سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

نام روزهـای هفتـه در ایـران باستـان‎‎



نام روزهای هفته‌ فرنگی از گاهنامه کهن ایرانی برگرفته شده است می دانیم که نام روزهای هفته در ایران باستان بدین گونه بوده است:

کیوان شید (
شنبه):

نخستین روز هفته به نام کیوان شید نامگذاری شده است که تشکیل شده است از کیوان + شید. کیوان بعد از مشتری بزرگترین سیاره شمرده میشود که 700 برابر زمین است. آنرا زحل نیز نامیده اند. شید نیز به چم (معنی) نور و روشنایی است. از این رو روز نخست ایرانی حکایت از سیاره روشن و نورانی را دارد.

مهر شید (
یکشنبه):

روز دوم از هفته مهرشید است که مهر آن به چم (معنی) دوستی و مهربانی در پهلوی میتراست. مهر برگرفته شده از آئین هفت هزار ساله میترایی است. مهر همچنین ایزد عهد و پیمان است و در اوستا آمده است که هیچ چیز بر ایزد مهر پوشیده نخواهد بود. نامگذاری این روز به مهرشید حکایت از تعهدی است که بین مردمان باید برقرار باشد زیرا در ایران باستان پیمان شکنی و دروغ بزرگترین گناهان به حساب می آمده است. شید نیز به چم (معنی) روشنایی و نور می باشد.

مهشید (
دوشنبه):

مه بر گرفته شده از ماه است که این نیز از آیین میترایی کهن ایرانی آمده است. خورشید و ماه از تندیس های آئین میترایی بوده است که نشان از قدرت و پویایی جهان آفرینش داشته است. سومین روز هفته در ایران باستان به نام این نماد خداوند نامگذاری شد و آنرا مهشید به چم (معنی) ماه روشن و نورانی نام گذاشتند.

بهرام شید (
سه شنبه):

بهرام برگرفته شده از ورهرام زبان پهلوی باستان است و از یک سو نام ستاره مریخ است. بهرام ایزد پیروزی در ایران باستان شمرده می شده است و اندیشه نیاکان ما بر این بوده است که خداوند یکتا (اهورامزدا) نیروی هایش را برای اجرا در بین افراد بشر بین ایزدان (فرشتگان) خود تقسیم نموده است تا آنان آنرا برای مردمان پیاده کنند. از این رو بهرام ایزد پیروزی نامیده شده بوده است و چهارمین روز هفته به نام روز پیروزی روشنایی بر تاریکی و غلبه انسان بر بدی ها و اهریمن نامگذاری شده است.

تیرشید (
چهارشنبه):

تیر برگرفته شده از تیشتر پهلوی است. نیاکان ما تیر را ایزدان و نگهبان باران نامگذاری نموده اند و اینگونه می پنداشته اند که اهورامزدا برای یاری رسانی به کشاورزان و جلوگیری از خشکسالی و باروری زمین و سبز و سالم و پاکیزه ماندن جهان به ایزد باران فرمان میداده است که به یاری مردمان برسد. در کل این روز به نام روز روشنایی باران و خواست پروردگار برای حفظ طبیعت نامگذاری شده است.

اورمزد شید (
پنجشنبه):

اورمزد نام دیگری از دهها نام اهورامزدا است که همه حاکی از قدرت و توانایی پروردگار است. این نام از واژه های پهلوی ارمزد، هرمزد، اورمزد، هورمزد، اهورامزدا، مزدا گرفته شده است. از این رو پنجمین روز هفته به نام روز روشنایی خداوند نامگذاری شده است. از اینرو این واژه هنوز به گونه ای دیگر در شب های جمعه برقرار است و هنوز تصور مردمان ما بر این است که شب های جمعه روز ارتباط با خداوند و فوت شدگان است.

ناهید شید (
آدینه):

ناهید همان آنهیته یا آناهیتا است که ایزد آب قرار گرفته است. در اوستا آناهیتا به صورت دوشیزه ای بسیار زیبا، قدی بلند و اندامی تراشیده نام نهاده شده است و نام دیگر ستاره ونوس نیز آناهیتا یا ناهید است. در کل روز جمعه روز روشنایی آب و مظهر بخشندگی و عنایت پروردگار نامگذاری شده است.

اینک با بررسی ریشه‌های این واژگان به این بر‌آیند ساده می‌رسیم:


کیوان شید: شنبه
Saturday = Satur + day
Saturn = کیوان

مهرشید: یکشنبه
Sunday = Sun + day
Sun = مهر، خور (خورشید)

مهشید: دوشنبه
Monday = Mon + day
Moon = ماه

بهرام شید: سه‌شنبه
Tuesday = Tues + day
Tues = god of war = Mars= بهرام

تیرشید: چهارشنبه
Wednesday = Wednes + day
Wednes = day of Mercury = Mercury = تیر

هرمزشید: پنج‌شنبه
Thursday = Thurs + day
Thurs = Thor = day of Jupiter = Jupiter = هرمز

ناهیدشید یا آدینه: جمعه
Friday = Fri + day
Fri = Frig = day of Venues = Venues = ناهید






تاریخ : پنج شنبه 90/10/22 | 7:48 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

گرانترین کیف دستی جهان !

