سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.
-=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=-=--=--=--=--=--=-

 

 

مجسمه سازی لهستانی به هدف جلب توجه انسانها نسبت به انبوه زباله های الکترونیکی مجسمه ای بزرگ را بنا کرده است که از قطعات 300 رایانه مرده ساخته شده و بازدیدکنندگان می توانند در میان آن قدم بزنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، انسان فناوری هایی که دیگر زرق و برق خود را از دست داده اند و مدرن به شمار نمی روند را به سرعت فراموش می کند، به همین دلیل است که توده های وسایل الکترونیکی فرسوده روز به روز انبوه تر می شوند.

مجسمه سازی لهستانی به نام "مارک توماشیک" با توجه به این رویکرد انسانی، راه حلی را برای بازگرداندن این قطعات الکترونیکی به زندگی روزمره ارائه کرده است. وی با استفاده از چند هزار قطعه فرسوده از رایانه های قدیمی، مجسمه عظیم، نازیبا و مستطیل شکلی را طراحی کرده است که می توان در میان آن قدم زد.

این مجسمه به شکل اتاقی 5x4x4.5 متری است که بر روی ساختاری چوبی بنا شده است. این سازه در قلعه ای متعلق به قرن 14 میلادی در شهری در مرکز لهستان ساخته شده است. "توماشیک" برای جمع آوری قطعات مورد نیاز برای ساخت این مجسمه سه سال زمان صرف کرده است تا قطعات فرسوده را از میان 300 رایانه قدیمی که در گورستان لوازم الکترونیک انباشته شده بودند، انتخاب کرده و گرد آوری کند.

با دیدن این مجسمه اولین موردی که به ذهن می رسد معضل زباله های الکترونیکی است. در حدود 90 درصد از زباله های الکترونیکی آمریکا به چین و نیجریه صادر می شوند و 68 درصد از آمریکایی ها نیز تلویزیونها و رایانه های قدیمی خود را در خانه نگه می دارند.

با این همه "توماشیک" راهنمایی خاصی برای درک درست اثرش ارائه نکرده است. وی تنها می گوید بهترین راه برای درک این اثر این است که به درون آن رفته، در را ببندید و آن را احساس کنید. به گفته وی بازدیدکنندگان جوانتر کمتر درباره این اثر سوالی مطرح می کنند و تنها برخی از آنها درباره قطعات به کار گرفته شده هیجان زده می شوند:

alt

مجسمه ای ترکیبی از قطعات صفحه کلید و بدن خود مجسمه ساز

alt

این سازه از هزاران قطعه رایانه ای ساخته شده است

alt

قطعات به کار گرفته شده از 300 رایانه فرسوده جمع آوری شده اند

alt

جمع آوری قطعات سه سال از زمان مجسمه ساز را گرفته است






تاریخ : سه شنبه 90/3/31 | 7:39 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">