سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

گربه بازیگوش در پی باز کردن یک لانه چوبی پرنده ( اورگان آمریکا)

گربه بازیگوش

خرابی های ناشی از انفجار انتحاری در شهر ادلب سوریه

انفجار انتحاری

درو گل لاله در زمینی ساکسونی آلمان

گل لاله

موتور سواری با سگ در فیلیپین

موتور سواری با سگ

فرانسوا اولاند نامزد سوسیالیست ها در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در جریان اجتماعی انتخاباتی در پاریس

فرانسوا اولاند

نمایی زیبا از پل هوایی درختی در سنگاپور

پل هوایی درختی

فستیوالی سالانه در روستایی در چین

چین

شکلک در آوردن اوباما در جریان مراسم شام رسمی در کاخ سفید

اوباما

سواری گرفتن از گاوهای وحشی در کالیفرنیا

گاوهای وحشی

عکس یادگاری دختران ژاپنی در مقابل یک روبات در آیین گشایش یک مرکز فروشگاهی و تفریحی

روبات

فستیوال کایت در کالیفرنیا

فستیوال کایت

تیراندازی ولادیمیر پوتین

ولادیمیر پوتین

مانور مشترک چین و روسیه در دریای زرد

مانور مشترک چین و روسیه

فعالیت یک کوه آتشفشانی در مکزیک

کوه آتشفشانی

پرش یک اسکی باز کانادایی از حلقه آتش

اسکی باز کانادایی

شعار نویسی زنان بحرینی علیه حکومت آل خلیفه

زنان بحرینی

این گربه انگلیسی پس از اینکه وزنش از 18 کیلو گذشت صاحب 87 ساله اش به دلیل ناتوانی در نگهداری اش آن را به یک مرکز نگهداری از حیوانات خانگی داد

گربه 18 کیلویی

اعتراض دامداران هندی به رییس اتحادیه شان در جریان یک تظاهرات اعتراضی علیه پایین آوردن قیمت شیر (دهلی)

دامداران هندی

مراسم جشن هشتادمین سالگرد تاسیس ارتش کره شمالی در پیونگ یانگ

کره شمالی

رقابت دو جودوکار فرانسوی در جریان مسابقات جودوی قهرمانی اروپا در روسیه

مسابقات جودو

عبور یک بومی آمریکایی از خیابانی در آلبوکرک ایالت نیومکزیکو آمریکا

بومی آمریکایی

غروب ساحل سیدنی استرالیا

غروب ساحل

فوران گدازه از آتشفشانی در جنوب ایتالیا

گدازه آتشفشانی

نیروهای امداد در دانشگاه کلرادو یک خرس 3 ساله را از بالای درخت پایین می آورند

خرس

مواجهه فیل تازه متولد شده باغ وحش هامبورگ با مربی اش

باغ وحش هامبورگ

معبد ببری در غرب تایلند

معبد ببری

برخی از شرکت کنندگان در مسابقات سالانه ریش و سبیل در بروکسل

مسابقات ریش و سبیل

گاو بازی در سویل اسپانیا

گاو بازی

آسمان پرستاره در 109 کیلومتری شمال شرق بوداپست مجارستان

مجارستان

تصویری زیبا از صحرای ربع الخالی عربستان

صحرای ربع الخالی عربستان

غروب خورشید در دریای بالتیک

غروب خورشید

بازدید توریست ها از یک مزرعه گل لاله در نزدیکی واشنگتن

مزرعه گل لاله

یک میمون در حال ماساژ دادن یک گربه سیاه (کوالالامپور)


بدون شرح
بدون شرح

بدون شرح

بدون شرح

بدون شرح

بدون شرح

بدون شرح

بدون شرح

بدون شرح

بدون شرح






تاریخ : چهارشنبه 91/2/13 | 12:48 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
مشترکان با این سرویس می توانند با تلفن ثابت خود و از طریق اینترنت به دیگر مشترکان SMS ارسال کنند.
 خبرگزاری مهر:   قائم مقام مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران از راه اندازی سرویس "پیام کوتاه اینترنتی تلفن ثابت" با نام تجاری "آسانک" خبر داد و گفت: مشترکان با این سرویس می توانند با تلفن ثابت خود و از طریق اینترنت به دیگر مشترکان SMS ارسال کنند.

ابراهیم یافتیان با اشاره به راه اندازی این سرویس جدید از سوی شرکت مخابرات استان تهران اظهار داشت: با استفاده از SMS اینترنتی تلفن ثابت مشترکان این امکان را خواهند داشت تا با شماره تلفن ثابت خود و از طریق اینترنت، به مشترکان تلفن همراه و یا تلفن ثابت پیام کوتاه ارسال کنند.

وی ادامه داد: شماره فرستنده پیامک در این سرویس، همان شماره تلفن ثابت مشترک بوده و حتی مشترکان می توانند پاسخ پیام خود را از خطوط مورد نظر دریافت کنند.
 
یافتیان با اشاره به نام  تجاری "آسانک" برای این سرویس، راه اندازی این سرویس را با همکاری شرکت پیام افزار پیک آسا و مجوز مخابرات استان تهران عنوان کرد و گفت: با کمک سرویس "پیامک اینترنتی تلفن ثابت" مشترک می تواند به جای ارسال و دریافت پیام کوتاه با پیش شماره های مجازی 1000، 2000 و 3000، با شماره تلفن ثابت خود پیامک ارسال و دریافت کند.
 
قائم مقام مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران افزود: این سرویس هم اکنون فعالسازی شده و در حال واگذاری به متقاضیان است به نحوی که متقاضیان می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی www.asanak.ir و ثبت درخواست خود سرویس پیامک اینترنتی تلفن ثابت را فعال کنند.
 
به گفته وی فعالسازی این سرویس در دو مدل مشترکان عادی و اعتباری قابل انجام است که در نوع سرویس برای مشترکان عادی، محدودیت ارسال سقف 100 واحد پیامک در یک روز، عدم پرداخت هزینه بابت فعالسازی شماره و پرداخت هزینه ارسال پیامک روی قبوض تلفن متقاضی در انتهای هر دوره  به عنوان ویژگی این سرویس مدنظر قرار گرفته است.
 
یافتیان خاطرنشان کرد: برای مشترکان اعتباری، ارسال پیامک از طریق این سرویس بدون محدودیت روزانه بوده و مشترک می تواند تا سقف اعتبار خریداری شده را مصرف کند.
 
 پیش از این شرکت مخابرات سرویس ارسال SMS روی تلفن ثابت را به صورت آزمایشی امتحان کرد که این سرویس به دلیل نیاز به گوشی های تلفن ثابت خاص پیامک با استقبال خوبی از سوی مشترکان تلفن ثابت روبرو نشد.





