سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.
پلیس کالیفرنیا پس از حدود یک ماه توانست این متهم 23 ساله را به اتهام چاقوکشی و کشتن افراد کارتن‌خواب دستگیر کند.
پلیس محلی ایالت «کالیفرنیا» آمریکا از دستگیری قاتل چهار کارتن‌خواب خبر داد.

پلیس کالیفرنیا پس از حدود یک ماه توانست این متهم 23 ساله را به اتهام چاقوکشی و کشتن افراد کارتن‌خواب دستگیر کند.

رییس پلیس این ایالت به رسانه‌های محلی اعلام کرد آخرین قربانی این قاتل، پیرمردی حدودا 60 ساله بود که نیرو‌های پلیس جسدش را در کنار سطل زباله‌ای در پشت یک رستوران پیدا کردند.

به گفته پلیس کالیفرنیا، این قاتل سه قربانی دیگر خود را نیز با ضربات چاقو و هنگامی که در خواب بودند، به قتل رسانده است.

پلیس از اواسط ماه میلادی گذشته در تلاش برای یافتن این قاتل سریالی بود.


منبع: ایسنا





تاریخ : دوشنبه 90/10/26 | 6:59 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
مبلغ پرداخت یارانه های نقدی با آغاز فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها به طور قطع افزایش می یابد.
رئیس سازمان هدفمندی یارانه ها گفت: مبلغ پرداخت یارانه های نقدی با آغاز فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها به طور قطع افزایش می یابد.

 
"بهروز مرادی" در پاسخ به پرسشی در خصوص تغییرات نرخ حامل های انرژی و میزان افزایش یارانه های نقدی ، افزود: بخش عمده کارهای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها انجام شده و گزارش تفصیلی آن مانند مرحله نخست از سوی رئیس جمهوری اعلام خواهد شد.

رئیس سازمان هدفمندی یارانه ها با بیان اینکه اگر قانون هدفمندی یارانه ها اجرا نمی شد، تا سال 1400 به بزرگترین وارد کننده بنزین در دنیا تبدیل می شدیم، افزود: اجرای قانون هدفمندی یارانه ها از واردات سالانه 36 میلیارد دلار بنزین به کشور تا سال 1400 جلوگیری کرد.

به گفته ی مرادی تا سال گذشته بهره مندی دهک های پایینی جامعه از یارانه بنزین نسبت به دهک های بالایی 1 به 30 بود.

وی با بیان اینکه یارانه های نقدی با هدف کاهش فاصله میان دهک ها پرداخت می شود، افزود: پرداخت یارانه ها تا قبل از اجرای قانون، نه تنها فاصله بین دهک ها را کاهش نمی داد، بلکه منجر به بهره مندی بیشتر دهک های بالایی می شد.

 شکواییه رییس سازمان هدفمندی و نماینده مجلس در قوه قضاییه

رئیس سازمان هدفمندی یارانه ها درخصوص درگیری فیزیکی نماینده فریمان در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با وی، گفت: هم اکنون شکوائیه هر دو طرف در قوه قضائیه در حال پیگیری است.


منبع: ایرنا





تاریخ : دوشنبه 90/10/26 | 6:59 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
شکارچی نهنگ
خیلی ها بر این باور هستند که این مربی بزرگ اروپایی در تجارت نیز مهارت دارد. البته نکته قابل توجه درباره کی روش این است که او علاقه وافری به موزامبیک، محل تولد خود دارد و تمام تلاشش بر این است که سرمایه گذاری را در زادگاهش انجام دهد.
برترین ها به نقل از مجله یکشنبه : مجله فوکوس در دو سال گذشته درباره مرد معروف پرتغالی، کارلوس کی روش آنقدر سروصدا به پا کرد که خیلی ها بر این باور شدند که این مربی بزرگ اروپایی در تجارت نیز مهارت دارد. البته نکته قابل توجه درباره کی روش این است که او علاقه وافری به موزامبیک، محل تولد خود دارد و تمام تلاشش بر این است که سرمایه گذاری را در زادگاهش انجام دهد.


این گزارش مجله فوکوس درباره جزیره وامیزی و هتلی است که کی روش در این جزیره تاسیس کرده. جزیره «وامیزی» با طول حدود 12 کیلومتر و عرض یک کیلومتر برای توریست های یک جزیره رویایی است.


از مشخصه های این جزیره زیبا و لوکس می توان به ساحلی با شن های سفید و دریایی با آب های کم عمق و شفاف اشاره کرد. طبیعت بکر و دست نخورده این جزیره نیز بسیار قابل توجه است. این جزیره زیستگاه بیش از 120 نوع پرنده است که لانه های لاک پشت آنها یکی ازدیدنی های آن هستند. به گزارش برترین ها مجله معتبر فوکوس در سپتامبر سال 2009 زمانی که «کی روش» مربی تیم ملی پرتغال بود، گزارشی از جزیره اختصاصی او کار کرده بود. باید اشاره کرد که این جایزه یکی از 50 جزیره مجمع الجزایر کوئیریبیاس در سواحل اقیانوس هند بین موزامبیک و ماداگاسکار است.




به نوشته مجله فوکوس این جزیره سال 2006 در پی سرمایه گذاری کی روش در بخش گردشگری، توریستی، شکار و ماهیگیری در زادگاهش از سوی او خریداری شد. فوکوس می نویسد: سواحل زیبا، جنگل های متراکم، دریاچه ها و تالاب ها، رودخانه آب شور، گونه های جانوری منحصر به فرد و البته وجود نهنگ در سواحل این جزیره، باعث شده به مکانی برای گردشگران تبدیل شود.


در این جزیره با سرمایه گذاری کی روش هتل های مجهزی احداث شده و در هر سال گردشگران زیادی به آنجا می روند و از آن به عنوان بهشت گردشگران یاد می کنند. در این گزارش به اینکه آیا کی روش صاحب کامل این جزیره است یا شرکایی هم دارد، اشاره نشده است.

به گزارش برترین ها، جزیره کارلوس در مجموع، دو هزارو 40 کیلومتر مساحت دارد که به دلیل چشم اندازهای زیبای طبیعتش، اکنون در راه جذب گردشگر می کوشد. علاوه بر سواحل بسیار زیبا، رودخانه ها، مرداب، کوه، جنگل های زیبا، گونه های جانوری و گیاهی فراوان، دهانه های آتشفشانی، آبشار و آثار تاریخی را نیز می توان در این جزیره رویایی دید و لذت برد.


این جزیره ابتدا به وسیله دریانوردان مالایی در قرن دهم میلادی کشف شد، پس از آن در قرن شانزدهم میلادی ابتدا مستعمره پرتغال و سپس هلند (قرن 17) شد. در سال 1715 جزیره به کنترل فرانسوی ها درآمد و در جنگ های ناپلئونی در سال 1810 جزیره توسط نیروهای انگلیسی اشغال شد. سال 1968 این کشور استقلال خود را از انگلستان به دست آورد. جزیره او در سواحل شهر نامپولا قرار دارد. نامپولا 315 هزار نفر جمعیت دارد. جزیره آقای مربی دارای آب و هوای بالای استوایی و مرطوب است و یکی از مجموع جزایری است که مابین موزامبیک و ماداگاسکار واقع شده.


هتل، الماس جزیره

یک پشه بند بزرگ، چند بالش سنتی و یک تخت خیلی ساده همه آن چیزی است که در اتاق هتل موجود است. البته در پشت این سادگی و تنها با یک تماس تلفنی شما می توانید از خدمات توریستی هتل استفاده کنید. به طور مثال اتاق ماساژ یکی از همان امکانات هتل توریستی کارلوس کی روش است. این هتل به سبک زندگی آفریاقیی تزئیین شده و آنها که در این مکان اسکان پیا می کنند، می توانند علاوه بر گشت و گذار در جزیره قایق سواری کنند.




راه رسیدن به جزیره آقای مربی

برای رفتن به جزیره رویایی وامیزی باید از هر نقطه ای که هستید خودتان را به شمال کشور موزامبیک برسانید. مبدا سر شما اما می تواند شهر دارالسلام بزرگ ترین شهر کشور تانزانیا باشد و یا شهر «پمبا» در شمال کشور موزامبیک. از هر دوی این شهرها بهتر است راه باند اختصاصی پروازهای «وامیزی جت» را در پیش بگیرید. فقط یادتان باشد که منتظر پرواز با هواپیمای جت نباشید، چون قرار است که هواپیمای Cessna Caravan با گنجایش تنها 12 مسافر شما را به مقصد برساند.


