سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

عکس های زیبا از غروب آفتاب






تاریخ : شنبه 90/12/6 | 1:0 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
"جینا" 90 ساله پس از اینکه همسرش "بابی" در سن 75 سالگی به سرطان مبتلا شد، تمام کارهای او را انجام می دهد.
گروه اینترنتی سالی: مردی 90 ساله که از همسر 89 ساله خود مراقبت میکند
 
"جینا" 90 ساله پس از اینکه همسرش "بابی" در سن 75 سالگی به سرطان مبتلا شد، تمام کارهای او را انجام می دهد. از شستشو و تمیز کردن و پختن غذا گرفته تا بیرون بردن همسرش برای هواخوری. این زوج عاشق دنیا را تحت تاثیر قرار داده اند.


























تاریخ : شنبه 90/12/6 | 1:0 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()


برای افراد ناآشنا به جشنواره سالانه پرتقال که در ایوریای شمال ایتالیا برگزار می شود شاید صرفا تفریح و نوعی نبرد فیزیکی بنظر برسد. اما برای آنهایی که با تاریخ این شهر قرون وسطایی آشنا هستند این جشنواره یادآور داستان افسانه ای مقاومت مردم این شهر در برابر ظالمان است. افسانه ی استبداد و جنگ برای آزادی، قرنهاست که در فرهنگ مردم این منطقه ریشه دوانده و آنها همه ساله با برگزاری جشنی خاص در قالب پرتاب پرتقال به سوی یکدیگر، در بزرگداشت این روز شرکت می کنند.

مردم شهر 25 هزار نفری ایوریا در شمال ایتالیا امسال هم به رسم هر سال در جشنواره جنگ پرتقال شرکت کردند و افسانه ی کهن سرزمین خود را بازسازی نمودند. در این مراسم، شرکت کنندگان در جنگ با صدای طبل در محل مقرر جمع شده و آماده آغاز نبرد می شوند. سپس ویولتا، ملکه ی جشن با کالسکه ی خاص خود از میان جمعیت گذشته و با عبور وی، جنگ آغاز می شود. بر اساس افسانه ی شایع میان مردم، در قرن دوازدهم میلادی، دختر یک آسیابان در مقابل زیاده خواهی یک کُنت ظالم که قصد کرده بود به تمام دختران مجرد شهر تعرض کند، ایستادگی کرده و در درگیری با وی سر او را از تنش جدا ساخته و با این عمل خود، شهر ایوریا را از ظلم و استبداد نجات داد. از زمان جنگ جهانی دوم به بعد، این جشنواره با قوانین سختگیرانه ای به اجرا درآمده است.

به گفته یکی از شهروندان ایوریا : "این جشن جزء سنت های خانوادگی آنهاست و به پیشینیان آنها تعلق دارد". در این جشنواره تاریخی که به مدت سه روز برگزار می شود تیم های مختلف شرکت کننده در مسابقات پرتقال شرکت می کنند. با شروع مسابقه آسمان این شهر تاریخی با پرتاب پرتقال ها به یکباره نارنجی می شود و هزاران تماشاچی از پشت حفاظ های توری به تماشای این مسابقه می پردازند. این حفاظ ها برای محافظت تماشاگران از برخورد هزاران پرتقالی است که به این طرف و آن طرف پرتاب می شوند. با وجود این، هیجان حاکم بر این مسابقه آنقدر زیاد است که گاهی برخی از تماشاگران هم به آن ملحق می شوند.

لطفا تا باز شدن کامل عکسها شکیبا باشید
در صورتی که هر یک از عکسها باز نشد بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه Show Picture و یا Reload Image را انتخاب کنید




















































































































تاریخ : شنبه 90/12/6 | 12:39 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

عکس های متحرک و خنده دار سه شنبه 2 اسفند 90



عزیران به دلیل متحرک بودن عکس ها دیر لود میشود لطفا کمی صبر کنید.






