سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.
 

چطور یک پیش‌دبستانی خوب انتخاب کنیم؟

حضور برخی از کودکان در پیش‌دبستانی، سختی‌ها و مشقت‌های خاص خود را دارد. این مقاله والدین عزیز را برای آماده‌سازی‌ کودک و حضور بدون مشکل او در پیش‌دبستانی راهنمایی می‌کند.

خانواده‌های اکثر کودکانی که به سن ورود به مرحله پیش‌دبستانی رسیده‌اند از الان به فکر ثبت‌نام در پیش دبستانی هستند.

 

حضور در پیش دبستانی مناسب، قدم بسیار ارزشمند و مثبتی برای کسب تجربه کودک در زمینه محیط مدرسه و چگونگی رویارویی او با چنین شرایطی است. سن پیش‌دبستانی، مناسب‌ترین سن برای پرورش خلاقیت ، مهارت‌های اجتماعی و هنری و... به حساب می‌آید که هرگز نمی‌توان هیچ برهه‌ای از سن کودک را جایگزین این دوران کرد.
البته حضور برخی از کودکان در پیش‌دبستانی، سختی‌ها و مشقت‌های خاص خود را دارد. آشنایی و اجرای مراحل ذیل، والدین عزیز را برای آماده‌سازی‌ کودک و حضور بدون مشکل او در پیش‌دبستانی راهنمایی می‌کند.
 
گام اول : یک سال قبل از فرارسیدن زمان رفتن فرزندتان به پیش‌دبستانی تحقیقات خود را آغاز کنید. لیستی از پیش‌دبستانی‌های اطراف منزل یا محل کار خود را آماده کنید و به‌تدریج به همه آنها سری بزنید و در هنگام مراجعه حضوری با احترام از مسئولان مدرسه، راجع به سیستم آموزشی ، وسایل کمک آموزشی و... سؤالاتی حرفه‌ای و تخصصی بپرسید و تنها به ظاهر و تجملات مدرسه و چند زبانه‌بودن و وجود چندین کلاس جانبی که بعضا بی‌فایده است اکتفا نکنید.
گام دوم : از مدیریت مدرسه یا مسئولان اصلی مدرسه راجع به میزان تجربه و تحصیلات آنها و معلمان مدرسه سؤالاتی کنید تا مطمئن شوید آنها در کار خود حرفه‌ای‌اند. به‌خصوص راجع به ساعت آموزشی و ساعت تفریح و کلاس‌های ورزشی مدرسه سؤالاتی بپرسید و سپس میزان و نسبت این دو را با هم مقایسه کنید تا از متعادل و متناسب بودن آن مطمئن شوید.
گام سوم : تنها به صحبت کردن با مدیریت و کارکنان مدرسه اکتفا نکنید بلکه با کسب اجازه از آنها در ساعتی که حضور شما مزاحمتی در روند اداره کلاس ایجاد نمی‌کند سری به کلاس‌های درسی و غیردرسی بزنید. به نظافت کلاس‌ها و وسایل کمک آموزشی و نحوه استفاده از آنها نیز توجه کنید (تنها به جنبه تزئینی آن توجه نداشته باشید.)
 اگر حیاط مدرسه مجهز به وسایل تفریحی است نظارت کارکنان مدرسه حین بازی بچه‌ها را با دقت زیرنظر بگیرید و نحوه قضاوت، داوری و رهنمودهای آنها هنگام مشاجره و تدافع بچه‌ها را با دقت ارزیابی کنید و به آن بیندیشید که فرزند شما چگونه باید در نخستین محل تحصیل و یادگیری‌‌اش با مهارت‌های اجتماعی و مشارکت گروهی آشنا شود.
 
گام چهارم : با توجه به ساعت آموزشی مدارس، اگر مدرسه، مسئول تغذیه ناهارکودک نیز هست، در ساعت ناهار نیز سری به مدرسه بزنید تا از بهداشتی و سالم‌بودن غذا و منطبق بودن آن با فهرست غذایی که در اختیار بچه‌هاست مطمئن شوید. در برخی مدارس که ساعت حضور بچه‌ها طولانی است برای گروه سنی پیش‌دبستانی ساعت خواب نیمروزی در نظر می‌گیرند لذا در این صورت به نحوه حضور بچه‌ها (از لحاظ ورود با کفش به وسایل خواب مانند بالش، پتو و...) در مکان خواب دقت کنید.
 ساعت طولانی حضور در مدرسه همیشه نمی‌تواند امتیازی مثبت تلقی شود زیرا گاهی اوقات به‌طور عملی بعد از ناهار، زمان کودک تنها به خواب و بازی بدون هدف در حیاط اختصاص می‌یابد.
 
گام پنجم : اگر تصمیم قطعی برای ثبت نام فرزندتان در پیش دبستانی مورد نظرتان دارید، شرایط و زمان دقیق ثبت نام را جویا شوید زیرا گاهی اوقات به‌علت محدودیت جا و فضای آموزشی از تعداد محدودی کودک ثبت نام به عمل می‌آید.
 
برخی از نکات عمومی که حتما والدین عزیز باید هنگام ثبت نام مد نظر قرار دهند :
 
1- از لحاظ امنیت محیط بازی ، مدرسه مورد نظر را با دقت بررسی کنید و درصورت مشاهده نقص، آنها را به اطلاع مدیریت مدرسه برسانید.
 
