سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.
سفیده تخم‌مرغ سالم‌تر است یا زرده ؟
 
 

سفیده تخم‌مرغ سالم‌تر است یا زرده ؟

زرده و سفیده تخم‌مرغ هر دو حاوی مقداری پروتئین هستند. اما ...

 

 

در این مبحث،‌ به تفاوت میان زرده و سفیده تخم‌مرغ از لحاظ میزان کلسترول، چربی، ‌پروتئین،‌ ویتامین‌ها و مواد معدنی پرداخته‌ایم.

از لحاظ کلسترول
یک زرده تخم‌مرغ دارای 210 میلی‌گرم کلسترول است که براساس یک رژیم غذایی 2000 کالری، 70 درصد از نیاز روزانه به کلسترول را برطرف می‌کند درحالی که سفیده تخم‌مرغ فاقد کلسترول است.
بنا بر توصیه انجمن قلب آمریکا، مصرف بیش از 300 میلی‌گرم کلسترول در روز مجاز نیست و این رقم برای افرادی که دارای بیماری‌های قلبی هستند به مقدار 200 میلی‌گرم در روز کاهش می‌یابد.

از لحاظ چربی
یک زرده تخم‌مرغ حاوی 1.6 چربی اشباع شده و 2.7 چربی اشباع نشده است و سفیده تخم‌مرغ فاقد چربی است.

اگر برای کاهش احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی، مصرف چربی‌های اشباع شده را محدود کرده‌اید چربی‌های اشباع نشده تاثیر مفیدی برکلسترول خون دارند و در این برنامه غذایی نقش بسزایی دارند.

از لحاظ پروتئین
مقدار پروتین موجود در هر سفیده تخم‌مرغ 4 گرم و در هر زرده 2.7 گرم است.

برای افرادی که رژیم گیاه‌خواری دارند تخم‌مرغ از منابع اصلی پروتئین محسوب می‌شود چرا که این افراد در رژیم غذایی‌شان نباید گوشت مصرف کنند.

مصرف پروتئین باعث می‌شود معده دیرتر احساس گرسنگی کند و از پرخوری پیشگیری می‌کند.

از لحاظ ویتامین‌ها و مواد معدنی
زرده و سفیده تخم‌مرغ هر دو دارای ویتامین‌ها و مواد معدنی اساسی برای بدن هستند. بر اساس رژیم غذایی 2000 کالری، یک سفیده تخم‌مرغ 8 درصد از مقدار مورد نیاز روزانه به ریبوفلاوین را برطرف می‌کند در حالی‌ که یک زرده تخم‌مرغ 5 درصد از نیاز روزانه به ویتامین A و 14 درصد به ویتامین B12 را برطرف می‌کند.
زرده تخم مرغ منبع خوبی از ویتامین B12 برای گیاه‌خوران محسوب می‌شود چرا که آن‌ها نمی‌توانند این ویتامین را از گوشت دریافت کنند.
منبع : Hamshahrionline.ir





تاریخ : دوشنبه 90/4/20 | 9:23 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
 
   
 
 
هدفمندسازی، هزینه های یارانه ای دولت را افزایش داده است؟/ نمودار
هدفمندسازی یارانه ها با افزایش هزینه های جاری دولت و رشد حجم یارانه ها همراه شده است.
 
 
 
خبرآنلاین: در حالی که هدف دولت از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها اصلاح الگوی مصرف انرژی و در نهایت کاهش حجم یارانه های نقدی بوده است می بینیم به رغم اجرای قانون در سال 90 میزان یارانه ای که دولت پردخت می کند افزایش پیدا کرده است، در کنار ان شاهد رشد هزینه های جاری دولت هستیم و در نهایت نحوه توزیع یارانه انرژی در بخش های مختلف به شدت نا موزون شده است.

