سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

عجیب ترین مجسمه های دنیا را ببینید !

 ملبورن ، استرالیا
  www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

  سوئیس
   www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

  پاریس ، فرانسه
  www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

  تایلند
  www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

  لس آنجلس ، امریکا
  www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

  بیل بااو ، اسپانیا
 www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

  شیلی
  www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

  روسیه
  www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

  فرانسه ، پاریس
  www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

  فیلادلفیا ، امریکا
  www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

  جمهوری چک
  www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

  ترونتو ، کانادا
  www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

  اسلووکی

  www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

  لندن ، انگلیس
  www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

م:ایران ویج






تاریخ : شنبه 90/7/23 | 8:12 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

زن 23 ساله که کمتر از سه سال 50 سال پیر شد+تصویر

درنگاه اول این عکس می تواند مربوط به زنی بیست وچند ساله و مادربزرگش باشد.اما هر دو این افراد یک نفرند و فاصله زمانی عکسها هم فقط سه سال است . زن مورد بحث انگوین تی پونگ ویتنامی است که از سال 2008 مبتلا به نوعی سندروم خاص پوستی شده و بخاطر فقر موفق به درمان نشده است.
اما حالا پزشکان کامبوجی به او قول داده اند در ماه های آتی درمان او را به شکل رایگان ادامه دهند.این زن ناچار بوده در تمام مدت از ماسکهای مخصوص استفاده کند اما حالا امیدوار شده دانش پزشکی بتواند این مشکل راحل کند.
پونگ معتقد است حساسیت به غذاهای دریایی در سال 2008 موجب این تغییر چهره شد و او ناچار بود در تمام مدت حتی در موقع خواب راهی برای رفع خارش بدنش پیداکند. او بجای اینکه به بیمارستان برود از درمان گیاهی استفاده کرد چون او و همسرش توانایی پرداخت هزینه های بیمارستان را نداشتند.
پس از یک ماه با اینکه خارش بدن او کم شد اما پوست بدنش دچار تغییراتی شد وصورتش همچون افراد پیر پراز چین وچروک شد. پزشکان کامبوجی هنوز در مورد دلیل اصلی این یبماری به نتیجه دقیقی نرسیده اند.
دیلی میل





تاریخ : شنبه 90/7/23 | 8:5 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

صورت حساب کافی شاپ دختر و پسرها با روابط آزاد دوستت دارم، عاشقتم، می‌خوامت، این جملات امروزی عاشقانه و از روی محبت که زندگی‌ را می‌تواند همچون قایقی به ساحل دریای محبت رسانده و در مسیر زندگی‌های زناشویی گل بیاندازد، متأسفانه کمتر در روند زندگی‌های مشترک خانم‌ها و آقایون شنیده می‌شود و بیشتر این جملات را موقعی‌ می‌شنویم که در خیابان‌های شهر تردد می‌کنیم و شاهد توقف اتومبیلی جلوی پای دختر خانمی هستیم که در حالی که شیشه اتومبیل پائین می‌آید، سر آقا پسر از ماشین بیرون و این جملات را با صدای بلند نثار دختر خانم می‌کند تا همه‌ی شهر نیز بشنوند.

در همین لحظه که آقا پسر خم شده و سر خود را بیرون از پنجره اتومبیل آورده و این جملات را با شور و حالی خاص به گوش مخاطب خود، آن دختر خانم آرایش کرده و بد حجاب می‌رساند و همه‌ی مردم شهر هم صدایش را می‌شنوند، جلوتر می‌رویم و میکروفن مصاحبه را جلوی آقا پسر می‌گیریم و این سوال را از وی می‌پرسیم: شما آقا پسر عزیز که تا به حال این خانم را حتی یک‌بار نیز ندیده‌اید چگونه دوستشان داری دو یک‌دفعه علا قمند ایشان شده‌اید؟ عاشقشان شده‌اید و حال در همین لحظه در وسط خیابان می‌خواهید او را به دست بیاورید؟ هم زمان که میکروفن مصاحبه را به پیش آقا پسر برده‌ایم، میکروفن دیگری را جلوی سرکار خانم روشن کرده و از ایشان می‌پرسیم: شما سرکار خانم این گفته‌ها را باور می‌کنید؟ عاشقان واقعی کارهای بسی بزرگ در ره رسیدن به عشق خود کرده‌اند و حال شما با شنیدن صدای بوق اتومبیل سر از پا نشناخته وبا هیجانی وصف ناپذیر به سمت اتومبیل آقا پسرمی دوید حال آیا این ارزش حقیقی شماست؟ ایشان واقعاعاشق شماست؟ شما را می‌خواهد؟ دوستتان دارد؟

در راهروهای پر هیاهوی دادگاه‌های خانواده وقتی عبور می‌کنیم جملات نفرت برانگیزی از زوجین می‌شنویم که انسان را متحیر می‌کند. شاید بتوان این قضاوت را داشت که اگر جملات عاشقانه که در آغاز مقاله آمد در جای خود استفاده می‌شد زوجین را از حضور در دادگاه‌ها منصرف می‌کرد و زندگی‌ها را رنگ و بویی از عشق می‌بخشید. جملاتی کوتاه که به زندگی‌های مشترک عمقی تازه می‌بخشید و خانواده‌ها که کوچک‌ترین بخش از جامعه‌های بزرگ شهری امروزی هستند را به خشت خشت عشق و محبت مستحکم می نمود و رفته رفته خانواده نقش حقیقی خود را در اجتماع باز سازی کرده و در اجتماع محبت و صفا و پویایی بیش از پیش ظهور و بروز می‌نمود.

