سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

چشم هایم درد می‌کنند، به خاطر کامپیوتر است؟

چشم هایم درد می‌کنند، به خاطر کامپیوتر است؟

. اما بزرگسالان هم، چه در دفترشان، چه شب ها یا آخر هفته مقابل تلویزیون، مدام در مقابل یک صفحه نمایشگر قرار دارند. سئوالی که مطرح است این است که آیا این فعالیت ها در مقابل نمایشگر می‌تواند مشکلاتی را با خود به همراه داشته باشد و آیا اگر چشم درد داشته باشیم، می‌توان این درد را به مانیتورها نسبت داد؟

شما چه مدت را در مقابل یک صفحه نمایشگر می‌گذرانید؟
هر چه بچه ها بزرگتر می‌شوند، زمان بیشتری را در مقابل یک نمایشگر می‌گذرانند، نمایشگر تلویزیون، تلفن همراه، کنسول های بازی، کامپیوتر و... . در نهایت خیلی سریع به دو ساعت در روز یا 20 ساعت در هفته می‌رسیم. و بزرگسالان؟ بسیاری از ما 35 ساعت کار در دفترمان را پشت یک مانیتور می‌گذرانیم، که می‌توان به آن 30 ساعت قرار گرفتن در در مقابل تلویزیون، و کامپیوتر در آخر هفته در خانه را هم اضافه کرد.

مشکلات بینایی که به صفحه های نمایشگر نسبت می‌دهیم، کدامند؟
خستگی چشم تنها علامتی است که می‌توانیم با اطمینان علت آن را کار یا سرگرمی در مقابل صفحه نمایشگر بدانیم.

خستگی چشم بی خطر است اما با این حال بسیار شایع است: تخمین زده می‌شود که 50 تا 90% کسانی که زمان شان را در مقابل صفحه نمایش می‌گذرانند، دچار خستگی چشمی می‌شوند.
اگر مدت زیادی بدون هیچگونه استراحتی در مقابل صفحه نمایش قرار بگیریم، این احتمال باز هم بیشتر می‌شود.

کار بر روی صفحه نمایشگر: خستگی بینایی را چه طور می‌توان تشخیص داد؟
چشم ها قرمز می‌شوند، می‌خارند و حساس می‌شوند. از چشم اشک می‌آید و دردهایی در کر? چشم بروز پیدا می‌کنند. این علائم همراه با سردرد، درهای مغزی یا کمر درد هستند.
نمایشگرها مشکوک به افزایش آب سیاه هستند
آب سیاه بیماری اعصاب بینایی است، که اغلب در ارتباط با افزایش فشار چشم است. این بیماری اغلب خود را به شکل کاهش میدان دید نشان می‌دهد که همراه با از بین رفتن فیبرهای بینایی است. هنوز هیچ چیز در این رابطه ثابت نشده است، اما این احتمال وجود دارد که کار در مقابل صفح? نمایشگر باعث افزایش احتمال ابتلا به این بیماری می‌شود. ضمناً باید گفت آب سیاه در بین کسانی که با کامپیوتر کار می‌کنند، بیشتر دیده می‌شود.

در تمام موارد، اگر نمایشگرها باعث ایجاد مشکلات بینایی نشوند، در عوض می‌توانند وجود برخی مشکلاتی که از قبل وجود داشته، خصوصاً مشکلات شکست نور را آشکار کنند.
توصیه هایی برای کاهش خطرات زمانی  که پشت یک کامپیوتر هستید
•کارتان در مقابل صفحه نمایش را با کارهای دیگر به طور متناوب تغییر دهید، بهتر است کارهای جسمی را جایگزین آن کنید.

•درست در مقابل نمایشگر قرار بگیرید: صندلی و میز باید در ارتفاع مناسبی باشند، آرنج ها باید تکیه داده شوند و در حالت افقی قرار بگیرند، بالا تنه باید درست در مقابل نمایشگر باشد، چشم ها باید از بالا به مانیتور اشراف داشته باشند (هرگز نباید از پایین به نمایشگر نگاه کرد)...