2- در هنگام ثبت نام و آغاز سال تحصیلی، میزان علم و مهارت فرزندتان را با دقت و بدون جانبداری بررسی کنید و بعد از 3ماه، مجددا کودک را ارزیابی کنید تا از پیشرفت و بهبود شرایط او و مثبت‌بودن برنامه‌های مدرسه اطمینان حاصل کنید.
3- به تعداد دانش‌آموزان هر کلاس توجه کافی داشته باشید زیرا کلاس‌های پرجمعیت بازدهی زیادی ندارند.
 
4- بعد از شروع مدرسه و گذشتن چند هفته‌ای، به‌طور غیرمستقیم از فرزندتان سؤالاتی درباره وضعیت و شرایط مدرسه بپرسید تا از مرتب بودن اوضاع اطمینان حاصل کنید.
 
5- به‌طور مرتب با معلم فرزندتان در تماس باشید تا از مطلوب‌بودن شرایط فرزندتان مطمئن شوید یا درصورت وجود مشکلی، همراه و هماهنگ با معلم او به رفع آن مبادرت ورزید.
6 ـ با والدینی که کودکشان در سال گذشته در پیش‌دبستانی مورد نظر شما تحصیل می‌کرده‌اند ارتباط برقرار کنید و سؤالاتتان را از آنها هم بپرسید زیرا آنها شاهدان مطمئن و معتبرتری خواهند بود.
منبع : hamshahrionline.ir
 





تاریخ : پنج شنبه 90/4/30 | 8:43 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 

تاثیر دویدن در تاخیر زمان مرگ‌!!

عمر مفید آنها طولانی‌تر بوده و میزان مرگ زودرس میان این گروه، نصف افرادی است که نمی‌دوند.

 

 

دویدن منظم باعث کندتر شدن اثرات سالخوردگی می‌شود. براساس مطالعات محققان دانشگاه استنفورد که با بررسی روی 500 دونده مسن طی 20 سال انجام شده است مشخص شد این افراد از ناتوانایی‌های کمتری نسبت به همسالان خود رنج می‌برند ؛ همچنین عمر مفید آنها طولانی‌تر بوده و میزان مرگ زودرس میان این گروه، نصف افرادی است که نمی‌دوند.

این مطالعه حاوی یک پیام است این ‌که اگر بخواهید با افزایش سن، سلامتتان را حفظ کنید به ورزش‌های هوازی بپردازید.
 
در سال 1984 زمانی‌ که محققان این طرح را آغاز کردند بر این باور بودند که تمرین‌های ورزشی زیاد، بیشتر از این‌که برای افراد مسن مفید باشد، مضر است.
بعضی نگرانی‌ها از این بود که اثرات درازمدت این تمرین‌ها باعث آسیب‌های استخوانی شده و فرد به عادات بد راه رفتن مثل لنگیدن و... مبتلا شود. محققان معتقد بودند تمرین‌های منظم می‌تواند باعث زندگی شاداب باکیفیتی بالا و بدون ناتوانی‌های مختلف شود.

فعال نگهداشتن بدن لزوما باعث افزایش طول عمر نمی‌شود، اما می‌تواند باعث فشرده شدن (کوتاه شدن)‌ دوره ناتوانی فرد در انتهای دوران عمر خود شود.
 

پروفسور فرای و همکارانش 538 فرد بالای 50 سال را که به‌طور منظم می‌دویدند با همتایان خود که ورزش نمی‌کردند. مقایسه کردند. اکنون این افراد بین 70 تا 80 سال عمر دارند. از آنها  درباره ناتوانی‌هایشان در انجام کارهای روزانه، بیرون رفتن، قدم زدن، لباس پوشیدن و... سوال شد.

طی 20 سال مطالعه 34 درصد از افرادی که نمی‌دویدند مردند، در حالی که این نسبت در میان افراد ورزشکار 15 درصد است. در آغاز مطالعات، افراد  ورزشکار 4ساعت در هفته می‌دویدند که این میزان اکنون به 75دقیقه در هفته رسیده است، اما هنوز آثار مثبت ناشی از این ورزش را در سلامتشان نمی‌بینند.
 
به طور میانگین هردو گروه مورد مطالعه پس از 21 سال دچار ناتوانی‌های جسمی شدند، اما آغاز این دوره در افراد ورزشکار دیرتر بود.
 

اولین علائم ناتوانی در افراد ورزشکار 16 سال دیرتر از گروه اول آشکار شد، همچنین فاصله بین افراد گروه اول ودوم به لحاظ میزان توانایی همراه با گذشت زمان بیشتر می‌شد. تاثیر این دویدن منظم بر سلامت و به تاخیر انداختن زمان مرگ چشمگیرتر از چیزی بود که محققان فکرش را می‌کردند.

با این روش، سرعت مرگ‌های ناشی از بیماری‌های قلبی  عروقی، مرگ زودرس ناشی از سرطان، بیماری‌های عصبی و دیگر عوامل عفونی کندتر می‌شود؛ همچنین نیاز به تعویض مفصل زانو در این روش کمتر است. در ابتدای شروع این تحقیق تردیدهای فراوانی وجود داشت، اما اکنون بسیاری از یافته‌ها در جهت مطلوب پیش‌می‌رود.
 