گرانترین کیف دستی جهان !
این کیف دستی یک شاهکار به شمار می آید که توسط Robert Mouawad رابرت مواود و 10 هنرمند دیگر ساخته شده است و 8800 ساعت نیز زمان برده است.
گرانترین کیف دستی جهان،کیف الماس هزار و یک شب Mouawad مواود نام دارد که با بیش از 4517 الماس با وزن 381?92 قیراط ساخته شده است.بله گران ترین کیف دنیا از الماس ساخته شده است.

این کیف دستی یک شاهکار به شمار می آید که توسط  Robert Mouawad رابرت مواود و 10 هنرمند دیگر ساخته شده است و 8800 ساعت نیز زمان برده است.در این کیف همچنین 18 قیراط طلا به کار رفته است و 3?8 میلیون دلار قیمت دارد.

بسیاری از هنرمندان هالیوودی مانند آنجلینا جولی، جنیفر لوپز، نیکول کیدمن و ... از جمله مشتریان جواهرات طراحی شده توسط این هنرمند هستند.
منبع : hamseda.ir





تاریخ : پنج شنبه 90/10/22 | 7:32 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

بهترین و بدترین پوسترهای هالیوود در سال 2011/ تصویری

پنج سریعبهترین: پنج سریع
یک پوستر قابل درک و به طور حیرت انگیزی مهار کننده برای یکی از بزرگ ترین و مشهورترین اکشن های سال.
عید مارس
بهترین: عید مارس
عنوان فیلم ممکن است خیلی راحت شکست بخورد، اما پوستر تئاتری برای فیلم سیاسی جورج کلونی قوی و از نظر بصری جالب است.

جین ایر
بهترین: جین ایر
طرح بندی بولد حروف طراحی نشده برای همراهی شما با یک درام در دوره خیالی کافی نیست، اما بااین وجود همه اینها مجلل و قابل توجه است. 


بدترین: TYLER PERRY"S MADEA"S BIG HAPPY FAMILY
تماشای تیلر پری در نقش «مادئا» به اندازه کافی بد هست، اما تیلر پری در نقش «مادئا» در هیئت قوی سیاه فقط تصویری مخرب است.

هوبو با یک تفنگ
بهترین: هوبو با یک تفنگ
طرح بندی قدیمی‌ با چین و شکن های کاغذ شکی نمی‌ماند که همشهری کین و هوگو با تفنگ در یک ژانر هستند.

موپت ها
بهترین: موپت ها
این فیلم عروسک موپ دارد! عروسک های خیلی زیاد. و خیلی راحت می‌توان گفت که شادترین پوستر سال است.


بدترین: گرگ و میش: سپیده دم، قسمت اول
درحالیکه خیلی راحت با دیدن اندازه هیکل لانتر یا چهره واقعا خسته کننده کریستین استوارت گیج می‌شوید، به گرگ ها هم توجه کنید، که به طرز معجره آسایی روی آب راه می‌روند.
رانندگی
بهترین: رانندگی
هرچیزی در مورد این اکشن بدون اغراق فوق العاده عالی است همین طور پوستر فیلم با عنوان صورتی رنگش.
آلوین و سنجاب ها
بدترین: آلوین و سنجاب ها: CHIPWRECKED
اگرچه این به بدی Squeakquel نیست، اما یک مکانی در لیست ما برای فیلم های سنجاب ها وجود دارد و خصوصا تیترهای وحشتناکشان
بهترین: WINNIE THE POOH
همه شخصیت های فیلم یک گوشه جمع شده اند- هیچ عنوانی لازم نیست- آنها نوید یک ماجراجویی می‌دهند.
اسمورف ها
بدترین: اسمورف ها
این فیلم قرار است فیلمی‌ جذاب باشد اما آنچه از این پوستر فهمیده می‌شود احتمال یک تصادف واقعا وحشتناک است!
دختری با خالکوبی اژدها
بهترین: دختری با خالکوبی اژدها
وقتی دقیق تر به این پوستر نگاه کنیم چیزهای بیشتری فاش می‌شود، با نور و لایه های آن چیزی همراه با هم آرامش و هم بدیمنی را نشان می‌دهد.

ایکس من
بدترین: ایکس من: کلاس اول
پوستری که با نهایت تنبلی طراحی شده، تصویر ستاره فیلم شبیه تبلیغات داروی سوزش معده شده است!

