سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

نادر ?? ساله کارگری با قدرت بدنی و آمادگی جسمانی شگفت انگیز در کوره گچ درخشان لرستان در نزدیکی روستای رباط نمکی کار می کند.

 

 

 






تاریخ : سه شنبه 90/3/31 | 8:28 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()








تاریخ : سه شنبه 90/3/31 | 8:26 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

خواب، یکی از واحدهای جدید درسی در دانشگاه




تمدن دیگه داره غوغا می کنه حتی تو عالم فیل ها




فیلمبرداری ماشین عروس از نوع اکشن! اونم توی ایراااان





لاک غلط گیر از نوع دیجیتال ! راهش همینه





یه بغل گربه ناز و ملوووووس تقدیم تو باد





فلفل نبین چه ریزه ...





داداشمون راست میگه دیگه ...





همیشه گفتن که بار کج به مقصد نمیرسه. حالا هی بگاز




رفاقت هم رفاقتای قدیم که از دود و دم خبری نبود





اول بهش میگن تفریح ولی بعدش ...





اوزاع تعصف برانگیظ صواد بعضی
ها در ایران !




باااااز نسیم خنکی می وزد از پاچه
ها




فوران خلاقیت در فصل تابستون




خودکفایی یعنی این !




یکی از صحنه های شاهکارانه رانندگی در میدان توحید تهران





مرحبا به این اعتماد به نفس





اینم یه جور تشویق و ایجاد روحیه برای برنده شدنه دیگه





تک چرخ زدن با تناژ بالا ! الانه که اون آخری پرررس بشه





کار که از محکم کاری عیب نمی کنه





عاقبت وخیم همبازی شدن با گاو!





این یعنی حد نهایت رفاقت





لامپ اضافی خاموش ولی ورزش نشه فراموش





خارق العاده ترین مهارت در صنعت خودرو !





بدون شرح





وقتی سلطان جنگل هم بر میگرده خونه...





همچین درشکه عجیبی رو تا حالا دیده بودید؟!





رکورد که یکی دو تا نیست؛ اینم یه رکورد دیگه





اینجا دیگه آخر خطه !





فراگیر شدن موسیقی راک ...





بابا عجب این شرکتای تولید چسب نونشون تو روغنه





کاریکاتور برنده به مناسبت روز مادر





وفاداری تا آخرین لحظه





اینم یه تکنیک عالی برای آبیاری !





آخر عاقبت نجواهای عاشقانه !





بدون شرح !





دوست داشتنی
ترین معلم




جادوگر از نوع وطنی !





یه بوس آبدار و متفاوت !




 

وااااااای یعنی این مامانه منه ؟!





امان از دست این نقاشای مردم آزار





خدایا این حال خوش رو از ما نگیر









تاریخ : سه شنبه 90/3/31 | 8:21 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

برخی از شغل های مختلف به روایت تصویر





























































































































































تاریخ : سه شنبه 90/3/31 | 8:15 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

مهم‌ترین بیماری‌های ناحیه تناسلی در مردان

موضوع مطلب: پزشکی

صحبت کردن درباره بیماری‌های دستگاه تناسلی مردان و زنان در جامعه ما به‌علت حجب و حیای فرهنگی حاکم آسان نیست اما از طرفی نمی‌توان بیماری‌های مهم این ناحیه بدن را که هر‌گونه اختلال در آن تاثیر مهمی در کیفیت زندگی هر فرد می‌گذارد و حتی ممکن است به مرگ منتهی شود، نادیده بگیریم.
 به همین علت برای آشنایی بیشتر با این بیماری‌ها به سراغ دکتر سید جلیل حسینی، استاد اورولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و رئیس انجمن اورولوژی ایران رفتیم.

 

alt

 

آقای دکتر، مهم‌ترین بیماری‌های ناحیه تناسلی در مردان چیست؟
 
 در رشته اورولوژی در سال‌های اخیر طبقه‌بندی جدیدی انجام شده که بیماری‌های این رشته را به 6 یا 7 رشته تخصصی تقسیم می‌کند و در کنگره‌های علمی نیز از همین تقسیم بندی تبعیت می‌شود.
 براساس این تقسیم بندی بیماری‌های اورولوژی به چند دسته بیماری‌های کلیه و پیوند کلیه، اورولوژی زنان، اورولوژی اطفال، انکولوژی یا سرطان در اورولوژی، اندرولوژی (شامل بیماری‌های عقیمی و ناتوانی جنسی مردان) اندریولوژی (شامل روش‌های غیر تهاجمی از‌جمله برای دفع سنگ و اورولوژی ترمیمی (جراحی‌های ظریف و مشکل) دسته بندی می‌شود. بقیه بیماری‌ها شامل عفونت‌های دستگاه تناسلی و دفع ادرار نیز در گروه دیگری دسته بندی می‌شود که اورژانس‌های اورولوژی را هم در این دسته آخر قرار می‌دهند.
 اگر از بیماری‌های انکولوژی یا سرطان‌های دستگاه تناسلی شروع کنیم، باید بگوییم که بیماری‌های خطرناک و مهمی در این دسته قرار دارند که عمدتاً بدون علامت هم هستند. یکی از این بیماری‌ها سرطان پروستات است که امروزه با معرفی تست psa در سال‌های اخیر ما هم در کشور این بیماری را در مراحل اولیه تشخیص می‌دهیم، درحالی که قبلاً این طور نبود؛ مثلا  یک آقای مسن 50 یا 60 ساله به‌علت اینکه زمین خورده بود و دچار شکستگی کوچکی شده است به پزشک مراجعه می‌کرد و ما گراف می‌گرفتیم و متوجه سرطان پروستات می‌شدیم. آن موقع  معمولاً بیماری هنگامی تشخیص داده می‌شد که بسیار پیشرفت کرده بود و درمان آن سخت‌تر بود. اما امروزه با تست psa می‌توانیم به موقع این بیماری را تشخیص دهیم و درمان کنیم.
 
 شیوع این بیماری چقدر است؟
 
 این بیماری در کشور ما شیوع کمی ندارد. در هر بخش اورولوژی که نگاه کنید همواره یک یا دو بیمار مبتلا به این عارضه که منتظر عمل جراحی هستند، بستری هستند. شاید این بیماری بین یک تا 5 درصد در بین مردان شیوع داشته باشد. البته آمار من دقیق نیست، در این مورد مرکز تحقیقات اورولوژی بیمارستان سینا تحقیقات دقیقی انجام داده که می‌تواند قابل استناد باشد.
 