منبع : jamejamonline.ir






تاریخ : پنج شنبه 90/4/30 | 8:41 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
قصه اولین سی دی آموزش جنسی
در هفته‌های اخیر یک دی‌ودی‌دی آموزشی درباره بهداشت جنسی روی پیشخوان داروخانه‌ها آمد و کلی هم فروش کرد، فکر می کنید جریان از چه قرار است؟
 
 
همشهری جوان: در هفته‌های اخیر یک دی‌ودی‌دی آموزشی درباره بهداشت جنسی روی پیشخوان داروخانه‌ها آمد و کلی هم فروش کرد، فکر می کنید جریان از چه قرار است؟

"تماشای این فیلم برای افراد زیر مناسب نمی‌باشد" کنار این جمله دایره سفید و قرمز رنگی هم کشیده و وسطش درشت نوشته 18- «آشنای محبوب» فیلم آموزشی‌ای است که این روزها در داروخانه‌های شهر توزیع شده و ظاهراً مشتری هم کم نداشته؛ مشتری‌هایی که کنجکاو شده‌اند تا از نوشته روی کاور قرمز رنگ فیلم سردربیاورند؛ «راهنمای زناشوی و بهداشت جنسی» کلید واژه‌ای که آنها را به دنیای رازهای مگوی مسائل جنسی می‌برد تا حالا نهادهای رسمی و رسانه‌ها خیلی جرأت نکرده آند وارد جزئیات آن شوند. آخرین نمونه‌‌اش واحد «تنظیم خانواده» در دانشگاه‌ها بود که دارد منقرض می‌شود. جایش رابه «شکوه همسرداری» می‌دهد. حالا این فیلم 4 هزار تومانی وارد بازار شده و به قول خودش می‌خواهد «بدون ملاحظات معمول و پرده‌پوشی‌های رایج» ناگفته‌ای مسائل جنسی زوج‌های جوان را بریزد روی داریه تا آنها را با مسائل زناشوی آشنا کند.

البته این فیلم هم مجوز وزارت ارشاد را دارد و هم مجوز وزارت بهداشت را. این فیلم در واقع مجموعه سخنرانی‌های‌ آموزشی استادان فن دراین مورد است. اگر قصد خرید دارید، بدانید!

برای پیدا کردن یک نسخه از این ناگفته‌های همیشه رازدار راه افتادیم توی کوچه و خیابان‌ها تا ببینیم این دی‌وی‌دی در داروخانه‌ای شهر یافت می‌‌نشود یا نه؟ داروخانه نقلی توی یکی از فرعی‌های نزدیک میدان هفت تیر اولین جایی است که سرکی در آن می‌‌کشیم. حتی اسمش را هم نمی‌دانیم و دست و پا شکسته به آقای سپیدپوش پشت باجه پذیرش می‌گوییم «این دی‌وی‌دی جدیدی که درباه مسائل جنسیه رو دارید؟ اول می‌پرسد منظورت «آشنای محبوب» است و با تأییدی ما، سری به نشانه نفی تکان می‌دهد و می‌گوید تمام کردیم؛ الان نداریم.

هر چی داشتم فروختم، چند روز دیگه می‌یارم. می‌تونید برید از داروخانه‌های دیگه بگیرید. راهنمایی آقای داروخانه چی جزو بدیهیات بود و حتی اگر هم نمی‌گفت، به چند تا خیابان پایین‌تر به یکی از داروخانه‌های اصلی تهران که خیلی از داروهای کمیاب در آن توزیع می‌شود سرمی‌زدیم تا ببینیم آنها از این ماجرا خبر دارند یا نه.

گوشه این داروخانه بزرگ قسمتی هست که کار و بارش با بخش‌های دیگر فرق می‌‌کند و فقط وسایل و لوازم بهداشتی می‌فروشد. آقای مسئول بالاخره رضایت می‌دهد که تلفنش را قطع کند و همان حرف فروشنده قبلی را تکرار کند که ما هم تمام کرده‌‌ایم. چند ساعت بتوانیم سؤال نپرسیده، نشانه‌هایی دال بر بودنش پیدا کنیم اما تیرمان به سنگ می‌خورد

از آموزش ریاضی با فیلم ، شروع کردیم

محمدرضا علیزاده، تهیه کننده این فیلم می‌گوید بین تحقیقاتی که برای کارهای تلویزیونی اش انجام می‌داده متوجه این نیاز شده است؛ «آن روزهای اولی که موسه راه افتاه بود، کتاب‌های درسی ریاضی را به فیلم VHS تبدیل می‌کردیم و می‌فروختیم. بین این برنامه‌‌ها به این نتیجه رسیدیم که خیلی از می‌فروختیم. بین این برنامه‌‌ها به این نتیجه رسیدیم که خیلی از معضلات ما به مشکلات ازدواج برمی‌گردد که یکی از آنها مسائل مربوط به زناشویی بود»

علیزاده به سختی‌های ساختن این کار هم اشاره می‌کند؛ «کار را دست به عصا و نگران جلو بردیم و برای همین دوسال‌و‌نیم طول کشید.
بالاخره این مسائل تابو بود و هیچکس موافقت نمی‌کرد تا این فیلم را بسازیم. هم از سمت وزارت بهداشت مشکل وجود داشت و هم از طرف وزارت ارشاد. کار به جایی رسید که گفتم ریسک می کنم و از سرمایه و هزینه خودم این کار را می‌سازم.»

