سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.
خیار و گوجه‌فرنگی بخوریم یا نه؟
آغاز فصل گرما همیشه همراه است با انواع بیماری‌های عفونی و اسهالی که هربار جامعه‌ای را درگیر خود می‌کنند. این‌بار این همه‌گیری از کشور آلمان و یک ماده غذایی محبوب، یعنی خیار، جوانه گندم و ماش درمیان مردم شیوع پیدا کرده است.
برترین مجله اینترنتی ایران


آغاز فصل گرما همیشه همراه است با انواع بیماری‌های عفونی و اسهالی که هربار جامعه‌ای را درگیر خود می‌کنند. این‌بار این همه‌گیری از کشور آلمان و یک ماده غذایی محبوب، یعنی خیار، جوانه گندم و ماش درمیان مردم شیوع پیدا کرده است. متاسفانه تاکنون گزارش‌ها حاکی است از ابتلا ی800 تا 900 نفر درکل جهان که متاسفانه 14 نفر از آن‌ها، فوت کرده‌اند. که البته آلمانی‌ها مدعی شده‌اند که توانسته‌اند بیماری را مهار کنند در این زمینه با سرکارخانم دکتر ژانت سروش متخصص بیماری‌های عفونی و استاد دانشگاه گفت‌و‌گویی داشتیم .



عارضه اصلی این بیماری چیست؟

عارضه اصلی که دامنگیر این همه‌گیری شده است و آمار مرگ و میر را بالا برده نارسایی کلیه است که در درجه اول قرار دارد.  علت اصلی مرگ‌و‌میر ناشی از‌آلودگی به ای‌کولای خونریزی‌دهنده بروز سندروم (HUS) است. میکروب عامل بیماری که به دیواره روده می‌چسبد و باعث زخم و خونریزی می‌شود، سمی تولید می‌کند که این سم، سیستم ایمنی بدن را به صورتی تحریک می‌کند که مواد شیمیایی در بدن آزاد می‌کند و تجمع این مواد شیمیایی باعث ایجاد سندروم HUS می‌شود.  این سندروم 3 آسیب جدی به بدن وارد می‌کند که عبارتند از: نارسایی کلیوی، کم‌خونی شدید و افت شدید پلاکت‌های خونی.  پلاکت‌ها فاکتورهای خونی هستند که باعث انعقاد خون می‌شوند. کمبود این عوامل در خون باعث می‌شود، فرد دچار خونریزی‌هایی ‌شود که قطع نمی‌شوند. «لیز» یا دفع هموگلوبین و از کارافتادگی کلیه، همگی با هم عوارض مرگباری به همراه دارند. این 3 اتفاق که به دلیل بروز این سندروم در بدن فرد اتفاق می‌افتد می‌تواند کشنده باشد، حتی در بهترین مراکز درمانی، یعنی افرادی که در کشورهای اروپای شرقی و آلمان دچار این بیماری می‌شوند نیز به احتمال 30 تا 40 درصد دچار مرگ می‌شوند.





وقتی خونریزی خطرناک می‌شود

E-coli در واقع عامل گروهی از بیماری‌های اسهالی است که در کشور ما به میزانی شیوع داشته و درهمه کشورهای دیگر هم دیده شده است. این عامل از علت‌های اصلی شیوع اسهال درفصل تابستان است و شیوع آن منابع مختلفی هم دارد که می‌تواند ناشی از آلودگی آب، منابع لبنی غیربهداشتی و غیرپاستوریزه یا گوشت آلوده باشد اما نوع خاصی از همین باکتری است که می‌تواند شبیه «وبا» عمل کند. یعنی با شکم‌درد آغاز شود و با ایجاد اسهال آبکی باعث کم‌آبی شدید در فرد شود. نوع دیگری که مربوط به بحث روز است، نوعی است که با اسهال خونی ایجاد می‌شود. «انتروهمولوژیک E-Coil » نام علمی، باکتری ای‌E-Coil  است که همراه با اسهال خونی است. این نوع ای‌کولای، خاصیتی که دارد آن است که سمی تولید می‌کند که با چسبیدن به دیواره روده، باعث ایجاد زخم و خونریزی رود‌ه‌ای می‌‌‌شود. این سم منجر به خونریزی شدید گوارشی شده که به صورت اسهال خونی شدید، در بیماران دیده می‌شود.



چطور شک کنیم؟

این بیماری مثل هر بیماری عفونی اسهالی، با شکم‌درد و دل‌پیچه شروع می‌شود و ممکن است با استفراغ همراه باشد یا این مورد را نداشته باشد. پس از دل‌پیچه، شخص دچار اسهال آبکی می‌شود که چندان رقیق نیست. ممکن است این اسهال در ابتدا، همراه با خون نباشد ولی‌ کم‌کم با خونریزی همراه ‌شود. حجم آبی که بیمار در این بیماری از دست می‌دهد، برعکس اسهالی که ناشی از وباست، ‌زیاد نیست، درنتیجه آسیبی که به فرد می‌رسد به دلیل حجم آبی نیست که از دست می‌دهد بلکه بیشتر به دلیل عوارض اسهال خونی است که ایجاد می‌شود. کم‌آبی و تحلیل منابع آبی بدن برای کودکان زیر 5 سال و افراد مسن معمولا آسیب بیشتری به بدن می‌رساند که بیشتر به دلیل جبران دیرهنگام این کم‌آبی صورت می‌گیرد. فرد پس از آلودگی، ابتدا دچار شکم‌درد و اسهال خونی می‌شود که اگر به موقع به پزشک مراجعه کند و درمان آغاز شود، ممکن است که بتوان از عوارض آن جلوگیری کرد و در صورتی که به موقع درمان آغاز نشود ممکن است فرد جان خود را از دست بدهد. یک تفاوت مهم این نوع اسهال خونی با دیگر اسهال‌ها که با خونریزی همراه است، این است که این بیماری تب ندارد.



نکته مهمی که باید توجه داشت این است که این نوع بیماری به درمان‌های آنتی‌بیوتیکی جواب نمی‌دهد و حتی ممکن است باعث تشدید حالات و عوارض بیماری شود. بنابراین توصیه می‌کنم، افراد از درمان خودسرانه با آنتی‌بیوتیکی جدا خودداری کنند و در مراجعه به پزشک نخواهند برای آن‌ها درمان آنتی‌بیوتیک شروع شود. خوشبختانه از این نمونه همه‌گیری تا کنون در ایران دیده نشده است و سعی می‌کنیم با آگاهی‌بخشی، از شیوع و ابتلا به این نوع بیماری جلوگیری کنیم و همچنان توصیه همیشگی را تکرار می‌کنیم؛ شست‌و‌شوی کامل دست بعد از دستشویی و قبل از مصرف غذا و این‌که غذاها و میوه‌های خام را قبل از مصرف خوب ضدعفونی کنند. کسی که ناقل میکروب است می‌تواند با ضدعفونی‌کردن دست‌هایش مانع از انتقال این میکروب به دیگر اعضای خانواده‌اش شود



خطر در سبزی‌هاست

راه انتقال این عامل بیماری‌زا، آب آلوده، غذای آلوده و مواد لبنی غیرپاستوریزه است ولی نوع خونریزی‌دهنده آن، از طریق گوشت آلوده منتقل می‌شود. تا این زمان،‌ انگشت اتهام به سمت خیارهای آلوده و جوانه گندم بود ولی سبزی‌های دیگر مثل گوجه‌فرنگی، کاهو، سیر،‌پیاز، کلم،‌ نخودفرنگی و لوبیاسبز هم در این دامنه قرار می‌گیرند. این مواد هم مشکوک به آلودگی هستند . این سازمان همچنین توصیه کرده است، افراد در مصرف این مواد مراقب باشند و تا حد امکان از مصرف خام این سبزی‌ها جلوگیری کنند. به نظر می‌رسد، گوشت گوساله در اپیدمی اخیر، نقش کمتری دارد.



توصیه‌هایی برای آن‌هایی که مسافر اروپا هستند

برای مسافرانی که مقصدشان آلمان یا کشورهای اروپای شرقی است، توصیه سازمان جهانی بهداشت این است که به هیچ‌وجه از سالاد و موادغذایی شامل سبزی‌ها یا گوشت خام و نیم‌پز استفاده نکنند و تا حد امکان از مواد ضدعفونی شده و کاملا استریل بهره بگیرند.  توصیه اساسی و اصلی من به مردم این است، اگر قصد سفر به آلمان یا کشورهای اروپایی مثل دانمارک، سوئیس و... را دارند اگر سفر کاری و اجباری است، رعایت تمام نکات ایمنی را بکنند و اگر قصد از سفر تفریح و گردش است، سفرشان را به تعویق بیندازند یا کلا لغو کنند. در هر صورت حرارت می‌تواند این باکتری را از بین ببرد. این میکروب در دمای 70 تا 80 درجه کاملا از بین می‌رود یعنی اگر گوشت یا سبزی موردنیاز تا این حد حرارت ببیند یا خوب پخت شود و حداقل 10 تا 15 دقیقه هم طول بکشد کاملا ضدعفونی شده و می‌تواند منبع مطمئنی باشد.