بهترین: مکانیک
گاهی اوقات ساده ترین تصویر بیشترین مفهوم را در پی دارد.
هری پاتر
بدترین: هری پاتر و یادگاری های مرگبار- قسمت 1
بعد از هفت فیلم جادویی، جنگ حماسی برای سرنوشت دنیای جادوگری پایان می‌یابد... دو نفر که بهم خیره شدند آیا این مفهوم را می‌رسانند؟!





تاریخ : پنج شنبه 90/10/22 | 7:29 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

مفاصلی برای تمام فصول

مفاصلی برای تمام فصول
فشار روی مفاصل همیشه بد نیست. فشار مناسب باعث رشد استخوانی و تقویت عضلات می‌شود اما فشار نامناسب ممکن است به مفاصل آسیب بزند و آنها را تحلیل‌ ببرد...
 ورزش با تقویت عضلات اطراف مفاصل، به حفاظت از آنها کمک می‌کند و با تشدید جریان مایع مفصلی (سینوویال) داخل و اطراف غضروف مفصلی، باعث نرم شدن مفصل و کار کردن درست آن می‌شود. ورزش همچنین کمک می‌کند مفاصل خشک‌شده راحت‌تر حرکت کنند و با تقویت عضلات اطراف یک مجموعه از مفاصل، سبب سلامت مفاصل در سایر نقاط بدن هم می‌شود.
بدن را به‌صورت یک ساختمان چندطبقه در نظر بگیرید؛ اگر سقف ساختمان دچار اشکال باشد، روی طبقات پایین اثر منفی می‌گذارد. اگر طبقات پایین ناپایدار باشند، طبقات بالا نیز تحت‌فشار قرار می‌گیرند.
همین مساله هنگامی که دچار درد یا ناراحتی مفصلی یا عارضه جدی‌تری مانند آرتروز (استئوآرتریت) هستید، مصداق دارد. در آرتروز توانایی خنثی کردن ضربه‌ها به‌وسیله غضروف مفصلی دچار اشکال می‌شود. این اشکال مفصلی به نوبه خود ممکن است باعث تضعیف عضلات و آسیب‌رسیدن به بافت‌های اطراف مفصل شود.
کاهش وزن و تقویت عضلات اطراف مفاصل مانع پیشرفت آرتروز می‌شود به همین دلیل باید همه عضلات اطراف مفصل هدف قرار گیرند تا قوی‌تر بودن عضلات یک طرف و ضعیف‌تر بودن عضلات در طرف دیگر، باعث عدم تعادل نشود.
این 6 حرکت (تمرین‌های روزانه مفاصل «دانلی») به تقویت مفاصل زانو، لگن و شانه‌ها کمک می‌کند.
البته اگر دچار درد مزمن مفصلی هستید، بهتر است با پزشک درباره ورزش‌های مناسب برای خودتان مشورت کنید.
پل زدن با زانوی خم شده روی صندلی
یک صندلی محکم جلویتان بگذارید و روی زمین دراز بکشید، به‌طوری که دست‌ها در کنار بدنتان قرار داشته‌باشد. پاشنه پاهایتان را روی نشیمنگاه صندلی بگذارید. ساق پاهایتان را از زانو خم کنید، به‌طوری که زانوها در حالت قائم در بالای لگن قرار گیرند و قوزک پاها و زانوهای با یکدیگر تماس داشته باشند.
در حالی که شکمتان را سفت می‌کنید، پاشنه پاهایتان را به صندلی فشار دهید و به آهستگی لگنتان را از زمین بلند کنید تا زمانی که زانوها، مفاصل لگن و شانه‌ها در یک خط و عمود بر ساق پا قرار گیرند. سر، شانه‌ها، و بازوها باید روی زمین باقی بمانند .
3 ثانیه در این حالت بمانید و بعد به حالت اول بازگردید. این حرکت را 10 بار تکرار کنید.
بالا رفتن از پلکان
بایستید، ‌طوری که پاهایتان به اندازه عرض لگنتان از هم فاصله داشته باشند. پای راستتان را روی اولین پله بگذارید.
در حالی که پای چپتان را از روی زمین بلند می‌کنید، با راست کردن پای راستتان، خودتان را به بالای پله بکشانید تا زمانی که ساق پای راستتان کاملا به حالت کشیده درآید. زانوی راستتان را اندکی در حالت خمیده نگه دارید تا از مفصل آن حفاظت شود و عضلات جلوی رانتان را منقبض کنید.
به حالت شروع بازگردید، اما پای راستتان را روی پله نگه‌دارید. 10 بار این حرکت را تکرار کنید؛ همین حرکات را در سمت چپ انجام دهید.
زانو زدن با چرخش به عقب
روی زمین زانو بزنید، ‌طوری که دست‌هایتان به‌طور قائم زیر شانه‌هایتان و پنجه پاهایتان در هوا قرار داشته باشد (اگر تکیه کردن در این حالت با مچ دست‌ها روی زمین برایتان مشکل است، دست‌هایتان را مشت کنید و مشت‌هایتان را روی زمین تکیه دهید و مچ دست‌ها را قائم نگه‌دارید).
شکمتان را سفت کنید و دست راستتان را از روی زمین بردارید و بازویتان را جلوی بدن باز کنید و سعی کنید آن را به عقب بدنتان برسانید. حین این حرکت زانوهایتان را روی زمین ثابت نگه‌دارید. در این حالت باید در سمت راست قفسه‌سینه، عضله دوسر جلوی بازوی راست و جلوی شانه راستتان احساس کشش کنید.
به آهستگی به حالت اول بازگردید؛ همین حرکت را در سمت چپ انجام دهید. در مجموع 20 بار این حرکت را تکرار کنید.
باز کردن مفصل در حالت ایستاده
بایستید، به‌طوری که پاشنه پاهایتان به هم چسبیده باشد و پنجه پاهایتان اندکی به سمت خارج قرارگیرد و پشتی صندلی را بگیرید. زانوی راست را خم کنید و همین پایتان را به اندازه 5/2 سانتی‌متر از زمین بلند کنید.
در حالی که پنجه پای راستتان در حالت چرخیده به سمت بیرون و لگنتان را رو به جلو نگه‌‌داشته‌اید، ساق پای راستتان را به سمت عقب باز کنید تا زمانی که عضلات باسنتان منقبض شود.
برای 3 ثانیه در این حالت بمانید. 10 بار این حرکت را تکرار کنید؛ همین حرکت را در سمت چپ بدن انجام دهید.
چرخاندن بازوها در حالت ایستاده
در حالی که بازوهایتان در کنار بدنتان قرارگرفته‌است، وزنه‌های یک کیلوگرمی را به دست بگیرید، به‌طوری که کف دست‌‌هایتان رو به جلو باشد. طوری بایستید که پشتتان به دیوار تکیه داشته و باسن و بازوهایتان در تماس با دیوار و پاشنه‌های پاهایتان 5 سانتی‌متر از دیوار فاصله داشته باشد. زانوهایتان را اندکی خمیده نگه‌دارید.
بازوی راستتان را روی دیوار بلغزانید و به سمت بالا ببرید تا حدی که سرتان در بالای شانه‌تان با آن در یک خط قرار بگیرد. باسن و بازوهایتان را در تماس با دیوار نگه‌دارید .
بازوی راستتان را به آهستگی به موازات دیوار پایین بیاورید و به حالت شروع بازگردید؛ همین حرکت را در سمت چپ هم انجام دهید. در مجموع 20 بار این حرکت را تکرار کنید.
چرخاندن بازوها در حالت ایستاده
در حالی که بازوهایتان در کنار بدنتان قرارگرفته‌است، وزنه‌های یک کیلوگرمی را به دست بگیرید، به‌طوری که کف دست‌‌هایتان رو به جلو باشد. طوری بایستید که پشتتان به دیوار تکیه داشته و باسن و بازوهایتان در تماس با دیوار و پاشنه‌های پاهایتان 5 سانتی‌متر از دیوار فاصله داشته باشد. زانوهایتان را اندکی خمیده نگه‌دارید.
بازوی راستتان را روی دیوار بلغزانید و به سمت بالا ببرید تا حدی که سرتان در بالای شانه‌تان با آن در یک خط قرار بگیرد. باسن و بازوهایتان را در تماس با دیوار نگه‌دارید.
بازوی راستتان را به آهستگی به موازات دیوار پایین بیاورید و به حالت شروع بازگردید؛ همین حرکت را در سمت چپ هم انجام دهید. در مجموع 20 بار این حرکت را تکرار کنید.
منبع : Salamat.ir