نگاهی به روند پرداخت یارانه انرژی محاسبه شده در ترازنامه های انرژی در ایران نشان می دهد حجم یارانه های انرژی از سال 79 تا سال 87 از حدود 12 هزار میلیارد تومان به رقمی معادل 54 هزار میلیارد تومان رسیده است، البته با توجه به مبنای محاسبه قرار گرفتن قیمت های بین المللی حاملهای انرژی در محاسبه میزان یارانه انرژی در ترازنامه انرژی می توان گفت بخش عمده ای از این افزایش به رشد قیمتهای نفت در سالهای 86 و 87 باز می گردد( مابع التفاوت هزینه فرصت فروش فراورده های نفتی در بازار جهانی با قیمت عرضه داخلی به عنوان میزان یارانه مورد محاسبه قرار می گیرد که البته بسیاری از کارشناسان این مبنا را غلط دانسته اند.)

نمودار یارانه انرژی

این روند با توجه به افزایش قیمت بنزین در سال 88 و افزایش مجدد قیمت حاملها در سه ماهه پایانی سال 89 میزان یارانه پرداختی دولت به حاملهای انرژی در مقایسه با سال کاهش پیدا کرده است البته این کاهش قیمت با توجه به افت قیمت جهانی نفت در سال88 محسوس تر می شود و البته چون ترازنامه انرژی سالهای 88 و 89 هنوز منتشر نشده است می توان برآورد کرد که میزان یارانه انرزی طی سالهای فوق در حدود 10 هزار میلیارد تومان کاهش پیدا کرده است ( نزدیک به یارانه ای که در سال 87 به حامل انرژی تعلق پیدا کرده است).

به این ترتیب در واقع یارانه انرژی پرداختی در سال 88 و 89 به ارقامی نزدیک به یارانه انرژی در سال 86 بازگشت کرده است، اما این روند در سال 90شکل دیگری به خود می گیرد، با توجه به آنکه در سال 90 براساس پیشنهاد دولت یارانه های نقدی به رقمی معادل 62 هزار میلیارد تومان باید می رسید در نهایت می بینیم که مجلس رقم 54 هزار میلیارد تومان را به عنوان منابع حاصل از هدفمندسازی یارانه حاملهای انرژی در نظر می گیرد.

رقم 54 هزار میلیارد تومان برای هدفمندسازی در حالی اتفاق می افتد که کل یارانه نقدی پرداختی دولت در سال 87 معادل 53 هزار میلیارد تومان بوده است یعنی در سالی که هنوز قیمت حاملهای انرژی به روال سابق بوده است و بنزین و گازوئیل به عنوان حساس ترین حاملهای انرژی با قیمت هایی معادل 100 و 16.5 تومان به فروش می رسیده است.

به عبارتی ساده تر زمانی که هنوز یارانه ها هدفمند نشده بود میزان یارانه تعلق گرفته به بخش های مختلف اقتصاد کشور از محل حاملهای انرژی حدود 53 هزار میلیارد تومان بوده است رقمی حدود هزار میلیارد تومان کمتر از یارانه هدفمند شده در سال 90 والبته باید در نظر داشت مدیران دولتی مدعی هستند که قیمت حاملهای انرژی هنوز هدفمند نشده است و هنوز به سقف های پیش بینی شده در قانون نرسیده ایم و هنوز بخشی از حاملهای با قیمت های ترجیحی و یارانه ای در اختیار مصرف کنندگانی مانند بخش خانگی و حمل و نقل قرار می گیرد بنابراین می توان گفت اگر بخواهیم ارقام نهایی یارانه انرژی را با احتساب یارانه هایی که هنوز هدفمند نشده اند مورد محاسبه قرار دهیم می توانیم بگوییم دستاورد هدفمندسازی یارانه ها در اولین سال اجرای این قانون افزایش میزان یارانه ها بوده است و این برخلاف هدف قانون یعنی افزایش بهره وری حاملهای انرژی است.