•مراقب باشید که انعکاس نور بر روی صفحه نمایش نیفتد (پنجره، لامپ).

•با نگاه کردن به نقاط دور (بیش از 6 متر از جایی که خودتان هستید)، به طور منظم به چشم های تان استراحت بدهید.

•به طور منظم به خودتان استراحت دهید، از جای تان بلند شوید، چند قدم راه بروید و خودتان را بِکشید.

•به طور منظم، شقیقه ها، پوست سر، گردن و پایین گردن تان را ماساژ دهید.

•برای تعیین میزان خطر و کاهش عوامل خطرناک از جمله مشکلات تقارب و شکست نور، با یک چشم پزشک مشورت کنید.

•با چشم پزشک تان دربار? استفاده از عینک های «مخصوص کامپیوتر»، بینایی تان و فاصل? مناسب بین خودتان و صفح? نمایشگر صحبت کنید.

•البته با کوچکترین تردیدی برای اصلاح مشکلات احتمالی بینایی که ربطی به فعالیت های تان در مقابل نمایشگر ندارند یا آمادگی افزایش یافتن به واسط? فعالیت های تان را دارند، هم باید به چشم پزشک مراجعه کنید.






تاریخ : دوشنبه 91/2/18 | 7:4 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

با بد غذایی کودکم چه کنم؟

ا بد غذایی کودکم چه کنم؟
بی‌اشتهایی کودکان در دنیای امروز یکی از دغدغه‌های اصلی بسیاری از والدین محسوب می‌شود که نگران سوء تغذیه فرزندشان هستند.
بهبود وضعیت تغذیه،‌گسترش و در دسترس بودن انواع خوراکی‌ها و البته تولید انبوه تنقلات متنوع اشتهای ناچیز معده‌های کوچک را به سرعت اشباع می‌کند و هنگامی که والدین مشاهده می‌کنند فرزندشان سر سفره غذا از خوردن امتناع دارد نگران و حیران می‌مانند که چگونه او را به خوردن تشویق کنند. گاه اصرار والدین و امتناع کودک کار را به جای باریک می‌کشاند و بی‌اشتهایی به یک مساله بغرنج در روابط آنان تبدیل می‌شود؛ غافل از این‌که بی‌اشتهایی دلیلی دارد که باید در پی رفع آن بود.
بی‌اشتهایی یا لجبازی؟!
گاهی غذا نخوردن از بی‌ اشتهایی نیست، بلکه از لجبازی‌ کودک ناشی می‌شود. کودکان بویژه در 3 تا 6 سالگی از توجه والدین نسبت به تغذیه خود آگاهند و گاه آن را به ابزاری برای لجبازی، مقاومت و گرفتن امتیاز تبدیل می‌کنند. این کار اگر به عادتی دائمی تبدیل نشود برای کودکان، مشکل سوءتغذیه ایجاد نخواهد کرد، چون بالاخره امتناع کودک حدی دارد و اشتهایش بر لجبازی می‌چربد.
تغذیه سالم
عادات غذایی کودکان از 8 ماهگی شکل می‌گیرد و پس از آن غذا خوردن با خلق و خو، روابط و رفتارهای کودک پیوند می‌خورد. به این معنا که از آنها تاثیر می‌پذیرد و برای مثال ممکن است به دلیل لجبازی یک غذا یا خوراکی خاص را نخورد.
بالطبع رفتارهای
والدین بویژه مادران در اوایل دوره شکل‌گیری عادات تغذیه‌ای کودک، در نحوه تغذیه وی در سال‌های بعد موثر است. برخی کودکان تا نوجوانی یاد نمی‌گیرند که سر میز یا سفره بنشینند و غذا بخورند و معلوم است که مانند تمام ناهنجاری‌های رفتاری کودکان در این‌باره هم باید والدین را مقصر دانست!
متخصصان تغذیه معتقدند:
کودکان نباید تا