 علائم بیماری سرطان پروستات چیست؟
 مهم‌ترین علامت این بیماری نامنظم شدن ادرار است. گاهی فرد مجبور است چندین بار هنگام شب برای ادرار از خواب بیدار شود و گاهی مجبور است به سرعت خود را به دستشویی برساند تا مثانه را تخلیه کند. علائم در همین حد است و خیلی زیاد نیست ولی یک بیماری خطرناک و سرطان نهفته است که در مراحل پیشرفته به جراحی‌های بزرگ و درمان‌های متعدد، سخت و خطیر نیاز دارد؛ بنابراین مهم‌ترین علامت این بیماری اختلال در ادرار است که به‌خصوص در بین مردان بالای 45 سال دیده می‌شود. این افراد حتماً باید با یک متخصص اورولوژیست مشورت کنند و ویزیت شوند.
 
 و اگر به موقع مراجعه نکنند؟
 
 در غیر این صورت، ممکن است در کوتاه‌ترین زمان ممکن، متاستاز بدهد، متاستاز استخوانی، ریوی و بیماری دست اندازی‌های مختلفی بکند و در فرصت کوتاهی فرد را از بین ببرد. سرطان دیگر که به‌خصوص در کشور ما شیوع بیشتری دارد، سرطان مثانه است. این بیماری از بافت خود مثانه به‌وجود می‌آید و گاهی از کلیه و حالب که محل عبور ادرار است به‌وجود می‌آید ولی عمدتاً در مثانه است.  این بیماری هم تقریباً بدون علامت است، تنها علامت آن پیدا شدن خون در ادرار است که در مراحل اولیه به وضوح دیده نمی‌شود و  گاهی به‌صورت یک تغییر رنگ جدی در ادرار مشاهده می‌شود.
 مردان به‌خصوص مردانی که در معرض مواد خاصی هستند، مثلاً مردان سیگاری یا افرادی که مواد افیونی مصرف می‌کنند یا در صنایع مثلاً صنایع کشتی‌سازی‌، لاستیک‌سازی‌ یا حتی خشکشویی‌ها فعالیت می‌کنند، بیشتر در معرض این بیماری قرار دارند، همچنین کسانی که در خانواده شان سابقه سرطان مثانه هست نیز در معرض این بیماری قرار دارند.
 هر چه تومور سرطان مثانه بزرگتر باشد، نفوذ بیشتری به دیواره مثانه می‌کند و خونریزی بیشتر می‌شود اما هنگامی که به وضوح خون در ادرار دیده شود، بیماری خیلی پیشرفت کرده است. بنابراین مردان در هر سنی که باشند اگر با تغییر رنگ ادرار مواجه شدند باید آن را جدی بگیرند چون ممکن است علامت سرطان مثانه باشد.  یک آزمایش ساده ادرار این مسئله را روشن می‌کند، البته وجود خون در ادرار صرفاً علامت سرطان مثانه نیست، ممکن است نشانه سنگ یا یک بیماری کلیوی نیز باشد که خطر جانی کمتری دارند.
 
 آنچه مهم است و می‌تواند به سلامت و عمر فرد آسیب جدی وارد کند، سرطان مثانه است که هیچ درد و علامت دیگری ندارد. شیوع این بیماری نسبت به سرطان پروستات خیلی بیشتر است. در همه بخش‌های اورولوژی و در همه مناطق کشور همواره تعدادی از این بیماران بستری هستند. شاید حدود 10 درصد بیماران اورولوژی کشور این دسته از بیماران باشند. بیشتر این بیماران هم افراد سیگاری و افرادی هستند که در صنایع  با مواد شیمیایی سر و کار دارند.
 
 پس شیوع این بیماری در استان‌هایی که صنعتی‌ترند، بیشتر است؟
 
 قطعاً، همین طور است اما اعلام آمار دقیق آن نیازمند مطالعات کشوری است که فعلاً اطلاعات آن را در اختیار نداریم، ممکن است وزارت بهداشت چنین آماری داشته باشد. سومین سرطان ناحیه تناسلی سرطان بیضه است. این بیماری شیوع زیادی ندارد و به ندرت دیده می‌شود ولی بیماری خطیری است که یک راه تشخیص ساده دارد. درست مثل آنچه برای تشخیص زودرس سرطان سینه به خانم‌ها توصیه می‌کنند که سینه‌هایشان را خودشان به‌طورمرتب معاینه کنند، به آقایان هم توصیه می‌شود، خودشان بیضه‌هایشان را معاینه کنند و اگر هر تغییر و نامنظمی را در بیضه‌شان دیدند، فوری به پزشک مراجعه کنند.
 
 این بیماری گاهی به‌صورت جمع شدن آب دور بیضه دیده می‌شود اما این نامنظمی الزاماً نشانه سرطان بیضه نیست و ممکن است یک التهاب ساده باشد ولی حتماً باید به پزشک اورولوژیست مراجعه شود. چون اگر سرطان بیضه باشد بسیار خطرناک و تهاجمی است و بلافاصله به داخل شکم دست‌اندازی می‌کند، در آن صورت باید جراحی‌های خیلی سنگینی برای درمان آن انجام داد. اما اگر در مراحل اولیه تشخیص داده شود، خیلی راحت درمان می‌شود.
 
 اورژانس‌های اورولوژی چیست؟
 
 اورژانس تعریف مشخصی دارد؛ یعنی عارضه‌ای که باید به فوریت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به آن رسیدگی شود اما متأسفانه اکثریت مردم از موارد اورژانسی خبر ندارند و نمی‌دانند چه بیماری‌هایی اورژانسی است؛ البته گاهی که با یک بیماری مانند سنگ کلیه مواجه می‌شوند چون درد زیادی دارد و بیماری پر سر و صدایی است، (درد سنگ کلیه مثل درد زایمان است) به همین خاطر فرد بلافاصله به پزشک و اورژانس مراجعه می‌کند. ولی اورژانسی که من می‌خواهم به آن اشاره کنم، چیز دیگری است که درمان آن کاملاً وابسته به زمان است، زمان طلایی یا golden time دارد و اگر بعد از زمان طلایی مراجعه شود، متأسفانه هیچ کاری برای آن نمی‌توان انجام داد.
 
 از لحاظ فرهنگی برای ما مشکل است که خیلی راحت این بیماری‌ها را در رسانه‌ها مطرح کنیم اما از طرفی تعهد پزشکی ما ایجاب می‌کند با کلماتی که مطابق فرهنگ و شئون جامعه ما باشد، این مسائل را مطرح کنیم. 2اورژانس مهم در اورولوژی داریم. ببینید، بیضه ناحیه‌ای از بدن مردان است که برای تولید‌مثل، نطفه تولید می‌کند که برای پدر شدن یک مرد هنگامی که با نطفه همسرش به اشتراک گذاشته می‌شود منجر به تولید مثل می‌شود؛ بنابراین باید سالم باشد و بتواند اسپرم یا نطفه مردانه تولید کند.
 