تاریخ : شنبه 90/12/6 | 12:0 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

فلسفه ی عذاب جاوید برای گناه محدود و کوتاه در زندگی دنیا و فایده عذاب جاوید برای کسانی که محکوم به آن شده اند مسائلی است که این نوشتار می کوشد به آنها پاسخ دهد.

 

 

تناسب گناه با عذاب دائم همیشگی

از آنجا که جهنم و عذاب آن، باطن اعمالی است که در دنیا انجام داده ایم، می توان به راز خلود در جهنم پی برد و آن این است که:

عده ای چنان در اعمال زشت فرو می روند که هر اندازه عمر هم داشته باشند امکان ندارد آن اعمال و آن رویه را کنار بگذارند. در واقع ذات این ها کاملا در انحراف قرار گرفته و اعمال زشتشان به قدری زیاد شده که فطرتشان را منسوخ نموده است، به تعبیر امام خمینی: "کسی که مخلد در ارض طبیعت گردد. باطن آن در عالم دیگر جلوه می کند و آن خلود در عذاب جهنم است. خلود در جهنم، تابع خاموش شدن نور فطرت است و آن از"اخلاد الی الارض" به طور مطلق حاصل شود و این تعبیر از قرآن کریم اقتباس شده است که :"ولکنه اخلد الی الارض و اقبح  هواه" (1) اما او جاودانه به زمین گرایید و از هوای نفس خود پیروی کرد.

اگر فطرت توحید، که فطرة الله است، از دست رفت و به جای آن شرک و کفر نشست دیگر شفاعت شافعین نصیب انسان نشود و انسان در عذاب جاودانه خواهد ماند. گاهی ملکات سبب خلود انسان در جهنم می شود، زیرا که ایمان را می گیرد، مثل حسد. در روایات است که: حسد ایمان را می خورد همان طور که آتش هیزم را می خورد.(2) و نیز در روایات آمده که اگر دو گرگ در ابتدا و انتهای گله ی بی شبان رها شود به اندازه حب شرف و مال و دنیا که دین مومن را از او می گیرد، آن ها را هلاک نمی کنند. (3)

اگر فطرت توحید، که فطرة الله است، از دست رفت و به جای آن شرک و کفر نشست دیگر شفاعت شافعین نصیب انسان نشود و انسان در عذاب جاودانه خواهد ماند

اگر انسان با اخلاق فاسد از این عالم مادی منتقل شود رها شدن از آن اخلاق از دست خود او خارج می گردد، و تا یک خلق از اخلاق انسانی بخواهد در آخرت یا برزخ تبدیل به خلق نیکو شود، هیهات است. (4)

به این دلیل، وقتی فردی یهودی، خلود در جهنم را به عنوان اشکال نزد رسول اکرم(صلی الله علیه و آله) مطرح می کند، ایشان در پاسخ می فرمایند: "او را به واسطه ی نیتش در آتش جاودان نگه می دارد. کسی را که خداوند می داند اگر تا پایان دنیا در آن بماند، نافرمانی او را می کند، به واسطه ی نیتش برای همیشه در آتش نگه می دارد و این نیت او از عملش بدتر است. همین طور کسی که در بهشت جاودان جای دارد، بدین سبب است که قصد دارد اگر هر روز در دنیا باقی بماند، همواره فرمانبری خدا را نماید و نیت او از عملش بهتر است، به دلیل نیت هاست که اهل بهشت در بهشت و اهل جهنم در جهنم جاودان می مانند.(5)

علاوه بر بحث روانی و عرفانی، تبیین فلسفی ای نیز از این مطلب می توان ارائه کرد، بدین صورت که:

کسی که همواره در بدی ها غوطه ور است، ذاتش منسوخ شده و در جهت ضد الهی قرار گرفته است. از سوی دیگر، همگان به سوی خدا در حرکت اند. در این حال چنین کسی از طرفی با اعمالش، هویت خود را کاملا در جهت خلاف رسیدن به خدا سیر داده و از سوی دیگر، اقتضای رحمت الهی این است که او نیز به سوی خدا برود. در حقیقت این برگرداندن او به سوی خدا، برخلاف هویتی است که خودش برای خود رقم زده است و این برای او عذابی همیشگی خواهد بود، زیرا هویتش در یک جهت قرار گرفته است، ولی رحمت الهی و قانون الهی که رجوع همگان به سوی خدا است، او را به جهتی دیگر می کشاند.

