سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

زندگی شبیه شعریست

قافیه هایش با من ، " تو " فقط همیشه ردیف باش !

.

.

.

گل اگر چشم خودش باز کند خواهد مرد / ماه در اوج غرورش به زمین خواهد خورد

چون به زیبایی تو حسرت ، عالم خوردند / برق چشمان تو روح از تنشان خواهد برد . . .

.

.

.

انسانهای خوب همانند گلهای قالی اند

نه انتظار باران را دارند و نه دلهره ی چیده شدن ، دائمی اند !

.

.

.

دیـگـــر نه اشـکـــهایــم را خــواهـی دیــد

نه التـــمـاس هـــایم را

و نه احســـاســاتِ ایــن دلِ لـعـنـتـی را...

به جـــایِ آن احســـاسی که کُـــشـتـی

درخـتـی از غــــرور کـاشـتم...

.

.

.

دلی که شکستی را گچ چاره نکرد ، گل گرفتمش . . .

.

.

.

با یاد تو این ستاره ها رنگی بود / این دفتر خاطرات من سنگی بود

از درس کلاس عاشقی سهمم باز / یک زنگ فقط دوری و دلتنگی بود . . .

.

.

.

دیگری جز تو مرا این همه آزار نکرد / آنچه کردی تو به من هیچ ستم کار نکرد . . .

.

.

.

لعنت به همه ی قانون های دنیا که در آن شکستن دل پیگرد قانونی ندارد . . .

.

.

.

تا دیروز ، هرچه می نوشتم عاشقانه بود

از امروز ، هرچه بنویسم صادقانه است

عاشقانه دوستت دارم . . .

.

.

.

یه رابطه از اونجایی خراب میشه که

تو ناراحتش کنی و یکی دیگه آرومش . . .

.

.

.

سرد بودنم را بگذار به حساب گرم بودنت با دیگران . . .

.

.

.

بهانه میتراشی و مرا عذاب میدهی / به روح بی قرار من تو اضطراب میدهی

دلم پر از گلایه ها ، تنم اسیر درد و خون / ولی تو قهر با دلم برای لحظه ی مکن . . .

.

.

.

به همون اندازه که ماهى دوست نداره برسه به خشکى دوست دارم . . .

.

.

.

کاش نامت را با خط بریل مینوشتند

صدا کردنت کافی نیست ، شکوه اسم تو را باید لمس کرد !

.

.

.

سفری به دور دنیاست ، وقتی دستانم تا انتها ، رویت را نوازش می کنند . . .

.

.

.

دلی دارم ز جنس سنگ و شیشه / چنان مهرت به جانم کرده ریشه

که در شش گوشه ی قلبم نوشته / عزیزم ، دوستت دارم همیشه . . .

.

.

.

دلم چندین سال است روزه ی عشق گرفته است ! اذان افطارش را تو بگو

.

.

.

تنهایی یعنی :

ذهنم پر از تو و خالی از دیگران است ، اما کنارم خالی از تو و پر از دیگران است !

.

.

.

در نگاهت چیزیست که نمیدانم چیست ؟

مثل آرامش بعد از یک غم ، مثل پیدا شدن یک لبخند

مثل بوی نم بعد از باران ، در نگاهت چیزیست که نمیدانم چیست ؟

من به آن محتاجم !

.

.

.

دل آرام را بی تاب میکنی ، دل بی تاب را آرام

آخرش نگفتی:

تو ، دردی یا درمان ؟

.

.

.

اگر دو نفر لبه پرتگاهی باشند کدومشون رو نجات میدی !؟

اونی که خیلی دوستش داری ؟

یا اونی که خیلی دوست داره ؟

.

.

.

ز تلخی سکوتت من چه بگویم / همان بهتر که از غم ها نگویم

تو کاری کرده ای با بی وفایی / دگر از عشق خود با کَس نگویم . . .

.

.

.

می دانی ... !؟ به رویت نیاوردم ... !

از همان زمانی که جای " تو " به " من " گفتی : " شما "

فهمیدم

پای " او " در میان است . . .