تاریخ : چهارشنبه 91/2/13 | 7:31 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

هنـــر و خلاقیـــت با کارتن



 لطفا تا باز شدن کامل عکسها شکیبا باشید

 

 
 
 











 
 
 
 











 
 
 
 











 
 
 
 










 
 
 






 
 
 








تاریخ : سه شنبه 91/2/12 | 9:26 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

بیکاری همواره یکی از چالش هایی است که در سطح فردی، خانوادگی و اجتماعی می تواند پیامدهایی را به همراه داشته باشد و کسانی قادر به گذر این چالش هستند که بتوانند مراحل پیدا کردن شغل را به سلامت پشت سر گذارند.

به گزارش ایران ویج ، از جمله مهمترین مراحلی که تقریبا همه کارجویان موظف به گذر از آن هستند، مرحله مصاحبه استخدامی است که اتفاقا نقشی تعیین کننده و اساسی در استخدام فرد می تواند داشته باشد.

تا به حال در باب اینکه انجام چه کارهایی برای مصاحبه استخدامی ضروری است، سخن های زیادی گفته شده، اما بعضی کارها هم هستند که انجام شان به سادگی می تواند موقعیت به دست آمده برای شغل مورد نظر را بپراند.

این گزارش شما را از انجام این 7 کار در مصاحبه استخدامی بر حذر می دارد:

1. دیر رسیدن به مصاحبه استخدامی

حتی اگر ماشینتان خراب شد، سنگ از آسمان بارید و خلاصه هر اتفاقی افتاد، شما به عنوان یک کارجوی پیگیر و منضبط باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا سروقت به مصاحبه خود برسید.

البته نیازی نیست که خیلی زودتر از زمان تعیین شده آنجا باشید، چون این کار به خودی خود فضیلت محسوب نمی شود! اما همینکه دستکم 5 دقیقه قبل از قرار تعیین شده در محل حضور داشته باشید کفایت می کند. خلاصه اینکه دیر نرسید.

2. ناآماده نشان دادن خود

اینکه بدون هیچ پیش زمینه ای به جایی برای مصاحبه بروید، صورت چندان خوشی ندارد و بازخورد بدی برای مصاحبه کننده به همراه خواهد داشت. تلاش کنید اطلاعاتی هر چند اندک راجع به شرکت یا نهادی که برای مصاحبه نزد آن می روید، کسب کنید.

ساده ترین راه، انجام یک سرچ ساده در گوگل است، اما اگر اثر و نشانه ای در دنیای مجازی نیافتید، می توانید با تماس تلفنی با آنجا و پرسیدن چند سوال ساده تا حدی اطلاعات بدست آورید.
3. پرسش درباره حقوق و مزایا

نخستین مصاحبه استخدامی شما با یک شرکت یا نهاد نباید دربردارنده انتظارات شما از آنجا باشد، بلکه برعکس باید حول محور خواسته های شرکت از شما بچرخد.

جلسه اول مصاحبه استخدامی جای صحبت درباره میزان و نوع مرخصی ها، تعطیلات، حقوق و مزایا و غیره نیست، در عوض باید به این فکر کنید که “چه بگویم تا آنها فکر کنند، این شرکت بدون من نمی تواند به حیات خود ادامه دهد!”

4. تمرکز بر نقش های آینده به جای شغل در دسترس فعلی

مصاحبه استخدامی جای بیان آرزوها و رویاها نیست. آرزوی تکیه زدن بر صندلی ریاست مربوط به مراحل بعد از مصاحبه است. در این مرحله تنها به این فکر کنید که نقد را به نسیه ندهید و همین شغل فعلی را با تلاش و درایت بدست آورید.

قطعا جاه طلبی، به میزان لازم می تواند مصاحبه کنندگان به شما امیدوار سازد، اما واقع بینی و درایت آنها را مجاب می کند تا شما را استخدام کنند.

5. پرسشگر را نادان فرض کردن

پرسشگرها یا همان مصاحبه کنندگان افرادی توانمند و باهوش هستند و بنابراین تلاش برای منحرف کردن ذهنشان از مسیر اصلی مصاحبه کاری بس بیهوده است.

به عنوان نمونه وقتی پرسشگر از شما می خواهد ضعف های خود را برشمارید، به جای آسمان و ریسمان بافتن و قول شرف دادن برای سختکوشی و تلاش زیاد، منصفانه به بیان ضعف هایی که از آن آگاه هستنید، بپردازید.

6. دروغ گفتن

بعضی از کارجویان فکر می کنند اغراق کردن در بیان تجربه ها و توانایی ها نوعی زرنگی محسوب می شود و به نوعی می تواند مصاحبه کننده را وادار به پذیرش کارجو کند، حال آنکه واقعیت ماجرا با ذهنیت این افراد تفاوت زیادی دارد.

دروغ گفتن و حتی اغراق کردن اولین نیروی قدرتمندی است که می تواند پرسشگر را نسبت به جذب شما دلسرد کند. پس راستش را بگویید، اگرچه که چیز زیادی در چنته نداشته باشید.

7. پیش داوری کردن

تلاش برای قضاوت و داوری درباره اینکه چه دلیلی وجود دارد که آنها مرا استخدام نکنند، تنها افکار شما را به هم می ریزد و تمرکزتان را می گیرد.

حتی اگر در این زمینه به تحلیل هایی هم برسید، تضمینی برای اینکه مصاحبه کنندگان هم مثل شما تحلیل کنند، وجود ندارد. پس به جای نشستن بر مسند یک قاضی، تمرکزتان را کامل روی مصاحبه خود بگذارید.






تاریخ : سه شنبه 91/2/12 | 9:19 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

لطفا تا باز شدن کامل عکسها شکیبا باشید

نگران این هستید که پوستتان پیرتر از سنتان به نظر برسد؟ اینجا 23 راه برای کاهش چین‌وچروک به شما پیشنهاد می‌کنیم. از همین الان شروع کنید!

چه 35 ساله باشید و به تازگی اولین نشانه‌های پیری را مشاهده می‌کنید یا 55 سالتان باشد و پوستتان دیگر تاریخ تولدتان را مخفی نمی‌کند، مطمئناً به دنبال راه‌هایی برای کم کردن چین‌وچروک‌های پوستتان هستید.

متخصصین می‌گویند خیلی از ما در این جدال دربرابر چین‌وچروک‌ها بازنده می‌شویم و ناامیدانه به درخشش جوانی که از صورتمان .... می‌شود، نگاه می‌کنیم.
دکتر رابین اشینوف (Robin Ashinoff)، متخصص پوست می‌گوید، "خیلی از خانم‌ها و آقایان تصور می‌‌کنند که پیر شدن پوست مسئله‌ای غیرقابل اجتناب است اما با اطلاعات و تکنولوژی که امروز در دست داریم، می‌توانید در میانسالی نیز احساس جوانی و شادابی را تجربه کنید."

برای اینکه شما را برای مقابله با ایجاد چین‌وچروک روی پوستتان در مسیر درست قرار دهیم، از متخصصین مختلف راهکارهای کاهش چین‌وچروک را سوال کردیم که در زیر به 23 مورد از آنها اشاره می‌کنیم.