همین عذاب دائم، مقتضای رحمت عام الهی است که "همه موجودات را به سوی خدا برگرداند" و ثمره اش برای آن ها نیز همین کشیده شدن به سوی خداست، ولو بسیار درد آور باشد

در مورد سایر مجرمین، چون صفت زشتی را در جان پرورده بودند، جدا شدن آن صفت برایشان با درد و رنج فراوان توأم است، اما همین که آن صفت از عمق وجودشان کنده شد، دیگر عذابشان به پایان می رسد و از جهنم خلاصی می یابند، ولی کسی که این صفت، عین ذات و هویتش شده، وجودش عین زشتی و پلیدی گردیده است و بازداشتن او از پلیدی مستلزم حرکتی کاملاً در خلاف جهت ذات و هویتش است و این رنجی مداوم و پایان ناپذیر خواهد بود. قرآن کریم می فرماید: "و اذا ذکرالله وحده اشمأ زّت قلوب الذین لایؤمنون بالآخرة." (6)  هر وقتی خدا به تنهایی یاد شود دل های آنان که به آخرت ایمان ندارد، منزجر می گردد.

همانطور که گفتیم اولاً آخرت، باطن این دنیاست، و ثانیا در آخرت، باطل بودن تأثیرات استقلالی اشیاء آشکار می گردد و در واقع مصداق کامل و دقیق جمله ی "ذکر الله وحده" قلبهایشان منزجر می شد.

با این وصف، در عین حال که آن ها عذابی دائم می چشند، همین عذاب دائم، مقتضای رحمت عام الهی است که "همه موجودات را به سوی خدا برگرداند" و ثمره اش برای آن ها نیز همین کشیده شدن به سوی خداست، ولو بسیار درد آور باشد.

خلاصه سخن ...

براساس آنچه بیان شد علت اصلی خلود و جاودانگی در عذاب جهنم تغییر هویت انسان به واسطه انحراف و خروج از مسیری است که خداوند برای او در نظر گرفته است. هویت انسان همان مسیر به سوی خدا و حرکت در مسیر توحید می باشد در حالی کفر و شرک حرکت در جهت خلاف آن می باشد.م:تبیان






تاریخ : شنبه 90/12/6 | 10:11 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
اگر در مرحله انتخاب قرار دارید این مقاله مناسب شما نیست .اما اگر ازدواج کرده اید و با همسرتان هم سن هستید یا در ردیف سنی نزدیک به هم هستید ،خواندن این مقاله می تواند به بهبود روابط شما و اصلاح بینشتان کمک کند.

 

همسر، ازدواج

 

شما از مرحله انتخاب عبور کرده اید و ازدواج کرده اید اکنون دیگر به حرفهایی که مربوط به مضرات هم سن بودن همسران هست و بحثهایی که  بزرگتر بودن مرد را توصیه می کند ،نباید گوش کنید. توجه کردن به این چیزها باعث حساسیت و ضعف اعتماد به نفس یا دلسردی نسبت به همسرتان می شود .اکنون باید به انتخاب خودتان احترام بگذارید و فقط جنبه های مثبت ازدواجتان را مد نظر داشته باشید.

بی جهت مشکلات زندگیتان را به این مسئله ربط ندهید.هم سن بودن از بعضی جهات می تواند خوب باشد .اغلب بهترین شکل دوستیها در بین افراد هم سن به وجود می آید.

همکلاسی ها که معمولا بهترین دوستان هم هستند ،افرادی هم سن  هستند. شاید اگر دقت کنید متوجه می شوید با هم سن و سالهای خودتان بهتر می توانید ارتباط برقرار کنید و کمتر از هم دلخور می شوید .شاید قدیمی ترین دوستان شما همان هایی باشند که همسنتان هستند.

