سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

زرد آلو

بعضی وقت‌ها آدم ها با انجام بعضی از کارها خودشان را از امور مهمی محروم می کنند؛ کارهای واجبی که بعداً کلی هم حسرت می خورند که ای کاش از کارهای غیر ضروری کم کرده بودند تا اصل را از دست ندهند. این داستان هر روزه زندگی انسان است که فراموش می کند کارهای مهمی در این دنیا دارد و تنها خود را سرگرم بازیچه های دنیایی می کند. و روزی خواهد رسید که او حتماً پشیمان خواهد شد!!

پس اگر شیطان سوگند خورده است آدمیان را بفریبد و مشغول زردآلوهای دنیایی‌شان کند پس ای فرزندان آدم شما نیز سوگند یاد کنید که هرگز در بازی های بیهوده این طرّاح کارکشته شرکت نکنید.

زردآلو!

از نظر پزشکی خوردن زردآلو قبل از غذا سبب می شود حجم معده پر شده و دیگر نتوان از وعده غذایی استفاده کامل نمود. در واقع با خوردن زردآلو نوعی سیری کاذب در انسان ایجاد می‌شود که اشتها به غذا خوردن را در او از بین می برد و از آنجایی که میوه ها به سرعت هضم می شوند شخص پس از مدت کوتاهی احساس گرسنگی خواهد کرد. از این رو توصیه می شود قبل از غذا زردآلو خورده نشود به خصوص اگر در جایی مهمان باشید حتماً مراقب باشید که گول زردآلوی قبل از غذا را نخورید وگرنه کلّی به نفع صاحبخانه کار کرده اید!!

توصیه می شود قبل از غذا زردآلو خورده نشود به خصوص اگر در جایی مهمان باشید حتماً مراقب باشید که گول زردآلوی قبل از غذا را نخورید وگرنه کلّی به نفع صاحبخانه کار کرده اید!!

بازیچه های زردآلویی!!

مَثل انسان در این دنیا مثل کسی است که مهمان سفره مجلّلی است که همه اطعمه و اشربه در آن یافت می‌شود. حال اگر او قبل از غذا به خوردن زردآلو! مشغول شود حتماً سیر خواهد شد و دیگر نمی تواند از آن همه غذای لذیذ استفاده کند. او فرصتی اندک دارد تا خود را برای یک سفر ابدی آماده کند و اگر زیرک باشد هرگز خود را با بازیچه های آنی دنیایی که مثل زردآلوی قبل از غذا هستند، مشغول نمی کند تا او را از مقصد و هدف نهایی‌اش باز دارند؛ هدفی والا که سعادت انسان در گرو آن است. «إنّ الحیوه الدنیا لهوٌ و لعبٌ»؛ زندگی دنیا بازیچه ای بیش نیست. پس انسان باید هشیار باشد و خود را با خوشی‌های زودگذر مشغول نکند و گول زردآلوهای شیطانی را نخورد!

لهو و لعب دنیایی
لهو و لعب دنیایی

لهو به معنای چیزی است که از هوا و هوس انسان برخاسته است و او را به بُعد دنیایی و جسمانی‌اش تنزّل می‌دهد و فرصت کار برای آخرت را از او سلب می‌کند. حتماً اصطلاح «موسیقی لهوی» را شنیده‌اید. این نوع موسیقی از نظر فقهی حرام است و شنونده آن عملی شیطانی را انجام می‌دهد. در واقع این نوع موسیقی با غافل کردن انسان از یاد خدا او را در شهوات و جسمانیات خود فرو می‌برد و سبب می شود افق دید انسان محدود به دنیا گردد. لعب به معنای بازی است امّا بازی‌هایی که انسان را از یاد خدا غافل گرداند. از این رو انسان را از رسیدن به سعادت ابدی که با یاد الهی تأمین می شود محروم می گرداند.

تا به حال بچه‌های کوچک را دیده‌اید؟ وقتی غرق در بازی کودکانه خویش‌اند از اطراف خویش کاملاً غافل بوده و حتی گاهی فراموش می‌کنند که هستند و چه هستند! کسانی هم که در بازیچه‌های دنیایی غرق می‌شوند فراموش می‌کنند که هستند و برای چه آمده‌اند و با غفلت از یاد خدا شقاوت را برای خویش رقم می زنند. لعب دنیا مصادیق بسیاری دارد و انواع و اقسام مختلفی از آن موجود است!

از تلف کردن وقت، پای جعبه جادویی تلویزیون بگیر تا مبتلا شدن به ثروت اندوزی و شهرت طلبی!! چشم و هم چشمی و رقابت‌ها و مسابقات خانوادگی و نژادی و قومی بر سر پول و مال و نام و مقام! همه‌شان بازی‌های این دنیا هستند که اگر به لهو کشیده نشوند با همان صبغه لعبی و بازیچه بودن کافی هستند تا انسان از سعادت ابدی محروم گردد.

پس اگر شیطان سوگند خورده است آدمیان را بفریبد و مشغول زردآلوهای دنیایی‌شان کند پس ای فرزندان آدم شما نیز سوگند یاد کنید که هرگز در بازی های بیهوده این طرّاح کارکشته شرکت نکنید.

توصیه می شود قبل از غذا زردآلو خورده نشود به خصوص اگر در جایی مهمان باشید حتماً مراقب باشید که گول زردآلوی قبل از غذا را نخورید وگرنه کلّی به نفع صاحبخانه کار کرده اید!!

طرّاح بازی های دنیا!

حتماً او را می شناسید! منظورم طرّاح این بازی‌های متنوع دنیاست که مشغول شدن به هر کدام از آنها شادی را برای او به ارمغان می‌آورد! آری شیطان و فرزندان او در روز نخست سوگند یاد کردند که آدم و فرزندانش را بفریبند و او را به بازی گیرند تا فراموش کند و غافل شود که چرا آمده و برای چه آمده است! او در درون و بیرون انسان طعمه‌هایش را می‌گستراند و انسان نادان را بازیچه خویش می‌کند و در آن لحظه آخر که با مرگ چشمان بسته او باز شد از او تبرّی جسته و رهایش می‌کند: کمثل الشیطان إذ قال للإنسانِ اکفُر فَلَمّا کفَر قال إنّی بریءٌ منک أنّی أخافُ اللهَ ربَّ العالمینَ؛ در مثل مانند شیطانند که به انسان گفت به خدا کافر شو پس وقتی انسان به اطاعت او کافر شد به او می‌گوید من از تو بیزارم که من از عقاب پروردگار عالمیان بسیار می‌ترسم. (حشر/16)

نتیجه گیری

پس دریافتیم که شیطان سوگند خورده است آدمیان را بفریبد و مشغول زردآلوهای دنیایی‌شان کند. پس ای فرزندان آدم شما نیز سوگند یاد کنید که هرگز در بازی‌های بیهوده این طرّاح کارکشته شرکت نکنید و فریب او را نخورید شاید به لطف الهی این سفر پر مخاطره دنیا به مقصد عالی خویش برسد.م:تبیان






تاریخ : پنج شنبه 91/2/14 | 8:7 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

        دوست دارم بمیرم گرفتار عشق غیر خدایى شدم چکار کنم؟ نمی توانم فراموشش کنم چکار کنم؟

عاشق

 

تمامی رفتارهای ما (اعم از رفتارهای ظاهری و بخش زیادی از هیجانات و احساسات) نقش هایی است که با سرانگشتان هنرمند «اندیشه»، در تابلویی به نام شخصیت، به معرض دید خود و دیگران می گذارد. چه زیبا گفت مولانا که « ای برادر، تو همه اندیشه ای، ما بقی تو استخوان و ریشه ای». حقیقت این است که ما آن گونه ای زندگی می کنیم که می اندیشیم .