باز نشر اختصاصی: مجله اینترنتی Bartarinha.ir






تاریخ : دوشنبه 90/4/20 | 7:34 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
با موهای خود دوست باشید!
محصولات پزشکی - تجاری مو، بخش مهمی از تولیدات کارخانه‌های مشهور آرایشی - بهداشتی جهان هستند. برای نگهداری بهتر از موی خود می توانید به این محصولات اعتماد کنید.
برترین مجله اینترنتی ایران

 
  • شامپوی مناسب (1)

شامپو پروویتامینه پن تن باعث زیبایی، از بین بردن وز، خشکی و حجم دهندگی موها می شود.


 
  • شامپوی مناسب (2)

شامپو اورپیوره اورئال پاریس، فاقد سولفاته است و بهترین شامپو برای رطوبت رسانی به موهاست.



  • از وز موها جلوگیری کنید(3)

سرم فراکتیس گارنیر، یکی از بهترین محصولات برای براقی، نرمی و صاف کردن موهاست. این سرم وز موها را از بین می‌برد.



  • حجم دهنده مو (4)

این کرم حاوی فیبر فراوان است و بهترین گزینه برای  حجم دهندگی، نرم کنندگی و حالت‌دهندگی به موهاست.



  • رنگ موی خانگی(5)

رنگ موی «فریا»ی اورئال چون دارای تیوپ با سر مخصوص است برای رنگ کردن موها در خانه بسیار مناسب است. علاوه بر این این رنگ مو حاوی مواد نرم‌کننده می‌باشد.



  • کرم ضد وز(6)

ترسمه فرش، یکی از کرم‌هایی است که حالت وز موهای شما را از بین می‌برد.



  • نرم کننده مناسب (7)

نرم کننده پروویتامینه پن‌تن محصول مناسبی برای نرم کردن موهاست. این نرم‌کننده باعث حجیم شدن موها می‌شود.



  • اسپری مو(8)

اسپری تافت موی اورئال با قدرت نگهدارندگی بالا، بهترین گزینه برای نگهداری حالت موهاست.



  • اسپری تقویت کننده و نرم‌کننده موها(9)

اسپری جان فریدا، بهترین اسپری برای نرم‌کنندگی، از بین بردن وز و حالت دهنده موهاست که برای موهای فر مناسب است.



  • مجعد نگه داشتن موها(10)

اگر می‌خواهید موهای خود را فر کنید و نگران از دست رفتن حالت آن نباشید، بهتر است محصول اوِدا، مخصوص موهای فر را انتخاب کنید.



  • اسپری مو (11)

مارک تِرِسِمه‌ترست، یکی از بهترین اسپری‌های موست، که موهای شما را به همان حالتی که دوست دارید، نگه می‌دارد.



  • حجم دهنده مو(12)

موس بیگ، یکی از بهترین محصولاتی است که برای حجم‌دهندگی موها استفاده می‌شود.



  • نرم کننده مناسب (13)

کرستیس، یکی از بهترین نرم‌کننده‌هایی است که حاوی مواد مغذی و پروتئینه و ویتامین برای موهاست.



  • رنگ موی خانگی(14)

اگر می‌خواهید در خانه موهایتان را رنگ کنید، بهترین محصولی که به شما توصیه می‌شود، رنگ موی کلرول طبیعی است.



پیشنهاد ما ( 1 )
  • نرم‌کننده قوی و درمان‌کننده

اگر با استفاده از نرم کننده‌ها هنوز موهای خشک و خشنی دارید، از ماسک موی اورئال استفاده کنید.



پیشنهاد ما ( 2 )
  • نرم‌کننده قوی و درمان‌کننده

اگر با استفاده از نرم کننده‌ها هنوز موهای خشک و خشنی دارید، از ماسک موی اورئال استفاده کنید.



پیشنهاد ما ( 3 )
  • اسپری تقویت‌کننده ریشه مو

اسپری ریتاهیزن، یکی از بهترین محصولاتی است که باعث تقویت و نرمی ریشه مو می‌شود.

باز نشر اختصاصی: مجله اینترنتی Bartarinha.ir






تاریخ : دوشنبه 90/4/20 | 7:32 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
این تصاویر را حتما ببینید
آسیا به عنوان پهناورترین قاره، محل قرار گرفتن بسیاری از زیباترین و جذابترین مکانهای توریستی دنیاست. انتخاب بهترین مکان از بین تمامی مکانهای دیدنی کاری بسیار سخت و دشوار است. اما متیوانید مطمئن باشید که هر یک از مقاصد زیر را انتخاب نمایید متضرر نخواهد شد و سفری رویای و دیدنی را پیش روی خواهید داشت . بعضی از این مقاصد برای شما شناخته شده و بعضی از آنها هم ناشناخته میباشد. با هم به مرور 7 مقصد توریستی عالی و بی نظیر میپردازیم :
1 - مغولستان
کشوری وسیع، بکر و همراه با طبیعتی خشن به عنوان یکی از معدود طبیعتهای دست نخورده در آسیا شناخته میشود.کشور مغولستان زادگاه و خاستگاه قوم مغول می‌باشد.مغولها بیش از هر کشوری به چین دست درازی می‌کردند و امپراتوران چین برای آسایش از دست ایشان دست به ساخت دیوار چین زدند.بزرگ‌ترین رهبر تاریخی مغولها چنگیزخان بود که توانست قبیله‌های مغول را یکپارچه سازد و رقیبان را نابود گرداند.
این کشور در فلات تبت واقع شده است و مساحت آن بیش از 1.5 میلیون کیلومتر مربع میباشد و بع عنوان نهمین کشور بزرگ دنیا شناخته میشود اما جمعیت آن بسیار کم است و تقریبا نیمی از جمعیت 3 میلیون نفره آن در پایتخت مغولستان اولان باتار زندگی میکنند.

2 - تایلند
پادشاهی تایلند کشوری است در جنوب شرقی آسیا. پایتخت آن و همچنین پرجمعیت‌ترین شهر آن بانکوک است. کشور تایلند دارای ?????? کیلومتر مربع مساحت می‌باشد که ?? آن را آب تشکیل داده‌است. تا سال ???? نام رسمی این کشور «سیام» بود . از ???? تا ???? نیز سیام خوانده می‌شد تا آن‌که با اعلام رسمی دولت نام آن به تایلند تغییر یافت. واژه «تای» در زبان تایلندی علاوه بر نام قوم تای، که اکثریت مردم کشور را تشکیل می‌دهند، به معنی «آزادی» نیز هست.
در حدود ??? مردم تایلند بودایی هستند. مسلمانان، با حدود 4? جمعیت ، بعد از بوداییان بزرگ‌ترین گروه مذهبی این کشور هستند. گفته می‌شود یک نفر ایرانی به نام شیخ احمد قمی مذهب شیعه را به تایلند آورد.تایلند یکی از پرطرفدارترین مقاصد توریستی آسیا میباشد و مهمترین دلیل آن ارزانی بیش از حد آن به همراه آب و هوتی مطبوع در فصول زمستان و بهار میباشد.

