سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

اگرچه نمى‌توان تبخال را معالجه کرد یا به کلى از آن پیشگیرى کرد، اما راه هایى وجود دارد که مى تواند توالى بروز آن را کاهش دهد یا مدت بروز آن را محدود کند. تبخال کاملاً با  آفت که بعضى افراد آن را با تبخال اشتباه می‌کنند،  متفاوت است. آفت ها معمولاً مسرى نیستند و زخم هایى هستند که بر روى بافت‌هاى نرم درون دهان به وجود مى آیند، جایى که تبخال نمى‌زند.


علائم و نشانه هاى تبخال:

تاول هاى کوچک و دردناک پر از مایع که روى منطقه برجسته، قرمز و دردناک پوستتان قرار دارند.

درد یا مورمور شدن که اغلب یکى دو روز پیش از ظهور تاول‌ها احساس می شود.

معمولاً 7 تا 10 روز طول مى‌کشد تا تبخال برطرف شود. تبخال معمولاً روى لب‌ها ظاهر مى شود. اما گاهى روى سوراخ هاى بینى، چانه یا انگشتان دست هم دیده مى‌شود. گرچه غیر معمول است، اما ممکن است تبخال در داخل دهان هم بروز کند(اما تنها بر روى لثه ها یا کام سخت که در سقف قرار دارد).

اگر زخمى روى بافت هاى نرم درون دهانتان ظاهر شود ممکن است آفت باشد، ولى مطمئناً تبخال نیست.

علائم تبخال ممکن است حداکثر تا 20 روز پس از قرار گرفتن در معرض ویروس ظاهر نشود و معمولاً 7 تا 10 روز طول مى‌کشد. تاول ها شکل مى‌گیرند، مى‌ترکند و ترشح مى‌کنند. سپس کبره زردرنگى تشکیل مى شود و نهایتاً با ریختن آن، پوست صورتى رنگى در زیر ظاهر مى‌شود و تبخال بدون گذاشتن جا بهبود مى یابد.
علل تبخال:
گونه هاى معینى از ویروس هرپس باعث تبخال مى‌شود.

ویروس هرپس سیمپلکس  معمولاً در صورت، تبخال ایجاد مى‌کند. این ویروس مسئول ایجاد تبخال هاى تناسلى است. با این حال هر دو نوع ویروس مى توانند هم در ناحیه صورت و هم در دستگاه تناسلى تبخال ایجاد کنند.

زمانی تبخال به شما سرایت مى‌کند که با شخصى که داراى ضایعه فعال است تماس بگیرید. استفاده مشترک از ظروف غذا، تیغ و حوله مى تواند باعث سرایت عفونت شود.

هنگامى که یک بار به تبخال مبتلا مى‌شوید، ویروس در سلول‌هاى عصبى پوست‌تان نهفته باقى مى‌ماند و ممکن است دوباره به صورت عفونتى فعال در همان محل اول یا نزدیک به آن ظاهر شود. در این صورت ممکن است در محل قبلى، احساس خارش یا برآمدگى کنید.

تب، استرس و قرار گرفتن در معرض نور خورشید ممکن است باعث عود تبخال شود.
چه وقت باید به پزشک مراجعه کرد؟
تبخال‌ها عموماً بدون درمان بهبود مى‌یابند. اما در موارد زیر باید به پزشک مراجعه کنید:
- دچار بیمارى دیگرى هستید که باعث اختلال دستگاه ایمنى شما شده است.
- تبخال هایى دارید که پس از یک تا دو هفته به خودى خود بهبود نمى‌یابند.
- علائم بیمارى شدید است.
- عودهاى مکرر تبخال در شما رخ مى‌دهد.
عوارض تبخال:
تبخال مسرى است. ویروس تبخال مى‌تواند از طریق پوست، از شخصى به شخص دیگر منتقل شود.

ویروس "هرپس سیمپلکس" مى تواند حتى زمانى که تاول‌ها ظاهر نشده‌اند مسرى باشد، اما بیشترین خطر انتقال عفونت زمانى است که تاول ها ظاهر مى‌شوند تا زمانى که آنها کاملاً خشک مى‌شوند و کبره مى‌بندند.