از سوی دیگر اتفاقی که در مورد ترکیب یارانه پرداختی افتاده است بسیار متاثر کننده است، نگاهی به سهم بخش های مختلف نشان می دهد که طی سالهای 79 تا 87 میزان یارانه انرژی که به بخش خانگی پرداخت می شده است تنها 23 تا 25 درصد از کل یارانه بوده است یعنی بخش خانگی که به عنوان بخش غیر مولد شناخته می شده از در شرایط پرداخت غیر هدفمند یارانه تنها در یک چهارم کل یارانه انرژی سهیم بوده است اما بر اساس قانون بودجه سال 90 می بینیم که این سهم با توجه به پرداخت یارانه نقدی به 74 درصد افزایش پیدا کرده است یعنی حتی اگر تصور کنیم افزایش قیمت های دولت طی شش ماهه اول هدفمندسازی حدود 50 درصد از سقف هدفمندسازی را حاصل کرده و به انی ترتیب حدود نیمی از کل یارانه انرژی هدفمند شده است می توانیم سهم بخش خانگی از نیمه اول یارانه انرژی به دو سوم رسیده است یعنی به همین راحتی سهم مصرف غیر مولد خانگی از یارانه انرژی از 25 درصد به 33 درصد افزایش پیدا کرده است.سهم بخش های مختلف از یارانه نقدی

در کنار این روند می بینیم که هزینه های اجرایی دولت با شیبی بسیار تند رو به افزایش است، البته بخشی از این افزایش ناشی از بی انضباطی مالی دولت بوده است ولی بخش دیگری از این سیر تند افزایش هزینه ها به خصوص در سالهای 89 و 90 به هزینه هایی باز می گردد که دولت بابت اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها متقبل شده است، به عبارتی ساده تر می بینیم در اولین گام اجرای قانون هدفمندسازای یارانه ها از یکسو یارانه پرداختی بدون انکه اتفاق خاصی در عرصه بهره وری اتفاق افتاده باشد رشد پیدا کرده است، نسبت توزیع یارانه های انرژی به جای آنکه به نفع بخش های مولد باشد به سمت استفاده مصرفی سوق پیدا کرده است و در نهایت هزینه های جاری دولت که یکی از دلایل کسری بودجه و رشد تورم شناخته می شود نیز افزایش پیدا کرده است، به نظر شما اصلا چرا به دنبال اجرای قانونی به عنوان هدفمندسازی یارانه ها هستیم؟

 

منبع:khabaronline.ir





تاریخ : دوشنبه 90/4/20 | 9:19 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
 
   
 
12000 روز گذشت !
12000 هزار روز است که هموطن ما ، "امام موسی صدر" توسط رژیم قذافی ربوده شده و ما هیچ نکرده ایم.
 
 
 
 

12000 هزار روز است که هموطن ما ، "امام موسی صدر" توسط رژیم قذافی ربوده شده و ما هیچ نکرده ایم. 
 
منبع:shafaf.ir





تاریخ : دوشنبه 90/4/20 | 9:16 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
 
 

جدیدترین طرح ها و برچسب های دیواری !

برچسب های دیواری یا همان استیکرها متریال های جدیدی هستند که به تازگی به تزئینات داخلی ساختمان ها اضافه شده اند و ....
 
 
 
 
 
 
در این مقاله جدیدترین مدل های برچسب های دیواری راکه می توانند به زیبایی حال و هوای هر فضایی را تغییر دهند را گردآوری کرده ایم .
 