تاریخ : پنج شنبه 90/10/22 | 7:26 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

نامزد لیونل مسی در زوریخ؛ تصاویر منتخب مراسم دوشنبه شب

نامزد لیونل مسی در زوریخ؛ تصاویر منتخب مراسم دوشنبه شب
دوشنبه شب در سالن فیفا در زوریخ معتبرترین جایزه دنیای فوتبال درسال 2011 به لیونل مسی اهدا شد.
 
 
گل: دوشنبه شب زوریخ میهمان ویژه زیادی داشت.از شکیرا خواننده سرشناس کلمبیایی ونامزد جرارد پیکه که با پیراهن قرمزرنگش برروی فرش قرمز خوش می درخشید گرفته تا آنتونیا، نامزد لیونل مسی که چهره ای چندان جنجالی نیست.
یکی دیگر از نکات جالب توجه این مراسم، این بود که هوماره ساوا، بازیکن ژاپنی دنیای فوتبال که به عنوان برترین فوتبالیست زن سال 2011 شناخته شد، با لباس سنتی ژاپنی برای دریافت جایزه اش روی سن رفت. و جایزه اش را از دستان شکیرا گرفت
شاید برایتان جالب باشد تا تصاویر منتخب مراسم دوشنبه شب را از دیدگاهی دیگر تماشا کنید:

 

Argentina

 

این ،آنتونیا نامزد لیونل مسی است
Homare Sawa of Japan receives the FIFA Women
این هم برترین بازیکن فوتبال زنان در سال 2011
Pelé fue uno de los que mejor se lo pasó y no sólo se ganó a sus compatriotas.