پیش از 2 سالگی طعم نمک را بچشند. پس از آن نیز باید همواره غذاهای کم‌نمک بخورند. عادت کردن به نمک و مصرف آن علاوه بر تغییر ذائقه کودک، مشکلات جسمی و احتمال ابتلا به بیماری‌هایی نظیر فشار خون را در آنها ( در آینده ) افزایش می‌دهد. پس از نمک انواع تنقلات متهم ردیف بعدی هستند. تنقلات شور، ترش و شیرین، چرب و پرادویه و افزودنی‌های مجاز و غیر مجاز نظیر ذرت بو داده، پفک، چیپس، بستنی، بیسکویت، شکلات، کاکائو  و... نه‌ تنها سلامت کودک را به خطر می‌اندازد، بلکه اشتهای وی را به قول معروف کور می‌کند.
 کودکان هنگام گرسنگی برای مصرف تنقلات تمایل شدید نشان می‌دهند و  اگر این خوراکی‌ها در دسترس باشند یا والدین در مقابل اصرار آنها بالاخره تسلیم شوند تنقلات را با اشتها می‌خورند و از وعده غذایی اصلی باز می‌مانند. انواع تنقلات برخلاف تصور برخی والدین ارزش تغذیه‌ای خاص ندارند و در تقابل به دلیل استفاده از مواد شیمیایی، نگهدارنده‌ها، طعم‌دهنده‌های مصنوعی و ... مضرند. بدتر این که برخی والدین تنقلات بویژه
بیسکویت و کیک و کلوچه را جایگزین وعده اصلی غذایی می‌پندارند و از این طریق خود را از طبخ غذا برای کودک یا خوراندن غذا به وی معاف می‌کنند. بسیاری نیز در برابر اصرارهای کودک برای مصرف تنقلات هیچ تفاوتی نشان نمی‌دهند یا شاید چون کودک‌شان را دوست دارند نمی‌خواهند او را از آنچه دوست دارد و قابل خریداری است محروم بکنند. گروهی از والدین هم هستند که مصرف تنقلات برای فرزندشان را مایه پزدادن می‌دانند و دوست ندارند پسر همسایه پفک بخورد و فرزندشان به دست او نگاه کند و حسرت بخورد!
نکات مهم
بی‌اشتهایی دائمی کودکان و امتناع از خوردن وعده‌های اصلی غذایی با مشکلات رفتاری والدین نسبت به کودک ارتباط مستقیم دارند.
مهم‌ترین توصیه‌های متخصصان علوم تربیتی به والدین برای مقابله با بی‌اشتهایی و عادات تغذیه‌ای نادرست کودکان عبارتند از :
1 - ماست کم‌چرب،‌ سبزیجات تازه، میوه‌ها و انواع سالاد به افزایش اشتهای کودک کمک می‌کند. در مقابل انواع سس‌ها، نوشابه‌های گازدار، خوراکی‌های چرب و تنقلات از اشتهای کودک می‌کاهد.
2 - از خوراندن انواع تنقلات به کودکان حداقل
یک ساعت پیش از وعده غذایی اصلی خودداری کنید.
3 - کودک را عادت ندهید یک نوع غذای مخصوص به خود را در وعده اصلی بخورد. از همان غذایی که برای اعضای خانواده پخته‌اید به او بخورانید مگر این که از غذایی واقعا بدش بیاید.

4 - اجازه ندهید کودکان انواع
فست‌فودها را به عنوان وعده غذایی اصلی بخورند. مصرف ساندویچ، پیتزا، همبرگر و... باید به یک یا 2 وعده در هفته محدود شود.
5 - به
سلیقه کودک در غذا خوردن توجه کنید. اگر غذایی را دوست دارد و با لذت می‌خورد در وعده‌های بیشتری برایش بپزید. قاشق، چنگال، بشقاب و حتی وسایل مرتبط با سفره یا میز غذا را با سلیقه وی تهیه کنید.
6 -  اگر بی‌دلیل از خوردن غذا امتناع می‌کند یا لج کرده است زیاد
اصرار نکنید که غذایش را بخورد. فقط کافی است به او بگویید هر وقت گرسنه شد می‌تواند غذایش را بخورد.
7 -  
کودکان بهانه‌گیر را در تهیه مواد اولیه غذا و پخت آن مشارکت دهید. اگر کودک در پخت غذا مشارکت داشته باشد برای خوردن آن انگیزه و تمایل بیشتری خواهد داشت. چیدن میز یا سفره نیز گزینه خوبی است.
8 - طوری رفتار نکنید که انگار غذا خوردن یا نخوردن کودک برای شما امری حیاتی است.