او بالاخره فیلم را می‌سازد و به مسئولان هر دو وزارتخانه نشان می‌دهد؛ «بعد از آن‌که کار ساخته شد بردم و نشان مسئولان دادم. خوشبختانه مسئولان نظارت و ارزیابی وزارت ارشاد استقبال و همکاری کردند. هر چند خیلی خودسانسوری کرده بودیم اما دلگرم شدیم.» علیزاده می‌گوید ما نمی‌خواستیم محصولمان را در سوپرمارکت‌ها توزیع کنیم؛ الان این سی‌دی‌ها را در بیشتر داروخانه‌‌های مناطق‌ مختلف توزیع کرده‌ایم و در چندین استان کشور هم نمایندگی‌هایی شروع به پخش آن کرده‌اند. الان استان کشور هم نمایندگی‌های شروع به پخش آن کرده‌اند.

الان یک ماهی است که این کار را توزیع کرده‌ایم و یک آگهی هم در یکی از هفته‌نامه‌‌ها داریم که عده زیادی از مردم عادل از نقاط مختلف کشور تماس می‌گیرند تا با پست برایشان ارسال کنیم.» به گفته او استقبال خوبی هم از این کار شده و ایده‌هایی برای توزیع آن بین جوان‌ها دارد؛ «به هر حال برای اولین بار است که با زبانی ساده و روشن مسائلی را که نمی‌شود در تلویزیون و رادیو بیان کرد به این شکل کار کردیم.

به هر حال ما شرایط لازم و فضای مهیایی برای آموزش مسائل جنسی نداریم و این کار شروع خوبی بود. باید به فکر بود تا این نوع کارهای در دانشگاه‌های که تمرکز جمعیت جوان ما آنجاست و در آزمایشگاه‌هایی که جوان‌ها برای آزمایش ازدواج می‌روند در دسترس زوج‌ها باشد. باید در دفاتر محضرهای ثبت ازدواج باشد تا همراه با عقدنامه هدیه بگیرند. ما وعده شماره دوم همین کار را هم داده‌ایم که خیلی‌ها هنوز مدتی نگذشته تماس می‌گیرند و منتظر شماره دوم آن هستند.»
گردآوری:گروه خبر سیمرغ





تاریخ : پنج شنبه 90/4/30 | 8:39 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

   
تولد نوزاد ? کیلویی در تگزاس! (+عکس)
مادر این نوزاد به خبرنگاران گفت: هر کسی که خبر را می شنود شگفت زده می شود. فکر نمی کنم تعداد زیادی از مردم وجود داشته بشند که تا حالا نوزاد ?? پوندی دیده باشند.
 
 
 

مهر:تولد یک نوزاد ?? پوندی (حدود هشت کیلو) در بیمارستانی در شهر تگزاس آمریکا موجب تعجب تمامی کارکنان این بیمارستان شد.

به نقل از آسوشیتدپرس، "جانت جانسون"مادر این نوزاد سنگین وزن به بیمارستان "تگزاس شرقی" مراجعه کرد و پس از زایمان پزشکان به وی گفتند که صاحب یکی از سنگین وزن ترین نوزدان جهان شده است.

وزن دقیق این کودک ?? پوند و یک اونس ( هر پوند معادل ??? گرم است ) معادل هفت کیلو و ??? گرم گزارش شده است.

مادر این نوزاد به خبرنگاران گفت: هر کسی که خبر را می شنود شگفت زده می شود. فکر نمی کنم تعداد زیادی از مردم وجود داشته بشند که تا حالا نوزاد ?? پوندی دیده باشند.



نوزاد هفت کیلو و??? گرمی متولد شده در تگزاس


پیش از زایمان پزشکان پیش بینی می کردند که این نوزاد حدود ?? پوند ( معادل پنج کیلو و نیم ) وزن داشته باشد .

در همین رابطه مسئولان بیمارستان از مقامات تگزاس خواسته اند این مورد را بررسی کنند که آیا می توان این نوزاد را به عنوان سنگین وزن ترین نوزاد این شهر معرفی و ثبت کرد.

سنگین ترین نوزادی که تا کنون به دنیا آمده ?? پوند و ?? اونس معادل ( ?? کیلو و ??? گرم ) وزن داشته که در سال ???? در اوهایو به دنیا آمده است.

 
 
منبع:mehrnews.com






تاریخ : پنج شنبه 90/4/30 | 8:35 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

آگاتا کریستی
آگاتا کریستی
 
جیم موریسون
 
مریلین مونرو
مریلین مونرو
 
کوکو شانل
کوکو شانل
 
بروس لی
بروس لی
 
Astonishing Street Art Murals by Skount
آدری هپبورن
 
مارلن دیتریچ
مارلن دیتریچ
 
فرانک سیناترا
فرانک سیناترا
 
چارلی چاپلین
چارلی چاپلین
 
جان لنون
جان لنون
 
آلفونس گابریل آل کاپون
آلفونس گابریل آل کاپون
 
مارسلو موستروانی
مارسلو موستروانی
 
لئون تروسکی
لئون تروسکی
 
الویس پریسلی
الویس پریسلی
 
گریس کلی
گریس کلی
 
چرچیل
چرچیل
 
ایزادورا دونکان
ایزادورا دونکان
 
الکساندر ابدول
الکساندر ابدول
 
سر آرتور ایگناتیوس کونان دویل
سر آرتور ایگناتیوس کونان دویل






تاریخ : پنج شنبه 90/4/30 | 8:27 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

پایین آوردن کلسترول
سطح بالای کلسترول در بدن مشکلات طولانی مدت و خطرناکی را به دنبال دارد با مصرف سیب می‌توانید سطح کلسترول را در حد نرمال نگه دارید. مطالعات و پژوهش‌ها حاکی از این است که خوردن دو عدد سیب‌ در هر روز تقریبا به میزان 16 درصد سطح کلسترول را پایین می‌آورد. برای کاهش سطح کلسترول هیچ چیز دیگری به اندازه سیب‌ مفید نیست.