پله درجریان این مراسم درمیان جوان تر ها قرار گرفته بود. اسطوره برزیلی در کنار هموطنانش عکسی را به یادگار گرفت
Messi igualó en Zurich la marca de Platini, el único futbolista del mundo que ha ganado tres Balones de Oro de forma consecutiva.
و رونالدو که با لبخند شیرینی به برنده توپ طلای سال 2011 می نگرد
Messi, como era de esperar, ganó su tercer Balón de Oro, el que recogió a manos de un mito como Ronaldo.
مسی که جایزه اش را از دستان رونالدو دریافت کرده، مورد تشویق پلاتینی قرارگرفت
Los internautas de FIFA.com votaron el gol de Neymar contra el Flamengo como el mejor del año pasado. El brasileño fue capaz de superar el remate de Rooney contra el City y la obra de arte de Messi contra el Arsenal.

گلی که نیمار وارد دروازه فلامنگو کرد، به عنوان برترین گل سال شناخته شد تا جایزه پوشکاش به این ستاره جوان برزیلی برسد
El de Santpedor, que habló en inglés y en catalán, acabó dedicando el premio a su amigo Tito Vilanova. Es un detallista.
پپ گواردیولا هم برترین مربی درسال 2011 لقب گرفت
Zidane y Butragueño acudieron a la gala en representación del Real Madrid, que este martes tiene un partido contra el Málaga. El francés se echó unas risas con Pelé.

زیدان و بوتراگنیو که خودشان ازاسطوره های افتخار آفرین دنیای فوتبال بودند به نمایندگی از بازیکنان و اعضای باشگاه رئال مادرید دراین مراسم حضور یافتند و جوایز مربوط به بازیکنان این تیم که به دلیل بازی روز سه شنبه شان مقابل مالاگا نتوانستند به زوریخ سفر کنند را دریافت کردند.
El entrenador del Manchester United, segundo mejor técnico del año 2011, recibió el Premio Presidencial de la FIFA, que quiso tener un detalle con Alex.

سرالکس فرگوسن که به عنوان دومین مربی برترسال 2011 برگزیده شد هم دراین مراسم یک جایزه ویژه دریافت کرد. جایزه ریاستی فیفا به پاس زحماتی که در طول این سالها در دنیای فوتبال کشیده
Casillas; Alves, Piqué, Vidic, Sergio Ramos; Xabi Alonso, Xavi, Iniesta; Cristiano Ronaldo, Messi y Rooney. Fueron los elegidos en el mejor once del año. Sólo Vidic y Rooney no juegan en el Madrid o en el Barça.

این هم بازیکنان تیم منتخب سال فیفا در سال 2011 که جای بازیکنان رئال در آن خالی بود
El Balón de Oro será para Messi, Xavi o Cristiano Ronaldo. Todo indica que será el tercero del argentino.

منبع:goal.com





تاریخ : پنج شنبه 90/10/22 | 7:21 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

خـواص پوستـی شیریـن بیـان

خـواص پوستـی شیریـن بیـان
گیاه شیرین‌بیان دارای ترکیب‌هایی به نام گلیسریزین است که برای کاهش التهاب‌های پوستی به کار می‌رود...

   شیرین‌بیان از زمان قدیم به عنوان یکی از بهترین جلوگیری‌کننده‌ها و درمان‌کننده‌های التهاب و زخم‌های معده مورد استفاده است و در حال حاضر نیز به این منظور مصرف می‌شود...

 به طور کلی خواص اصلی و به اثبات رسیده شیرین‌بیان عبارتند از: آثار ضدزخم معده، ضدالتهاب، خلط‌آور و ضدسرفه. اشکال دارویی مختلفی از این گیاه در بازار جهان وجود دارد که از آن جمله می‌توان به پودر سینه، شربت، چای و قرص یا دراژه شیرین‌بیان اشاره کرد.

نکته مهم و قابل‌توجه در رابطه با مصرف شیرین‌بیان، عوارضی از جمله احتباس آب در بدن، کاهش سدیم و افزایش پتاسیم و فشارخون است که در اثر مصرف روزانه بیش از 50 گرم و به مدت بیش از 6 هفته ممکن است رخ دهد، بنابراین مصرف فرآورده‌های شیرین‌بیان باید با احتیاط باشد و همزمان موادی که پتاسیم دارند مانند موز و زردآلوی خشک مصرف شود. افراد مبتلا به فشارخون بالا و زمینه آن نیز باید فرآورده‌های شیرین‌بیان را با احتیاط مصرف کنند.