 در دوران بلوغ مردان ممکن است بیضه دور طنابی که عروق بیضه را تامین می‌کند، بپیچد و یک حالت گردش پیدا کند، این هیچ ربطی به حالت فرد یا شکل خوابیدن ندارد. خودبه‌خود اتفاق می‌افتد و «تورسیون» بیضه نام دارد، اگر چنین حالتی اتفاق بیفتد فرد باید حداکثر ظرف 6 ساعت به پزشک متخصص اورولوژی مراجعه کند تا با یک جراحی ساده، بیضه را سر جایش برگرداند. در غیر این صورت بعد از گذشت 6 ساعت بیضه دچار خون مردگی می‌شود و می‌میرد که دیگر هیچ کاری برای درمان آن نمی‌توان انجام داد.
 
 علامت این بیماری چیست؟
 
 علامت آن درد شدید در ناحیه بیضه است که به‌صورت ناگهانی به‌وجود می‌آید، ممکن است بیضه دچار بادکردگی هم بشود. اگرچنین علائمی دیده شد، فرد باید به سرعت ظرف 2 یا 3 ساعت خود را به یک متخصص اورولوژی برساند، حتی فرصت برای مراجعه به پزشک عمومی هم نیست و نیابد وقت را تلف کرد. درد شدید بیضه البته ممکن است به‌علت ضربه خوردن حین بازی فوتبال یا عفونت باشد. اگر عفونت باشد به راحتی با آنتی بیوتیک درمان می‌شود ولی تورسیون یا گردش بیضه خطرناک است و حتماً باید در زمان طلایی 6 ساعته، در هر ساعت از شبانه‌روز که باشد بلافاصله درمان شود.
 
 علتش چیست؟
 
 علتش به آناتومیک بیضه مربوط است. ممکن است به‌صورت مادرزادی یک طرف بیضه سنگین‌تر یا سبک‌تر باشد و کمتر از یک درصد پسران 10تا 20 ساله ممکن است با این عارضه مواجه شوند.
 
 عقیم می‌شوند؟
 
 یک بیضه از بین می‌رود و باید از بدن خارج شود ولی ممکن است به‌علت تغییراتی که در بدن ایجاد می‌کند، سیستم ایمنی بدن را تحت‌تأثیر قرار دهد. در این صورت ممکن است از طریق خون و عکس‌العمل بدن، به بیضه طرف مقابل هم آسیب وارد شود در غیر این صورت ممکن است فرد برای بچه دار شدن دچار مشکل شود یا حتی عقیم شود. کمتر از نیم درصد مردان ممکن است به این عارضه مبتلا شوند.
 
 بیماری اورژانسی دیگری که آن هم بسیار مهم است و اگر در زمان طلایی مراجعه نشود ممکن است  منجر به ناتوانی جنسی دائمی فرد بشود به‌نحوی که مرد قدرت زناشویی خود را برای همیشه از دست بدهد، «پریاپیسم» است. به‌طور طبیعی مردان در زمان‌های مشخصی که صلاح می‌دانند، زناشویی می‌کنند. مدت زناشویی در افراد مختلف متفاوت است اما به‌طور کلی بعد از ارتباط جنسی آلت تناسلی مرد به حالت طبیعی قبل از این حالت برمی‌گردد اما اگر حالت نعوظ بیش از یک ساعت طول بکشد، شروع زنگ خطر است و اگر این اتفاق افتاد فرد باید حداکثر ظرف 6 ساعت به پزشک مراجعه کند.
 
 اگر بعد از این مدت وضعیت به حالت طبیعی برنگردد منجر به ناتوانی جنسی تا آخر عمر می‌شود و هیچ درمانی نیز نخواهد داشت. متأسفانه کمتر از یک درصد مردان از این مسئله مهم اطلاع دارند؛ به همین علت این بیماران معمولاً بعد از 24 ساعت به پزشک مراجعه می‌کنند که دیگر دیر است و کاری نمی‌توان انجام داد. علت آن هم به جز ناآگاهی از اهمیت این مسئله مقداری هم به خاطر خجالت فرهنگی است. به همین خاطر سعی می‌کنند به اتفاق خانواده، خودشان مشکل را حل کنند که امکان ندارد و فقط یک متخصص می‌تواند مشکل را حل کند.
 
 علت این عارضه چیست؟
 
 علت آن ممکن است مصرف داروهای اعصاب و روان باشد. علل دیگری هم دارد، بعضی بیماری‌های خونی ممکن است عامل بروز این بیماری باشد. افرادی که مبتلا به بیماری گلبول‌های قرمز هستند، مستعد آن هستند. اما گاهی هم بدون هیچ علتی به‌صورت خودبه‌خودی اتفاق می‌افتد. مصرف کم یا زیاد مایعات هم ممکن است این حالت را ایجاد کند.
 
 بیماری‌های عفونی دستگاه تناسلی چه مواردی هستند؟
 
 بیماری‌های عفونی دستگاه تناسلی انواع مختلفی دارند، عامل این بیماری‌ها ممکن است میکروب‌های عمومی باشند یا میکروب‌ها و ویروس‌هایی که از طریق ارتباط جنسی منتقل می‌شوند. انواع قدیمی این بیماری‌ها سفلیس و سوزاک هستند اما امروزه بیماری‌های دیگری مانند ایدز و آنتی‌ژن‌هایی که از طریق رابطه جنسی منتقل می‌شوند نیز مطرح هستند.
 
 در خانم‌ها عفونت مثانه هم بیماری مهم و شایعی است که مجبورند تند‌تند مثانه را تخلیه کنند، چون سیستم خروجی مثانه و ناحیه تناسلی در زنان به هم نزدیک است احتمال عفونت در آنها زیادتر است؛ به همین علت یک تا2بار عفونت مثانه در زنان را طی یکسال طبیعی می‌دانیم و آن را جدی نمی‌گیریم ولی اگر عفونت مثانه در آقایان باشد حتماً باید به‌صورت جدی بررسی‌های لازم انجام شود. عفونت دیگر، عفونت بیضه است که در پسر‌بچه‌ها ممکن است اتفاق بیفتد که  ممکن است مادرزادی باشد یا به‌صورت خودبه‌خود اتفاق بیفتد.






تاریخ : سه شنبه 90/3/31 | 7:47 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

< type="text/java"> < src="./include/js/class_blog.js" type="text/java"> < type="text/java">

بهترین ویتامین ها برای زنان

مطلب: پزشکی

اگر جزء آن هفت درصد از زنانی هستید که هی چگاه وعده هایی غذایی را ترک نمی کنید یا در وقت نهار بستنی می خورید،به مکمل های ویتامینی نیازی نخواهید داشت.برای 93 درصد باقی مانده، مکمل های غذایی راهی عالی برای جبران کمبود مواد مغذی رژیم غذایی است و حتی می تواند از بروز بیماری نیز پیشگیری کند.ولی مواد مغذی ای که باید به صورت مکمل مصرف شوند،مقداری که باید مصرف و بهترین نوع مصرف آن از جمله نکات مورد توجه است.همچنین در این مقاله بخشی را اختصاص داده ایم به مکمل هایی که لازم نیست به طور روزانه مصرف شوند ولی می توانند در موارد خاصی مثل ورم مفاصل یا ضعف و خستگی مورد استفاده قرار گیرند.توجه کنید که اگر تحت درمان هستید،قبل از استفاده از این مواد با پزشک مشورت کنید. 