هم سن بودن ،در صورتی که با هم وطن و همشهری بودن، هم در آمیزد، می تواند خصوصیات اخلاقی و احساسات مشترکی را برای همسران پدید آورد که در ایجاد دوستی ها و درک متقابل، ارزشمند به حساب می آیند. بر اساس گزارش سیدنی مورنینگ هرالد، ، "فاکتور سن" بیش از سایر فاکتورها از قبیل سطح فرهنگی و یا ریشه های جغرافیایی در ایجاد حس مشترک میان زن و شوهر نقش دارد. همسن بودن به این معنا است که زن و شوهر هر دو از دلبستگی‌های مشابهی در  سیاست و ... و مسائل مربوط به یک نسل برخوردارند به طوری که 17 درصد از جدایی ها در مواردی اتفاق می افتد که این اشتراکات وجود ندارند».(تبیان ، مقاله چه اختلاف سنی مطلوب است؟ )

دکتر ساروخانى در کتاب جامعه شناسى خانواده به نقل از کارسون مى نویسد: «چون انتظارات و شیوه نگرش اشخاص در سنین مختلف فرق مى کند و بین افرادى که در سن متفاوت هستند در فرهنگ و اندیشه نیز تفاوت وجود دارد از اینرو تفاوت سنى ،با خود ،تفاوت هاى وسیع فرهنگى و جهان بینى را به همراه خواهد آورد و بر بقاى زوجیت و سعادت زناشویى تأثیر خواهد گذارد.»(برگرفته از مقاله بازکاوی تفاوت سنی همسران ،سایت موسسه پیوند آگاهانه )

قرآن کریم وقتی که درباره همسران بهشتی سخن می گوید،آنها را جوان و مثل هم معرفی می کند و سخنی از کوچکتر بودن زنان به میان نمی آورد .«و کواعب اترابا»

یکی از عمده ترین معایب "هم سنی" را مسئله عدم تکیه و حمایت مرد بر زن می دانند. زن دوست دارد با مردی زندگی کند که برای او تکیه گاه باشد و بتواند از او حمایت کند .مرد هم دوست دارد با زنی ازدواج کند که بتواند به او اتکا کند و از حمایت و سرپرستی او لذت ببرد. به همین دلیل می گویند چنین امتیازی وقتی در اختیار همسران قرار می گیرد که مرد از همسرش بزرگتر باشد.

همسر، ازدواج

 

اما این یک قاعده کلی نیست .چه  بسا مردهایی که ذاتا ضعیف النفس هستند و در هر رابطه ای اختیار و تسلط در رابطه را به طرف مقابل واگذار می کنند و چه بسیار زنانی که مستبد و خودسر هستند و در هر رابطه ای مصرند اختیار رابطه را به دست خود بگیرند و کاری به نظر طرف مقابل ندارند .بنابراین اگر چه کوچکتر بودن زن به حمایت بیشتر مرد کمک می کند اما حمایت مرد فقط در گرو این مسئله نیست بلکه بیشتر به اخلاق و شخصیت طرفین بستگی دارد.

 شما می توانید با همسر همسنتان زندگی کنید ولی از جاده ی طبیعت خارج نشوید .اینکه زندگی با  همسر همسن در قدیم بد و نامناسب تلقی می شده بیشتر مربوط به مدلهای سنتی زندگی قدیمی بوده است .

اما در زندگی های امروزی که مردسالاری یا زن سالاری مطلوب شمرده نمی شود بلکه سعی در تفاهم و توافق است ،دیگر ازدواج با همسر همسن عیب حساب نمی شود بلکه می تواند در ایجاد خوشبختی کمک کننده و مفید هم باشد.م:تبیان






تاریخ : شنبه 90/12/6 | 10:10 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

روی، آویشن، عسل، ماست، ویتامین و غیره سیستم ایمنی بدن ما را تقویت کرده و بیماری‌ها را از ما دور می‌کنند.


