سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

در حدیثی که در وسایل ‌الشیعه، بحار الانوار و مصباح المتهجد اشاره شده در خصوص فضیلت ماه شعبان آمده است: «خداوند به ذات مقدس خود سوگند خورده است که هرکس را در این ماه به او پناه برده و از او درخواست کند، از رحمت خود محروم ننماید».

خطبه‌ای در شرافت ماه شعبان
------------------------------------
بنا بر آنچه در شماری از متون روایی وارد شده، پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله) در یکی از سال‌ها، به هنگام آغاز این ماه خطبه‌ای خواندند و مردم را نسبت به شرافت این ماه آگاه فرمودند.
در بحار الانوار قسمت‌هایی از این خطبه چنین آمده است:
«. . . شعبان ماه شریفی است و آن ماه من است. حاملان عرش آن را بزرگ می‌شمارند و حق آن را می‌شناسند. آن ماهی است که در آن همچون ماه رمضان، روزی بندگان زیاد می‌گردد و در آن بهشت آذین بسته می‌شود و این ماه را شعبان نامیده‌اند زیرا در آن ارزاق مؤمنان تقسیم می‌شود و آن ماهی است که عمل در آن چند برابر می‌شود و کار نیکو هفتاد برابر ثمره می‌دهد».


امتیاز پنج‌شنبه‌های ماه شعبان
-----------------------------------
بنا بر آنچه در حدیثی دیگر که در وسایل الشیعه به آن اشاره شده، ماه شعبان، ماهی است: «در هر پنج‌شنبه آن، آسمان‌ها زینت بسته می‌شود، و فرشتگان به دعا می‌پردازند که پروردگارا! آن‌کس را که در این ایام روزه بدارد، ببخشای، و دعایش را اجابت فرمای. پس هرکس که در روز اول شعبان دو رکعت نماز گزارد و در هر رکعت آن یک‌مرتبه سوره حمد و یکصد مرتبه سوره توحید را بخواند و بعد از نماز نیز یکصد مرتبه صلوات بفرستد، خداوند تمامی حاجت‌های دینی و دنیایی او را اجابت می‌فرماید».

شرافت شب و روز نیمه شعبان
-----------------------------------
اما در میان روزها و شبهای ماه شعبان، شب نیمه این ماه مصادف با ولادت حضرت مهدی عجّل الله تعالی فرجه الشریف از شرافت ویژه‌ای برخوردار است.

از امام صادق (علیه السّلام) روایت شده که پدر بزرگوارشان در پاسخ کسی که از فضیلت شب نیمه شعبان از ایشان پرسیده بود فرمودند: این شب برترین شبها بعد از شب قدر است، خداوند در این شب فضلش را بر بندگان جاری می‌سازد و از منت خویش گناهان آنان را می‌بخشد، پس تلاش کنید که در این شب به خدا نزدیک شوید. همانا این شب، شبی است که خداوند به وجود خود سوگند یاد کرده که در آن درخواست کننده‌ای را، مادام که درخواست گناه نداشته باشد، از درگاه خود نراند.

در بحار الانوار در مورد اهمیت این شب از زبان پیامبر اکرم (صلّی الله علیه وآله) این‌گونه روایت شده است: من شب نیمه شعبان خوابیده بودم که جبرائیل به نزدم آمد و گفت: ای محمد! آیا در این شب می‌خوابی؟

گفتم: ای جبرائیل! مگر این شب چه شبی است؟

جبرائیل گفت: این شب، شب نیمه شعبان است. ای محمد برخیز! پس مرا از بستر خواب بلند نمود و آنگاه مرا به بقیع برد و گفت: سرت را بلند کن و به آسمان بنگر.

این شبی است که درهای آسمان در آن باز می‌شود: درهای رحمت. در «رضوان»، در «مغفرت»، در «فضل»، در «توبه»، در «نعمت»، در «جود» و در «احسان»؛ و خداوند به عدد موها و پشمهای گاو و گوسفند مردم را از آتش جهنم آزاد می‌کند، زمان مرگ را در آن ثبت کرده و به‌مدت یک سال روزیها را تقسیم می‌کند؛ و هرچه را که در تمام سال اتفاق می‌افتد فرو می‌فرستد. محمد! کسی که این شب را با گفتن «الله اکبر»، «سبحان الله» و «لا اله الا الله» و دعا و نماز و قرآن خواندن و انجام اعمال مستحب و استغفار کردن زنده نگهدارد بهشت منزل و استراحتگاه او خواهد بود و گناهان گذشته و آینده‌اش بخشیده می‌شود.

در حالی نزدت آمدم که تمام فرشته‌ها در آسمان پاهایشان را جفت کرده‌اند عده‌ای تسبیح می‌کنند، عده‌ای در رکوع، عده‌ای در سجود و گروهی ذکر می‌گویند. شبی است که کسی دعا نمی‌کند مگر این که مستجاب می‌شود، کسی چیزی نمی‌خواهد مگر این که به او داده می‌شود، کسی درخواست مغفرت و بخشش نمی‌کند، مگر این که بخشیده می‌شود، کسی توبه نمی‌کند مگر این که توبه‌اش پذیرفته می‌شود. کسی که از خیر این شب محروم شود، از خیر بزرگی محروم شده است.(1)

نیمه شعبان علاوه بر اینکه روز و زمان خجسته میلاد امام عصر عجّل الله تعالی فرجه الشریف است، فرصت معنوی مناسب و ارزشمندی برای راز و نیاز با خالق هستی و نزدیکی هرچه بهتر و بیشتر به معبود و کسب برکات الهی است.

این شب از چنان اهمیتی برخوردار است که هم‌ردیف و هم‌پای شب‌های قدر قرار دارد و از این موقعیت می‌توان چون شب‌های قدر ماه مبارک رمضان، برای کسب خیرات و برکات معنوی بهره برد و نهایت تلاش را برای کسب فیض داشت.


دعای کمیل را در شب نیمه شعبان فراموش نکنیم!
--------------------------------------------------------
بنا بر روایت «کمیل» یار وفادار امیرالمؤمنین (علیه السّلام)، در جلسه‌ای یکی از یاران حضرت از ایشان درباره این آیه شریفه سوره دخان «فیها یفرق کل أمر حکیم» سؤال کرد، ایشان نیز در تفسیر شب قدر که امور آدمیان در آن مقدر می‌شود به بیان اهمیت شب نیمه شعبان پرداختند و به خصوص بر خواندن دعای حضرت خضر (علیه ‌السّلام) در این شب تاکید کردند.

پس از اتمام جلسه و آنگاه که کمیل به منزل خود بازگشت، باز به نزد حضرت مراجعه کرد تا دعای خضر را از ایشان فرا گیرد. حضرت نیز نخست او را امر به نوشتن کردند و آنگاه دعای معروف کمیل را برای او خواندند، و سرانجام او را به خواندن این دعا در شب نیمه شعبان سفارش فرمودند.(2)

با گشت و گذاری در بوستان روایات رسیده از خاندان عصمت و طهارت علیهم السّلام هم بخشی از آن اسرار بر ما عیان می شود و هم به دستور العمل‌های شفابخشی برمی‌خوریم که خاندان عصمت علیهم السّلام آنها را برای رشد و بالندگی بشر به او تعلیم کرده اند.

آنچه در پی می آید احادیثی اند از این سنخ که اسرار گفته اند و اعمال تعلیم کرده اند. باشد تا بدانیم و عمل کنیم و پر بکشیم. پرواز به سوی بی‌نهایتی که از آنجا آمده ایم و ناگزیر باید به آنجا برگردیم.