اگر به تبخال مبتلا هستید، از تماس با نوزادان، افراد مبتلا به اگزما (التهاب پوستى ناشى از آلرژى) یا افراد دچار اختلال دستگاه ایمنى مثل مبتلایان به سرطان، ایدز یا گیرنده پیوند عضو خوددارى کنید.

عفونت تبخالى چشم که باعث ایجاد جوشگاه بر روى قرنیه مى شود، یکى از علل مهم کورى است. این عارضه نیاز به درمان فورى پزشکى دارد.

درمان
تبخال عموماً بدون نیاز به درمان پس از 7 تا 10 روز برطرف مى‌شود. اگر به حملات مکرر تبخالى دچار مى‌شوید، پزشکتان ممکن است داروهاى ضد ویروسى برایتان تجویز کند.
استفاده از دارو مى تواند طول دوره ابتلا به تبخال را کوتاه کند و درد شما را کاهش دهد.
پیشگیرى:
براى اینکه از ابتلا به تبخال پیشگیرى کنید و یا نگذارید تبخال به سایر نقاط بدنتان یا افراد دیگر منتقل شود، به توصیه هاى زیر عمل کنید:

*از بوسیدن یا تماس پوستى با افراد مبتلا به تبخال، در زمانى که تاول روى پوست آنها وجود دارد خوددارى کنید. ویروس مى تواند تا هنگامى که ترشحات مرطوب در تاول وجود دارند، انتقال یابد.

* از وسائل مشترک استفاده نکنید. وسائل غذاخورى، حوله ها و سایر چیزهاى شبیه به آنها مى تواند در صورت وجود تاول ها، باعث انتقال بیمارى شود.

*دست هایتان را تمیز نگه دارید: اگر مبتلا به تبخال هستید، قبل از لمس کردن افراد دیگر، دست هایتان را بشویید.

*مراقب لمس کردن سایر نقاط بدنتان باشید، به خصوص چشم ها و دستگاه تناسلى، به گسترش عفونت حساسند.

*از عوامل تحریک کننده بپرهیزید. از جمله وضعیت هایى که ظهور تبخال را تحریک مى کنند، قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید است.

*از کرم هاى ضدآفتاب استفاده کنید. کرم ضدآفتاب را پیش از قرار گرفتن طولانى مدت زیر آفتاب، چه در تابستان و چه در زمستان، روى لب ها و صورتتان بمالید تا از ظهور تبخال پیشگیرى کنید.

مراقبت های شخصى:
تبخال معمولاً بدون درمان ناپدید مى‌شود. در طول مدتى که تبخال وجود دارد، با رعایت نکات زیر مى توانید از ناراحتى رهایى یابید:

استفاده از کرم ها: کرم هاى معمولى که بدون نسخه پزشک به فروش مى رسند ممکن است راحتى شما را فراهم کنند، اما انتظار نداشته باشید که بهبودى را تسریع کنند.

استفاده از مسکن ها: از جمله آسپیرین، استامینوفن و ایبوپروفن براى تخفیف درد. به کودکان هیچ گاه آسپیرین ندهید. آسپیرین مى تواند یک عارضه نادر و بالقوه کشنده را به نام نشانگان "راى" در کودک ایجاد کند.

استفاده از گرما یا سرما

اجازه بهبود به ضایعه بدهید: از فشار دادن، کندن یا سوراخ کردن تاول‌ها بپرهیزید.






تاریخ : شنبه 90/12/6 | 8:30 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
مجله بین المللی "National Geographic" مشهورترین و از فعالترین نشریه های دنیاست که از 125 سال پیش تاکنون مطالبی درباره مسائل مرتبط با جغرافیا و علوم طبیعی جهان منشر کرده است.
وبلاگ جهان عجایب : مجله بین المللی "National Geographic" مشهورترین و از فعالترین نشریه های دنیاست که از 125 سال پیش تاکنون مطالبی درباره مسائل مرتبط با جغرافیا و علوم طبیعی جهان منشر کرده است. این مجله به تازگی فهرستی از 12 شهر باستانی و شگفت انگیز جهان منتشر کرده که شهر پرسپولیس یا تخت جمشید به عنوان یک از شهرهای حیرت انگیز دنیای باستان انتخاب شده است.
 
یکی از نکات قابل توجه این نشریه استفاده از دانشمندان علم جغرافیا برای تهیه گزارش ها و استفاده از عکاس های حرفه ای آرشیوی ویژه خود است. با هم نگاهی بر شهرهای شگفت انگیز دنیای باستان می اندازیم.