9 - هنگام غذا خوردن
محیط آرامی فراهم کنید که عاری از تنش، دعوا و بدگویی باشد.
10 - آداب غذا خوردن برای مثال شستن دست‌ها، نشستن کنار سایر اعضای خانواده و ... را به کودک  تذکر بدهید تا بداند موظف است این آداب را رعایت کند. کودکان از این آداب استقبال می‌کنند و آن را به مثابه یک بازی محبت‌آمیز با اعضای خانواده و نشانه صمیمیت و همبستگی با کسانی تلقی می‌کنند که دوستشان دارند.

11 -
ساعات مشخصی برای تناول ناهار و شام خانواده در نظر بگیرید تا کودک بداند وقت غذا خوردن چه زمانی است.
12 - کودک را مجبور نکنید بیش از اندازه‌ای که میل دارد غذا بخورد. احساس بدی که از پر بودن بیش از حد معده ناشی می‌شود می‌تواند برای وی نوعی مقاومت روانی در مقابل غذا خوردن بویژه در حضور والدین ایجاد کند.

13 - لازم نیست کودک زیاد غذا بخورد. اگر از نیازهای تغذیه‌ای کودک آگاهی داشته باشید می‌توانید با مقدار کمتر غذاها، پروتئین، کلسیم، آهن و سایر املاح و ویتامین‌ها را به بدن وی برسانید.
منبع :jamejamonline.ir





تاریخ : یکشنبه 91/2/17 | 2:11 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

پراید هدیه به کنکوری‌های رتبه زیر 100

پراید هدیه به کنکوری‌های رتبه زیر 100
فارس:مدیرعامل شرکت خودروسازی سایپا گفت: به کسانی که در کنکور سال آینده موفق به کسب رتبه زیر 100 کشوری شوند یک دستگاه خودروی پراید هدیه داده می‌شود.
مدیرعامل شرکت خودروسازی سایپا که به همراه هیئت همراه برای بازدید از نمایندگی‌های سایپا به غرب مازندران سفر کرده بود صبح امروز در مراسم بزرگداشت روز معلم در چالوس حضور یافت.
نعمت‌الله پوستین‌دوز در این مراسم دقایقی به سخنرانی پرداخت و گفت: نقش معلم در جامعه بسیار کلیدی است و روشنی بخش و آگاهی‌دهنده به جامعه است.
وی تصریح کرد: تنها راه غلبه بر جهل و نادانی کسب علم است و در این راه نقش معلمان در آموزش و تعلیم و تربیت نسل جوان بسیار حائز اهمیت است.
پوستین‌دوز اظهار داشت: با توجه به هوشمند شدن و گسترش تکنولوژی در زندگی امروزی فضای پرسشگری در میان نسل جوان و دانش‌آموز بسیار زیاد شده است بنابراین معلمان ما باید خود را همواره به روز داشته باشند تا بتوانند نیازهای نسل امروز را پاسخگو باشند.
وی ادامه داد: در دنیای امروز دیگر به دانش‌آموز آموزش نمی‌دهند بلکه مسیر پرسشگری و خلاقیت را به وی می‌آموزند تا او خودش به دنبال علوم برود.
مدیرعامل شرکت خودروسازی سایپای کشور در پایان اظهار داشت: به کسانی که در کنکور سال آینده موفق به کسب رتبه زیر 100 کشوری شوند از طرف شرکت خودروسازی سایپای کشور یک دستگاه خودروی پراید صفر کیلومتر هدیه می‌دهد.
منبع:farsnews.com





تاریخ : یکشنبه 91/2/17 | 2:7 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
کاریکاتور / حجاب رو بی خیال ، دلت باید پاک باشه .... !!!