عنایتی خاص به زائران حضرت حسین علیه السّلام
---------------------------------------------------------
امام صادق علیه السّلام فرمود: وقتی نیمه شعبان می شود هاتفی از افق اعلی ندا می دهد که أَلَا زَائِرِی قَبْرِ الْحُسَیْنِ ارْجِعُوا مَغْفُوراً لَکُمْ وَ ثَوَابُکُمْ عَلَى رَبِّکُمْ وَ مُحَمَّدٍ نَبِیِّکُمْ ای زائران قبر حسین، شما در حالی به شهر و دیار خود برمی‌گردید که مورد بخشش الهی قرار گرفته اید و ثواب و اجر این زیارت شما را خداوند متعال و پیامبرش به‌عهده گرفتند. (کافی 4/589)

امام صادق علیه السّلام فرمود: مَنْ زَارَ قَبْرَ الْحُسَیْنِ ع لَیْلَةً مِنْ ثَلَاثٍ غَفَرَ اللَّهُ لَهُ مَا تَقَدَّمَ مِنْ ذَنْبِهِ وَ مَا تَأَخَّرَ؛ اگر کسی در یکی از این سه شب، قبر حسین‌بن علی علیهما السّلام را زیارت کند خداوند متعال گناهان گذشته و آینده او را می آمرزد. راوی عرض می کند: فدایتان شوم این سه شب، کدام شبها هستند؟ امام علیه السّلام فرمودند: شب عید فطر، شب عید قربان و شب نیمه شعبان. (کتاب المزار، ص 45)

امام صادق علیه السّلام فرمود: مَنْ زَارَ قَبْرَ الْحُسَیْنِ ع لَیْلَةَ النِّصْفِ مِنْ شَعْبَانَ وَ لَیْلَةَ الْفِطْرِ وَ لَیْلَةَ عَرَفَةَ فِی سَنَةٍ وَاحِدَةٍ؛ اگر کسی در یک سال حسین‌بن علی علیهما السّلام را در شب نیمه شعبان و شب عید فطر و شب عرفه زیارت کند خداوند متعال برای او هزار حج و هزار عمره مقبول ثبت می کند و نیز هزار نیاز دنیایی و آخرتی او نیز برآورده خواهد شد. (کتاب ‏المزار ص 50)

‏محمدبن ابی‌نصر بزنطی می گوید از امام رضا علیه السّلام پرسیدم: در کدام ماه قبر شریف اباعبدالله الحسین علیه السّلام را زیارت کنیم؟ حضرت فرمودند: فِی النِّصْفِ مِنْ رَجَبٍ وَ النِّصْفِ مِنْ شَعْبَانَ؛ در نیمه رجب و نیمه شعبان. (کتاب‏ المزار، ص 40)


ملاقات با پیامبران الهی از نزدیک
------------------------------------
امام صادق علیه السّلام فرمود: هرکس دوست دارد پیامبران الهی را از نزدیک ملاقات کند؛ فَلْیَزُرْ قَبْرَ الْحُسَیْنِ‌بْنِ عَلِیٍّ ع فِی النِّصْفِ مِنْ شَعْبَانَ؛ پس بر او لازم است تا در نیمه شعبان قبر حسین‌بن علی علیهما السّلام را زیارت کند؛ چرا که در چنین روزی ارواح پیامبران علیهم السّلام از خداوند متعال اجازه می گیرند تا به زیارت حسین علیه السّلام مشرف شوند که خداوند متعال هم به آنها اجازه می دهد. (تهذیب‏ الأحکام، ج 6، ص 48)


توصیه به احیای شب نیمه شعبان
--------------------------------------
جبرئیل علیه السّلام از جانب خداوند متعال پیام آورد: یا رسول الله! شب نیمه شعبان را زنده بدار؛ امّتت را هم به این کار توصیه کن. در این شب می توان با اعمال عبادی به خدا نزدیک شد چرا که این شب شبی است بس شریف و ارزشمند.

بعد اضافه کرد: امشب شبی است که لَایَدْعُو فِیهَا دَاعٍ إِلَّا اسْتُجِیبَ لَهُ وَ لَا سَائِلٌ إِلَّا أُعْطِیَ وَ لَا مُسْتَغْفِرٌ إِلَّا غُفِرَ لَهُ وَ لَا تَائِبٌ إِلَّا تِیبَ عَلَیْهِ؛ هر دعایی در آن مستجاب است و به درخواست هر نیازمندی پاسخ داده می شود هرکه طلب بخشش کند او را می بخشند و هرکه توبه کند پذیرفته می شود. یا رسول الله محروم واقعی کسی است که از خیرات این شب محروم بماند. (وسائل الشیعة، 8/104)

زنده‌دلی با زنده نگهداری شب نیمه شعبان
-------------------------------------------------
رسول خدا صلّی الله علیه و آله فرمود: هرکس که شب عید و شب نیمه شعبان را زنده بدارد لَمْ‌یَمُتْ قَلْبُهُ یَوْمَ تَمُوتُ الْقُلُوبُ قلب او در روزی که قلبها می میرد نخواهد مرد و هیچ‌گاه دل‌مرده نخواهد شد. (ثواب ‏الأعمال، ص77)

برترین شب بعد از شب قدر
---------------------------------
امام صادق علیه السّلام نقل می کند که از امام باقر علیه السّلام در مورد فضلیت شب نیمه شعبان سؤال کردند. امام علیه السّلام در پاسخ فرمودند: هِیَ أَفْضَلُ لَیْلَةٍ بَعْدَ لَیْلَةِ الْقَدْرِ شب نیمه شعبان بعد از شب قدر از ارزشمندترین شبهاست. در این شب خداوند متعال فضلش را به بندگانش عطا می کند و آنها را مورد آمرزش ویژه خود قرار می دهد. در این شب نهایت کوشش خود را به خرج دهید تا به خدا نزدیک شوید. چرا که در این شب خدا به خودش قسم خورده که دست نیازمندی را رد نکند مگر آنکه گناهی را در خواست کرده باشد. همان‌گونه که خداوند شب قدر را برای پیامبر ما صلّی الله علیه و آله قرار داد این شب را هم به ما اهل بیت اختصاص داد.

حضرت ادامه دادند؛ تا آنجا که می توانید در این شب دعا کنید و خدا را بستایید اگر کسی در این شب صد بار سبحان الله و صد بار الحمد لله و صد بار الله اکبر بگوید غَفَرَ اللَّهُ تَعَالَى لَهُ مَا سَلَفَ مِنْ مَعَاصِیهِ وَ قَضَى لَهُ حَوَائِجَ الدُّنْیَا وَ الْآخِرَةِ خداوند تمامی گناهان گذشته او را می آمرزد و نیازهای دنیا و آخرت او را برآورده می سازد. (الأمالی‏ للطوسی، ص 29)



تعجب امیرالمؤمنین علیه السّلام از بی‌تفاوتی نسبت به این شبها
--------------------------------------------------------------------------
امیرالمؤمنین علیه السّلام می‌فرمود: یُعْجِبُنِی أَنْ یُفَرِّغَ الرَّجُلُ نَفْسَهُ فِی السَّنَةِ أَرْبَعَ لَیَالٍ در شگفتم از کسی که چهار شب از سال را به بی‌تفاوتی می گذراند. آن چهار شب عبارتند از: شب عید فطر، شب عید قربان، شب نیمه شعبان و اولین شب از ماه رجب. (مصباح ‏المتهجد، ص 852)


عرضه اعمال سالانه در شب نیمه شعبان
----------------------------------------------
امام صادق علیه السّلام فرمود: پدرم امام باقر علیه السّلام می فرمود: إِنِّی أُحِبُّ أَنْ أَدُومَ عَلَى الْعَمَلِ إِذَا عَوَّدْتُهُ نَفْسِی من دوست دارم هر عمل صالحی را که انجام می دهم آن‌قدر در آن مداومت داشته باشم تا روحم به آن عادت کند از این رو اگر به دلایلی عمل مستحبی را انجام ندادم در اولین فرصت آن را به‌جا می آورم تا نفسم به آن عادت کند. برترین عمل نزد خداوند متعال عملی است که بر آن مداومت شود.