به گزارش برترین ها، این پروازها به صورت روزانه و منظم از آخرین روزهای ماه مارس هر سال تا آخرین روزهای ماه اکتبر هر سال انجام می شود و مسافران را به ویلاهای اختصاصی شان در جزیره می رساند. این پرواز از مبدا دارالسلام تا جزیره وامیزی حدود 2 ساعت و 15 دقیقه طول می کشد و از مبدا شهر پمبا تنها یک ساعت باید تا رسیدن به جزیره پرواز کنید. در این پرواز جالب و متفاوت شما می توانید از بالای آسمان صاف این جزیره حرکت دسته جمعی دلفین ها را به راحتی ببینید و لذت ببرید.


این پروازهای 12 نفره معمولا از دو هفته قبل به صورت اختصاصی و خانوادگی چارتر و پیش فروش می شوند. برای این کار هم باید به وب سایت اختصاصی این جزیره به نشانی www.vamizi.com رفته و از قسمت رزرو برای پیش سفارش پروازتان اقدام کنید. شما برای استفاده از این پروازهای جالب باید علاوه بر هزینه خروج از فرودگاه شهر مبدا و ورود به جزیره و هزینه لازم برای کسب ویزا، هزینه مربوط به این پرواز را هم بپردازید.


صدای نهنگ ها


آنچه می تواند آرامش بعدازظهر شما را در کنار جزیره به هم بزند سر و صدای نهنگ ها است. البته پس از خوگرفتن، این صدا خیلی هم دلنشین است. این نهنگ ها هرچند وحشی هستند اما سابقه داشته که با افراد جزیره ارتباط برقرار کرده اند! شکار آنها تحت هر شرایطی ممنوع است و آزار آنها پیگرد قانونی د ارد. از این نمونه دلفین ها به تعداد کم در جزیره یافت می شود. حیوانات و پرندگان نادر نیز در این جزیره ازجمله «کاسکو کاکادوارا» یافت می شود. البته میمون سامانگو و نمونه مرغ های ماهی خوار نیز در این جزیره یافت می شوند.


شب های رویایی جزیره


باید آنجا بود تا نسیم خنکی را که از دریا به سمت ساحل می آید را لمس کرد. کورسوی چراغ ها که در کنار هم آلاچیق خودنمایی می  کند این حس را بیشتر می کند. واقعا رویایی است. رستوران اما مهیج ترین جای جزیره است. جایی که باید خیلی گرسنه باشید تا اهمیت آن را درک کنید. سرو کردن انواع غذاهای دریایی با سس های مخصوص آفریقایی یک شام به یادماندنی را برای شما رقم می زند. نوشیدنی ها معمولی است. همان نوشابه های گازدار، آب و مایعی سنتی که از میوه های جزیره گرفته می شود.


جزیره وامیزی با 12 کیلومتر طول و نزدیک به یک کیلومتر عرض در کنار آب های صاف و آرام اقیانوس، اختلاف رنگی بین ماسه های سفید ساحلی با آبی کمرنگ آب های اقیانوس پدید می آورد که آن را به بهشتی زمینی برای تفریح کودکان و بزرگسالان تبدیل کرده است؛ جزیره ای که سواحل مرجانی آن محل تخم گذاری لاک پشت های سبزرنگ است و جنگل های حرای کمیاب آن محل زندگی میمون ها و پرندگان رنگارنگ است.


ماهیگیران حرفه ای وامیزی آماده پذیرایی از مهمانان این جزیره هستند تا با آشنایی با دریای اطراف، آن مسافران را به صید انواع ماهی های این جزیره ببرند؛ سفری که در آن می توان با صید ماهی هایی چون ماهی تن، شاه ماهی و نیزه ماهی به ساحل بازگردید.





تاریخ : دوشنبه 90/10/26 | 6:58 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

راز کم توفیقی شب زنده داری

آیت الله بهجت ره

 

اگر در بیدارى، به توجّه و بندگى مشغول بودیم، توفیق بیدارى شب را نیز براى تهجّد و خواندن نافله‏ ى شب و تلاوت قرآن پیدا مى‏ کردیم.

به نام خدا

بسیاری از اوقات ممکن است ما علاقه بسیاری به امور معنوی و به دست آوردن رضای الهی داشته باشیم، به خاطر توفیق نداشتن یا کم توفیقی در بهره مندی از فضائل و اعمال صالح حسرت بخوریم؛ اما غافل از این که نسبت به اوقات توفیق و کارهیی که می توانسته ایم انجام دهیم، کوتاهی کرده ایم.

نمونه روشن آن نماز شب است که واقعا نسبت به برکات عظیم آن شکی نداریم، دلمان هم می خواهد که نسبت به آن بسیار بهره مند باشیم، اما راز کم  توفیقی نسبت به نماز شب عارفانه چیست؟

بندگى روز، راه توفیق بیدارى شب

مرحوم «آیت الله بهجت» می فرماید:

«ما براى اوقات خواب خود افسوس مى ‏خوریم که چرا براى نماز شب بیدار نمى ‏شویم.

در صورتى که اوقات بیدارى را به غفلت مى ‏گذرانیم!

زیرا اگر در بیدارى، به توجّه و بندگى مشغول بودیم، توفیق بیدارى شب را نیز براى تهجّد و خواندن نافله‏ ى شب و تلاوت قرآن پیدا مى‏ کردیم.» (1)

هوی و هوس، مانع نماز شب

شخص محترمی از «آیت الله بهاء الدینی» پرسید:

«نمی دانم چرا شب بیدار می شوم اما در رختخواب و بستر بیدارم و نمی توانم بلند شوم برای تهجد و نماز شب؟»

آقا همانطور که سرش پایین بود و به زمین نگاه می کرد با ناراحتی فرمود:

«هواها و هوسها غل و زنجیرمان کرده است.»

آن فرد محترم از این گفته گریست. (2)

چاره‏اى جز کاستن از لذتهاى مادى و جسمانى نیست

استاد شهید «آیت الله مطهری»، درک لذتهای معنوی همچون نماز شب عارفانه را منوط به این می داند که از لذّات مادی بکاهیم:

«اگر ما خودمان را غرق در لذات مادى دنیا کنیم، مثلا سرشب بنشینیم دور هم و شروع کنیم به گفتن و خندیدن و فرضاً غیبت هم نکنیم که حرام است، صرفاً شوخیهاى مباح بکنیم، و بعد سفره را پهن کنیم و آنقدر بخوریم که به قول طلبه‏ها حتّى‏ اذا بَلَغَ الْعِمامَةَ به عمامه برسد، نفس کشیدن برایمان دشوار شود،

 فکر و مزاج خودمان را خسته کنیم و بعد مثل یک مرده بیفتیم در رختخواب، آیا در این صورت توفیق پیدا مى‏کنیم که سحر از دو ساعت مانده به طلوع صبح بلند شویم و بعد، از عمق روح خودمان‏ یارب یارب‏ بگوییم؟ اساساً بیدار نمى‏شویم و اگر هم بیدار شویم درست مثل مستى که چند جام شراب خورده است تلوتلو مى‏خوریم.

پس اگر انسان بخواهد لذتهاى معنوى و الهى را در این دنیا درک کند، چاره‏اى ندارد جز اینکه از لذتهاى مادى و جسمانى کسر کند....

[شخصی که] سر سفره شام بنشیند و در حالى که ظهر غذاهاى سنگین، انواع گوشتها، روغنهاى حیوانى و نباتى، انواع شیرینیها و انواع محرّک اشتهاها خورده است، تازه مقدارى سوپ بخورد تا اشتهایش تحریک بشود. این روح خود به خود مى‏میرد. این آدم نمى‏تواند در نیمه‏هاى شب بلند شود و اگر هم بلند شود نمى‏تواند از عبادت لذت ببرد.

لهذا کسانى که چنین توفیقاتى داشته‏اند- و ما چنین اشخاصى را دیده‏ایم- به لذتهاى مادى‏اى که ما دل بسته‏ایم هیچ اعتنا ندارند.» (3)

 

یادی از پدر بزرگوار استاد

استاد مطهری برای نمونه پدر گرامی اش را یاد می کند؛ البته این مطلب را در زمانی فرموده که پدرش از دنیا نرفته بود:

«چه مانعى دارد که من ذکر خیرى از پدر بزرگوار خودم بکنم. از وقتى که یادم مى‏آید (حداقل از چهل سال پیش) من مى‏دیدم این مرد بزرگ و شریف هیچ وقت نمى‏گذاشت و نمى‏گذارد که وقت خوابش از سه ساعت از شب گذشته تأخیر بیفتد.