تقویت دستگاه گوارش
افرادی که از مشکلات دستگاه گوارشی رنج می‌برند با خوردن سیب می‌توانند عملکرد این دستگاه را در حد نرمال نگه دارند. مهمترین دلیل در تنظیم و تقویت دستگاه گوارش این است که سیب سرشار از فیبر است و این بدان معناست که حرکات روده‌ای را منظم می‌کند و دیر هضمی و یبوست را از بین می‌برد. با تنظیم دستگاه گوارشی از دل دردهای مزمن و شدید که به این دستگاه مرتبط است نیز کاسته می‌شود.

افزایش انرژی

قندی که در سیب وجود دارد طبیعی است و فواید زیادی دارد که به هیچ عنوان مقابل مقایسه با شیرینی‌ها و قندهای مصنوعی نیست. قند موجود در سیب باعث افزایش انرژی می‌ شود به همین دلیل است که خوردن این میوه صبح زود و قبل از صبحانه توصیه شده و تا آخر شب بدن را سرحال نگه می دارد و انرژی مورد نیاز را تامین می‌کند.

درمان آنمی (کم خونی)

از آنجایی که سیب سرشار از آهن است در درمان آنمی نقش مهمی دارد. آهن موجود در بدن سطح هموگلوبین را افزایش می دهد که افزایش هموگلوبین با درمان آنمی رابطه مستقیم دارد اگر شما دائما احساس ضعف و خستگی دارید با خوردن این میوه می‌توانید سرحال شوید زیرا قند طبیعی موجود در سیب با آهن آن ترکیب شده و باعث افزایش انرژی و همچنین تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود به گونه‌ای که بدن در برابر بیماری‌ها حالت آماده باش به خود می‌گیرد.

کاهش خطر ابتلا به سرطان

از دیگر فواید این میوه کاهش خطر ابتلا به سرطان‌های خاص است. از آنجایی که فیبر موجود در سیب در تقویت دستگاه گوارش موثر است از خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ جلوگیری می‌کند. خوشبختانه مطالعات نشان داده است که مصرف این میوه خطر ابتلا به سرطان ریه و سرطان سینه را نیز کاهش می‌دهد و به طور کلی سیب، میوه‌ای کاملا استثنایی در پیشگیری از انواع سرطان‌ها به شمار می‌آید.

کاهش خطر حملات قلبی

سیب سرشار از آنتی اکسیدان قوی است و در حقیقت آنتی اکسیدان برای سلامت قلب فواید زیادی دارد مصرف سیب کمک زیادی به درمان و پیشگیری از بیماری‌های قلبی می‌کند. از آنجایی که بیماری قلبی با افزایش سن، زیاد می‌شود، مصرف این میوه هیچوقت دیر نیست و به خوردن آن توصیه زیادی شده است.

درمان و پیشگیری از آسم

اگر شما از مشکلات ناشی از آسم رنج می‌برید با خوردن یک فنجان آب سیب می‌توانید به رفع این مشکلات و نگرانی‌ها کمک کنید. یکی از نشانه‌های آسم به سختی و با صدای بلند نفس کشیدن است اما با خوردن آب سیب تازه می‌توانید این نشانه‌ها را از بین ببرید. زنان باردار نیز با خوردن این میوه به مقدار زیاد در طول بارداری می‌توانند از مبتلا شدن جنین به آسم جلوگیری کنند.

بهبود دیابت

افرادی که مبتلا به دیابت هستند در صورت درمان نکردن آن به مشکلات دیگری نیز دچار می‌شوند که به دیابت مربوط می‌شود از جمله اختلالات عصبی، مشکلات کلیوی و مشکلات بینایی. با خوردن سیب به طور منظم می توانید از مبتلا شدن به دیابت و مشکلات دیگری که به دنبال دارد جلوگیری کرد. ژلاتین موجود در سیب نقش انسولین را ایفا می‌کند در نتیجه در تنظیم سطح قند خون بدن اهمیت ویژه‌ای دارد. خوشبختانه این میوه درشرایط آب و هوایی مختلف برداشت می‌شود.

افزایش بینایی

مشکلات ناشی از بینایی تقریبا غیرقابل پیشگیری است اما اخیرا مطالعات انجام شده نشان داده است که سیب می تواند اثر مطلوبی بر بینایی داشته باشد از آنجایی که سیب منبعی غنی از ویتامین A و ویتامین C است در درمان شب کوری و کور رنگی اثرات مثبتی دارد.

پیشگیری و درمان آلزایمر

یکی از شگفت‌انگیزترین اثرات سیب، درمان و پیشگیری از آلزایمر است. اثر آن در درمان و پیشگیری از این بیماری به گونه‌ای است که خوردن سیب باعث تقویت سلول‌های مغز می‌شود






تاریخ : پنج شنبه 90/4/30 | 8:25 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

جالبترین و عجیب ترین جانوران دریایی + عکس
 
در اعماق اقیانوس‌ها جانورانی زندگی می‌کنند که در نوع خود ویژگی‌های منحصر به فردی دارند؛ ویژگی‌هایی که آنها را به مخلوقاتی منحصر به فرد تبدیل کرده است. سایت نشنال‌جئوگرافیک در گزارشی نگاهی به برخی از عجیب‌ترین این مخلوقات داشته است.
 www.errooortm.com | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
خرچنگ یتی

 www.errooortm.com | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
ماهی قورباغه‌ای

 www.errooortm.com | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
اختاپوس معمولی

 www.errooortm.com | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
ستاره سبدی

 www.errooortm.com | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
ماهی دانه صنوبری

 www.errooortm.com | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
مارماهی نواری

 www.errooortm.com | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
سایفونفور زنگوله‌ای

 www.errooortm.com | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
حلزون زبان فلامینگویی

 www.errooortm.com | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
ماهی پرنده

