سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

آنجه در روایات بسیار برآن تاکید شده اینست که کسیکه مرتکب گناه غیبت شود اولین کسیست که به جهنم وارد میشود ودر صورتیکه توبه کند وصاحب حق را راضی کند وتوبه اش پذیرفته شود آخرین نفری است که به بهشت وارد میشود

معنای غیبت

فقها تعاریف فراوانی برای غیبت داشته اند و معیارهایی در این خصوص ارائه کرده اند. شیخ شهید در کتاب کشف الریبه ملاک غیبت را اینگونه معنا کرده است که:

" هرگاه کسی در غیاب دیگری سخنی نسبت به او بگوید که عرفاً و در نزد مردم نقص و عیب به حساب می آید و قصد وی از این کار سرزنش و یا برملا کردن نقص او باشد، مرتکب غیبت شده است."

همچنین ابوذر می گوید: از رسول خدا(ص) پرسیدم که غیبت چیست؟ حضرت فرمودند:" غیبت عبارت است از اینکه نسبت به برادرت چیزی بگویی که او از آن خوشش نمی آید.

ابوذر پرسید: حتی اگر این صفت و ویژگی در او باشد؟- باز هم غیبت، به حساب می آید؟- حضرت فرمود:" اگر- آن صفت- در او باشد، غیبت است؛ والا تهمت به حساب می آید."

روشن است که منظور برادر در این روایت تنها برادر نسبی نیست، بلکه برادر ایمانی را هم شامل می شود. منظور از اکراه نیز چیزی است که عرفا عیب و نقص به حساب می آید و قصد مذمت و گفتن نقص هم در روایت مستتر و تلویحا آمده است؛ والا اگر از راه لطف و مرحمت چیزی در خصوص او بگوید، غیبت صورت نگرفته است.

اشکال مختلف غیبت

نکته قابل توجه اینکه غیبت کردن تنها با لفظ شکل نمی گیرد، بلکه در بسیاری از موارد غیبت کردن با حرکات اعضا هم مصداق می یابد، چنان که عایشه می گوید:" زنی نزد ما آمد. چون روی خود برگرداند با دست اشاره کردم که کوتاه قد است. رسول خدا(ص) فرمودند: غیبت این زن را کردی.

از روایات درک می شود که افشای آنچه از عیب های مومن پوشیده شده است حرام می باشد؛ چه شخص راضی باشد و چه راضی نباشد، چه قصد برملا کردن نقص در میان باشد و چه نباشد، اما از ملاحظه مجموع روایات برمی آید که قصد، برملا کردن نقص است که این افشاگری را حرام می کند مگر این که اصل مورد از مواردی باشد که اظهار آن حرمت شرعی داشته باشد مثل معصیت که خود معصیت کننده هم نمی تواند اظهار کند.

حتی اگر مومن نسبت به برملا کردن مسائل پنهان خود راضی باشد و قصد برملا کردن نقص و عیب هم در میان نباشد، غیبت به حساب می آید.

حرمت غیبت اجماعی است

حرمت غیبت اجماعی و بلکه از ضروریات فقه است. مهم ، توجه به پیامدهای آن است که امید است با اندیشیدن در این پیامدها به آن مبتلا نشویم و اگر مبتلا هستیم، به زودی برگردیم که اگر با این صفت از دنیا برویم، رسوایی در قیامت را به دنبال دارد و صورت ملکوتی آن همان است که در سوره مبارکه حجرات آیه 12 آمده است:" ... آیا یکی از شما دوست دارد که گوشت برادر خود را بخورد، در حالی که مردار است...؟!"

از آن جا که غیبت کننده در دنیا آبروی مردم را دریده است- مانند حیوانی که بدن مردم را پاره می کند- در قیامت صورت ملکوتی این عمل- خوردن مردار- به او برمی گردد.

در روایت آمده است که رسول خدا(ص) مردی را به خاطر ارتکاب زنا سنگسار نمود. یکی از حاضران به رفیقش گفت:" این مرد در جایگاه خود مثل سگ کشته شد." سپس رسول خدا(ص) با آن دو نفر از مرداری عبور کردند. پیامبر(ص) به آنها فرمود: " با دندان های خود از این مردار بکنید." آنها گفتند: یا رسول الله؛ آیا از گوشت مردار بخوریم؟

پیامبر(ص) فرمود: آنچه از برادر خود به شما رسید تعفن آن بیش از این است.

عذاب برای غیبت کننده

در برخی روایات هم آمده است که در روز قیامت غیبت کننده گوشت خود را می خورد.

مرحوم شیخ صدوق به سند خود از امام علی(ع) نقل می کند که در ضمن موعظه های خود به نوف البکالی فرمود:"...

از غیبت دوری کن، زیرا غیبت نان و خورش سگهای آتش است. ای نوف! دروغگوست کسی که فکر می کند حلال زاده است در حالی که گوشت های مردم را با غیبت کردن می خورد." در روایت دیگری از پیامبر اکرم(ص) آمده است که :" کسی که فرد مسلمانی را غیبت کند، روزه اش باطل گردد و وضویش شکسته شود و در قیامت در حالی محشور می شود که از دهانش بویی بدتر از مردار به مشام می رسد، به طوری که اهل قیامت از بوی او در عذاب خواهند بود."