3 - تبت
تبت یا سی -تسان کشور مستقلی که در جنوب غربی چین و بر سرحد شمالی نپال واقع است و آنرا از جهت ارتفاعی که از سطح دریا دارد، بام دنیا گویند چه بزرگترین و مرتفعترین فلات آسیا و جهان است که در میان بزرگترین و معظم ترین سلسله جبال جهان قرار دارد و شطهای قابل اهمیت جنوبی و شرقی آسیا از آن سرازیر میگردد.فلاتی است لم یزرع و ارتفاع متوسط آن از سطح دریا ???? متر است (ارتفاع قله دماوند از سطح دریا 5640 متر است ).جنوب آنرا کوههای بسیار بلند هیمالیا فراگرفته است .نکته بسیار جالب در باره تبت این است که تبت تنها کشوری است که در آن زنان ، در شرایط خاص ، مجاز به داشتن چند شوهر می‌باشند. به این صورت که اگر مردی چند پسر داشته باشد و استطاعت مالی کافی برای ازدواج همه? آنها را نداشته باشد، برای همه? آنها یک زن می‌گیرد. با این کار گذشته از حفظ اتحاد خانواده، از هزینه‌های ازدواج هم کاسته می‌شود و با تولد بچه‌های کمتر هزینه? زندگی هم کاهش میابد.
4 - انگکور – کامبوج
انگکور شهری در شمال غربی کامبوج به عنوان پایتخت امپراطوری کهن خِمِر ساخته شد. انگکور وات زیباترین معبد شهر تخریب شده انگکور است و مساحتی در حدود ??? کیلومتر مربّع را در بر می گیرد. انگکور که در زبان خِمِر به معنی شهر است نزدیک ساحل شمالی دریاچه تانِل سَپ(یعنی دریاچه بزرگ)ساخته شده است.این دریاچه بزرگ و کم عمق که رودخانه? فرعی مکونگ را تغذیه می کند زمانی مملو از ماهی و زمین های اطراف آن حاصل خیز بود.
آب دریاچه به ثروتمند شدن شهر انگکور کمک کرد.کشاورزان خمر با استفاده? از کانال های آبیاری هر سال سه بار محصول برداشت می کردند. این بدان معنی است که غذای کافی و فراوان برای افزایش جمعیت این ناحیه وجود داشته است.
معبد انگکور وات در اوایل سده دوازدهم برای شاه سوریاوارمان دوم ساخته شد و سپس به ویشنو خدای هندو اهدا شد.این ساختمان سه طبقه دارای یک ردیف حصارهای راست گوشه و مستطیلی است.برج های آن مانند غنچه‌های نیلوفر آبی و ارتفاعشان 60 متر است. در سال ???? میلادی سربازان تایلندی به شهر انگکور هجوم آوردند و آن را ویران کردند.ویرانه? شهر به حال خود رها شد.به تدریج گیاهان و درختان در اطراف شهر روییدند و آن را در خود پنهان ساختند تا این که ??? سال پیش دوباره کشف شد.
5 - مالدیو
مجمع الجزایر مالدیو در جنوب غربی کرانه‌های هندوستان قرار گرفته و کوتاهترین فاصله? آن تا کرانه‌های هند، ??? کیلومتر است. مالدیو شامل ???? جزیره مرجانی کوچک، مسطح و کم‌ارتفاع و شمار زیادی آبسنگ است که تنها ??? جزیره از آنها مسکونی هستند، روی هم رفته ??? کیلومتر مربع پهناوری دارند و تنها 3/0% قلمرو مالدیو را پوشش می‌دهند. اما قلمرو دریایی مالدیو با ??? کیلومتر درازا و ??? کیلومتر پهنا، ?????? کیلومتر مربع مساحت دارد. بلندای هر یک از این جزیره‌ها از سطح دریا از بیش از ? متر تجاوز نمی‌کند. مالدیو تپه ماهور و رودخانه‌ای ندارد. برخی از جزایر مالدیو برای گردشگری اختصاص یافته‌اند. در این جزایر هتل‌هایی برای اقامت گردشگران ساخته شده که بیشتر کارمندان آن از مهاجران کشورهای همسایه هستند. گردشگران مستقیماّ از فرودگاه بین‌المللی ماله به این جزایر می‌آیند. مردم عادی مالدیو، ارتباط چندانی با گردشگران خارجی ندارند.
6 - دیوار بزرگ چین
یکی از عجایب هفت‌گانه جهان شمرده می شود ، در جهان به لحاظ زمان ساخت طولانی ترین و بزرگترین مهندسی تدافعی نظامی در قدیم است و همچنین این دیوار تنها پدیده انسانی است که از فضا قابل روءیت می باشد. این دیوار در نقشه جغرافیایی چین ???? کیلومتر امتداد یافته است.این اثر سال ???? در "فهرست میراث جهانی" ثبت شد. تاریخ ساخت دیوار چین به قرن ? قبل از میلاد باز می گردد. حکومت وقت چین برای جلوگیری از حملات ملیت های شمالی ، برجهای آتش برای خبر رسانی و یا قلعه‌های مرزی برای حصول اطلاعات دشمن را در ارتباط با دیوار و بر روی آن ایجاد کرد .

در دوره حکمرانی سلسله‌های بهار و پاییز و کشورهای جنگجو ،میان دوک ها جنگ بر پا شد و کشورها با استفاده از کوه‌های مرزی به ساخت دیوار پرداختند تا سال ??? قبل از میلاد ،امپراتور چین شی خوان پس از به وحدت رساندن چین ، دیوارهای دوک ها را به هم متصل کرد که به صورت دیوار بزرگ در مرزهای شمالی بر روی کوه‌ها در آمد . او می خواست با این کار از حملات دشمن به مراتع شمالی جلوگیری کند.
در این زمان طول دیوار چین به ???? کیلومتر می رسید. در سلسله خان پس از سلسله چین طول دیوار به ?? هزار کیلومتر رسید. در تاریخ دو هزار و اندی ساله چین، حکمرانان دوران مختلف به ساخت دیوار چین پرداختند . تا اینکه طول دیوار به ?? هزار کیلومتر رسید. این میزان معادل گردش به دور کره زمین است . دیواری که اکنون مردم مشاهده می کنند ، دیوار متعلق به سلسله مینگ (سال ???? – سال ???? میلادی) است از غرب به دروازه " جایو گوان " در استان گانسو چین و از شرق به ساحل رود یالو جیان در استان لیائونینگ در شمال شرقی چین منتهی می شود و درمیان آن ? استان ، شهر و ناحیه خود مختار به طول ???? کیلومتر وجود دارد و مردم آنرا دیوار طولانی می نامند.

گردشگران چینی و خارجی از پیمودن دیوار احساس افتخار می کنند . حتی سران بسیاری کشورهای خارجی نیز فرصت دیدار از این اثر بزرگ را از دست نمی دهند . برخی از بخش های دیوار چین بخوبی حفظ شده است از جمله دیوار "بادلینگ " در نزدیکی بیجنیگ دیوار " سی ما تای " ، دیوار " موتیان یو " ، دروازه شان حای گوان در انتهای شرقی دیوار چین است که نخستین دروازه چین نامیده می شود و دروازه "جایوگوان" در انتهای غرب در گان سو ،این بخش ها همچنین از مکان های بسیار مشهور و دیدنی دیوار است و گردشگران زیادی در تمام سال از آنها بازدید می کنند .
دیوار چین تجسم درایت و رنج و زحمت میلیونها چینی در دوره باستان چین است . این اثر پس ازهزاران سال از بین نرفته و دارای دلربایی فناناپذیر و سمبل روحیه ملیت چین است . سال ???? میلادی دیوار چین به عنوان "سمبل ملیت چین" در فهرست میراث جهانی ثبت شد.

7 - سریلانکا
جزیره‌ای است واقع در جنوب آسیا، اقیانوس هند و جنوب کشور هند. نام‌های قدیمی آن سَراَندیب یا سَرَندیب یا سیلان بود.پایتخت سیاسی آن سری جایاواردنپورا کوته و پایتخت تجاری‌اش شهر کلمبو است. پیش از سال ???? به این کشور سیلان می‌گفتند. پایتخت این کشور شهر کلمبو (Colombo) با ??? هزار نفر جمعیت می‌باشد. مساحت سری لانکا ?????? کیلومتر مربع و جمعیت آن ?????????? نفر است.





تاریخ : دوشنبه 90/4/20 | 7:30 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
از این واژه نترسید!
این واژه آن قدر به زندگی‌مان وارد شده که گاهی می‌ترسیم که به یک بازی شبیه شده باشد. طلاق بازی و استفاده از آن به‌عنوان ابزار سنجیدن علاقه همسر موضوعی است که این روز‌ها دلیل برخی زنان و مردان جوان برای وارد شدن به اتاق‌های دادگاه خانواده است.
برترین مجله اینترنتی ایران


این واژه آن قدر به زندگی‌مان وارد شده که گاهی می‌ترسیم که به یک بازی شبیه شده باشد. طلاق بازی و استفاده از آن به‌عنوان ابزار سنجیدن علاقه همسر موضوعی است که این روز‌ها دلیل برخی زنان و مردان جوان برای وارد شدن به اتاق‌های دادگاه خانواده است. اما برای همه، طلاق به یک بازی شبیه نیست. برای بعضی‌ها تنها راه خروج از زندگی‌ای است که روز به روز دشوار‌تر می‌شود و برای بعضی دیگر نخستین راه مقابله با مشکلات بعد از ازدواج است. خیلی‌ها معتقدند؛ طلاق به یک بحران در جامعه ما تبدیل شده و تا زندگی همه جوان‌ها را از هم نپاشیده باید مقابلش بایستیم. این‌که طلاق به بحران زندگی ایرانی‌ها تبدیل شده یا نه را با 3 روان‌شناس و روان‌پزشک به بحث گذاشتیم. پاسخ این پرسش را از زبان آنان بخوانید.