 

alt

 

چند نکته
توجه کنید که تمام مواد ذکر شده در اینجا باید به صورت مولتی ویتامین و همراه با غذا مصرف شوند.خرید مولتی ویتامین بسیار به صرفه تر از خریدن چندین قوطی و جعبه ی جداگانه است. همچنین ویتامین ها وقتی با هم باشند،بهتر عمل می کنند.همچنین در نظر داشته باشید که مقدار مصرف های توصیه شده در اینجا،برای زنان بالغ مناسب است و نه برای مردان یا بچه ها. همینطور میزان مصرف برای زنان باردار،زنان شیرده و زنان یائسه متفاوت است.به یاد داشته باشید که این مکمل های غذایی نمی توانند جایگزین یک رژیم غذایی خوب و مناسب باشند. 

زنجبیل
تسکین دهنده ی دل پیچه و حالت تهوع است.همچنین ناراحتی های حرکتی و صبحگاه دوران بارداری و احتمالا دل دردهای حاصل از مصرف دارو را کنترل می کند.
میزان مصرف:
یک یا دو کپسول 500 میلی گرمی پودر زنجبیل را در هر 4 ساعت،اگر احساس نیاز کردید استفاده کنید. مصرف آن بعد از عمل های جراحی توصیه نمی شود،زیرا مدت زمان خونریزی را افزایش می دهد.
منابع غذایی:یک تکه ی یک اینچ مکعبی پوست تازه کنده شده ی زنجبیل حاوی مقداری مساوی مواد مفید برابر با یک کپسول 500 میلی گرمی است. 

شربت درخت چهل سکه (ژنکو)
افزایش تمرکز و حافظه و بهبود گردش خون از اثرات مفید آن است.در کاهش شدت سرگیجه و درمان جنون موثر است.همچنین برای وز وز گوش و بیماری آلزایمر نیز مفید است.
میزان مصرف: 120 میلی گرم از شربت تهیه شده به نسبت یک در پنجاه را روزانه در دو یا سه نوبت استفاده کنید.عوارض آن می تواند شامل ناراحتی های گوارشی،سردرد و در موارد نادر واکنش های پوستی باشد.زنان باردار از مصرف آن خودداری کنند.نباید به همراه داروهای ایجاد کننده ی کم خونی مصرف شود،مثل آسپرین.حداقل 36 ساعت قبل از عمل جراحی مصرف آن باید قطع شود.
برای خرید:
محصولاتی که شامل 24 درصد فلاونول گلیکوزید و 6 درصد ترپن لاکتون هستند را خریداری کنید. 

جین سینگ
سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند،متابولیسم (سوخت و ساز) را بهبود می بخشد و عملکرد حافظه و تمرکز را ارتقا می دهد.احتمالا از سرطان های زیادی جلوگیری می کند و می تواند به افراد دیابتی در کنترل قند خون کمک کند.
میزان مصرف:
یک تا دو گرم ریشه ی گیاه و یا 200 میلی گرم عصاره ی گیاه را در دو نوبت به طور روزانه استفاده کنید. محصولاتی را خریداری کنید که حاوی 4 درصد جینسِنوزید هستند.مدت مصرف نباید بیش از سه ماه باشد.زنان شیرده و باردار نباید از آن استفاده کنند.
برای خرید:
جینسینگ آسیایی (پاناکس، چینی و کره ای نام های دیگرش هستند) خریداری کنید. 

گلوکزآمین
در پیشگیری و درمان آرتریت (ورم مفاصل) موثر است. همچنین در سختی و درد مفصل.
میزان مصرف:
سه بار در روز و در هر بار 500 میلی گرم.تا دو ماه برای از بین رفتن علائم استفاده کرده ولی بیش از 4 ماه مصرف را ادامه ندهید.از محصولات مارک های معتبر فروشگاه استفاده کنید.
برای خرید:
نام های گلوکزآمین،گلوکزآمین سولفات و یا گلوکزآمین هیدروکلرید را جست و جو کنید. 

لایکوپن
خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سرطان ها را کاهش میدهد.
میزان مصرف:
5 تا 15 میلی گرم
برای خرید:
کپسول یا قرص لایکوپن
منابع غذایی:
گوجه فرنگی و محصولات تولید شده از آن،هندوانه و گریپ فروت .
 
ویتامین آ (a) و بتا کاروتن
سیستم ایمنی و بینایی را تقویت می کند.در شکل گیری دندان و استخوان کمک کننده است.
میزان مصرف:
تا سقف 5 هزار واحد (iu) ویتامین آ (بیشتر از آن می تواند باعث نقص های مادر زادی در نوزادان شود). که حداقل 20 درصد آن باید به صورت بتا کاروتن باشد.بتا کاروتن غیر سمی است،زیرا در بدن به مقدار مورد نیاز به ویتامین آ تبدیل شده و مقادیر اضافی دفع یا ذخیره می شوند.
برای خرید:
محصولات ترکیبی ویتامین آ و بتا کاروتن مثل رتینول پالمیتات یا رتینول استات را خریداری کنید.
منابع غذایی:
ویتامین آ:شیر غنی شده،جگر و زرده ی تخم مرغ.بتا کاروتن:پرتغال خونی و سبزیجات پربرگ تیره. 

 
ویتامین دی (d)
تقویت کننده ی استخوان هاست و از بروز بیماری های استخوان جلوگیری می کند.در کاهش خطر ابتلا به سرطان های روده ی بزرگ،بیماری ام اس (ms) و روماتیسم مفاصل موثر است. احتمالا تقویت کننده ی بینایی وکاهنده ی pms (علائم قبل از شروع قاعدگی) است.
میزان مصرف:
زنان 19 تا 50 سال،باردار و شیرده، 200 واحد (iu).زنان 51 تا 70 سال، 400 واحد.زنان بالای 70 سال، 600 تا 800 واحد.
برای خرید:
کُلی کَلسی فِرول یا ویتامین دی. 

ویتامین ایی (e)
ماده ای آنتی اکسیدانت است.از آسیب رسیدن به دی ان ای جلوگیری می کند که در نتیجه سلول ها کمتر دچار پیری می شوند.از بیماری های قلبی،سرطان،از دست دادن حافظه و آب مروارید پیشگیری می کند.سیستم ایمنی را تقویت می کند.
میزان مصرف:
30 واحد. مصرف تا 400 واحد بی خطر و مفید است.
برای خرید:
دی آلفا توکوفریل (شکل ویتامین ایی در طبیعت).
منبع غذایی:
جوانه ی گندم،روغن کافیشه،اسفناج و آجیل (بادام زمینی، بادام، فندق). 