شام را سر شب مى‏خورَد و سه ساعت از شب گذشته مى‏خوابد و حداقل دو ساعت- و در شبهاى جمعه سه ساعت- به طلوع صبح مانده بیدار مى‏شود و حداقل قرآنى که تلاوت مى‏کند یک جزء است؛ و با چه فراغت و آرامشى نماز شب‏ مى‏خواند! حالا تقریباً صد سال از عمرش مى‏گذرد و هیچ وقت من نمى‏بینم که یک خواب ناآرام داشته باشد.

و همان لذت معنوى است که اینچنین نگهش داشته. یک شب نیست که پدر و مادرش را دعا نکند. یک نامادرى داشته که به او خیلى ارادتمند است و مى‏گوید که او خیلى به من محبت کرده است؛ شبى نیست که او را دعا نکند.

یک شب نیست که تمام خویشاوندان و ذى‏ حقّان و بستگان دور و نزدیکش را یاد نکند. اینها دل را زنده مى‏کند. آدمى که بخواهد از چنین لذتى بهره‏مند شود، ناچار از لذتهاى مادى تخفیف مى‏دهد تا به آن لذت عمیقتر الهى معنوى برسد.» (4)

برخی از اهل آخر الزمان

برای حسن ختام این نوشتار، بخشی از روایت پیامبر اسلام صلوات الله علیه و آله است که آن حضرت ضمن مواعظ مفصلی خطاب به عبد الله بن مسعود، درباره برخی مردمان آخر الزمان فرمودند:

«ای پسر مسعود! پس از من مردمى مى‏آیند که غذاهاى لذیذ و رنگارنگ مى‏خورند و بر مرکبهاى راهوار مى‏نشیند...

بر مرکب هوسها سوارند، نماز جماعت را رها مى‏سازند، از نماز شب و نمازهاى شبانه در خوابند، شبها در پى افراط در لذت و دنیا می دَوَند.

خداوند تعالی می فرماید: فَخَلَفَ مِنْ بَعْدِهِمْ خَلْفٌ أَضاعُوا الصَّلاةَ وَ اتَّبَعُوا الشَّهَواتِ فَسَوْفَ یَلْقَوْنَ غَیًّا (5)؛ پس از خود نسلى به جاى نهادند که نماز را ضایع ساختند و از شهوات پیروى کردند و به زودى گمراهى و عذاب را دیدار کنند.

پسر مسعود! مَثل اینها چون «خر زهره» است که رنگش زیبا ولى‏ مزه‏اش تلخ است؛ سخنانشان زیباست، و اعمالشان بیمارى شفاء ناپذیر مى‏باشد.»  (6)

 


 

پی نوشت ها:

(1)   پایگاه اطلاع رسانی آیت الله العظمی بهجت

(2)   پایگاه صالحین

(3)   مجموعه‏آثاراستادشهیدمطهرى، ج‏25، ص485 و 486، درک لذتهاى معنوى

(4)   مجموعه‏آثاراستادشهیدمطهرى، ج‏25، ص486، درک لذتهاى معنوى

(5)   سوره مریم، آیه 60

(6)   مکارم الأخلاق- ترجمه میر باقرى، ج‏2، موعظه رسول اکرم (ص) به ابن مسعود، ص412؛ الوافی / ج‏26 / 207 ؛ مستدرک الوسائل و مستنبط المسائل، ج‏6، ص451 م:تبیان






تاریخ : یکشنبه 90/10/25 | 10:47 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()


 

«یادگاران؛ کتاب روح الله»

 

هجدهمین جلد از مجموعه یادگاران به نقل خاطراتی داستان گونه و مینیمال از زندگی حضرت امام (ره) اختصاص دارد که برای چهارمین بار روانه بازار نشر شد. «یادگاران؛ کتاب روح الله» از سادگی یک مرد بزرگ در مقام فرمانده کل قوا می گوید. مردی که قبای وصله شده اش لباسی می شد برای بچه هایش و حسینیه کوچک کنار خانه اش، ستاد فرماندهی او بر میلیون ها عاشق و رزمنده...

در مقدمه کتاب آمده است: «سال هایی که رفته اند، آدم های زیادی را با خود برده اند؛ آدم هایی خیلی عزیر یا خیلی منفور که اغلب در زمان گم شدند اما یکی از این آدم ها که همراه آن سال ها رفت، هنوز هست؛ آن قدر پررنگ که از یاد تاریخ نمی رود. او بی آن که اهل نقشه کشیدن و زد و بند باشد، حساب و کتاب کسانی که فکر می کردند ابرقدرتند را به هم ریخت؛ خیلی راحت. همین که داشت زندگی اش را می کرد وحشتی به دلشان انداخت که گفتند «کاریزما دارد» همین که داشت زندگی اش را می کرد رهبر مردمی شد که گفتند «او روح و قلب ما است» با این حال خودش معتقد بود زندگی اش «تنها حادثه ای جزئی از حوادث این عالم بود»‌ اما در تمام زندگی اش برای این که برای خدا زندگی کند زحمت کشید. یاد پررنگش در حافظه تاریخ حاصل همین زحمت ها است. شاید این صد خاطره تصویری هر چند مه آلود از تفکر و رفتار او به ذهن بیاورد.»

شایان ذکر است هفده عنوان پیشین از مجموعه «یادگاران» گوشه هایی از زندگی شهدا را به نمایش گذاشته بود اما هیجدهمین کتاب به امام شهیدان اختصاص دارد.

چند قطعه از این تصاویر:

دور هم جمع بودیم. شوخی شوخی گفتیم «دعوتمان نمی کنید خمین، به مان سور بدهید؟» جدی گرفت. همه با هم راه افتادیم.

توی راه ماشین خراب شد. گوشه ای روی زمین نشستیم منتظر تا ماشین راه بیفتد. کاری نداشتیم. عمامه هایمان را باز می کردیم و دوباره می بستیم که سرمان گرم شود. ناراحت شد. گفت «به جای این کار بیهوده، می توانستید یک بحثی بکنید.»

*

درس که تمام می شد، خیلی ها می آمدند می گفتند: برایمان استخاره کنید. می خندید، می گفت: «به خدا توکل کنید. بیشتر درس بخوانید، کمتر استخاره کنید.»

سال هایی که رفته اند، آدم های زیادی را با خود برده اند؛ آدم هایی خیلی عزیر یا خیلی منفور که اغلب در زمان گم شدند اما یکی از این آدم ها که همراه آن سال ها رفت، هنوز هست؛ آن قدر پررنگ که از یاد تاریخ نمی رود. او بی آن که اهل نقشه کشیدن و زد و بند باشد، حساب و کتاب کسانی که فکر می کردند ابرقدرتند را به هم ریخت؛ خیلی راحت.

*

از زنجان آمده بودم قم درس بخوانم. یکی دوباره من را پای درس اسفار ندیده بود. سراغم را گرفته بود گفته بودند حصبه گرفته. هر روز صبح و شب می آمد احوال پرسی. استادهای دیگری هم داشتم اما فقط او می آمد. آن شب که آمد صورتم از تب داغ و سرخ شده بود. دکتر قبلی داروی اشتباه داده بود. توی سرمای زمستان پای پیاده رفت پی دکتر. باهم برگشتند. آنقدر ماند تا حالم بهتر شد.

*

نزدیک غروب بود. با چند نفر آمدند توی مدرسه. منتظر وقت نماز بودند. کتابم را بستم و زود رفتم پیششان. قبل از اینکه چیزی بگویم، نگاهی به حجره ام کرد و گفت: «چرا چراغ حجره ات را روشن گذاشتی؟» قبل از من یکی در آمد گفت: آقا می گویند در روشنی اسراف نیست. گفت: «بی خود می گویند!»

*

به مصطفی گفتم اگر امام می توانند به من وقت بدهند که به دیدنشان بیایم. یک روز را تعیین کردند. بعد از سلام و احوال پرسی، کمی مکث کردم. مصطفی هم توی اتاق بود. امام فکر کرد می خواهم حرف خصوصی بزنم. بلند به مصطفی گفت: «برو بیرون!»

*

فرزند یکی از وزیرها شهید شد. گفتیم «پیامی بدهید.» گفت: «همه جوان هایی که شهید می شوند، فرزند من هستند. برای من بچه وزیر و غیر وزیر فرقی ندارد.»

این کتاب به همت افسانه وفا تدوین و نوشته شده است که در 100صفحه و با قیمت 1300 تومان در بازار نشر عرضه شده است.م:تبیان

در این کتاب روایت شده تا قطره ای از دریای حکمت و اخلاق و سیاست بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی را پیش روی مخاطب جوان عرضه کند.