عکس این ماهی پرنده که به زیبایی در هوا سر می‌خورد، در آبهای آرام دریای تاسمانی بازتاب یافته است. حدود ?? گونه ماهی پرنده وجود دارد. تمام این گونه‌ها دارای باله‌های سینه‌ای بال‌مانندی هستند که به آنها اجازه می‌دهد پس از سرعت گرفتن در زیر آب، با سرعت بیش از ?? کیلومتر بر ساعت در هوا پرواز کنند. این ماهی‌ها می‌توانند در هر پرش حدود ??? متر در هوا پرواز کنند.

حلزون زبان فلامینگویی که در بسیاری از تپه‌های مرجانی کارائیب و اقیانوس اطلس یافت می‌شود؛ از بادبزن‌های سمی دریایی تغذیه می‌کنند و نه تنها هیچ آسیبی نمی‌بینند، بلکه با جمع‌آوری زهر این جانوران خودش نیز ماهیتی سمی پیدا می‌کند. کسانی‌که به جمع‌آوری صدف علاقه دارند معمولا جذب این حلزون‌های رنگارنگ می‌شوند، اما صدف این جانداران در واقع سفید است. جانور زنده درون آنها است که این الگوهای رنگی برجسته را خلق می‌کند.

 

سایفونفورها از خانواده مرجان‌ها و در واقع نوعی عروس دریایی هستند، اما شبیه هیچ مخلوق دیگری در دنیا نیستند. این مخلوقات ژلاتینی حالت کلونی دارند، به این صورت که در حقیقت از یک مجموعه به هم پیوسته و یکپارچه از بخش‌های منفرد ساخته شده‌اند. هر کدام از بخش‌های بدن آنها یک کارکرد بسیار تخصصی مانند شکار طعمه، هضم طعمه، تولیدمثل یا جابجایی جانور را بر عهده دارد. در برخی از گونه‌ها، طول ساقه لوله‌ای بدن آنها به بیش از ?? متر می‌رسد، یعنی حتی بلندتر از وال آبی.

 

مارماهی نواری چهره‌ای بی‌نظیر دارد: سوراخ‌های بینی ترومپت مانند و سه شاخک حساس بر روی فک پایین. اما شگفت‌انگیزتر از فیزیولوژی بدن این جانور، رفتار منحصر به فرد آن است: میل طبیعی این جانور برای تغییر جنسیت. زمانی که نر‌ها جنسیت خود را به ماده تغییر می‌دهند، رنگ آنها نیز به زرد تغییر می‌کند که ظاهرا با شخصیت زنانه آنها تناسب بیشتری دارد.

 

یافتن غذا در شب می‌تواند یک رقابت دشوار باشد، اما ماهی دانه صنوبری رنگارنگ مجهز به یک اسلحه سری است: چراغ‌های طبیعی. باکتری‌های نورانی که در دو اندام واقع در فک پایینی این جانور زندگی می‌کنند، پرتوهای نوری تولید می‌کنند که مانند یک نورافکن، غذای این شکار را روشن می‌کنند.

 

یک ستاره سبدی تعداد زیادی بازو دارد که شبکه گریزناپذیر آن را برای به دام انداختن شکارهای مورد علاقه جانور ایجاد می‌کند. هر کدام از این بازوها که ممکن است چهار تا پنج برابر بدن جانور باشند، تعداد زیادی شاخه دارد که می‌توانند زوپلانکتون‌ها (جانوران ریز شناور در دریاها و اقیانوس‌ها) و سایر غذاهای مورد علاقه جانور را مانند فیلتر از جریان‌های آبی جدا کرده و به دام بیاندازد.

 

اختاپوس معمولی هر چه باشد، قطعا یک جانور عادی و معمولی نیست. باهوش‌ترین عضو خانواده بی‌مهرگان از مجموعه‌ای از توانایی‌های بی‌نظیر برای اجتناب از شکارچیانی همچون کوسه‌ها، مارماهی‌ها و دلفین‌ها استفاده می‌کند. اختاپوس که استاد استتار در طبیعت است، می‌تواند رنگ و شکل خود را چنان تغییر دهد که دشمنانش آن را نبینند؛ و هنگام کشف شدن یک ابر مه‌آلود از جوهر سیاه را در آب رها می‌کند. حتی اگر اختاپوس شکار شود، هنوز بازی تمام نشده است: این جانور به سادگی می‌تواند یکی از بازوهای خود را بکند تا از مهلکه فرار کند. بازوی کنده شده بعدا مجددا در خواهد آمد!

 

ظاهر این ماهی قورباغه‌ای که بسیار شبیه آشیانه صخره‌ای خود به نظر می‌رسد، تغییر چهره‌ای برای جذب غذاهای احتمالی است تا آنها را مجاب کند که اندکی جلوتر بیایند. این ماهی قادر است بافت پوست و حتی رنگ خود را چنان تغییر دهد که شبیه محیط اطراف خود شود. این ماهی همچنین می‌تواند شکار خود را با استفاده از زائده‌ای به شکل چوب ماهی‌گیری که با طعمه کرمی شکلی در انتهای آن تکمیل شده است، بفریبد. ماهی قورباغه‌ای چنان با زندگی در کف دریا عجین شده است که از باله‌های سینه‌ای خود به جای شنا کردن، برای راه رفتن روی کف دریا استفاده می‌کند.