همچنین انس بن مالک به نقل از رسول خدا(ص) می گوید:" در شب معراج بر قومی گذر کردم که روی خود را با چنگال خویش خراش می دادند. از جبرئیل پرسیدم: اینها چه کسانی هستند؟

گفت: اینها کسانی هستند که غیبت مردم را می کردند و آبروی مردم را می بردند."

کسی که تلاش می کند عیب های پوشیده مردم را برملا کند، خداوند او را رسوا خواهد کرد. چنان که امام صادق(ع) به نقل از رسول خدا(ص) فرمود:"

ای کسانی که به زبان اسلام آورده اید و ایمان به قلب شما وارد نشده است! مسلمانان را سرزنش نکنید! و عیب های پوشیده آنها را جستجو نکنید! زیرا کسی که پوشیده های آنها را جستجو کند، خداوند پوشیده هایش را جستجو کند، افتضاح نماید، اگر چه در خانه اش باشد."

فردی که عیب های پوشیده مردم را افشا می کند؛ چون مردم ناموس الهی اند، هتک حرمت الهی کرده است. پس در این عالم و آن سرا رسوا خواهد شد.

در روایتی از امام باقر علیه السلام آمده که رسول خدا(ص) در معراج از خداوند پرسید:

" ای پروردگار! حال مومن نزد تو چگونه است؟ فرمود، ای محمد! کسی که دوستی از من را اهانت کند، پس همانا به محاربه با من اقدام کرده است..."

در روایتی دیگر از امام صادق علیه السلام آمده است که غیبت کردن سبب خروج از ولایت الهی و ورود در ولایت شیطان می شود.

غیبت حق الناسی است که ...

غیبت از جمله گناهانی است که علاوه بر جنبه حق اللهی، جنبه حق الناسی هم دارد.

رسول خدا(ص) در ضمن سفارشات خود به ابوذر فرمود:" از غیبت کردن بترس که آن از زنا شدیدتر است؛ پرسیدم: ای رسول خدا! به چه علت؟ حضرت فرمود: چون زنا کننده اگر توبه کند، خداوند او را می آمرزد، اما غیبت آمرزیده نشود مگر این که صاحبش( غیبت شونده) را راضی کند."

پس چه بسیار افرادی که گرفتار حق الناس شوند و در قیامت شخصی از او راضی نگردد!

روایت دیگری در این زمینه از رسول خدا(ص) گویای تاثیرغیبت در از بین بردن نیکی های بنده است. آن حضرت فرمود:" آتش در سوزاندن و از بین بردن چیز خشک از غیبت در نابودن کردن نیکی های بنده سریع تر نیست؛ چنان که در روایتی از رسول خدا(ص) آمده است که در روز قیامت شخصی در نامه عمل خود نیکی های خود را نمی بیند. چون از این امر سوال می کند به او گفته می شود چون غیبت کردی، عمل تو از بین رفت.

آسیب های اجتماعی غیبت

گناه غیبت نه تنها موجب فساد در ایمان و اخلاق شخص و رسوایی او در دنیا و آخرت می گردد، بلکه مفاسد اجتماعی و بشری را هم به دنبال دارد.

از مقاصد بزرگ انبیاء علیهم السلام تشکیل مدینه فاضله و جامعه ای نیکوست، و این مهم زمانی به وجود می آید که مردم با یکدیگر الفت و محبت داشته باشند، به طوری که افراد همگی به منزله یک شخص باشند و در این صورت چنین طایفه و ملتی بر طوایف و ملتهای دیگر پیروز خواهند شد، همان طور که مسلمین صدراسلام بر اثر همین اتفاق و وحدت بر حکومتهای بزرگ آن پیروز شدند. بر اساس آنچه گفته شد و روایاتی که در این زمینه وجود دارد، مسلمین مامور و موظفند که با یکدیگر دوستی و مودت ورزند؛ و طبعاً آنچه این دوستی را می افزاید مطلوب و پسندیده است و هر چه از این دوستی و مودت کم کنند، ناپسند است و واضح است که غیبت کردن موجب کینه و دشمنی و بغض می شود و از این رهگذر وحدت اجتماع از بین می رود، و این از آسیب های اجتماعی غیبت است و لازم است برای پرهیز از این ضرر بزرگ از این عمل زشت دور شوند.

راه درمان غیبت

برای درمان این بیماری از دو راه علم و عمل باید استفاده نمود.

درمان علمی: درمان علمی این گناه آن است که شخص در پیامدهای این گناه بیندیشد و این پیامدها را با آنچه از این گناه عایدش می شود، مقایسه کند، از این مقایسه وی تشویق می شود که این عمل را ترک کند؛ زیرا او با این گناه از چشم مردم می افتد، رسوای دو عالم می گردد، بغض و کینه و دشمنی ایجاد می کند.هرگاه این پیامدها را با چند لحظه یاوه سرایی و بذله گویی مقایسه کند، پی خواهد برد که با غیبت کردن چه خطای بزرگی مرتکب شده است.