 

از عصاره گیاه‌ شیرین‌بیان و با استخراج ترکیب گلیسریزین پمادهایی برای روی پوست تهیه می‌شود که التهاب و درد پوست را کم می‌کند. البته شیرین‌بیان خاصیت ضدمیکروبی هم دارد و می‌تواند تا حدی از بروز عفونت‌های پوستی جلوگیری کند. این گیاه همراه چند گیاه دیگر که خواص ضدمیکروبی قوی، ضدجوش و آکنه، ضدالتهابی، مرطوب‌کننده قوی و... دارند به شکل صنعتی به صورت ماسک درآمده است. ت

هیه ماسک این گیاه به تنهایی یا همراه با گیاهان دیگر در منزل توصیه نمی‌شود، زیرا لازم است فرمولاسیون و غلظت عصاره این گیاهان تنظیم شود تا به‌راحتی جذب پوست شود. بهتر است آن را از داروخانه‌ها تهیه کنید اما بهترین ماسکی که در خانه می‌توان تهیه کرد، ماسک له‌شده میوه‌هاست که برای نرمی و لطافت پوست مفید است!

منبع : Salamat.ir





تاریخ : پنج شنبه 90/10/22 | 7:20 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

خصوصیات افرادی با طبیعت سرد

خصوصیات افرادی با طبیعت سرد
ایا می دانید افراد با طبیعت سرد دارای چه خصوصیاتی هستند؟

   دستیار تخصصی طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: افرادی که دارای طبیعت سرد و تر هستند، معمولاً چاق و تپل بوده و رنگ صورت آنها روشن و سفیدتر است پر حوصله هستند و کارهایشان را به کندی انجام می‌دهند.

محمود خدادوست  اظهار داشت: افرادی که دارای طبیعتی سرد و تر هستند در فصل زمستان بیشتر دچار مشکل می‌شوند چرا که فصل زمستان دارای طبیعت سرد و تر است.

وی گفت: افراد دارای طبیعت سرد و تر، معمولاً تپل هستند و رنگ صورت آنها روشن و سفیدتر است همچنین از نظر ذهنی کندذهن‌تر هستند، بسیار با ‌حوصله بوده و کارهایشان را با کندی انجام می‌دهند.

دستیار تخصصی طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران اضافه کرد: افرادی که دارای طبیعت سرد و تر هستند، رطوبت مغزشان بیشتر و خواب آنها زیاد است همچنین افرادی شل هستند و مطالب را دیر فرا می‌گیرند.

افراد تپل، دست و دل بازترند

خدادوست بیان داشت: در طب سنتی اساساً افرادی که تپل هستند، دست و دل بازترند البته چاقی در 2 گروه افراد گرم و تر و سرد و تر بیشتر بروز پیدا می‌کند و افرادی که دارای طبیعت گرم و تر هستند، چاق و توپر بوده و بدنشان از گوشت تجمع پیدا کرده است ولی افرادی که دارای طبیعت سرد و تر هستند، چاق و تپل هستند و بدنشان از چربی تجمع پیدا کرده است.

وی ادامه داد: اصولاً افرادی که دارای طبیعت گرم و تر هستند به دلیل وجود حرارت بدنی نسبت به افراد سرد و تر خوش‌ مشرب‌تر و دست و دلبازتر هستند.

منبع : farsnews.com





تاریخ : پنج شنبه 90/10/22 | 7:15 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

حرف‌های معروفی که آدم‌های معروف موقع مرگ بر زبان آوردند!! (+عکس)

حرف‌های معروفی که آدم‌های معروف موقع مرگ بر زبان آوردند!! (+عکس)
وقتی زندگی تان را وقف کلمات می‌کنید خیلی مهم است فصیح و شیوا سخن بگویید حتی هنگام مرگ...
                                   