 

خرچنگ یتی آنقدر عجیب و غیرعادی است که یک خانواده کاملا جدید از حیوانات برای طبقه‌بندی آن خلق شد. کیوا هیرسوتا، این موجود را در فاصله ???? کیلومتری جنوب جزیره ایستر، و در عمق ???? متری کف اقیانوس آرام کشف کرد. از بسیاری جهات این گونه تازه کشف شده یک معما به شمار می‌رود. گازانبرهای پشمالوی خرچنگ یتی میزبان کلونی‌های باکتری است که آنها را به مزارعی برای تولید غذای جانور تبدیل می‌کند. این گازانبرها همچنین وظیفه حفاظت خرچنگ در برابر جریان‌های مسموم دهانه‌های آتشفشانی کف اقیانوس، و یا استفاده به عنوان حسگرهایی برای یافتن جفت را بر عهده دارند.






تاریخ : پنج شنبه 90/4/30 | 8:21 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

ماموریت آینده ناسا سفر انسان به مریج

با پرتاب شاتل آتلانتیس به ایستگاه فضایی بین‌المللی در روز جمعه که در واقع پرواز پایانی در تاریخ ?? ساله شاتل‌ها محسوب می‌شود، فضانورد کهنه‌کار و اولین رییس سیاهپوست سازمان فضایی ناسا، طی مصاحبه‌ای، ماموریت‌های مهم فضایی آینده این سازمان را تشریح کرد.

«چارلز بولدن» در گفت‌و‌گو با مجله «روت» پایان پرواز شاتل‌ها را،‌ آغازگر راهی برای ایجاد طراحی‌های جدید انتقال انسان به فضای عمیق‌تر در مدار دانست. همچنین ناسا برای دنبال کردن اعزام فضانوردان خود به فضا با روسیه همکاری داشته و در توسعه صنعت شاتل فضایی خصوصی کمک خواهد کرد.

بخشی از گفت‌و‌گوی مجله «روت» با رییس سازمان فضایی ناسا را می‌خوانید:

«روت» : آخرین پرتاب شاتل با کمال تاسف به عنوان پایانی بر یک عصر در نظر گرفته می‌شود. آیا به نظر شما با پایان پروازهای شاتل، چیزی از دست می‌رود؟

«بولدن» : اتفاقا کاملا برعکس است. به نظر من ما با آغاز یک عصر دیگر مواجه هستیم. همانطور که شما مطرح کردید، ما دوره درخشان ?? ساله شاتل را به پایان می‌رسانیم که منجر به پیشرفتهای خارق‌العاده در اکتشافات انسانی، پیشرفتهای فناورانه و از این قبیل شده است. با این حال، از زمانی که من از سال ???? به ریاست این سازمان رسیده‌ام، هدف ما این بوده که با امنیت کامل برنامه شاتل را به سرانجام برسانیم. این امر در دوره قبلی در سال ???? آغاز شده و ما سرانجام توانسته‌ایم آن را به مقصد برسانیم. هدف کنونی ما دیگر سرمایه‌گذاری در اکتشافات نبوده و در تلاش هستیم تا سال ???? انسان را بر روی یک سیارک و تا سال ???? بر روی سیاره مریخ فرود آوریم.

«روت» : اینها اهداف بلندپروازانه‌ای محسوب می‌شوند. آیا به همین دلیل ناسا تصمیم به اتمام برنامه شاتل گرفته و می‌خواهد بر روی فناوری‌های لازم برای دستیابی به آنها تمرکز کند؟

«بولدن» : اینها برخی از دلایل آن هستند. یکی از چیزهایی که ما باید انجام دهیم مطابقت با قانون است. کنگره آمریکا در تمام این سالها از زمان قانون ملی فضایی برای تاسیس سازمان ناسا تا کنون ما را به تکیه بر قابلیت‌های تجاری تا بیشترین حد ممکن تشویق کرده است. بسیاری از دولتها این قانون را نادیده گرفتند، اما اوباما تصمیم گرفته که اکنون زمان اجرایی کردن آن است. یکی از کارهای من تسهیل ظهور موفق یک صنعت تجاری فضایی است. اکنون هم در مسیر درست برای رسیدن به آن هستیم.

ما در ماه سپتامبر یک برنامه پرتاب داریم که در آن سه فضانورد را برای اقامتی شش ماهه به ایستگاه فضایی می‌فرستیم. سال آینده ما وارد جایی خواهیم شد که من برای سرویس انتقال محموله‌های آذوقه، البسه و سایر تجهیزات به ایستگاه فضایی باید هزینه کنم. این کار تا زمانی که ما به توسعه قابلیت (تجاری) انتقال انسان برسیم، ادامه خواهد داشت. خواسته من این است که در آن زمان کارهای اکتشافی هم انجام شود. این کار تا زمانی که ما فقط از خودروهای مدار پایین برخوردار باشیم به جایی نخواهد رسید.