ای عزیز! با بندگان خدا که مورد دوستی خداوند هستند، محبت قلبی داشته باش! مبادا با محبوب حق، دشمنی ورزی که خداوند در این صورت ترا از رحمت خود دور می سازد. قدری در آثار دنیایی و اخروی غیبت اندیشه کن و در صورت های وحشتناک این گناه در قبر و قیامت تأمل نما و به اخبار و احادیثی که در این زمینه وارد شده است دقت کن و میان چند دقیقه بذله گویی و نتایج این گناه مقایسه ای به عمل آور. در این صورت از این گناه پرهیز خواهی کرد

وانگهی اگر کسی غیبت دیگری می کند به این انگیزه که با او دشمن است، چگونه حاضر می شود نیکی هایش را به دشمنش منتقل کند و گناهان دشمن را به نامه عمل خود وارد کند؟ چنان که در روایات به این پیامد غیبت اشاره شده است.

درمان عملی:آنست که به هر زحمتی هم که شده، عنان نفس زبان را به دست بگیری تا به مرور زمان به راحتی از غیبت کردن پرهیز نمایی. و سعی کنیم که خوبیهای مردم را ببینیم و به دنبال معایب آنها نباشیم.

آورده اند که حضرت عیسی(ع) با عده ای از حواریون از جایی عبور می کردند که به مردار سگی برخوردند. همراهان گفتند: چه مردار بدبویی! حضرت عیسی(ع) فرمود: چه دندانهای سفیدی دارد.

آنها نقص مردار را دیدند و حضرت عیسی کمال آن را گوشزد کرد.

چقدر خوب است بیش از آنچه به عیب های دیگران توجه کنیم به دنبال کشف عیبهای خود باشیم. چنان که رسول خدا(ص) فرمود:

" خوشا به حال کسی که مشغول بودن او به عیبش، او را از عیب جویی دیگران باز دارد."

گوش دادن به غیبت نیز حرام است

همانطور که غیبت کردن حرام است، گوش دادن به غیبت هم گناه به حساب آمده و حرام می باشد.

از برخی روایات استفاده می شود که گوش کننده غیبت همانند غیبت کننده است؛ چنان که امام علی(ع) فرمود:" گوش کننده به غیبت، نیزغیبت کننده است."

از برخی روایات استفاد می شود که رد کردن غیبت واجب است و در روایتی از رسول اکرم(ص) رد کردن غیبت را باعث دفع شر و بدی از غیبت کننده عنوان نموده اند. امام صادق علیه السلام به نقل از رسول خدا فرمود:" آگاه باش کسی که بر برادر خود منت بگذارد و غیبتی را که در مجلسی درباره او شنیده است رد کند، خداوند متعال هزار باب از بدی در دنیا و آخرت از او رد می کند و اگر با وجود توانمندی از این کار خودداری ورزد، برای او مثل گناه کسی است که هفتاد بار او را غیبت کرده باشد، خواهد بود."

روایت دیگری در این زمینه از رسول خدا(ص) آمده است. آن بزرگوار فرمود:

" ای علی! کسی که نزد او برادر مسلمانش غیبت شود و بر یاری کردن برادرش- دفع غیبت او- توانا باشد و او را یاری نکند، خداوند او را در دنیا و آخرت رسوا می کند."

نکته ظریفی را مرحوم شیخ انصاری در تفسیر این روایات آورده و آن این است که مقصود از یاری رساندن غیبت شونده غیر از نهی از غیبت است؛ بلکه منظور آن است که هرگاه غیبت کننده عیبی دنیایی را مطرح کرد، شخص در جواب بگوید اینها که عیب نیست؛ بلکه گناه کردن عیب است؛ و اگر عیبی اخروی مطرح کند، برای یاری کردن برادر دینی اش بگوید: بالاخره افراد گاهی مرتکب خطا می شوند بهتر است برای او طلب آمرزش شود نه عیب جویی و غیبت.

نکته دیگر این که گاه شنونده غیبت با برخی حرکات مشوق غیبت کننده می شود، مثلاً وقتی غیبتی می شود مکرر" استغفار" کند یا کلامی مثل " عجب" و... بگوید.

این حرکات غیبت کننده را به ادامه کار تشویق می کند و طبعا حرمت آن محرز و مسلم است.

کلامی از شهید ثانی

شهید ثانی کلامی در این زمینه دارد و آن این که از بدترین انواع غیبت، غیبتی است که اهل علم با برخی جمله ها مرتکب می شوند؛ مثلاً وقتی سخن از کسی به میان می آید، او می گوید: الحمدلله که ما اهل ریا و خودنمایی نیستیم این شخص در حقیقت مرتکب غیبت شده، زیرا به طرف فهمانده است که شخص مورد نظر اهل ریا و خودنمایی است. یا گاهی کسی صفت بدی را به خود نسبت می دهد تا دیگری را به این صفت مطرح کند؛ مثلاً می گوید فلانی آدم خوبی است؛ ولی به دلیل کم تحملی که همه ما به آن مبتلا هستیم، در عبادات سست است.

یا بگوید: برای فلان دوست ما فلان حادثه اتفاق افتاد، خداوند او و ما را بیامرزد.