چه می‌توانید بکنید

1. از نور خورشید دوری کنید.
این اولین علت ایجاد چین‌وچروک روی پوست است و مطالعات و تحقیقات بسیاری آن را تایید می‌کنند. در یک تحقیق که بر روی دوقلوهای همسان انجام گرفت مشخص شد که قرارگیری در معرض نور خورشید خیلی بیشتر از ژنتیک اهمیت دارد. دوقلوهایی که زمان قرارگیری خود در معرض آفتاب را کاهش دادند، بسیار کمتر از همتایان خود دچار چین‌وچروک شده و پوستی جوان‌تر و شاداب‌تر داشتند.
 

2. از کرم‌های ضدآفتاب استفاده کنید.
اگر لازم است که در روزهای آفتابی بیرون بروید، حتماً از ضدآفتاب استفاده کنید. کرم‌های ضدآفتاب از شما دربرابر سرطان پوست محافظت کرده و در عین حال از ایجاد چین‌وچروک نیز جلوگیری می‌کند.
 

3. سیگار نکشید. تحقیقات مختلفی نشان می‌دهند که کشیدن سیگار پیر شدن پوست را تسریع می‌کند—که بیشتر آن به خاطر تولید آنزیمی است که که کلاژن و الاستین که ترکیبات مهم پوست هستند را از بین می‌برد. در یک تحقیق که بر روی دوقلوها انجام گرفت مشخص شد که برادر و خواهرهایی که سیگار می‌کشیدند پوست‌های چروک‌تری نسبت به آنها که سیگار نمی‌کشیدند داشتند.
 

4. خواب کافی داشته باشید.
وقتی به‌اندازه کافی نخوابید، بدن کورتیزول اضافی ترشح می‌کند. کورتیزول هورمونی است که سلول‌های پوستی را تجزیه می‌کند. پس به اندازه کافی استراحت کنید تا هورمون رشد بیشتری تولید کنید که کمک می‌کند پوستتان ضخامت و قابلیت ارتجاعی بیشتری داشته و کمتر دچار چین‌وچروک شود.


5. به پشت بخوابید. آکادمی پوست در امریکا هشدار می‌دهد که خوابیدن در حالت و وضعیت‌های خاص، خطوط خواب روی سطح پوست ایجاد می‌کند که وقتی بیدار می‌شوید هم از بین نمی‌روند. خوابیدن به پهلو، ایجاد چین‌وچروک روی گونه و چانه را افزایش می‌دهد، درحالیکه خوابیدن روی شکم چین‌های پیشانی را. برای کاهش ایجاد چین‌وچروک روی صورت، بهتر است به پشت بخوابید.
 

6. چشمهایتان را جمع نکنید—عینک آفتابی بزنید.
حرکات تکرارشونده صورت مثل جمع کردن چشم‌ها، از عضلات صورت استفاده بیش از حد می‌کند و این مسئله شیاری زیر سطح پوست ایجاد می‌کند. این شیارها در آخر به چین‌وچروک تبدیل می‌شوند. همچنین بهتر است از عینک‌های آفتابی استفاده کنید. عینک آفتابی از پوست دور چشم شما محافظت می‌کند تا آفتاب به آن آسیب نزند. 
 

7. ماهی بخورید.
ماهی نه تنها منبع بسیار خوبی از پروتئین-که یکی از عناصر سازنده پوست خوب می‌باشد-- است بلکه منبعی عالی از یک اسید چرب بسیار مهم به نام امگا3 به شمار می‌رود. اسیدهای چرب لازم پوست را تغذیه می‌کند و آن را شاداب و جوان نگه می‌دارند و به کاهش چین‌وچروک نیز کمک می‌کند.
 

8. سویای بیشتری بخورید.
تحقیقات نشان می‌دهد که برخی خواص سویا به حفاظت یا ترمیم برخی از آسیب‌های ناشی از آفتاب کمک می‌کند. در یک تحقیق، محققان گزارش دادند که یک مکمل حاوی سویا (که سایر ترکیبات آن پروتئین ماهی و عصاره‌های چای سفید، دانه انگور و گوجه فرنگی و همچنین برخی ویتامین‌ها بود) ساختار و سفتی پوست را بعد از شش ماه استفاده تقویت می‌کند.
 

9. شکلات بخورید.
در یک تحقیق مشخص شد که شکلات حاوی مقدار زیادی از دو فلاونول (اپیکاتچین و کاتچین) است، از پوست دربرابر اسیب‌های آفتاب محافظت کرده، گردش خون در سلول‌های پوست را تقویت کرده، بر آبرسانی پوست تاثیر گذاشته و باعث نرم‌تر به نظر رسیدن پوست می‌شود.
10. از میوه‌ها و سبزیجات بیشتری استفاده کنید.
مهم ترکیبات آنتی‌اکسیدان آنهاست. این ترکیبات با آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد (مولکول‌های بی‌ثباتی که می‌توانند به سلول‌ها آسیب برسانند) مقابله کرده که درمقابل باعث می‌شوند پوست جوان‌تر و درخشان‌تر به نظر برسد.
 

11. از مرطوب‌کننده‌ها استفاده کنید.
خانم‌ها معمولاً بیشتر درگیر محصولات ضدپیری هستند اما خیلی اوقات اهمیت یک مرطوب‌کننده سالم را نادیده می‌گیرند. پوستی که رطوبت خوبی داشته باشد معمولاً بهتر به نظر می‌رسد و درنتیجه خط و خطوط روی آن کمتر دیده می‌شود.
 

12. از شستن بیش از حد صورت خودداری کنید.
آب شهری روغن‌های طبیعی پوست و رطوبت آن که در برابر چین‌وچروک‌ها محاظفت می‌کند را از بین می‌برد. اگر بیش از اندازه صورتتان را بشویید، این محافظت طبیعی نیز کاهش می‌یابد. علاوه‌براین، اگر صابونتان حاوی مرطوب‌کننده نیست، باید به جای آن از پاک‌کننده‌ها استفاده کنید.

درمان‌های موضعی برای کاهش چین‌وچروک


تحقیقات نشان می‌دهند که ترکیبات زیر چین‌وچروک را کاهش می‌دهند. اکثر آنها در محصولات درمانی و مراقبتی پوست یافت می‌شوند.
 

13. اسیدهای آلفا هیدروکسی (AHAs).
این اسیدهای میوه طبیعی لایه بیرونی سلول‌های مرده پوست را برداشته و ظاهر خطوط ظریف ایجاد شده روی پوست را از بین می‌برند، به ویژه دور چشم‌ها. تحقیقات جدید نشان می‌دهند که این مواد در غلظت‌های بالاتر به تولید کلاژن پوست کمک می‌کنند.