حال حادثه ای شگرف بنام عشق را در همین چارچوب نگاه کنید. چرا ما عاشق پسر یا دختری که در کوچه مجاور، کلاس دیگر یا آن شهر دورتر زندگی می کند نمی شویم؟ جواب شما واضح است: چون او را ندیده ایم، چون او را نمی شناسیم. پس حتی آنچه که در دل ما آدمها اتفاق می افتد (و مد روز شده است که بگویند دست عقل از آن کوتاه است و یک سره شاهکار دل است، پس حقیقت دارد!) هم از این دایره خارج نیست. با این اوصاف، پاسخ یک سؤال دیگر نیز رخ می نماید. معیار عشق چیست؟ جواب: شناخت درست و کامل. وگرنه چیزی جز هیجان و احساس زود گذر نخواهد بود.

روزی پرسیده خواهد شد که این دل را به چه کسی سپردی و چرا سپردی؟ برخی می‌گویند: «عشق دست خودم نیست. خب دوستش دارم، چه کار کنم؟» اگر این دل دست خود ما نباشد، پس پرسش از آن هم غلط است.

اگر به عنوان مثال  در اداره‌ی راهنمایی و رانندگی اتفاقی رخ دهد به من هیچ مربوط نمی‌شود. نه پلیسم، نه کلید دارم، نه نگهبان و... ؛ ولی نسبت به این مقاله ای که می نویسم مسئول هستم که چرا این مطلب را گفتم؟ چون من انجام دهنده‌ی این نوشته هستم. پس نسبت به آن نیز مسئولیت دارم. دل و قلب نیز همین گونه است. اگر خداوند آن را مسئول می‌داند، یعنی اختیار آن دست من بوده است و با اراده‌ی من کاری انجام داده است. شاید اگر محبّتی به دل کسی افتاد، دیگر بقیه‌اش در اختیار فرد نباشد، اما قبل و شروع آن، با اختیار بوده است. پس باید چشم و گوش را کنترل کرد تا مهر هر کسی به دل انسان نیفتد. قلب مانند یک رایانه است، و چشم و گوش مانند ورودی‌های آن رایانه هستند. باید ورودی‌ها را کنترل کرد تا ویروس وارد رایانه نشود، اما اگر وارد شد، دیگر همه چیز خراب می‌شود . 

هر کاری که عادت انسان شده باشد یک شبه قابل تغییر نیست پس خود را بشناسید و طبق ظرفیت های وجودی خود اقدام به ترک این عادت بنمایید

راهکارهایی برای رهایی از این عشق:

1- حساس ترین دوره ی زندگی جوانی است می توان گفت سعادت و شقاوت انسان در این دوره رقم می خورد بنابراین درک این مطلب در پیدا کردن مسیرها و همچنین کنترل غرایز نقش مهمی دارد.در این فکر کنید که ایام جوانی من خیلی کوتاه و فرصتی است که اگر از دست رفت دیگر امکان بازگشت ندارد .

2- از نگاه کردن به او جدا خودداری کنید. چون هر آنچه دیده بیند دل کند یاد . امام علی( علیه السلام ) می فرمایند: بسا نهال عشقی که از نیم نگاهی کاشته شده است . (میزان الحکمه / ج8 / ص 3789)

3- از هرگونه ارتباط تلفنی، نامه و صحبت های شفاهی و رو در رو با او اجتناب کنید. هر چند این کار در ابتدا سخت و دشوار به نظر آید، اما با توجه به آسیب‌هایی که برای این ارتباط برای شما هست اگر مدتی استقامت داشته باشید حتما به نتیجه خواهید رسید.

4- دقت خود را به گونه ای تنظیم کنید که در رفت و آمدها کمتر با او برخورد کنید.

5- از بیکاری و تنهایی اجتناب کنید زیرا هنگام بیکاری یا تنهایی ذهن انسان جولانگاه این گونه افکار و تخیلات می شود.

6- در صورت امکان و از طریق واسطه ای کاملا مورد اطمینان اگر آن فرد مذکور شرایط ازدواج با شما را دارد او را تشویق و ترغیب به ازدواج کنید در غیر این صورت اصلا به او فکر نکنید .

7- یادمان نرود که ظاهر فیزیکی و... بعد از مدتی برای پسر و دختر یک امر عادی شده و یا به مرور زمان از بین می رود .

8- ارتباط خود را با دوستان سالم برقرار کرده و با تجمعات مذهبی مرتبط شوید.

9- دعا کنید و از خداوند بهترین ها را طلب کنید .

10- موارد تحریک کننده اعم از شنیدنی ها، خواندنی ها، افکار و... همانند جرقه ای است که کنار مواد محترقه قرار گرفته در این صورت نتیحه ای جز اشتعال و آتش سوزی مورد انتظار نخواهد بود.

11- اگر چه لذائذ حرام و نامشروع در ابتدا، قدری خوشایند بوده اما اگر دقت کنیم خواهیم دید بعد از مدتی پشیمانی، ندامت و کدورت را برای انسان به ارمغان می آورد.

چرا ما عاشق پسر یا دختری که در کوچه مجاور، کلاس دیگر یا آن شهر دورتر زندگی می کند نمی شویم؟ جواب شما واضح است: چون او را ندیده ایم، چون او را نمی شناسیم. پس حتی آنچه که در دل ما آدمها اتفاق می افتد (و مد روز شده است که بگویند دست عقل از آن کوتاه است و یک سره شاهکار دل است، پس حقیقت دارد!) هم از این دایره خارج نیست

 

 

12- رسیدگی به خواهش ها نفس را قوی تر کرده و تداوم این کار باعث ضعیف شدن انسان در مقابل نفس خواهد شد.

 

14- معنویات به ویژه نماز نیروهای خارق العاده ای هستند که خداوند آن ها را قرارداده تا او در دام شیاطین گرفتار نشود این قسمت را حتما تجربه کنید و ارتباط خود را با خدا بیشتر کرده و از او بخواهید که شما را در ترک این عشق یاری کند.

15- به خود امیدوار بوده و مصمم باشید که در این اقدام موفق خواهید شد. تلقین مثبت را هرگز فراموش نکنید، هر روز این جمله را کاملا به صورت جدی و مصمم تکرار کنید که من با کمک خدا می توانم این عشق را کنار بگذارم .

16- از خداوند و ائمه ی اطهار (علیهم السلام) کمک بگیرید .

17- توبه یعنی تولد دوباره و باز کردن فصل جدید در زندگی.

18- برای ترک گناه روحیه ای شاد و همراه با نشاط لازم است و با نا راحتی و نا امیدی به جنگ گناهان نمی روند .

19- در خانه خدا همیشه به روی بندگانش باز بوده و خداوند از بازگشت بنده اش بسیار خوشحال می گردد.

20- فراموش نکنید بهترین کار کنترل افکار مخربی است که سراغتان می آید پس برای زندگی خود برنامه ریزی داشته باشید و از تنهایی و بیکاری جدا پرهیز کنید.

21- ازدواج بهترین گزینه است روی آن فکر کنید.

22- تلقین در جهت منفی و مثبت اثر خود را به همراه دارد و شما سیگنال های منفی را کنار گذاشته و پیام های مثبت به خود ارسال کنید.

23- هر کاری که عادت انسان شده باشد یک شبه قابل تغییر نیست پس خود را بشناسید و طبق ظرفیت های وجودی خود اقدام به ترک این عادت بنمایید .م:تبیان






تاریخ : پنج شنبه 91/2/14 | 8:4 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

چـی را با چـی بـخوریـم ؟!