دختران و پسرانی که بی خبر از اتفاقاتی که سرنوشتشان را به نا کجا آباد امکان دارد برساند بر روابط خود اسم آزادی گذاشته و به زودی به بندهایی گرفتار خواهند آمد که نه تنها خود بلکه خانواده و جامعه خود را دچار معضلات فراوان می‌کنند

 انسان دارای نیازهای مختلفی است. نیاز به روابط جنسی بین دو جنس مختلف نیز یکی از نیازهای طبیعی آدمی به شمار می‌آید که خداوند متعال با امر به ازدواج این نیاز بشر را برآورد و همین‌طور تداوم نسل‌ها را در امر ازدواج دید. وقتی گرسنه در شهر پرسه می‌زنیم بوی غذاهای رستوران‌ها بیش از پیش حس بویایی ما را با خود درگیر می‌کند و ما نیازمند به غذا برای خوردن و سیر شدن در آنی بر روی یکی از صندلی‌های رستوران‌های شهر نشسته و منوی غذای رستوران در دستانمان، سفارش می‌دهیم.گرسنگی وبی تحمل وبی تعقلی ممکن است باعث شود رستورانی را انتخاب کرده باشیم که غذایی بی کیفیت روی میز ما گذاشته باشد و شاید هم مسمومیتی در انتظارمان باشد که عاقبت بی تحملی است که نتوانستیم انتخاب درستی از رستورانی مناسب داشته باشیم، مازاد بر اینکه تا دقایقی دیگر صورت حسابی گران بر روی میزمان قرار خواهد گرفت.

رستوران

روابط آزاد بین آقا پسرها و دختر خانم‌هایی که امروزه در جامعه‌ی خود نظاره گر آن هستیم به طور یقین در بیشتر مواقع آن طور که ایشان اظهار می‌دارند نیست. یعنی روابط برخواسته از دوست داشتن، عاشق شدن، خواستن با تمام وجود طرف مقابل، حتی اگر به ازدواج ختم گردد در مدت زمان اندک عیار قصد طرفین را نشان می‌دهد. دختران و پسرانی که بر مبنای ارضای نیازهای جنسی همچون گرسنگان در شهر پرسه می‌زنند و با مشاهده‌ی جنس مخالف که خود را بزک کرده و به ده رقم آرایش آراسته است همچون گرسنه‌ای که به بوی غذای رستوران‌های شهر تحریک می‌شود و تحمل و تعقل از کف داده و به آنی بر میز رستورانی می‌نشیند، ایشان نیز بی تاب سوار بر مرکب شیطان می‌شوند و عمر و گوهر وجودی و حقیقی زیبای خود را به رایگان به فروش می‌گذارند. فرد گرسنه بی خبر از مسمومیتی که ممکن است گریبانش را بگیرد و دختران و پسرانی که بی خبر از اتفاقاتی که سرنوشتشان را به نا کجا آباد امکان دارد برساند بر روابط خود اسم آزادی گذاشته و به زودی به بندهایی گرفتار خواهند آمد که نه تنها خود بلکه خانواده و جامعه خود را دچار معضلات فراوان می‌کنند. دست آخر روی میز انسان گرسنه‌ی بی تعقل وبی تحمل صورت حسابی است که باید پرداخت کند ولیکن به راستی به روی میز دختران و پسران هوسران چه صورت حسابی گذاشته خواهد شود؟ صورت حساب‌هایی که روی میزهای کافی شاپ که در طرفی دختر خانمی نشسته و طرف دیگر آقا پسری که صرفاً از روی نیاز و میل جنسی گرد هم آمده‌اند آیا به اندازه ضرر یک فرد گرسنه است که می‌توانست با تحملی بیشتر تا رستورانی بهتر قدم زند. یا ضرر و زیان اینان قابل مقایسه با آن فرد گرسنه نیست؟

ضرر و زیانی که حتی با نگاهی گذرا و غیر کارشناسانه به روابط آزاد بین دخترها و پسرها متوجه خواهیم شد که ایشان هزینه‌ای گزاف و بعضاً بر محور یک نیاز و میل جنسی متحمل شده‌اند، گرچه این میل و نیاز سرمایه‌ای پر ارزش بوده است از خدای بزرگ و موهبتی الهی برای تداوم نسل‌ها.م:تبیان






تاریخ : شنبه 90/7/23 | 7:22 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

قسمت به معنای عدم نقش و اراده انسان در رخدادهای زندگی از جمله ازدواج، درست نیست، زیرا انسان آزاد و دارای اختیار آفریده شده ‌است، البته این آزادی مطلق نیست، بلکه مستند به اراده و مشیت خداوند است.

برای تحقق یک رخداد مثل ازدواج، عوامل گوناگونی از جمله اراده انسان دخالت دارد که البته در طول اراده خداوند است. مثلاً برای اینکه لامپ منزل شما روشن شود، باید نیروگاه برقی باشد که نیروی برق را تولید کند، از نیروگاه تا منزل شما سیم‌کشی شود، درسیمها نیروی الکتریسیته جریان داشته باشد و شما نیز کلید برق را فشاردهید. اگر هر یک از این عوامل وجود نداشته باشد، لامپ روشن نمی شود.

در رابطه با مسئله ازدواج هم همین طور است، یعنی افراد باید برای ازدواج ابتدا اراده و اقدام کنند. بعد فرایند خواستگاری را بگذرانند.

 اما در نهایت اگر توکل بر خدا کنند، ممکن است خداوند به جهت مصالحی که نمی‌دانند، اراده خود را بر اراده آنها حاکم کند و با وجود شرایط مناسب ظاهری، آن ازدواج به سامان نرسد.

علاوه بر حکم عقل و منطق، روایاتی که در آن معیارهای انتخاب همسر ذکر شده دلیل محکمی بر دخالت انسان در سرنوشت خویش است

 

 

آن چه در بین مردم معروف است که در ازدواج قسمت و تقدیر دخالت دارد و قبلاً همه چیز معلوم و مشخص شده است، یا مثلاً می گویند: فلان دختر «قسمت» فلان پسر است و آن پسر قسمت این دختر نیست و یا اگر قسمت باشد خودش درست می شود و دیگر لازم نیست ما کاری بکنیم و اگر قسمت نباشد، ما هر کاری هم بکنیم فایده‌ای ندارد، و سخنانی از این قبیل، صحیح نیست و هیچ ریشه دینی و عقلی ندارد. همان طور که به روشنی، اختیار و انتخاب را در خرید و فروش، انتخاب شغل و تعیین رشته تحصیلی می‌بینیم در ازدواج نیز که موضوع مهم و سرنوشت سازی است، مشاهده می‌کنیم.

 

ازدواج انتخاب است یا قسمت؟!

 علاوه بر حکم عقل و منطق، روایاتی که در آن معیارهای انتخاب همسر ذکر شده دلیل محکمی بر دخالت انسان در سرنوشت خویش است. پیشوایان دین به ما توصیه کرده اند که در انتخاب همسر نهایت دقت را مبذول کرده و چشم بسته ازدواج نکنیم، چرا که ازدواج یک موضوع حیاتی است و برای هر کس به طور طبیعی در طول زندگی ‌اش فقط یک بار اتفاق می افتد.