او با این کار در حقیقت سرپوشی بر باطن پلید خود قرار داده است. اینها نیز از مصادیق غیبت هستند.

آنچه گفته شد برخی از پیامدهای غیبت و نیز راههای مقابله با آن و مصادیق این گناه بود. به خداوند متعال پناه می بریم از نفس اماره و بدی هایی که رها کردن عنان زبان ما را به آنها دچار می سازد.






تاریخ : چهارشنبه 90/4/29 | 9:27 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
عکس/ ساخت پیاده رو در کوه

تصاویری که مشاهده می کنید مربوط به کاگران چینی می باشد که با تلاش فراوان و با خطرات زیادی که در پیش رو دارند در حال ساخت پیاده رویی در امتداد کوه های شیب دار این کشور هستند . البته...

ارسال برای دوستان

تصاویری که مشاهده می کنید مربوط به کاگران چینی می باشد که با تلاش فراوان و با خطرات زیادی که در پیش رو دارند در حال ساخت پیاده رویی در امتداد کوه های شیب دار این کشور هستند . البته در این تصاویر نشانه هایی از امنیت فضای کاری دیده نمی شود. 

عکس/ ساخت پیاده رو در کوه

عکس/ ساخت پیاده رو در کوه

عکس/ ساخت پیاده رو در کوه

عکس/ ساخت پیاده رو در کوه

عکس/ ساخت پیاده رو در کوه

عکس/ ساخت پیاده رو در کوه

 

عکس/ ساخت پیاده رو در کوه

 

 

عکس/ ساخت پیاده رو در کوه

 

عکس/ ساخت پیاده رو در کوه






تاریخ : چهارشنبه 90/4/29 | 9:19 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

نقاشی های شگفت انگیز و دیدنی 3 بعدی در خیابان ها




















































































تاریخ : چهارشنبه 90/4/29 | 9:9 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

سوژه های داغ وطنی!

 

در صورتی که هر یک از عکس ها باز نشد بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه show picture را بزنید
 


 

 

.

.

.

.

.

هوا گرمه... بفرمائید هندونه خنک

:29dz8zk:






تاریخ : چهارشنبه 90/4/29 | 8:53 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

10 روش عالی برای سریع تر شدن سرعت لود بوت ویندوز

ویندوز شما بعد از مدتی استفاده کند شده و از همه بدتر مدت زیادی طول می کشد تا بعد از روشن کردن بالا بیاید. شما هم حوصله ندارید هر بار چند دقیقه صبر کنید تا ویندوز آماده کار بشود. ‏

در این مطلب ده روش گفته شده که با اجرای آنها می توانید سرعت بوت ویندوز را بیشتر کنید. دقت کنید برای استفاده از بعضی از این روش ها لازم است یک کاربر حد متوسط یا بالاتر ویندوز باشید و آنها را با احتیاط و مسوولیت خودتان انجام می دهید. اگر می خواهید سریع تر ویندوزتان را آماده به کار داشته باشید به ادامه مطلب مراجعه کنید. ‏


بایوس را دستکاری کنید ‏

معمولا با زدن دکمه DEL هنگام بوت شدن کامپیوتر می توانید وارد تنظیمات بایوس بشوید. یکی از چیزهایی که سرعت بوت را بالا می برد این است که در بخش تنظیمات بوت شدن، هارد دیسک را گزینه اول قرار بدهید. بعضی اوقات درایو سی دی یا فلاپی! قبل از بوت شدن چک میشوند که چند ثانیه ای سرعت بوت را کم می کند. اگر بعدا بخواهید کامپیوتر را از روی سی دی بوت کنید می توانید برگردید و این گزینه را به جای قبل برگردانید. ‏

بعضی مادربورد ها هم گزینه ای به نام QuickBoot دارند که با فعال کردن اش می توانید سرعت بوت را بالا ببرید. هنگام دستگاری تنظیمات بایوس دقت کنید که اشتباهی چیزی را تغییر ندهید. ‏

برنامه های اضافی را از استارت آپ حذف کنید ‏

www.errooortm.com | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

یکی از بهترین روش ها برای بالا بردن سرعت بوت سیستم عامل این است که برنامه های اضافی را از لود شدن هنگام بوت حذف کنید. برای اینکار در بخش جستجوی ویندوز در منوی Start تایپ کنید: msconfig و اینتر را بزنید. در آنجا به برگه StartUp مراجعه کنید. ‏

اینجا لیست نرم افزارهایی را می بینید که همراه روشن شدن کامپیوتر در ویندوز اجرا می شوند. می توانید تیک نرم افزارهایی که نمی خواهید اجرا شوند را از اینجا بردارید. دقت کنید که این کار را با احتیاط و فقط در مورد نرم افزارهایی انجام بدهید که آنها را می شناسید. در مواردی که شک دارید این کار را انجام ندهید یا کمی از گوگل کمک بگیرید. ‏