فرمول 1000 ساله ژاپنی‌ها برای زندگی سالم تر



برخی ترکیبات غذایی هستند که اثرات مفید یکدیگر را تکمیل می‌کنند و به بمب‌های درمانی بدل می‌شوند، این ترکیبات را بخوانید و از آن‌ها با هم استفاده کنید.

یک ضرب‌المثل هندی می‌گوید: "هر چیزی کاملش بهتر است" اما به نظر می‌رسد شاید بهتر باشد این ضرب‌المثل را این‌گونه تغییر دهیم "خیلی چیزها با چیزهای دیگر کامل می‌شوند" این مسئله به خصوص در مورد خوراکی‌ها صادق است. از قدیم بسیاری از اقوام جهان برخی خوراکی‌ها را با برخی دیگر می‌خورده‌اند و این ترکیب‌ها را جادویی ارزیابی می‌کردند. حالا علم نشان می‌دهد که بسیاری از این ترکیب‌ها واقعا جادویی هستند.

دکتر الین مگی، پروفسور تغذیه، مدیر گروه تغذیه دانشگاه نبراسکا و نویسنده کتاب "ترکیب‌های غذایی" می‌گوید: "مطالعات بسیاری ثابت کرده‌ که ترکیب‌های غذایی می‌توانند اثرات معجزه‌آسایی داشته باشند. نکته جالب هم این است که این ترکیب‌ها گاه چند برابر وقتی که هر کدام از این مواد غذایی را به تنهایی بخورید موثر هستند. در واقع توصیه من این است که این مواد غذایی را همیشه با هم بخورید نه به تنهایی." آنچه در این مطلب آمده برخی از این زوج‌های جادویی هستند.

زوج انرژی‌زا

ترکیب: نخود + فلفل قرمز
نتیجه: انرژی بیشتر

در کشورهای غربی حداقل یک نفر از هر 5 نفر زن دچار کمبود آهن است و طبیعی است که دچار کمبود انرژی هم باشد اما مسئله مهم این است که بسیاری از زنان نمی‌دانند خوردن غذاهای غنی از آهن به تنهایی نمی‌تواند این مشکل را حل کند. دکتر هیتر مانیه‌ری، متخصص تغذیه در دانشگاه پیتسبورگ در این مورد می‌گوید: "نوعی از آهن که در مواد غذایی گیاهی وجود دارد به گونه‌ای است که جذب آن برای بدن سخت است و در واقع بدن نمی‌تواند به خوبی از آن‌ها استفاده کند." پس اگر این‌طور باشد همه آهن موجود در نخود در بدن ما هدر می‌رود؟ نه، البته به شرطی که همراه آن فلفل قرمز مصرف کنید. دکتر مانیه‌ری ادامه می‌دهد: "ویتامین C موجود در فلفل قرمز مثل یک کلید عمل می‌کند و آهن موجود در نخود را به شکلی در می‌آورد که قابل جذب از طریق بدن باشد."

ما یک پیشنهاد هم برای شما داریم، در خانه‌تان هوموس بپزید، آن هم با فلفل قرمز تازه زیاد، البته اگر هوموس دوست ندارید می‌توانید سالاد نخودفرنگی به همراه فلفل قرمز درست و نوش‌جان کنید و از خوردن یک زوج انرژی‌زا لذت ببرید.



برای آن‌که مثل عقاب ببینید

ترکیب: اسفناج + آووکادو
نتیجه: دید بهتر

اسفناج سرشار از لوتئین و ویتامین A است که هر دوی این‌ها کاملا برای دید مناسب لازم هستند آووکادو هم منبع غنی از لوتئین و ویتامین A است اما مهم‌تر این‌که آووکادو سرشار از چربی‌های سالمی است که بدن برای جذب لوتئین و ویتامین A و استفاده از آن‌ها به این ویتامین‌ها نیاز دارد. دکتر هوپ بارکوکاس، پروفسور تغذیه در مرکز تحقیقاتی کیس وسترن دانشگاه کلیولند در این مورد می‌گوید: "اگر اسفناج را خالی بخورید اکثر مواد غذایی مفید چشمی آن بدون جذب شدن از بدن‌تان دفع می‌شود." اگر پیشنهاد غذا می‌خواهید سالاد اسفناج و آووکادو را به شما توصیه می‌کنیم که با روغن زیتون، فلفل، نمک و پودر سیر هم بسیار خوشمزه می‌شود و هم بسیار مقوی است، در صورتی که دوست داشته باشید می‌توانید کاهو، خیار، گوجه‌فرنگی و آبلیمو را هم به این سالاد اضافه کنید.

برای آن‌که درد دوران ماهانه نکشید

ترکیب: کلم بروکلی+ تخم‌مرغ
نتیجه: دردهای کمتر قبل از دوره ماهانه

بسیاری از زنان و دختران جوان هر ماه چند روز را درگیر دردهای شدید دوره‌های ماهانه خود هستند اما برای خیلی از آن‌ها یک بشقاب ساده می‌تواند تسکین و آرامش را به همراه بیاورد. در مطالعه‌ای که توسط انجمن طب زنان انگلستان و دانشگاه یورک انجام گرفت مشخص شد زنانی که میزان زیادی کلسیم و ویتامین D را در رژیم غذایی خود دارند 30 تا 40درصد درد کمتری در این دوران تجربه می‌کنند. برای آن‌که به این نتیجه مطلوب برسید، خیلی راحت می‌توانید کلم بروکلی را با تخم‌مرغ بخورید. کلم بروکلی تقریبا ساده‌ترین نوع کلسیم برای جذب توسط بدن را در خود دارد و تخم‌مرغ هم تقریبا یکی از بهترین منابع ویتامین D در طبیعت است. یک املت با کلم بروکلی یا یک سالاد کلم و تخم‌مرغ می‌تواند نیاز شما را رفع کند.

برای جوانی شما

ترکیب: گوجه‌فرنگی + روغن زیتون
نتیجه: پوست صاف و لطیف

لیکولین، آنتی‌اکسیدان قوی است که در گوجه‌فرنگی وجود دارد و جلوی عوارض مضر آفتاب روی پوست را می‌گیرد،‌ اما برای آن‌که پوستی لطیف‌تر داشته باشید گوجه‌فرنگی را به تنهایی نخورید بلکه روغن زیتون حسابی روی آن بریزید و بعد نوش‌جان کنید. دکتر مگی می‌گوید: "چربی‌های مفید موجود در روغن زیتون باعث جذب بیشتر لیکولین توسط بدن می‌شود. مطالعه‌ای که توسط انجمن ملی تغذیه کانادا صورت گرفته نشان داده زنانی که روغن زیتون در رژیم غذایی آن‌ها جای ثابتی دارد کمتر دچار چین‌و‌چروک می‌شوند و سن ظهور چین‌وچروک در صورت آن‌ها بالاتر است. غذاهای ایتالیایی بسیاری هستند که گوجه‌فرنگی و روغن زیتون در آن جای دارند اما ما سالاد کاپاراسه را به شما پیشنهاد می‌کنیم که در آن گوجه‌فرنگی و فلفل به صورت بسیار آهسته در روغن زیتون پخته می‌شوند و سپس به آن تخم‌مرغ به آن اضافه می‌شود.