 
 
 
 
پرندگان
 
 
 
 
 
 
 
چای خوری اصیل
 
 
 
 
 
 
 
 
ابرها
 
 
 
 
 
 
 
سیاه در سفید
 
 
 
 
 
 
 
 
 
پروانه ها و پرنده در قفس
 
 
 
 
 
 
 
 
 
پنجره های پاریس
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 نفس کشیدن در طبیعت
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 بارکد
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 روشنایی
 
 
 
 
 
 
 
 
 شکوفه های گیلاس
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  چراغ مطالعه
 
 
 
 
 
گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ





تاریخ : دوشنبه 90/4/20 | 9:12 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

آمار بالای طلاق سوالات زیادی مطرح می‌کند :  آیا ازدواج به اندازه کافی جدی گرفته نمی‌شود ؟  آیا زوج‌ ها خیلی جوان ازدواج می‌کنند ؟
  
از بچگی به ما یاد داده ‌اند که ازدواج پیوندی ثابت و ماندگار بین دو نفر است که عمیقاً به هم متعهد هستند و می‌خواهند با هم زندگی نو بسازند. ازدواج باید سرشار از عشق، همراهی، اعتماد، حمایت و شادی باشد.
  
اما وقتی جوان و در حال رشد هستیم، وقت این است که آزاد باشیم  و فردیتمان را رشد دهیم—یک شغل برای خودمان انتخاب کنیم ،مسافرت کنیم ، مستقل شویم. اینها چیزهایی هستند که به شکل زوج هم می‌توان انجام داد اما وقتی یک خانواده تشکیل می‌دهید، محدودتر می‌شوید.
   
 وقتی جوان ‌تر هستیم و دهه بیست سالگیمان را پشت سر می‌گذاریم، بعضی وقت ‌ها نمی‌دانیم که بعنوان یک "فرد" چه هویتی داریم. همین باعث می‌شود در رابطه ‌مان خود را گم کنیم. بیشتر زوج‌هایی که در سنین پایین ازدواج می‌کنند به خاطر همین عدم بلوغ احساسی و تجربیات محدود زندگی با طلاق روبه رو می‌شوند.
   
دختر و پسری که از 16-17 سالگی رابطه خود را شروع می‌کنند، احساس می‌کنند که ازدواج ، قدم بعدی برای آنها در دهه بیست زندگیشان است. بااینکه این می‌تواند موثر باشد اما خیلی مهم است که بدانند مشکلاتی هم در راه خواهد بود. بعنوان مثال، اگر به این دلیل که از دبیرستان فقط با یک نفر دوست بوده‌ اید و از او برای خود یک بت ساخته اید ، این را بدانید که وقتی بزرگ تر و بالغ تر شدید و به اجتماع راه پیدا کردید دیگرانی را خواهید دید و شناخت کامل تری از ازدواج و تعهد پیدا خواهید کرد .
 
 همچنین داشتن امنیت مالی هم اهمیت زیادی دارد. مراسم عروسی خرج و مخارج بالایی دارد و چیزهایی مثل تهیه مسکن و شروع یک خانواده نیاز به مقدار زیادی پول دارد. وقتی جوان ‌تر هستیم، می‌توانیم بدون خرج پول زیادی زندگی را بگذرانیم اما وقتی به کسی متعهد شوید، خیلی مهم است که هر دوی شما ثبات مالی داشته باشید.
 
هیچ چیز بدتر از دعوا کردن بر سر پول یا بالا آوردن بدهی برای مخارج خانه نیست. این مشکلات ایجاد رنجش می‌کند و استرس زیادی بر رابطه وارد می‌کند. هرچه سنمان بالاتر می‌رود، یاد می‌گیریم که چطور بودجه ‌بندی کنیم و چطور مدیریت مالی داشته باشیملازم به ذکر نیست که وابستگی مالی به خانواده‌ ها هم فشار زیادی بر زوج وارد می‌کند.
  
اگر بدانید ازدواج کاملاً متعهد چیست، هیچوقت برای رسیدن به آن عجله نمی‌کنید. طلاق گرفتن سخت است. همه جدایی‌ها همینطور هستند اما طلاق بسیار مشکل سازتر است، مخصوصاً اگر پای بچه هم وسط باشد. در ازدواج کردن هیچوقت نباید عجله کنید. درست است که ازدواج قدم بسیار خوبی در زندگی می باشد که نشان‌ دهنده عشق و محبت است، اما نباید به آن بعنوان راهی برای مقابله با بی وفایی کسی که دوستش دارید ، به دست آوردن امنیت بیشتر یا نجات از تنهایی به آن نگاه کنید.
 ازدواج تعهدی واقعا جدی است و نباید آسان به آن نگاه کرد. وقتی هنوز جوان هستیم و فردیت خودمان را کشف نکرده ‌ایم، بهتر است این قدم را برای زمانی که بزرگتر و بالغ‌تر شدیم و از نظر مالی و احساسی ثبات و امنیت بیشتری به دست آوردیم، نگه داریم.  