جین ایر
جین ایر
در جواب به خواهرش، کاساندرا که از او پرسید آیا چیزی می خواهد؟ او گفت هیچ چیز جز مرگ نمی‌خواهم.
جی. ام. باری
http://www.seemorgh.com/uploads/01sa2.jpg
نویسنده «پیتر پن» زمان مرگ گفت: نمی توانم بخوابم!
ال فرانک بام
http://www.seemorgh.com/uploads/01sa3.jpg
نویسنده جادوگر شهر اوز اشاره کرد به شن های رونده که بیابان اوز را احاطه کرده بود. او گفت: حالا من می‌توانم از شن های رونده رد بشوم.
ادگار الن پو
ادگار الن پو
او گفت: خدا به روح بیچاره من کمک کند!
توماس هوبس
http://www.seemorgh.com/uploads/01sa5.jpg
من می خواهم آخرین سفر دریایی‌ام را بروم یک جهش بزرگ به سوی تاریکی.
آلفرد جری
http://www.seemorgh.com/uploads/01sa6.jpg
من دارم می میرم. لطفا... برایم یک خلال دندان بیاور!
هانتر اس. تامپسون
http://www.seemorgh.com/uploads/01sa7.jpg
آخرین جمله ای که روی برگه خودکشی اش نوشته بود این بود: آرام باش- این صدمه نمی‌زند!
هنریک ایبسن
هنریک ایبسن
در جواب به پرستاری که گفت او کمی حالش بهتر شده گفت: «برعکس!»
آنتون چخوف
آنتون چخوف
«من مدت زیادی بود که شامپانی نخورده بودم!»
او که در اثر بیماری سل در بالین مرگ بود بنا به تجویز پزشک شامپانی نوشید تا از درد و رنج بیماری بکاهد.
مارک تواین
مارک تواین
او هنگام صحبت با دخترش کلارا گفت: «بدرود! کاش همدیگر را ملاقات کنیم.»
لوئیزا می آلکوت
http://www.seemorgh.com/uploads/01sa11.jpg
این مننژیت نیست؟
آلکوت بیماری مننژیت نداشت، اگرچه خودش فکر می‌کرد مننژیت دارد. او در اثر سم جیوه مرد.
واشنگتن ایروینگ
http://www.seemorgh.com/uploads/01sa12.jpg
او وقتی با خواهرزاده اش صحبت می‌کند: من مجبورم بالش‌هایم را یک شب دیگر مرتب کنم؟ وقتی همه چیز تمام شده است.
لئو تولستوی
لئو تولستوی
اما روستایی‌ها.. روستایی‌ها چگونه می‌میرند؟
هانس کریستین آندرسن
هانس کریستین آندرسن
از من نپرس حالم چطور است! من هیچ چیز دیگه ای نمی فهمم.
چارلز دیکنز
چارلز دیکنز
«روی زمین!»

او از تکانی که از بیرون خانه می‌آمد عذاب می کشید و خواست که او را روی زمین بخوابانند.
اچ. جی ولز
http://www.seemorgh.com/uploads/01sa16.jpg
«برو گمشو! من حالم خوب است»
او اصلا فکر نمی کرد که دارد می میرد.
دبلیو. سی. فیلدز
http://www.seemorgh.com/uploads/01sa17.jpg
«خدا همه جهان و هرکسی در آن هست را لعنت کند به جز تو کارلوتا!»
کارلوتا اسم کوچک کارلوتا مونتی بازیگر و معشوقه اش بود.
ولتر
ولتر
مرد خوب! حالا وقت دشمن پیدا کردن نیست!
او در جواب کشیشی که از او خواست شیطان را انکار کند این حرف را زد
دیلان توماس
http://www.seemorgh.com/uploads/01sa19.jpg
من 18 لیوان پر ویسکی خوردم... فکر کنم رکورد شکستم.
ارنست همینگوی
ارنست همینگوی
ارنست همینگوی قبل از اینکه خودش را بکشد به همسرش گفت: «خدانگهدار گربه کوچولوی من!»
جورج برنارد شاو
جورج برنارد شاو
«مردن آسان است. طنز مشکل است.»
جیمز جویس
http://www.seemorgh.com/uploads/01sa23.jpg

«کسی هست که بفهمد؟»
ژان کوکتو
http://www.seemorgh.com/uploads/01sa24.jpg
از روز اول تولدم مرگ شروع به قدم زدن کرد. مرگ بدون عجله به سمتم قدم برمی‌داشت.
یوهان ولفگانگ گوته
یوهان ولفگانگ گوته
«نور بیشتر»





تاریخ : پنج شنبه 90/10/22 | 7:14 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

رستورانی در سعادت آباد مختص بانوان محجبه+تصاویر

رستورانی در سعادت آباد مختص بانوان محجبه+تصاویر
پیدا شده است مردی که با افتتاح رستورانی مخصوص خانواده‌های محجبه، جامه عمل بر شعار من و تو دوخته است. مردی که در رستورانش به راستی از پذیرفتن بانوان بی‌حجاب معذور است.
شفاف:در روزهایی که شجاعت چنین کاری را در خودم مشاهده نمی‌کنم، پیدا شده است مردی که با افتتاح رستورانی مخصوص خانواده‌های محجبه، جامه عمل بر شعار من و تو دوخته است. مردی که در رستورانش به راستی از پذیرفتن بانوان بی‌حجاب معذور است. حاجی علی برهانیان مدیر مجتمع فرهنگی دشت بهشت (دهکده سلامت) از اعتقاداتش می‌گوید. از اعتقاداتی که منو تو سنگشان را بر سینه می‌زنیم و او بی‌هیچ ادعایی بدان‌ها عمل می‌کند.

مطمئنا شما نیز بار‌ها و بار‌ها مشابه این تصویر را در اماکن عمومی مشاهده کرده‌اید. اما کمتر کسی می‌شود که بر سر اعتقاداتش بایستد و به راستی از پذیرفتن بانوان بدحجاب معذور باشد.