ماست گوارشی

ترکیب: ماست + فلاکسید
نتیجه: هضم بهتر غذاها

معده انسان خانه بیش از 400 نوع باکتری است که اکثر آن‌ها برای بدن انسان مفید هستند اما برخی از آن‌ها هم خیلی مفید نیستند. زمانی که میکروب‌های مضر بیشتر از مفید می‌شوند در کار دستگاه گوارش شما اختلال پیش می‌آید و معده انسان دچار درد و نبود راحتی می‌شود. ماست‌ها به خصوص ماست‌های پروپیوتیک می‌توانند بر میزان باکتری‌های مفید معده اضافه کنند اما خب این‌که چند قاشق ماست پروبیوتیک نوش‌جان کنید کافی نیست، برای باکتری‌های موجود در این ماست‌ها هم باید خوراکی جور کنید، بهترین غذا برای آن‌ها فیبرهای موجود در فلاکسید است. پس خیلی راحت به کاسه ماست پروبیوتیک خود یک قاشق فلاکسید اضافه کنید.



سیب را پوست نکنید

ترکیب: جوی دوسر + سیب
نتیجه: داشتن قلب سالم‌تر

جوی 2 سر ترکیب‌های فوق‌العاده در خودش دارد که می‌تواند به بدن شما کمک کند. اولین آن‌ها بتاگلوکان است که فیبری است که میزان کلسترول خون را کاهش می‌دهد و دومی هم آون‌ترامید است که ترکیبی است از تبدیل LDL (یا چربی بد خون) به رادیکال‌های آزاد که در بدن آسیب‌رسان هستند، جلوگیری می‌کند. اما اگر می‌خواهید قلب‌تان را با غذای مفیدتر بیمه کنید، سیب را هم به سفره‌تان اضافه کنید اما یادتان باشد مواد مفید برای قلب در پوست سیب است پس پوست سیب را نکنید. سیب منبع غنی فلانوئیدها است که یک آنتی‌اکسیدان بسیار قوی است که مانع از شکل‌گیری رادیکال‌های آزاد در بدن می‌شود و میزان التهاب در بدن را هم کاهش می‌دهد.یک پیشنهاد ما درست کردن ماست سیب است،‌ یعنی می‌توانید قطعات سیب را به همراه جو، سیر و کشمش به ماست خودتان اضافه کرده و آن را به همراه غذای‌تان نوش‌جان کنید.

عادت مفید ما ایرانی‌ها

ترکیب: چای سبز + لیمو ترش
نتیجه: ضدسرطان

چای سبز منبع فوق‌العاده‌ای از کاته چین‌هاست که ترکیبات قوی ضدسرطان هستند. این ترکیبات فوق‌العاده که سلول‌های سرطانی را نابود می‌کنند یک نقطه ضعف دارند و آن هم این است که نمی‌توانند از سد معده عبور کنند. در واقع فقط 20درصد از کاته‌چین‌های چای سبز از معده عبور می‌کند و جذب بدن می‌شود اما تحقیقات دانشمندان دانشگاه یوتا نشان داده است با اضافه کردن آب یک لیموترش تازه یا یک قاشق چای‌خوری آب‌لیمو به یک لیوان چای سبز می‌توانید میزان بیشتری از کاته‌چین‌ها را جذب کنید، اما یک نکته جالب هم این‌که اگر اندکی شکر به چای سبز اضافه کنید میزان کاته‌چین‌ که جذب می‌کنید 3برابر می‌شود.

کمی تغییر در خوراکی محبوب

ترکیب: مرغ + سیب‌زمینی (شیرین)
نتیجه: داشتن سیستم ایمنی قوی‌تر

از قدیم، بسیاری از مردم عادت داشتند مرغ سرخ‌کرده یا آب‌پز را با سیب‌زمینی سرخ کرده نوش‌جان کنند اما ما یک پیشنهاد بهتر داریم؛ خوراک مرغ آب‌پز با سیب‌زمینی آب‌پز شیرین. سیب‌زمینی‌های شیرین بهترین منبع طبیعی ویتامین A است که به بدن در مبارزه با عفونت‌ها کمک می‌کند اما خب؛ خوردن ویتامین A بدون داشتن مقدار کافی روی در بدن یعنی یک اشتباه. دکتر بارکوکاس در این زمینه می‌گوید: "روی به مقدار زیاد در گوشت مرغ و تا حدودی در گوشت گاو و بوقلمون وجود دارد، روی برای متابولیسم و حمل ویتامین A در بدن لازم است. اگر فقط سیب‌زمینی شیرین بخورید مقداری ویتامین A وارد بدن می‌کنید که بدن نمی‌تواند از آن استفاده کند و در نتیجه این مقدار ویتامین A هدر می‌رود، برای همین هر وقت خواستید خوراک مرغ بخورید سیب‌زمینی شیرین را هم همراه آن مصرف کنید"، البته می‌توانید سوپ سیب‌زمینی هم با گوشت سینه مرغ و سیب‌زمینی شیرین و سبزی‌ تهیه کنید.






تاریخ : پنج شنبه 91/2/14 | 7:37 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
سرطان ها سومین علت مرگ را با 14 درصد عاملیت آن در کشورما بعد از بیماری های قلب و عروق و سوانح تشکیل می دهند . سرطان ها بطور کلی چهارمین دلیل بار بیماری ها را در ایران به خود اختصاص داده اند . اگر چه تا حدود 75 درصد قابل پیشگیری هستند.
تاریخچه ونکات علمی و تاریخی درباره بیماری سرطان

دو نفر از محققان آمریکایی بنام اولچ(olch) و موریس لیکیند(leikind) که در انیستیتوی ملی سرطان آمریکا وابسته به انیستیتو ملی بهداشت به مطالعه و تحقیق درباره بیماری سرطان پرداختند. از روی مدارک تاریخی و تحقیقات صورت گرفته اطلاعات جالبی در زمینه بیماری سرطان گرد آوردند که در سال 1961 در کالج بین المللی پاتولوژیست ها مطرح شد.


 به طور خلاصه نکاتی از آن در اینجا نقل می شود.

تاریخچه سرطان به سه مرحله بزرگ تقسیم می شود:

اولین و طولانی ترین مرحله آن بنام دوران مطالعه نظری و ظاهری بیماری است این مرحله از شروع زندگی بشر تا اواسط قرن 18 طول کشیده است. تمام اطلاعات این دروه ظاهری  و بدون اساس علمی و آزمایش تجربی بوده است. مأخذ این اطلاعات متکی به لوحه های تاریخی و مدارک قدیمی است که در نقاط مختلف عالم توسط محققان و باستان شناسانی که در زمینه مسائل قدیمی کاوش می کردند بدست آمده است.

اولین مدرکی که در دست می باشد حاوی اطلاعاتی است که از پاپیروس معروف ابرس متعلق به 1500 سال قبل از میلاد بدست آمده است. در این پاپیروس که سال 1873 توسط باستان شناس آلمانی ،ابرس، از حفریات مصر بدست آمده چنین نوشته شده است:" تومورهای سطحی بدن که اکثرا غیر قابل درمان می باشند دارای انواعی هستند که خمیرهای ارسنیکی در بهبود آن مؤثر است."


به گزارش برترین ها 500 سال قبل از میلاد، بقراط چندین نوع تومور سرطانی را می شناخته و اولین پزشکی است که کلمه "کانسر" را برای تومورهای خوش خیم و کارسینوما را برای تومورهای بدخیم بکار برده است.

 در قرن دوم میلادی جالینوس درباره علت سرطان بحث کرد ، و آن را به علت غلبه صفرا دانسته است.

در قرن دهم میلادی بو علی سینا پزشک عالیقدر ایرانی در این زمینه مطالعاتی داشته است. در سال 1740 اولین بیمارستان مخصوص سرطانی ها در فرانسه افتتاح شد.