 







تاریخ : یکشنبه 90/10/25 | 10:44 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
کلمه‌ای که خاصیت نماز شب را دارد !

 آنچه حسین علیه السلام نگرانش بود 

در وصیت پیامبر (صلی الله علیه و آله) به حضرت علی (علیه السلام) آمده است :‌ سه چیز باعث پوشاندن گناهان است: آشکارا سلام کردن، طعام دادن، خواندن نماز شب در حالی که مردم خوابند.

سلام

«سلام کردن» یکی از سنت های اسلامی است که بسیار مورد تأکید قرار گرفته است. لازم است یک مسلمان این سنت حسنه اسلامی و دینی را زنده نگه دارد. اما سلام کردن هم مثل هر کار دیگری آداب و اصول خودش را دارد! این کار که سبب می شود میان برادران و خواهران دینی الفت و دوستی شکل بگیرد روش و آدابی دارد که بزرگان دینی آن را به روشنی طرح نموده اند تا هم از مزایای دنیوی و هم اجر اخروی آن برخوردار شویم و چیزی را از دست ندهیم ولو به قدر یک سر سوزن!

«سلام» اسم خداست

خداوند متعال اسامی و نام هایی دارد که هر یک از آنها حاکی از یک صفت و حقیقتی در ذات حق تعالی است. «سلام» هم یکی از این اسامی و صفات است که به معنای سلامتی و سلم و دوستی است. خداوند متعال در سوره مبارکه حشر خود را به این نام خوانده است؛ آنجا که می فرماید: «هُوَ اللَّهُ الَّذِی لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ الْمَلِکُ الْقُدُّوسُ السَّلَامُ » ؛ اوست خداوند یگانه ای که جز او معبودی نیست، مالک و حاکم است و از هر عیبی منزّه می باشد، به کسی ستم نمی کند. (حشر/23)

اجازه مخصوص سلام!

خداوند متعال به بندگان خود اجازه داده است که در هنگام ملاقات با یکدیگر نام او را به هم هدیه دهند که با این کار همه ی خوبی ها و خیرات را نصیب هم می گردانند. از این رو سلام کردن بسیار مورد توصیه است به طوری که بر آغاز گر سلام و کسی که در احیاء این سنّت الهی پیشی بگیرد، برکات و نصیب برتر و بهتری وجود دارد. امام صادق (علیه السلام) از رسول خدا (صلی الله علیه و آله) نقل فرمودند که حضرت فرمودند: شایسته ترین مردم نزد خدا و رسولش کسی است که سلام را آغاز کند. همچنین امام صادق (علیه السلام) فرمودند: آغاز کننده ی به سلام به خدا و رسولش نزدیکتر است.

امام رضا (علیه السلام) فرمودند: هر کس فقیر مسلمانی را ملاقات کند و به گونه ای بر او سلام نماید که با سلام بر ثروتمند فرق داشته باشد در روز قیامت خداوند را در حالی ملاقات می کند که خداوند بر او خشمگین است

سلام را فراموش نکنید!

در این سنت حسنه نه تنها آغاز کننده بودن یک توصیه ی خوب است بلکه بلند سلام کردن هم یکی دیگر از ادبهای این رسم نیکوست. امام محمدباقر (علیه السلام) فرمودند: خدای عزّو جل بلند سلام کردن را دوست دارد. همچنین امام صادق (علیه السلام) از پدران بزرگوارشان نقل فرمودند که در وصیت پیامبر (صلی الله علیه و آله) به حضرت علی (علیه السلام) آمده است: سه چیز باعث پوشاندن گناهان است: آشکارا سلام کردن، طعام دادن، خواندن نماز شب در حالی که مردم خوابند.

امام صادق (علیه السلام) در حدیث شریف دیگری فرمودند: هر کس چهار چیز برای من تعهد کند من چهار خانه در بهشت برای او تضمین می کنم (که یکی از آنها) آشکارا سلام کردن در همه جاست.

سلام نکنی بخیلی!

اهمیت احیاء این سنت نیکو و این پدیده ی اجتماعی تا بدانجاست که خودداری از سلام کردن از نشان های بخل شمرده شده است. امام صادق (علیه السلام) فرمودند: خدای عز و جل فرمود: بخیل کسی است که از سلام کردن بخل ورزد.

این موضوع تا جایی اهمیت دارد که سلام کردن بر همه حتی بر کودکان توصیه شده است. امام رضا (علیه السلام) از پدران بزرگوارش نقل کرده است که رسول خدا (صلی الله علیه و آله) فرمودند: پنج چیز را تا آخر عمر رها نخواهم کرد. (که یکی از آنها) سلام کردن بر کودکان است تا بعد از من سنّت (رسم) باشد.

پس نباید بخل ورزید حتی در مقابل کودکان و این از آموزه های گرانقدر اسلامی است.

همچنین نباید در سلام کردن میان افراد تفاوت قائل بود. امام رضا (علیه السلام) فرمودند: هر کس فقیر مسلمانی را ملاقات کند و به گونه ای بر او سلام نماید که با سلام بر ثروتمند فرق داشته باشد در روز قیامت خداوند را در حالی ملاقات می کند که خداوند بر او خشمگین است.

اگر سلام نکرد، جوابشو نده!

امام صادق (علیه السلام) از رسول خدا (صلی الله علیه و آله) نقل فرمودند که کسی که قبل از سلام سخن آغاز کند به او پاسخ ندهید! و نیز فرمودند: قبل از سخن گفتن سلام کنید اگر کسی قبل از سلام گفتن سخن گوید به او پاسخ ندهید. پس اصلاً زشت و دور از آداب مسلمانی نیست که بخواهیم همیشه اول کلام و گفتگوی مان را با سلام کردن آغاز کنیم و نه مثل برخی دیگر از فرهنگها بدون هیچ مقدمه و مدخلی! یادمان نرود که حتی تأکید شده است به کسی که بدون رعایت این فرهنگ شروع به سخن می کند نباید پاسخ بدهیم و باید خودمان را ملزم نماییم با سلام گفتگو و محاوراتمان را شروع نماییم تا جایی که در سلام از هم پیشی بگیریم نه آن که سلام کردن برایمان سخت باشد. بگذارید مثالی بزنیم:

فرض کنید می خواهید در خیابان آدرسی و یا ساعت را بپرسید. مسلمانانه اش! این است که اول بگویید سلام و بعد باقی سؤالات! اما متأسفانه در برخی موارد و یا شاید باید گفت در بسیاری از موارد شاید هم به نحو غیرمحسوس با فرهنگ سازی بیگانه! بدون "سلام" می پرسیم آقا شما این آدرس را بلدید؟! و یا ساعت چنده؟ و خیلی می خواهیم مؤدب باشیم اولش می گوییم: ببخشید! ساعت چنده؟! تا حالا شما برای ساعت پرسیدن اول سلام کرده باشید؟! مثلاً سلام خوبید؟! ساعت چنده؟! نمی دانم شاید باید فرهنگ سازی کرد. به نظر شما ببخشید اول سؤالاتمان ترجمه "excuse me" اونور آبی ها نیست؟!!

قبل از سخن گفتن سلام کنید اگر کسی قبل از سلام گفتن سخن گوید به او پاسخ ندهید. پس اصلاً زشت و دور از آداب مسلمانی نیست که بخواهیم همیشه اول کلام و گفتگوی مان را با سلام کردن آغاز کنیم و نه مثل برخی دیگر از فرهنگها بدون هیچ مقدمه و مدخلی! یادمان نرود که حتی تأکید شده است به کسی که بدون رعایت این فرهنگ شروع به سخن می کند نباید پاسخ بدهیم

جواب سلام هم که واجبه!

و البته و صد البته همه می دانیم که جواب سلام هم واجب است و این جواب شامل همه نوع آغاز سخن و سلامی هست. امام صادق (علیه السلام) فرمودند: جواب دادن به نامه مانند پاسخ سلام واجب است و آغاز کننده ی به سلام نزد خدا و رسولش شایسته تر است. همچنین آن حضرت از رسول خدا (صلی الله علیه و آله) نقل فرمودند که سلام کردن مستحب و پاسخ آن واجب است. و شاید بشود مثال این روزگار ما را ایمیل و تلفن و چت و غیره هم دانست (البته با رعایت موازین شرعی!!)