تاریخ : دوشنبه 90/4/20 | 9:4 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 به گزارش سرویس دانش و فناوری برنا، 10 ماده خوراکی مفید برای لاغری معرفی شد. 
بر اساس گزارش یاهو نیوز، مصرف زیاد این مواد به بدن کمک می‌کند تا جلوی چاقی را بگیرد و از حجم ماهیچه‌ها بکاهد.
 
 1. بادام
 
بادام حاوی مقادیر زیادی از پروتئین ، چربی و فیبر است. کسانی که طی 24 هفته در رژیم غذایی خود بادام خوردند، موفق به کاهش 18 درصد از وزن خود شدند. این در حالی است که افرادی که اسنک‌های کربوهیدراتی مصرف کرده بودند، فقط 11 درصد وزن کم کردند.
  
2. سیب
 
سیب در کنار توت فرنگی ، هلو ، پرتقال و گریپ فروت حاوی پکتین (نوعی فیبر) است که تا ساعت‌ها احساس سیری ایجاد می‌کند.
 
  3. خرما و یا انبه خشک
 
این 2ماده خوراکی به شیرینی آب نبات و همچنین حاوی ویتامین «سی» و آهن هستند. با توجه به این‌که زمان لازم برای جویدن آن‌ها نیز زیاد است، این موضوع باعث می‌شود که کم بخورید.
  
4. تخم مرغ
 
این ماده همانند بمب پروتئین عمل می‌کند. علاوه بر آن منبع آهن و لسیتین است که برای سلامت مغز بسیار مفید است. اگر نگران کلسترول هستید، از زرده آن استفاده نکنید.
  
5. توت ، انگور و یا موز منجمد
 
میوه‌های منجمد تازه ، لذت بخش و مقوی هستند.
 
 6. لوبیا
 
مقدار چربی لوبیا بسیار کم اما از لحاظ پروتئین ، فیبر و آهن بسیار غنی است. وجود این مواد برای کاهش وزن و عضله سازی ضروری است.
  
7. گوشت بدون چربی و ماهی
 
اسید آمینه لوسین که در گوشت، گوشت ماهی و مرغ و همچنین لبنیات وجود دارد، برای پرورش ماهیچه عضلانی و تنظیم هورمون‌ها برای کنترل اشتها و سوزاندن چربی ضروری است.
 
 8. جو
 
جو حاوی فیبر قابل حل است که نسبت به جوی غیر قابل حل مدت زمان بیشتری در معده می‌ماند. فیبر قابل حل کمک می‌کند تا کلسترول بد خون در سیستم چرخشی بدن از بین برود.
   
9. روغن زیتون
 
این مواد باعث می‌شود که غذا مدت زمان بیشتری در معده بماند. همچنین روغن‌های اشباع شده باعث کاهش کلسترول بد خون می‌شوند.
 
  
10. اسفناج و سبزی
 
این مواد سرشار از فیبر هستند و آب زیادی دارند، بنابراین معده شما را پر می‌کنند.