نمی‌گویم طلاق به‌خودی خود یک بحران است. اسمش را می‌گذارم واقعیت یا نشانه. اما این‌که گسترش طلاق می‌تواند باعث وجود بحران‌های دیگری شود را رد نمی‌کنیم. از هم گسیختگی خانواده‌ها نه تنها به افراد درگیر آن صدمه می‌زند بلکه باعث وجود کودکانی بحران‌زده در جامعه می‌شود که عواقب بعدی آن برای جامعه کم نیست



آن‌هایی که بیشتر در معرض طلاق هستند

مسئله طلاق را نمی‌توان به تنهایی معیاری برای سلامت یا بیماری اجتماع دانست. در واقع پایین بودن آمار طلاق هم نمی‌تواند به معنای سلامت جامعه باشد

طلاق هزینه‌های زیادی را به‌دنبال دارد. هزینه‌هایی که نه تنها به‌خود 2نفر بلکه به فرزندان، وابستگان و درنهایت کل جامعه تحمیل می‌شود. در بعد عاطفی افراد اغلب از این موضوع آسیب‌های روانی زیادی را متحمل می‌شوند و سال‌ها نمی‌توانند با احساس گناه، خصومت‌های پیش آمده و افسردگی‌شان کنار بیایند. تا جایی که در منابع علمی گفته می‌شود، خروج از بحران طلاق برای افراد تا ? سال طول می‌کشد. حالا باید تصور کرد برای جامعه‌ای که به‌طور جدی با طلاق درگیر شده است، این سال‌های خروج از بحران چه هزینه‌هایی را به همراه می‌تواند داشته باشد.
  • نامزدی کوتاه،‌شانس طلاق را بیشتر می‌کند

وقتی طلاق می‌خواهد اتفاق بیفتد ما با 2 آدم و 2سیستم عاطفی درگیر هستیم اما اگر بتوانیم از این موضوع پیشگیری کنیم، می‌توانیم شاهد کم شدن آمار طلاق در جامعه نیز باشیم. مهم‌ترین قدم در پیشگیری از وقوع طلاق شناخت دلایل آن است. ما باید بدانیم افرادی که در کودکی با خانواده و اطرافیان‌شان سازگاری لازم را نداشته‌اند، با خواهر، برادر، پدر، مادر و خویشاوندان‌شان ناسازگارند و خانواده‌های بحرانی را تجربه کرده‌اند می‌توانند در آینده ازدواج‌های ناموفقی را هم تجربه کنند. از طرف دیگر کسانی که به سرعت بعد از یک فقدان یا جدایی ازدواج می‌کنند، کسانی که هنگام ازدواج سن کمتر از ?? سال دارند، آشنایی با همسرشان قبل از تصمیم‌گیری که است، زمان نامزدی را تجربه نکرده‌اند یا به خاطر فرار از یکی از اعضای خانواده‌شان به ازدواج روی آورده‌اند، بیش از دیگران مستعد طلاق هستند
  • این آمار نگران کننده است

طلاق در جامعه ما به 2شکل بروز کرده است. یکی در شهرهای کوچک و دیگری در کلانشهر‌ها. در شهرهای کوچک و بعضی شهرهای حاشیه‌ای آمار طلاق هنوز هم پایین است و ما نارضایتی زوج‌ها از زندگی مشترک را به شکل‌های دیگری مشاهده می‌کنیم که الزاما بر طلاق برتری ندارد. امادر کلانشهرهایی مثل تهران، شنیده می‌شود که از هر ? ازدواج یکی به طلاق منجر می‌شود و می‌توان چنین آماری را نگران‌کننده دانست.
  • دشوار کردن طلاق راه چاره نیست

در کلانشهرهای جامعه‌مان روند تصاعدی طلاق را مشاهده می‌کنیم. می‌توان گفت، این روند شبیه به یک بحران اجتماعی است اما نمی‌توان این بحران را به تمامی جامعه تعمیم داد. ما نمی‌توانیم بگوییم، نبود طلاق نشانه سلامت خانواده است بلکه در بسیاری مواقع طلاق می‌تواند راهی برای خروج از بحران باشد. بر همین اساس ما باید به فکر راه‌های متفاوت مقابله در استان‌ها و خانواده‌های مختلف باشیم نه اینکه تنها به فکر دشوار‌تر کردن طلاق و مقابله با آن باشیم.





طلاق بحران نیست؛ نشانه است

خیلی از زوج‌ها چیزی از ازدواج نمی‌دانند و سراغش می‌روند؛ آنها زندگی‌هایی می‌سازند که به شکست ختم می‌شود
طلاق می‌تواند اول از هرچیز یک نشانه باشد. نشانه‌ای برای خیلی چیز‌ها. نخستین و مهم‌ترین آن‌ها یک وضیت خاص جامعه‌شناختی است که در نسل‌های امروزی می‌بینیم. ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که هم مدرن است و هم سنتی و البته نه مدرن است و نه سنتی. ما در یک دوره برزخی زندگی می‌کنیم که در آن تکلیف ارزش‌ها روشن نیست و نامشخص بودن خواسته‌ها و ارزش‌های‌مان برای خودمان خیلی چیز‌ها را به هم می‌ریزد.
  • نمی‌دانند چرا ازدواج می‌کنند

افرادی که نمی‌دانند چه چیز برایشان ارزش است وارد یک زندگی زناشویی می‌شوند و این تعارض‌ها را روز به روز در تمامی رفتار‌ها و آرزو‌های‌شان نشان می‌دهند و این موضوع تا طلاق و جدایی آن‌ها از یکدیگر پیش می‌رود.
من نمی‌گویم طلاق به‌خودی خود یک بحران است. اسمش را می‌گذارم واقعیت یا نشانه. اما این‌که گسترش طلاق می‌تواند باعث وجود بحران‌های دیگری شود را رد نمی‌کنم. از هم گسیختگی خانواده‌ها نه تنها به افراد درگیر آن صدمه می‌زند بلکه باعث وجود کودکانی بحران‌زده در جامعه می‌شود که عواقب بعدی آن برای جامعه کم نیست.
  • هیجان‌زده  برخورد نکنیم

باز هم نمی‌خواهم بگویم بحران طلاق. وقتی صحبت از بحران به میان می‌آید خیلی هیجان زده می‌شویم و به‌دنبال راه حل‌های خاص می‌گردیم. البته شکی نیست که ما نیاز به راه‌کار‌های اساسی برای برخورد با این شرایط داریم. به عقیده من نخستین و مهم‌ترین راه، مشاوره پیش از ازدواج است. مشاوره برای اینکه افراد مفهوم ازدواج را بشناسند، زندگی زناشویی را درک کنند و مهم‌تر از هرچیز خودشان را بشناسند و براساس‌شناختی که از خود دارند برای ساختن یک زندگی تازه قدم‌ بردارند. ما در میان مراجعان‌مان از این دست افراد کم نمی‌بینیم. افرادی که با مشکلات بسیار و اختلاف‌نظرهای بنیادی در کنار هم زندگی می‌کنند و وقتی از آن‌ها می‌پرسیم که چطور با وجود این همه اختلاف به یکدیگر علاقه‌مند شده‌اید و ازدواج کرده‌اید تنها می‌گویند: «نمی‌دانیم.» این افراد هم اسیر‌‌‌ همان دوره برزخی هستند و نمی‌دانند که از زندگی مشترک‌شان چه می‌خواهند و چه انتظاراتی دارند. برای بعضی افراد دیگر طلاق یک بازی است برای محک زدن زندگی‌شان. برای برخی دیگر نشانه کم تحمل بودن است و نخستین راه حلی که برای مشکلات کوچک‌شان درنظر می‌گیرند طلاق است.
  • شروع زندگی مشترک آن‌قدر مهم نیست

متاسفانه درجامعه ما تنها بخشی که بر آن تاکید می‌شود و برایش به‌دنبال راه حل می‌گردیم، شروع ازدواج است. به عقیده بسیاری از مسئولان شروع زندگی مشترک و پرداخت هزینه‌های مربوط به آن دشوار‌ترین بخش این مسیر است. به خاطر همین ارگان‌های مختلف وارد عمل می‌شوند تا با پرداخت وام‌ها و گرفتن جشن‌های ساده این مسئله را آسان‌تر کنند درحالی‌که شروع زندگی مشترک و پرداخت هزینه‌های آن کم اهمیت‌ترین بخش برای ساختن ازدواج‌های موفق است.



طلاق باید آخرین راه باشد نه اولین راه

طلاق گرفتن همیشه منفی نیست اما هزاران راه دیگر را باید قبل از آن آزمود

زمانی که می‌خواهیم از آمار طلاق در جامعه صحبت کنیم نباید این نکته را فراموش کنیم که در سال‌های اخیر آمار طلاق نه در ایران که در دیگر کشورهای جهان نیز افزایش داشته است. رشد این آمار مسئله‌ای جهانگیر بوده و ایران درکنار بعضی کشورهای دیگر درگیر این رشد بوده است.  از طرف دیگر باید تعریف‌مان را از بحران مشخص کنیم. درست است که آمار طلاق در جامعه ما بسیار نگران‌کننده است اما هنوز نمی‌توانیم آن را بحران بدانیم. بحران موضوعی است که به‌طور ناگهانی افزایش بسیار شدید داشته باشد درحالی‌که افزایش آمار طلاق در ایران موضوعی ناگهانی نبوده و سال‌هاست که آرام آرام در جامعه ما پیش می‌رود.