تاریخ : سه شنبه 91/2/12 | 12:25 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

محصول جدید Oppo و کسب عنوان باریک ترین تلفن همراه جهان


داستان رقابت کمترین ضخامت در دنیای موبایل، چیزی شبیه تلاش شرکت های اتومبیل سازی برای ثبت سرعت 0 تا 100 در ثانیه کمتر است. شاید میزان ضخامت یک اسمارت فون، تاثیر چندانی در کاربرد آن و نحوه استفاده کاربر نداشته باشد، اما نشانه ای از قدرت و توانایی فنی شرکت سازنده است. اگر به خاطر داشته باشید، در CES 2012 به معرفی نازک ترین تلفن همراه جهان توسط Huawei با نام Ascend P1 S اشاره کرده و گفتیم که تنها به دلیل 0?.?02 اینچ ضخامت کمتر، توانسته این عنوان را از چنگ موتورولا RAZR در آورد.

خب، مثل اینکه حالا قرار است محصول جدید شرکت چینی Oppo با ضخامت 6?.?65 میلیمتری، تنها به خاطر 0?.?03 میلیمتر ضخامت کمتر نسبت به موبایل شرکت Huawei، این عنوان را از آن خود کند. البته Huawei تا زمان معرفی رسمی اسمارت فون جدید Oppo، لازم نیست نگران عنوان خود باشد. زیرا هنوز اطلاعات مان از این گوشی بسیار کم و در حد همین عکس هایی است که به بیرون درز کرده است.



اکنون به جز ضخامت بسیار کم، تنها می توانیم بگوییم که این موبایل هوشمند بدنه ای فلزی داشته و دارای سه دکمه لمسی در پایین است. همچنین با توجه به سه پین قرار گرفته در کنار آن، احتمالا از نوعی داک ویژه برای شارژ و شاید ارتباط با دیگر ابزار بهره می برد.






تاریخ : سه شنبه 91/2/12 | 9:11 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

دستگیره ای که تنها با اثر انگشت درب را به رویتان باز می‌کند
یکی از مهم‌ترین دغدغه های یک صاحب خانه ایجاد امنیت بیشتر و جلوگیری از ورود و نفوذ سایرین بالاخص غریبه‌ها به ملک شخصی خود است و برای این کار ابزار و دزدگیرهای هوشمند و متنوعی ساخته و عرضه می‌شود. یکی از بهترین راه‌ها و مطمئن‌ترین راه‌ها برای ورود افراد مجاز به اتاق یا بخشی از ساختمان استفاده از اسکن اثر انگشت است که با تطابق آن با دسترسی تعریف شده درب را باز یا بسته نگه می‌دارد و استفاده از این ابزار زیاد هم جدید نیست اما یک طراح خوش فکر در طرحی مفهومی این اسکنر را با دستگیره درب تلفیق کرده است و به گونه ای هوشمندانه و هنرمندانه اسکنر انگشت را در درون دستگیره جای داده است.



این طرح Grabit نام دارد و اسکنر آن به گونه ای طراحی شده است که با قرار گرفتن انگشت شست بر روی دستگیره درب برای باز کردن آن اسکنر عمل می‌کند.این طرح هنوز در مرحله مفهومی می‌باشد اما با ساختار ساده و زیبای آن می‌تواند مورد توجه سازندگان تجهیزات ایمنی و حفاظتی قرار گیرد.






تاریخ : سه شنبه 91/2/12 | 9:10 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

شیر آب هوشمند با تعیین مقدار آب خروجی

مثل اینکه قضیه کمبود آب فقط در کشور ما وجود نداره و اون ور آبی ها هم با این معضل دست و پنجه نرم می کنند. حالا چه به این دلیل و چه به دلیل فکر و خلاقیت بالاشون، بازهم شیر آب هوشمندی طراحی کردند که مقدار خروجی آب رو تعیین می کنه ضمن اینکه مستقیم با مقدار آب بر اساس لیتر کار می کنه.