 

سیستم ایمنی بدن همان‌گونه که از اسمش پیداست وظیفه‌ی حفاظت از بدن را در مقابل بیماری‌ها بر عهده دارد. برای مقابله‌ی بهتر با میکروب‌ها و بیماری‌ها لازم است که این سیستم دفاعی قوی باشد. برای آشنایی با تقویت سیستم ایمنی بدن با ما همراه باشید.

آویشن

آویشن: دو مرتبه در روز

عصاره‌ی گیاه اکیناسه پورپورا و همچنین گیاه جینسینگ برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است اما آویشن دم دست‌ترین و موثرترین گیاه برای تقویت این سیستم می‌باشد.

این گیاه معطر مورد علاقه‌ی مادربزرگ‌ها تقویت کننده است یعنی به خوبی بدن را تقویت می‌کند.

برای این که زمستان را به سلامت به پایان برسانید و از ویروس‌ها در امان باشید برای هر فنجان آب جوش یک قاشق چای‌خوری آویشن دم کنید و هر روز دو مرتبه بنوشید.

ماست

 

 

هر روز ماست بخورید

فلور روده از میلیون‌ها باکتری تشکیل شده است که ما را از میکروب‌ها دور می‌سازند. پروبیوتیک‌ها وضعیت و کیفیت این فلور را بهتر می‌کنند. البته هنوز یافته‌های علمی این گفته را به طور کامل تایید نمی‌کند. اما در هر صورت بهتر است که فلور روده در وضعیت بهتری قرار گیرد. برای همین کافی است که روزانه ماست و فیبرهای گیاهی میل کنید. این مواد غذایی حاوی پربیوتیک‌هایی هستند که باکتری‌های محافظ را تغذیه می‌کنند.

برای جذب فیبر بیشتر سیب و گلابی را با پوست میل کنید. البته توجه داشته باشید این پوست میوه عاری از آفت کش‌های صنعتی باشد.

  

غذای آماده

 

مواد غذایی صنعتی ممنوع

در جوامع امروزی که سیطره‌ی فست‌فودها در همه جا گسترده شده است مردم علاقه‌ی زیادی به مصرف این قبیل مواد غذایی نشان می‌دهند که متأسفانه بخش زیادی از ویتامین‌ها و املاح معدنی خود را از دست داده و ارزش غذایی پایینی دارند. نتیجه این می‌شود که سیستم ایمنی بدن با مشکل مواجه می‌شود و قدرت لازم را برای مقابله با میکروب‌ها و بیمارها را از دست می‌دهد. به علاوه این قبیل مواد غذایی اضافه وزن زیادی به همراه دارد. فست‌فودها و غذاهای صنعتی را تحریم و خیال خودتان را راحت کنید!

مکمل غذایی

 

 

زنده باد ویتامین‌ها

ویتامین C برای تقویت سیستم ایمنی بدن لازم و ضروری است. به جای مصرف قرص‌های جوشان ویتامین به سراغ میوه و سبزیجات بروید.

توصیه می‌کنیم روزانه کیوی، مرکبات، کلم، فلفل دلمه‌ای، گوجه فرنگی و ... میل کنید زیرا این مواد غذایی سرشار از ویتامین C و لیکوپن هستند که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کنند.

 

روی را دریابید

یکی از مهم‌ترین عناصر برای سیستم ایمنی بدن روی یا همان زینک است. برای تقویت سیستم دفاعی بدنتان مواد غذایی سرشار از روی را فراموش نکنید.

موم عسل

عسل و موم عسل (پروپولیس) : ضدعفونی کننده

برای ضدعفونی کردن بدن سیر بسیار مفید است و اگر بتوانید روزانه چند حبه سیر میل کنید بدنتان کاملاً ضدعفونی و قوی می‌شود.