شاید مشاوره پیش از ازدواج موثر باشد

همان‌طور که گفتم در جامعه ما به یک نگرانی تبدیل شده است. زیرا از هم گسیختگی بنیان خانواده، از جهات بسیار می‌تواند برای جامعه آسیب‌زا باشد. ما باید به جامعه آگاهی و توانمندی لازم برای ساختن یک زندگی موفق بدهیم اما در این میان نباید به طور کل طلاق را نادرست بدانیم. افراد باید مشاوره پیش از ازدواج بگیرند و بعد از ازدواج نیز سعی کنند با مشاوره و خانواده درمانی بحران‌هایشان را پشت سر بگذارند اما بعد از این تدابیر درصورتی که تشخیص درست، جدایی 2 نفر از یکدیگر بود، دیگر نباید طلاق را نادرست دانست. طلاق راهی است که نباید به سادگی به سمت آن رفت. اما متأسفانه در جامعه امروز ما این اتفاق به یکی از نخستین راه‌های پایان دادن مشکلات تبدیل شده است.





 نباید طلاق را در هر شرایطی رد کرد اما آدم‌ها باید به زندگی‌شان برای ساخته شدن و به یکدیگر برای شناختن هم فرصت دهند. و بعد از تلاش‌های درست درصورتی که احساس کردند جدایی‌شان از یکدیگر زندگی‌شان را سالم‌تر و آرام‌تر می‌کند برای این اتفاق تصمیم بگیرند



نباید راه تلافی باشد

 وقتی زن و مردی تصمیم به ازدواج می‌گیرند، انتظاراتی از زندگی مشترک‌شان دارند که الزاما به واقعیت تبدیل نمی‌شوند. شخصیتی از همسر آینده‌شان تصور می‌کنند که الزاما خود واقعی او نیست. افراد این موضوع را فراموش می‌کنند که هر دوی آن‌ها فرهنگ‌ها، عادات و عقاید خود را به این زندگی می‌آورند و نباید انتظار داشت که بعد از ازدواج این همه تفاوت‌های مختلف از بین برود. انعطاف‌پذیری یکی از موثر‌ترین موضوعاتی است که می‌تواند در بسیاری مواقع تصمیم طلاق را از ذهن آدم‌ها دور کند. وقتی 2 نفر تصمیم به ازدواج می‌گیرند باید زندگی مشترک‌شان را به‌عنوان یک کانون سوم بشناسند. کانونی که الزاما شبیه 2 کانون قبلی یعنی خانواده‌های آنها نیست.  نباید طلاق را در هر شرایطی رد کرد اما آدم‌ها باید به زندگی‌شان برای ساخته شدن و به یکدیگر برای شناختن هم فرصت دهند. درصورت برخورد با مشکلات روش‌های درمانی و مشاوره‌های درست را پیگیری کنند و بعد از تلاش‌های درست درصورتی که احساس کردند جدایی‌شان از یکدیگر زندگی‌شان را سالم‌تر و آرام‌تر می‌کند برای این اتفاق تصمیم بگیرند.

باز نشر اختصاصی: مجله اینترنتی Bartarinha.ir






تاریخ : دوشنبه 90/4/20 | 7:28 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

چرا سوال بیهوده ؟! (طنز)


یارو عکسمو دیده میگه:اااا دماغ خودته این؟
پـَـَـ نــه پـَـَــــ دماغ اجدادمه که بینی به بینی، نسل به نسل منتقل شده الان رسیده به من!!!


با دوستم رفتیم تو یه مغازه ی شلوغ که عسل طبیعی میفروشه؛ نوبت ما که میشه طرف میگه:شمام عسل میخواین!؟

پـَـَـ نــه پـَـَــــ دوتا زنبوریم اومدیم استخدام شیم



تو بهشت زهرا دنبال قبر یکی می گشتیم. یه آدم خوشحال اومده داره با ما رو سنگ قبرا رو می خونه. بعد میگه دنبال قبر کسی می گردین؟

پـَـَـ نــه پـَـَــــ دستیار عزرائیلم اومدم ببینم کسی زودتر از موقع نمرده باشه



زنگِ خونه رو میزنم مامانم میپرسه میخای‌ بیایی تو ؟

پـَـَـ نــه پـَـَــــ می‌خوام ببینم اف ف سالمه یا نه


صبح رفتم کنکور بدم. مراقب میگه تو هم اومدی کنکور بدی؟

پـَـَـ نــه پـَـَــــ اومدم اینجا برم دستشویی



ماشینم بنزین تموم کرد وسط جاده، واستادم دم جاده یکی 2 لیتر بنزین از ماشینش بهم بده که فقط خودمو برسونم به یه پمپ بنزینی, یکی زد بغل گفت آقا بنزین برای ماشینت می خوای؟

پـَـَـ نــه پـَـَــــ می خوام باهاش خودمو آتیش بزنم



رفتیم سر خاک یکی از فامیلامون ساکت نشستیم پسر خاله ام میگه ساکتی!!!

پـَـَـ نــه پـَـَــــ بلند شم برات سیا نرمه نرمه رو بخونم


رفتیم پایگاه انتقال خون میگه شمام اومدین خون بدین؟

پـَـَـ نــه پـَـَــــ ما پشه ایم اومدیم مهمونی...!!!


ساعت 5-4 صبح زنگ زده. گوشی رو برداشتم به زور دارم جواب میدم. میگه خواب بودی؟؟

پـَـَـ نــه پـَـَــــ داشتم سر گلدسته ی مسجد محلمون اذان میگفتم صدام گرفته



خونه مون رو عوض کردیم به بابام میگم کی واسه خونه خط میگیری؟ میگه خط تلفن؟

پـَـَـ نــه پـَـَــــ خط نستعلیق روزی دوبار هم از روش بنویسیم



برای طرح یه شکایت رفتم کلانتری طرف می گه از کسی شکایت دارین ؟

پـَـَـ نــه پـَـَــــ اومدم فرار مایکل اسکافیلد رو از فاکس ریور گزارش کنم


تو این گرما که سگ تب میکنه رفتم سوپر مارکت میگم یه ایستک بدید یارو میگه خنک باشه؟

پـَـَـ نــه پـَـَــــ گرم بده میریزم تو نعلبکی خنک بشه!


بعد از چهار ساعت از کنکور تو هوا 40 درجه اومدم خونه خواهرم میگه خسته ای؟ اگه نیستی منو ببر یه جایی میخوام خرید کنم.

پـَـَـ نــه پـَـَــــ نه خسته نیستم تو جلسه کنکور لحاف تشک انداخته بودم داشتم قلیون میکشیدم


داریم لوازم میزاریم توی ماشین که بریم مسافرت. همسایمون میگه دارید میرید مسافرت؟

پـَـَـ نــه پـَـَــــ قراره از امشب توی ماشین زندگی کنیم


به مامانم میگم قوری کجاست ؟ میگه میخوای چای بخوری ؟!

پـَـَـ نــه پـَـَــــ میخوام دست بکشم روش شاید غولی چیزی ازش درومد!!!


رفتم فروشگاه میگم سیخ داری؟ میگه برا کباب؟

پـَـَـ نــه پـَـَــــ برا خاروندن دیافراگمم از تو دهنم می خوام


کارت سوخت ماشینو برداشتم دارم میرم بابام میگه میری بنزین بزنی؟؟؟

پـَـَـ نــه پـَـَــــ میرم آب هویچ بریزم تو باکش نور چراغاش زیاد شه



ماشین رو بردم سرویس، میگم فـــیلترش هم بذار، میگه فـیــلتر هوا؟

پـَـَـ نــه پـَـَــــ فیلتــر شکن بذار ماشین شبا بتونه بیاد فیسبوک


یارو تو مترو داره چراغ قوه میفروشه، صداش کردم اومده میگه چراغ قوه میخوای؟

پـَـَـ نــه پـَـَــــ یه لقمه میرزاقاسمی آوردم واسه ناهارم تنهایی نمی چسبید گفتن بیای باهم بخوریم



تو آشپزخونه استکان و قندون از دستم افتاد شکست با صدای خفن. مامان اومده میگه چیزی شکوندی؟

پـَـَـ نــه پـَـَــــ شیشه ی نازک تنهایی دلم بود منتها صداش رو گذاشتم رو اکو حال کنین


کله صبحی رفیقم میخواست بیاد درس بخونیم بهش زنگ زدم گفتم دوتا نونم بگیر بیار. گفت واسه صبحونه؟

پـَـَـ نــه پـَـَــــ واسه ذخیره سازی تو روزای سخت زمستون


خواهرم از بیرون میاد خونه. میبینه پشت سیستمم. میگه کامپیوتر روشن کردی؟؟؟

پـَـَـ نــه پـَـَــــ دکتر گفته بشین جلوی مانیتور خاموش زل بزن بهش واسه چشات خوبه...!


نون بربری خریدم همسایمون منو دیده میگه نون بربریه؟

پـَـَـ نــه پـَـَــــ ماشین جدیدمه طرح بربری تولید شده


تو لباس فرم منو دیده میگه سربازی؟

پـَـَـ نــه پـَـَــــ عضو سیاه لشگر سریال مختارم محل فیلم برداری رو گم کردم


در پارکینگ و باز کردم برم تو یارو اومده جلوش پارک کرده میگه می خوای بری تو؟

پـَـَـ نــه پـَـَـــ درو باز کردم هوای کوچه عوض شه


تو هواپیما نشستم دارم دعا می خونم بغل دستیم می گه دعا می کنی سالم برسی؟

پـَـَـ نــه پـَـَـــ دوست دارم صحنه سقوط هواپیما رو از نزدیک ببینم دعا می کنم سقوط کنیم


از بالای در دارم میام تو خونه بابام از راه رسید میگه باز تو کلید یادت رفت؟

پـَـَـ نــه پـَـَـــ دارم آمادگی جسمانیمو تست میکنم امشب میخوایم بریم سرقت!!!