1- پترا - اردن
 

با دقت به عکس و مقایسه فردی که در دهانه معبد پترا ایستاده می توان به عظمت و وسعت این شهر باستانی پی برد. این شهر سالیان سال زیر شن های صحرا مدفون شده بود. تاریخ ساخت آن به قرن دوم میلادی و به دست مردمان "انباط" ساخته شده است. این مکان امروزه یکی از اماکن گردشگری اردن است.
2- ماچو پیچو - پرو
 

از زمان کشف شهر "ماچو پیچو" یکصد سال می گذرد اما تاکنون باستان شناسان نتواسته اند کشف کنند که کاربرد این شهر باستانی متعلق به سلسله "اینکاها" چه بوده است. اینکاها دارای سیستم خاصی از نگارش بوده اند اما هیچ متنی از آنها به جای نمانده است. این شهر در ارتفاع دو هزار و 500 متری از سطح دریا ساخته شده و اغلب اوقات از آن به‌ عنوان «شهر گمشده اینکاها» یاد می‌شود. ماچو پیچو احتمالا شناخته شده‌ترین نماد امپراتوری اینکاها است. این شهر در حدود سال 1450 میلادی ساخته‌ شده و صدها سال پیش در زمان فتح اینکاها توسط اسپانیایی‌ها متروک شده‌ است.
3- پالنک - مکزیک
 

در جنوب شرقی مکزیک و گواتمالا "مایاها" شروع به ساختن شهری بزرگ از سه هزار سال پیش در دل جنگل های استوایی کردند. حاکمان آنها در این نواحی عبادتگاه های هرمی شکل، قصرها، بازار و میدان های تجارتی زیبایی ساختند. آموزش هنر و تجارت رونق پیدا کرد و نویسندگان با استفاده از عکس‌ها و نقش‌های سمبلیک، یک سیستم نوشتاری ایجاد کردند. ریاضیدانان و ستاره شناسان مایا بسیار متخصص بودند. مشهور است در معابد مایاها انسان ها را برای خدای خورشید قربانی می کردند.
4- تروآ - ترکیه
 

درباره هیچ شهری در تاریخ همچون تروا این همه افسانه و داستانهای رازآلود وجود ندارد. هومر، این شهر را در شمال غربی ترکیه کنونی ذکر کرده و کشفیات باستان شناسی در سال 1871 از وجود شهری باستانی در این منطقه پرده برداشت. تروآ مهاجرنشینی یونانی بود که در محل آناتولی واقع بود. در آن سال "هانریش سلیمان" باستان شناس آلمانی شروع به کشفیاتی در منطقه کرد. این شهر حدوداً پنج هزار سال پیش ساخته شده ولی برخی از باستان شناسان شک دارند که کشفیات سلیمان همان شهر باستانی تروآ باشد.
5- موهنجو دارو - پاکستان
 

شهر باستانی "موهنجو دارو" مربوط به تمدن ایندوهای باستان است که به کلی تا سال 1921 میلادی ناشناخته باقی مانده بود، اما تحقیقات باستان شناسی در منطقه باعث کشف این شهر و شهر باستانی "هاراپا" شد. این شهر حدود چهار و 500 سال پیش ساخته شد و در آن زمان منطقه ای بسیار حاصل خیر و پر آب بود. با این وجود به علت شرایط ناامن سیاسی در پاکستان هنوز امکان ادامه کشفیات و تحقیقات باستان شناسی برای روشن شدن رموز شهر امکان پذیر نیست.
6- پالمیرا - سوریه
 

شهر باستانی "پالمیرا" یا "تادمور" قدمتی حدوداً چهار هزار ساله دارد اما اهمیت آن به سالهای 300 قبل از میلاد بر می گردد که به عنوان قطب تجاری شناخته می شد و مرکزی بود برای انتقال کالاهای بازرگانی ایران باستان و شهرهای بین النهرین. این شهر موقعیت استراتژیک برای رومیان داشت که توانسته بودند در قرن اول میلادی شهر را تصرف کنند. اوج شکوفایی این شهر در زمان سلطنت "زنوبی" بود.
7- تانیس - مصر
 