دومین دوره از وقتی شروع می شود که این بیماری مورد مطالعه و تصویب قرار گرفته و تقریبا از اواسط قرن هجدهم آغاز شده است. در این زمان انواع گوناگون سرطان ها مورد مطالعه قرار گرفت و مسأله تشخیص بالینی و آسیب شناسی و درمان آن دنبال شد.

سومین مرحله یعنی مرحله تجسسات آزمایشگاهی است که منجر به پیشرفت های کنونی گردیده است. این دوره تا حل نهایی سرطان ادامه خواهد یافت. در این دوره است که عامل اصلی بیماری سرطان و نحوه درمان و پیشگیری آن و بالاخره نجات بشر از این بیماری مورد مطالعه قرار می گیرند.


می توان گفت اطلاعاتیکه در قرن اخیر در موضوع سرطان بدست آمده به مراتب از تمام ادوار زندگی بشر زیادتر بوده است. این دوره از سال 1890 شروع میشود. از این تاریخ بود که موضوع پیوند سرطان ها و ویروس موزائیک و اشعه ایکس و مواد کانسریژن و رادیوم و طریق کشت بافت و قانون توارث نزد ژن ها و سرطان ویروسی حیوانات مورد توجه قرار گرفتند.

از سال 1920 به بعد موضوع سرطان ها و هورمون ها و سرطان های تجربی بدقت مورد بحث واقع شدند.

از سال 1940 به بعد مواد سرطان زا بیشتر مورد توجه قرار گرفتند و به کمک فیزیک اتمی و میکروسکوپ الکترونی مطالعات دنبال می شود.
علت شناسی سرطان



 به طور خلاصه می توان از علت های ایجاد سرطان به موارد زیر اشاره کرد: عوامل گوناگونی در ایجاد سرطان مؤثر است که عمده ترین آنها عبارتند از عوامل فیزیکی( اشعه ماوراء بنفش ، پرتوهای یونیزه کننده ، انفجارات اتمی) عوامل شیمیایی ( موادی مثل آهن ، نیکل . کروم ، آرسنیک ، پنبه نسوز ، آروماتیک ، بعضی از رنگ ها ،حشره کش ها ، نگه دارنده های مواد غذایی مانند نیتریت )، بعضی از داروها مثل   2DES...) رژیم غذایی( مثل غذای پرچرب ، الکل ، سیگار ،غذاهای کنسرو شده )عوامل ارثی( مثل سابقه خانوادگی آمادگی ژنتیکی) عوامل ویروسی ، سن فرد ( در افراد مسن به علت ضعف سیستم ایمنی و تغییراتی که در سلول ها حاصل می شود) ، وضعیت فرهنگی و اقتصادی  (ازدواج در سنین پایین در سرطان دهانه رحم و سرطان پستان درافرادی که در سنین بالا ازدواج و حاملگی داشته اند).
شیوع سرطان در ایران

به گزارش برترین ها سرطان ها سومین علت مرگ را با 14 درصد عاملیت آن در کشورما بعد از بیماری های قلب و عروق و سوانح تشکیل می دهند . سرطان ها بطور کلی چهارمین دلیل بار بیماری ها را در ایران به خود اختصاص داده اند . اگر چه سرطان ها تا حدود 75 درصد قابل پیشگیری هستند (Doles and peto 1970) اما روز به روز در ایران و جهان در حال افزایش می باشند .

بعضی مطالعات نشان داده اند که در طول 10 سال(1999-2010) فقط به دلیل تغییرات سنی جامعه در کشورهای در حال توسعه سرطان ها به میزان 71 درصد رشد خواهند داشت  (Piseni et .al) ایران هم در بین این کشورها شاخص می باشد، زیرا به سرعت در حال مسن شدن است .

این عامل یعنی تغییرات دموگرافیک به تنهایی اثرشگرفی بر بروز و شیوع سرطان واهد داشت، بدین معنی که در سال 1385 تعداد قریب 70 هزار مورد جدید سرطان در کشور ثبت شده است، با در نظر گرفتن شاخص فوق الذکر، این رقم در سال 1395 در کشورمان به 120 هزار نفر می رسد.

با در نظر گرفتن دوره های بقاء (Survival) نسبت به سرطان های مختلف در حال حاضر حداقل سیصدهزار بیمار سرطانی در کشور زندگی می کنند که در ده سال آینده به قریب 600 هزار نفر خواهند رسید

 بیشترین آمار سرطان در جهان مربوط به سرطانهای پوستی است.  سرطانهای پوستی در کشور ما نیز به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی بیشترین آمار را به خود اختصاص داده‌اند، ولی به دلیل نداشتن اطلاعات صحیح راجع به کثرت و به دلیل اینکه نسبت به بقیه سرطانها خوش خیم‌تر است معمولا در مطالعات اپیدمیولوژیک این سرطان را حذف و به مطالعه بقیه می‌پردازند.

پس از سرطانهای پوستی، سرطان سینه در زنان و سرطان معده در مردان بیشترین آمار را در کشور به خود اختصاص می‌دهد.

میانگین سنی ابتلا به سرطان سینه در کشور ما از کشورهای دیگر پایین‌تر است، ولی مراجعه بیماران در مراحل اولیه بیماری در دهه اخیر امیدوار کننده بوده است؛ از نظر آماری 25 درصد زنان مبتلا به سرطان سینه هستند و از هر100 هزار نفر در هر سال 18 تا 19 مورد جدید اتفاق می‌افتد و میزان بقاء بیماران بعد از درمان و پس از طی مراحل بیماری تا حدود 86 درصد مشروط به استفاده از تمام حیطه‌های درمانی است.

سرطان معده در مردان نیز رایج‌ترین سرطان است که به دلیل تشخیص در شرایط پیشرفته بیشترین آمار مرگ ناشی از سرطان را نیز به خود اختصاص می‌دهد؛ پس از سرطان معده سرطانهای بخش فوقانی دستگاه گوارش مانند مری شیوع بیشتری دارد.

 بر اساس تازه‌ترین نتایج برنامه ثبت سرطان در کشور، 52 درصد سرطان‌ها در مردان و حدود 48 درصد آنها در زنان دیده می‌شود و سرطان معده از لحاظ فراوانی رتبه نخست را در مردان و رتبه سوم را در بین زنان دارد.” این اعداد و ماهیت سرطان که یک بیماری چند وجهی است، ضرورت مدیریت عالمانه و قدرتمندی را در این زمینه در کشور نشان می دهد .


دکتر محمد درچین / متخصص رادیوتراپی – اونکولوژی

منابع فارسی و انگلیسی :

 دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی- درمانی شهید بهشتی ، دانشکده بهداشت(1389). دوره های MP

-    Aass ,N . Fosså , S.D . Dahl , A.A. Aloe , T.J.(2009) .Prevalence of anxiety and depression in cancer patients  seen at the Norwegian Radium Hospital.
 
-    Andersen,barbara.L. Shelby,Rebecca.A. Golden-Kreutz,Deanna.M(2010).RCT of Psychological Intervention for Patients With Cancer : I. Mechanisms of change






تاریخ : چهارشنبه 91/2/13 | 1:58 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
محققان متوجه شدند، آسپرین و دیگر قرص‌های مسکن می‌توانند اثر برخی از داروهای ضد‌افسردگی مانند پروزاک را از بین ببرند.


محققان متوجه شدند، آسپرین و دیگر قرص‌های مسکن می‌توانند اثر برخی از داروهای ضد‌افسردگی مانند پروزاک را از بین ببرند.