«روت» : تا کنون ?? فضانورد سیاه‌پوست به فضا پرواز کرده‌اند. آیا در حال حاضر برنامه‌ای برای اعزام تعداد بیشتری از فضانوردان سیاه‌پوست به فضا وجود دارد و آیا ناسا در تلاش برای استخدام فضانوردانی از نژادهای مختلف است؟

«بولدن» : تلاش مداومی برای استخدام فضانوردان بیشتری از همه نژادها و رنگها در حال انجام است. این کار از سال ???? همزمان با استخدام اولین گروه فضانوردان برای پرتاب شاتل در حال انجام است. من به شخصه هیچ گاه از تعداد نیروهایی که در اختیار داریم راضی نبوده و فکر می‌کنم هیچ گاه نیروی کافی را در اختیار نداشته‌ایم. من واقعا خواهان بکارگیری نیروی جوان از نژادها و رنگهای مختلف برای ادامه راه من و انجام فضانوردی هستم.

از جمله کارهایی که ما انجام می‌دهیم، صرف میزان قابل توجهی از بودجه آموزشی این سازمان در همکاری با کالج‌ها و دانشگاه‌های تاریخی سیاه‌پوستان است. ما همچنین تعدادی برنامه بورسیه، انترنی و کمک هزینه تحصیلی داریم که به همسایگان اقلیت از دبستانی و دبیرستانی تا بالاتر تعلق دارند.

«روت» : همیشه شکایت‌هایی در مورد هزینه بالای ناسا وجود دارد. صحبت شما با آمریکایی‌هایی که فکر می‌کنند صرف پول در اکتشافات فضایی مانند دور ریختن آن است، چیست؟

«بولدن» : اکتشافات فضایی برای کشور به دلایلی بسیار اهمیت دارند. ما نه تنها با کمک ماهواره‌ها و سیستمهای نظارت بر زمین، کاربری زمین را بهتر می‌کنیم بلکه تنها با نگاه به مسائل ساده‌تر نیز می‌توان به اهمیت این مطلب پی برد. برخی فناوری‌های پزشکی در نتیجه بودن انسان در فضا بدست آمده‌اند. حتی کاهش یافتن میزان آلاینده‌ها از جمله آلودگی‌های صوتی ناهنجار هواپیماها، امروزه ناشی از تحقیقات و آزمایشات ناساست.

«روت» : شما در چهار ماموریت شاتل حضور داشته‌اید. احساستان در زمان پرتاب آخر چه بود؟

«بولدن» : من در تمام پروازها دچار هیجان می‌شوم. چه در اولین ماموریت شاتل، پس از ورود موفق گروه به مدار که تنها ?? دقیقه طول کشید و توانستم قاره آفریقا را از فراز زمین شناسایی کنم، چه تمام پروازهایی که همگی مرا هیجان‌زده کردند.منبع:ایران ویج

 






تاریخ : پنج شنبه 90/4/30 | 8:19 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

دستگاه خودپرداز سکه طلا در لندن آمد + عکس

دستگاه‌های خودکار شمش یا ضرب سکه طلا که شبیه دستگاه‌های خود پرداز پول هستند، مدت هاست که در کشورهای شیخ نشین خلیج فارس وجود دارند اما مشتریان مرکز خرید «وست فیلد» در غرب لندن هم از این به بعد می‌توانند از دستگاه خودکار ضرب سکه‌ای که در این مرکز خرید قرار داده شده سکه طلای ?? عیار بخرند.

این دستگاه ساخت آلمان، راهی برای تبدیل سریع پول به سرمایه‌ای گرانبهاست که در چند سال گذشته رشد قابل ملاحظه‌ای را تجربه کرده است.

درک هیگنیس، رئیس شرکت طلا فروش، زن گلد می‌گوید: «من فکر می‌کنم طلاچند سالی است که در بازار سرمایه به خوبی ایفای نقش کرده است. به نظر ما قیمت طلا در آینده رشد می‌کند. البته ما به طلا به عنوان یک سرمایه‌گذاری نهایی نگاه نمی‌کنیم، بلکه پشتوانه‌ای برای پول کاغذی است.»

قیمت هر اونس طلا از ??? دلار در سال ???? میلادی به ???? دلار درروز دوشنبه چهارم جولای سال میلادی جاری افزایش یافته است.

بر آوردها نشان می‌دهد که هیچ سرمایه‌گذاری سال گذشته به سودآوری سرمایه‌گذاری در طلا که افزایش قیمت سی درصدی داشت نبوده است.

کارشناسان معتقدند، چاپ اسکناس از سوی بانک‌های مرکزی جهان برای مقابله با کسری بودجه باعث کاهش ارزش پول و افزایش قیمت طلا شد.

ناآرامی‌ها در کشورهای شمال آفریقا و خاورمیانه هم سرمایه‌گذاران نگران از بی‌ثباتی دربازار سرمایه را به سمت خرید فلزات قیمتی چون طلا ونقره سوق داد.

www.errooortm.com | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

www.errooortm.com | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

www.errooortm.com | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

www.errooortm.com | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

www.errooortm.com | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

www.errooortm.com | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

www.errooortm.com | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

www.errooortm.com | گروه اینترنتی ایران ویج ‌






تاریخ : پنج شنبه 90/4/30 | 8:17 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

دنیا رو درون یک رول دستمال توالت ببین

 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 ب;اغ وحش - زرافه 

 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 ب;ازسازی - نعمیرات خانه
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 ت;انگو رقصیدن

 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 م;اهیگیری

 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 ف;وتبال
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 ک;لاس درس - مدرسه

 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 آ;ویزان کردن لباس

 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
  
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 ب;ازار روز

 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌






تاریخ : پنج شنبه 90/4/30 | 8:14 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">