شهر باستانی "تانیس" در زمان خود یکی از بزرگترین و ثروتمندترین شهرهای دنیای باستان بوده است. مرکز سلطنت "توت انخ آمون" پادشاه مصر و پایتخت سیاسی امپراطوری فراعنه محسوب می شده است. این شهر همچنان شهری استراتژیک و اقتصادی بود تا اینکه در قرن ششم میلادی سیلاب دریاچه ای نزدیک آن ساکنین آن را تهدید کرد. پس این شهر خالی از مردمان شد و ساکنانش شهر تنیس را در نزدیکی آن ساختند و در آن مستقر شدند.
8-  گریت اینکلوژر - زیمباوه
 

ملکه باستانی سبا بلقیس در این شهر باستانی مستقر بوده و یکی از مهمترین کشفیات باستان شناسی در قاره آفریقا محسوب می شود. هنوز مشخص نیست دقیقاً چه زمانی و برای چه هدفی این شهر ساخته شده اما به نظر می رسد "شونا" بنیانگذار امپراطوری "بانتو" در حوالی سالهای 1250 میلادی آن را ساخته باشد. معنای این شهر "دیوار یا حصار بزرگ" است. این شهر کاربرد آیینی داشته است و شهری مقدس شناخته می شد.
9- نمرود - عراق
 

این شهر به عنوان پایتخت امپراطوری آشوریان در شمال عراق قرار داشت و نام آن با بی رحمی و قساوت عجین شده بود. آشوریان این شهر را در قرن 14 قبل از میلاد ساختند و برای هزاران سال یکی از شهرهای مهم خاورمیانه باستان شناخته می شد. اهمیت این شهر در سال 612 قبل از میلاد زمانی که دیگر شهر مهم آشوری ها به نام "نینوا" بدست بابلیان افتاد بسیار کم شد.
10- تخت جمشید - ایران
 

شهر باستانی تخت جمشید یکی از چهار پایتخت امپراطوری سرزمینی بود که بعدها به نام "ایران" نامیده شد. کار ساخت آن از حوالی سال های 520 قبل از میلاد آغاز و به نمادی از ثروت و جلال و بزرگی امپراطوری ایران باستان تبدیل شد. معماری فوق العاده این شهر باستانی زبانزد مورخین دنیاست و در ساخت آن از نقره و طلا نیز استفاده شده بود و در گوشه و کنار تخت جمشید حجاری های پیکره های انسانی به چشم می خورد. ساخت تخت جمشید در دوران شکوفایی امپراطوری هخامنشی و به فرمان داریوش بزرگ آغاز شد. این امپراطوری از 550 تا 330 پیش از میلاد حکمروایی کرد تا اینکه با حمله اسکندر مقدونی از هم فرو پاشید و تخت جمشید در آتش سوخت.


11- استون هنج - انگلیس
 

قرن هاست که چرایی ساخت این شهر در جنوب انگلیس و کاربرد دقیق آن یکی از جوابهای بی پاسخ باستان شناسان باقی مانده است. سازندگان استون هنج، از سال 3100 پیش از میلاد، سنگهای این بنا را به شکل چند دایره تو در تو، در مکان فعلی آن کار گذاشتند. احتمالاً از این دایره‌های سنگی برای مشاهده حرکات خورشید، ماه و ستارگان که در آن زمان طی مراسم مذهبی مورد پرستش قرار می‌گرفتند، استفاده می‌شده‌ است. سنگهایی شبیه به آنچه که در این بنا به کار رفته، در مناطق دیگر مانند کارناک فرانسه و نیوگرنج ایرلند، یافت شده‌ است.
12- مِزا وِردِ - آمریکا
 

شهر باستانی مزا ورد در ایالت کلرادوی آمریکا قرار دارد. این شهر یکی از معدود باقی مانده های ساکنین بومی سرخ پوست قاره آمریکاست. این شهر توسط مردم کشاورز "پیئوبلوین" در بین سال های 550 تا 1300 میلادی ساخته شده است.





تاریخ : شنبه 90/12/6 | 7:11 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

عکسهای دیدنی از دنیای مورچه ها توسط یک عکاس هنرمند روسی آندری پاولوف


SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون






تاریخ : شنبه 90/12/6 | 7:7 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

شما یادتون نمی آید...! 