بر این اساس، افراد نباید دست روی دست گذاشته و به امید بخت و شانس و قسمت بنشینند، بلکه چه پسر و چه دختر باید خود را برای این تصمیم سرنوشت ساز آماده نموده و با کمال دقت و خردورزی و با کمک تجارب خانواده و راهنمایی های مشاوران دلسوز و کاردان، فرد مورد نظر را انتخاب کنند. چرا که منشأ و سرچشمه بسیاری از گرفتاری ها و بدبختی ‌های انسان غفلت و بی ‌تفاوتی است.

اگر شما در ازدواجتان اقدام کردید و به سرانجام نرسید و خود در عدم تحقق آن دخالت نداشتید، مطمئن باشید به مصلحت شما نبوده و دیگر جای رنجش و ناراحتی نیست و این را می‌توان قسمت الهی دانست. پس قسمت به این معنا درست و به معنای عدم اراده انسان نادرست است

 

 

غفلت در تمام امور خسارت‌بار است و در مسأله انتخاب همسر، خسارت‌بارتر. ممکن است یک لحظه غفلت و یا انتخاب غیرصحیح، یک عمر پشیمانی و حسرت را به دنبال داشته باشد.همان طور که افراد زیادی را مشاهده می کنیم که علت ناکامی‌های خود از زندگی زناشویی را یک لحظه غفلت در انتخاب همسر می دانند.

 

امام علی‌(علیه السلام) فرمودند: خدای منزه را به تغییر اراده ‌های آهنین شناختم. (نهج‌البلاغه،کلمات قصار،250)

اگر شما در ازدواجتان اقدام کردید و به سرانجام نرسید و خود در عدم تحقق آن دخالت نداشتید، مطمئن باشید به مصلحت شما نبوده و دیگر جای رنجش و ناراحتی نیست و این را می‌توان قسمت الهی دانست. پس قسمت به این معنا درست و به معنای عدم اراده انسان نادرست است.م:تبیان






تاریخ : شنبه 90/7/23 | 7:19 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

قواعد و معیارهای معاشرت

 

در فرآیند معاشرت چه قواعدی را می آموزیم و چه معیارها و موازینی را می بایست مورد تأکید و توجه قرار دهیم؟ جهت رعایت اختصار فهرست ذیل را با هم مرور می کنیم:

1- اولین قاعده جهان شمول که در روایات متعددی مورد اشاره قرار گرفته است. این است که: آنچه را برای خود نمی پسندی برای دیگران نیز نپسند و با دیگران به گونه ای رفتار کن که مایلی با تو رفتار کنند. اگر مایلی در غیاب تو علیه تو و خانواده سخنی نگویند تو نیز علیه دیگران سخنی نگو. اگر انتظار احترام و محبت داری خود نیز چنین کن. اگر از دروغ و ریا و چاپلوسی، دنیاطلبی و خساست و بخل و خودبینی متنفری، این صفات را از خود دور کن.

دنیا، دنیای پژواک است هر چه بگویی به سوی خودت باز می گردد. در معاشرت و تعامل با دیگران با چه معیارها و قواعدی برخورد می کنی همانها به سوی خودت باز خواهد گشت.

از مکافات عمل غافل مشو         گندم از گندم بروید جو ز جو

قاعده کاشت، داشت، برداشت دقیقاً در معاشرت و ارتباطات اجتماعی مصداق دارد. علی (علیه السلام) فرمود: ارحم ترحم. مهر بورز تا مورد مهر و محبت قرار گیری. همانطور که یاری می کنی یاری می شوی. فراموش نکن خداوند وعده داده در برابر یک نیکی ده پاداش خواهد داد: من جاء بالحسنه فله عشر أمثلها- (انعام/ 160)

و در برخی روایات آمده است یک نیکی مثل یک دانه گندم است که یک خوشه گندم (دهها پاداش) بازخورد دارد.

اگرچه رویکرد عرفانی و قرآنی، انسان کمال جو و بافضیلت را به آنجا رهنمون می سازد که نیکی به دیگران نه برای صرف پاداش و فواید شخصی بلکه برای رضای حضرت حق و برای آنکه جانشین خدا می بایست به تأسی از خالقش بدون توقع پاداش نیکی کند.

اگر خواهان معاشرتی گوارا، سالم و سودمند هستید تمام تلاشتان را بکار بگیرید و تنها بدنبال عیوب دیگران نباشید، بلکه وانمود کنید که بی اطلاعید. این مهم عوامل بسیاری از غیبت ها، حسادت ها، تنش ها و دعواهای خانوادگی و فامیلی و ناآرامی های روحی و روانی را از بین خواهد برد

 

 

2- دومین قاعده ای که در معاشرت می آموزیم و به فرزندانمان می آموزانیم این اصل مهم است که از رسول گرامی اسلام (ص) نقل شده است: مسلمان کسی است که مسلمانان دیگر از دست و زبانش در امان باشند.

 

اعضای خانواده مان، همسر، والدین، فرزندان، خویشان، همسایگان و شهروندان ما نباید از گفتار و رفتار ما برنجند.

امام رضا (علیه السلام) در روایتی فرمود: بهترین رسیدگی به خویشاوندان خودداری از اذیت و آزار آنان است.(بحار/ ج74/ ص88)

این حدیث به روشنی تاکید می کند که، پیش از انجام هر خدمت نسبت به اقوام، پرهیز از هر گفتار و کرداری است که ایشان را آزرده نماید.

در قرآن کریم نیز (در سوره حجرات/ آیه 11) به صراحت چنین آمده است: «ای کسانی که ایمان آورده اید مباد قومی، قوم دیگر را ریشخند کنند چه بسا آنها از اینها بهتر باشند ... همدیگر را به لقب های زشت نخوانید ... »

3- ما مسلمانان آغاز هر کار و عملکردی را با نام خدا توأم می سازم. مسافرت، معاشرت، سخنرانی، پوشیدن لباس و ... این یعنی آن عمل (گفتاری و غیرگفتاری) را به آدم الله مزیّن نموده و قدر و قیمت آنرا خدایی نموده ایم.