پایان سخن:

سلام کردن یکی از آداب اسلامی است که شاید به علت وفور و تکرار آن برایمان امری عادی و پیش پا افتاده شده باشد اما باید توجه نمود که این سنت حسنه اسلامی در صورتی که با همه آداب و شرایطش اجرا و عمل شود ثمرات مادی و معنوی بسیاری را برای فرد و جامعه بدنبال دارد که شایسته نیست نسبت به آن بی توجهی گردد.

منابع :

1- آداب معاشرت از دیدگاه معصومین (علیه السلام)- شیخ حر عاملی- ترجمه محمدعلی فارابی

2- وسائل الشیعه إلی تحصیل مسائل الشریعه- شیخ حر عاملی

3- گفتار فلسفی- (جوان)

4- تفسیر المیزان- علامه ی طباطبایی

5- اصول کافی- شیخ کلینی

6- بحارالانوار- علامه مجلسی






تاریخ : یکشنبه 90/10/25 | 7:45 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
40 حدیث نورانی درباره امام حسین (ع)

   40 حدیث نورانی درباره امام حسین (ع)

پیامبر اسلام (ص) فرمود: کربلا پاک‌ترین بقعه روى زمین و از نظر احترام بزرگ‌ترین بقعه‌ها است و الحق که کربلا از بساط‌هاى بهشت است.

شخصیت، قیام و نهضت امام حسین (ع) همیشه در کلام معصومین (ع) وجود داشته است و عجب آنکه حتی معصومین پیش از امام حسین (ع) نیز اشاراتی به این واقعه و سرزمینی که در آن مصائب عاشورا رخ داد، داشته‌اند. در این نوشتار 40 حدیث در باره امام حسین (ع) که در سایت آیت‌الله محمدتقی بهجت آمده، منتشر می‌شود.

1- حریم پاک
عن النبى (ص) قال: ... و هى اطهر بقاع الارض واعظمها حرمة و إنها لمن بطحاء الجنة. (1)
پیامبر اسلام (ص) در ضمن حدیث بلندى مى‌فرماید: کربلا پاک‌ترین بقعه روى زمین و از نظر احترام بزرگ‌ترین بقعه‏‌ها است والحق که کربلا از بساط هاى بهشت است.

2- سرزمین نجات
قال رسول الله صلى الله علیه و آله: یقبر ابنى بأرض یقال لها کربلا هى البقعة التى کانت فیها قبة الاسلام نجا الله التى علیها المؤمنین الذین امنوا مع نوح فى الطوفان. (2)
پیامبر خدا (ص) فرمود: پسرم حسین در سرزمینى به خاک سپرده مى‏شود که به آن کربلا گویند، زمین ممتازى که همواره گنبد اسلام بوده است، چنانکه خدا یاران مؤمن حضرت نوح را در همانجا از طوفان نجات داد.

3- مسلخ عشق‏
قال على علیه السلام: هذا ... مصارع عشاق شهداء لا یسبقهم من کان قبلهم ولا یلحقهم من کان بعدهم. (3)
حضرت على علیه السلام روزى گذرش از کربلا افتاد و فرمود: اینجا قربانگاه عاشقان و مشهد شهیدان است. شهیدانى که نه شهداى گذشته و نه شهداى آینده به پاى آنها نمى‏رسند.

4- عطر عشق‏
قال على علیه السلام: واها لک ایتها التربة لیحشرن منک قوم یدخلون الجنة بغیر حساب. (4)
امیرالمومنین علیه السلام خطاب به خاک کربلا فرمود: چه خوش‌بویى اى خاک! در روز قیامت قومى از تو به پا خیزند که بدون حساب و بى‌درنگ به بهشت روند.

5- ستاره سرخ محشر
قال على بن الحسین علیه السلام: تزهر أرض کربلا یوم القیامة کالکوکب الدرى و تنادى انا ارض الله المقدسة الطیبة المبارکة التى تضمنت سیدالشهداء و سید شباب اهل الجنة. (5)
امام سجاد علیه السلام فرمود: زمین کربلا در روز رستاخیز، چون ستاره مرواریدى مى‏درخشد و ندا مى‏دهد که من زمین مقدس خدایم، زمین پاک و مبارکى که پیشواى شهیدان و سالار جوانان بهشت را در بر گرفته است.

6- کربلا وبیت المقدس‏
قال ابوعبدالله علیه السلام: الغاضریة من تربة بیت المقدس. (6)
امام صادق علیه السلام فرمود: کربلا از خاک بیت المقدس است.

7- فرات و کربلا
قال ابوعبدالله: ان أرض کربلا و ماء الفرات اول ارض و اول ماء قدس الله تبارک و تعالى... (7)
امام صادق علیه السلام فرمود: سرزمین کربلا و آب فرات، اولین زمین و نخستین آبى بودند که خداوند متعال به آنها قداست و شرافت بخشید.

8- کربلا کعبه انبیاء
قال ابوعبدالله علیه السلام: لیس نبى فى السموات والارض و الا یسألون الله تبارک و تعالى ان یوذن لهم فى زیارة الحسین علیه السلام ففوج ینزل و فوج یعرج. (8)
امام صادق علیه السلام فرمود: هیچ پیامبرى در آسمان‌ها و زمین نیست مگر این که مى‏خواهند خداوند متعال به آنان رخصت دهد تا به زیارت امام حسین علیه السلام مشرف شوند، چنین است که گروهى به کربلا فرود آیند و گروهى از آنجا عروج کنند.

9- کربلا، مطاف فرشتگان‏
قال ابوعبدالله علیه السلام: لیس من ملک فى السموات والارض إلا یسألون الله تبارک و تعالى ان یوذن لهم فى زیارة الحسین علیه السلام ففوج ینزل و فوج یعرج. (9)
امام صادق علیه السلام فرمود: هیچ فرشته‏اى در آسمان‌ها و زمین نیست مگر این که مى‏خواهد خداوند متعال به او رخصت دهد تا به زیارت امام حسین علیه السلام مشرف شود، چنین است که همواره فوجى از فرشتگان به کربلا فرود آیند و فوجى دیگرعروج کنند و از آنجا اوج گیرند.

10- راه بهشت‏
قال ابوعبدالله علیه السلام: موضع قبرالحسین علیه السلام ترعة من ترع الجنة. (10)

امام صادق علیه السلام فرمود: جایگاه قبر امام حسین علیه السلام درى از درهاى بهشت است.

11- کربلا حرم امن‏
قال ابوعبدالله علیه السلام: ان الله اتخذ کربلا حرما آمنا مبارکا قبل ان یتخذ مکة حرماً. (11)
امام صادق (ع) فرمود: به راستى که خدا کربلا را حرم امن و با برکت قرار داد پیش از آن که مکه را حرم قرار دهد. (شایان ذکر است منظور از این روایت درعالم بالا است که قبل از مکه، کربلا حرم امن الهی قرار گرفت)

12- زیارت مداوم‏
قال الصادق علیه السلام: زوروا کربلا ولا تقطعوه فان خیر أولاد الانبیاء ضمنته... (12)
امام صادق (ع) فرمود: کربلا را زیارت کنید و این کار را ادامه دهید، چرا که کربلا بهترین فرزندان پیامبران را در آغوش خویش گرفته است.

13- بارگاه مبارک‏
قال الصادق علیه السلام: «شاطى‏ء الوادى الایمن» الذى ذکره الله فى القرآن،( قصص/30) هو الفرات و «البقعة المبارکة» هى کربلا. (13)
امام صادق (ع) فرمود: آن «ساحل وادى ایمن» که خدا در قرآن یاد کرده فرات است و «بارگاه با برکت» نیز کربلا است.

14- شوق زیارت‏
قال الامام باقرعلیه السلام: لو یعلم الناس ما فى زیارة قبرالحسین علیه السلام من الفضل، لماتوا شوقاً. (14)
امام باقرعلیه السلام فرمود: اگر مردم مى‏دانستند که چه فضیلتى در زیارت مرقد امام حسین علیه السلام است از شوق زیارت مى‏مردند.

15- حج مقبول و ممتاز
قال ابوجعفرعلیه السلام: زیارة قبر رسول الله صلى الله علیه و آله و زیارة قبور الشهداء، و زیارة قبرالحسین بن على علیهما السلام تعدل حجة مبرورة مع رسول الله صلى الله علیه و آله. (15)
امام باقر علیه السلام فرمودند: زیارت قبر رسول خدا (ص) و زیارت مزار شهیدان، و زیارت مرقد امام حسین علیه السلام معادل است با حج مقبولى که همراه رسول خدا (ص) بجا آورده شود.