0.jpg
 1.jpg
 65812_565.jpg
 65814_278.jpg
 65817_266.jpg
 65822_556.jpg
 65823_690.jpg
 65824_984.jpg
 
 65825_450.jpg
 
 65826_939.jpg
 65828_241.jpg
 65829_307.jpg
 65830_708.jpg
 65831_414.jpg
 65832_155.jpg 
 65834_521.jpg 
 65835_818.jpg
65836_347.jpg 
 y1.jpg 
 y10.jpg 
 y11.jpg
 
 y12.jpg 
 y13.jpg 
 y14.jpg 
 y15.jpg 
 y16.jpg 
y17.jpg 
 y18.jpg 
 y19.jpg 
 y2.jpg 
 y20.jpg 
 y21.JPG 
 y22.jpg 
 y23.jpg 
 y24.jpg y25.jpg 
 y26.jpg 
 y27.jpg 
y28.jpg 
 y29.jpg 
 y3.jpg
 y30.JPG
y31.jpg 
 y4.jpg 
 y5.jpg 
 y6.jpg
 y7.jpg
 y8.jpg
 y9.jpg

برگرفته از ایرانتو






تاریخ : شنبه 90/12/6 | 7:4 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

ساختمان های کاغذی

یک مرد آمریکایی در طی 44 روز با استفاده از ورق در یک کازینو در چین
به هنرنمایی پرداخت و بدون استفاده از چسب و وسایل دیگر، این
ساختمان های کاغذی را ساخت. وزن کلی این ساختمان ها 272 کیلوگرم است!




















تاریخ : جمعه 90/12/5 | 5:42 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

پرشتـاب تـرین خـودروهای جـهان

هر ساله شرکت های خودروسازی جهان مدل های جدیدی را روانه بازار می کنند که گامی دیگر به سمت هرچه پیشرفته تر شدن این صنعت و تعریف استانداردهایی جدید در این حوزه محسوب می شود. سایت Edmunds.com در زمینه معرفی خودروهای مختلف به فعالیت می پردازد و مصرف کنندگان از طریق اطلاعات ارائه شده می توانند متوجه شوند که در قبال پول پرداختی خود چه امکاناتی را کسب خواهند کرد. این اطلاعات شامل موتور، طراحی، جزئیات آلایندگی و همچنین سرعت می شوند.

در ادامه ایمیل برخی از سریع ترین خودروهای سال 2011 که توسط دَن اِدموندز مدیر بررسی و تست خودرو این سایت مورد آزمایش قرار گرفته اند، حضور شما دوستان در گروه پرشین استار معرفی می شوند. بعضی از این خودروها مدل های جدید سال 2011 میلادی بوده و یا در امسال (2012) روانه بازار خواهند شد. ذکر این نکته الزامی است که این خودروها بر اساس شتاب صفر تا 60 مایل بر ساعت و نه حداکثر سرعت آنها رتبه بندی شده اند.

1. نیسان GT-R

 

 

Nissan GT-R Black Edition، مدل 2012 سری GT-R از کمپانی نیسان محسوب می شود که زودتر از موعد مقرر روانه بازارهای جهانی شده است. مدل های قبلی که از سال 2009 در خط تولید قرار گرفته اند، شتاب صفر تا 60 مایل بر ساعت 3.6 ثانیه دارند. قیمت: 90 هزار و 950 دلار
2. پورشه 911


Porsche 911، از مدل های مختلفی برخوردار است که همه آنها از شتاب های اولیه چشمگیری برخوردار هستند. مدل GT3 از شتاب صفر تا 60 مایل بر ساعت 4 ثانیه، مدل GT2 RS از شتاب 3.6 ثانیه و مدل توربو از شتاب کم نظیر 3.2 ثانیه ای برخوردار است. قیمت: 136 هزار و 450 دلار
3. بنتلی کانتیننتال سوپر اسپرت


 

 

 

 

 

 

Bentley Continental Supersports اصلا خودروی ظریفی محسوب نمی شود. برای بهتر مشخص شدن این مساله اشاره به وزن آن که تقریبا برابر با 2.5 تن است می تواند جالب توجه باشد. این خودرو دارای سیستم چهار چرخ متحرک بوده و به رغم وزن سنگینش از شتاب صفر تا 60 مایل بر ساعت فوق العاده 3.8 ثانیه ای برخوردار است. قیمت: 272 هزار و 195 دلار
4. شورلت کوروت