در معاشرت و مسافرت و دید و بازدیدها نیز که با نام و یاد خدا آغاز می کنیم نباید در حین و در انجام عملکردها، یاد و نام خدا فراموش شود. و معاشرت و مسافرت را آغشته به آلودگیهای غیرخدایی مثل غیبت، اسراف و مصرف بیهوده، هدر دادن عمر و اتلاف وقت و ایجاد مزاحمت برای دیگران و زیر پا نهادن حقوق شهروندان نمائیم.

در طول معاشرت از آغاز تا انجام با توجه به این دعای قرآنی: «رب ادخلنی مدخل صدق و اخرجنی نخرج صدق» (خدایا در هر کاری در وارد شدن و خارج شدن صداقت و بی ریایی و خدامحوری و نه خودمحوری را به من عطا فرما) را مرتب تداعی کنیم تا مبادا با نام خدا حرکت کنیم و در بین راه و یا در بازگشت از معاشرت با کوله باری از گناه و خطا توأم با ناراحتی ما استرس و خستگی بازگردیم.

معاشرت

جالب تر اینکه اگر معاشرت با آدم خدایی و نام خالق هستی نقش بگیرد هرگز به قهر و تلخی و تنش و جدایی ختم نمی شود. دوستی ها و معاشرت ماندگار و پایدار خواهد شد.اینجاست که علی (علیه السلام) فرمودند: الاخوان فی الله تعالی تدوم مووتهم لدوام سببها اخوان الدّنیا تنقطع مودتهم یسرعه انقطاع اسبابها. (غررالحکم/ ج2/ حدیث 1795)

دوستی و برادری اگر برای خدا باشد بادوام و پایدار خواهد شد چرا که سبب آن (خدا پایدار است و برادری (و دوستی) که برای دنیا باشد به زودی قطع خواهد شد چرا که اسباب آن دوستی موقت و ناپایدارند.

در معاشرت اگر در پی تأمین منافع و مطامع شخصی و خانوادگی باشیم و در واقع از خویشان و دوستان استفاده ابزاری کنیم تا به خواسته های خود برسیم، نباید انتظار جلب محبت و اعتماد و احترام دیگران را داشته باشیم. دیر یا زود معاشران و اطرافیان ما به امیال و اهداف ما پی برده، ما را تنها خواهند گذاشت. و بر اساس همان قاعده مهم طبیعی که هر چه بکاری درو می کنی بدیها و تلخی ها و تنهایی های آزاددهنده نصیبمان خواهد شد.

پس فراموش نکنیم که معاشرت را به مثابه عبادتی خدایی، خالصانه و برای رضای خدا و صله ارحام طراحی و مدیریت کنیم تا پایدار باشد و ماندگار.

4- در معاشرت نباید در پی رصد نمودن عیوب دیگران بود. این بیماری پایه های معاشرت و دوستی را سست و فرآیند ارتباطی را آزاددهنده و فرساینده خواهد نمود. بطوریکه هر دو سوی معاشرت در گردابی کشنده گرفتار خواهند شد. با عنایت به این مهم است که رسول گرامی اسلام می فرمایند: به عیوب دیگران نپردازید و دنبال عیوب دیگران نباشید که خداوند در پی عیب های شما خواهد بود و اگر خدا عیب های شما را افشاء کند رسوا خواهید شد.

امام باقر (علیه السلام) نیز تأکید فرموده اند: اگر بنده ای با دوست خود طرح برادری بیفکند و سپس در جستجوی خطاها و لغزشهای او برآید تا روزی آنها را به رُخش بکشد بیش از هر وقت دیگر به کفر نزدیک شده است؟

بنابراین اگر خواهان معاشرتی گوارا، سالم و سودمند هستید تمام تلاشتان را بکار بگیرید و  تنها بدنبال عیوب دیگران نباشید، بلکه وانمود کنید که بی اطلاعید. این مهم عوامل بسیاری از غیبت ها، حسادت ها، تنش ها و دعواهای خانوادگی و فامیلی و ناآرامی های روحی و روانی را از بین خواهد برد.

5- قهر کردن و قاطی شدن ممنوع- قهر و کینه از صفات شیطانی است. لذا در روایات و رویکرد دینی کسانی که با قهر فاصله گرفتن می خواهند نظرات و خواست های خود را بر دیگران تحمیل کنند مورد نکوهش واقع شده اند. البته در شرایطی خاص اگر راههای مسالمت آمیز، مشورت و دوستی و محبت برای حل مشکل و اختلاف جواب نداد می توان از قهر آن هم بشکل محدود استفاده کرد اما قهرهای طولانی موجب انجماد در روابط و بروز و گسترش آسیب های فراوان در فرآیند معاشرت خواهد شد.

قهر موجب رشد و گسترش رذایل و آفات اخلاقی بسیاری چون غیبت، تهمت، خیانت حتی قتل های خانوادگی و فامیلی می شود.

معاشرت و دید و بازدیدها باید به گونه مدیریت شود که از دخالت ها و حسادت ها و حساسیت های مداخله گرانه (که اغلب به کینه و کدورت و گاهی به شکسته شدن حریم خصوصی خانواده ها منجر می شود) جلوگیری به عمل آید

 

 

قطع رابطه، راه بین خانواده هایی که از هم فاصله گرفته اند را به راه متروکه مبدل ساخته و همچون راههای بیابانی زمینه های رشد خارها و بتّه های تیغ دار و برنده و پیدایی و تکثیر جانوران موذی و گزنده (مار و عقرب و ...) خواهد شد. روز به روز بر خسارتها و جراحت های روحی، روانی و صدامات مالی و حیثیتی افزوده خواهد شد.

 

گفته شد قهر و قطع رابطه نباشد. این یک روی سکه. روی دیگر سکه قاطی شدن و رفت و آمدها و روابط افراطی است. گاهی بعضی از افراد فامیل یا همسایه ها بقدری با هم و در هم می شوند که نسبت به همه امور و رموز شخصی و مخفی یکدیگر مطلع شده و حسادت ها و رقابت ها و دخالت های آزاردهنده موجبات اختلافات و دعواهای خانوادگی و گاهی روابط ناسالم و نامشروع بعضی از اعضای خانواده ها با یکدیگر می شود.