یکی‌ زنگ زده میگه شما فرشادین میگم نه. میگه پس اشتباه گرفتم؟

پـَـَـ نــه پـَـَـــ من فرشادم صدای تورو شنیدم الزایمر گرفتم یادم نیست !!!


عکس برادرزاده هامو نشون دوستم دادم با مامانشون، برگشته میگه: ااِاا داداشت زنم داره؟

پـَـَـ نــه پـَـَـــ اینارو تو قرعه کشی بانک برنده شده


زنه شیکمش اومده جلو رفیق ما میپرسه این حامله س؟!

پـَـَـ نــه پـَـَـــ این زن آقا گرگه اس، شنگول رو خودش خورده، منگول رو داده شوهرش


تا کمر رفتم تو موتور ماشینم که ببینم چه مرگشه، رفیقم اومده میگه داری تعمیرش میکنی ؟!

پـَـَـ نــه پـَـَـــ دارم با گِیج روغن درد و دل میکنم !!


اومده از خواب بیدارم کرده میگه خوابی ؟

پـَـَـ نــه پـَـَـــ دوستم چشم گذاشته منم رفتم زیر پتو قایم شدم نصف شبی


یارو دست پسره رو گرفته میگه با یاد چی میری کنکور بدی؟
پسره میگه با یاد خدا...

پـَـَـ نــه پـَـَـــ بگه به یاد دوست دخترم میرم سر جلسه


با دوستم رفتیم دکتر واسه عمل بینیش دکتر میگه میخوای بینیتو کوچیک کنی؟

پـَـَـ نــه پـَـَـــ اومدیم بکوبیمش 3 طبقه بسازیم!!!


کامپیوترم یه ویروس گرفته بود رفتم کلی پول آنتی ویروس اورجینال دادم بعد سه ساعت اسکن ویروسه رو پیدا کرده پیغام داده:
آیا مطمئن هستید که می خواهید این ویروس را حذف کنید؟

پـَـَـ نــه پـَـَـــ می خوام ازش نگهداری کنم بزرگ بشه، بشه عصای دستم نور چشام...


رفتم مغازه میگم آقا مرگ موش میخوام، میگه برای موش های خونتون میخواین؟

پـَـَـ نــه پـَـَـــ میخوایم بریزیم تو خورشتمون خوش رنگ شه !


سوار تاکسی شدم. یارو صدای ضبطشو تا ته زیاد کرده بود. میگم میشه صدای ضبطتونو کم کنید؟ میگه اذییتتون میکنه!

پـَـَـ نــه پـَـَـــ گفتم کم کنی این یه تیکشو من بخونم ببینی صدای کدوممون بهتره!!!


رفتم سر خاک خدا بیامرزی دارم خرما تعارف می کنم، طرف برداشته میگه فاتحه است دیگه نه؟

پـَـَـ نــه پـَـَـــ خدا بیامرز زنده شده داریم جشن می گیریم!


رفتم از قسمت قفسه باز کتابخونه 2 تا کتاب برداشتم آوردم گذاشتم جلوی مسئولش که وارد حسابم کنه؛ میگه: میخوای ببریشون؟

پـَـَـ نــه پـَـَـــ اومدم کتابارو بهت توصیه کنم بخونی، میانگین ساعت مطالعه تو مملکت بره بالا


سر امتحان برگه تقلبم و در آوردم دارم مینویسم. مراقبه دیده میگه تقلبه؟؟

گفتم پـَـَـ نــه پـَـَـــ دعای ابوحمزه ثمالیه


رفتم بچه خواهرمو از مهدکودک بیارم، مربیه میگه: بچه رو میبریدش؟

گفتم پـَـَـ نــه پـَـَـــ همینجا میخورمش


تو خیابون موتوریه اومد کیفم رو قاپید، یارو میپرسه دزد بود؟

گفتم پـَـَـ نــه پـَـَـــ رفیقم بود اومده بود امانتیش رو پس بگیره، فقط خواست هیجانش بیشتر باشه


رفتیم بلیت کانادا بگیریم زنه میگه سیاحتیه؟

میگم پـَـَـ نــه پـَـَــــ زیارتیه میخوام برم امامزاده سید ریچارد


مرغ عشقم مرده و در حالی که پاهاش رو به بالاس افتاده کف قفس. دوستم اومده می گه : اِ مرغ عشقت مرد؟

بهـــش گفتم: پـَـَـ نــه پـَـَـــــ کمر درد داشته دکتر گفته باید طاق باز دراز بکشه کف قفس


داداشم گفت چرا بال بال میزنی؟چیزی پرید تو گلوت؟

گفتم پـَـَـ نــه پـَـَــــ دارم خودم رو آماده پروار میکنم


به دوستم میگم ببین تن ماهی تاریخ انقضاش کیه؟ میگه یعنی تاریخ خراب شدنش؟

گفتم پـَـَـ نــه پـَـَــــ تاریخ عروسی ننه بابای ماهی اس میخوام واسشون جشن سالگرد بگیرم


بنده خدا چاقو خورده در حد بنز داره ازش خون میره بردیمش اورژانس پرستار میگه آوردین بستری کنین؟

میگم پـَـَـ نــه پـَـَــــ آوردیم خون بده بریم


ساعت 7 صبح رفتم برا امتحان دانشگاه نگهبانه میپرسه امتحان داری؟

میگم پـَـَـ نــه پـَـَـــ اومدم خمیر بگیرم بدم دست نونوا


به بابام میگم تابستون یه برنامه سفر شمال بزاریم، میگه شمال ایران؟

میگم پـَـَـ نــه پـَـَـــ شمال سیبری تو قطب شمال، برنامه شکار خرس قطبی بزار واسمون!


میری مسجد وضو بگیری تا نماز بخونی میبینی یه آقایی میرسه میگه پسر جان وضو میگیری؟؟؟
میگی پـَـَـ نــه پـَـَــــ میخوام قزل الا صید کنم






تاریخ : دوشنبه 90/4/20 | 7:26 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
تفاوت جالب احمدی نژاد شهردار و رئیس جمهور+عکس قدیمی او / قضاوت با شما
   
 
تفاوت جالب احمدی نژاد شهردار و رئیس جمهور+عکس قدیمی او / قضاوت با شما
این روزها از سوی رسانه های خبری با گرایش های سیاسی مختلف اخبار و اطلاعاتی منتشر می شود که حکایت از دخالت افرادی از نزدیکان رئیس جمهور در روند انتخابات دارد.
 
 
 
آفتاب: محمود احمدی نژاد در حالی چندی پیش آخرین گفتگوی تلویزیونی خود را به پایان برد که سعی نمود خود را غیر مطلع از زمان انتخابات مجلس شورای اسلامی نشان دهد. این تاکتیک زمانی به کار رفت که مرتضی حیدری مجری آن برنامه، با اشاره به آنچه جوسازی علیه دولت خواند از دخالت دولت در امر انتخابات صحبت به میان آورد.

اما این روزها از سوی رسانه های خبری با گرایش های سیاسی مختلف اخبار و اطلاعاتی منتشر می شود که حکایت از دخالت افرادی از نزدیکان رئیس جمهور در روند انتخابات دارد. این افراد آنقدر به رئیس جمهور نزدیک هستند که ادعای بی خبری احمدی نژاد از تحرکات آنها قابل فهم و پذیرش نیست.

در این خصوص سابقه رفتارهای محمود احمدی نژاد نیز ادعای بی خبری وی را از زمان انتخابات رد می کند. برای بررسی یکی از این رفتارها شاید بازخوانی پاسخ وی به ناطق نوری که ماهها پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال 84 از احمدی نژاد برای شرکت در نشست شورای هماهنگی نیروهای انقلاب اسلامی دعوت کرده بود خالی از لطف نیست. این نامه نشان می دهد احمدی نژاد که آن روزها شهردار تهران بود و به قول خود مشغول اجرای پروژه های مهم در تهران حواسش به زمان انتخابات آتی بوده است چه برسد به حالا که ...


احمدی نژاد در این نامه خطاب به ناطق نوری نوشت:

برادر ارجمند جناب آقای ناطق نوری

با عرض سلام و احترام و عطف به دعوت به سخنرانی در نشست ارزشمند بزرگواران و مسئولان محترم شورای هماهنگی نیروهای انقلاب اسلامی به استحضار می رساند از آنجا که حدود شش ماه به انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است و این برادر کوچک مسئولیت اداره شهر تهران و اجرای پروژه های مهمی را بر عهده دارد خوف آن دارم که حضور زودهنگام و اسمی در عرصه تبلیغات انتخاباتی در روند خدمتگزاری در تهران آسیب رساند. بنابراین به رغم اشتیاق فراوان به دیدار دوستان گرانقدر از حضور در این جلسه معذورم ...