14. رتینوئیدها (شامل رتین A).
تنها محصول درمانی تایید شده توسط FDA برای چین‌وچروک ترتینوئین است که نام تجاری آن رتین A می‌باشد. این کرم دارویی خطوط ظریف ایجاد شده روی پوست و چین‌وچروک‌های بزرگ را کاهش داده و آسیب‌های ناشی از آفتاب را ترمیم می‌کند. رتینول یک نوع طبیعی از ویتامین A می‌باشد که در بسیاری از محصولات پوستی موجود داست. تحقیقات نشان می‌دهند که این ماده در غلظت‌های بالاتر به اندازه رتین A موثر بوده بدون اینکه عوارض‌جانبی مثل سوزش و حساسیت پوست را داشته باشد.


15. ویتامین C موضعی.
تحقیقات نشان می‌دهد که این ماده می‌تواند تولید کلاژن را افزایش داده، دربرابر تحریبات ناشی از اشعه‌های UVA و UVB محافظت به عمل آورده، مشکلات رنگدانه‌ای را برطرف کرده و التهاب پوست را بهبود بخشد. اما مهم نوع ویتامین C مورد استفاده است. اکثر تحقیقات اسید ال-آسکوربیک را بعنوان موثرترین ماده برای چین‌وچروک معرفی می‌کنند.
 

16. ایدِبنون (Idebenone).
این ماده شیمیایی که شبیه به کوآنزیم مغذی Q10 است یک آنتی‌اکسیدان فوق‌العاده محسوب می‌شود. در یک تحقیق، پزشکان دریافتند که با شش ماه استفاده موضعی از این محصول، خشکی و زبری پوست تا 26% کاهش یافته، آبرسانی پوست تا 37% تقویت شده، خطوط و چین‌وچروک‌های پوست تا 29% کاهش یافته و وضعیت عمومی پوستی که دربرابر آفتاب تخریب شده است تا 33% بهبود یافته است. 
 

17. عوامل رشد. این ترکیبات که بخشی از واکنش طبیعی بدن برای ترمیم زخم‌ها می‌باشند اگر به صورت موضعی مورداستفاده قرار گیرند می‌توانند تخریبات آفتاب و چین‌وچروک‌ها را کاهش داده و تولید کلاژن را تقویت کنند.
 

18. پنتاپپتیدها.
نتایج یک تحقیق نشان داده است که پنتاپتیدها می‌توانند تولید کلاژن را در پوست‌هایی که توسط آفتاب آسیب دیده‌اند افزایش دهد. تحقیقات دیگری نشان داده‌اند که وقتی این ماده به صورت موضعی استفاده شود، تولید کلاژن را تقویت کرده و چین‌وچروک را کاهش می‌دهد.
 

درمان‌های پزشکی و بهداشتی برای کاهش چین‌وچروک


19. بوتاکس.
تزریق این نوع خالص توکسین بوتولینوم A عضلات زیر Botulinum toxin A‌ها را ریلکس کرده و باعث می‌شود پوست روی آن صاف و بدون چروک شود.
 

20. فیلِرهای چروک. دکترها چین‌وچروک‌ها را با مواد مختلفی مثل کلاژن، اسید هیالورونیک و سایر ترکیبات مصنوعی پر می‌کنند. معروفدترین این درمان‌ها، Restylane، Juvederm و ArteFill می‌باشد.
 

21. لیزر.
در این روش انرژی گرفته شده از یک منبع نوری لایه بیرونی پوست را برداشته و یک زخم خفیف و نامشخ ایجاد می‌کند. این فعالیت سیستم تولید کلاژن پوست را تقویت کرده و موجب نرم‌تر شدن پوست و از بین رفتن چین‌وچروک‌ها می‌شود.
 

22. لایه‌بردارهای شیمیایی.
در این روش، انواع مختلفی از موادشیمیایی برای سوزاندن لایه بیرونی پوست استفاده شده و آسیبی روی پوست ایجاد می‌کند که باعث می‌شود بدن با تولید کلاژن بیشتر به آن واکنش دهد. نتیجه آن جوان‌تر و صاف‌تر شدن پوست خواهد شد.
 

23. دِرمابراسیون (Dermabrasion).
یک ابزار ساکشن که از طریق آن لایه بیرونی پوست برداشته شده و یک لایه جدید و صاف ظاهر می‌شود. در این عمل، خطوط ظریف و چین‌وچروک‌ها به نظر ناپدید می‌شوند.






تاریخ : سه شنبه 91/2/12 | 1:57 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

با توجه به رمز و راز و ابهاماتی که درباره سایر کرات و جهان های دیگر وجود دارد، همواره شاهد ترسیم چهره ای عجیب و خشن از آنها بوده ایم. اما کره ای که منزلگاه ما محسوب می شود نیز حقایق جالب توجه و رازآلودی را به خود اختصاص داده است: از کوه های آتشفشانی، سقوط شهاب سنگ ها و برخوردهای فاجعه بار صفحات سنگی تا شگفتی ها و چرخه های عجیب زندگی در اقیانوس ها. در این میان وجود سردترین، داغ ترین، مرتفع ترین و پست ترین مناطق در کره زمین نیز جذابیت های خاص خود را دارد. از این رو، در چند بخش برخی از حقایق جالب توجه آن را بررسی خواهیم کرد.

زمین به عنوان منزلگاه ما سومین سیاره در منظومه شمسی و به عنوان تنها جهانی که دارای اتمسفر با اکسیژن آزاد، اقیانوس هایی متشکل از آب مایع و بزرگترین مکانی که حیات بر روی آن جریان دارد، شناخته می شود.

  شکل زمین یک کره کامل نیست. همانطور که زمین در حال چرخش است نیروی گرانش به سمت مرکز این سیاره و یک نیروی گریز از مرکز به سمت خارج، آن را تحت تاثیر قرار می دهند. اما از آنجایی که نیروی مخالف گرانش، مستقیما بر محور زمین اعمال شده و محور زمین نیز کج است، نیروی گریز از مرکز در خط استوا بر خلاف نیروی گرانش اعمال نمی شود.

  اگر بخواهید خط استوا را دور بزنید، باید فاصله ای برابر با 24 هزار و 901 مایل (40 هزار و 75 کیلیومتر) را طی کنید.

  شاید احساس کنید که ثابت بر روی زمین ایستاده اید، اما در واقع به سرعت در حال حرکت هستید. بسته به نقطه ای که در آن قرار دارید، می توانید با سرعت بیش از هزار مایل در ساعت در فضا دور بزنید. خط استوا شاهد بیشترین سرعت چرخش و قطب های شمال و جنوب بدون چرخش هستند.
 

کره زمین نه تنها به دور خود می چرخد بلکه با سرعت 67 هزار مایل (107 هزار و 826 کیلومتر) به دور خورشید نیز می چرخد. 

  محققان سن زمین را بوسیله بررسی قدیمی ترین صخره های این سیاره و شهاب سنگ هایی که بر روی آن یافت شده، محاسبه کرده اند (شهاب سنگ ها و زمین به صورت همزمان در زمان تشکیل منظومه شمسی شکل گرفته اند). بر همین اساس سن تقریبی زمین 4.54 میلیارد سال برآورد شده است.