افراط و تفریط محصول افکار و رفتار افراد بی خرد و ضعیف النفس است. مأموریت شیطان چیزی نیست جز خارج نمودن انسان از اعتدال و کشانیدن وی به افراط یا تفریط در روایاتی از رسول گرامی اسلام چنین آمده است:

" با خویشان خود پیوند و دوستی کنید ولی همسایه آنان نشوید زیرا همسایگی با آنان کینه ها ایجاد می کند."

بنابر این معاشرت و دید و بازدیدها باید به گونه مدیریت شود که از دخالت ها و حسادت ها و حساسیت های مداخله گرانه (که اغلب به کینه و کدورت و گاهی به شکسته شدن حریم خصوصی خانواده ها منجر می شود) جلوگیری به عمل آید.

اصلی ترین عنصر مدیریت در معاشرت حفظ حریم خصوصی و رعایت اعتدال و تاکید بر این حدیث از علی (علیه السلام) است که فرمود: احب الاخوان علی قدرالتقول. به اندازه تقوای افراد با آنان برادری (معاشرت) کنید. م:تبیان






تاریخ : شنبه 90/7/23 | 7:17 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

در روایت است که امام صادق(علیه السلام) به حالت چهار زانو در مجلسی نشسته بود و پای راست خود را بر روی ران پای چپ قرار داده بود, در این هنگام مردی گفت فدایت شوم این نوع نشستن مکروه است. حضرت فرمودند: نه این چنین نیست, بلکه این سخنی است که یهودی‌ها می‌گویند.

آن‌ها می‌گویند: «هنگامی که خدای متعال آسمان‌ها و زمین را آفرید و به عرش مسلط گشت,به این صورت نشست تا استراحت نماید.»

خدای متعال هم این آیه را در ردّ کلام باطل آن‌ها فرمود که: «الله ُ لا اِلهَ اِلاّ هُوَ» تا «هُوَ العَلیّ العَظیم» و امام صادق علیه السلام در همان حالت که نشسته بود باقی ماند.

عکس‌العمل شیطان هنگام نزول آیة الکرسی

امام محمد باقر(علیه السلام) از امیرالمومنین علی(علیه السلام) روایت فرموده:

«هنگامی که آیة الکرسی نازل شد رسول خدا (صلی الله علیه وآله) فرمود: آیة الکرسی آیه‌ای است که از گنج عرش نازل شده و زمانی که این آیه نازل گشت، هر بُتی که در جهان بود, با صورت به زمین افتاد.»

در این زمان ابلیس (شیطان) ترسید و به قومش گفت: «امشب حادثه‌ای بزرگ اتفاق افتاده است, باشید تا من عالم را بگردم و متوجه حادثه شوم که چه بوده است.»

تعریف کرسی در آیه‌ای که به آیه الکرسی معروف شده است کرسی از ریشه( ک- ر- س) گرفته شده و به معنی اتصال یافتن اجزای یک ساختمان به هم می‌باشد ونیز کرسی را تختی هم می‌گویند که بر آن می‌نشینند که در این زمینه می‌توان برای کرسی سه معنی آورد : 1/ علم الهی 2/ جسم بزرگ کیهانی 3/ قدرت و سلطنت الهی

 

 

ابلیس عالم را گشت تا به شهر مدینه رسید, مردی را دید و از او سوال کرد( باید توجه داشت که از رویات استفاده می‌شود, شیطان به تمام اشکال از موجودات عالم, ممکن است ظاهر گردد و در اینجا هم به صورت انسانی در آمده و از مرد سوال می‌کند!)

 

«دیشب چه حادثه‌ای اتفاق افتاد؟»

مرد گفت: رسول خدا (صلی الله علیه وآله) به ما فرمود : آیه‌ای از گنج‌های عرش نازل شده است که بت‌های جهان به خاطر آن همگی با صورت به زمین خورده‌اند ابلیس بعد از شنیدن حادثه به نزد قومش رفت و حادثه را به آن‌ها خبر داد.

آیة الکرسی یعنی چه؟

تعریف کرسی در آیه‌ای که به آیة الکرسی معروف شده است کرسی از ریشه( ک- ر- س) گرفته شده و به معنی اتصال یافتن اجزای یک ساختمان به هم می‌باشد و نیز کرسی را تختی هم می‌گویند که بر آن می‌نشینند که در این زمینه می‌توان برای کرسی سه معنی آورد :

1/ علم الهی

2/ جسم بزرگ کیهانی

3/ قدرت و سلطنت الهی و عرش نیز در لغت همان کرسی است که عرش در لغت فارسی به معنی رکن و اساس هر چیز و یا سقف خانه گفته می‌شود . بنابراین با توجه به این معنی می‌توان گفت عرش همان کرسی است با این تفاوت که کرسی ظاهر و عرش باطن هر چیز را گویند .

آیت الکرسی

شاًن و نزول آیه الکرسی

در قران کریم آیاتی که بر پیامبر اسلام (صلی الله علیه وآله) نازل می‌شد دارای علت و سببی بود که به اذن خداوند توسط فرشتگان برای رسول اکرم (صلی الله علیه وآله) فرستاده می‌شد که در مجموع به آن‌ها شاًن نزول می‌گویند که اصطلاحاً سبب نزول می‌باشد .

 

آیة الکرسی برای قبولی طاعات در نزد خداوند

افضل آیات کدام است؟

از روایات برمی آید که آیة الکرسی افضل آیات است. این حدیث از امام صادق (علیه‌السلام) است که می‌فرمایند:" جناب ابوذر از پیامبر اسلام پرسیدند: افضل آیه‌ای که بر شما نازل شده ،چیست؟ فرمودند: آیة الکرسی که این روایت در تفسیر عیاشی آمده است.

حضرت علی (علیه‌السلام) می‌فرمایند: "از رسول خدا(صلی الله علیه و آ له و سلم) شنیدم که فرمودند: سید کلام‌ها قرآن است و سید قرآن هم سوره بقره و سید این سوره هم آیة الکرسی است. یا علی در آیة الکرسی پنجاه کلمه است. هر کلمه‌ی آن هم پنجاه برکت دارد." از این روایت برمی آید که آیة الکرسی از "الله لا اله الا هو ... تا ... و هو العلی والعظیم "می‌باشد؛ البته در برخی روایات دو آیه‌ی بعد آن را جداگانه دستور به خواندن دادند مثل نماز لیلة الدفن. منتها آیة الکرسی همین یک آیه‌ اول است.