علاوه بر این، عسل و موم عسل نیز این خاصیت را دارند. برای صبحانه روی نانتان عسل مالیده و میل کنید. به این ترتیب هم یک صبحانه‌ی خوشمزه می‌خورید و هم سیستم ایمنی بدنتان را تقویت می‌کنید.

زود بخوابید تا میکروب‌ها مجال جولان نداشته باشند

در فصل زمستان بدن انسان در مقابل میکروب‌ها حساس‌تر و آسیب‌پذیرتر می‌شود. در این فصل تعداد گلبول‌های سفید خون نیز با افت مواجه می‌شود.

برای همین در فصل سرما مردم تمایل کمتری به کار کردن دارند و بیشتر ترجیح می‌دهند در کنار بخاری بمانند. اما بعید به نظر می‌رسد کسی در این دوره زمانه بتواند سه ماه زمستان را در خانه و زیر پتو به استراحت بپردازد. برای همین توصیه می‌کنیم شب‌ها زودتر بخوابید و از آخر هفته‌ها برای استراحت استفاده کنید. این گونه بدنتان در آمادگی بهتری قرار می‌گیرد و در مقابل میکروب‌ها بهتر عمل می‌کند.

ورزش و ریلکسیشن را فراموش نکنید

ورزش جریان خون سلول‌های سیستم ایمنی بدن را بالا می‌برد و برای همین باعث تقویت قوای دفاعی بدن می‌شود. البته منظورمان این نیست که خودتان را خسته کنید و ورزش‌های سنگین انجام دهید. زیرا ورزش سنگین سیستم دفاعی را حساس و آسیب پذیر می‌کند. علاوه بر این استرس نیز سیستم ایمنی بدن را ضعیف می‌کند.

توصیه می‌کنیم روزانه کیوی، مرکبات، کلم، فلفل دلمه‌ای، گوجه فرنگی و ... میل کنید زیرا این مواد غذایی سرشار از ویتامین C و لیکوپن هستند که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کنند

 

 

محققان به این نتیجه رسیده‌اند که استرس شدید یا مداوم قدرت دفاعی بدن را پایین می‌آورد. برای کاهش و مقابله با استرس در کلاس‌های یوگا و ریلکسیشن ثبت نام کنید. هر فردی در حالت عادی دکتر بدن خود است. ببینید بدنتان چگونه راحت‌تر و سرحال‌تر است همان‌گونه برنامه‌ی زندگی‌تان را ترتیب دهید. م:تبیان






تاریخ : شنبه 90/12/6 | 10:5 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

در این مقاله در خصوص خمس که بازار آن گاهی در بین جوانان بطور عموم و در بین دانشجویان بالخصوص  نسبت به برخی بزرگترهای وابسته  و دلبسته به دنیا  داغتر است ، نکاتی   را تقدیم شما می نماییم .

 


 

خمس

 

مشاور دانا: سلام خانم شهیدی. خوبی؟

دانشجو: سلام خانم دکتر ممنون. شما چطوری؟

-  الحمدلله  خوبم. چرا کمتر به ما سر می‌زنی؟ دیگه سوال های شما تمام شده؟

-  خیر خانم، کسالتی داشتم ولی بهتر شدم.

-  چه شده بود عزیزم؟ 

-  راستش الان نزد شما آمدم که سؤالی را بپرسم. سرماخوردگی شدید داشتم به طوری که یک امتحان را هم ندادم و حذف پزشکی کردم.

- ان شاء الله جبران می شود. حذف پزشکی که نمره معدلت را پایین نمی آورد؟

- نه شکر خدا و الا اگر شده با آمبولانس می آمدم تا معدلم پایین نیاید .

- خب نگفتی چه سوالی داری؟ در خدمتم .

- خانم شنیده ام برخی مراجع می گویند باید خمس خانه را هم بدهیم؟

- بله . البته شرایطی دارد . شما خانه دار شده اید؟

- ما نه خانم اما خانم برادرم خانه خریده است .

- خانم جوادی؟

- بله .

- خب مبارک است ان شاء الله .

