کنند. از نظر آنها مشکلات به راحتی قابل حل شدن است. هنری فورد جمله مشهوری دارد که می گوید: «انجام دادن هیچ کاری واقعا سخت نیست. اگر آن را به قطعات کوچکتر تقسیم کنی»

افراد خوشبین واقع گرا نیستند:
اگر ذاتا انسان خوشبینی باشید باید مراقب خودتان باشید. اگر فکر کنید که همه چیز به خوبی و درستی پیش میرود کاملا در اشتباه اید و وقتی متوجه می شوید که اتفاق های جبران ناپذیری افتاده است.

داشتن یک دیدگاه واقع گرا سبب می شود که هر چه سریع تر مشکلات را پیدا کنید و برای رفع آنها بکوشید. برا اینکه انسان واقع گرایی باشید باید 1-واقعیت ها را قبول کنید 2-به سختی تلاش کنید 3-به مزایا و معایب هر چیزی فکر کنید 4-به بدترین حالت ممکن در هر کاری فکر کنید و برایش برنامه ریزی کنید و نهایت 5-بر اساس منابع موجود و واقعیت ها فکر کنید و برنامه ریزی کنید.





تاریخ : شنبه 90/7/23 | 8:38 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

7 بـاور غـلـط دربـاره سـیـگـار

کمتر کسی می تواند مایکل داگلاس، هنرپیشه معروف و دوست داشتنی هالیوود را بدون سیگارش تصور کند؛ سیگاری که اعتیاد به مصرف آن باعث سرطان حنجره اش شد…

وقتی پزشکان به داگلاس گفتند سرطان حنجره اش در مرحله ششم قرار دارد، یک مصاحبه مطبوعاتی ترتیب داد و به همه خبرنگاران گفت: «من خیلی خوش بین هستم و می دانم که می توانم از پس این بیماری بربیایم». روحیه او ستودنی بود، اما هیچ کس فکرش را هم نمی کرد که بعد از اتمام دوره های شیمی درمانی و رادیوتراپی، دوباره عکس داگلاس را سیگار به دست ببیند. پزشکان وی معتقدند که مایکل به مصرف سیگار اعتیاد فیزیکی پیدا کرده است و نه اعتیاد روانی. آنها می گویند که خود او نمی خواهد سیگارش را کنار بگذارد؛ حتی اگر به قیمت زندگی اش تمام شود. نظر خود داگلاس هم شنیدنی است: «زندگی من با سیگار عجین شده است و حتی اگر من بخواهم، سیگار نمی خواهد مرا ترک کند!» داگلاس باور دارد که دیگر نمی تواند سیگار را ترک کند و خیلی از سیگاری های دیگر هم باورهای عجیب و غریب زیادی درباره سیگار کشیدن دارند. باورهایی که ما 7 مورد از رایج ترین آنها را در این بخش مورد بررسی قرار می دهیم.

? باور اول: چون من سالم زندگی می کنم، سیگار کشیدن مشکلی برایم به وجود نمی آورد

بعضی از سیگاری ها فکر می کنند خوردن 3 وعده غذای سالم در روز و 30 دقیقه ورزش، می تواند آثار مخرب سیگار را بر سلامت آنها از بین ببرد در حالی که تحقیقات جدید نشان می دهند ورزش و تغذیه سالم، نمی توانند عوارض ناشی از مصرف سیگار را در افراد سیگاری کاهش دهند. هر پکی که به سیگارتان می زنید، می تواند روی بندبند وجودتان تاثیر منفی بگذارد و اینکه شما فکر کنید، می توانید با ورزش و تغذیه مناسب، جلوی این تاثیر منفی را بگیرید، یک فکر کاملا آرمان گرایانه است.

? باور دوم: استفاده از سیگارهای «لایت» برای سلامت من ضرر ندارد

افرادی که سیگارهای لایت می کشند، احساس می کنند نیکوتین کافی به مغزشان نمی رسد و این کاهش مقدار نیکوتین سیگار را با افزایش تعداد سیگارهایی که در طول روز می کشند، جبران می کنند بنابراین با افزایش تعداد سیگارهای مصرفی، احتمال ابتلا به سرطان ریه، سکته و حمله قلبی در آنها به مراتب بالاتر می رود. به یاد داشته باشید که مصرف هیچ یک از انواع سیگارها، نمی تواند برای بدنتان بی ضرر باشد.