امام صادق (علیه‌السلام ) می‌فرمایند:" هرکس آیه الکرسی را یک مرتبه بخواند، خداوند هزار سختی دنیا و هزار سختی آخرت را از او برمی دارد. آسان‌ترین سختی دنیا فقر و آسان‌ترین سختی آخرت ، عذاب قبر است که از او برمی دارد

 

 

روایتی هم از ابی امامه است که از پیامبر اکرم سوال کرد اعظم آیات کدام است؟ ایشان فرمودند: آیة الکرسی. روایت دیگر می‌فرماید: قله‌ی قرآن آیة الکرسی است. ویژگی آیة‌الکرسی هم به این است که فقط بر پیامبر اسلام نازل شده و بر سایر انبیا نازل نشده است. روایت دیگری از پیامبر اکرم نقل است که می‌فرمایند: " آیة الکرسی به من داده شد از گنجی که تحت عرش خداست و هرگز به پیامبری که قبل از من بوده داده نشد."

پاداش خواندن آیة الکرسی

رسول خدا(صلی الله علیه و آ له و سلم) فرمودند: "هر کس آیة الکرسی را به دنبال هر نماز واجبی بخواند، تنها مانع او برای ورود به بهشت مرگ است و مواظبت بر آن نمی‌کند مگر صد یقین و عابدین و هر کس که آن را بخواند هنگام خواب خداوند او و همسایه ی او و همسایه‌ی همسایه‌ی او را حفظ می‌کند ."

روایت دیگری عبدالله بن عمر از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آ له و سلم) نقل کرده که ایشان فرمودند: "هر کس آیة الکرسی را بعد از هر نماز واجب بخواند، خداوند خود او را قبض روح می‌کند و آن شخص مثل کسی است که همراه پیغمبران جهاد کرده تا به شهادت برسد." امام صادق (علیه‌السلام ) می‌فرمایند: "هر کس آیة الکرسی را یک مرتبه بخواند، خداوند هزار سختی دنیا و هزار سختی آخرت را از او برمی دارد. آسان‌ترین سختی دنیا فقر و آسان‌ترین سختی آخرت، عذاب قبر است که از او برمی دارد."

برای دور کردن شیطان در هر مکان

هر کس بعد از هر نماز آیة الکرسی بخواند از مکر شیطان و وسوسه‌های آن در امان خواهد بود .م:تبیان

حضرت رسول گرامی اسلام (صلی الله علیه وآله) فرمودند: همانا آیة الکرسی در لوحی مخصوص از حریر سبز با مدادی مخصوص نوشته شده است به خدا قسم روز جمعه‌ای نیست مگر اینکه آن لوح پیشانی اسرافیل را به لرزه در می‌آورد در زمانی که آن را به لرزه در می‌آورد تسبیح می‌کند و می‌گوید: سبحان من لا ینبعی التسبیح الا اله ولا العباده والخصع الا لوجهه ذلک الله القدیر الواحد العزیز – یعنی پاک و منزه است کسی که جز او سزاوار تسبیح نیست و عبادت و خضوع نیست مگر در برابر او که تواناست و یگانه و عزیز.






تاریخ : شنبه 90/7/23 | 7:12 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

شهروندان ساکن در جوامع امروز، با ابزارهایی همچون اینترنت و ماهواره، مثل سایر مسائل زندگی روزمره، درگیر هستند به گونه ای که انگار دائما مشغول درک و لمس رسانه اینترنت هستند. اینها شهروندانی هستند که شاهد گستردگی صعودی اطلاعات و توزیع وحشتناک آن ‏هستند، همزمان در حالی که جریان تولید و توزیع اطلاعات با ظهور رسانه‏های اجتماعی به عنوان تکنولوژی‏های جدید ارتباطی پهن‏تر و گسترده‏تر می‏شود، شهروندان نیز همگام با آنها دچار تغییر در برخی از وجوه زندگی شده‏اند.

روزگاری بود که سخن از اینترنت با وبلاگ نویسی و چت کردن و ...تعریف می شد، اما امروزه سرآمد رسانه‏های اجتماعی جهان، شبکه‏های اجتماعی مجازی هستند و به نظر می رسد که تمامی ابعاد جذاب و سرگرم کننده، اکنون در شبکه های اجتماعی خلاصه شده اند و این شبکه ها جایگاه منحصر به فردی را به خود اختصاص داده اند.

فضای مجازی مجال شکل‌گیری اجتماعات جدیدی از کاربران را فراهم می‌کند. از زمان تونیس (Tonnies) و تلاش او برای تعریف دو گونه تجمع انسانی یعنی «اجتماع» در مقابل «جامعه» (گزلشافت و گمنشافت) به بعد همه متفکران علوم اجتماعی و فرهنگی «رو در رو بودن»، «محدودیت تعداد»، و «ابتناء بر روابط عاطفی و نه روابط عقلانی را از خصائص بنیانی»اجتماع" عنوان کرده‌اند.

 شبکه‌های اجتماعی درعین حال که فضاهایی هستند که در آنها افراد دوستان جدیدی پیدا می‌کنند و یا دوستان قدیمی خود را در جریان تغییرات زندگی شان قرار می‌دهند، مکان‌هایی برای تبادل نظر هستند که در آنها، افراد مختلف می توانند با امثال خود در کشورهای دیگر جهان ارتباط برقرار کنند. همین قابلیت ها باعث می‌شود تا این شبکه‌ها به مکانی تبدیل شوند که در آنها ایده‌های جدید معرفی می‌شوند و مورد بحث قرار می‌گیرند.

با نگاهی گذرا به برخی از مشهورترین این شبکه ها متوجه خواهید شد که امروزه این شبکه‏ها،به دلیل اینکه تبدیل به مخازن بزرگی از انواع فراورده‏های فرهنگی(Cultural Artifacts) از قبیل نوشتارها،عکس‏ها، فیلم‏ها و دیگر داده‏های تصویری و غیرتصویری متعلق به کاربران‏شان شده‏اند، عرصه‏های پژوهشی مهمی در حوزه‏های مختلف دانش بشری محسوب می‏شوند

شبکه های اجتماعی فضایی هستند که شهروندان نه تنها در آنها منفعل نیستند بلکه به عنوان نماد شبکه‏های اجتماعی به عنوان «کاربران تولیدکننده محتوا» یا «شهروندان روزنامه‏نگار» شناخته می‏شوند. در این شبکه‏ها رابطه و پیوند نزدیکی میان کاربران تولیدکننده محتوا و روزنامه‏نگاران شهروند شکل گرفته است. از طرف دیگر بهره گیری افراد از این شبکه ها برای نمایش عکس های شخصی و غیرشخصی، فضای خاصی را در این شبکه ها ایجاد کرده است.