سپس فرمود: فَإِنَّ الْأَعْمَالَ تُعْرَضُ کُلَّ خَمِیسٍ وَ کُلَّ رَأْسِ شَهْرٍ وَ أَعْمَالَ السَّنَةِ تُعْرَضُ فِی النِّصْفِ مِنْ شَعْبَانَ تمام اعمال [یک هفته] در هر پنج‌شنبه و [تمام اعمال یک ماه] در اول ماه [بعد] و اعمال یک سال در نیمه شعبان [به خدمت ولی عصر آن زمان] عرضه می شود. پس اگر می خواهی عملی را به نفست عادت دهی آن را یک سال ادامه بده. (بحار الأنوار، ج84، ص37)

رسول خدا صلّی الله علیه و آله فرمودند: مَنْ صَلَّى لَیْلَةَ النِّصْفِ مِنْ شَعْبَانَ مِائَةَ رَکْعَةٍ بِأَلْفِ مَرَّةٍ قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ هرکه در شب نیمه شعبان صد رکعت نماز با هزار قل هو الله احد بخواند(3) روزی که قلبها می میرند قلب او نمی میرد و تا نمرده است صد فرشته را خواهد دید که خیال او را از بیم عذاب الهی آسوده می کنند به این ترتیب که سی ملک از آنها به او نوید بهشت می دهند. سی ملک دیگر او را از شیطان حفظ می کنند. سی ملک دیگر روز و شب برای او طلب بخشش می کنند و ده تای آخر هم او را در برابر مکر و حیله حیله‌گران و مکاران یاری می کنند. (إقبال ‏الأعمال، ص 701)


سفارش امام رضا علیه السّلام در شب نیمه شعبان
---------------------------------------------------------
علیّ‌بن حسن فضال می گوید پدرم گفت که در مورد نیمه شعبان از امام رضا علیه السّلام سؤال کردم. امام فرمود: هِیَ لَیْلَةٌ یُعْتِقُ اللَّهُ فِیهَا الرِّقَابَ مِنَ النَّارِ وَ یَغْفِرُ فِیهَا الذُّنُوبَ الْکِبَارَ پرسیدم: در این شب نماز خاصی واجب شده است؟ فرمود: این شب عمل واجبی ندارد اما اگر دوست داشتی عمل مستحبی به‌جا آوری نماز جعفر طیار را بخوان و در آن بسیار ذکر خدا بگو و استغفار کن و دعا نما. زیرا پدرم مرتب می فرمود که دعا در این شب مستجاب است. عرض کردم مردم می گویند که امشب شب صکاک (صدور برات و مقدرات) است. فرمود شب صکاک، شب قدر در ماه رمضان است. (عیون‏ أخبار الرضا علیه السّلام، ج 1، ص29)



پی‌نوشت:
1 . ابن‌طاووس، علیّ‌بن موسی، اقبال الأعمال، ص 212؛ مجلسی، محمدباقر، بحار الانوار، ج 98، ص 413

2. ابن‌طاووس، علیّ‌بن موسی، همان ص 220

3. به این ترتیب که پنجاه نماز دو رکعتی به‌جا آورد و در هر رکعت بعد از حمد ده بار سوره توحید را تکرار کند.*

 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌






تاریخ : پنج شنبه 90/4/30 | 8:3 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

20 هتل از بزرگترین هتل های دنیا را بشناسید
 20. مونت کارلو هتل و کازینو در لاس وگاس -- 3002 اتاق ها

  
www.errooortm.com | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 19. سراب ، لاس وگاس -- 3044 اتاق ها
 
www.errooortm.com | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 18. دیزنی بندر اورلئان ریورساید و محله فرانسوی ، دریاچه Buena ویستا -- 3056 اتاق ها
 
www.errooortm.com | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 17. Caesars قصر، لاس وگاس -- اتاق 3.340
 www.errooortm.com | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 16. روستای هیلتون هاوایی ، هونولولو -- 3386 اتاق
 
www.errooortm.com | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 15. فلامینگو لاس وگاس ، لاس وگاس -- 3565 اتاق
 
www.errooortm.com | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 14. Shinagawa پرنس هتل توکیو -- 3680 اتاق
 
www.errooortm.com | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 13. سیرک سیرک ، لاس وگاس -- 3774 اتاق ها
 
www.errooortm.com | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 12. Bellagio لاس وگاس ، لاس وگاس -- اتاق 3.993
 
www.errooortm.com | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 11. آریا توچال و کازینوی لاس وگاس -- 4004 اتاق
 
www.errooortm.com | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 10.Excalibur در هتل و کازینو در لاس وگاس -- 4008 اتاق
 
www.errooortm.com | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 9.سفیر شهر Jomtien، پاتایا -- 4219 اتاق
 
www.errooortm.com | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 8. ماندالای خلیج توچال و کازینو ، لاس وگاس -- 4332 اتاق
 
www.errooortm.com | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

 7. اقصر لاس وگاس ، لاس وگاس -- اتاق 4.408
 
www.errooortm.com | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

 6. دوباره به نواز دعوت لاس وگاس -- اتاق 4.570
 
www.errooortm.com | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

 5. وین لاس وگاس / دوباره به نواز دعوت لاس وگاس ، لاس وگاس -- اتاق 4.570
 
www.errooortm.com | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

  4. آسیا آسیا ، دبی -- 6،500 اتاق
 
www.errooortm.com | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

 3.ونیزی، لاس وگاس -- 7117 اتاق
 
www.errooortm.com | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

 2. MGM بزرگ لاس وگاس ، لاس وگاس -- اتاق 7.372
 
www.errooortm.com | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 1.Izmaylovo، مسکو -- 7500 اتاق ها
 
www.errooortm.com | گروه اینترنتی ایران ویج ‌






تاریخ : پنج شنبه 90/4/30 | 7:53 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

نوکیا N9، تلفنی مبتنی بر MeeGo

استفان الوپ چندی پیش گفته بود که نوکیا اولین تلفن MeeGo ای خود را تا پایان امسال معرفی خواهد کرد. حالا این تلفن با نام N9 معرفی شده و سورپرایز های خوبی برای کاربرانش دارد. اما در چه زمینه هایی؟ این چیزی است که در ادامه به آن خواهیم رسید.

در مورد مانیتور باید در انتظار یک صفحه نمایش 3.9 اینچی از نوع AMOLED باشید که رزولوشن آن برابر 854x480 پیکسل است. این صفحه نمایش جایگزین کیبرد هم شده و از این رو در N9 ما شاهد کیبرد فیزیکی نیستیم.

حالا اگر به سراغ حافظه برویم، درمیابیم که N9 با دو مدل 16 و 64 گیگابایتی از این نظر چیزی کم نگذاشته است. در باب رم هم، یک گیگابایت عدد کاملا خوب و راضی کننده ای است. مخصوصا وقتی که آن را با پردازنده 1 گیگاهرتزی OMAP و گرافیک قدرتمند SGX 530 مخلوط می کنیم؛ علاوه بر احساس رضایت از سخت افزار، می بینیم که نوکیا کمی از استراتژی های سخت افزاری قبلی اش فاصله گرفته است.