- البته با کلی زحمت در طرح "خرید اقساطی خانه دانشجویی" شرکت کرده و الان هم خودشان مستاجرند .

- چرا ؟ یعنی چه؟

- یعنی در خوابگاه دانشجویی اند .

- خوابگاه متاهلی؟

- بله، برای خرید خانه مجبور شده همان خانه را رهن بدهد تا بتواند با پولش خانه را بخرد .

- شوهرش هم (برادر شما) خانه دارد؟

- بله خانم. البته شوهرش هم عینا همین کار را کرده یعنی برای خرید خانه مجبور شده همان خانه را رهن بدهد تا بتواند با پولش خانه را بخرد .

- عجب، دو تا خانه دارند و هر دو را رهن داده اند؟!

- بله بخاطر نیاز به پول رهنش و الا نمی توانند خانه بخرند .

-خب، موضوع روشن شد؛ شبیه این مورد را استفتاء کرده اند. جوابش این است که غالبا خمس خانه برای خانم برادر شما واجب است.

- اگر نتواند بدهد چه؟

-  اگر الان نمی تواند بدهد باید با مراجعه به نماینده مرجعش فرصت بگیرد یا اقساطی کند. عین استفتاء را هم می زنم به تابلو . مقلد کدام مرجع هست؟

- نمی دانم خانم .

- باز یادت رفت بپرسی؟

- بله شرمنده  .

- عیب ندارد. خوب به تابلو دقت کن.

-  چشم، خیلی ممنون خانم.

-  خواهش می‌کنم نگران نباش. سعی کن بیشتر توسل به اهل بیت(علیهم السلام) داشته باشی .

متن استقتاء:

سوال: اگر شوهر خانه دارد و زن نیز برای خود خانه مستقلی دارد آیا به خانه زن خمس تعلق می گیرد؟

حضرت آیت الله خامنه ای (دام ظله)

اگر از درآمد کسب تهیه شده و زاید(اضافه) بر نیاز عرفی(معمولی) باشد متعلق خمس است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی(دام ظله)

در صورتی که آن خانه مورد نیاز مسکونی زن نباشد خمس دارد.

حضرت آیت الله سیستانی (دام ظله)

اگر به خانه نیاز داشته باشد و نتواند در خانه شوهر زندگی کند خمس ندارد.

حضرت آیت الله فاضل لنکرانی (ره)

بلی مگر اینکه عرفاً به آن خانه نیاز داشته باشد.

حضرت آیت الله بهجت (ره)

بله تعلق می گیرد.

حضرت آیت الله صافی(دام ظله)

در فرض سوال خمس واجب است مگر اینکه خانه به عنوان سهم الارث به او رسیده باشد .

 

منابع و مآخذ

مسایل جدید از دیدگاه علما و مراجع تقلید. گردآورنده: سیدمحسن محمودی، انتشارات علمی فرهنگی صاحب الزمان(عج) مجموعه چهار جلدی، قم  .

توضیح المسایل امام خمینی (ره) 

اجوبة الاستفتاءات، مقام معظم رهبرى، 

استفتاءات آیت‏الله سیستانى، Sistani.org

توضیح المسایل آیت‏الله وحید خراسانی 

جامع المسائل آیة‏الله فاضل لنکرانى، ج 1، ج 2،

استفتاءات، ج 2،  آیت‏الله نورى،

توضیح المسایل آیت‏الله صافى

توضیح المسایل آیت‏الله تبریزى

توضیح المسایل آیت‏الله بهجت






تاریخ : شنبه 90/12/6 | 10:1 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون





تاریخ : شنبه 90/12/6 | 10:0 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

Click this bar to view the original image of 513x675px and 93KB.






Click this bar to view the original image of 804x627px and 300KB.


Click this bar to view the original image of 800x600px and 76KB.

Click this bar to view the original image of 525x700px and 130KB.






تاریخ : شنبه 90/12/6 | 9:1 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<   <<   16   17   18   19   20   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">