سرویس های ویندوز را با تاخیر آغاز کنید ‏

www.errooortm.com | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

کاربران حرفه ای ویندوز معتقد اند اگر سرویس های اضافی را در برگه Services بخش msconfig غیر فعال کنند به افزایش سرعت کمک زیادی میشود. اما بسیاری از کاربران با این کار برای ویندوز شان درسرهایی درست می کنند چون دقیقا نمی دانند هر سرویس چه کاری را انجام میدهد. ‏

راه بهتر این است که به بخش سرویس های ویندوز مراجعه کنید و گزینه شروع با تاخیر (Delayed Start) را برای سرویس های غیر مهم انتخاب کنید. با این کار ویندوز سریع تر بوت می شود و سرویس های جانبی با کمی تاخیر کار خودشان را آغاز می کنند. ‏

زمان منوی بوت را کم کنید ‏

www.errooortm.com | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

‏اگر از چند سیستم عامل روی کامپیوترتان استفاده می کنید یک منوی بوت وجود دارد که ?? ثانیه برای انتخاب سیستم عامل صبر می کند. می توانید این گزینه را کمتر کنید (من ? ثانیه را انتخاب کرده ام) برای این کار باز هم به بخش msconfig بروید و برگه BOOT?.?INI را انتخاب کنید. آنجا یک عدد کمتر را انتخاب کنید. ‏

سخت افزارهای اضافی را غیرفعال کنید ‏

www.errooortm.com | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

هنگام روشن شدن، ویندوز تعداد زیادی درایور را همراه خودش لود می کند. ممکن است از بسیاری از آنها هیچ استفاده ای نکنید. مثلا ممکن است از مودم قدیمی دیال آپ یا بلوتوث تان اصلا استفاده نکنید یا یک فلاپی قدیمی روی کامپیوتر شما همچنان زندگی می کند. ‏

برای اینکار در بخش جستجوی منوی Start ویندوز تایپ کنید: Device Manager و در آنجا با رایت کلیک کردن سخت افزارهای اضافی و بدون کاربرد را غیر فعال کنید. اینجا هم دقت کنید که فقط مواردی که می شناسید را غیر فعال کنید. ‏‏

آنتی ویروس تان همیشه به روز و در حال اجرا باشد ‏

www.errooortm.com | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

این مورد به توضیح نیاز ندارد و امنیت همیشه باید اولویت اول شما باشد. یک آنتی ویروس مناسب نصب کرده، آن را آپدیت نگه دارید و به صورت دوره ای کامپیوترتان را اسکن کنید. این کار بیش از اینکه نکته ای برای افزایش سرعت بوت کامپیوتر باشد، یک مورد پیشگیری کننده است. زیرا در صورتی که به ویروس یا بدافزاری دچار شوید، مطمئنا سرعت بوت کامپیوترتان کاهش خواهد یافت.

فونت های غیر ضروری را حذف کنید ‏

www.errooortm.com | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

‏از ابتدای خلق ویندوز، این سیستم عامل هنگام بالا آمدن تمامی فونت ها را لود می کند که این کار باعث کاهش سرعت بوت می شود. ممکن است این کار چندان تاثیری نداشته باشد، اما باز هم تا حدی باعث کاهش سرعت بوت می گردد. ویندوز سون به صورت عادی ??? فونت را هنگام بالا آمدن لود می کند. اگر مجموعه آفیس را هم نصب کنید، این تعداد افزایش می یابد. جالب اینجا است که شما تعداد بسیار کمی از این فونت ها را لازم دارید. پس می توانید برای افزایش سرعت بوت، با آنها خداحافظی کنید. در ویندوز سون، از باکس جستجوی منوی استارت، پوشه فونت را پیدا کرده و تمامی فونت های غیر ضروری را انتخاب کنید، حال تنها کافی است دکمه Hide را در تولبار پنجره فونت کلیک کنید. با این کار هر وقت به یکی از آنها نیاز داشتید، دوباره ان را بر می گردانید، اما تا آن زمان، ویندوز دیگر هنگام بوت فونت های پنهان شده (Hide) را لود نمی کند. توجه داشته باشید پنهان کردن چند عدد فونت از میان صدها فونت ویندوز تاثیر قابل ملاحظه ای نخواهد داشت. یا بخش بزرگی از فونت های بی مصرف را پنهان کنید، یا اینکه کاهش سرعت بوت را به جان بخرید. ‏

حافظه کامپیوتر (RAM) را ارتقا دهید ‏

www.errooortm.com | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

اضافه کردن میزان رم کامپیوتر همواره راه حل بسیار موثری برای افزایش سرعت آن است. این روزها با قیمت های بسیار پایین و مناسبی می توانید رم را افزایش داده و کارایی کامپیوترتان را به شکل قابل توجهی افزایش دهید. البته اگر تبحری در این کار ندارید، بهتر است برای برداشتن رم قدیمی و نصب رم جدید به افراد یا شرکت های خبره مراجعه کنید. زیرا اشتباه در این کار می تواند باعث ضربه خوردن و شکستن خود رم یا مادربورد کامپیوتر عزیزتان گردد. ‏
به کامپیوترتان یک آی پی ثابت اختصاص دهید. ‏

www.errooortm.com | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

وقتی که کامپیوتر برای بار اول بالا می آید، زمان قابل توجهی را برای ارتباط با شبکه و دریافت آدرس IP می گذارند. شما می توانید با اختصاص یک آدرس آی پی استاتیک دائمی به کامپیوتر، کل پروسه زمان بر درخواست آی پی را کنار بگذارید. این کار نه تنها به شبکه تان اجازه می دهد که ارتباط راحت تر و کاراتری با کامپیوترتان داشته باشد، بلکه تا حدی باعث افزایش سرعت بوت سیستم تان هم خواهد شد. ‏‏