زمینی که بر روی آن حرکت می کنید، همواره در حال بازیافت و تغییر است. در چرخه صخره زمین که البته یک چرخه کامل نیست، سنگ های آذرین به سنگ های رسوبی و سپس به سنگ های دگردیس تبدیل شده و این روند مجددا تکرار می شود.
 

  ماه لرزه یا زمین لرزه بر روی ماه نیز رخ داده اما نسبت به زمین کمتر شایع بوده و شدت کمتری دارد. بنابر اعلام دانشمندان، به نظر می رسد ماه لرزه ها بواسطه تنش های جزر و مدی مرتبط با فاصله متغییر بین زمین و ماه رخ می دهند. این پدیده در اعماق ماه بیشتر روی می دهد.
 

  تا سال 2011، بزرگترین زلزله آمریکا در بیست و هشتم مارس 1964 به قدرت 9.2 ریشتر در "پرینس ویلیام ساند" در آلاسکا رخ داد. قویترین زلزله جهان نیز در بیست و دوم ماه می 1960 به قدرت 9.5 ریشتر در شیلی رخ داد.

جایزه داغ ترین نقطه زمین به العزیزیه در لیبی تعلق داشت که در سیزدهم سپتامبر 1922، ایستگاه هواشناسی درجه حرارت 136 درجه فارنهایت (57.8 درجه سلسیوس) را برای آن ثبت کرده است. اما پس از آن این عنوان به "گندم بریان" تپه ای به مساحت 480 کیلومتر مربع در دشت لوت ایران رسید. تپه مذکور که از گدازه های سیاهرنگ آتشفشانی پوشیده شده، در سایه در تابستان دمایی معادل 67 درجه سلیسوس دارد و در حقیقت قطب گرمایی کره زمین بشمار می رود.

  جای تعجبی ندارد که سردترین نقطه کره زمین در قطب جنوب واقع شده است. دمای زمستان ها در این منطقه می تواند به منفی 70 درجه سلسیوس برسد. اما کمترین دمای ثبت شده در بیست و یکم ژوئیه 1983، از ایستگاه "وستوک" روسیه برابر با منفی 89.2 درجه سلسیوس گزارش شده است.

 قاره قطب جنوب مکانی منحصر به فرد محسوب می شود که کوه های یخ آن 70 درصد از آب شیرین و 90 درصد از کل یخ های زمین را شامل می شود.

 بزرگترین "استالاگمیت" جهان در کوبا و در غار "Cuevo San Martin Infierno" قرار دارد. ارتفاع این غول استالاگمیتی برابر با 67.2 متر است. 

به دلیل آنکه زمین یک کره کامل نیست، جرم آن به طور یکنواخت توزیع نشده است. یک جرم نامنظم نیز به معنای نیروی گرانشی اندکی نامنظم است. یکی از بیشترین ناهنجاری های گرانشی در خلیج "هادسون" کانادا وجود دارد که نیروی گرانشی کمتری نسبت به دیگر نقاط دارد.


با توجه به وجود اقیانوسی از فلز مذاب و بسیار داغ، که هسته آهنی جامد کره زمین را فرا گرفته، این سیاره دارای میدان مغناطیسی است. حرکت این مایع باعث ایجاد جریان های مغناطیسی می شود. از اوایل قرن نوزدهم میلادی قطب مغناطیسی شمالی کره زمین، بیش از یک هزار و 100 کیلومتر به سمت شمال حرکت کرده است. میزان این جابه جایی با توجه به افزایش سرعت آن به 64 کیلومتر در سال، تسریع شده است.


مرتفع ترین کوهستان جهان "هیمالیا" و بلندترین قله آن "اورست" نام دارد. این قله 8 هزار و 848 متر بالاتر از سطح دریا قرار گرفته است.


طی 20 میلیون سال گذشته و بین بازه زمانی 200 هزار تا 300 هزار سال، سیاره ما در الگوی واژگونی قطب های مغناطیسی خود قرار داشته است. این مساله روندی سریع نبوده و چند صد یا چند هزار سال طول می کشد. طی این روند زمان بر، قطب های مغناطیسی زمین شروع به فاصله گرفتن از محوری می کنند که زمین به دور آن می چرخد و این در نهایت به مفهوم ایجاد تغییرات در محل قرارگیری قطب های مغناطیسی زمین است.
 


این امکان وجود دارد که در یک دوره زمانی، کره زمین دارای دو ماه بوده باشد. احتمالا این ماه کوچکتر که حدود هزار و 200 کیلومتر عرض داشته، تا پیش از برخورد با ماه فعلی در مدار زمین می چرخیده است.

برخی دانشمندان ادعا کرده اند که زمین هم اکنون نیز دارای دو ماه است. بنابر مدل نظری آنها، در پاره ای اوقات سیارک هایی که در حال حرکت به سمت خورشید هستند و از نزدیک زمین عبور می کنند، در دام نیروی گرانش-زمین- گرفتار شده و هنگامی که یکی از آنها وارد مدار(زمین) می شود، سه نوع حرکت چرخشی نامنظم به دور زمین داشته و تا قبل از نابودی به مدت 9 ماه در مدار باقی می مانند.

سنگ ها می توانند بر روی زمین راه بروند. حداقل آنها در بستر دریاچه ای به نام "ریس ترک پلایا" در "دره مرگ (Death Vally)"- واقع در شرق کالیفرنیا- قادر به این کار هستند. در این محل طوفان می تواند سنگ ها و صخره هایی به وزن ده ها یا صندها پوند را جابجا کند. دانشمندان معتقدند، سنگ ها و صخره هایی که تحت تاثیر چرخه ذوب و انجماد قرار می گیرند، با وزش بادهای تند کنده شده و به حرکت در می آیند.






تاریخ : سه شنبه 91/2/12 | 1:42 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

معلم و تدریس

معلم و تدریس

 

اصلی ترین وظیفه هر معلمی خوب تدریس کردن است. وقتی از تدریس صحبت می کنیم هر فردی، بالاخص هر معلمی نگرش و تعریف خاصی از این کنش و فراکنش دارد. اما در کل می توان تدریس را بدین گونه تعریف کرد: تعامل یا رفتار متقابل معلم و شاگرد، براساس طراحی منظم و هدفدار معلم برای ایجاد تغییر در رفتار شاگرد.

همان طور که از این  تعریف استخراج می شود دو ویژگی خاص برای تدریس مشخص شد:

1-  وجود تعامل یا رابطه متقابل بین معلم و شاگرد
2-  هدفدار بودن فعالیت های معلم

تدریس مفاهیم  مختلفی را در بر می گیرد، مانند نگرش ها، گرایش ها، باورها، عادت ها، و شیوه های خاص رفتار و به طور کلی انواع تغییراتی که می خواهیم در شاگردان ایجاد کنیم.