از طنز و شوخی گذشته

متاسفانه امروزه به وفور شاهد مسائل اینچنینی در سطح جامعه هستیم .....





تاریخ : یکشنبه 91/2/17 | 1:52 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
عکس های تاریخی از قدیم تا حال دروازه قرآن شیراز



















تاریخ : یکشنبه 91/2/17 | 1:50 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

موتور سیکلت شیطانی / عکس






تاریخ : یکشنبه 91/2/17 | 1:47 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

Coober Pedy
The Underground Town
in South Australia

Coober Pedy is a small Australian town with population of about 2,000 people. It is well-known as an underground town.

Coober Pedy is also known as the world’s opal capital with 30% global opals mined here. As for the town name, it is translated as whitemans hole from the Aboriginal term kupa-piti.

The severe desert climate made a lot of residents move to live underground, in caves. A cave home usually has three bedrooms, kitchen, bathroom and lounge that are excavated out of the rock in the hillsides. Such homes done require air-conditioning, because they remain at a constant temperature while summer temperatures on the surface can reach 40-50 degrees Celsius (over 100 degrees Fahrenheit).

Coober Pedy attracts tourists from all over the world. The mines, underground churches and graveyard are the most interesting attractions here. The trees you can find in this town are iron welded. You can play golf at night only to avoid hot temperatures. The local golf is free of grass that is why players take a small piece of tee-off turf with them.

کوبر پتی یکی از شهر های استرالیا با جمعیت 2000 نفر است . این شهر کوچک به شهر زیرزمینی شهرت دارد .

کوبر پتی همچنین به عنوان پایتخت عقیق جهان معروف است و تقریبا 30% عقیق جهان ا ز آنجا استخراج می شود .

اسم این شهر از ترجمه اصطلاح بومی kupa-piti گرفته شده است. آب وهوای بیابانی این منطقه بسیاری ساکنان این شهر را مجبور کرده تا در زیر زمین و غارها زندگی کنند . خانه های درون غار شامل 3 اتاق خواب، آشپزخانه و حمام و سالن است که
از جنس سنگ و در دامنه کوه حفر شده است. چنین خانه ای نیازی به تهویه هوا ندارد چراکه دمای هوا ثابت باقی می ماند در حالی که دمای هوا در تابستان در سطح زمین به 40-50درجه سلیسوس ( بالای 100 درجه فارن هایت ) می رسد .

کوبر پیتی یکی از جاذبه های گردشگری از سراسر جهان است. معادن و فلزات، کلیساها وقبرستان های زیرزمینی جالب ترین جاذبه های این شهر به شمار می ایند .

شما تنها می توانید در شب گلف بازی کنید و از گرمای سوزان دور باشید . منطقه گلف محلی عاری از چمن است و این دلیلی است که بازیکنان از یک قطعه کوچک چمن استفاده میکنند.

 

  
 







 
  
 







 
  
 







 
  
 







 
  
 







  
 
 














تاریخ : یکشنبه 91/2/17 | 1:39 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()


از شوق به هوا

به ساعت نگاه میکنم

حدود سه نصف شب است

چشم میبندم که مبادا چشمانت را

از یاد برده باشم

و طبق عادت کنار پنجره میروم

سوسوی چند چراغ مهربان

و سایه کشدار شبگردان خمیده

و خاکستری گسترده بر حاشیه ها

و صدای هیجان انگیز چند سگ

و بانگ آسمانی چند خروس

از شوق به هوا میپرم چون کودکیم

و خوشحال که هنوز

معمای سبز رودخانه از دور

برایم حل نشده است

آری از شوق به هوا میپرم

و خوب میدانم

سال هاست که مرده ام ...



صـدای پای تو که می روی

صـدای پای مــرگ که می آید . . . .

دیـگر چـیـزی را نمی شنوم !

...