ویتامین کا (k)
از عناصر انعقاد خون است.استخوان ها را تقویت می کند و احتمالا خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد.
میزان مصرف:
50 میکرو گرم
برای خرید:
ویتامین کا، ویتامین کا 1، فیلوگویینون.
منابع غذایی:
سبزیجات پربرگ 

فولیک اسید
در رشد عادی سلول دخالت دارد.از کم خونی و تولد نوزادان ناقص پیشگیری می کند.در کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی،فشار خون (بالا)،مرگ زو درس،از دست دادن حافظه،بیماری آلزایمر، افسردگی و سرطان موثر است.
میزان مصرف:
400 میکرو گرم. زنان باردار، 600 میکرو گرم. مادران شیرده، 500 میکرو گرم. برای مصرف بیش از هزار میکرو گرم، با پزشک مشورت کنید.
برای خرید: فولیک اسید
منابع غذایی: سبزیجات پربرگ،آب پرتغال،جوانه ی گندم،لوبیا و جو غنی شده. 

ویتامین ب-6 (b6)
در تولید هورمون ها و مواد شیمیایی مغزی دخالت دارد.احتمال از دست دادن حافظه،بیماری قلبی،افسردگی و ناراحتی صبحگاهی دوران بارداری را کاهش میدهد. 
میزان مصرف: 2 میلی گرم
برای خرید: ویتامین ب-6 یا پیریدوکسین هیدروکلرید
منابع غذایی: ماکیان،حلزون،تخم مرغ،شیر. 

ویتامین ب-12 (b12)
از بیماری های قلبی،از دست دادن حافظه،کم خونی و افسردگی پیشگیری می کند.عمل اعصاب و مغز را ابقا می کند.
میزان مصرف: 4/2 میکرو گرم.زنان باردار، 6/2 میکرو گرم. زنان شیرده، 8/2 میکرو گرم.
برای خرید:ویتامین ب-12، سیانوکوبالامین یا کوبالامین
منابع غذایی:گوشت قرمز نحیف،ماکیان،حلزون،تخم مرغ و شیر. 

ویتامین سی (C)
از آنتی اکسیدانت های بدن است.از بافت ها حفاظت می کند،عمل بهبود یافتن را تسریع میکند و سیستم ایمنی را تقویت میکند.میتواند در کاهش خطر ابتلا به سرطان،آسیب های ناشی از تابش آفتاب،بیماری قبلی،آب مروارید و آسیب های بافتی ناشی از تنفس غیر مستقیم دود سیگار موثر باشد.
میزان مصرف:افراد عادی، 75 میلی گرم.سیگاری ها، 110 میلی گرم. زنان باردار، 85 میلی گرم.زنان شیرده، 120 میلی گرم. 
منبع غذایی: مرکبات،فلفل،سبزیجات پربرگ و کلم بروکسل. 

کلسیم
خطر ابتلا به بیماری های استخوان،فشار خون(بالا) و احتمالا سرطان روده ی بزرگ را کاهش میدهد.در انعقاد خون،انتقال پیام های عصبی و انقباض ماهیچه ها دخالت دارد.میتواند در کاهش pms (علائم قبل از شروع قاعدگی) و اضافه وزن موثر باشد.
میزان مصرف: زنان 19 تا 50 سال، باردار وشیرده،هزار میلی گرم.زنان بالای 50 سال، 1200 میلی گرم.
برای خرید: نیازی به خرید نیست.اکثر کلسیم موجود در منابع طبیعی تا حد خوبی جذب بدن میشوند.
منابع غذایی: محصولات تولید شده از شیر کم چربی،آب میوه،ماهی ساردین،سبزیجات پربرگ،لوبیا و نخود. 

کروم 
میزان قند خون را تنظیم میکند و در افرادی که انسولین به خوبی کار نمیکند،میتواند قند خون را کاهش دهد.
میزان مصرف: زنان 19 تا 50 سال، 25 میکرو گرم.زنان باردار، 30 میکرو گرم.زنان شیرده، 45 میکرو گرم. زنان بالای 50 سال، 20 میکرو گرم.
برای خرید: کروم نیکوتینات،قارچ غنی شده،کروم پیکولینات.این مواد راحتر از کروم کلرید جذب بدن میشوند.
منبع غذایی: حبوبات،جوانه ی گندم،آب پرتغال،مرغ و صدف. 

مس
در انتقال پیام عصبی،تولید گلبول قرمز،تولید استخوان های قوی،فعالیت های قلب،مغز و سیستم ایمنی دخالت دارد.قند خون را تنظیم میکند و از تولد نوزادان ناقص جلوگیری میکند.
میزان مصرف: 2 میلی گرم
برای خرید: کوپر گلوکونات یا کوپر سولفات
منابع غذایی: حلزون،گوشت اعضای داخلی بدن مثل جگر،حبوبات،آجیل،دانه ها و سبزیجات پربرگ.
 
آهن
از خستگی و کوفتگی جلوگیری میکند.فعالیت ورزشی بدن را بهبود میبخشد،سیستم ایمنی را تقویت میکند و سطح هوشیاری و حافظه را تنظیم میکند.
میزان مصرف: زنان 19 تا 50 سال، 18 میلی گرم. زنان باردار، 27 میلی گرم.زنان یائسه،حداکثر 8 میلی گرم و نه بیشتر.
برای خرید: آهن بهترین جذب را در فرم های فِروس فومارات یا فروس سولفات دارد.
منابع غذایی: گوشت قرمز نحیف،ماکیان،ماهی،نخود و لوبیا،زردآلو خشک،سبزیجات پربرگ،کشمش و غلات غنی شده. 

منیزیم
در تنظیم فشار خون،انقباض ماهیچه ها،انتقال پیام های عصبی،عملکرد سیستم ایمنی و ساخت استخوان دخالت دارد.خطر ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت را کاهش میدهد.در درمان وکنترل تشنج دوران آبستنی،سردرد و فشار خون مفید است.گاهی نیاز است که به تنهایی مصرف شود.
میزان مصرف: 400 میلی گرم
برای خرید: منیزیم اکسید،منیزیم کربونات یا منیزیم هیدروکسید
منابع غذایی: شیر کم چربی،بادام زمینی،آووکادو،موز،جوانه ی گندم،حبوبات،نخود و لوبیا،سبزیجات پربرگ و صدف. 

چربی های امگا-3
خطر ابتلا به بیماری های قلبی،از دست دادن حافظه،پوکی استخوان و بیماری های استخوان را کاهش میدهد.علائم روماتیسم مفصلی را کاهش میدهد.احتمالا در خلق و خو موثر است.نباید همراه با مولتی ویتامین مصرف شود و باید به تنهایی مورد استفاده قرار بگیرد.