عوامل موثر در تدریس:

معلم و تدریس

زمانی که از تدریس صحبت می شود، تفکر عام براین اساس است که تدریس بسیار عمل اسانی است و کار معلم دست کم گرفته می شود.

اما اگر بخواهیم با تفکر علمی به قضیه نگاه کنیم متوجه می شویم که تدریس نه تنها امر ساده ای نیست بلکه معلم در تدریس با متغیرهای متفاوتی سرو کار دارد.

او سعی می کند با کنترل و دستکاری متغیرهای مختلف، وضعیتی به وجود آورد که یادگیری حاصل شود. شناخت و کنترل همه عوامل و متغیرهای دخیل کار اسانی نیست و شاید بتوان گفت غیرممکن است.

بدون شک، در ایجاد محیط یادگیری عواملی هم چون ویژگی هی معلم و شاگرد ساخت نظام آموزش، محتوای آموزش و صدها متغیر دیگر می تواند موثر باشد. بدیهی است کهه معلم نمی تواند همه عوامل مذکور را تحت کنترل در آورد.

ممکن است سوال شود اگر کنترل همه عوامل مذکور ممکن نباشد معلم چگونه می تواند شرایط مطلوب را با توجه به دخالت متغیرهای متعدد و غیر قابل کنترل به وجود آورد.

در پاسخ به چنین سوالی باید گفت: درست است که معلم نمی تواند همه متغیرهای دخیل را تحت کنترل در آورد اما شناختن چنین عواملی او را قادر خواهد ساخت که در تنظیم فعالیت های تدریس، تصمیمی آگاهانه بگیرد.

اگر معلم از نظریه های تدریس یادگیری شناخت دقیق و علمی داشته باشد، قوی تر و دقیق تر می تواند در ایجاد وضعیت مطلوب یادگیری فعالیت کند.

 ویژگی های شخصیتی و علمی معلم:

اساسی ترین عامل برای ایجاد موقعیت مطلوب در تحقق هدف های آموزشی، معلم است. اوست که می تواند حتی نقص های کتاب های درسی و کمبود امکانات آموزشی را جبران کند یا برعکس، بهترین موقعیت و موضوع تدریس را با عدم توانایی در ایجاد ارتباط عاطفی مطلوب به محیطی غیر فعال و غیر جذاب تبدیل کند.

در فرایند تدریس دیدگاه علمی معلم و تجارب وی نقش به سزای را ایفا می کند امام آن چه مهم تر است کل شخصیت معلم است که در ایجاد شرایط یادگیری و تغییر و تحول شاگرد تاثیر می گذارد دیدگاه معلم و فلسفه ای که او به آن اعتقاد دارد، در چگونگی کار معلم تاثیر شدیدی می گذارد.

در این جاست که می توان رسالت معلم که برتر از آموزش است را مطرح کرد.

رسالت اصلی معلم تربیت انسان هاست. انسان هایی که بتوانند حال خود را به بهترین نحو رقم بزنند و آینده درخشانی را منتظر باشند.

ویژگی های شخصیتی معلم و نقش ان در تدریس:
معلم و تدریس
1- معلمان شاگرد نگر:

این گروه از معلمان،شاگردان را هسته مرکزی فعالیت خود قرار می دهند و آنان را محور اصلی فعالیت های آموزشی می دانند.انان فعالیت و رشد همه جانبه شاگرد را در نظر می گیرند یعنی به پرورش خیلی بیشتر از انتقال صرف مواد رسی بها می دهند.

این گونه از معلمان معمولا به روانشناسی یادگیری و آموزش ،روانشناسی رشد و جامعه شناسی تا حدودی مسلط هستند و از این آموزه ها در شناخت فراگیران و انتخاب روشهای مختلف تدریس بهره می گیرند.

معلم و تدریس2-  معلمان درس نگر:

این دسته از معلمان بیشتر به درس اهمیت می دهند تا پرورش شاگردان. تمام کوشش آن ها بر این است که به هر طریقی که شده درس را به شاگردان انتقال دهد. گروه درس نگر به شاگردان و تفاوت های فردی انان توجه ندارند یا آن را چندان مهم تلقی نمی کنند.

 

به نظر این گروه شاگردان موظفند که درس را به طور کامل یاد بگیرند و به معلم پس بدهند. به اعتقاد افراد این گروه حقایق علمی شاگردان را برای زندگی اجتماعی اماده می سازد و به همین دلیل کسب دانش در درجه اول اهمیت قرار  دارد.

نکته شایان توجه در بررسی این دو گروه از معلمان این است که معلم اگر بخواهد تدریس موفقی داشته باشد و یادگیری به معنای واقعی کلمه اتفاق بیفتد لازم است هم شاگرد نگر باشد و هم درس نگر. به نظر می رسد این گونه است که عمل تربیت که رسالت اصلی معلم است به خوبی محقق می گردد.م:تبیان






تاریخ : سه شنبه 91/2/12 | 1:29 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

معلم و پرورش

معلم و پرورش

 

در نگاه به حرفه ی معلمی نقش آموزشی وی به خوبی دیده می شود زیرا خانواده ها فرزندانشان را در مدارس نام نویسی می کنند بدین منظور که آن ها درس هایی را که نظام آموزشی طراحی کرده است به خوبی فرا بگیرند و آمادگی ورود به جامعه شغلی رابیابند.

 

اما آن چه نادیده گرفته می شود نقشی است که هریک از معلمان در منش و شخصیت فراگیرانشان دارند.

زمانی هم که به این بعد از حرفه ی معلمی توجه می شود نکات شایان توجه، رنگ وبوی شعاری به خود گرفته، انتظارات و توقعات از معلم بیش تر می شود  و دوباره اصل ماجرا به حاشیه کشیده می شود.

معلم و پرورش

زمانی که از نقش معلم در منش و شخصیت شاگردان صحبت می کنیم. منظور این است که در حین فرایند آموزش، هر کدام از فراگیران از شیوه تدریس معلم،نحوه پاسخ گویی به سوالات آنان، نحوه تشویق و تنبیه فراگیران، سیستم ارزشیابی معلم و سایر رفتارهای وی هم آموزش می پذیرند.

بدین معنی که آنان پی به  میزان قدرت و اقتدار معلمان شان می برند. میزان و نحوه مسئولیت پذیری آنان را  می شناسند. از معلمان شان نظم  یا بی نظمی را فرا می گیرند و مواردی از این قبیل، بنابراین ضرورت پیدا می کند که معلم خودش، نیازهایش، اهدافش، مسئولیت هایش و انگیزه هایش را بهتر بشناسد و بر آن ها مسلط باشد. البته در این گفته منظور این نیست که معلم در مقابل فراگیرش نقش بازی کند و آن شخصیتی که نیست را نشان دهد بلکه هدف این است که رسالت سنگین و سخت آموزگاران ما در زمینه تربیت نسل نوپا و جوان بیشتر آشکار شود.