تاریخ : دوشنبه 90/4/20 | 8:58 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌






تاریخ : دوشنبه 90/4/20 | 8:44 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

تصاویر زیبا از مزرعه گندم

 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌ 
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌






تاریخ : دوشنبه 90/4/20 | 8:38 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
10 رویای رایج که همه ما آن را تجربه کرده‌ایم

حتما برای شما هم اتفاق افتاده که صبح ناگهان از خواب بیدار شده و از دیدن یک خواب عجیب هیجان زده شوید. این خواب تمام طول روز فکر شما را مشغول می‌کند و درباره آن فکر می‌کنید، با خود می‌گویید منظور از دیدن این خواب چه بوده و چه پیامی را می‌خواسته به شما بدهد. سراغ کتاب‌های مختلف می‌روید و می‌خواهید به هر نحو که شده خواب خود را تعبیر کنید. اما جالب است بدانید این خواب‌ها آنقدرها هم که فکر می‌کنید عجیب و غریب نیستند و ممکن است خیلی از افراد آن را تجربه کنند.

گاهی در اکثر خواب‌ها یک نقطه مشترک وجود دارد. حالا ما برخی از خواب‌های معمول را که اکثر افراد آن را تجربه کرده‌اند برای شما تعبیر می‌کنیم. شاید نکات جالب و مهمی در آنها پیدا کردید.



چگونه راحت بخوابید؟

  •  پیروی از یک عادت خواب صحیح بهترین روشی است که به شما کمک می‌کند خوب و راحت بخواهید. گاهی عادات نادرست نه تنها باعث بی‌خوابی، بلکه موجب دیدن خواب‌های آشفته و ناراحت‌کننده می شود. هرشب راس ساعت معینی به تختخواب بروید و راس ساعت معینی نیز روز بعد از خواب بیدار شوید، این عادت را روزهای تعطیل نیز ترک نکنید.
  •  وقتی به زمان خواب خود نزدیک می‌شوید، از تماشای تلویزیون و یا هر چیز دیگری که مغز و فکر شما را درگیر می‌کند، پرهیز کنید. یک دوش آب گرم بگیرید، یک نوشیدنی گرم بدون کافئین بنوشید و خود را سرگرم خواندن کتاب یا گوش دادن به یک موسیقی آرام کنید.
  •  اگر 20 تا 30دقیقه گذشت و خوابتان نبرد، از جایتان بلند شوید و به اتاق دیگری بروید، روی یک صندلی راحت بنشینید، کمی استراحت کنید و مجله یا کتاب بخوانید، وقتی احساس خواب آلودگی کردید، دوباره به تختخواب برگردید. برای رسیدن به آرامش می‌توانید، ورزش نفس کشیدن را تمرین کنید.اگر باز هم نتوانستید بخوابید، نگران نباشید، دوباره همین کارها را تکرار کنید. خواب و آرامش همزمان به سراغ شما می‌آیند.
  •  فقط در تختخواب خود بخوابید و از چرت زدن در طول روز به خصوص عصر پرهیز کنید، زیرا باعث می‌شود شب به راحتی نتوانید بخوابید.
  •  با رعایت یک رژیم غذایی مناسب و پیروی از عادات مناسب می‌توانید خوب و راحت بخوابید و دیگر نگران کابوس‌های شبانه و یا خواب‌های بد نباشید.



دندان‌هایتان می‌افتد

دندان سمبل احساس اعتمادبه‌نفس و قدرت است. برخی شرایط در زندگی بیداری باعث می‌شوند تا اعتمادبه‌نفس دچار تزلزل شود. گاهی نیز شرایط شما را ضعیف و ناتوان می‌کند. پس فقط باید با خونسردی به حقایق فکر کنید و به مشکلات به شکل یک چالش نگاه کنید و سعی کنید با این افتادن دندان مبارزه کنید و بر آن پیروز شوید.



نمی‌توانید دستشویی پیدا کنید

دستشویی مکانی است که ما برای پاسخ به برخی نیازهای اساسی و بنیادی خود استفاده می‌کنیم. اگر این خواب را می‌بینید، شاید در زندگی بیداری خود مساله‌ای دارید که دنبال راهی برای ابراز و یا حل آن هستید. این خواب معمولا مواقعی دیده می‌شود که شما بیشتر زمان خود را صرف برطرف کردن و حل مشکلات و نیازهای دیگران می‌کنید تا خودتان.