Chevrolet Corvette یک خودرو کلاسیک بی نظیر است. شتاب صفر تا 60 مایل بر ساعت آن در مدل Z06 برابر با 4.2 ثانیه و برای مدل گراند اسپرت برابر با 4.4 ثانیه است. اما بهترین شتاب اولیه را مدل ZR1 کوروت که از موتور 638 اسب بخاری برخوردار است با 3.9 ثانیه در اختیار دارد. قیمت: 113 هزار و 500 دلار
5. آئودی R8



Audi R8، خودرویی با سیستم چهارچرخ متحرک که از شتاب صفر تا 60 مایل بر ساعت 3.9 ثانیه برخوردار است. به اعتقاد ادموندز R8 همانند مدل های لامبورگینی خودرویی عجیب و غریب محسوب نمی شود اما از ظاهر و طراحی تاثیر گذار و موتوری نیرومند بهره می برد. قیمت: 118 هزار و 450 دلار
6. کادیلاک CTS-V



خودرو Cadillac CTS-V در دو گونه کوپه و سدان روانه بازار شده است. شتاب صفر تا 60 مایل بر ساعت آن برابر با 4.2 ثانیه بوده و یکی دیگر از خودرو های نسبتا ارزان این لیست نسبت به رقبایش محسوب می شود. قیمت: 65 هزار و 390 دلار
7. ب.ام.و X6 M



مدل BMW X6 M که اساسا یک SUV محسوب می شود اما از طراحی خاصی شبیه خودروهای کوپه و یا هاچ بک برخوردار است. اندازه آن واقعا بزرگ بوده اما شتاب صفر تا 60 مایل بر ساعت آن تنها برابر با 4.3 ثانیه است. قیمت: 90 هزار و 375 دلار
8. مرسدس بنز کلاسAMG C


شتاب صفر تا 60 مایل بر ساعت Mercedes-Benz C-Class AMG برابر با 4.4 ثانیه است. این رکورد با مدل CL63 AMG یکسان بوده اما تفاوت هایی میان آنها وجود دارد. مدل C کلاس در واقع خودرویی کوچک با موتوری بزرگ بوده و در نتیجه از صدای موتور دلنشینی برخوردار است. مدل CL بر روی پلت فرمی مشترک با C کلاس ساخته شده اما از طراحی لوکس تر برخوردار بوده و چهار در است. برچسب قیمت آن نیز برابر با 99 هزار و 50 دلار است. قیمت: 59 هزار و 805 دلار
9. فورد شلبی GT500


Ford Shelby GT500 با قیمت پایه 49 هزار و 605 دلاری ارزان ترین خودرو این لیست محسوب می شود. اما برخورداری از موتوری 550 اسب بخاری شتاب صفر تا 60 مایل 4.4 ثانیه را برای آن به ارمغان آورده است. در طراحی این خودرو تا حدود زیادی سعی شده تا از مولفه های شلبی های قدیمی استفاده شود اما مسلما موتور و قدرت آن چیز دیگری است. قیمت: 49 هزار و 605 دلار
10. جاگوار XFR


به اعتقاد ادموندز Jaguar XFR یکی از خودروهایی است که طرفداران جاگوار واقعا آن را دوست دارند. شتاب صفر تا 60 مایل آن برابر با 4.5 ثانیه بوده و از موتوری 510 اسب بخاری بهره می برد. طراحی داخلی و خارجی آن نیز زیبا و لوکس است. تنها فشاری بر پدال گاز XFR نیروی نهفته در زیر کاپوت آن را آزاد خواهد کرد. قیمت: 82 هزار و 875 دلار







تاریخ : جمعه 90/12/5 | 5:35 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 

آیا تا به حال به خواستگاری رفته اید؟ اگر رفته باشید مطمئنا با آداب و رسوم آن هم آشنا هستید اما جهت اطلاع دامادهای ناشی عرض می کنیم که خرید یک جعبه شیرینی (ترجیحا خامه ای) و یک دسته گل (چنانچه در سبد باشد با کلاس تر محسوب می شود) الزامی است. اما جناب آقای داماد، در حین ورود به خانه عروس خانم لازم است شرایطی را در نظر قرار دهید که بعدها مایه سرکوفت خوردنتان نشود.