شبکه‏ های اجتماعی، از جمله ابزارهای رسانه ای هستند که با تبدیل شدن به رسانه‏های شخصی بسیار پرنفوذ و پرطرفدار با تأثیرگذاری متقابل در وجوه مختلف زندگی مجازی و واقعی افراد، همواره یکی از سوژه‏های جنجالی و بحث‏برانگیز سال‏های اخیر بوده‏اند.

با نگاهی گذرا به برخی از مشهورترین این شبکه ها متوجه خواهید شد که امروزه این شبکه‏ها، به دلیل اینکه تبدیل به مخازن بزرگی از انواع فراورده‏های فرهنگی (Cultural Artifacts) از قبیل نوشتارها، عکس‏ها، فیلم‏ها و دیگر داده‏های تصویری و غیرتصویری متعلق به کاربران‏شان شده‏اند، عرصه‏های پژوهشی مهمی در حوزه‏های مختلف دانش بشری محسوب می‏شوند؛

فیس بوک

در این نوشتار، با بررسی کوتاه و مختصری که از برخی گونه‏های تصویری در فضای جامعه‏ی مجازی و در میان عکس‏های شخصی‏ای صورت می‏گیرد،قصد داریم به بیان این نکته بپردازیم که کاربران ایرانی در شبکه اجتماعی فیس بوک، از چه تصاویری برای معرفی خویش استفاده می کنند و این تصاویر تا چه حد با فرهنگ ایرانی مطابقت دارد.

مفهومی که در این مطالعه از اصطلاح عکس شخصی مدنظر است، عبارتست از پرتره‏های فردی (استودیویی یا غیراستودیویی) رایج در بین عموم مردم و عکس‏های یادگاری آن‏ها به علاوه سایر عکس‏ها و تصاویری که گاه کاربران به جای تصاویر اصلی یا شناسایی پرونده‏های خود در شبکه‏های اجتماعی به کار می‏برند.

همان‌گونه که در فضای مادی غالباً نخستین تصویری که در برخورد با افراد ناآشنا در ذهن بیننده‏ی درگذر ساخته می‏شود، به واسطه‏ی هیأت ظاهری آن‏هاست، در فضای مجازی نیز، عکس‏های شخصی مشابه چنین اثری را دارند. اما تأثیر آن‏ها در سطح باقی نمی‏ماند. این عکس‏ها ابزارهایی با قابلیت خوانش عمیق‏تر و کاوش دقیق‏تر را دارند که پرداختن به عمق و درون آن، مجالی طولانی می طلبد.

عکس‏های شخصی و روزمره‏ی افراد که به یکباره از درون آلبوم‏های سنتی و نیز پوشه‏های رایانه‏های خانگی وارد عرصه‏ی بی‏مرز شبکه‏ی جهانی می‏شوند و مخاطبانِ (بالقوه) بی‏شماری می‏یابند، قطعاً واجد اطلاعاتی ارزشمند از لایه‏های درونی‏تر فرهنگ (حداقل) طبقه‏ی خاصی از افراد هر جامعه‏اند. همچنین تغییر محمل نمایش و خوانش این عکس‏ها از فضای مادی به فضای مجازی و اجتماعات آنلاین، دگرگونی‏های قابل توجهی را در کارکردهای اجتماعی آن‏ها به دنبال داشته است. این دگرگونی‏ها مظهر و نمود تصویری تحولات فرهنگی‏ای است که حاصل مراودات مجازی افراد در عصر رسانه‏های نو به شمار می‏رود.

عکس‏های شخصی و روزمره‏ی افراد که به یکباره از درون آلبوم‏های سنتی و نیز پوشه‏های رایانه‏های خانگی وارد عرصه‏ی بی‏مرز شبکه‏ی جهانی می‏شوند و مخاطبانِ (بالقوه) بی‏شماری می‏یابند، قطعاً واجد اطلاعاتی ارزشمند از لایه‏های درونی‏تر فرهنگ (حداقل) طبقه‏ی خاصی از افراد هر جامعه‏اند

مطالعه موردی 180 عکس از کاربران فیس بوک

در یک مطالعه موردی به بررسی 180 عکس از کابران فیس بوک پرداخته شد. در این مطالعه آنچه مورد اهمیت قرار داشت عکسهایی بود که هر یک از کابران در صفحه شخصی خود قرار داده بودند. با توجه به اینکه شناخت نسبی در مورد هر یک از این کاربران و نحوه عقاید و تفکرات آنها، وجود داشته است نمی توان به طور دقیق از تاثیر عقاید هر شخص بر انتخاب عکسی در شبکه اجتماعی سخن گفت. اما می توان به طور کلی به نتایج جالبی اشاره کرد.

از میان موارد مورد نظر تنها 7% درصد از کاربران به جای استفاده از عکس شخصی، از تصاویر طبیعت و یا تصاویر نمادین به عنوان شناسه هایی برای خود، دست زده اند. به نظر می رسد این دسته از افراد که همه آنها زن بوده اند، به خاطر عقاید مذهبی و اعتقادی شان، علاقه ای به قرار دادن عکس های شخصی نداشته اند. اما 3% از افراد نیز از گذاشتن هر نوع عکسی خودداری کرده اند.این مسئله که در دو جنس زن و مرد دیده می شد،بیشتر شامل افرادی بود که به تازگی به عضویت شبکه اجتماعی درامده اند و هنوز مهارت ها و امکانات شبکه را به خوبی نشناخته اند و یا اینکه به دلایل شخصی از گذاشتن عکس خودداری می کنند. اما 90%درصد از افراد مورد بررسی به قرار دادن عکس های شخصی پرداخته اند. آن دسته از گروه زنانی که مقید به حجاب و عقاید مذهبی هستند، تنها 12% درصد را تشکیل می دادند که در این میان انواع و اقسام جالب و متنوعی از حجابها به چشم می خورد. اما همه این افراد به رعایت حجاب در عکس های موجود پرداخته بودند.