دوربین این مدل 8 مگاپیکسلی است و با لنز زاویه باز کارل زایس عرضه می شود. دیافراگم 2.2 به شما در گرفتن عکس های بهتر در نور کم کمک می کند و البته ضبط ویدئو با کیفیت 720p و نسبت 16:9 چیزی است که تجربه کار با این تلفن را برایمان لذت بخش تر می کند.

ضمنا باید گفت که این گوشی، 135گرم وزن دارد و اگر با آن موزیک گوش دهید، تا 50 ساعت شما را همراهی می کند. باتری N9، هنگام پخش ویدئو با کیفیت 720p تا 4.5 ساعت دوام خواهد آورد و می تواند برای 7 تا 11 ساعت مکالمه کافی باشد. سیستم GPS این گوشی به سیستم نرم افزاری ناوبری "پیچ به پیچ" برای رانندگی و قدم زدن مجهز است و راهنمای صوتی هم در نرم افزار Maps وجود خواهد داشت. وای فای هم طبق معمول در این گوشی تعبیه شده است. ضمن این که پشتیبانی از HTML 5 احتمالا باعث خوشحالی شما خواهد شد.

در مورد سنسور ها هم می توانیم به حسگر تنظیم نور خودکار، قطب نمای دیجیتال، شتاب سنج و سنسور مجاورت اشاره کنیم. اسلات میکرو سیم کارت هم در N9 موجود است. پشتیبانی از OpenGL ES 2.0 هم امکان ساخت بازی های خوب برای N9 را به وجود خواهد آورد.

N9 توانست کمی ما را نسبت به آینده ی نوکیا خوشبین تر کند. امیدواریم که این شرکت برای تلفن های مبتنی بر ویندوز فون 7 هم برنامه های خوبی داشته باشد و سخت افزاری به همین قوت را برای آن به کار بگیرد. البته انتظار توجه بیشتر به امر طراحی و زیبایی در گوشی های سطح بالای این شرکت کاملا به جا است. باید دید که N9 تا چه اندازه می تواند در بازار موفق شود و MeeGo تا چه اندازه می تواند رضایت کاربران را جلب کند.

نوار چسبی از جنس بریل

خط بریل خط نوشتاری افراد نابیناست که با ماشین های تایپ مخصوص متون با خط بریل ایجاد می شود. Kukil Han طرحی جالب از یک نوار چسب ارایه نموده که این امکان را برای افراد نابینا ایجاد میکند تا به سهولت برچسب هایی با خط بریل ایجاد کنند. بر روی این نوار برجستگی هایی وجود دارد که با فشار انگشت بر روی آن می توان متنی با خط بریل نوشت و از آنجا که پشت آن برچسبی است از آن بعنوان لیبل یا برچسب روی بطری ها، وسایل و کلیدها برای راهنمایی و اطلاع رسانی فرد نابینا استفاده نمود.







نخستین حافظه جانبی برای مغز ساخته شد


تصور کنید روزی بتوانید یک مموری کارت را به مغز خود وصل کنید و از فایلهای موجود در آن بلافاصله استفاده کنید. مثلا اطلاعات مورد نیاز برای یک کنفرانس یا امتحان را دانلود کنید و آن را چند دقیقه قبل از شروع جلسه در مغزتان ذخیره کنید و در جا از داده های آن استفاده کنید. یعنی یک ماتریکس تمام عیار. خب به نظر می رسد این تصور چندان هم دور از ذهن نیست. چون دانشمندان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی توانسته اند قدمهای اولیه در این راه را بردارند.

بعد از مطالعات فراوانی که دکتر تئودور برگر و همکارانش در مورد واکنشهای شیمیایی فرآیند یادگیری کوتاه مدت در مغز موشها انجام دادند، توانستد یک چیپ کوچک بسازند که از الکترودهایی برای اتصال به مغز و افزودن به ظرفیت حافظه استفاده می کند.این پروتز عصبی قادر است سیگنالهای عصبی را ذخیره کند و درست مانند یک حافظه جانبی الکترونیکی به موشها کمک کند تا سریعتر و بیشتر یاد بگیرند.

با روشن کردن مدار، یادگیری به موشها القا می شود و آنها "یاد می گیرند" و با خاموش کردن مدار، همه چیز را به سرعت فراموش می کنند. دکتر برگر ادعا می کند که اگر بتوانند جزئیات بیشتری از فرآیند رمزنگاری سلولهای عصبی را بفهمند، قادر خواهند بود تقریبا هر چیزی را در حافظه ایجاد یا حذف کنند. دقیقا مثل یک فلش مموری که به مغز وصل می شود. در حال حاضر تحقیقات آنها بر روی موشها موفقیت آمیز بوده و هدف بعدی آنها اجرایی کردن این پروژه در مورد میمونهاست.

پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در مقاله ای که برای معرفی این تکنیک منتشر کرده اند، هدف از تحقیق بر روی چنین طرحی را کمک به بازیابی حافظه و یا افزایش ظرفیت حافظه در بیماران مبتلا به آلزایمر، سکته مغزی یا ضربه به جمجمه اعلام کرده اند. اما صبر کنید... مساله خیلی شبیه داستانهای علمی-تخیلی به نظر می رسد. اگر واقعا چنین دستاوردی در آینده محقق شود، فکر می کنید چه واکنشهایی را در میان مردم بر می انگیزد؟ چه استفاده ها (یا سوء استفاده های) دیگری می توان برای آن در نظر گرفت؟ اگر چنین فلش مموری در دسترس شما بود، چه فایلهایی را روی آن ذخیره می کردید؟

مقاوم ترین موبایل دنیا


اخیرا سایتی به نام blendtec که مخلوط کن‌های حرفه ایی تولید و به فروش می‌رساند برای تبلیغ محصولات خود و جلب توجه مردم دست به کارهای جالبی زده است و برای نشان دادن قدرت محصولات خود جدیدترین موبایل‌ها، آیپد ها و … را در داخل آن قرار می‌دهند تا در چند ثانیه آن را به پودر تبدیل کنند!! تا قدرت محصولات خودشان را نشان دهند.

بله کاملا درست شندید در سایت willitblend برای نشان دادن قدرت مخلوط کن خود آیفون (ویدیو)، آیپد 2 (ویدیو) و جدیدترین محصولات را داخل آن قرار می‌دهند تا به پودر تبدیل شوند.

در آخرین برنامه موبایل Sonim XP3300 ( ویدیو ) که در حال حاضر مقاوم‌ترین موبایل دنیا است نیز مورد آزمایش قرار گرفت و باز هم توانست از این عنوان خود دفاع کند. در این آزمایش در اثر ضربات تیغه‌ها کنارهای موبایل زبر و زمخت شد ولی همچنان قابل استفاده بود و می‌توانستید با آن تماس بگیرید.

در ساخت این موبایل برای دست یابی به بدنه سخت و محکم آن از مواد ارتعاشی استفاده شده است تا در اثر ضربات دچار شکستگی نشود و به حالت اولیه بازگردد و تا 2 متر زیر آب نیز ضد آب است، در این موبایل از شیشه مقاوم Gorilla به ضخامت 2 اینچ استفاده شده است (شیشه‌های Gorilla در موبایل‌های ایفون 4 و در تبلت های گلکسی استفاده شده است که در سطح جهانی به عنوان شیشه ضد خش و ضربه شناخته شده می‌شود).

این موبایل 525 دلاری از سیستم عامل محبوب اندروید بهره می‌برد و دارای یک صفحه نمایش 2 اینچی با ابعاد 320 * 240 و یک دوربین 2 مگاپیکسلی با 3 سال گارانتی است ولی نکته شاخص و قابل توجه دیگر باطری آن است که زمانه مکالمه (فعال) آن 24 ساعت است و زمان استند بای آن 800 ساعت یا به عبارتی 19 روز است.
میکروسکوپ دیجیتال ویژه دانشمندان کوچک!