میزان مصرف:یک گرم.زنانی که میزان تری گلیسیرید بالایی دارند، باید 2 تا 4 گرم،تحت نظر پزشک مصرف کنند. برای خرید: امگا-3 به شکل ترکیب epa و dha در دسترس است. بهترین منبع، مکمل های حاوی روغن ماهی است.
منابع غذایی: ماهی، بذر کتان و گردو. 

سلنیم
یک آنتی اکسیدانت است.خطر بیماری های قلبی،روماتیسم مفصلی و سرطان های متعددی را کاهش میدهد.
میزان مصرف: زنان باردار، 55 میکروگرم. زنان شیرده، 70 میکروگرم.مصرف بیش از 400 میکروگرم خطرناک و سمی است.
برای خرید: سلنومتیونین یا قارچ های غنی شده از سلنیوم
منابع غذایی: حبوبات،آجیل،غذاهای دریایی و گوشت نحیف 


روی

عمل بهبود یافتن را تسریع میکند،سیستم ایمنی را تقویت میکند،از پیچیدگی های دوران بارداری پیشگیری میکند و در قوی و سالم ماندن استخوان ها و حس بویایی و حس چشایی طبیعی دخالت دارد.
میزان مصرف: 8 میلی گرم. زنان باردار، 11 میلی گرم. زنان شیرده، 12 میلی گرم. میزان مصرف باید به کمتر از 40 میلی گرم در روز محدود شود.
برای خرید: زینک گلوکونات،زینک پیکولینات،زینک اکسید،زینک سولفات.
منابع غذایی: صدف،گوشت قرمز نحیف،بوقلمون،آجیل،نخود و لوبیا،جوانه ی گندم و حبوبات.


ممکن است تصور کنید که استفاده از مکمل ها بسیار پیچیده اند. برای اینکه دچار سردرگمی نشوید،نکات زیر را بخوانید:


* مولتی ویتامین با دوز متوسط را به همراه یک مکمل مواد معدنی که طیف گسترده ای از مواد معدنی را شامل میشود،استفاده کنید.


* اگر مصرف روزانه ی شما از غذاهای حاوی کلسیم و غذاهای سرشار از منیزیم کمتر از سه بار در روز است،مکمل های مصرفی را با کلسیم و منیزیم اضافی استفاده کنید.همینطور اگر در رژیم غذاییتان مقدار کافی ماهی وجود ندارد،مکمل های چربی امگا-3 را نیز در برنامه ی خود بگنجانید.


* میتوانید برنامه ی پیشنهادی بالا را با توجه به نیاز های خود تغییر دهید.مثلا اگر دچار آرتریت (ورم فاصل) هستید،میتوانید در مصرف گلوکز آمین تغییراتی بوجود آورید.






تاریخ : سه شنبه 90/3/31 | 7:44 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
-=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=-=--=--=--=--=--=-

 

 

مجسمه سازی لهستانی به هدف جلب توجه انسانها نسبت به انبوه زباله های الکترونیکی مجسمه ای بزرگ را بنا کرده است که از قطعات 300 رایانه مرده ساخته شده و بازدیدکنندگان می توانند در میان آن قدم بزنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، انسان فناوری هایی که دیگر زرق و برق خود را از دست داده اند و مدرن به شمار نمی روند را به سرعت فراموش می کند، به همین دلیل است که توده های وسایل الکترونیکی فرسوده روز به روز انبوه تر می شوند.

مجسمه سازی لهستانی به نام "مارک توماشیک" با توجه به این رویکرد انسانی، راه حلی را برای بازگرداندن این قطعات الکترونیکی به زندگی روزمره ارائه کرده است. وی با استفاده از چند هزار قطعه فرسوده از رایانه های قدیمی، مجسمه عظیم، نازیبا و مستطیل شکلی را طراحی کرده است که می توان در میان آن قدم زد.

این مجسمه به شکل اتاقی 5x4x4.5 متری است که بر روی ساختاری چوبی بنا شده است. این سازه در قلعه ای متعلق به قرن 14 میلادی در شهری در مرکز لهستان ساخته شده است. "توماشیک" برای جمع آوری قطعات مورد نیاز برای ساخت این مجسمه سه سال زمان صرف کرده است تا قطعات فرسوده را از میان 300 رایانه قدیمی که در گورستان لوازم الکترونیک انباشته شده بودند، انتخاب کرده و گرد آوری کند.

با دیدن این مجسمه اولین موردی که به ذهن می رسد معضل زباله های الکترونیکی است. در حدود 90 درصد از زباله های الکترونیکی آمریکا به چین و نیجریه صادر می شوند و 68 درصد از آمریکایی ها نیز تلویزیونها و رایانه های قدیمی خود را در خانه نگه می دارند.

با این همه "توماشیک" راهنمایی خاصی برای درک درست اثرش ارائه نکرده است. وی تنها می گوید بهترین راه برای درک این اثر این است که به درون آن رفته، در را ببندید و آن را احساس کنید. به گفته وی بازدیدکنندگان جوانتر کمتر درباره این اثر سوالی مطرح می کنند و تنها برخی از آنها درباره قطعات به کار گرفته شده هیجان زده می شوند:

alt

مجسمه ای ترکیبی از قطعات صفحه کلید و بدن خود مجسمه ساز

alt

این سازه از هزاران قطعه رایانه ای ساخته شده است

alt

قطعات به کار گرفته شده از 300 رایانه فرسوده جمع آوری شده اند

alt

جمع آوری قطعات سه سال از زمان مجسمه ساز را گرفته است






تاریخ : سه شنبه 90/3/31 | 7:39 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
-=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=-=--=--=--=--=--=-

 سرمایه داری در نزدیکی مسجد قلعه فتح الله کابل رستورانی ساخت که در آن موسیقی و رقص بود و برای مشتریان مشروب هم سرو می شد .
ملای مسجد هر روز در پایان موعظه دعا می کرد تا خدا صاحب رستوران را به قهر و غضب خود گرفتار کند و بلای آسمانی بر این رستوران نازل!
یک ماه از فعالیت رستوران نگذشته بود که رعد و برق و توفان شدید شد و رستوران به خاکستر تبدیل گردید.
ملا روز بعد با غرور و افتخار نخست حمد خدا را بجا آورد و بعد خراب شدن آن خانه فساد را به مردم تبریک گفت و اضافه کرد: اگر مومن از ته دل از خداوند چیزی بخواهد، از درگاه خدا ناامید نمی شود.
اما خوشحالی مومنان و ملای مسجد دیری نپایید.
صاحب رستوران به محکمه شکایت برد و از ملای مسجد خسارت خواست!
ملا و مومنان چنین ادعایی را نپذیرفتند!
قاضی دو طرف را به محکمه خواست و بعد از این که سخنان دو جانب دعوا را شنید، گلویی صاف کرد و گفت : نمی دانم چه بگویم سخن هر دو را شنیدم :؟!  
یک سو مومنانی هستند که به تاثیر دعا و ثنا ایمان ندارند!
وسوی دیگر مرد شراب فروشی که به تاثیر دعا ایمان دارد...!