در این زمانه که پول حرف اول و آخر را می‌زند و ایمان ما آدم‌ها سست شده است و به امدادهای غیبی خداوند متعال اعتقادی نداریم، مطمئنا نصب چنین تابلوهایی فقط از سر ترس از اماکن بر ورودی مغازه‌هایمان است و لاغیر.


بنده در مورد شخصیت خودم صحبت می‌کنم و به محضر هیچکدام از مخاطبان عزیز جسارت نمی‌کنم. اما وقتی کمی فکر می‌کنم و خود را به جای عزیزان فروشنده و اقشار مختلف کاسب قرار می‌دهم، شاید من نیز از ورطه عمل خارج می‌شدم و پا به عرصه شعار می‌نهادم.

اما در همین روزهایی که شجاعت چنین کاری را در خودم مشاهده نمی‌کنم، پیدا شده است مردی که با افتتاح رستورانی مخصوص خانواده‌های محجبه، جامه عمل بر شعار من و تو دوخته است.

مردی که در رستورانش به راستی از پذیرفتن بانوان بی‌حجاب معذور است.

آدرس رستوران: سعادت آباد-میدان فرهنگ-بلوار 24 متری -مجتمع فرهنگی دشت بهشت (دهکده سلامت )
شماره تماس جهت رزرو: 22146358-021
 
 
 
 
 
 
 
منبع:shafaf.ir
 





تاریخ : پنج شنبه 90/10/22 | 7:9 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

ونیز

 

 


 

پائولو قبل از سفر به رم با جولیا یک قرار گذاشته بود که در این مدت هر نامه‌ای به او رسید، آن را بخواند، اما “یک خط در میان”‌‌!

 

 


 

داستان کوتاهی که پیش روی شماست یک قصه جادویی است که حتما باید دو بار خوانده شود! به شما اطمینان می‌دهم هیچ خواننده‌ای نمی‌تواند با یک بار خواندن آن را رها کند! این نامه تاجری به نام پائولو به همسرش جولیاست که به رغم اصرار همسرش به یک مسافرت کاری می‌رود و در آن‌جا اتفاقاتی برایش می‌افتد که مجبور می‌شود نامه‌ای برای همسرش بنویسد به این شرح...

جولیای عزیزم! سلام

بهترین آرزوها را برایت دارم همسر مهربانم. همان‌طور که پیش‌بینی

 

می‌شد مخاطرات گوناگون مسافرت و به علاوه رنج دوری از تو

را تحمل کرد. در این بین طولانی بودن مسیر و کهنگی وسایل مسافرتی

حسابی مرا آزار داد. بعد از رسیدن به رم، چند مرد جوان

خود را نزد من رساندند و ضمن گفت‌وگو با هم آشنا شدیم. آنها

که از اوضاع مناسب مالی و جایگاه ممتاز من در ونیز مطلع بودند

محبت‌های زیادی به من کردند و حتی مرا از چنگ تبهکارانی که

قصد مال و جانم را کرده بودند و نزدیک بود به قتلم برسانند

نجات دادند. هم‌اکنون نیز یکی از رفقای بسیار خوب و عزیزم

“روبرتو”‌‌ که یکی از همین مردان جوان است، انگشتر مرا به امانت گرفته

و با تحمل راه به این دوری، خود را به منزل ما خواهد رساند

تا با نشان دادن آن انگشتر به تو و جلب اطمینانت، جعبه جواهرات

مرا از تو دریافت کند و به من برساند. با او همکاری کن تا جعبه

مرا بگیرد. اطمینان داشته باش که او صندوق ارزشمند جواهرات را

از تو گرفته و به من خواهد داد؛ وگرنه شیاد فرصت‌طلب دیگری جعبه را

خواهد دزدید و ضمن تصاحب تمام جواهرات آن، در رم مرا خواهد کشت

پس درنگ نکن. بلافاصله بعد از دیدن نامه و انگشتر من در ونیز ‍

موضوع را به برادرت بگو و از او بخواه که در این مساله به تو کمک کند.

آخر تنها مارکو جای جعبه را می‌داند. در مورد دزد بعدی هم نگران نباش

مسلما پلیس او را دستگیر کرده و آن‌قدر نگه می‌دارد تا من بازگردم.

می‌کردی سفر خوبی داشتم. در رم دوستان فراوانی یافتم که با آنها

نامه را خواندید؟ اما بهتر است یک نکته بسیار مهم را بدانید:

پائولو قبل از سفر به رم با جولیا یک قرار گذاشته بود که در این مدت هر نامه‌ای به او رسید، آن را بخواند، اما “یک خط در میان”‌!

حالا شما هم برگردید و دوباره نامه را یک خط در میان بخوانید تا به اصل ماجرا پی ببرید!م:تبیان






تاریخ : چهارشنبه 90/10/21 | 7:26 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">