شرکتی به نام LR به منظور افزایش علاقمندی کودکان به پدیده های علمی میکروسکوپی ابداع کرده است که به کودکان امکان می دهد در کنار بزرگنمایی اجسام مختلف، از این موضوعات عکسهای دیجیتال به ثبت برسانند. برای جلب توجه کودکان نسبت به مسائل علمی راهکارهای متعددی وجود دارد، اما هدیه دادن یک میکروسکوپ یکی از جذاب ترین این راهکارها به شمار می رود.

از آنجایی که تهیه یک میکروسکوپ واقعی می تواند هزینه زیادی به بار بیاورد و در عین حال استفاده از آن برای برخی از کودکان پیچیده و دشوار باشد، ابزارهایی مانند میکروسکوپ دیجیتال دستی Zoomy وجود دارند که می توان با اتصال آنها به رایانه بسیاری از اجسام را بزرگنمایی کرده و جزئی ترین بخشهای ساختار اجسام مختلف را به نمایش گذاشت.

این ابزار تخم مرغ مانند از قدرت بزرگنمایی 35 تا 53 برابر برخوردار بوده و می تواند با استفاده از حسگر VGA CMOS تصاویری با وضوح تصویری 640 در 480 به ثبت برساند. چهار چراغ LED نور مورد نیاز برای این میکروسکوپ را فراهم آورده و کودک می تواند با استفاده از قطعه ای پیچ مانند میزان تمرکز تصویر بر روی جسم را افزایش دهد.

انرژی مورد نیاز این میکروسکوپ نیز با استفاده از کابل USB متصل به رایانه تامین خواهد شد. بر اساس گزارش گیزمگ، کودکان می توانند برای عکاسی از موضوع مورد بررسی خود تنها یک کلید که بر بالای این میکروسکوپ قرار دارد را فشار دهد. این میکروسکوپ توسط شرکتی به نام Learning Resources ابداع شده است.





مشخصات فنی تلویزیون 950 سامسونگ ارایه شد

از وقتی تصاویر این نمایشگر زیبای سامسونگ چند هفته پیش در اینترنت منتشر شد، افراد زیادی را عاشق خودش کرد. حالا مشخصات فنی نمایشگر 950 سامسونگ منتشر شده است تا شما را خوشحال تر هم بکند. ‏

این نمایشگر که در دو سایز ?? و ?? اینچی ارایه می شود قادر است تصاویر دو بعدی را به سه بعدی تبدیل کند و از نوع LED - Backlit است. رزولیشن صفحه 1920 در 1080 است و کنتراست 1000 : 1 دارد. زمان پاسخ دهی تصویر هم ? میلی ثانیه است. شرکت سامسونگ آنها را در دو مدل نمایشگر و نمایشگر/تلویزیون HD به بازار ارایه می کند. تا این محصول هم بازی های سه بعدی را تحویل تان بدهد و هم یک تلویزیون HD سه بعدی داشته باشید. ‏

نام دقیق مدل ?? اینچی S23A950D و مدل ?? اینچی S27A950D است. روی آنها انواع ورودی و خروجی را هم پیدا می کنید. چیزهایی مانند HDMI و USB2 به همراه ورودی/خروجی دیجیتالی صدا و ورودی کابل شبکه و Display Port. یک حسگر مخصوص هم روی این نمایشگرها وجود دارد که هدف اش کم کردن مصرف انرژی است. این حسگر هنگامی که از اتاق خارج شوید به صورت خودکار نمایشگر را خاموش می کند. ‏

اما تمام این امکانات یک طرف، طراحی زیبای این نمایشگرهای سه بعدی در طرف دیگر قرار میگیرد که واقعا وسوسه برانگیز است. قرار است این نمایشگر ها از دو ماه دیگر به بازار ارایه شوند اما متاسفانه هنوز قیمت آنها اعلام نشده است.
مغز خنک، خواب خوب


تقلا برای خوابیدن بعد از یک روز خسته کننده ... ممکن است سرشماری گوسفندان یا حتی خوردن قرصهای خواب هم چندان موثر نباشند. اما پژوهشگران دانشکده پزشکی پیتز بورگ در آخرین کنفرانس "خواب" سال 2011 روش جالبی را برای درمان بیخوابی پیشنهاد کردند: خنک کردن مغز!

آنها یک کلاه پلاستیکی خنک کننده ابداع کرده اند که قسمتهای پیشانی را می پوشاند و با پایین آوردن دمای مغز می تواند به خواب سریعتر فرد کمک می کند. در تحقیقی که آنها بر روی افراد عادی و بیمارانی که از بیخوابی رنج می بردند انجام دادند، افراد بیخواب بعد از پوشیدن این کلاه خاص، بطور میانگین در زمان 13 دقیقه به خواب رفتند، یعنی زمانی برابر با افراد سالم.

دانشمندان فکر می کنند این کلاه با پایین آوردن دمای مغز باعث کاهش سوخت و ساز آن (بخصوص در ناحیه پیشانی مغز) می شود و به خواب سریعتر و راحت تر فرد کمک می کند. هنوز این کلاه ها به صورت تجاری وارد بازار نشده اند، همچنین عوارض احتمالی استفاده از آنها نیز هنوز مشخص نشده است؛ مثلا معلوم نیست که آیا استفاده از این کلاهها باعث تشدید علائم افراد مبتلا به سینوزیت خواهد شد یا نه.
تحقق آرزو: با عینک پرتو ایکس افکار اطرافیانتان را بخوانید!

محققان موسسه فناوری ماساچوست در حال ساخت یک عینک هستند که می‌تواند تفکرات فرد مقابل را آشکار کند. به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از ایسنا، این عینک که "پرتوایکس اجتماعی" نام دارد از یک دوربین داخلی برخوردار بوده که به نظارت بر حالات صورت افراد دیگر پرداخته و این داده‌ها را با ?? حالت شناخته شده انتقال احساس مطابقت می‌دهد.

این عینک در مرحله بعدی از طریق یک گوشی و چراغ‌های روی عینک از احساسات فرد مقابل خبر می‌دهد. در سیستم شبه چراغ راهنمایی این عینک، رنگ قرمز نشان‌دهنده حالت منفی، رنگ زرد به معنی حالت نیمه علاقمند مخاطب و رنگ سبز به علاقمند بودن فرد اشاره دارد. به گفته محققان، استفاده از این عینک‌ها در جریان یک گفت‌وگو مانند داشتن یک حس اضافی است که شما را از علاقمند یا بی‌حوصله بودن طرف مقابل آگاه می‌کند.

گوشی‌های این دستگاه برای افراد مبتلا به اوتیسم طراحی شده که در تعامل با دیگران با مشکلاتی روبرو هستند؛ اما این تیم تحقیقاتی اکنون از این فناوری استفاده‌های بهتری کرده‌اند. این نمونه پیش‌ساخت در حال حاضر با استفاده از دوربینی به اندازه یک دانه برنج در قاب عینک کار می‌کند که با یک سیم به یک رایانه کوچک قابل اتصال به بدن متصل می‌شود. این دوربین به نظارت بر این مطلب می‌پردازد که چقدر و هر چند وقت یکبار هر کدام از این ?? حالت در صورت فرد نقش می‌بندند. سپس این اطلاعات توسط نرم‌افزار داخل رایانه تحلیل شده و پس از مقایسه با بانک حالات چهره به فرد منتقل می‌شود.