تاریخ : سه شنبه 90/3/31 | 7:35 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

-=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=-=--=--=--=--=--=- در برابر دیگران او را مورد انتقاد قرار ندهید. اگر حس می کنید همسرتان نیاز به کمی انتقاد سازنده دارد، به هیچ وجه آن را مطرح نکنید مگر خصوصی و با لحنی دوستانه ،مورد انتقاد قرار گرفتن در جمع، سبب پایین آمدن عزت نفس و جریحه دار شدن احساسات می گردد. یکی از اشتباهات جبران ناپذیر زوج ها بعد از آغاز زندگی مشترک، فراموش کردن ابراز علاقه و گذاشتن وقت برای یکدیگر است. گویا همه چیز فدای روزمرگی ها می شود. غافل از اینکه این مساله باعث دور شدن و دلخوری زن و شوهر از یکدیگر و ایجاد فاصله بین آن دو می گردد. در حالی که با یک شاخه گل، یک کلمه محبت آمیز و چند دقیقه صحبت صمیمانه می توان مشکلات و دلخوری ها را از سر راه برداشت و زندگی شیرینی را در کنار همسر خود در پیش گرفت. شاید باور نکنید ولی راه های ساده ای برای ابراز علاقه به همسرتان وجود دارد: 1- برای او پیام های محبت آمیز بفرستید. به تلفن همراه او پیامی صمیمانه بفرستید. مطمئن باشید که این کار هم شیرین و هم جالب است. 2- یکی از کارهای مشکل او را انجام دهید. یکی از کارهای روزمره که او رغبتی به انجام آن ندارد، مانند چیدن علف های هرز، را انتخاب و برای او انجام دهید و لحظه ای را که او از انجام گرفتن آن توسط شما احساس راحتی می کند، نظاره گر باشید. 3- با هم یک کار سرگرم کننده انجام دهید. یک سرگرمی مانند حل جدول، تکمیل پروژه ای برای بهتر کردن محیط خانه، یا فروش اجناس غیرقابل مصرف منزل که می تواند شما را به هم نزدیک کند را انتخاب و در انجام آن با یکدیگر مشارکت کنید. 4- با هم بازی کنید. با انجام بازی هایی نظیر شطرنج، لحظات خوبی را ایجاد کنید. فقط به یاد داشته باشید که اگر شما را شکست داد، با او درگیر نشده و تنها لبخند بزنید. 5- حس قدردانی خود را ابراز کنید. وقتی همسرتان سخت کار می کند یا برایتان کاری انجام می دهد، بگذارید بداند که شما قدردان زحمات او هستید. 6- خانه را تبدیل به پناهگاهی برای او کنید. خانه را محل امنی برای همسرتان کنید تا بتواند از استرس های زندگی رهایی یابد. تمام تلاش خود را برای ساختن محیطی مطلوب در خانه، بنمایید. 7- به کارهای عجیب و غریب او بخندید. اجازه ندهید کارهای کوچکی که همسرتان انجام می دهد، اعصاب شما را درهم بریزد. اگر درباره آن بیندیشید، ممکن است برخی از آنها شما را بیشتر به همسرتان جذب کند. اگر او این کارها را انجام داده فقط می خواسته که تکراری عمل نکند. 8- برای او دعا کنید. از خداوند بخواهید که در درست انجام دادن همه کارها، او را یاری کند. همچنین گاهی اجازه دهید همسرتان این دعا را بشنود. این کار سبب می شود تا او دریابد که وقتی او قادر به انجام کاری نیست، شما از شخصی توانا برایش درخواست کمک می کنید. 9- قبل از دور انداختن چیزی هماهنگ کنید. اگر همسرتان وسایلی دارد که به نظر شما غیرقابل استفاده است، پیش از آن که مطمئن نشده اید که به آن احتیاجی ندارد، آن را دور نیندازید. 10- قبل از نظافت هماهنگ کنید. پیش از جابه جایی یا مرتب کردن وسایل روی میز کار همسرتان، از او اجازه بگیرید. شاید او وسایلی را طوری قرار داده که دسترسی به آنها برایش راحت تر است و ممکن است در صورت جابه جا کردن آنها، برای او بی نظمی به وجود آید. 11- با هم به پیاده روی یا گردش بروید. بگذارید طبیعت خلق و خوی شما را برای دوست داشتن تنظیم کند. صحبت کنید، گوش دهید. 12- انتظار نداشته باشید آنچه را در ذهنتان می گذرد را بخواند. اگر موضوعی هست که می خواهید همسرتان بداند، به او بگویید، از او انتظار نداشته باشید که از افکار و احتیاجاتتان باخبر باشد. 13- با هم بخندید. دوران بزرگسالی خود را برای لحظاتی فراموش کنید و با هم کارهای بچه گانه و شادی آور انجام دهید. همچنین، اگر کار اشتباهی انجام شد، سعی کنید با شوخی و خنده از آن بگذرید. این کار سبب کاهش استرس در آن شرایط خواهد شد. 14- از جاسوسی کردن بپرهیزید. از مخفیانه زیر نظر گرفتن و بررسی همسرتان دوری کنید. اگر می خواهید چیزی را بدانید، بدون رودربایستی از او سؤال کنید. 15- کارت پستال های عاشقانه به او بدهید. منتظر یک مناسبت خاص نباشید تا به او هدیه ای بدهید. عاشقانه ترین کارتی که می توانید را پیدا کنید و در ماشین او بگذارید. فراموش نکنید که پیام عاشقانه خود را هم در آن بنویسید. 16- خوراکی های مورد علاقه او را تهیه کنید. شکلات یا هر خوراکی دیگری که او دوست دارد را بخرید و در کنار ظرف غذای او با یک جمله زیبا بسته بندی کنید. 17- درباره آینده گفت وگو کنید. آینده خیلی هم از آنچه که به نظر می رسد دور نیست. درباره جاهایی که دوست دارید وقتی 50 سال از ازدواجتان گذشت بروید، با هم حرف بزنید و سعی کنید تا آن رویاها به واقعیت تبدیل شوند. 18- شک و تردیدها را روشن کنید. اگر همسرتان گفتار یا رفتاری مشکوک داشت، زود نتیجه گیری نکنید. به او فرصت دهید تا پیش از آن که شما قضاوت کنید، آن را توضیح دهد. 19- بگذارید او مرد خانه باشد. اگر چه این مسئله هر روز کمتر در نظر گرفته می شود، اما هنوز هم مفید است. اما این بدان معنا نیست که چون فقط همسرتان خانه را اداره می کند و چرخ زندگی را می چرخاند، شما نباید حق انتخاب داشته باشید. این یعنی او رئیس تیم است. 20- بگویید "معذرت می خواهم ". اگر چه شرایطی وجود دارد که ممکن است شما نخواهید بپذیرید که اشتباه می کنید. شاید حرف آزاردهنده ای گفته باشید یا کار بی اهمیتی انجام داده باشید. هیچ گاه برای اظهار تأسف و عذرخواهی از همسرتان غرور نداشته باشید. 21- به قول های خود عمل کنید. اگر به همسرتان قول انجام کاری را داده اید، باید تا پایان آن را دنبال کنید. 22- گذشته ها، گذشته! چنانچه همسرتان با رفتار یا گفتارش باعث آزردگی شما شده است، او را ببخشید. هرگاه اختلافی به وجود آمد، گذشته ها را به رخ او نکشید، به خصوص اگر اظهار پشیمانی کرده بود. 23- صادق باشید. چیزی را از همسرتان مخفی نکنید. روراست و شفاف باشید. این مورد به درستکاری بیشتر شما کمک خواهد کرد. 24- در برابر دوستانش به او افتخار کنید. مردها به طور ذاتی روی بالا بردن خود حساب می کنند. گاهی اوقات به منظور دلگرمی دادن به او بگذارید تعریف های شما را در مورد رفتارها و کردارهای خوبش بشنود. 25- ماشینش را به کارواش ببرید. او را با شستن و تمیز کردن ماشینش غافلگیر کنید. اگر نمی توانید خودتان کار را برعهده بگیرید، آن را به یک متخصص بسپارید. 26- عکس او را در صفحه کامپیوتر قرار دهید. با قرار دادن عکس او بر پس زمینه کامپیوتر خود، اجازه دهید او بداند که هنوز هم مردی خوش تیپ است. 27- با هم عبادت کنید. زوجی که با هم نماز می خوانند، با یکدیگر می مانند. اینها لحظاتی لطیف و خاص هستند که بین هر دو شما به یک میزان تقسیم شده و به یک اندازه اهمیت دارد. 28- غذایتان را زیر نور شمع بخورید. غذای مورد علاقه او را بپزید و شمعها را روشن کنید. زمانی را به تمرکز و توجه به یکدیگر و نگاه کردن در چشمان هم اختصاص دهید. 29- در مقابل دیگران با او مخالفت نکنید. این کار سبب شرمنده شدن او خواهد شد و باعث می شود تا احترام دیگران نسبت به او از بین برود. درنظر داشتن این نکته به خصوص اگر دارای فرزند هستید، بسیار اهمیت دارد. 30- در برابر دیگران او را مورد انتقاد قرار ندهید. اگر حس می کنید همسرتان نیاز به کمی انتقاد سازنده دارد، به هیچ وجه آن را مطرح نکنید مگر خصوصی و با لحنی دوستانه مورد انتقاد قرار گرفتن در جمع، سبب پایین آمدن عزت نفس و جریحه دار شدن احساسات می گردد. 31- از او حمایت کنید. به دیگران اجازه ندهید به همسرتان بی احترامی کنند. حتی نظریه ای کنایه آمیز می تواند آزار دهنده باشد. از او دفاع کنید. نگذارید شخصی، مهم ترین و با ارزش ترین فرد زندگیتان را به زمین بزند. 32- خودتان را دوست بدارید. خیلی وقتها ما به عنوان یک زن، به خاطر سستی خودمان، جلوی شوهرانمان را می گیریم. یاد بگیرید که آنها را آزاد بگذارید. موضوعاتی که شما را نگران می کنند، اغلب حتی آنها را آزار هم نمی دهند. آنچه آنها را اذیت می کند، زمانی است که ما مانع آنها می شویم. به یاد داشته باشید، گرچه ممکن است عجیب به نظر برسد، اما وقتی خودتان را دوست نداشته باشید نمی توانید واقعا شخص دیگری را دوست بدارید. 33- هنگام بیماری مراقبش باشید. مردها نازپروردگی را دوست دارند، بخصوص هنگامی که بیمارند. همه چیز را برای او فراهم کنید و سوپ مخصوصی هم برایش بپزید. 34- در چشمان او بنگرید. زمانی که همسرتان با شما صحبت می کند، مستقیم به چشمان او نگاه کنید. نه تنها این کار نشانگر این است که شما به آنچه او می گوید علاقه مندید، بلکه چیزی در نگاه کردن در چشمان او وجود دارد که به شما والایی خواهد داد. 35- عکسهای عروسی تان را قاب کنید. پس از این که مدتی از ازدواجتان گذشت، عکسهای عروسی تان را مخفی نکنید. بلکه آنها را در قاب عکس بگذارید. این کار یادآوری خواهد کرد که چگونه در ابتدا عاشق هم شدید و چقدر این عشق افزایش یافته است.