به جای هارد دیسک از SSD استفاده کنید ‏

www.errooortm.com | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

شاید بتوان گفت امروزه هارد دیسک ها بزرگترین بزنگاه سرعت گیر کامپیوترها هستند. یکی از بهترین ارتقاها برای افزایش سرعت و کارایی کامپیوتر، می تواند نصب یک درایو SSD باشد. زیرا این درایو با سرعت خواندن و نوشتن فوق سریعش، می تواند به میزان قابل توجهی سرعت بوت شما را افزایش دهد. البته هنوز این ارتقا، انتخاب پرهزینه ای است. اما اگر می خواهید سرعت کامپیوتر تان را افزایش داده و آن را بسیار سریعتر بوت کنید، SSD یکی از انتخاب های ضروری شما است که نتایج شوکه کننده ای به دنبال خواهد داشت. ‏

‏در نهایت اگر شما به جز این ده روش راه های دیگری برای بالا بردن سرعت بوت سیستم عامل سراغ دارید آن را با دیگران در بخش نظرات به اشتراک بگذارید. ‏






تاریخ : چهارشنبه 90/4/29 | 12:42 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

والپیپرهای زیبا برای دسکتاپ از منظره های رویایی

برای دریافت هر یک از والپیپرها در سایز بزرگ بر روی آن کلیک کنید.
 






تاریخ : چهارشنبه 90/4/29 | 10:39 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

هرگز قره قوروت نخورید

 

 

لطفاً با دقت بخوانید و برای دیگران نیز بفرستید!!!

قره قوروت را از آب ماست یا همان دوغ می گیرند که پس از جوشیدن و تغلیظ بصورت جامد در می آید.

مزه ترش قره قوروت بخاطر درصد بسیار بالای اسید لاکتیک آن می باشد. میزان اسید لاکتیک قره قوروت بقدری زیاد است که میتوان گفت خود اسید لاکتیک است !!!! . اسید لاکتیک یک ماده دفعی برای بدن محسوب میشود زیرا خون را شدیداً اسیدی کرده و تعادل ph خون را به هم میزند.

یکی از دلایلی که گفته می شود ماست چکیده بهتر از خود ماست است این است که مقدار زیادی از اسید لاکتیک آن که در آب ماست موجود است گرفته شده است ولی با این حال بهتر است با مقداری نعناع ، پونه و موسیر مصرف شود (تا حالت سردی و اسیدی آن کاهش یابد)

در حالت طبیعی، خون انسان کمی قلیایی بوده و بسیار حیاتیست که این حالت حفظ شود بدین جهت در خلقت انسان مکانیزم های پیچیده ای تعبیه شده است که این تعادل را حفظ کنند.

در بدن انسان مقدار pH متعادل بین 34/7 و 40/7 میباشد که کمی قلیایی است و باید در این محدوده نگه داشته شود در غیر اینصورت بعضی از واکنش های آنزیمی انجام نمی گیرد و تنظیم فعالیتهای فیزیکی و شیمیایی درون سلولی با مشکل مواجه می شود.


مصرف قره قوروت به شدت خون را اسیدی می کند (به علت میزان بسیار بالای اسید لاکتیک) و آنرا از حالت قلیایی طبیعی خود خارج می‌کند. بدن برای ترمیم و تصحیح این حالت بسیار مخرب که می‌تواند در صورت ادامه بسیار خطرناک گشته و فعالیت ارگان‌ها و سلول‌ها را مختل کند، دست به دامن استخوان‌ها و دندان‌ها می‌گردد تا کلسیم آنها را برای قلیایی کردن خون آزاد کند.

کلسیم بهترین و سریع‌ترین عامل قلیایی کردن خون می‌باشد. این کلسیم آزاد شده از استخوان‌ها سپس توسط کلیه‌ها دفع می‌گردد. در نتیجه مصرف قره قوروت باعث پوکی استخوان‌ها و ضعف دندان‌ها می‌گردد.

بسیار بسیار جای تاسف است که خیلی از پزشکان و افراد تحصیل کرده آنرا برای درمان پوکی استخوان و لاغر شدن افراد چاق تجویز می کنند با این تصور غلط که چون قره قوروت دارای کلسیم است پس برای پوکی استخوان مناسب است در صورتیکه کلسیم آن نه تنها جذب نمی شود بلکه طبق توضیحات بالا باعث پوکی استخوان و خرابی دندانها نیز می شود. جالب است حتی آنرا برای رشد و نمو کودکان مفید دانسته و برای آن خاصیت دارویی قائل شده اند !!!. گاهی اوقات آنرا برای کاهش فشار خون تجویز می کنند که این خود باعث خرابی و خوردگی رگها میشود. میتوان بجای آن از بسیاری میوه هایی که در کاهش فشار مناسب هستند مانند آب لیمو یا مخلوط یک لیوان آب و 2 قاشق سرکه سیب خانگی استفاده کرد.