روی این شیر آب ، 4 دکمه قرار داره : 100ml ، 500ml و 1L که برای تنظیم مقدار آب خروجی است و یک دکمه دیگه که آب رو به صورت عادی به بیرون هدایت می کنه. اعداد بالا مقدار آب خروجی در واحد لیتر هستند. برای مثال 100ml یعنی فقط به میزان 100 میلی لیتر آب خارج شود. این






تاریخ : سه شنبه 91/2/12 | 9:10 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

عینکی برای دیدن نابینایان
عینکهای بیونیک به زودی به کمک صدها هزار نابینا در جهان آمده و آنها را قادر به "دیدن" خواهد کرد.


محققان دانشگاه در حال ساخت یک عینک هوشمند هستند که از دوربینهای ریز و یک رایانه جیبی برای آگاه‌سازی کاربر از اجسام و افراد پیش رو استفاده می‌کند. این عینکها به نابینایان در جهت‌یابی در مراکز تجاری و ایستگاه‌های شلوغ قطار و مترو کمک کرده و حتی به آنها اجازه خواهد داد تا شماره اتوبوسها و تصاویر رایانه‌ای دستگاه‌های خودپرداز را "بخوانند".

این عینک‌های سبک و ارزان که تا سال 2014 به صورت گسترده در بازارهای جهانی عرضه خواهد شد، برای تمام نابینایان مناسب خواهد بود. افراد مسن مبتلا به بیماری دژنراسیون ماکولا احتمالا بهره بهتر از این فناوری خواهند برد. تلاشهای قبلی برای ساخت چنین دستگاهی معمولا به عینکهای تیره بزرگ با دوربین‌ها و رایانه بزرگ ختم شده‌اند. اما پیشرفتهای بوجود آمده در فناوری بدین معنی است که می توان عینکهای بیونیکی با شباهت بسیار به عینکهای معمولی تولید کرد.

موضوع مهمتر این دستگاه، قیمت حدود 1500 دلاری آن است که این ابزار را مقرون به صرفه می‌کند. محققان آکسفورد اکنون مرحله تحقیقات خود را به پایان رسانده و در حال کار بر روی پیش ساخت این دستگاه هستند. آنها از شیشه‌های شفاف با عدسی‌های حامل دیودهای نوری کوچک و دوربینهای به اندازه سر سنجاق در گوشه قابهای این عینک استفاده کرده‌اند.

این دوربین‌ها به جمع‌آوری اطلاعات لازم برای چشمها پرداخته و آنها را با یک سیم به رایانه‌ای به اندازه گوشی همراه در جیب کاربر می‌فرستد. این رایانه سپس به پردازش اطلاعات و ساده‌کردن آن به شکل طرحهای نقطه‌ای می‌پردازد. ال‌ای‌دی‌های موجود در عدسی‌ها با این نقاط روشن شده و به کاربر اطلاعات اساسی را در مورد محیط اطراف می‌دهد.

یک نور سوسو مانند می‌تواند بدین معنی باشد که یک انسان در مسیر قرار دارد و یک توده جامد نیز نشانگر وجود اجسامی مانند پله خواهد بود. این اطلاعات به افرادی که بیشتر بینایی خود را از دست داده‌اند کمک خواهد کرد تا اعتماد بنفس لازم برای خرید یا استفاده از وسائط نقلیه را به تنهایی به دست بیاورد.

افزوده شدن یک قطعه گوشی می‌تواند به پیچیده‌تر شدن اطلاعات ورودی کمک کند. برای مثال دوربینها به ثبت شماره اتوبوسها و اطلاعات روی صفحه حرکت قطارها برای تحلیل رایانه‌ای می‌پردازند که به محض آماده شدن این اطلاعات از طریق این گوشی به گوش فرد منتقل خواهد شد.






تاریخ : سه شنبه 91/2/12 | 9:9 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

کجا پارک کنم ؟!