- قبل از هر چیز یادتان باشد که بهتر است شما آخرین نفر وارد خانه عروس شوید و کفش هایتان را هم جفت کنید.

- سعی کنید خیلی عرق نکنید و لزوما سرخ هم نشوید. ضمنا از نگاه کردن به در و دیوار خانه جدا خودداری کنید چون به اندازه کافی وقت برای این کار خواهید داشت.

- چنانچه کار به گفت وگوی دو نفره رسید

اعتماد به نفس خود را حفظ کرده و از تپق زدن پرهیز کنید و در صورت امکان

از شرایط آب و هوا و سیاست صحبت نکنید چرا که این مسائل شما را از هدف اصلی بحث دور خواهند کرد.

- مواظب باشید تحت هیچ شرایطی انگشتتان را داخل دماغتان نکنید چون این امر جواب بله عروس خانم را به تاخیر خواهد انداخت.

- خیلی به بزرگترها چشمک و اشاره نکنید و بگذارید با خیال راحت در مورد فوتبال و آشپزی و خاطرات سفر به مشهد و…

صحبت کنند و وقتی در مورد اصل موضوع صحبت می کنند خونسردی خود را حفظ کنید

و دائم دستتان را داخل موهایتان نکنید.

- دائم به آشپزخانه زل نزنید و منتظر نباشید

که عروس خانم به شما چای تعارف کند و شما کنترل دستهایتان را در دست

بگیرید که مبادا چای روی شلوارتان بریزد چرا که اگر چنین فکری در سر دارید

معلوم است که یکی از طرفداران پر و پاقرص سریال های ایرانی هستید چون این روزها مد شده به جای عروس خانم شخص دیگری چای را تعارف می کند که ممکن است از شانس شما برادر چاق و سبیل کلفت وی این مسوولیت را بر عهده بگیرد.

- چنانچه در حین ورود دسته گلی در دست دارید

خیلی هول نشوید چون همه عالم و آدم می دانند که شما آن گل را برای عروس

آورده اید پس آن را به دست خود عروس ندهید و ترجیحا به پدر یا برادرش تقدیم کنید.

- در حین خوردن چای مراقب سر و صدای چای خوردنتان باشید. خصوصا شما داش مشتی ها ازهرگونه  هورت کشیدن چای و جویدن قند با صدای فجیع خودداری کنید چون هر آن ممکن است سکوت مهیبی مجلس را فراگیرد و همه نگاه ها روی شما زوم شود.

- چنانچه خانواده عروس بیش از یک دختر دارند

قبلا دختر مورد نظرتان را مشخص کنید در غیر این صورت عواقب بعدی به عهده شخص خاطی خواهد بود.

- هنگام لباس پوشیدن بسیار مراقب باشید و توجه لازم را مبذول بدارید، اگر دیر برسید بهتر از این است که اوضاعتان ناجور باشد.

- چنانچه یک کت و شلوار دارید که مدت هاست آن را نپوشیده اید از چند روز قبل آن را پرو کنید تا در چاقی اخیر شما دردسر ساز نشود، هیچ لباسی را به زور تنتان نکنید.

- اگر شلوار پسرخاله تان را قرض گرفته اید

که 2 سایز از شما کوچکتر است با زور آن را نپوشید چرا که ممکن است وسط خواستگاری شکافته شود و مشکلات عظیمی برایتان ایجاد کند.

- در هنگام میوه خوردن هم توصیه می شود

مانند خوردن چای رفتار کنید و از خوردن میوه های صداداری مثل خیار و گوجه سبز خودداری کنید و اگر درست و حسابی بلد نیستید میوه پوست بکنید از پوست کندن پرتقال های سفت خودداری کنید. چون ممکن است دست و بالتان کثیف شود و پدر عروس خانم فورا دستمال کاغذی را به سمت شما بیاورد و توجه همه به عدم تبحر شما در پوست کندن میوه جلب شود. اگر پیراهن سفید پوشیده اید اصلا مجبور نیستید که انار بخورید و لباستان را کثیف کنید. چون این مسائل در مشورت عروس با خانواده اش تاثیر بسزایی خواهد گذاشت.

- سعی کنید به هیچ وجه اضطراب نداشته باشید چون اضطراب موجب می شود که میزان دستشویی رفتن های شما افزایش پیدا کند.