ای کاش مضرات مصرف قره قوروت به اینجا ختم می شد.

اسید لاکتیک فعالیت نرون های مغزی را به شدت کاهش میدهد و چون قره قوروت حاوی مقادیر بسیار زیاد اسید لاکتیک می باشد لذا برای مغز انسان بسیار مضر می باشد.



بعضی از آثار و نتایج زیانبار اسیدی شدن خون :


انواع بیماریهای قلب و عروق

خورده شدن دیوارة سرخرگ ها و سیاهرگ ها

ضعف حافظه

آلزایمر

دیابت

سرطان

ضعف سیستم ایمنی بدن

بیماری های سیستم عصبی مانند بیماری خطرناکMS

پوکی استخوان

خرابی و فساد دندانها

لقی دندانها

ضعف اعصاب

تشنج

دل درد شدید در دختران هنگام عادت ماهانه


در غرب به خون اسیدی لقب کُشنده خاموش (Silent Killer) داده اند.

در خصوص بیماری های ناشی از اسیدی شدن خون ، مطالب بسیاز زیادی در اینترنت موجود است که اکثراً به زبان انگلیسی است.
 


امیدوارم مطلب فوق دریچه ای دیگر از سلامتی را بروی شما بگشاید و دروازه ای از بیماریها را ببندد






تاریخ : چهارشنبه 90/4/29 | 10:20 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

در صورتی که هر یک از عکس ها باز نشد بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه show picture را بزنید
 

انواع حجاب در دنیا

 


علی کریمی و فرزندانش در تمرین تیم پرسپولیس

 

یک ایرانی ماشین ? میلیارد تومانی وارد ایران کرد

یک جوان با پرداخت مبلغی معادل با سه میلیارد تومان یک بوگاتی ویرون وارد ایران کرده! جالبه که تمام هم و غم این جوان این بود که سه میلیارد تومان دیگه بدهد و این ماشین رو پلاک کند .

 


خرید گرانترین ماشین جهان توسط یک مرد اماراتی

یکی از ساکنان امارات متحده عربی، اقدام به خرید ماشین بوگاتی (گرانترین ماشین جهان)، نموده است.
یکی از ساکنان امارات متحده عربی، اقدام به خرید ماشین بوگاتی (گرانترین ماشین جهان)، نموده است. این ماشین که به صورت سفارشی برای وی ساخته شده است، قیمتی معادل 2.4 میلیون دلار دارد. این ماشین کارآمد و فوق العاده تحسین برانگیز، به رنگ سفید و خطوط آبی سلطنتی بر روی آن می باشد. درون این ماشین از جنس چینی استفاده شده است.
 

 


بیست و هفتمین فستیوال سالانه موسیقی زیر آب در فلوریدا

موسیقی زیر آب

 



زخمی شدن دوچرخه سوار هلندی شرکت کننده در مسابقات تور دو فرانس

دوچرخه سوار هلندی

دوچرخه سوار هلندی

 


شیرجه یک گاو به کانال آب در فستیوال گاوبازی در والنسیا اسپانیا

فستیوال گاوبازی

فستیوال گاوبازی

 


ریزش جاده در 140 کیلومتری جنوب شرق سئول

ریزش جاده

 


خروج قطار از ریل در هند

خروج قطار از ریل

 


صدمه دیدن نیروگاه برق در اثر انفجار مهیب یک انبار مهمات نیروی دریایی قبرس. در این انفجار 12 تن کشته و دهها تن دیگر زخمی شدند

انفجار انبار مهمات در قبرس

 


جشن راهبی نوجوانان در معبدی در بانکوک

جشن راهبی


 


شستشوی یک کودک 2 ساله کنیایی در کمپ پزشکان بدون مرز در کنیا

کودک کنیایی

 


ازدحام یک قطار در دهلی نو

ازدحام در قطار

 


دو باربر منطقه باب الخلیل شهر قدس در حال استراحت در چرخ هایشان

باربر

 

پرندگان مهاجر در آلاسکا

پرندگان مهاجر

 


تلاش برای گرفتن یک خرس سیاه در نیو جرسی

خرس سیاه

 


فستیوال گاوبازی سان فرمین در پامپلونا اسپانیا

فستیوال گاوبازی

 


سرازیرترین ترن هوایی جهان در شهر بازی شهر یاماناشی ژاپن

ترن هوایی

 


پرتاب فضاپیمای سایوز روسی از پایگاه فضایی بایکونور قزاقستان

فضاپیمای سایوز

 


موهای عجیب و غریب یکی از طرفداران تیم ملی فوتبال کلمبیا

موهای عجیب و غریب

 


ماسک طرفداران تیم فوتبال بولیوی در بازی این تیم مقابل آرژانتین در چارچوب رقابت های فوتبال جام قاره آمریکا

ماسک

 