 
اگر فقط یک بار به پارکینگ های بزرگ یا طبقاتی رفته باشید مشاهده کردید که برای پیدا کردن جای پارک باید کلی درون پارکینگ دور بزنید تا جای پارک پیدا کنید ، موقع برگشت هم پیدا کردن جای ماشین کمی دشوار است خصوصا اگر حافظه یاری نکند. اما اگر هنگام ورود به پارکینگ بدانیم که کجا باید پارک کنیم بهتر نیست ؟


 


 
در این ایده هنگام ورود به پارکینگ جای پارک شما توسط سیستم مشخص می شود و بروی کارت پارک شما چاپ می گردد ، در واقع یک پلان و نقشه کوچک که در آن جای پارک شما هم مشخص شده به شما تحویل می شود.


 


 
این سیستم از طریق دوربین ها و سنسورهایی که در محوطه پارکینگ نصب شده است به صورت اتوماتیک نزدیک ترین جای پارک خالی را برای شما در نظر می گیرد. البته با این ایده و دوربین های پارکینگ می توانیم امکانی را فراهم بیاوریم که افراد از طریق اینترنت هم بتوانند ماشین خود را مشاهده کنند و از آن خبر بگیرند.

این ایده توسط Shih Chang-Chi, Huang Shao-Heng و Wang Shou-Yu طراحی شده است.






تاریخ : سه شنبه 91/2/12 | 9:9 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

خودروهای بدون راننده کادیلاک تا سال 2015 وارد بازار می شوند؟


 
گوگل مدت ها است که مشغول کار بر روی خودروهای بدون راننده است. اما به نظر می رسد کادیلاک هم که زیر مجموعه ای از جنرال موتور به حساب می آید، مشغول ساختن اتومبیل بدون راننده اش بوده و در این راه احتمالا از گوگل هم جلوتر است. این شرکت می گوید مدل های تجاری این خودرو احتمالا تا سال 2015 وارد بازار می شود. آنها می گویند سیستم راننده اتوماتیک آنها که Super Cruise نام دارد، می تواند به خوبی کار راننده را در یک اتوبان با شرایط مناسب انجام بدهد.

در واقع سیستم کادیلاک با راننده خودکار گوگل تفاوت های زیادی دارد و مثل گوگل هدف اش این نیست که تمام رانندگی را در همه جا به عهده بگیرد. اما همین نکته سبب می شود که کادیلاک احتمالا زودتر از گوگل بتواند محصول واقعی اش را وارد بازار کند.

 


 
این سیستم با توجه به اطلاعاتی که از دیگر خودروهای جاده دریافت می کند فاصله و سرعت اش را تنظیم می کند و فعلا فقط در شرایط جوی خوب، قادر به کار است. این سیستم از مجموعه ای از ابزارها مانند رادار، سنسورهای اولتراسونیک، دوربین و جی پی اس استفاده می کند.

شرکت جنرال موتور می گوید هدف اولیه این سیستم بالا بردن امنیت خودرو است نه اینکه مانند گوگل یک راننده شخصی در اختیار شما قرار بدهد. در سال های آینده سیستم های رانندگی خودکار با کمک مکانیسم های امنیتی جلوی تصادف ها را خواهند گرفت. آنها قادر خواهند بود که قبل از اینکه خود راننده متوجه بشود خطری او را تهدید می کند، تصمیم گیری و اقدام کنند.






تاریخ : سه شنبه 91/2/12 | 9:8 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()





تاریخ : دوشنبه 91/2/11 | 1:24 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 
زمانی مردی در حال پولیش کردن اتوموبیل جدیدش بود کودک 4 ساله اش تکه سنگی را برداشت و بر روی بدنه اتومبیل خطوطی را انداخت
مرد آنچنان عصبانی شد که دست پسرش را در دست گرفت و چند بار محکم پشت دست او زد بدون انکه به دلیل خشم متوجه شده باشد که با آچار پسرش را تنبیه نموده
در بیمارستان به سبب شکستگی های فراوان انگشت های دست پسر قطع شد
وقتی که پسر چشمان اندوهناک پدرش را دید از او پرسید "پدر کی انگشتهای من در خواهند آمد
آن مرد آنقدر مغموم بود که هیچ نتوانست بگوید به سمت اتوموبیل برگشت وچندین بار با لگد به آن زد
حیران و سرگردان از عمل خویش روبروی اتومبیل نشسته بود و به خطوطی که پسرش روی آن انداخته بود نگاه می کرد. او نوشته بود
"دوستت دارم پدر"
روز بعد آن مرد خودکشی کرد...