16- تولدى تازه‏
عن حمران قال: زرت قبرالحسین علیه السلام فلما قدمت جاء نى ابو جعفر محمد بن على علیه السلام ... فقال علیه السلام ابشر یا حمران فمن زار قبور شهداء آل محمد (ص) یرید الله بذلک وصلة نبیه حرج من ذنوبه کیوم ولدته امه. (16)
حمران مى‏گوید هنگامى که از سفر زیارت امام حسین (ع) برگشتم، امام باقر علیه السلام به دیدارم آمد و فرمود: اى حمران! به تو مژده مى‌دهم که هر کس قبور شهیدان آل محمد (ص) را زیارت کند و مرادش از این کار رضایت خدا و تقرب به پیامبر (ص) باشد، از گناهانش بیرون مى‏آید مانند روزى که مادرش او را زاده است.

17- زیارت مظلوم‏
عن ابى جعفر و ابى عبدالله علیهماالسلام یقولان: من احب أن یکون مسکنه و مأواه الجنة، فلا یدع زیارة المظلوم. (17)
از امام باقر و امام صادق علیهماالسلام نقل شده که فرمودند: هر کس که مى‏خواهد مسکن و مأوایش بهشت باشد، زیارت مظلوم ـ امام حسین ـ را ترک نکند.

18- شهادت و زیارت‏
قال الامام الصادق علیه السلام: زوروا قبرالحسین علیه السلام ولا تجفوه فانه سید شباب أهل الجنة من الخلق و سید شباب الشهداء. (18)
امام صادق (ع) فرمود: مرقد امام حسین علیه السلام را زیارت کنید و با ترک زیارتش به او ستم نورزید، چرا که او سید جوانان بهشت از مردم و سالار جوانان شهید است.

19- زیارت، بهترین کار
قال ابوعبدالله علیه السلام: زیارة قبرالحسین بن على علیهماالسلام من أفضل ما یکون من الأعمال. (19)
امام صادق (ع) فرمود: زیارت قبر امام حسین علیه السلام از بهترین کارهاست که مى‏تواند انجام یابد.

20- سفره‏هاى نور
قال الامام الصادق علیه السلام: من سره ان یکون على موائد النور یوم القیامة فلیکن من زوارالحسین بن على علیهماالسلام. (20)
امام صادق (ع) فرمود: هر کس دوست دارد روز قیامت، بر سر سفره‏هاى نور بنشیند باید از زائران امام حسین علیه السلام باشد.

21- شرط شرافت‏
قال الصادق علیه السلام: من اراد ان یکون فى جوار نبیه و جوارعلى و فاطمه علیهم السلام فلا یدع زیارة الحسین علیه السلام. (21)
امام صادق (ع) فرمود: کسى که مى‏خواهد در همسایگى پیامبر (ص) و در کنارعلى (ع) و فاطمه (س) باشد زیارت امام حسین (ع) را ترک نکند.

22- زیارت، فریضه الهى
قال ابوعبدالله علیه السلام: لو ان احدکم حج دهره ثم لم یزرالحسین بن على علیهماالسلام لکان تارکا حقا من حقوق رسول الله (ص) لان حق الحسین فریضة من الله تعالى واجبه على کل مسلم. (22)
امام صادق (ع) فرمود: اگر یکى از شما تمام عمرش را احرام حج ببندد اما امام حسین علیه السلام را زیارت نکند حقى از حقوق رسول خدا (ص) را ترک کرده است؛ چرا که حق حسین (ع) فریضه الهى و بر هر مسلمانى واجب و لازم است.

23- کربلا کعبه کمال‏
قال ابوعبدالله علیه السلام: من لم یأت قبرالحسین علیه السلام حتى یموت کان منتقص الایمان منتقص الدین، ان ادخل الجنة کان دون المؤمنین فیها. (23)
امام صادق (ع) فرمود: هر کس به زیارت قبر امام حسین (ع) نرود تا بمیرد، ایمانش ناتمام و دینش ناقص خواهد بود به بهشت هم که برود پایین‌تر از مؤمنان در آنجا خواهد بود.

24- از زیارت تا شهادت‏
قال ابوعبدالله علیه السلام: لا تدع زیارة الحسین بن على علیهماالسلام و مُرّ أصحابک بذلک یمدالله فى عمرک و یزید فى رزقک و یحییک‏ الله سعیدا ولا تموت الا شهیدا. (24)
امام صادق (ع) فرمود: زیارت امام حسین علیه السلام را ترک نکن و به دوستان و یارانت نیز همین را سفارش کن! تا خدا عمرت را دراز و روزى و رزقت را زیاد کند و خدا تو را با سعادت زنده دارد و نمیرى مگر با شهادت.

25- حدیث محبت‏
عن ابى عبدالله قال: من اراد الله به الخیر قذف فى قلبه حب الحسین علیه السلام و زیارته و من اراد الله به السوء قذف فى قلبه بغض الحسین علیه السلام و بغض زیارته. (25)
امام صادق (ع) فرمود: هر کس که خدا خیر خواه او باشد محبت حسین (ع) و زیارتش را در دل او مى‏اندازد و هر کس که خدا بدخواه او باشد کینه و خشم حسین (ع) و خشم زیارتش را در دل او مى‏اندازد.

26- نشان شیعه بودن‏
قال الصادق علیه السلام: من لم یأت قبرالحسین علیه السلام و هو یزعم انه لنا شیعة حتى یموت فلیس هو لنا شیعة و ان کان من اهل الجنة فهو من ضیفان اهل الجنة. (26)

امام صادق علیه السلام فرمود: کسى که به زیارت قبر امام حسین نرود و خیال کند که شیعه ما است و با این حال و خیال بمیرد او شیعه ما نیست و اگر هم از اهل بهشت باشد از میهمانان اهل بهشت خواهد بود.

27- سکوى معراج‏
قال الصادق علیه السلام: من اتى قبرالحسین علیه السلام عارفا بحقه کتبه الله عزوجل فى اعلى علیین. (27)
امام صادق (ع) فرمود: هر کس که به زیارت قبر حسین علیه السلام نایل شود و به حق آن حضرت معرفت داشته باشد خداى متعال او را در بلندترین درجه عالى مقامان ثبت مى‏کند.

28- مکتب معرفت‏
قال ابوالحسن موسى بن جعفرعلیه السلام: أدنى ما یثاب به زائر ابى عبدالله علیه السلام بشط فرات إذا عرف حقه و حرمته و ولایته ان یغفر له ما تقدم من ذنبه و ما تأخز. (28)
حضرت امام موسى کاظم علیه السلام فرمود: کمترین ثوابى که به زائر امام حسین علیه السلام در کرانه فرات داده مى‏شود این است که تمام گناهان بخشوده مى‏شود. بشرط این که حق و حرمت ولایت آن حضرت را شناخته باشد.

29- همچون زیارت خدا
قال الرضا علیه السلام: من زار قبرالحسین (ع) بشط الفرات کان کمن زار الله. (29)
امام رضا علیه السلام فرمود: کسى که قبر امام حسین علیه السلام را در کرانه فرات زیارت کند، مثل کسى است که خدا را زیارت کرده است.

30- زیارت عاشورا
قال الصادق علیه السلام: من زارالحسین علیه السلام یوم عاشورا وجبت له الجنة. (30)
امام صادق (ع) فرمود: هر کس که امام حسین علیه السلام را در روز عاشورا زیارت کند بهشت بر او واجب مى‏شود.

31- بالاتر از روسپیدى
قال ابوعبدالله علیه السلام: من باب عند قبرالحسین علیه السلام لیلة عاشورا لقى الله یوم القیامة ملطخا بدمه کأنما قتل معه فى عرصة کربلا. (31)
امام صادق (ع) فرمود: کسى که شب عاشورا در کنار مرقد امام حسین علیه السلام سحر کند روز قیامت در حالى به پیشگاه خدا خواهد شتافت که به خونش آغشته باشد، مثل کسى که در میدان کربلا و در کنار امام حسین علیه السلام کشته شده باشد.

32- نشانه‌هاى ایمان‏
قال ابو محمدالحسن العسکرى علیه السلام: علامات المؤمن خمس: صلاة الخمسین، و زیارة الاربعین، والتختم فى الیمین، و تعفیر الجبین والجهر ببسم الله الرحمن الرحیم. (32)


امام حسن عسکرى علیه السلام فرمود: نشانه‏هاى مؤمن پنج چیز است: 1 ـ پنجاه رکعت نماز (نماز یومیه و نمازهای نافله) 2 ـ زیارت اربعین 3 ـ انگشتر به دست راست کردن 4 ـ بر خاک سجده کردن 5 ـ بسم الله الرحمن الرحیم را در نماز بلند گفتن.