این عینک‌ها هنوز در مراحل اولیه قرار داشته و تنها در ?? درصد موارد درست عمل می‌کنند، چیزی که محققان امیدوارند در جریان پیشرفت این عینک، بهبود پیدا کند. این محققان در مرحله بعدی امیدوارند که بتوانند روزی یک عینک تقویت کننده واقعیت بسازند که اطلاعات درمورد احساسات فرد مقابل را بر روی عدسی شیشه منعکس کند.






تاریخ : پنج شنبه 90/4/30 | 7:44 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 

از دنیای علم و تکنولوژی چه خبر ؟


ورود گوگل به عرصه های علمی

گوگل دانشگاه راه اندازی می کند !

شرکت گوگل قصد دارد در قدیمی ترین دانشگاه کشور آلمان، دانشگاه "هامبولت"، موسسه علمی و مرکز تحقیقاتی "جستجوی اینترنت" را راه اندازی کند.

این مرکز علمی تحقیقاتی از ماه اکتبر 2011 و با همکاری سه دانشگاه دیگر آلمانی راه اندازی خواهد شد. به گفته اریک اشمیت مدیر اجرایی گوگل در این انجمن علمی سیر تکامل اینترنت و تاثیر آن بر روی جوامع، علوم، سیاست و اقتصاد مورد مطالعه و تحقیق قرار خواهد گرفت.

اشمیت می گوید: حضور گوگل در چنین نهاد علمی پر اهمیتی بسیار عالی است، ما شاهد ظهور دورانی جدید هستیم، دوران اینترنت و این انجمن علمی می تواند در توضیح تغییراتی که با توسعه این فناوری قابل توجه در ارتباط است بسیار تاثیر گذار باشد.

گوگل طی سه سال اول سالانه 6.41 میلیون دلار سرمایه را صرف پیشرفت مطالعات این مرکز خواهد کرد و پس از آن به دنبال پشتیبانان مالی دیگر خواهد بود. به گفته اشمیت این مرکز قرار است به صورت کامل مستقل از گوگل باشد و این از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

بر اساس گزارش فاکس نیوز، دانشگاه هنر برلین، مرکز مطالعات علوم اجتماعی برلین و موسسه هانس برودو هامبورگ نیز در این پروژه مشارکت دارند. به گفته "یان هندریک" رئیس دانشگاه هامبولد، اینترنت دستاوردی بزرگ است که تاثیرات غیر قابل تصوری را بر روی جهان داشته است، برپا کردن مرکز مطالعاتی برای اینترنت و اشتراک آن با جامعه می تواند زمینه ساز مطالعات قانونی، سیاسی، جامعه شناسی، فرهنگی و روانشناسانه با دورنمایی از تاثیر مستقلانه اینترنت شود.

منبع : کنجکاو



خودرو، هواپیمای Terrafugia Transition به واقعیت نزدیک تر می شود

این هواپیمایی شخصی است که بعد از نشستن در فرودگاه می توانید بال هایش را جمع کنید و با آن به پمپ بنزین بروید، باک اش را پر کنید و بعد هم به خانه رفته و آن را در پارکینگ منزل پارک کنید. ‏‏
فردا صبح هم با همین خودور به فرودگاه می روید و آنجا بال ها را باز کرده و به محل کارتان در شهر کناری پرواز می کنید. ‏

ایده ساخت یک ترکیب از هواپیما و خودروی شخصی چیزی است که افراد و شرکت های مختلفی روی آن کار کرده اند. اما این یکی با نام Terrafugia Transition جدی تر از بقیه و از ? سال پیش به طور جدی روی این موضوع کار کرده است. ‏

حالا این ایده علاوه بر اینکه عملی شده مجوزهای لازم جهت تردد در خیابان ها را هم کسب کرده است. مدیر تیم سازنده می گوید در واقع این یک هواپیمای شخصی است که می تواند در جاده ها هم تردد کند. ‏

گروه سازنده مدت های زیادی روی طراحی این هواپیما کار کرده و می گوید آن را به گونه ای ساخته که کنترل و پرواز با آن بسیار راحت باشد. بدنه این ماشین به گونه ای است که هنگام برخواستن از زمین و فرود کاملا پایدار باشد. بنابراین برای راندن آن نیاز نیست که یک خلبان حرفه ای باشید. ‏اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود اواخر سال ???? می توانید منتظر ورود این هواپیمای جاده پیما به بازار باشیم. به شرطی که در جاده های خلوت به سرمان نزند که بال ها را باز کنیم و با پرواز، سریع تر به مقصد برسیم! ‏

منبع : نارنجی



ترافیک اینترنت تا سال ???? چهار برابر می شود

اینترنت با سرعت در حال رشد است. هزاران کاربر روز به روز به آن اضافه می شود و سرعت دسترسی هم بالا می رود. دسترسی به اینترنت دیگر محدود به کامپیوتر ها نیست و تلفن های هوشمند، تبلت ها و تلویزیون ها هم از مصرف کنندگان اینترنت محسوب می شوند. ‏

شرکت سیسکو در یک تحقیق تازه اعلام کرده که ترافیک اینترنت تا سال ???? چهار برابر میزان فعلی خواهد شد و تا آن زمان ?? میلیارد گجت مختلف (مانند کامپیوتر، لپ تاپ، تلفن همراه و...) به اینترنت متصل هستند. ‏

این آمار پیش بینی می کند تا سال ???? سه میلیارد از جمعیت کره زمین کاربر اینترنت خواهند بود. مدیر شرکت سیسکو می گوید که این انفجار در ترافیک اینترنت به خاطر افزایش دسترسی به سرعت و تبادل ویدیو است. در کنار آن ابزارهای موبایل هم در حال تبدیل شدن به مصرف کنندگان بزرگ اینترنت هستند. آمار این تحقیق نشان میدهد تا سال گذشته ?? درصد ترافیک اینترنت توسط کامپیوترها مصرف می شده اما طی ? سال آینده این میزان به ?? درصد می رسد و سهم گجت های قابل حمل افزایش پیدا می کند. ‏

آمار جدید پیش بینی می کند که ترافیک ویدیو در اینترنت طی ? سال آینده بیش از ?? برابر افزایش پیدا می کند و این به خاطر افزایش دسترسی کاربران به اینترنت سریع تر است. البته این آمار وضعیت جهانی را بررسی کرده. اینترنت ما فعلا کند و گران است و مشمول این آمار نمی شود. ‏

منبع : نارنجی



هندی کم جدید سونی با قابلیت ویدیو پروژکتور

هندی کم ها دوربین های فیلمبرداری کوچک و آماتوری برای فیلمبرداری و ثبت لحظات زندگی است که در این چند ساله امکانات و قابلیت های جدیدی توسط شرکت های سازنده آن به این دستگاه اضافه شده است. برای دیدن ویدیوهای گرفته شده دوراه بیشتر نیست یکی دیدن در خود دستگاه هندی کم و آن هم در سایزی کوچک که شاید زیاد جذاب نباشد اما کار راه انداز هست. راه دوم صبر کردن تا رسیدن به منزل و انتقال آن به کامپیوتر یا دستگاه پخش ویدیو و تماشای آن. اما سونی که یکی از بهترین برندها در این زمینه می باشد راه سومی هم برای دارندگان هندی کم های خود قرار داده و آن دیدن از طریق هندی کم بواسطه ویدیو پروژکتور است.

هندی کم HDR-PJ50 سونی این قابلیت را دارد تا فیلم ها را از طریق پروژکتور و بر روی پرده یا دیوار تماشا کرد. این مدل سونی قابلیت فیلمبرداری با کیفیت HD را دارا می باشد و برای ذخیره فیلم یا عکس مجهز به هارد دیسک ??? گیگابایتی شده است. این هندی کم دارای ??X زوم بوده و تقویت کننده صدا جهت کیفیت بالاتر را داراست.