خشم و عشق حد و مرزی ندارند دومی ( عشق) را انتخاب کنید تا زندگی دوست داشتنی داشته باشید و این را به یاد داشته باشید که:

اشیاء برای استفاده شدن و انسانها برای دوست داشتن می باشند
در حالیکه امروزه از انسانها استفاده می شود و اشیاء دوست داشته می شوند.

همواره در ذهن داشته باشید که:
اشیاء برای استفاد شدن و انسانها برای دوست داشتن می باشند
مراقب افکارتان باشید که تبدیل به گفتارتان میشوند
مراقب گفتارتان باشید که تبدیل به رفتار تان می شود
مراقب رفتار تان باشید که تبدیل به عادت می شود
مراقب عادات خود باشید که شخصیت شما می شود
مراقب شخصیت خود باشید که سرنوشت شما می شود






تاریخ : دوشنبه 91/2/11 | 11:56 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

آینـده چگونـه ساختـه می‌‌شـود؟

حال ما خوب است... وقتی این را می‌‌گوییم یعنی این که ما الانمان خوب است... شاید قبلا خوب نبوده‌ایم و شاید هم بعدا خوب نباشیم. اما الانمان خوب است. اما تقریبا همه ما در حال برنامه‌ریزی برای آینده خودمان هستیم. این آینده را بر حسب شرایط و موقعیت جغرافیایی و اجتماعی‌مان طراحی کرده و در ذهنمان طرحی از آن می‌سازیم. مثلا اگر سرپرست یک خانواده ایرانی باشیم برای آینده تصوراتی خاص خودمان را داریم که با تصوراتی که مدیر یک شرکت فناوری بزرگ در اروپای غربی دارد تفاوت خیلی زیادی خواهد داشت.

حال پرسش این است که اصولا چگونه می‌‌توانیم آینده را تصویر کنیم؟ آنهایی که برای آینده برنامه‌ریزی می‌‌کنند، آیا رویاپردازان هستند یا دانشورزان و در نهایت شاید هم آنها مدیرانی هستند که به جای پیش‌بینی آینده به ساختن آن می‌‌پردازند؟

بیایید نگاهی بیندازیم به آنچه در دنیا در زمینه آینده‌پژوهی و آینده‌کاوی انجام می‌‌شود. بسیاری از مدیران فقط آرزو دارند?خواسته‌هایشان را در آینده ببینند، اما هستند خیلی‌ها که برای رسیدن به توانایی دیدن آرزوهایشان در آینده فقط به آرزو کردن بسنده نکرده و کاری می‌‌کنند. آنها برای رسیدن به آرزوی بزرگشان آینده را طراحی می‌‌کنند و دنیا را با آرزوی محقق نشده خود همراه می‌‌کنند. آنها برای این که بتوانند تصویری خود ساخته از دنیای آینده داشته باشند آن را به شیوه‌ای که می‌‌خواهند می‌‌سازند. شاید معروف‌ترین نمونه‌های مدرن از این مدیران را بتوان بین مدیران صنعت آی‌تی و کامپیوتر دید. بیل گیتس و مرحوم استیو جابز نمونه‌های معروفی از این‌گونه مدیران هستند. آنها نه‌تنها صنعتی برای خود دست و پا کردند و سودهای کلانی از آن بردند، بلکه دنیای آینده آی‌تی و کامپیوتر را هم به گونه‌ای که خودشان تمایل داشتند، ساختند و به پیش بردند و سودشان را از ساخته‌های خودشان و بقیه بیرون کشیدند.