پرواز می‌کنید

مطمئن هستیم که اکثر افراد این رویا را تجربه کرده‌اند. پرواز کردن و توانایی آن را داشتن، نشان می‌دهد که فرد در زندگی بیداری شرایطی دارد که ناخوشایند است و یا به اصطلاح برایش سنگین است و باید خود را از این شرایط رها کند، یا شاید به احساس رهایی و آزادی از یک رویداد و یا محدودیت فکر می‌کند، شاید باید یک تصمیم سختی بگیرد و یا بیشتر از محدودیت‌های یک مسئولیت خطیر و بزرگ خلاص شود.



در حال سقوط هستید

احساس سقوط در خواب نشان دهنده این است که شما در زندگی بیداری خود روی یک مساله خاصی پافشاری می‌کنید و یا به اصطلاح درگیر این مساله و شرایط هستید و احتیاج به استراحت و خلاصی از آن دارید. این خواب به شما نشان می‌دهد که گاهی لازم است کنترل خود را از دست بدهید، به خود اعتماد کنید و اجازه دهید تا هرچیزی به طور طبیعی سر جای خودش قرار بگیرید و هر اتفاقی که قرار است بیفتد، بیفتد.



نمی‌توانید ماشین خود را کنترل کنید

وسیله نقلیه، نشان‌دهنده توانایی شما در یک پروسه و به انجام رساندن یک مساله و هدف خاص است. ممکن است در حالت بیداری احساس کنید که کنترل کافی بر جاده زندگی خود و دستیابی به موفقیت ندارید. به جای اینکه سعی کنید کنترل مضاعف در این شرایط داشته باشید، خود را از فشار رها کرده و به غریزه اصلی خود اجازه دهید تا وارد عمل شود و فرمان زندگی را در بهترین مسیر و راه قرار دهد.



برای امتحان آماده نیستید

امتحان، توانایی ما را برای ارائه دانسته‌هایمان نشان می‌دهد. این خواب نشان می‌دهد که شما در زندگی بیداری قادر نیستید توانایی‌ها و دانسته‌های خود را به خوبی نشان دهید و باید یک خودآزمایی داشته باشید. یک آزمایش و امتحان واقعی از شخصیت خودتان، شما را قادر می‌کند تا استعدادهای خود را باور کنید و بشناسید، به جای اینکه دائما خود را در معرض قضاوت قرار دهید و از آن برای نشان دادن دانش و یافته‌های خود استفاده کنید.



تحت تعقیب هستید

این حالت ممکن است در حالت بیداری نیز برای شما اتفاق افتاده باشد و شما بخواهید به یک طریقی آن را تحت کنترل بگیرید و با آن روبه‌رو شوید، اما نمی‌دانید چگونه. این خواب اغلب فرصت و شرایطی را برای شما فراهم می‌کند که به آرزوها و جاه‌طلبی‌های شخصی خود دست پیدا کنید. شاید ترسناک به نظر برسد، اما در حقیقت تعقیب‌کنندگان در خواب شما را متوجه استعدادهای نهفته‌تان در انجام این کار می‌کنند و شما می‌توانید از آن درس بگیرید.



پیدا کردن یک اتاق خالی و بدون استفاده

اتاق‌ها در خانه نشان‌دهنده دیدگاه‌های مختلف شخصیت یک فرد است، بنابراین پیدا کردن یک اتاق خالی تعبیرش این است که شما به‌زودی یک استعداد یا توانایی را در خود کشف می‌کنید که در گذشته از آن بی‌خبر بوده‌اید. هرچقدر زمان بیشتری را صرف شناختن و کشف استعدادهای نهفته خود کنید، در زندگی بیداری درهای بیشتری به روی شما باز خواهد شد.