مطالعات نشان می‌دهد، اثر قرص پروزاک و دیگر داروهای ضد‌افسردگی بعد از مصرف آسپرین از بین می‌رود. علاوه‌بر آسپرین، داروهایی مانند ایبوپروفن و برخی دیگر از مسکن‌ها هم می‌توانند میزان تاثیر داروهای ضد‌افسردگی را کاهش دهند. البته این مسکن‌ها تاثیری بر داروهای ضد‌افسردگی از گروه‌های دیگر ندارند و شما نباید از این بابت نگران باشید.

محققان معتقدند، این موضوع به‌خصوص برای افراد سالمند می‌تواند خطرناک باشد. در سنین بالا، بیماری افسردگی خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد. به همین دلیل سالمندانی که از قرص‌های ضد‌افسردگی گروه SSRI استفاده می‌کنند باید بیشتر از دیگران در مورد استفاده از داروهای مسکن دقت کنند. همچنین بیماری افسردگی می‌تواند سرعت پیشرفت بیماری را در افرادی که قبلا به آلزایمر دچار شده بودند، افزایش دهد.

متاسفانه بسیاری از سالمندان افسرده به بیماری‌هایی مانند آرتروز دچار هستند به همین دلیل ناچار به استفاده از قرص‌های مسکن هستند. همین عامل می‌تواند روند درمان را در آن‌ها با دشواری‌های زیادی روبه‌رو کند. اگر شما هم از جمله افرادی هستید که باید به‌طور مرتب داروهای ضد‌افسردگی را به همراه قرص‌های مسکن مصرف کنید، حتما در مورد خطرات احتمالی مصرف همزمان آن‌ها با پزشک خود مشورت کنید.





تاریخ : چهارشنبه 91/2/13 | 1:57 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
آسپرین، بروفن و استامینوفن هر سه مزایای متفاوتی برای سلامت بدن انسان دارند اما به نظر می رسد آسپرین عامل اصلی مبارزه با سرطان است.
هفت صبح: شواهد نشان می دهد تحویل داروهای موسوم به «او تی سی» (مسکن و داروهایی که باتوجه به وضعیت بیمار تجویز می شود) برای سلامت طولانی مدت بدن انسان مفید هستند. آسپرین، بروفن و استامینوفن هر سه مزایای متفاوتی برای سلامت بدن انسان دارند اما به نظر می رسد آسپرین عامل اصلی مبارزه با سرطان است. نتایج سه تحقیق جدید که از سوی یک گروه تحقیقاتی انجام شد، نشان می دهد مصرف آسپرین در طولانی مدت می تواند خطر ابتلا به سرطان و گسترش آن در بدن را کاهش دهد.


خطر ابتلا به یکی از گونه های سرطان که آدنوکارسینوم متاستاتیک نامیده می شود و بر غده پروستات، ریه ها و روده بزرگ تاثیر می گذارد در  آنهایی که آسپرین مصرف می کنند، تا 46 درصد کاهش می یابد. تحقیق های قبلی این تیم تحقیقاتی نشان می دهد که مصرف روزانه آسپرین خطر ابتلا به سرطان را تا 20 سال بعد کاهش می دهد.

حالا پیتر روث ول و گروهش نتایج اولیه تحقیقات خود را گسترش داده اند. به گزارش برترین ها براساس بررسی 51 تحقیق اولیه، افرادی که روزانه کمتر از 300 میلی گرم آسپرین مصرف می کردند، پس از سه سال خطر ابتلا به هرگونه سرطانی در آنها تا 25 درصد و خطر مرگ ناشی از سرطان تا 15 درصد کاهش داشت. هرچه افراد مدت بیشتری آسپرین مصرف کنند، بهتر است.

خطر مرگ در افرادی که آسپرین مصرف می کنند، پس از گذشت پنج سال، تا 37 درصد کاهش داشت. نتایج تحقیق دیگری نشان می دهد که آسپرین چگونه بر گسترش سرطان از لحظه آغاز در بدن تاثیر می گذارد.

به گزارش برترین ها خطر ابتلا به سرطان متاستاز در افرادی که روزانه حداقل 75 میلی گرم آسپرین مصرف می کردند تا 36 درصد نسبت به افرادی که آسپرین مصرف نمی کردند، کاهش داشت. نتایج تحقیقی دیگر تاییدی بر تاثیر مصرف آسپرین بر متاستاز بود.

باتوجه به نتایج هر دو دسته تحقیقات نظارتی و تصادفی (که در آن شرکت کنندگان به دو دسته تقسیم می شوند: دسته ای که دارد مصرف می کنند و دسته ای که نمی کنند) خطر ابتلا به سرطان متاستاز به ترتیب تا 38 درصد در تحقیقات نظارتی و تا 42 درصد در تحقیقات تصادفی کاهش داشت.

مکانیسمی که باعث می شود مصرف آسپرین از ابتلا به سرطان جلوگیری کند، هنوز مشخص نیست. مطالعات دیگر نشان می دهد که شاید مصرف آسپرین خودش خطراتی به همراه داشته باشد؛ خطراتی چون خونریزی روده و معده و سکته مغزی، همه باید پیش از مصرف هرگونه دارویی با پزشک خود مشورت کنند، حتی داروهای «او تی سی» گفته شده که نتایج این تحقیقات شاید نظر افراد درباره تاثیر مصرف آسپرین بر سلامت انسان در طولانی مدت را تغییر دهد. لازم به ذکر است که این تحقیقات در دانشگاه آکسفورد انجام شده اند.





تاریخ : چهارشنبه 91/2/13 | 1:53 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
بازی آنلاین
ماریو را همه میشناسند.شخصیت محبوب دوران کودکی خیلی از ماها.اینبار ماریو رو به دو چرخه سواری آورده و از شما می خواد بهش کمک کنید!  :برای شروع بازی بر روی عکس زیر کلیک کنید.






تاریخ : چهارشنبه 91/2/13 | 1:48 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

شاید شما هم در عقدنامه اقوام خود و یا حتی پدر و مادر خود دیده باشید که مقدار مهریه آنها پول نقد می باشد. اگر می خواهید ارزش روز این نوع مهریه ها را ببینید کافیست به سایت مرکز ارتباطات مردمی قوه قضائیه مراجعه کنید تا نرخ روز مهریه های ریالی را ببینید!  

کلیه افراد می توانند با ارسال شماره ملی خود به شماره پیامک 300000 مرکز آمار ایران از خلاصه اطلاعات آماری خانواده خود تا پایان ماه قبل مطلع شوند.

کلیه افراد حقیقی و حقوقی می توانند بدون مراجعه به مراکز پلیس+10 و تنها با ارسال شماره VIN (که به صورت عمودی در کارت خودرو درج شده و با IR شروع می شود) به شماره پیامک 30005151 از میزان خلافی خودرو تا آخرین تاریخ موجود در سیستم مطلع شوند.






تاریخ : چهارشنبه 91/2/13 | 1:45 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
اگر چه بیشترین میزان تقاضا مربوط به نمونه‌های ارزان یا میان قیمت بازار، با میانگین قیمت 1 تا 3 میلیون تومان است.
 دنیای اقتصاد:  اگر چه بیشترین میزان تقاضا مربوط به نمونه‌های ارزان یا میان قیمت بازار، با میانگین قیمت 1 تا 3 میلیون تومان است.

اما گران‌قیمت‌های بازار تلویزیون هم بازار چندان بی‌رونقی ندارند و در حد مورد انتظار فروشندگان متقاضی دارند. البته این را هم در نظر داشته باشید که موفقیت نمونه‌های گران قیمت در بازار بستگی زیادی به برند آن کالا دارد و اکثر افرادی که قصد خرید یک تلویزیون گران‌قیمت را دارند، ترجیح می‌دهند که این کالا را از برندهای پرطمطراق بازار که اکثرا وارداتی هستند انتخاب کنند.