HDR-PJ50 علاوه بر فیلمبرداری امکان عکسبرداری با کیفیت ??? مگاپیکسل را دارد. پروژکتور این دستگاه دقیقا پشت LCD آن تعبیه شده و می تواند تا فاصله سه متری تصاویر را به اندازه ?? اینچ به نمایش گذارد.

منبع : فارنت



ماوس چندلمسی MA-Touch1 کمپانی Sanwa

کمپانی ژاپنی Sanwa یک ماوس چندلمسی بیسیم جدید را عرضه کرده است: ماوس تخت و باریک MA-TOUCH1. این ماوس چرخش (scrolling) چهارجهتی و حرکت دوانگشتی را پشتیبانی می کند. این ماوس با یک گیرنده کوچک USB عرضه می شود. ماوس MA-TOUCH1 به رنگهای مشکی، قرمز، نقره ای و سفید در دسترس است و بهای آن ???? ین می باشد.

منبع : گویا آی تی



کوچکترین خودروی خورشیدی جهان

تولید خودروهای خورشیدی بدلیل اینکه انرژی حرکتی خود را از نور خورشید و بواسطه پنل های خورشیدی می گیرند و از انرژی ارزان و سبز استفاده می کنند بسیار مورد توجه خودروسازان است هرچند هنوز قدرت و شتاب لازم خودروهای دارای سوخت بنزینی را ندارند. چنانچه شما هم مایل به کار در این زمینه باشید لازم نیست هزینه های هنگفتی کنید یک وسیله چهارچرخه که پنلی خورشیدی به آن متصل باشد می تواند یک خودروی خورشیدی ساخت دست شما باشد. کوچکترین خودروی خورشیدی جهان در واقع چهارچرخه ای است به طول ??? اینچ که کار خاصی انجام نمی دهد و در حمل بار و مسافر نمی توان از آن استفاده کرد و شاید بتوان در مسابقاتی از این دست شرکت داده شود.

چنانچه شما هم علاقه مند به ساخت خودروهای خورشیدی باشید به همین سادگی می توانید خودروی مینیاتوری خود را بسازید تنها کافیست آستین های خود را بالا بزنید

منبع : 1 آی تی بلاگ



هوشمندترین قلم دنیا

تصور کنید که سر کلاس درس نشسته‌اید و در حال یادداشت برداشتن از حرف‌های استاد و جزوه‌نویسی هستید، حالا تصور کنید که بتوانید در هنگام مرور درس، همراه دیدن نوشته‌هایتان، حرف‌های استاد را به صورت همزمان بشنوید. LiveScribe همین کار را البته به صورت کامل‌تری ممکن کرده است. این شرکت‌های قلم‌های ویژه‌ای ساخته است که می‌توانند صدای اطراف را به همراه دست‌نوشته شما ضبط کنند. هر وقت اراده کردید می‌توانید نوشته‌تان را به صورت سینک شده با صدای ضبط شده مرور کنید.

هیجان‌انگیزتر اینکه، این صداها و دست‌نوشته‌ها را می‌توانید هر وقت خواستید با نرم‌افزار همراه این قلم مرور کنید یا اصلا به دوستانتان بدهید تا با نسخه دهم Adobe Reader ببینند. نسخه سینک‌شده نوشتار و صدای ضبط شده اصطلاحا Pencast نامیده می‌شود و کاربران این گجت جالب می‌توانند آن را از طریق موبایل‌ها یا فیس‌بوک، توییتر یا Evernote به اشتراک بگذارند.

LiveScribe دست‌نوشته‌ها را قابل جستجو می‌کند.

بیایید نگاهی به جدیدترین قلم این شرکت بیندازیم. مثل همه قلم‌های دیگر این قلم هم مخزن جوهر دارد که قابل تعویض است. این قلم دو مدل، ? و ? گیگی دارد که می‌توانند به ترتیب ??? و ??? ساعت صدا ضبط کنند. قلم، اسپیکر و میکروفنی با کیفیت خوب دارد.

در بالای قلم هم یک نمایشگر OLED کوچک، محل اتصال هدفون و یک رابط میکرو USB قرار دارد. این قلم دیجیتال، ?? گرم وزن دارد و یک باطری لیتیومی قابل شارژ دارد، از طریق نرم‌افزاری به نام Livescribe Desktop کاربر می‌تواند همه یادداشت‌هایش را ببیند و در آنها جستجو کند یا آنها را به فرمت PDF‌ یا به صورت Pencast دربیاورد.

فضای آنلاینی که به کاربر این قلم برای آپلود پن‌کست‌های داده می‌شود، ??? مگ است. شما می‌توانید با رفتن به اینجا تعدادی از پن‌کست‌های برگزیده را ببینید.


خوب! اگر مثل من علاقه‌مند شده‌اید این قلم را تهیه کنید، می‌توانید سری به فروشگاه این قلم بزنید. ارزان‌ترین مدل این قلم حدود ??? دلار قیمت دارد.



هفت برابر شدن سرعت SSD با استفاده از حافظه های تغییر فاز

دو عامل بسیار مهم در درایوهای ذخیره اطلاعات، میزان فضای ذخیره سازی و سرعت انتقال داده ها است. حالا به نظر می رسد که بعد از انقلاب درایوهای SSD در سرعت، بعد از عرضه درایو با حافظه تغییر فاز یا Phase?-?Change Memory شاهد جهش بزرگی در این زمینه خواهیم بود.

تیم دانشجویی مدرسه مهندسی جاکوبز دانشگاه کالیفرنیا اولین سری این درایو های SSD پر سرعت با نام Moneta را آماده نمایش کرده اند. البته مونتا تنها یک نوع جدید SSD نیست. بلکه این درایو یک PCM SSD یا اس اس دی با حافظه تغییر فاز است که اطلاعات را با استفاده از یک آلیاژ فلزی با نام chalcogenide ذخیره می کند. طبق گفته سازندگان، این کار باعث می شود که سرعت انتقال داده ها و ذخیره سازی اطلاعات، هفت برابر سریعتر از SSDهای موجود در بازار باشد.

PCM برای ذخیره اطلاعات از یک برنامه تولید گرما با جریان الکتریسیته استفاده می کند تا باعث تغییر آلیاژ مورد اشاره میان دو حالت کریستالی و بی شکل ?(?غیر متبلور?)? شود?.? خواندن اطلاعات هم از طریق یک جریان ضعیف تر اما با همین مکانیسم صورت می گیرد، تا سیستم تشخیص دهد که آلیاژ در کدام یک از دو حالت بی شکل یا کریستالی قرار دارد?.?

این درایو اطلاعات را با سرعت تئوری ??? مگابایت بر ثانیه می خواند و ذخیره سازی و نوشتن اطلاعات هم با سرعت ?? مگابایت بر ثانیه انجام می گیرد. اما برای دیدن آزمایش های عملی و کاربردی آن باید تا کنفرانس DAC 2011 صبر کنیم. البته به گمانم هنوز زمان زیادی تا تجاری شدن این ابداع باقی مانده است.

منبع : نارنجی






تاریخ : پنج شنبه 90/4/30 | 7:43 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

وقتی تو خودت گیر می کنی 
 
وقتی همه چیز برات میشه یه سوال !
 
وقتی توی تکرار صحنه ها اسیر میشی
 
وقتی اونقدر خسته میشی که حتی از فکر کردن به فکر کردن هم بیزار میشی
 
وقتی کسی نیست که بفهمه چی میگی 
 
وقتی مطمئنی ! اونی که امروز می آد فردا میره ..
 
وقتی مجبوری خودتم گول بزنی 
 
وقتی حتی شهامت خیلی چیزها رو نداری !!!
 