معلم و خلاقیت

معلم و پرورش

 

در زمینه خلاق شدن فراگیران می توان این نکته را بررسی کرد که شیوه تدریس معلم در خلاقیت بسیار موثر است.اگر معلم کاملا به شیوه سنتی به تدریس بپردازد و در تدریس از شیوه های غیرفعال استفاده کند بدین گونه که او گوینده تام و فراگیران صرفا شنونده باشند یقینا او نمی تواند در خلاقیت فراگیرانش موثر باشد.

به منظور این که زمینه های خلاقیت را در شاگردان پرورش داد، معلم می تواند از روش های تدریس جدید مانند روش اکتشافی، پروژه ای و امثالهم را استفاده کند. بهتر است که معلم در تدریس از روش های فعال استفاده کند. فراگیران را مشارکت دهد. از آنان نظر بخواهد، پرسش بپرسد و به کمک آنان درس بدهد.

خلاقیت موضوع پیچیده ای نیست همین که فراگیر بتواند آن چه را می تواند انجام دهد عرضه کند و آن را بپروراند، قدرت نوآوری را هم کسب خواهد کرد.که معلم در این زمینه نقش به سزایی دارد. 

معلم، نظم و مسئولیت

یکی از موارد پرورشی که معلم در آن سهیم است یاد دادن نظم و مسئولیت به فراگیران است البته منظور این نیست که معلم فقط برای فراگیران درباره نظم و مسئولیت سخنرانی کند بلکه آن چه شایان توجه است که این دو مفهوم باید در عمل وی مشاهده گردد. این موضوع را می توان چنین دنبال کرد زمانی که معلم کارهایش را براساس برنامه ای صحیح (طرح درس) انجام دهد خود این، درس نظم به فراگیران است.

مثلا معلم به موقع وارد کلاس می شود. در ابتدا با فراگیرانش به سلام و احوال پرسی می پردازد و احوال آنان را جویا می شود تا کلاس را مهیای جو آموزش می کند؛ در زمان مناسب به بررسی میزان یادگیری فراگیران از دروس قبلی می پردازد، آنان را آماده ورود به درس جدید کرده در ادامه درس جدید را می دهد و در پایان کلاس از میزان یادگیری آنان آگاه می شود.

همان طور که مطرح شد همین انجام گرفتن امر تدریس در زمان مناسب درس نظم به فراگیران می دهد. همین که برای هر کاری در کلاس زمان مناسبی در نظر گرفت و هر کاری را به شکل صحیحی انجام داد نشان از نظم معلم است و فراگیر نظم را در عمل معلمش می بیند و یاد می گیرد.

مسئولیت پذیری را هم بدین نحو می توان به فراگیر آموزش داد که معلم زمانی که از فراگیرش پرسشی می کند و از او تکلیفی می خواهد، فراگیر متوجه می شود که باید وظیفه اش را به خوبی انجام دهد تا نتیجه دلخواهش را کسب کند و در صورت انجام ندادن اثرات عملش را باید متقبل شود. همین خود درس مسئولیت داشتن به فراگیران است.م:تبیان






تاریخ : سه شنبه 91/2/12 | 1:27 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

بهترین معلم خداست

بهترین معلم خداست

 

تعلیم و تربیت عبادت است.

معلمی شغل انبیا است .

این واژه ها و جملات به منظور نشان دادن  قداست حرفه معلمی به کار برده می شود .

به راستی اولین معلم که بود و

معلمی از چه زمانی شکل گرفته است؟

وقتی شروع به فکر کردن به این مسائل می کنیم تنها و تنها یک پاسخ می یابیم.

غیر از خدا هیچ موجودی نمی توانست معلمی و تعلیم و تربیت را به بندگاانش بیاموزد. 

چه نیکوست که ما خدایمان را با نام رب به معنای پرورش دهنده می خوانیم. وقتی به معنای رب فکر می کنیم به عظمت و قداست مربی بودن پی می بریم. چون خدا با تمام عظمتش خود را رب الارباب می داند.

حتی در نگاه به آیات می توان ریشه تعلیم و تربیت را استخراج کرد. سوره علق (العلق) آیه یک تا پنج، چنین بر قلب نورانی پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) نازل شده است:

ترجمه:

بخوان بهترین معلم خداستبه نام پروردگارت  که ( جهان را) آفرید. بهترین معلم خداست(همان کسی که)، انسان را از خون بسته ای خلق کرد.بهترین معلم خداست همان کس که به وسیله قلم تعلیم نمود. بهترین معلم خداستو به انسان آن چه را نمی دانست تعلیم داد.بهترین معلم خداست

در سوره الرحمن آیه چهار می خوانیم: و به  او "بیان " را آموخت.

چند آیه مطرح شده تنها بخشی است که خداوند متعال در مصحف شریف بر پیابرش نازل کرده است.

و همین اهمیت امر تعلیم و تربیت و حرفه معلمی را به عرضه گذاشته.

ذات اقدس اله در اولین آیه ای که بر رسول گرامی اش نازل می کند می گوید "اقراء": بخوان.

اهمیت امر خواندن و چه را خواندن و چگونه خواندن از همین واژه پیداست.

بررسی کلمه"اقراء" در گفتاری جدا می گنجد که شاید در مبحث حاضر مجال پرداختن به آن نباشد. آن چه شایان اهمیت است، و باید گقت به آن به حد کافی توجه شود اهمیت مربی بودن، خواندن قلم و بیان است. آن خدایی که خلق کرد گقت بخوان. خدایی که خلق کرد به او که  کوچک بود  با قلم آموخت و آن چه را نمی دانست به او یاد داد.

اگر به همین چند آیه ابتدایی سوره علق به طور عمیق توجه کنیم. نتایج جالبی را می توانیم استنتاج کنیم.

یاد دادن، آن هم به وسیله قلم و خواندن اتفاق می افتد. آن دو چیزی که هر چه قدر علم پیشرفت کند نمی تواند بی نیاز از این دو باشد.

هر مربی برای این که تعلیم دهد نیاز به بیان دارد. بیان کردن و نحوه آن برای آموختن و چگونگی آموختن بسیار ضروری است.

چه نیکوست که از معلمان مهربانمان بخواهیم و هم چنین خودمان یاد بگیریم که از نخستین مربی و بهترین مربی راه و رسم مربی کردن را بیاموزیم.

آن خدای بخشنده و یگانه ای که همه چیز می دانست، به بنده اش هم یاد داد به و هم چگونه یاد دادن را یاد داد و هم این که بهترین ها را آموخت. خدا با اخلاق خوب به بنده اش آموخت به او که هیچ نمی دانست.

سزاوار است که هر فردی در مقام معلم ،بنیان ها و اساس ها را بشناسد و ان را به فراگیران بیاموزد. آموختن امر بسیار خطیری است زیرا خداوند متعال هم این کار را به بهترین نحو به انجام داد.

اگر قرار است معلمی ساده ها را به فراگیرانش بیاموزد ساده ها را خوب آموزش دهد و اگر قرار است سخت ها را بیاموزد سخت ها را هم خوب آموزش دهد.