33- رواق منظر یار


قال رسول الله (ص): الا و ان الإجابة تحت قبته والشفاء فى تربته، و الائمة علیهم السلام من ولده. (33)


پیامبر خدا(ص) فرمود: بدانید که اجابت دعا، زیر گنبد حرم او و شفاء در تربت او، و امامان علیهم السلام از فرزندان اوست.‏

34- تربت و تربیت‏
قال الصادق علیه السلام: حنکوا اولادکم بتربة الحسین (ع) فإنها امان. (34)
امام صادق (ع) فرمود: کام کودکانتان را با تربت حسین (ع) بردارید چرا که خاک کربلا فرزندانتان را بیمه مى‏کند.

35- بزرگترین دارو


قال ابوعبدالله علیه السلام: فى طین قبرالحسین علیه السلام الشفاء من کل داء و هو الدواء الاکبر. (35)


امام صادق (ع) فرمود: شفاى هر دردى در تربت قبر حسین علیه السلام است و همان است که بزرگ‌ترین داروست.

36- تربت و هفت حجاب‏
قال الصادق علیه السلام: السجود على تربة الحسین علیه السلام یخرق الحجب السبع. (36)
امام صادق (ع) فرمود: سجده بر تربت حسین علیه السلام حجاب‌هاى هفتگانه را پاره مى‏کند.

37- سجده بر تربت عشق
کان الصادق (ع) لا یسجد الا على تربة الحسین (ع) تذللا لله و إستکانة الیه. (37)
رسم حضرت امام صادق (ع) چنین بود که: جز بر تربت حسین (ع) به خاک دیگرى سجده نمى‏کرد و این کار را از سر خشوع و خضوع براى خدا مى‏کرد.

38- تسبیح تربت
قال الصادق (ع): السجود على طین قبرالحسین (ع) ینور الى الارض السابعة و من کان معه سبحة من طین قبرالحسین (ع) کتب مسبحا و ان لم یسبح بها ... (38)
امام صادق (ع) فرمود: سجده بر تربت قبر حسین (ع) تا زمین هفتم را نور باران مى‏کند و کسى که تسبیحى از خاک مرقد حسین (ع) را با خود داشته باشد، تسبیح گوى حق محسوب مى‏شود، اگر چه با آن تسبیح هم نگوید.

39- تربت شفا بخش
عن موسى بن جعفرعلیه السلام قال: ولا تأخذوا من تربتى شیئا لتبرکوا به فأن کل تربة لنا محرمة الا تربة جدى الحسین بن على علیهماالسلام فأن الله عزوجل جعلها شفاء لشیعتنا و أولیائنا. (39)
حضرت امام کاظم (ع) در ضمن حدیثى که از رحلت خویش خبر مى‏داد، فرمود: چیزى از خاک قبر من برندارید تا به آن تبرک جویید؛ چرا که خوردن هر خاکى جز تربت جدم حسین (ع) بر ما حرام است، خداى متعال تنها تربت کربلا را براى شیعیان و دوستان ما شفا قرار داده است.

40- یکى از چهار نیاز
قال الامام موسى الکاظم (ع): لا تستغنى شیعتنا عن أربع: خمرة یصلى علیها و خاتم یتختم به و سواک یستاک به و سبحة من طین قبر أبى عبدالله علیه السلام ... (40)
حضرت امام موسى بن جعفر علیهماالسلام فرمود: پیروان ما از چهار چیز بى‏نیاز نیستند: 1 ـ سجاده‏اى که بر روى آن نماز خوانده شود2 ـ انگشترى که در انگشت باشد 3 ـ مسواکى که با آن دندان‌ها را مسواک کنند 4 ـ تسبیحى از خاک مرقد امام حسین (ع)

----------------------------------------------------
پی نوشت ها:
1- بحارالانوار، ج 98، ص 115/ کامل الزیارات، ص 264.
2- کامل الزیارات، ص269، باب 88، ح 8 .
3- تهذیب، ج 6، ص73 / بحارالانوار، ج 98، ص 116.
4- شرح نهج البلاغه ابن ابى الحدید، ج 4، ص 169.
5- ادب الطف، ج 1، ص 236، به نقل از کامل الزیارات، ص 268.
6- کامل الزیارات، ص 269، باب 88، ح7 .
7- بحارالانوار، ج 98، ص 109/ کامل الزیارات، ص 269 .
8- مستدرک الوسائل، ج 10، ص 244 به نقل از کامل الزیارات، ص 111.
9- مستدرک الوسائل، ج 10، ص 244 به نقل از کامل الزیارات، ص 111.
10- کامل الزیارات، ص 271، باب 89، ح 1.
11- کامل الزیارات، ص 267/ بحارالانوار، ج 98، ص 110.
12- کامل الزیارات، ص 269.
13- بحارالانوار، ج 57، ص 203؛ به نقل از تهذیب. ‏
14- ثواب الاعمال، ص 319؛ به نقل از کامل الزیارات.
15- مستدرک الوسائل، ج 1 ص 266/ کامل الزیارات، ص 156.
16- امالى شیخ طوسى، ج 2، ص 28، چاپ نجف/ بحارالانوار، ج 98، ص 20.
17- مستدرک الوسائل، ج 10، ص 253.
18- مستدرک الوسائل ج 10، ص 256 / کامل الزیارات ، ص 109.
19- مستدرک الوسائل، ج 10، ص 311.
20- وسائل الشیعه، ج 10، ص 330/ بحارالانوار، ج 98، ص 72.
21- وسائل الشیعه، ج 10، ص 331، ح 39.
22- وسائل الشیعه، ج 10، ص 333.
23- وسائل الشیعه، ج 10، ص 335.
24- وسائل الشیعه، ج10، ص335.
25- وسائل الشیعه، ج 10، ص 388/ بحارالانوار، ج 98، ص 76 .
26- کامل الزیارات، ص 193/ بحارالانوار، ج 98، ص 4.
27- من لا یحضره الفقیه، ج 2، ص581.
28- مستدرک الوسائل، ج 10، ص 236، به نقل از کامل الزیارات، ص 138.
29- مستدرک الوسائل، ج 10، ص250؛ به نقل از کامل الزیارات.‏
30- اقبال الاعمال، ص 568.
31- وسائل الشیعه، ج 10، ص 372.
32- وسائل الشیعه، ج 10، ص 373 / التهذیب، ج 6، ص 52 .
33- مستدرک الوسائل، ج 10، ص 335.
34- وسائل الشیعه، ج 10، ص 410.
35- کامل الزیارات، ص 275 / وسائل الشیعه، ج 10، ص 410.
36- مصباح التمهجد، ص 511/ بحارالانوار، ج 98، ص 135.
37- وسائل الشیعه، ج 3، ص 608.
38- من لایحضره الفقیه، ج 1، ص 268/ وسائل الشیعه، ج 3 ص 608.
39- جامع الاحادیث الشیعه، ج 12، ص 533.
40- تهذیب الاحکام، ج 6، ص 75.






تاریخ : یکشنبه 90/10/25 | 7:36 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N






تاریخ : یکشنبه 90/10/25 | 12:42 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
این دو سه ساله، بارها در وبلاگ‌های فارسی، نوشته‌هایی در پاسخ به همین سؤال خوانده‌ایم. این نوشته‌ها گاهی در تناقض کامل با هم بودند. بعضی‌ها می‌گفتند بهتر است بگذارید باطری تقریبا خالی شود، بعد تا 100 درصد شارژش کنید، اما بعضی‌ها هم توصیه می‌کردند که وقتی شارژ به حدود 40 درصد رسید، باطری را شارژ کنید، اما نه تا 100 درصد، بلکه تا حدود 80 درصد. کدام یک از این توصیه‌ها درست است؟

الان دیگر مدت‌هاست که تقریبا همه گوشی‌های هوشمند و لپ‌تاپ‌ها از باطری‌های لیتیومی استفاده می‌کنند، سابقا از باطری‌های نیکلی استفاده می‌شد. این باطری‌های قدیمی نیکلی، مشکل آزاردهنده‌ای داشتند، مشکل این بود که اگر این باطری‌ها را به صورت مرتب، وقتی کاملا خالی نشده بودند، شارژ می‌کردید، باطری به تدریجی ظرفیت شارژ خود را از دست می‌داد، اصطلاحا «حافظه‌»اش را از دست می‌داد، به همین خاطر این مشکل را اثر حافظه یا Memory effect می‌نامیدند.