 

 
گردآوری:گروه خبر سیمرغ
منبع:aftabnews.ir





تاریخ : دوشنبه 90/4/20 | 7:22 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

جزیره موریس با جاذبه های توریستی متنوع و شگفت انگیز

جزیره رویایی موریس در جنوبی ترین نقطه اقیانوس هند، شرق جزیره ماداگاسکار و جنوب شرقی قاره آفریقا واقع شده است

جزیره موریس برای بسیاری از ما ایرانیها، نامی آشناست. شاید همه ما هنگام مطالعه تاریخ معاصر کشورمان خوانده باشیم که موریس، جایی است که رضاخان پس از برکناری از قدرت توسط انگلیسیها و واگذارکردن اداره کشور به فرزند نالایقش، محمدرضا در سال ????، به آنجا تبعید شد و تا آخر عمر در سال ???? در همانجا بود. با این حال، شاید بسیاری از ما به درستی ندانیم که جزیره موریس کجاست و چگونه تبعیدگاهی بوده است؟. جزیره موریس که ?? سال پیش از استعمار انگلیس استقلال یافت، اکنون کشوری به نام «جمهوری موریس» در جنوب غربی اقیانوس هند و ??? کیلومتری شرق جزیره ماداگاسکار در جنوبشرقی قاره افریقا است. در مجموع، دو هزار و ?? کیلومتر مساحت و یک میلیون و ??? هزار نفر جمعیت دارد. این کشور کوچک جزیره ای به دلیل چشم اندازهای زیبای طبیعتش، اکنون در راه جذب گردشگر می کوشد.

موریس از جاذبه های توریستی متنوع و شگفت انگیزی بهره مند می باشد؛ علاوه بر سواحل بسیار زیبا ، رودخانه، مرداب، کوه، جنگل های زیبا، گونه های جانوری و گیاهی فراوان، دهانه های آتشفشانی، آبشار و آثار تاریخی را نیز می توان در این جزیره رویایی مشاهده نمود که اکثر آنها در برنامه تور نوروزی گنجانده شده است






تاریخ : یکشنبه 90/4/19 | 3:4 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

هیرسوتیسم (Hirsutism) یا پُرمویی در زنان

 


 

هیرسوتیسم چیست؟

هیرسوتیسم واژه‌ای است که برای موهای زائد صورت و بدن خانم‌ها استفاده می‌شود. هیرسوتیسم به الگوی رشد موهای مردانه مثل نواحی مربوط به سبیل و ریش یا رشد بیش از حد مو در دست‌ها و پاها اشاره دارد. ممکن است در ناحیه سینه یا کشاله ران تا شکم و ران‌ها نیز موی زائد رشد کند. اینکه چه وضعیتی رشد موی طبیعی یا زائد برای زنان در نظر گرفته شود به فرهنگ و نژاد بستگی دارد.

 

چرا هیرسوتیسم اهمیت دارد؟

هیرسوتیسم بیماری نیست و ندرتاً به علت یک بیماری جدی ایجاد می‌شود. متاسفانه در جامعه ما، رشد موی زائد غیرطبیعی است و این مسئله ممکن است موجب بروز ناراحتی و خجالت در افراد شود حداقل 25 درصد از زنان میانسال، دچار موی ناخواسته در صورت می‌شوند و بسیاری از آنها از راه‌های درمان آن آگاه نیستند. در برخی موارد، هیرسوتیسم می‌تواند در نتیجه یک اختلال جسمی ایجاد شود که می‌توان با بررسی سابقه پزشکی فرد و برخی آزمایشات ساده خون آن را تشخیص داد.

 

رشد طبیعی مو به چه رشدی گفته می‌شود؟

بدن به طور کامل از مو پوشیده شده است،به جز لب‌ها، کف دستان و کف پا. تعداد فولیکول‌های مو قبل از تولد تعیین می‌شود و به عوامل ژنتیکی بستگی دارد. دو نوع مو وجود دارد:

  1. موهای ترمینال که ضخیم‌تر هستند مثل موهای ابرو و سر
  2. موهای ویلوس که نرم و نازک هستند. این موها زمانیکه تحت آندروژن (هورمون مردانه) قرار گیرند به موی ترمینال تبدیل می‌شوند.

زنان نیز به همان تعداد مردان روی صورت و بدن خود مو دارند. هورمون مردانه، تستوسترون، باعث می‌شود موهای بدن ضخیم‌تر، تیره‌تر و بلند‌تر شود و به همین دلیل بیشتر به چشم می‌آیند. همه زنان مقدار کمی تستوسترون تولید می‌کنند و مقدار کم از این هورمون مردانه باعث می‌شود موهای ترمینال در قسمت‌های شرمگاهی، زیربغل، و دور دایره قهوه‌ای رنگ نوک سینه رشد پیدا کند. این مسئله کاملاً طبیعی است و در سنین بلوغ ایجاد می‌شود. وقتی میزان هورمون مردانه در بدن زنان بیشتر باشد، موهای ترمینال ممکن است روی سرشانه‌ها، کمر و بالای شکم هم رشد کنند. میزان موی ترمینال با بالا رفتن سن در زنان افزایش می‌یابد.

 

چه چیز موجب هیرسوتیسم می‌شود؟

هیرسوتیسم در زنانی که دچار هیرسوتیسم خفیف هستند و پریود منظم دارند ندرتاً درنتیجه یک مشکل جسمی حاد ایجاد می‌شود. درصورت حاد بودن هیرسوتیسم و همراه بودن آن با قاعدگی نامنظم یا هر علامت دیگری که نشاندهنده بالا رفتن هورمون مردانه باشد، مثل کچلی یا بم شدن صدا، ممکن است یک مشکل جسمی علت باشد.

 

1. ارثی/خانوادگی

در اکثریت قریب به اتفاق زنان، هیرسوتیسم ارثی است و ممکن است در سایر زنان خانواده نیز دیده شود. مقدار هورمون مردانه تستوسترون در این زنان به میزان طبیعی است. مشکل این است که موها به آن مقدار کم هورمون مردانه حساس‌تر هستند و درنتیجه سریعتر و ضخیم‌تر رشد می‌کنند. افزایش رشد مو معمولاً ابتدا در اواخر نوجوانی مشاهده می‌شود و تدریجاً با بالا رفتن سن جدی‌تر می‌شود.

 

2. نژادی

همانطور که در زنان مو مشکی مثل کشورهای مدیترانه‌ای دیده می‌شود.

 

3. سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS)

این یک علت متداول از هیرسوتیسم است و ممکن است با مشکلات دیگری مثل جوش، پریود نامنظم، ناباروری و چاقی نیز همراه باشد. زنان مبتلا به این سندرم، در سنین بالاتر بیشتر در معرض ابتلا به دیابت و بیماری قلبی قرار دارند. این وضعیت معمولاً در بزرگسالی تشخیص داده می‌شود اما علائم آن معمولاً از سنین نوجوانی آشکار می‌شود. آزمایش خون می‌تواند عدم توازن بین برخی هورمون‌ها را به‌خوبی نشان دهد.

 

4. داروها

مثل:

· فنیتوئین (اِپانوتین) که در صرع استفاده می‌شوند

· سیکلوسپورین که پس پیوند کلیه و در التهاب مفاصل استفاده می‌شود

· داروهای بدنسازی مثل استیروئیدهای آنابولیک

· ماینوکسیدیل که برای فشارخون بالا و درمان کچلی استفاده می‌شود

 

5. تولید بیش از حد هورمون‌های مردانه

همه زنان مقدار کمی آندروژن (هورمون مردانه) در غده آدرنال، تخمدان و بافت‌های چربی و عضلانی خود تولید می‌کنند. اگر یکی یا چند مورد از این نواحی تولید بیشتری داشته باشند، هیرسوتیسم ایجاد می‌شود. خانم‌ها ممکن است بعنوان تنها نشانه یک بیماری یا بعنوان نشانه ویریلیسم (مقدار زیاد هورمون مردانه) به هیرسوتیسم مبتلا شوند. بااینکه این مشکل نادر است اما ممکن است درنتیجه یک مشکل حاد در تخمدان یا غده آدرنال اتفاق بیفتد. آزمایش خون و اسکن شکم می‌تواند به تشخیص این مشکل کمک کند.

 

6. هیپرپلازی آدرنال مادرزادی

در تعداد کمی از زنان، هیرسوتیسم ممکن است بخاطر مشکل در ساخت کورتیزول (استیروئید طبیعی بدن) در غده آدرنال ایجاد می‌شود. درنتیجه تلاش بدن برای غلبه بر این مشکل، غده آدرنال تولید هورمون مردانه خود را افزایش می‌دهد.این وضعیت هیپرپلازی آدرنال مادرزادی نامیده می‌شود و ارثی است. این مشکل معولاً تا سال‌های پایانی نوجوانی یا در بزرگسالی تشخیص داده نمی‌شود. درمان آن موجود است و شامل جایگزین کردن کمبود کورتیزول تولید شدن توسط بدن با قرص‌های استیروئید می‌شود.