اما این همه ماجرا نیست. بسیاری از مدیران میانی قابلیت‌های علمی‌، فنی و اقتصادی این را ندارند که آینده را براساس طرح خودشان پایه‌ریزی کرده و دنیا را با خود همراه کنند. آنها راه‌حل میانبری را پیدا می‌‌کنند. آنها به جای ساختن راه تازه‌ای برای آینده، راه‌هایی را که دیگران خواهند ساخت، حدس می‌‌زنند و خود را در مسیر آن قرار می‌دهند تا شاید بتوانند آینده بهتری برای خود و بسیاری دیگر بسازند. این گروه از افراد (برخی مدیر هستند و برخی دانشمند) را آینده پژوه یا آینده‌نگر می‌نامیم. آینده‌نگر‌ها همچون فالگیر‌هایی هستند که خبر از آینده می‌دهند. البته نه با شیوه‌های رمالی و طالع‌بینی و اسطرلاب و...

آینده‌پژوهان نگاهی ژرف به رویداد‌های دنیا دارند. آنها حال حاضر دنیا را بخوبی می‌شناسند و رویدادهای علمی‌ دنیا را دنبال می‌کنند. آنها می‌توانند رابطه‌های میان علوم و فنون امروزین را بخوبی با هم پیدا کنند و آنها را دنبال کنند. مغز این افراد همچون یک شبیه‌ساز کامپیوتری ? یا یک ماشین زمان (که در حال حاضر ماشینی خیالی است) حوادث و رویدادهای علمی‌ و فنی را در زنجیره زمانی قرار می‌دهد تا به پیش رود و آینده آن را با دقتی در خور توجه بازنمایی کند و در نهایت خود را در حکم پیشگوهای مدرن معرفی نماید.

زبان این پیشگوها هم جالب توجه است، برخی از آنها که کلاسیک‌ترین‌شان هم هستند زبان داستان را انتخاب می‌کنند. ژول‌ورن را می‌توان معروف‌ترین این نوع آینده‌نگرها نامید. داستان‌های علمی‌ ـ تخیلی یا فانتزی‌های علمی‌ یکی از شیوه‌های بیان این آینده است. برخی از آینده‌نگر‌ها این آینده‌بینی را با مقالات علمی‌ یا حتی پیچیده‌تر به شیوه گزارش‌های رمزنگاری شده و محرمانه برای سازمان‌های متبوع خود بیان می‌کنند. آینده، کالایی است گرانبها و آنهایی که به آن تجهیز شوند برنده بسیاری از بازی‌ها خواهند بود. پول، قدرت، ثروت...همه اینها در پیشگویی آینده پنهان شده است.

6 پیشگوی بزرگ دنیا
پیشگوی اول ـ نوستراداموس


او یک پیشگوی بسیار معروف است که در قرن 16 میلادی زندگی می‌کرد. دانش‌آموخته پزشکی بود و به ریاضیات و نجوم علاقه وافری داشت. او خود را آستروفیل (شیفته ستارگان) می‌نامید. شعر‌ها و قطعات ادبی فراوانی دارد. او را پیشگوی آینده می‌دانند، اما تاکنون هیچ رویدادی را با استناد به نوشته‌های او پیشگویی نکرده‌اند و بسیاری معتقدند که علاقه‌مندان او هستند که رویدادها را به نوشته‌های او نسبت داده‌اند. او را نمی‌توان یک پیشگوی علمی‌ یا یک آینده‌نگر نامید. روایت‌های نوسترا داموس آنقدر دوپهلو و با ایما و اشاره نوشته شده که تقریبا هر رویدادی را در دنیای حاضر می‌‌توان به آنها نسبت داد.
پیشگوی دوم- ژول ورن



نویسنده فرانسوی قرن 19 تا اوایل قرن بیستم دانش‌آموخته حقوق بود. او در دوره‌ای که نویسندگان بزرگی چون بالزاک و دومای بزرگ و نامداران دیگر زندگی می‌کردند، موفق شد با بیش از 80 کتاب خود را نویسنده‌ای جدی مطرح کند؛ اما او را می‌توان یک آینده‌نگر علمی‌ دانست که با زبان داستانی راه آینده را به بسیاری از دانشمندان و مخترعان نشان داد. او را یک پیشگوی آینده‌نگر می‌‌توان نامید. او با درک درستی از زمانه خود توانست نشانه‌هایی از آینده فناوری را در قالب داستان به نمایش درآورد. بخصوص در باب ابزارهای تکنولوژیکی درباره ?زیر‌دریایی‌ها، موشک‌های سیاره‌پیما و بسیاری موارد دیگر.?
پیشگوی سوم ـ الوین تافلر