به خوابی هزار ساله نیازمندم

تا فرسودگی گردن و ساق ها را از یاد ببرم

و عادت حمل درای کهنه ی دل را

از خاطر چشمها و پاها پاک کنم

دیگر هیچ خدایی

از پهنه مرا به گردنه نخواهد رساند

و آسمان غبارآلود این دشت را

طراوت هیچ برفی تازه نخواهد کرد


دم به کله میکوبد و

شقیقه اش دو شقه میشود

بی آنکه بداند

حلقه آتش را خواب دیده است

عقرب عاشق.....


صفر را بستند

تا ما به بیرون زنگ نزنیم

از شما چه پنهان

ما از درون زنگ زدیم!



شناسنامه

من حسینم

پناهی ام

من حسینم , پناهی ام

خودمو می بینم

...خودمو می شنفم

تا هستم جهان ارثیه بابامه.

سلاماش و همه عشقاش و همه درداش , تنهائیاش

وقتی هم نبودم مال شما.

اگه دوست داری با من ببین , یا بذار باهات ببینم

با من بگو یا بذار باهات بگم

سلامامونو , عشقامونو , دردامونو , تنهائیامونو

ها؟!



پیست!!

میزی برای کار

کاری برای تخت

تختی برای خواب

خوابی برای جان

جانی برای مرگ

مرگی برای یاد

یادی برای سنگ

این بود زندگی....



شب در چشمان من است

به سیاهی چشمهایم نگاه کن

روز در چشمان من است

به سفیدی چشمهایم نگاه کن

شب و روز در چشمان من است

به چشمهای من نگاه کن

چشم اگر فرو بندم

جهانی در ظلمات فرو خواهد رفت



کهکشان ها، کو زمینم؟!

زمین، کو وطنم؟!

وطن، کو خانه ام؟!

خانه، کو مادرم؟!

مادر، کو کبوترانم؟!

...معنای این همه سکوت چیست؟

من گم شده ام در تو... یا تو گم شده ای در من... ای زمان؟!

... کاش هرگز آن روز از درخت انجیر پایین نیامده بودم ...

کـــاش !



دیواره ها برای کوبیدن سر ناز کند

گریزی نیست

اندوه به دل ما گیر سه پیچ داده است

باید سر به بیابانها گذاشت!



در

سلام ،

خداحافظ !

چیزی تازه اگر یافتید

بر این دو اضافه کنید

تا بل

بازشود این در گم شده بر دیوار...



سالهاست که مرده ام

بی تو

نه بوی خاک نجاتم داد،

نه شمارش ستاره ها تسکینم...

چرا صدایم کردی ؟

چرا ؟



بــی شــــکـــــ . . .

جهــــان را بـــه عشــــق کســی آفـــریـــده اند

چـــون مـــن کـــه آفـــریـــده ام از عشـــــق

جهـــانی بـــرای تـــــو. . .



بهزیستی نوشته بود:

شیر مادر, مهر مادر, جانشین ندارد

شیر مادر نخورده مهر مادر پرداخته شد

پدر یک گاو خرید

و من بزرگ شدم

اما هیچکس حقیقت من را نشناخت

جز معلم ریاضی عزیز ام

که همیشه می گفت

گوساله, بتمرگ



لنگه های چوبی درب حیاطمان گرچه کهنه اند و جیرجیر می کنند

ولی خوش به حالشان که لنگه ی همند...



و اما تو! ای مادر!

ای مادر!

هوا

همان چیزی ست که به دور سرت می چرخد

و هنگامی تو می خندی

صاف تر می شود...






تاریخ : یکشنبه 91/2/17 | 9:59 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

هر بار شما به خود قول می‌دهید امسال عادت بدتان را ترک می‌کنید ولی بعد از ساعت‌هایی آن عادت دوباره به سراغتان می‌آید اما یک خبر خوب برایتان داریم؛ تمام آنها گاهی انقدرها هم بد نیستند...