اما در باطری‌های لیتیومی، قضیه متفاوت است و بنابراین برای افزایش عمر باطری‌، توصیه‌های زیر انجام می‌شود:

1- هر چقدر میزان خالی شدن شارژ باطری کمتر باشد بر میزان عمر باطری افزوده می‌شود: کافی است به جدول زیر نگاه کنید، تا متوجه مسئله بشوید، اگر بگذارید باطری کاملا خالی شود و بعد هر بار تا 100 درصد شارژ کنید، باطری شما عمر بسیار کوتاهی خواهد داشت، اما اگر بگذارید هر بار که کمی خالی می‌شود، شارژ شود، عمر باطری را بسیار افزایش می‌دهید.

 

2- باطری را تا 100 درصد شارژ نکنید: خیلی از ماها از ترس شارژ کم آوردن، گجت‌های خود را تا 100 درصد شارژ می‌کنیم، اما اگر این کار را مرتب انجام بدهید، باطری گجت خودتان را ضعیف می‌کنیم. نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که وقتی باطری تا 100 درصد شارژ شد، باید آن را از شارژر جدا کنید.

3- هر ماه، یک بار باطری را کاملا خالی از شارژ کنید: بسیاری از باطری‌های مدرنی که ما در حال حاضر در گجت‌ها داریم، باطری‌های هوشمندی هستند که مثلا می‌توانند به شما بگویند که 2 ساعت و 15 دقیقه از شارژ باقی است، اما اگر شما مرتب به توصیه شماره یک این پست عمل کنید، این ویژگی دچار اختلال می‌شود و اصطلاحا کالیبراسیون آن مختل می‌شود، بنابراین توصیه می‌شود که ماهی یک بار اجازه بدهید که باطری کاملا خالی شود.

4- باطری را خنک نگه دارید: گرما فقط دشمن پردازشگر لپ‌تاپ یا گوشی شما نیست، بلکه عمر باطری را هم می‌کند، بنابراین با تمهیداتی مثل استفاده از پایه برای لپ‌تاپ به خنک ماندن باطری کمک کنید.

البته زیاد هم مته به خشخاش نگذارید، با این سرعت آمدن فناوری‌های نو، کمتر کسی است که یک گوشی را بیشتر از یک یا دو سال نگه دارد، پس وسواس بیش از حد به خرج ندهید، گاهی وقتی لازم دسترسی به شارژ ندارید، می‌توانید ناپرهیزی کنید و باطری را تا صفر درصد خالی کنید یا وقتی عازم سفر طولانی هستید، باطری را تا 100 درصد شارژ کنید تا بعدا شارژ کم نیاورید. 

(منبع) - (یک پزشک)






تاریخ : یکشنبه 90/10/25 | 12:33 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 

نان
نان را به قطعات منظم برش دهید و در داخل کیسه پلاستیکی قرار داده و در فریزر قرار دهید و در موقع لزوم به مقدار لازم نان را از فریزر خارج کرده و بگذارید 10 دقیقه بماند یا می توانید آن را با حرارت کم گرم نمایید.

زرشک
زرشک را داخل فریزر قرار دهید تا تازه بماند.

کشک سائیده شده
- کشک از جمله لبنیاتی است که در هر خانه و آشپزخانه ای به کار می آید اما کشک ماده ای نیست که بتوان آن را بدون اینکه فاسد شود نگهداری کرد. اگر می خواهید همیشه کشک سالم در خانه داشته باشید کشک ساییده شده را در کیسه های نایلونی ضخیم بریزید و پس از این که سر آن را بستید در فریزر قرار دهید و هر وقت به کشک احتیاج داشتید به اندازه نیاز آن را چند ساعت قبل از مصرف بیرون بیاورید.
کشک ساییده را می توانید داخل جایخی ریخته و داخل فریزر قرار دهید تا یخ ببندد. سپس آنها را از قالب جدا کرده و داخل کیسه فریزر ریخته در فریزر نگهداری و در موقع لزوم از آن استفاده کنید.

چای عطری
چای را در داخل ظرف در بسته نگهداری کنید و اگر از پاکت چای استفاده می کنید سر پاکت را ببندید و داخل کیسه پلاستیکی قرار دهید. سپس در کیسه را محکم گره بزنید تا عطر چای باقی بماند.

کیک و شیرینی
- شیرینی تر:

شیرینی ها را در ظرف پلاستیکی کنار هم چیده و درب آن را بسته در فریزر نگهداری کنید.
- شیرینی خشک: 
برای اینکه شیرینی خشک را مدتی نگهداری کنید باید از قرار دادن آن در جای مرطوب خودداری کنید.اگر چند عدد برنج در جعبه شیرینی بریزید باعث ترد ماندن شیرینی می شود.
- بیسکویت:

برای نگهداری بیسکویت، داخل جعبه آن چند حبه قند بیندازید. هیچ گاه بیسکویت را داخل یخچال، پاکت پلاستیکی یا قوطی غیرقابل نفوذ قرار ندهید تا ترد و تازه بماند.
- کیک میوه ای:

اگر قسمتی از کیک را خورده اید و می خواهید بقیه آن را نگهداری کنید، چند قاچ سیب کنار آن بگذارید و با جعبه داخل یخچال قرار دهید.
رب گوجه فرنگی
برای این که رب گوجه فرنگی تا مدتها تازه و خوشرنگ باقی بماند هنگامی که رب را در ظرف می ریزید روی آن کمی روغن بریزید تا هوا به رب نرسد بعد ظرف را در یخچال قرار دهید.
اگر از رب گوجه فرنگی موجود در بازار استفاده می کنید پس از باز کردن درب قوطی تمام محتویات آن را خالی کرده و رب گوجه را ترجیحاً در ظرفهای گلی نگهداری نمایید. زیرا آب اضافی آن جذب ظرف شده و هرگز خراب نمی شود.

رب گوجه را در مکان خنک یا داخل یخچال نگهداری نمایید.

هویج
قبل از گذاشتن هویج در یخچال سر هویج را ببرید تا خشک و پلاسیده نشود. همچنین می توانید هویج را در صندوقی قرار داده و روی آن شن نرم و خشک بریزید به طوری که هویج ها از هم فاصله داشته باشند. دقت کنید که شن خشک بماند.

لوبیا سبز
نگه داشتن لوبیا سبز خام یا نیم پز در فریزر تندی زننده ای به آن می دهد. برای رفع این عیب لوبیا را کاملاً پخته و سپس فریز کنید.
اگر لوبیا سبز خریده اید و برای نگهداری از آن در فریزر جا ندارید لوبیاها را پاک کنید، خرد کنید و در یک شیشه دهان گشاد بریزید و روی آنها نمک سرد بریزید به طوری که همه لوبیاها را در آب نمک غرق کنید. با این روش تا مدتی لوبیاها سالم خواهند ماند.

سیر
بوته های سیر را بسته بندی کرده فریز کنید . هنگام مصرف پوست آن را کنده و قبل از اینکه یخ آن باز شود خرد کنید.

بلال
پوست بلال تازه را بکنید و با یک مسواک خیس از بالا به پایین آن را مسواک کنید تا همه رشته ها از میان دانه های بلال خارج شود. دانه ها را به کمک چاقو جدا کرده بخار پز کنید سپس آن را بسته بندی کرده و در فریزر قرار دهید.
در هنگام پختن دانه های بلال با آب از اضافه نمودن نمک خودداری نمایید زیرا نمک باعث سفت شدن آن می گردد.

میوه ها
انگور:

برای نگهداری انگور از خاک اره استفاده کنید. خاک اره ها را خوب بشویید تا گرد و خاک آن گرفته شود بعد آنها را خشک و خوب نرم کنید. انگورها را در ظروف دردار قرار دهید سپس روی انگورها را خاک اره بپاشید. باید به اندازه یک بند انگشت روی انگورها خاک اره ریخته شود بعد در ظرف را ببندید.
 انگورها را می توانید در کیسه گذاشته و آویزان کنید.

موز:

برای نگهداری موز آن را در یخچال نگذارید. اگر موزی که خریداری کرده اید بیش از حد رسیده و فعلاً به آن نیاز ندارید آن را در فریزر قرار دهید. البته در این صورت فقط می توانید برای درست کردن شیرموز از آن استفاده کنید.

انار:

برای اینکه بتوانید انار را در مدت زمان طولانی تری نگهداری کنید پوست آن را با روغن نباتی چرب کنید و در جای خشک و خنک و به دور از نور آفتاب قرار دهید.

خیار:

برای نگهداری خیار بدون آنکه آنها را بشویید در قابلمه فلزی چیده و درب آن را ببندید و سپس درون یخچال نگهداری نمایید.






تاریخ : یکشنبه 90/10/25 | 12:30 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">