تافلر در اوایل قرن بیستم به دنیا آمد و توانست پیش‌بینی‌های مدرنی از آینده دنیا داشته باشد. او نمونه کاملی از یک آینده‌نگر مدرن است که با درک شرایط اجتماعی و تاثیرات اجتماعی علوم و تکنولوژی‌های مدرن (بخصوص صنایع آی‌تی) شرایط آینده را پیش‌بینی کرد. شاید مهم‌ترین آینده‌نگری‌های او را بتوان در فروپاشی اصل خانواده، انقلاب ژنتیک، فروپاشی جوامع، از سرگیری تاکید بر تحصیلات و افزایش اهمیت دانش در جوامع دانست. کتاب‌های شوک آینده، موج سوم و تغییر قدرت از تاثیر‌گذارترین نوشته‌های اوست که در آنها به پیش‌بینی آینده پرداخته است.
پیشگوی چهارم ـ آرتور سی کلارک


او نیز در اوایل قرن بیستم به دنیا آمد. او یک دانشمند اصیل بود که به آینده‌نگری روی آورد. البته او بیش از آینده‌نگری، آینده‌سازی کرده است. زبان داستانی را با آموزه‌های علمی‌‌اش هماهنگ کرد و به ساخت آینده کمک کرد. او را مخترع غیرفنی ماهواره‌های مخابراتی می‌دانند. زمانی که هنوز ماهواره‌ها به مدارهای پایین هم نمی‌‌رسیدند او محاسبه کرد ? با 3 ماهواره که در ارتفاع 36000 کیلومتری زمین باشند می‌توان همه زمین را تحت پوشش امواج مخابراتی قرار داد. او همچنین ایده آسانسورهای فضایی را مطرح کرد که تا زمان حیاتش مطمئن بود در آینده او را با نام آسانسورهای فضایی به یاد خواهند آورد نه با ماهواره‌های مخابراتی‌اش.
پیشگوی پنجم ـ ری کرزویل?


او را یکی از معروف‌ترین‌ آینده‌نگران حال حاضر دنیا می‌دانند. بخشی از این شهرت به واسطه خبرساز بودن اوست. از سوی دیگر او یاد گرفته است که پژوهش‌های آینده‌نگرانه خود را با تاریخ اعلام کند. او آینده‌پژوهی است که خیلی شبیه به طالع‌بینان حرف می‌زند. پیش‌بینی شکست خوردن انسان از روبات‌ها در شطرنج و اتصال دنیا با شبکه‌ای دیجیتالی به هم، از مشهورترین پیش‌بینی‌های او بوده است. او اکنون نظریه‌پرداز تکینکی بشر است که یکی شدن انسان و تکنولوژی را حداکثر تا 2045 میلادی پیش‌بینی کرده است.
پیشگوی ششم ـ استیو جابز


دنیا به هنگام تولد او در نیمه قرن بیستم، انقلاب دیجیتالی را هنوز آغاز نکرده بود و زمانی که در اوایل قرن 21 از دنیا رفت دنیا با انقلاب دیجیتالی عجین شده بود. او را نمی‌توان یک پیشگوی واقعی آینده‌نگر دانست، اما بی‌شک در دنیای دیجیتالی، او را می‌توان نمونه کاملی از یک آینده‌ساز دانست. او از آن‌گونه آینده‌پژوهانی بود که به جای پیش‌بینی آینده به ساخت آینده براساس ایده‌های خود می‌پرداخت. او اپل و نکست و پیکسار را پایه‌گذاری کرد و با ایده‌هایش همه دنیای دیجیتالی را به سوی فعالیت‌های خود فراخواند. شرکت اپل همواره به لطف نگاه آینده نگرانه جابز، رهبر فناوری های نوین در دنیای دیجیتال بوده است.






تاریخ : دوشنبه 91/2/11 | 9:0 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<   <<   16   17   18   19   20   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">