? باور سوم: مدت هاست که سیگار می کشم، اگر قرار بود بلایی سرم بیاید، تا حالا آمده بود

گاهی عوارض مصرف سیگار، خود را سریع و به راحتی نشان نمی دهند. این عوارض می توانند طول سالیان، روی هم انباشته شوند و یک دفعه خود را به شکل سرطان یا حمله قلبی نشان دهند آن هم درست وقتی که کار از کار گذشته و دیگر امیدی باقی نمانده است بنابراین اگر از هر سنی و در هر شرایطی، سیگار کشیدن را کنار بگذارید، می توانید مطمئن باشید که بُرد کرده اید. هر چقدر سیگار را زودتر ترک کنید، اجازه نفس کشیدن بیشتری به ریه هایتان می دهید و احتمال ابتلا به حمله قلبی هم تا 50 درصد کاهش می یابد. متخصصان جامعه سرطان آمریکا می گویند اگر بتوانید عادت به سیگار کشیدن را قبل از 35 سالگی کنار بگذارید، خطر ابتلا به ناراحتی های قلبی در شما تا 90 درصد کاهش خواهد یافت.

? باور چهارم: اگر سیگار را ترک کنم، دچار استرس می شوم

درست است که ترک مصرف تنباکو می تواند باعث استرس شود، اما در هیچ کتاب و منبعی گفته نشده که این استرس برای مدت طولانی با فرد باقی می ماند و زندگی او را تحت تاثیر قرارمی دهد. تحقیقات نشان می دهند ترک سیگار می تواند افراد را تشویق به بهتر غذا خوردن، ورزش و بودن در کنار خانواده بکند که تمام این کارها، استرس او را تا حد قابل قبولی کاهش می دهند. شرکت در کلاس های یوگا و مدیتیشن هم می تواند برای افرادی که به تازگی سیگار را کنار گذاشته اند، مفید باشند.

? باور پنجم: با ترک سیگار دچار اضافه وزن می شوم و این از سیگار کشیدن، برایم مضرتر است

افرادی که سیگار را ترک می کنند، معمولا برای غلبه بر استرسشان به غذا خوردن روی می آورند. به همین دلیل ممکن است در ماه اول، با 5 تا 7 کیلوگرم اضافه وزن مواجه بشوند. بهتر است بدانید عوارض 7 کیلوگرم افزایش وزن، به مراتب کمتر از عوارض دود سیگار است و این افزایش وزن را می توان به راحتی و با کمی ورزش از بین برد.

? باور ششم: برای حفظ سلامتم کافی است تعداد سیگارهایی که می کشم، کم کنم

کم کردن تعداد سیگارهای مصرفی در طول روز، اقدام خوبی است اما این یک راهکار موثر برای از بین بردن عوارض سیگار نیست. حتی اگر روزی یک نخ سیگار بکشید، باز هم سموم آن وارد بدنتان می شود و سلامتتان به خطر می افتد بنابراین بهتر است به طور کلی دور سیگار را خط بکشید و برای ترک تدریجی هم به جای کم کردن تعداد سیگارها، از چسب یا آدامس های نیکوتین دار کمک بگیرید.

? باور هفتم: دود سیگار و عوارض ناشی از آن، فقط گریبان خودم را می گیرد

به هیچ وجه این طور نیست. جامعه متخصصان بیماری های ریوی آمریکا اعلام کرده است که سالیانه 50 هزار نفر در این کشور، به دلیل استنشاق دود سیگار اطرافیان خود به کام مرگ کشیده می شوند. متخصصان معتقدند سموم وارد شده به بدن اطرافیان یک فرد سیگاری به مراتب بیشتر از سم هایی است که با سیگار کشیدن، وارد بدن خود او می شود.






تاریخ : شنبه 90/7/23 | 8:20 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<   <<   11   12   13   14   15   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">