کشف دو مجسمه متعلق به 1300 سال پیش و مربوط به تمدن مایاها در منطقه چیاپاس مکزیک. پیکره دو جنگجوی زندانی که دست های آنها از پشت به هم بسته شده است

مجسمه

 


دستان حنا زده یک عروس در شهر طرابلس لیبی

دستان حنازده یک عروس


 


پرش یکی از طرفداران آلمانی مسابقات دو چرخه سواری در مسابقات تور دو فرانس

مسابقات دو چرخه سواری

 


بی تابی یک پدر آمریکایی از تیر خوردن دختر 12 ساله اش در  تیراندازی یک فرد شرور در میشیگان



 


 
پرش از ساختمانی 26 طبقه در باهاماس

پرش از ساختمان

 


تکنیک یک عکاس بریتانیایی برای پخش کردن عکس مکان های مشهور شهر لندن روی مدار 360 درجه کره زمین

مکان های مشهور شهر لندن روی مدار 360 درجه

 


جشنواره گاوبازی سان فرمین در شهر پامپلونا در شمال اسپانیا

گاوبازی

گاوبازی

گاوبازی

 


تمرین رزمی نیروهای پلیس نظامی چین

پلیس چین

 


تورم وریدی پاهای یکی از دوچرخه سواران شرکت کننده در مسابقه تور دوفرانس

تورم وریدی پا

تورم وریدی پا

 


پرواز هلی کوپترها در جریان یک نمایشگاه هوایی در کلمبیا

نمایشگاه هوایی

 


ساخت مجسمه گلی از سر نوزاد انسان برای یک فستیوال هنری درجاوا اندونزی

مجسمه گلی

 


استفاده از سپر گاوی برای شکستن حلقه پلیس در جریان تظاهراتی در حیدرآباد هند. گاو در هند حیوانی مقدس شمرده می شود

سپر گاوی

 


مسافرکش های موتوری کراچی پاکستان در حال استراحت

مسافرکش های موتوری

 


کودکان کارتن خواب در فیلیپین

کودکان کارتن خواب

 


لمس مجسمه مومی مدونا خواننده مشهور پاپ از سوی کودکان در موزه مجسمه های مومی مادام توسو در شانگهای

مجسمه مومی مدونا

 


 
مسابقات گوسفند سواری کودکان در وایومینگ آمریکا

مسابقات گوسفند سواری کودکان


 


نمایش تیم آکروباتیک پروازی ایتالیا در جریان یک نمایشگاه هوایی در اتریش

آکروباتیک پروازی
 
 
دوستی انسان و حیوان. یکی از کارکنان معلول باغ وحش اوکلاهما آمریکا دوستی نزدیکی با شیر و ببر این باغ وحش دارد

باغ وحش

باغ وحش


 


جغد برفی باغ وحش هانوفر آلمان

جغد برفی

 


بازیگوشی بچه ها در ارابه ویژه در مراسم هفتاد و ششمین سالگرد تولد دالایی لاما رهبر در تبعید بوداییان تبت در شهر کاتماندو

مراسم تولد دالایی لاما


در همین مراسم پلیس نپال برخی از شرکت کنندگان در مراسم تولد دالایی لاما را بازداشت کرد

مراسم تولد دالایی لاما

 


آیین تدفین سربازان کشته شده ایتالیایی در هرات افغانستان در کلیسایی در شهر رم

مراسم تدفین

 


نقاشی های شنی یک هنرمند بریتانیایی در ساحل بلکپول

نقاشی های شنی

نقاشی های شنی

نقاشی های شنی
 

 


بدون شرح!


بدون شرح

بدون شرح

بدون شرح

بدون شرح

بدون شرح

بدون شرح

 






تاریخ : چهارشنبه 90/4/29 | 9:51 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

10 عکس از خانه ای هیجان انگیز شبیه به غار در Mallorca ( اسپانیا ) . من از این خانه چند عکس جالب دارم.این خانه در دهکده ای نزدیک به دریا قرارگرفته است. کسی که این خانه را ساخته، می گوید این، خانه رویاه …

کسی که این خانه را ساخته، می گوید این، خانه رویاهای من است.

10 عکس از خانه ای هیجان انگیز شبیه به غار در Mallorca ( اسپانیا ) . من از این خانه چند عکس جالب دارم.این خانه در دهکده ای نزدیک به دریا قرارگرفته است. کسی که این خانه را ساخته، می گوید این، خانه رویاهای من است. او سال های زیادی را برای ساختن این خانه مدرن صرف کرده است. تعدادی از عکس های این خانه را ببینیم :

خانه ای رویای به سبک غار !

خانه ای رویای به سبک غار !

خانه ای رویای به سبک غار !

خانه ای رویای به سبک غار !

 

خانه ای رویای به سبک غار !

 

خانه ای رویای به سبک غار !






تاریخ : چهارشنبه 90/4/29 | 9:42 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
 

نقاشی های سه بعدی (جدید)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

p style=

p style=

p style=

p style=

p style=

p style=

 

نقاشی های سه بعدی

 

p style= p style= p style= p style= p style= p style=

 

نقاشی های سه بعدی

 

p style= p style= p style= p style=





تاریخ : چهارشنبه 90/4/29 | 9:34 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">