- بنابراین جهت خودداری از دستشویی رفتن های مکرر قبل از رفتن به خواستگاری آب زیاد و چای ننوشید و اضطراب را هم از خودتان دور کنید!

- هیچ گاه گرسنه به خواستگاری نروید چون سکوت دسته جمعی در مراسم خواستگاری غیرقابل پیش بینی است.

و هر آن ممکن است صدای قار و قور شکمتان شما را شرمنده خاص و عام کند همچنین گرسنگی زیاد باعث خواهد شد شما اقدام به پرخوری فراوان کنید و ذهنیت یک داماد شکمو را در خانواده عروس ایجاد کنید






تاریخ : جمعه 90/12/5 | 12:42 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

این دختران به خاطر یک بیماری خاص به نام سندرم موی گرگ دچار یک زندگی وحشتناک شده اند و همیشه در رویایی ازدواج بوده اند.
ساویتا 23 ساله ، منوشا 18 ساله و ساویتری 16 ساله درست مثل بقیه زنان هستند با این تفاوت که بدن آنها از سر تا پا پوشیده از موی ضخیم است.

از هر 1 میلیارد نفر یک نفر به این سندرم دچار میشود و در این اتفاق  نادر و دردناک سه دختر از یک خانواده به صورت ژنتیکی این سندرم را دارند.
در این بیماری خاص سلولهای هر نقطه از بدن مستعد رشد مو میشوند به صورتیکه حتی روی پیشانی و پلکها هم مو رشد میکند.

این دختران اهل منطقه ای در جنوب هندوستان هستند و مجبورند هر روز از کرم موبر استفاده کننند.
این خانواده دارای 6 دختر است که تنها سه تای آنها به این بیماری مبتلا هستند و پدر خانواده نیز این بیماری را داشته است.

قرار است آنها تحت عمل لیزری قرار گیرند و برای همیشه از شر این موها خلاص شوند. این عمل برای هر دختر حدود 4500 پوند هزینه در بردارد که خانواده آنها قادر به پرداخت این مبلغ نیست و قرار است با کمکهای دولتی این مشکل حل شود.
 

 

 

 






تاریخ : جمعه 90/12/5 | 12:12 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 

1- افغانی ………..صدقه تو شونوم!………….!Sadghe to shonom

2- انگلیسی ……………..آی لاو یو!……………………!I love you

3- ایتالیایی …………………تی آمو!……………………..!Ti amo

4- اسپانیایی …………….ته کویرو !………………………!Te quiro

5- آلمانی ………….ایش لیبه دیش!………………!Isch liebe dich

6- آلبانی ……………………..ته دوه!……………………....!Te dua

7- ترکی …………….سنی سویوروم!……………..!Seni seviyurom

8- پرتغالی ………………….او ته آمو!………………….!Eu te amo

9- چینی ………………….وو آی نی!………………………!Wo ai ni

10- چکی …………………میلوجی ته!…………………….!Miluji te

11- روسی ………………یا تبیا لیوبلیو!………………!Ya tebya liub liu

12- ژاپنی ……………………آیشیتریو !………………………!Aishiteru

13- سویدی …………یاگ السکار دای!……………….!Yag Elskar dai

14- صربستانی ……………….ولیم ته!……………………!Volim te

15- عربی …………………..انا بحیبک!……………….!Ana Behibbek

16- فارسی …………….دوست دارم!…………………..!Dooset daram

17- فرانسوی ……………….ژ ت آیمه!…………………….….!Je t aime

18- فیلیپینی ……………..ماهال کیتا!……………………..!Mahal kita

19- کره ای ……………..سارانگ هیو!…………………….!Sarang heyo

20- لهستانی ………………کوهام چو!……………………!Koham chew

21- مجارستانی ……………..سرتلک!…. ……………………..!Szeretlek

22- ویتنامی ……………….آن یه و ام!……………………..!An ye u em

23- یونانی …………………….سغه پو!………………………!Sagha paw

24- یوگسلاوی …………….یا ته وولیم!…………………….!Ya te vol






تاریخ : جمعه 90/12/5 | 11:53 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

بدون شرح...:32:









































































 
مد
برای بانوان ولی‌ افتتاح کنندگان آقایان ! straight face






تاریخ : جمعه 90/12/5 | 11:50 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<   <<   16   17   18   19   20   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">