در اینجا به 10 عادت بد که محققان می‌گویند ممکن است به نفع سلامت شما تمام شود، اشاره می‌کنیم:

1.نیشخند‌زدن:

بیشتر ما عاشق نیشخند زدن هستیم. مثلا وقتی با نیشخند در مورد ارتباط عاطفی یک همکار یا مجموعه‌ای از رفتارها و انتخاب‌های کسی اظهارنظر می‌کنیم. این نیشخند‌زدن‌ها نه‌تنها باعث می‌شود بیشتر در مورد خصوصیات افرادی که دوروبر ما هستند بدانیم، بلکه خندیدن با دیگران هورمون‌های مفیدی را در بدن آزاد می‌کند تا از استرس و اضطراب خلاص شویم و این، حس خوشایندی در ما به وجود می‌آورد.

2.افراط در مصرف قهوه:

اگرچه نوشیدن زیاد قهوه می‌تواند برای سلامت مضر باشد، ولی یک قهوه سبک و باکیفیت و گرم، می‌تواند مفید هم باشد. مصرف به اندازه و متعادل قهوه (نه بیشتر از 3 فنجان در طول روز)، باعث می‌شود کافئین، متابولیسم بدن را سرعت ‌بخشد و توان تحمل ورزش‌های روزانه را افزایش ‌دهد حتی ریسک ابتلا به سنگ‌های کلیوی را کاهش می‌دهد.

نتایج مطالعه‌‌ای که در موسسه درمانی هاروارد انجام گرفته، ثابت کرده است زنانی که بیش از 2 فنجان قهوه در طول روز مصرف می‌کنند، کمتر افسرده می‌شوند و حتی نوشیدن 3 فنجان قهوه در روز، خطر ابتلا به دیابت را کم می‌کند.

3.پرجنب‌وجوش بودن 

جنب‌و‌جوش معلمان مدرسه را عاصی می‌کند اما نتایج تحقیقات اخیر نشان می‌دهد این کار حداقل برای بزرگسالان سودمند است. جنب‌وجوش کمک می‌کند وزن اضافی بدن خود را کم کنید.

4.غرولند کردن:

غرولند‌ معقولانه و شایسته‌ نیست، اما مطالعه‌ها نشان داده که در موقعیت‌های معین ممکن است واقعا خوب هم باشد. براساس تحقیقی، غرولندکردن هنگام کار نه‌تنها باعث می‌شود کارمندان بتوانند با استرس‌ها کنار بیایند، بلکه همبستگی بین آنها را هم بیشتر می‌کند در ضمن می‌تواند برای رهایی کوتاه‌مدت از درد یا تجربه‌های تلخ قبلی هم موثر واقع شود.

5.زیاد دوش‌گرفتن:

اگر فراموش کنید دوش بگیرید، ممکن است هیچ دوستی پیدا نکنید ولی اگر از آن افرادی هستید که مرتب در حال دوش گرفتن هستند، به سلامت خودتان و محیط اطرافتان کمک می‌کنید. شستشوی روزانه نه‌تنها پوست را از چربی‌های طبیعی که باعث انعطاف‌پذیری و مرطوب‌ماندن آن می‌شود، پاک می‌کند بلکه باکتری‌های خوبی که باعث پیشگیری از بیماری‌ می‌شود نیز از بین می‌برد بنابراین اگر تصمیم به ترک این عادت گرفته‌اید، روزی را که بیرون از خانه نبوده‌اید، انتخاب کنید.

6.عصبانی‌شدن:

خیلی از ما معتقدیم «عصبانیت» درنهایت باعث شرمندگی می‌شود. این یک حقیقت است که هیچ‌کس نمی‌خواهد اوقاتش را با شخصی که همیشه خونسردی‌اش را از دست می‌‌دهد و داد و فریاد می‌‌کند، بگذراند اما نتایج تحقیقات نشان داده که «عصبانیت» می‌تواند در حقیقت برای سلامت خوب باشد و بروز هیجان‌ها آثار استرس را کم می‌کند. براساس یافته‌های محققان سوئدی، در افرادی که رفتار درستی در محل کار ندارند و عصبانیتشان را در برابر برخوردهای ناعادلانه در محیط کار مهار می‌کنند، ریسک ابتلا به حمله قلبی دو برابر است.