بهترین معلم خداست

 

معلم نباید فراموش کند آموختن ابزار می خواهد و آن قلم و بیان است. هر ابزاری، روش استفاده می خواهد .

و گرنه آن چیزی که هدف دست یابی به آن را داریم، نخواهیم یافت.

وقتی مولای من در جایگاهی بسیار وسیع و بزرگ به کار مربی بودن می پردازد. پس من که معلم هستم باید از مولایم، خدایم  خوب یاد دادن را بیاموزم. و به هم او که این کار را خوب می داند توکل کنم.

 

درست است که معلمی بسیار حرفه ی مقدسی است اما برای حفظ قداست کار باید از کبر پرهیز نمود و دانستنی ها متناسب با نیاز و فهم فراگیران به آن ها آموزش داد.

ار این آیات چنین بر می آید در هر حرفه ای برای این که بهترین باشیم باید خودمان تمام راه و رسم آن کار را انجام دهیم تا به هدفمان برسیم.

خداوند باری تعالی برای این که راه و رسم  معلمی کردن را به بندگانش بیاموزد. خودش معلمی کرد و  معلم بودن را به بندگانش بیاموزد. چه تمثیل نیکوئی.

فراموش نکنیم هر آموختنی نیاز به به معلم دارد و بهترین معلم خداست.م:تبیان






تاریخ : سه شنبه 91/2/12 | 1:26 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

اگه مثل من تنهایید..
اگه مثل من بیکارید ..
اگه مثل من مرض دارید ..
یه قرص جوشان بندازید تو تنگ ماهی قرمزا ، اونا هم براتون هلیکوپتری میزنن ..!
.
.
.
این دبستانى هایى که تو هفته دو روز تعطیلن،
اگه پسفردا بیان زِر زِر کنن که ما نسل سوخته ایم و اینا،
جورى با پشت دست بزنید تو دهنشون که دیگه نتونند بلند بشن ...!!
.
.
.
میگم اصغر آقا، بیزحمت اون اسکارتم بیار ببینیم چه شکلیه !
(عید دیدنی ... فک و فامیلای اصغر فرهادی)
ظرف آجیل هایی که تو مهمونی ها جلوی من میذارن به ترتیب زیر خورده میشه
1-بادوم هندی(البته اگه داشته باشه)
2-پسته
3-بادوم درختی
4-فندق
5-تخمه ژاپنی
6-تخمه کدو
7-نخودچی(اونم اگه داشته باشه)
8-پیاله
9-پیش دستی
10_فرش
11-همینجوری برو تا آخر!!!
.
.
.
برو پایین میخوام با واقعیت زندگی آشنات کنم
عزیزم ---> واقعیت زندگی
واقعیت زندگی ---> عزیزم !
.
.
.
غضنفر دیر میرسه مدرسه ، معلم میگه دوباره چرا دیر اومدی ؟
میگه : خواب فوتبال میدیدم ، بازی به وقت اضافه و پنالتی کشید !
.
.
.
حیف نون میره آزمایش ژنتیک میده
میفهمه نمیتونه دایی بشه !
.
.
.
تا حالا به این فکر کردین ؟
چرا سیصد تومن ، سی تا صد تومنی نمیشه
ولی هشتصد تومن ، هشت تا صد تومنی میشه !؟
.
.
.
تذکر :
اگر در سیزدهم فروردین شما همچنان مشغول دید و بازدید هستید
به اطلاعتون میرسونم شما مشکوک به داشتن سرطان صله رحم هستید !
.
.
.
معلم تاریخ : حکومت مغول ها از کجا تا کجا بود ؟
حیف نون : آقا مطمئن نیستم ولی فک کنم از صفحه 15 تا 26 !
.
.
.
برای یک زن بیست سال طول می کشد تا از پسرش مردی بسازد
اما یک زن دیگر ظرف بیست دقیقه او را خر می کند !
.
.
.
مسخره ترین سوالی که میشه از یکی پرسید:
میتونم بهت اعتماد کنم ؟!
در تاریخ حتی یک مورد هم جواب منفی ثبت نشده !
.
.
.
از کربلای معلی؛ بین الحرمین؛‌کنار گنبد آقا امام حسین (ع)
دعاگوی شما سروران گرامی بودن
توفیق میخواهد که من ندارم ، دعا بفرمایید قسمتم بشه
.
.
.
غضنفر زن نداشته ، میره محضر ماشین بفروشه
طلاقش میدن !
هنوزم داره قسط مهریه میده !
.
.
.
تنها?? ?عن? ا?رانسلت رو به جا?144 ، با 141 شارژ کن? !
.
.
.
دنبال یه شرکت حمل و نقل معتبر می گردم
سراغ نداری ؟
اگه پیدا کردی بهم خبر بده
میخوام بگم بیاذ مرده شورتو ببره !
.
.
.
یارو زنگ میزنه رستوران میگه غذا چی دارید ؟
خانمه میگه : پیتزا ، جوجه کباب ، کوبیده ، مرغ ، استیک
یارو میگه خوش بحالتون ما تو یخچال کوفت هم نداریم !
.
.
.
لذتی که در غیبت کردن هست در تعریف و تمجید نیست !
(جاریِ زنِ دکتر شریعتی)
.
.
.
الهی فندق بشی سنجاب بشم گازت بگیرم
بعدش سمی باشی مسموم بشم برات بمیرم !
.
.
.
بهار امد و با خود گل اورد
تابستان امدو با خود گرما اورد
پاییز امد با خود مدرسه را اورد
زمستان امد و با خود برف را اورد
حالا این وسط تو چیکاره ای !؟
.
.
.
عضنفر با حیف نون نشسته بودن
غضنفر : دو دوتا ؟
حیف نون : شش تا
غضنفر کمی فکر میکنه و میگه : اهان از اون راه رفتی !
.
.
.
از غضنفر میپرسن : یک اسب مسابقه چه نوع مواد غذایی مضرف میکنه ؟
میگه : فست فود !
.
.
.
میدونی خلوت ترین و بیصدا ترین جای دنیا کجاست !؟
بخش شکایت در کارخانه بسته بندی چتر نجات !
.
.
.
پرفسور بازرگانی : مهمترین منبع تامین مالی برای شروع کسب و کار چه چیزی است؟
شاگرد: "پدر"
.
.
.
ناراحت نشو اگه کسی یه نفر دیگه رو به تو ترجیح داد
چون تو نمیتونی یه میمون رو متقاعد کنی که عسل شیرین تر از موزه !
.
.
.
یکی از مزایای پسر بودن اینه که
هرچقد دلت خواس میتونی گریه کنی، آخرش دستتو محکم بمالی به چشمت
هیچی نمیشه!
نه ریمیلت پخش میشه نه سایه ات بهم میریزه ....!






تاریخ : سه شنبه 91/2/12 | 12:27 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<   <<   16   17   18   19   20   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">