 

چه کسانی باید به پزشک مراجعه کنند؟

هر زنی که برای کنترل موی صورت یا بدن خود بااستفاده از روش‌های آرایشی مشکل دارد باید با یک متخصص داخلی مشورت کرده تا او را به یک متخصص غدد معرفی کند. متخصص غدد می‌تواند تشخیصات لازم را انجام داده و روش‌های درمانی را در اختیار او قرار دهد.

 

چه آزمایشاتی لازم است؟

برای ارزیابی سطح هورمون زنانه و مردانه می‌توان آزماش خون انجام داد. این آزمایش زمان مراجعه به متخصص داخلی قابل انجام است. معمولاً به آزمایشات هورمونی تخصصی‌تری نیز نیاز است. سونوگرافی تخمدان‌ها و سی‌تی‌اسکن غده آدرنال نیز ممکن است برای برخی بیماران لازم باشد.

 

چه درمان‌های موجود است؟

 

1. درمان‌های آرایشی

· دکلره کردن موهای زائد می‌تواند آنها را کمتر نشان دهد

· کرم‌های موبَر

· تراشیدن موها: برخلاف باور عموم تراشیدن مو باعث زیاد شدن یا ضخیم شدن آن نمی‌شود. موتراش‌های برقی بهتر از انواع معمولی آن است و احتمال آسیب رسیدن به پوست را نیز کمتر می‌کند.

· اپیلاسیون با واکس موها را از ریشه بیرون می‌کشد و باید مرتب تکرار شود.

· دستگاه‌های اپیلیدی

· الکترولیز می‌تواند موجب از بین رفتن دائمی موها شود اما زمان زیادی می‌برد و هر قسمت کوچک باید چند هفته یکبار درمان شود. الکترولیز روشی گران می‌باشد.

· لیزردرمانی برای از بردن موهای صورت در برخی از انواع مو مفید است.

 

2. درمان‌های پزشکی

قرص می‌تواند رشد مو را کندتر کند تا موها نازک‌تر شده و کمتر به چشم بیایند. مصرف این قرص‌ها معمولا 12 ماه طول می‌کشد و تغییر شگرفی در رشد موهای فرد ایجاد کرده و مصرف آنها باید سال‌ها ادامه پیدا کند. در اکثر موارد، هیرسوتیسم با قطع مصرف این قرص‌ها دوباره برمی‌گردد.

  • دیانت (Dianette). حاوی استروژن (هورمون زنانه) و دوز کمی از سیپروترون (که عملکرد ضد هورمون مردانه دارد) است. این دارو ممکن است برای همه مناسب نباشئ، مخصوصاً زنان مسن. عوارض‌جانبی آن شامل خونریزی بین دوره‌های قاعدگی، حساس شدن سینه‌ها، حالت‌تهوع و سردرد، مخصوصاً در ماه‌های اول استفاده می‌باشد.
  • سیپروترون (Cyproterone) که یک آنتی‌-آندروژن است. آنتی‌آندروژن‌ها ضد هورمون‌های مردانه عمل می‌کنند. لازم است که در حین و تا 6 ماه پس از درمان با آنتی‌آندروژن‌ها، جلوگیری از بارداری انجام شود چون ممکن است به جنین آسیب برسانند (ممکن است باعث شوند که جنین دختر، پسر دیده شود). سیتروپرون باید همراه با قرص ضدبارداری استفاده شود. اکنون سیتروپرون با دوزی به مراتب بالاتر از آنچه که در دیانت موجود است در دسترس می‌باشد. عیب اصلی آن این است که دوز بالای آن موجب ایجاد عوارض‌جانبی مثل افزایش وزن، افسردگی و از دست رفتن میل جنسی می‌شود. ازاینرو دوز بالا باید فقط در موارد هیرسوتیسم متوسط تا حاد مورد استفاده قرار گیرد.
  • اسپیرونولاکتون (Spironolactone) یک ادرارآور ضعیف است که فعالیت آنتی‌آندروژن دارد. مثل سیپروترون، این دارو هم باید به همراه قرص ضدبارداری مورد استفاده قرار گیرد. عوارض جانبی آن شامل حساس شدن سینه‌ها و پریود نامنظم می‌باشد.
  • متفورمین (Metformin). این دارو معمولاً برای درمان دیابت مورد استفاده قرار می‌گیردو در سال‌های اخیر، مشخص شده است که این دارو برای زنانی که مبتلا به سندرم تخمدان پلی‌کیستیک هستند و مشکلات کتابولیک مشابهی با دیابتی‌ها دارند و احتمال بیشتری وجود دارد که بعدها به دیابت مبتلا شوند، نیز فایده‌بخش بوده است. عوارض جانبی اصلی آن حالت‌تهوع، دل‌پیچه، نفخ شکم و یبوست می‌باشد. تاثیر آن در درمان هیرسوتیسم هنوز در حال ارزیابی است.
  • کرم وانیکا (اِفلورنیتین) (VaniqaO Cream) که روزانه دو مرتبه مورد استفاده قرار می‌گیرد و رشد موهای صورت را با جلوگیری از یک آنزیم اصلی در رشد مو، کاهش می‌دهد. گفته می‌شود که این کرم رشد مو را در 70 درصد از خانم‌ها کند‌تر می‌کند.





تاریخ : یکشنبه 90/4/19 | 2:56 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

نکته هایی زیبا برای زندگی زیبا

 

 

یاد بگیریم اینگونه باشیم

 

 

 

:thankyou:

یک- به مردم بیش از آنچه انتظار دارند بدهید و این کار را با شادمانی انجام دهید .
 
دو- با مرد یا زنی ازدواج کنید که عاشق صحبت کردن با او هستید. برای اینکه وقتی پیرتر می شوید، مهارت های مکالمه ای مثل دیگر مهارت ها خیلی مهم می شوند .
 
سه- همه ی آنچه را که می شنوید باور نکنید، همه ی آنچه را که دارید خرج نکنید و یا همان قدر که می خواهید نخوابید .
 
چهار- وقتی می گویید: دوستت دارم. منظورتان همین باشد .
 
پنج- وقتی می گویید : متاسفم. به چشمان شخص مقابل نگاه کنید .
 
شش- قبل از اینکه ازدواج کنید حداقل شش ماه نامزد باشید .
 
هفت- به عشق در اولین نگاه باور داشته باشید .
 
هشت- هیچ وقت به رؤیاهای کسی نخندید. مردمی که رؤیا ندارند هیچ چیز ندارند.
 
نه- عمیقاً و با احساس عشق بورزید. ممکن است آسیب ببینید ولی این تنها راهی است که به طور کامل زندگی می کنید .
 
ده- در اختلافات منصفانه بجنگید و از کسی هم نام نبرید .
 
یازده- مردم را از طریق خویشاوندانشان داوری نکنید .
 
دوازده- آرام صحبت کنید ولی سریع فکر کنید .
 
سیزده- وقتی کسی از شما سوالی می پرسد که نمی خواهید پاسخ دهید، لبخندی بزنید و بگویید : چرا می خواهی این را بدانی؟
 
چهارده- به خاطر داشته باشید که عشق بزرگ و موفقیت های بزرگ مستلزم ریسک های بزرگ هستند .
 
پانزده- وقتی کسی عطسه می کند به او بگویید : عافیت باشد .
 
شانزده- وقتی چیزی را از دست می دهید، درس گرفتن از آن را از دست ندهید .
 
هفده- این سه نکته را به یاد داشته باشید: احترام به خود، احترام به دیگران و مسئولیت همه کارهایتان را پذیرفتن.
 
هجده- اجازه ندهید یک اختلاف کوچک به دوستی بزرگتان صدمه بزند.
 
نوزده- وقتی متوجه می شوید که که اشتباهی مرتکب شده اید، فوراً برای اصلاح آن اقدام کنید .
 
بیست- وقتی تلفن را بر می دارید لبخند بزنید، کسی که تلفن کرده آن را در صدای شما می شنود .
 
بیست و یک- زمانی را برای تنها بودن اختصاص دهید .

 

 

یک دوست واقعی کسی است که دست شما را بگیرد و قلب شما را لمس کند .این پیام را پیش خود نگه ندارید.

این متن بدون شک یکی از بهترین متون موفقیتی است که دریافت کرده ام. امیدوارم که برای شما و من مؤثر واقع شود!
دقیقه وقت دارید:
این متن توسط مؤسسه ی آنتونی رابینز برای موفقیت شما فرستاده شده است و تا بحال 10 بار در سرتاسر جهان فرستاده شده است .
 

 






تاریخ : یکشنبه 90/4/19 | 2:52 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

دومین المپیاد فرهنگی ورزشی ملی عشایر ایران به میزبانی شهرستان فریدونشهر اصفهان برگزار شد 

 

 




























































































































تاریخ : یکشنبه 90/4/19 | 2:40 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<   <<   11   12   13   14   15   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">