تاریخ : سه شنبه 90/3/31 | 7:33 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
مأموریت دانشگاهها برای حجاب دانشجویان جدیدالورود اعلام شد
شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها به گفته معاون فرهنگی وزارت علوم برنامه‌ریزی کرده تا امسال در زمان حضور دانشجویان جدیدالورود در دانشگاه‌ها مجموعه مصوبات و قوانین مربوط به حجاب و عفاف و پوشش به طور گسترده به دانشجویان یادآوری شود.

غلامرضا خواجه‌سروی گفت: رعایت عفاف و حجاب در دانشگاه‌ها دغدغه متدینین است به طوری که دانشجویان و اساتید و مردم متدین در این باره از مراجع استفتاء می‌کنند و ما به عنوان مسئولان وزارت علوم دغدغه‌مان این است که قوانین مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی منطبق بر مقتضیات دانشگاه به اجرا گذاشته شوند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: موظف هستیم محیط دانشگاه را هر روز نسبت به گذشته از نظر اخلاقی سالم‌تر کنیم تا آنچه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران خواسته است در راستای ایجاد محیطی برای رشد فضایل انسانی بیشتر در دانشگاه‌ها فراهم شود.

وی از برنامه‌ریزی شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها برای اجرای قوانین حجاب و عفاف در دانشگاه‌ها در سال تحصیلی آینده خبر داد و گفت: در سال تحصیلی جدید برایمان مهم است که در زمان حضور دانشجویان جدیدالورود در دانشگاه‌ها مجموعه مصوبات و قوانین مربوط به حجاب و عفاف و پوشش به نحوه گسترده و تأثیرگذار به دانشجویان یادآوری شود.

خواجه‌سروی افزود: آنچه ملاک عمل در زمینه عفاف و حجاب در دانشگاه‌ها است و باید در همه مجموعه‌های دانشگاهی رعایت شود 2 مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است که مصوبات به حداقل در حجاب اکتفا کرده است. اجبار در زمینه عفاف و حجاب در محیط دانشگاه در همان حد است که مقررات و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی گفته است، نه بیشتر از آن و نه کمتر از آن.

 

منبع: خبرگزاری مهر

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir






تاریخ : دوشنبه 90/3/30 | 10:41 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<      1   2   3   4   5   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">