فیس بوک در کمین هنرمندان!

28%درصد از افراد گروه زنان که ظاهرا قائل به حجاب در زندگی اجتماعی و مراودات روزمره خود می باشند، تنها به رعایت حداقلی از حجاب اکتفا کرده بودند. به طوریکه برخی از این افراد تنها تصویری از پرتره خود را به نمایش گذاشته بودند و یا عکسی متعلق به جشن ازدواج خویش را با آرایشی غلیظ اما با حذف موها، قرار داده بودند و این هم می تواند ارائه تازه ای(  ناشایست) از حجاب باشد.

از میان موارد مورد بررسی 44%درصد از افراد در گروه زنان به استفاده از عکس هایی بدون حجاب سر پرداخته اند.در این عکس ها از البسه نسبتا پوشیده ای استفاده شده و این دسته از افراد نسبت به سایرین، بیشتر به تعویض عکس ها و به روز کردن انها می پردازند. 18%درصد باقیمانده نیز در گروه زنان افرادی هستند که اقدام به گذاشتن انواع و اقسام عکس های شخصی با لباس ها و پوشش ها و آرایش های مختلف در مکانهای مختلف می پردازند. در این میان برخی به گذاشتن عکسهایی به همراه حیوانات خانگی پرداخته بودند اما بیشتر عکس ها در مکانهایی مربوط به خارج از ایران می شد.

در گروه مردان تعادل بیشتری دیده می شد. شاید به این دلیل که مسئله پوشش برای مردان وجود ندارد تا معرف عقاید و تفکرات بارزتری باشد. اما استفاده از کراوات، ژست های پست مدرن، عکس هایی به همراه جنس مونث و...در میان  گروه مردان می تواند جالب توجه باشد.

در گروه مردان 74% از افراد مورد بررسی از عکس هایی معمولی و عادی استفاده کرده بودند. البته در این میان عده بسیاری به قراردادن عکس هایی که در سفرهای خارجی گرفته بودند،پرداخته اند. 13%درصد از افراد از عکس هایی به همراه زوج مونث استفاده کرده بودند و 13% درصد از عکس هایی با نیم تنه برهنه،شلوار کوتاه و...استفاده کرده بودند.

به طور کلی می توان با نگاهی گذرا به عکس های کاربران ایرانی در شبکه اجتماعی فیس بوک به این نکته اشاره کرد که علاقه مندی جوانان ایرانی به فرهنگ غربی و ارزش های آنها بیشتر شده است.م:تبیان






تاریخ : شنبه 90/7/23 | 7:7 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
"شکیرا"، خواننده مشهور کلمبیایی فعالیت خود را به عنوان عضو کمیسیون مشاور رئیس‌جمهور آمریکا در امور آموزش اسپانیولی زبان‌ها آغاز کرد.
 
فاکس‌نیوز: "شکیرا"، خواننده مشهور کلمبیایی فعالیت خود را به عنوان عضو کمیسیون مشاور رئیس‌جمهور آمریکا در امور آموزش اسپانیولی‌زبان‌ها آغاز کرد.

وی در اولین روز از حضور خود در این کمیسیون از اینکه می‌تواند تجارب خود را در اختیار آن قرار دهد ابراز خشنودی کرد.

وی که ظاهرا تنها به خاطر شهرتش به عنوان مشاور اوباما برگزیده شده است، سرمایه‌گذاری بر روی کودکان را برترین نوع سرمایه‌گذاری دانست.




این اولین سمتی نیست که خواننده مزبور به جهت شهرت خود به آن دست می‌یابد. وی پیش‌تر در سال 2003 به عنوان سفیر صلح یونیسف نیز برگزیده شده بود. وی از ژانویه 2009 توانسته بود ارتباطات بسیار نزدیکی را با دولت اوباما بنیان نهد.

اوباما در حالی یک خواننده را که تخصص خاصی در حوزه آموزش ندارد به عنوان مشاور خود برمی‌گزیند که کشورش با مشکلات سخت اقتصادی و سیاسی در عرصه داخلی و جهانی مواجه است. به نظر می‌رسد این سیاست به منزله به‌کارگیری پوپولیسم تبلیغاتی در آستانه انتخابات 2012 باشد.

بدیهی است اوباما که نتوانسته است به وعده‌های خود عمل کند چاره‌ای جز اتکا به چنین روش‌هایی برای کسب مقبولیت ندارد وگرنه کودکان اسپانیولی‌زبان آمریکایی به کارشناسان زبده‌تری برای آموزش نیاز دارند.

چهره‌های مشهوری چون شکیرا و جورج کلونی و آنجلینا جولی پیش‌تر نیز به دفعات به عنوان سفیر دیپلماسی عمومی آمریکا به کار گرفته شده‌اند.

منبع: فارس





تاریخ : پنج شنبه 90/7/21 | 10:30 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
مرد شماره یک اعراب در جهان کسی نیست جز استیو جابز، اسطوره فناوری اطلاعات جهان که دیروز درگذشت.
 
سایت اینترنتی International Business Times پس از مرگ جابز نوشت که بسیاری فکر می‌کنند که معمر قذافی، رهبر فراری لیبی یا بشار اسد، رییس‌جمهوری فعلی سوریه قوی‌ترین مردان عرب هستند اما این فکر اشتباه است.

مرد شماره یک اعراب در جهان کسی نیست جز استیو جابز، اسطوره فناوری اطلاعات جهان که  چند روز پیش درگذشت.

پدر جابز مردی به نام عبدالفتاح جندالی، یک استاد دانشگاه در زمینه علوم سیاسی اهل سوریه بود.

 جندالی بعدها با خانم جوانی سیمپسون آمریکایی ملاقات کرد و بدون ازدواج، از او صاحب استیو جابز شد. جابز بعدا توسط یک خانواده آمریکایی یعنی پل و کلارا جابز به فرزند خواندگی پذیرفته و در سان فرانسیسکو بزرگ شد.

گزارش شده که جابز تا سن 27 سالگی چیزی درباره پدر و مادر اصلی خود نمی‌دانست.

منبع: ایسنا





تاریخ : پنج شنبه 90/7/21 | 10:29 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

























































































































تاریخ : پنج شنبه 90/7/21 | 8:19 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<   <<   16   17   18   19   20   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">