همچنین رده بندی قیمت‌ها در بازار تلویزیون در حد زیادی بسته به برند کالا است. به عنوان مثال رده‌های ارزان‌قیمت، میان قیمت برندی نظیر پاناسونیک با برندی مانند سامسونگ یا ال‌جی متفاوت است. چرا که رده ارزان قیمت برند پاناسونیک شامل تلویزیون‌هایی با میانگین قیمت 2 تا 4 میلیون تومان است. این در حالی است که تلویزیون‌های گران قیمت برندی نظیر سامسونگ قیمتی حدود 4 میلیون تومان دارند.


به هر حال در این گزارش ما به معرفی برخی از نمونه‌های گران‌قیمت بازار تلویزیون می‌پردازیم. پس اگر قصد دارید یک نمونه گران‌قیمت و مبتنی بر تکنولوژهای جدید را خریداری کنید، این گزارش را بخوانید:

پاناسونیک

در بین برندهای مختلف، پاناسونیک از آن دسته است که به عرضه نمونه‌های گران‌قیمت معروف است.

این برند که معروف‌ترین عرضه‌کننده تلویزیون‌های پلاسما است، عرضه‌کننده سایز بزرگ‌ترین و البته گران‌قیمت ترین تلویزیون با صفحه نازک و یک تکه است.

این تلویزیون 152 اینچی سه بعدی که از تکنولوژی نئوپلاسما با قابلیت نمایش رنگ مشکی خالص بهره مند است قیمتی حدود 600 هزار دلار دارد.البته تلویزیون مذکور به طور سفارشی وارد بازار داخلی می‌شود و علت هم مشخص است؛ قیمت بالای آن. همچنین پاناسونیک به تازگی با رونمایی از تلویزیون 145 اینچی پلاسما با کیفیت 8هزار پیکسلی توانسته رکورد جدیدی را در این زمینه به جا بگذارد .

این تلویزیون که به دنبال همکاری‌های پاناسونیک و شرکت رسانه‌ای NHK ساخته شده است، قادر است تصاویر را با کیفیت 7680 در 4320 پیکسل به نمایش بگذارد و گفته می‌شود نخستین تلویزیون جهان محسوب می‌شود که نمایشگر آن می‌تواند از خود نور تولید کند و به عبارت دیگر به نور پس‌زمینه نیاز ندارد.


به غیر از این مدل پاناسونیک یک تلویزیون 103 اینچ با نام TH-103VX-200، با کاربرد خانگی به بازار داخلی عرضه کرده است که مانند مدل قبلی از تکنولوژی نئوپلاسما بهره‌مند است. این تلویزیون 103 اینچی که از نوع سه‌بعدی فول‌اچ‌دی و از سری پلاسماهاست با قیمتی حدود 76 میلیون تومان به بازار داخلی عرضه شده است.

مدل‌های P65VT30 و 55ST30 هم از نمونه‌های گران‌قیمت با کاربری صرفا خانگی هستند. مدل P65VT30 یک تلویزیون سه‌بعدی نئوپلاسماست که با سایز 65 اینچ و با قیمت 11 میلیون و 878 هزار تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.مدل 55 ST30 هم یک تلویزیون سه بعدی نئوپلاسماست با سایز 55 اینچ که قیمتی حدود پنج میلیون و 220 هزار تومان دارد.


ال‌جی

هرچند که ال‌جی هم مانند رقیب خود در صنعت کالاهای صوتی و تصویری به عرضه نمونه‌های ارزان قیمت بازار و جلب نظر عموم خریداران مشغول است. اما از سوی دیگر مدل‌های گران‌قیمت را برای مشتریان خاصی که تمایل به استفاده از تکنولوژی‌های جدید و گران دارند به بازار عرضه کرده است.

این شرکت یک تلویزیون 72 اینچ به بازار عرضه کرده است که از سری نمونه‌های سه‌بعدی هوشمند بازار است.قیمت این تلویزیون LED سه بعدی هوشمند هم 16 میلیون و 260 هزار تومان است.

به غیر از این مدل هم این شرکت تلویزیون سه بعدی هوشمند دیگری به بازار عرضه کرده است که سایز آن 55 اینچ است. این تلویزیون با قیمت پنج میلیون و 400 هزار تومان به بازار عرضه شده است.

شارپ

کوآترون جدیدترین تکنولوژی مختص به برند شارپ است که رنگ زرد خالص را به خوبی نمایش می‌دهد.

از این خانواده و از سری کوآترون، مدل 46-3D 8300 از نمونه‌های گران‌قیمت شارپ است که قیمتی حدود دو میلیون و 920 هزار تومان دارد.همچنین مدل 40-3D 8300 از دیگر تلویزیون‌های این برند است که قیمت آن حدود دو میلیون و 484 هزار تومان است.

این تلویزیون‌ها مجهز به پانل LED ژاپنی، پانل چهار رنگ RGB+Y (کوآترون) و دارای تیونر دیجیتال داخلی DVB-T هستند و از نسل دهم پانل با تکنولوژی UV2A بهره‌مندند. ضمن اینکه طراحی بسیار باریک و زیبا، توان مصرفی فوق‌العاده پایین، قابلیت تبدیل تصاویر 2 بعدی به 3 بعدی و... از سایر ویژگی‌های این تلویزیون‌ها است.

سونی

اگر چه اکثر نمایندگی‌های فروش محصولات صوتی و تصویری سونی اعلام کرده‌اند که به دلیل کاهش شدید موجودی از اعلام قیمت کالاها در بازار خودداری می‌کنند، اما به هر حال این برند یکی از گزینه‌های افرادی است که به دنبال تلویزیون‌های گران‌قیمت هستند.

از این خانواده، مدل Bravia LED KLV-60EX700 که یک تلویزیون 60 اینچی LED با پانل FULL HD با وضوح 1080 × 1920 است، جزو گران‌قیمت‌های سایز بزرگ بازار است.

مدل 46EX720 هم ازهوشمندهای سه‌بعدی گران قیمت سونی است.

فعالان بازار می‌گویند، مشکلاتی که واردکنندگان در زمینه واردات کالا دارند باعث شده است که برخی از شرکت‌های واردکننده با کاهش موجودی مواجه شوند که امیدواریم به زودی این معضل حل شود.

سامسونگ

سامسونگ یکی از برندهایی است که سهم فروش بالایی در زمینه نمونه‌های ارزان قیمت و میان قیمت تلویزیون دارد. اما در زمینه نمونه‌های گران‌قیمت بازار حرف چندانی برای گفتن ندارد.

به هر حال از این خانواده مدل 46ا-D8880 از نمونه‌های گران‌قیمت است. این تلویزیون 46 اینچ که از سری هوشمند سه‌بعدی است با قیمتی حدود سه میلیون و 675 هزار تومان به بازار عرضه شده است. همچنین مدل 46-D6960 از تلویزیون‌های هوشمند این برند است که با قیمتی حدود دو میلیون و 570 هزار تومان به بازار عرضه شده است. 






تاریخ : چهارشنبه 91/2/13 | 12:58 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
اگر چه بیشترین میزان تقاضا مربوط به نمونه‌های ارزان یا میان قیمت بازار، با میانگین قیمت 1 تا 3 میلیون تومان است.
 دنیای اقتصاد:  اگر چه بیشترین میزان تقاضا مربوط به نمونه‌های ارزان یا میان قیمت بازار، با میانگین قیمت 1 تا 3 میلیون تومان است.