وقتی می دونی هیچ کس و هیچ چیز خودش نیست
 
وقتی می دونی همه چی دروغه
 
وقتی می دونی که نباید به هیچ قول و قراری ! اعتماد کنی
 
وقتی می فهمی که نباید می فهمیدی ..
 
وقتی روزگار یادت میده که باید سوخت و ساخت
 
وقتی می خندی به اینکه کارت از گریه گذشته 
 
وقتی قراره هیچ چی جای خودش نباشه
 
وقتی منتظر یه اتفاقی و اون اتفاق هیچ وقت نمی افته ..
 
 وقتی نباید اونی باشی که هستی 
 
وقتی بهت می فهمونن دوست داشتن یه معاملست ! 
 
وقتی تو رو بخاطر صداقتت محکوم می کنن  
 
وقتی خوشحال میشن که غرورت بشکنه
 
وقتی حرفاتو فقط دیوار می فهمه ! ...
 
وقتی.......................... ......






تاریخ : چهارشنبه 90/4/29 | 10:28 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
 

گاهی اوقات انسان ها کارهایی را انجام می دهد که اصلا با عقل جور در نمی آید . در این تصاویر مشاهده می کنید که افراد برای سریع تر انجام دادن کارهایشان و یا هزینه کمتر دست به کارهای خطرناک و احمقانه ای می …

گاهی اوقات انسان ها کارهایی را انجام می دهد که اصلا با عقل جور در نمی آید . در این تصاویر مشاهده می کنید که افراد برای سریع تر انجام دادن کارهایشان و یا هزینه کمتر دست به کارهای خطرناک و احمقانه ای می زنند که هم سلامت خود و هم سلامت دیگران را به خطر می اندازند.

کارهای خطرناک و احمقانه

کارهای خطرناک و احمقانه

کارهای خطرناک و احمقانه

کارهای خطرناک و احمقانه

کارهای خطرناک و احمقانه

کارهای خطرناک و احمقانه

کارهای خطرناک و احمقانه

کارهای خطرناک و احمقانه

کارهای خطرناک و احمقانه

کارهای خطرناک و احمقانه

کارهای خطرناک و احمقانه

کارهای خطرناک و احمقانه

کارهای خطرناک و احمقانه

کارهای خطرناک و احمقانه

کارهای خطرناک و احمقانه

کارهای خطرناک و احمقانه

کارهای خطرناک و احمقانه

کارهای خطرناک و احمقانه

کارهای خطرناک و احمقانه

کارهای خطرناک و احمقانه

کارهای خطرناک و احمقانه

کارهای خطرناک و احمقانه

 





تاریخ : چهارشنبه 90/4/29 | 9:56 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 ابتکار جالب راننده اتوبوس برای خنک‌کردن مسافران /تصویر






تاریخ : چهارشنبه 90/4/29 | 9:47 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

سفارشات زیادی در مورد تلاوت قرآن در حالات مختلف به ما رسیده است که در هر حال که بتوانیم قرآن بخوانیم پسندیده است و باز در کنار همین سفارش داریم که

قرائت قرآن شرایط و آدابی دارد که باید رعایت شود ، بالاخره چه باید کرد ؟

خواندن قرآن خواه سوره‏های کوچک باشد یا دیگر سوره‏ها، خواه در هنگام راه رفتن باشد و یا در هنگام خوابیدن، نه تنها اشکالی ندارد، بلکه مستحب و پسندیده است.

در روایت آمده است که: در هنگام خواب سوره‏های قرآن از جمله توحید، آخر آیات سوره کهف و... مستحب است.1 همچنین روایاتی وجود دارد که در هر حال به تلاوت قرآن ما را سفارش نموده است.

ولی در برخی موارد خواندن آن کراهت دارد که عبارت از در حال رکوع و سجده نماز، در دستشویی و حمام، نیز خواندن شخص حائض و جُنُب.2

در استفتائی که از محضر مقام معظم رهبری (حفظه الله) شده است، پرسیده اند:

- سؤال: خوابیده قرآن خواندن چه حکمى دارد؟

- پاسخ: احترام قرآن لازم است و در آداب قرآن گفته‏اند با طهارت و رو به قبله و با ادب و با آرامش و تفکر در معانى آن قرائت شود. البته در موقع خواب خواندن قرآن از حفظ در حال خوابیده اشکال ندارد.

همچنین در استفتائات آیت الله بهجت (حفظه الله) چنین آمده است:

- سوال: خوابیده قرآن خواندن، چه حکمى دارد؟

- پاسخ: اگر فقط خواندن قرآن باشد، اشکال ندارد.

خلاصه اینکه ملاک این است حالتی نباشد که بی احترامی به قرآن تلقی بشود .تشخیص این به عهده خود شخص است.

مثلا : فرض کنید کارگری که در صحافی دارد قرآن رو آماده می کند، باید روی جلد ضربه بزنه، احتمالا زیر فشار پرس قرار بدهد و... در حالیکه هیچ کدام از اینها بی احترامی نیست.

یا اینکه در احکام داریم همراه بردن قرآن در هنگام تخلّی (دستشویی رفتن) اگر حالت بی احترامی داشته باشه، جایز نیست. ولی گاهی شخص در یک مکان عمومی جایی ندارد که قرآن رو امانت بسپارد و لذا برای حفظ، آن را در جیب لباسش می گذارد و همراه می برد. اگر تلقی بی احترامی نشود اشکالی ندارد .

- مواردی که در رابطه با قرآن لازمه رعایت بشه:

-آیات قران بدون طهارت و وضو مسح نشود .

- قرآن نجس نشود

- سوزانده نشود

 






تاریخ : چهارشنبه 90/4/29 | 9:42 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
حاضر جوابی یک دانش آموز!!

عکاس سر کلاس درس آمده بود تا از بچه‌هاى کلاس عکس یادگارى بگیرد. معلم هم داشت همه بچه‌ها را تشویق می‌کرد که دور هم جمع شوند.معلم گفت: ببینید چقدر قشنگه که سال‌ها بعد وقتى همه …

 

عکاس سر کلاس درس آمده بود تا از بچه‌هاى کلاس عکس یادگارى بگیرد. معلم هم داشت همه بچه‌ها را تشویق می‌کرد که دور هم جمع شوند.

معلم گفت: ببینید چقدر قشنگه که سال‌ها بعد وقتى همه‌تون بزرگ شدید به این عکس نگاه کنید و بگوئید : این احمده، الان دکتره. یا اون مهرداده، الان وکیله

یکى از بچه‌ها از ته کلاس گفت: این هم آقا معلمه، الان مُرده!!






تاریخ : چهارشنبه 90/4/29 | 9:35 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
داستان اشتباه فرشتگان

درویشی به اشتباه فرشتگان به جهنم فرستاده میشود . پس از اندک زمانی داد شیطان در می آید و رو به فرشتگان می کند و می گوید : جاسوس می فرستید به جهنم!؟ از روزی که این ادم به جهنم آمده مداوم در جهنم در گفتگ …

    درویشی به اشتباه فرشتگان به جهنم فرستاده میشود .

پس از اندک زمانی داد شیطان در می آید و رو به فرشتگان می کند و می گوید :

جاسوس می فرستید به جهنم!؟

از روزی که این ادم به جهنم آمده مداوم در جهنم در گفتگو و بحث است و

جهنمیان را هدایت می کند و...

حال سخن درویشی که به جهنم رفته بود این چنین است: با چنان عشقی زندگی کن که حتی بنا به تصادف اگر به جهنم افتادی خود شیطان تو را به بهشت باز گرداند.






تاریخ : چهارشنبه 90/4/29 | 9:30 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">