تاخیر دارید
تاخیر داشتن نشان‌دهنده این است که شما در زندگی بیداری خود تصور می‌کنید برای انجام و یا اتمام کاری فرصت‌های خود را از دست می‌دهید و دلیل آن می‌تواند مشغولیت بیش از حد و یا انجام کارهای بی‌مورد و غیرضروری باشد.

همیشه افراد وقتی می‌خواهند یک تصمیم بزرگ و مهم بگیرند، ممکن است مردد باشند و یا وقت خود را صرف کارهای بدون تاثیر و نامربوط کنند. باید از این حالات پرهیز کنید.



شمع روشن و خاموش

گاهی در خواب شمعی را روشن می‌بینیم. شمع روشن نشانه عزت و دولت است و یکی از تعبیرهای آن برآورده شدن آرزوهایتان است. اگر در خواب شمعی را خاموش ببینید تعبیر آن کاملا برعکس می‌شود.



چه چیزی بخوریم، چه خوابی می‌بینیم؟

نوع غذایی که می‌خوریم روی خواب و خواب دیدن موثر است.

مصرف برخی غذاها و نوشیدنی‌ها می‌تواند در پروسه خواب وقفه ایجاد کند؛ مخصوصا اگر درست قبل از خواب مصرف شود. بنابراین از مصرف برخی مواد غذایی مثل غذاهای تند و ادویه‌دار، غذاهای سنگین و پرکالری قبل از خواب پرهیز کنید.
نوشیدنی‌های محرک و نوشیدنی‌های کافئین‌دار مثل قهوه، چای، نوشابه و کاکائو نیز قبل از خواب نباید مصرف شوند، اما برخی مواد غذایی مثل شیر گرم باعث بهبود و تقویت خواب می‌شود.

برخی چای‌های گیاهی مثل چای بابونه آرامش‌بخش است. نوشیدن یک فنجان آب داغ مخلوط با عسل و لیمو نیز به بهبود و کیفیت خواب کمک می‌کند. اگر قبل از خواب احساس گرسنگی کردید، به جای صرف غذاهای سنگین به خوردن یک کاسه برشتوک و شیر بسنده کنید و خواب راحتی را به خود هدیه دهید.





تاریخ : دوشنبه 90/4/20 | 8:31 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
درباره ظروف نقره
ظرف‌هایی که از نقره ساخته می‌شوند هر چه قدیمی‌تر باشند، قیمت‌شان بالاتر می‌رود، پس مرور زمان شامل حال‌شان نمی‌شود بلکه برعکس، با مرور زمان خانم‌ خانه می‌تواند از قدیمی‌شدن آن‌ها لذت ببرد. جدا از این قضیه ظروف نقره همیشه یک درخشندگی منحصر به فرد دارند که سفره و ویترین‌ شما را دوچندان زیباتر نشان می‌دهند. این‌هانمونه‌هایی از بهترین ظروف نقره‌ای هستند که می‌توانید در خانه خود داشته باشید.



قوری‌های خیره‌کننده

تصور کنید، با این قوری‌ها چقدر کلاسیک می‌توانید برای مهمان‌های‌تان چایی بریزید و مهمان‌های‌تان از سلیقه، ذوق و هنر شما لذت ببرند.



مهمان‌های‌تان را سورپرایز کنید

این ظرف‌ها خودشان به تنهایی می‌درخشند و باعث می‌شوند همه منتظر دیدن غذای درون ظرف باشند. در ضمن غذای شما مدت طولانی در این ظرف‌ها گرم می‌ماند و شما با خیال راحت می‌توانید آرام‌آرام میز را بچینید.



شیرین‌تر از همیشه

اگر می‌خواهید برای یک مهمانی رسمی نوشیدنی سرو کنید و احتیاج به خوردن یک نوع شیرینی کنار این نوشیدنی هست، می‌توانید از این ظرف‌های بسیار قشنگ استفاده کرده و مهمانی‌تان را شیرین‌تر کنید.





تاریخ : دوشنبه 90/4/20 | 8:30 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<   <<   11   12   13   14   15   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">