اما گران‌قیمت‌های بازار تلویزیون هم بازار چندان بی‌رونقی ندارند و در حد مورد انتظار فروشندگان متقاضی دارند. البته این را هم در نظر داشته باشید که موفقیت نمونه‌های گران قیمت در بازار بستگی زیادی به برند آن کالا دارد و اکثر افرادی که قصد خرید یک تلویزیون گران‌قیمت را دارند، ترجیح می‌دهند که این کالا را از برندهای پرطمطراق بازار که اکثرا وارداتی هستند انتخاب کنند.

همچنین رده بندی قیمت‌ها در بازار تلویزیون در حد زیادی بسته به برند کالا است. به عنوان مثال رده‌های ارزان‌قیمت، میان قیمت برندی نظیر پاناسونیک با برندی مانند سامسونگ یا ال‌جی متفاوت است. چرا که رده ارزان قیمت برند پاناسونیک شامل تلویزیون‌هایی با میانگین قیمت 2 تا 4 میلیون تومان است. این در حالی است که تلویزیون‌های گران قیمت برندی نظیر سامسونگ قیمتی حدود 4 میلیون تومان دارند.


به هر حال در این گزارش ما به معرفی برخی از نمونه‌های گران‌قیمت بازار تلویزیون می‌پردازیم. پس اگر قصد دارید یک نمونه گران‌قیمت و مبتنی بر تکنولوژهای جدید را خریداری کنید، این گزارش را بخوانید:

پاناسونیک

در بین برندهای مختلف، پاناسونیک از آن دسته است که به عرضه نمونه‌های گران‌قیمت معروف است.

این برند که معروف‌ترین عرضه‌کننده تلویزیون‌های پلاسما است، عرضه‌کننده سایز بزرگ‌ترین و البته گران‌قیمت ترین تلویزیون با صفحه نازک و یک تکه است.

این تلویزیون 152 اینچی سه بعدی که از تکنولوژی نئوپلاسما با قابلیت نمایش رنگ مشکی خالص بهره مند است قیمتی حدود 600 هزار دلار دارد.البته تلویزیون مذکور به طور سفارشی وارد بازار داخلی می‌شود و علت هم مشخص است؛ قیمت بالای آن. همچنین پاناسونیک به تازگی با رونمایی از تلویزیون 145 اینچی پلاسما با کیفیت 8هزار پیکسلی توانسته رکورد جدیدی را در این زمینه به جا بگذارد .

این تلویزیون که به دنبال همکاری‌های پاناسونیک و شرکت رسانه‌ای NHK ساخته شده است، قادر است تصاویر را با کیفیت 7680 در 4320 پیکسل به نمایش بگذارد و گفته می‌شود نخستین تلویزیون جهان محسوب می‌شود که نمایشگر آن می‌تواند از خود نور تولید کند و به عبارت دیگر به نور پس‌زمینه نیاز ندارد.


به غیر از این مدل پاناسونیک یک تلویزیون 103 اینچ با نام TH-103VX-200، با کاربرد خانگی به بازار داخلی عرضه کرده است که مانند مدل قبلی از تکنولوژی نئوپلاسما بهره‌مند است. این تلویزیون 103 اینچی که از نوع سه‌بعدی فول‌اچ‌دی و از سری پلاسماهاست با قیمتی حدود 76 میلیون تومان به بازار داخلی عرضه شده است.

مدل‌های P65VT30 و 55ST30 هم از نمونه‌های گران‌قیمت با کاربری صرفا خانگی هستند. مدل P65VT30 یک تلویزیون سه‌بعدی نئوپلاسماست که با سایز 65 اینچ و با قیمت 11 میلیون و 878 هزار تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.مدل 55 ST30 هم یک تلویزیون سه بعدی نئوپلاسماست با سایز 55 اینچ که قیمتی حدود پنج میلیون و 220 هزار تومان دارد.


ال‌جی

هرچند که ال‌جی هم مانند رقیب خود در صنعت کالاهای صوتی و تصویری به عرضه نمونه‌های ارزان قیمت بازار و جلب نظر عموم خریداران مشغول است. اما از سوی دیگر مدل‌های گران‌قیمت را برای مشتریان خاصی که تمایل به استفاده از تکنولوژی‌های جدید و گران دارند به بازار عرضه کرده است.

این شرکت یک تلویزیون 72 اینچ به بازار عرضه کرده است که از سری نمونه‌های سه‌بعدی هوشمند بازار است.قیمت این تلویزیون LED سه بعدی هوشمند هم 16 میلیون و 260 هزار تومان است.

به غیر از این مدل هم این شرکت تلویزیون سه بعدی هوشمند دیگری به بازار عرضه کرده است که سایز آن 55 اینچ است. این تلویزیون با قیمت پنج میلیون و 400 هزار تومان به بازار عرضه شده است.

شارپ

کوآترون جدیدترین تکنولوژی مختص به برند شارپ است که رنگ زرد خالص را به خوبی نمایش می‌دهد.

از این خانواده و از سری کوآترون، مدل 46-3D 8300 از نمونه‌های گران‌قیمت شارپ است که قیمتی حدود دو میلیون و 920 هزار تومان دارد.همچنین مدل 40-3D 8300 از دیگر تلویزیون‌های این برند است که قیمت آن حدود دو میلیون و 484 هزار تومان است.

این تلویزیون‌ها مجهز به پانل LED ژاپنی، پانل چهار رنگ RGB+Y (کوآترون) و دارای تیونر دیجیتال داخلی DVB-T هستند و از نسل دهم پانل با تکنولوژی UV2A بهره‌مندند. ضمن اینکه طراحی بسیار باریک و زیبا، توان مصرفی فوق‌العاده پایین، قابلیت تبدیل تصاویر 2 بعدی به 3 بعدی و... از سایر ویژگی‌های این تلویزیون‌ها است.

سونی

اگر چه اکثر نمایندگی‌های فروش محصولات صوتی و تصویری سونی اعلام کرده‌اند که به دلیل کاهش شدید موجودی از اعلام قیمت کالاها در بازار خودداری می‌کنند، اما به هر حال این برند یکی از گزینه‌های افرادی است که به دنبال تلویزیون‌های گران‌قیمت هستند.

از این خانواده، مدل Bravia LED KLV-60EX700 که یک تلویزیون 60 اینچی LED با پانل FULL HD با وضوح 1080 × 1920 است، جزو گران‌قیمت‌های سایز بزرگ بازار است.

مدل 46EX720 هم ازهوشمندهای سه‌بعدی گران قیمت سونی است.

فعالان بازار می‌گویند، مشکلاتی که واردکنندگان در زمینه واردات کالا دارند باعث شده است که برخی از شرکت‌های واردکننده با کاهش موجودی مواجه شوند که امیدواریم به زودی این معضل حل شود.

سامسونگ

سامسونگ یکی از برندهایی است که سهم فروش بالایی در زمینه نمونه‌های ارزان قیمت و میان قیمت تلویزیون دارد. اما در زمینه نمونه‌های گران‌قیمت بازار حرف چندانی برای گفتن ندارد.

به هر حال از این خانواده مدل 46ا-D8880 از نمونه‌های گران‌قیمت است. این تلویزیون 46 اینچ که از سری هوشمند سه‌بعدی است با قیمتی حدود سه میلیون و 675 هزار تومان به بازار عرضه شده است. همچنین مدل 46-D6960 از تلویزیون‌های هوشمند این برند است که با قیمتی حدود دو میلیون و 570 هزار تومان به بازار عرضه شده است. 






تاریخ : چهارشنبه 91/2/13 | 12:57 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<   <<   16   17   18   19   20   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">