7.حمام‌آفتاب:

در سال‌‌های اخیر، ‌عقیده این بوده که باید خودمان را در مقابل نور خوشید بپوشانیم تا از سرطان پوست در امان بمانیم ولی بیشتر کارشناسان می‌گویند استفاده کم‌ و متناوب از نورخورشید، مفید است! در انگلیس که کمبود ویتامین D فراگیر است، گروه‌های امدادگر و خیریه بیانیه‌ای را منتشر کرده‌اند که در آن توصیه شده هر فردی باید در نیمروز (ظهر)، 10 دقیقه بدون هیچ پوشش ضدآفتابی از نورآفتاب بهره‌مند شود تا از ریسک ابتلا به بیماری‌های کمبود ویتامین D در امان باشد (مثل راشیتیسم). طبق برخی مطالعه‌ها، ویتامین D که به‌وسیله نورخورشید تامین می‌شود، می‌تواند از ابتلا به سرماخوردگی و تب جلوگیری کند. محققان تاکید کرده‌اند افراد باید بعد از 10 دقیقه، خود را بپوشانند و پوست هرگز نباید در انتهای روز قرمز شود.

8.بیش از اندازه در رختخواب ماندن:

اگر از خوابیدن (استراحت) آخر هفته احساس گناه می‌کنید، بهتر است این احساس را کنار بگذارید. براساس نتایج تحقیقات علمی، خواب می‌تواند به شما کمک کند تا بیشتر عمر کنید و از طرفی به حفظ حافظه و کم شدن استرس هم کمک می‌کند و اگر به اندازه کافی استراحت نکنید، احتمال بروز حوادث نامطلوب مثل تصادف، خطرهای ایمنی در کارخانه‌ها و...بیشتر می‌شود یا باعث افزایش وزن و ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی خواهد شد. علاوه بر این، به تاخیر انداختن خروج از رختخواب در صبحگاه و بستن ‌چشم‌ها فوایدی برای سلامت دارد چون طبق تحقیقات به عمل آمده، تمرین‌های سخت ورزشی در صبح زود می‌تواند باعث به خطر انداختن سیستم ایمنی شود.

9.پرداختن به علایق:

اگر چه علاقه به مصرف غذاهای آماده، سلامت تغذیه شما را از بین می‌برد ولی خوردن یک خوراکی لذت‌بخش و خلاف قوانین تغذیه‌ نه‌تنها شادمانی‌تان را زیاد می‌کند، بلکه باعث می‌شود به رژیم‌غذایی خود ادامه دهید. بسیاری از افراد به خوردن غذاهایی که برایشان ممنوع است، راغب می‌شوند. هیچ اشکالی ندارد اگر کمی نسبت به آنچه باعث کم شدن اشتیاقتان می‌شود، علاقه نشان دهید به‌خصوص اگر محدودیت‌های سخت رژیمی دارید این اشتیاق می‌تواند علامتی از کمبود موادمغذی در رژیمتان باشد.

10 رویاپردازی:

بسیاری از ما رویاهای روزانه را معادل با تنبلی یا از زیر کار دررفتن می‌دانیم در صورتی که تحقیقات نشان می‌دهد که اجازه‌دادن به سرگردا‌ن‌بودن ذهن می‌تواند توانایی‌ حل مشکلات را بالا ببرد و باعث ‌شود قسمتی از مغز که مخصوص حل مشکل است، خیلی بیشتر از بخشی که تمرکز بر فعالیت‌های روتین (معمولی) دارد، فعال شود. رویاپردازی علاوه بر اینکه باعث می‌شود زمان انجام وظایف روزمره را افزایش دهید، این توانایی را به شما خواهد داد که این فعالیت‌ها را در بین سایر مشکلات مهم زندگی‌تان جای دهید.






تاریخ : یکشنبه 91/2/17 | 9:8 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
 به نظر شما مفهوم این فرمول چیست؟


.

.

.

.

.

.


شاید فرمول عشق همین باشد!





تاریخ : شنبه 91/2/16 | 1:31 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<   <<   11   12   13   14   15   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">